Lednové dvoukolo projasnilo situaci v tabulce

11.01.2016 11:15 | Tht extraliga 2015/2016

Z víkendu si plný počet bodů veze pouze 1. Novoborský a Slavoj Poruba. Obhájci titulu z Nového Boru po výhře nad Rapidem Pardubice a Mahrlou Praha vedou průběžnou tabulku před Lysou nad Labem.

Sobotní dopoledne nabídlo start hned dvou velkých šlágrů 5. kola. Výstaviště Lysá nad Labem hostilo na domácí půdě Frýdek-Místek a šlo o přímý souboj na čele tabulky. Tým ze severu Moravy se opět mohl spolehnout na svého Vojtěcha Zwardoně, ke kterému se výhrou přidal ještě Antoniewski a Jakub Rabatin, který na osmé šachovnici porazil Vojtěcha Pláta. Kontr Vlastimila Jansy a Jana Krejčího v barvách Lysé stačil pouze na konečných 3,5.
(komentuje IM Tadeáš Kriebel)

-
. kolo -

(foto: Vladimir Jagr)

Nový Bor má zase, v případě zápasů s Rapidem Pardubice, svého Mateusze Bartela. Jeho dosavadní bilanci 5,5/6 se snažil přibrzdit Petr Neuman, avšak neúspěšně. Vyrovnaný zápas převážila na stranu obhájců titulu právě výhra polského reprezentanta.
(komentuje IM Tadeáš Kriebel)


-
. kolo -

Mateusz Bartel vs Petr Neuman (foto: Vladimír Jagr)


Analyzuje Zbyněk Hráček a Lukáš Černoušek (foto: Vladimír Jagr)



Výsledky 5. kola

Domácí5.koloHosté
ŠK Slavoj Poruba-Tatran Litovel
Labortech Ostrava5-3ŠK Duras BVK
Zikuda Turnov4-4AD Mahrla Praha
1. Novoborský ŠK-Rapid Pardubice
Výstaviště Lysá nad Labem-BŠŠ Frýdek-Místek
ŠK města Lysá nad Labem B4-4TŽ Třinec

Neděle sice nenabízela v zápasovém jídelníčku přímý souboj těžkých vah, ale bylo se na co koukat a papírové předpoklady vzaly hned několikrát za své. Sestupem ohrožený Turnov vydoloval po smírné sobotě s Marhlou bod i s favorizovaným Rapidem Pardubice. Na více jak poslední místo v tabulce to však stále nestačí.

Sobotní eufórii Frýdek-Místek v neděli neprodloužil, stopku jim vystavil B-tým Lysé nad Labem. Sice opět úřadoval Vojtěch Zwardoň, který v letošním ročníku drží bilanci 6/6, avšak šlo o jediný celobodový přísun na konto moravského celku. 
(komentuje IM Tadeáš Kriebel)


-
. kolo -

Úspěšný víkend má za sebou Slavoj Poruba, který podnikl velmi úspěšný nájezd na jih. Nejprve přišly tři body ze zápasu v Litovli, kde výpadek prvních dvou desek převážil výkon na zadních šachovnicích. Přestřelka to byla i druhý den v Brně, ale opět potřebných 4,5 bodu a posun v tabulce na 4. místo.


Plný počet bodů z víkendu eviduje také 1. Novoborský. Důležitá sobotní výhra byla potvrzena v neděli s Mahrlou a to vysokým skórem 7,5:0,5. Novoborští se i přes zápas navíc Lysé nad Labem vyhoupli na první pozici v tabulce.
(komentuje IM Tadeáš Kriebel)


-
. kolo -

Průběh zápasu komentoval pro diváky GM Robert Cvek a IM Tadeáš Kriebel (foto: Vladimír Jagr)


Výsledky kola

Domácí6.koloHosté
ŠK Duras BVK-ŠK Slavoj Poruba
Tatran Litovel-Labortech Ostrava
Rapid Pardubice4-4Zikuda Turnov
AD Mahrla Praha½-1. Novoborský ŠK
TŽ Třinec-Výstaviště Lysá nad Labem
BŠŠ Frýdek-Místek-ŠK města Lysá nad Labem B

