Nebudou to hezké vzpomínky

14.09.2016 17:27 | Šachová olympiáda 2016

Naše reprezentantky v závěrečném kole podlehly týmu Švédska 1:3 a obsadily celkově až 51. místo. Soutěž žen vyhrála Čína před Polskem a Ukrajinou.

Ani v posledním kole naše reprezentantky neprolomily prokletí této olympiády. Joanna si vybrala poměrně neperspektivní postup v zahájení, a i když dostala šanci partii udržet, stala se postupně obětí techniky velezkušené soupeřky. Kristýna dokázala bílými vybojovat nadějnou pozici, ale stačilo drobné zaváhání a černá získala protihru postačující k udržení remízy. Olga se namočila do problémů už v zahájení a soupeřka si pečlivě připravila rozhodující průlom. Tereza pojala zahájení s obvyklým optimismem, soupeřka ale bez zvláštních problémů získala silnou protihru. Při realizaci výhody jí ale ještě chybí maminčiny schopnosti, s ubývajícím časem ztrácela průraznost a Tereze se nakonec podařilo uniknout do remízové koncovky. 

-
. kolo -
Chtělo by to asi nějaké závěrečné zhodnocení výkonu našeho týmu, ale kdo sledoval naše reportáže z této sekce, ví, že není moc co hodnotit. Příliš mnoho našich reprezentantek se nepotkalo s dobrou formou, nevycházelo prakticky nic. Joanna podala velmi dobrý výkon v první polovině soutěže, pak se mi zdá, že začala pracovat únava. Pochvalu si zaslouží Kristýna Havlíková, po drobných zaváháních na úvod se rozehrála k výbornému výkonu, bohužel jen zřídka nacházela podporu na dalších šachovnicích. Bylo mi doporučeno, abych nespřádal nějaké teorie, zprávy z místa děje nedošly žádné, takže si musím počkat na zprávu kapitána a teprve pak se budu ptát. Že se nedařilo je zjevné, zajímat nás ale musí příčiny.

  51. Czech Republic (RtgAvg:2280, Captain: Haba Petr / TB1: 12 / TB2: 236,5)
Bo.NameRtg1234567891011Pts.GamesRprtg+/-
1WGMWorek Joanna23601½11½½00105,5102306-10,8
2WIMHavlikova Kristyna2271½½½011111½7,010231916,0
3WIMOlsarova Karolina22550½½0½0½2,071974-50,0
4WGMSikorova Olga22341010½10003,592020-47,2
5WGMRodshtein Tereza22301100101½4,582097-22,6

Závěrečné pořadí po 11. kole - Ženy

Rk.SNo TeamTeamGames  +   =   -  TB1  TB2  TB3  TB4 
11
ChinaCHN1192020416,031,0149,00
27
PolandPOL1181217427,533,0152,00
32
UkraineUKR1173117404,530,5156,00
43
RussiaRUS1172216380,529,0157,00
55
IndiaIND1164116342,528,0146,00
66
United States of AmericaUSA1172216332,527,0149,00
719
VietnamVIE1172216328,027,5145,00
816
Azerbaijan 1AZE1172216309,025,5151,00
918
IsraelISR1172216307,526,5137,00
104
GeorgiaGEO1171315356,530,5137,00
1113
IranIRI1171315337,531,0127,00
1212
LithuaniaLTU1171315324,029,0131,00
1327
SerbiaSRB1171315321,528,5134,00
1423
FranceFRA1171315320,029,0133,00
159
BulgariaBUL1163215309,527,0130,00
168
HungaryHUN1163215304,026,0142,00
1736
BelarusBLR1171315296,028,0128,00
1824
CubaCUB1171315272,025,5128,00
1911
RomaniaROU1154214325,026,0151,00
2015
MongoliaMGL1162314301,527,5130,00
2121
NetherlandsNED1170414300,524,0145,00
2222
UzbekistanUZB1162314300,027,0135,00
2343
SwedenSWE1170414286,025,5130,00
2438
SloveniaSLO1162314278,527,5122,00
2566
MalaysiaMAS1162314277,027,5126,00
2656
EstoniaEST1154214267,025,5128,00
2745
EcuadorECU1170414265,026,5126,00
2841
PeruPER1162314262,526,5123,00
2935
AustriaAUT1162314254,023,5126,00
83x 9812x Marek Vokáč
Fotogalerie
Komentáře (83) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
obycejnyuzivatel

šílená diskuzeno

+0 /-0 | 19.09.2016 08:41

Pavel Capek

18.09.2016 10:38 | Pavel Ch  yes souhlas !

 

18.09.2016 09:11 | Lada18

Druhá varianta a dle mého názoru nejlepší je, že příspěvky autorem článku odsouhlasených přispěvovatelů se zveřejňují pod článkem automaticky, zbytek po odsouhlasení autorem článku nebo editorem, kteří posoudí je příspěvek zajímavým přínosem či pouhým trolingem. Tito blokovaní přispěvovateléi pak mají s dostatek možností šířit svá moudra, žluč nebo trus dle vlastního vkusu na Novinkách, Blesku nebo si mohou založit svůj blog na Google popř videoblog na YouTube a tam nabízet svým čtenářům produkty svého intelektu.

 

Čili přeloženo do normálního jazyka - cenzura jako za minulého režimu. kdy někdo povolaný rozhoduje co je vhodné a co ne ? Rozumím tomu dobře soudruhu ?

 

+0 /-0 | 18.09.2016 21:36

Venuše S.

Tahle diskuze je peklo. 

