Je opravdu Hans Niemann génius nebo podvodník

30.09.2022 06:41 | Zprávy

Tento příběh zdaleka nekončí a každým dnem je zajímavějším. Yosha Iglesias zveřejnila video, kde pomocí programů rozebírá shodu mezi počítačovými tahy a tahy Hanse. Mistři světa mají 75%, Hans několikrát 100%. Jak je to možné?

Nejlepší hráč světa Magnus Carlsen v pondělí oficiálně obvinil velmistra Hanse Niemanna z podvádění během zápasu, který před pár týdny odehráli na Sinquefield Cupu v St. Louis. Dlouho se spekulovalo o tom, že Carlsen věřil, že Niemann podváděl, ale před pár dny Carlsen přišel s oficiálním prohlášením k této záležitosti.

Zatímco několik velkých jmen v šachové komunitě se postavilo na Carlsenovu stranu, nikdy neexistoval žádný jasný důkaz, že Niemann během zápasu používal šachový motor. A tento důkaz se zřejmě nikdy nenajde. Pochybuji, že někdo někdy najde drát nebo elektronické zařízení, které měl Niemann v rukávu (nebo v jiné oblasti) během zápasu proti Carlsenovi. Jediné, co mohl kdokoli udělat, aby posunul vyšetřování vpřed, byla analýza partií za delší časové období. A někdo si na to skutečně dal čas a najednou se obvinění Niemanna z podvádění zdají mnohem věrohodnější.

V neděli Yosha Iglesias, šachová youtuberka, zveřejnila video pomocí online softwaru zvaného ChessBase, aby zhodnotila Niemannovu hru proti Carlsenovi. ChessBase také pomáhá určit skóre motoru pro konkrétní tahy. Pro ty, kteří nevědí, skóre motoru v podstatě určuje, jak dobrý byl tah na základě toho, jak by hrál šachový stroj. Pro kontext, většina světových šampionů hraje se skóre motoru kolem 70-75 procent. Podle Iglesiase hrál Carlsen na vrcholu své kariéry kolem 70 procent. Během slavné 20 zápasové vítězné série Bobbyho Fischera hrál Bobby na 72 procent.

A podle Iglesiasova výzkumu hrál Niemann v tomto tolik diskutovaném zápase s Carlsenem skutečně perfektně.

Není úplně neobvyklé hrát jednu hru na 100 procent, ale při více příležitostech? To je velmi podezřelé. Jediný případ, kdy někdo trvale dosáhl téměř 100 procent v nedávné historii, byl Sébastien Feller, který dosáhl 98 procent dokonalé hry na turnajích kolem roku 2010. Později Francouzská šachová federace zjistila, že Feller podváděl, když komunikoval s dalšími dvěma hráči. A jak to fungovalo? Mezinárodní mistr Cyril Marzolo zůstal doma, aby analyzoval partii Fellera. Velmistr Arnaud Hauchard mu posílal Fellerovy tahy. Marzolo pak dal tyto tahy do šachového motoru a poslal Hauchardovi kódované zprávy, aby Hauchard věděl, jaký je nejlepší Fellerův tah. Potom si Hauchard, který seděl ve stejném sále, kde hrál Feller, sedl ke stolu ve Fellerově zorném poli. Podle toho, u jakého stolu Hauchard seděl, Feller věděl, jaké tahy má udělat. Zní to složitě a také to tak bylo. Lest nebyla odhalena okamžitě, ale nakonec se toho chytili šachoví funkcionáři a zakázali Fellerovi soutěžit na více než dva roky.

Smyslem tohoto příběhu je ukázat, jak nepravděpodobný je řetězec téměř 100procentních her v šachu na šachovnici. Niemann má však více než několik takových her, včetně jedné proti Cristhian Camilo Riosovi ve druhém kole Sharjah Masters 18. září 2021, kde Niemann hrál jako perfektní motor 45 po sobě jdoucích tahů. Což se jeví jako jasný nepřímý důkaz podvádění.

Z chessdoom je tato informace:

Před několika dny zveřejnila FM Yosha Iglesias  video s „nej usvědčujícími" důkazy proti Hansi Niemannovi. Analyzovala Niemannovy partie na šachovnici a došla k závěru, že americký hráč měl 100% skóre v deseti partiích a 90+% skóre ve dvaceti třech dalších partiích odehraných za poslední tři roky. Při srovnání skóre s jinými velmistry Yosha poukázala na to, že bývalý hráč 2800+ jí řekl (R.Cvek: asi Nakamura), že za svůj život hrál pouze jednu hru na 100 %, jednu na 97 % a pár 85 %. Mnozí poukazovali na to, že Yoshův výpočet založený na ROI Kennetha Regana byl falešný, ale ona tvrdí, že to nic nemění na hlavním argumentu, že Hans zahrál deset partií se 100% skóre a odehrálo se neuvěřitelných 5 turnajů (Cvek,R - to moc nechápu, asi na pěti turnajích).