Tabulka po 6. kole

Poř.DružstvoVRPBodySkórePartie
1.1. Novoborský ŠK6001834.524
2.Výstaviště Lysá nad Labem5111632.519
3.BŠŠ Frýdek-Místek4111329.018
4.ŠK Slavoj Poruba3121024.511
5.Rapid Pardubice222825.012
6.AD Mahrla Praha222823.514
7.Labortech Ostrava213722.512
8.ŠK města Lysá nad Labem B133624.511
9.Tatran Litovel204618.010
10.TŽ Třinec123521.511
11.ŠK Duras BVK114420.09
12.Zikuda Turnov024220.57
49x 8033x Petr Boleslav
Fotogalerie
Komentáře (49) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
strelec

re N.Očník: porovnání s tenisem byla reakce na to, že jeden hráč za rok hraje taky (současně, v jedné sezoně) za více klubů, což prostě ve fotbale, hokeji, atp. prakticky nelze (fotbalisti prostě musej trénovat a připravovat se na utkání společně + fyzicky nemožné). Těch tenistů co si DOBŘE vydělají v turnajích je tak pár desítek za rok, kdo hraje Davis Cup, tak je na tom o něco lépe. Takže pro hráče od druhé (třetí) stovky žebříčku to může být fajn přilepšení. 

Ušetření peněz za cizince - nemyslím, že to takto může fungovat. Předpokládám, že bude většinou nějaký sponzor, který to dá právě na kvalitnější hráče, jinak by nedal nic (či výrazně méně). Tj. není z čeho ušetřit. Z členských příspěvků se asi moc GM hráčů 2600+ nezaplatí.

+0 /-0 | 17.01.2016 12:46

N. Očník
strelec: ale v tenise je to tak, že hráče živí individuální turnaje a týmové hrají více o prestiž než o peníze. nebo ne? kdyby kluby ušetřily peníze za startovné drahým cizincům v lize, třeba by je investovaly do podpory vlastních hráčů, na jejich výjezdy do ciziny na individuální turnaje, nebo na mládež, nebo na pořádání dalších kvalitních individuálních turnajů u nás. beru to tak, že ty peníze se prostě na šachy našly, tak by e v šachách utratily jinak. ne na cizince. ale jako nechci mluvit klubům do toho, za co utrácí, to je jejich věc. ELOminator: právě, taky mě cizinci netankují. To, že hrají Wojtaszek nebo Vitiugov za NB z nich pro mě neudělá "naše hráče", které bych měl motivaci sledovat při jiných turnajích a fandit jim. Ale rozumím, že u fanoušků NB to může být jinak. No, nic už to téma opustím. Jen jsem chtěl přiblížit svůj pohled na věc
+0 /-0 | 17.01.2016 12:00

capjar

re ELOminator 08.42: Asi tak.

+0 /-0 | 15.01.2016 18:13

strelec

re N.Očník: a) to ekonomické hledisko je ale dost zásadní. Pokud by byl 1 hráč = 1 klub, pak to spousta i silnějších hráčů zabalí, neb se prostě neuživí a půjde to celé ještě více dolů. 

b) už jsem to tu psál vícekrát - nelze srovnávat klasický kolektivní sport, kde se hráči musí sehrát, držet herní taktiku, atp. Podobně jako v šachách to funguje v tenise a zřejmě i dalších podobných "individualních soutěží družstev". No a Messi by po takovém týdnu byl už asi mrtvejsmiley 

c) národní soutěže - ano je to divné, ale je to funkční, jinak viz bod a)

+0 /-0 | 15.01.2016 08:59

ELOminator

Tedy abych byl upřímný, nemám moc vřelý vztah k našemu extraligovému družstvu, fandím spíš jednotlivě např. Maldovi, Klímovi, Adámkovi, Caletkovi, nějací polští žoldáci mě tam netankujou. (Ale nikomu to neříkejte blush)

+0 /-0 | 15.01.2016 08:51

ELOminator

No mně je teda upřimně jedno, který tým vyhraje ligu, Mě jenom zajímá, jak se zlepšují naši nejlepší hráči. A nějak se mi nezdá myšlenka, že by se zlepšovali jenom tím, že budou hrát sami mezi sebou.

