Staňte sa Dobrým Anjelom!

13.02.2012 05:43 | Dobrý anjel

Veríme, že pomáhať tým, ktorí to potrebujú, má veľký zmysel. Veríme, že šachová komunita v Českej republike a na Slovensku je naozaj jednou veľkou súdržnou rodinou, tak ako to hlása heslo Gens una Sumus. Táto rodina má obrovský p...

Veríme, že pomáhať tým, ktorí to potrebujú, má veľký zmysel. Veríme, že šachová komunita v Českej republike a na Slovensku je naozaj jednou veľkou súdržnou rodinou, tak ako to hlása heslo Gens una Sumus. Táto rodina má obrovský potenciál spoločne čosi hodnotného vytvoriť. Tiež veríme, že nielen elom je šachista živý. Aj klubový šachista vie hrať pekný šach! Preto sme pre vás pripravili nasledujúci návrh:

Staňte sa jedným z darcov v schéme Dobrý Anjel/Dobrý Anděl, ktorá pomáha rodinám, v ktorých otec, mama alebo niektoré z detí trpí rakovinou. Ako poďakovanie Vám jeden z českých či slovenských veľmajstrov okomentuje niektorú z vašich najkrajších partií. Okrem dobrého pocitu z dobrého skutku tak budete mať i peknú spomienku na chvíľe Vašej najväčšej šachovej slávy...

Najkrajšie partie zverejníme na Novoborskom šachovom serveri, na stránkach Pražskej šachovej spoločnosti a na www.hrajsach.sk.

Pomoc s komentovaním zatiaľ prisľúbili:
Vlastimil Babula 5-10 partií
Robert Cvek: min. 4 partie
Ján Markoš: 10 partií
Peter Michalík min. 3 partie
David Navara: 5-10 partií
Martin Petr: 10 partií
Tomáš Petrík: 2 partie
Marek Vokáč min. 2 partie

Ak by ste sa radi stali Dobrým Anjelom, postupujte prosím nasledovne:
Prihláste sa na webe www.dobryandel.cz alebo www.dobryanjel.sk a nastavte svoj príspevok na min. 125 českých korún / 5 euro mesačne, po dobu minimálne jedného roka. Potom pošlite svoje prihlasovacie meno a partiu, ktorú si chcete nechať okomentovať (vo formáte .pgn alebo .cbv), na adresu dobriandele@gmail.com.
Ak si želáte, aby Vám partiu okomentoval konkrétny veľmajster, uveďte to prosím v maili. Budeme sa snažiť Vám vyhovieť; partie budú prerozdeľované sofistikovaným systémov „kto prv príde, ten prv melie“.
Partiu Vám „vrátime“ okomentovanú čo najskôr, elektronicky na adresu, ktorú si zvolíte.

Zároveň prosím ďalších veľmajstrov, ktorí by boli ochotní pomôcť s komentovaním partií, aby sa tiež prihlásili na dobriandele@gmail.com. Dúfame, že nových Dobrých Anjelov (a teda i práce s komentovaním) bude veľa. Každá pomoc je preto veľmi vítaná.

Ďakujeme všetkým!

Vlastimil Babula, Petr Boleslav, Robert Cvek, Libor Havlíček, Ján Markoš, Pavel Matocha, Peter Michalík, David Navara, Martin Petr, Tomáš Petrík, Marek Vokáč

Čo je Dobrý Anjel/Dobrý Anděl?

„Dobrý Anděl pomáhá pravidelnými měsíčními finančními příspěvky rodinám s dětmi, kde otec, matka nebo některé z dětí trpí rakovinou, důsledkem čehož se rodina dostala do finanční nouze. Vaše pomoc se k rodinám dostane do posledního haléře.“

Na Slovensku je Dobrý Anjel nesmierne úspešnou darcovskou schémou s viac než 100 000 prispievateľmi. Medzi nich patria mnohé známe osobnosti, ale napríklad aj najsilnejší ženský basketbalový klub, Dobrí Anjeli Košice. Košické hráčky prispievajú do darcovskej schémy 20 eurami za každý bod, ktorý hodia do súperových košov. Dobrým Anjelom sa stal dokonca i 14.Dalajlama, keď honorár za svoju prednášku v Prahe venoval práve do tejto darcovskej schémy.

