6.kolo on-line komentuje IM David Kaňovský

18.01.2008 08:00 | Turnaje

Dnešní 6.kolo bude v průběhu on-line přenosu komentovat IM David Kaňovský. Analýzy a postřehy našeho dnešního komentátora můžete sledovat v příspěvcích k tomuto článku (Dejf721). Samozřejmě neváhejte přispívat, dotazovat se...

Dnešní 6.kolo bude v průběhu on-line přenosu komentovat IM David Kaňovský. Analýzy a postřehy našeho dnešního komentátora můžete sledovat v příspěvcích k tomuto článku (Dejf721). Samozřejmě neváhejte přispívat, dotazovat se, polemizovat.

Kompletní zprávu a analýzy k šestému kolu v podání Davida Kaňovského Vám přineseme v zítřejších dopoledních hodinách.

k">On-line přenos začíná v 13.30 hodin.
231x 1119x Petr Boleslav
Fotogalerie
Komentáře (231) Aktualizovat
18.01.2008 20:40 | Autor neznámý

tak ja myslim ze mohl reklamovat

18.01.2008 20:35 | Autor neznámý

Partie může být nerozhodná, jestliže oba hráči provedli posledních 50 po sobě následujících tahů, aniž byl brán nějaký kámen nebo bylo taženo pěšcem (viz článek 9.3.).

18.01.2008 20:35 | Autor neznámý

jak vidim tak se tu spise pralo za snahu Levonovi... ale ja Vladovi drzim palce a vyslo to :-)

18.01.2008 20:32 | Autor neznámý

Tak ho Kramnik dostal

18.01.2008 20:31 | Autor neznámý

depman: nesmi se tahat pescem omg...

18.01.2008 20:30 | Autor neznámý

tak 1:0 ale pls. jak je to stim pravidlem:) pokud se nemilim tak v 107 tahu mohl reklamovat ¨plichtu

18.01.2008 20:29 | Autor neznámý

hmm, levon to neustal..

18.01.2008 20:29 | Autor neznámý

Jestli staci nebrat figuru tak staci do 107 tahu a je to remis:)

18.01.2008 20:28 | Autor neznámý

TO pravidlo 50 tahu je pokud se nebere zadna figura nebo jenom pokud se netaha pescem??

18.01.2008 20:16 | Autor neznámý

tak kramnik leda na cas..

18.01.2008 19:39 | Autor neznámý

Sergi pěkně! přišel jsem akorát včas. Ještě Vladimír to tahá.

18.01.2008 19:37 | Autor neznámý

Movsesjan excelent! Taky kvalitní partie!

18.01.2008 19:35 | Autor neznámý

vivat topa! tomu se říká bojovné srdíčko!

18.01.2008 19:34 | Autor neznámý

nádherné zakončení Topalova!

18.01.2008 19:33 | Autor neznámý

dobre si vlezla holcina do matu=)

18.01.2008 19:33 | Autor neznámý

a Topa se nám rozjel do finiše

18.01.2008 19:18 | Autor neznámý

no ale topa to zahral krasne

18.01.2008 19:12 | Autor neznámý

hehe peknym matem pohrozil topa :)

18.01.2008 19:08 | Autor neznámý

sergej uz by mel bejt taky vyhranej ne, kdyz menil damy dobrovolne

18.01.2008 19:08 | Autor neznámý

to ano, topovi jsme se tady dneska moc nevěnovali, jestli vyhraje, tak se to pokusím napravit v článku:-)

18.01.2008 19:06 | Autor neznámý

velmi pěkně hraná partie černými, věřím, že vyhraje

18.01.2008 19:04 | Autor neznámý

hlavně má o hodně lepší čas

18.01.2008 19:02 | Autor neznámý

bych řekl že jo, ale při dámách to asi nebude tak lehké

18.01.2008 19:01 | Autor neznámý

a co topa nezacina stat trochu lip v ty koncovce?

18.01.2008 18:54 | Autor neznámý

čas bude asi největší výhoda

18.01.2008 18:52 | Autor neznámý

přesně tak, navíc holčině pomalu ale jistě dochází čas...

18.01.2008 18:49 | Autor neznámý

ale teď už asi moc ne, to už se bílé musí někde rozsypat, když nejde Db2...

18.01.2008 18:47 | Autor neznámý

to vypadalo....je ta pozice přece jen složitější než vypadá

18.01.2008 18:45 | Autor neznámý

no asi jo, ale ty všechny svoje taktické možnosti tam nemohla vidět, to Vc6, Vc1 vypadalo dost hrozivě

18.01.2008 18:42 | Autor neznámý

klasika Sf7+....na g4..hxg...lepší pro Sergeje

18.01.2008 18:40 | Autor neznámý

a co říkal Fritz?

