Nejlepší šachové země světa

11.11.2021 04:00 | Domácí zprávy

FIDE pravidelně sestavuje mnoho žebříčků. Jeden z mnoha je žebříček nejlepších šachových federací, chceteli zemí. Pro pořadí je rozhodující elový průměr TOP 10 hráčů. Česká republika má za posledních šest let nejlepší umístění!

Nejlepší zemí podle TOP 10 hráčů je nepřekvapivě Rusko. Ve fotbale se národy hrdě hlásí k titulu mistrů světa. Vedou se statistiky zemí, které vyhrály nejvíc krát tento titul. V šachu se takové statistiky nemusí počítat. Bezkonkurenčně první a pravděpodobně nedostižitelnou zemí je Rusko (SSSR). Celkem osm mistrů světa pochází z této země. Michail Botvinnik, Vasilij Smyslov, Michal Tal, Tigran Petrosjan, Boris Spasskij Anatolij Karpov a Garry Kasparov, Vladimír Kramnik jsou ruští mistři světa. Nevím proč se připisuje Alexandra Aljechina víc Francii, než k Rusku, ale historie se může mýlit a já bych tento titul určitě uznal Rusku. Takže Rusko si může říkat, země mistrů světa! No nic, to je jiný příběh. Příběh nejlepších zemí světa je tématem našeho článku. 

Rusko je nejlepší zemí podle TOP 10 nejlepších hráčů a to minimálně už posledních 6 let! ( ale pravděpodobně i déle, mnohem déle)



Jejich žebříček TOP 10 je neskutečný! I desátý hráč má Elo nad 2700! 


Aktuální žebříček je tady. My se určitě koukneme na Českou republiku a najdeme jí na skvělém a za posledních šest let nejlepším místě! Česká republika je na 15. místě na světě!! 

Česká republika má průměr své TOP 10 2602. A díky tomuto průměru je na skvělém 15.místě na světě! 

15.místo na světě ja za poslední léta naše krásné maximum! 


A i tento důvod k radosti můžeme prožívat díky těmto hráčům.


Tento článek není tady náhodou. Začíná Mistrovství Evropy družstev a pojďme fandit naší reprezentaci! Když jsme 15. na světě, proč nebýt v první desítce v Evropě? 

Tímto vás zvu na každodenní reportáže, on-line přenosy a fandění na našich stránkách! Pojďme společně fandit a hlavně šachově prožívat tento turnaj, tak jak to fanoušci mají rádi! 

Přejme si, aby naši byli hrdinové a ne turisti. Jestli budou hrdinové nebo turisti, to se dozvíme už brzy.  Den po dni, zápas po zápase, můžeme sledovat cestu naší reprezentace. Když se zadaří, pak potlesk. Když se nezadaří, pak kritika. To je život reprezentantů země, která má ambice být 15. na světě. 

66x 5552x Petr Koutný
Fotogalerie
Komentáře (66) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
pawn
Neboli odhledneme-li od Mistrů světa FIDE a ponecháme stranou spor o Aljechina, mají Rusové buď 6 Mistrů světa (započítání ruských vítězů i z doby SSSR) či dva mistry světa (v takovém případě jich má 7 již neexistující SSSR -Kasparov získal titul pro oba). Oba způsoby počítání jsou OK. Je ale zcela nesmyslné tvrdit, že Rusko má kromě Aljechina ještě dalších 8 Mistrů světa, když jeden byl Lotyš a jeden Armén.
+0 /-0 | 12.11.2021 17:18

pawn
Takže ještě jednou k tématu: tady přeci nejde o nějaké zpětné připočítávání. Reagoval jsem na tvrzení, že Talův a Petrosjanuv titul má připadnout Rusku. Tak ať jsou buď tituly jen sovětské a pak ruské anebo pripočítejme tituly Rusů během doby SSSR k Rusku, což ale při použití stejného metru znamená také titul pro Lotyšsko a Arménii. Češi si také přeci nenarukuji zlatou medaili Nepely. Buď je československá, ale pak je takovou i Raškova. Pokud je Raškova medaile česká, je Nepelova slovenská.
+0 /-0 | 12.11.2021 16:47

xdavx x
Jasně a proto byl rozpočet Babisovi vlády před kovidem poprvé v historii v plusu a v době kovidu jsme čtvrtou nejméně zadluženou zemi v EU.
+0 /-1 | 12.11.2021 13:15

Morphynista

Ve volbách zvítězila demokracie, slušnost a touha po změně. Jsem rád, že k volbám přišli ti, kteří odmítli cestu do pekel, kdy Babiš rozdáváním peněz získával hlasy dementních lidí a vedl tuto zemi k jistému bankrotu. Bude dlouho trvat, než se napraví škoda, kterou napáchal, ale tato vláda položí základy ...

