MČR mužů v šachu den poté

27.09.2021 08:41 | Domácí zprávy

Je dobojováno. Po bitvě je každý generálem, tak jdu hodnotit.


Šachista Richard Mládek | Foto: TJ Spartak Vlašim

Na posledním/desátém místě skončil Richard Mládek (+3,6 do ela), který uhrál 2,5 bodu z 9 partií. Měl nebo neměl Richard hrát na MČR? Za mne rozhodně ano. Jsem rád, že hrál na tomto turnaji a že ukázal svůj potenciál. Sám jsem zhruba v jeho věku hrál už druhé MČR mužů a také ve Zlíně. Všiml jsem si, že Richard má už dostatečnou šachovou sílu (tím myslím hrát proti silným hráčům), dokáže velkou část partie hrát dobře, ale turnaj ukázal slabinu, na které bude muset zapracovat a sice zbytečné hrubé chyby, navíc zahrané skoro á tempo. Pokud tento nešvar odstraní, okamžitě má sílu dobrého IM. Pokud bude na sobě procovat, bude z něj brzy IM a tak do 3-4 let (možná dříve) velmistr. Ty chyby mohly také pramenit z toho, že hrál se silnými soupeři, to je často problém s koncentrací a hlavně udržení koncentrace celou dobu.


foto:  https://www.morenda-sachy.cz/sezona-2020-2021/


Na devátém místě skončil Tomáš Polák (-17,1 do ela), který uhrál 3 body z 9 partií. Tomáš měl otřesný start do turnaje. Udělal čtyři nuly za sebou (!) Až druhá polovina turnaje byla OK, kde udělal 3 body z 5 partií. Ten začátek byla nerozehranost? Asi ano. Protože ty dvě poloviny, to je den a noc. Tomáš ale přes katastrofální začátek bojoval a hrál na výhru v dalších partiích, což tedy zaslouží potlesk. Protože po takovém úvodu by nejeden šachista hrál na "safety first".


foto: https://www.sachyplzen.cz/prednaska-gm-martina-petra-video/

Na osmém místě skončil Martin Petr (-7 do ela), který udělal 3,5 bodu z 9 partií.  Pro jeho výkon byla asi "rozhodující" partie třetího kola, kdy bílými prohrál s Vojtou Zwardoňem. Pak prohrál další partii a bylo jasné, že to nebude dobrý výsledek. Na druhou stranu (zase tak) špatné to nebylo. Poslední partie byla pěknou ukázkou na věžovou koncovku.


foto: https://svitavsky.denik.cz/ostatni_region/necekane-ale-zaslouzene-stastny-zwardon-si-podmanil-czech-open-20210803.html


Na sedmém místě skončil Vojta Zwardoň (-0,5 do ela), který udělal 4 body z 9 partií. Vojta potvrdil svoji "šachovou divokost". Tři partie vyhrál a čtyři prohrál. Jen dvě remízy. Vojta je hráč, kterého by asi každý organizátor chtěl mít v turnaji, protože právě jeho partie lákají. Podobně jako druhý Vojta hraje rychle a agresivně. Je na co se dívat. Výsledek ukázal, že Vojta dokáže hrát i s těmi nejsilnějšími. 


fotohttps://www.chess.com/fr/member/ntdvan12


Na šestém místě skončil Van Nguyen (-13,6 do ela), který udělal 4 body z 9 partií. Pro Vana jsou čtyři body hubeným výsledkem. Místo hostiny, se kterou jsem počítal, zbylo pár brambor. Jak to? Z jeho hry šla cítit jistá přehranost. Jednak hrál hodně pomalu a zcela zbytečně se dostával do časovek (a z toho hrubky). Nedokázal vyhrát několik slibných pozic, protože nemá v sobě větší tvrdost a tah na bránu (možná bych použil správnou šachovou agresi). Asi bych mu doporučil, aby zvolil stejnou metodu, jakou jednou trenér Dvorecký aplikoval na mladého Jusupova. Van má v sobě velkou sílu, ale musí to ukázat. Sport je postaven na výsledcích.


fotohttps://www.chessgames.com/player/jiri_stocek.html


Na páté místě skončil Jiří Štoček (-7,2 do ela), který udělal 4,5 bodu z 9 partií. Jirka bojoval - jak je jeho zvykem. Ale nebyl ve formě. Předposlední partie s Vlastou Babulou byla vlastně partie, která ještě určovala zda to bude průměrný výsledek nebo podprůměrný. Myslím si, že ta "starší generace" to bude mít těžší a těžší s tou novou. Vybavil se mi jeden památný přebor Československa, kde "staří" borci jako Filip, Pachman atd. přenechali pomyslné žezlo mladým, tedy v té době Kaválkovi, Smejkalovi, Hortovi, Jansovi atd. Neříkám, že to je nutně tento přebor, ale může být :-) Je to prostě neúprosný běh času.


