Naše děvčata útočí na desítku

14.08.2014 06:25 | Šachová olympiáda 2014

Čtyři vítězné zápasy v řadě vyhouply české reprezentantky na jedenácté místo průběžného pořadí a když se zadaří v dnešním posledním kole s Kazachstánkama bude z toho minimálně první desítka.

Vítězná šňůra začala v 7. kole, když naše děvčata porazila 3:1 o dvě místa výše nasazené Lotyšky. Následující dva zápasy s Islandem a Dánskem zvádl český výběr v roli favoritek na výbornou. V předposledním kole nebylo o napětí nouze. Hráčky Uzbekistánu hrály velmi houževnatě a na druhé šachovnici dokázaly zaknihovat výhru, na naší straně kontrovala Kristýna Havlíková a Tereza Olšarová.

Česká republika vs Uzbekistán (zdroj: fotogalerie Ladislava Palovského)

Konečná výhra 2,5:1,5 posadila český výběr před posledním kolem na průběžné 11. místo. Do cesty se staví sedmnácté nasazené Kazachstánky.


Závěr zápasu mužů sleduje i kapitán ženské reprezentace Petr Hába a Kristýna Havlíková
(zdroj: fotogalerie Ladislava Palovského)


-
. kolo -


  11. Czech Republic (CZE / Rtg prům.:2253, Kapitán: HABA Petr


JménoRtg1234567891011BPRp
1WIMHavlikova Kristyna2215
01½½01101
5.092305
2WIMOlsarova Karolina223710
1½01½10
5.092200
3WGMSikorova Olga22891½1½½1011½
7.0102273
4WIMOlsarova Tereza227111110
1111
8.092420
5
Novosadova Kristyna21741
1

½




2.532174
152x 14918x Petr Boleslav
Fotogalerie
Komentáře (152) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
Morphynista

Hodně lidí si možná přeje zemřít za šachovnicí, ale určitě ne ve 45 letech, jako Ališer Arnakulov z Uzbekistánu. Někdo může i argumentovat, že lepší umřít takhle, než se trápit s nevyléčitelnou nemocí. Může to být pravda, ale nikomu bych nepřál, aby se na to musel dívat jako členové družstva, přátelé nebo rodinní příslušníci, jako třeba syn Kurta Meiera, který hrál vedle svého otce na 1.šachovnici...

+0 /-0 | 15.08.2014 14:28

noELO

ad Pavel Čapek: yesyes - druhý palec nahoru  za  pojmenování senátora, nyní europoslance Štětiny  - v Senátu bylo za osm let jeho možná jedinou pracovní náplní bojovat za zákaz KSČM, v Bruselu ? ? ?  

ad Morphynista: souhlasím s názorem o "krásné smrti" - zdá se, že oba pánové olympiádu se ctí dohráli. Přál bych si zemřít právě takhle - nemyslím, že by se jednalo o cynismus. Čest jejich památce.

+0 /-0 | 15.08.2014 13:44

Carlos

 Pavel Capek - hezky napsané yes

+0 /-0 | 15.08.2014 10:21

Morphynista

Velmi smutný závěr olympiády. Na šachových webech se můžeme dočíst, že zemřel další hráč , člen týmu ICCD. Po skončení posledního kola zkolaboval ve svém hotelovém pokoji a ani jeho se už nepodařilo zachránit...sad

+0 /-0 | 15.08.2014 09:19

Pavel Capek

kedvis7 - Koho vlastně nenávidíme a proč?

Dobrá otázka ! Lidé bez vlastního úsudku se hodně nechají ovlivnit masovými médii.

Takže za minulého režimu se miloval Sovětský svaz a nenáviděly USA, zatímco dnes je tomu přesně naopak. Někdy mám dojem, že to píšou ti stejní novináři ( např. senátor Štětina ).

Stádo se nechá ovlivnit a už Jožka Goebbels říkal : Stokrát opakovaná lež se stává pravdou !

+0 /-0 | 15.08.2014 08:38

kedvis7

Znám hodně Rusů i Ukrajinců. Mám i hodně přátel z jiných zemí. Koho vlastně nenávidíme a proč? Vítězství nad Rusy je pro mě cenné jen z pohledu síly a ne z pohledu politiky. Jinak děkuji našim reprezentantům za dobrou reprezentaci ČR. Jejich hra se mi líbila :-) Gens una sumus!

+0 /-0 | 15.08.2014 00:35

Pokyn
Jak jsem tady kritizoval VB za netýmové chování, tak teď už jen pozitivně: už jen pro ten zážitek s Ruskem stálo za to ztrácet čas sledováním onlajnů... nemohu se ubránit (s ohledem na politickou situaci) jisté analogii s rokem 1969 a dvojnásobným hokejovým přemožením sborné. Jsou prostě vítězství, na která se nezapomíná... a 3:1 z Trömse mezi ně jistě patří.
+0 /-0 | 14.08.2014 23:10

Josef

Rozhodně zůstane v paměti historické vítězství mužů nad Ruskem. I příkladná bojovnost - pořád bylo na co koukat. Na druhou stranu je pro mě velikým překvapením, že naši nedokázali z posledních 4 kol (16 partií!) vyhrát jedinou. Že by fyzička, nebo nějaký jiný skrytý důvod? Výsledek při švýcaru v podobně velkém turnaji je - jen s mírnou nadsázkou - o posledních 2 kolech. A jelikož jsme nedokázali ani jednou vyhrát v posledních 4 kolech, tak to prostě happy end být nemohl.

