Chtělo by to vyměnit kapitána

28.07.2009 06:59 | ME juniorských družstev

Po přečtení článku Martina Petra „Ohlédnutí za ME juniorských družstev“ jsem se rozhodl, že nebudu dále krýt špatně odvedenou práci kapitána svým mlčením a napíši také článek – nikoliv však povrchní hodnocení, ale seri...

Po přečtení článku Martina Petra „Ohlédnutí za ME juniorských družstev“ jsem se rozhodl, že nebudu dále krýt špatně odvedenou práci kapitána svým mlčením a napíši také článek – nikoliv však povrchní hodnocení, ale seriózní analýzu všech faktorů, které vedly k fatálnímu neúspěchu obou družstev.

Mistrovství Evropy juniorských družstev se konalo v rámci festivalu Czech Open 2009 v Pardubicích od 15. do 23. července. Odděleně se hrály soutěže juniorů a juniorek.

Junioři nastoupili v sestavě:
1. Cyril Ponížil (2314)
2. Lukáš Kuchynka (2307)
3. Tomáš Pecha (2213)
4. Lukáš Vlasák (2177)
5. Marcel Bednář (2154)

Průměrné elo 2233 zařadilo tento tým na 7. místo startovní listiny. Naší ambicí bylo pokusit se zaútočit alespoň na bronzovou medaili. Skončili jsme dvanáctí ze třinácti.

Družstvo juniorek v sestavě:
1. WFM Kristýna Havlíková (2161)
2. WFM Karolína Olšarová (2151)
3. Tereza Olšarová (2127)

S průměrným elem 2146 bylo družstvo první nasazené. Očekávali jsme některou z medailí. Juniorky skončily jedenácté z šestnácti. Výsledky obou družstev nelze označit jinak než fatální neúspěch.

K pochopení souvislostí je nutné vrátit se do března, kdy jsem zjistil, že v Pardubicích se bude konat Mistrovství Evropy juniorských týmů. Podařilo se mi z mých přátel sestavit tým hráčů, kteří by mohli a chtěli hrát (1. Lukáš Kuchynka 2. Tomáš Pecha 3. Lukáš Vlasák 4. Jakub Tuma 5. Marcel Bednář). Požádali jsme ŠSČR o příspěvek na tuto akci, přestože v ekonomickém plánu pro rok 2009 nebyla pro ME juniorů vyhrazená ani koruna. Nebýt naší iniciativy, na ME v Pardubicích by české družstvo nehrálo. Odpověď p. Dr. Sejkory přišla v tom smyslu, že se s nějakým příspěvkem nepočítá kvůli nedostatku financí, ale přesto se bude snažit nějaké prostředky najít. Tím pověřil p. Konopku, jako předsedu trenérsko-metodické komise, který má na starosti reprezentace. Nakonec se p. Dr. Sejkova vzdal své odměny předsedy ŠSČR, aby umožnil účast reprezentačnímu družstvu juniorů na Mistrovství Evropy (nikoliv našeho, ale nějakého družstva). Za toto sympatické gesto bych mu rád poděkoval, vážím si toho, že své slovo drží. Úkolem oslovit přední hráče, zda by v tomto družstvu chtěli hrát, byl pověřen p. Jasný. Většina z hráčů však účast odmítla s tím, že se chtějí připravovat a soustředit na turnaj A v Pardubicích, nebo že v tomto termínu již hrají Mistrovství ČR družstev. Proto jsme byli nominováni v sestavě, v jaké jsme o příspěvek požádali a k našemu družstvu bylo připojeno družstvo juniorek. Jako kapitán, doprovodná osoba a trenér nám byl přidělen IM Martin Petr (2478).

Kde se stala chyba?

Deset dní před začátkem ME Jakub Tuma přišel s tím, že hrát nebude, protože odjíždí na dovolenou do Egypta, takže byl nahrazen Cyrilem Ponížilem, který dříve účast odmítl. Odsunutí Lukáše Kuchynky několik málo dní před začátkem ME, když byl na mezinárodním uzavřeném turnaji v Brně v nebývalé formě, z pozice lídra na druhé místo soupisky proti jeho vůli a za nesouhlasu hráčů, považuji za velkou chybu Martina Petra, která negativně ovlivnila atmosféru a soudržnost týmu. Tím nezpochybňuji šachové kvality Cyrila Ponížila, který byl na Mistrovství ČR do 18ti let druhý, ale Lukáš Kuchynka, který přičetl sto osm elo bodů za poslední období, byl v lepší formě a jeho odsunutí jsem vnímal jako nefér – proto jsem to také Martinu Petrovi šest dní před začátkem ME napsal:

Ahoj Martine,
z tvého mailu, ve kterém jsi psal o nové podobě soupisky, vyplynulo, že jsi nezjišťoval naše názory, nebo je nebereš. Jsem proto moc rád, že chceš s námi celou věc ještě rozebrat a naše názory tě zajímají. Jsme přesvědčeni, že neopodstatněná změna lídra týmu několik málo dní před začátkem ME, která je navíc nefér vůči Lukášovi Kuchynkovi, naruší souhru a náladu v týmu a tím negativně ovlivní naši hru. Skoro se nabízí myšlenka, že pokud se tak stane, bude to o tvé odpovědnosti.
Zdraví
Marcel

Většina hráčů z úzké mládežnické špičky účast odmítla, přesto však šachová síla hráčů v týmu byla obrovská. Stačí jen připomenout některé z nedávných úspěchů: Cyril Ponížil – druhé místo na Mistrovství České republiky do 18ti let Lukáš Kuchynka – druhé místo na mezinárodním uzavřeném IM turnaji v Brně Tomáš Pecha – první místo na šachovém festivalu Czech Open 2008 v turnaji „B“ Lukáš Vlasák – první místo na Mistrovství České republiky v bleskovém šachu do 18ti let Marcel Bednář – čtvrté místo na Mistrovství České republiky v bleskovém maratónu Pardubice 2009

Pokud bychom chtěli tvrdit, že širší mládežnická špička České republiky není schopná obstát v mezinárodním srovnání, museli bychom připustit, že veškerá práce s mládeží za posledních deset let nenese plody a byla tedy špatná a neúspěšná.

Je možné, že hráči prostě jenom „neměli formu“?

Tento argument neobstojí. Naopak. Nahlédněme výsledky hráčů těsně před Mistrovstvím Evropy juniorských týmů:
Lukáš Kuchynka na mezinárodním uzavřeném IM turnaji v Brně s 6,5 body z 10ti možných a výkonem 2376 skončil na druhém místě. Cyril Ponížil ve stejném turnaji uhrál 6 bodů a jeho výkon byl 2330.
Tomáš Pecha v Karviné udělal 6 bodů z 9 s průměrem 2147 a výkonem 2272.
Lukáš Vlasák na turnaji v Klatovech uhrál 5,5 bodu z 9 s průměrem 2201 a aniž by prohrál jedinou partii, dosáhl performance 2281.

Martin Petr ve svém článku Ohlédnutí za ME juniorských družstev píše: „Nevěřil bych, že je možné, aby se v jednom turnaji družstev sešlo tolik věcí najednou, špatná forma - taktické přehlížení, těžký los a volno uprostřed turnaje.“

Jak ale můžeme vidět z výsledků těsně před začátkem ME, hráči nebyli v špatné formě, naopak byli připraveni podat dobrý výkon. Pokud je naší ambicí boj o medaili, není možné si stěžovat na těžký los. Volno uprostřed turnaje? Po třech porážkách nám prospělo, protože jsme se mohli vzpamatovat, zregenerovat a nabrat síly do dalších partií.

Tak proč tedy tak katastrofický výkon? Nejdříve odpovězme na otázku:

Jaký je úkol kapitána?

Kapitán by se měl snažit o co nejlepší atmosféru a pohodu v týmu. Kapitán musí umět hráče motivovat, podržet a povzbudit v těžkých chvílích. Kapitán by se měl společně s hráči připravovat k partiím a analyzovat chyby z minulých zápasů. Kapitán má být přítomen zápasu, aby mohl řešit případné problémy, či jenom vyjadřovat podporu hráčům svou přítomností.

Příprava na partii a analýza chyb z minulých zápasů?

Martin Petr si s přípravou těžkou hlavu nedělal – jeho příprava s hráči trvala maximálně pět minut. S přihlédnutím k významu akce a v porovnání s několikahodinovou a profesionálně vedenou přípravou našich soupeřů byla naše příprava naprosto nedostatečná, přestože jsme se snažili dohnat zanedbání kapitána sami. O analýze chyb z minulých zápasů jsme si mohli nechat jenom zdát.

Martin Petr v době Mistrovství Evropy juniorských týmů sehrál několik partií na Mistrovství České republiky družstev. Není tedy divu, že neměl díky svým partiím a vlastní přípravě čas na přípravu reprezentantů.

Střídání?

Na Mistrovství Evropy jsem neodjížděl jako náhradník, ale jako rovnocenný hráč týmu. Je přirozené, že pokud se hraje obtížný turnaj, hráči alespoň jednou vystřídat potřebují a střídat by měli. Tak také zněla domluva před turnajem. Není potřeba zdůrazňovat, že pokud se hraje o medailové pozice, tým hraje v nejlepší sestavě. Pokud někomu hrozí, že by získal normu, ostatní mu vyjdou vstříc, aby měl šanci.

Naše turnajová pozice po čtvrtém kole byla žalostná – tým byl na průběžném předposledním místě (a to ještě díky kontumační výhře) a šlo pouze o dohrání turnaje se ctí.

Když jsem před zápasem se slabým týmem Slovensko 2 (průběžně na posledním místě) řekl kapitánovi, že bych si rád zahrál, Martin Petr nezvládl své emoce, vyvolal hádku, ve které mi sdělil, že hrát nebudu, že jsem na Mistrovství Evropy juniorských družstev zbytečný a mám se nějak zabavit – například napsat článek. Nebylo těžké si odvodit, že pokud vás kapitán nenechá hrát proti nejslabšímu týmu, nebudete hrát ani v dalších kolech. V takové chvíli by bylo logickou reakcí z turnaje odjet. Byl jsem přesvědčen, že je to jediné řešení. Můj odjezd z turnaje by ale způsobil ještě horší atmosféru, a tím by negativně ovlivnil další tři zápasy, což by bylo přímo v rozporu s tím, o co jsem půl roku usiloval – abychom na Mistrovství Evropy juniorských družstev hráli a uspěli.

Rozhodl jsem se, že v Pardubicích zůstanu a „zabavím se“ v bleskovém maratónu, kde jsem skončil čtvrtý v ČR– za to bych rád Martinu Petrovi poděkoval.
Před posledním kolem mě Lukáš Kuchynka požádal, abych hrál místo něj, protože prohrál třetí partii v řadě. Neodmítnul jsem pouze proto, že považuji Lukáše za kamaráda.
Martin Petr, místo aby nás podržel v těžké chvíli a motivoval do dalších zápasů, se uchýlil k direktivám, rozhádal tým a nastolil totální nepohodu.

Kde je kapitán?

Martin Petr nám věnoval v průměru tak deset minut na zápas – nemohl tedy řešit případné problémy a nabídky remíz od soupeřů. Také bylo třeba být hráčům k dispozici, kdyby potřebovali koupit pití nebo něco k snědku. Rázem jsem se stal ze své vůle holkou pro všechno: fotil jsem, upravoval fotky, psal reportáže, korigoval články ostatních a při vší skromnosti přemýšlel nikoli o své nadbytečnosti na turnaji, ale o suplování práce kapitána.

Již zveřejněné zhodnocení Mistrovství Evropy Martinem Petrem mě nakonec vyburcovalo, abych pokud možno věcně a objektivně objasnil průběh a zákulisí tohoto mistrovství.

Poslední má otázka zůstává s otazníkem: Proč Martin Petr, místo aby přiznal hrubé chyby a zanedbání, místo aby vyvodil osobní zodpovědnost, se snaží svést fatální neúspěch obou družstev na špatné výkony hráčů?

148x 3303x Marcel Bednář
Fotogalerie
Komentáře (148) Aktualizovat
13.08.2009 12:02 | Autor neznámý

 Vyjadreni ostatnich hracu je v zaverecne zprave na svazovych strankach.Odkaz je v bleskove ke kave

12.08.2009 22:01 | Autor neznámý

Mně by zajímalo,  proč se nevyjádřili k situaci všichni členové týmu a také do jaké míry mohl ovlivnit svaz výpovědi těch, kteří se vyjádřili. Těmito otázkami nechci nikam mířit a nechci ani obhajovat činy Marcela Bednáře, ale zajímalo by mě jaká je pravda.

12.08.2009 15:00 | Autor neznámý

Přečet jsem pozorně, dobře že to bylo zveřejněno. Marcel Bednář se asi nemohl smířit své přesvědčení, že mančaft vlastně založil, s jeho rolí nehrajícícho náhradníka v družstvu, která vykristalizovala poté, když projekt převzal svaz (z jeho perspektivy: "ukradl"). K této velké deziluzi se přidala ve styku s Martinem i nějaká antiautoritářská dispozice.

Plně se ztotožňuju s kapitánstvím Martina, jak uvedl pan Konopka, on bude jednou moc dobrej (jako že už je :-)) v této pozici i třeba na Mitropě. Teoreticky by se daly možná rozporovat podmínky, které mu svaz poskytl (např. finance, ještě jeden asistent), ale s odkazem na notoricky známou finanční situaci svazu to asi nemá již smysl.

Novinkou je pro mne, že svaz není v nakládání s financemi zcela svobodný a musí se řídit nějakými regulemi (viz - akce nebyla v seznamu XY), to je zajímavé.

