128

09.09.2019 17:13 | Světový pohár 2019

Od 9. září do 4.října se v Chanty-Mansijsku koná FIDE World Cup 2019. Tato monstrózní šachová akce se hraje KO systémem. Dva hráči proti sobě hrají dvě vážné partie, pokud se nerozhodne, přijdou rapidy a pokud ani ty nerozhodnou, přijdou na řadu bleskovky

Nudná fakta

Hraje 128 hráčů ze 47 zemí a bude se tedy hrát na 7 kol. Všechna kola začínají v 15:00 místního času.

A kdo hraje?

Toto všechno platí až na finálový zápas a boj o třetí místo, kde se bude hrát na více vážných partií.  Účastní se veškerá (...téměř) elita světových borců až na mistra světa Magnuse Carlsena a vyzyvatele Fabi Caruany.

A o co se hraje?

O možnost dlouhodobě pozorovat face to face Magnuse. Tedy první dva - finalisté - mají zaručenou vstupenku do Turnaje Kandidátů (z nich vítěz bude vyzyvatelem mistra světa). A pak o pořádný balík peněz. Cenový fond je 1,6 miliónu amerických dolarů, což by mělo uspokojit nejednu přítelkyni či manželku.
A také o dobrý pocit z toho být mezi elitou a užít si krásy přírody bez - snad - hrozby že vám v říjnu umrzne nos mezi očima.

David Navara + Sergej Movsesian

Pro nás, české fandy, asi bude nejzajímavější jméno David Navara. David to bude mít více než těžké, protože startuje naprostá světová elita. Navíc David je v určitém útlumu, alespoň elovém. Ale myslím si, že tolik ho to netrápí. O to více může na "svěťáku" překvapit. Několikrát David došel velmi daleko. Nezapomenu na památný zápas se Sašou Griščukem... V prvním kole David vylosoval Daniila Yuffu z Ruska. Není to úplně snadný los. Mladý Daniel (mohu to takto napsat?) porazil už hodně silných GM.
A další jméno, které bych chtěl zdůraznit je Sergej Movsesian. Který v poslední době plní perfektně trenérskou práci. Zde ale bude muset ukázat, že ten kdo trénuje i dobře hraje :-)
Sergej to bude mít ale těžké. První kolo ho čeká silný velmistr Grogoriy Oparin z Ruska. Uvidíme, už se těším na první boje!

Nový Bor forever!

Z novoborské sestavy, nebo alespoň z minulých let startují známá jména: Nikita Vitiugov, Pentala Harikrišna, Radoslaw Wojtaszek a Vidit Santosh Gujrathi.
A z české extraligy uvidíte další a další jména jako například: velmistry Najera, Ponomariova atd atd.

Řekněte proboha ta jména!!

Ano, je jich hodně. Už si nebudu hrát na partyzána, když je zkoušený u tabule z němčiny.
První nasazený je Ding Liren (2811), pak další jména: Anish Giri (2780), Ian Nepomniachtchi (2776), MVL (=jj ten Francouz 2774), Šak Mamediarov (2767) Wesley So (2767), Yu Yangyi (2763), Lenier Dominguez Perez (2763), Sergej Karjakin (2760). Už jen krátce, dále například.: Levon Aronian, Vladislav Artemijev, Alexander Griščuk, Temur Radžabov atd atd. Těch jmen je celá řada!

A co děti?

Ano, také se najdou. A asi je tolik nebude zajímat nedaleké dětské hřiště a prolézačky. Asi ani to, že slavnostní začátek bude v centru pro umělecky nadané děti. Ačkoliv je šachové nadání umělecké?
A které pak to jsou? Nejmladší je 14 letý Uzbek Nodirbek Abdusattorov, o pár měsíců starší je Ind Nihal Sarin. Oba s elem už asi přes 2600, nebo tak nějak kolem. Na 14 let to není špatné.
Za zmínku stojí určitě jméno Alireza Firouzja (Irán), který má elo přes 2700, zase na druhou stranu už má 16 let. Jak ten čas letí...


A najde se někdo starý?

Nejstarší je Essam El-Gindy, který má 53 let. 

Co říci závěrem?


Nic. Dívejte se, bude určitě na co!


Oficiální stránky FIDE World Cup 2019


124x 28424x Robert Cvek
Fotogalerie
Komentáře (124) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
ciki333

Poutnik a HonzaSvatoš

Souhlasím s druhými odstavci. Ukázalo se býti strašnou chybou vnucovat islámským zemím systém liberální demokracie. Aliance v mnohých případech k tomuto účelu používá tzv. "humanitární" bombardování. A když na palice muslimů dopadají pumy a rakety z všemožných dronů pravděpodobně nezačnou místo Alláha vzívat západní hodnoty a způsob života...Přísně vzato Blaira, Bushe, Madlu (tu českoamerickou) a spol. můžeme považovat za válečné zločince. Úsměvná je rovněž mise NATO za účasti českého kontingentu v Afghánistánu. Strýček Sam se evidentně nepoučil z ruského debaklu a sedmnáctým rokem marně buší na dveře v jakési prdeli ve střední Asii. Prý bojují proti světovému terrorismu. Tomu se hlasitě směji, neb Tálibán je sice terroristická organizace, ovšem operující výhradně na území vlastního státu.

PS. Je mi upřímně líto obětí z řad českých vojáků. Nicméně hoši věděli do čeho jdou...Nikdo je nenutil. Vidina cca 1 000 000,- Kč za půlroční misi láká. Odvrácenou stranou je to, že smrt číhá všude. Z tohoto úhlu pohledu považuji jejich tragický skon spíše za "pracovní úraz," než-li za oběť v boji proti celosvětovému terrorismu.

 

+0 /-0 | 05.10.2019 10:53

Poutnik

Přidám se k Honzovi Svatošovi. Partie byly fakt parádní. Sledovat, jak pracují nervy ... Radjabov prokázal, že pořád patří k předním hráčům. Někdo hodnotí hráče podle ELO, ale to je pouze jeden možný úhel pohledu. Druhý možný pohled je čeho ten hráč kdy dosáhl. 

Nestabilita vždy otevírá možnost bohatým ještě více zbohatnout. Na válkách vždy doplácejí ti chudí a prostí obyvatelé, kteří umírají v zákopech zatímco mocní sedí doma a počítají kolik na tom všem vydělali. Navíc zaměstanec, když je silná ekonomika tak si moc vyskakuje, zřizuje odbory, chce čím dál více peněz. V době krize, kdy je vysoká nezaměstnanost maká 16 hodin za trochu jídla. 

+0 /-0 | 05.10.2019 09:00

HonzaSvatoš

Tak rozhodnutí ve zkrácené hře ukázalo opět, jak rozhodují pevné nervy. V první blicce Ding - Radjabov rozhodlo, že po 52. Kb5? Jf5 najednou visí i vidle na d6, což by po 52. Kb6 nebylo a bílý by tak měl zjednodušující 53. g4. No a poslední blicka sice nebyla zdaleka takové porno, jako kultovní armageddon Yu-Vitiugov, ale také tam byl veselý moment. Po 22. c3 mohl černý začít zlobit najednou uzavřenou bílou dámu (Dc7) a získal by výhodu, motiv ignotovali oba a pak dokonce tahem 24... Vd7 se černý sám toho motivu zbavil a stál hůř.

 

@ciki: Sekulární muslimské státy samozřejmě existují, třeba zrovna Azerbajdžán, nebo Maroko, o pár hodin letu dál pak Malajsie. I Libye byla sekulární muslimský stát, než ji ti západní zmrdi, eh, čo to táram, naši demokratičtí lidskoprávní spojenci z NATO, vybombili, což se jim naštěstí v rovněž sekulární Sýrii nepodařilo tak docela. Irák za Husajna byl taky sekulární a za jeho poničení a nástup Daeše také poděkujme našim spojencům nejmilejším. Jednoho by skoro až napadlo, že západ pod vedením strýčka Sama cíleně likviduje sekulární muslimské země poblíž Evropy a vytváří tak bezpečnostní rizika a problémy, které by jinak nebyly, ale to musí určitě být nějaký ruský fejkňůz z ajronetu.