 

Občas více stranou, než by zasluhovaly, zůstaly ženy. I ony skvěle bojovaly a 1 zápas je dělil od historické 1 desítky. I tak skončily lépe než nasazené a rozhodně zaslouží pochvalu. Úctyhodné jsou i individuáln í výsledky Kristýny a Terezy, i když celé je to hlavně o týmu.

+0 /-0 | 14.08.2014 21:39

Ota Válek

Olympiáda byla velmi zajímavá, na dva týdny mne přikovala k obrazovce. Budeme si pamatovat slavné vítězství nad Ruskem. Hra pana Navary byla až na poslední partii velice aktraktivní a invenční. Mám radost z bronzové medaile novoboráka Sasikirana. Musíme si, bohužel, přiznat, že naši muži patří k nejneúspěšnějším týmům první dvacítky z hlediska propadu umístění vůči nasazení.  

+0 /-0 | 14.08.2014 20:25

Rdm
Celkové umístění mužů je asi neúspěch (ve smyslu, že jsme skončili hůř než jsme byli nasazení), ale hra se mi líbila. Po skvělém zápasu s Ruskem nám asi fakt došel benzín, v dalších zápasech jsme nevyhráli ani jednu partii.
+0 /-0 | 14.08.2014 20:01

JanV

Morphynista: nemyslim to cynicky, ale svym zpusobem hezka smrt, ne?

Jinak velka gratulace nasim krasnym damam, predvedly dobry vykon.

A chlapi taky nehrali zle, jen meli trochu sachovou smulu, ale urcite se neni za co stydet.

 

+0 /-0 | 14.08.2014 19:31

Morphynista

Poslední kolo olympiády poznamenala bohužel tragická událost. 67letý Kurt Meier, Švýcar, hrající za Seychely, dostal v průběhu zápasu infarkt a i přes okamžitou lékařskou pomoc zemřel. http://www.schach-welt.de/BLOG/blog/trauriger-abschluss

+0 /-0 | 14.08.2014 19:00

plzenak

A nyní ženy. Celkově 21. (nasazení - 27.), což můžeme považovat za solidní výsledek. V týmu zářily především Kristýna Havlíková, která připisuje 34 bodů na ELO a Tereza Olšarová, která připisuje bodů 18. Ani ostatní dámy si nevedly nijak špatně, výsledkem je slušné celkové umístění a dobrý celkový dojem.

+0 /-0 | 14.08.2014 19:00

plzenak

Zhodnocení - nejprve muži. Celkově 26. (nasazení - 16.), tedy šedý průměr, jako obvykle. A opět jako obvykle nás táhly první dvě desky - David Navara a Viktor Láznička. David Navara absolvoval velmi vydařený turnaj, až na kolaps v posledním kole v partii s Aronjanem. Za jeho nejlepší výkon považuji partii proti Griščukovi. Solidní turnaj absolvoval i Viktor Láznička, jen by se měl vyvarovat podobných kiksů jako v partii s Bacrotem, kdy spotřeboval 70 minut na tah a pak mu ztracený čas velmi chyběl. Zbyněk Hráček se ukázal hlavně jako "držák", když dokázal zachránit několik velmi podezřelých pozic, ovšem jeho hře chyběla dravost - často se zdálo, že cílem není vyhrát, ale hlavně neprohrát. Občas je půlka málo. Vlasta Babula by měl lézt domů kanálama za to, co předvedl v utkání s Bělorusy. Zdá se, že by mu spíše svědčila úloha náhradníka, který se posílá do zápasu s cílem "hlavně neprohraj, snaž se to rychle způlit". Martin Petr nedostal mnoho šancí se předvést, smolná porážka se Sedlakem a záchrana špatné pozice s Edouardem nám o jeho hře moc neřekly. Co se týče celého týmu, v paměti určitě zůstane historické vítězství nad Ruskem, jinak ale není moc na co vzpomínat. Týmy jako Bělorusko či Rumunsko musíme porážet, pokud chceme alespoň pokukovat po první desítce celkového pořadí.

+0 /-0 | 14.08.2014 18:51

Morphynista
+0 /-0 | 14.08.2014 18:44

nvmea
jen pro zajímavost a na zamyšlení, první desky prvních dvou týmů, Wang Yue a Leko, uhrály dohromady mínus 1
+0 /-0 | 14.08.2014 18:14

Galectin
Kdž se podíváte na rating performance každého našeho hráče, tak v podstatě celkově odehráli co se od nich čekalo, takže nic strašného se nestalo. Jen je potřeba si na rovinu říct, že v tomto složení máme tým na cca 25. místo. Výhrady budou asi ke špatnému střídání hráčů a unavení obou našich předních hrotůa totální absence plnohodnotné pětky s maximální dravostí a drzostí...Je potřeba potlačit remízy a propašovat výhry na zadních deskách, jinak v dnešní těžké konkurenci nelze uspět....
+0 /-0 | 14.08.2014 18:11

LuboChess
Pre Bolka (Frank Brady - tipovačka) nikto neuhádol, keďže ani jeden z cca 50 nedal Indiu na bronzovú dokonca ani inú medailovú priečku. len 1 tipujúci Sven Olafson uhádol zlato Číny (avšak tip 2. RUS, 3. AZE i keď o 2 posunuté priečky nevyšiel), čiže bol relatívne najbližie Johny the Scar uhádol striebro Maďarska (len tip na 1. FRA a 3. AZE nevyšiel) mimo súťaž moja maličkosť uhádla presne umiestenie Slovenska - 37. miesto ak si pozriete príspevok z tipovačky: "tak SR (i keď ani srnka netuší) - 37. miesto (spolieham sa skôr na ženy SR)
+0 /-0 | 14.08.2014 18:09

Zdeněk Janda

Zaujalo mě (u mužské repre) :

- historické vítězství nad Ruskem...