Když si Hikaru Nakamura prohlédl kompletní video, které dokazuje, že Niemannova hra byla v posledních třech letech mimořádná, vyzkoušel nástroj Chessbase, který Yosha používala k analýze. Hikaru Nakamura při kontrole dvou partií proti Andreji Esipenkovi, které vyhrál, zjistil, že skóroval „pouze“ 80 % a 61 %. Hikaru poté zkontroloval jednu z her, kterou považoval za jednu z nejlepších ve svém životě, a zjistil, že podle analýzy Chessbase dosáhl jen 66 %.

PS.: Hans Niemann bude hrát od 5. do 19. října přebor USA, tak uvidíme, jak tento příběh bude pokračovat.

Dlouhé video s komentářem Hikaru Nakamury je zde:

  Krátké video je tady:   

Už 4.10 začíná mistrovství USA a bude to ostře sledovaný turnaj! Nejenom proto, že se bude hrát opět v St. Louis, kde tento příběh začal. Ale i protože Hans bude hrát a celý šachový svět se bude stále ptát, jestli Hans podvádí nebo ne. Mimochodem Hikaru v tomto turnaji nebude hrát. 

článek volně přeložen z: deadspin.com

217x 14062x Robert Cvek
Fotogalerie
Komentáře (217) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
Agent Voňavka

Pavle Chrzi, nevíš, s kým máš tu čest. Kraken je vyhlášený milovník hazardu v Brně, který má rozhodně více zkušeností než ty. Nehádej se s ním ohledně rulety. Když se podíváte na video od cikiho, tak okolo třetí minuty je vidět, že krupiér skoro zastaví to kolo od rulety a pak ho roztáčí a k tomu háže kuličku. Takže se nejedná o KONSTANTNÍ rychlost, jak tu, Pavlíku, píšeš. To ti snad jako důkaz postačí. sad

+1 /-0 | 02.10.2022 13:31

patmat
To áno, ale z tvrdení pána Chrza vznikol dojem, že hráči môžu vsádzať až vtedy, keď sa gulička točí, nie skôr.
+0 /-0 | 02.10.2022 13:01

patmat
Z videa, čo tu dal Kraken, je vidno, že tiež nie je pravdivé tvrdenie pána Chrza,

že hráči môžu vsádzať až potom, čo sa začne točiť gulička.

Väčšina stávok je skôr a po roztočení guličky ich je len pár.

Asi aby sa vyšlo v ústrety tým, čo veria teórii, že krupiér vie, čo padne,

alebo tým, čo veria, že vedia "vyrátať", čo padne.

+0 /-1 | 02.10.2022 10:39

Rubinus

Wir: I ta "hard sciences" musí nějak začínat. Co třeba přírodní reaktor Oklo? Tam podnětem  ke  zkoumání bylo "Naměřená hodnota obohacení byla o 0,0031 % nižší, což se může zdát jako zanedbatelné, ale přesto se tímto malým rozdílem ve Francii začali zabývat."

Takže pokud někdo v dostatečně dlouhém testu uhodne místo 1/4 karet 1/3, cosi na tom může být. Může to znamenat, že ty schopnosti minimálně u části populace jsou, jen v průběhu nepoužívání během mnoha generací zakrněly. Asi se to z hlediska darwinismu nejevilo jako výhoda, protože takoví mohli být ostatními likvidováni.

+1 /-0 | 02.10.2022 10:21

Wir
xdavx - diky za ten clanek. Ja patrim k zastancum "hard sciences", a prace na tema parapsycholgie/telepatie pokladam za "piece of shit". Dokud nebudou jasne vedecke poznatky jak to funguje, nebo to nebude fungovat aspon na 99%. To ze nekdo dokaze uhodnout neco 1:3 misto 1:4 neni presvedcivy dukaz. Tim bych to asi uzavrel.
+1 /-0 | 02.10.2022 08:48

Agent Voňavka

Pane Řičico, mě neurážíte, ale navážíte se do Magnuse, což se mi zrovna teď nelíbí. Chrzi, nehádej se s krakenem. To je člověk, co prožil x desítek let v brněnských hernách a kasínech, tak asi ví, o čem mluví. I já mám nějakou praxi z kasín, ale oproti krakenovi jsem ještě rybízek. Tak se s ním nehádej a neříkej, že nějaký tvůj kamarád. To tu neobstojí a je to akorát pro smích.