18.01.2008 18:39 | Autor neznámý

g4 nebyl dobrý tah

18.01.2008 18:37 | Autor neznámý

Sergej je podle Fritze=, ale taky se mi jeví, že je lepší, každopádně převod věže je dost zdlouhavý a pěšek a může utíkat

18.01.2008 18:34 | Autor neznámý

sergej to hraje pěkně, nikam nespěchá...

18.01.2008 18:33 | Autor neznámý

U Sergeje se mi to zda na vyhru, prevede vez na 1-2 radu pres a5,c5, bila asi bude muset dat kvalitu

18.01.2008 18:31 | Autor neznámý

a sergej na to de takticky, pocka si az bude hrat holcina uz jen s tou pulminutou a bude doufat ze ji tam nak osidi...

18.01.2008 18:29 | Autor neznámý

Su zvedavej na Kramnika, dle DB koncovek to je remis

18.01.2008 18:25 | Autor neznámý

z vlastni zkusenosti vim ze h+f se da prohrat i vyhrat..dost zalezi na postaveni krale a prave proto, ze na h si samozrejme nestoup, tak to uz remis je..

18.01.2008 18:23 | Autor neznámý

Movsič je nejasný Sb3 jsem neviděl a po Dxf2, Dc1 asi = Kramnik vyhraje o tom nepochybuji

18.01.2008 18:21 | Autor neznámý

na tak vysoke urovni,toto ubrani kazdy

18.01.2008 18:20 | Autor neznámý

tablebases to vidí jasně, no...:-)

18.01.2008 18:19 | Autor neznámý

ale teorie není praxe:-)

18.01.2008 18:19 | Autor neznámý

serži pořád stojí líp, kramnik už by mělo být remis, teda jako aspoň se tvrdí že f+h je remis:-)

18.01.2008 18:19 | Autor neznámý

s dvě pikama navíc to na remis moc nevypadá ikdyž prý všechny věžovky jsou remis.

18.01.2008 18:18 | Autor neznámý

něco se tady psalo o teoretické remíze, ale taky už si myslím, že by to měl Kramnik vyhrát..., no jo, technika je technika

18.01.2008 18:17 | Autor neznámý

sergej nejasny

18.01.2008 18:16 | Autor neznámý

Kramnik je tupa remis

18.01.2008 18:15 | Autor neznámý

Kramník vyhranej, Movsič asi taky, ale ještě musí drobné možnosti holčiny překousnout :-D

18.01.2008 18:13 | Autor neznámý

holčina ještě bojuje...

18.01.2008 18:06 | Autor neznámý

Movsič to bude mít asi jednodušší než Kramnik

18.01.2008 18:04 | Autor neznámý

taky bych to tak nějak viděl...

18.01.2008 18:04 | Autor neznámý

Kramňos by to chtěl asi fláknout přes Vg6 a pak králem dobrát na f3...na výhru by to mohlo stači

18.01.2008 18:02 | Autor neznámý

Movsič je vyhranej, těžko zabranit převodu věže na dvojku ještě k tomu s hrozbou jít věži na první řadu pro mat na h2

18.01.2008 17:44 | Autor neznámý

mamed dnes figurky nerozháže, ale vyhrávat se mu to bude těžko.

18.01.2008 17:43 | Autor neznámý

zajímavou koncovku hraje krasenkow, ale měl to by měl asi vyhrát bez problémů

18.01.2008 17:42 | Autor neznámý

pochybuju že by šak mohl vyhrát, to snad jedině průlom c5 ve vhodný moment, ale na to má příliš moc slabin (h3, e4...) Serži se předpokládám bude chtít nějak zaměřit na f2, jinou cestu nevidím, tzn. třeba nějak převést věž na dvojku, těžko říct... ale každopádně je to jedině on kdo hraje na výhru!

18.01.2008 17:35 | Autor neznámý

hmm sargisjan je nejakej spatnej na tomhle turnaji, ten ma taky vykyvy, vyborny vykony strida s mizernejma

18.01.2008 17:35 | Autor neznámý

vidíte někdo, jak ji Sergej dorazí, nebo stejně jako já ne?

18.01.2008 17:34 | Autor neznámý

co rikate na mameda, myslite, ze by to mohl vyhrat?

18.01.2008 17:33 | Autor neznámý

jinak teda výstavní je pentalův střelec...