+0 /-0 | 15.01.2016 08:42

N. Očník
Josef: proč by se musel nejlepší tým skládat ze samých velmistrů? Z čeho pramení ten předpoklad? Podívejte se na soupisky mužstev, která vyhrávala tehdejší nejvyšší soutěž u nás z konce 80. a první poloviny 90. let. Které mužstvo mělo samé velmistry? Když si dáte hloupý předpoklad, můžete dojít jakémukoli závěru. Statistika však říká, že je velmi nepravděpodobné, že to bude rozumný závěr. Kdyby v soutěži byl omezený počet cizinců na tým, nebo nebyli cizinci vůbec připuštěni ... tak je vaše statistika dost mimo, že. Jen pro úplnost ...chápu, že někteří lidé dávají přednost kvalitní lize a jsem dokonce smířen s tím, že můj pohled na věc je v menšině :) GM normy a další se pak dají uhrávat na individuálních turnajích. To není o tom, že by mi cizinci v lize vadili. Vůbec. Jen by mému naturelu více vyhovovalo, aby každý hráč měl jeden klub a za ten hrál. Messi taky nekope v neděli za Barcelonu, v pondělí za Arsenal, ve středu za Mnichov, v pátek za PSG a o víkendu pak nehraje v ruském poháru. Ano, je tu ekonomická stránka věci, kdy Messiho Barcelona uživí, jeden klub šachistu neuživí. Jsem si toho vědom. Vám opravdu nepřijde divné, když se podíváte do 10 evropských šachových nejvyšších národních soutěží, že se tam mnoho jmen mnohokrát opakuje?
+0 /-0 | 15.01.2016 01:35

capjar

ad Josef: A co teprve na mezinárodní úrovni, ve fotbale LM - Real, Barcelona, Bayern, M City, Chelsea, Paris SG atd. Anebo v hokeji - týmy v NHL či KHL. Samí odchovanci, že ... Ale jinak souhlas. 

+0 /-0 | 14.01.2016 21:12

Josef

Musím říci, že mě docela pobavila diskuze o tom, že by bylo super, kdyby se Nový Bor dostal na stejnou pozici v Extralize za pomocí vlastních odchovanců.

Budu vycházet z faktu, že nejlepší extraligový tým se bude skládat ze samých velmistrů (pro puntičkáře i IM, kteří se GM brzy stanou). Pak se podívám, kolik velmistrů ČR má a vůbec kdy měla. A na závěr použiju zvláštní slovo statistika. 

Ve finále pak musím dijít k závěru, že kdyby v Novém Boru a okolí ve stejné generaci vychovali alespoň 5 GM (jako základ extraligového týmu), pak by se o nich hovořilo možná i na CNN.

Spíše je zajímavé, že třeba i ve více než 80milionovém Německu je to v podstatě stejná story - lize léta dominuje Baden-Baden, jinak 50tisícové městečko.

+0 /-0 | 13.01.2016 20:15

giocozo
Mantinely neexistují. Všechno posouvají peníze. Naše extraliga je hodně kvalitní a talenti mají možnost nejenom získat zkušenosti, ale i plnit normy IM a GM. Sledovat on-line je zážitek.
+0 /-0 | 13.01.2016 10:59

Pavel Ch

Jasnačka, jak píšu, máte pravdu, dle jejich nastavených mantinelů. Mládeže musí mít hodně týmů a může si od jiného klubu koupit extraligu. My samozřejmě s tím nic, není proč, starosti jich, hokejistů. My "jen" o mantinelech našeho sportu. 

+0 /-0 | 13.01.2016 10:44

Pavel Capek

Vážený pane Chrzi,

když už jste zmínil hokej,okamžitě se mi vybavila Kometa Brno. Kdysi slavný klub se léta pokoušel dostat z 1.ligy do extraligy sportovní cestou - přes play off ( což se mu ovšem nikdy nepodařilo ) , až se majitel naštval a extraligu si koupil od Znojma. smiley

Já neříkám, jestli je to dobře nebo špatně - prostě to tak je !

Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme proti tomu protestovat, ale to je tak všechno co s tím můžeme dělat. smiley

+0 /-0 | 13.01.2016 09:10

Pavel Ch

Re střelec:

V šachu s tím "zájmem", je největší problém se "zájmem" trrenérů či vedoucích kroužků v klubech. Děti se seženou, ale musí je někdo vést.

Jinak, já popsal pouze stav, napsal jsem (včera 23:03) že nechci hodnotit, nechci tipovat kde bychom jako ČR v šachu byli...

To ať si každý udělá svůj názor, kdyby v 90. letech (po vzoru úspěšnějších sportů)  byla stanovena povinost extra a prvoligových týmů mít na určité úrovni mládež, zda by vyčlenili, zaplatili trenéra a po 20 letech bychom měli alspoň malou tlačenici do repre, po které tu všichni volají. Nebo, že by bylo pro šachy v ČR naopak kontraproduktivní.

+0 /-0 | 13.01.2016 08:55

strelec

Každá sport si také musí rozhodovat dle možností. O hokej/fotbal/florbal aj. je prostě velký zájem, tak není problém stanovit, že kluby budou mít mládežnická družstva (samozřejmě kluby hrající např. "ligové" soutěže). Šachy na tom tak dobře se zájmem prostě nejsou, byť situace není nijak tragická.

Ohledně zahraničních hráčů - k plusům určitě patří možnost potkávat se a hrát s lepšíma hráčema, tj. zejména pro naše současné či budoucí repre hráče. 

+0 /-0 | 13.01.2016 08:27

Pavel Ch

Re N.Očník:

Také, jako Lykanovi, já snad psal, že bude hrát za NB A.

a) Víte, jak bude NB A za 10 let vypadat?

b) Pokud stejně či silnější a budou třeba hrát extraligu za Turnov, Prahu, je to špatně?

+0 /-0 | 13.01.2016 08:18

N. Očník
Pavel Ch: tentokrát s vámi nemohu tak úplně souhlasit. Nebo myslíte, že některý z odchovanců NB bude mít v nejbližších 10 letech na to hrátv základní sestavě NB A? To není kritika jejich práce s mládeží, ani kritika hráčů, kde hrají. To je, za mě, jen povzdech nad tím, že bych v extralize snesl raději nižší úroveň, pakliže by to bylo kompenzované tím, že by hráli naši hráči kteří nás pak mohou i reprezentovat. Pamatuji si éru, kdy do českých ligových soutěží vtrhli hráči z bývalého SSSR ... v mnoha mužstvech bývali po 2-3 ... a i když asi hráčskou kvalitu měli, tak to jako obohacení neberu. nemluvě o tom, jaký byl v některých případech jejich přístup. ne, nechci nikoho vyhánět, opravdu. nemohu se však pozdechu ubránit. současný stav mi přílš nevyhovuje. je to věc pomínek a nastavení pořadatele soutěže. je jasné, že kluby a hráči se přizpůsobí podmínkám, hráči je sami nevytvářejí, tak jim není co vyčítat, to vůbec, má to jeden pozitivní efekt ... hodně kvalitních hráčů se přesouvá i do soutěží městských / krajských, které velmi výrazně nabraly na kvalitě
+0 /-0 | 13.01.2016 00:55

Pavel Ch

Vážený pane Čapku,

pokud nemáte až takový sportovní přehled, tak se zeptejte třeba nějakého fotbalisty, hokejisty. Tam se "točí" peníze. A byť, jak píšete, socialismus skončil, divil byste se, kolik musí mít ligových týmů mládeže ve všech kategoriích tým ligy, extraligy dospělých. Ani nestačí, že "nějakou" mládež mají. A majitel může mít prachů, že si koupí hráče z NHL, má smůlu, vyšší soutěž hrát nemůže.

Hokejový svaz za souhlasu všech, co hokeji rozumí, chtějí mít dobré hokejisty i za 10, 20 let.

V šachu se to v 90. letech projednávalo, zvítězila většina, bez mládeže, která měla obavu o úmrtí klubů. Tak se udělal "kompromis", že kluby bez mládeže platí vyšší startovné. I malému děcku je jasné, že je velmi schovívavý pro kluby bez mládeže oproti jiným sportům.