fotohttps://www.chess.cz/fotogalerie-letni-pardubice-2020/

Na čtvrtém místě skončil Vlastimil Babula (+ 0,9 do ela), který udělal 5 bodu z 9 partií. Vlasta podobně jako Jiří bojoval a nakonec díky výhře právě s Jirkou uhrál ještě nadprůměrný výsledek. Důležité také bylo neprohrát poslední partii s Vanem. Podle mne Vlasta zaslouženě z "veteránů" hrál nejlépe.


fotohttps://www.nss.cz/domaci/extraliga-2011-2012/patek


Na třetím místě skončil Honza Krejčí (+13.9 do ela), který udělal 6 bodu z 9 partií. Honza začal nenápadně, když první čtyři partie od remizoval. Pak ale zařadil vyšší rychlostí stupeň a málem, že z toho nebylo druhé místo. Honza je bezesporu silným hráčem, ale už mohl a měl být dále. Ale dal přednost "civilnímu" zaměstnání/životu, což samozřejmě není špatně :-) Jaká náhoda. Podíval jsem se, kolik má Honza let a podle wikipedie má právě dneska 29 let. Gratuluji! Myslím si, že dárek si už nadělil včera, třetí místo je samozřejmě super.


foto: https://www.nss.cz/rozhovor-se-stepanem-zilkou

Na druhém místě skončil Štěpán Žilka (+ 9,6 do ela), který udělal 6 bodu z 9 partií. Štěpán hraje - podle mne - ze všech těchto hráčů nejstabilněji. Hrál nyní několik turnajů a všechny OK. Pokud bych byl kapitánem mužské repre, byl by Štěpán automaticky v týmu. Má profesionální přístup, skvěle ovládá zahájení. Také sehrál podle mne nejlepší partie (hlavně s Vlastou Babulou), alespoň z hlediska ucelenosti a strategie. Je chodící encyklopedie koncovek. Navíc zcela příjemný a bezkonfliktní člověk. Kdo jiný by měl být v repre týmu?


foto: https://stary.vecernikpv.cz/sport/15446-vojtech-plat-pojede-na-sachovou-olympiadu


Na prvním místě skončil Vojta Plát (+19,2 do ela), který udělal 6,5 bodu z 9 partií. Vojta vyhrál toto mistrovství zaslouženě. Princip šachu spočívá ve využití chyb soupeře a to Vojta předvedl na jedničku. Jeho hra připomínala jeho vrchol, když vyhrál MČR v Ostravě a pak když hrál velmi dobře na Olympiádě. Rychle, agresivně a okamžitě soupeře ztrestat za chybu. Také mu výborně sloužil taktický postřeh a propočet, tedy jeho nejsilnější zbraně.


foto: https://www.chess.cz/sachovy-svaz-cr/

Závěrem bych chtěl vyzdvihnout pořadatele turnaje v čele s panem Rostislavem Svobodou, protože turnaj vyšel na jedničku. Nepamatuji si tak bojovný a dramatický přebor. Navíc s online přenosem. Byl to doslova dárek pro všechny fandy šachu. Jinak - musím to zde napsat - velmi povedená reklama na šachy na YouTube (myslím kde vystupuje David Navara) to je opravdu nádhera! To mne mile překvapilo. 


Robert Cvek

 - video je nastaveno tak, aby se zaplo právě v době pěkné reklamy na šachy - 
64x 7599x Robert Cvek
Fotogalerie
Komentáře (64) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
Ota Válek

Máte pravdu, Poutníku. Šéfredaktor se mýlí v prognózách a netají se averzí vůči čerstvému přeborníkovi ČR. Proč přesto zůstáváme jeho čtenáři? Inu proto, že z nepřeberného množství bezplatných informačních šachových webů v češtině je NŠS nejlepší.

+0 /-0 | 29.09.2021 10:49

Petr Koutný
Díky poutniku za komentář. Po ránu lepší než včerejší kafe. Aspoň ten den začal vesele.
+0 /-0 | 29.09.2021 07:16

Poutník12

Gratulace GM Vojtovi Plátovi! Je přeborníkem, má šachový drive, má nepřátele, má slabosti a to vše dohromady a jeho šachové umění = Mistr ČR 2021! Baví mne sledovat jeho nepřátele, kteří mu zároveń, v různých periodách, lezou do zadku. Což ve zdejších diskuzích můžeme vysledovat. Pikantní na tom je zejména tato "závislost" u PK, což se ukázalo v desítkách případů. 

Gratulace Novoborskému a zéjména GM Davidovi Navarovi, který není překvapivě šachově mrtvý a uhrál skvělých 5,5 ze 7! I tady se pan šéfredaktor pěkně ustřelil (odstřelil), v honbě za breaknews na českém šachovém poli.

No ono někdy přes nohy a ruce do hlavy, to funguje spolehlivě, akorát někteří z nás musí být trpěliví! .)

Mějte se, nejen šachově, hezky.

+0 /-0 | 28.09.2021 22:59

xdavx x
Petan. To jsem nevěděl, že svaz neplatí reprezentantům.... A svaz je placem z "koho peněz?
+0 /-0 | 27.09.2021 21:44

Petr Koutný

CNC profi - Robert pošle článek a měl by tady vyjít zítra ráno. Poslední dny jsme se věnovali MČR a hned přepínáme na MSR. Takže když úůjde vše podle plánu ráno a nebo dopoledne to tady je. 