- skvělý výkon Davida na 1.šach (připíše body) , dobrý výkon Viktora (zůstal v podstatě na svém) a Zbyňka (též něco připíše) , Vlasta byl v plusu, ale něco málo odepíše. Takže souhlas s rytířem , žádný propadák.

- nejlepší on-line přenos z takové masové akce , co jsem kdy sledoval , celou Olympiádu jsem si díky tomu dobře vychutnal . Byla opravdu zajímavá.

- Nikdo netipoval , že na stupínku nebude žádný tým z bývalého SNS . Druhé místo Maďarska je skvělé , rovněž suverénní výkon Číny málokdo čekal. Vyhrála zaslouženě.

Jsem zvědav na zhodnocení účasti kapitánem i Svazem smiley...

+0 /-0 | 14.08.2014 18:03

Ofelia
Prvni je ta odporna čínska sněť!
+0 /-0 | 14.08.2014 18:02

LuboChess
Ešte okrem pohára Hamiltona-Russela - muži a Viery Menčíkovej ženy - nezabúdajme ani na hodnotenie do pohára Gaprindašviliovej (mix muži ženy zrátané) tam skončilo ČR - 23 a Slovensko 26 miesto ale s rovnakým počtom bodov 28 (teda v skupina štátov 22 až 31) poradie 1. Čína 2. Rusko 3. Ukrajina ČR bolo o bod lepšie v mužoch, Slovensko zas o bod v ženách
+0 /-0 | 14.08.2014 18:00

LuboChess
Konečné poradie muži: zlato - Čína (historické prvé zlato), striebro - Maďarsko, bronz India (tiež historický) Slovensko 37. (ako 36 nasadené) s 13b (v skupine 35-60 miesto) ČR - 26 s 14 b. (skupina 24-34 miesto)
+0 /-0 | 14.08.2014 17:59

Ofelia
Skvěle Indove, bez Ananda a Harikrisny bronzovi!
+0 /-0 | 14.08.2014 17:58

rytir

Když se navíc podíváme na individuální výsledky, tak je zřejmé, že žádný z našich hráčů nezklamal. http://chess-results.com/tnr140380.aspx?lan=5&art=20&fed=CZE&flag=30&wi=821

+0 /-0 | 14.08.2014 17:56

rytir

Takže výsledek 26.místo. Celkově je to neúspěch, ale není to propadák.

+0 /-0 | 14.08.2014 17:51

Pavel Ch

K senzačnímu osmému místu chybělo, aby se dnes partie točily opačným směrem...(třeba by pomohlo hrát na jižní polokouli).

+0 /-0 | 14.08.2014 17:47

Galectin
Já jen dodám, že kazašky se kterými holky dnes prohrály, skončily šesté, takže při vítězství mohl náš ženský tým tu první desítku uhrát....Sice škoda, ale celkově dámskému týmu za celý olympijský turnaj patří jen pochvala!
+0 /-0 | 14.08.2014 17:45

LuboChess
Konečné poradie ženy: zlato - Rusko, striebro - Čína, bronz Ukrajina Slovensko 17 (ako 18 nasadené) s 15 bodmi (v skupine na 10 až 18 mieste) Česká republika 21 miesto - 14 bodov (skupina 19-26 miesto)
+0 /-0 | 14.08.2014 17:08

Pavel Ch

claymes:

Jiné (jestli spravedlivější je věc subjektivní) vymyšleno jest - ve swissu, "klasické" nasazení, nazvěme.

Zde se používá "olympijské". Zatímco klasické dělí, jak známe, na poloviny dle nasazení (prům. ela), tedy třeba 1. s 6., 2. s 7, .....5. s 10 (čísla dle prům ela). Tak olympijské dle toho jak v turnaji tým hraje. Tedy dle pomocného hodnocení. Kdo je nejlepší (s nejlepším pom. hodn.) v bodové skupině, má toho nejhoršího (tedy s nejhorším pom. hodn.). Tedy 1-10, 2-9, .....5-6.  Pak tam hrají barvy roli (střídání), sehrané vzáj. zápasy, ale to známe. Takže cca čísla v uvedeném příkladu.

Každý systém má své výhody/nevýhody, vše bylo stanoveno předem, tak na něco se vymlouvat nemá smysl. Kdyby bylo systémem "klasickým", tak bychom potkali, ne elově slabší, ale elově silnější, soupeře v předchozích kolech. A olympiáda by dopadla celkově jinak. Pro koho lépe, pro koho hůře, můžem špekulovat, ale to nemá cenu. Berme to, že je to spravedlivější systém, než MS v jiných spotech (play-off), kde jedna prohra na blbé penalty v osmifinále znamená konečnou.

+0 /-0 | 14.08.2014 17:00

morboj

Máme hodně dobrých, ba výborných hráčů vyškolených počítačem. Ale hrát na krev, nadoraz, tak jak to kdysi uměli naši šachoví velikáni, umí jen málokdo. A tak 2. místo z Olympiády si i nadále budeme moci užít jen ve starodávných bájích a hrdinských zpěvech. Jaká to škoda !

+0 /-0 | 14.08.2014 16:41

rytir

Už je to opravené, takže to opravdu skončilo 3:1.