+0 /-0 | 04.10.2019 22:42

pawel

ciki333: Cituji Vás "Pane Válku, zdržte se, prosím, podobných projevů"...

Srandu si dělejte třeba ze svých projevů, tohle není férové, ale to víte moc dobře.

+0 /-0 | 04.10.2019 22:00

ciki333

pawel + Petan

Chlapci, chlapci...dělám si občas ze sebe i ostatních srandu. Pan Válek se mě snažil jemně pošťouchnout, tak jsem mu vracel "úder."

PS. K průběhu Světového poháru 2019, včetně klíčových partií (nejen) Ding Lirena, jsem se zde (na rozdíl od redaktorů nss) vyjádřil v dostatečné míře.

+0 /-0 | 04.10.2019 21:25

pawel

ciki333  re: Teimour

Tak nám napiště veřejně svůj názor na takové skvělé lidi, jako jsou manželé Zátopkovi, další czech flagsportovce, včetně mnohých silných našich šachistů (nebudu radši jmenovat, aby se zde neskloňovali) té doby 50., 60. let.

Vždyť náš stát popravoval a těžkými žaláři věznil nevinné lidi, hrdiny z války, mistry světa v hokeji a další slušné lidi.  Jsou pro Vás, to co pro Vás teď Teimour? Jak píšete?   

Ota Válek yes Teimour yes

+0 /-0 | 04.10.2019 21:10

Petan

to ciki333: A Ding Liren je patrně reprezentantem státu, který je vzorem v respektování lidských práv. Vy jste fakt srandovní. A co šachy? Ty vás nezajímají?

+0 /-0 | 04.10.2019 21:07

ciki333

04.10.2019 19:13 | Ota Válek

Pane Válku, zdržte se, prosím, podobných projevů. Opěvujete reprezentanta sekulárního muslimského státu, jehož prezident Alijev s doživotním mandátem dlouhodobě porušuje lidská práva, vězní opoziční novináře, vede neoprávněnou válku s Arménií o území Náhorního Karabachu...

PS. Povšimněte si ve druhé větě slovní vazby opsané z Wikipedie: "sekulární muslimský stát." Jedná se o oxymóron, muslimský stát nemůže být zároveň "sekulární..."

+0 /-0 | 04.10.2019 20:47

Ota Válek

GM Radjabov vítězem Světového poháru, když ve zrychleném tempu jasně přehrál svého soupeře Ding Lirena! Bylo požitkem sledovat krásné taktické obraty, které byl schopen vymyslet na pár vteřinách. Bravo, Teimouryes

+0 /-0 | 04.10.2019 19:13

ciki333

Bravo, mistr Ding...Nádherný dárek věnovaný občanům k 70. výročí vzniku ČLR, což v pozápasovém interview Liren neopomněl zdůraznit (chválím).

PS. Jestlipak podobnou radostí obdaří své fanoušky i GM Navara?

Ještě malá ukázka síly velké říše:

https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/foto-cina-slavi-70-let-vojenska-prehlidka-hongkong/r~1ce9c2e2e41b11e98776ac1f6b220ee8/r~8152349ae41a11e9b1410cc47ab5f122/

+0 /-0 | 01.10.2019 16:12

N. Očník

"Rovněž lze pochopit, když některý mladší disident je "rozebrán" na náhradní orgány" ... co ovšem nelze moc pochopit, proč má někdo potřebu takové nesmysly psát na šachový web. A zrovna ten, který tu tak vytrvale žehrá na potlačování svých práv k hlásání čehokoli odmítání zdejší "cenzury". Doufejme, že bude včas rozebrán, aby zajistil jediný správný pohled na šachové dění.

Aneb někdo, kdo by byl rozebrán jako první, chápe, proč jinde rozebírají nesouhlasící a schvaluje to :D Pitomost v přímém přenosu.

+0 /-0 | 30.09.2019 13:58

žaba

ciki333 - Chápu, tento web (bohužel) skomírá a tak nezbývá nic jiného než vést "hospodské řeči". Ale když už jste začal... Vaše názory mi připomínají Machiavelliho - účel světí prostředky, vyhrává silnější, vyhrává ten kdo si jde tvrdě za svým a nebere ohled na druhé, v boji o vysněný život je dovoleno vše... atd.

Asi před půl rokem jsem četl zajímavý článek, který se zabýval tím, proč právě Evropa byla od 16. století hlavním zdrojem pokroku a blahobytu, přestože Čína měla víc (nebo stejně) obyvatel a byla před tím vyspělejší. Odpověď? Protože Evropa byla na rozdíl od Číny do značné míry svobodná. Díky svobodě jsou lidé kreativnější a výkonnější. Naopak v totalitě se do popředí dostávají prospěcháři a lidé, kterým jde jenom o moc a ti pak zadusí veškerý pokrok.

Jinak "intelektuální převahu" nemá smysl posuzovat podle šachu, je to asi tak miliontina veškeré lidské intelektuální aktivity. I když uznávám, že Číňané jsou pekelně chytří. Spousta vynikajících vědců pochází z Číny, ale často žijí v Americe a mají i americké občanství.

+0 /-0 | 28.09.2019 19:21

ciki333

Tomáš Etzler v pořadu Prostor X: "Čínský režim v sobě spojuje to nejhorší z kapitalismu a komunismu..." S výrokem lze částečně souhlasit, ale...Lze aplikovat systém liberální demokracie na stát čítající 1,4 miliardy obyvatel? Domnívám se, že nikoliv. Vůdci ČLR přemýšlí v horizontu staletí o jednolité, názorově nerozdělené říši, nedej bože zmítané vnitřními rozkoly.  Proto jakýkoliv odklon od oficiální doktríny trestají. Proto nekompromisně potírají separatistické tendence Ujgurů v islámské provincii Sin-ťiang. Rovněž lze pochopit, když některý mladší disident je "rozebrán" na náhradní orgány. Podobné chování lze vypozorovat u hmyzích společenství, kde jakýkoliv odklon od normálu se trestá eliminací. Jen to zajistí dlouhodobé bytí (50 M let) včelstev, mravenců rodu atta.... Čína bude existovat i za dalších 5000 let. Evropa s "lídry na jedno volební období," v podobě jakou ji známe dnes, do třiceti let (možná) zanikne. Zvítězí islám...právo šaría pak vymete všechny ty LGBT komunity, hnutí me too, feministky...Z tohoto úhlu pohledu mne potěšili čínští šachisté Ding a spol. Prokázali intelektuální převahu nad reprezentanty tzv. vyspělého (částečně zdegenerovaného nejen bojem za lidská práva) Západu a výborným způsobem reprezentovali zemi s "autokratickým" režimem. Klobouk dolů.

+0 /-0 | 28.09.2019 18:42

Morphynista

David Navara není jediný ze světové špičky, kdo se neúčastní, těch chybějících jmen je víc. Zdejšímu amatérskému psychologovi bych doporučil, aby raději nespekuloval o důvodech, proč ten či onen nehraje, pak z toho vylezou jenom nesmysly...

+0 /-0 | 28.09.2019 13:08

Zelené jablko

Chápu to dobře, že ten říjnový švýcar nebude hrát https://iominternationalchess.com/players/grand-swiss/fide-qualifiers.html?view=persons&start=60 Navara? A naopak Jansa ano? Zajímavé.

+0 /-0 | 28.09.2019 11:30

pawel

Čekal jsem něco o potrefené huse, bylo to rychlé hats off.

Video je právě PROTI takovým puberťákům, bohužel i starším "puberťákům".

Směřuje na sociální sítě, ale velmi zručně můžeme parafrázovat na některé diskutující nss.

