Bafuňářské desatero

22.02.2008 08:00 | Turnaje

V posledním díle našeho krátkého doškolovacího kursu pro začínajícího funkcionáře lehce žertujeme, ale sranda to není, myslím to dost vážně. Neznám nikoho, kdo by ustál celé desatero, i 50 % je docela slušný výsledek. Dalo ...

V posledním díle našeho krátkého doškolovacího kursu pro začínajícího funkcionáře lehce žertujeme, ale sranda to není, myslím to dost vážně. Neznám nikoho, kdo by ustál celé desatero, i 50 % je docela slušný výsledek. Dalo by se uvést ještě několik dalších prakticky použitelných pouček, ale protože je řadím už za hranici fair play (např. umění jak zmanipulovat konferenci, jak odrazit oprávněnou kritiku apod
.), raději do nich nové funkcionáře zasvěcovat nebudu, nejspíš to stejně záhy pochytí. Nějak se mi do desatera nevešla zmínka o mnoha nekonečných a nudných schůzích, které na funkcionáře čekají. Pokud nedokáže při takových jednáních udržet pozornost a být ve střehu, často se pak diví, co všechno na oné schůzi schválil.

BAFUŇÁŘSKÉ DESATERO

1. Neber žádnou funkci, pokud nemáš nebo si neumíš udělat dostatek volného času na vykonání veškeré práce, kterou bude funkce vyžadovat. Bude ji určitě více, než si myslíš na počátku.

2. Vykonávej svou funkci s maximální zodpovědností. Budeš muset řádně prostudovat spoustu materiálů, a musíš pochopit i problematiku oblastí, o kterých si možná dosud nevěděl vůbec nic.

3. Svá stanoviska si dobře rozmysli a připrav si jasné a srozumitelné argumenty. Jinak těžko nějaký názor prosadíš.

4. Staneš se představitelem šachového hnutí. Budeš muset jednat slušně a konstruktivně i s lidmi, kteří nebudou tvá krevní skupina, a se kterými by si sám za sebe neztratil ani slovíčko.

5. Šachisté bývají silné individuality, svá stanoviska hájí velmi paličatě, ustoupit pro ně znamená prohrát partii. Musíš se naučit nalézat taková řešení, která by dokázali přijmout jako rozumný kompromis, tedy alespoň podstatná většina z nich.

6. Nečekej, že ti funkcionářská práce přinese nějaké výhody. Mnohem pravděpodobnější je, že ti bude kdekdo nadávat.

7. Nezapomínej, že tvá práce je službou ostatním šachistům. Pokud ji nebudou chápat jako prospěšnou, děláš ji špatně. Pokud sis myslel, že tvým úkolem bude něco řídit, pak jdi jinam. Šachisté hrozně neradi někoho poslouchají.

8. Nestyď se přiznat chybu. Každý se někdy zmýlí. Neomylný funkcionář patří do říše pohádek.

9. Pokud budeš svou funkci vykonávat pořádně, buď si jist, že ti kolegové funkcionáři začnou postupně nenápadně přidávat práce další, a to tak dlouho, dokud se zcela nezahltíš. Nauč se práci odmítat, „všechno“ se dá dělat jedině špatně.

10. A stejně se z toho jednou zblázníš. Pokud toho sám včas nenecháš.


A pár slov závěrem.

Od roku 1990 jsem se velmi silně funkcionářsky angažoval. Měl jsem tehdy pocit, že uzrála doba, ve které bych se mohl pokusit aktivně napravit některé nepořádky v šachové organizaci, které jsem předtím více či méně hlasitě kritizoval. Stačily mi tehdy necelé 4 měsíce, abych pochopil, jak naivní byla začátečnická představa, že to bude jednoduché. Všeobecné zblbnutí ze svobody rozhodovat se (nejen) mezi šachisty odrazilo v přání pokud možno nikoho neposlouchat. Nechci se už vracet do desetiletí tvrdých a bezohledných hádek, promarnili jsme hodně času, pár nadějných příležitostí a část cenného funkcionářského potencionálu, ale je to pryč. Řekněme, že šlo o období tříbení charakterů a schopností. I v prostředí nesmiřitelných a leckdy i absurdních sporů se konec konců vykonalo leccos užitečného.

Výrazné uklidnění situace po roce 2000 by mohlo vzbudit dojem, že jsme konečně vyrazili na správnou cestu, ale zůstanu věrný své pověsti věčně nespokojeného kritizujícího rejpala a prohlásím, že by to mohlo být určitě mnohem lepší. Vypůjčím si bonmot velkého klasika a řeknu, že u nás stále příliš často vítězí dobrý nápad nad zdravým rozumem. Všechno je samozřejmě v lidech, to platilo vždycky. Svou práci ve Výkonném výboru ŠSČR jsem ukončil v roce 2004, mimo jiné i proto, že se mé názory na řešení řady problémů až příliš často odlišovaly od názorové většiny v tomto orgánu, ba nabyl jsem pocit, že mé stanovisko je pro některé kolegy ve výboru motivací pro odhlasování pravého opaku. Zůstal jsem jen mírně aktivním členem TMK ŠSČR, což sice jistě není nevýznamná komise šachového svazu, ale její autorita na půdě VV ŠSČR se během posledního roku výrazně přiblížila nule. Řadou svých rozhodnutí VV ŠSČR potvrdil, že vcelku jednoznačná stanoviska jeho vlastní odborné komise, navíc z oblastí spadajících do její kompetence, nejsou v souladu s vlastními záměry ostatních funkcionářů výkonného výboru. No budiž, za svou osobu více náznaků nepotřebuji, a k datu letošní konference ŠSČR definitivně končím svou veškerou dobrovolnou a nehonorovanou činnost ve prospěch šachového hnutí v naší republice.

Cítím ještě potřebu vyjádřit se ke dvěma otázkám z poslední doby.

1. Odvolání Richarda Biolka z funkce kapitána reprezentace žen ČR mi nápadně připomíná jiné jeho odvolání z funkce trenéra reprezentace mládeže ČR před několika lety. V obou případech měl Richard Biolek podporu příslušné odborné komise, VV v čele s předsedou svazu však prosadil svou. Prosím, dovedu si představit situace, ve kterých takový postup VV dokáže obhájit. Těžko ale mohu překousnout skutečnost, že Richard Biolek nedostal ani v jednom případě šanci se na půdě VV ŠSČR hájit proti kritický připomínkám, které (prý) ve VV ŠSČR na jeho práci padly.