+0 /-0 | 27.09.2021 21:36

Cnc-profi
Skoda, ze sa nevenujete aj Majstrovstvam Slovenska, ktory sa momentalne hraje. Momentalne vedie Jergus Pechac (2541). Mimochodom - velka gratulacia Platovi, ktory ukazal vsetkym, ako sa ma hrat.
+0 /-0 | 27.09.2021 21:07

Pavel Capek

19:49 | Petr Koutný : Souhlasím ! Mně se to mistrovství moc líbilo ! Velmi bojovné a napínavé. Kvalitu partií si netroufnu ze své pozice KM hodnotit. A videa Roberta Cveka byl bonus navíc - děkuji ! [beer] 

+0 /-0 | 27.09.2021 21:04

HumphreyvanWeiden

Pane Fialo, trol není nadávka, ale označení člověka, který se neustále opakuje až je nudný. Co kdybyste vyzdvihl nějakou kombinaci Mistra republiky, která se vám líbila? To by bylo nové a zajímavé.

+0 /-0 | 27.09.2021 20:19

Petr Koutný

Kluci, chlapi poprosím pojďme zlepšovat tento web ve všech směrech. Můžeme si odpustit zbytečné bojůstky, které stejně nejdou vyhrát? Proč nevyužít toho, že se povedl turnaj a nemít z něj jako fanoušci radost? Díky moc!! Petr

+0 /-0 | 27.09.2021 19:49

Jirikovka@post.cz
Pane Hamphrey! Nechte si těch nadávek! Co tady o Vás na NSS psali,tak troll by jste měl být právě Vy! Ó))!
+0 /-0 | 27.09.2021 19:39

HumphreyvanWeiden
Tak ono by se toho na pana Fialu dalo najít víc, hlavně z minula. Ale proč? Proč se u článku o MČR zabýváme nějakým bezvýznamným trolem? Podle mě to byl vynikající turnaj (i bez Davida Návary) a zaslouží si inteligentnější komentáře. To prosím berte bez urážky.
+0 /-0 | 27.09.2021 19:33

Druid.Panoramix

Ale nepovídejte, a co ty sprostoty, které psal Vojta Plát Vám do soukromého mailu? A kdo je tady na fórech s takovým gustem postoval. A navíc opakovaně. Vy a nikdo jiný. než Vy, upozorňoval jsem Vás několikrát, že je to nechutné ( a nebyl jsem sám), ale Vy jste v tom pokračoval.  Na Vašem místě bych si nebyl tak jistý, znáte právníky, pokud budou chtít vždycky něco najdou. :o))

+0 /-0 | 27.09.2021 19:04

Jirikovka@post.cz
Ó)) Pane Druide,žádné sprostoty a vulgarity na GM Pláta jste odemě nemohl nikde číst! Proč pane Druide! Ó ))proto ,že neexistuji! Tedy ani právník GM Pláta by se neměl čeho chytit! Ó))!
+0 /-0 | 27.09.2021 18:58

Druid.Panoramix

Pavle Čapku - trefa do černého, skvělý postřeh. :o)) Začíná se to tady rozjíždět.

+0 /-0 | 27.09.2021 18:55

Jirikovka@post.cz
Pane Čapek! Jsou,ale také důležité věci,ke kterým je třeba se vyjádřit i u jiného článku,aby nedocházelo k jednostrannému pohledu na věc!
+0 /-0 | 27.09.2021 18:54

Pavel Capek

18:47 | Jirikovka@post.cz : Tak jsem to ani nemyslel ! Já jen že na ten rekord se jede u jiného článku...;-) 

+0 /-0 | 27.09.2021 18:51

Druid.Panoramix

Pavle Čapku - ty úvozovky u těch mouder jsou naprosto skvělé. :o))  Zabývám se tím snad jen proto,že pan Fiala si zase bere jako rukojmí skoro všechny české šachsity, kteří neuspěli v zahraničí, ale prosadili se u nás, třeba na MČR, jen proto, aby tak nějak uměle zdiskreditoval úspěch Vojty Pláta. S těmi penězi to je parádní dedukce, já jsem se do toho nechtěl pouštět, i když je mi jasné, že jak je zelený brčál, tak pisatel moudrostí je na tom podobně. :o))

Pane Fialo, to nejsou moudra, ale skryté urážky a mít Vojta Plát dobrého právníka, tak byste se asi divil jak by se celá kauza otočila ve Váš neprospěch.... ryjete tu do něho a veřejně. On do Vás jen po mailu, ale Vy jste to tady veřejně roztroubil...... a aby bylo jasno se sprostotami a vulgaritou nechci mít nic společného.

