Na vítězné vlně

05.08.2014 08:35 | Šachová olympiáda 2014

Naše reprezentace nám v prvních třech kolech dělají radost, muži opět vyhráli a ženy dokonce nechaly svým soupeřkám zazpívat kanára. Díky tomu budou oba naše výběry hrát své zápasy v místnosti pro nejlepší družstva konkrétně na druhých stolech.

Souboj o první stůl vyhráli s Arménií Francouzi, když rozdílový bod zařídil Fressinet na třetí desce proti Movsesjanovi. Větší přestřelka se odehrála na dvojce. Za americký nároďák poprvé v Norsku nastoupil Hikaru Nakamura, ale brzká remíza s Girim zápas nevyjasnila. Úspěšnější nakonec byli Holanďani. "Předplacený" stůl č. 3 má domácí Norsko, které si tentokrát hladce poradilo výběrem Černé Hory 3:1.

Dva body Norsku zařídili Carlsen a Hammer (zdroj: oficiální fotogalerie)

Smutným mužem zápasu Maďarska s Čínou byl velmistr Almasi. (diagram vlevo) Ústup krále v 81. Ke2 znamenal jak prohru partie, tak i celého zápasu. Kdyby bílý král zůstal na sloupcích "f" nebo "g" partie by skončila remízou.
Skok Ázerbájdžánuna první stůl zařídil GM Safarli. Ve vyrovnaném souboji s Chorvatskem byl jediným naplno bodujícím hráčem. V pozici na digramu vpravo provedl závěrečný útok - 34.Vxf6 Vxf6 35. Vd7.

Mamedyarov remizoval se Šaričem (zdroj: oficiální fotogalerie)


Muži míří na druhý stůl

Zápas našich mužů s Íránem měl nečekaně rychlý průběh. Hodně se o to zasloužil Viktorův soupeř, který předvedl velikou hrubku, po které partii dotahal spíš z povinnosti.


-
. kolo -

Český tým v zápase proti Iránu (zdroj: oficiální fotogalerie)

O chvíli později se sice Vlasta nezorientoval dobře v divoké pozici a byl nucen kapitulovat, ale naštěstí David předvedl, jak se má správně hrát Španělská a vrátil našemu týmu vedení. To definitivně pojistil remízou Zbyněk z pozice síly.


-
. kolo -
 Průběžná 11. příčka - Česká republika muži (Kapitán: Jansa Vlastimil)
Šach.
JménoRtgFED1234BodyPartieRtg prům.
1GMNavara David2716CZE111
3.032421
2GMLaznicka Viktor2676CZE+½1
2.532482
3GMHracek Zbynek2634CZE11½
2.532349
4GMBabula Vlastimil2549CZE110
2.032334


Na druhý stůl usednou i děvčata

Ta se utkala s exotickým Salvadorem, který kromě silné první šachovnice nemá tak kvalitní sestavu jako my. To se také v zápase beze zbytku potvrdilo, když rychle skórovaly Tereza a Kristýna Novosadová. O maximální radost se pak postaraly i Olga a Kristýna Havlíková. Po dvou „čtyřkách“ a těsné prohře se silnými Polkami tak naše hráčky potvrzují, že je s nimi třeba počítat na předních stolech.


-
. kolo -
  Průběžná 33. příčka - Česká republika ženy (Kapitán: HABA Petr)
Šach.
JménoRtgFED1234BodyPartieRtg prům.
1WIMHavlikova Kristyna2215CZE
01
1.022314
2WIMOlsarova Karolina2237CZE10

1.022121
3WGMSikorova Olga2289CZE1½1
2.532059
4WIMOlsarova Tereza2271CZE111
3.031980
5
Novosadova Kristyna2174CZE1
1
2.021727
92x 10624x
Fotogalerie
Komentáře (92) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
giocozo
Madam, vyjádření kapitána Jansy jste už určitě četla. Omlouvám se, pokud se Vám zdá, jako se tu věčně něco zdá záchranáři Pavlu Ch., že jste si byli názorově docela blízko. Hrát kuličky za Pákistán není trestné a určitě to nebylo podáno nevybíravým způsobem. Ale nebojte, příště Vás, na Vaše přání, raději nechám v bludu a nevědomosti.
+0 /-0 | 06.08.2014 22:40