Nechci zde hodnotit, zda je to dobře nebo špatně, nechci tipovat, kde bychom dnes byli, kdyby bylo jiné rozhodnutí. Jen Vám, pane Čapku, konstatuji na příkladu jiných a úspěšnějších sportů, že Vaše, "kdo má peníze rozhoduje" sice platí, ale v rámci nastavených mantinelů. A ty mantinely jsou na každém sportu.  Děkuji za přečtení.

+0 /-0 | 12.01.2016 23:03

capjar

Mimo téma:

~~http://zpravy.idnes.cz/vrazda-ceskeho-bezdomovce-v-bolzanu-dby-/zahranicni.aspx?c=A160112_010619_zahranicni_mlb

aneb bývalý šachista z Česka, před cca 33 lety jsem s ním hrál, smutné ...

+0 /-0 | 12.01.2016 23:02

alfa

Pane Navaro, myslím, že jste v pozici, kdy nemusíte nikomu nic vysvětlovat, proč jste se někdy pro něco rozhodl. Vy jste natolik slušný člověk, že v tom nikdy nebude nic "levého". Hlavně Vám chci ale popřát hodně štěstí ve Wijku, pokud možno ty nejlepší tahy a solidnější černé figury. Strašně se těším na partii s Magnusem, tam bych Vám přál bílé a ať ho potrápíte. A když už ten turnaj nevyhrajete, tak alespoň Vám přeji umístění v horní třetině. Držím palce, hodně štěstí.

Go,go,go,go smiley

+0 /-0 | 12.01.2016 22:38

Pavel Capek

Oprava pro gramar nazis - skončil

+0 /-0 | 12.01.2016 22:14

Pavel Capek

O čem se tady točí ?!?!

Socialismus klončil v roce 1989 - nyní je kapitalismus. To je vláda peněz. Kdo platí - ten poroučí !

Co je na tom tak nepochopitelného !!!???

+0 /-0 | 12.01.2016 22:11

SchwartzBlack

Ad David Navara : Nesmyslnou a zcestnou kritiku za polskou ligu zde měl na svědomí jediný člověk, jehož trollení zde již bylo utnuto.Tudíž si myslím, že by bylo dobré se k tomu nevracet.

+0 /-0 | 12.01.2016 21:29

capjar

Jenom shrnu: s příspěvky Davida Navary, Bada a cz593628 souhlas.

+0 /-0 | 12.01.2016 19:51

Pavel Ch

Vážený lykane, znovu, nezatáhl!

Poprvé jsem bral, že jste letmo přelétl příspěvky, když si Vás dovolím opravit, tak bych čekal, že si souvislosti přečtete lépe znovu.

Můj včera 21:51 byl reakcí na N.Očníka (21:38), kde se strefoval do Nového Boru přes mládež.

Psal jsem, že výchova mládeže je běh na dlouhou trať, že při sehnání peněz je daleko rychlejší úspěch přes dospělé. Ale také připojil, že N.Bor na mládež nekašle, ale že jich má dle tabulky 2015 (registrace + účast na 2 krajských turnajích) 64, v tabulce nebyl lepší.  

Děkuji za Váš zájem, přečtení i na co reaguji, viz "Re:".

+0 /-0 | 12.01.2016 18:46

lykan

Pavel Ch: Do diskuze o extralize jste zatáhl téma mládeže. Jde mi o relevantnost. Podle mě vybudovat extraligové družstvo tréninkem vlastní mládeže je prakticky nemožné. Argumentovat stylem „podívejte se, kolik ten Nový Bor má mládeže“, je něco podobného, jako když se ředitel stáje vychovávající dostihové koně pro pardubickou pochlubí, „a ještě tu máme veliké stádo dobytka!“ Prostě to vůbec nesouvisí.