+0 /-0 | 26.09.2019 10:34

Pražský kavárník

Anonymní diskutér pawel musí být nějaký mladý diskutér či diskutérka, co monitoruje hlouposti z faceboouku, youtubu a jiných pubertálních serverů.

+0 /-0 | 26.09.2019 09:34

pawel
+0 /-0 | 26.09.2019 07:12

Jiří Kadlec
Letošní vítěz Chess.com Isle of Man International postoupí do turnaje kandidátů: 

https://iominternationalchess.com/

 

+0 /-0 | 26.09.2019 06:29

ciki333

22.09.2019 15:13 | Morphynista + 25.09.2019 17:19 | HonzaSvatoš

"Sledovat partie se zkráceným tempem je určitě zábavnější - vzhledem k množství chyb - než vážné, ale můj názor ,že k.o. systém pro šachy vhodný není, se asi nezmění..."

PS. Ač nerad, musím dát Morphynistovi za pravdu. Blitz = thriller, který je v daných případech (zejména 7-8 partie+armagedon) o pevných nervech, nikoliv o šachovém umu v klasickém slova smyslu. Éra dlouhých zápasů Capablanka versus Aljechin, případně Karpov - Kasparov zmizela v nenávratnu. Vše se zrychlilo...lid si žádá okamžité výsledky, nemá trpělivost sledovat mnohaměsíční martyrium. Že tím utrpěla kvalita královské hry je nade vší pochybnost.

 

+0 /-0 | 25.09.2019 19:58

HonzaSvatoš

Armageddon Yu - Vitiugov připomínal partii hospodských štamgastů po pěti pivech a třech panácích, to je něco neuvěřitelného. Yu nejprve těžká kavárna, pak ještě Vitugov mohl sebrat figuru, no a nakonec to dokázal Vitiugov naprosto suverénně a přesvědčivě prohrát...

+0 /-0 | 25.09.2019 17:19

Morphynista
+0 /-0 | 24.09.2019 22:25

Zmestabileho

Je asi nutné opětovně zdůraznit, že pan David Navara je nesmírně výjimečný, úctyhodný a inspirativní člověk. Pokud se právě takovému jako je on stala ta nemilá příhoda v prvním kole světového poháru, je potom zcela přirozené, že o světovém poháru (ale obecně vůbec o šachu!) se několik týdnů přestane na nss psát.

 

Tohle by měli místní diskutéři pochopit, a z piety k velké osobnosti by se rovněž měli odmlčet, jako jsem to učinil i já. Pokud už někdo má nutkavou potřebu sem přesto psát i v této těžké chvíli českého šachu, nechť zvolí nějaké odtažité a nenáročné téma - nabízí se např. u sousedního článku třeba několik následujících dní konverzovat s panem Chrzem o nástěnné šachovnici, která mu chybí v klubu.

+0 /-0 | 24.09.2019 20:38

Poutnik

ciki: Dyť je to jasný. Málo jsme DN fandili. Proto vypadl. Tedy zato můžeme my a tak za trest už žádné články nevyšly. hats off Příště tedy prosím, více fanděte. Na auta pověště vlaječky, v práci všechny seznamte s tím kdo je to DN, že hraje šachy a ať taky fandí. 

+0 /-0 | 24.09.2019 19:52

ciki333

Uff, ještě se mi z nervozity klepou ruce...Americké batole - Xiong - zaplať pánbůh dohrálo a chess.com přestane prudit s oslavnými traktáty na jeho počest. Radjabov zkušeně vykostil tento "uzlíček nervů," byť se v závěru partie dopustil chybky 34.Ve7? Vyčerpaný Xiong ke své smůle neviděl silnou repliku (34...Vc2 - což dává černému určitou naději na remis ve věžové koncovce) a místo toho zahrál chybné 34...Vc1+. O tah později, v beznadějné pozici s králem v matové síti, se vzdal. Hořký konec snu o velkém vítězství a tolik ceněných hodnotách USA (=mládí, bohatství, úspěch). V dalším souboji (imho předčasné finále) dal GM Ding v partii s Griščukem zapomenou na kratičký "blackout" z úvodního kola a přiblížil se tak o krok k celkovému prvenství. Dlužno ovšem podotknout, že Saša se porazil sám. Prokletá časová tíseň...Nechápu, o čem tak dlouho přemítal. Možná, díky dlouhé sexuální abstinenci, o Kateryne...nebo o "stakanu stoličnaja" na barové sesli. Teď už je to stejně fuk...

PS. Informační embargo o "World Cup 2019" trvá...a trvat bude, neb se hoši urazili. Nezoufejme, dne 28.9. se roztrhne pytel s komenty o fenomenálním výkonu GM Navary v simultánce proti dvaceti pěti valašským šachistům. A pokud bude úctyhodný a inspirativní David v dobrém rozmaru, určitě nějakou tu partii s no name ze Vsetína hodí do frcu nám, čtenářům nss.

+0 /-0 | 24.09.2019 17:03

romison
ci kraso Radjabov se jeste dostane do kandidatskyho turnaje, aby to tam mohl plichtit vsechno :-/
+0 /-0 | 24.09.2019 15:17

pawel

Ale zajímavé to bylo, bez enginu ještě zajímavější.

Kdyby se někdo bál, že mu tady opraví někdo češtinu, návod:

ČT sport článek v 20 h :10 m  bylo: Oba týmy dohrávaliy v desetilaugh

+0 /-0 | 22.09.2019 20:16

ciki333

Hluboce smekám před výkonem Dudy a Xionga a to i navzdory tomu, že partie neměly valnou úroveň. Tolika hrubých chyb se nedopustí za CELOU sezónu ani Ing. Vokáč... Na druhou stranu se potvrdila má teze o testosteronu, jakožto hnacím motoru akce u mladých hráčů. Neumím si ovšem v podobném mlýnku na maso představit GM Navaru...Být česká No.1 na místě Dudy, skončí na JIPce "hospital NFM Russia, Ulitsa Kalinina 119, Khanty-Mansiysk."

PS. Duel Ding - Griščuk považuji za předčasné finále.

+0 /-0 | 22.09.2019 19:32

Morphynista

Již od časů tzv. "mistrovství světa FIDE ", která se hrávala vyřazovacím systémem, je zřejmé, že málokdy vyhraje nejsilnější hráč, proto také většina šachové veřejnosti jejich vítěze za mistry světa nepovažovala. A to platí i o SP. Sledovat partie se zkráceným tempem je určitě zábavnější - vzhledem k množství chyb - než vážné, ale můj názor ,že k.o. systém pro šachy vhodný není, se asi nezmění..

+0 /-0 | 22.09.2019 15:13

xdavx x
Stalinista Griščuk dává vzpomenout významu slova Stalin-Ocel :D
+0 /-0 | 22.09.2019 15:01

HonzaSvatoš

Griščukova ocelová pěst tvrdě dopadla na zrádce Fidela a revoluce Domingueze :-) A utkání Duda - Xiong je nějaké rasistické, vyhrávají dosud stále jen bílí. Jsem zvědav na psychickou odolnost Le Quang Liema, nevyhrát s figurou navíc, to by jím mělo dost otřást. A v zápase Radja - Mamed to snad vypadá, že rozhodne, kdo si vytáhne do armageddonu bílé a po další remíze vypadne.

+0 /-0 | 22.09.2019 14:51

ciki333

Pane Boleslave, ráčila si redakce nss povšimnout, že probíhá 4.kolo Světového poháru mužů v Chanty-Mansijsku? Uvalili jste informační embargo na tento turnaj? Pokud ano, kdo takto rozhodl, ŠSČR? Trucujete z důvodu toho, že GM Navara se pakoval ze Sibiře po dvou dnech?