Tobi

Někdo se prostě umí vyjadřovat slušně, někdo ne. Giocozo si třeba také příští rozmyslí, než někoho nevybíravým způsobem pošle hrát kuličky za Pákistán.  Já jsem ve svých příspěvcích vůbec neprojevila snahu „radit“ panu Jansovi, jak má stavět družstvo, a myslím, že každému jen trochu rozumně uvažujícímu čtenáři to bylo jasné. Reagovala jsem prostými úvahami na příspěvky pawn, ve kterých se zrovna zaobíral tím, že Martin právě prohrál. A já jen uvažovala nad tím, čím to mohlo TAKÉ být. To že se pak přidali další, kteří projevili svůj názor na sestavení družstva, je snad pouhý projev fandění ne? Každý, kdo má šachy jen trochu rád, chce k sestavení družstva říct to svoje. Jen se prostě vždycky najde nějaký „giocozo“ který z toho dokáže udělat kovbojku wink

+0 /-0 | 06.08.2014 18:07

Pavel Ch

giocozo: Jak se ukázalo, tak "amatérka" Tobi byla  blízko názoru fundovaného kapitána. Mrzel mne Váš příspěvek:

giocozo: Tobi - Nemůžete, neberte si to osobně, všechno hodnotit ze svého amatérského pohledu.  Proto jsem se Zuzany zastal.

Připadá mi to, že když dojdou argumenty, řeší se ČJ a pak i výše ela. Což 

a) To by nemohl diskutovat o reprezentantech skoro nikdo.

b) Podivné od nicku, který svoji identitu a tím ani výši ela neprozradí. A ikdyby ano, nepřikládal bych k výši ela vážnost.

+0 /-0 | 06.08.2014 14:38

noELO

ad giocozo:  máte pravdu v tom, že jsem se ve svých prvních příspěvcích na NŠS (kam mě přivedl syn  -  klubový šachista)  zabýval zejména pravopisem - velmi dobře se pamatuji, že můj první příspěvek před xy lety se týkal děsivého skloňování Korčnoj / Korčnoje. Chápu, že se  ti mladší  už neučili ruštinu ve škole, ale skloňování Spasskije, Čajkovskije nebo Tolstoje by (ne)mělo patřit do repertoáru minimálně vzdělaného  Čecha. Mimochodem, poté , co jsem asi sarkasticky a netaktně komentoval jeden nezdařený článek (Pnenom Abdumalik, Kashlinskaya / Kashlinskaye), jsem se s autorem dohodl na spolupráci coby korektor. A dnes už nejsem zapotřebí, ona se totiž jazyková  úroveň  NŠS změnila k nepoznání. Od té doby gramatiku  nekomentuji (kromě nešťastných verzálek u pana Chrze, jehož  si  vážím).

Šachy: ano, vzhledem ke své šachové úrovni, která odpovídá mé přezdívce  -  ještě by mělo být žádný LOK rating, se ke konkrétním šachovým záležitostem nevyjadřuji. Občas se někoho chytřejšího zeptám, proč nějaká pozice +4,4  je remíza, většinou mi někdo laskavě napoví. A mám  vyhraněný postoj k odděleným soutěžím žen, kde "reprezentantky" hrají na úrovni možná  třeba Vás (neznám Vaše jméno). A nemyslím si, že by byla ostuda občas něco jako příznivec napsat na šachový server, i když tomu  spíš nerozumím. A myslím, že v chápání nadcházející partie Aronjan  -  Carlsen bychom si bez počítačové analýzy byli možná rovni  smiley

Nic ve zlém. J. Šťastný,  Pardubice

+0 /-0 | 06.08.2014 13:29

giocozo
noELO - Když jsme u té údernosti. Marně již delší dobu čekám, kdy se vyjádříte k jakémukoliv tématu. Ne jenom k pravopisným chybám, či slovosledu. Toto je šachový server víte ? :)
+0 /-0 | 06.08.2014 12:08

giocozo
Proč ? Myslel jsem to tak, že dotyčný někdy není schopen zasáhnout cíl, téma, či myšlenku a ,, palebná síla,,, či rychlost se z jeho příspěvku mnohdy vytrácí. Proto údernost. A pokud jste pár příspěvků již četl a já vím, že ano, tak mně musíte dát za pravdu, že jeho mnohdy rozvláčné příspěvky, můžeme sotva nazvat vnímáním plnou myslí a uměřené nejsou už vůbec. Myslím, že by je někdy nebylo možné rozšifrovat sebelepším dekodovacím programem. :) Stačí to takhle ?
+0 /-0 | 06.08.2014 12:01

noELO

 ,, Dámy a pánové nezlobte se na mě, vaše názory jsou pravděpodobně správné a můj se Vám nemůže rovnat, ale přesto bych si ho zde s laskavým svolením dovolil uveřejnit.,,

Další citát:  Pavel Ch - když jsme u té upřímnosti. Myslím, a asi vám to neříkám jen já, že Vám by občasná střídmost a údernost prospěla. :)

Se zdvořilým odkazem na první  odstavec: střídmost a údernost -  neodporují si tyhle pojmy navzájem?