+0 /-0 | 18.09.2016 11:36

Pavel Ch

Je mi vás, některých, opravdu líto. Prosím pro příště, když mne oslovujete jménem v textu, tak nejde přeci jen o znalost ČJ, ale jde o obecné vědomosti a slušnost, kterou by měl mít každý vžitou, že by na konci textu mělo být něco připojenoenlightened (není-li patrné z nicku nebo z textu). Jinak je to projev ala fotbalový kotel, anonymita v davu, hlavně si do někoho šťouchnout.  Třeba mám sám osm pomocných, hlavně, když jsem se pokusil z někoho udělat hlupáka, co tomu nerozumí. Kdyby se měl zde vyjadřovat každý jen tomu čemu úplně rozumí, tak mám obavu, že na nss může komentovat o šachu jen David.wink

--

Omlouvám se za překlepy v diskusích, myšlenky jsou rychlejší než prsty a klávesnice. Beru to jako chat, sms, diskusi k článkům, kde bývají překlepy tolerovány (vídám zde chybky u jiných - no a co, nekomentuji chybějící či chybné písmenko). Článek je něco jiného. Když jsem psal ČLÁNKY o Walteru Phillipovi nebo z MS, ME z Vietnamu, Gruzie, olympiády v Turíně, tak jsem si dal záležet a snad bylo čtivé a bez chyb (i když samozřejmě mohla se stát chybka i zde). To je ten ROZDÍL.

---

Naposledy k věci, diskuse má s reprezentací žen něco společného - viz článek na idnes

Nikdo zde z "chytrých" neřekl, co je špatně, zda ŠSČR a nss píše chybně Worek (a měli bychom změnit), když Woreková říká ÚJČ a dle toho píši média (idnes). A doplnil jsem paradox, že Češka, nechce-li úředně také(!) -ová (jako Polka) tak vše ok, tak se má psát nemusí - Rodshtein. (morboj - samozřejmě zcela mimo, jak již psal lykan).

PS: Mezitím jsem dostal email o někoho kdo tomu více rozumí, že ÚJČ o problému ví (citoval i ten můj paradox) a že se na tom prý pracuje. Tak možná za rok, za více, se něco změní.

Tak tím bychom mohli opravdu skončit, tuším hojnou diskusi někde jinde....

+0 /-0 | 18.09.2016 10:38

nvmea
a nejhorší jsou zdi textu
+0 /-0 | 18.09.2016 09:20

Lada18

Když se před dvaceti lety začínal v naší vlasti rozšiřovat internet, považoval jednu jeho vymoženost a to volné diskuze čtenářů pod články za skvělou věc. Myslel jsem si, že to bude možnost sbírat zajímavé zkušenosti a nápady k danému tématu, které obohatí čtenáře a autora článku. No mýlil jsem se. Korektní  a slušná nemoderovaná diskuze na internetu zřejmě není možná. Stačí dva cholerici a jeden chronický trousič trusu a je vymalováno. S politováním musím vyjádřit svůj názor že takového diskuze pod články jsou bezcenné. Avšak nezoufejme. Jak z toho ven? Tento problém se na českém internetu řeší vícero způsoby. 1. Na obsah diskuze se rezignuje alias dejte si do nosu jak je vám libo např:. www.blesk.cz. 2. S příspěvkem se zveřejňuje i pravé jméno a místo bydliště autora. Teorie byla taková, že když příspěvky nebudou anonymní diskuze nebude agresivní a sprostá. Výsledek: nefunguje to. Příklad: www.novinky.cz. 3. Diskuze pod články se zruší úplně. To je současný trend. Pro provozovatele webu je to nejekonomičtější. Řešení to je, ale něco tomu dle mého názoru chybí. Příklad: www.rozhlas.cz.  4. Moderovaná diskuze. Uznávám, že pro provozovatele webu ekonomicky nejnáročnější varianta. Jedna varianta může být individuální blokování přispěvovatelů samotnými čtenáři. To znamená pokud mi někdo leze svým trolingem soustavně na nervy  tak si ho označím, že ho číst nechci a jeho příspěvky se mi ani nezobrazují, Příklad: www.tenisportal.cz. Druhá varianta a dle mého názoru nejlepší je, že příspěvky autorem článku odsouhlasených přispěvovatelů se zveřejňují pod článkem automaticky, zbytek po odsouhlasení autorem článku nebo editorem, kteří posoudí je příspěvek zajímavým přínosem či pouhým trolingem. Tito blokovaní přispěvovateléi pak mají s dostatek možností šířit svá moudra, žluč nebo trus dle vlastního vkusu na Novinkách, Blesku nebo si mohou založit svůj blog na Google popř videoblog na YouTube a tam nabízet svým čtenářům produkty svého intelektu.

+0 /-0 | 18.09.2016 09:11

Michal M.

To, že se místní debata zvrhla jinam, je logickým důsledkem toho, že výkon ženské reprezentace byl ostudný a komentovat jej je zvrhlé, viz souhlas s: 15.09.2016 19:02 | ELOminator

+0 /-0 | 18.09.2016 08:01

Krolop
Vložte obsah
+0 /-0 | 18.09.2016 07:00

Krolop

Z mého pohledu je zajímavé, že se tu nikdo nevyjádřil v tom smyslu, že i pěkná 51 příčka pro naše reprezentantky byla příkladně vybojována a že nebýt příkladné bojovnosti a připravenosti našich hráček, tak to mohlo být i o hodně horší umístění !