+0 /-0 | 14.08.2014 16:17

Ofelia
Pokud s Viktorem po tom mučení uzavřel mír, tak je hodně nad věcí!!
+0 /-0 | 14.08.2014 16:17

rytir

Teoreticky remíza nejde vyloučit (třeba ukol neprohrát, aby mužstvo vyhrálo). Ale pozice byla zcela janě beznadějná, není to technická chyba?

+0 /-0 | 14.08.2014 16:16

Galectin
To iracionální leknutí Vlasty že dáma vleze na dámské křídlo v minulém kole přišlo náš tým pěkně draho...Jinak souhlasím, že David neměl hrát hned od prvního kola a raději šetřit síly na závěr. Jinak Zbyněk s Vlastou za obranu lepších hráčů zasluhují pochvalu, ale jak mají pomoci týmu v nouzi vyhrát, je průšvih....A 10 remíz na 3 4 desce za pět kol je na olympiádu trochu moc.....
+0 /-0 | 14.08.2014 16:13

Zdeněk Janda

Já tam vidím 1/2?

+0 /-0 | 14.08.2014 16:10

rytir

Kolikátí asi skončíme po prohře 3:1?

+0 /-0 | 14.08.2014 16:07

giocozo
strelec - Ano, proti tomuhle samozvanému kapitánovi je kapitán Schettino, z vraku Concordie, naprostý andílek.
+0 /-0 | 14.08.2014 16:04

rytir

V.Láznička ještě statečně pokračuje v beznadějné koncovce.

+0 /-0 | 14.08.2014 16:01

strelec

ad rytir 15:53) napadení v diskuzi vypadá jinak. Stačí kouknout třeba na kpt.mařákano u jineho článku.

+0 /-0 | 14.08.2014 15:57

rytir

Sargissijan zahrál na jistotu Dd3+! a po výměně dam by již měl partii dovézt do vítězného konce.

+0 /-0 | 14.08.2014 15:57

giocozo
Ano, ,,železně,, klidný. :)
+0 /-0 | 14.08.2014 15:54

rytir

giocozo: Já jsem klidný, ale nemá smysl vést s někým hádku. Na napadení v diskusi je asi často lepší nereagovat.

+0 /-0 | 14.08.2014 15:53

giocozo
Fish možná, ale stockfish ?
+0 /-0 | 14.08.2014 15:52

giocozo
Tak nervy evidentně ztrati rytir, když svůj příspěvek, o ztrátě nervů Homunkuluse, vymazal.:)
+0 /-0 | 14.08.2014 15:51

Ofelia
Rytíř je tu spásou pro ty, co si na chessbomb ještě nevšimli okýnka dole nalevo. Je to takový místní stockfish
+0 /-0 | 14.08.2014 15:50

rytir

 Nyní již oba hráči mají málo času a dějí se chyby na obou stranách.

+0 /-0 | 14.08.2014 15:50

rytir

Zahrál to dobře po 50.Dd3 Jf2 51.Dxd4 by vznikla nakonec koncovka, kde by měl šancí méně.

+0 /-0 | 14.08.2014 15:46

Zdeněk Janda

A Viktor má šanci na plichtu...

+0 /-0 | 14.08.2014 15:38

Homunkulus

Rytíři, fakt sem musíte opisovat ten motor? no

+0 /-0 | 14.08.2014 15:38

rytir

Nyní V.Láznička ztrácí kvalitu, velká síla centrálně umístěných jezdců to vynucuje. 50.Vxd4 Dxd4 51.De2 ještě znamená, že může bojovat.

+0 /-0 | 14.08.2014 15:38

rytir

Ale již také neraguje nejlépe 48... b5 bylo slabší než 48...Jf2! a b5 až potom.

+0 /-0 | 14.08.2014 15:36

rytir

A zdá se, že svou příležitost nepustí a zahrál 47...f4! nyní je již pozice V.Lázničky beznadějná.

+0 /-0 | 14.08.2014 15:33

rytir

Pozice Sargissijana je vyhraná, ale na jasnou výhru vyžaduje již taktické akce. A uvidíme, zda na toto přeorientování se je připraven.

+0 /-0 | 14.08.2014 15:32

Zdeněk Janda

Až na poslední kolo jsme si na los nemohli naříkat ...

+0 /-0 | 14.08.2014 14:58

lmouse

hezky to napsal marek

+0 /-0 | 14.08.2014 14:49

nvmea
jenže my jsme měli velmi "dobrý" los už 3x předtím a nedokázali toho využít, že jsme chytli Arménii je jen důsledek...
+0 /-0 | 14.08.2014 14:46

Carlos

Herně to bylo podle mne lehce nad průměrem, ale výsledkově si myslím, že repre nesplnila plán (do 16. místa?). A do budoucna by se měla vyřešit situace 4-5 hráče, kde nás bota asi tlačí nejvíce.

 

+0 /-0 | 14.08.2014 14:46

rytir

Je to neúspěch, máme na víc. Je fakt, že nepříjemný los - těžký soupeř v posledním kole to dost zhatil, protože poslední kolo je důležité.

+0 /-0 | 14.08.2014 14:40

marek

No tak výsledkově to letos nedopadne, herně se mně to ale líbili víc než minule. Pan Navara bude asi hosdně smutný, takový konec mu jistě nikdo nepřál, na druhou stranu byl ve všech kolech vyjma posledního oporou. Celkově bych řekl, že letos jsme fakt měli smůlu. Dotáhnout lepší partie nebo chytit lepší los a byly bychom v té desítce. I přes ten výsledek mužů si myslím, že to byla herně dobrá olympiáda. Pánové a díky za ni.