V Českej republike vznikol Dobrý Anděl len pred niekoľkými mesiacmi a je relatívne neznámy. Veľmi by nás potešilo, keby sa stal známejším...

Všetky potrebné informácie o týchto neziskových organizáciach získate na stránkach www.dobryandel.cz, www.dobryanjel.sk. Za povšimnutie stojí najmä „Etický kódex“ týchto organizácií.

41x 1748x
Fotogalerie
Komentáře (41) Aktualizovat
17.02.2012 12:53 | Autor neznámý

Re Janda - Nebyl od Vás pochopen vtip mého příspěvku. Tím, že se proti Vám semknou, splní akce účel a to díky Vám. Ještě jednou si přečtěte a buďte na to hrdý!

Naopak je pravda, že jsem neměl pravdu, že je nejčtenější blog okoukaný, jak je uvedeno v diskusi dnes u něj, protože se něco blíží. Nabral opět grády.

17.02.2012 11:44 | Autor neznámý

@ SKA No ujišťuju tě, že z tvých rozsáhlých analýz vlastního myšlení víme o tobě my všichni asi už víc než ty sám .

BTW Já jsem to vždycky řešil tak, že jsem si postavil sněhuláka a než jsem šel domů tak jsem ho radši sám zbořil, aby si na něm nezgustnul někdo jiný. Taky slušná úchylka , co?

17.02.2012 10:57 | Autor neznámý

Re pawel:Jinak teď mně tak napadlo: když se podle tahů nedá odhalit počítač a podle hry pokerbot (viz třeba odkaz v diskusi kde člověka pokládali za automat), co vše se (ne)dá odhalit z nějaké diskuse? Mně to přijde o takové řády složitější problém, že zůstanu u řešení těch technických radši a budu se držet toho že důležitější je co kdo řekl než kdo co řekl :)

17.02.2012 10:46 | Autor neznámý

Re pawel: Teď třeba mně napadlo poté co sem zjistil že sem ve slove činnost vynechal n, zda treba vlastne neni tlak technologie na zkracování (kratsi slova pri psani sms znamenaji ze toho napisu vice do jedne sms) slov ? Pro zajímavost co se z toho dá vyvodit?

17.02.2012 10:42 | Autor neznámý

Re pawel: By mně zajímalo co tedy někdo vyvodí z toho že jiný přemýšlí proč safra někdo ničí sněhuláka co nepostavil anebo proč se lidé nebrání zatajování informací a neprůhlednosti když se to zdá být logický základ toho jak ničit demokracii založenou na hlasování + informacích (bez nichž hlasovat nemá smysl) ?

Re J.Bond: hmm to mně nikdy nenapadlo, tak to je fakt špatné a ukazuje to že společnost zřejmě trpí nedostatkem podpory tvůrčí činosti.

Re: marki: no až na někteeré diskutující, kteří nemají rádi švejka :)

17.02.2012 08:26 | Autor neznámý

@SKA - odpověd je jednoduchá - zničit něco je jednodušší a rychlejší než něco vytvořit a výsledek je minimálně stejně viditelný. Je to prostě způsob realizace (viz film Proč?, tam to ten psycholog vysvětluje velmi trefně - když dříve obuvník vyrobil botu, mohl říct hele - tohle jsem vytvořil. když dneska se na výrobě 1 boty podílí X lidí na běžícím páse a každý udělá jednu jednoduchou operaci, čí je potom ta bota? A tak takový člověk vyjde do ulice, posprejuje zeď, poničí telef. budku apod. A řekne - hele, to je můj podpis, to jsem já).

17.02.2012 08:09 | Autor neznámý

No vidím, že som opäť niečo prespal... Poriadna diskusia sa tu rozvinula... Napadajú ma k nej tri veci:

Najprv, nesnažíme sa ani tak presviedčať, že charita má zmysel. Predpokladáme, že mnohí ľudia v sebe chuť urobiť niečo pre druhých proste majú. Naším cieľom skôr bolo upriamiť pozornosť šachistov na Dobrého Anjela, pretože túto darcovskú schému považujeme za dôveryhodnú a šikovne vymyslenú. Ja osobne som darcom niekoľko rokov a mám len dobré skúsenosti. Vždy viem. kedy a komu moje peniaze odchádzajú. Mám na prijímajúce rodiny kontakt - ak by som chcel, môžem sa im priamo ozvať. To som ale nikdy neurobil.

