Konference pro nezasvěcené

04.03.2009 06:59 | ŠSČR

Tento článek je určen těm šachistům, které nezajímají hádky bafuňářů, ale rádi by věděli, jaké dopady budou mít rozhodnutí funkcionářů na jejich kapsu a co vlastně je tak nového, že je kolem toho takový humbuk. Pokud Vaše p...

Tento článek je určen těm šachistům, které nezajímají hádky bafuňářů, ale rádi by věděli, jaké dopady budou mít rozhodnutí funkcionářů na jejich kapsu a co vlastně je tak nového, že je kolem toho takový humbuk. Pokud Vaše povědomost o financování šachu končí tím, že zaplatíte několik set korun svému oddílovému hospodáři, je to článek přesně pro Vás :-).

Oddílové příspěvky:

Na klubové schůzi, pokud byste se tam náhodou zašli podívat, Vás pravděpodobně čeká požadavek na zvýšení klubových členských příspěvků. Situace v každém oddíle je jiná, ale zvyšují se téměř všechny platby svazu, takže to považujte za nevyhnutelné. Rovnou se smiřte s tím, že za rok se sazba bude zvyšovat znova. Berte to jako hotovou věc, se kterou se nedá nic dělat, jeden z hlavních důvodů je někde mezi Sazkou a ČSTV a šachisté nejsou v těchto věcech v pozici, že by to mohli nějak ovlivnit. Doporučení zasvěcených bylo apelovat na poslance a senátory, pokud tedy nějaké znáte, můžete za nimi zajít.

Co oddílu zbude?

Průměrný oddílový příspěvek mimo Prahu, kde jsou většinou vysoké náklady na pronájem hrací místnosti, odhaduji někde mezi 500-800,- Kč. Klub z něj odvádí příspěvky ŠSČR (100,- Kč) a krajské (liší se kraj od kraje, většinou někde kolem 40,- až 100,- Kč). Pokud byste to chtěli vědět přesně, najděte si zde Vaše krajské stránky, hledejte buď instrukci pro registraci v roce 2009 nebo rozpočet či zápis z konference. Zbytek příspěvku zůstává v oddíle na běžnou činnost – pronájem místnosti, nákup a správa materiálu (baterky do hodin, partiáře (letos díky předsedovi ŠSČR V. Sejkorovi zdarma od sponzora) apod.), startovné a cestovné v soutěžích družstev, úhrady rozhodčím, pokuty atd. Oddíl musí platit i správní poplatky – nově zvýšené. Např. 200,- Kč za přestup člena, 400,- Kč za zapsání cizince do 1 družstva atd.

BlueBoard.cz

Co mám za krajské a svazové příspěvky?

Tuto často kladenou otázku vysvětlují nejpřesněji rozpočty obou svazů – tam je přesně vidět, kam peníze tečou. Zorientovat se ale v rozpočtech je zpravidla činnost na několik hodin, proto se pokusím to alespoň stručně shrnout. Zájemcům o hlubší studium doporučuji využít odkazy níže.
Svaz vloni utratil téměř 7 milionů, příjmy měl o nějakých 650.000 nižší (schodek se hradil z rezerv, které se ale povážlivě krátí). Svaz platí 3 zaměstnance a řadu dalších lidí, které se o vše starají, má samozřejmě kancelář a vše, co s tím souvisí. Jako člen mezinárodní šachové organizace FIDE odvádí náš Svaz příspěvky a poplatky této organizaci. Zbývající prostředky jdou v podstatě do 3 oblastí – soutěží v ČR (nejdražší je přebor ČR mužů, žen a juniorů), mládeže (důraz je kladen na kvalitu, tedy různá soustředění a trenéry pro největší talenty, příspěvky na výjezdy na ME či MS atd.) a reprezentaci (nejdražší bývá vždy soutěž družstev, ať už olympiáda nebo ME – případný úspěch ale zase ovlivňuje výši dotace z ministerstva).
Krajské rozpočty se dost liší, jejich objem závisí především na počtu členů. Průměrný krajský rozpočet bych odhadoval někde lehce nad 100.000,- Kč. Kam peníze míří se také dost liší, zpravidla jde ale velká část na mládež, něco stojí i krajské přebory ve všemožných kategoriích.