+0 /-0 | 18.09.2016 06:57

Krolop

Diskuze sice začala dobře (týkala se výkonu a umístění našich reprezentantek), leč jako téměř každá diskuze nakonec přešla na jiné téma s výrazným vzájemným napadáním těch nejvytrvalejších diskutérů.

+0 /-0 | 18.09.2016 06:51

lykan

Vidím, že někteří nemají lepší argumenty, než napadat oponenta. To snad ani nebudu komentovat, to bych musel být zlý, na to teď nemám náladu a nehodlám na to plýtvat časem.

Někteří čeští jazykovědci špatně pochopili svou úlohu ve společnosti. Jazykovědci v anglicky mluvícím prostředí pouze zkoumají a monitorují, necítí se být předurčeni k tomu vnucovat lidem nějaké svoje smyšlené normy o tom, jak mají mluvit, o stupiditách typu striktních pravidel psaní čárek, velkých písmen apod. ani nemluvě.

+0 /-0 | 18.09.2016 06:34

lykan

morbojová: Ona se ale jmenuje Olšarová, ne Olšar. Požadavek nemršení jmen se vztahuje i na česká.

+0 /-0 | 18.09.2016 06:33

Pavel Capek

Opravdu se debata dostala velmi off topic, ale dá se poměrně jednoduše dohledat, kdo ji tam zavlekl...( a jak říká Bart Simpson : Já to nebyl ! )

+0 /-0 | 17.09.2016 22:50

Pavel Ch

Ještě musím doplnit, že se omlouvám panu Matouškovi, má nick bez tečky. A panu Dryšlovi, že to mohlo být rychleji. Přesto, co jsem slíbil, splněno, a vše se v termínu stihlo.

PS: No když vidím, co se zde probůh začíná řešit, tak opravdu viz má poslední věta 19:02.

+0 /-0 | 17.09.2016 21:29

takychciněconapsat

Tyto plky se pod článek mapující výkony našich žen docela hodí, jsou ve stejné kvalitě.

+0 /-0 | 17.09.2016 21:28

Pavel Capek

17.09.2016 20:49 | Michal M.

Tak to máme na toho slovenského stbáka stejný názor. Shodli jsme sme se sice poprvé, ale zdá se, že docela zásadně.wink

+0 /-0 | 17.09.2016 20:55

Michal M.

ad Dryšl: pan Chrz se cpe do všeho - proto mé vyjádření o tom, ať se necpe tam, kde tomu nerozumí.

ad Capek: nikam jsem Babiše netahal (a ani nezmiňoval!!!), jedině tak bych ho odtáhl na Slovensko. 

+0 /-0 | 17.09.2016 20:49

Pavel Capek

Troglot = Michal M. = Mgr. Michal Moravec ( FM ) ?

Jedině tak mi to dává trošku smysl.Proč se do toho tahá Babiš - to mi fakt hlava nebere . Ale možná je to úplně jinak - svět je plný velmi zvláštních lidí...

+0 /-0 | 17.09.2016 20:40

Radek Dryšl

To Michal M. & naska: Pánové osobně si myslím, že Vaše vyjádření vůči panu Chrzovi nebylo řekněme příliš citlivé, taktní či se správnou mírou respektu vůči jinému člověku. Nevede se tady přeci nějak extra rigorózní odborná diskuse - ta patří jinam. Já pana Chrze neznám a nikdy jsem ho neviděl, nicméně shodou okolností mi v poslední době potvrzoval hostovací lístky - to byla moje jediná interakce s ním - uznávám, že proces nebyl možná úplně nejpřímější, ale nakonec se vše zvládlo, ale jediné co jsem si z této jepičí zkušenosti odnesl bylo, že pan Chrz měl zájem, komunikoval, řešil po svém trable s tiskárnou, bylo "vidět", že šachem žije. Byl zmíněn pan Navara, že je geniální šachista a vynikající "jazykovědec", nepopírám, ba právě naopak. Ovšem nezmínili jste ještě jednu podstatnou věc - že pan Navara je taktéž geniální člověk z lidského pohledu - zde by možná stálo za to, se od něj v tomto smyslu něčemu přiučit.

+0 /-0 | 17.09.2016 20:32

Karel Troglot

Pavel Capek. : Místo školení Pavla Ch. byste měli své služby nabídnout v Agrofertu, tam je jeden agent, kterému by se mohla znalost ČJ docela hodit. Po absolvování vašeho kurzu by (snad) přestal prznit prostřednictvím svých exposé v tv základy mateřského jazyka našich malých dětí. 

+0 /-0 | 17.09.2016 20:28

Pavel Capek

Ad Karel Troglot  : Jaké zvratky ? Co máte konkrétně na mysli ? ( pokud tedy vůbec něco ).

+0 /-0 | 17.09.2016 20:13

Poutnik

Za výsledek týmu vždy nese odpovědnost trenér. Pár neuspěchů a letí. Tak to chodí všude, jen v našem šachu to neplatí.

+0 /-0 | 17.09.2016 20:10

morboj

Olšar se letos na Olympiádě moc nedařilo. Někdo si myslí, že bez Olšar by bylo příští rok lépe, já však říkám, že s Olšar se musí dál počítat. Je to velmi dobrá šachistka a nic na tom nemění jedna zkažená Olympiáda.

Pánové, komu tento text připadá normální, nechť nepřechyluje. Ale ať netvrdí, že má třebas jen základní cit pro češtinu.

Slečně OLŠAROVÉ se hluboce omlouvám za zneužití jejího jména.

