Noví hráči, nové možnosti, nová spolupráce

21.12.2012 14:30 | Online aréna ŠSČR

Online aréna ŠSČR, herní server našeho šachového svazu, přináší s koncem roku řadu novinek. V týdnu došlo k přísunu spousty hostujících hráčů. To dává českým hráčům jednak možnost dál hrát s českými členy, jednak zahr...

Online aréna ŠSČR, herní server našeho šachového svazu, přináší s koncem roku řadu novinek. V týdnu došlo k přísunu spousty hostujících hráčů. To dává českým hráčům jednak možnost dál hrát s českými členy, jednak zahrát si bez čekání s hosty z ciziny. Tento týden jsme také zavedli funkci analýzy právě skončených partií s vlastním enginem hráče. A od příštího roku plánujeme ve spolupráci s Asociací firemních sportů dlouhodobý šachový turnaj.

Noví hráči

V současnosti mohou hráči našeho serveru vyzývat ke hře zahraniční hosty, či naopak přijímat jejich výzvy. Velkou výhodou tohoto kroku je redukce času čekání na přijetí výzvy. Dáváme tak všem příležitost zahrát si mezinárodně pod ochranou anti-cheatingové kontroly. Denní turnaje i Prémiový turnaj samozřejmě zůstávají dostupné pouze hráčům registrovaným v ŠSČR. Individuální partie a zápasové výzvy jsou však již otevřené všem!

Nové možnosti

Tento týden jsme pro členy Online arény zavedli funkci analýzy právě skončených partií s vlastním enginem hráče. Brzy také spustíme automatický systém šachových online lekcí pro trenéry a jejich studenty. Na rok 2013 chystáme další Mistrovství České republiky v online šachu, ve kterém udělíme přebornické tituly v absolutní kategorii i v kategoriích ratingových.

Nová spolupráce

Do Online arény ŠSČR vstupuje Asociace firemních sportů, která od roku 2013 uspořádá mezifiremní šachový turnaj Business v šachu. Turnaj je koncipován velmi volně, aby mohli zájemci z řad firemních zaměstnanců hrát podle svých časových možností. Kritériem tedy nebude celkový počet získaných bodů, ale poměr výhry/prohry, který hráči získají v partiích s turnajovými oponenty (tedy nikoli celková statistika her, pouze bilance s ostatními účastníky turnaje). Doporučené herní tempo je 10 minut na partii, hráči se ale mohou dohodnout i na jiném tempu. Odměny získají jak nejlepší turnajoví hráči, tak také hráč, který odehraje nejvíc partií. Turnaj začíná 1. ledna, končí 30. června.

Odkazy:

Online aréna ŠSČR
Asociace firemních sportů
51x 2284x
Fotogalerie
Komentáře (51) Aktualizovat
30.12.2012 00:15 | Autor neznámý

Co se ti nezdá Bonde?

29.12.2012 21:47 | Autor neznámý

sachy jdou mimo me,muj tym dnes vybojoval 3.misto na nohecu a to je vic nez sachy....

29.12.2012 19:41 | Autor neznámý

To jako myslíš vážně tuhle otázku?

29.12.2012 18:45 | Autor neznámý

Proč není v katalogu cen možnost vybrat si místo věcné ceny peněžní?např.místo nějakého přívěšku třeba 10kč.

29.12.2012 09:13 | Autor neznámý

Tím se netrap magnusi. Jsem podobný šachový nýmand jako ty. Takže se klidně věnuj šachovému dění.

29.12.2012 07:15 | Autor neznámý

cim sem te vytocil?kdo to vubec je krolop?

28.12.2012 18:00 | Autor neznámý

Mě osobně magnuscarlsen v nedávné minulosti dost nepěkně "vytočil", ale jinak si vážně myslím, že by byla škoda kdyby z tohoto serveru zmizel. Mám ho docela rád a věřím, že sem patří ! No, pravda je i taková, že je to jeden z mála přispěvatelů, kterému rozumím. Nebo, alespoň mám ten dojem.

27.12.2012 22:45 | Autor neznámý

Magnusi, pamatujte si, není radno si dávat nesplnitelná předsevzetí(nejen na Nový rok). Piště dál, víte kolik lidí si myslí po Vašich příspěvcích, že jsou šachově lepší a celkově chytřejší než Vy? Ať je to pravdou nebo ne, posilujete jejich sebevědomí. Odmlčením byste je přeci zranil a to byste jistě nechtěl. Do nového roku Vám přeji alespoň dobití Bastily (prej to jde v rapidelu nabo bleskelu rychleji).  