Postih pro MB si dovedu představit jen obtížně, přiznám se. Jak bude vypadat? Zákaz účasti v nějakých akcích? Koneckonců tým jakoby inicioval a během turnaje neudělal ve výsledku ani jeden tah :-). Jistě, dezerce je problém. Mávl bych nad tím rukou. Stejně se to nebude již nikdy opakovat, to je jisté.

06.08.2009 08:05 | Autor neznámý

No po tom já volám už dávno! Aby si tu každý mohl založit diskuzi na libovolné téma. To by bylo příspěvků...

05.08.2009 23:00 | Autor neznámý

Myslím, že problém spadaného listi rovněž zasluhuje větší pozornost. A nerozřešena též zůstává otázka: rozum nebo chtíč?

05.08.2009 19:15 | Autor neznámý

Lidi a co říkáte na rozmnožování vačicovitých šelem v Namibii? Myslím si že tohle je poslední téma které se tady ještě nepropralo...

05.08.2009 15:07 | Autor neznámý

Jo, Lužinova obrana - ten film jsem viděl a byl to snad jediný film s šachovou tématikou na který se dalo koukat

05.08.2009 14:44 | Autor neznámý

pane Lu, to bylo krásně poetické, a vůbec, nezdá se vám  tenhle způsob léta  poněkud nešťastným? Za sebe slibuji, že už se do diskuse nezapojím, nicméně též slibuji, že ji budu sledovat

05.08.2009 14:40 | Autor neznámý

Pane Válku, také se omlouvám, že jsem se nezahloubal podrobněji do Vaší odpovědi, ale jsem na tom podobně jako Vy, také spoustu internetových příspěvků a statí nečtu a když čtu, tak nedostatečně pozorně...

Milý Belbo, s tím vzděláním u mě nepřeháněj, sám víš jak to je. Ale vidím, že máme asi stejnou, tlustou publikaci od editora Archipova, kde je těch šachových povídek více, mimo jiné i ona Zaščita Lužina od kontroverzního Vladimíra Nabokova, známého autora Lolity. Ovšem nezapomínejme, že..."byl jednou jeden mnich, měl hodně knih a h...o v nich." Možná se  tato diskuse dvoustého příspěvku dočká, my dva jsme pro to, myslím, udělali maximum.

05.08.2009 14:34 | Autor neznámý

 Počkat, jestli je to placené, tak já bych taky něco napsal... třeba o šachu v indiánské rezervaci v Novém Mexiku :-)

05.08.2009 14:20 | Autor neznámý

wow, wau,

kolik za to marcel dostal? myslím, že přes dvoustovku to hravě zvládnem, témata se tvoří sama a Jindřich Papay v Severních Čechách se bude večer  zabávět lépe než při Televarieté

05.08.2009 14:01 | Autor neznámý

Pane Lu..., špatně Jste mne pochopil. Chtěl jsem sebekriticky napsat, že povídku M. Twaina jsem nečetl já. Nerad bych se však Vás dotknul tím, že jsem nečetl Váš příspěvek. V éře SMS jsem však, bohužel, odvykl číst delší statě, než pár řádků.

Z jiného soudku: Vítězem diskuse je nade vší pochybnost literárně nadaný junior Marcel, neboť autorský honorář je na NSS - jak známo - odvislý od počtu diskusních příspěvků.

 

05.08.2009 13:59 | Autor neznámý

Lumbusibubulinusi, a Lužina máš taky? Vidím, že jsi vzdělaný člověk, literát. Citovat z klasických šachových děl mi přijde jako vhodný způsob, jak si ukrátit čas při čekání na odpovědi od svazu. Kdyby tak šlo bavit se celý život o literatuře..  (ps: myslíš, že tato diskuse jednou přesáhne 200 příspěvků? Byla by škoda se o to alespoň nepokusit..)

05.08.2009 12:50 | Autor neznámý

Pane Válku, nevím, řečeno s  M. Twainem, "z čeho zcela jistě vzešel ten Váš instinkt", že jsem článek M. Bednáře nečetl? Ale máte dobrý nápad. Šachová novela je takové nekonfliktní, dalo by se říci dětské počteníčko a protože ho vlastním pouze v originálním jazyce německém (Die Schachnovelle) nebo v ruském překladu jako Šachmatnaja novella, nemuselo by to na českém webu vyvolávat žádné negativnější emoce.   

05.08.2009 12:20 | Autor neznámý

Diskuse je strhující, prostor pro diskusní příspěvky bezbřehý. Ta Twainova povídka mi ovšem přijde - řečeno žargonem některých diskutujících - poněkud mimo mísu (vyjadřuji se k něčemu, co jsem nečetl, což je též progresivní trend internetových diskusí). Neměl nás šachový příznivec s předlouhou nezapamatovatelnou přezdívkou,  pečující o rozšíření našeho literárního rozhledu,  raději obdařit Šachovou novelou S. Zweiga?

05.08.2009 11:44 | Autor neznámý

       Dík Babčerte za pochvalu břitkého pera Marka Twaina. Souhlasím vcelku i s exotem, zejména s jeho poslední větou. Jestli bude reakce ze svazu, jak píše bolek, tak přestože Svaz určitě není povinen reagovat na kdejaký článek na internetu, tak by odpověď  asi mnohá nedorozumění, zde vzniklá, vysvětlila.

       Jinak bych mohl posloužit ještě jednou Twainovou povídkou, (její název zní opět poměrně neutrálně - "Novinářem v Tennessee"). Ta je ještě značně peprnější, než byla první, ale obávám se, že by to tady někdo nemusel rozdýchat, tak raději ne.  

05.08.2009 10:48 | Autor neznámý

Letní okurková sezóna vygradovala na začátku srpna,

názory stojící za pozornost jsou: Petr Mičulka, Belbo, na nikoho neútočí, a myslí to dobře.

05.08.2009 10:14 | Autor neznámý

Lumbusbubulinus -> Ta Twainova povídka je famózní, Pepo.

05.08.2009 10:12 | Autor neznámý

Bolek a exot.

05.08.2009 10:04 | Autor neznámý

Svaz jsme již oslovili a požádali o zodpovězení našich-Vašich otázek. Máme přislíbenou odpověď. Vyjádření svazu uveřejníme jako nový článek. 

05.08.2009 09:50 | Autor neznámý

Pane Vokáči, nemohu si pomoci, ale ani váš příspěvek k věcnosti problému příliš nepřispěl. A přitom právě od vás bych očekával nějaký zasvěcenější pohled, názor, který by zajímal jistě nejen mne. To je totiž problém těchto "diskuzí, které se snaží něco řešit". Ti, co by k tomu měli vyjádřit (v tomto případě by mě zajímaly názory členů týmu (ideálně C. Ponížil), někoho ze svazu, příp. přímo M. Petra)) se stejně nevyjádří, takže pak tato debata dopadne tak, jak dopadne vždy, v osobním napadání a ve vtípcích těch, kteří vědí, že to stejně nemá cenu.

05.08.2009 08:23 | Autor neznámý

A vo-vo-vo tom to je

05.08.2009 06:51 | Autor neznámý

Dobré ráno.

Chci Vám poděkovat za příjemnou zábavu a pochválit novoborském, že pochopili jednu věc: Jde o zábavu pro šachový a nešachový tábor a to se jim daří!!!!!! Proto a ještě houšť zajímavé nápady! Je to jako detektivka (pátrá se zde po anonymech , probírá se tu zemědělství - však to přípomíná šachavou partii - zvoře se co se dá ) . Téměř celý měsíc jsem otevíral stránky novoborských - a smutně vyhlížel nějaké zábavné téma. A pak náhle přišlo - jaké radostné probouzení mě čekalo každý den. Jak jsem se těšil, co nového objevím na stránkách novoborského serveru... Přátelé - jen houšť, pište a nedivte se. Jsme národ který se chce bavit, ne???? A od toho je život - copak jsme roboti???? Mějte se, přeji hezký den a doufám, že ve večerních hodinách si opět něco zajímavého počtu....

05.08.2009 01:41 | Autor neznámý

to gmvoko: Věcný problém snad ani neexistuje. To, o čem píše Marcel, to je patrně jen jeho problém - nikdo další z hráčů družstva se zde za celou dobu k tomuto problému nepřihlásil - mám za to, že hráči vidí za příčinami svého neúspěchu jen ty šachové důvody a nemají potřebu hledat důvody zástupné, vymlouvat se na něco anebo o tom dokonce psát.
No a to, že mohl hrát tým silnější, to je asi pravda - ale věřím, že to už všichni vědí a že příští rok už s tím všichni zúčastnění (tj. jak svaz, tak i česká juniorská špička) budou počítat a že výsledek bude skutečně lepší než letos.

05.08.2009 00:51 | Autor neznámý

romison: Nechápu, co to tu řešíte za hlouposti. Mail, který jsem o kus níže dnes uvedl uživateli Belbo jako spojení na sebe je na našem domácím počítači na jméno mé ženy (které jste vypátral), co je na tom divného? Též telefoní číslo, které jste vypátral je její. Mé je 774 849 929 , máte-li problém, klidně mi zavolejte. Budete se divit, ale skutečně se už  zatraceně dlouho jmenuju tak jak tu uvádím. Buďte zdráv

05.08.2009 00:35 | Autor neznámý

Moji milí, nemohu si pomoci, ale při čtení této diskuze se čím dál tím více cítím jako pomatený. Nechtěli byste chvíli jít zkusit redigovat nějaké zemědělské noviny? Nebo už konečně přestat? To by bylo nejlepší. Věcný problém jste dokázali celkem svižně potopit na dno Mariánského příkopu.

04.08.2009 23:09 | Autor neznámý

ahoj, takže Jirka Kadlec je Eva Kadlecová? Je tu vůbec někdo z tzv. pravých neanonymů pravý? Tohle je k zešílení. A věk šestnácti let je na to značně náchylný!

04.08.2009 22:45 | Autor neznámý

Lopezo: ano je to Eva Kadlecova :) mam i cislo :)

04.08.2009 22:42 | Autor neznámý

Jak jsem redigoval zemědělské noviny.

  Neujal jsem se dočasného vedoucího postavení v jistém zemědělském listě bez zralých předtuch. Zrovna tak by se člověk z hloubi pevniny neujal bez zlých předtuch velení lodi. Ale okolnosti, v nichž jsem se octl, mě donutily mysle na plat. Stálý vydavatel toho listu odjížděl na dovolenou a já přijal, co nabídl a zastoupil jsem ho.
  Byla hotová rozkoš být opět zaměstnán a já se celý týden dřel s nepolevujícím potěšením. Číslo vyšlo a den jsem trochu ustaraně čekal, zda mé úsilí upoutá vůbec nějakou pozornost. Když jsem nedlouho před západem slunce odcházel z kanceláře, dole pod schody se naráz rozestoupila skupina mužů a chlapců, abych mohl projí, a dva nebo tři jsem zaslechl, jak říkají: „To je on!“ Měl jsem z té příhody samozřejmě radost. Nazítří ráno jsem pod schody zastihl podobnou skupinu, tu a tam na ulici či na protějším chodníku též postávali dvojice nebo jednotlivci, a všichni mě se zájmem sledovali. Jen co jsem se přiblížil, skupinka se rozestoupila a ukročila stranou a zaslechl jsem jakéhosi muže, jak říká: „Jen se na něj podívejte!“ Předstíral jsem, že si zájmu, který jsem vzbudil, vůbec nevšímám, potají mě však těšil a zamýšlel jsem o tom napsat tetě. Po krátkém schodišti jsem vyšel nahoru a slyšel veselé hlasy a zvučný smích ještě dřív, než jsem se octl u dveří po jejichž otevření jsem zahlédl dva mladé muže venkovského vzhledu, kteří, jen co mě spatřili, zbledli, protáhly se jim tváře a vzápětí se oba s velikým třeskotem vrhli z okna. Překvapilo mě to.
  Asi za půl hodiny vešel starý pán s vlajícím plnovousem a s pěknou, třebaže hodně přísnou tváří a po mém vyzvání se posadil. Zdálo se, že mu něco vrtá hlavou. Sundal si klobouk, položil jen na podlahu a vzal z něho červený hedvábný kapesník a výtisk našeho listu.
  Položil si list na klín, kapesníkem si začal čisti brýle a zároveň se zeptal: „Vy jste ten nový vydavatel?“
  Odpověděl jsem mu, že je tomu tak.
  „Redigoval jste už nějaký zemědělský list?“
  „Nikdy“, řekl jsem. „Jde o můj první pokus.“
  „To zní velmi pravděpodobně. Máte za sebou jakoukoli prakticky-zemědělskou zkušenost?“
  „Nemám. Domnívám se, že nemám.“
  „Hned mi to napověděl jakýsi instinkt.,“ odpověděl ten starý pán, nasadil si brýle, přes jejich okraj se na mne příkře zadíval a skládal list do příhodného tvaru. „Rád bych Vám přečetl, z čeho zcela jistě vzešel ten můj instinkt. Jde o tenhle úvodník. Naslouchejte a přesvědčte se, zda jste to psal vy:

  Tuříny se nemají trhat, protože je to poškozuje. Je mnohem lepší poslat chlapce, aby se vyšplhal na strom a třásl jím.

