Sledujte dnešní on-line Short - Cheparinov. Výsledek partie vedoucí pozicí Movsesjana však neotřese!

21.01.2008 08:00 | Turnaje

Stíhačka Magnuse Carlsena, to je hlavní krédo peletonu hráčů ve skupině GM-A. Po osmi odehraných kolech se stále v půlbodovém samostatném úniku pohybuje norský mladíček, nejtěsněji ho dotahuje generačně rozdílná dvojka Lev...

Stíhačka Magnuse Carlsena, to je hlavní krédo peletonu hráčů ve skupině GM-A. Po osmi odehraných kolech se stále v půlbodovém samostatném úniku pohybuje norský mladíček, nejtěsněji ho dotahuje generačně rozdílná dvojka Levon Aronian a Vladimír Kramnik. Druhý jmenovaný po váhavém rozjezdu tak značně vylepšuje postavení světové trojice. Kramnik ve včerejším osmém kole nastoupil s bílými proti Jud
itě Polgárové. Jejich partie dospěla již v 17.tahu do bitvy těžkých figur. Dobře mířený úder Judity 21...g5! dokonale pošramotil bílé královské křídlo, že Kramnik raději zvolil cestu výměn pro bezpečí svého krále. Pozdější věžová koncovka již vykazovala známky remízy, na které se soupeři shodli ve 49.tahu.

Další duely měly taktéž remízové závěry. Van Wely s Lekem, Mamedyarov s Aronianem, Radjabov s Ivančukem a Eljanov s Adamsem, vše se podepisovalo do 30.tahu. Že by se hráči šetřili na dnešní den volna?
Vylepšení dosavadní bilance a skok v průběžném pořadí směrem nahoru uskutečnil po včerejším kole pouze Viši Anand. Los však nebyl vůbec jednoduchý, za černé figury se proti němu posadil Veselin Topalov. Najdorfova varianta sicilské se nesla v duchu partie Anand,V (2782)-Kramnik,V (2770)/Dortmund (m/4-rapid) 91/224 2004, až do 11.tahu. Tentokrát zvolil Anand místo 12.Ja5 dlouhou rošádu a na políčko a5 šla dáma.
Do první časové kontroly byl Veselin Topalov po strategické stránce Anandem přehrán, a než pomalou "smrt" zvolil raději okamžitou kapitulaci. Anand navázal na výhru ze 7.kola s Polgárovou dalším celým bodíkem a se 4,5body společně s Radjabovem ztrácí na vedoucího Carlsena jeden bod.

Anand,V (2799) - Topalov,V (2780)
[B90]
Corus A Wijk aan Zee NED (8), 20.01.2008
[GM Petr Hába]

1.e4 c5 2.Jf3 d6 3.d4 cxd4 4.Jxd4 Jf6 5.Jc3 a6 6.Se3 e5 7.Jb3 Se6 8.f3 h5 9.Jd5 Sxd5 10.exd5 Jbd7 11.Dd2 g6 12.0-0-0 [12.Ja5 Anand,V (2782)-Kramnik,V (2770)/Dortmund (m/4-rapid) 91/224 2004.] 12...Jb6 13.Da5 Sh6 14.Sxh6 Vxh6 15.Kb1 Vc8 16.Db4 Kf8 17.c4 Kg7 18.g3 Vh8 19.Vc1 Dc7 20.Sh3 Vce8 21.Vhd1 Ve7 22.a3 Vd8 23.Jd2 Jbd7 24.Dc3 a5 25.Sxd7 Jxd7 26.f4 Jf6 27.Vf1 b6 28.h3 Dd7 29.f5 Vf8 30.De3 e4 31.g4 hxg4 32.hxg4 Diagram

32...Ve5 [32...Jxg4? 33.Dg5 Jf6 34.Vh1+-] 33.Vf4 Dd8 34.g5 Jh5 35.f6+ Kg8 36.Vxe4 Vfe8 37.Ka2 a4 38.Vc3 Dc7 39.Dd4 Dc5 Diagram