18.01.2008 17:32 | Autor neznámý

na tom něco je...:-)

18.01.2008 17:27 | Autor neznámý

topa ma narozdil od vladi to srdicko bojovny ;) kdyby vlada mel takovy srdicko jako topa, tak nema uz vubec konkurenci

18.01.2008 17:25 | Autor neznámý

to ano, topa je velkej bojovník!

18.01.2008 17:24 | Autor neznámý

A serži jede!:-)

18.01.2008 17:24 | Autor neznámý

Dejf: topa bojuje vzdycky

18.01.2008 17:24 | Autor neznámý

Sergej to na male Cinanky umi

18.01.2008 17:24 | Autor neznámý

Tak magnus uz vyhral, bravo :) to je sikovnej klucina :) jeste nema strach ze zenskejch :)

18.01.2008 17:23 | Autor neznámý

topa dnes krásně bojuje!

18.01.2008 17:12 | Autor neznámý

ponechta obe veze se nepodari,kdybyz ustali obe,potom by to bylo vyhrane

18.01.2008 17:10 | Autor neznámý

taky si myslím, že za slabší stranu bych prohrál a za silnější remizoval a to by nemusel být soupeř Kramnik ani Aronjan. Ale zase další zkušenost, že nejlepší je vyhrát hned ve střední hře.

18.01.2008 17:07 | Autor neznámý

ale hrat se to da :) verim ze ja bych to prohral zcela suverene za tu slabsi stranu

18.01.2008 17:05 | Autor neznámý

právě, to je, proto bych si chtěl nechat 4 věže, i když nevim zda by to pomohlo

18.01.2008 17:04 | Autor neznámý

pak by mohl sebrat na f3, ale pry je to stejne remiza s temi f a h

18.01.2008 17:03 | Autor neznámý

zeby Kr sel cestou "meho planu" :)

18.01.2008 17:03 | Autor neznámý

no jinak zacinam doufat, ze Carlsen vyhraje celej turnaj

18.01.2008 17:03 | Autor neznámý

jo asi cekaj :)

18.01.2008 17:02 | Autor neznámý

jo obcas na sachy ;)

18.01.2008 17:01 | Autor neznámý

jinak mám pocit že třetí čekají...ale nejsu si jistej

18.01.2008 17:01 | Autor neznámý

no něco na tom bude, když postaví druhou věž na a5, hm..., ale přesto si myslím, že by to mělm nějak udržet, plán s Vf7 a opakování Kg7, Kh7 ale asi nejde.

18.01.2008 17:01 | Autor neznámý

ach jo, romisone, myslíš ty občas na něco jinýho?!...:-):-):-)

18.01.2008 17:01 | Autor neznámý

uz?

18.01.2008 16:59 | Autor neznámý

sergej stoji dobre, ma tri deti :))

18.01.2008 16:59 | Autor neznámý

Sergej stojí dobře, má centrum!:-)

18.01.2008 16:58 | Autor neznámý

Sergej stoji skvele,za chvili prebere iniciativu

18.01.2008 16:57 | Autor neznámý

nevim asi remiza :p

18.01.2008 16:57 | Autor neznámý

moc se mi nelibi pozice sergeje

18.01.2008 16:56 | Autor neznámý

a po vzeti na a7?

18.01.2008 16:55 | Autor neznámý

Take vsechny zdravim :) Plan je veze dat tak, ze pak zahraje vh5 a bude viset na h6, bude-li ta druha na sestce

18.01.2008 16:54 | Autor neznámý

po Va6 kg8?

18.01.2008 16:54 | Autor neznámý

no, ale co šach na f5?

18.01.2008 16:53 | Autor neznámý

a zdravim i Boba!:-)

18.01.2008 16:53 | Autor neznámý

Myslím. že by to mohla být remis docela i Levonovi fandím za to utrpení .

18.01.2008 16:52 | Autor neznámý

čus majkle, řek bych že jo!:-) to je nejspíš nejlepší obrana, pak mně asi nezbývá, než zkusit Vg6, Va6 a vzít na h6 (za a7) a hrát tuhle čtyřvěžovku, což by mohlo být k remíze blízko, zkusim najít ještě něco jinýho...:-)

18.01.2008 16:52 | Autor neznámý

to Morgoth: jak?

18.01.2008 16:52 | Autor neznámý

mozna o tom nekdy neco zaslechl

18.01.2008 16:52 | Autor neznámý

No určitě černé věže se nemohou hnout ALE co může Kramnik ?

18.01.2008 16:51 | Autor neznámý

Myslim ze Mame stoji hure, jinak Kra ma take plan s utokem na pesce "h"

18.01.2008 16:48 | Autor neznámý

sergej asi neslysel o utoku na krale zadrzeneho v centru..