+1 /-0 | 12.11.2021 13:07

xdavx x

Petan, souhlas. bude to zajimave a neverim ze to vydrzi. i kdyz ti panaci z demobloku udelaji vse proto aby nedopustili predcasne volby. pro nektere z nich to bude konecna. zvlast kdyz se ukazuje, ze je neco jineho kritika a samotna vlada, jak nam ukazuje nova vlada, ktere odmitaji nabizene posty zejmena ti, kteri nejhlasiteji kritizovali kroky babisovi vlady...

+0 /-1 | 12.11.2021 12:55

Petan

Zdá se, že někteří zdejší diskutéři opět potvrzují svoji neschopnost věcně diskutovat a uchylují se k osobním urážkám. Proto má tento web takovou pověst jakou má. Ale z věcného pohledu musím uznat, že přesně vystihl hlavní problém výsledku voleb DB v závěru svého příspěvku.  Jsem opravdu zvědav, jak bude vypadat společná politika v koalici rudozelených marxistů (Piráti), eurohujerů (TOP) a strany, která se donedávna tvářila , že je jediná pravicová (ODS).

Jinak k tématu - přepisovat historii a rozdělovat zpětně státy o 40 let dříve, než se rozdělily ve skutečnosti není rozumné. Je to jako kdyby se Kalifornie oddělila od USA a osamostatnila a někteří by začali bádat, kteří američtí sportovci se narodili v kalifornii a začali zpětně přerozdělovat mistrovské tituly podle toho, jakou část svého života kdo ztrávil v Kalifornii.

+0 /-0 | 12.11.2021 12:22

xdavx x

Nevim jestli zisk 54 procent je prohra. To co prohralo je demokracie, kdy ve vlade bude strana, kterou volilo dvě procenta lidi. Kdy nadpoloviční většinu ve sněmovně mají dva bloky, které do voleb šly jako blok a po volbach fungují opět jako strany. Taky nevím kdo vlastně vyhral, zda strana s nejvetsim poctem mandatu, nebo pet ostatnich stran, ktere by neměly v součtu většinu, nebýt účelové upravy volebního zákona půl roku před volbami a jejichž jediný program je nenávist k nejsílnější straně. A v neposlední řadě, jak tyto strany od extremně levicových Piratů, po stredové lidovce a pravicovou ODS, budou prosazovat jednotnou politiku. 

+0 /-1 | 12.11.2021 11:56

Morphynista

Taky já chci zůstat slušný a tak doplním, že lidí, kteří nedokážou věcně diskutovat a jen trollují a urážejí, je na diskusích bohužel plno. Co je však podstatné, ve volbách prohráli a tak dávají průchod svému zklamání a frustraci z toho, že komunisté vypadli ze sněmovny a Babiš jako premíér končí... 

+1 /-0 | 12.11.2021 08:26

xdavx x

pawn, neskutecne co jsou lidi jako ty zac. domnenky vydavaji za fakta kterymi nekoho ocernuji, ale zaroven nevidi problemy kolem sebe. debatu s tebou koncim, mozna by sis mohl uvedomit, ze nebyt rusu, tak tvoje matka ted pravdepodobne na sibiri nejakemu nacistovi dela matraci a ty mu olizujes boty a rikas pane.

+0 /-1 | 11.11.2021 21:35

pawn
protezovani
+0 /-0 | 11.11.2021 17:33

pawn
Nejenže přetěžování očkovaných v současné době má v jádru logický základ a postrádá prvky libovule, hlavně ale davani ho do souvislosti s případem Sergeje Magnitskeho už ani není míchání jablek a hrušek či jiného ovoce. Nicméně opět chápu, metoda vy zase bijete černochy je v diskuzích na východě také velmi oblíbená.
+0 /-0 | 11.11.2021 17:33

xdavx x

nejak nechapu co je na zapade vylouceno? myslis treba naprosto bezprecedentni porusovani lidskych prav a svobod segregaci obcanu, kteri se nechteji dobrovolne ockovat vakcinou, za jejiz vedlejsi nasledky odmita stat i vyrobce nest zodpovednost? To by se fakt na vyspelem zapade stat nemohlo... stejne jako bys nemohl dostat obuskem tak ze skoncis v nemocnici, jen proto ze chces jit k volbam a projevit svuj nazor.