+0 /-1 | 02.10.2022 06:42

ciki333

kraken8

Držím Vám palce ve hře i v rekonvalescenci. Kdybyste se zítra večer nudil, můžeme si dát minisouboj v evropské ruletě. Mám ale limit 500,-Kč/1den a 2500,-/1měsíc...Tak se moc rozšoupnout nemohu. Kde jsou ty časy, kdy jsem v pokerových turnajích zarobil 3600 $/6 měsíců usilovné práce a během hodiny to prošustroval v martingale systému (ještě mám v oblibě tzv. kapky deště, tj. cold numbers)...

+0 /-0 | 02.10.2022 00:39

ciki333

kraken8

Krakene, zase jsem na šikmé ploše...Starý gambler se nezapře. Testoval jsem martingalelaugh:

Dnes 00:12:18 720,00 Kč Výhra (Vegas) European Roulette 13 760,00 Kč Online Dnes 00:12:18 -140,00 Kč Vklad (Vegas) European Roulette 13 040,00 Kč Online Dnes 00:12:02 -70,00 Kč Vklad (Vegas) European Roulette 13 180,00 Kč Online Dnes 00:11:45 -70,00 Kč Vklad (Vegas) European Roulette 13 250,00 Kč Online Dnes 00:10:55 -20,00 Kč Vklad (Vegas) European Roulette 13 320,00 Kč Online Dnes 00:10:35 -20,00 Kč Vklad (Vegas) European Roulette 13 340,00 Kč Online Dnes 00:10:19 -20,00 Kč Vklad (Vegas) European Roulette 13 360,00 Kč Online
+1 /-0 | 02.10.2022 00:17

slavista
People bringing evidence Hans Niemann cheated for 2 minutes straight https://www.youtube.com/watch?v=5Gpk_AQ0wVE
+0 /-0 | 01.10.2022 23:43

xdavx x

wir - existuje mnoho experimentu s prenasenim myslenek ci obrazu na dalku... jeden se dokonce delal v ponorce a nad hladinou jinej otacel kartou a ten v ponorce mel uhadnout co nejvice spravnych karet... nikdy se to nikomu nepodarilo stoprocentne, to je fakt... ale nektere vysledky byly zajimave, sly pres statistickou nahodnou hodnotu. tusim ze nejvice bylo neco pres 60 procent spravnych odpovedi... ovsem troufam si tvrdit, ze rizene cteni myslenek je skutecne nemozne, narozdil od pocitu, tam verim ze existuji lide, kteri dokazi vnimat pocity druhych velmi intenzivne... stoprocetnne souhlasim, ze telepatii u Hanse lze vyloucit...  jinak bych ale vyzkum telepatia moc nezesmesnoval https://www.idnes.cz/technet/veda/telepatie-etzel-cardena-lund-univerzita-parapsychologie.A161107_105339_veda_kuz

+2 /-0 | 01.10.2022 22:50

giocozo
ciki333 - Takže pravdu měli oba. Vypadá to, že každý z těch dvou navštívil jen a pouze to ,, svoje " casino. ;)
+0 /-0 | 01.10.2022 22:31

ciki333

kraken8

Bacha, opravdu existují dva druhy disků. Kupříkladu v Atlantisu Brno ho roztáčí krupiér, jinde rotuje nepřetržitě. Vždy však platí, že pohyb kuličky MUSÍ BÝT opačný, jinak hra je neplatná.

1) https://www.casinoatlantis.cz/ziva-hra/5-ziva-ruleta

2) https://www.youtube.com/watch?v=u-l8KxBi_DE&ab_channel=Roulette%7CTube

+1 /-0 | 01.10.2022 22:17

HonzaSvatoš

@Poutnik: To zní logicky, ale nepamatují i na toto nějak zákony na praní špinavých peněz? Protože vyprat špinavé peníze za náklady (statisticky) pouhých 2,7 procenta, tak to zní až tak moc dobře, že se mi nezdá, že by to mohlo jít.