Co je tedy nového?

Z členských příspěvků zůstávalo vloni na Svazu pouze 10%, tj. asi 130.000,- Kč. Zbytek se posílal na kraje, pro které to byl vedle vlastních příspěvků v podstatě jediný další příjem. Letošní konference upravila právě toto přeposílání peněz krajům – ty dostanou v letošním roce pouze 50%. Navíc oproti roku 2008, kdy byl schválen navíc ještě mimořádný příspěvek, v roce 2009 je max. příspěvek právě těch 100,- Kč a plánuje se vybrat celkem 880.000,- Kč (na Svazu tedy po změně procent zůstane místo 88.000,- Kč cca. 440.000,- Kč). Příští rok pak Svaz nepošle krajům už vůbec nic, pokud zůstane základna stejná, měl by vybrat díky změnám kategorií (především zvýšení u mládeže z 10,- Kč na 50,- Kč) něco přes 1 milion Kč - čísla opravena, omlouvám se za omyl VN. Výpadek v jejich financování si kraje odvezly z konference domů a budou teď muset nastalou situaci vyřešit. Dá se předpokládat navýšení krajských příspěvků, proto se pravděpodobně budou zvedat i poplatky oddílům.

Odkazy:

Kompletní odkazy na materiály Konference
Rozcestník na kraje
37x 2195x Viktor
Fotogalerie
Komentáře (37) Aktualizovat
06.03.2009 16:22 | Autor neznámý

to Zdeněk Janda: 1) Kdybych nechtěl slyšet argumenty, tak bych Vaše příspěvky, často plné arogance a urážek vůbec nečetl. Ale i vy máte celou řadu sice svérázně podaných, ale často rozumných a logických argumentů... Každopádně se ale snažím si Vás pokud možno s VV nijak nespojovat, možná se mi to ne vždy zcela daří. 2) Vaše sronávání lékařské praxe s ostatními podnikatelskými aktivitami je většinou velmi zavádějící a tady se s Vámi prostě nikdy nemůžu shodnout. Paní Nováková, protože si řádně platí zdravotní pojištění, tak by měla mít nárok na standardní, profesionálně provedený lékařský zákrok zdarma a o penězích by se s Vámi mohla bavit pouze při nadstandardním zákroku. V podnikatelské sféře, které i já jsem součástí, je zcela normální zákon nabídky a poptávky a je běžné, že na základě poptávky se upravuje nabídka. Spíše jsem očekával něco v tom smyslu, že Vás mrzí nevyužití vstřícné korigované nabídky a omluvíte se šachové veřejnosti, ale to bychom s ohledem na to, co vše pozitivní jste během svého mnohaletého působení pro šachy udělal(i), po Vás asi chtěli příliš.. Dobře, máte na to právo. 3, 4) Máte pravdu, nic není zadarmo a v případě, že ano, tak jen dočasně. Ale když za něco platím, tak se snažím koupit co nejlepší zboží co nejlevněji a mám právo se ptát, jestli koupené zboží poslouží svému účelu, případně ho reklamovat. A když by mě prodavač odbyl tím, že kdybych oželel pár piv a krabiček cigaret a připlatil si, tak by to určitě fungovalo, příště bych nakupoval jinde. Proto Vaši argumentaci, kterou tak rád používáte ve vztahu k výši členských příspěvků, nemůžu brát vážně. 5) To je dobře, že si vážíte i někoho z Moravy, myslím, že jim to určitě neuškodí:) Jste zbytečně pesimistický, určitě je jich i více, kterých byste si mohl vážit, ale ne všechny ty "malé" funkcionáře můžete znát. 6) Přeji hodně šachových úspěchů a uklidnil jste mě, že "politiku" za šachovnici netaháte. Přesto kdybychom spolu někdy hráli, tak bych se Vám představil radši až po partii:)

06.03.2009 14:55 | Autor neznámý

Už jsem nechtěl na demagogické příspěvky p. Jandy reagovat, nicméně musím. K bodu 3) 45.000,-- je za všechny rozhodčí na všechny akce. K bodu 4) Článek nezmizel, jen se díky přidávání dalších článků posunul dolů a dá se zobrazit po kliknutí na "následující". Článek nepsal p. Pakosta, ten tam článek jen umístil, článek psal p. Vachek, který je také pod článkem podepsán. Kdo nechce, nevidí...