18.01.2008 16:47 | Autor neznámý

kam pusti krale?Vf7 a pak taha kralem na g7 a h7

18.01.2008 16:47 | Autor neznámý

Čus Dejve, myslíš, že Carlsen umí matit koněm a střelcem? :o)

18.01.2008 16:46 | Autor neznámý

určitě to má nějakou díru ale tak nějak by to mohlo jít... někdy i Vg6 můžu mít když věž nebude na g7

18.01.2008 16:44 | Autor neznámý

plán jsem měl ten, že postavím Kh3, h5, Va6, a pokusím se udělat zugzwang - po Kh8 beru na h6, po Kg8 jdu Vg6, věží po géčku nemůže pro Vbx, a když jde pryč z géčka, tak pustí krále...

18.01.2008 16:44 | Autor neznámý

oprava,bily se ani ke koncovce f a h proti nicemu nedostane

18.01.2008 16:44 | Autor neznámý

ta holčina je na Sergiho nějaká hustá...

18.01.2008 16:42 | Autor neznámý

Už to opravdu není tak easy, Kramnik to nekde vypustil ale pořád se hraje.

18.01.2008 16:40 | Autor neznámý

no to je teda fakt prokaučovaná výhra, jako bych viděl svoje partie...

18.01.2008 16:39 | Autor neznámý

nic rozmneho nema,Kramnik to nezvladl

18.01.2008 16:38 | Autor neznámý

no a jakej zvolit plán za bílého, to teda fakt nevím...

18.01.2008 16:35 | Autor neznámý

jako by me slysel

18.01.2008 16:34 | Autor neznámý

Vg7

18.01.2008 16:33 | Autor neznámý

plan?Krush vi jak na maly kluky.

18.01.2008 16:33 | Autor neznámý

navíc by tam mohly být určité zugzwangy... ale samozřejmě uznávám, že to velmi pravděpodobně mohl kramnik vyhrát dřív a vůbec takovouto koncovku nedopustit...

18.01.2008 16:31 | Autor neznámý

sice nejsme žádný extra věžovkář, ale tak jednoduché to rozhodně není... citem bych řekl že je prostě bílý vyhraný, jako černý v podstatě hraje bez věže, bílý může kombinovat hru na dámském a na královském křídle, jeden pár věží vymění jen za velmi přiznivých okolností...

18.01.2008 16:27 | Autor neznámý

vez na a6 pak nekdy dobere pesce h6 vymeni par vezi dobere na f3 a stejne to bude teoreticka remiza

18.01.2008 16:25 | Autor neznámý

Kramnik to zkazil,nevidim zadnou sanci,jak hrat na vyhru

18.01.2008 16:25 | Autor neznámý

nemůžu si pomoct, ale vidím toho Kramnika na remízu...

18.01.2008 16:20 | Autor neznámý

i když, chepa by tam teď mohl mít docela pěkný šejdy...

18.01.2008 16:19 | Autor neznámý

a v B: daniel, hm, to je hodně nejasný (docela se mi to za černýo líbí), short stojí v podstatě už od 17. tahu na výhru, krasenkow trochu lepší, sergej je podle mě úplně v pohodě, prostě si vzal zravýho pěšce...:-), a pentala i čepa zhruba rovný, ale hraje se...

18.01.2008 16:15 | Autor neznámý

tak po necelých 3 hodinách to vidím asi takto: leko-topa remi, anand už ji dal, zrovna sem chtěl napsat že nemá ani ň:-), magnus stojí na výhru, ale ještě to nebude bnkačka, viši taky bod, šak asi rovný...

18.01.2008 16:14 | Autor neznámý

po 34...Dg7! 35.Sxd7 f3! 36.g3 hxg3 tam měl Levon velké šance na remis ale s tím časem......to nenajde.

18.01.2008 16:09 | Autor neznámý

85min - 3 minuty hodně zvláštní , Levon se trápí.

18.01.2008 16:09 | Autor neznámý

určitě tu koncovku vyhraje?

18.01.2008 16:07 | Autor neznámý

3 minuty u Levona , Kramnik si může dát kafe a pak ho dobít, tah h4 okno + komplikace v časovce otázka je b6

18.01.2008 16:02 | Autor neznámý

špatná varianta jaká a za koho?

18.01.2008 15:59 | Autor neznámý

spatna varianta

18.01.2008 15:57 | Autor neznámý

radža taky remis, škoda, výměna na f3 asi nebyla nejšťastnější, dvojpěšec f se ukázal jako příliš slabý

18.01.2008 15:57 | Autor neznámý

Voloďa směřuje rázně ke svým typickým +3÷4 v letošním vyrovnaném turnaji by to klidně mohlo stačit...