+0 /-0 | 17.09.2016 19:57

Pavel Capek

Každému co jeho jest. Jak říkávali naši pradědové : " Proti gustu žádný dišputát ! "

+0 /-0 | 17.09.2016 19:56

Karel Troglot

Čapkovy zvratky na ČT a vaše na NSS, to je skutečná lahůdka...

Já radši pěknou partii.

+0 /-0 | 17.09.2016 19:43

Pavel Capek

Hmm ( jak by  pravil Pavel Čapek ) tenhleten Michal M. bude nepochybně vzdělanec - sloužil jako špagát a má tedy patent na rozum...wink

+0 /-0 | 17.09.2016 19:33

Michal M.

ad Pavel Chrz:Já se vám vůbec nechci vysmívat, já též nejsem dokonalý. Právě proto si myslím, že tam, kde tomu nerozumím, bych frňák strkat neměl (jako vy do jazykovědy). 

Vnímám, že mé argumenty nejsou vždy přímo šachové, ačkoliv i na na ně snad titul FM stačí.

 

+0 /-0 | 17.09.2016 19:22

Michal M.

Nejdřív se nauč psát, pokud chceš psát relevantně slovensky jako Terazky, následně si mě raději nevšímej, když mým myšlenkám nerozumíš.

P.S. Doufám na 99%, že vážně nejsi skutečný Pavel Čapek, sportovní komentátor ČT, kteréhož si jako "špagi" pamatuji (a "face to face" se setkal... jeho asi čtyřicetiletá hegemonie v ČT a komentátorské zvratky jsou rovněž famózní) z povinné vojenské přednášky v Mikulovicích na severní Moravě (psal se rok 1991), kde jsem tehdy účinkoval v zeleném rouchu. 

A vlastně mě už ani nezajímá, proč pod tímto nickem vystupuješ. 

 

 

 

 

+0 /-0 | 17.09.2016 19:07

Pavel Ch

Máte pravdu, dál říkejte Němka Müllerová vers. Češka Müller, když vám to připadá logické. Všichni ale se na mne nesesypali, diskusi začal "lykan" a já jen mu to odsouhlasil a přidal další případ. Dislektiků je bohužel mraky, čím dále více mezi mládeží, bohužel, já jsem se však jedinému nikdy nesmál. Ale znám lidi, kteři se bohužel postiženým smějí. Já byl také postižen (trochu jsem stále), ale v hlavě to nebylo/není.

A když se do toho míchá politika, tak já si odsedávám k jinému stolu nebo na netu končím diskusi. Povídejte si, třeba na můj účet, nádherněhats off

+0 /-0 | 17.09.2016 19:02

Pavel Capek

ad Michal M : z té ultrapravicové ideologie mě laskavě a ani náhodou metaforicky neobviňujte, spíš si ujasněte sám, proč používate takové lexikumsurprise

 

Jak by pravil major Terazky : Aků rečů s tě to terazky hovoril ?

 

+0 /-0 | 17.09.2016 18:44

Michal M.

Jsem rád, že mě (konečně) někdo pochopil (ad: naska).

(ad: Pavel Capek): z té ultrapravicové ideologie mě laskavě a ani náhodou metaforicky neobviňujte, spíš si ujasněte sám, proč používate takové lexikum. A když pro vás, "Pavel Capek", čeština jako mateřský jazyk není důležitá, tak pište klidně dál Brussels/Brusel. To je nepodstatné. Buď budete psát celý text v daném jazyčném duchu nebo vše počešťujte. 

Jinak moc přeji Davidu Navarovi, aby začal makat na fyzičce...abychom se dočkali jeho dalších skvělých vítězství a ne zbytečných proher, které (bohužel) na každém vrcholném turnaji předvede.

Je škoda, že nss neumí prodat skvělou kvalitu hráče Navary v médiích. Musí si ho pozvat Karel Šíp do svého "Všechnoparty", aby výsledný dojem byl ambivalentní. 

  

+0 /-0 | 17.09.2016 18:10

Pavel Capek

Ještě taková drobnost ke sportovním reportérům v ČT. Pokud bych na tom fleku byl a vedení by mi nařídilo přechylovat všechna ženská příjmení, neměl bych s tím nejmenší problém. S myšlenkou na výši platu bych pomyslel něco o místě kde strácí záda své slušné pojmenování a přechyloval až do aleluja wink

+0 /-0 | 17.09.2016 18:01

Krolop

No nevím. Co rozhodne Brusel je vždy jenom průser.

+0 /-0 | 17.09.2016 17:54

Pavel Capek

A co třeba zeměpisné názvy. Wien, Vídeň nebo snad Viena ? Doufejme, že v tom EU udělá pořádek - je to přece tak důležité...

+0 /-0 | 17.09.2016 17:50

naska

Vážený pane Chrzi,

někdo se tady zmínil,že jste dyslektik.Člověk,když čte Vaše postřehy,skoro vůbec nepochopí,co jste chtěl vlastně říct.GM David Navara je geniální šachista a taky češtinou vládne na špičkové úrovní. Nevidíte, že diskutující se Vám už tady smějí a dělají si z Vás legraci?:-)Tak se mějte pěkně!!:-)...a připojuji se k panu Michalu M.....Prokrinda pána ,pane Chrzi,Vy neřešte jazykové okénko!Raději fanaticky a vlastenecky fanděte!:-)

+0 /-0 | 17.09.2016 17:47

Krolop

Rodshtein nebo Worek, zvláštní jména holek. Přišla doba nová, k čertu s nějakým - ová.

