O mužském ME hodnocení turnaje

23.11.2021 06:00 | Zahraniční zprávy

Chtěl bych se podívat jen na mužskou část. Tu jsem bedlivě sledoval a pokusím se o hodnocení.

Muži tedy skončili na 19. místě. Deváté kolo přineslo hodně silných momentů, ten nejsilnější byla hrubá chyba Honzy Krejčího a pád z přijatelného cca 13.místa na 19.místo. Právě o tom ale sport je a právě v tom je sport jiný než normální život. Tedy jde-li o hodnocení. Stačil jeden jediný tah a všechno je jinak. Sport má svá specifika. Jeden moment se tleská, hned druhý se píská.


Společná fotografie obou českých týmů - chess.cz 

Pro náš tým je to neúspěch, otázka jen je, nakolik velký. Pokud bych měl mluvit za sebe, pak to nevidím nijak tragicky. Spíše by mne zajímalo, jak to, že Vojta Plát byl nemocný (a hrál tak málo) a jak to, že Honza Krejčí hrál tak špatně? Protože ostatní tři hráči hráli dobře nebo jinak: David Navara výborně, Van Nguyen velmi dobře a Štěpán Žilka extra bojovně. To je páteř našeho týmu. Někdo by mohl říci, že když tři hráči hrají dobře, pak nemůže být neúspěch, ale to je omyl. Protože tým tvoří všichni hráči. Tým berte jako jeden fungující organismus.


Mužský tým během zápasu 1. kola proti Litvě. Autor fotografií Zdeněk Fiala. Chess.cz

Všiml jsem si, že kapitán týmu Zbyněk Hráček to dostává takříkajíc "zleva zprava", ale na jeho obranu (co se týče 9.kola) mohu napsat toto: "co měl dělat?". Má dvě možnosti, jeden hráč má strašnou formu, hraje hrozně, druhý furt kašle a je nemocný. Tak koho postavit? Já jsem u toho nebyl, tak neznám podrobnosti, ale Zbyněk se rozhodl pro nám známou alternativu. 

Druhá věc ale je, proč byl Honza Krejčí stavěn v době, kdy mu to strašně nešlo, přitom Vojta hrát mohl. Nechci spekulovat a doufám, že se to dozvíme z vyjádření kapitána. Protože jinak to vypadá strašně nelogicky. A co znám Zbyňka, je to velmi logický muž.


Je to/tu spousta otazníků. Smutné ale na tom je, že tyto věci náš tým - jinak dobrý tým - srazilo až na 19.místo. Vnímám to jako určitou "křivdu", něco co se nemělo stát. Tým měl na víc. Zatracená škoda. Přímo cítím, že nebýt "těchto zmatků" pak jsme na tom rozhodně lépe.


Ještě daleko více - o tomto tématu - mluvím ve videu na YouTube Robert a Petr šachy.


Podobně dopadla Slovenská repre. Také měli na víc a také se jim nepovedl poslední zápas. Škoda, že nehrál Jerguš, nechci spekulovat proč, ale je to divné, že nenastoupil na rozhodující zápas, poslední partie. Nemoc? Nebo něco jiného? Obecně Slovenská repre hrála dobře, hlavně JergušJuraj a Samir ukázali velké šachy. U Samira ještě jedna poznámka. Jak se tento mladík naučí zahájení (černými!) pak je to okamžitě dobrý velmistr. Jen se do toho pustit.


fotpo

foto: https://www.euroteamchess2021.eu/


Vítězství Ukrajiny je naprostý šok, alespoň pro mne. Jenom to ukazuje, že tým nedělá jen elo, protože Ukrajinci neměli žádné velké hvězdy, přesto hráli skvěle. Jejich tým výborně fungoval jako celek a dokázali zvládnout poslední zápas. Navíc je šokem, že neprohráli ani jednu jedinou partii.

foto: https://www.euroteamchess2021.eu/


Francie je tedy druhá. Alireza Firouzja udělal neuvěřitelných 8/9 a jde přes 2800 elo (světová dvojka). Francouzi musí být nadšení, že mají takového hráče. Jak by asi hráli bez něj? Jinak pro Francouze velký a zasloužený úspěch.