18.01.2008 15:56 | Autor neznámý

souhlasím, Aronianova pozice je tah od tahu horší...

18.01.2008 15:53 | Autor neznámý

Posice Levona vykazuje pouze samé potíže , ve spojení s pěšcem na dámském křídle kterého Kramnikovi nelze sebrat a s hrazbami matů je to již na vzdání.

18.01.2008 15:47 | Autor neznámý

Kramnik je uplně vyhrany Vež směřuje přes c5 na 7. nebo 8. řadu , to je úplný konec, neuvěřitelná domácí příprava.

18.01.2008 15:46 | Autor neznámý

sem zvedav jak to Levon zvladne na sedmi minutach...

18.01.2008 15:45 | Autor neznámý

to ano, jak je vidět, dobrá příprava může znamenat strašně moc!

18.01.2008 15:42 | Autor neznámý

Kramnik dneska nema chybu! Krucek po krucku, zato nezadrzitelne.

18.01.2008 15:38 | Autor neznámý

to romison: já myslim že určitě, naopak, už má pěšce víc...:-)

18.01.2008 15:35 | Autor neznámý

Kramnik má když už nic minimálně velmi nebezpečnou iniciativu...:-)

18.01.2008 15:35 | Autor neznámý

nezkazil to nekde Magnus?

18.01.2008 15:29 | Autor neznámý

rybka uvadi Ve5 a kramnik vyhraje

18.01.2008 15:29 | Autor neznámý

Chepa je privyhrany

18.01.2008 15:26 | Autor neznámý

Magnus ziskava prevahu

18.01.2008 15:25 | Autor neznámý

a za chvili pribude dalsi,Kramnik nic nema

18.01.2008 15:24 | Autor neznámý

a další půlka, s tou se také dalo počítat...

18.01.2008 15:22 | Autor neznámý

g6 bych určitě nedělal, to mi přijde jako naprosto zbytečný tah a ztráta tempa, zas až takovou hrozbou braní na f5 není

18.01.2008 15:15 | Autor neznámý

sergej ty pesce teda nesetri ...

18.01.2008 15:13 | Autor neznámý

g5?Jf5 nebo i Sf5 konec.i ted to hrozi proto je dobre g6

18.01.2008 15:13 | Autor neznámý

tak první remiška na světě, nepomniači může bát rád, remiska v pozici kdy má krom střelce všechny figury na poslední lajně...:-)

18.01.2008 15:12 | Autor neznámý

Kramni ma stale tlak

18.01.2008 15:11 | Autor neznámý

Musím se zatím loučit, tak se, Dejfe, šetři, ať to vydržíš! :-) Mějte se a příjemnou zábavu!

18.01.2008 15:10 | Autor neznámý

právě že toho bych se možná trochu bál, oběti na f5, tím pádem bych spíš hrál Jc6, prostě prvně vývin, abych měl taky připravenou velkou apod.

18.01.2008 15:09 | Autor neznámý

Po g5 by si třeba mohl zahrát opět s figurou víc - Sxf5...:-)

18.01.2008 15:07 | Autor neznámý

r - nesmíš to brát tak dogmaticky, to jsou prostě dynmický šachy. Nevidím jediný způsob, jak by bílý mohl g5 využít.

18.01.2008 15:06 | Autor neznámý

pokud dá sergej teď g5...:-) to samozřejmě netvrdím že je dobrý tah (i když možná ano:-)), ale každopádně plánem černého nejspíš bude útok na královském křídle, krále nechá na e8 nebo spíš pravděpodobněji udělá 0-0-0, no prostě budou jatka!:-)

18.01.2008 15:01 | Autor neznámý

Nigelova zbran slavi opet uspech

18.01.2008 14:59 | Autor neznámý

de facto,oslabeni pole g5 ac eleho kralovskeho kridla bhy mne do planu nezzapadalo

18.01.2008 14:56 | Autor neznámý

h5 je prostě slovo do pranice!:-) jako těžko říct, jak už sem psal, ve spojení s tahem f5 sem to asi ještě neviděl, ale proč ne, de facto je to součást plánu černého...:-)

18.01.2008 14:53 | Autor neznámý

Sergej dostane kour.

18.01.2008 14:52 | Autor neznámý

Davide, co Sergejovo 11...h5?

18.01.2008 14:51 | Autor neznámý

Mě tu rybka v akvárku zarytě mlčí...