Trochu jsem si zvykl, že už nerozeznám ženskou od chlapa podle příjmení. Více mně však vadí, když nerozeznám ženskou od chlapa ani podle vzhledu a chování.

+0 /-0 | 17.09.2016 17:33

Pavel Capek

Ať žijí grammar nazis ! Aneb, vždy je lépe se nimrat v kravinách, než řešit skutečné problémy...wink

+0 /-0 | 17.09.2016 17:29

Michal M.

Jinak, pane Chrzi, jste chtěl napsat "Worekové", chvilku jsem přemýšlel, zda nevzýváte Jiřího Wolkra, geniálního moravského básníka!? 

 

+0 /-0 | 17.09.2016 14:57

Michal M.

Pane Chrzi, nejsem Matoušek a na věčné časy nebudu!

+0 /-0 | 17.09.2016 14:52

Pavel Ch

Pane (breughel), v kontextu s tím, že Češkám neupravují na plus-ová a cizinkám ano, bude směšné asi něco jinéhosmiley. Aha jako že by i jinde přidávali Novakov, Novakson, deNovaksurprise. Jak v tom vtipu o Bilakovi ve Franciismiley

+0 /-0 | 17.09.2016 14:30

breughel

Pane Chrzi, které ženy jsou dotčeny a čím? Znáte vůbec nějaké cizí jazyky kromě angličtiny? Myslíte, že jiné jazyky neupravují cizí jména? Necítíte se směšně, když jako muž bojujete za ženská jména?

+0 /-0 | 17.09.2016 13:50

Pavel Ch

Michal M.: Jistě pane Matoušku, fandit, poslušně jak ovce, Wokrové a Rodshtein. Jó, to mne neznáte, když na nějaký problém narazím, byť z oboru kde nejsem na výši, jsem jak buldokangry

+0 /-0 | 17.09.2016 12:54

Michal M.

Prokrindapána, pane Chrzi, vy neřešte jazykové okénko. Raději vlastenecky a fanaticky fanděte. 

+0 /-0 | 17.09.2016 12:27

Pavel Ch

Davide, jestli máš jiný poznatek, rád se poučím. Zatím platí, že v TV se nesmí chovat proti pravidlům jazyka (potud ok) a proto musí dodržovat i to co je nelogické. Všechny ženská jména přechylovat (kromě - paradox viz dále). Opravdu to bylo sděleno, při minulé zimní, jinak by reportéra vyhodili. Některým reportérům měnit nejen čínská, ale i německá, atp., jména se nechtělo. Ovšemenlightened paradox je v tom, když si Češka dá nepřechýlené jméno (STEJNĚ jako Němka), pak vše ok, bez -ová. Holt si něco pomyslet o lidech v ÚJČ. Nějaký šachista je tu bránil, že tam prý pracoval a že snad logické či cosurprise. Mně tedy moc ne a dotčeným ženám nejspíš vůbec.

Viz Worková, ale Rodshtein, jak psali v našich médiích, citovaného článkucrying Připadá někomu "logické". Davide, Ty máš na to školu. Ale v ČJ logiku nehledej, říkal někdo chytřejší...

+0 /-0 | 17.09.2016 12:07

sisoj

nevím jestli by pomohl nápad s týmem sekundantů na skypu, netu, fb , přece 5+1 v dějišti nemusí být na to sami. Můžou mu pomoct další s analýzami podporou rozboru soupeře, informacemi, ....

pokud to funguje v hokeji a byznysu , proč by to nemohlo fungovat i u šachu, teda jestli byl přístup na net v Baku.

Doufám že ochotných GM k rozšíření týmu by se našlo dost.

+0 /-0 | 17.09.2016 11:27

David Navara

Internetová jazyková příručka se k přechylování vyjadřuje celkem rozumně:

http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=p%C5%99echylov%C3%A1n%C3%AD

Osobně si myslím, že přechylování, stejně jako i ponechání původního tvaru jména, má svůj smysl, pokud se provádí rozumně. Dost může záležet i na kontextu. Když někdo k čínským nebo indickým křestním jménům přidává -ová, zjevně je něco v nepořádku. Pokud někdo tlačí na reportéry, myslím, že to není vina jazykovědců.

+0 /-0 | 17.09.2016 11:04

Pavel Ch

To jsem tu psal opakovaně, jaká je blbost jen u nás.

Češka s jménem Müller a Němka s jménem Müller. Reportér musí říct, že nastupuje Češka Müller proti Němce Müllerové, jina ho vyhodí z olympiády a to fakt.

Jak k tomu Němka přijde, když o -ová v životě neslyšela, natož aby to chtěla.

+0 /-0 | 17.09.2016 09:59

obycejnyuzivatel

lykan: U cizinek platí jiná pravdila,  můžou být bez ová a pak samozřejmě, když je manžel cizinec. Jinak zajímavá diskuze se vedla v senátu, největší problém v tém měla senátorka Wagnerová. Záznam o jednání http://www.senat.cz/cinnost/webtv/archiv.php?video=true&id_schuze=&zacatek=20130131114111&konec=20130131120226

+0 /-0 | 17.09.2016 07:52

lykan

Když se Češka pojmenuje bez –ová, musí se vyslovovat bez –ová. By mě zajímalo, co by podle pravidel měla udělat cizinka, aby se nechtěného –ová zbavila. Je cizinka, tak má prostě smůlu? Nebo je možno nějak deklarovat, že o to nestojí? Víš, holka, od teď se musíš představovat s dodatkem. „Jmenuji se Irina Krush, pro ty co to odmítají pochopit ještě jednou, Irina Krush.“

+0 /-0 | 17.09.2016 06:21

lykan

Mimochodem, to museli mít zdejší propagátoři cpaní přípony -ová všude možně radost, když se Olšarová přejmenovala takto. Rodshtein hraje s Krushovou smiley. Jaká je vůbec správná výslovnost?