+0 /-1 | 11.11.2021 16:31

pawn
Samozřejmě zemřel na leknuti. Podstata je to vedení trestního řízení proti zemřelé osobě, která pak dostane 5-6 let vězení,což je v dekadentním západě vyloučeno. Nepochybuji ale, že se stim lze vnitřně po O'Brienovsku vypořádat, když se chce.
+0 /-0 | 11.11.2021 16:04

xdavx x

ja tam teda nic o muceni, krom domnenek nevidim, ale jasne mohlo se to stat, stejne jako sebevrazda ve vezeni ex policejniho sefa na slovensku... jen teda moc nechapu co tim chtel basnik rict a uz me nebavi na takove vykriky reagovat, zvlast v pripade vas dvou po lobotomii.

+0 /-1 | 11.11.2021 16:00

ThePot
Pánové, vy teda máte rozjeto...Tak pojďme to udělat takto : 5 až 12 ledna roku 1912 se v Praze, v prostředí lidového domu konala šestá konference RSDRP (ruské sociálně demokratické pracovní strany), kde vystoupil i soudruh Uljanov. Právě v Praze se konečné prěvahy ve straně ujali bolševici. Navrhuji tedy pronajmout onen sál v lidovém domě 5 ledna 2022, a udělat tam na paměť této události blitz turnaj. Kdo je pro? ČSSD je tak i tak úplně v prdeli, tak budou rádi, když jim někdo nasycené nějaký kačko ZŠ pronájem. Co vy na to?)
+0 /-0 | 11.11.2021 16:00

Morphynista
+1 /-0 | 11.11.2021 15:52

Morphynista

Současný putinismus má hodně společných znaků s italským fašismem .

+1 /-0 | 11.11.2021 15:50

xdavx x

jméno?

+0 /-1 | 11.11.2021 15:50

pawn
Nikdy jsem neprirovnaval současný ruský režim k bolsevickemu. Pokud zmiňuji sovětské metody a principy, myslím pouze technologií moci nikoli ideologii. Ostatně bolševici nikdy neodsoudili v trestním řízení mrtvého. To se povedlo až Putinovu režimu poté, kdy tohoto člověka umučil. Skutečně chvályhodné a nasledovanihodne
+0 /-0 | 11.11.2021 15:48

HumphreyvanWeiden
@ pawn: Měl byste víc číst. Nedávno pronesl V. Putin projev ve kterém odsoudil bolševismus jako zhoubnou ideologii. Byl zveřejněn i na zdejším Všeobecném fóru. Ještě jednou děkuji Cikimu za osvětu.
+0 /-1 | 11.11.2021 14:38

pawn
Překvapuje mě, že jsem lump a ne fašista. Možná se ale ještě dočkám.
+0 /-0 | 11.11.2021 14:22

xdavx x

mimochodem o charakteru pobalstych republik svedci napriklad i toto:

Právě v estonském Tartu se v loňském roce uskutečnil 13. světový sjezd bývalých příslušníků 20. estonské divize SS. Sešlo se na něm okolo tisíce příslušníků SS z Estonska, Lotyšska, Litvy a dalších zemí. Zahájení sjezdu předcházela přehlídka, na níž účastníci defilovali pod standartami jednotek, v nichž za 2. světové války bojovali na straně německých nacistů. Pozdravné poselství účastníkům sjezdu zaslal ministr spravedlnosti estonské vlády.

Každoročně se např. v lotyšské Rize konají 16. března pochody, které jsou připomínkou legie Waffen SS, ve které bojovali lotyšští dobrovolníci. Loni pod ochranou policie pochodovali veteráni SS a naopak protestující antifašisté, často oblečeni do koncentráčnických šatů, jejichž protestní akci státní orgány zakázaly, byli perzekvováni. Pochod se koná také v letošním roce.

Není tomu dlouho, kdy jsme si připomínali 60. výročí Norimberského procesu. Ten v rozsudku uznal SS za zločineckou organizaci a shovívavý postoj k provokacím bývalých SS a jejich dnešním obdivovatelům a ochráncům je v příkrém rozporu s tímto výrokem. A i kdyby nešlo o právo, je zcela zřejmé, že jednou z hodnot, kterou na základě historické zkušenosti v Evropě lidé sdílí, je odpor k nacismu a fašismu.

+0 /-1 | 11.11.2021 14:19

xdavx x

pawm svym komentarem jsi potvrdil jen to, ze jsi hnup.