+0 /-0 | 14.08.2014 14:39

rytir

A dal 42...Dd5 hnedka, což je taky dobrý tah, a Jc6 když bude chtít, tak může zahrát v příštím  tahu. Nechtěl bych být bílý.

+0 /-0 | 14.08.2014 14:38

rytir

42...Jc6 43.Se3 Dd5 vypadá za černého hodně dobře.

+0 /-0 | 14.08.2014 14:37

Zdeněk Janda

Hm,už to vidím...Jc6 - a5. To se bude blbě bránit. Je to zdechlé...

+0 /-0 | 14.08.2014 14:35

rytir

Po senzačním vítězství nad Ruskem jsme nedokázali na to navázat.

+0 /-0 | 14.08.2014 14:34

MaX
rusku kazíme buchvolc :) (ne že by se na něj hrálo) No měli jsme asi navíc než na třetí desítku
+0 /-0 | 14.08.2014 14:33

rytir

Tak to asi neviděl, ale i tah 41...Je7 co zahrál, má zajišťuje jasnou převahu. Dámu umístí Dd5 a bílá pozice trpí slabým pěšákem d4 a ty věže se tam také pletou.

+0 /-0 | 14.08.2014 14:33

faust

To je strašná masáž, co ten Láznička dostává...

+0 /-0 | 14.08.2014 14:31

Zdeněk Janda

U nás bychom asi nabídli remízu z pozice síly , a jeli (družstvo) s radostným pocitem domů ...

+0 /-0 | 14.08.2014 14:31

rytir

Tak nyní může Sargisijan udělat i kombinaci 41...Jg3 a po újezdu věže 42...Jb4+ 43.axb4 Dd5+ a získá kvalitu zpět a měl by pozici téměř vyhranou.

+0 /-0 | 14.08.2014 14:31

ddf

Tohle uz Viktor nevyhraje sad​.

+0 /-0 | 14.08.2014 14:25

Zdeněk Janda

Černí jezdci stojí dobře , Viktor bude obtížně hledat aktivní plán, pokud tam nějaký je...

+0 /-0 | 14.08.2014 14:22

kiklos

Blahopřeji Kristýně k výbornému výkonu během celé Olympiády, poslední partie byla zlatou tečkou.

Tereza i Olinka asi prohrají a Kája k tomu již také nemá daleko. Rád bych se pletl.

+0 /-0 | 14.08.2014 14:21

rytir

Sargisijan má pěšáka za kvalitu, ale jeho jezdci jsou překrásní, pozice V.Lázničky se mi vůbec nelíbí, ale ještě se hraje a rozhodnuto není.

+0 /-0 | 14.08.2014 14:21

plzenak

A těžce chybuje i Tereza.

+0 /-0 | 14.08.2014 14:20

Pavel Ch

Soupeřka Týny kryla mat a myslela, že kryje ten na h2 stále. On tam byl i jiný. Nebo ji to už nebavilo. v každém případě 1:0yes. Na dalších deskách se ještě budou točit věci.

+0 /-0 | 14.08.2014 14:19

plzenak

Kristýna zavěsila. Soupeřka si nechala dát jednotahový mat??? Otázka ale je, jestli se to neotočí, Karolína i Olga mají složité pozice.

+0 /-0 | 14.08.2014 14:18

rytir

Nyní může Sargissian zahrát 36...Jxg3 a již by to bylo pro něj lepší pak.

+0 /-0 | 14.08.2014 14:17

marek

No jestli je čas dobře, tak má p. Láznička dost málo prostoru na přemýšlení a nedivil bych se, kdyby přišla chyba... Na jeho výhru bych si už nevsadil.

+0 /-0 | 14.08.2014 14:16

Zdeněk Janda

A Týna nasadila mat ...

+0 /-0 | 14.08.2014 14:15

rytir

Takže se nám hraje poslední partie za stavu 1:2. Soupeř V.Lázničky má poziční kompenzaci za kvalitu. Výsledek partie zatím zůstává otevřený a může dopadnout jakkoliv.

+0 /-0 | 14.08.2014 14:14

kiklos

Tak Olinka nabídla soupeřce zadarmo pěšce, ale ta si toho naštěstí nevšimla, uf

+0 /-0 | 14.08.2014 14:12

plzenak

Problémy má ovšem Karolína na dvojce, na trojce je to houpačka - 25...V8d5? 26.Ve2? (26.Ve3! +-)

+0 /-0 | 14.08.2014 14:10

kiklos

U Terezy je časová tíseň a obě střídají krásné tahy se slabšími, nervák. U Káji je to také nejistota. U Olinky to opticky vypadá dobře, ale asi tam nic není.

Takže celkově zápas stále trojtip

+0 /-0 | 14.08.2014 14:07

raflar
Partia, ktorá by mala zaujímať Vana : GM Alexei Shirov - GM Ján Markoš Dôvod je tu : 1.4. France - Czech Republic 3 : 1 / Mitropa/
+0 /-0 | 14.08.2014 14:03

lmouse

Čína vyhrála olympiádu!!

+0 /-0 | 14.08.2014 14:01

kiklos

Kristýna 1, Kája a Olinka drží vyrovnané pozice a rozhodne partie Terezy, která stojí objektivně hůř, ale tam se to bije hlava nehlava. Krásný zápas.