06.03.2009 13:09 | Autor neznámý

Setkal jsem se ve svém životě s leč čím,ale to co jsem zažil kolem poslední Konfrerence (před,během a po), to jsem ještě ve své praxi nezažil.Tolik farizejství,pokrytectví a vy…..nosti (doplňte si podle svého),to se hned tak nevidělo. 1) Španěl (cituji: potom nebude žádný problém vyargumentovat zvýšení členských příspěvků a motivovat řadové členy k větší angažovanosti)… .Takže anonyme- Jindra na stránkách JM kraje strávil mraky času ,aby vysvětlil a přiblížil svou práci,proč a jak dělá.Nikdo mu nic nevyvrátil.Reakce ? a) David Ciprys | 25.02.2009: Na druhé straně je každá podobná organizace (Svaz) potenciální černou dírou pro peníze svých poplatníků..… atd b) Viktor Novotný : U ŠSČR panuje obecně nedůvěra k Jindrovým rozpočtům a některým přesunům a čachrům (??)...… Viktor se nebude zlobit,když ocituji ze soukromé korespondence.Viktore,nevím,tohle nebylo vůči Jindrovi vhodné (bez ohledu,že jsme kamarádi).Takže Španěli,jaké chcete slyšet argumenty? Vždyť žádné poslouchat nechcete!? A jaký může mít vliv názor jednoho člověka,který nepracuje ve VV, na váš názor na lidi ve VV ? 2) Viktore,naposledy,ano,četl jsem to kolem té nabídky, šlo mi o něco jiného,tak naposledy: měl jsem tu prvotní nabídku za 60 tis.Kč chápat jako to,že jste to na Jindru „zkusili“ ? Pokud to přirovnám ke své praxi,tak si vůbec nemůžu dovolit např. říci:“Paní Nováková – uděláma za 20 tis.Kč ? Berete? pNováková:Jé,pane doktore,na to nemám.Já:Tak dobrá,p.Nováková,za 12 tis.Kč“ To si mohou dovolit handlíři,ne lékaři. 3) stále jsem slyšel,jak je potřeba šetřit,šetřit,šetřit,na stránkách JM bylo uvedeno,jak jeden oddíl odvedl 20 tis.Kč na Svaz.Proto mě zaujala informace,že by jednomu člověku zaplatil za soudcování 45 tis Kč.To jsem nechápal,náš oddíl již cca 5 let za rozhodčí neplatí ani korunu.Máme je vychované.Ale hlavně,že se ušetří 200 Kč na Svaz,že? 4) Docela mě zaujal fakt,jak ze stránek Loko Brno bleskově během 1 dne zmizel článek,oznamující,že Loko Brno končí v Bobycentru,a tomto článku p.Pakosta veřejně děkoval Danu Šormovi,že je nechal 6 let v Bobycentru hrát ZADARMO,jak tam mohli chodit každý den,jak sponzoroval extraligu,a jak šachové akce měli přednost před jinými akcemi.Na jiném místě p.Pakosta doporučoval nevybírat peníze od mládežníků(mohu ocitovat)-no,mládežníci dávno vědí,že není nic zadarmo,jen někteří dospělí si to stále neuvědomují.Tak by mě docela zajímalo,proč článek,kde se uvádělo,že Loko Brno bylo 6.let v Bobycentru zadarmo, tak rychle zmizel,a na čí to bylo pokyn.A vůbec p.Pakostovi neuškodí,že pozná,že nic není zadarmo,ani to poslední dobou omílané zdravotnictví. 5) Ano,souhlasím s tím,že mnoha lidem jde pouze o osobní prospěch.A mrzí mě,kolik lidí mě zklamalo (což dotyčné jistě mrzet nebude),ale Vlasta objížděl krajské konference,byl jich na cca 8,nabyl dojmu,spolu s dalšími lidmi ve VV,že projde jediná rozumná varianta č.2. To co se stalo na Konferenci,já hodnotím jako (s)prostý podraz na VV.Ale je to můj soukromý názor,a VV nemá vůbec nic společného, v tom má Petr Buchníček pravdu.Vážím si práce p.Buchníčka a Palovského (snad jim to neuškodíJ,škoda,že jich na Moravě není více ). 6) na závěr,jeden delegát,který byl na Konferenci dost aktivní,a vykládal,jak VV málo šetřil,Jindrovi dal cesťák,kde si napočítal o 30 km více,než ve skutečnosti Na Konferenci ujel,a zkoušel na něj více kilometrovné.Jindra ho s tím vyhodil.To jen na dokreslení.Toto je můj poslední příspěvek na toto téma.Omlouvám se za některé výroky,ale dost mě ta Konference vytočila,bude trvat dlouho,než se uklidním.Za šachovnicí jsem korektní soupeř,tak "politiku" netahám.