40.Dxc5 Tady se Topalov rozhodl zkrátit své trápení, které by ho čekalo v beznadějné koncovce. [Partie by pro zajímavost mohla následovat takto: 40.Dxc5 bxc5 41.Vce3! Výměnou materiálu se ještě více projeví slabost pěšců a4 a d6. Kromě toho má jiz černý jednoho méně. 41...Vxe4 42.Vxe4 Kf8 (42...Vd8 43.Ve7 Jg3 44.Je4 Jf5 45.Va7 Ve8 46.Jc3+-) 43.Vh4 Vd8 44.Je4 Ke8 45.Jc3 Va8 46.Jb5 Vd8 (46...Kd7 47.Ve4) 47.b3 s vytvořením volného a pěšce a jeho podporou králem.] 1-0



GM-A pořadí po 8.kole
1. M. Carlsen 5,5
2.-3. V. Kramnik 5,0
2.-3. L. Aronian 5,0
4.-5. T. Radjabov 4,5
4.-5. V. Anand 4,5
6.-9. S. Mamedyarov 4,0
6.-9. M. Adams 4,0
6.-9. V. Ivanchuk 4,0
6.-9. L. van Wely 4,0
10.-12. J. Polgar 3,5
10.-12. V. Topalov 3,5
10.-12. P. Leko 3,5
13.-14. P. Eljanov 2,5
13.-14. B. Gelfand 2,5

průběžná tabulka GM-A


skupina GM-B
Jak uvádí ve svém komentáři GM Petr Hába, stává se skupina GM-B pro česko-slovenského diváka patrně zajímavější než hlavní turnaj. Sergej Movsesjan nadchl fanoušky svou včerejší partií se Spoelmanem jak po stránce šachové tak i výsledkové. Důležité vítězství černými! znamená pro Sergeje samostatné vedení v turnaji (6,0/8body). Průběh partie s komentářem GM Petra Háby si vychutnejte níže.
Doposud není na oficiálních stránkách uvedeno průběžné pořadí po 8.kole. Proč? Příčinou je incident mezi Nigelem Shortem a bulharským mladíkem Cheparinovem. Když se v on-line přenosu objevilo v zápisu jejich partie 1.e4 c5 1-0, málokdo tušil co se přihodilo. Nepodání ruky soupeři je klasifikováno dle FIDE jako porušení pravidel. Úvod krátké partie líčí video z chessdom.com


Rozhodčí po reklamaci Shorta rozhodl v jeho prospěch. Spor se však vedl dále, i ve světle nedávného případu s Annou Rudolf. Konečným verdiktem je - dohrávka, kterou můžeme sledovat dnes on-line od 13.30 hodin.

Spoelman,W (2424) - Movsesian,S (2677)
[B46]
Corus B Wijk aan Zee NED (8), 20.01.2008
[GM Petr Hába]

přehrát komentovanou partii

1.e4 c5 2.Jf3 Jc6 3.d4 cxd4 4.Jxd4 e6 5.Jc3 a6 6.Se3 Jf6 7.Dd2 Jg4 Sergej raději chodí málo vyšlapanými cestičkami. [Hlavním tahem je 7...Dc7 ] 8.Sg5 Dc7 9.Jxc6 Nový, zajímavý tah. [Dříve se zkoušelo 9.Jb3 , např. v partii Zambrana,O (2495)-Sunye Neto,J (2486) Sao Paulo 2007] 9...bxc6 10.h3 Je5 11.0-0-0 Vb8 12.Se3 Da5 13.Sd4 [Do úvahy přicházelo vlození 13.Sa7!? Vb7 14.Sd4 , kdy v některých variantách stojí černá věz hůře na b7 nez na b8. Tento motiv pouzívají bílí i v hlavních systémech Paulsena se 6.Se3.] 13...Jg6 14.f4 Diagram