27.12.2012 19:29 | Autor neznámý

slibil,ale neslo odolat,musel sem to vychvalit...

27.12.2012 06:19 | Autor neznámý

Magnusi, neslíbil jsi náhodou, že už přispívat do zdejších diskuzí nebudeš ?  Jméno dotyčného není problém zjistit. Jestli to měla být hádanka, tak si myslím, že se jedná o mladíka V.Z, , ale pokud vím, tak IM, či GM ještě nemá. Možná si naivně jen myslí, že svými připomínkami pomůže zlepšit kvalitu Online arény.

26.12.2012 21:21 | Autor neznámý

to bude nekdo z GM nebo IM kteri na herne hraji...asi se nedozvime kdo to je,ale ja dostat  pres 14 000 a jeste 30 000 premiaku tak sem spokojeny clovek,a nebudu projekt ktery mi toho tolik dal pomlouvat,tohle jednani nechapu.ja osobne sem s hernou spokojen i kdyz nikdy nic poradnyho nevyhraju,ale co jsem zatim za nasbirane body dostal byli pekne stauntonky se kteryma sem spokojen(nadherne figurky).je tam vyborna komunita lidi,zadne urazky sem zatim nezazil,pekne herni prostredi...

26.12.2012 18:39 | Autor neznámý

Snažím se všem kritikům odpovídat věcně, osobní rovina má jít stranou. Za tu dobu, co se šachu veřejně věnuji, si ode mě negativní reakci vysloužil snad pouze pan Matoušek za pozérský výlev pod posledním blogem pana Houšky. Mrzí mě, že zrovna ve sváteční čas je potřeba vymezit se podruhé. S oběma zdejšími „kritiky“ Ace-Guard a Online arény se bohužel znám osobně. Se skřípěním zubů bych pochopil jednoho z nich: nic od Arény nechtěl, nic od ní nedostal. Nic o ní, jejím zázemí a systému proti podvádění sice neví, ale plivnul si. Nevím, proč. Opačně bych to v životě neudělal, před veřejnou reakcí bych alespoň známého kontaktoval a přeptal se. Ale budiž, lidé jsou různí. Ten druhý známý od Arény získal docela dost peněz (14 500 Kč) a mnohem víc Prémiových bodů (+30 000). Co jí dal? Nic. Žádné poděkování, jen soustavnou veřejnou kritiku. Asi jiná generace. Mailem jsem jej už před časem požádal, aby se laskavě sbalil, vybral si své body a šel si hrát někam jinam. Ať si pak veřejně plive na někoho jiného. Reakce? Hraje pořád, body sbírá pořád, plive pořád… Abych to uzavřel: jsou šachisté, se kterými si už nikdy nezahraji. Před partií je třeba podat si ruku a já jsem ochoten si ji podat pouze se slušnými lidmi. Jmenovat zatím nebudu. Chápu, že někteří lidé už lepší nebudou, ale nenechám do sebe kopat. A pokud bude jeden z lhářů pokračovat, tak připomínám, že lze (byť je to jednání, které bych udělal až v krajní nouzi) udělat ctrl-c+ctrl-v. Ať si pak lidé udělají obrázek sami.

24.12.2012 19:27 | Autor neznámý

 Asi jsi me nepochopil. Jsou neuronove site typu back propagation, ktere se na zaklade vzoru, ktere se nauci ze vstupni znalostni databaze, nechaji prochazet tim co zrovna potrebuju a hledaji shodu ve vzorech a ne v konkretnich udalostech. takze vztahnute na sachy to pracuje tak, ze hledaji schemata a porovnavaji je, hledaji typove pozice a testuji jejich pokracovani se vzory, ktere se neustale aktualizuji na pozadi beziciho enginu (nebo vice)...  a netvrdil jsem ze tak to funguje urcite, jen mi prijde zbytecne aby na strane serveru bezel program, ktery primo odhaduje tahy. pri poctu partii by to bylo nerealne. mnohem jednodussi je srovnavat typove pozice, pred a po, coz prave treba back propagation dela :) neuronove site nejsou zadne servery, ale je to jen databaze a jedna nebo vice vrstev site, vicevrstve neuronove site se pouzivaji vsude, kde se chce neco predikovat nebo tridit, a jsou rychle a samoucici, takze bych typoval ze ace guard a i podobne programy pracuji prave na techto principech... ale samozrejme muzu se plest, nemam patent na rozum :)