06.03.2009 12:30 | Autor neznámý

Viktor: K té anketě... Kolipa se platí u vás? ;) Ta anketa mi mimochodem nedává úplně smysl, protože při představě, že v ní bude hlasovat 20 novoboráků, 1 brňák, 2 pražáci a jeden ústečák, mi vychází, že výsledek není moc relevantní :) Jinak pozoruju, jak se tu diskutuje, a i když k Novinkám a spol. to má daleko, představoval bych si diskusi přeci jen ještě na vyšší úrovni. Šachisti by přece jen měli vykazovat vyšší známky inteligence, než průměrný zbytek národa. Já k této úrovni bohužel nepřispěji, neboť k tématu nemám vůbec žádné znalosti.

05.03.2009 18:10 | Autor neznámý

Dovolím si maličko porušit zákaz. :-) Rád bych na tomto místě upozornil, že p. Janda opravdu, ale opravdu není tiskovým mluvčím VV ŠSČR a pokud vím, tak ani mediálně nezastupuje nikoho ze členů VV. Proto prosím, aby jeho názory byly nadále vnímány jako čistě soukromé a nebyly považovány za stanovisko VV, i když by tak někdy mohly působit. Děkuji. Petr Buch.

05.03.2009 13:30 | Autor neznámý

to Papay Jindřich: nemůžu si pomoct, ale např. tento Váš příspěvek dle mého názoru zrovna nepřispívá ke zkulturnění diskuse na těchto stránkách: 05.03.2009 09:48:04 | Papay Jindřich Sky: :-D Vám asi ani osel nic nevysvětlí - když neumíte číst, tak si vemte tužku a počítejte. Protože někteří si neumí otevřít tabulku ani v excelu... Jen se mi nelíbí, když někdo napíše "hovadinu" v článku... Jinak samozřejmě věcně souhlasím s většinou Vašich názorů a diskusních příspěvků. Až ale časem (a bude to ještě trvat...) konečně začne platit přísloví "Se slušností nejdál dojdeš" a to budou v čele nejen našeho šachového svazu, ale i státu lidé nezatíženi komunistickou (tím myslím totalitní) minulostí, potom nebude žádný problém vyargumentovat zvýšení členských příspěvků a motivovat řadové členy k větší angažovanosti. Já osobně bych se nikdy nehrnul tam, kde arogance, protekce a vyvyšování se nad ostatní jsou zcela normálním způsobem jednání a komunikace. Možná trochu přeháním, ale některé příspěvky hlavně pana Jandy mě skutečně vedou k těmto závěrům. Na pana předsedu jsem si zatím názor udělat nestačil, ale mám trochu obavy, jestli náhodou jeho názory nejsou totožné s tím, co nám tu prezentuje pan Janda. Potom bych se totiž nedivil, že dohoda s krajskými svazy je tak obtížná.