+0 /-0 | 01.10.2022 22:13

Poutnik

Pěkná debata pánové na téma rulety. Řekl bych, že podstata rulety visí jinde. Přijde týpek prohraje schválně černé peníze a přes ruletu je vyčistí. Všechno ostatní je jen kompars, který se snaží něco málo vyhrát :-)

+2 /-0 | 01.10.2022 21:55

Pavel Ch

kraken8, fakt s Vámi ztráta času,

jako byste se dohadoval s Navarou a říkal mu že máte pravdu. Dobře jste to napsal.

 

Poděkujte alespoň za to, co jste dokázal nebo nedokázal pochopit. 

- Kdo hází kuličku se 4 krupieři střídají, asi po 20 minutách, další maj jiné funkce, víte jaké?

- krupier neroztáčí kolo, to děláte doma na dětské hračce za pár korun, kolo se točí automaticky neustále konstatní rychlostí.

 - nejprve se hodí kulička a pak sázky než se řekne konec sázek, to jste také nevěděl, žewink 

 

Třeba vám ty šachy jdou trochu  lépe, zůstaňte u nich.

+1 /-2 | 01.10.2022 20:40

Pavel Ch

Krupier neroztáčí ruletu, to jste měli možná doma hračku pro děti.

Když někdo ani neví, kdy krupier kuličku hází a kdy jdou sázky hráčů,  tak by si měl o tom nejprv něco přečíst. A ne tu dávat knížecí rady.

 Stejně tak že 4 lidi (krupieři) se na postech u jednoho stolu prostě střídaj.

 To, že si někdo zapisoval čísla, ok, z toho však není vidět, kolik ruleta vyhrála. To by si musel zapisovat, kolik peněz za každé kolo všichni lidi u danného stolu v součtu vyhráli/prohráli. Což samozřejmě není možné. 

Jistě, na nulu jde také vsadit, alespoň to víte.

  Ano, krupier když hází kuličku, tak může jen odhadovat, kam lidi potom vsadí žetony, hlavně ten/ti, co sázej hodně.

 Není v tom žádná telepatie, to píšete jen vy. Prostě, když bude trénovat od nějakého čísla házet kuličku vrchem/spodem, bude se postupně přibližovat k danému cíli. A že v době mimprovozní trénují a rozebírají z kamer sitauce, si také zjistěte. Trénink jako u šachu.

 Ale třeba, že Země není placatá víte, ale tohle je příliš těžké pro vás pochopit. Proto jsem navhoval, věnovat se raději šachu.

+0 /-2 | 01.10.2022 19:56

Wir
Pan Chrz se jeste da pochopit, ze veri cemu veri, na netu jsou ruzne chytre psane hoaxy apod. Ale cteni myslenek uz je trochu moc. Proc nejde onen ctec myslenek prokazat sve schopnosti v kontrolovanem experimentu? Mohl by ziskat treba milion $, klub skeptiku u nas i jinde nabizi takove a podobne sumy kazdemu kdo prokaze jakekoli nadopriroezne schopnosti. Jeste se to nikomu nepovedlo a ani nepovede. Zde priklad hoaxu: https://www.roulettephysics.com/ Pozor!!! Nenaletet!! Jsou tam same nesmysly ale psane velmi umne. Prakticejsi info zde: https://www.quora.com/What-are-some-secrets-that-roulette-croupiers-know-about-the-game-Are-they-really-taught-to-hit-certain-numbers-Is-visual-ballistics-real
+1 /-0 | 01.10.2022 18:46

patmat
Ale po tých vysvetleniach pána Chrza

už tie jeho predchádzajúce tvrdenia vyzerajú úplne nezmyselne.

Ak sa vsádza až po hodení guličky, keď je podľa fyziķálnych stavov guličky a rulety

o výslednom čísle už rozhodnuté, tak ako potom krupiér hračov oberá "nadmerne"?

Jedine, že by hádzal nadmerne nulu,

no to by bolo vidno, že padá častejšie, než by sa patrilo.

A hráči by asi začali chodiť radšej do iného kasína.

+1 /-0 | 01.10.2022 15:53

Pavel Ch

Krakene8,

moc těžké téma na Vás, omlouval jsem se už, že jsem to zmínil, Nechávám Vás Krakene při tom.

Raději zpět k šachům.

Pardon, ještě velmi krátce osobně k politice,

omlouvám se Cikimu

za jeho prohraný tiket na senátora Ústí. 

Já Vám to ale tady hned říkal, před 1.kolem, rychle vsaďte ještě jednou, ale opačně, a více než jste vsadil na něj, tentokrát proti kandidátu ANO v Ústí n.L. Ne, nechtěl jste!  