PS. Šovinističtí pisálci nss ani nepostřehli, že souběžně s "FIDE World Cup 2019" probíhá v ruském Skolkovu prvý ze čtyř turnajů žen "FIDE Grand Prix":

https://www.chess.com/news/view/2019-fide-womens-grand-prix-skolkovo-ju-wenjun

Zde Ju Wenjun drtí soupeřky a důstojně tak reprezentuje ČLR. Choť liberálního demokrata Šaši Griščuka - Lagno Kateryne-

zaujímá v průběžné tabulce 5. místo. Ruskoukrajinské manželství slouží jako důkaz  (válečným štváčům), že mírová koexistence občanů obou republik je možná.

+0 /-0 | 21.09.2019 16:59

romison
me potesil mladas Xiong dneska, ze to dotahl do tiebreaku, pekne ho prehral. Zklamal Nepo. A Dominguez dobre, dokaze se vzdy vzchopit. A Alekseenko pekne zatapi Dingovi
+0 /-0 | 21.09.2019 16:02

Morphynista

Dominguez dnes zvítězil a věřím, že stalinistu Griščuka nakonec zdolá.

+0 /-0 | 21.09.2019 15:47

HonzaSvatoš

Tyhle koncovky nestejnobarevných střelců (Griščuk - Dominguez včera) jsou pekelně těžké. Sám Dvorecký v jedné knížce věnuje rozboru jedné podobné pozice (2 spojení volní proti dvěma roztrženým) několik stran a je až neuvěřitekné, jak záleželo v té pozici na naprosto každém detailu. A Dominguezovo c2 jsem také nepochopil.

+0 /-0 | 21.09.2019 13:52

zdezac

surprise

+0 /-0 | 21.09.2019 11:21

romison
hmm a proc Dominguez poustel toho pesce a hral c2 taky uplne nechapu. Ne krakene, prave, ze mam jen 1650 a proto me udivuje, co ty velmistri hrajou za chujoviny ;)
+0 /-0 | 21.09.2019 09:09

Poutnik

Tak hlavně je tu pořád stejný model. Navara vypadne - o turnaji už se nepíše. Vsadím se, že kdyby Navara postoupil a byl ještě ve hře, tak tu máme co kolo nový článek...

+0 /-0 | 21.09.2019 08:27

giocozo
Mno...mně osobně je sympatičtější trollící ciki333,který je někdy vtipný, nežli nudný premiant Morphynista, ale asi budu v menšině. S Navarou by to mělo samozřejmě jiný náboj, ale i tak je rozhodně na co koukat. Moji favoriti jsou Griščuk, Duda, Vitiugov a VLM.
+0 /-0 | 20.09.2019 23:02

Morphynista

Na webu FIDE se můžeme dočíst, že za dva roky by mělo SP hrát ne 128, ale 206 hráčů. Organizátory turnajů jistě potěší informace o snížení nebo zrušení poplatků u mládeže nebo seniorů, ženy by měly sehrát zápas o titul ve dvou městech, nejdřív ve Vladivostoku a pak v Šanghaji...a pro ciki333 : Myslím, že drtivé většině čtenářů by nechyběla " moudra", nebo spíše trollící příspěvky, kterými nás tak zásobujete a raději by sledovali Davida Navaru - tak doufejme příště a snad nezůstane jediným naším účastníkem ... P.S. : Azbuku mi překládat nemusíte, z ruštiny jsem maturoval na výbornou.

+0 /-0 | 20.09.2019 19:42

ciki333

Černý pátek pro reprezentanty USA. Alexander Griščuk alias ocelový muž z Ruska (copyright nss 2018) pozvolna udusil v koncovce různobarevných střelců Domingueze. Takto nějak vypadá smrt nebohé oběti v sevření anakondy. 35- letý renegát, zrádce pracujícího lidu Kuby, se dočkal spravedlivé odplaty. V další partii 4. kola brutální Nikita potrestal Wesley So za jeho zvrácený smysl pro humor...Toho bohdá nebude, aby Američan na Rusa "vytáhl" ruskou obranu. Fuj! V pořadí třetí šachista USA - sedmiletý (pro hnidopichy "é" místo "ý"), nebo tak nějak, prodigy Xiong - nezvládl tíhu historického okamžiku. Výhra nad Dudou ležela tak blízko...Jen Poláka dorazit, že? Suma sumárum, nijak mi v Chanty-Mansijsku vypadnuvší GM Navara nechybí...Vlastně si ani dobře nepamatuji, v jakém kole se to přihodilo.

+0 /-0 | 20.09.2019 18:27

romison
hmm tak 4. kolo pohroma cernych, Xiong to slusne pokazil, kdyz ziskal kvalitu, skoda. Nektery tahy bych nehral ani ja snad pak. Divny na velmistra. Svidler taky vcelku jednoduchej sejd zkousel. Vitiugov pekna partie. A Alekseenka jsem taky nepochopil, po ziskani paradni pozice vymeni strelce, kterej to tam strasne zneprijemnoval Dingovi, to bych taky nezahral ani ja, pak musel jeste makat na remize zbytecne misto pokusu o moznou vyhru.
+0 /-0 | 20.09.2019 16:52

romison
pushtaq: no prave, to pak vypada, ze oba uz nejsou. Trochu lip to vyjadrit, takhle to ma vice vyznamu.
+0 /-0 | 19.09.2019 10:12

xdavx x
Pavel Capek, uplne mi stacil rozhovor s "Gretou v kongresu" G: Ekologii resime nedostacne, O: A co se ma zlepsit, G: Musime delat vice, O: A co konkretne? G: Nevim, ale musime delat vice.... Problem je, ze si zapad mysli, ze ma pravo svuj styl premysleni a zivota nutit ostatnim. Na pripadu Grety jsem uvedl, ze pokud se medialne dava prostor mentalne postizene divce, a ti co opravdu problematice rozumi, jsou opomijeni, je cela zapadni koncepce obcas k zbliti. Gandhi byl takovou Gretou, plny slepeho fanatismu, idealu, ale nic konkretniho nedokazal navrhnout. Podle me, jsou nejvetsim zlem tohoto sveta lidi, kteri maji jen jeden spravny nazor a na ten maji patent od Boha, plni nenavsti k nazorum jinych, Volis Babise?, Nenavidim te, Respektujes Rusko? Jsi Rusky trol a bolsevik, Nechces migranty? Jsi nacek, Volis Zemana? Zeman neni muj prezident... , nanestesti se tito lide dnes prohlasuji temi pravymi demokraty a vzhledem k tomu, ze hloupych lidi je ve spolecnosti vetsina, i oni maji podporu sobe podobnych, hadavych, zavistivych a urvanych opic.
+0 /-0 | 19.09.2019 08:05

Pavel Capek

Já jen takovou drobnost k tomu střetu ideologií zde.

„Jaký rozdíl to má pro mrtvé, osiřelé a bez střechy nad hlavou, že šílená zkáza je činěna jménem totalitarismu či ve svatém jménu svobody a demokracie?“ — Mahátma Gándhí

+0 /-0 | 18.09.2019 21:29

ciki333

Dominance hráčů z postsovětských republik, včetně pěti Rusů, je impozantní. Round 4 se tak stává jakýmsi "remake" utkání století - CCCP (pro Morphynistu=SSSR) versus Svět - z roku 1970. Jen duel Xiong - Duda a bratrovražedný souboj Shak - Radjabov kazí melodickou linku šachové opery. Ze staré dobré Evropy (té vyspělé) zbyl už jen VLM...Zde si dovolím malé zamyšlení. Systém liberální demokracie se obecně považuje za vrchol sociální evoluce lidstva, nic lepšího nelze vymyslet (podobně jako ergonomický tvar rukojeti moderních nožů již nelze "zdokonalit"). Je třeba si uvědomit, že demokracie funguje skvěle, pokud kol panuje "stav bezvětří." Je-li však konfrontována s vnější hrozbou, např. islámskou migrační vlnou, fatálně selhává díky neschopnosti přijmout urychleně rázná řešení. A jsme u jádra problému...rovněž občané většiny evropských zemí trpí podobným syndromem. Jsou změkčilí, rozmazlení, neschopni tvrdé práce (zapomeňte na workholiky, managery a podobnou chátru) na hranici sebedestrukce...Šachisté z Ruska, Gruzie, Arménie... svíráni plutokratickými systémy, asiaté drceni despociemi...jsou zvyklí vést každodenní boj v zemích původu o přežití, tvrdě makat a především se nikdy nevzdat. Pokud dostanou příležitost, naplno ji využijí...A to je hlavní důvod, proč evropští hráči shořeli jak papír v Chanty-Mansijsku a "plebs z totalit" uspěl.