+0 /-0 | 27.09.2021 18:48

Jirikovka@post.cz
Pane Čapek! Jako svobodný občan,v demokratické republice nemám zákaz působit v jiných článcích NSS!
+0 /-0 | 27.09.2021 18:47

Jirikovka@post.cz
Jak jsem již psal na MČR bych nechal stejné peníze za 1-5 místo! 6-10místo hodnotná kniha třeba za 1000kč s věnováním pořadatele na pamjať! A kniha už není charita!
+0 /-0 | 27.09.2021 18:45

Pavel Capek

18:36 | Jirikovka@post.cz :

Ovšem tady to není vaše pískoviště ( jak to trefně pojmenoval pawel ). :-P 

+0 /-0 | 27.09.2021 18:42

Jirikovka@post.cz
Pane Čapek! GM Plát se napakoval pěkně! Ale za 1.místo si to zasloužil!
+0 /-0 | 27.09.2021 18:38

Jirikovka@post.cz
Pane Čapek! Vidíte,že moje moudra stále čtenáře pritahuji! A o to nám jde také! Vždyť tvoříme rekord 1 000 000 přečtení!
+0 /-0 | 27.09.2021 18:36

Pavel Capek

18:32 | Jirikovka@post.cz :

A nejhorší na tom je, že Plát schlamstnul těch 55 000, že ? [rich] [rich] 

+0 /-0 | 27.09.2021 18:36

Jirikovka@post.cz
Pane Druide! Co jste napsal v 18:29,se vším souhlasím,ale nevím,co jste sledoval!
+0 /-0 | 27.09.2021 18:34

Pavel Capek

18:29 | Druid.Panoramix : Já se vám divím, že vám to stojí za to, zabývat se "moudry" pana Fialy...:-D 

+0 /-0 | 27.09.2021 18:33

Jirikovka@post.cz
Pane Humphrey! Bonboniéra není charita! Navíc pořadatelé si vyberou peníze na vstupném do turnaje! 10 000 na rouzdíl od bonboniéry charita už je!Na MČR se na vstupném nic nevybíralo,jen se charitativně rozdávaly tisíce!
+0 /-0 | 27.09.2021 18:32

Druid.Panoramix

Když myslíte, pane Fialo..... připojím pár Vašich výroků na dokreslení situace. Z dneška:

16:25 - ......Pořád chcete valit peníze větší a větší,do lidí,kteří ve světě neuspěli ! Proč? Místo vyhazování peněz k ničemu,investujte do nových supertalentů!......

10:32 - ........Ty chyby co dělali šachisté na MČR a které GM Plát umě trestal a pak následně kraloval v turnaji,tak ti lepší GM na světových kolbištích takové chyby dělat nebudou! A my potřebujeme takové GM kteří s těmito lepšími méně chybujícími hráči budou hrát rovnocenou nebo dokonce vítěznou partii!........

10:14 - ......Viz krach ČS šachistů na World Cupu a na ME Evropy v Reykjavíku! Sejměme si růžové brýle z MČR 2021 a pohleďme směle realitě do očí!

08:48 - ..... Předevšim reprezentant musí být hrdý na to,že reprezentuje ČR a hrát odpovědně! Žádné odfláknuté partie ,jak jsme mohli shlédnout na ME v Reykjavíku! Reprezentant musí mít také morální kvality neboť je příkladem především šachové mládeži! 

 

 

 

+0 /-0 | 27.09.2021 18:29

HumphreyvanWeiden

Jsem rád, že Navara hrál za Nový Bor a skvěle. Ostatně je to jeho práce , která je přiměřeně zaplacená, tak kde jinde by měl šachový propfesionál hrát??? Někteří z diskutujících mají vážně naivní představy. 

Jinak, pane Fialo, zřekl byste se kvůli rozvoji mládežnického šachu i charitativních turnajů pro širší veřejnost? Tam se podle mého hodně plýtvá financemi.

+0 /-0 | 27.09.2021 17:43

Jirikovka@post.cz
Pane Druide já nenarážím skrytě na GM Pláta,ale poukazuji na zbytečné vyhazování peněz na Charitativní turnaj a poukazuji na nutnost věnovat se superalentům,tak jak se jim věnují v Azerbajdžánu,kde vychovali hráče světové úrovně!
+0 /-0 | 27.09.2021 17:26

Druid.Panoramix

Petan - na mysli mám ty nadšence, kteří se věnují výchově mladé šachové generace v oddílech. Ty, kteří je učí základům šachů, ty, kteří s nimi  jezdí po turnajích, protože ne vždy s nimi jezdí rodiče. :o))

+0 /-0 | 27.09.2021 17:22

Petan

Re DB: Nevím jaké máš na mysli šachové nadšence. Novoborský klub je skutečně placen z peněz sponzora který si může dovolit zaplatit silné GM z celého světa. No a díky tomu chyběl na MČR jen David. Kdyby Nový Bor nebyl klub zahraničních žoldáků (jak jej někteří nazývají), ale měl by na soupisce jen čechy, tak by jich na mčr chybělo více. Navara v minulosti mčr několikrát vyhrál, takže zrovna jemu bych nevyčítal, že tentokrát nehrál, jelikož termínová kolize s prestižní klubovou soutěží byla jasná. Pouťový turnaj to je asi tak jako kdybys řekl, že fotbalová liga mistrů je pouťák.