 

A teď už raději jen o šachu. Ale končí přestávka, jdu trénovat.

+0 /-1 | 01.10.2022 15:42

Pavel Ch

Moc složité téma, jsem psal. Bavme se raději o šachu.

Patmat: Je vôbec ešte dovolené vtedy vsádzať?

Právě tehdy, až tu kuličku pustí. Než řekne konec sázek.

Právě že může ovlivnit, kam kulička padne, tak pokud by byly nejprv sázky a pak až kuličku hodil, to by byla výhoda, že by hráče oškubával furt. 

 Možná i to pravidlo, že nejprve kulička, pak sázky, otevře oči i těm, kteří si myslí, že tu kuličku ovlivnit nemůže.    

Ale nechme už toho, tady jsme na šachovém servru.

+0 /-0 | 01.10.2022 15:24

patmat
A ja zase poznám pár ľudí, čo vedia čítať myšlienky.

Majú zákaz chodiť na vedomostné kvízy.

Ten ruletoexpert funguje "v akci" ako presne?

Vie už vopred, než sa hodí gulička, čo padne?

Alebo keď krupiér vypustí guličku, tak nejako "vyráta", čo padne a ešte rýchlo vsadí?

Je vôbec ešte dovolené vtedy vsádzať?

+1 /-1 | 01.10.2022 15:12

Pavel Ch

Je jich pár na světě, co to uměj a maj odkoukaný.Třeba v Brně žádnej nebyl, v Ústí hrál ruletu jeden, viděl jsem ho v akci, co měl skoro ve všech kasínech v Anglii zákaz. Pár jich je z bývalých kupierů.

 

 Nic, omluvil jsem se, že jsem hodil moc těžké téma. Kdybyste mě netituloval, jak titulují chovanci z ústavů  normální lidi, tak bych se už na to téma neozval. Ani nevím s kým mluvím, teď že nějakým brňákem asi.

+0 /-1 | 01.10.2022 13:41

lubomir1959

Pokud se řada silných velmistrů shodne, že v něčí hře „něco nesedí“, má to pro mne spíše větší váhu než povrchní statistické analýzy. Ale vhodně uplatněná statistika může při odhalování dlouhodobých podvodů hrát velmi významnou roli. Něčí dojmy samy o sobě nemohou sloužit jako důkaz, byť by to byl sebesilnější hráč. To napsal GM Navara v jiné diskuzi a já mu velmi děkuji za objektivitu. Neboli opakuji: Osobně mi MC nikterak nevadí, vůbec se nezastávám ani jeho soupeře, rád si počkám, k čemu dojde vyšetřovací komise FIDE. Rád si počkám i proto, že ze své práce vím, že různé statistiky a studie jsou často poplatné tomu, kdo je zadával (resp. jejich výsledky).

+2 /-0 | 01.10.2022 07:58

lubomir1959

Jarousek: Mohu Vás ujistit, že nehraju hazardní hry, nehraju ruletu, nechodím do kasina, nehážu mincí o peníze, s tím u mě neuspějete. A mohu jen zopakovat, že v tomto sporu já osobně nefandím nikomu, rád si počkám na to, zda se podaří MC zmíněný podvod dokázat, třeba to nebude hned, ale pokud to skutečně podvod byl a v podvodech bude dotyčný pokračovat, je to jen otázkou času, kdy se na to přijde. I u Rauzise to trvalo několik let. To ale na mém názoru, že MC nemusel situaci řešit tak, jak ji řešil, nic nemění, tudíž sám se zachoval nesportovně, byť do jisté míry chápu jeho názor.

+2 /-0 | 01.10.2022 07:41

Pavel Ch

kraken8

laughTo je v pořádku, bude třeba lépe, neva, že jiné nazýváte blázny, to běžně na lůžku psychiatrie pacienti dělají. A je třeba s nimi souhlasit. S Vámi souhlasím.

 

Vojto, v poho, nechme mu ty výtvory zde. 

 

Když ani neví, jak se u jednohu stolu 4 krupieři během večera točí, na 4 pozicích a proč to dělají. Asi nezná ani ty pozice, která pozice co má za práci. Ještě může dodat "všichni jsou blázni, jen já jsem letadlo". 

 

 A že by se domluvil s krupiuerkou, aby obrali casino? Taková krupierka by dapadla moc špatně, poznali by okamžitě. Jsou ty 4 + sledující manager, holt jak se říká "od fochu". Všude jsou kamery a každá podlost krupiera je hned vidět. To maj moc dobře ohlídané. Poznaj hned. V hrách, kde jsou jen jeden, dva, by se zdálo, že jde lépe, stejně nemaj šanci a vědí dobře že nesmí a co by následovalo.