Třetí jsou Poláci. Velký úspěch pro naše sousedy, ale jen to ukazuje na - dlouhodobě správnou - práci s mládeží a obecně práci "nad šachovnicí". Mají spoustu silných velmistrů a mám obavy, že by nás porazil i jejich "C" tým, který by elově byl určitě silnější než NorskoDánsko a Island na této Evropě. JK Duda je mimořádný hráč.


Daleko více mluvím - k tomuto tématu - na YouTube Robert a Petr šachy.


Robert Cvek
36x 6155x Robert Cvek
Fotogalerie
Komentáře (36) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
Kamil Mihálik
Kapitán Zbyněk Hráček druhou polovinu turnaje ohodnotil takto: „Naše poslední čtyři kola se výsledkově moc nevyvedla. V 6. kole prohráváme s Polskem (1,5-2,5), i když zápas nebyl z mého pohledu tak špatný. Prohrává nakonec Vojta černýma s Morandou, v ostré pozici, kde ho možná většina z nás favorizovala. Další kolo proti Dánsku (1,5-2,5) je asi náš nejhorší zápas. Honza prohrává v podstatě hned po zahájení a bílýma jsme tentokrát bohužel nic nevytvořili. 8. kolo proti Islandu zvládáme 3-1, i když průběh je opět dost divoký. Vítězí David a Štěpán v partii, která se několikrát otočila. Vojta bohužel onemocněl, a tak na poslední kolo nastupuje opět Honza. Poprvé v soutěži remizujeme 2-2. Štěpán to sice popáté rozsvěcuje, ale Honza bohužel za stavu 2-1 pro nás kolabuje ve vyhrané pozici. Celkové tak končíme na 19. místě. Je to škoda, protože tentokrát jsme měli tři opravdové tahouny Davida (5,5/8 perfo 2760), Vana (5/9 perfo 2639) a Štěpána (5,5/8 perfo 2662). Premiéra se ale bohužel vůbec nevyvedla Honzovi (0.5/6) a Vojta (2/5) hrál také spíše průměrně. Tentokrát paradoxně nebyl takový problém ve vyhraných partiích 10 z 36 je solidní číslo (je to více než vítězná Ukrajina, byť pochopitelně proti jiným soupeřům…), ale na druhou stranu 9 proher je opravdu hodně a tohle by se mělo zlepšit.“
+0 /-0 | 23.11.2021 17:25

Zdeněk Desná

Výsledek zase není nějaká tragedie. V posledním kole mohl sice Krejčí vyhrát, ale Žilka mohl zase prohrát. Prostě měli jsme trochu smůlu. Příště by se mělo prosadit, aby náhradníci mohli být dva!

Jinak mne nemile překvapilo to, že většina hráčů neměla respirátory. V kanceláři musí být, když jsou zaměstnanci blíže jak 1,5 metru, respirtátor nasazen. Při partii mohou být hráči 50 cm od sebe a  nic!

+0 /-0 | 23.11.2021 16:13

Rigos
@06:41 | Jirikovka@post.cz: Lepe bych to nenapsal, Plat by se mel nepochybne vzdat sveho mista v repre ve prospech Mladka a Finka!!
+0 /-0 | 23.11.2021 14:19

MaX

Já neumím posoudit, jestli jde o neúspěch, protože před zápasem nebylo žádné prohlášení kapitána. Postavil jsem to nejlepší co šlo, jedeme s tím co zůstalo, věřím, že Krejčí na 2560 má výkonost apod. Takže já to beru tak, že naši na akce jezdí a hrají jak hrají. Neočekávám od toho vůbec nic jen požitek ze šachu. Navara super, Van podle mě lepší už nebude i vzhledem k studiu na VŠ, Žílka super, přeji mu ať roste dál.

+0 /-0 | 23.11.2021 12:18

Carlos

Re 23.11.2021 11:36 | Pavel Ch:

Souhlasím, aby se článek zveřejnil co nejdříve, za 10-30 dnů to bude zajímat jen pár lidí, ostatní si budou jen matně vzpomínat, o co šlo. Tohle typicky úřednické odkládání reakcí vždy počítá s tím, že po nějaké době zájem veřejnosti opadne. Rovněž se vymyslí, jak se kauza co nejlépe "naservíruje" veřejnosti. Jak řekl jeden vysoce postavený funkcionář "je to jen krmivo pro veřejnost".