14...e5! Okamzitě řeší situaci v centru. Po výhodné výměně dostane jezdec krásné pole e5, a jak uvidíme dále, odsud rozhodne partii hezkou obětí. [Jinou mozností bylo v klidu dokončit vývin tahem 14...Se7 , po čemz bílý nemůze brát na g7: a po 15.f5 (15.Sxg7?! Vg8 16.Sd4 (16.Sh6 Vxb2! 17.Kxb2 Sa3+ 18.Ka1 Sb4-+) 16...Jxf4=/+) 15...Je5 dosáhne černý také svého.] 15.fxe5 Se7 16.Kb1 Sb4 Diagram

[Lehkovázné 16...0-0? nejde pro 17.Jd5! s velkou výhodou bílého.] 17.Ka1 Spoelman nechává bez povšimnutí nebezpečnou baterii Sb4-Da5 a uklízí krále z pod mozného tlaku po b sloupci. [Stroj navrhuje okamzité 17.a3! Sxa3 (Na první pohled elegantní 17...Dxa3 vede k ještě větší nevýhodě po 18.bxa3 Sxc3+ 19.Kc1 Sxd2+ 20.Kxd2 0-0 21.Sc4 Ve8 22.Vb1 Va8 23.Vhf1 Jxe5 24.Sxe5 Vxe5 25.Sxf7++/-) 18.Ja2! a po 18...Dxd2 (18...Da4?! 19.b3) 19.Vxd2 Se7 20.Sc4 má bílý minimální výhodu, vzhledem ke slabosti f7 a problematickým vývinem střelce c8.] 17...0-0 18.Sc4 Pochopitelná je snaha dokončit vývin. [Jinou mozností bylo se okamzitě zbavit nepříjemné vazby jezdce tahem 18.Dd3 , a po 18...Jxe5 převést dámu na aktivnější pozici na g3: 19.Dg3 d6 (19...f6 20.Sc4+) 20.Sc4 s nejasnou hrou.] 18...c5 19.Sf2 Jxe5 20.Sd5 Diagram

20...Sb7 Dokončení vývinu je spojeno s hezkou léčkou, do které se bílý chytí. [Bylo mozné vyvinout střelce i na druhou diagonálu: 20...d6!? / Be6] 21.Sxb7? Prakticky okamzitě elegantně prohrává. Holandský mladíček pravděpodobně počítal jen s automatickým dobráním střelce. [Pozice stále dávala moznosti oběma stranám, např. po 21.Se1 d6 22.Vf1 .] 21...Jc4!-+ Bez meškání rozbíjí pomocí oběti jezdce úkryt bílého krále. Po tomto tahu prohrává bílý vynuceně ve všech variantách. 22.Dd5 Diagram

[22.Dc1 Sxc3-+] 22...Jxb2! 23.Kxb2 [23.Jb1 Jxd1 24.Vxd1 Sc3+ 25.Jxc3 Dxc3+ 26.Kb1 Db4+-+] 23...Sxc3+ 24.Kb1 Db4+ 25.Db3 Vxb7 26.Sxc5 Dxe4 27.Sxf8 Kxf8 28.Vxd7 Vxb3+ 29.axb3 Sf6 Hezkou partíí se Sergej ujímá vedení v B skupině, čímz dělá pro českého diváka tento turnaj mozná ještě zajímavější, nez turnaj hlavní. 0-1

83x 1184x Petr Boleslav
Fotogalerie
Komentáře (83) Aktualizovat
22.01.2008 11:23 | Autor neznámý

No ja si osobne myslim, ze sa ani jeden z hracov nema k tomu, aby si podali ruky, tak je to OK (Top-Kra)... to ale nie je pripad Sho-Che

22.01.2008 10:13 | Autor neznámý

myslim si, ze podani ruky je slusnost.A k sachu podani ruky jednoznacne patri. Ale ja osobne ,nekterym lidem z jednoho nejmenovaneho oddilu ji nikdy nepodam!!!!!!!!!