2. Počátkem února byla zveřejněna kandidátka nově složeného výkonného výboru ŠSČR, zřejmě doposud jediná, která bude usilovat o důvěru nadcházející konference ŠSČR. I pro mne přinesla několik překvapení. Kandidatura Vlastimila Sejkory na předsedu VV se dočkala značné pozornosti v diskusi na našem webu. Přidám k tomu jen jednu poznámku: Vlastimil Sejkora byl dosti úspěšným předsedou svazu v pohnutém roce 2000, kandidatury na předsedu pro následující období se sám vzdal. Jsem si téměř jist, že kdyby mu to tehdy zdravotní či profesní podmínky umožňovaly, byl by předsedou ŠSČR po celé následující období až do současnosti. Často v diskusi přetřásaný morální rozměr této kandidatury nechť rozhodnou volitelé na konferenci, na roli censora ve starém Římě se já necítím povolán. Leckoho možná překvapím, ale i pokud by kandidovalo více kandidátů na předsedu, tak bych jim doporučil na post sekretáře svazu Petra Herejka. Oceňuji jeho pracovitost a úřednickou výkonnost, dokázal vnutit řád řadě činností, které šachisté mnohdy vnímají dosti bohémsky. Vážnou slabinou odstupujícího předsedy byla komunikace a práce s lidmi, jedním z prioritních úkolů nového předsedy by mělo být ohlazení ostnů, které se v posledních letech vůči vedení svazu nahromadily. Na kandidátce je několik nových jmen, zatím si nestěžuji a přeji jim v práci úspěchy. Zato na kandidátce zůstal Jindřich Papay, který již dobrého půl roku prohlašoval, že ve výboru svazu končí. Je srozumitelné, že nový předseda chce mít v týmu hospodáře, který se mu osvědčil, v tomto případě se ale nemohu zbavit smíšených pocitů. Rozhodně jsem si jist, že kdyby ti, kdo se u nás věnují výchově mladých šachistů, slyšeli názor na práci všech našich trenérů mládeže, který Jindřich Papay prezentoval na poslední schůzi VV ŠSČR (v zápisu to nenajdete, ale mám to ověřeno z více zdrojů), pak by pro jeho volbu nezvedl ruku ani jeden z nich!

Hodně šachového nadšení vám přeje
již brzy bývalý funkcionář šachového hnutí
Marek Vokáč
75x 1199x Marek Vokáč
Fotogalerie
Komentáře (75) Aktualizovat
27.02.2008 22:31 | Autor neznámý

...víš Nimrode (+sojko),myslet si,ba ani dokonce upřímně si myslet nestačí.Chce to vědět a vy dva víte úplný h...o.

27.02.2008 19:20 | Autor neznámý

Víš, Nimrode, někteří soudruzi to ještě nepochopili

27.02.2008 12:03 | Autor neznámý

to Janda> Diskuze jsou od toho, aby se diskutovalo a dobře míněná rada do diskuze určitě patří. Jak jsem psal již níže, myslím si, že titul Dr. je u pana Sejkory uváděn omylem a tudíž je i v jeho zájmu aby byl upraven na titul správný. Zbytečně je pak tady napadán a obviňován z úmyslného podvodu. A přitom stačí jen opravit Usnesení z konference a vše bude v naprostém pořádku. A poznámka na závěr: Právě protože žijeme ve svobodné společnosti, můžu si radit co chci a komu chci. Je pak na dotyčných osobách, zda tuto radu přijmou či nikoli (a upřímně si myslím, že by pan Sejkora musel být dost hloupý, aby nenechal z Usnesení odstranit zjevnou chybu).

27.02.2008 11:12 | Autor neznámý

Děkuji panu Jandovi, zase jsem o trochu chytřejší, to víte, já "Španěl " česky moc neumím :))) A až bude v Usnesení z konference pod bodem III. změněno Dr. na dr., tak už se všichni vrhneme do práce! :)))

27.02.2008 11:03 | Autor neznámý

Španěl-ano,písmeno na začátku větu je vždy velké.A chlapci,přimlouval bych se za to (jsme na šachovém serveru),abychom zde neustále polticky nemoralizovali (viz Turýn),stále někomu něco neradili ( jako smajlík či Nimrod),žijeme ve svobodné společnosti.Já nemám potřebu někoho poučovat (dělám to jen,pokud jsou zde šířeny lži) - udělal jsem to snad jen jednou-aby si Viktor Novotný dodělal tu poslední státnici,jednou mu ten titul JUDr. nebo Mgr. může v životě chybět :-) (jako Jindrovi chybí Ing-to teď poznal na vlastní kůži). Co mě skutečně zajímá,aby Svaz neskončil v bankrotu-to bychom měli řešit a vyřešit.Však jsme se na Konferenci dohodli,že se dohodneme,ne? Tak,už k tomuto tématu snad bylo řečeno vše podstatné

27.02.2008 10:23 | Autor neznámý

re sojka: a pak by to dr. na začátku věty Dr. bylo správně ?!?

27.02.2008 10:20 | Autor neznámý

smajlíku, ty jsi ale provokatér :)))

27.02.2008 10:18 | Autor neznámý

Nesmí psát Dr. ale může psát dr.

27.02.2008 10:13 | Autor neznámý

Tezko si myslet, ze pri podani kandidatky, ktere sam byl predseda, si tam ten titul nenapsal sam. Dokonce kandidatka musela byt podepsana, tudiz staci jen podat trestni oznameni pro podvod. Jak rekl ted pri vyroci 48 oblibenec pana Jandy z ODS, Ing. Topolanek, tak: " Komunisté lhali před únorem 1948, lhali v únoru 1948, lhali po únoru 1948 a lžou dodnes. Komunismus byl historií jedné velké lži. Lži od počátku až do konce! Komunisté lhali tak důsledně, že v jejich světě už ani nezůstal výběr mezi pravdou a lží. Člověk mohl volit jen mezi různými formami a stupni lži."
Jinak je ale treba vazit si vzdelanych lidi, jako nas pan predseda, jinak by se zapomelo na to, jak se ma spravne vest tridni boj. Ja nepochybuju o tom, ze pro nej to studium bylo hodne narocne, tak si chce ten titul uzit, ale o stupen prikraslovat by si ho nemusel.