+0 /-0 | 06.08.2014 11:33

giocozo
Já jdu rovnou k věci a omáčku, na kterou si někteří potrpí, si nechávám pro noviny. Pokud se zde v diskuzi někdo už vyjádří, myslím, že musí být připraven i na nesouhlas, či kritiku. Pokud bych měl každý komentář například začínat slovy : ,, Dámy a pánové nezlobte se na mě, vaše názory jsou pravděpodobně správné a můj se Vám nemůže rovnat, ale přesto bych si ho zde s laskavým svolením dovolil uveřejnit.,, Tak bych se do toho zamotal tak, že by se mě asi všichni ptali z jakého jsem kmene. Pavel Ch - když jsme u té upřímnosti. Myslím, a asi vám to neříkám jen já, že Vám by občasná střídmost a údernost prospěla. :)
+0 /-0 | 06.08.2014 11:23

Pavel Ch

A co kdyby přispěvovatel napsal jen svůj názor a nekritizoval kolegy/ně (zvlášť v takové nedokazatelné věci, jako je taktika se sestavou). Nebo co třeba (po vzoru anglického gentlemana) napsat: "Váš názor, Tobi, může být také správný, ale můj je jiný". Toto již uměl David (kterému zde fandíme) v 8 letech, když měl jeden východočeský trenér připomínku při rozboru jeho partie na polofinále republikysmiley.  

+0 /-0 | 06.08.2014 07:53

N. Očník

to by bylo kritiky od tech samych, kdyby nehral dneska MP a hra cmisto nej by taky prohral ... to by bylo zpetnych proroku, kteri by najisto tvrdili, ze mel hrat MP, ze je to jasny, ze se mel dneska dobre rozehrat, jak byl motivovanej. ti sami, co dneska kritizuji trenera za nasazeni MP

inu, cesi a jejich vecna kritika "tech druhych" :D

+0 /-0 | 06.08.2014 00:11

Rdm

Jobava je borec - https://www.youtube.com/watch?v=ICIcgDif7Ek&t=3m11s

 

Nešťastná premiéra Martina Petra, když se s jeho partií navíc začal otáčet celý zápas. Do té doby to vypadalo na výhru Viktora a tři remízy. Škoda, ale čtvrté kolo o celkovém výsledku nerozhoduje, tak ať se v těch dalších daří. A Martin někdy a někde repre zkušenosti nabrat musí.

 

Taky je zajímavé, že se větší množství komentářů objevilo až k prohranému zápasu, ale to asi nemá cenu pitvat. :)

+0 /-0 | 05.08.2014 23:58

Pavel Ch

Byl jsem večer ve středočeském kraji  u Arménců. Měli puštěnu televizi, 1. nejsledovanější  program Arménie. V hlavních zprávách před 20. hodinou první sportovní zpráva o šachu (olympiáda cca 5 minut, záběry, komentář z místa, rozhovor). Druhá zpráva, jsem čekal, že bude fotbal. Ne, druhá zpráva opět šachy, v Arménii totiž turnaj, cca 4 minuty. A až třetí byl fotbal, asi 3 minuty....

+0 /-0 | 05.08.2014 21:52

Marhula

Myslel jsem,že GM Martin Petr- má na to neprohrát se srbským -sedlákem i že česko má -herně-na to pokořit nějaký tým z TOP 10!

+0 /-0 | 05.08.2014 21:50

...

Pro zajímavost pořadí českých hráčů podle perfa.

1. Olšarová T  2830

2. Navara D    2805

3. Láznička V  2795

4. Hráček Z     2508

.

.

.

9. Petr M       0

 

+0 /-0 | 05.08.2014 21:38

nvmea
muži Švédsko, ženy Kuba
+0 /-0 | 05.08.2014 20:59

Carlos

Dnešního výsledku (a zejméne pokaženní lepších pozic) je škoda. Uvidíme v dalším kole, jak se to odrazí na našem výkonu (sebevědomí) sad.

+0 /-0 | 05.08.2014 20:30

Ofelia
Stejnětak mohl být ke svý premiéře pořádně motivován. Oba jsou výkonnostně úplně stejní a podobných adeptů na čtvrtou desku se u nás najde víc, určitě je jedno koho z nich kdy nasadime. Tedy rozhodně lepší než monstra, který celý dny pere špinavý peníz přes poker a přemýšlí jak oškubat slušný lidí (mitropa).
+0 /-0 | 05.08.2014 20:19

Jablko-malum

Plný počet bodů má po čtyřech kolech jen Ázerbajdžán (8. nasazený), Bulharsko (18. nasazené) a Srbsko (29. nasazené) - to se dějí věci. Možná by bylo lepší chytit Srby (jako jižany) po nějaké jejich porážce, ale ono je to asi jedno. K překvapení dle mého soudu patří i výprask Slovenek, které jim uštědřily Íránky.