+0 /-0 | 27.09.2021 17:11

Druid.Panoramix

Davide, k Tvému příspěvku v 09:56 jenom tolik David Navara má MČR tak hluboko v paži, že ho 10 x vyhrál a to družstvo žoldáků má v názvu Nový Bor a vlaječku ČR a o tom, že za toto družstvo uhrál skvělý výsledek 5,5 ze 7 a motivoval tak ostatní žoldáky, že za Nový Bor vybojovali stříbrné medaile. :o))  Takže buď trošku soudný.... a konkurenci měl daleko silnější než na letošním MČR.

Ano, i mě by se líbilo, kdyby byl Nový Bor plný českých hráčů, ale mám obavu, že by pak asi nebyl druhý. :o)) Mno a pokud pak žoldáci budou hrát i naši extraligu, pak tu bude její zvýšení kvality, nepletu se,že?

Pane Fialo, můžete se oprostit pořád do těch skrytých narážek na Vojtu Pláta, ono těch hráčů z Čech, kteří neobstáli ve světě je podstatně víc než těch, kteří obstáli. :o)) Povídáte o nějakých supertalentech, kdysi jste povídali o  široké mládežnické základně, ze které měla vyrůst ta kvalita, která se měla prosadit, ale na to by bylo třeba spousta dalších věcí než jenom nadšení funkcionáři v oddílech, kteří dovedou žáčka k úrovni 3., 2. či 1.VT. Ale o tom by nám zasvěceněji napsal Něco Pavel Ch. :o))

+0 /-0 | 27.09.2021 17:03

Pavel Capek

Vyčítat Davidovi Navarovi neúčast na MČR je IMHO poněkud mimo ! 10x už byl vítězem mistrovství ať v uzavřených nebo open turnajích !

Vzpomínám si, že v případě jeho účasti mu zase bylo vyčítáno, že hraje slabý turnaj, který mu nic nedá a kde je předem jasným vítězem.

Trochu to vypadá podle hesla : Kdo chce psa bít, hůl si najde !

+0 /-0 | 27.09.2021 16:39

Jirikovka@post.cz
Hlavně nedělat z MČR charitativní turnaj! Hráč o umístění musí bojovat a tím pádem i o peníze a ne aby za poslednï místo ikdyby hrál blbě bral 10 000! Úplná kravina je pořádat MČR jedenkrát za 3 roky a dokonce s trojnásobným cenovým fondem! Pořád chcete valit peníze větší a větší,do lidí,kteří ve světě neuspěli ! Proč? Místo vyhazování peněz k ničemu,investujte do nových supertalentů!
+0 /-0 | 27.09.2021 16:25

Zelené jablko

Ad David Bražina. Frank ale dal za příklad Norsko a tam to přirovnání perfektně sedí, Carlsen o parník před zbytkem Norska. To není o tom, že by špičkový hráč nemusel hrát národní mistrovství, ale o tom, že tam nemá sobě rovné. To Nepo v Rusku nebo So v USA mají.

+0 /-0 | 27.09.2021 16:02

Petr Koutný

PanPohoda - pomůže vyšší cenový fond českému šachu? Bude víc špičkových hráčů? Není lepší pro šachy, aby byl takový turnaj každým rokem ? Hodně otázek, které nechávám bez odpovědi. 

+0 /-0 | 27.09.2021 13:13

PanPohoda

A co tak hrát MČR v šachu jednou za 3 roky? A s minimálně. trojnásobným cenovým fondem?

+0 /-0 | 27.09.2021 13:08

xdavx x

Frank, to je tak debilni nazor, ze se mi ani nechce pripominat odkaz na prebor ruska, kde hral Karjakin... Ale pokud ma nekdo pocit, ze Krpalek nebo Phelps, popripade Nepo, Karjakin, Caruana, So jsou mensi hvezdy nez Navara, a proto se zucastnuji preboru svych zemi na rozdil od nej, pak se to da pochopit. To ze David nema u nas konkurenci je sice fakt, ale primarne je i on placen z penez sachovych nadsencu a podle toho by ten system mel byt nastaven. 

+0 /-0 | 27.09.2021 13:00

verbir

Davidovu neúčast chápu. Na klubovém mistrovství měl šanci si zahrát se silnějšími hráči a využil toho. Vzhledem k posílení své šachové psychiky to potřeboval. Rozhodně se z jeho strany nejedná o neúctu k MČR, což dokazoval v minulých letech. Asi je škoda té termínové kolize, ale nevidím do toho. Škoda neúčasti Tadeáše Kriebla - při jeho známé antipatii s Vojtou Plátem mohl mít turnaj ještě větší náboj. Turnaj se i tak povedl, za což posílám odpovědným lidem poděkování. 