+0 /-0 | 14.08.2014 14:00

plzenak

Je tam 29...Dc5+, možné varianty jsou 30.Kf1 De3 31.Dc8+ Ve8 -+ nebo 30.Kh1 Df2 31.d6 Ve2 32.Dc8+ Je8 33.Dh3 Jxd6 -+

+0 /-0 | 14.08.2014 14:00

giocozo
rytir - Presně tak. Jedině s Movsesjanem v sestavě by jsme měli šance na příčky nejvyšší.
+0 /-0 | 14.08.2014 13:59

giocozo
Tak si také vsadím. :) Reálný výsledek bude od 2 : 2 do 3 : 1 pro Arménii. Remíza podle průběhu bude úspěch.
+0 /-0 | 14.08.2014 13:58

rytir

Škoda, že jsme si kdysi nechali utéci S.Movsesjana,  teď by za nás mohl hrát třeba na 2. šachovnici a mohli jsme bojovat o medaile.

+0 /-0 | 14.08.2014 13:58

lmouse

realisticky vzadu remizujeme, Viki vyhraje 2-2 wink

+0 /-0 | 14.08.2014 13:55

plzenak

Teď jestli Kristýna najde manévr 29...Dc5+ 30.Kh1 Df2 s dalším Ve2, je partie vyřízená.

+0 /-0 | 14.08.2014 13:55

rytir

V.Láznička nestojí hůř, ale jeho soupeř, který stál hůř ze zahájení se zmocnil iniciativy, tudíž bych se bál vsadit na bílého. Z.Hráček stojí hůř a sice by remízu uhrát mohl, ale je to obtížné. V.Babula drží vyrovnanou pozici, ale iniciativa je více na straně černého.

+0 /-0 | 14.08.2014 13:55

plzenak

Kristýna Havlíková je vyhraná. Získává druhého pěšce, ještě to ale bude muset dotáhnout.

+0 /-0 | 14.08.2014 13:51

rytir

A jak to vypadá realisticky? Na prohru 3:1 nebo 3,5-0,5.

+0 /-0 | 14.08.2014 13:50

ddf

Tak Zbynek ma vyrovnanou pozici. 

+0 /-0 | 14.08.2014 13:49

lmouse

oba naši vzadu na 9 minutách...

 

+0 /-0 | 14.08.2014 13:49

rytir

Davidovi asi nesedlo zahájení, v tom bych viděl chybu. Teoreticky ale ještě máme šanci. V.Láznička na druhé má nejasnou pozici, to jeho výhrou může skončit. Z.Hráček stojí špatně, ale není prohraný a ještě by mohl zremizovat. A V.Babula má při málo figurách lepší pěšcovou strukturu, za kterou má soupeř aktivitu - tam při troše štěstí je výhra možná. 2,5-1,5 - to je nejoptimističtější scénář. Ten pesimistický je, že prohrajeme 4:0.

+0 /-0 | 14.08.2014 13:48

plzenak

Čína ještě může doufat v double. V utkání Rusek s Bulharkami sice stojí na výhru Kostenjuková, ale jako Lahnová, tak Guninová stojí dost podezřele.

+0 /-0 | 14.08.2014 13:44

giocozo
plzenak - Prstová chyba určitě né. Od 23. tahu Dc6 ?! místo Db5 to David uchopil za špatný konec a dělal chybu už v každém tahu.
+0 /-0 | 14.08.2014 13:42

Jablko-malum

Škoda, přeškoda, že slabá chvilka přišla v posledním kole. Přitom za 9. a 10. kolo si pan Navara určitě zasloužil víc než bod a potom tohle. I tak na celé Olympiádě nám byl největší oporou. Konec turnaje je prostě v kopru.

+0 /-0 | 14.08.2014 13:41

plzenak

Únava? Kdyby to bylo předevčírem (pátý zápas v řadě), tak neřeknu ani popel. Ale po volném dni? Nemohlo jít třeba o prstovou chybu? Mínil hrál b6, ale myšlenkami byl o pár tahů dál a omylem přetáhl na b5? David hrál v Tromso jinak výborně, tohle je pro něj hodně smolný konec turnaje.

+0 /-0 | 14.08.2014 13:35

kiklos

Škoda, zápas mužů přestává být zajímavý. David prohrál, Vlasta na tuty remizuje, Zbyněk se bude zoufale bránit a jen Viktor má ještě otevřenou partii.

 

U děvčat je to o hodně zajímavější. Kristýna to sází jak z partesu - to je prostě paráda. Její hra v téhle partii nějak neodpovídá jejímu elu.

Kája drží rovinu.

Olinka už je mírně na výši, tyhle pozice jí sedí, věřím v bod.

U Terezy se to přelévá, z jasné výhody hrubka a pak nepřesnost soupeřky. Je vidět, že ani jedna této pozici nerozumí do hloubky a tak rozhodne příštích pár tahů a nějaké drobné přehlédnutí taktiky.

+0 /-0 | 14.08.2014 13:33

ddf

Jedine, kdyby Viktor vydoloval bod. Ja mu verim wink.

+0 /-0 | 14.08.2014 13:30

Morphynista

Je to škoda, prohrát s Aronjanem po boji není žádná ostuda, ale udělat dvě hrubky za sebou...Přikláním se k názoru, že velký podíl na prohře měla únava. Znovu se asi objeví spekulace, zda neměl David v prvních dvou kolech jeden zápas vynechat a dát příležitost Martinu Petrovi...

+0 /-0 | 14.08.2014 13:28

ddf

Dnesni Davidovi partie je skoda. Asi unava, ale tu by mel David zvladnout. Holt skoda, ze dneska asi slitnem hodne dolu. Ani vyhra nad Ruskem nas nezachrani pred mistem kolem 25. mista a i hur.