27.02.2008 09:48 | Autor neznámý

to Janda> Vyřiď Sejkorovi, ať si to nechá na svazovejch stránkách opravit. Takhle to vypadá, že se vědomě dopouští podvodu - přitom si myslím, že to tam jenom někdo blbě napsal.

27.02.2008 09:46 | Autor neznámý

Jen ať ho klidně používá. Samozřejmě je nutné psát RSDr. a ne jenom Dr. To by si potom RNDr. mohl psát klidně DrSc. s tím, že doktorát jako doktorát. A nebo by si Mgr. psal Ing., protože to zní líp :-)

27.02.2008 08:58 | Autor neznámý

tak už se zase motáme kolem toho titulu, jako by to bylo to nejdůležitější, co je potřeba v našem šachu řešit... Nechápu, proč pan Sejkora na titulu trvá (nebo oficálně neprohlásí, že prosí, aby nikdo Dr. před jeho jménem neuváděl). Vždyď např. v Německu se titul neuvádí skoro nikde. Mě také často obchodní partneři oslovují "ing" i když tento titul nemám a vím jak těžké je přesvědčovat, aby titul nepoužívali. Také bych prosil pana Sejkoru, aby žádný titul neužíval.

27.02.2008 08:13 | Autor neznámý

re :-),co bylo nutné,či ne,je mi lhostejné.Já jen tvrdím,že Vlasta má vystudovanou strojní průmyslovku s maturitou.Re otazník- já se zde též neoháním MUDrem,jsem udoktorovanej za celý den v práci.Nelpím na svém titulu. A podívejte se na historii soupisek v 2.lize "B",když tam ještě působil Děčín-jsem celá léta kapitánem Děčínem.V soupiskách najdete nejen ing,nejen MIDr. ale i RSDr. Nikdo s tím nemáme problém.A Vlastu obhajuju proto že skutečně studoval (byl jsem u toho) a titul si zaslouží,notabene když po revoluci RSDr.nebyl zrušen(i když snaha o to byla), já to respektuji.A když bychom zabíhali do detailů,tak si Vlastova titulu vážím více(musel pro to udělat hodně),jak titulu JUDr. u rychlokvašky Grosse .Ale to jsme již jinde.A jen na odlehčení-všimli jste si,účastníci Konference, jak na závěr David Ciprys četl nový VV a Jindru Papaye označil Ing ? Vůbec jste si toho nikdo nevšiml, však Jindra má větší znalosti,jak mnohý ing,ale mě zajímá,co člověk umí,ne titul.

26.02.2008 19:54 | Autor neznámý

Pro pana Jandu a potažmo pana Sejkoru: Sám jsem poměrně veliký odpůrce psaní titulů, přestože mám tři (největší z nich docent - na profesuru již bohužel chybí energie). Celou svou šachovou kariéru se vyskytuji na soupiskách a startovních listinách pouze pod svým jménem, nicméně respektuji, že někdo má jiný názor a svých titulů užívá. Pokud však používá titul neoprávněně (Dr. opravdu není ekvivalent RSDr.) jedná se o podvod. Jistě si pamatujete, jak byla před lety aféra s chybným užíváním titulu JUDr. Například pana Kalvodu tento přečin stál politickou kariéru. Osobně bych panu Sejkorovi radil neužívat titul vůbec.

26.02.2008 19:49 | Autor neznámý

Hele smajlíku, dej si bobříka mlčení, jo? Až něčeho v životě něčeho hodnotného dosáhneš, třeba vystuduješ sociální vědy nebo budeš okresní tajemník, tak pak můžeš kritizovat, jasný?

26.02.2008 18:37 | Autor neznámý

re Janda: Lži tady rozšiřujete spíš vy. Ale já vím, že to neděláte schválně, každý člověk píše to, co ví, ona je to spíš velká sranda:-):-):-) Titul RSDr. bohužel nejsou zrovna sociální vědy, ta škola se oficiálně jmenovala "Vysoká škola politická ÚV KSČ". Hlavním předmětem na této vysoké škole, určené pouze pro komunistické funkcionáře, byl marxismus-leninismus. Pro udělení titulu nebylo nutné absolvovat ani maturitu. Smajlík :-):-):-)

26.02.2008 18:20 | Autor neznámý

re :-). Mohu tě uklidnit,maturitu Vlasta samozřejmě má,nevím,proč tebe a některé jiné ,baví tu rozšiřovat pseudodomněnky či přímo lži? Viktore,námětů nás cestou domů napadalo mnoho (pro Vlastu to byl záhul,9 hod Konference,pak řídil 4,5 hod domů),já přímo po Konferenci bych změnil např. volební řád, ten 3 kolový cyklus byl nesmyslný,zbytečně jsme se na 1 hodinu zasekli.Atd,atd.A k tomu titulu,Vlasta se nemá zač stydět,vím ,jak zapracovala lidová slovesnost,ale vystudoval sociální vědy.Zesměšňují toto lidé,co v životě moc nedokázali a utápí se závistí -to je prokázané. S těmito lidmi už nehodlám polemizovat.Nemá cenu tu rozepisovat podrobnosti o námětech do budoucna,Vlasta vás a kraj bude kontaktovat

26.02.2008 15:28 | Autor neznámý

Jo, je to tam a zas tam ma pred jmenem "Dr." Pritom nema ani maturitu:-)

26.02.2008 13:37 | Autor neznámý

Škoda jen, že to bez houknutí nešlo.

26.02.2008 12:57 | Autor neznámý

a nenechá se znechutit přiblblíky jako je turýn

26.02.2008 12:28 | Autor neznámý

Stačilo houknout a do půl hodiny to tam bylo:-).