22.01.2008 06:52 | Autor neznámý

jen si dovolím upozornit ,že Short nepodal ruku Kamskému, proto ,že mu jeho otec Ruslam Kamský vyhrožoval při zápase smrtí. Tatíček Ruslam měl takových úletů celou řadu.

21.01.2008 22:37 | Autor neznámý

No ja nevim. Ale nez Short podal takovouhle stiznost, mel si tez zamest pred vlastnim prahem. Doufam ze si vsichni uvedomuji ze loni (asi loni?!) Short nepodal ruku Kamskemu. Z historie je takovych pripadu mnoho. Proste lide co maji vzajemne antipatie si ruku nepodavali (viz Kramnik - Topalov). To co provedli ty Anne Rudolf bylo dost hnusny, ale chovani Cheparinova neni nijak strasne. Jinak ruku podavam naprosto vzdycky, ale kdyz se to nekomu prici...

21.01.2008 20:43 | Autor neznámý

Melo byt zakroci nikoliv zatoci - omlouvam se.

21.01.2008 20:18 | Autor neznámý

Chtel bych poznamenat, ze se mne dlouhodobe velmi nelibi chovani pana Danailova a jeho tymu. Myslim, ze to silne poskozuje sach jako takovy. Jak chceme prosazovat sach do skol, na olympiadu a presentovat jej jako sport gentlemanu a uslechtilou dusevni zalezitost, kdyz clanky, ktere se objevi v mainstreamovych mediich jsou temer vyhradne o podobnych incidentech. Jiste negativni reklama je nekdy lepsi nez-li zadna, ale v pripade, ze se snazite propagovat nejakou entitu (tj. v tomto pripade sachy) jako neco uslechtileho, tak to neplati. Doufam, ze FIDE proti podobnym provokaterum jiz brzy (na urovni zprisnenych pravidel) zatoci.

21.01.2008 20:17 | Autor neznámý

to Clark: Výroky pana Shorta se dají najít například v archivu článků na chessbase. Sprostě obvinil Danailova s Topalovem z podvádění a nepřinesl žádný důkaz....

21.01.2008 19:41 | Autor neznámý

vajnstejn: můj souhlas.

21.01.2008 19:41 | Autor neznámý

Hele a podival se nekdo z tech, kdo tvrdi, jak Short "verejne urazi" Topalova a spol. na to, co Short skutecne rekl? Nebo to mate jenom z druhe ruky? Pro Vuorina: ten cizi jazyk je anglictina, kdybys to nepoznal, dunderhead... www.dnaindia.com/report.asp?newsid=1077079

21.01.2008 19:39 | Autor neznámý

na záčátku jo, na konci těžko říci :)

21.01.2008 19:39 | Autor neznámý

Taky povazuji podani ruky pred zahajenim sachove partie jako urcite gesto, ktere je vlastne soucasti one partie a nepodani ruky vnimam minimalne jako neslusnost...Jsem pro zavedeni toho, ze nepodani ruky znamena kontumacni prohru. Navic ten co tu ruku nepoda si je moc dobre vedom toho, ze to minimalne jeho soupere psychicky rozhodi! Viz pripad Anny Rudolf, aby se souperi chovali takhle sproste je opravdu nehorazne a Eticka komise FIDE by z toho mela vyvodit zavery...Proste podani ruky k sachu patri, je to jeho neoddelitelna soucast, vyjadruje se tim ucta souperi a teto vznesene hre!

21.01.2008 19:23 | Autor neznámý

podal mu ruku ??

21.01.2008 19:22 | Autor neznámý

Short naučil zobáka podávat ruce !