  Tak co vy na to? Opravdu si totiž myslím, že jste to napsal Vy.“
  „Co já na to? Podle mne je to dobrá rada. A rozumná. Ani v nejmenším nepochybuji, že se jen v tomhle městě a jeho okolí rok co rok zničí milióny a milióny bušlů tuřínů, protože se trhají v polozralém stavu, kdežto kdyby řekli chlapci , ať vyleze na strom a třese jím ----„
  „Třeste svou babičkou! Tuříny nerostou na stromech!“
  „Opravdu ne, že ne? Ale kdo tu vlastně tvrdí, že na stromech rostou? Ten výrok byl myšlen obrazně, jen a jen obrazně. Kdokoli se v tom jen trochu vyzná, hned pochopí, že jsem měl na mysli, aby ten chlapec zatřásl popínavými odenky.“
  Tu se ten stařec zvedl z židle, roztrhal svůj výtisk listu na nejmenší útržky, dupal po nich, holí rozmlátil několik věcí a prohlásil, že nevím ani tolik jako kráva. Pak se vzdálil, bouchl za sebou dveřmi a jednal zkrátka tak, že jsem měl dojem, jako by ho něco bylo rozladilo. Ale protože jsem nevěděl, co ho trápí, nemohl jsem mu pomoci.
  Brzy pak vpadlo do dveří vytáhlé, mrtvolně bledé stvoření s vlasy tak dlouhými, že mu spadaly na ramena, a s týdenním strniskem, sršícím z pahorků a dolin jeho tváře, a zůstalo nehybně stát s prstem na rtech a s hlavou i tělem v naslouchavém náklonu. Nebylo slyšet vůbec nic. Přesto ten člověk naslouchal. Nic se neozvalo. Tu otočil klíčem ve dveřích, s pečlivou obezřetností došel tak blízko ke mně, že stačilo pořádně natáhnout ruku, abych na něj dosáhl, tam se zastavil, chvíli si s pronikavým zájmem prohlížel mou tvář, pak z náprsní kapsy vytáhl složený výtisk našeho listu a řekl:
  „Podívejte se, tohle jste napsal. Přečtěte mi to – ale rychle! Ulevte mi. Trpím.“
  Četl jsem, co je uvedeno dále, a když mi ty věty plynuly z úst, viděl jsem, jak se napjaté svaly uvolňují, jak úzkost opouští tu tvář a jak se klid a mír vkrádají do jejích rysů jako milosrdné měsíční světlo do opuštěné krajiny:

  „Guano je výtečný pták, ale jeho chov vyžaduje mnoho péče. Neměl by být dovážen dříve než v červnu ani později než v září. Pokud trvá zima, je dobře jej chovat někde v teple, aby mohl vysedět mláďata.
  Zřejmě nás čeká rok, kdy se růst obilí zpozdí. Nechť tedy hospodáři zasadí kukuřičná stébla a zasejí pohankové placky raději už v červenci a nikoli teprve v srpnu.
  Nyní k otázce tykví. Tyto bobule si zvláště oblíbili rodáci z nitra Nové Anglie, jimž na ovocných koláčích chutnají víc než angrešt a kteří i krávy jimi krmí raději než malinami, jelikož dokáží lépe zasytit a jsou i dobrou výživou. Tykev je jediným jedlým plodem z rodu pomerančovníků, dozrávajícím i na severu, ovšem krom dýně a několika odrůd moštu. rychle však pomíjí móda pěstovat tykve vpředu na zahrádkách spolu se zákrsky, jelikož se nyní obecně připouští, že se jako strom, poskytující stín, tykev neosvědčuje.
  Když se teď blíží teplé počasí a kozlové se začínají třít -----„

  Vzrušený posluchač se vrhl ke mně, stiskl mi ruku a prohlásil: „Už dost, už dost – to úplně stačí. Vím teď, že jsem se nepominul, protože jste to slovo za slovem četl stejně jako já. Ale dnes ráno, cizinče, když jsem to četl poprvé, říkal jsem si, že jsem tomu sice přes všechen přísný dohled, který nade mnou vykonávali moji přátelé, nikdy nechtěl uvěřit, že však nyní je mi jasné, jak zle jsem pomatený, a jen co jsem si tohle pomyslel, zavyl jsem tak, že se to dalo slyšet na dvě míle daleko, a vydal jsem se někoho zabít – chápejte, já věděl, že k tomu tak jako tak musí dříve či později dojít, a proč s tím tedy nezačít hned. Abych měl jistotu, jeden z těch odstavců jsem si přečetl ještě jednou, pak jsem spálil svůj dům a dal se do toho. Několik lidí jsem zmrzačil a jednoho chlapa donutil vyšplhat se na strom, kde si ho najdu, až ho budu potřebovat. Ale cestou kolem mě napadlo, že sem zajdu, abych měl úplnou jistotu. A teď tu jistotu tedy mám a řeknu Vám rovnou, že toho chlapa na stromě potkalo štěstí. Byl bych ho cestou zpátky určitě zabil. Loučím se s Vámi, pane. Sbohem. Odňal jste z mé mysli velikou tíhu. Můj rozum vydržel nápor jednoho z Vašich zemědělských článků, a tak vím, že už jej nikdy nic nedokáže pomást. Vážený pane, navždy sbohem.“
  Trochu mě stísnilo mrzačení a žhářství, jímž se ten člověk předtím zabýval, jelikož jsem se nemohl zbavit dojmu, že jsem se na tom vzdáleně podílel svou vinou i já. Ale byl jsem těch myšlenek vzápětí zbaven, protože vešel sám trvalý vydavatel! (Pomyslel jsem si: „kdybyste byl jel do Egypta, jak jsem Vám doporučoval, mohl jsem mít vyhlídky, že se toho tady zmocním, jenže Vám se tam nechtělo a jste tu zpátky. Vlastně jsem Vás tak trochu čekal.)
  Vydavatel vypadal smutně, popleteně a sklíčeně.
  Prohlížel si trosky, jež tu zanechal ten starý výtržník a dva mladí zemědělci, a pak prohlásil: „Je to smutná záležitost – velmi smutná záležitost. Rozbili lahvičku s lepidlem, šest okenních tabulek, plivátko a dva svícny. Ale to není nejhorší. Je poškozena pověst listu – obávám se, že navždy. Je sice pravda, že po něm ještě nikdy nebyla taková poptávka, nikdy se neprodalo tolik jeho výtisk, ani co živ nedosáhl takové proslulosti, ale chce někdo být slavný dík svému šílenství a dosahovat úspěchu svou slabomyslností? Příteli, jako že jsem čestný muž, ulice je plná lidí, jiní sedí na plotech a všichni čekají, až se na vás budou moci podívat, protože si myslí, že jste blázen. Po přečtení vašich úvodníků se jim není co divit. Ty úvodníky jsou hanbou novinářství. Jak vás kdy mohlo napadnout, že dokážete řídit list tohoto druhu? Zřejmě neznáte ani nejpodstatnější základy zemědělství. o brázdách a branách píšete, jako by to bylo totéž, mluvíte o pelichání krav, doporučujete tchoře k domácímu chovu, protože je hravý a skvěle chytá krysy! Vaše zmínka, že škeble zůstanou pokojně ležet, jakmile se jim zahraje trochu hudby, byla zbytečná – naprosto zbytečná! Škeble nic nevyruší. Škeble pokojně leží pořád. Pane na nebi, příteli, pokud jste si za svůj životní cíl zvolil dosáhnout studiem nevědomosti, nikdy jste nemohl dostudovat s vyššími poctami, než se vám to podařilo dne. Nic takového jsem nikdy nezažil. Vaše tvrzení, že obliba planých kaštanů jako prodejního zboží soustavně stoupá, je přímý útok na samu existenci tohoto listu. Vzdejte se, prosím vás, svého postavení a odejděte. Už nikdy nechci odjet na dovolenou – pokud bych na ni odjel, nic bych z ní neměl. Jistě ne v tom případě, že byste mě zastupoval vy. Pořád bych se jen děsil, co zase hodláte doporučovat. Ztrácím veškerou trpělivost, kdykoli pomyslím na to, že píšete o ústřičných ložiscích pod záhlavím „Krajinářské zemědělství“. Prosím vás, odejděte. Nic na světě mě nepohne, abych kdy znovu odjel na dovolenou. Proč jste mi proboha neprozradil, že o zemědělství nevíte vůbec nic?“
  „Vám jsem to měl prozradit, vy kukuřičné stéblo, vy kapusto, vy květákův synu? Tak nechápavý požadavek slyším prvně v životě. Prozradím vám jen tolik, že se novinářstvím zabývám už čtrnáct let a teprve dnes poprvé slyším, že by se člověk vůbec v něčem musel vyznat, aby mohl vydávat noviny. Vy tuříne! Kdo píše divadelní kritiky do druhotřídních plátků? Tlupa ševců a lékárnických příručí, co se vyšvihli a nevědí toho o patřičných hereckých výkonech o nic víc, než já vím o patřičném zemědělství. Kdo píše posudky o knihách? Lidi, co sami nikdy žádnou knihu nenapsali. Kdo smolí těžkopádné úvodníky o finančních otázkách? Takoví, co měli největší příležitost vůbec nic o financích nevědět. Kdo kritizuje tažení proti Indiánům? Pánové, kteří nerozeznají, co je válečný pokřik a co wigwam, nikdy nebyli donuceni prchat před tomahavkem nebo tahat šípy z několika členů svých rodin, aby večer měli z čeho založit táborový oheň. Kdo píše protialkoholické výzvy a řve o přetékajících pohárech? Takoví, co se střízlivosti nadechnou teprve v hrobě. Kdo vydává zemědělské noviny? Vy bramboro! Převážně ti, co neuspěli v poezii, v oboru laciných románů, jako autoři senzačních her, jako původci úvodníků ve velkoměstských novinách, takže se nakonec vrhli na zemědělství, aby je dočasně uchránilo před chudobincem. Vy mi chcete něco povídat o novinářství! Vážený pane, znám to od Alfy po Omahu a ujišťuji Vás, že čím míň toho někdo ví, tím víc hluku nadělá a tím taky vydělává víc peněz. Pánbůh ví, že jsem radši měl být nevědomcem než vzdělancem, že jsem se měl chovat spíš drze než nesměle, a byl bych v tomhle nevlídném sobeckém světě proslavil svoje jméno. Odcházím, vážený pane. Protože se se mnou zacházelo tak, jak jste se mnou zacházel vy, jsem naprosto připraven odejít. Ale svou povinnost jsem vykonal. Splnil jsem smlouvu, pokud mi to bylo dovoleno. Řekl jsem Vám, že dokáži, aby Váš list upoutal všechny vrstvy – a dokázal jsem to. A byl bych Vám uměl získat nejlepší čtenářskou vrstvu, jaká kdy odebírala nějaký zemědělský list – žádné zemědělce či ani jediného človíčka, který se z čiré nouze naučil rozeznávat melounové stromy od popínavých broskví. Na tuhle roztržku doplatíte vy, nikoli já, vy rebarboro. Adios.“
  A odešel jsem.  

 

     Tak tuhle půvabnou povídku,  o úrovni některých novinářů,  napsal někdy kolem roku 1867 tehdy začínající novinář Samuel Langhorne Clemens, později světoznámý spisovatel Mark Twain. Pokud jste se s některými praktikami, popsanými v povídce setkali, jde o podobnost jistě jen čistě náhodnou, vždyť od napsání této perličky uplynulo skoro 150 let...  

04.08.2009 21:01 | Autor neznámý

to Jirka Kadlec:

Vím, kdo je Belbo, i kolik mu je let, i jakou má šachovou výkonnost. Možná by tě to překvapilo, ale do pořádání přeboru ČR mužů má co mluvit. 

04.08.2009 19:59 | Autor neznámý

belbo má zdravé názory, jde středem, neříká ani á ani zet, a jeho věty sedí, nedělat nic napůl.

04.08.2009 19:12 | Autor neznámý

Pan Kadlec je z Mostu tuším. A co se týče Belba, tak většina lidí ví, že píše i na 63plus1.cz a že se jedná o hráče Vrchlabí(ted už vlastně Hradce)

04.08.2009 17:11 | Autor neznámý

Ne není - stačí dát níže zmíněné indicie do vyhledávače a člověk se hned dozví věcí

04.08.2009 16:16 | Autor neznámý

řekl bych, že Jirka Kadlec je další nick Zdeňka Jandy...

04.08.2009 15:42 | Autor neznámý

Jirka Kadlec určitě žádnej Jirka Kadlec není, je to pseudonym... Nevěřím, že někdo neregistrovaný sem píše na šachový server...

04.08.2009 15:17 | Autor neznámý

to Belbo: povím Vám (a samozřejmě nejen Vám) cokoli, pokud ovšem přestanete používat přezdívku. Ale tady se pokud možno držme tématu, takže chcete-li, pište na e.kad@seznam.cz

04.08.2009 12:25 | Autor neznámý

Já nevím z jakých důvodů tu nějaký Jirka Kadlec dělá oplzlé poznámky na někoho, u koho si vyhledal věk, proč sem také kopíruje nesmyslné výpisy nějakých informací a především proč si tak nechutně navzájem lichotí se Zdeňkem Jandou.

04.08.2009 11:32 | Autor neznámý

ad rady "šachově dozrát". Od Petra Bažanta. Panu Herejkovi se tímto omlouvám.

04.08.2009 10:20 | Autor neznámý

Jirka Kadlec: můžete mi říct, kolik je vám let a jaký máte elo? Děkuji.

04.08.2009 10:15 | Autor neznámý

Problém této akce je podle mých životních zkušeností "někde uprostřed". Někde uprostřed šachového svazu. Ten by měl přestat organizovat nákladné mistrovství mužů na zámku, ale otevřít jej (přesně, jak učinil pro rok 2010, ale toho mělo napadnout už dávno) a z ušetřených peněz zaplatit kapitána na plný úvazek. Přemluvit mladého entuziastického IM, strčit mu nějaký drobný pro ostudu, holedbat se, že svaz sehnal kapitána a pak na něj shodit  všechnu vinu (viz pan Janda o "alibismu" MP), popř. trousit potměšilé poznámky, že by měl někdo "šachově dozrát" (pan Herejk o Marcelovi), to je zkrátka nestydatost. Stačí dělat věci naplno a ne jen naoko. To bohatě stačí. Pevně věřím, že se to svaz naučí.