24.12.2012 19:07 | Autor neznámý

Jj...Hezke svatky :-) Kus kodu neuronove site nad znalostni databazi??? :-D OK, to je podobna pohadka jako ta o konci sveta :-D Neuronova sit skladajici se z jednoho italskeho serveru podobajiciho se jako vejce vejci ceskemu serveru zastitena irskou (?) firmou :-D V praxi to vypada asi takto: "Ty voe.... Koukni na tu shodu!!! 75% tahu shodnych s Houdinim!"... "ty joooo...Fakt? Co je to za hrace? Jake ma ELO? Kolik? To nemuze hrat tak dobre....75% je moc, vyrad ho!" :-D
Mimochodem, jsem sachovy packal, ale napr. v mych prohranych pozicich se shoduje s sach.programem pres 90% tahu :-D.... a neni to tim, ze bych byl genialni...Proste jine tahy v tech spatnych pozicich jaksi nejsou :-D , takze najdu totez, co Houdini ;-) nebo jiny program...

24.12.2012 07:27 | Autor neznámý

 Jinak stastne a vesele vanoce vsem :)

24.12.2012 07:25 | Autor neznámý

 Jestli ten Ace Guard spis nebude jen kus kodu neuronove site nad znalostni databazi, ktery se uci vzory a porovnava je s jinymi, nez aby vyhodnocoval pravdepodobnost tahu. coz by v podstate vysvetlilo, ze tim ze pouzivam jiny pocitac nez na kterem hraju, nebo jiny OS nebo cokoli , mi nijak nepomuze v tom abych nebyl odhalen ;)

23.12.2012 17:20 | Autor neznámý

to V.Z.: Vojto...logicky-pokud ACE-Guard vyhodnocuje pravdepodobnost tahu, musi byt jedno, jaky OS uzivatel pouziva. Pokud ale kontroluje spustene procesy, je zavisly na widlich :-) a takovou kontrolu jednoduse obejdu (napr.jinym compem :-) )...cili je to na nic ;-)

23.12.2012 17:12 | Autor neznámý

to V.Z. : Chips=Betka ?! Kdes na to prisel??? :-) Chips = Potatoe z Karvine .-) OK, testovali??? Kde? Kdo?  Co testovali? Jake byly vysledky? :-) Nikde nic...Po celem netu nic :-) Dokonce ani nikde neni odkaz na firmu, ktera to "vyvinula".... Neverim tomu.
A co kontroluje? Spustene procesy? Pravdepodobnost tahu??? Nevim ...a pochybuji, ze to nekdo vi :-D

23.12.2012 15:55 | Autor neznámý

 Chips=Bětka?: určitě to testovali, nikdo by si nedovolil napsat "Online aréna ŠSČR je jediným skutečně bezpečným herním prostředím online" aniž by si otestoval všechny stovky (tisíce...) serverů na nichž lze hrát šachy aniž by měl jistotu . Jinak Javu nainstalovanou mít můžete ale pokud nemáte správnou a jste někde kde nemáte právo instalovat takové věci, tak si nezahrajete (např škola, volně přístupný internet...). 

Šachista Aleš: to mě jedině těší, například super by bylo upravit to pro více možností Javy (pokud se jí teda nedá zbavit ) a nebo se podívat proč, když vše na internetu jede tak jediná aréna ne   

23.12.2012 15:12 | Autor neznámý

...a jeste neco :-) Jediny odkaz na ACE-Guard jsem nasel zde :-D : http://www.fsiarena.it/competizioni/anti-cheating.aspx
Opravdu zacinam pochybovat, ze neco takoveho funguje. Testoval to nekdo??? Jake byly vysledky???

23.12.2012 14:56 | Autor neznámý

...a mimochodem...Ani na widlich nepobezi, pokud nebudete mit nainstalovanoiu Javu ;-)

23.12.2012 14:55 | Autor neznámý

to V.Z.: Ja si nestezuji Vojto :-) Jen konstatuji, ze napr. FICS beha opravdu rychle a na vsem (a taky je to JAVA) -proste je to jen konzole s vystupem bez zbytecnych omalovanek... Ale funkcni :-)
Online Arena pod Linuxem FUNGUJE. Pokud nekomu nefunguje, je problem v OpenJDK nebo Icedtea  (stejny problem se pak projevi i na chesslab.com). S Javou od Oracle Online Arena bezi....