26.02.2008 11:06 | Autor neznámý

Nevím, jak se zlepší komunikace s šachovou veřejností, jak tady někdo prorokoval. Dnes je úterý, tři dny po konferenci, ale podle oficiálních stránek svazu se zřejmě žádná nekonala. My máme nového předsedu? Kdy se to dozvíme? Za půl roku nebo později?

26.02.2008 07:56 | Autor neznámý

Taky nechápu, jak tedy ČSTV funguje. Copak nemají členskou schůzi podobnou naší konferenci, kde by zástupci všech sportovních svazů mohli rozhodnout o plném vyplácení peněz? Copak se nelze s ostatními sportovními svazy dohodnout na větším nátlaku? Vždyť i proto máme sekretariát na Strahově, ne? Jindra Papay pak ještě vysvětloval, že peníze vymahát nelze, protože je ČSTV neuznává jako naší pohledávku - to je taky nějaké podivné.
Ano, u mezd šlo jen o snížení nárůstu z cca. 15% na 5%, to jsem napsal příliš zjednodušeně. Dalším návrhem na úspory bylo podstatné snížení fondu na Polofinále (z 135t). V diskuzi o tom se ukázalo, že ale ani konference nemůže v podstatě do rozpočtu moc mluvit, protože to už je vše rozjeté, jsou vyhlášeny konkurzy atd. To by se podle mě také mohlo změnit - buď změnit termín konference či diskutovaný rozpočet (v roce 2008 řešit 2009, jak je všude obvyklé a ne 2008, se kterým nelze nic dělat). Pak by se si rozhodovalo o rozpočtu a příspěvcích na daný rok na jedné konferenci, což by mělo opět vést k tomu, že konference buď seškrtá rozpočet (a to není sranda) nebo navýší příjmy.

26.02.2008 06:51 | Autor neznámý

pro Janda: 1)Jasně že to KŠS měly tušit, ale co měly projednávat, když celý rok 2007 bylo z ŠSČR ticho = na to aby mohli krajští bafuňáři někoho přesvědčovat musejí mít nějaké argumenty a především vlastní přesvědčení - obojí evidentně chybí (zřejmě nejen na Liberecku). 2) Jak se může jednat o dezinformaci, když je to uváděno i ve zprávě hospodáře ŠSČR (je irelevantní, jestli je zadržuje Sazka či ČSTV)!? Vždyť např. v r. 2007 byly kráceny o 70 - 75 % (padla obě čísla, tak nevím které je správně) přičemž zároveň došly doplatky za minulá léta (či jen rok 2006 - opět padly oboje tvrzení, takže nevím). Prostě chci vysvětlení proč není ČSTV schopno do konce r. 2007 vyplatit svazu podíl (dle složitých klíčů) na zisku Sazka (tj. „vlastní zdroje“) a proč se svaz(y) tomuto šizení nebrání (jediný důvod co jsem zatím slyžel bylo, že je to zbytečné): Kdo se tomu v tomto státě Tunelů diví asi 18 let žije ve skleníku. Navíc delegáti ŠSLK nebyli vázáni kvůli tomuto argumentu, padly minimálně 4! Dalšími byly neochota členské základny, nulová snaha ŠSČR v průběhu r. 2007 komunikovat v tomto s KŠS a v neposlední řadě kolaps „expertní skupiny“. 3) O platech to opravdu bylo trapné, ale těch 5 % nebylo o snížení, ale o zvýšení oproti roku 2007! Chápal jsem to samozřejmě s přepočtem toho půl úvazku (v r. 2007 byl 6 m poloviční, pak celý) na celý, tak aby v r. 2008 brali 105 % plného platu 2007. Na druhé straně pokud by byla pravda, že placení funkcionáři pro svaz pracují 160 h měsíčně(?!), jsou platy opravdu velmi nízké. 4) Mohlo to vypadat jako obejití STK, ale pokud na 2 losovacích schůzích Extraligy bylo 12:0 ve prospěch skóre a STK přesto zarytě trvá na počtu vyhraných partií, co jiného mají extraligové týmy dělat?. 5) Není člověk ten, aby se zavděčil lidem všem - práci ŠSČR posuzuji jako celek (jak řekl i Sejkora, v týmu se musí domluvit s kým budou spolupracovat), každý má nějakou tu chybičku a je na každém ať si ho vyhodnotí, jen by svůj názor měl oprostit od urážek a osobních invektiv. 6) Bankovní rezerva ŠSČR je skoro 3 mil., hospodář vysvětlil, ža vše nemůže vázat na výnosovém účtu, ale musí mít disponibilní hotovost, takže na úročení jde 500 tis. - odtud 20 tis úroků odpovídá. Výtka spočívala v tom, že dnes lze mít účet, který je úročený 3 % při možnosti okamžitého čerpání bez sankcí, tzn. při průměrné stavu účtu cca 2 mil. by výnos z úroků byl minimálně 60 tis. Současných 20 tis. vystačí tak na pokrytí poplatků bance za vedení účtu (a transakce)

26.02.2008 02:32 | Autor neznámý

Nic ve zlým Turýne,ale už by si mohl nechat těch moralisticko-agitačně zastrašovacích keců.Jestli máš nějaký osobní problém s minulostí (svojí,nebo něčí :-),tak s tím něco dělej a přestaň nám tady kázat o svojí absolutní pravdě.Ještě rok to prosímtě vydrž pod vedením těch "zločinců" a pak nám to všem ukážeš,jak se to dělá a uvidíme do čeho nás zavedeš ty - se těším.Nebo zůstaneš u sledování televize a "strašení" nás "blbců",který by bez tebe ani nevěděli co si o kom mají myslet???