+0 /-0 | 05.08.2014 19:56

strelec

ad "nahradnik": tady nejde o to, že je M.P. náhradníkem, ale NOVÁČKEM na tak velké akci (z hlediska družstev už další level není....). A první zápas je vždy otazníkem. Tedy z tohoto pohledu je většinou dobré, když se "rozehraje", tj. prodělá si "repreporod" v klidnější situaci. A zrovna v tomto zápase se očekával přijatelný výsledek (tedy alespoň remiza), což zrovna klidnější situace není. A pro individuální sporty výše psané platí mnohonásobně více než pro kolektivní. Ve fotbale hráče vystřídám, v hokeji stáhnu do 4-pětky, atp....

+0 /-0 | 05.08.2014 19:48

Jablko-malum

No buď jak buď, kdo se tady tak radoval z losu? Věřím, že když nás mohou takhle porazit hůře nasazená družstva, tak si i my budeme moci užít výhru nad nějakým týmem třeba z první desítky.

+0 /-0 | 05.08.2014 19:34

lmouse

to jsou zase hlody..., jak na foru čutálistů

Prostě soupeř byl dneska lepší, zrovna na zadních deskách má velmi zkušené borce v ideálním věku se stabilní výkonnosti a našim chlapcům se nezadařilo. Z jednoho prohraného zápasu nemá cenu dělat vědu. Zítra vyhrajem!! czech flag

 

+0 /-0 | 05.08.2014 19:29

JHK

re Giocozo: A jak jste přišel na to, že jsou u nás velmistři většinou profíci?laugh Jestli se užíví z těch 30 velmistrů co máme 3 tak je to hodně smiley

+0 /-0 | 05.08.2014 19:16

nvmea
@giocozo: ano, vidím paralelu, první 2 kola jsou stejně "nevyhrocená" jako poslední zápas ve skupině při jistém postupu, i kdyby MP řekněme remizoval tak mu nikdo hlavu neutrhne, to se stane (viz třeba Rusko - Katar). Druhý bod - ano, šetří hvězdu A TAKÉ rozehrávají náhradníka. Co je na tom nelogického? Nikdo neřiká, že by dnes MP určitě neprohrál kdyby byl "rozehraný", ale na škodu by to nebylo určitě. Můj názor, pokud český tým s touto taktikou uspěje, převelice rád uznám že měl kapitán pravdu.
+0 /-0 | 05.08.2014 19:15

žltýsneh
Možno mal kapitán taktiku: "Komu sa nepodarí zápas, toho vystriedame". Čo považujem za celkom dobré. Doporučil by som častejšie striedanie aj v slovenskom družstve. Čo som pozeral partie, tak veľmi často sa tam vyskytujú hrubé chyby, kde počítač zrazu ukáže rozdiel cez 1 - vyššie. V čom to je?
+0 /-0 | 05.08.2014 19:13

JHK

Ani poskládáním sestavy si bohužel nejsem úplně jistý..

+0 /-0 | 05.08.2014 18:59

JHK

Re  : Giocozo: Jsi celkem mimo, a v té paraele si trochu protiřečích :)

Samozřejmě, že měl hrát Petr v prvním, či druhém kole, velká chyba trenéra.

+0 /-0 | 05.08.2014 18:57

Zdeněk Janda

Já bych se hlavně přestal hrabat v tom : „kdyby“…Byli jsme u toho , když se stanovovala zápasová taktika u mužů ? Jistě k tomu své řekli i hráči. My si tu můžeme myslet , co chceme. Teď je důležité to hodit rychle za hlavu , nezpanikařit , hrát dál.. Je ještě dost důležitých zápasů před námi , tak přejme chlapcům štěstí wink , příště se to třeba zase obrátí…

+0 /-0 | 05.08.2014 18:51

HonzaRusnak

taky si myslím, že měl MP nastoupit do prvního nebo druhého kola. Když do prvního kola nenastoupil ani Carlsen tak proč nějaká ČR hraje komplet? navíc s tím rozehráním náhradníku v jiných sportech...Podívejte se někdy na rozběhy štafet na MS nebo olympiádě. Pokud ty týmy věří, že dokáží postoupit i s náhradníkem tak ho rádi nasadí, aby hvězda mohla odpočívat a pošetřit síly. Navíc když se potom zadaří i ve finále tak i tento náhradník získává medaili.