+0 /-0 | 14.08.2014 13:26

Morphynista

Zápas se bohužel nevyvíjí dobře, alespoň jedna potěšující zpráva přišla ze zasedání Valného shromáždění FIDE. Došlo ke zmírnění pravidla, týkajícího se zákazu nošení mobilů do hracího prostoru. Podle nové úpravy by to mělo být možné, doufám, že se co nejdřív dozvíme přesné znění článku...

+0 /-0 | 14.08.2014 13:24

romison
a cina si jde pro titul to vypada
+0 /-0 | 14.08.2014 13:21

pawn

Už jednou jsem viděl, jak David proti Aronianovi přetavil v několika tazích bílými minimální výhodu ve Španělské obraně do naprosto prohrané pozice, ale dnes to byla ještě prudší skluzavka. Totálně mu opět proti stejnému hráči vypnul motor v hlavě. Asi jen sám ví proč.

+0 /-0 | 14.08.2014 13:21

giocozo
ddf - Svoji daň si musela vybrat únava. Gratulace Davidovi ke skvělému celkovému výsledku a hodně štěstí do dalších bojů.
+0 /-0 | 14.08.2014 13:20

ddf

Kompl hlasi u Davida misto 24 - b5 daleko lepsi 24. - b6 a je vse v pohode.

+0 /-0 | 14.08.2014 13:16

ddf

Zbynek taky stoji blbe. Tohle nedopadne dobre.

+0 /-0 | 14.08.2014 13:15

Zdeněk Janda

I já u Davida tah Kd7 nepochopil. Poslední zápasy našim hochům vůbec nevycházejí. Došel benzín , došel dech ...

+0 /-0 | 14.08.2014 13:15

ddf

Kdyby David zahral 23. - Db5, tak to bylo vse v pohode.

+0 /-0 | 14.08.2014 13:14

marek

Doufám, že vidle u Davida, to bude snad nějaká chyba v přenosu, to není možný

+0 /-0 | 14.08.2014 13:13

pawn

David konec, porazil se sám na primitivní taktiku.

+0 /-0 | 14.08.2014 13:11

romison
a David to dojeal takticky :(
+0 /-0 | 14.08.2014 13:10

pawn

Tak Davidovi zřejmě bylo líto, že zatím jako jediný ještě neprohrál. Od tahu Ja5 to s ním jde z kopce a tah b5 může být hřebíček. Vůbec jsem jeho koncepci s králem na d7 nepochopil.

+0 /-0 | 14.08.2014 13:10

ddf

A David je prohranej. Tak to dneska nevypada dobre.

+0 /-0 | 14.08.2014 13:10

romison
ach jo, ten vlasta asi neumi hrat tak, aby sel do vyhody, on to umi snad vsechno jen zplostit do remizy
+0 /-0 | 14.08.2014 13:09

ddf

Zbynkuv tah 20. - exf4 je pro me zahadou.

+0 /-0 | 14.08.2014 13:07

ddf

Zbynek zahral chybu. Ted to ma nahnuty.

+0 /-0 | 14.08.2014 13:02

pawn

A pozice se (kromě Viktora) zhoršují a zhoršují každým následujícím tahem. Mám strach.

+0 /-0 | 14.08.2014 13:02

ddf

A je po vyhode u Vlasty.

+0 /-0 | 14.08.2014 12:36

Zdeněk Janda

Hm, tak tahu Jf6 nerozumím , to vypadá pro Vlastu slibně

+0 /-0 | 14.08.2014 12:31

ddf

Babuluv souper zahral chybu. Ted g4 a Vlasta stoji vyborne.

+0 /-0 | 14.08.2014 12:31

Zdeněk Janda

pik f3 se mi zdá být slabší..

+0 /-0 | 14.08.2014 12:30

ddf

Babula hraje na vyhru. Vypada to na peknou divocinu.

+0 /-0 | 14.08.2014 12:28

Zdeněk Janda

Vlasta pouští černou věž na e2. Že bych šel Kh3 , to by se mi nechtělo...

+0 /-0 | 14.08.2014 12:26

lmouse

:-) taky mám "tajnej" tip ze Vlasta bude dnes za hrdinu, ale nerad bych to zakřik. wink

+0 /-0 | 14.08.2014 12:25

pawn

Tak Babula se zřejmě rozhodl, že nám to dnes všechno vynahradí a nebojí se komplikací po exf5. Dneska palec nahoru na začátku boje, ať to skončí jakkoli.

+0 /-0 | 14.08.2014 12:21

ddf

Dneska verim Viktorovi, ze vyhraje wink

+0 /-0 | 14.08.2014 12:13

ddf

Tak Davidovo 19. - Ja5 nebylo optimalni.

+0 /-0 | 14.08.2014 12:09

MaX
safra, ještě, že jsem nevěřil odkazu výše, že olnine začína ve 14:00. Tak jdeme na to.
+0 /-0 | 14.08.2014 11:57

lmouse

partie kola je Šak-Naka, jsem zvědav jestli si Naka s tou bramboračkou nabije hubu.

+0 /-0 | 14.08.2014 11:54

lmouse

zajímavé zahájení hraje supersolidní Kramnik

+0 /-0 | 14.08.2014 11:48

Zdeněk Janda

Zatím klid. Pohled vedle - Magnusenovi se s Elem 2311 hrát asi nechtělo smiley..

+0 /-0 | 14.08.2014 11:43

ddf

Pocitac hlasi, ze David stoji lip.

+0 /-0 | 14.08.2014 11:42

kiklos

Chválím všech osm hráčů zápasu našich mužů s Armény. Všichni hrajou otevřeně a všechny čtyři partie mají velký náboj. Líbí se mi to.