04.08.2009 09:36 | Autor neznámý

Zdravim :-). Chtěl bych jen říci že, naprosto souhlasím s panem Jandou. Myslím že v příspěvku co napsal a průběžně co jsem sledoval měl pravdu. re:míra, Nevím proč tu píšete o poplatcích. Pokuď jsem dobře četl tak se tu nepsalo o poplatcích, nebo ano? Jestli ano tak se hluboce omlouvám ale nevšiml jsem si a jestli ne, tak nevidim duvod to rozebírat.  A jinak musím souhlasit aj s Vojtou Plátem, myslím že to co napsal, to plně vystihuje.

04.08.2009 08:57 | Autor neznámý

Hluboký obdiv ke znalostem Jirky Kadlece a věcnosti jeho příspěvků (jaký kontrast ke slabomyslnostem (které nemají nic společného s článkem) ,co píše např. individuum "Míra" - ale co má dělat,když na jihomoravských  a brněnských stránkách  je k uzoufání nuda,že?) . Jen Jirko , nemyslím , že postoj Svazu k akci byl negativní ( viz počin předsedy Sejkory) , když to vše shrneme a pokusíme se ( z hlediska vněších pozorovatelů) o objektivní závěr : 1) ten mail Martinovi Petrovi Marcelovi moc nepomohl , to je nutné objektivně přiznat , šlo to napsat jinak a diplomatičtěji . Ale napsání výše uvedeného článku Marcelovi schvaluji. 2) postoj Martina Petra byl alibistický . Podle mých životních zkušeností je pravda vždy "někde uprostřed" . Svaz se tím bude zabývat a jistě se bude snažit aby se podobná situace neopakovala.

04.08.2009 07:53 | Autor neznámý

Ještě tedy trocha historie Mistrovství Evropy  týmů U 18:

1.ME 2000 - Balatonlelle - kluci 11 týmů - 1.Ukrajina ( Eljanov 5,5 ze 7, Zubov 5 ze 6, Efimenko, Kovchan oba 4,5 ze 6), 2.Německo, 3.Rumunsko, 7.Slovensko ( Peter Vavrák 1,5 z 5, Jan Markoš 5 ze 6); dívky 12 týmů - 1.Ukrajina, 2.Maď. A, 3.Moldavsko, 4.Slovensko ( Regina Pokorná 4 ze 6 ) - bez naší účasti.

2.ME 2001 - Balatonlelle - kluci 14 týmů - 1. UKR, 2.Rumunsko, 3.Jugoslávie, 9.Česká rep. ( David Navara 5,5 ze 7 /5-1-1/, Lukáš Černoušek 2,5 ze 6, Jiří Jirka 0 ze 4, David Kaňovský 2 z 5, Jan Brychta 3,5 ze 6 ), 10. Slovensko ( Jan Markoš 3,5 ze 7). - dívky 13 týmů - 1.UKR A, ( Lahno 5,5 ze 7 ) 2.Maďarsko, 3. Německo (Pähtz 5 ze 6), 7 Slovensko.

3.ME 2002 - Balatonlelle - kluci 13 týmů - 1.Rumunsko ( Lupulescu 5 ze 7 ), 2.Ukrajina ( Efimenko 5 ze 7), 3.Německo, 9.Česká rep. ( Viktor Láznička 2 z 5, Jan Bernášek 3 z 5, David Kaňovský 4 ze 6) - dívky 11 týmů - 1.Ukrajina (Ushenina 4,5 ze 6), 2.Jugosl. A, 3. Rumunsko, 8.Česká rep.( Táňa Holušová 1,5 ze 4, Lucie Hodová 2 ze 4).

4.ME 2003 - Balatonlelle - kluci 14 týmů - 1.Maďarsko ( Berkes 6,5 ze 7), 2. Polsko ( Wojtaszek 5 ze 7), 3.Rumunsko, 5.Česká rep. ( David Navara 5 ze 7, Viktor Láznička 4 ze 7, Jan Bernášek 3,5 ze 7, David Kaňovský 3,5 ze 7, Tomáš Studnička 0 z 0) - dívky 12 týmů - 1.Rumunsko, 2.Srbsko + Č.Hora, 3.Ukrajina, 4.Česká rep. ( Alena Kubíková 3 ze 7, Eva Kulovaná 5,5 ze 7, Soňa Pertlová 0 z 0).

5. ME 2004 - Obrenovac u Bělehradu - kluci 7 týmů - 1.Německo, 2. Rumunsko, 3.Slovinsko, 4.Česká rep. ( Viktor Láznička 4 ze 6, Jan Bernášek 4 ze 6, Stanislav Cífka 4 ze 6, Jan Příborský 4,5 ze 6) - dívky 7 týmů - 1.Srsko + Č. Hora, 2.Česká rep. ( Soňa Pertlová 2,5 ze 6, Eva Kulovaná 4,5 ze 6 ), 3.Slovensko ( Zuzana Borošová 3 ze 6, Veronika  Machalová 3 ze 6 ).

6. ME 2006 - Balatonlelle ( v roce 2005 byla pauza, ME se sice mělo konat v městě Yalova u Istanbulu,  leč nekonalo) - kluci 13 týmů - 1.Rusko, 2. Maďarsko A, 3.Německo, 11. Slovensko - dívky 12 týmů - 1. Maďarsko A, 2. Rumunsko, 3.Slovensko ( Zuzana Borošová 5 ze 7, Erika Machalová 4 ze 7) - bez naší účasti.

7. ME 2007 - Subotica ( Srbsko ) - chlapci 12 týmů - 1.Maďarsko, 2.Turecko, 3. Chorvatsko, 4.Slovensko  - dívky 10 týmů - 1 Rumunsko ( Foisor , dnes již USA , 4 z 5), 2. Srbsko A, 3. Černá Hora - bez naší účasti.

8. ME 2008 - Szeged - kluci 12 týmů - 1.Polsko, 2.Maďarsko A, 3. Maďarsko B, 7. Slovensko - dívky 8 týmů - 1.Polsko, 2.Černá Hora, 3. Maďarsko A - podrobnosti o tomto loňském ME na  www.chess.hu/u18etc/modules.php

03.08.2009 22:13 | Autor neznámý

 to Jirka Kadlec; myslím, že není třeba někoho jmenovat, aby se vyjádřil  (je to "divné") - kdo chce a má potřebu, pak se vyjádří. Navážíte se do Vojty a Honzy? Proč? To musejí na vše kývnout, nemůžou mít vlastní názor? Vaše informovanost je obdivuhodná a za sebe děkuji, že jste mě obohatil o historii ME U18 družstev.

03.08.2009 20:29 | Autor neznámý

V pořadí již 9. U18 ME družstev  hochů a dívek má již svou tradici a  poprvé se hrálo u nás. V letech 2000 - 2003 se konalo 1. - 4. ME vždy v maďarském Balatonlelle, o rok později v Obrenovaci u Bělehradu, po roční pauze pak opět v Balatonlelle, v roce 2007 v srbské Subotici, loni opět v Maďarsku, v Szegedu. Naši se zúčastnili v letech 2001 - 2004, např. s Navarou, Lázničkou, Bernáškem, Kaňovským, Kulovanou. Účast byla vždy podobná jako letos, 12-13 týmů, pouze v roce 2004 v Srbsku bylo ME jen se 7 týmy ( tolik k námitkám, že to pardubické bylo slabě obsazené). Je podivné, že je-li Mistrovství Evropy u nás, mělo být bez nás, tedy nebýt iniciativy Skill Boys a nebýt toho, že předseda svazu hradil náklady ze svého. Zatímco např. v roce 2003 jel jako trenér hochů Evžen Gonsior a dívek Petr Herejk, či v roce 2004 byl kapitán chlapců Marek Vokáč a dívek Jan Lerch, letos se kapitán na svou práci dle vyjádření Marcela prakticky vykašlal. Není rozhodující, jestli to dělal zadarmo, nebo ne, pokud tu funkci  vzal, měl ji dělat pořádně. Chápu reakce Marcela Bednáře s ohledem na alibistický článek kapitána a s ohledem na další okolnosti, t.j. oficiální ignoraci této události svazem přestože ji pořádáme, přístup Vojtěcha Pláta a Jana Krejčího atp.( to co bylo dobré pro Navaru a Lázničku je pro ně špatné, jsou to snad větší borci?). Výkony hráčů nebyly dobré, ale umím si představit, že byly ovlivněny negativním postojem svazu a především kapitána.

Bylo by jistě zajímavé, kdyby se k celé této soutěži a problematice vyjádřil někdo z dřívějších účastníků, David Navara, Viktor Láznička či Dejf Kaňovský, začož předem díky!

03.08.2009 20:16 | Autor neznámý

Ta debata začíná mít ještě větší úroveň, více bezduchých a bezdůvodných obvinění než článek... Bojim se že Vojta Plát měl s tim bulvárem pravdu :)

03.08.2009 19:43 | Autor neznámý

A přesně vo to jim jde. Na každého s jiným názorem vědět jméno, aby si ho mohli najít na FIDE, ve stomatologické komoře a v googlu vůbec a pak říkat, jo, to je on, sám není dentista, má ho malý (ELO) a ještě dovoluje si kritizovat :-) Pan Topolánek by tomu řekl estebácké praktiky. Důkazy netřeba.

03.08.2009 17:06 | Autor neznámý

re Jirka Kadlec: Pokud se nepletu, tak například žádný Jirka Kadlec není v databázi ŠSČR ani FIDE, takže jím kritizované slečně zřejmě šachově nesahá ani po paty a mohl mohl by tedy mít celkem jiné starosti, než tu plkat svá duchaprázdná moudra.

03.08.2009 16:39 | Autor neznámý

Vážení, mohli byste se prosím držet tématu? Začínáte se tu dost drze navážet do pana doktora Jandy, tak si to prosím Vás odpusťte. Pokud se nepletu, tak například Zdeňka Šimurdová (elo 1638), která je ročník 1993, by mohla mít celkem jiné starosti, než tu plkat svá duchaprázdná moudra o někom, komu nesahá ani po paty , například si utřít mléko tekoucí jí po bradě, či co jí to tam vlastně teče. Budeme se tu věnovat podrobnostem?

03.08.2009 15:32 | Autor neznámý

ještě horší je, je-li ten dentista jen tím, kdo sleduje toho, kdo se za dentistu vydává a nechává se od tohoto falešného dentisty ošetřit s tím, že oba předstírají, pravý dentista předstírá, že není dentista a falešný dentista předstírá, že je dentista, a dává si velký pozor, aby neškytal, ba ani nestrádal a ani se sebemenším slůvkem neprozradil proti člověku, jež by mohl být dentistou, i jím ve skutečnosti je, ale falešný dentista předpokládá, že není, čímž se krutě mýlí.

03.08.2009 14:50 | Autor neznámý

plukovník: Nejhorší je, když je člověk u nějakého dentisty nebo u někoho, kdo se za dentistu vydává, ten se mu vrtá s vrtačkou v zubech a ten, který se za dentistu vydává nebo který opravdu dentistou je, začne u toho strádat a škytat. Ještě vetší katastrofa to musí být, jedná-li se o tajemného Ema. Ale tak jako tajemný Em se napil ze špinavé stoky v hloubi kostela ve Stínadlech, tak i tady tajemný Em pije z bulvární stoky nšs přesto, že stokou pohrdá. Také nemám na svědka otázek.

03.08.2009 14:30 | Autor neznámý

re tomasvanek: V tom něco bude, to je fakt. Asi má Česká televize látku na nový díl seriálu Strážce duší.  Re Zdeňka Šimurdová: není zač, takový příspěvek se musí podpořit!

03.08.2009 14:30 | Autor neznámý

...nemám otázek

03.08.2009 14:27 | Autor neznámý

Je Zdeněk Janda skutečně anonym? Viděl někdo někdy Zdeňka Jandu? Mohl by zde někdo z Vás, přítomných diskutujících, u právověrného soudu odpřísáhnout: Ano tohle je Zdeněk Janda, na mou čest, který psal před několika hodinami řádky níže?  Byl snad někdo z Vás, slavný soude, milý zde diskutující, u toho, když onen člověk, který se zove Zdeňkem Jandou, vyťukával do klávesnice tyto věty, aby mohl na svou čest odpřísáhnouti jeho totožnost? Nikoliv. Co když je pravý Zdeněk Janda někde schován ba dokonce trpí, strádá, škytá, jak je jeho jméno bráno často v ústa neplatně a zde píše jeho dvojník, tajemná obluda, tajemný Em. ze záhady Hlavolamu, Fantomas novoborského serveru, který se jen za Zdeňka Jandu vydává? Svědek je Váš...

03.08.2009 14:02 | Autor neznámý

re Zdeňka Šimurdová, Mira: Podle mě Zdeněk Janda není jeho vlastní jméno, snaží se nám to sdělit nebo naznačit, ale neví, jak by to udělal. Zdeněk Janda, to přece ještě neříká vše, že ano. Tam někde se musí skrývat nějaké tajemství.

03.08.2009 13:53 | Autor neznámý

re Mira : funny, vtipný komentář, díky za podporu. co by mohl říci Z.Janda na  mé vedené jméno?Jinak Jihomoravský kraj je super, nepreferuji v  ČR kraje, ale lidi.

03.08.2009 13:14 | Autor neznámý

re Zdeňka Šimurdová: Příliš bych se Jandou nezabýval, nikdy nic nového tu nenapíše. Je jako stará ohraná deska, která přeskočí po čase zase někam zpět. To je pořád: anonymy, zvyšte poplatky, Sejkora a Papay jsou nejlepší (Janda s nimi, papouškuje jejich názory, asi je do nich zamilován), Ciprys je ten nejhorší, jihomoraváci jsou blbci, severočeši nejlepší a pak mu ta jehla na desce přeskočí zpět a jede se nanovo.