 

Někdy by se hodil kurz čínštiny, aby čínské jméno pro mě nebyl jen shluk znaků, který jsem už někde viděl.

+0 /-0 | 17.09.2016 05:52

lykan

Slušný anonym: T. Rodshtein se původně jmenovala Olšarová, je to sestra K. Olšarové.

+0 /-0 | 17.09.2016 01:56

Slušný anonym

~~16.09.2016 17:50 |  doktor  není žádným tajemstvím, že sestry ndlouhodobě nepřispívají k dobré náladě a pohodě v týmu že.

Promiňte, měl jste na mysli zdravotní sestry?

+0 /-0 | 16.09.2016 20:22

Marek Vokáč

Aspoň něco, doktore. Jenže já to slyším poprvé, a za bernou minci to budu brát, až to budou říkat ostatní hráčky v družstvu. Anonyma vážně brát nebudu, ten k takovému tvrzení může mít nejrůznější důvody. Nepopírám, že si někteří šachisté a některé šachistky navzájem "nesedí", to bylo vždycky, ale v tom si musí udělat pořádek především kapitán družstva.

+0 /-0 | 16.09.2016 20:03

obycejnyuzivatel

Ale psycholog přece vyšumněl do ztracena smiley a je to dobře, u nás je psychologie, psychiatrie na šílené úrovni. Obávám se, že pak by byl tým jen psychicky zničenýsmiley Leda se porozhlednout někde v zahraničí...

+0 /-0 | 16.09.2016 19:27

naska

..Vojto,ještě jednou GRATULACE!!!! Byl jsi prostě SUPER!! Škoda,že jsi musel pauzírovat 4 kola a nehrál,výsledek by byl ještě lepší.Dokonce jsi jako jediný z našich neprohrál.Hodně šachistů Ti fandí:-)

+0 /-0 | 16.09.2016 18:35

Vojta Plát

Zajímavé, že mužská repre potřebuje psychologa(možná spíš psychiatra), ale ženským to nikdo nenavrhuje. Ale ani se nedivím :-)

+0 /-0 | 16.09.2016 18:03

doktor

není žádným tajemstvím, že sestry ndlouhodobě nepřispívají k dobré náladě a pohodě v týmu že.

+0 /-0 | 16.09.2016 17:50

Sven Olafson

Minimálně kvůli některým příspěvkům se vsadím, že spousta lidí hoří přímo nedočkavostí, co za tím neúspěchem ve skutečnosti vězelo, ale pánové Doktor a Morphynista něco nakousnou a pak jsou tajemní jako hrad v Karpatech a ne a ne to napřímo vybalit. Tak chlapci, co za to mohlo, židobolševické spiknutí nebo snad ty méně úspěšné hráčky celé noci prokalily a druhý den se jim nechtělo šoupat sofistikovaně špalíky, případně je celá pravda ještě strašlivější ? cheeky

 

+0 /-0 | 16.09.2016 17:23

magdalenka

Mně se líbily výkony Joanny a Kristýny, hrát na první desce není vůbec jednoduché. Holky díky! Od sester a Olgy jsem čekala mnohem více, ale v této době asi lepší hráčky nemáme. A Katky je samozřejmě škoda, proč odešla to zřejmě ví jiní. 

+0 /-0 | 16.09.2016 17:20

obycejnyuzivatel

Mi teda nepřišlo, že pan Vokáč by nechtěl řešit problémy. I několikrát napsal do diskuze a hledal radu :) ale  bez reakce. Kritika je důležitá, ale chce to aspon říci, jak danou situaci zlepšit

+0 /-0 | 16.09.2016 17:09

takychciněconapsat

Pan Vokáč dal v několika příspěvcích jasně najevo, že problémy řešit nechce a k návrhům se nevyjádří. Je to škoda. Škoda, že tu pan Boleslav taky nedal hlasování, jaká bývají na sport.cz po velké akci, to jest ohodnocení výkonů českých reprezentantů a trenérů, z toho by se ukázalo, co si šachová veřejnost myslí.

+0 /-0 | 16.09.2016 16:56

lykan

doktor, Morphynista: Tak nám sdělte svůj názor. Co vám v tom brání? Ne každý má přístup k informacím ze zákulisí. Takhle můžeme jenom spekulovat. Ono není mnoho hráček, které tam jsou dlouhé roky. Havlíkové se asi nevzdáme, doktor píše o hráčkách v množném čísle, že by chtěl vyměnit sesterské duo?

 

Lada18: Jenže Pála má výsledky. Od kapitána bych očekával, že bude mít nějaký názor. Pár elobodů navíc nehraje žádnou roli. Pokud by se to mělo dělat striktně podle ela, muselo by se zveřejnit k jakému datu, aby hráčky mohly přizpůsobit svou taktiku. Tak třeba teď sestry obě spadnou na cca 2200, Sikorová ještě o kus níž. Hráček 2170-2200 už máme celou řadu.

 

PS: Není nic chytřejšího, než označovat za troly lidi, co si dovolí poukázat na nějaký problém. Strkání hlavy do písku problém nevyřeší.