No snad zítra budeme mít někoho hratelnýho a uhrajeme dobrý výsledek před dnem volna. To bude pro psychiku taky hodně důležitý

+0 /-0 | 05.08.2014 18:46

giocozo
paralela...samozřejmě...:)
+0 /-0 | 05.08.2014 18:42

Morphynista

Zbyněk Hráček bohužel prohrál, dnešní zápas se příliš nepovedl. Pokud jde o postavení náhradníka, tady se asi neshodneme. Podle mě je olympiáda úplně něco jiného než jakkoli silný turnaj o normu GM nebo Mitropa. Nervozita a psychický tlak je při reprezentační premiéře na tak vysoké úrovni normální věc. Já svůj názor nezměním, Martin Petr měl dostat aspoň jednu  příležitost v prvních dvou kolech a ( při předpokládané výhře ) by dnes už měl zápasovou zkušenost za sebou a možná, že by jeho výkon byl lepší...

+0 /-0 | 05.08.2014 18:40

giocozo
nvmea - Přesně , jak píšete. ,,Když měly týmy jistý postup,,...vidíte zde nějakou pararelu ? morphynista , nvmea - ,,Hodně družstev nechávalo hrát se slabšími soupeři hrát náhradníky a své nejlepší hráče zatím šetřilo...,, Vy oba, plus Tobi máte ale jiný problém. Vy by jste nejraději rozehrávali náhradníka. :))
+0 /-0 | 05.08.2014 18:29

Tobi

to giocozo: no, proto jsem taky psala v závěru, že se možná pletu a MP je takový profík, že Olympiáda Neolypmiáda, nervozita nic a prostě jen prohrál ;-) Ale jinak ať se Vám to líbí nebo ne, velmistři jsou prostě také jenom lidé s obyčejnými pocity a prožitky jako je třeba nervozita z první partie odehrané za repre. Navíc si myslím, že "rozehrát se" a "vyzkoušet si", když ta možnost je, si přeje určitě i ten nejsilnější velmistr ze všech. Navíc bych nevypichovala jen tu výhodu "hrát se slabším soupeřem" ale hlavně tu "hrát, když vím, že selžu-li já, pravděpodobně to nepotopí družstvo". Přeci s touhle myšlenkou se mi určitě bude hrát první repre partie víc v pohodě než s vědomím, že proti všem mým spoluhráčům sedí cca stejně silní hráči. A že není čas zkoušet? No tady byl ne? První dvě kola právě... a už končím wink

+0 /-0 | 05.08.2014 18:29

nvmea
navíc když to tak praktikují, jak psal Morphynista, všechny přední týmy tak na tom systému asi něco bude. Ale jak jsem psal, hodnotit definitivně můžeme pouze až budou známy definitivní výsledky.
+0 /-0 | 05.08.2014 18:16

nvmea
@giocozo: zkoušení a rozehrání v té či určité podobě je přeci přítomné ve všech sportech, i na MS ve fotbale když měly týmy jistý postup nechaly v posledních zápasech skupiny rozehrát širší kádr, aby ho mohly případně v kritických chvílích vyřazovací části mít připravený
+0 /-0 | 05.08.2014 18:14

Lubino

giocozo: normy GM z Ukrajiny právě nemají tu nejlepší pověst. Ukrajina je tím proslulá.

+0 /-0 | 05.08.2014 18:08

giocozo
Tobi - Nemůžete, neberte si to osobně, všechno hodnotit ze svého amatérského pohledu. Velmistři jsou většinou profíci, kteří se šachem živí a na nějaké zkoušení není čas. To jsou hotoví hráči s největším titulem, jakého jde v šachách získat. Opravdu mně trhá uši, když slyším, že velmistr by si měl něco vyzkoušet.
+0 /-0 | 05.08.2014 18:07

plzenak

Gratulace dámám, nakonec to dotáhly. Škoda jen Olgy, ta zřejmě pozici neudrží. Ale i tak palec nahoru!

+0 /-0 | 05.08.2014 18:00

...

giocozo - nevím, nevím. Když si jdeš za.ukat, tak je to poprvý jiný než podruhý.

+0 /-0 | 05.08.2014 17:59

plzenak

Holky vyhrajou, soupeřka Terezy Olšarové si nechala chytit věž!