05.03.2009 11:21 | Autor neznámý

To Viktor: tak mi prostě naznač, kde jsem byl jízlivý a jestli to je pravda, tak se za tu jízlovost omluvím...:-D A jestli myslíš k rozpočtu a členským příspěvkům? Tak to prosím tě nebyla jízlivost... Ale naštvalo mě to, že takhle se podávaly neúplné nebo polapravdivé články články na těch webovkách, co jmenoval Sejkora. Nemohu za to, že se VV rozhodl na Vás nebo jiné nereagovat. Víš že jsme se toho držel... Teď nemusím... Třeba Pavel Chrz, když k Vám napsal, článek, se mě ptal jestli ho náhodou Vlasta a VV nesepsuje, že něco napsal... Ubohost... No mažu na oběd... Možná se kouknu večer na stránky ... Čao

05.03.2009 11:15 | Autor neznámý

Diskuzi se mi promazávat nechce, není tam nic hrozného, ne? Mimochodem trochu mě překvapují výsledky ankety - pokud 65% oddílů vybírá méně jak 600,- Kč, tak to opravdu nebude snadné financovat šachové hnutí bez peněz ze Sazky...

05.03.2009 11:13 | Autor neznámý

Víš, Viktore... Jakmile se zjistí, že se najde nějaký "blbec", co něco dělá pro svůj koníček, tak na něho hrnou funkci za funkcí... Opravdu jsem dělal "blbce". Vždyť mě nadefinovali do RK kraje... A říkal jsem jim, nemám na to čas... A vidíš, ani jim nevadilo, že zprávy z RK jsou strašně za dlouhou dobu... Když jsem jim v dalším volebním období říkal, sežeňte někoho jiného - a odpověď - my jsme spokojeni... A víš proč byl převis v RK?? Jednoduše... RK komise většinou může kritizovat a 90% nic nedělat - navrhuje - a Ty se s tím vyrovnej... Sám víš, že už jsem vloni nechtěl dělat hospodáře... Ale protože jsem s Vlastou z jednoho oddílu a tenkrát se jemu podařilo opravdu zlikvidovat tu díru v rozpočtu a přišel za mnou, zda tam zůstanu, kývl jsem. Celý půl rok mě přesvědčoval, že jezdí po krajích a kraje jsou připraveni přijmout variantu 2. A co se stane... Sloučí se nesmysly dohromady, dají se podmínky VV... Pochopil jsem, že si někteří členové ŠSČR ze mne dělají srandu a jsou dokonce rádi, že mi vždy rok po roku přidělali problém a dali od toho ruce pryč! Potom jenom psali, jak se má šetřit, ale že člen nic nedostává a účelově členské základně nalévali do hlavy pochybnosti... A když něco chtěli změnit - tak ať to jdou dělat.... No už začínám mít hlad... Vypadá to, že "bolehlav" přestává :-D a já se budu moci opět s čistou hlavou věnovat práci... Čao Viktore...

05.03.2009 11:11 | Autor neznámý

Jindra - No, trocha jízlivosti by se najít dala, ale to beru s úsměvem, máš na to nárok:-). Nemůžu plně souhlasit s Bolkem, že kdybys takhle informoval, bylo by to supr a lidi nemuseli pátrat. Sice jo, ale to by bylo tolik času navíc, že by zase nebyl čas na tu práci samotnou. Jsem jeden z mála, kdo tvrdí, že svazový web je velmi dobrý, všechny tyto informace tam lze najít. Osvěta by mohla být jednou z náplní kolegia krajských předsedů, které vyzval Vlasta Sejkora ke spolupráci, já se jí rád ujmu na tomto serveru v sekci Financial Times:-). Je ale třeba zůstat při zemi - většinu lidí to prostě nezajímá, neberou starosti Svazu jako svoje.