A tiež sme chceli vytvoriť projekt, ktorý trochu preklenie bariéru medzi klubovým a vrcholovým šachom. Nie je to len o Dobrom Anjelovi, ale aj o budovaní šachovej komunity.

Ďalej, s ľuďmi v ČR a SR to nebude také zlé. Dôkazom nech je fakt, že ani jeden s veľmajstrov, ktorých som oslovil, neodmietli pomôcť s komentovaním. Fakt, že napríklad taký David Navara je ochotný komentovať desať Vašich partií, mi pripadá úžasný.

A napokon - partii neprišlo veľa, zato ale veľmi pekné. Jednu z nich zverejníme začiatkom budúceho týždňa. Je sa na čo tešiť, uvidíte...

 

17.02.2012 06:57 | Autor neznámý

No tak SKA:

Psychologové a psychiatři by z vás byli nadšení. Ušetřil byste jim spoustu práce, kdyby vás měli zkoumat. Takový on-line pohled do vašich myšlenkových pochodů. Stejně tak, kdybyste byl šachový talent a měl byste trenéra, také by uvítal, že byste mu psal, jak přesně přemýšlíte, hodně by to spolupráci pomohlo.

Ale zde bychom si raději počkali na váš výsledek, stačí nám jeden odstavec, co jste vyzkoumal, ne jak jste zkoumal, měnil, opravoval, nacházel další věci.

Vím, jste mladý člověk, a on-line je "in", ale asi trošku v jiných věcech. To spíše si založte blog, ten nejsledovanější začíná být okoukán,  nebo se přihlašte do reality-show, tam mají takové rádi a ještě tleskají.

17.02.2012 00:58 | Autor neznámý

A někomu může vadit, že o tom vůbec přemýšlím, ten to ale číst stejně defakto nebude. Jenže já se spíše děsím toho, že lidé nad spoustou věcí nepřemýšlí, než naopak. Třeba jsem se snažil pochopit proč ten kluk rozkopal sněhuláka kterého postavil někdo jiný, pořád sem na to nepřišel. Něco je někde špatně. Ale třeba mi to vysvětlí někdo kdo sám sněhuláky rozkopává.

17.02.2012 00:51 | Autor neznámý

Ale někomu se to líbit nemusí. Jenže otázka je zda zjednodušení typu "místo hraní šachů podpořte zdraví a letošní členské příspěvky na to pošlete" bohužel spadá do kategorie řešení "všechny peníze co máte pošlete do zemí kde lidé hladoví (a kde jiní je o ně okradou protože tam mají tu moc jim to přímo či nepřímo sebrat)", anebo mi to tak aspoň připadá dost nejasné k rozhodnutí. Proto to řešení s náhodou, protože pokud bude chtít zasáhnout vyšší moc, to nejjednodušší je zmanipulovat náhodnost náhodných jevů. To je těžko rozpoznatelné i pro síly co stojí proti tomu a drží se principu nezasahovat. A pokud někdo víru nemá, tak mu to vadit též nebude. A gamblerství se tím též z části řeší, protože z výtěžku lze dát i na charitu léčící gamblerství ne ? No kdo chce ať se zamyslí. Kdo ne ať věří že vše dobře dopadne když to nechá na ostatních (jen?) ..

17.02.2012 00:43 | Autor neznámý

Jinak ještě vysvětlím, proč se mi vždy líbil princip loterie z níž nějaká část jde na charitu (a zbytek se kromě nákladů vrací sázejícím): protože v sobě spojuje řešení otázky víry "jeden věří že je dobré pomoci" a jiný "že třeba bude mít štěstí právě on". Proto mne velmi zklamalo, že Sazka krachla a český sport již není dotován. A to vše jen kvůli tomu, že lidé co měli kontrolovat toho správce selhali. A ptám se jak je to možné a co s tím ? Odpověď je přitom jednoduchá: průhlednost nákladů a výdajů. U něčeho u čeho lidé sází s tím, že ví že jejich ztráta je zisk pro dobrou věc, přece není důvod cokoliv tajit. Jediný kdo vždy bude lidi přesvědčovat o nutnosti tajit je ten správce, protože jakmile jednou utají, může peníze vyvést pro sebe ven a tedy použít na jiné věci než je původní filosofie a záměr (kvůli němuž ale lidé sází s tím pocitem, že ikdyž prohrají vlastně je to pro dobrou věc typu pojištění). Protiargumenty které používá bývají ve stylu "konkurence když nebudeme tajit nás předběhne", jenže ty neplatí, protože konkurence buď nesplňuje onen princip průhlednosti a filozofie kam peníze jdou, anebo obojí splňuje a pak je to dobře že u průhledné společnosti podporující sport lidé sází méně než u té podporující zdraví lidí, koneckonců tím lidé hlasují (ale o tom do čeho vidí).