21.01.2008 19:16 | Autor neznámý

a je to! pěkně to vyřešil. možná je v tom trochu symboliky. spor podat nepodat ruku. rozhodlo se za šachovnicí.

21.01.2008 19:15 | Autor neznámý

pěkně ho neurvalce ukončil,jedna báseň.

21.01.2008 19:08 | Autor neznámý

68. Sxg7 je za bílého vyhrané podle Tablebasí...

21.01.2008 19:07 | Autor neznámý

už ho brousí 5,5 hodiny lišák jeden...

21.01.2008 19:05 | Autor neznámý

chvilku jsem byl pryč. jsem si to ted přehrával. je pěkné, jak každá strana chce měnit jiné figury. ted případné vazby na 7řadě vypadají zajímavě, za Shorta.

21.01.2008 19:00 | Autor neznámý

Vladimír by tohle vyhrál i s občasnými odchody na toaletu. :-)

21.01.2008 17:59 | Autor neznámý

do prčic,tak se mi to e6 líbilo a teď vidím,že to byl 40 v časovce a byla to asi blbost,to vypadá na plichtu

21.01.2008 17:54 | Autor neznámý

2jerryk: budu si to pamatovat :-) rada dobra, ale myslim, ze je sice ve spravnej cas, ale na spatnym miste... nas se to moc netyka

21.01.2008 17:52 | Autor neznámý

zrejme chepa nerad podava ruku, poradil bych tedy kazdemu jeho nasledujicimu souperi aby mu ji nepodaval

21.01.2008 17:51 | Autor neznámý

No jo, ale ja na sto tahu nemam cas. Chci jit do kina :-) . Pane Votrubo, vzkazte panu Heparinovovi, at to nezdrzuje.

21.01.2008 17:48 | Autor neznámý

tak ted jsem na to zvedavej... videl bych to tak na 100 tahu

21.01.2008 17:31 | Autor neznámý

hraje vám to nebo se Chepa zamyslel??

21.01.2008 17:20 | Autor neznámý

podáním ruky-člověka neubyde,dneska mu ji podal sám a v předstihu,mohl si to včera odpustit a vyřídit si to sním jindy,jinde a jinak,třeba jej chtěl vyvést z rovnováhy a pak Short jednal správně,nebo něco měl,třeba holky

21.01.2008 17:17 | Autor neznámý

a e6 ještě hezčí!

21.01.2008 17:16 | Autor neznámý

nevím, no vždycky budu radši na straně anglického gentlemana Shorta, než Danajlova s balkánskou morálkou (omlouvám se za generalizici, samořejmě princip kolektivní vinu neschvaluju)... chudák Čeparinov že ho má pod palcem takovej kujón, je ještě mladej... já ruku teda vždycky podal, i když mi to kolikrát nebylo příjemný

21.01.2008 17:14 | Autor neznámý

38.e5 je pěkný tah. ted nastane taktická přestřelka. bod f7 v tom hraje svou roli, jak se píše v příspěvcích níže.

21.01.2008 17:06 | Autor neznámý

Short už ho asi zamete.

21.01.2008 16:44 | Autor neznámý

Chepa má nějak slabé f7,dalo by se vžma na něj zaútočit

21.01.2008 16:38 | Autor neznámý

romison:jaky mas k tomuto genialnimu zjisteni duvod?

21.01.2008 16:37 | Autor neznámý

maty ty jsi poprvy na internetu, ze jo? :)

21.01.2008 16:35 | Autor neznámý

dik

21.01.2008 16:34 | Autor neznámý

tak vidis posli pls to kde to je

21.01.2008 16:34 | Autor neznámý

tak teda tady www.youtube.com/watch?v=zbIheG-mztI

21.01.2008 16:33 | Autor neznámý

ajo tak na tom chessdomu to neni :-D mam tu toho otevrene hodne...