05.03.2009 11:10 | Autor neznámý

to J.P. - Tady na nss :-D

05.03.2009 11:02 | Autor neznámý

Vidíš, to jsem ani nevěděl s tou RK. Když jsme u toho, dovedeš si nějak vysvětlit loňský převis poptávky po místech v RK? Měli jsme dokonce snad 3 kola voleb...
Mezioborová spolupráce je určitě jednou z dobrých cest k popularizaci a propagaci šachu. Pokud možno to ale nemá být bedbinton, jak prosazuje Iljumžinov, ale něco populárnějšího :-)).

05.03.2009 11:02 | Autor neznámý

To SKy... teď by mě zajímalo, kde jsem byl jízlivý...???

05.03.2009 10:58 | Autor neznámý

V.N. - vím,že sekl :-) Jen mě zaráží,že si J. Papay vyhrazuje právo na jízlivost - v momentě kdy si někdo dovolí to samé,je zle.Jeho odbornost jsem ani v nejmenším nezpochybňoval.

05.03.2009 10:51 | Autor neznámý

Dovol mi, abych se tomu zasmál - do RK... Víš jak jsem začínal??? Je to 16 let, kdy jsem začal kritizovat Český šachový svaz. Když mi řekli, abych šel do RK, tak jsem šel. Jenže jsem dál tvrdě šel po věcech, které se mi nelíbili. Dokonce jeden čas mě neměla vůbec ráda Růženka Přibylová. A jak jsme naskočil jako hospodář? Když svaz měl asi 1 milion dluhů a nikdo nechtěl dělat hospodáře... Proč jsem tam šel? Protože když kritizuji, tak taky musím být připraven, že na mě to spadne. A mě to opravdu přestalo bavit. Já si jen pohlídám své, šachy si zahraji a s funkcionařením na nějaké úrovni ŠSČR už nechci vůbec slyšet... A nejraději bych byl, kdyby tam naskočili opravdu mladíci - pochválit musím Láďu Palovského ( co ten už udělal pro šach, se nikomu nezdá) jak rozběhl rozhodčí, Petru Buchníčkovi ( jeho názory jsou skvělé). Když vzpomenu, jak jsem vždy bojoval s jednotlivými komise, co se má kam dát.Dnes musím ještě smát na Voka, který mi při spojení předložil požadavek jen pro reprezentaci ve výši 6 mil. Kč :-D... Ne už opravdu nemám chuť... Milejší mi je oddíl a děti v něm... P.S. Včera jsem se pěkně "sežral", teď se z toho léčím :-D proto jsem tady - ale v hospodě jsem s dalším sportem v Děčíně přišel na zajímavou myšlenku spolupráce ohledně dětí.Nemusí to vyjít, ale pokud se jen trochu zadaří... Kdybych se "sral" s tím zblblým rozpočtem, tak jsem se k tomu asi nikdy nedostal... :-D

05.03.2009 10:38 | Autor neznámý

To byl vtip, v nadpisu je, že je to pro nezasvěcené :-). Dobře, žes na to upozornil.

05.03.2009 10:36 | Autor neznámý

Jasně. Nejhorší je, že jsem tomu opravdu před konferencí věnoval mnoho hodin (vloni jsem, jako mnoho delegátů letos, nejel na konferenci zdaleka s takovou znalostí věci) a třeba číslo 880.000,- Kč příspěvků mám i v paměti. U psaní článku jsem pak ale usínal a tupě jsem to opsal:-(. Jinak kdybys měl někdy z nostalgie ještě chuť, máš můj hlas do revizní komise:-)).

05.03.2009 10:31 | Autor neznámý

A co jsem pohledával??? Nic, jen čtu všechno. Sám víš, že jsem se velice často bawil okolo Vašich stránek. Já čtu velice hodně věcí, k řadě nemám co bych říkal a teď se mi trochu uvolnil čas k tomu, abych reagoval ... nejsem ničím vázán... A pokud někdo napíše "volovinu", tak mohu bez problému reagovat :-D

05.03.2009 10:28 | Autor neznámý

Zdravím Viktore... Jsem rád, že to upravíš a vše co je okolo toho tady napsáno, smažeš. Jindřich

05.03.2009 10:26 | Autor neznámý

Otázka zní: Proč mám psát samostatný článek? Já píši Viktorovi, že prostudoval materiály, které měl k dispozici téměř 3 měsíce, trochu divně. Já vlastně nepolemizuji s Vámi, jako spíše s ním. Když má o něčem psát, tak tam má napsat, co je skutečně v schváleném plánu konference.