+0 /-1 | 11.11.2021 14:18

PanPohoda

„Historie je lež, na níž jsme se shodli.“

+0 /-0 | 11.11.2021 14:17

pawn
Odmítání všeho sovětského včetně současné garnitury v Kremlu není projevem nenávisti, ale pouze a jedině projevem pudu sebezáchovy.
+0 /-0 | 11.11.2021 14:14

xdavx x

hele, mi je to uplne jedno, historie je jen jedna. a nekdo ma hlavu na to, si zjistit nicim nezaujete fakta. pak tady mame lidi jako ty, kteri pres svou fanatickou nenavist, nejsou schopni niceho jineho, nez neustale omylat svou svatou pravdu... 

+0 /-1 | 11.11.2021 14:10

pawn

Historický kontext je, že Stalin byl masový vrah, ale na rozdíl od Hitlera v Německu, mu stále v Rusku stavějí pomníky a zlehčují to strašné, co dělal. Kdo se nepoučí z historie, je předurčen si ji zopakovat.

+0 /-0 | 11.11.2021 14:08

xdavx x

pawn, poslal jsem serii odkazu na clanek odborniku na dane tema. Hrani si se slovicky nacismus fasismus je spis odrazem nedostatku argumentu. Kazdy chape roli fasismu na nemecky nacismus, a je uplne jedno, ze se jedna o dve kridla ruznych extremnich ideologii.. A urcite by kazdeho normalniho cloveka mel zajimat hystoricky kontext definovany lidmi, kteri se tomuto venuji cely svuj profesni zivot, nez anonymni nenavistne vykriky nejakeho pitomce na sachovem webu.

+0 /-1 | 11.11.2021 14:07

pawn

Se Sovětským svazem přišla bída na zem. Dokonce i ti Finové se raději spojili s nacisty, aby se ubránili sovětské rozpínavosti.  

+0 /-0 | 11.11.2021 14:06

xdavx x

Válečný konflikt s Finskem byl ukončen 13. března 1940, ale při vpádu nacistické armády do Sovětského svazu se na východní frontě znovu objevila finská armáda. Historický vývoj prokázal, že A. Hitler to nemyslel s Finskem upřímně. Německý historik Friedemann Bedünftig prokázal po studiu archivních pramenů, že nacistické Německo v Paktu o neútočení v roce 1939 se zřeklo zájmu o Finsko. Nutno dodat, že jen dočasně. 22.6.1941 se Finsko podílí na válce s SSSR. Finská polní armáda zahrnovala 470 000 vojáků a byla členěna do 16 divizí.

+0 /-1 | 11.11.2021 14:03

pawn

DB: Německo nebylo fašistické, ale nacistické (národněsocialistické), i když rozumím použití toho slova na každého, kdo se nelíbí. Je to oblíbený nálepkový zvyk na východě už po celá desetiletí. To ostatní je míchání všeho možného bez ladu a skladu. Estonsko bylo 50 let proti své vůli součástí SSSR, to je prostě fakt. Jakmile to šlo, osamostatnili se a v současné době jsou integrováni do západních strukur. Jsem za ně moc rád, protože Ukrajina takové štěstí neměla.

+0 /-0 | 11.11.2021 14:03

xdavx x

Z podnětu sovětské vlády bylo Finsku nabídnuto řešení, územní region poblíž Leningradu v rozloze 2 761 km2 a u Ladožského jezera vyměnit za 5 529 km2 sovětského území v severní Karelii. Ke konstruktivní dohodě nedošlo a finská armáda z celkového počtu 15 divizí uspořádala v pohraničí v počtu 7 divizí cvičení. V pohotovosti bylo i 270 finských letadel. Nacistické Německo dávalo na vědomí ochotu podpořit Finsko v případě vojenského konfliktu s SSSR. Německo počítalo, že získá nejméně 15 divizí finské armády. V hlavě A. Hitlera se zrodil ještě další plán. Konflikt finsko-sovětský rozšířit na širší konflikt kapitalistických států proti Sovětskému svazu. Hitler si byl téměř jist, že existující evropské fašistické státy mají přímo v popisu práce boj proti komunistům a další státy s formální demokracií toto tažení podpoří, případně zůstanou neutrální.