03.08.2009 12:47 | Autor neznámý

pane janda, jděte se  už s těmi anonymy bodnout, jste snad senilní? No pružně, pružně, ohebně reagujte, ano, no, jistě, přeci, poslocháte hudbu? Vypínáte Stinga? Anonym, A co simply red? Hned zjišťuji občanské jméno. Stalin, že nevíte o koho jde? ten by s vámi vyběhl, a co starwars nebo silvernight? to jsou jen motory. Dolly Buster nebo Batman. Samí úspěšní lidé. Měla by tu být registrace podle rodných čísel.

03.08.2009 11:04 | Autor neznámý

Re Vojta Plát - tak to se Ti,Vojto moc omlouvám , nebylo to opravdu  ve zlém úmyslu ( viz smajlík    ) , ale je tu nějak "převojtováno " . Není mi moc jasné , pokud má zájem sem někdo psát , proč  neurčuje  svou jednoznačnou identifikaci ? Vážím si těch , co se nebojí psát pod svým jménem , anonymů ne .....

03.08.2009 10:29 | Autor neznámý

Vojta Plát tomu nasadil korunu. Junioři (někteří) patrně fanoušky nepotřebují.

01.08.2009 23:55 | Autor neznámý

Aha, jsem tady zaregistrovanej chvilku a ještě moc nevim jak to funguje :D

Vojta Plát má pravdu, tohle opravdu není jeho účet, nějak jsem to nechtěl řešit, páč mi to přišlo zbytečné a nechápal jsem jak k tomu p.Janda došel (nás Vojtů je přece jenom dost). JInak myslim že ta diskuse neni uplně zbytečná, kdyby byla zbytečná tak neztrácíš čas psaním do ní (nikdo se úmyslně nevěnuje úplně zbytečným věcem) :).

01.08.2009 23:55 | Autor neznámý

Vojta Plát má pravdu, tohle opravdu není jeho účet, nějak jsem to nechtěl řešit, páč mi to přišlo zbytečné a nechápal jsem jak k tomu p.Janda došel (nás Vojtů je přece jenom dost). JInak myslim že ta diskuse neni uplně zbytečná, kdyby byla zbytečná tak neztrácíš čas psaním do ní (nikdo se úmyslně nevěnuje úplně zbytečným věcem) :).

01.08.2009 21:02 | Autor neznámý

No to si nemyslim ze by to tak bylo ze by novoborsky byl bulvar. A pokud si to nekdo mysli tak je to jen proto ze cte diskuze ke clankum, ale to preci neni tvorba spravce stranek ale nas divaku...

01.08.2009 20:04 | Autor neznámý

*bezpředmětný je dohromady...

01.08.2009 20:03 | Autor neznámý

to p.Janda: nic jsem v 15:01 nepsal, já se jmenuju Vojta Plát ne Vojta...tady ty diskuze jsou bez předmětný a jen se tu pěkně tupě vyhádejte...Je to Marcelův názor, neříkám že správný, ale je to jeho názor, tak ho nechte bejt. Některý komentáře co jsou k tomuto článku jsou opravdu úplně mimo mísu(v tomto článku cca 80%)Takže se na to vyprdněte a hledte si radši každej svýho...Novoborský upadá k bulvárním internetovým stránkám jako je super.cz a to je opravdu smutný...

01.08.2009 17:05 | Autor neznámý

Rozumný názor.

01.08.2009 16:09 | Autor neznámý

Je moc dobře, že se články uveřejňují, diskuze je určitě přínosná. Jelikož je hodně obsáhlá, pokusím se ve stručnosti shrnout svůj názor : 1.Samotný název turnaje ještě neznamená prestiž. Zúčastní-li se ME juniorských družstev (open - bez kvalifikace !)celkem 13 týmů, určitě nemá soutěž tu váhu, jako kdyby se zúčastnilo aspoň 3/4 států nebo kdyby šlo o postoupivší z kvalifikací do finále. Kluci to vzali hodně prestižně a nelze jim proto nic vyčítat, každý v tom věku by to tak měl prožívat. 2.Některé státy opravdu poslaly to nejlepší, co mají. Naše sestava hrála bez několika špiček. 3.Výsledky hráčů jsou hodnoceny jako špatné (až na výjimky). Nezapomínejme ale, že performance uhraný proti mladým hráčům má jinou hodnotu. Každý ze zúčastněných má již nyní hráčskou sílu o mnoho vyšší, než je jejich momentální ELO. Proto byl byl v hodnocení jejich výkonu mírnější. 4.Martin Petr si vzal břímě kapitánování jako zajímavou zkušenost. Předpokládám, že zadarmo. Asi vzal něco takového poprvé a zřejmě mezi ním a družstvem nedošlo k vyjasnění úloh. Představy družstva byly zřejmě jiné. Škoda, poučení pro příště. 5.Nic hrozného se nestalo. Takových turnajů bude hodně.

 

01.08.2009 07:23 | Autor neznámý

Osobně si myslím, že Martinu Petrovi není moc co vyčítat s výjimkou toho, že napsal ten článek. Článek mohl vyjít třeba od Kaňovskýho a nikdo by si ho nevšiml, družstva by se přešla pokrčením ramen. Když totiž takto družstva hodnotil sám kapitán, akce se stala v očích veřejnosti alespoň nějak důležitou. Předobrazem by mohlo být třeba Konopkovo hodnocení našich výkonů na olympiádě - a to už jsme docela vysoko. Jestli chtěl nebo považoval za slušné napsat článek, tak měl přirozeně napsat i sobě, ale především sám za sebe. Nerozepsal se zjevně o všech problémech v týmu, jak osobních, tak organizačních, a přestože jeho důvody byly zřejmě spíš taktní než taktické, jde-li o písemné hodnocení kapitána, byly nedostatečné.  

31.07.2009 20:58 | Autor neznámý

Sky: To je pěkný, takže Marcelovi jde lhaní, vyhrožování MP  špatným výsledkem již před turnajem. Ale už ho chápu chtěl si zahrát, tak neměl prosit svaz o podporu a měli hrát kamarádi na vlastní náklady... 

31.07.2009 17:38 | Autor neznámý

Ať už neúspěch zapříčinilo cokoliv... Neúspěch zapříčinila špatná hra většiny hráčů. To, myslím, Martin Petr napsal. Tomu, kdo o tom pochybuje, doporučuju přehrát partie z ME. Hledat příčiny špatné hry jinde, než ve vlastní hlavě, je zpozdilé. Má-li být MP kritizován, pak je potřeba vědět, jestli splnil zadání Svazu. A ne, jestli splnil očekávání jednoho hráče. MP sehrál v sedmikolovém turnaji družstev čtyři partie, z toho dvě sehrál v den, kdy měli mládežníci volno. Volno bylo neplánované a zapříčiněné mizerným dosavadním výsledkem. Nechci dělat MP advokáta, ale nemyslím, že by se musel k tomu dále vyjadřovat, jeden článek, pohled na výsledkovou listinu a partie jsou dost na to, aby si každý udělal úsudek. Když čtu tenhle článek, vybaví se mi bonmot silného pražského hráče: "Kdo chce psa bít, psa si vždycky najde."

31.07.2009 15:49 | Autor neznámý

Pokud se nekdo ujme takove akce tak by se tomu mel venovat na 100% a nebo vubec. At uz neuspech zapricinilo cokoliv IM Petr mel ve clanku ktery psal upozornit i na tuto skutecnost, ze nemel tolik casu se 100%ne venovat tymu u ktereho fungoval jako kapitan. Nedivim se ze na tuhle skutecnost Marcel upozornil. Jen vy ho porad kritizujete. Neco  ho stvalo tak to dal najevo. Dokcam se tady nazoru pana Petra?Myslim ze se tady o nem diskutuje...

31.07.2009 15:13 | Autor neznámý

to chihuahua: Ono je toho víc k vysvětlování,ale autor článku už se k tomu jaksi nemá,tak se můžeme jen dohadovat.Taky by nebylo nezajímavé objasnit,kdo přemluvil Cyrila Ponížila k účasti,když už to předtím odmítl.Zatím se zdá,že to byl Martin Petr a tím překazil plány Marcela Bednáře o obsazení šachovnic,které bylo podle jeho interpretace jedním z hlavních důvodu neúspěchu.A hlavně,kdyby se Skill Boys zůčastnili za svoje peníze a nebyl jim přidělený žádný kapitán - kdo by s družstvem dělal rozbory a přípravu a kdo by jim nosil pití a něco k snědku?

31.07.2009 14:37 | Autor neznámý

to sona, spatne jsi to pochopila, druha cast toho co jsem psal nebyla namirena proti tobe :(

31.07.2009 13:36 | Autor neznámý

to Sky:
za prvé - Skill Boys se chtěli ME zúčastnit bez ohledu na to, zda jim na to svaz dá peníze nebo ne
za druhé - ano, Jakub Tůma by zde měl vysvětlit, proč jako nominovaný reprezentant oznámil teprve 10 dnů před začátkem ME, že jede někam na dovolenou - co se stalo? rodiče koupili zájezd v last minute a nařídili mu, aby jel s nimi? (jako otec Tomáše Pechy si neumím představit, že bych Tomášovi něco takového nařídil, ale připouštím, že v jiných rodinách mohou mít rodiče ke svým 17letým dětem direktivnější přístup ...)
 

31.07.2009 13:33 | Autor neznámý

Dnes je v HN na titulní straně: Český sport opět zchudne - Sazka snížila odvody. Napříště bude nejspíš reprezentovat pouze ten, kdo si to zaplatí sám resp. sežene sponzory.

31.07.2009 13:11 | Autor neznámý

to Sky:  

 

31.07.2009 13:03 | Autor neznámý

re Janda: Souhlasím s vámi - proč ten článek nezveřejnit.Ale proč jste vy usiloval o zveřejnění tak "seriozního" článku,na bulvárem naskrz prolezlém novoborském šach. serveru?Nehledě na to,že Skill Boys mají vlastní stránky plné seriozních článku.

Mimo jiné tam objevíte příspěvek z 29.1.2009 "Myšlenka zahrát si družstva s tak úžasnými lidmi, jako jste vy, mě neomrzela. Nemůže. Co říkáte na nápad zahrát si Mistrovství Evropy juniorských družstev v Pardubicích?"

Ale v úvodu tohoto článku Marcel píše,že se o ME družstev dověděl až v březnu...Dobře,malá "nepřesnost".Ale pak se tam dočtete: 19.04.2009 17:00  V pátek, 24.04. 2009 se sejdeme při Extralize dorostu v Mostě na krátký brífink k Mistrovství Evropy juniorských družstev, začátek v 20:30 po večeři. Prosím, aby se všichni dostavili. Marcel.    Zvláštní je,že Marcel pořádál brífinky ještě dřív než se VV začal zabývat jeho žádostí,protože ten teprve 20.4. dá za úkol p.Konopkovi a TMK projednat účast na ME družstev a až 26.5. žádost Marcela schválí s rozpočtem 9000.-Kč ( z odměn p.Sejkory),které stačí max. na startovné a ubytování hráčů.Z toho vyplývá,že Martin Petr byl kapitánem kvůli tomu,že se nechal "ukecat" (i když všichni věděli o jeho účasti v turnaji týmů) a taky kvůli tomu,že "nic nestál".A úplně nejzajímavější je Marcelův mail Martinu Petrovi,ve kterém píše něco o neopodstatněné změně lídra týmu.Možná si Marcel nevšiml,ale jeden z jeho kamarádů,10dní před ME zjistil že v Egyptě bude líp,takže ta změna nebyla až tak neopodstatněná,nehledě na Cyrilovi kvality.A taky je zarážející - kteří rodiče koupí dovolenou 10 dní před tím,než se jejích potomek má zůčastnit ME!!!!!Nebo je taky možné,že  to bylo tak nějak v plánu - z 5-ti členného družstva se mělo stát 4 členné,všichni by si hezky zahráli...Pak bych pochopil Marcelův vztek z nenaplněných ambicí.

Možná by bylo opravdu lepší zveřejnit článek na nějakém serioznejším webu (třeba tenhle vypadá hodně seriozně www.skdecin.ic.cz) a ne na "bulvárních" stránkach nss,plných  PC povalečů.A úplně nejlepší by bylo buď napsat pravdu,nebo vůbec nic - ono ty polopravdy a pololži se docela blbě obhajují,hlavně po nějaké době,když už člověk pozapomene...že jo pane Janda?