05.03.2009 10:22 | Autor neznámý

Zdravím! Jindřich je nejzasvěcenější (co u tohoto článku vlastně pohledával? :-), objevil hned mou hrubku. Jelikož na rok 2009 jsme měli více variant rozpočtu s různou výší příspěvků, bral jsem číslo ze skutečnosti roku 2008 a neuvědomil jsem si, že se vybíral ještě mimořádný příspěvek navíc. 880 tis. je správně, to opravím.
Sky - Jindra Papay sekl s funkcí hospodáře, už nemusí nic.

05.03.2009 10:18 | Autor neznámý

Teda Jindro, kdybys takto informoval během své funkce, byli by mnozí šachisté spokojeni, že se plno věcí dozví a numusí nezasvěceně pátrat. Tak snad se další poučí..

05.03.2009 10:02 | Autor neznámý

Díky, u Vás jsem nepořídil,příště půjdu raději za tím oslem. :-D

05.03.2009 10:00 | Autor neznámý

J. Papay: Ach jo, ono je to snad nakažlivé :-) Jsme samozřejmě všichni rádi, že nás seznámíte s některými informacemi či nepřesné informace opravíte. "Opravy oprav" jsem se poctivě prokousal (zas tak složité to není), ale přikláním se k názoru, že by možná místo tohoto dodatku do DF stálo za to (pokud máte chuť) napsat samostatný stručný článeček, případně pokud autor původního článku s Vašimi čísly souhlasí, bylo by možná jednodušší upravit původní článek.

05.03.2009 09:48 | Autor neznámý

Sky: :-D Vám asi ani osel nic nevysvětlí - když neumíte číst, tak si vemte tužku a počítejte. Protože někteří si neumí otevřít tabulku ani v excelu... Jen se mi nelíbí, když někdo napíše "hovadinu" v článku...

05.03.2009 09:31 | Autor neznámý

Papay: Asi vam to nedochazi - nejspis se v rozpoctu orientujete lip nez vetsina z nas,ale kdyz se pustite do vysvetlovani tak je z toho takovej gulas...asi by to chtelo tiskoveho mluvciho (jen ne proboha Jandu!!! :-D ).A kdyz uz se na vas nevztahuje svazove informacni embargo,nechcete si na nss zalozit ekonomicky sloupek?Podle hustoty vasich prispevku se zda,ze mate co rict + docela silny pretlak.

05.03.2009 08:10 | Autor neznámý

Omluva... Těch 80 tis. Kč je při 100,- Kč. Při 150,- Kč je to 120 tis. Kč ( tato částka měla pokrýt onen výpadek ze ŠSČR). Proto rozhodnutí konference je výhodné pro kraj...

05.03.2009 08:08 | Autor neznámý

A ještě jednu doušku - varianta 2 předpokládala při zvýšení oněch členských příspěvků ( a to na dvojnásobek) nejen zachování příjmů krajům by výši okolo 790 tis. Kč , ale i oněch tolik požadovaných 240 tis. Kč na střediska mládeže. Takže se jednalo o rozdělení 100,- Kč na kraj a 100,- Kč na svaz...nebo-li fifty fifty... :-D. První varianta si oněch 100,- Kč ponechávala, aby nedocházelo ke ztrátě... A o krajských?? Ústecký kraj již déle vybírá 100,- Kč na hlavu, letos vzhledem k problémům a nejistotě peněz ze svazu, rozhodl o 150,- Kč na hlavu. Což rozhodnutí konference přinese kraji navíc asi 20 tis. Kč... Pro pořtáře - kraj má asi 800 členů a vybere na svazových asi 50 tis. Kč (- 10% což je asi 45 tis. Kč) a na krajských 80 tis. Kč. Pro ústecký kraj konference vícemeně dopadlo daleko lépe než se předokládalo...