+0 /-1 | 11.11.2021 14:03

xdavx x

Adolf Hitler ve svých plánech počítal i s tím, že jednou napadne sovětský stát a poučen militaristickou četbou věděl, že si pro efektivitu agrese musí zajistit pravý a levý bok. Na jihu mohl doufat, že mu pomůže fašistické Maďarsko, monarchistické Rumunsko, agrofašistické Bulharsko, dokonce si dělal naději, že by se dalo využít i monarchofašistická královská militaristická Jugoslávie. V Řecku se střetával jeho zájem o strategické úvahy Velké Británie. Severní bok mohlo chránit Finsko s fašistickými organizacemi a k fašismu směřující pobaltské státy, Litva Lotyšsko a Estonsko, s vlivnými německými menšinami. Na severu by mu stačila švédská neutralita s dodávkami železa, zajištěná okupovaným Norskem. Z těchto i jiných důvodů se stane Norsko záhy předmětem zájmu a objektem útoku (1940). V létě 1939 s vysokým stupněm utajení navštívil Finsko náčelník generálního štábu německé armády Halder. Ve finské armádě působilo i několik německých instruktorů a i československá rozvědka zjišťovala nacistické šmejdění v Litvě, Lotyšsku a v Estonsku

+0 /-1 | 11.11.2021 14:02

xdavx x

a co se tyka pobalti:  Politiku usmiřování nedělá jen Francie a Velká Británie. Dánsko 31.5.1939 uzavřelo s Německem Pakt o neútočení na deset let a 7.6.1939 tak učinily Estonsko a Lotyšsko. Sovětská diplomacie těmto smlouvám nevěřila, hodnotila je jako přípravu na německou útočnou angažovanost pro období 1939-1940. Pravdivost tohoto poznatku se potvrdila 22.3.1939, kdy Litva odstoupila Memel (Klajpedu) po ultimativním požadavku a Memel se stal součástí Německa. Pravicový tisk ve Finsku reagoval na mezinárodní vývoj příklonem článků v tisku k německému nacistickému hnutí.

+0 /-1 | 11.11.2021 14:01

xdavx x
pokud nekoho zajima mala sonda do historie: Připojení celé Karelie k Finsku se nerealizovalo, ale myšlenka na rozšíření Finska nezanikla. Oživovala se ve finském fašistickém hnutí po 7.7.1930, kdy vzniklo pod názvem Lappua. Název byl zvolen podle místa, kde bylo centrum finského fašistického hnutí. O členy tohoto hnutí se intenzivně zajímala německá rozvědka s cílem získat zde agenty pro špionážní službu proti sovětskému státu. Fašistické hnutí Lappua se sytilo ideologickými myšlenkami italského fašismu a uspořádalo pochod na Helsinky v roce 1930. Finští fašisté požadovali zákaz komunistické strany. Zákazem komunistické strany se částečně fašistické hnutí zklidnilo. Finsku potom vládla koalice pod agrárním vedením. Hnutí Lappua se 7.7.1930 pokusilo o druhý státní převrat. Dosavadní vláda odstoupila a nový pravicový ministerský předseda P. E. Svinhftvud dostal diktátorské pravomoci a vyhlásil zákon na obranu Finska. Zákon byl využíván proti komunistům. KS Finska byla natrvalo zakázána. To později zaujalo Adolfa Hitlera, který si nechal vypracovat právní rozbor.
+0 /-1 | 11.11.2021 13:59

xdavx x

na morfina reagovat nebudu, kazdej blbec si to muze zadat do googlu a vyjet si jak bylo estonsko navazano na fasisticke nemecko prostrednictvi fasistického hnuti Vaps...

+0 /-1 | 11.11.2021 13:55

xdavx x

pawn, o mnoho lepsi nez mluvit o dohode Molotov-Ribbentrop a zaroven si neuvedomit, ze to byla posledni dohoda sveho druhu, protoze ostatni staty krom Anglie tento typ dohody jiz s Nemeckem mely uzavreny. (a Polsku napriklad na zaklade teto dohody melo pripadnout Tesinsko). A mimochodem, pokud mi dokazes vysvetlit soucasne preventivni zasahy USA a jejich spojencu vcetne nas na samostatne staty typu Lybie, Irak, Iran, Syrie, Afghanistan v souvislosti s tehdejsim preventivnim zasahem proti Estonsku, ktere verejne vyzyvalo k utoku na tehdejsi SSSR staty tehdejsi balkanske koalice, vcetne Anglie a Francie, rad se necham poucit...

+0 /-1 | 11.11.2021 13:54

Morphynista

Je to příspěvek z 13:30 , který obsahuje plno nesmyslů. Estonsko nebylo fašistické a pochopitelně také nepředstavovalo žádnou hrozbu pro Stalinův režim. Totéž platí o Finsku, to se obrátilo k Německu jako spojenci teprve poté, co bylo napadeno obrovskou sovětskou přesilou. A přirovnání k Marylandu, který nikdy nebyl samostatným státem, je úplně mimo. 

+1 /-0 | 11.11.2021 13:54

pawn

DB: Až bude Maryland samostatným státem, můžeme se o tom bavit........