+0 /-0 | 18.09.2019 18:43

pushtaq
romison: jistě, proto mám v komentáři navíc slovo "oba". ciki3333: Souhlasím, v Číně "autokratický režim umně propojený s tržní ekonomikou funguje". Na můj vkus je však cena příliš vysoká. Osud nepohodlných menšin etnických, náboženských i jiných, životní prostředí, kriminalita rodinné politiky. Za chvilku máme výročí založení ČLR - Čína je plánuje oslavit velkolepým ohňostrojem v Hongkongu. Fandit konkrétnímu Číňanovi je skvělé, fandit jim en gros kvůli čínské politice je zvrhlé.
+0 /-0 | 18.09.2019 14:15

exot

https://www.youtube.com/watch?v=OGd71xr-GCc&feature=youtu.be

Gusti a Laurent klábosí o fotbale, babách a někdy i o šachu, občas se doma z obýváku připojí i zarostlý a střapatý Magnus.

+0 /-0 | 18.09.2019 13:34

pawel

martinn

to máte jak ve fotbale a hokeji ..... a nejen v ČR,

ve Švédsku nebo Finsku koupil kdysi náš fanoušek v hospodě lístek na finále za malé pivo od domácího příznivce. Domácí tam nehrálicrying 

+0 /-0 | 18.09.2019 12:43

martinn
Proč je to podle Vás správné?
+0 /-0 | 18.09.2019 11:56

giocozo
Tak je to správné a tak to má být.
+0 /-0 | 18.09.2019 11:16

exot

Koukám, že Světový pohár pro nss skončil vypadnutím Navary. To je pěkné.

+0 /-0 | 18.09.2019 10:05

martinn
Nehraje se v Rusku zajímavý šachový turnaj?
+0 /-0 | 18.09.2019 08:25

romison
pushtaq: co koukam, tak Huschenbeth je porad nemec
+0 /-0 | 18.09.2019 07:10

xdavx x
1. Mao vratill americany zbidacenou cinu zpet do zivota. Doporucuji ti aby sis zjistil jak na tom cinane pred tim byli, muzes si i zjistit kdo jim vladl a kdo z nich delal otroky. 2. Kradeze patentu jsou v repertoaru kdekoho, atmosfericke motory z liazu okopiroval cely svet, 5G technologie je cinska atd., 3. levnou pracovni silu zneuzivaji zejmena bohate staty v cele USA a Evropy.... ty jsi takovy typicky demokrat, plna huba bolseviku ale v hlave jako kdyz splachnes WC...
+0 /-0 | 17.09.2019 12:03

N. Očník

Hehe, "přehmatech" v uvozovkách ... tak to jistě učili na VUMLu "pár milionů mrtvých" ... slovy 50 milionů ... a postavit ekonomiku na krádežích patentů, kopírování cizích výrobků a laciné pracovní síle (které je pomalu konec), to je jistě úspěch hodní obdivu od bolšánů po celém světě :D

a k tomu adorace etnické čistoty jak od Ády, to je polévka již notně hustá.

aneb fandi, ale zůstaň člověkem.

+0 /-0 | 17.09.2019 08:59

ciki333

Pane pushtaqu yes

Kolébku demokracie (USA) reprezentuje rovněž podivuhodná směska národností... Nakamura, So, Dominguez, Xiong. Vůbec se nedivím, že Donald Trump staví, či se chystá stavět zeď na mexické hranici. Rovněž imigrační úředníci na letištích by měli zintenzivnit činnost, přitvrdit vstupní pohovor a podobnou svoloč nepouštět na americkou půdu. Z tohoto úhlu pohledu chválím Čínský šachový svaz, který garantuje etnickou jednolitost hráčů.

PS. Pět tisíc let stará civilizace země Draka bere dech. Po Maových "přehmatech" s pár milióny mrtvých přišel spasitel Teng Siao-pching a pozvedl z bídy 1/2 populace. I v současnosti blahobyt občanů neustále roste. Čína ve všech ekonomických ukazatelích dokonce předehnala dýchavičnou Evropu s tzv. systémem liberální demokracie. Očividně i autokratický režim umně propojený s tržní ekonomikou funguje. Z těchto důvodů držím po zbytek turnaje "Světový pohár 2019" palce Dingovi, Yu, Wangovi, Xu.

 

+0 /-0 | 16.09.2019 20:35

pushtaq
128 vážně nevážně za pomoci https://khantymansiysk2019.fide.com/en/results/tournament-tree/: Otázka: najdete utajená derby? Odpověď: Huschenbeth-Naiditsch bývali oba Němci; Parligras-Nisipeanu oba Rumuni (s Nisipeanem jsem poprvé hrál, když byl Rumun a podruhé, když byl Němec - trochu schíza...). Le Quang Liem z kdysi družebního Vietnamu si stylově zahrál proti SSSR: Rus, Bělorus, Ukrajinec. Teď možná Armén, později Azerbajdžán? Bok, Dubov, Sevian: 2. kolo bylo stopkou pro shodné iniciály. Nicméně o vítězi tohoto minimače (pravděpodobnosti navzdory, tuším) ještě není rozhodnuto!
+0 /-0 | 16.09.2019 18:46

Jiří Kadlec
+0 /-0 | 16.09.2019 07:31

Pavel Ch

Blahopřejeme z Teplic Moravské Slávii Brno k titulu MČR v bleskovém šachu.

Na 28. šachovnicích, 7 stolech můžete sledovat on-line z neděle MČR v rapid šachu družstev.  

www.republika.sachyusti.cz

+0 /-0 | 15.09.2019 09:59

ciki333

Dramatické partie, s fundovanými komentáři

1) Nisipeanu - Nakamura (brilantní oběť dámy...)

2)Yuffa - McShane (včetně exkurse do historie koncovek 2S proti J...)

3)Ding - Movsesian (promarněná příležitost...) zde:

https://www.chess.com/news/view/2019-fide-chess-world-cup-round-2-day-1

Postřehy Magnuse Carlsena nejen o Sergiovi zde:

https://chess24.com/en/read/news/khanty-world-cup-2-1-nakamura-wei-yi-lose

+0 /-0 | 14.09.2019 14:17

HonzaSvatoš

@ciki 21:26: ale Stockfish má s hodnocením 0.00 od toho cca 122. tahu pravdu, protože ví, že se hraje na pravidlo 50 tahů od 81. tahu, kdy byl sebrán pěšec, a vidí, že do 131. tahu nelze ani vynutit ani mat, ani braní koně. "Nesmyslné" je to hodnocení +3 předtím.

+0 /-0 | 14.09.2019 08:18

Pavel Ch

MČR týmů blesk, rapid. Těším se na vás, přátelé dnes, zítra, kdo nebude, může sledovat, vše na www.republika.sachyusti.cz (13.-18., zítra 9.-17.). 

+0 /-0 | 14.09.2019 07:20

ciki333

Potvrzuji tímto, že jsem poloviční blázen...

Nedalo mi to a závěrečnou pozici Č: Kb3, Jb2 B: Kd5, Sf6, Sg6 jsem zadal do:

https://www.shredderchess.com/online-chess/online-databases/endgame-database.html

A ejhle, bílý matí černého krále nejpozději do 55 tahů (čili ve 183 tahu). Nenechte se zmást, vážení čtenáři, hodnocením Stockfish 10 (0,00). Na tohle jeho "křemíkový mozek" nestačí.