Mimochodem...Alesi, at hledam, jak hledam, nejenze nemohu najit zadny odkaz o testovani ACE-Guard italskou vladou, ale ani zadny odkaz na ACE-Guard :-) Mozna spatne hledam... Stejne tak by me zajimalo, jestli ACE-Guard vubec funguje (logo je hezke :-) , ale nikam nevede...) nebo je to jen neco jako Colombova manzelka :-D

23.12.2012 08:35 | Autor neznámý

Honza Hučín: jak jsem byl informován (osobní zkušenost nemám), Aréna by částečně pod Linuxem už měla přece jen jet také, ale jen za určitých podmínek, není plně kompatibilní. Byla testována pod Ubuntu + základní požadavek je, že hráč musí mít řádně nainstalovánu Javu. Koriguji tedy své předchozí tvrzení a omlouvám se za nepřesnost. emils: chcete-li, napište mi na mail, který mám uveden na těchto stránkách v záložce "redakce", pošlu Vám na mail podrobný popis toho, jak se zaregistrovat a jak začít hrát. Složité to není. Jen je třeba mít nainstalovánu aktuální verzi programu Java. Na našich stránkách najdete odkaz, odkud ji zdarma stáhnout.

22.12.2012 22:28 | Autor neznámý

Prosím, jak je obtížné se do té Arén y registrovat? Děkuji.

22.12.2012 21:50 | Autor neznámý

 To honza hlucin: A co live CD fedora? na tom mi fungovalo uplne vsechno. a je jedno jestli z toho boot nebo jen mount...

22.12.2012 21:17 | Autor neznámý

Abych nebyl špatně pochopen - nevznáším nárok na stoprocentní funkčnost Arény kdekoliv a na čemkoliv. Jsem z Linuxu zvyklý, že mi pečení softwaroví holubi nelétají přímo do pusy, jaký si to udělám, takový to mám. Mrzí mě, že mi Aréna nefunguje vůbec nijak, dokázal bych si např. představit, že mi poběží nějaké jednodušší rozhraní, případně jen verze bez Ace-Guard. Ale aféru z toho nedělám, zahraju si jinde a v mezičase zkusím najít workaround.

22.12.2012 15:21 | Autor neznámý

Samozřejmě, že bychom rádi, aby náš systém mohl jet na různých platformách a přístrojích. Pokud to „nic s tím nenaděláme“ vyznělo jako „nic s tím neděláme“, je to nedorozumění, zřejmě moje špatná formulace. Víc říkat nebudu, příští rok bychom měli vidět konkrétní výsledky. 

22.12.2012 14:24 | Autor neznámý

 Bětka: dáte někomu vaši emailovou adresu, čekejte že vám příjde spam (zákon internetu) . Mnohem horší je ta věc, na kterou narážíte v druhé části. Ano aréna není pro všechny a nelze ji hrát všude a bohužel se o to ani nesnaží  (viz sachistaAles níže). Ale jasně cílem je především zisk, takže nahnat co nejvíce platících, vytvořit výhodné podmínky a doufat.

22.12.2012 13:46 | Autor neznámý

Určitě Bětko máte pravdu, že se na takovéto zákony dost kašle, všichni to vidíme dnes a denně ve své schránce. Právě proto mne udivila Vaše reakce na pozvánku z našeho svazu, kde jsme členy. Vždyť i mistrovství republiky (ve všech kateg. a všech druhů šachů co máme), pořádá třeba soukromá společnost a čím více hráčů přijede (je-li to open), tím lépe ekonomicky pro ni. Ani takovéto pozvánky by členům/kám neměly chodit? 

Možná v bláznivé budoucí počítačové době budoucnosti centrální počítač vyhodnotí, kdo kam přijet chce, komu nebrání (nebudou bránit) zdravotní, pracovní, rodinné či jiné důvody a pak to nebude pozvánka, ale oznámení "jste přihlášen do turnaje, přijedete dle přiložených propozic v příloze, u nich je i startovka". No nevím, moc by se mi asi nelíbilo (aby takto za nás pracovaly počítače) ono by pak vedle starovky mohla být před turnajem i listina výsledková..