+0 /-0 | 27.09.2021 12:56

sarmatam
magnus jestli se nemylym tak odehrál estě tři kola za ně,nevím ten jejich překlad,těch norů,snad , že obětí,nebo co :-), uhrál 2 a půl bodu že tří ,pro ně,to je sympatické..... klobouček.... Gdyž může pomůže, Norsko o taky šachově nahoru,tak jak ČR,můj názor....... takže rusové pozor ! Uš se na vás hrnou, Indové, Amíci,cešíci a norkové :-)
+0 /-0 | 27.09.2021 12:51

Frank

Vyčítat Davidovi Navarovi neúčast na MČR (ad david bazina) je stejný nesmysl, jako chtít to samé po Magnusovi Carlsenovi v Norsku. Prostě Navara je o 2 levely výš a pokud může odehrát paralelní soutěž se světovou špičkou, tak je volba jasná.

+0 /-0 | 27.09.2021 12:44

tsonga6
gratulacia českému enfant terrible k titulu :)
+0 /-0 | 27.09.2021 11:38

sarmatam
10:05- aha ? tak jsme se pochopily,to sem rád :-),zase jste mě rozesmál,na to máte talent,fotky , šachy, masáže....a v osumnáct nula nula,plus mínus se pán Fiala ukáže,bude tam snad árný,to je taky starší člověk, takže si budeme rozumět,no ní ? Jinak Uzbekistán, Afgánistán,Indie, hlavně Indie a Rusko a USA,a Francie,a Německo, titáni světového šachu :-), Norsko né,tam mají jenom toho Magnuse :-), zatím......jsem zvjedavej co vymastí časem praggdabhdabha nebo jak se to píše :-), a taky hodně mladých rusů,a taky Václav Finěk,na toho bych hodně vsadil,Van taky,toho bych neodepisoval, a gdyž se daří ,tak poslední co napíšu ,tak VP vás taki je možné , že časem hodně překvapí.....je to o pohodě,je to o penězích,je to o talentu a ten VP má,chce to podporu od sponzorů,viz Léko např. .... můj připitomělý názor,neberte ho vážně :-)
+0 /-0 | 27.09.2021 11:19

sarmatam
jinak ty fotky , každého hráče,cajk..... a nakonec pan svoboda rostislav,dlouho jsem ho neviděl,nou koment......
+0 /-0 | 27.09.2021 11:05

Ota Válek

Ještě je třeba vyzvednout výbornou informovanost o turnaji ze strany komentátorů s nepřekonatelnými videi GM Cveka.

+0 /-0 | 27.09.2021 10:53

Ota Válek

Nádherný turnaj je skvělým úspěchem pořadatelů i Svazu. Snad všechny partie byly navýsost bojovné, hrané v duchu fair play; nezaznamenal jsem ani náznak domluveného výsledku či obcházení Sofijského pravidla. Vojta Plát zjevně zúročil zkušenosti ze Světového poháru a Mistrovství Evropy. Zlepšil zahájení, hrál disciplinovaně, avšak invenčně - radost pohledět. Napínavému průběhu až do posledního kola paradoxně pomohla neúčast Davida Navary, jenž se zaskvěl na Evropském poháru družstev, kde pomohl Novému Boru ke stříbrné medaili.

Pořadatelé, Svaz i hráči zasloužíyes

+0 /-0 | 27.09.2021 10:49

xdavx x

ZMB - to je jako tvrdit, ze Bolt, Phelps, Djokovič, nebo u nás, Krpálek, Staněk, Barta nemají co dělat na svych mistrovstvich. Naopak, sirsi spicka ma moznost primeho srovnani s nejlepsimi. Troufam si tvrdit, ze Navara by tohle MCR hral 8/9... A pro Richarda, VZ i Vana by to byla užitečná škola. 

Navic, světová špička mistrovství svých zemí hrává, tak než něco napíšeš, tak si něco o tom zjisti. https://www.nss.cz/hvezdny-prebor-ruska-za-pulkou

+0 /-0 | 27.09.2021 10:40

Jirikovka@post.cz
Je třeba si uvědomit jednu věc! Ty chyby co dělali šachisté na MČR a které GM Plát umě trestal a pak následně kraloval v turnaji,tak ti lepší GM na světových kolbištích takové chyby dělat nebudou! A my potřebujeme takové GM kteří s těmito lepšími méně chybujícími hráči budou hrát rovnocenou nebo dokonce vítěznou partii!
+0 /-0 | 27.09.2021 10:32

Jirikovka@post.cz
V současné době neměl ve světě úspěch ani mužský ani ženský šach! ŠSČR má hodně co řešit na plodných schůzích!
+0 /-0 | 27.09.2021 10:18

Zmestabileho
Ad David Brazina: neúčast Navary na MČR je naprosto pochopitelná. Nemá na takovém MČR co dělat - hráč jeho úrovně se nezúčastňuje ani nikde jinde na světě takto úrovní podřadných turnajů.
+0 /-0 | 27.09.2021 10:16

Jirikovka@post.cz
Pane Koutný! Ale právě to opření do rýče není jisté! Viz krach ČS šachistů na World Cupu a na ME Evropy v Reykjavíku! Sejměme si růžové brýle z MČR 2021 a pohleďme směle realitě do očí!
+0 /-0 | 27.09.2021 10:14

Petr Koutný

Pane Fiala, díru do světa vždy uděláte. Chce to rýč a pořádne se do něj opřít. Věřte mi, že díru do země jde udělat snadno a poměrně rychle. 