05.03.2009 07:48 | Autor neznámý

Prosím - ještě jednu věc jsem si uvědomil... Zároveň krajům se nebude rozdělovat 650 tis. Kč, ale jen 440 tis.Kč. Což by si někteří mohli myslet po Tvém článku a byli by nemile překvapeni, že dostali daleko méně... A VV by poslouchal nesmyslné dotazy od nezasvěcených...

05.03.2009 07:36 | Autor neznámý

Opravuji : hednoduše na jednoduše :-D - a pak když je to pro nezasvěcené - chce to trochu pravdivých údajů, aby opět byli nezasvěcení zasvěceni do skutečnosti. Pak by mi to připomínalo naší současnou několika letou politiku... Lže se jak když se tiskne :-D...

05.03.2009 07:32 | Autor neznámý

Viktore, oprav si číslo zůstatku členských příspěvků. Těch 650 tis. Kč by svazu zůstalo, kdyby příspěvky byly 150,- Kč na aktivního. Když se díváš na příjem členských roku 2008, tak je i s tím přidáním mimořádného příspěvku. Jinak svaz vybere mezi 800 až 900 tis.Kč na členských příspěvcích. Takže upozorňuji: 880 tis. Kč - 10% 88 tis.Kč, 50% 440 tis. Kč. Proto upozorňuji: mezi 130 tis. Kč a 90 tis. Kč není příliš velký rozdíl, ale mezi 650 a 440 ano. Pokud se podíváš na skladbu šachistů, kteří co platí, tak to hednoduše spočítáš. Aktivní plnohodnotné asi 6 tis. hráčů 600 tis.Kč 4 tis. snížené 200 tis. Kč a další 4 tis. Kč po 10 Kč = 840 tis. Kč. Takže než uvedeš nějaké číslo - pořádně si ho překontroluj.

04.03.2009 16:24 | Autor neznámý

Během března rozešle Sportovně technická komise anketu oddílům mj. s cca. 5 variantami systému MČR - takže zdaleka ne.

04.03.2009 16:09 | Autor neznámý

V diskusi k předchozímu článku se objevovaly názory k vhodnosti pořádat MČR jako uzavřený turnaj, někteří navrhují open. Jak to vlastně je - je již rozhodnuto o způsobu pořádání MČR v r. 2010?

04.03.2009 15:10 | Autor neznámý

to zak: no, ono to sice může vypadat jako dobrá věc (může se z toho sponzorovat i kulura která je u nás rok od roku krácená), ale je tam velkej prostor pro daňový úniky.. Jako bys to neznal jak to chodí - podnikatel si založí klub, napíše si někde nějaký fiktivní náklady typu ceny do turnaje, turnaj vyhraje jeho kamarád a peníze jsou zpátky doma..

04.03.2009 14:55 | Autor neznámý

jimmy: Máš štěstí že žiješ na Slovensku, kde zavedli báječnou daňovou položku, kde si každý podnikatel může určit, komu pošle 2% ze svých daní. To je v Česku zatím nemyslitelné.

04.03.2009 14:34 | Autor neznámý

aj ked niesom cech tak v odseku "Co mám za krajské a svazové příspěvky?" som nasiel gramaticku chybu "schodek ze hradil" .. inak sa ma clanok netyka, aj ked sa mi zda ze odielove prispevky cca 500-800kc sa mi zda vela .. u nas platime akurat poplatky na zvaz (cca tak ako u vas) a zvysok klub vykryva od "sponzorov" (mesto, nadsenci, 2% dane), a to niesme ziaden extra klub, lebo hrame len 1.ligu .. keby mali u nas v klube platit 800 tak tam vela clenov sa nato vykasle alebo aspon v mojom pripade si najde iny klub :))

04.03.2009 13:45 | Autor neznámý

Jménem mlčící většiny (na jejichž slova ale dojde!) děkuji za článek určený pro mě. ;-)