22.12.2012 13:18 | Autor neznámý

Bětka: bulletin už jsme tady také řešili. Jsou v něm informace pro naše šachisty o naší šachové herně.  Posílali jsme jej pokud se nepletu naposledy koncem září, poté zase včera. To věřím není taková frekvence, která by měla někoho obtěžovat. A pokud to někoho obtěžuje, má na konci každého bulletinu větu: Odběr tohoto bulletinu můžete kdykoli zrušit kliknutím zde. Tj. kdokoli o tyto informace nemá zájem, po prvním informativním e-mailu je už dále dostávat nemusel. Zákony tedy samozřejmě dodržujeme.

22.12.2012 13:00 | Autor neznámý

 V tom případě ale svaz tu hernu do jisté míry garantuje. 

Snažila jsem se vysvětlit, že soukromý server si může nefungovat na Linuxu a každý se může rozhodnout, zda-li ho chce používat nebo ne. Je jeho věc jaké podmínky nebo softwarové a hardwarové požadavky si vymyslí. Ale Aréna má právě to posvěcení od svazu. A proč ji svaz cpe členům, kterým ani nebude fungovat? No, protože není telepat a nemůže vědět, jaký má kdo OS. Ale nepůsobí to dobře.

Jinak, zákony proti odesílání nevyžádáné pošty jsou, ale dost se na ně kašle. A hlavně u přihlášky do ŠSČR se určitě někde ten souhlas k kontaktování uděluje. Jde jen o to, aby svaz kontaktoval členy spíše ku jejich prospěchu, než ku prospěchu PremiumChess. Ale protože spousta členů je s Arénou spokojená, tak v tomto případě tomu asi tak bylo.

22.12.2012 12:20 | Autor neznámý

Promiňte, Bětko, ale aby nemohla organizace jejíž jste členkou Vám poslat emailem pozvánku na akci se svou činností spojenou, tak takový zákon opravdu ještě nevymyslel ani Europoslanec/kyně (a že vymysleli věcí).

22.12.2012 12:02 | Autor neznámý

 To by bylo vícečiméně pochopitelné, jiná věc je však, když se nejedná o pouhý soukromý podnik nýbrž o oficiální hernu ŠSČR. Já místo Areny budu radši používat zahraniční server, ale štve mně, například, že si ŠSČR vytáhl z databáze členů můj email a spamoval mě pozvánkou. Nebo že je na to velký banner na stránkách svazu. Když se hraje o "oficiální online elo" a konají se tam "mistrovství" tak má prostě daný server větší díl zodpovědnosti. A to třeba i za to, aby se "mistrovství" nebo kvalifikace do něj mohl zůčastnit každý s alespoň trochu rozumným vybavením.

22.12.2012 09:47 | Autor neznámý

mé horší já: to ale není záležitost nefungování. Ace-Guard byl různými způsoby testován a schvalován, ve finále italskou vládou. Ta vyžaduje přísnou ochranu internetového sázení a systém AceGuard hodnotila z hlediska bezpečnosti pro online sázení. Systém totiž umožňuje hrát na internetu šachy o peníze (v případě Online arény ŠSČR o prémiové body). Jak to dopadlo, víte, schválila jej a uznala jako bezpečný. Pak ale prostě nemůžete mít v běhu rozličný software a chtít po bezpečnostním systému, aby byl se vším kompatibilní. Funguje to naopak, my řekneme, za jakých podmínek se na tom dá hrát, a pak to někdo může akceptovat a jiný třeba ne. Samozřejmě je nám to vždycky líto, když s tím má někdo problém, ale nic s tím nenaděláme.

22.12.2012 08:21 | Autor neznámý

sam zasnu co jsem zase vytvoril omlouvam  se,od ted nebudu po prichodu z hospody  lezt na diskuze

22.12.2012 03:05 | Autor neznámý

 Magnusi, nikdo si nestezuje na vsechno. Veci, ktere nefunguji, jsou presne popsane. (Nejsem registrovany v online-arene a nikdy nebudu, takze je mi to ve vysledku dost jedno.) Kazdopadne se mi osvedcuje neodesilat prispevky bez precteni opily po navratu z hospody - odeslat je opily az po prvnim precteni je docela dobry filtr.

22.12.2012 00:25 | Autor neznámý

hovadka co si na vsechno stezuji je mi z vvas spatne!!!!

21.12.2012 22:08 | Autor neznámý

sachistaAles: Já jsem tam zaregistrovaný taky, ale odečtěte si mě, registrace je mi zatím k ničemu.