25.02.2008 23:20 | Autor neznámý

Doufám, že jste se dneska všichni pozorně dívali a poslouchali v televizi pořady k 60. výročí února 1948. Z minulosti je dobré se poučit a ne na ní zapomínat, už párkrát nás to zavedlo do problémů. To byla ta jejich "politika". Je dost smutné, že naši delegáti svoji volbou přispívají k rehabilitaci zločinců. Ale beru to tak, že je to jen jejich předseda a ne všech šachistů, jejichž názor nikoho nezajímal. Protikandidátka se skutečně vážně připravovala a zdaleka ne jen anonymně. Snad ještě bude čas o tom napsat víc. Jinak ty nehorázné nesmysly, co pan Sejkora prezentoval v tisku nebo v projevu na konferenci snad ani nemá cenu komentovat. Jen těžko říct, jestli tomu, co říká, sám věří nebo to je jen umná manipulace. Dost v tom vidím i posedlost funkcemi. Stejně tak je to i u Papaye. On pořád prohlašuje, že s tím sekne, ale nesekne s tím, protože se mu moc líbí něco ovlivňovat. Sám trénovat moc neumí, ale všechny šachové trenéry v pohodě označí za debily atd. A tady, kde není žádná konkurence, je moc lehké se prosadit, tak se realizuje. Stejně tak to hlasování ústeckých delegátů - oni tady už v diskuzi mockrát ukázali, že pravda je pro ně tam, kde mají kamarády, o argumenty jim vůbec nejde, to nemá žádnou váhu. Předsedou fotbalového svazu je estébák Mokrý, takže teď stačí už jen říct, vítejme do klubu...

25.02.2008 18:57 | Autor neznámý

1)Osobne jsem pro postupne zvysovani a verim, ze z vyrovnaneho rozpoctu s prijmy o milion nizsimi bude konecne jasno, o co se nezvysovanim ochudime. Alibismus to ale neni. My jsme letos na konferenci resili zasadni restruktualizaci soutezi, coz samo o sobe konferenci velmi protahlo, o prispevcich jsme se vubec nebavili. Nevim, kdo to mel navrhnout (minimalne 2 ze 3 delegatu lonske republikove konference na krajske chybeli), nevim co ma byt, ze konference SSCR zavazala kraje, zda vubec muze. Resili jsme to jako VV az kdyz byl znam navrh a kolegy jsem nepresvedcil a ani se o to dvakrat nesnazil. Tyden pred touto schuzkou jsem zde zadal, at mi (vsem) je to vysvetleno, nebylo, nedivte se pak, ze verim zkusenejsim kolegum z VV a ucastnikum lonske konference, kdyz jine informace nemam. Kdyz jsem byl prehlasovan, dohodli jsme se alespon o moznosti navyseni poplatku za sluzby (LOK), pripadne deti.
2) Na pristi krajske konferenci budu chtit vyjasnit mandat delegata, dame si o tom asi diskuzni clanek, myslim, ze je to dost nejasne.
3)Deficit lze pokryt z rezervy, je aspon jasne, ze se s tim musi priste neco udelat. Navrh p. Hurty na snizeni mzdovych prostredku o 5% je naprosto legitimni, nestastny byl az dotaz na mzdy jednotlivych pracovniku. Bylo jasne videt, ze delegat necte zapisy z VV, kde to bylo. Lidi je treba zaplatit, byl jsem pro zachovani. Papay pak jen zduraznil, ze je tam vlastne jeste o pul uvazku vic. Mzdy tedy ok, ale Dr. Kalivoda mel taky pravdu (ale myslim, ze stacilo, ze to bylo vyrceno).
4)Nevim, zda je to obchazeni STK, ale treba extral. los schuze chtela zrusit hodnoceni dle vyher pomerem 12:0! Je pak otazkou, zda je tu STK pro nas nebo my pro ni - viz desatero.Musim bezet, tak jen zdravim Davida C*pr*se, byl skvely (i kdyz si zase nepamatuju, jak se pise a nemuzu si to ted overit).

25.02.2008 16:15 | Autor neznámý

Pokud se mohu podělit o své dojmy z Konference a reakce na níže napsané příspěvky.1) Příspěvky-Viktore,nemohu se ubránit,že z Vaší poznámky čiší trochu alibismu(rovněž bych tak odpověděl p.Navrátilovi),o té 200 koruně se hovoří 3 roky,a předevčírem jsem poslouchal překvapené delegáty,pro které ta částka byla překvapením. I Vy jste vloni psal o Chrzově nápadu "mimořádného"příspěvku,jako o vynikajícím nápadu.A pamatuji se,jak předloni bylo v usnesení,že kraje bude působit na své členy v tom smyslu,že je nutné navýšit příspěvky.Nic z toho se nestalo.Já např.opravdu musím sledovat ekonomiku své ordinace,kdybych neměl vyvážené výdaje a příjmy,neměl přiměřený zisk,tak bych již dávno zkrachoval. Musím přiznat,že druhá cesta,navržená Davidem Ciprys (zvýšit ceny služeb). je též zajímavá. 2) K zavazování svých delegátů jsem již své řekl,u libereckých delegátů mi vadilo(však jsem Vám to tam řekl),že jste byli zavazání na základě dezinformace,že Sazka nám"zadržuje"peníze.Je to nesmysl,ale na základě jeho hlasujete proti zvýšení příspěvků(?!). 3)Ano,hrozí,že deficit se prohloubí,a příspěvek Hadraby byl velmi poučný a varovný,takto já bych dal Svazu tak rok na přežití.Ale Vlastovi věřím,že to zvádne.Konference stála Svaz cca 50-60 tis.Kč,škoda,že nejde šetřit na ni :-). Debata o platech pracovníků Svazu,co rozvířil jeden delegát,byla nedůstojná.Nikdo by z vás za ty peníze to nedělal,bylo zajímavé,že když vás tím seznámil Papay,tak jste na to nikdo nic neřekl.4) Marek Vokáč-na to,jak je zkušený bafuňář,mě zklamal tím,jak chtěl obejít STK,a prosadit své návrhy cestou nejmenšího odporu,tj.na losovací schůzi.STK (která reprezentuje daleko více lidí,jak schůzka několika desítek kapitánů družstev) již jeho ,notoricky známé, návrhy (hlavně vrácení na dvobodový systém) 3x velkou většinou zamítla.Co více ještě ,Marek,ještě chce? A já jako vedoucí soutěže mám dostatek informací od družstev,co si družstva (ne)přejí,nikdo nebrání prosazení vůle většiny.5)Vedení Svazu -považuji Petra Herejka jako výborného "úředníka" a bude nepostradatelný pro další práci na Svazu.Jediné :-),s čím bych s Viktorem souhlasil,byla špatná komunikace Svazu s kraji .Mohu zaručit,že v tomto nastane Vlastou radikální změna.6) Nakonec při té 9 hodinové anabázi jsem se pobavil.Jednou,jak jeden nejmenovaný delegát chtěl zavazázat VV,aby z uložené částky(tuším) 300 tis.Kč zvedl příjem z úroků 20 tis.Kč na (tuším) dvojnásobek za rok .Asi ví dopředu,jak bude např.pracovat ČNB s úrokovými sazbami apod.Podruhé,jak RK vytkla Svazu,že má 2 varné konvice.Na závěr bych chtěl poděkovat za vynikající moderátorský výkon Davidovi Ciprysovi,nebýt jeho,tak jsme tam možná byli doteď :-).Přeji hezký večer,jdu si zablicat.