Proto držím palce Petrovi K., aby článek zveřejnil a klidně ho následně může (po obdržení stanoviska VV) doplnit.

+0 /-0 | 23.11.2021 12:10

Krolop

Nežijeme v časech honů na čarodějnice a nejsme snad ani na divokém západě, kde byl hojmě využíván soudce lynč.

+0 /-0 | 23.11.2021 11:53

Krolop

Já tomu samozřejmě moc nerozumím, ale souhlasím s panem Chrzem. Málo platná je nejen práce kvapná.

+0 /-0 | 23.11.2021 11:50

Pavel Ch

Petře, a Ty ani nechceš počkat na VV, kde to jistě budou projednávat.

 

Martin Petr je předsedou VV, ne samovládcem. Třeba ještě sám nemá všechny informace, když někdo dorazil po cestě a spí a někdo je na cestě. Aby všechny obvolával.  

 Asi by s tím seznámil nejdříve členy VV než novináře.

 

 Lepší pravdivý článek než nejrychlejší, který pak budeš opravovat. Přece jste si podali ruce se svazem, že můžeš být opozicí, ale horké soudy bez podrobností nejsou dobré.

 

VV dá lhůtu kapitánům, aby se vyjádřil k výsledkům, ba i k cestě. Pak teprve může zaujmout stanovisko  

 

  Pokud ho napíšeš, kvůli horlivým nedočkavým diskutérům, co říkal Vojta a co jeden další z hráčů, Štěpán, tak alespoň uveď, že vyčkáš na atkualizaci se stanoviskem svazu, ne že Ti svaz neodpověděl. Instituce mají 30 dní na vyjádření, právě proto, co jsem výše popsal. 

+0 /-0 | 23.11.2021 11:36

rohlíkpuklej
10:21-tyhle otázky by mohly být s odstupem času z odpovězeny.
+0 /-0 | 23.11.2021 11:32

rohlíkpuklej

No,to jsem zvědavej ,co do budoucna napíše o tomhle turnaji ZH.Uvítal bych i rozhovor.Děkuji za odpovědd.

+0 /-0 | 23.11.2021 11:29

PanPohoda

ČR byla nasazena jako č. 12. Umístění č. 19 = jasný neúspěch. Není co řešit. Drobnosti rozhodují nejen ve sportu, ale i v běžném životě. Rozdíl mezi úspěchem a neúspěchem bývá často velmi malý. To je normální. To není důvod ke shovívavosti.

+0 /-0 | 23.11.2021 11:14

Petr Koutný

Pane Fiala, vyjádření Štěpána mám, zatím marně se snažím získat odpovéď od Martina Petra, který opět arogantně odpovídá. Nicméně, vše bude zpracováno a dnes by o tom mohl být článek. Toto nebude zameteno pod kobereček. Šachový fanoušek si zaslouží znát tento příběh a lidi, kteří za to nesou odpovědnost. Počítám, že po obědě, to tady bude. Jen jsem dal nějakou lhůtu na odpověď Martuinu Petrovi, který miurčitě brzy zase napíše, že nebude odpovídat a pak nebudu muset tu lhůtu dodržet a můžu to zveřejnit. 

+0 /-0 | 23.11.2021 11:08

Pavel Ch

Chlapci, tady něco tipujete, jak co mohlo být.

 

Nejprve mrkněte do pravidel, kdy musí být dodatečná nominace udělána. Není tam, že třeba při losu kola, aby soupeři se mohli připravit, jako postižený tým, přes noc na 4 z 5?

 Takže ráno už bylo pozdě, kdyby šel na test, pro Zbyňka i pro někoho z ČR. Narychlo z ČR, neplánovaně, to snad stále Honza lepší. Zbyněk by byla jediná varianta. Nicméně, asi byl stejně jen Vojta nachlazen.