To ostatní sem nepatří, nicméně omlouvat anexi samostatné země na dlouhých 50 let, která byla provedena na základě dohody Molotov-Ribbentrop (tedy dohody s nacistickým Německem) je úžasné chápání dějin v souvislostech.

+0 /-0 | 11.11.2021 13:35

xdavx x

pawn mluvis nesmysly - USA jsou co? Ziskal tedy Phelps osm zlatych za Maryland nebo USA?  A az se USA rozpadne rozdeli se jejich medaile mezi jednotlive staty? Fakt mi nekdy unika pronikava inteligence zdejsich prispivatelu. A o fasistickem Estonsku ve smyslu anexe, muze mluvit jen naprosty idiot, ktery si nedokaze dat do spojitosti fakt, ze Estonsko jako fasisticka zeme (Eesti Vabadussõjalaste Keskliit) byla tehdejsimu oslabenemu Rusku stejnou hrozbou jako fasisticke Finsko. Ale chapu, ze je mnohem lehci se v dnesni dobe nestarat o dejinne souvislosti, ale mektat neco o demokracii a svobode a prekrucovat dejiny.

+1 /-0 | 11.11.2021 13:30

pawn

Bronz na šachové olympiádě. A četné tituly NDR už taky nikdo ze statistického hlediska nevezme.

+0 /-0 | 11.11.2021 13:04

pawn

PK: Jak jsem psal, hledáte v tom vědu. Přičítat ty tituly Lotyšsku a Arménii je nejjednodušší za situace, kdy se SSSR rozpadl. Spojování států přináší z hlediska historických statistik jinou situaci. V roce 1939 získalo bronz Estonsko a takto je na to správné nahlížet i poté, kdy bylo anektováno SSSR. Ten bronz SSSR nepřipadl.

+0 /-0 | 11.11.2021 13:01

Petr Koutný

Pawn - souhlas s jedním ale. Tal a Petrsojan tehdy reprezentovali SSSR ( Rusko). Nebo jinak, Ivana Lendla považujeme za čecha anebo američana? Nikolaj Šohaj byl český loupežník a nebo ukrajinský, či ruský? Zikmund syn Karla IV byl němec anebo čech, tedy český král a nebo německý král? Historie je psaná krví poražených a ten, kdo jí vypráví říká, jaká byla historie. Asi mi přijde logické říct, že Tal je Lotyš a vyhrával tituly pro Lotyško. Jenže v době, kdy je vyhrával, tak nebylo Lotyško, ale bylo SSSR. Stejně tak, kdyby jednou zanikly evropské státy a byla jen EU, změní se historie a bude se říkat že EU vyhrála titul mistra světa v hokeji a nebo se to nechá poplatné té době, kdy se to stalo. Tím neříkám, že nemáš právdu. Tím jen říkám, že záleží na úhlu pohledu a na tom, kdo nastavuje tento úhel pohledu.  

+0 /-0 | 11.11.2021 12:48

pawn

Je jedno, jak se kdo cítí. Platí to, koho v danou chvíli reprezentuje.

+0 /-0 | 11.11.2021 12:39

pawn

Vždyť v tom není žádná věda. Tal - titul pro Lotyšsko, Petrosjan - Titul pro Arménii. Tak se to dá historicky úplně v klidu počítat, přestože tehdy existovalo SSSR. Nepelu a Pribilince si taky počítají Slováci jako vítěze OH a ne Česko.

+0 /-0 | 11.11.2021 12:37

xdavx x

morfin což nic nemění na faktu ze se vždy cítil rusem a do ruska se chtěl vrátit. to je jako tvrdit ze forman byl americký režisér. ale ty by sis raději ukousl ruku než uznat superioritu sovětů resp rusu. 

pavelch sorry jako ale mezi kasparovem a anandem mistry světa neberu. i kramnik se stal ms celkem náhodou. 

 

 

 

+0 /-1 | 11.11.2021 12:30

Pavel Ch

ThePot

Morphynista zmínil Chalifmana, tak jsem přidal k jeho příspěvku na stejné úrovni Topalova (krom Ponomarjova a Kasimžanova).

 Račte se podívathats offhttps://cs.wikipedia.org/wiki/Mistrovstv%C3%AD_sv%C4%9Bta_v_%C5%A1achu

 

 

A s tím Garrim jste také trefil kozla, s mistrovstvím FIDE fakt nic společného neměl. 