25.02.2008 10:54 | Autor neznámý

Účastníku konference,pokud má někdo jiný nazor,nemusí být hned duševní chudák a hovádko.Zvání to starými bolševickými manýry,pokud se neumíš chovat slušně,piš raději do nějakého komunistického plátku a neotravuj nás na těchto stránkách!

25.02.2008 10:05 | Autor neznámý

Nebudete ale nadávat delegátům, že pili, že ne?:-)

25.02.2008 07:58 | Autor neznámý

Ano,navýšení o 50 (za rok ročně) Kč by nebolelo,rovněž vás,delegáty, nebolelo,že to je částka,co jste vypili jen za jedno odpoledne na Konferenci.Více odpoledne

24.02.2008 22:55 | Autor neznámý

Mimochodem stojí za zmínku, že pro zvýšení byl (samozřejmě) Ústecký kraj, tam jim bylo vše vysvětleno. Pokud mě paměť neklame, druhým pro byli Středočeši, i když asi ne 100%. Ostatní byli povětšinou prot, protože buď byli zavázáni Konferencí a nebo protože k tomu nebyli oprávněni konferencí, ke které se nedoneslo, že Svaz hodlá hlasovat o zvýšení příspěvků. Jindra Papay má sice pravdu, že 200 navrhuje už 3 roky, ale když mi přišlo 14 dní před konferencí, že 200, já byl překvapen - nevím proč jsem čekal 150. Kdyby se navyšovalo postupně o 50 ročně (to tolik nebolí), mohli jsme už mít schváleno 250 - taky stojí za zamyšlení.

24.02.2008 22:46 | Autor neznámý

Podle mě si ale za nevybojování zvýšení příspěvků může ve značné míře odstupující VV sám, protože určitá vůle zde rozhodně je. Psal jsem už před konferencí, že přesvědčovat na ní je pozdě. Expertní skupina nezafungovala a nechci tady rozebírat, kdo měl mít zájem, aby běžela a došla k závěru - se sponzory nepočítejme, musíme si to zaplatit sami. Kámen úrazu vidím v tom, že na krajích zvýšení nikdo shora neprosazoval....Nemůžeme asi po VV chtít, aby jezdili po krajských konferencích, ale napsat vysvětlení, zdůvodnění, zoufalou prosbu, prostě cokoliv, co by alespoň někoho na krajích mohlo přesvědčit, to by Svaz určitě měl. Stránky Svazu padají při náporu 300 lidí za minutu, ale žádné podobné věci se tam neřeší - Svaz mlčí. Počítám se mezi ty aktivnější, kteří si alespoň pročítají zápisy z VV, ale třeba na Konferenci mě velmi překvapilo, že třeba z veškeré mládeže do 18 let má Svaz 4.500 Kč (1 Kč/dítě), tedy vůbec nic. Docela by mě zajímalo, kdo ze všech funkcionářů, kteří se účastní krajských konferencí toto ví. Kdo ví, že Svaz má ze všech příspěvků ubohých 80.000 Kč....atd.

Osobně mám ze své účasti velmi smíšené pocity - porušil jsem totiž hned první 3 body desatera, a to se pak hlasuje špatně. Stihnul jsem alespoň prostudovat volební řád, takže se mi podařilo objevit procesní vadu, která by mohla kdykoliv v budoucnu vést ke zneplatnění voleb. Navíc jsem se cítil být vázán rozhodnutím krajského VV, což vlastně způsobilo, že jsem jedním z toho davu, co mají ten schodek na svědomí. Byla to ovšem moje první Konference, poučen pro příště budu se snažit zjednat nápravu. Prvním opatřením je, že chci vyzvat naše krajské kluby k vyjádření se k problému příspěvků, tříbodového systému a pomocnému hodnocení podle vítězných partií co nejdříve. Protože pokud třeba STK počká na výzvu klubům až po svém rozšířeném zasedání v květnu, nikdo se už názory většiny členské základny opět nedozví. Nejsme jediný klub, který po soutěžích družstev uspořádá svojí "konferenci" a poté upadá do letního spánku, ze kterého se probouzí až v září, chvíli před konferencí krajskou, kdy je navíc třeba řešit mnoho jiných věcí. Chci-li vědět názor šachistů, potřebuju to s nimi probrat již na klubové konferenci (a to přesto, že očekávám, že běžného klubového hráče záležitosti STK vůbec nezajímají a platit více se nikomu nechce, ale já se budu snažit je přesvědčit:-)).

24.02.2008 22:41 | Autor neznámý

Pana Vokáče si vážím, ale takových moralizujících desater napíšu na posezení tucet. O tom to přece není. Samotné vystoupení pana Vokáče na konferenci a jeho hodnocení pana Herejka mě ukazují, že se v některých věcech značně lišíme. Pan Herejk není ani dobrý úředník, protože nemá pro úředníka důležitou vlastnost - dodržovat předpisy. Jestli kritizujeme za posledních 15 let, že VV často porušují platnou legislativu, nerespektují své komise a přehlížejí členskou základnu, pak jedinou nití, která všechna ta období spojuje, je osoba Petra Herejka. Ale neberte toto jako osobní útok, i Petra Herejka si za jeho práci vážím, toto je prostě jeho slabina.

24.02.2008 21:45 | Autor neznámý

Pane Novotný,pobavilo vas jak jste legračně všechny výdaje navyšovali (s velkým gustem),a nakonec jste VV sprostě podřízli příjmy? Opravdu vás to pobavilo? A pan Chrz měl pravdu(způsobili jste schodek 1 milion Kč) ,vy jste rozhodli,že řada soutěží se neuskuteční.Opravdu vás to pobavilo? A k přípěvkům panů Blahy a Sojky není potřeba se vyjadřovat,jsou to duševní chudáci a hovád.a.