21.01.2008 16:32 | Autor neznámý

ee omg vzdyt tam sou sami... normalne nehrajou kazdy ve vlastnim sale :-)

21.01.2008 16:30 | Autor neznámý

to je z dneska neni to nahodou video ze vcerejska?

21.01.2008 16:27 | Autor neznámý

je to i na chessdomu viz. link od Bruna 15:39...

21.01.2008 16:26 | Autor neznámý

prachy jenom prachy-nečekej víc

21.01.2008 16:23 | Autor neznámý

proc by nemohli pokracovat?kdyz je potvrzeno ze to neni duvod ke kontumaci partie?mohl bys napsat linky na to video?

21.01.2008 16:21 | Autor neznámý

na chessvibes popr. youtube je uz z dnesniho zahajeni partie video...

21.01.2008 16:18 | Autor neznámý

podal, musel, jinak by nehrali

21.01.2008 16:18 | Autor neznámý

btw. zahlasujte na corus strankach pro sergejovu vcerejsi partii jako nejlepsi partii kola, coz pro me byla

21.01.2008 16:17 | Autor neznámý

nevite jestli mu dneska chepa podal ruku nebo ne?celkem by me to zajimali...

21.01.2008 16:14 | Autor neznámý

coz mi rika, ze uz jsem viska nikde dlouho nevidel, zije vubec jeste?

21.01.2008 16:13 | Autor neznámý

jste sraci, ja podal ruku vzdy, lekly ryby me serou, i viskovi podam ruku, ale pamatuju scenu kdy jeste v ceskym brode kdysi hral visek hlavni uzavrenej turnaj a pred partii si daval ke svacince lovecak, zamastil sachovnici a ruce mel umasteny jako prase, prisel k nemu nemec a podal ruku, ale vahave koukal na ty mastny ruce, visek si toho vsiml a galantne si ruce utrel do jeste spinavejsich kalhot :)) nemec si sel pote ruku umyt :))

21.01.2008 16:00 | Autor neznámý

Imouse: vazne?

21.01.2008 15:56 | Autor neznámý

short je přivyhranej...

21.01.2008 15:52 | Autor neznámý

Víška znám, ruku jsem mu nepodal - ale zároveň jsem mu řekl proč a omluvil jsem se mu! A těch 10 min protrpěl... Na druhou stranu někteří proti němu odmítli nastoupit a já se nedivím, vážnou bych nevydržel, radši se nechám zkontumovat, nicmeně při minimální inteligenci pořadatelů turnajů snad nehrozí že bych na něj narazil.....

21.01.2008 15:39 | Autor neznámý

Ty nazvy pro to vcerejsi nove zahajeni jsou uchvatne :) www.chessdom.com/corus-chess-2008/short-cheparinov-live

21.01.2008 15:16 | Autor neznámý

40 letý bezdomovec s elem 2350 a dětskou psychikou (pokud v partii nevyhraje, tak začne obviňovat všechny okolo a případně se i rozbrečí). Hrozně zapáchá a nikdo ho nemá rád (To není pravda, ale on sám je o tom bytostně přesvědčen). Většina lidí mu ruku prostě nepodá - asi se bojí, že něco chytí.

21.01.2008 15:11 | Autor neznámý

Víška neznám, takže zatím říkám ano :-)

21.01.2008 15:08 | Autor neznámý

Podle meho je nepodani ruky pri partii neslusnost...At ho klidne zazaluje u soudu nebo mu da pres hubu(kdyz ho urazi ci nespravedlive obvinuje ale u partie snad muzou projevit trochu slusnosti..Nadruhou stranu je pravda ze si Short mohl to zalovani odpustit(zvlaste po jeho excesu loni v Montrealu,kdy nepodal ruku Kamskemu) Bohuzel mam pocit ze podobne pripady narustaji a sachu to jenom skodi-podivejme treba na Mora,kvuli jeho nepratelstvi k Topalovovi ted nehraje na zadne velke akci-esi to tak pujde dal nebude nikdo hrat nikde a s nikym. Je vsak otazkou proc sou vseci nakrknuti na Topalovuv(Danaijlovuv) tym...