+0 /-0 | 27.09.2021 10:06

Jirikovka@post.cz
Pane sarmatam! Ve světovém žebříčku neni na 2.místě Nor ,ale Fabiano Caruana USA 2800!
+0 /-0 | 27.09.2021 10:05

Jirikovka@post.cz
Osobně si myslím ,že pokud ČS šachové mužstvo nebude doplněno o supertalenty,kteří jíž budou mít Elo aspoň 2650,tak díru do světa neuděláme! Je také třeba věnovat větší pozornost i ženskèmu šachu! Je třeba aby kapitán ženského reprezentačního týmu představil ŠSČR vizi,co udělat proto,aby i ženský šach byl ve světě úspěšný! Také by bylo vhodné se zaměřit i na vyhledávání ženských supertalentů!
+0 /-0 | 27.09.2021 09:57

xdavx x

Asi nikdo nepochybuje, že Plát vyhrál zaslouženě. Vykřičníkem by měl být výkon Vana, buď ho jeho výkon nakopne na sobě ještě více zapracovat, nebo odradí, možna by mohl být dobrý impuls změna trenéra (?). Richard je bezesporu na dobré cestě, vždyť ještě před pulrokem byl pro širší šachisty naprosto neznámý. Ostatní asi nemá smysl komentovat, možná jen je škoda že VZ se svým stylem není o chloupek silnější. MCR určitě zajimavé, i když na názoru ZMB je hodně pravdy. Co mě osobně příjde ale jako ostuda je fakt, že DN se raději učastní pouťového turnaje v družstvu žoldáků, než přeboru země. Tohle je vizitka svazu a ostuda, na kterou jsme žel bohu už zvyklí, takže to většině lidi ani nepříjde divné. A tak zatímco se mistr světa snaží pro svou zemi něco udělat tím, že motivuje své, o několik tříd slabší krajany, DN (o kterém je zakázano napsat cokoli kritického) i přes svou nespornou sílu, ma nějaké MCR v paži.

+0 /-0 | 27.09.2021 09:56

sarmatam
pěkný názory, teď já,jestli můžu,druhej nor ve světovém žebříčku je který ? Nevím..... Dále ať hrajou šachy , děti ve školách, nepovinný předmět bych zkusil,třeba místo hudební výchovy,ať si vyberou...... dále Davida Navaru znají hodně ve světě,a teď budou o něm mluvit zase,viz ta partie,co měl bílé,a zahrál tam ten tichý tah králem na f1, o tom žádná.....dnes je simultánka na nss.cz je odkaz tak jsem zvjedavej,kolik se nás tam sejde,tipuju 1000 sledovatelů,plus mínus :-), proč ? Protože, zítra se hraje meteleskumbleskům,a můžeme stoho udělat společnými silami,turnaj o tisících hráčů,no ní ? Dneska Vás tam očekávám,v diskuzi u simultánky,bude sranda,dejte tomu borcovi co má rád slovo klobouček, více času na hru, ať se dobře pobavíme,diiiik.... takže v osumnáct nula nula,pane Fiala :-)
+0 /-0 | 27.09.2021 09:51

Jirikovka@post.cz
Je třeba,aby Čeští šachisté návázali na úspěchy šachistů Dr.Filipa a Vl.Horta,kteří se probojovali až do turnaje kandidátů MS! Znali je i nešachisté ! Tak jako Pachmana! Proč? Protože se o nich hodně psalo,protože byli úspěšní i ve světě!Tomu říkám úspěch pro ČS šachy!
+0 /-0 | 27.09.2021 09:36

Petan

Petře ono to myslím není tak, že si svaz musí vybrat cestu, jestli tady bude málo profíku ale velmi dobrých nebo hodně spokojených amatérů. Svaz by měl fungovat tak, aby na jedné straně podporoval ty, ze kterých by se jednou mohli stát špičkový profíci a silná reprezentace a na druhé straně podporovat i tu amatérskou část šachu (u většiny sportů je úspěšná reprezentace reklamou, která se pak projeví v kvantitě zájemců o sport). A nemusí to být zrovna o tom, že na jednotlivé kategorie dá stejně peněz.

MČR asi nebylo co do obsazení nejsilnější, ale za to Plát nemůže. Pokud Vojta nedává šachu tolik co by měl, tak kolik úsilí tomu tedy věnují ti, které na mčr porážel?