+0 /-0 | 11.11.2021 11:15

ThePot
Bulhar Veselin Topalov, za vyjímkou Garryho šaškáren, se mistrem světa nestal a stát nemohl. Kramnik byl vždy o třídu vyšší.
+0 /-0 | 11.11.2021 11:02

Pavel Ch

re: Morphynista

... a třeba Bulhar Veselin Topalov, který neprošel Sovětskou/Ruskou školou.

+0 /-0 | 11.11.2021 10:59

Morphynista

Aljechin dostal francouzské občanství právě v době, kdy hrál o titul s Capablancou, proto je také celkem logicky považován za francouzského mistra světa. Ještě je otázka, zda za mistry světa považovat i vítěze turnajů, které FIDE pořádala vyřazovacím systémem , v tom případě by k jménům uvedeným v článku přibyl Chalifman.

+1 /-0 | 11.11.2021 10:58

xdavx x

Aljechin přijal francouzské občanství už jako mistr světa a pokud vím, cely život se považoval za Rusa a do Ruska se chtěl vrátit. Mimochodem počet olympijskými zlatých medaili se uvádí například u německa jako SRN a NDR zvlášť a pak i Germany jako součet. A ještě jedna poznámka Tal i Petrosjan mají vrcholy své kariéry spojené se školou Botvinnika, která sídlí v Moskvě. Řekl bych ze až do Ananda všichni mistři světa od roku 45 touto školou prošli a nepřímo včetně Fischera, kterého nastartoval Tal.

+0 /-1 | 11.11.2021 10:42

pawel

Jistě, všechno je jen a pouze o úhlu pohledu.

 

Kterej analfabet to sázel?

 

https://scontent.fprg4-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/255604343_4495643887190671_6584803765034716794_n.jpg?_nc_cat=107&ccb=1-5&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=ExWM_RtpD9kAX8NYZtH&_nc_ht=scontent.fprg4-1.fna&oh=43c3fb1cc8958702afeb3955d03b37cd&oe=61928335

 

 Proč analfabet, chtěl, aby sis s jeho dílem udělal selfie, pak je vše v pořádkulaugh

+0 /-0 | 11.11.2021 10:32

Petr Koutný

Kiklos - vždy záleží na úhlu pohledu. Nabídnu třeba tento. Kolik hráčů podle tebe z naší TOP 10 má v sobě potenciál se reálně zlepšovat? Tipnu že Plát, Žilka, Van a u Davida čím déle vydrží +- 2700 tím lépe, ale časem se dá očekávat logický pokles. Kdo z těchto hráčů, které jsem jmenoval má v sobě potenciál být 2650? Mimochodem 2650 dnes ve světě není SUPER GM, ale silnější GM. Tady bych mohl tipnout snad Vana s malým otazníkem. Predikce vývoje naší TOP 10 do dalších let je pokles u většiny z aktuální TOP 10, s tím že není vidět dravec, který by tam vlítnul a nahradil je. V tomto pohledu to je dnes ještě dobré, zítra může být malinko horší. Můžu se mýlit, rád bych sem se mýlil. 

+0 /-0 | 11.11.2021 10:23

kiklos

Ještě je dobré připomenout, že na živém žebříčku máme 18. juniora na světě, takže nějaké řeči o nedostatku talentů nejsou tak úplně pravdivé.

 

https://2700chess.com/juniors

 

Samozřejmě je dobře, že jako fandové chceme víc. Mě třeba chybí bezesporu talentovaní Vanovi vrstevníci. Aspoň Jan Vykouk by už mohl mít elo o 50 i více vyšší. Ale chápu, že šachy nejsou všechno.

+0 /-0 | 11.11.2021 10:13

Petr Koutný

The Pot - díky. Mimochodem jsem byl včera opravdu překvapený, když wiki uvádí Aljechina za Francouze. Já žil až do včerejška, že to byl ruský mistr světa a nikdy by mě nenapadlo, že vyhrával tituly pro Francii. Aljechin je tak legendární, že jeho život je profláknutý opravdu dokonale. Ale i kdyby se psalo všude na světě, že Aljechin je Francouz, u mě to bude vždy Rus. 