17.02.2012 00:18 | Autor neznámý

Já myslím, že ty kdož se rozhodnou k této výzvě přidat nějaká diskuse neovlivní, koneckonců není v ní nic až zase tak převratného co by běžný člověk vnímající co se děje kolem v zásadě nevěděl. Já myslím, že charita má dvě složky: 1. něco jako druh víry a 2. marketingová - proto celebrity se vždy u toho vyskytují. Existuje i třetí pohled: charita jakožto něco ve smyslu pojištění, jenže tím se to dostává blízko k infrastrukturní otázce a ty nejlépe lze zajistit na úrovni celé společnosti (když jeden vyhoří a ostatní se složí, bude to stát mnohokrát málo). Bohužel dnes se to zvrtává do podoby, že pro pojišťovny víc než pojišťovat je cílem vydělávat, tedy vyplatit méně než je rovno skutečné náhradě škody, tedy změnil se ten fond na fond + správce a cílem správce je ty peníze nevyplácet ale nechat si je pro sebe. Přitom když každý čech dá 10Kč máte to pěkných pár milionů, a hlasovat na co půjdou v době dnešní techniky, tedy hlasovat o principech dle čeho se určí na co půjdou, by mohlo být tak jednoduché. Ale to jsme zpět v tom švejkovi: dřív nám banky tvrdili že nemohou přesunout peníze na jiný účet protože na to nemají techniku a později to nešlo stejně, dokonce přeformulovali co to znamená přijmout peníze (kdy) aby to mohli zpozdit a to vše v době kdy víme že samotná transakce probíhá automaticky ve vteřinách. To je ten problém správce něčeho pokud je jeho cílem maximalizovat svůj zisk a ne funkčnost systému, tedy aby dohlížel na to že se pokryjí nešťastné události tam kde mají.

16.02.2012 23:32 | Autor neznámý

re markí - není , Jáno,krásnějšího důkazu, že vám, hlavně Slovákům ( díky českým Švejkům,  zdejším nounejmákům  prezentovaných  jako  pawel či SKA   (a desetitisícům dalších))  v Čechách ta příslovečná "pšenka" nepokvete  ? Doufám,že konečně prohlédnete..Je to marné,je to marné , je to    marnéééé

16.02.2012 18:44 | Autor neznámý

Ještě jsem si vzpoměl jak říkali politicici že za jeden recept se bude platit jedenkrát a ne za každou položku na něm, a vedle toho je praxe že doktor napíše 3 recepty ty dá hned tomu člověku, přitom by stačil jeden, jenže to zase nějak z nějakých důvosů nemůže ... no šetřete naše lesy že ??  víte mně to přijde že švejkovství a kocourkov apod vytváří nikoliv ten švejk, ale vzniká tím, že švejk se snaží přežít v tom kocourkově kolem sebe a nezbláznit se z toho :)

16.02.2012 18:34 | Autor neznámý

A když jsme u toho švejka

typ masové psychologieŠvejk je člověk, který chce žít a přežít.

- já lidi kteří chtějí přežít preferuji před sebevrahy, vy ne ? Radši švejk než sebevražedný atentátník. ale každý má svůj vkus

- existuje i nějaká individuální švejkovina ?

Neváží si ničeho kromě vlastního života

- chcete naznačit že švejk snad vraždil ostatní či kradl jako mafie ?

, nejvýš snad toho, co dělá život příjemnějším, pohodlnějším a bezpečnějším

- to zní celkem rozumně ne ? Pokud neměl ambice ani moc měnit svět tak alespoň hledal cestu jak v něm existovat, lze mu to vyčítat, a z pozice koho ? těch kdo velký vliv na ten svět mají a nic či málo dělají aby ho zlepšili zato hodně švejkovsky (pokud použiji vaši definici) si vylepšují své ?  PS. ideologiím se věřit jak se prokázalo nedá, ti musí všechny lapače dušiček štvát že? Ono přesvědčit člověka fakty je totiž těžší než nabídnout něco co nikdo nikdy neviděl že ?