+0 /-0 | 27.09.2021 09:34

Jirikovka@post.cz
Pane Koutny! Můj názor je jednoznačný! ČS šach se musí prosadit ve světě jinak si budeme namlouvat jak jsou čs šachisté výborní ! Ano jsou,ale pouze na domácí půdě a to je málo! Moc málo! Na šachy se musíme dí vat pohledem nešachistů občanů ČR! Na co je ČR hrdá! Především na úspěchy ČS sportovců ve světě! Myslíte,že když si hokejisté budou šudlit svoji ligu doma,že na ně budou ČS občané hrdi ? Ne! Ale hrdi jsou když vyhráli Nagano! Kdo zná Kvitovou? Každý! Kdo zná GM Pláta z nešachistů? Málokdo! Kdyby jako malý šolda talentovaný šachista nebyl v pořadu V.Krause,tak z občanů ČR GM Pláta nezná téměř nikdo! Až ale média budou hlásit ,že ČS šachisté obsadili na šachové Olympiádě 2.místo tak to bude mít nějakou váhu a ČR občané to budou registrovat! Proto jsem pro výchovu supertalentů,žádné charitativní turnaje jako bylo MČR! Já osobně bych finančně ocenil 1-5 místo a peníze za 6-10 místo bych věnoval na výchovu supertalentů! Aby hráči na 6-10 místě nebyli zklamáni,že nic nevyhráli, obdrželi by hodnotnou knihu! Protože ,ale v ČS šachu nemám žádnou moc bude se jistě v charitativních turnajích pokračovat!
+0 /-0 | 27.09.2021 09:23

Petr Koutný

Zmestabílého - díky za pěkný komentář, tady nejde nesouhlasit. Jak to bývá v pohádkách..Byly dvě království, v tom jednom  menším vládl slabý král a v tom druhém světovém vládl mladý a silný král. Když ten starší král opustil hranice své země, aby se porozhlédl jak daleký je svět, po pár dnech se rychle vrátil domů a řekl si, že je lepší být velkým králem v malém království, než pěšcem ve velkém království. Protože moc dobře věděl, že v tom druhém království, je kterýkoliv střelec a nebo jezdec mnohem silnější a mocnější než je on sám. A to jsou jen lehké figurky, pak jsou věžky, dámy a králové. Proč být pěšcem ve velkém světě a nebýt králem v malé zemičce? Protože by to chtělo moc a moc a moc práce a snahy a poctivých tréninků a potom možná by se z pěšce stala věž, ale proč toto vše dělat, když stačí být bez práce a velké snahy v malé zemičce králem? 

+0 /-0 | 27.09.2021 09:18

Zmestabileho
A co úroveň hry na MČR Roberte? O té jsi ve svém hodnocení raději cudně pomlčel? Mě spousta těch partií připadala jako až poloamatérské šachy v ligových soutěžích - myslím tím úrovní hry. Příznačná je v této souvislosti hra přeborníka Pláta - co mu stačilo na nedávném ME na Islandu k výsledkovému propadáku tam a k přívlastku šachového turisty, tak na tomto "našem" MČR totéž stačí k samostatnému prvnímu místu. Šachy na repre úrovni takhle tvrdě stále padají dolů, a tohle MČR ukázalo že není pořád ani na obzoru změna.
+0 /-0 | 27.09.2021 09:08

Petr Koutný

Pane Fiala,zkusím reagovat. Co je důležitější pro šachy u nás? Mít hráče 2700 +  a investovat do něj spoustu peněz a nebo podporovat šachy u nás tak, aby tady nebylo cca +- 15 000 aktivních hráčů, ale třeba aby tady bylo 30 000 spokojených šachistů? Tedy moje otázka, je lepší cesta vychovávat super GM a nebo mít tady dvojnásobný počet šachistů, oddílů a turnajů? To je vždy otázka co je lepší, proto mírně s Vámi nesouhlasím, když říkáte že je moudré investovat hromadu peněz tímto směrem, směrem k výchově super GM. Co řeba senioři, jak k tomu přijdou, kdybych jim řekl, že je nebudu podporovat, protože z nich už nebude žádný super GM? Toto není nikoho kritika, toto je jen můj názor, kde říkám, že je spousty cest a žádná nevede jen na vrchol hory. Na každé cestě jsou překážky a křižovatky a nakonec, můžete dojít úplně někam jinam, než jste si přáli dojít. 

+0 /-0 | 27.09.2021 08:59

Jirikovka@post.cz
Pěkný článek s fotografickým představením účastníků MČR!
+0 /-0 | 27.09.2021 08:54

Jirikovka@post.cz
Krásné MČR- svátek Českých šachistů! ČS šach ,ale potřebuje také ještě něco jiného! Aby se vrátily úspěchy a sláva Českého šachu ve světě jako např v Lucernu 1982 kdy družstvo mužů obsadilo 2.místo za SSSR!Tak jak ČR zažívá úspěchy a slávu ve světě v jiných sportech! Namátkově tenis,vodní slalom!t Předevšim reprezentant musí být hrdý na to,že reprezentuje ČR a hrát odpovědně! Žádné odfláknuté partie ,jak jsme mohli shlédnout na ME v Reykjavíku! Reprezentant musí mít také morální kvality neboť je příkladem především šachové mládeži! Pokud ČS šachisté mají mít i úspěchy ve světě,bude se třeba zaměřit na výchovu supertalentů a finanční prostředky nasměrovat tímto směrem!
+0 /-0 | 27.09.2021 08:48