18.01.2008 14:51 | Autor neznámý

HH - faktem je, že teď už pozice alespoň vypadá racionálně - za 2 pěšce má černý slabého krále. V blicce by asi neměl šanci, ale takhle má času dost a třeba se nějak ubrání. Kramnik nemá perspektivy na nátlakovou koncovku, tak třeba to nevyhraje:-)

18.01.2008 14:50 | Autor neznámý

to HH: souhlas, maty se rozhodně zatím nedějí (co říká rybka netušim, už tak se mi trochu zpomaluje komp, natož kdybych eště do toho pustil motor...:-)), ale černý musí být strašně na pozoru, stačí přehlédnout nějakou maličkost a je to!

18.01.2008 14:49 | Autor neznámý

Zpráva o Fischerově smrti je nejsledovanější zprávou ruských internetových serverů - radiozurnal. Tam si ale narozdil napr. od Harald Tribune nevšímají jeho antisemitských výroků. Kasparov tvrdí, že kvůli nim Fischer šachu neprospěl...

18.01.2008 14:46 | Autor neznámý

A Čaky má zase deep thought:-)

18.01.2008 14:46 | Autor neznámý

Sám si netroufám doporučit vhodnou obranu za černého, ale jak píšou na chesspro.ru, nic se neděje - Jc3 byl první návrh Rybky a pozice je i po tom blízko rovnováhy, žádné rychlé maty se nedějí.

18.01.2008 14:45 | Autor neznámý

Sergej h5!?, zajímavý tah...jako v paulsenovi celkem typický, ale ve spojení s tahem f5 už tolik ne

18.01.2008 14:43 | Autor neznámý

Je ale dobře, že nám to tedy ukážou!

18.01.2008 14:43 | Autor neznámý

A teď ho Levon prokouk:-).

18.01.2008 14:43 | Autor neznámý

max. nekde Kramnik vynuti remis,nic vic

18.01.2008 14:42 | Autor neznámý

no a jak správně poznamenal Viktor, kramnik to má beztak proanalyzovaný až bůhvíkam:-)

18.01.2008 14:42 | Autor neznámý

Největší sranda bude, až se Kramnik po partii přizná, že to tam jen plácnul s tím, že to Levon nemůže spočítat a bude se bát přípravy:-). Asi ne, tak hraju jen já:-).

18.01.2008 14:42 | Autor neznámý

topa už má skoro o hodinu lepší čas, to by mohlo být hodně důležitý!

18.01.2008 14:40 | Autor neznámý

r - jasně, věž už mu nemůžu nechat, takže Dejf to bude mít opět lepší:-). Však o mě taky v blickách hrozně ničil! :-)

18.01.2008 14:38 | Autor neznámý

To je teda bomba, útok bílého ožije - tohle Aronian neustojí.

18.01.2008 14:38 | Autor neznámý

asi bych dal něco jako Dc3-Dd4-Df3, pak Dc6, smrdí to hodně, no, Ve7, Vd1... to sem zvědavej jak se s tím levon popere:-)

18.01.2008 14:38 | Autor neznámý

Kf6

18.01.2008 14:36 | Autor neznámý

Začal bych tahem Ve7, ale trochu jsi mi rozhodil sebevědomí.-)))

18.01.2008 14:35 | Autor neznámý

to právě teď zkoumám...:-)

18.01.2008 14:34 | Autor neznámý

A teď se Aronjan na 50 minut zamyslí! Se ani nedivím, že to Radža v rapidu přehlíd, takový tah. Chce se vyměnit baby, pomůže králi a dodá na vážnosti pěšcům, ale kolem černého monarchy to bude i pak smrdět a nedivil bych se, kdyby měl Kramnik proanalyzováno až do matu...

18.01.2008 14:31 | Autor neznámý

proc nemuze vzit kone?

18.01.2008 14:30 | Autor neznámý

A Short hraje opět Evanse!

18.01.2008 14:30 | Autor neznámý

ha, tu je ta novinka!:-)

18.01.2008 14:29 | Autor neznámý

Anand mohl místo Jf1 sám vyměnit, ale tím by černý vyřešil problém svého bělopolného střelce - asi by ho pak vyměnil na f3, rochnul nadlouho a stál carokannovsky pasivně, leč pevně.

18.01.2008 14:26 | Autor neznámý

Aronjan už si vzpomněl:-).