+0 /-0 | 12.01.2016 18:38

seis martin
Za 1.Anaškin už asi 3 roky za Oázu nehraje. Za 2.je to sice rus,ale většinu svého života ztrácí v ČR Za 3.ten je taky odchovanec Oazy
+0 /-0 | 12.01.2016 18:21

Vojta Plát
Nehraje za Oázu Anaškin? Já jen, že má typický český jméno a zajímalo by mě, kdo ho z Oázy vychoval :-D
+0 /-0 | 12.01.2016 18:14

Pavel Ch

lykan, asi jste si zaměnil autora a příspěvek. Co já psal ! (21:51 včera a 13:20 dnes).

Ještě k mému 17:19 o olympiádě. Nyní právě upoutávka od olympijského výboru videem šachu, pro ty co mají facebook, zde

+0 /-0 | 12.01.2016 17:52

lykan

Pavel Ch: Hezká pohádka o trénování mládeže, ale do extraligy se jen tak neprotrénujete, i slavné mládežnické centrum F-M staví do extraligy armádu cizinců. Letos mají sestavu 5 cizinců, Rojíček, Rausis, Zwardoň.

+0 /-0 | 12.01.2016 17:39

seis martin
Jediný klub, kterého si vážím je Oaza,snad jako jediný tým v extralize dorostu hraje o přední umístění, hraje jen ze svých vychovaných mládežníků a velmi se jim daří-vedou celou extraligu bez ztráty a pravděpodobně i celou extraligu vyhranou,naproti tomu jsou Polabiny, kteří přetahují,všude kde to jen jde a stejně na Oázu nemají.Oaza forever!!!
+0 /-0 | 12.01.2016 17:30

Pavel Ch

Omlouvám se za odbočení. OLYMPIÁDA dětí a mládeže

Pokud víte o vynucené změně ve startovkách za váš kraj, pošlete J.Kalužnému a mně do zítřejšího (st) večera. Nechávám ve čtvrtek tisknout barevné zalaminátované jmenovky na stoly. Pozdější změna, byly by již provizorní na koleně, příp. nové během turnaje.

Jinak všechny zvu na sledování, 100% online (4x7 stolů) + webkamery. Pondělí-čtvrtek 18.-21.1. Zahájení na webu olympiády se zapálení ol. ohně v neděli v podvečer.

Vše o akci (startovky, odkazy, historie, atp.)

+0 /-0 | 12.01.2016 17:19

Venuše S.

A mně se 6. kolo v Praze líbilo :-)

+0 /-0 | 12.01.2016 14:08

Pavel Ch

Chápu, že pro diváky (mne nevyjímaje) by bylo lepší na sledování závěru o medaile, pakliže by Frýdek Lysou A neporazil nebo pak neprohrál s Lysou B. Ale za to Nový Bor ani vítězové nemohou přecismiley. A Nový Bor přeci rádi sledujeme na Evropě, jak již níže psáno.

Je i dobře, že má Nový Bor tolik mládeže, která se účastní turnajů žákůhats off.

Když jsem viděl tabulku s číslem jak políček na šachovnici, tak jsem fakt zíral. Myslel jsem, že jich u nás nemáme málo, ale tolik ani náhodou.

Jistě, někdo se zeptá na úspěchy. Jdou pomalu, to nechápe jen ten, který s mládeží nepracuje a mluví o neschopnosti trenérů.

+0 /-0 | 12.01.2016 13:20

Bad

Já si osobně myslím, že je dobré když je alespoň jedno družstvo v lize nadprůměrné i za cenu, že platí zahraniční hráče. Určitě to má jistý vliv na pověst šachu jako takového, pokud alespoň jedno družstvo je schnopno mít úspěchy v mezinárodním srovnání - šachy jako takové to bezesporu zviditelňuje, možná, že i díky takovýmto úspěchům získá nějaký ten mladík, nebo mladice chuť šachy hrát nebo se o ně alespoň zajímat. A vyčítat nějakému klubu, že díky schopným manažerům je schopný zajistit kvalitní hráče a nebo vyčítat někomu, že přestoupí do klubu, kde má lepší podmínky je už úplně mimo mísu. Pokud někdo kritizuje přestup hráče za lepším,  pak by bylo zajímavé zjistit zda by on sám nevzal lepší pracovní místo, kdyby mu bylo nabídnuto.