. Neváží si lidského díla a institucí.

- to jste vyčetl z čeho ?

Málo mu záleží i na tom, jak se bude jeho jednání ostatním lidem jevit.

- myslíte ? kterým lidem ? čtenáři kontextu ?

16.02.2012 18:24 | Autor neznámý

Krásná akce, skoro jako pohádka, kéž by tomu tak bylo, a ty mají mít šťastný konec, ikdyž začátek bývá krušný.

Tak já vám jednu, povím.

1. MUDr. Zdeněk Janda má obvykle na nss jen svoji pravdu.
2. Většina si myslí, že pravda je někde jinde .
3. Mnozí dělají kroky, aby dokázali, že MUDr. Zdeněk Janda pravdu nemá.
4. Mnohé potěší, až se napíše, jak se MUDr. Zdeněk Janda mýlil.

5. MUDr. Zdeněk Janda tím udělal nejvíce pro přínos této akce.

.... a tak, milé děti, takto Švejk opět zvítězil a navíc přinesl dobro, proto si rádi Švejka přečteme a poučíme se.

 Tak ať mají ochotní mistři co nejvíce práce. A hlavně po dárcích finančních se přinesou těm potřebným i ty dárky nejcenější, v podobě uzdravení.

16.02.2012 18:19 | Autor neznámý

" šachisté jsou schopni vymýšlet ,proč něco nejde,než hledat kladné řešení…"

to není charakteristika šachistů, to je způsob jakým pracují celé vlády ... bohužel

16.02.2012 18:16 | Autor neznámý

Bramboračku zpavidla nelze dělat z něčeho čím aspoň trošku není. Bylto postesk na téma že lidi nemajín zájem a tolik peněy, tak sem navrhl jak jich sehnat více formou soutěže typu hodněkrát málo je hodně dohromady, což je přesně v duchu této výzvy. Jelikož se zde někdo obořil že menší částka než 1500Kč je málo, tak sem musel vysvětlit že i dárcovská sms 10Kč není  málo v kontextu celosvětových problémů. A pokud někdo nemá smysl pro humor je mi ho upřímně líto, protože to je asi to jediné co v současné době nám zbývá pokud se člověk podívá kolem sebe občas (začíná to děckem které kope do sněhuláka co postavili jíní a končí ... no kdo čte noviny tak ví) tak by mu nezbývalo než vzít provaz a jít k lesu asi ...

16.02.2012 17:07 | Autor neznámý

Re Libor : Libore,snad Vás mohu takto oslovit, trochu mě překvapilo,jak píšete, že se divíte,jak si někdo z bohulibého záměru (a já,jako doktor mohu jenom tleskat , ta zákeřná nemoc  se nepřímo dotýká mé každodenní práce) může dělat legraci. Možná je to nepochopením české národní povahy, a sice naším typicky českým švejkovstvím. O  naší národní povaze jsem se dočetl  např. toto :  

„Co je to vlastně švejkovství?
Švejk si volí vždy podle situace takovou roli, která je pro něj nejméně riskantní.Švejka nelze zařadit do žádné společenské třídy, je to jen jakýsi parazit. Švejkův humor není bodrý a srdečný, ale spíše se podobá posměchu. Připomínky ke Švejkovu charakteru ovšem nic nemění na kvalitě Haškova románu“. Není individualista, ale jednotlivec, který se chce ztratit v množství. Svět demaskuje jako lež, přetvářku, absurdní šaškárnu. Švejk je důvěrně seznámen s prostředím, umí s ním splývat, plout v jeho proudu, nikdy ne proti. Švejkovství musíme přiznat hodnotu duchovní kategorie, je to typ masové psychologieŠvejk je člověk, který chce žít a přežít. Neváží si ničeho kromě vlastního života, nejvýš snad toho, co dělá život příjemnějším, pohodlnějším a bezpečnějším. Neváží si lidského díla a institucí. Málo mu záleží i na tom, jak se bude jeho jednání ostatním lidem jevit. . Významně se v něm zrcadlí rys českého národního charakteru.
Jen se mi líto, že tento hezký záměr padne na zcela neúrodnou šachovou půdu. Docela rád bych se mýlil,ale naši šachisté jsou schopni vymýšlet ,proč něco nejde,než hledat kladné řešení…
Souhlasím se „sanitou“ a SKA by z tohoto vážného tématu neměl dělat bramboračku..