 

 

 

 

31.07.2009 10:02 | Autor neznámý

 Prezentace automobilky na šachové akci, velmi zajímavá a prospěšná věc a tudíž článek nikoliv bulvární, ale přínosný, který jsem si rád přečetl. Ono to může jít, i v době krize hledají velké firmy propagaci - prostě musí ji mít. Kdo jim to nabídne, vydělají oba, zákon dobrého obchodu. Jasně, mnoho turnajů a klubů žije z dárků strýčka-sponzora, šachových nadšenců, atd..  Ale zítra již nic dát zmíněný nemusí, ale potřeby firem na svoji propagci tu budou stále. Záleží jen na šachistech a šachových managerech kolika, jim dokáží nabídnout oboustraně výhodných obchod; Když se podaří, nezáviďme jim úspěch, vždyť to dělají i pro další, učit firmy dávat peníze do šachu, buďme rádi, že tomu tak je, příp. si vemme jako radu zdarma pro sebe. A  k titulkám a článkům: Titulky v novinách jsou takové, aby zaujaly, stejně tak v šachových periodikách, přitom to nemusí být vůbec bulvár. Rada i pro ty, kteří jsou nešťastní, že jim v novinách šach. článek neotisknou. Třeba  titulek "Dnes již 6.kolo openu" zaměňte za  "Ital obrán v Sicilské" nebo třeba "Mistr utekl po zahájení z arény" a nakonci článku bude jak nějaký mistr FIDE prohrál v miniaturce a raději opustil hrací sál; Uvidíte, zda vám stejný článek s jiným titulkem spíše otisknou.  Když již sklouzla diskuze na marketing v šachu a četl jsem některé názory, tak jsem přidal pár námětů.
  K podstatě článku a fungování svazu, to bych se jen opakoval (archív článků PCh "Nejen o MČR"), jak chtějí šachisté (vlastenci) obsadit všechny repre akce, kvalitně, dobře lidi zaplatit, aby bylo na co se koukat, fandit a radovat se z úspěchů ČR. Samozřejmě, naprosto přirozené. K tomu "a" patří však i to "b". Z Pardubic zdraví Pavel Ch

31.07.2009 09:44 | Autor neznámý

Radši si přečtěte celý článek ještě jednou, možná pak uvidíte, jak již před turnajem Marcel Bednář vyhrožoval špatným výsledkem. Člověku, který tak vyhrožuje nejde moc věřit. 

31.07.2009 09:14 | Autor neznámý

1) Re Aleš Kubeczka - Aleši , to byste mě pobavil , hodně pamatuji a zažil jsem , jen jsem si vzpomněl na již letitou a legendární kauzu , které jsem nechtěně byl aktérem a svědkem , kterou byl "postižen" náš předseda Svazu . Byl jsem osobně přítomen asi 20 minutovému rozhovoru , kdy váš šéfredaktor velmi stál o zveřejnění této tragikomické záležitosti.Svolení nakonec nedostal . Tak o čem to vypovídá ? Byl jsem tehdy zavalen maily s žádostmi o podrobnostech, i Viktor mi tehdá  psal,že "bulvár se prodává nejlépe" (že Bolku ?  ).

2) Abychom neodběhli od původního tématu (Marcel napsal , že úlohu kapitána družstva MP zcela nezvládl , to byl z jeho strany fakt , který pojmenoval , žádný bulvár , s tím je nutné souhlasit))  , ano , měl jsem informaci , že "nějaký" materiál k ME družstev existuje , proč ho neuveřejnit ? Mě situace kolem mládežnicků zajímá , tato generace rozhodne , na jaké úrovni bude náš český šach , a bude-li vůbec v budoucnu na co se dívat (např. na Olympiádě apod) . Marcelovi díky za zveřejnění , ta polemika kolem a kolem byla užitečná , myslím , že nikdo nikoho nenapadal (jak to někteří brali ) .Toď vše..

31.07.2009 08:43 | Autor neznámý

Diskuse na NSS je věcná a kultivovaná, k čemuž nepochybně přispěla registrace. S bulvárem to nemá vůbec nic společného. Každý, kdo se někdy podíval na otřesnou diskusní žumpu pod články na většině internetových novin, musí vidět nebetyčný rozdíl.

30.07.2009 22:20 | Autor neznámý

Dobrýb večer.

nasmál jsem se dost  při čtení. Mimochodem souhlasím s Jirkou Kadlecem. Ono totiž nejde dát dohromady týdeník o šachu tak, aby tam byly jen šachy. Pamatuji, jak se po "sametové revoluci" všichni těšili, jak bude vždy zpravodajství čerstvé už na úrovni okresních novin. "Vždyť nám tam nedali článek", rozhorčeně mnohý funkcionář klel. A najednou je periodik přehršel. Ano otisknem, znělo. Ale prosím Vás pošlete něco! Najednou jsme pocítili jednu věc - ano bude to tam. Ale musíme to sami napsat a poslat to tam. On to nikdo za nás neudělá! A tak se začne vymýšlet nebo se jde hledat "blbec", který bude časopis )server) zásobovat zprávami. Všimli jste si jedné věci na novoborském? Stále stejní přispívatelé - ano - já myslím nás těch co sem píšeme. Není jich na tuhle republiku a šachový národ trochu málo? Udělat šachový týdeník o osmi stránkách a psát tam co nejvíce šachových zpráv? To by musel mít aspoň sedm neli více redaktorů Proto patřím k těm, kteří týdeník neodebírají. Z důvodu jednoho - komentáře k partiím nejsou "origoš" a ty různé plky seženu i jinde.... proto souhlas s JK.

Ke zbytku - kolik nás diskutuje? Myslím že si vystačíme s prsty dvou ruk....Takže čím méně kontraverznější je článek, tím méně nás povídálků. Podívejte se na jiné články před a po. Takže přesně - čím více bude článek rýpavější, tím více bude sledovatelů ( to vím velice dobře a někdy je pro to něco udělat, aby akce, které proběhne v pořádku, nebyla vzata na vědomí bez emocí a zapomenuta).... Přeji příjemnou noc a hodně zábavy na počítačových serverech...

30.07.2009 21:57 | Autor neznámý

bulvar diskuza hadr, ale chci se vyjadrit ke komentari ohledne rozboru, nevim zda jsou odnekud prevzate (vykradene) - potom by bylo alespon zakladni slusnosti pridat jmeno autora a i v pripade, ze jsou puvodni bych uvital jmeno autora (ktere se tu ne vzdy objevuje) - prece je rozdil, jestli komentuje silny velmistr nebo nejaky jarda z vesnice, ktery na pul hodiny zapnul pocitac

30.07.2009 21:39 | Autor neznámý

Celá ta diskuse o bulváru je podle mne neplodná - inzerce nám přece přináší peníze a popularizační články (královna krásy apod.) podporují zájem o šachy jako takové. Je to symbióza. Aby bylo jasné: šachové zpravodajství a publicistika prožívá boom, někdo to říct musel. Už i mnohý šachový klub se 20 členy má hezký web, to se stalo věcí prestiže. V tomhle jsem západní Evropu předehnali. Díky internetu se vše ohromně dynamizovalo, nevím, koho může napadnout idealizovat si "dobou bez inzerce a bulváru" Byla nudná a prázdná a to k uzoufání.

Článek Marcela Bednáře je kontroverzní, nikoliv bulvární. To je rozdíl, který leckomu snadno unikne, leč je zásadní. Takové články se mají tisknout a to na prvních stranách (kauzám tohot typu se např. německý Schachzeitung věnuje již v editorialu, "Platzem" určitě nešetří). Bere se to jako služba šachové veřejnosti a přesně kolem takových kontroverzních článků se soustředí diskuse o zajímavých tématech.

Ke kauze "Bednář" - aby měla nějaký katarzní efekt, je třeba, aby se k ní vyjádřili Martin Petr (nebo někdo v jeho zastoupení) a svaz. Diskuse se může stočit např. k tomu, jak svaz definuje akce (jestli je podpoří nebo ne), jak shání na akce trenéry a jestli to nelze činit lépe. Zkrátka a dobře vzít si z toho ponaučení, aby se taková situace již nikdy neopakovala (škoda peněz a narušených mezilidských vztahů) Myslim, že diskutovat se všechno dá slušně, věcně bez sklouzávání do osobní roviny.

 

30.07.2009 21:17 | Autor neznámý

re: Aleš Kubeczka - to je ovšem docela úsměvné - pokud vím, tak kvalitní šachové zpravodajství přináší (ovšem kromě nss! ) toliko Šachinfo Břeťi Modra. -  Šachový týdeník  že není bulvár, že přináší kvalitní šach. zpravodajství? Mám se smát, nebo zde psát podrobněji o tom, že pan Václav Pech se podepisuje naprosto běžně jako autor k rozborům, které nejsou jeho, které tedy ukradl a za své je vydává, neboť neuvádí skutečného autora, neuvádí od koho a kde je "obšlehl"? - Podívám-li se na titulní stranu posledního čísla tohoto plátku, vidím článek "Nejkrásnější ve vesmíru?!" o hlasování o královnu šachové krásy na Zemi a přilehlém vesmíru, kde zatím první příčku drží nikoli snad Fischerova či Kasparovova partie, ale Alexandra Kostenjuková, dále, rovněž na titulní straně, článek  "Auto? Černé nebo bílé!" o spojení královské hry s královsky krásnými auty, které na Ukrajině s pomocí Natalie Žukovové představovala německá společnost Mercedes-Benz....To že není pane Kubeczko bulvár?? To  je kvalitní šachové zpravodajství? Ty bulvární plky a ty ukradené rozbory?? - Mimochodem, nevíte proč mi každé číslo tohoto týdeníku přijde na můj mail vždy dvakrát ? A proč je ( např. v č. 30 ) nejméně třetina veškerého obsahu reklama?

30.07.2009 20:38 | Autor neznámý

To David Brazina: Právě proto se diskuzí jakkoliv zdržuji, každý se tu totiž naváží do každého a diskuze odbíhají od tématu. A pozor, číst články a příspěvky je rozdíl. Člověk si přečte stejně jen, co ho zajímá. Podle tebe je 20 příspěvků od zavedení registrace hodně, přičemž mé komentáře se týkaly povětšinou článků, které jsem sama psala? Rozumní lidé mají rozhodně i jiné starosti než denně hodiny brouzdat po internetu. Ale Češi si rádi rýpnou do čehokoliv a kohokoliv...

30.07.2009 20:06 | Autor neznámý

Pro Zdeňka "Bulvár" Jandu:

27.07.2009 18:59:55 | Zdeněk Janda

... zaslechl jsem v Pardubicích,že jistý komentář k tomuto turnaji je připraven,je to od juniora,jehož málo vídaný literární projev a rozhled respektuji a oceňuji , tak se nechám překvapit, zda-li to půjde " in medias res" .Tak ,Viktore, na světlo s tím.

30.07.2009 20:04 | Autor neznámý

pane Janda, na Vás se zlobit ani nejde :) Samozřejmě mám na slovo "bulvár" svůj názor.  

30.07.2009 19:37 | Autor neznámý

re Janda :Jen tak mimochodem k vášmu bodu 3.Byl jste to právě vy,kdo psal Viktorovi N,že Marcel Bednář má článek,jestli ho na nss zveřejní.Pamatujete si to?

30.07.2009 19:30 | Autor neznámý

Jako postižená husa (a tentokrát za časopis jako jeho editor, tj. nikoliv pod přezdívkou) se ozvu: Zdeňku Jando, na Vašem místě bych toto téma veřejně neotvíral... přístup Vašeho klubu k autorským právům jsme rozebrali interně e-maily,  pokud jsem to pochopil správně, shodli jsme se tehdy.  Možná, že se Bolek a Viktor zlobit nebudou, ale já osobně se za takovéto náznaky zlobit budu a  budu na ně důsledně reagovat: je sice pravda, že jsme financováni z inzerce, ale nesnažte se proto sugerovat a naznačovat, že bychom proto měli být polo/bulvární. A naši inzerenti nejsou sponzory, vztah časopisu a inzerentů je zatím oboustranně ekonomicky výhodný. Žádné kauzy nepotřebujeme, stačí nám kvalitní šachové zpravodajství. Je mi jedno, zda to chápete nebo ne, ale pokud jste ochoten nás přirovnávat k časopisu AHA, odvolávám se s dovolením na soudnost dalších čtenářů...

30.07.2009 19:27 | Autor neznámý

to zdenek janda : ja ziram, musim s vami absolutne souhlasit ve vsech bodech :)

to sona pertlova: souhlas soni, jen zkus priste vynechat cancy o tom ze ty clanky nectes a nemas potrebu se jinak vyjadrovat. pusobi to blbe, alespon na me. jinak mas pravdu. Ale hlavni je ze pokud nekdo vyjadri svuj nazor at uz pod emocema nebo ne, ma na nej pravo. a vykladat neco o tom ze skoncil v repre, no to sorry...?(viz nekteri nize prispivajici)

 

 

30.07.2009 18:30 | Autor neznámý

No,Vojto,vidím u tvého příspěvku čas 15:01 , čekal bych , že se v této době plně koncentruješ na partii a možnost plnění normy .K níže podepsaným pár připomínek :

1) Měl ten článek vyjít ? Proboha , proč ne? Vyskytl se problém, a Marcel po pojmenoval. Mám pocit , že někteří si stále nemohou zvyknout , že žijeme v demokratické společnosti, kde má každý , ústavou zaručené právo, svobodně vyjádřit svůj názor , jakkoliv s ním nemusíme souhlasit. 2) Postupoval MP jako kapitán podle svých možností ? Těžko soudit těm, co u toho přímo nebyli. Již před zahájením soutěže byl názor na různé možnosti sestavy. Ano,za konečnou sestavu družstva je zodpovědný kapitán,ale já bych se chlapců minimálně zeptal na jejich představy (však to známe z oddílu,když se připravují soupisky),to by mě nic nestálo.Ta nedobrá atmosféra se pak odrazí na následné hře,to je jasné.Také Marcel chtěl pomoci s přípravou, tomu velmi dobře rozumím, na některé věci jsem musel přijít sám po mnoha letech, my jsme tyto možnosti neměli, zde dobrý IM (jako MP) může pomoci s radou , anylýzou, což se zřejmě nestalo.NIC VÍC,NIC MÍŇ. I já jsem Martina poznal jako příjemného mladíka ( mít úsměv v dnešní době na tváři, to se moc nevidí ) , ale tím není řečeno , že nemohl pro kluky udělat více. A že to odehráli Skill Boys ? No a co? I z nich mohou vyrůst noví Cvekové,Hráčkové Hábové apod.U Marcela vidím velkou perspektivu. 3) Server NB (re Štukner) - k té serioznosti,tak tomu jsem se zasmál . Bolek a Viktor se na mě nebudou zlobit, když řeknu, že tento server je všechno, jen ne zcela seriozní,spíše bych řekl  lehce bulvární.Šimon zřejmě nepostřehl,že servery jsou "živy" inzeráty a sponzory, kteří pozorují  jejich sledovanost.To pochopili nejen v NB, ale i jeden šachový týdenník.A pro tyto servery jsou kauzy,jako "Marcel" nebo "kauza MR" přímo požehnáním, jako pro AHA  úmrtí známé osobnosti  4) Závěr - ano, ze 46 šach.federací vyslalo své zástupce 13 federací,takže k ME to mělo hodně daleko. Ale co není, může být v budoucnu, pro Svaz to nebyla priorita,ale když už na to peníze šly, tak mohl být výsledek lepší.Nevadí,někde je zapotřebí se "otřískat" , pro kluky to byla cenná zkušenost .