 

 Nebudu zjišťovat jak to z cestou bylo, určitě se dovíme, navíc Petr píše, že už večer od svazu zjišťoval. Tady jen z mála informací posuzujete. Obecně vždy jako kapitán/šéf výpravy odjíždím poslední, to jo. Počkal bych na spoj pro postiženého. Pokud je nějaký spolucestující v podezření covid, tak by se měl testovat, chápu nebezpečí dlouhé cesty. Pokud se bál, že by skončil v karanténě, tak mohli všichni z auta při náhodné kontrole na hranicích skončit před hranicemi. Obecně, fakt nevím, co Vojta a co Zbyněk. V.  Ale především covid-podezřelý, který chtěl cestovat s výpravou, by se měl nechat testovat. Pro bezpečí spolupasažérů i pro náhodnou kontrolu hranic a všichni do karantény.

 

 Abych přenesl z popsaného obecného na tento případ, mám málo ověřených informací, jistě jsou tu bystřejší,co už vědí všechno.

+0 /-0 | 23.11.2021 11:04

Jirikovka@post.cz

Souborné zhodnocení působení ženské reprezentace na ME by měl vydat kapitán GM Polák!

+0 /-0 | 23.11.2021 10:51

Jirikovka@post.cz

GM Plát píše,že se na Covid necítil,že by to poznal,kdyby měl Covid! Pokud by to,ale nepoznal a byl pozitivní,tak se dá předpokládat,že by Covid  předal během dlouhé cesty obětavému šachistovi Bráchovi ,který pro něj na Slovinsko jel! Jistě na zpáteční cestě spolu vedli živý hovor!

+0 /-0 | 23.11.2021 10:46

Jirikovka@post.cz

Jenže GM Plát se nenechal před posledním kolem testovat a to pak zapříčinilo dramatické situace,jako ponechání GM Pláta na Slovinsku!

+0 /-0 | 23.11.2021 10:38

Jirikovka@post.cz

Chybí hodně vyjádření ohledně ME! Vyjádření GM Pláta už zhruba známe ze soukromých Emailů,důležitè přeneseno sem! Ale vůbec neznáme vyjádření GM Žilky,GM Hráčka a ŠSČR! Ani pan Pavel Ch. Neposkytl informaci jak posuzuje ŠSČR ME a zda se hodlá nějak oficiálně vyjádřit a celé ME zhodnotit! A zda budou z neúspěchu ČS reprezentace vyvozeny nějaké důsledky!

+0 /-0 | 23.11.2021 10:35

Morphynista

Snad by to šlo, pokud by byl u Vojty zjištěn Covid, tak rozpis soutěže povoloval dodatečnou nominaci stejně jako u zmíněné Ukrajiny. Otázka ale je, zda by se to dalo časově ještě stihnout. 

+0 /-0 | 23.11.2021 10:32

istr
kiklos: Protože jiná spoluhráčka měla zjištěný covid a bylo na to pamatováno v pravidlech. Pokud by měl Vojta před posledním kolempozitivní test, asi by to šlo taky.
+0 /-0 | 23.11.2021 10:29

kiklos

Nevím jestli jste postřehli: v závěru Ukrajina nominovala dodatečně šestou hráčku - Muzyčuk.

Nevím, jak je to možné a zda to mohl nějak udělat i náš tým (třeba nastoupit kapitán Hráček v devátém kole). To by stálo za to prověřit.

Zbyněk Hráček byl kapitánem poprvé. Dokud nebude k dispozici nějaká zpráva, která bude obsahovat všechny okolnosti, tak ho nechci hodnotit.

David sehrál výborný turnaj, Van mohl trochu přitlačit na pilu, Štěpán naopak mohl hrát pevněji - ti dva se jakoby doplňovali. Honza Krejčí byl úplně z formy a stálo by za to zjistit příčinu.