18.01.2008 14:24 | Autor neznámý

no a sergej vypadá že s to holčičkou bude pěkně na ostrý nože!:-)

18.01.2008 14:21 | Autor neznámý

tak viši evidentně měnit nechce, sem zvědavej, kolik toho eště Jb1 naskáče...:-)

18.01.2008 14:14 | Autor neznámý

Vlastik nam to vysvetlil

18.01.2008 14:14 | Autor neznámý

souhlas s HH, magnusovu pozici bych hodnotil o dost výš, i když je to možná jen subjektivní pocit, kdo ví...:-) čakyho Jh5!? je netradiční, ale občas se hrává, je to zajímavá myšlenka. topa, tahle pozice už se určitě hrála, uvidíme co vymyslí, chlapci:-)

18.01.2008 14:12 | Autor neznámý

A to byl rapid! Takže zlepšení se asi dočkáme, měl by se s ním vytáhnout Kramnik, protože černý Anand vyhrál...
Už mluvěj! www.play.cz/cesky-rozhlas-1-radiozurnal

18.01.2008 14:11 | Autor neznámý

jinak radža má teď drobnou, ale trvalou převahu 4:3 na král. křídle. nevím, ale mám pocit, že to černý může zahrát líp...

18.01.2008 14:11 | Autor neznámý

Ivančuk postavil toho Caro-Kanna nějak netradičně, já se jako dítě učil, že v téhle variantě se na Jf3 musí hned zahrát Jd7 ;) Léko-Topalov konečně poctivá sicilka, Carlsen podle mě Juditu v koncovce dvojicí střelců a pěšcovou převahou na dámském křídle zničí.

18.01.2008 14:08 | Autor neznámý

za chvili bude povidat na radiozurnalu "Vladimir" Jansa o zesnulem Fischerovi

18.01.2008 14:07 | Autor neznámý

ano, zatím vše podle partie radžabov-anand, 2006, tam hrál viši teď 24...Sc8

18.01.2008 14:06 | Autor neznámý

Kramnik - Anorian: do ktereho tahu je to terie? Kramnik to nejak rychle odblical

18.01.2008 14:05 | Autor neznámý

Radžabov-Adams vypadalo taky hustě, ale je to údajně stále známá teorie. Zdá se mi, že bílý stojí trochu líp, protože mu zůstala převaha pěšců na královském křídle a černý přišel o dvojici střelců, navíc si oslabil pěšce tahem h5.

18.01.2008 14:03 | Autor neznámý

Adams si nemá nač stěžovat 14.....0-0-0.

18.01.2008 14:02 | Autor neznámý

Tu je odkaz: chesspro.ru/chessonline/onlines/index_588.html ;) Anand to tenkrát černými vyhrál...

18.01.2008 14:01 | Autor neznámý

Vidíš, a to mám jít večer blicat:-).

18.01.2008 14:01 | Autor neznámý

Jelikož mi pak ale nevychází zamýšlené Kh8 Dd7 pro mat na g2:-), zbývalo by Vxb7 a to bych vsadil na černé pěšce, takže pan komentátor má pravdu spíš:-).

18.01.2008 14:01 | Autor neznámý

po Jf4 bych to asi vzal věží spíš...:-)

18.01.2008 14:00 | Autor neznámý

Na chesspro.ru píšou, že i po 22. b4 je to pořád loňská partie rapidu Radžabov-Anand.

18.01.2008 13:59 | Autor neznámý

Jestli von by nemoh dokonce Jxf4 s myšlenkou Dg4 a na Dg5 Ve7...

18.01.2008 13:58 | Autor neznámý

tak mel vic posilovat ten kral :)

18.01.2008 13:57 | Autor neznámý

r - To mě zarazilo už, proč nevzal na c3, ale když tak na to koukám, černý by se jen tak nerozmotal. b4 je zákeřný tah, to už by mohla být ta novinka. Pozice je to ale brutální, přesně jako dnešní vrcholové šachy.

18.01.2008 13:55 | Autor neznámý

po d3 hádám kramnik nechá koně stát a vezme buď na b5 nebo na c5, asi, po de2 De2 hrozí De7, hlavně černý král je strašně slabý...

18.01.2008 13:52 | Autor neznámý

Fischer byl velikan na 64 polich. Cest jeho pamatce. Vecer Bobbyho zapiju. Jinak zdravim Davida, blahopreji Ti k uspechu v Litomysli a jen tak dale!!

18.01.2008 13:51 | Autor neznámý

proc nemuze Aronian d3?

18.01.2008 13:50 | Autor neznámý

hmm tak u kramnika je zajimava pozice, je to teorie jeste? co rikaj notori?