24.02.2008 18:23 | Autor neznámý

Po vcerejsi konferenci neni pro V.Sejkoru prijemny hlavne pohled do budoucna. Na rok 2009 musi predlozit vyrovnany rozpocet, pricemz oproti letosnim vydajum (nijak zvlast rozhazovacnym) musi usetrit cca.1 milion. Jak se mu to povede je pro me osobne dulezitejsi nez co bylo pred 20 lety...Ke konferenci se jeste vratime behem tydne, ted jsem ale uplne grogy...

24.02.2008 16:17 | Autor neznámý

Soudruh Sejkora, šachové české king, má přece na mysli Národní frontu, v níž jednotlivé politické strany bojovali za přízeň voličů!!!:-)

24.02.2008 15:35 | Autor neznámý

Panove, jeste jedna vec. Ted jsem v mailu otevrel posledni cislo Sachoveho tydeniku a opravdu nevim, jestli se mam smat nebo brecet, bohuzel spis asi to druhe. Cituji doslova odpoved naseho pana predsedy:

ŠT: Kvůli Vaší minulosti se na šachových serverech rozpoutaly poměrně emociální diskuse...

VS:V naší republice je zažité klišé, že každý, kdo byl nebo je v politice a je úplně jedno za jakou stranu, je lump. Pod tímto prizmatem vnímám i diskusi k mé osobě, která se rozvinula na novoborském serveru. Každý má právo na svůj názor a je jedno, zda jde o názor moudrý nebo hloupý, citlivý nebo plný zloby, hledající podstatu jevů nebo jdoucí jen po povrchu bez ochoty vnímat souvislosti. Právo na svůj názor budou mít také delegáti konference a jedině jejich rozhodnutí, v jakém složení bude pracovat budoucí výkonný výbor ŠSČR, bude legitimní.

To je vrchol demagogie. Jestli soudruh Sejkora hodnoti sve pusobeni v totalitni KSC jako: "byti politice uplne jedno za jakou stranu", tak je to s prominutim mimo komunisty taky ... A pak ze jsou sachiste inteligentni lide!

24.02.2008 14:27 | Autor neznámý

Pochopitelne jsem myslel tu jihoceskou krajskou konferenci.

24.02.2008 14:24 | Autor neznámý

Jestli se krajska konference konala v dobe, kdy se hrajou druzstva, tak je to dost podivne...

24.02.2008 08:54 | Autor neznámý

Sojko, hezký program, je prosím doplňte, kde hodláte na proklamovanou vyšší podporu reprezentace a vyšší podporu mládeže vzít. Tedy jak hodláte navýšit současné zdroje financování ŠSČR. Bez toho to jistě nepůjde a věřím, že o tom máte konkrétní představu.

23.02.2008 23:51 | Autor neznámý

Sojko a Turýne,i já s vámi do toho půjdu,ale nejdříve mi oznamte,že jste sehnali silného sponzora (chci znát jeho konkrétní jméno),který vám dá minimáně do začátku 5 milionů Kč.Pokud ho neseženete,tak jste nechopné duo a běžte se zahrabat do hrobu.A chci mít vše zadarmo,bez poplatků,a 1 km autem proplácet za 4,80 Kč.Berete? Ozvěte se pak s kompletní kandidátkou

23.02.2008 21:39 | Autor neznámý

Já bych byl taky pro razatní změnu,jsem zvědav jaké to bude na SEČI, jedu poprvé s dcerou na takovou akci. Doufám že nebudu zklamán protože se s dcerou chystáme udělat díru do světa

23.02.2008 20:46 | Autor neznámý

Já ano!!

23.02.2008 19:14 | Autor neznámý

sojko,tož já bych "asi" s tebou šel a chci "větší" všechno - hlavně větší klid od takovejch ptáků,jako seš ty :-)))))

23.02.2008 18:57 | Autor neznámý

těžko. Kramnik určitě s Navarou nebude chtít hrát. Není na jeho úrovni. Pochybuji.

23.02.2008 18:50 | Autor neznámý

14.5.-18.5. by mel v Praze byt zapas Kramnik-Navara

23.02.2008 18:50 | Autor neznámý

Asi zakládám nový Svaz. Tentokráte bez agentů a funkcionářů KSČM. Kdo se přidá? Chci větší podporu reprezentaci a našich předních hráčů. Chci větší podporu mládeži a pořádání silně obsazených mezinárodních turnajů v ČR. Kdo půjde cestou změny? kdo se chce zbavit korupce, uplácení a připomínání minulosti? Ten pojď se mnou.

23.02.2008 18:16 | Autor neznámý

Tak jsem zvědavý jak to "asi" dopadne, měla by se připomenout akce kolem výpadku webu atd, a ten nápad stou olympiádou ??sem se pousmál

23.02.2008 18:04 | Autor neznámý

Abych nematl - soutezni rad se nemeni.

23.02.2008 18:01 | Autor neznámý

Schvalen schodkovy rozpocet, jeste zvysen o 180t.,se kterymi jiz pocitala krajska centra mladeze. O 2 hlasy zatim zachovano pomocne kriterium vyhranych partii,ponekud lepe dopadly 2 body za vitezstvi - opet bylo vice pro zruseni nez proti, ale rada delegatu se zdrzela, protoze navrh prisel na posledni chvili.

23.02.2008 16:26 | Autor neznámý

Prispevky 200,-Kc zamitnuty. Lonske mimoradne neprosly o 1 hlas.

23.02.2008 16:04 | Autor neznámý

Mimochodem na zacatku byl rozdan prehled clenstva a prispevku od nich. Z 800t vybranych prispevku zbyde svazu 10%. A z tech 80t. jsme tu dnes prosedili,projedli a propili cca. 50t.:-)

23.02.2008 15:52 | Autor neznámý

Tak zvysili se snad vsechny poplatky,jak navrzeno - cizinec 200,-Kc, LOK 10,- Kc,poplatky FIDE, cestovne, vklady do lig, treneri a lektori dle TMK, nyni pohodova diskuze o prispevcich:-).