+0 /-0 | 23.11.2021 10:21

Kamil Mihálik
Mazúr je skvelý hráč, ale prešľapuje už dlho na mieste. Rating má dlhé roky približne rovnaký, ale taktický postreh sa zhoršuje mu už 3-4 roky. Viem o čom píšem, keďže som chodil naživo niekedy pozerať na 1. ligu (pochádzam z rovnakého mesta ako on) na neho, keď sa dalo. Myšlienky mal super stále obetoval niečo, ale súper vyšiel akosi z toho a na drevo nebolo jednoducho neskôr to dobre. Teraz nie je to asi tiež veľmi dobre. Veľmajstrovský titul by som mu doprial, o ktorom sníva, ale neviem ako chce urobiť 2500 ELO a splniť normy... Škoda je však jediná, že povesť veľmi dobrého turnajového hráča nepotvrdil. Na turnaje sa vedel vždy skvelo pripraviť. Páčilo sa mi vždy ako na uzavretých majstrovstvách Slovenska hral... Dokonca jedne asi aj vyhral, čo bol pre mňa šok. Čo doma stačí, tak bohužiaľ v zahraničí nestačí...
+0 /-0 | 23.11.2021 10:09

Cnc-profi
Co sa tyka Slovenska a Jergusa Pechaca a jeho nenastupenia v poslednom zapase, bol to len zasluzeny oddych, kedze hral dovtedy vyborne a SR uz o nic nehralo (ci skoncite 30. alebi 25. je fakt jedno).
+0 /-0 | 23.11.2021 09:45

pawn

Hra moje a soupeře jsou často spojité nádoby. Krejčí mohl být považován za slabý kus ve stádu a mohla se na hře proti němu stavět taktika. Takto jsem to např. cítil, když hrál proti Ivaniševičovi. Ten na něho vyrukoval jako na zajíce a vyšlo mu to, protože Krejčí sice velmi dobře zvládl zahájení, ale nikoli složitost pozice. To nebyla náhoda, ale kalkul, který měl opodstatnění v (ne)formě, jakou Krejčí ukázal. Žilka sice zřejmě vyhrál cenu za nejvíce červených tahů na turnaji, ale nejen že červené byly jeho tahy, ale také tahy soupeřů. Třeba proti Černé Hoře měl určitě štěstí a soupeř to hodně pokazil, ale proti Islandu vymakal vyhranou pozici, kterou pak nezvládl pro její složitost, nicméně ji nezvládal ani soupeř. Žilkovi bych vyčítal jen tah Df5 proti Srbsku, který patří mezi ty naprosto nepochopitelné  rád bych si přečetl jeho vysvětlení, které by objasnilo, proč ho hrál. Nicméně v té partii se předtím držel určitého plánu, který sice byl chybný, ale nakonec mu dal šanci. U Krejčího jsem žádný plán často nezaznamenal a byla to často od začátku do konce skluzavka, kde bylo jedno, v jaké formě je jeho soupeř (třeba proti Černé Hoře nemusel soupeř hrát nic světoborného, aby černými Krejčího zničil). Ta poslední chyba Jf4 byla takový pěkný hřebíček do rakve celého vystoupení. Umím si naprosto živě představit, jak ve vítězném opojení tu chybu dělám já, ale u reprezentanta je to smutné.

+0 /-0 | 23.11.2021 09:36

Jarda Aljochin

Ostatní repre nechali GM Pláta ve Slovinsku a ujeli mu? Podivné... tento fakt zavdává k mnoha spekulacím.

+0 /-0 | 23.11.2021 09:23

Kamil Mihálik
Kde píšem Playboy o Plátovi? Ja som písal len Žilka vs. Krejčí. Možno zaujímavé. Je ľahké povedať, že ta ten mal neúspech, ale možno mohlo by zaujímať niekoho, že prečo ten neúspech sa stal a prečo Žilka bol naopak úspešný. Ratingy súperov boli možno rovnaké, ale forma súperov bola úplne iná. Dvaja súperi Krejčiho s titulom IM uhrali si asi GM normy. Takú mali skvelú formu. Vždy je nebezpečnejší hráč s rovnakým ratingom ten, ktorý neprehráva skoro ako ten, čo zbiera prehry od hora až dole. Má tých prehier za vagón. Či chceš povedať playboy, že nie je v tom, že žiaden rozdiel? V šachu rozhoduje totiž vždy výkonnosť a nie rating... To povie ti každý, čo hral šachy... Je nepríjemné, keď niekto hraje na 200 ELO vyššie ako má, ako keď hraje niekto výrazne podpriemerne. :D
+0 /-0 | 23.11.2021 09:08