 

Soupeřka na první šachovnici pustila Kristýnu k Jb4, ten kůň se moc neměl kudy dostat do hry a vypadalo to zle. Nyní je to již vyrovnané.

Kája hraje strašně pasivně.

Olinka má klidnou rovnou pozici.

Terka dostává pozici, kde je velký potenciál k útoku na krále. Zatím je to vyrovnané, ale myslím, že jí to sedí.

+0 /-0 | 14.08.2014 11:41

ddf

Tak kdyz Viktor zahraje h3 s dalsim e5 stoji velmi dobre. 

+0 /-0 | 14.08.2014 11:38

ddf

Viktorova partie je zajimave zahajeni. David v klidu s Levonem.

+0 /-0 | 14.08.2014 11:13

lmouse

Petr Nedvěd hrál za Kanadu ze zištných důvodů a na stará kolena ho vzali do české repre a lidi mu fandili...

Já Katce budu fandím i teď a budu fandit i kdyby v USA zůstala, stejně jako Lence, nebo třeba Sergejovi, ale tomu ne dneska :-)

+0 /-0 | 14.08.2014 11:09

Jablko-malum

Já vím, že paní Němcová měla své důvody, které snad byly pochopitelné, že odešla. Já se na to ale neumím dívat pozitivně. Ona už nikdy nebude českou jedničkou, i když by za nás hrála, i kdyby byla Elově nejlepší. Alespoň pro mě ne.

Jinak zatím klobouk dolů před Češkami.

+0 /-0 | 14.08.2014 11:01

lmouse

Pavle to je šumák - těmhle výsledkům se zde zmíněné talenty zatím jen zdálky blíží. Otázkou je, proč na tom nyní Katka není podobně jako její tehdejší soupeřka - Gyrja...

+0 /-0 | 14.08.2014 10:26

Pavel Ch

Evropy, "jen" Evropy, Imouse, na světě 2008 D18 ve Vietnamu Katka čtvrtá, ikdyž porazila v posledním kole mistryni světa.

+0 /-0 | 14.08.2014 10:15

lmouse

to Kiklos: slečně Tereze se daří super!! budem jí držet palce ať to vydrží! nicméně srovnávat 4. desku s 1. nejde ani v krajském přeboru natož na olympiádě. Terka měla 3 soupeřky nad 2200 (z toho 1 co má perfo 1300 :), a s jednou prohrála) a 4 soupeřky pod 2000... To nijak nesnižuje její super výkon, na druhou stranu nemá smysl to nějak přeceňovat.

Co bych ocenil je evidentní přínos P. Háby holky si vedou v přípravě lépe ne na nedávném ME a to bude nejspíš jeho zásluha.

Jinak Katka byla V 18-kách MISTRYNÍ SVĚTA!! Ve chvíli kdy se šachu věnuje je u nás velkou favoritkou na č.1.

+0 /-0 | 14.08.2014 09:49

ddf

Dneska uz je posledni kolo od 11:00.

+0 /-0 | 14.08.2014 09:45

kiklos

Nemyslím si, že by se Katka chtěla vrátit do české reprezentace a předpokládám, že jste pochopil, že píšu o Tereze. Ač bych to Katce i přál, nemyslím si, že někdy dosáhne úrovně Jany Jackové. I kdyby se hypoteticky Katka vrátila, nebyla by již českou jedničkou, tím méně jasnou. Nevím jaká atmosféra v týmu za Katky panovala, ale tak nějak tuším, že nic moc. Ač je Kristýna Novosadová v týmu jak páté kolo ..., určitě je pro tým užitečnější, než by byla Katka. Tím nechci říct, že ona byla tím zdrojem problémů, to nevím, ale připadá mi, že jsou děvčata bez ní víc v pohodě. Zřejmě tam byla nějaká divná rivalita.

+0 /-0 | 14.08.2014 09:12

Galectin
Jenže ta jasná česká jednička teď dočasně hraje za USA, skončila 4. na US šampionátu a už 6x splnila normu IM. Doufejme, že se brzy vrátí do CZ repre a že bude mít také brzy rating přes 2400 a týmu zase hodně pomůže. Jinak ale naše holky hrají moc pěkně a budeme jim dnes hodně fandit ať to vyjde do té první desítky.....
+0 /-0 | 14.08.2014 08:56

kiklos

Na čtvrté šachovnici na sebe narazí dvě kosy týmu, to jsem zvědav.

Na třetí by mohla být výhoda na naší straně a vzhledem ke zkušenostem Olinky věřím ve vítězství.

Na druhé hovoří dosavadní výsledky jednoznačně. Jedinou naději vidím v tom, že když má někdo šňůru - jede na vlně, tak občas trochu přepne strunu. A Kája není žádné ořezávátko, ta by takovou šanci využít mohla.

Na první to bude asi relativně vyrovnané, ale mírnou favoritkou je soupeřka.

 

Celkově jsou tedy soupeřky mírně lepší, o to to bude zajímavější :-)

 

Po výsledcích v poslední době a famózní formě zde si troufám tvrdit, že se nám tu konečně z řady vyrovnaných hráček vyprofilovala česká jednička. Tu jsme měli naposledy v jedné krásné mladé hráčce s elem přes 2400, která však šachy již nehraje. Škoda

 

Ale v ženském šachu nás období sucha snad nečeká, brzy dorostou Richterová, Maříková, Pýchová a Jánská. Takže konkurence bude veliká.

+0 /-0 | 14.08.2014 08:05