16.02.2012 16:25 | Autor neznámý

 Dobry den,

Dobry Andel je organizacia, ktora na Slovensku funguje dlhe roky a zrejme ako jedina neznechutila ludi, ktori maju zaujem pomoct. Fakt je ten, ze neziskovky velmi casto beru zancnu cast daru na svoju prevadzku. Dufam, ze dobry Andel nadobudne podobnu popularitu v Cechach tak ako na Slovensku, pretoze ako jedina dava 100% darov ludom, ktori to naozaj potrebuju.  To ktore rodiny dostanu peniaze a ktore nie, je samozrejme uzko zavisle na tej organizacii a jedina zaruka do buducna je, ze to ma dlhe roky pozitivny ohlas. Co sa tyka tejto sachovej charitativnej akcie, povazujem za smutne, ze si niekto z toho robi srandu. Skupina najsilnejsich Cesko - slovenskych hracov sa ponukla, ze venuje svoj cas ako odmenu za to, ze to niekto urobi dobry skutok. Bohuzial to asi funguje podobne ako s charitativnymi koncertami, clovek ide na koncert kvoli spevakovi, idealne este prelezie plot a to ci peniaze poputuju na nejaky charitativny ucel alebo ich spevak prepije v krcme je mu uplne jedno.

Libor Havlicek, jr.

 

16.02.2012 14:15 | Autor neznámý

Tak samozřejmě argumentace typu - 10 korun / 50 korun / 100 korun měsíčně tě nezabije je zcela zcestná, to by člověk musel být milionář aby stačil obhospodařit všechny charity co existují. Ale když chce někdo přispět, tak prosím, jsou to jeho peníze. Akorát se mi nějak nezdá ten účel, kdyby to šlo na výzkum/léčbu/prevenci rakoviny, přišlo by mi to průhlednější. Kdo rozhoduje o tom kdo a kolik dostane?

16.02.2012 13:40 | Autor neznámý

Nebo mám podpořit třeba wikipedii (viz wikimediafoundation.org/w/index.php) ? Nebo mám radši přispět politické straně aby udělali větší pořádek v tomto státě v některých věcech ? Jeden chce ročně 1500Kč jiný jednorázově aspoň 200Kč další třeba i 10Kč dárcovskou sms ... Zvládl bych utratit ročně na charitu i 1000000 Kč (i za předpokladu že ty peníze skutečně dostanou ti co je potřebují). Například v novinách dnes psali, že stát přispěl klukovi co přichází o zrak 90000kč na auto, to jim ukradli a oni musí zplácet tu půjčku ... nemluvě o tom že si asi umíte představit že žádné autio nemají ... Určitě máte někdo pár desítek tisíc a můžete jim přispět ne? Třeba Kožený by mohl přispět mnoha tím co vyvezl z ČR .... Akorát vidím rozdíl v tom, že ti ostatní nenabízí okomentova šachovou partii - není tedy základ "vyčůrkáncovství" (ať už pod tím myslíte cokoliv) už v té samotné nabídce okomentování ?  Vždyť safra  bysme to těm co to potřebují měli dávat automaticky bez mrknutí oka ne ?

 

16.02.2012 13:27 | Autor neznámý

napr. "kteří už mají vyděláno dost na zbytek svého života i života svých dětí."  - neberu jako argument: viz lidé co vydělali o řády více a poté byli trestáni či jsou na seznamu osob k zatčení za to že vydělávali dále.

A mohli bychom pokračovat, možná zrovna tihle jsou čistí možná ne, kdoví.

Jinak mám dát 150Kč na tohle, 2000Kč na děti v africe , 500 na greenpeace, 200Kč na psy, .... sečtěte si to .... ??? Anebo mám dát všem stejně ?

16.02.2012 13:21 | Autor neznámý

Re SKA: je třeba se podívat, jak různé neziskovky fungují, kdo je založil, co mají za sebou... Dobrého anděla založili kluci, kteří už mají vyděláno dost na zbytek svého života i života svých dětí. Finanční schéma fungování této nadace je také jasné: všechny peníze od dárců jsou těm potřebným rodinám, chod nadace financují zakladatelé ze svého (na rozjezd českého Dobrého anděla dali pět nebo deset milionů (minulý či předminulý týden byl s jedním z nich, s Petrem Sýkorou, rozhovor v Hospodářských novinách).