+0 /-0 | 16.09.2016 15:21

nvmea
no jelikož to napsal Morphynista tak vyvozuji že problémem ženské reprezentace je nějaké napojení na Rusko či Ázerbájdžán?
+0 /-0 | 16.09.2016 14:32

Lippan
Lada18: Tak to jste to pochopil/a špatně. Fanoušci fandili ženskému týmu stejně jako mužskému a nikdo nic zlého našim reprezentantkám nepřál. Naopak, konečné umístění ženského týmu nás velmi mrzí, ale z mnohých příspěvků lze vyčíst férové poděkování Kristýně a Joanně za jejich výkony. O hrajících hráčkách "ochotných reprezentovat" bych vůbec nemluvil, hráčky neochotné reprezentovat by měly být nahrazeny někým, kdo si účasti na olypiádě nesmírně váží a podle toho se i v přípravě na tuto vrcholnou akci i zachová. Nejsem přesvědčen, že nominace je nejspravedlivější podle ELO bodů, to by si letos Vlasta Babula ani Vojta Plát na oympiádě nezahráli....Nominace má být hlavně podle formy, ne podle žebříčku nebo dřívějších zásluh...
+0 /-0 | 16.09.2016 14:17

Lada18

Marek Vokáč: yes

Mám pocit z názorů některých diskutujících, že trpí nějakou formou přesvědčeni, že reprezentantky prohrávají některé partie snad schválně. Co se týká složení reprezentace, není spravedlivějšího způsobu než vzít 5 aktivně hrajících hráček, které jsou ochotny reprezentovat s nejvyšším elem. Kapitán naší tenisové reprezentace Petr Pála to tak dělá s úspěchem celou dobu a má klid. Nabízí účast hráčkám podle aktuálního žebříčku a je v klidu. (A trolové si musí najít jiné téma)

+0 /-0 | 16.09.2016 07:41

Marek Vokáč

To je ten paradox. Tu poznámku si pamatuji dobře, vtip je v tom, že z těch 5 tahů dámou ani jeden nebyla chyba, kdyby ten čtvrtý byl někam trochu jinam, bylo by vše naprosto v pořádku, a rozhodující chyba se stala úplně jiným tahem. Navíc jsem to v komentáři té partie i napsal, takže mě vlastně ani neudivuje, že to (někteří) muži nechápou. To tu ale dál řešit nechci, zubařské práci čest.

Objevil se tu už i další znalec, který se tajuplně tváří, že ví, kde hledat kořeny krize, druhý ví, které slečny by neměly být v týmu. Když už tak pěkně naznačují, tak bych rád věděl, jak to myslí. Možná s nimi pak budu souhlasit, takhle mi to ale přijde jen jako zhrzená láska, postpubertální šovinismus nebo ohavný populismus.

+0 /-0 | 15.09.2016 19:49

Pavel Capek

Šachy jsou hrou s úplnou informací, ale ne každému je dáno vše vidět. Takže hraje roli intuice a co si budeme nalhávat i náhoda. Čím je síla hráče ( hráčky ) menší, tím více štěstí a náhoda hrají větší roli.

Z diskuze pana DN : Na jedné straně je těžké hrát mnoho partií za sebou proti členům světové špičky, na druhé straně hrát každou partii na výhru (i černými) je podobně obtížné - velmi výstižné !

Když to zevšeobecním : hrajete raději proti silným hráčům ( kdy vám stačí i remis ) , nebo proti "slabším" ( kdy ale musíte vyhrát ) - toť otázka skoro Hamletovská ! wink

+0 /-0 | 15.09.2016 19:36

Morphynista

Myslím, že ti, co mají o naší ženské reprezentaci přehled, dobře vědí, kde hledat kořeny současné krize. Já to vím taky.

+0 /-0 | 15.09.2016 19:24

ELOminator

Jo, to zase musím po letech se Z.J. v něčem souhlasit.

Davidovi yes za férovou a otevřenou internetovou diskuzi a druhý yes za výkon na Olympiádě, však tam žádnou ostudu neudělal wink.

+0 /-0 | 15.09.2016 19:09

ELOminator

No já myslím, že z našich žen si jednoznačně nejlépe vedla Katka Němcová czech flag, a pak už se moc není o čem bavit. sad

+0 /-0 | 15.09.2016 19:02

Zdeněk Janda

Marku,chytřejší nebudeme, dokud se nevyjádří samotné dámy. Poděkujme Davidovi , že je jeden z mála,co je ochoten se o své zážitky, pocity a dojmy podělit. Proto si Davida vážíme. U našich hráček podobný přístup postrádám. Pak se nedivme , že děvčata měla shlédnutí kol mezi 1500 – 2000 , zatímco chlapci mezi 8 – 11 tisíci. I když se Dejf a Pavel Chrz opravdu snažili smiley. Něco naznačil jeden komentář , který mě pobavil : cca řečeno takto – „Naše hráčka udělala po zahájení 5 tahů dámou , načež se ve 23. tahu vzdala. Chápete to“?  Ne,někdy to my muži nechápeme. Jako např. v tenise,kdy Petra má nahraný míč na smeč metr za sítí , tak místo prostinkého přehození míče přes síť , kdy soupeřka je vyhnaná mimo kurt  ( dorostenci by stačilo prkénko na chleba) dá do smeče takovou mordu,že to skončí buď v síti,nebo 2 metry za základní čárou. To také málokdo chápe.

Bylo mi líto Joanny , možná její horší polovina turnaje byla způsobená slabším výkonem  ostatních. Pak se zlepšila Kristýna, ale to bylo málo. Jen aby to nedopadlo jako se Sergejem . Když chtěl uspět na Olympiádě , tak se vrátil do Arménie.