Dobrou noc všem. Rozbolela mne z koncovky 2S verzus J hlava, beru si hypnogen a jdu na kutě.

 

+0 /-0 | 13.09.2019 21:26

ciki333

https://chess24.com/en/watch/live-tournaments/khanty-fide-world-cup-2019/2/24/1

Kuriozita, která se přihodí jednou za sto let: "dva střelci proti jezdci."

Eduard Prandstetter ve vynikající učebnici z roku 1991 "Šachové koncovky" v kapitole 4.5.2. na dané téma píše: "Za pomocí počítačů bylo v nedávné době poněkud překvapivě zjištěno, že tato koncovka je pro silnější stranu vyhraná. Až do té doby se totiž označovala za remizovou a několik vyhraných pozic se považovalo za výjimku." Toliko citace.

Yuffa Edovu knihu zřejmě nečetl. Zkoušel prolomit obranu McShana (do 132 tahu!), ale neuspěl. Závěrečné uskupení figur černého (Kg3, Jb2) zdá se býti neprolomitelnou pevností.

Ale chyba lávky. Jistou analogií je diagram č.320 (str.102) z uvedené učebnice. Pozice je následovná Č: Kb6, Jb7 B: Kd5, Sa4, Sf4

Eda uvádí: Černý král vytváří spolu s jezdcem pevnost, kterou na prvý pohled nelze dobýt. Postavení černých figur je ideální, neboť jedna z nich má vždy k dispozici kyvadlové tahy (král b6 a c7, jezdec a5, d8 a zpět). Teprve za pomocí počítačů byl nalezen vyhrávající plán, který působí až neuvěřitelně: Bílý vyžene černé figury z rohu tím, že jim uvolní cestu ke středu šachovnice. při správné hře pak dokáže zabránit tomu, aby se černé figury analogickým způsobem opevnily v jiném rohu anebo se přesunuly příliš daleko od okraje šachovnice. " Dále následují čtyři diagramy s hlavní variantou a optimální hrou za obě strany.

PS. Z uvedeného je patrno, že není v lidských silách dotáhnout partii za bílé do vítězného konce. Snad s otazníkem Magnus. Deprimující pro nás šachisty je poznatek o nemožnosti "nabiflovat se" výstup z PC a o uvědomění si omezených limitů druhu homo sapiens.

+0 /-0 | 13.09.2019 19:13

RIK

Movsesian má u mistra Lirena litrovou láhev whisky

+0 /-0 | 13.09.2019 17:32

Viktor

Morphynista - yes. Robert Cvek - články 64 atd. nebudou?

+0 /-0 | 13.09.2019 17:10

ciki333

 https://chess24.com/en/watch/live-tournaments/khanty-fide-world-cup-2019/2/1/1

Škoda, přeškoda, tohle bude GM Movsesiana dlouho mrzet...Ding Liren přežil klinickou smrt. Sergijův projektil (37...Ja5) minul číňanovu aortu o 1 cm. Engin ukázal 37...De2! s poznámkou "Black is winning." Velmistři jsou také "jenom" lidé, což musíme brát v potaz. Ani Ding není neomylný...Sergiova šance (zítra hraje bílými kameny) stále žije.

+0 /-0 | 13.09.2019 16:49

Morphynista

@ciki333 : Shaun Press se kvalifikoval jako zástupce Oceánie, poté, co se odhlásil GM Max Illingworth. Dá se to přečíst na jeho blogu, ze kterého byste si měl vzít příklad. Nevím, proč jste si ho vybral jako terč pro trolling, možná kvůli tomu, že má nízké Elo a jste názoru, že na turnaj nepatří. Ale taková je situace nejen v šachu. Když se podíváme na MS v basketbalu, tak účast na olympiádě si vybojovaly jako nejlepší z kontinentů 17. Írán a  23. Nigérie, zatímco nám ani 5.nebo 6.místo nestačí a musíme bojovat v náročné olympijské kvalifikaci...http://chessexpress.blogspot.com/2019/08/lots-of-travel-for-bit-of-chess.html

+0 /-0 | 13.09.2019 07:38

ciki333

Protekční spratek s ELO 1954 - Press Shaun - procestoval půlku zeměkoule...Po účasti na školení rozhodčích odletěl ze Šalamounových ostrovů do Brisbane (Austrálie), odtud do Dubaje (SAE), následně do Moskvy a vnitostátní linkou konečně do Chanty-Mansijska, kde mu nakopal prdel ve 34. respektive 18. tazích Ding Liren. FIDE zaplatila balík za letenky, ale vyplatilo se...

Press Shaun totiž učinil zajímavý objev, cituji jeho slova: "A very disappoiting game to finish my world cup. The lesson is not rely on tricks when playing someone rated 2800."

PS. Ať tě, lidožroute z Papua New Guinea, hodně dlouho bolí palice z jet lagu...

+0 /-0 | 12.09.2019 22:27

ciki333

Chess.com 12.9.12:46 PM

"Czech number one David Navara had started with a draw, but an unexpected loss in the second game sent him home early as well. 22-year-old Russian GM Daniil Yuffa came up with a strong pawn push in the center, and Navara might have missed the main point behind it. After that he was looking at a positional disaster. Without a g-pawn, White couldn't fight the beast on f5."

PS. Bestie na f5...Trefné, černý jezdec předčasně ukončil misi GM Navary v Chanty-Mansijsku.

 

+0 /-0 | 12.09.2019 21:47

N. Očník

druid: já to nijak nehodnotil, jen jsem v kontextu uvedl, že představa, jak se šachista v klidu připravuje na dva turnaje za rok, je sice hezká, ale jaksi nefunguej v prostředí profi šachistů i takové úrovně, jakou má Šak. A že i takový hráč hledá, kde vydělat peníze. Takže se nelze divit, že prodi šachista hraje tam, kde mu zaplatí. Jakkoli by jistě leckdo byl rád, aby všichni byli amatéři.

HonzaSvatoš: Přesně ... aní nevím, pro koho jsou vyřazováky přitažlivé, pro mě jakožto diváka, moc ne ... 

+0 /-0 | 12.09.2019 21:26

Paul

To by mohl David sednout na letadlo a o víkendu se objevit na MČR v rapidu a blesku družstev v Teplicích. Předpokládám, že tam NB bude hrát

 

+0 /-0 | 12.09.2019 12:29

Druid.Panoramix

Stálé zdraví vespolek, "Nihil novi sub sole", řekl by klasik a já s ním souhlasím. David Navara je venku z turnaje, prostě se to stává, že někdy favorit podlehne slabšímu hráči ( není jediný, kdo takto vypadl). Nějaké závěry si z toho musí udělat David sám. Je dospělý, před zákonem právně odpovědný a nepohybuje se ve světě šachu první rok.

N.Očník - neříká se, že:"Každý je svého štěstí strůjce"? Takže každý si může vybrat podle svého, jak si bude vydělávat na chléb vezdejší. A Šak si vybrat kariéru profesionálního hráče šachu se vším, co k tomu patří. A že ho nikdo nesponzoruje.... a je někdo povinen? Myslím, že není.

+0 /-0 | 12.09.2019 09:56

Pražský kavárník

Pan Navara rozšířil svoji sbírku čučkařsky sehraných partií v caro-canu, viz jeho partie s Girim, Topalovem, Hou Yifan, Veličkou, Wesley So, Griščukem, Dingem, Vachierem Lagravem. Z posledních 5 partií v caro-cannu v roce 2019 uhrál jednu remízu (s Radžabovem, prohrál s Griščukem, Dingem, Vachierem Lagravem, Yuffou). To je vyloženě zoufalá statistika.

+0 /-0 | 12.09.2019 08:46

Oma z DC

Jsem zvědavý jak si povedou Číňané, každým rokem získávají na síle. Do 2. kola už postoupili Ding a Wei. Do Tie-breaku jde kromě Wanga také čtveřice hráčů Bu, Lu, Xu a Yu... přičemž Bu a Xu hrají spolu.