23.02.2008 14:32 | Autor neznámý

Az ve 3.kole se stal poslednim clenem revizni komise Soukal (pred Kalivodou). Ted ekonomicka smernice.

23.02.2008 14:07 | Autor neznámý

to Dan: taky mě to napadlo, změnit federaci, jako Rausis:-) na www.fide.com/news.asp?id=944 je návod na to, stojí to 130 euro... nevím ale, jak moc je to nutné, pokud člověk neplánuje tu zemi reprezentovat. Změnit federaci v rámci EU by snad neměl být problém.

23.02.2008 13:36 | Autor neznámý

Prima omluva za minulost nepadla. Vyjadril se v tom smyslu, ze nejtezsi je si to srovnat sam v hlave. V uvodni reci mluvil o apoliticnosti fce predsedy SSCR. Jinak jdou zpravy, ze Turyn se pokousel opravdu stvorit svuj tym, oslovil napr. i P. Chrze, ovsem svou identitu neodkryl, a tak to samozrejme nejde.

23.02.2008 13:16 | Autor neznámý

Tak to je konec,vystupuji ze sachového svazu !!

23.02.2008 13:14 | Autor neznámý

Tak diskuze k JC nebyla,ale byla schvalena zprava mandatove komise a tim pry i JC delegati.Vybirali jsme ted revizni komisi 5 z 8 lidi.4 zvoleni nadpolovicni vetsinou, 5.urci 2.kolo.RV- Novak,Vojtechova,Juchelka,Paukl.

23.02.2008 13:09 | Autor neznámý

A nejhorsi jsou bolsevici, ty potvory vam vlezou vsude.Sedi tam, co sedis ty, ty a ty:-(Aspon ze nebyl zvolen jednomyslne,sem tam se najde nekdo,kdo ma rozum.By me zajimalo,jak svoji minulost zminil.Neco jako ze byl velky komunista,ale ze to nic neznamena,protoze si chtel jenom nahrabat a v te dobe to jinak neslo?Zminil ji nebo se za ni omluvil?

23.02.2008 12:41 | Autor neznámý

Schvaleno nove vedeni - asi 79% (42 z 51, 2 listky neodevzdany). V projevu pred Sejkora zminil svou vizi - castecne se objevilo v Tydeniku, i svou minulost.

23.02.2008 12:07 | Autor neznámý

S webkamerou by to bylo zajímavější... A co ty Jihočeši, můžou hlasovat?

23.02.2008 12:03 | Autor neznámý

Kde je ten on-line přenos....

23.02.2008 11:57 | Autor neznámý

Tak schvaleny zpravy za lonsky rok-bez diskuze. Revizni komise funguje (jen nedava zapisy na web), mela par vytek, vedly k tomu, ze nakonec zpr. o hospodareni neschvalilo asi 13 z 56 pritomnych delegatu. Mame jediny navrh na pracovni tym,prave ho predstavuje jeho predseda V.Sejkora.

23.02.2008 11:48 | Autor neznámý

tak tenhle online přenos je v dějinách novoborských stránek určitě ten nejbizarnější.)

23.02.2008 10:43 | Autor neznámý

Jo, online přenos do toho! Jaká je nálada v kuloárech?

23.02.2008 10:43 | Autor neznámý

Schvalen program,jednaci rad,zvoleny komise,projednava se zprava VV.

23.02.2008 10:23 | Autor neznámý

Zahajeno:-).

23.02.2008 09:52 | Autor neznámý

Tak jsme na miste,zatim kourime na chodbe:-).

23.02.2008 05:32 | Autor neznámý

Dobre ranko! Rozhodl jsem se Vas on-line informovat o prubehu konference. Tak tedy vstavame, Havlickuv Brod neni za rohem:-).Zacina se v 10 hod.

22.02.2008 22:38 | Autor neznámý

Ze svých vlastních zkušeností, počínajících dorosteneckým věkem a přetrvávajících dodnes musím potvrdit, že zejména sedmičku měl a má Marek dokonale v krvi. Rád bych mu poděkoval za všechno, co pro mě jako funkcionář kdy nezištně udělal (a nebylo toho opravdu málo). Šachové hnutí přichází o asi nějvětšího šachového nadšence u nás, což je vskutku velká škoda. Doufám, že jen na čas...

22.02.2008 21:26 | Autor neznámý

Pane Marku, mluvíte mi z duše. Ono by možná stačilo, kdyby si mnozí pánové uvědomili, že máme tržní hospodářství a ŠSČR je sakra velká firma. Proto by tam měli být hlavně manageři bez ohledu na ELO rating. No a těch 10 bodů, to je bez komentáře.....!!!

22.02.2008 18:35 | Autor neznámý

Ale no tak, pane Vokáč, víte že se pan Papay nesmí kritizovat. To nevíte, že on to dělá za 2000 měsíčně a bez něj by svaz už dávno zkrachoval?

22.02.2008 17:59 | Autor neznámý

Myslím, že desatero Marka Vokáče je nejen vtipné a moudré (u autora již tradičně), ale současně také platné mnohem obecněji, než jen v šachu! Co takhle zkusit politiku "bývalý funkcionáři šachového hnutí"? Tam to musí být teprve maso... Marek Vokáč for president!! :-)

22.02.2008 17:58 | Autor neznámý

Kéž by bylo více Marků Vokáčů - schopných a pilných.

  • Carlos Torre Reppetto

    23.11.1904 19.03.1978

    Mexický velmistr. Dosáhl řady úspěchů na amerických soutěžích, v průběhu 20. let nakukoval do světové špičky. Teorii zahájení obohatil o Mexickou obranu (1. d4 Jf6 2. c4 Jc6) nebo Torreho útok 1. d4 Jf6 2. Jf3 e6 3.Sg5.

  • Vereslav Eingorn

    23.11.1956

    Sovětský a ukrajinský velmistr a trenér. V roce 2001 byl členem vítězního ukrajinského týmu na Mistrovstvích světa.

  • Karsten Müller

    23.11.1970

    Německý velmistr a spisovatel. Na německém šampionátů získal v roce 1996 třetí místo, v roce 1997 byl druhý.