+0 /-0 | 12.01.2016 12:59

cz593628

Dnes slaví narozeniny Vlastimil Hort, ale dole v patičce se ukazuje nějaký neznámý Holanďan. Nezasloužil by si spíš náš historicky nejúspěšnější hráč, aby on byl na hlavní stránce a ostatní až na rozkliknutí?

+0 /-0 | 12.01.2016 07:32

David Navara

Přeci jen bych ještě něco rád dodal.

1. Za celou svou kariéru jsem ani jedinkrát nepřestoupil do jiného klubu kvůli penězům.

2. V Novém Boru máme nejen vysoké honoráře, ale i výborný kolektiv. Tím se nevymezuji proti jiným klubům. Jen tvrdím, že jedno se s druhým nevylučuje.

3. V Polsku hraji za Katowice od roku 2004, přičemž jsme ani nezačínali v nejvyšší soutěži. Když jsem za klub nastoupil loni na podzim, uhrál jsem 5,5/6 a na tomto serveru jsem se dočkal značné kritiky.

Když je člověk "na očích", musí počítat s tím, že ho někdo bude kritizovat, ať už udělá cokoliv. A pokud jde o přestup z oddílu Mahrla Praha do Nového Boru, já jsem neudělal téměř nic, dohodu uzavřely kluby s mým tichým souhlasem. Nebyla pro mě nevýhodná a je možné (ale ne jisté), že bych i bez ní po druhém sestupu Mahrly Praha v roce 2013 přestoupil do Nového Boru.

+0 /-0 | 12.01.2016 05:27

David Navara

Re Playboy: Pokud jde o mé přestupy z Domu armády a z oddílu Mahrla Praha, došlo k nim na základě oboustranné dohody mezi kluby, která byla ve dvou případech vyvolána sestupem mých tehdejších klubů a ve třetím s ním rovněž byla spojena. Se svými bývalými kluby mám dobré vztahy a v hráči oddílu Mahrla Praha mě rozhodně nevnímali jako "přeběhlíka". Ale neskrývám, že jsem v Novém Boru velmi spokojen.

Chápu, že by si leckdo přál, aby česká špička byla v Extralize rozdělena do více družstev, ale potom bychom zase nemohli prorazit v evropském měřítku. (I když tam největší podíl na našich úspěších mají naši zahraniční spoluhráči.) A když už píši o Evropském klubovém poháru, nejsilnější kluby tam mají podstatně vyšší rozpočet než my, takže týmový duch v našich výsledcích hraje svou roli.

Jinak ale nepopírám, že kluby jako Frýdek-Místek si zaslouží uznání za výchovu mladých hráčů.

Snad jsem napsal, co jsem chtěl. Nepovažuji za nutné se k tématu dále vyjadřovat.

+0 /-0 | 12.01.2016 04:21

Lubino

To o těch penězích je pravda, ale taková je prostě doba. A je to ve všech odvětvích, napadá mne např. Havlíčkův Brod a stolní tenis. Tam je to podobné. Doby masovosti a vlastních odchovanců jsou prostě pryč s dobou socialismu a centrálního plánování. Jsou prostě jen světlé výjimky jako třeba sympatický postup Polabin do EL. Ale buďme rádi, že máme NB, vemte si jaký je to svátek, když někam přijedou, vzpomeňme na to když teď hráli v Brně jaký to byl svátek a kolik bylo diváků. Prostě se změnila doba. A navíc kde uvidíte souboj Shirov - Movsík až na třetí desce ?? :-)

+0 /-0 | 12.01.2016 00:41

Viktor

Já bych vědělwink.

+0 /-0 | 11.01.2016 22:05

Pavel Ch

Re N.Očník: Samozřejmě, že každý ví, že když někdo sežene peníze, rychleji se posune v soutěžích dospělých než vychová mládež. To je na dlouhou trať a přes veškeré usilí a schopností trenérů se jen tak podařit nemusí. I úspěchy v mládeži jsou delší tratí než by se čekalo. To možná nevědí jen ti, co s mládeží nepracují.