+0 /-0 | 11.11.2021 10:11

ThePot
Petře, naprosto správně. Dokonce minulý obvodní soud v Moskvě zamítl žalobu jedné komunistky, která se snažila napadnout Bělověžské dohody (o denonsaci SSSR), a tedy rozpustit Ruskou Federaci a vrátit se k sovětskému uspořádání. Takže máš to i soudně podložené )
+0 /-0 | 11.11.2021 10:06

Petr Koutný

Schwartz - díky, doplněno. Země mistrů světa jsem čerpal z wikipedie Mistrovství světa v šachu – Wikipedie (wikipedia.org)  a tam asi historicky používají SSSR. Možná bylo lepší psát SSSR místo Ruska. SSSR se rozpadlo a vznikly nové státy. V mém pohledu v době, kdy tito hráči vyhrávali tituly mistra světa, tak byli součátí SSSR ( Ruska). Neříkám, že je to dobře, možná bylo lepší napsat SSSR. Lotyšsko, Litva, Estonsko atd vznikly až po rozpadu SSSR.  Ale i dnes nevím, co by bylo lepší použít. Jestli SSSR a nebo Rusko? Napsat článek s tím, že nejúspěšnější zemí světa, co do počtů mistrů světa je SSSR jsem opravdu nechtěl. Ale možná jsem měl, opravdu nevím. Tak pro jistotu, jsem doplnil SSSR do závorky. Možná to bude řešení. 

+0 /-0 | 11.11.2021 10:01

ThePot
Tak tady bude náraz na beton. Alexandr Alexandrovič Alechin je křišťálově čisté, legitimní dítě ruské šlechty a ruské inteligence konce 19 století. Plynně mluvil už od malička francouzsky a německy, ovládal různé disciplíny, původem noblesní, s velkým zápalem pro svou skutěcnou vlast, tedy tehdejší Ruskou Říší. Stejně jako Iljin-Ženěvský (také kus chlapa, ten stihl dělat i na sovětské ambasádě v Praze) účastnil se bojů a byl vyznamenán během první Světové, komunisty vlastně nikdy nepřiznal. Alechin je stoprocentně autentický ruský šampion, Francie to byla jen destinace kam utíkali emigranti (“vosí hnízdo bílé emigrace”, jak psala “Pravda”).
+0 /-0 | 11.11.2021 09:55

SchwartzBlack

Spasského si taky přivlastňují Francouzi? 

+0 /-0 | 11.11.2021 09:08

pawn

Tal a Petrosjan nebyli ruští šachisté.

+0 /-0 | 11.11.2021 08:36

Magiland

-> Zaplji ... na tom něco bude, těch naturalizovaných je v současné době opravdu hodně .. a navíc jsou to hráči absolutní světové špičky. A to ještě třeba Gata Kamsky má už jiné zájmy ..

+0 /-0 | 11.11.2021 08:05

Zaplji

Chachacha, a kdo za to USA ale hraje?? Caruana, Nakamura, So, Aronian...to jsou Americani jak hrom!!!

+0 /-0 | 11.11.2021 07:48

PanPohoda

Tyto žebříčky by se měly přepočítat na počet obyvatel. USA má v první stovce 9 hráčů. To je 0,27 hráče v TOP100 na 10 miliónů obyvatel. Rusko má v první stovce 24 hráčů. To je 1,66 hráče v TOP100 na 10 mil. obyvatel. ČR má v první stovce 1 hráče. To je 1 hráč v TOP100 na 10 mil. obyvatel. ČR je tedy lepší než USA, ale horší než Rusko.

+0 /-0 | 11.11.2021 05:34

Morphynista

Myslím, že historie právem přípisuje Aljechinův titul Francii. V Sovětském svazu za vlády Stalina by téměř s jistotou kvůli svému původu skončil v gulagu, pokud by jej rovnou nezastřelili. O Talovi a Petrosjanovi by bylo vhodnější psát jako o sovětských mistrech světa, Arméni ani Lotyši by s označením " ruští " určitě nesouhlasili. Osobně pak za nejvýznamější při určení, kdo je " nejlepší zemí " , považuji výsledky na šachových olympiádách a zde má samozřejmě nejvíc titulů SSSR, později Rusko, které dokázalo v letech 1992 - 2002 šestkrát zvítězit . To ovšem bylo zatím poslední vítězství pro ruské šachisty, v dalších letech získali celkem třikrát stříbro a dvakrát bronz. Také šachistky po třech olympijských titulech v letech 2010 - 2014 skončily v Baku a Batumi na 4.místě. Na mistrovství Evropy bude chybět konkurence hlavně z USA a Číny , jak jsem psal včera, věřím, že vyhraje Francie, ale nevadilo by mi, kdybychom měli opět nějakého nečekaného vítěze, jako v roce 2011, kdy titul získalo Německo,  nasazené až na 10.místě. 

+1 /-0 | 11.11.2021 05:33

sarmatam
za chvilku tam přibude,,,vášík" finěk a zase pudeme ,, možná" o schod výš,to je hezký.....ale ti rusové,to je mazec....jj mazec :-)
+0 /-0 | 11.11.2021 04:52