21.01.2008 15:08 | Autor neznámý

to Pawn: A podal by jsi stejně samozřejmě ruku například i Víškovi v 35 stupňovém vedru (to je nesnesitelně cítit na 20 metrů)?

21.01.2008 15:04 | Autor neznámý

Chtěl bych uvést snad jen ještě, že chápu Vaše postoje, ale a´t už nazýváte podání ruky jakkoli, je jasné, že tvoří jakousi součást hry. dokonce se dostalo (či jiný pozdrav) i do pravidel a má se stát důvodem k prohrání partie. Podání ruky se tedy institucializovalo. Můžeme s tím nesouhlasit, ale je to tak. Od počátku své kariéry podávám ruku (jako šachista i jako hokejbalový kapitán) a nepřemýšlím nad tím, že bych to na protest neudělal. Pokud mně je někdo nesympatick¨ý, mohu mu přeci třeba podat "leklou rybu" - respektuji tak to, co patří ke každé partii, ale zároveń vyjadřuji, že tento soupeř se opravdu srdečného potřesení nedočká. Podání ruky před partií (a v každém slušném sportu) je prostě daná věc. ve společnosti si mohu vybrat podle toho, kdo je mně sympatický apod. V tomto jsou šachy skutečně sportem.

21.01.2008 14:56 | Autor neznámý

pawn: Možná je to tím, že považuji šachy stejně jak za sport, tak za společenskou akci...

21.01.2008 14:56 | Autor neznámý

Pawn: Mýlíš se ty. Projdi si materiály FIDE a poznáš, že se v nich píše o podání ruky a nebo jiném pozdravu v dané lokalitě běžném. Jde tedy o pozdrav a nikoli o vyjádření úcty k soupeři...

21.01.2008 14:52 | Autor neznámý

Vuorin: Domnívám se, že se mýlíš v tom, co symbolizuje podání ruky ve sportu. Tam má jinou funkci než podání ruky ve společnosti.

21.01.2008 14:50 | Autor neznámý

pawn to tedy vystihnul - to klidně podepíšu.

21.01.2008 14:49 | Autor neznámý

pawn: To je chyba mnoha lidí dnešní doby. Že si neuvědomují, co má podání ruky symbolizovat. Já bych někomu, kdo mě bezdůvodně veřejně uráží (bez důkazů), taky ruku nepodal. Takže pro mě si dost se svým názorem mimo. Navíc je dost pravděpodobné, že Short podobnou reakci čekal. Napovídá tomu i jeho okamžité navštívení rozhodčího.

21.01.2008 14:42 | Autor neznámý

Pokud se Short chová nevhodně, má ho za šachovnicí zrušit nebo si nechat protiútok na jinou příležitost než je vzájemná partie. Podání ruky považuji za samozřejmý akt slušnosti patřící k partii stejně jako podání rukou před fotbalovým či hokejovým utkáním mezi kapitány ať si týmy předtím udělali cokoli. Nebo jako pozdravení a zdvižení rukou v sumo, nebo úklonu v džudo apod. Tahle gesta nevyjadřují vzájemné sympatie ale symbolizují respekt k soupeři a to, že se boj povede fair play. Podání ruky považuji za součást slušně sehrané partie. Pak soupeře může třeba nenávidět a chtít ho zničit než partie skončí, ale jde jen o ty šachy. Pokud mněpředtím nějak urazil budu to řešit až partie skončí. Protest se dá vyjádřit také jinak - třeba nějakým nápisem, v němž se potrefená husa pozná, ale přitom není urážlivý.