+0 /-0 | 05.08.2014 17:57

giocozo
Morphynista - Uvědomte si , že tady mluvíme o GM Marinu Petrovi s elem 2530, který velmistra dokonce uhrál v zemích bývalého Sovětského svazu ! Ne o žádném žáčkovi, kterého poprvé pustili rodiče někam ven bez dozoru. Pokud se nemýlím, MP se na Olympiádu poctivě připravoval. Ve fotbale také musí náhradník naskočit, kdy je potřeba a podat kvalitní výkon. Chyba není ani v nominaci na první zápasy. Hráči, profíci, se přeci musí přispůsobit strategii trenéra. Zkrátka a dobře, MP v partii něco přehlídl a tím to končí. Absolutně si nemyslím, že by mu pomohla jedna, dvě partie na rozehrání s hráči nižší ůrovně.
+0 /-0 | 05.08.2014 17:52

Tobi

to giocozo: vůbec jsem to nemyslela tak, že by Martin neměl na hráče 2554 (sobě rovnému). Jenom že "rozehrát se" "poprvé si to zkusit" za repre by se mu asi dařilo líp proti papírově slabšímu soupeři a s jistotou, že jeho případný výpadek družstvu s největší pravděpodobností neublíží. Přeci jen, není to "klubová partie" je to repre! Poprvé. Já osobně si neumím představit, že by se to na mě nepodepsalo a tak nějak mi vyplývá, že tu "první za repre" kde nervozita prostě asi roli hraje, by se líp hrála s vědomím, že má soupeř o nějakých těch 200 elo bodů méně, než když proti sobě mám stejně silného soupeře...a ještě zdůrazňuji, že své příspěvky nemyslím jako kritiku  kapitána. Jen prostě uvažuji nahlas.

+0 /-0 | 05.08.2014 17:48

plzenak

U mužů jsem zvědavý na konečný výsledek Rusko - Čína. U Kramnika to může dopadnou jakkoli, i když comp hlásí zhruba rovinu. Ding má proti Griščukovi dva pěšce navíc, ale nestejnobarevní střelci jsou silný remizový faktor.

+0 /-0 | 05.08.2014 17:48

nvmea
@plzenak: a to ještě před 2 lety holky Indonésanky porazily, ale porovnejme jak šel jejich v podstatě juniorský tým nahoru... http://www.olimpbase.org/2012w/2012ina.html
+0 /-0 | 05.08.2014 17:47

plzenak

V ženském turnaji zřejmě Indonésie porazí výrazně ELOvě silnější Arménii, a to nejméně 3 - 1. Slovenky nestačily na papírově o něco silnější Íránky, ale že uhrajou (pravděpodobně) jedinou půlku, to jsem taky nečekal.

+0 /-0 | 05.08.2014 17:43

HonzaSvatoš

Hm, dneska zápas blbec, u MP asi nějaká hrubka v propočtu, u ZH obrat Sxh5 vůbec nebyl jasně vidět, bohužel soupeř ho našel. Koukám, že soupeř nakonec nehrál na mat, ale na koncovku, která ale vypadá beznadějně, koník z f8 nemá kam se dostat. Škoda dobře rozehraného zápasu, který vypadal tak na 2-2 až 2,5-1,5 pro nás. A u děvčat se to také mírně komplikuje, zápas rozehraný na 3,5-0,5 se ještě může zvrtnout i na 2-2, i když je to nepravděpodobné.

+0 /-0 | 05.08.2014 17:43

Morphynista

Ještě k názoru, zda nebylo lepší dát Martinu Petrovi možnost k rozehrání v prvních dvou kolech. Myslím, že Tobi má pravdu. Díval jsem se na sestavy družstev v zápasech , prošel jsem prvních 25 a pouze náš tým nastoupil třikrát v základní sestavě. Hodně družstev nechávalo se slabšími soupeři hrát náhradníky a své nejlepší hráče zatím šetřilo. Na tom není nic špatného a kritika giocoza na adresu Tobi je naprosto bezdůvodná...

+0 /-0 | 05.08.2014 17:42

romison
ty jo clovek prejede z prace domu a z vyhranyho zapasu mame prohranej, skoda :(
+0 /-0 | 05.08.2014 17:37

plzenak

Kapitán bude mít docela dilema, koho příště nechat sedět. Zbyňka nebo Martina? Oba by potřebovali pauzu, ale sedět může jen jeden. Asi bude taky záležet, koho dostaneme.

+0 /-0 | 05.08.2014 17:36

sodik

Teď to chce soupeři podstričit mobil. Nebo aspoň nějakou kalkulačku.

+0 /-0 | 05.08.2014 17:35

plzenak

Dneska naši slušně zvládli zahájení, ale vůbec jim nešla střední hra. Ani jednomu. Kdyby Viktorovi nepomohl soupeř, byl by to docela debakl.

+0 /-0 | 05.08.2014 17:33

pawn

Já těm šachům nerozumím. Nechápu, co přimělo Hráčka hrát v časové tísni, kdy jde hrát zjevně pouze na remízu, tah Sc8 místo třeba Da8 či Jf6, a to i za situace, kdy neviděl drtivé Sxh5. Co se mu na figurkách Db8, Sc8 a Jd7 tak líbilo?