Vím, že bude část šachistů, pro které je 150 Kč / měsíčně hodně peněz, které by jim vážně chyběli v rodinném či osobním rozpočtu. Na druhou stranu věřím, že pro většinu to tak není a že většina šachistů může těch 150 Kč / měsíčně dávat (a třeba si odpustit jednou měsíčně návštěvu hospody).

 

16.02.2012 13:01 | Autor neznámý

Re Sanita:

1. pokud by chtěli mít lidé jistotu, že skutečně se peníze dostanou k těm lidem, dali by jim je osobně. Jinak přes různé neziskovky se to velmi těžko v našem kocourkově státě kontroluje. Nebudu zde zatěžovat příběhama o čem vyprávěli lidi jak si šéfové neziskovek kupují nábytek apod atd za jisté peníze ... Tolik k "vyčůrkánkovství" pohled první.

2. Přesná či alespoň dost dobrá rámcová definice "vyčůrkánkovství" - ta by mne vážně zájímala, protože jak pozoruji dění v našem státě, to o čem tu mluvíte je "normálno"

3. Nepochopil jste pointu: cílem bylo získat ty peníze, pokud má být cílem testovat kolik peněz ještě šachisti mají a kdo je tak bohatý aby přispěl a stal se celebritou co dá 1500Kč a "náhodou" za to dostane partii, pak samozřejmě je částka alespoň 1500Kč v pořádku. No sem zvědav kolik lidí se za takových podmínek bude chlubit svou partií ?

16.02.2012 12:32 | Autor neznámý

Re SKA: jsi zřejmě dost natvrdlej... nekupuješ si za 1.800 Kč komentář k partii, ale dáváš ty peníze jako dar potřebným, rodině, kde je někdo nemocný rakovinou. A velmistři naopak jako dárek Tobě okomentují Tvoji partii (aniž by oni sami něco dostali). Tak přestaň vyčůránkovsky radit, že by velmistři měli těch amatérských partií prohlížit zadarmo mnohem víc, aby lakomci získali komentář za cenu jednoho piva. Bojím se, že Zdeněk Janda bude mít pravdu... 

16.02.2012 11:43 | Autor neznámý

Podmínkou by tedy bylo aby to byl tah z partie odehrané v onom měsíci na nějakém turnaji. To by snad mělo stačit. Pokud bysme chtěli být přísnější pak by to muselo projít nějakou autorizací, třeba partie družstev jsou určitě autorizované tím, že je přepisují oficiální pověřené osoby.

16.02.2012 11:39 | Autor neznámý

Možná by v takovéto každoměsíční soutěži "pozic a tahů" se nemusel vyhlašovat jen "dobrý anjel" ale i třeba nejlepší "bluff" a ten by mohl sponzorovat nějak poker. Každopádně za dvacku či pade by se třeba našlo více lidí co si rádi zasoutěží a pochlubí se jaká zajímavost se jim podařila v partii zahrát. Jakmile taková soutěž svým opakováním získá na prestiži zvýší se zájem do ní dostat. Soutěživý šachista občas rád trumfne kolegu "tak uvidíme kdo z nás bude tento měsíc na webu se super tahem" ...

16.02.2012 11:32 | Autor neznámý

Teď pro zasmání mně napadlo, jeden druh tahu by mohl být tah "dobrý anjel" (a nemyslím tím tah pomáhající nejvíce soupeři) , jak ho nadefinovat nechám na vás. Každopádně taková soutěž a terminologie by mohla přispět k rozšíření této neznámé značky ne ?

16.02.2012 11:29 | Autor neznámý

Pointa je v tom, že to bude pro ty lidi jako soutěž a silný hráč asi nemá problém partii proletět (podmínkou bude zaslání v pgn)  rychle a odhadnout kde hledat zajímavý tah, myšlenku, překvápko, něco co se hodí aby ostatní čtenáři viděli. Koneckonců za 20-30 Kč pokud bude mít čtenář šanci aspoň 50% že se vybere pozice z jeho partie by mohlo zabrat a lze to dělat opakovaně třeba jednou za měsíc ... Tím by se snížení nákladů pro šetřivé šachisty vyřešilo ne a to že údajně něco z toho půjde na charitu se pak ani nemusí řešit :)

16.02.2012 11:23 | Autor neznámý

Jo nebo od 50ti lidí za 40 Kč plus třeba by se vyhlásili vždy 3 nej tahy:  nejzajímavější, nejvíce překvapující a přesto vyhrávající a třeba nějaký další nejhezčí ...