21.01.2008 14:18 | Autor neznámý

to Vuorin: Naprostý souhlas. Pokud by mne (respektive celou mojí tréningovou skupinu) Short neustále obviňoval bez předložení jediného důkazu z podvádění, tak bych mu ruku také nepodal. Tady nejde o neslušnost, ale o principiální reakci. Jenom je škoda, že se na podobné akci nepotkal Short s Azmaiparašvilim - ten by mu předpokládám hned jednu fláknul :-)

21.01.2008 14:18 | Autor neznámý

Danajlov říkal v rozhovoru, že protože Short urazil jejich tým. Šlo o to, že když se mluvilo o Topalovovi a jeho podezřeních s využíváním nápovědy (po loňském Wijku - kašlající Danajlov atd...), přilil do ohně a zavzpomínal na některé "podezřelé" záležitosti v San Louis. Přitom tam spolu večeřívali atd...

21.01.2008 14:08 | Autor neznámý

Víte, někdo, proč mu ten nezdvořák nechtěl podat ruku?

21.01.2008 14:02 | Autor neznámý

Incident moc nechápu... Short mohl podobnou reakci čekat. A i když se mi chování Danailova nelíbí, tady má pravdu - Short se zachoval jako malý uražený chlapeček. Rozdává urážky na všechny strany, takdy má výsledek.

21.01.2008 13:55 | Autor neznámý

Ale ze včerejší partie ani jeden neuhnul, hraje se Najdorf

21.01.2008 13:53 | Autor neznámý

dík, teď to naskočilo, když jsem to zkoučel před chvílí měl jsem tam včerejší partie, jinak to bude dneska válka nervů - očekávám sadomaso jak za časů železné červené opony!

21.01.2008 13:51 | Autor neznámý

Ve Wijku máme zástupce, rozhodčí pan Votruba, nedávno psal příspěvek k článku.

21.01.2008 13:50 | Autor neznámý

Banner vlevo nahoře na těchto stránkách - on-line přenosy.

21.01.2008 13:48 | Autor neznámý

nějak ten on-line nemůžu najít, ví někdo link?

21.01.2008 13:47 | Autor neznámý

2petermailer: to je pravda, ale kvuli tomu ze ma 27++ se nemusi jako xxx

21.01.2008 13:30 | Autor neznámý

HH: Že by proto, že je to stolek hlavního rozhodčího?

21.01.2008 13:30 | Autor neznámý

VrTTA ale ako ten uboziak nebudes vediet hrat nikdy!!

21.01.2008 13:29 | Autor neznámý

jako kdo se podiva na to video tak si o chovani Cheparinova udela obrazek sam... Jak ze ho primo nevyzval rozhodci??? Tezko rict jestli ho takhle prevychoval Danajlov nebo je to kreten sam o sobe... Jinak predpokladam ze ta ceska vlajecka patri panu Votrubovi...

21.01.2008 13:27 | Autor neznámý

2Hedgehog: díky, to me nenapadlo a ani jsem nevedel, ze ve Wijku mame sveho zastupce...

21.01.2008 13:25 | Autor neznámý

to HonzaH: mozna proto, ze se jedna o stolek rozhodciho, ktery je P. Votruba

21.01.2008 13:06 | Autor neznámý

Ale Danajlov tvrdi, ze za incident muze Short, kdyz normalne nehral, ale sel si stezovat, jak malej kluk. Jinak pravidlo zatim neplati, jde pouze o doporuceni, ktere by mohl schvali kongres na letosni olympiade. Danaljov uspel s odvolanim i proto, ze navic rozhodci primo nevyzval Cepu, aby ruku podal, ze ten uz k tomu byl ochotny.

21.01.2008 13:06 | Autor neznámý

Pekny, akorat jsem neprisel na to, co dela na stole za Shortem ceska vlajecka...

21.01.2008 13:02 | Autor neznámý

Jinak ---- GO Sergi GO.... !!!

21.01.2008 13:02 | Autor neznámý

spíš Danailov

21.01.2008 12:58 | Autor neznámý

Čepa je ubožák!