18.01.2008 13:46 | Autor neznámý

dneska dostane sergej na frak od ty maly holcicky :)

18.01.2008 13:46 | Autor neznámý

tezko rict,jak to Kramnik mysli

18.01.2008 13:46 | Autor neznámý

všude zatím vcelku normální pozice, trochu mě překvapil vyběr zahájení radžabova, sice výměnnou španělku hrává, ale přeci jen sem proti adamsovi čekal něco jiného

18.01.2008 13:43 | Autor neznámý

to Viktor: jinak teorii téhle varianty vůbec neznám, takže se můžeme jenom koukat který počítač to přes noc vymyslel líp...:-)

18.01.2008 13:42 | Autor neznámý

meli uctit bobbyho a hrat fischerovy sachy :)) a ja nejsem posuk, ja jsem jen uchyl :))

18.01.2008 13:41 | Autor neznámý

wau! kramnik s levonem za pár minut skoro 20 tahů, hustá příprava!!

18.01.2008 13:41 | Autor neznámý

A já myslel, že držíš 5 minut ticha:-). Jdu si na jeho počest alespoň zapálit, budu ještě řídit.

18.01.2008 13:40 | Autor neznámý

Wely nezklamal. Jinak v béčku jsou taky hrozný desperádi d4 šel jen Krasenkow a Braun.

18.01.2008 13:40 | Autor neznámý

právě sem si na počest bobbyho dal panáka whisky, tak kdo můžete, učiňte také tak...:-)

18.01.2008 13:39 | Autor neznámý

Davide a nepoplet to ten Kramnik? Já ten moskevský gambit neznám ale exd4 jsem asi neviděl a moc se mi to teda za bílého nezdá...

18.01.2008 13:37 | Autor neznámý

Kramnik s Aronjanem se asi na vzájemný teoretický duel hodně těšili, spěchaj, aby zjistili, s jakou novinkou se soupeř vytasí:-)

18.01.2008 13:36 | Autor neznámý

Prohrál jsem minimálně 4, snad aspoň Wely nebude chtít hrát ruskou:-). Jinak Mamed odmítnutý Evansův gambit (alespoň myslím, že to tam tou přesmyčkou smiřuje)

18.01.2008 13:34 | Autor neznámý

Zatím to mám 2:2, e4 šli Anand a Mamed, ostatní jsou ještě asi na WC:-)

18.01.2008 13:31 | Autor neznámý

dejf721: myslím že dnes Radjabov Adamse neporazí!!

18.01.2008 13:29 | Autor neznámý

Dnes všichni jedou d4:-).

18.01.2008 13:28 | Autor neznámý

tak to si teda netroufám, zas tak dobře repertoár světové špičky neznám...:-)

18.01.2008 13:26 | Autor neznámý

A Davide, když jsme u těch tipů, troufl by sis i na zahájení? To aby nám hned bylo jasné, zda Ti můžeme věřit:-).

18.01.2008 13:25 | Autor neznámý

a romison je pošuk a ani nemusí být geniální:-).

18.01.2008 13:23 | Autor neznámý

Geniové jsou většinou pošukové,a někteří pošukové jsou geniové(někdy je těžko rozeznat,kdo je kdo),a podle psychiatrů nejsme nikdo normální:-).Ale Bobby bude vždy můj vzor,a já nezapomenu,jak jsem na Hlasu Americky v r.1972 hltal zprávičky,jak se vyvíjí jeho zápas se Spasským.To už dnes mladí nepochopí.

18.01.2008 13:18 | Autor neznámý

hmm skoda, sice to byl posuk, ale sachista vynikajici :(

18.01.2008 13:18 | Autor neznámý

Boris Spasský: very sorry...

18.01.2008 13:15 | Autor neznámý

Fischer zemřel již včera v nemocnici v Rajkjavíku na nespsecifikovanou chorobu. Zjišťujeme další podrobnosti.

18.01.2008 13:06 | Autor neznámý

Byl to jeden z mála žijících lidí, které jsem velice obdivoval, a se kterými jsem si moc přál se krátce setkat.

18.01.2008 12:56 | Autor neznámý

jinak jak se můžete dočíst v aktualitách, dnes zemřel jako správný šachista ve věku 64 let geniální Bobby, pevně doufám, že minimálně krásnými partiemi dnes velmistři ve Wijku uctí jeho památku...

18.01.2008 12:52 | Autor neznámý

A co se "B" týče: vyhrají Sergej, Daniel a Chepa, zbytek remis! no, doufám že mi vyjde alespoň 50 procent tipů...:-)

18.01.2008 12:51 | Autor neznámý

Zdravím všechny! Mé dnešní tipy, asi hodně odvážné: topa potřebuje začít bodovat, a přesto že je leko bílými velice pevný, podaří se mu dnes prolomit! Viši také potřebuje zabrat, dnes Čakyho porazí! Do třetice všeho dobrého, vyhraje i můj favorit Radža!:-) zbytek remízy, i když minimálně u magnuse bojovné!