+0 /-0 | 05.08.2014 17:31

plzenak

Viktor nakonec i díky spolupráci soupeře zavěsil, takže vyrovnáno. Jenže Zbyněk přehlédl taktický obrat 35.Sxh5, čímž ztratil pěšce. Navíc oběť přijal, po čemž stojí zcela na prohru - bílý má rozhodující útok. Prohrajeme 1.5 - 2.5.

+0 /-0 | 05.08.2014 17:30

ddf

A je to jasny Hracek rupne. To je den :(.

+0 /-0 | 05.08.2014 17:29

ddf

Sakra Hracek stoji na prohru :(.

+0 /-0 | 05.08.2014 17:28

ddf

No Hracek si zahrava.

+0 /-0 | 05.08.2014 17:26

nvmea
souhlas s Tobi. Navíc po takové prohře na tom bude Martin určitě ještě hůř. No, uvidíme...
+0 /-0 | 05.08.2014 17:24

sodik

Mohl zkusit variantu se zablokováním krále 34.g5 Kf8 35.h5 Kg7 36.Sxg6 fxg6 37.h6+ Kh7 vypadá hodně remízově. Podobný motiv se několikrát zkoušel i té partie fischer - spassky, jak tu partii zremizovat.

+0 /-0 | 05.08.2014 17:23

giocozo
Tobi -,, postavit ho rovnou proti 2554 asi nebyl zrovna šťastný tah,,. Děláte si srandu, nobo hrajete kuličky za Pákistán ? Rozdíl v elu byl pouze 14 ! elo bodů v neprospěch MP ! Měl navíc bílé a v jednu dobu stál hodně nadějně...Navíc Vlasta včera prohrál a na co tam , jako toho náhradníka máme ?
+0 /-0 | 05.08.2014 17:23

ddf

Jen to napisu tak Zbynek zahraje hrubici :(.

+0 /-0 | 05.08.2014 17:23

ddf

Je to doma Viktor vyrovnal sad. Ted jeste Hracek, aby to udrzel a remiza bude na svete.

+0 /-0 | 05.08.2014 17:21

ddf

Super Viktor. To uz je lozeny smiley.

+0 /-0 | 05.08.2014 17:20

Tobi

no, selským rozumem - možná se mohlo počítat s pochopitelnou nervozitou Martina Petra a na jeho první reprezentační zápas by asi bylo vhodnější ho postavit hned první, nebo druhé kolo. Aby „si to zkusil“ a „se rozehrál “ a „si nervozitku odbyl“ na papírově slabším soupeři a v zápase, kdy se předpokládá, že zbytek družstva určo vyhraje.  Postavit ho (kohokoliv na první tak výjimečný zápas) rovnou proti 2554 asi nebyl zrovna šťastný tah. Je také ale dost možné, že Martin je natolik profík a má už tolik odehráno že Olympiáda Neolympiáda, žádná nervozita se nekonala a prostě jenom prohrál. Po bitvě je každý generál.

+0 /-0 | 05.08.2014 17:17

ddf

U Viktora to bude napinavy, snad se stastnym koncem pro nas czech flag.

+0 /-0 | 05.08.2014 17:15

Marhula

Až se budou-českem- porážet družstva z TOP-10  mohu smeknout-zatím to byla-myslím  družstva takzvaná "omáčka"-ne? děkuji.

+0 /-0 | 05.08.2014 17:15

Lubino

JJ je to jako první partie R.J.Fischera, a stejné bude i to, že k příští partii MP nenastoupí, protože bude hrát Vlastík. Jako nenastoupil RJF.

+0 /-0 | 05.08.2014 17:13

sodik

No přinejlepším 2:2. Se Srbskem nic moc, mohli jsem si zítra zahrát. Dneska to jednoznačně podělal Petr.

+0 /-0 | 05.08.2014 17:13

plzenak

U Davida půlka rozhodně dobrá,. Řekl bych, že poněkud přecenil svou pozici, což ale u něj nebývá obvyklé.

+0 /-0 | 05.08.2014 17:02

Voblouk

Viktor to tam bude sekat à tempo, má to promyšlené.

+0 /-0 | 05.08.2014 17:00

ddf

Kdyby zahral Viktor 22. 0-0 bylo by hodne nadejny. Ted to bude jeste hokna.

+0 /-0 | 05.08.2014 16:59

ddf

Tak Viktor to snad vyhraje, pak by to byla plichta 2:2.

+0 /-0 | 05.08.2014 16:57

Voblouk

1:3 už neprohrajeme. Viktor tlačí. Podobu výsledku dá Zbyňkova partie, tam se něco stát ještě může, takže i zápas celkově zatím trojtip.