16.02.2012 11:20 | Autor neznámý

No možná by to šoo nějak vylepšit, vycházejme z toho že šachisti jsou spořiví a soutěživí, takže místo nabídky nechat si okomentovat partii za 1500Kč zkuste něco jako nechat si za 50Kč okomentovat zajímavý tah a ten se vybere z partií 30ti lidí (30x50=1500), pokud by se vybral 1 tah u každého tak je to stejně 30tahů a 50Kč snad už přispěje více lidí.

15.02.2012 14:43 | Autor neznámý

re lykan - tak to jsem se dneska poprvé zasmál (pravda,v mé praxi moc příležitostí k smíchu není, i když se snažím v práci o dobrou atmosféru ). Právě o takových lidech,jako vy , jsem níže mluvil . Opravdu, dát o 50 Kč ročně na Svaz více, to by náš Svaz byl překrmenej bumbrlíček , to by se přímo (u)topil v penězích  . Bohužel, lidí na té Konferenci byli z 90% podobného ražení,jako vy  ( souhlasím v jednom s Vámi - radějí dávají peníze na daleko potřebnější věci, které jsou přímo životně nezbytné, jako cigarety či alkohol ). Proto to také se Svazem a šachem vůbec (jsou to spojité nádoby)  jde "zu grund" . Chcete příklad? Stačí třeba srovnat GP v rapidšachu v minulých letech (2 ročníky jsem apsolvoval)  s letošním ročníkem..Příkladů by našlo více..

Kdo měl pravdu,nám za cca měsíc řekne Ján Markoš. Napíše nám zde,jaký byl ohlas jeho článku ...

15.02.2012 11:31 | Autor neznámý

 Zdeněk Janda: Mícháte hrušky s japkama. Lidé nechtějí zbytečně překrmovat svaz právě proto, aby měli na důležitější věci.

15.02.2012 07:24 | Autor neznámý

Hledám mezi komentátory Alici, zájemci/dárci by se jistě přidali. (pokračování u čl. finále APC)

14.02.2012 17:18 | Autor neznámý

Medzi komentátormi vítame Davida Kaňovského! Prisľúbil tiež desať partií. Bohužiaľ to zatiaľ vyzerá, že ani on, ani my nebudeme mať veľa roboty...

14.02.2012 16:25 | Autor neznámý

re Jáno - jednoznačně bohulibá záležitost . Ale hledat pomoc u šachistů  ? .Hmmm , to jsem hluboký skeptik. Dokonalý svět je stejně vzdálený, jako štědrost šachistů. Kdo si prožil na Konferenci 7 hodinová martýria kvůli navýšení svazového příspěvku o 50 Kč/ rok ,ten ví, o čem mluvím ...

14.02.2012 16:05 | Autor neznámý

Doufám, že se nás přihlásí víc, než je zatím velmistry přislíbených komentovaných partií. Prostě že šachisti společně pomohou dobré věci! Věřím, že se přidají i ostatní čeští a slovenští velmistři.

13.02.2012 14:45 | Autor neznámý

Smysl určitě má, akorát nevím, co pošlu za partii, když to hraji jako "krowka"...

13.02.2012 14:04 | Autor neznámý

To je pravda, SKA. Napriek tomu si myslím, že takáto akcia má zmysel... Keby sme čakali na dokonalý svet, pravdepodbne sa nedočkáme :)

13.02.2012 12:20 | Autor neznámý

A jiné :

citace z dnešního tisku:

Provoz pendolin vytváří Českým drahám každoročně ztrátu v řádu stovek milionů. Jen předloni to podle výroční zprávy bylo 960 milionů.

Vláda tehdy schválila investici 24 miliard korun,O sedm let později zjistil Nejvyšší kontrolní úřad, že náklady vyšplhaly na 41 miliard.

Po pádu železné opony však paradoxně odjíždí z Česka do ciziny denně pouze třicet rychlíků, o čtvrtinu méně než v dobách komunismu.

Inu peníze sou, jen asi jinde než bysme chtěli ...