+0 /-0 | 15.09.2016 19:01

Marek Vokáč

Safra, doktore, povídej. Také chci být chytřejší.

+0 /-0 | 15.09.2016 16:31

doktor

již delší dobu jsou mezi šachisty známé jisté důvody proč by jisté slečny neměly být v týmu.takže kdo je překvapen výsledkem umístěním a hrou,nezná situaci v ženském šachu u nás.

+0 /-0 | 15.09.2016 16:29

Lubino

Tuší někdo na co je manažer reprezentace ? Resp. jaká je jeho přidaná hodnota od věcí co nemůže dělat sám kapitán ? Chápu jeho roli např. u fotbalové či hokejové reprezentace, kde je to otázka 30 a více lidí ale u šachové ? Tam je to přece úzký okruh lidí. 

+0 /-0 | 15.09.2016 15:05

MaX

za špatné výsledky mohou nemužské aktivity. muehe. Ten je dobrý. Přesně tak, schází (prozatím) řešení, rozbor kapitána apod. Můžeme o tom v diskuzi spekulovat, kde taky jinde. Určitě tady nikdo nechce nikoho zhazovat a vymýšlet genderové teorie.

+0 /-0 | 15.09.2016 14:30

Bob von Ostrauburg

Možná bychom měli holkám zakázat studovat a vdávat se, aby mohly věnovat přípravě tolik času, kolik by měly. cheeky Jako nejsem si tak úplně jist, zdali je v tomto nějaký zásadní rozdíl i u holek, které nehrály a které možná mohly a možná nemohly hrát. Mužská repre asi tyto problémy s jinými pro život důležitými aktivitami tolik řešit nemusí.

+0 /-0 | 15.09.2016 14:21

takychciněconapsat

Galantnost pana Navary ve srovnání "krize" hráče rtg 2742 výkonu "pouhých" 2721 s výsledky našich žen je trochu úsměvná. Když něco pokazí chlap, dostane tady čočku, ale něžné pohlaví se neustále utěšuje (i to je možná příčina).

+0 /-0 | 15.09.2016 13:57

Lippan
Davide, děkuji za vyjádření. Vždycky jsem si myslel, že reprezentovat na olympiádě je něco zcela vyjímečného co se velké většině hráčů nikdy nepodaří, a proto nominovaní hráči musí věnovat připravě na takto důležitou akci mimořádnout pozornost, a tedy i svou přípravu. Chtěl jsem vědět, zda někdo kompetentní může posoudit, zda se naše hráčky na tuto akci náležitě připravily, a tudíž tady chyba nebyla a stala se někde jinde ... Příčiny existovat musí, jen jde o vůli je hledat a najít a příště je neopakovat..Říci že život je dost složitý a příčiny nikdo nezná a nedají se najít je příliš jednoduché. Když se nedaří prvoligovému fotbalovému týmu, vetšinou si vedení nechá vypracovat a předložit analýzu neúspěšných výsledků s cílem najít příčiny a zajistit nápravu...To je důležitější než hned vyhodit trenéra...Myslím že i v šachovém sportu se dají příčiny neúspěchu najít.
+0 /-0 | 15.09.2016 13:50

David Navara

Re Lippan: Nejsem si jistý, zda někdo zná příčiny neúspěchu ženského týmu, život je dost složitý. Dokonce i příčiny své slabé hry ve druhé polovině soutěže znám jen částečně a rád bych o nich věděl více. (Byl jsem unavený, ale proč jsem mám někdy více energie a jindy méně?! Chvíli jsem byl nemocný, ale i v takovém stavu někdy umím hrát dobře a jindy ne.) Jednou se daří, jindy ne. Určitě je dobré najít ty klíčové faktory, ale mnohdy to bývá dost obtížné. U olympiády 2014 jsem si příčiny dobrého startu, slavné výhry v sedmém kole i útlumu v těch dalších dokázal rozumově vysvětlit, ale tentokrát jsem si mnohem méně jistý.

+0 /-0 | 15.09.2016 13:09

Lippan
Pokud je hráčka nominována na olympiádu jako reprezentantka českého týmu, je to už samo velkou - a mimořádnou - poctou, a proto by se k tomu měla náležitě postavit. Nominace se uzavírá dost v předstihu, takže se dá - a má neno snad musí - podle toho zachovat a co nejlépe se připravit. Jak fyzicky a psychicky, tak i teoretickou přípravou. Pak by se nemohlo stát, že ve stejnou dobu hraje většina týmu hluboko pod svoje možnosti. V tomu duchu bych rád znal příčiny neúspěchu ženského týmu.
+0 /-0 | 15.09.2016 13:01

Pavel Ch

Výkon u Kristýny Havlíkovéyesyesyes a i ostatní příště zazáří.

+0 /-0 | 14.09.2016 22:25

P.Braun

Reprezentační gratulace patří taky našim holkám, a na olympijských hrách bych od dalších let nechal už konečně hrát i smíšená čtyřčlenná družstva.

 

+0 /-0 | 14.09.2016 22:06

takychciněconapsat

Chybí nějaké řešení. Z článku mám pocit jakoby se autor snažil sdělit, že se jednalo o nešťastnou náhodu s únavou, vůči které jsou hráčky z jiných zemích asi imunní... jenže tyto "únavy" jsou u několika jmen dost časté, možná by mohly být označeny jako letargie a možná potřebují delší odpočinek od reprezentování.

+0 /-0 | 14.09.2016 18:53