+0 /-0 | 05.08.2014 16:57

giocozo
Takového otráveného pěšce sebral už kdysi Fischer v zápase o Mistra světa a také prohrál. Že by tu partii Martin Petr neznal ? :))
+0 /-0 | 05.08.2014 16:57

pawn

crying Akorát ten čas....

+0 /-0 | 05.08.2014 16:55

pawn

Davidova remíza a tah f6 u Viktorova soupeře dávají velkou šanci na stav 2:2

+0 /-0 | 05.08.2014 16:52

plzenak

Zato dámy si vedou na výbornou. Bílýma (sestry Olšarovy) jasně dominují, a i černýma nestojíme nikde hůře. Čtyřka jako včera to možná nebude, ale pohodová výhra snad ano.

+0 /-0 | 05.08.2014 16:51

pawn

David 1/2. Zlatá 1/2

+0 /-0 | 05.08.2014 16:51

pawn

MP sebere střelcem pěšce f7 a e6, g6 nějak vymění, ale pak by to chtělo už jen ukrást pěšce na b7 :-). David se nechal bohužel hodně zatlačit a takové pozice jsou pro něho hodně nebezpečné

+0 /-0 | 05.08.2014 16:47

plzenak

Viktor neví co s pozicí, v této chvíli bych to viděl na výhru Srbů 3:1.

+0 /-0 | 05.08.2014 16:46

plzenak

David taky bude mít co dělat, aby zachránil aspoň půl bodu.

+0 /-0 | 05.08.2014 16:42

Morphynista

Dá se prohrát ve třech tazích ? V zápase žen Togo - Zimbabwe se hrála následující partie : Esse Akua Kosife ( no Elo ) - Rhoda Masiyazi (1920)  1. e4 g5 2.d4 f6 3.Dh5 mat ! http://www.chessbomb.com/arena/2014-olympiad-w/04-Esse_Akua_Kosife-Masiyazi_Rhoda

+0 /-0 | 05.08.2014 16:41

plzenak

M. Petr je už bohužel prohranej, tahem 33.g4 definitivně odepsal svého střelce a partie je vyřízená. Měl hrát 33.h5, střelce by osvobodil a měl by přece jen šanci na remízu, i když s pěšcem méně by to neměl jednoduchý.

+0 /-0 | 05.08.2014 16:39

ddf

Marti Petr to zvoral. Tah g6 bych zahral i ja amater, takova hrubice. Snad to vykompenzuje Viktor.

+0 /-0 | 05.08.2014 16:39

pawn

A MP už platí nováčkovskou daň. Škoda, protože partii hrál až do f3 úplně v pohodě. Bohužel se hned na začátku komplikuje jeho působení v reprezentaci. Hlavně kvůli psychice na tomto turnaji mu vůbec nezávidím.

+0 /-0 | 05.08.2014 16:37

pawn

Martin Petr si bohužel tahem f3 naběhl v úplně rovné pozici a teď buď bude hrát bez pěšce nebo si nechá zavřít střelce na h7. Každopádně bude bojovat těžce o remízu.

+0 /-0 | 05.08.2014 16:30

Rdm

Počítači se Viktorova pozice líbí čím dál víc. Jestli se dobře pamatuji, ve slovanské s g3 černý většinou bere na c4 a drží pěšce, bílý v podstatě hraje opravdový dámský gambit. :)

Ženy mají zápas taky velmi dobře rozehraný.

+0 /-0 | 05.08.2014 16:04

romison
co je s Chuckym kua, uz to dal za plichtu dneska, nejak je bez chuti bo co.
+0 /-0 | 05.08.2014 15:18

nvmea
počítač zdá se miluje Viktorovu pozici, ale že by to znamenalo miniaturku se asi říct nedá.
+0 /-0 | 05.08.2014 14:47

kiklos

kdepak, děvčata 2,5 vyhrajou

+0 /-0 | 05.08.2014 12:21

Tobi

Tipuji o půlbodík víc. David + Viktor body, Zbyněk + Martin půlky. 3:1

Holky s domácími Norkami uhrají remízu. czech flag

+0 /-0 | 05.08.2014 11:52

kiklos

Taky to tak vidím, ale David to bude hodně tlačit do výhry.

+0 /-0 | 05.08.2014 11:08

Rdm

Dnes tipuju výhru 2,5:1,5. Vyhraje Viktor, ostatní partie remízy.

+0 /-0 | 05.08.2014 11:02

kiklos

Vlasty je mi až líto, hezky to zamotal a nachystal tam zajímavý útok na krále. Jen toho pěšce h6 silně podcenil.

Viktor si udělal radost.

David hraje zatím klidně, s přehledem, podobně i Zbyněk.

Jsem zvědav na dnešní premiéru Martina.

Výborný výkon zatím podávají děvčata.

+0 /-0 | 05.08.2014 10:03