21.12.2012 22:06 | Autor neznámý

V. Z.: Java je právě to OpenJDK a IcedTea. Možná je problém v tom, že Ace-Guard vyžaduje "původní" Oracle Java. Můžu zkusit upgradovat na IcedTea 7 nebo doinstalovat oraclovskou Javu. To se mi ale u jiných javových aplikací ještě nestalo, např. FICS mi běží zcela bez problémů. Počítač mám Lenovo ThinkPad Edge E530, ten se mi slabý nezdá

Možná je Ace-Guard nejlepší z existujících řešení, blbý ale je, že technologicky omezuje i ty, kdo ho využívat nechtějí.

21.12.2012 21:36 | Autor neznámý

Abych ještě doplnil aktuální údaje: v Aréně se včera odehrálo 21 turnajů. Server navštívilo během dne 2043 hráčů, z toho 289 členů a hostů ŠSČR. Zaregistrováno je v Online aréně ke včerejšku 2693 českých hráčů.

21.12.2012 21:02 | Autor neznámý

 HH a co Java? Na Linuxu by to mělo běžet, ale občas blbne ta Java ( což si myslím že bude také důvod přoč si stěžuje čips). Kombinace prohlížeče a Javy může být pro slabší počítače vražedná

21.12.2012 20:45 | Autor neznámý

Chips: ten "nějaký Ace-Guard" byl vyvíjen dva roky a investováno do něj bylo víc než 2 miliony €. A je nejlepším systémem v boji proti podvádění, nic lepšího ve světě není. To jen tak pro přesnost :-) To ostatní radši komentovat nebudu, nestojí to za to.

21.12.2012 20:17 | Autor neznámý

chips: Ubuntu 12.04 64bit, instalovány openjdk-7, icedtea-plugin, Firefox 17. Po přihlášení a volbě Hrát se otevře nové okno, ale nic se nenačte. V seznamu systémových požadavků podpora Linuxu není zmíněna, jen Win a Mac. Nefunguje.

21.12.2012 19:18 | Autor neznámý

-> Honza Hucin: ...dokud nebude Online aréna fungovat i na Linuxu.

Normalne funguje(na Linuxu), tedy nevim, jestli uplne vse, protoze nic jineho nez *nix nepouzivam, takze nemohu srovnavat. Stve me ale, ze je to pomaaaalaaa omalovanka (a je jedno, jaky system OS je pouzivan), na netbooku s nizsim rozlisenim je treba "kouzlit" , aby se zobrazila sachovnice a nejakemu ACE Guard vubec neverim :-) Muze fungovat (ACE G.) v blicce, jinak ne. Pro me je Online Arena paskvil, za ktery urcite nedam ani 1,-Kc :-(
Ale jako pokus dobre....(lepsi nez dratem do oka...)  ;-)

21.12.2012 15:48 | Autor neznámý

Nástroje-nastavení- možnosti (záložka). Tam je předtah, chytrý tah, způsob pohybu figur, adresář, do kterého se do compu ukládají odehrané partie atd.

21.12.2012 15:40 | Autor neznámý

sachistaAles (nebo kdokoli to ví): Jak teda možnost předtahu nastavit prosím? V Nastavení jsem to neviděl, ale to nemusí nic znamenat :-) dík

21.12.2012 15:35 | Autor neznámý

Rumun: možnost předtahu zrušena pokud vím nebyla. Zkontrolujte prosím své nastavení, zda ji nemáte jenom vypnutu. Jinak na předtahu nic nečestného nevidím, je to prostě možnost, kterou oba hráči mohou a nemusí využít. A zrovna v zahájení bych předtahy moc nedoporučoval: třiktát rychle natáhnete 1.Jf3 a 2.g3 a 3. Sg2 a počtvrté zjistíte, že si vás soupeř přečetl a jeho střelec ve druhém tahu přistál na h3...

21.12.2012 15:20 | Autor neznámý

Bohužel tyhle všechny vymoženosti jsou pro mě nanic, dokud nebude Online aréna fungovat i na Linuxu. A to asi hned tak nebude, protože to údajně nejde kvůli Ace-Guard. Tak vám pěkně děkuju

21.12.2012 15:09 | Autor neznámý

a proč jste změnili barvu figurek/políček?

21.12.2012 14:56 | Autor neznámý

Re: Rumun - hádej, předtah je nečestná věc a navíc na internetu. V zahájení tak dává možnost nahánět čas, což není fér.

21.12.2012 14:44 | Autor neznámý

Prosímvás proč jste zrušili možnost předtahu?