+0 /-0 | 11.09.2019 22:36

HonzaSvatoš

Hm, bohužel jednoznačná záležitost, David to hrotil, ale soupeř snahu o komplikace (oběť pěšce tahem c5) odrazil až vyvrátil, takto z pohledu amatéra. přitom na první pohled vypadá bílý volný pa6 jako dost velká síla, ale určitá logika v tom je - černý pevně hlídá a8, a jeho věže podporují jeho volného c-pěšce dopředu, zatímco jedinou podporou pa6 je Sf2. A k tomu pak ještě ten zabijácký kůň na d5.

Stejně mi přijde ten formát na dvě vážné partie nešťastný (a nejde o to, že David Navara prohrál). Jeden kiks a je po všem, bez možnosti opravy. No, pro zbytek turnaje budu fandit "své" generaci - Adams, Gelfand, Movsesjan, Najer.

+0 /-0 | 11.09.2019 21:07

N. Očník

Zajímavá představa některých diskutérů, že závodní kůň není bytost z masa a kostí :D Celkově ta myšlenka sedí ke zbytku projevu.

Život šachového profesionála není co se plánování týče tak snadný, jako třeba u vojáků z Dukly Praha, kteří mají své jisté, měsíční plat a pak se soustředí na důležité akce.

Není to tak dávno, co Mamedyarov veřejně lkal, jak ho nikdo nechce sponzorovat, jak je na tom mizerně a že takhle se šachy na nejvyšší úrovni dělat nedají. 

Odříkat půl roku placené akce a pak střeba stejně v prvním kole vypadnout, to pak roční uzávěrka vypadá o dost smutněji.

+0 /-0 | 11.09.2019 20:50

HonzaRusnak
Ota Válek: souhlas, ale osobně ještě počkám, jak bude hrát Sergej s Ding Lirenem
+0 /-0 | 11.09.2019 19:47

ciki333

Vyhořelý GM Navara padl. Neustál tlak ambiciózního šachisty Daniila Yuffa. Někdo možná namítne, že se jedná o věčný koloběh života...kdy z dravce se pozvolna stává kořist, protože jak známo lidé nemládnou. V tomto případě tomu tak není. Davidovi je pouhých 34 a měl by mít před sebou ještě pár dobrých roků. Jenže...Dopouští se elementárních chyb. Neumí odpočívat a především neumí říkat NE tohoto turnaje se nezúčastním, sorry...Naprosto zbytečná byla např. účast v Ostravském koníku, nehodna hráče TOP 30. Dále taškařice v rapidu (nejslabší disciplína) s Ding Lirenem, exhibice s GM Vocaturem v barokní kapli Italského kulturního institutu a v neposlední řadě ligové zápasy v polské extralize. To vše stálo Davida enormní množství sil, které pak chyběly v ruském Chanty-Mansijsku, vrcholné akci roku 2019. Okrajově se zmíním o impresáriu české jednotky - nenasytném Pavlu Matochovi. Lump, který nebere absolutně žádné ohledy...Nedocvakne mu, že David je též bytost z masa a kostí a ne závodní kůň, kterého lze uštvat. Výkonnost GM Navary půjde nahoru až se rozloučí s parazitem Matochou.

+0 /-0 | 11.09.2019 19:44

Ota Válek

Pro mne SP vyřazením jediného českého zástupce končí. Místní trollové se už srocují k radostnému hýkání nad neúspěchem DN. U toho nehodlám asistovat.

+0 /-0 | 11.09.2019 18:42

Zmestabileho

Ze strany Navary to byla až pozoruhodně slabá hra od hráče jeho formátu. Ale mluvit o překvapení nelze - úpadek Navary je dlouhodobější, už v prvním kole byly šance na postup už dopředu naprosto vyrovnané, a v případném druhém kole by už skončil tutově.

 

Snad to ještě není začátek jeho konce v prestižním klubu 2700, ale vypadá to tak. 

+0 /-0 | 11.09.2019 18:36

RIK

Sláva vítězi, čest poraženému a příště to bude za jedna!

+0 /-0 | 11.09.2019 18:23

exot

Tak to bychom měli. Od zítřka fandím Wesleyemuovi Soovi.

+0 /-0 | 11.09.2019 17:08

Karja
Parádně Yuffa.
+0 /-0 | 11.09.2019 17:03

Achjo

tak ne. Tah před matem vzdání. to už mohli ukázat na šachovnici

+0 /-0 | 11.09.2019 16:36

Achjo

až do matu

+0 /-0 | 11.09.2019 16:36

MaX

koukám, že Navara nepřekvapí (viz. článek výše) a to jsem si myslel, že partii před hodinou zachránil. škoda

+0 /-0 | 11.09.2019 16:07

Pražský kavárník

Výkon pana Navary je vyloženě zoufalství. Zatím jej jeho soupeř-outsider k ničemu nepustil. Černý posadí koně na d5 a začne pochodovat vpřed pěšcem c4. Pan Navara by si měl pořádně nastudovat caro-cann. Když jej hraje černými, skoro vždycky ukázkově prohraje (viz partie s Girim, Topalovem, atd), když jej hraje bílými, stojí s outsidery na prohru (viz třeba partie s Veličkou). 

+0 /-0 | 11.09.2019 15:45

exot

Kůň na d5 je velký špatný.

+0 /-0 | 11.09.2019 15:18

pawel

David Navara nevydrží hrát pasivně o remízu, zase oživuje, přes vstup horší pozice, ale živé.

Plán je jasný, za chvíli začíná basketczech flag

+0 /-0 | 11.09.2019 15:00

xdavx x
Od té doby co byl Rausis přichycen s mobilem, už ani David není co býval...
+0 /-0 | 11.09.2019 14:55

pogous
David v 26. tahu přehlédl jednoduchou taktiku a čeká ho nyní hodně úmorný boj o záchranu partie a nevypadnutí v prvním kole... :-(
+0 /-0 | 11.09.2019 14:20

exot

Mladej si věří.

+0 /-0 | 11.09.2019 14:14

Ota Válek

David nám zase brnká na nery, nicméně soupeř kvalitu v 30. tahu nevzal. U partií GM Navary se člověk rozhodně nenudí. I proto má tolik příznivců.

+0 /-0 | 11.09.2019 14:14

HonzaSvatoš

Lišácká nabídka kvality od Davida tahem b5 - soupeř je na slušném rozcestí - sebrat a připustit kompenzaci, nebo nesebrat, ale třeba si to pak později vyčítat?

+0 /-0 | 11.09.2019 14:09

exot

Stockfish sice vidí velký špatný, ale tohle by ještě moh nějak vyšejdit.

+0 /-0 | 11.09.2019 14:06

romison
tak David je prizdechlej, skoda, nema formu, pokracuje v polskych vykonech :( a nechapu Lysyho proti Xiongovi, kde cernyma potrebuje vyhrat a zahraje francouzskou
+0 /-0 | 11.09.2019 14:02

HonzaSvatoš

Tohle nechápu, po šesti minutách zahraje David Navara tah 26. Sxd4, kterým připouští dost hnusnou transformaci pozice a teď bude bojovat o remízu. Tady to nevypadá, že by značně imobilní převaha 3:2 na dámském křídle kompenzovala věčného koně na f5, oslabeného krále a otravné motivy různých vidlí.

+0 /-0 | 11.09.2019 13:58

exot

Navara přehlíd taktiku, tak snad se dostane aspoň do tajbrejku.

+0 /-0 | 11.09.2019 13:50

capjar

to Pavel Ch: Ta ústecká Chaloupka ještě funguje? 

+0 /-0 | 10.09.2019 18:11

HonzaSvatoš

Co jsem si tak všiml v rychlosti: Překvapivá prohra Radka Wojtaszka, navíc bílými. Král jako útočná figura při matovém útoku na soupeře v partii Kovalenko - Lupulescu. Činili se mladí Íránci, vyhrál Maghsoodloo i Firouzja. V utkání dvou hráčů české extraligy vyhrál Rodštejn dost jednoznačně nad Bartelem.