Co se týče počtu mládeže, víte, který klub má nejvíce registrovaných žáků (které se účastnili alespoň dvou krajských akcí - podmínka sledování, aby nebyly mrtvé duše) a tipnete si, kde je Nový Bor, oproti prvnímu místu dospělých?

+0 /-0 | 11.01.2016 21:51

N. Očník
A to ještě provokatér nezná rozdíl mezi "hold" a "holt" ;) Nebo vzdával hold vůni peněz :D Chápu, že pro fanoušky a členy NB je ta nadvláda příjemná. Já to jako "pozorovatel" vidím trochu jinak. Rozdíl by byl, kdyby to všechno vyhráli se svými odchovanci, pak je čím se chlubit a na co být pyšný. V případě naší extraligy však platí, že lze být pyšný pouze na to, že někdo je ochoten dlouhodobě investovat více peněz. Není o lepší trenérské práce, není to o lepším fungování klubu ... je to primárně o množství peněz. Tím neříkám, že NB dělá neco špatně. Jen pro lidi mimo klub na tom není nic obdivuhodného. Je pro mě rozdíl, když se vrátí Jarda Jágr z NHL, začne pracovat s žáčky a do 10 let bude mistr extraligy hokeje a pak bude vládnout s těmi hráči a jejich nástupci dalších 10 let. Ale když se JJ vrátí a koupí o třídu lepší hráče, než u nás jinak hrají, a s nimi bude válcovat extraligu ... tak na tom nic moc záslužného nevidím. soutěž ztratí náboj, napětí. Vyhrát každý zápas, když je na šachovnicích průměrně o 100 a více ELO ... to snad ani není výzva, to už je jen povinnost :)
+0 /-0 | 11.01.2016 21:38

exot

Neřekl bych, zrovna v tomhle dvoukole se urodil jeden docela těsný výsledek, takže o napětí není nouze. Navíc ti ostatní musí být neuvěřitelně motivováni, aby tu nekonečnou sérii přerušili právě oni. :-) Spíš je smutné, že se tu nedá normálně bavit, vždycky se odněkud vynoří nějaký hrdinský provokatér a začne prudit. Ono by to chtělo občas odejít od kompu a říct ty svoje názory někomu hezky naživo z očí do očí, aby si člověk uvědomil, jak by na něho druzí asi koukali. Jako na zoufalce. Přeju všem pěkný večer.

+0 /-0 | 11.01.2016 21:19

Playboy

Sledování Nového Boru a boj o titul není již atraktivní, je to pouze o tom, o kolik zápas Nový Bor vyhraje a jestli dá někomu kanára ... Smutné také je, jak jsou někteří hráči prodejní a i ti, u kterých bych to nečekal, hold, vůně peněz je nade vše ... indecisionno

+0 /-0 | 11.01.2016 21:07

David Navara

Děkuji. Právě jsem zjistil, že se svými devíti remízami z posledních devíti zápasů proti Pardubicím jsem takový sériový mírotvůrce. Ještě že máme v klubu Mateusze!

+0 /-0 | 11.01.2016 20:46

ELOminator

Já ty navaroviny žeru. Jen houšť! laugh

+0 /-0 | 11.01.2016 19:54

David Navara

Proč moc? My si ty prohry vybíráme jinde, například v Bundeslize. :-) A například já jsem od roku 2009 dvakrát sestoupil z Extraligy, i když mé vystoupení nebylo hlavní příčinou.

+0 /-0 | 11.01.2016 19:45

exot

Díky yes Už jsem si to taky vygůglil. Jako nechci provokovat ostatní týmy, ale neprohrát šest sezón za sebou ani jeden zápas, to už je trochu moc, ne? :-)

+0 /-0 | 11.01.2016 19:25

David Navara

Nový Bor naposledy prohrál s Mahrlou Praha v roce 2009, v posledním zápase sezóny. Nejvyšší porážku zaznamenal proti Pardubicím krátce po vstupu do Extraligy, prohrál 1,5:6,5. Ale to bylo dávno.

+0 /-0 | 11.01.2016 19:05

exot

Ví se, kdy naposledy Nový Bor někdo v naší extralize porazil? A stalo se to vůbec? :-)

+0 /-0 | 11.01.2016 18:44