30.07.2009 15:01 | Autor neznámý

Marceli, nic osobního ale to co píšeš je naprosto šílenost, evidentně napsaná ve vzteku. Všichni jsme kvůli šachám někdy naštvaný, někteří víc, někteří méně, ale psát kvůli tomuhle takové články (a ještě je publikovat!) mi přijde fakt ubohé. A věř mi že tento článek mnohem víc poškodí tebe než Martina Petra.

Samo o sobě je naprosto absurdní obviňovat kapitána z takového neúspěchu, ano pokud by jste mohli skončit první a o půlbod by jste byli druhý, pak takto malý rozdíl mohl zapříčinit kapitán. Ale ne rozdíl mezi medailí a jedenáctým místem. Postavit hráče na soupisku dle ELA nemůže být špatně, nikdo nemůže vědět kdo zrovna bude mít formu, kdo je zrovna lepší než nikdo jiný, ELO taky ne, ale jediné se o to objektivně snaží. Že se s vámi nepřipravoval je jediná objektivní chyba (pokud je to pravda), ale snad hráči vaší kvality se v pěti lidech dokáží připravit sami ne? A že vám nenosil kafe, či co jsi tam psal je už vážně absurdní, IM Martin Petr je silný hráč a dobrý trenér a rozhodně má na Czech Openu lepší věci na práci než nosit hráčům kafe.

Příště až něco takovýho napíšeš Marceli, tak to nech aspoň den, dva uležet, třeba ti dojde že si takovým článkem nepomůžeš. Myslím že už teď toho lituješ (nebo aspoň doufám).

30.07.2009 14:45 | Autor neznámý

Ani bych se nedivil, kdyby ten článek zalač psát už před zahajením turnaje. 

30.07.2009 14:20 | Autor neznámý

Vsadím se, že je to úžasný manipulátor a poštval skoro celý tým proti Martinu Petrovi, ten email, kde vyhrožuje špatným výsledkem mluví za vše.  

30.07.2009 14:19 | Autor neznámý

Proč by se měli vyjádřit i ostatní? Vždyť to byl neduležitý turnaj pro zábavu (tým složený z kamarádů Bednáře) a jen Bednář se z toho snaží udělat aféru.  Bednáře si zapamatujete jako rozvračece týmu a to stačí. 

30.07.2009 11:59 | Autor neznámý

Měly by se vyjádřit i ostatní členové týmu.

30.07.2009 08:44 | Autor neznámý

Správně, jedině nad kontroverzními články se dá pořádně diskutovat. Takže - NSS

30.07.2009 00:11 | Autor neznámý

Jenom bych chtěl k věci - publikovat či nepublikovat. Článek neobsahuje vulgární výrazy a nějaké bezduché osočování. Zrovna tak jak vyšel článek kapitána Martina Petra, nemůže nss.cz upírat možnost vyjádřit se i "druhé" straně. Jako redaktor nevím kde stojí "pravda". Článek má ale jasného autora a ten jde sám z "kůží na trh". Doby, kdy někdo jiný rozhodoval o uvedení cizího názoru jsou už naštěstí pryč.

Snažíme se ještě sehnat informace, jak celou věc vidí svaz. Uvidíme, zda se nám (šachistům) dostane nějakého stanoviska.

29.07.2009 23:29 | Autor neznámý

bumbac : Lží?? A ty jsi kdo? Že víš že jsou to lži?...Já třeba vím že to lži nejsou a klidně se ti představím já jsem jakub tuma a ty kdo?

29.07.2009 08:33 | Autor neznámý

Článek plný lží neměl vyjít vůbec! Docela rád bych si tu přečetl reakci některého z dalších členů družstva, bude?!

29.07.2009 07:59 | Autor neznámý

Autor článku se dle mého soudu dopustil neslušného jednání tím, že napadl Martina Petra v době, kdy dotyčný hraje důležitý mezinárodní turnaj. Za normálních okolností by otevřená diskuse o bolavých problémech byla užitečná, článek však měl vyjít o týden později.

28.07.2009 22:51 | Autor neznámý

Bednář vstoupí do politiky je to totální demagog jako Topolánek  

28.07.2009 22:45 | Autor neznámý

Za vším jsou peníze ... kdyby jich bylo více, tak by soupiska vypadala uplně jinak a výsledek by byl pravděpodobně také úplně jiný. Ale hold peněz je na svazu tolik, kolik je. Je určitě správné, že za nás - domácí se družstva chlapců i děvčat dala dohromady a mohla reprezentovat na tomto přeboru.  

28.07.2009 22:08 | Autor neznámý

  Kritika osoby Martina Petra, kterého trochu znám, mne přiměla (ač jako naprostého nešachistu) se na bss zaregistrovat a napsat svůj názor.

  Pan Bednář má zajímavou představu o reprezentaci v tom, že sestavu týmu určí sami hráči. To neexistuje tuším ani třeba v té hokejové. Tam by  to mohly sestavit místo Růžičky třeba hvězdy NHL.                                                                                                                            Pisateli bych doporučil přečíst příspěvek p.Pertlové alespoň 3x, neb jako jedna z mála diskutujících se podepsala a její názory považuji za velmi objektivní a seriozní.

  Panu Bednářovi přeji, aby měl štěstí na některém mládežnickém turnaji potkat mezi rozhodčími třeba bývalého reprezentačního trenéra pana Gonsiora a slyšet jeho zážitky a vzpomínky na tuto činnost.. Možná by pak pochopil alespoň trochu v čem taková trenérská práce spočívá.

 Pavel Hb, HK

28.07.2009 21:54 | Autor neznámý

-> James (Bond) Avšak nezoufejme, prohra někdy k růstu hráče přispěje víc než vítězství. To ano. Ale ne u hráče, který na otázku: "Jak to, že jsem nevyhrál se soupeřem, který získal celkem jeden bod ze šesti, z toho půl se mnou?" napíše: "Protože kapitánem byl Martin Petr."

28.07.2009 21:48 | Autor neznámý

Vymyslel jsem na to morální hádanku, ve které vystupují Martin, Marcel a svaz (viz 63plus1.cz).

Trochu bych se zastal MB: ukázal iniciativu a zájem o věc (nejen články na nss.cz) a to je mi furt sympatičtější než pasivita. Ovšemže, některé jeho očekávání jsou naivní (a tón trestuhodně osobní). Naivní zejména pak v Česku,že.. Ve vyspělejších šachových zemích (s vyspělejšími svazy) by  takové nedorozumění doprovázené několika zcela zbytečnými kontroverzemi by bylo jen obtížně představitelné.

 

28.07.2009 21:45 | Autor neznámý

Posílám za krásně upravený text. Mnohem lepší než příspěvky některých nejmenovaných novoborských slohovkářů

28.07.2009 21:44 | Autor neznámý

ano, ..soňa pertlová... je prostě...super

28.07.2009 21:42 | Autor neznámý

Součástí češtiny jsou také diakritika, interpunkce a velká písmena. Nevadí mi, když někdo dělá chyby, ale, do pyče, Lopezo, to mě vopravdu nasere, když rezignuje na používání pravidel. Protože jeden kokot činí text obtížně srozumitelný spoustě čtenářů.

28.07.2009 21:35 | Autor neznámý

Je :-)

28.07.2009 21:20 | Autor neznámý

Není úžasná? :-)

28.07.2009 21:19 | Autor neznámý

Naprosto se mi nelibí tento članek ani komentaře k němu. Není tady o čem prostě mluvit naši Skill boys si pěkně zareprezentovali někteři možna naposled a nezbývá než jim popřat  PAPA ...akorat mě překvapilo, že takovy seriozní šachový server otiskne članek snad každeho kdo ho napiše....Až všichni vychladnete a zamyslite se nad tim zda nebyla chyba i u vás tak sem pište a hazejte cihly po ostatních.

28.07.2009 21:18 | Autor neznámý

 Příjemný rozbor od Soni. 

Pokud jde o tu přípravu na partii, pak "dorostenec-junior" by již dávno měl být schopen se zodpovědně připravit. (nejsme v H10)

Myslím si pane Bednář, že ještě musíte "šachově" vyzrát. 

28.07.2009 21:02 | Autor neznámý

Čtení a psaní příspěvků mi přijde jako ztráta času, nicméně tento článek se nedotkl jen juniorských reprezentací, jejich kapitána, svazu atp. Už samotný nadpis je pobuřující.

S Martinem jsem šachově vyrůstala, je to můj kamarád a rozhodně ho znám mnohem lépe než autor tohoto článku, abych ho mohla objektivně hodnotit. Navíc jsem se této soutěže spolu s Martinem kdysi zúčastnila (2004), takže určité zkušenosti mám.

Zaprvé bych chtěla upozornit, že se kdyby klukům či holkám dařilo, určitě by tento článek nebyl napsán či zveřejněn.

Sestava: Tu nesestavují sami hráči družstva, nýbrž kapitán. Argument, že Cyril Ponížil narušil pohodu družstva je nesmysl. A pokud, tak jste nepostřehli, že hlavní je výkon družstva, ne jednotlivce. Lukáš Kuchyňka je bezesporu velmi talentovaný a potvrzuje to i jeho výkon z Brna (sama jsem s oběma hráči v Brně hrála). To je však jen jeden turnaj, ne sezóna. Já jsem loni hrála 5 turnajů během 4 měsíců a výkony byly rozdílné: 2400, 2050 2320, 2150, 2270. V šachu neplatí, že když hraješ jeden turnaj výborně, potvrdíš to i na tom dalším. Cyril se kolem hranice ela 2300 pohybuje několik let, má jednoznačně více zkušeností a to také v turnaji potvrdil. 1.deska je podle mě jasná.

Nasazování: Souhlasím s Marcelem, že mohl být naštvaný pro malý počet sehraných partií, to je ale osud náhradníka a s tím musel počítat. Je to týmová soutěž a hlavní slovo (nejen) v sestavě dělá kapitán, a to v zájmu družstva. Existují výjimky, ale ty se většinou týkají hráčů hrajících o normy, což tento případ moc nebyl. Kapitán se obvykle rozhoduje nejen podle hry a výsledků, ale podle barev (někdo z hráčů hraje lépe bílými/černými).

Kapitán: Souhlasím, že si vzal Martin velké sousto vzhledem k tomu, že hrál souběžně MČR družstev. Ale to je důkaz toho, že tento post nikdo nechtěl (kdo by též zadarmo či skoro zadarmo dělal tuto vysilující práci) a Martin to dělal ze své vlastní dobré vůle. Pokud "svaz" chtěl reálně pomýšlet na medaile v těchto kategoriích, pak měl udělat vše proto, aby se tak stalo - tzn.vyčlenit na tuto soutěž peníze, tzn. i odměnu trenérovi. "Svaz" však s účastí nepočítal, jak bylo dole uvedeno.

Příprava:Co se týče přípravy, tak jste, myslím, dost dospělí na to, abyste ji zvládli sami. Kapitán má za úkol poradit, co hrát, vyřešit problém, pokud ho budete mít atp., ale tu hlavní práci musíte udělat sami. On vás zahájení nenaučí, ani partii za vás nevyhraje. Když jsem hrála toto mistrovství já, navzájem jsme si pomáhali, když měl někdo problém třeba v zahájení. Nejen kapitán. A to jsme měli trenéry 2!

Atmosféra v družstvu: Z toho, co jsem si přečetla, se mi spíše zdá, že někteří nepochopili soutěž družstev či podstatu týmu. Martin byl vždy bezkonfliktní, pohodový, hodný hoch a nechce se mi věřit, že by sám vyvolal nějakou hádku či stresovou situaci. Zárodky vždy hledejme uvnitř družstva. A když už jsou rozepře v týmu, pak kapitán může zasáhnout či jakkoli pomoci, ale záleží na aktérech samotných. Většina už snad je dospělých, ne?

Přítomnost kapitána během zápasu: Ano, na nejen reprezentačních akcích to patří k práci kapitána. Jak bylo výše uvedeno, Martin tuto funkci nemohl zcela plnit, což by, si myslím, se nestalo, kdyby byl důstojně placený. Pokud svaz souhlasil s jeho funkcí trenéra i přes jeho vytížení, pak to dopadlo, jak to dopadlo.

Výkony hráčů, výsledky družstva: Za výsledky z velké části kapitán nemůže. Na olympiádě jsme taky měli velice nadějné týmy a jak jsme dopadli. Mohli jsme za to sami, ne kapitán. Někdy to hold nevyjde. Svádět vinu na kapitána je neetické a nesportovní. Chybu tudíž hledejte ve vlastní hře.

Z článku se mi zdá, že by si autor nejlépe vyměnil roli hráče za kapitána. Článek je očividně psán subjektivně pod vlivem emocí. Někoho takhle nařknout, to už jsme skoro jako v politice.

Můj nejen subjektivní pocit: Martinovi velmi záleželo na výsledku družstva a snažil se, aby týmy dopadly co nejlépe. Roli kapitána bral narychlo ve snaze pomoci a obrátilo se mu to jako bumerang. Není správné ho odsuzovat za něco, za co nemohl.