Jiří Kadlec

Když začal dělat Zbyněk Hráček kapitána, tak Vojtu v týmu nechtěl, přestože na předchozích akcích, kdy byl kapitánem pan Jansa, hrál Vojta velmi dobře a spolehlivě. Zbyněk prohlásil, že tým Vojtu nechce, přestože tým byl stejný, jako předtím... Vojta se před ME stal přeborníkem republiky, a tak Hráček vzal Vojtu jako náhradníka, ale moc šancí mu nedal. Stále trvdošíjně prosazoval Krejčího, přestože se šachu už moc nevěnuje a hrál přímo  tragicky. Ta výmluva s nezměněním sestavy mi připadá hodně dětinská... Krejčí je Hráčkův kamarád, spolu sehrály tu habaďůru, ten dobře utajený zápas u Zbyňka doma v pokoji, aby mohlo být Krejčímu vyplaceno od svazu 90 000.- . Všechno samozřejmě souvisí se vším... O nechání Vojty na pospas ve Slovinsku ani nemluvě! Myslím si, že Zbyněk jako kapitán by měl být okamžitě odvolán..

+0 /-0 | 23.11.2021 09:03

Playboy

To, co tu někteří píší za bláboly typu, že měl Žilka špatné hráče, Plát je za jeho 2/5 kritizován, ale Krejčí je za jeho 0,5/6 obhajován, je na hlavu postavené. Nevím, kam kritici chodili do školy, ale 2/5 je jasně více než 0,5/6! Je mi jasné, že by se jim to hodilo obráceně, aby se Vojtovi nedařilo, aby ho mohli pořádně zkritizovat, což se nestalo, tak začínají vymýšlet!

Jinak elový průměr soupeřů Žilky a Krejčího je téměř stejný! Šachy nejsou jen o tahání figurkami, je v tom daleko více psychologie, než by se mohlo zdát! Jak na hráče působíte, co z vás vyřazuje, jak mu váš styl vyhovuje a spousta dalších aspektů. 

Toto ME bez různých výmluv je výsledkově pro ČR prostě PRŮSER! Van měl doplnit úderné duo Navara + Láznička a potom, pokud by sestava byla: Navara, Láznička, Van, Žilka, tak věřím, že bychom skončili mezi 5.-10. místem, ALE ... Láznička vypadl a musel se skládat nový tým, který nemá tu potřebnou sílu a NEMÁ správného kapitána!

+0 /-0 | 23.11.2021 08:21

Jirikovka@post.cz

Pane Mihálik! Rozhodující jsou,ale výsledky! Mnohokrát jsem slyšel od nějakého šachového kolegy co prohrál partii! Měl jsem to vyhrané! Bližší rozbor je také vhodný ale rozhodující je výsledek! Pro družstvo bod na 1.šachovnici má úplně stejnou hodnotu jako bod na poslední šachovnici!

+0 /-0 | 23.11.2021 07:54

Kamil Mihálik
Robert Cvek súhlas bol tam rozdiel. Na druhej strane súperi Žilku slabší a nešla im počas celého turnaja karta. Veď tých, čo dokázal zdolať uhrali tak väčšinou len 30-33% bodov, jeden uhral aj nulu. Nie je to na medzinárodnú úroveň nejako málo od jeho súperov? Nevyznám sa v tom. Nejaký super výsledok neurobili si teda. Pre objektívnosť jeden zdolaný mal 50%. Na hráčov, čo mali vysoké perfa nad 2600 už nemal tiež (skutočne skvelým výsledkom bola remíza s Poliakom - ten bol silný). Na druhej strane Krejčí mal to ťažké v tom, že jeho súperi boli o niečom inom. Hlavne ten zápas s Dánskom bolo mi ľúto, ale Dán čo hraj s Krejčím neskutočná forma Perfo skoro 2800!!!. Štyria súperi Krejčiho hrali ako TOP veľmajstri s perfami 2650-2800 a neprehrávali skoro vôbec z neviem povedzme z 9 prehrali len raz alebo ani raz (viď. Litovčan). Paradoxne najhoršie perfo mal Srb s ratingom 2600 (perfo 2550), ktorý prehral 3x. Keď hraje niekto na o 200 ELO viac, aké má tak taký hráč je asi určite nepríjemný aj na takej vysokej úrovni... Chápem, že malo byť to lepšie. Treba rešpektovať však vždy aj kvalitu súperov podľa mňa...
+0 /-0 | 23.11.2021 07:39