+0 /-0 | 10.09.2019 17:58

N. Očník

Remis i Nakamura, Tomashevsky, Aronian. Bude zajímavá odveta

+0 /-0 | 10.09.2019 17:28

Ota Válek

Remis černými s hráčem slabším o cca 150 elobodů není špatná. Věřím, že David zítra bílými zvítězí a postoupí do dalšího kola.

+0 /-0 | 10.09.2019 17:10

Pavel Ch

 

claymes:

Seirawan je obrovskej americkej gentelman, když komentuje, vypráví zajímavosti, radost poslouchat. V Praze jsem ho dvakrát sledoval s českým překladem, už nevím kdo tlumočil, nádherný zážitek.

V jeho povídkách občas říká s nadsázku, usmívá se. Musí se poznat kdy. Tuším, že tomu tak bylo i tady.

Dokončen tah zmáčknutím hodin je pro ¨případ překročení času, nemožňák. Šáhnuto hráno a položená figura, platilo kdysi dávno, dávno, nedávno, minule, teď, v budoucnu, jestli rapid, blic, vážná, to je irelevantní.

Jen v některých hospůdkách, po pár pivech se hraje, "dějel si co chceš do zmáčknutí hodin", jako v 70.-90.letech třeba v ústecké Chaloupce. 

+0 /-0 | 10.09.2019 16:26

ciki333

David mi brnká na nervy. Stockfish ukázal remízovou variantu 25. ..Jg4 26.Va3 Jf6 27.Ve3, k čemuž nakonec nedošlo. Ale s enginem umí být chytrý kdejaký vůl, včetně mne...Teď koukám 41. tah a rovná pozice, což je dobře. Zítra bílými GM Navara zařízne Yuffa jako jehně.

+0 /-0 | 10.09.2019 15:42

Pavel Ch

Ano, je to déle, stalo se.

A pak ještě to samé Garri s Nakamurou, Nakamura seděl u partie, podivil se, nereklamoval.

To je na videu nějakém TOP 12 a vzápětí je scéna z nedávné partie Aronian - Naka, kde Naka pokazí remízovou věžovku a chce také vrátit tah. Ovšem Levon důrazně gestikuluje a běží vtipný komentář: "Ty nejsi Garri, Ty jsi  japonský Samuraj, Ty přece hraješ čestně".cheeky

+0 /-0 | 10.09.2019 13:53

HonzaSvatoš

Jo, ten příběh z partie Kasparov - J. Polgár je známý, mistr světa si vrátil tah, po kterém by myslím ztrácel koně. Snad je to i někde na jůtrubce.

Motoru se moc pozice Davida Navary nelíbí, nutno říci, že ani mě ne, a to z důvodu, že to nevypadá na možnost nějaké ďábelské taktiky, kde bych Davidovi hodně věřil, spíš na postupné posunování, kde má soupeř díky centru příjemnou prostorovou výhodu.

+0 /-0 | 10.09.2019 13:47

Vojta.T

Pavle o tom jsem slyšel... a fakt se to stalo?? Press už to myslím nedává a David teda zatím nic moc no :-/

+0 /-0 | 10.09.2019 12:46

Pavel Ch

Zsuzsa byla mistryně světa žen, ale na světovou špičkou mužů nestačila, nejstarší ze sester.

Druhá byla Sofie, ta nejslabší, ikdyž také silná.

Nejmladší Judit, ženské soutěže nehrála. Hrála světovou špičku s muži (dělila 17.místo se Zbyňkem Hráčkem, což byl tehdy Zbyňkův rekord), možná pak ještě byla někde 10.-20. na žebříčku. Geniální Garri neuměl prohrávat, a když nebyla Judit u šachovnice, vrátil svůj tah, po kterém by patrně prohrál. Kamery zaznamenaly. 

+0 /-0 | 10.09.2019 12:11

Ota Válek

Ciki: Měl jsem na mysli Susan Polgar. Dodatečně jsem se přesvědčil, že jsem měl spíše napsat Z. (Zsuzsa). 

+0 /-0 | 10.09.2019 12:01

ciki333

10.09.2019 09:49 | Ota Válek

Opravte si to na "J. Polgárová." Sofia z tria sester byla nejslabší, s peak ELO něco málo nad 2500...

Judit sváděla vyrovnané souboje s muži.

+0 /-0 | 10.09.2019 10:04

Ota Válek

Zaujalo mne, že nehraje ani jedna žena. Všiml jsem si, že pouze jedna má ELO >2600. Kde jsou ty časy, když S. Polgárová sváděla vyrovnané souboje s nejlepšími muži.

+0 /-0 | 10.09.2019 09:49

Vojta.T

Ahoj všem, tak na tohle se moc těším :-) jako vždy no . Líbí se mi koukat, když hraje někdo jako Liren proti FM.  :-) Tady se nedá tipovat kdo to vyhraje ..jsou tam všichni silný a jsou tam zajímavá jména. Ani vůbec nevím komu mám jako fandit, teda David Navara to je jasný, ale já rád i jména jako je Firouzja, Sarin, Nakamura(na kterého jsem opět zvědav, když ted nemá období), Svidler..asi pro mě ty nej :) Tak a Davidovi přeju hodně štěstí!! :-)

+0 /-0 | 10.09.2019 09:24

xdavx x
Ciki přitom Německo je fakt krásná země. A Berlin je úžasný. Na druhou stranu, je to stejné jako tady, když si to zvolí, tak si to zaslouží... Jen je blbý, že jako tady, vinici nebudou asi nikdy potrestání.
+0 /-0 | 09.09.2019 22:13

pawel

Je vidět, kde všude se hrají šachy, tak je možné v naší diskusi probrat politiku Ruska, Německa, EU a dokonce takové země, jakou je Papua N.G (obratně jsem přešel do 1.pádu, jinak by se strhla diskuse o češtině se skloňováním názvů cizích slovsurprise).

Ještě nějaká země účastníka svěťáku přijde na přetřes? Určitě! Diskutéři nezklamoublush.

+0 /-0 | 09.09.2019 21:36

ciki333

09.09.2019 19:19 | david brazina

God bless Germany

+0 /-0 | 09.09.2019 19:42

Morphynista

Shaun Press je sympaťák, poněvadž na olympiádě v roce 2004 odmítl antidopingovou kontrolu. A k turnaji kandidátů v roce 2020 - měl by se konat v ruském Jekatěrinburgu, což jen potvrzuje nejnovější vývoj ve FIDE - skoro všechny nejvýznamnější akce se pořádají v Rusku ...

+0 /-0 | 09.09.2019 19:30

xdavx x
tahle bestie taky nevypada jako vrah https://europeansworldwide.wordpress.com/2018/09/05/migrant-crime-but-merkel-blames-germans/
+0 /-0 | 09.09.2019 19:19

ciki333

Round 1.

FM Press Shaun (ELO 1954!!!) versus Ding Liren (ELO 2811)

PS. FIDE uštědřila políček do tváře šachistům celého světa...Press hájí barvy federace Papua New Guinea. Domnívám se, že kanibalismus na ostrovech v Melanésii je doposud součástí tamních tradic. Snad nebudou záhadně mizet hráči v Chanty-Mansijsku a David Navara se nám v pořádku vrátí domů...

+0 /-0 | 09.09.2019 18:28

Pavel Ch

Tak tady ho máme, na mojí fotce, Daniila Yuffu, soupeře Davida Navary v 1.kole. Turnaj šachových nadějí ve Frýdku 2005.

Stříbrný za vítězem Jiřím Kočiščákem  před třetím Danem Kolářem a čtvrtým Lukášem Vlasákem.  Foto ze stupňů vítězů

+0 /-0 | 09.09.2019 17:44