28.07.2009 20:07 | Autor neznámý

Prostě to byl doprovodný turnaj menšího významu shodou okolností nazvaný Mistrovství Evropy. Jenom doufám, že za to kapitánství nedostal p.Petr odměnu od svazu, protože pokud to probíhalo jak popsal M.Bednář tak to by opravdu nebylo za co.

28.07.2009 18:27 | Autor neznámý

To nazor : Myslite ze kdyby se ozval v prubehu turnaje ze by to nejak prospelo? Vojta tady psal ze by za jinych podminek (jini hraci v druzstvu a urcite i podminky....) do toho sel, a to je v rozporu s tim co tady pisete. Nesnazte se mluvit za jine hrace a nechte je napsat svuj nazor. Vojta ho sem urcite pripoji. A Simon Stukne by se mel hlavne zamyslet nad sebou a kritizovat aspon slusne.

28.07.2009 17:37 | Autor neznámý

 david brazina: Naplnou hubu nic neřekl, mohl se ozvat v průběhu turnaje a dalo se třeba něco vyříkat, ale tohle autor asi neumí. Umí psát emaily a články.

Prosím tě o jaké repre tady mluvíš? Tohle byl opravdu slabší turnaj a pro Pláta je důležitější zahrát si áčko, zkusit útok na první normu GM.

28.07.2009 17:08 | Autor neznámý

to nazor, no ja si myslim ze kdyz nekdo naplnou hubu rekne co si mysli ze je to spis dobre ne? podle me je to v poradku, i kdyz to pro ostatni muze byt treba ptakovina. co se tyce toho plata, je to mladej kluk ktery by mel hrat a hrat a repre by mela byt dulezita ne? si myslim ze treba vojta by udelal dost bodu coz by se na zebricku projevilo. to samo rojicek jestli je jeste junior.

co se tyce tech penez, fakt jako v 16 me moc nezajimalo jestli vubec dostanu prachy za to ze neco budu hrat, jednak jsem nebyl tak dobrej a jednak me zivili rodice takze me to bylo celkem volne no. ale z meho pohledu je to proste divne no, ze mladi kluci co by meli jit nahoru a hrat co to da kaslou na repre, i kdyz je to i takova mala akce no

 

28.07.2009 17:00 | Autor neznámý

adminovi: výjimečně se přimlouvám, aby tady ten ostřejší Lopezův výraz zůstal a nebyl vymazán, myslím, že dává smysl :-)

28.07.2009 16:48 | Autor neznámý

  Předem se omlouvám, ale po přečtení Tomášova textu si musím vypomoci větou z jednoho vtipu o lidech na chatu: "Piš česky, p...!"

28.07.2009 16:47 | Autor neznámý

david brazina: A co čekáš, že ho někdo poplácá po zádech za tenhle článek? Vždyť se usvědčil z toho, že hlavně on rozvrátil tým.  A doufám,ž e nebude pozvaný do repre na nějáké větší akce.

Vojta Plát se rozhodně nikde nechová jako idiot, nic není špatného na tom mít zaplacené ubytování a některé náklady. Přece jen šachy jsou náročný koníček a nemůžeš srovnávat dobu, kdy začínali Hort, Pachman, Jansa. V té době bylo levněji.

A neboj v těch jiných zemích je zajímá ještě více za kolik 

 

28.07.2009 16:21 | Autor neznámý

tyyy woe rady platovi, kapitanovi, reprezentantum a organizatorum pardubic ... todle si dam do woblibenejch

28.07.2009 16:14 | Autor neznámý

ja nevim proc se nize obouvate do marcela? jiste nasi kluci hrali blbe, jiste kapitan to mohl s hracemi probrat nez se do toho obuje direktivne, penize atd atd. hlavni co by se melo resit je ze nekteri juniori jako napr vojta plat se chovaji jak idioti co se tyce repre akci. myslim si ze system kdy jo budu hrat mcr kdyz dostanu prachy, jo budu hrat me kdyz dostanu prachy... je celkove na pytel.

nevim jak to bylo kdyz takove akce (olympiady, prebory republiky atd) hrali hraci jako pachman jansa hort filip atd. kdo je to plat  a ostatni nasi talenti oproti temto hracum, kteri proste nepojedou pac maji pocit ze maji malo penizku?  misto toho aby nasi reprezentantni meli srovnani s ostatnimi hraci z jinych zemich tak je v prvni rade zajima kolik... jiste je to dulezita otazka, ale podle meho pouze pro hrace kteri jsou na vydelcich z turnaju financne zavisli, ale decka ktera maji sachovou karieru pred sebou a o zivote vedi uplne houby, protoze je zivi rodice?

jo je jina doba... ale repre je repre at uz kdekoli. imo pokud organizatori pardubic maji problem ty repre akce nejak naplnit normalnimi hraci tak at se na to radsi vykaslou nez aby potom vznikali takove trenice jako ted.

 

28.07.2009 14:59 | Autor neznámý

Ahoj Martine,
z tvého mailu, ve kterém jsi psal o nové podobě soupisky, vyplynulo, že jsi nezjišťoval naše názory, nebo je nebereš. Jsem proto moc rád, že chceš s námi celou věc ještě rozebrat a naše názory tě zajímají. Jsme přesvědčeni, že neopodstatněná změna lídra týmu několik málo dní před začátkem ME, která je navíc nefér vůči Lukášovi Kuchynkovi, naruší souhru a náladu v týmu a tím negativně ovlivní naši hru. Skoro se nabízí myšlenka, že pokud se tak stane, bude to o tvé odpovědnosti.
Zdraví
Marcel

 

Tenhle email mluví za vše,celej tým si díky tobě vsugeroval negativní hru. Psát umíš pěkně, ale chtělo by to aji zapracovat na ústní komunikace. Když se tě někdo zeptal, jaktože hraješ maraton v proběhu turnaja, tak si pomalu ani neuměl odpovědět.

 

28.07.2009 14:53 | Autor neznámý

Dobrý den.

Samozřejmě jsem nesledoval výkony našich "repre" juniorů. Proto nechci hodnotit výkon a výkon. Nechci hodnotit, zda byl dobrý kapitán nebo špatný kapitán. Chci se jen podívat na soutěže v Pardubicích. Nikdy jsem je nehrál ( i když vlastně jednou ano - za družstvo DC), protože prostředí v kterém se hraje mi připadá nepříliš kulturní pro šachovou hru.  A proto se vracejme zpět k názvům jednotlivých soutěží - ano pardubickým organizátorům se podařilo přilepit k nějakému turnaji vždy nějaký název povyšující turnaj na , řekněme, evropský formát. Ano - dají se sehnat lépe finance. Vždyť ŠSČR propůjčil řadě turnajů v Pardubicích ponc "Mistrovství" - z důvodu jediného - neměl finance a propůjčení ho nic nestálo (skoro nic - lhal bych, kdyby řekl že nic). A reprezentantem ŠSČR a ČR se stávál v té době jakýkoliv člen šachového svazu, který se kteréhokoliv turnaje zúčastnil.  A tak zde máme přebor ČR v rapidu, fišerovi, holanďany atd. To samé platí pro proevropsky nazývané turnaje. Zeptejte se organizátorů, kolik jim ECU poslal finančních prostředků pro turnaje hrané pod jejich hlavičkou? Jestli řeknu nic, tentokráte nelžu - a myslím si, že organizátoři museli ECU zaplatit poplatek. A za to dostali punc evropského významu. A družstva vznikala přesně  podle českého scénáře - kdo se přihlásí má punc účasti v evropské soutěži. Kdyby to byla významná soutěž, tak by jednotlivé svazy museli řádně nominovat atd. atd. - poplatky na ECU atd. Svaz by to pak musel buď zaštítit - nebo účast odvolat. A hle našel se někdo, kdo organizoval. Ale hoši si uvědomili jednu věc - účastnit se na takovém obrevském turnaji a hrát ještě i v jiných turnajích než hlavních stojí moc a moc peněz ( vraťte se zpátky, kdy se pardubickým vytýkala výše startovného a ubytování...). A začala honba za někým, kdo je finančně podpoří ( samizřejmě, když synátor přijde se slovy hele tati - já budu v Pardubicích od nevidím do nevidím a zaplatíš za ubytování 4 tis. Kč a startovné a jídlo - tak ho asi poženu, pokud nebude talentem k pohledání a má to jako skok do budoucnosti). Takže se rozhodli oslovit svaz. ten reagoval - mládí vpřed a hned tu byl jeden rozbroj - někdo musí ze svazu zodpovídat za družstvo... A to určitě i znáte ze života - já Tě platím, tak budeš poslouchat, co já budu říkat... Nelíbí se ti to chlapče - tak běž o dům dále nebo to plať sám..... Chápu oslovené hráče, kteří se soustředí na hlavní turnaje a před tím by měli vydat energii na něco jiného... Ví, že se v jednom tempu nedá hrát denodenně. A to je asi problém výbuchu našich mládežníků. Pokud jsem dobře četl - již toho před tímto turnajem nahráli dost a dost. A ta únava ( ať si říká kdo chce co) se projevila. V tom musím dát za pravdu trenérovi - konstelace problémů - a do toho ještě ona nevraživost mezi hráči ohledně seřazení družstva... Proto bych se tím příliš nezabýval. Hoši poznali zač je toho loket, diváci pochopili, že bez peněz není řádné muziky a ani hráčů a pardubičtí mají aspoň reklamu turnaje - sic negativní, ale ta pro tuhle republiku platí především Přeji hezký den a ještě hezčí odpoledne prožité zajímavými partiemi

28.07.2009 14:35 | Autor neznámý

Marceli v prvé řadě by jste měli začít u sebe, ono je lechký schvalovat vinu na někoho. Cyril Ponížil je objektivně lepší hráč než Kuchynka. Takže jste měli reskpektovat rozhodnutí kapitána a nedělat v týmu špatnou atsmosféru. 

28.07.2009 14:19 | Autor neznámý

naprostý souhlasem s exotem - pokud by se hrálo dobře, byl by to v prvé řadě úspěch Skill boys, kterým to pouze kazil zhora dosazený Cyril na první desce a nepříjemný kapitán, který se neustále míchal do věcí týmu a určoval soupisku... O významu celé akce svědčí už to, že se "národní" tým měl jmenovat tak, jak to navrhoval rovnocenný  člen týmu a "nosič vody" Marcel...

28.07.2009 13:55 | Autor neznámý

Pan Šimon Štukner to napsal lidově a myslím, že i velmi výstižně. Naprosto s jeho názorem souhlasím!   Chyby je potřeba v první řadě hledat u sebe a nikoli všude okolo

28.07.2009 13:38 | Autor neznámý

Kapitán tedy měl být někdo, kdo by nechal Kuchynku na první desce a nekecal do toho Skill boysům, kvůli kterým se tenhle turnaj vlastně přece hrál, že ano. Chlapcům bych v první řadě doporučoval, aby zauvažovali o změně názvu. V mezinárodní konkurenci neobstáli, to je trpké zjištění, nikoli tragédie.  A to žádný  "týdenní" kapitán na světě neovlivní.

V případě, že by se dařilo, by tenhle článek, předpokládám, vůbec nespatřil světlo světa a všichni by na sebe byli tak nějak hodnější.

 

28.07.2009 13:31 | Autor neznámý

Je to velice zajímave čtení tady, ale je pravda, že jste hrali s prominutím ho...., no ale to se stává. Avšak je zajímavé, že se všichni snaží vyhrabat s těch sraček tak, že začnou hazet chyby na ostatní. Ja sem si myslel, že je třeba se podivat nejprve na sebe. Ani jeden hráč nepředvedl žadny oslnivý výkon akorat Cyril zahral pěkně. Objektivně je Cyril lepší hrač než Lukaš a to že to kapitan přehodil je jeho plné pravo tak nechapu proč jste kolem toho dělali cavyky, to že jste si to tak pěkně vymysleli, aby jste se sešli pokecali zahrali šachy s těmi T-Boys nebo jak se to jmenujete tak to je už vaš problem, že jste nesehnali finance a požadali o ně svaz tudíž jste dostali i Kapitana ( at už byl jakykoliv). To že hral zaroveň turnaj a byl vaš kapitan je špatně, že je to mlady muž jenž nema přiliš velky respekt to je druhá věc a to, že jste se rozhodli jak sem zpravně pochopil ho již od začatku nebrat přiliš važně tak se nemužete divit, že on vám to oplacel stejnou minci....Petr měl asi tuto funkci odmitnout vzhledem k časové vytíženosti jinak by byl jistě dobrým kapitánem.....A vy-Prostě jste hrali špatně tak nevim proč o tom pišete članky tak si to přiště rozmyslete zda chcete reprezentovat nebo kecat. 

28.07.2009 13:28 | Autor neznámý

pravda, taky mam pocit, ze kapitan za deti ty partie neprohral

28.07.2009 13:02 | Autor neznámý

  • Carlos Torre Reppetto

    23.11.1904 19.03.1978

    Mexický velmistr. Dosáhl řady úspěchů na amerických soutěžích, v průběhu 20. let nakukoval do světové špičky. Teorii zahájení obohatil o Mexickou obranu (1. d4 Jf6 2. c4 Jc6) nebo Torreho útok 1. d4 Jf6 2. Jf3 e6 3.Sg5.

  • Vereslav Eingorn

    23.11.1956

    Sovětský a ukrajinský velmistr a trenér. V roce 2001 byl členem vítězního ukrajinského týmu na Mistrovstvích světa.

  • Karsten Müller

    23.11.1970

    Německý velmistr a spisovatel. Na německém šampionátů získal v roce 1996 třetí místo, v roce 1997 byl druhý.