capjar

Rozumné hodnocení pana Roberta Cveka. yes

+0 /-0 | 23.11.2021 07:32

Jirikovka@post.cz

Otázka je,proč se GM Plát poslední den,když byl zjevně nemocen se nenechal otestovat! Jediné vysvětlení vidím v tom,že měl obavu,kdyby se zjistilo,že je pozitivní,že by ztvrdl na Slovinsku v karanténě! 

+0 /-0 | 23.11.2021 07:21

Robert Cvek
Poutnik: Partie jsem nejenom (pozorně) viděl, ale také jsem je analyzoval. Z pohledu výkonu ME vidím rozdíl mezi těmi hráči obrovský. Ale jinak samozřejmě ten rozdíl tak velký není.
+0 /-0 | 23.11.2021 06:56

Jirikovka@post.cz

Pane Poutníku! Historie umístění ČS reprezentace na ME nebude vidět průběh partií,ale v tabulkách bude vždy zaznamenáno,že naši se umístili na 19.míste z 39 účastníků!

+0 /-0 | 23.11.2021 06:48

Jirikovka@post.cz

GM Plát pak podal vyjádření,pokud to myslel vážně,že nebude 5 let hrát za ČS reprezentaci,že je za zenitem,ať hraje Finěk,nebo Mládek! GM Žilka pro něj skončil po tom co s ním nechtěl jet!( Nebo pokud GM Žilka řídil auto a nechtěl GM Pláta do auta vzít?) Konkrétně nic nevíme měly by být přesné výpovědi obou stran! Fakt je ten ,že nemocný Plát byl ponechán na Slovinsku svému osudu! Až věrný kamarád šachista Brácha až z Jihlavy musel pro GM Pláta jet na Slovinsko! Takže je vyloučeno,aby spolu v 1 mužstvu hrál GM Plát společně s GM Žilkou! Způsobilo by to rozpad mužstva! ŠSČR má hodně co řešit! Mimo jiné,zda GM Hráčka nechá ve funkci kapitána dál nebo vypíše konkurz na nového kapitána mužské reprezentace!

+0 /-0 | 23.11.2021 06:41

Poutnik

Byl bych opatrný, Žilka a Krejčí, nevidím, v tom zas zase tak velký rozdíl. Vaše hodnocení vlastně vytvořili nikoli sami aktéři, ale soupeři. U Žilky nevyužili vyhraných pozic u Krejčího ano. Jste příliš ovlivněni výsledky, ale přehrajte si ty partie, jejich průběh...

+0 /-0 | 23.11.2021 06:40

Jirikovka@post.cz

Pokud hodnotíme umístění mužské reprezentace na ME 19.místo je neúspěch! Jistě se bude ME ještě dlouho probírat,hodnoceni budou jak hráči tak kapitán i věci kolem! Zejména poslední den byl velmi dramatický! Když GM Plát byl v poslední den nemocen,ráno silně kašlal,tak kapitán neměl jinou možnost než postavit GM Krejčího! Otázka je stavění GM Krejčího v předchozích kolech!GM  Navara hrál výborně,i GM Van neprohrál a GM Žilka velmi bojovně! GM Plát udělal z 5 partií 2 body,což je slabé! Na ME došlo patrně k více chybám! Základní chybu udělal poslední den GM Plát,že se nenechal otestovat,zda má nebo nemá Covid! Pokud GM Žilka si myslel,že by mohl Covid mít,vůbec se nedivím,že nechtěl s GM Plátem v autě jet! Pokud by byl GM Plát nakažen,tak za tu dobu jízdy několika hodin v malém prostoru by všechny nakazil! Pokud by test ukázal,že Covid nemá mohl klidně jet! Otázka je co s nemocným Plátem? Ta se měla řešit! Je třeba znát nejen výpověď GM Pláta co se ten poslední den stalo,ale i výpověď GM Žilky a kapitána GM Hráčka!

+0 /-0 | 23.11.2021 06:28