--

 Hlavně se znám s majitelem casina a bývalou krupierkou, to se dozvíš víc. Byl jsem se kdysi podívat a o pár drobných si kdysi zahrát, zajímalo mě, jak to funguje. Alespoň tyto základní znalosti mám. Ale vidím, že se tu vyjadřuje člověk, co ani neví, kdo co obsluhuje u stolu, jaké jsou druhy pozic krupierů na ruletě  a jak se ti krupieři po cca 20 min střídají na pozicích.

+2 /-1 | 01.10.2022 07:34

lubomir1959

Pane Pláte, zaprvé osobně poti MC nemám nic, jen jsem napsal, že pokud vzdal partii po 2. tahu soupeře, dopustil se dle mého názoru, hrubého nesportovního chování, poněvadž nelze obvinit soupeře z podvádění, když nemám jasný důkaz. Vy sám jste napsal, že to mohl řešit jinak, ale že vy byste postupoval stejně. To, že mladí šachisté se připravují se stroji a tím pádem se jejich hra stroji blíží, to jsem jen citoval, co tu psali jiní. Nehraju šachy na takové úrovni, abych to já mohl hodnotit, pokud vy tvrdíte, že to poznáte, když někdo nehraje fér, možná máte pravdu, možná ne, nevím. A Slovinsko? Několikrát jsem v různých diskuzích napsal, že bylo hnusné, že vás tam nechali. Kdybych byl kapitánem týmu já, toto by se rozhodně nestalo, to si můžete být jistý na 200%! Myslím, že tento názor jsem dokonce Vám řekl v Bílovci. Vy jste tam pana Hráčka hájil. Nevím, kdo zodpovídá u reprezentace za dopravu hráčů, ale v každém případě by si to kapitán ohlídat měl. Takže asi tak. Nemusíte se mnou souhlasit, ale já vás neurážím jen proto, že na některé věci (třeba životospráva), mám jiný názor, byť možná ten názor je ovlivněný nedostatkem informací.

+2 /-0 | 01.10.2022 07:31

Agent Voňavka
Tento komentář byl smazán pro porušení pravidel diskuze.
+0 /-0 | 01.10.2022 05:27

patmat
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+0 /-0 | 01.10.2022 04:32

Wir
Vsak oni tam delaji i ruzne jine blbosti, jako treba statistika naposledy vytocenych cisel. Astrologie pouziva celou radu ruznych "vypoctu", a prece jde o jasne nesmysly. To naprosto nic nedokazuje. Skutecne vypocitat odrazy kulicky i do vysece, pri te rychlosti otaceni a ruznych prekazkach je mimo jakekoliv lidske schopnosti, stejne jako ta telepatie.
+0 /-0 | 30.09.2022 23:11

Wir
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+0 /-0 | 30.09.2022 23:07

Pavel Ch

Wír, i Vy telepatewink

 

pojem: "hodil spodem od 26.," nezmáme, že?

 

Od čísla dvacet šest a odhod kuličky mezi 2 prsty spodem (nebo horem). A snaží se hodit, kam asi hráči nevsadí.

Od jakého čísla se hází a jak. To skuteční hráči, profíci (těch je málo) vidí a z předchozích hodů (horem, spodem, od jakého čísla)  toho daného krupiera se snaří odvodit. Pak se ten, co hází, vystřídá (po cca 20 minutách) a jde na jinou pozici. Když někdo z hráčů vyhrává podezřele moc, pootočí se ta čtveřice krupierů dříve. Aby házel kuličku jiný a hráči zas museli vysledovat od jakého čísla mu kam padá. Jak ve volejbale se točí krupieři po jednotlivých pozicích.  

+0 /-1 | 30.09.2022 22:56

aldaalfa
+1 /-0 | 30.09.2022 22:39

Wir
Zajimava diskuze. Ovlivnit kulicku pri rulete samozerjme nejde - to je na stejne urovni nesmyslu jako zminena telepatie. Stejne tak v zadnem kasinu nikdy nikdo nema, nemel a nebude mit zakaz kvuli rulete - zakazy jsou kvuli fenomenalni pameti, ktera je ovsem pri rulete k nicemu, anebo casteji kvuli nevhodnemu chovani. V rulete vzdy dlouhodobe vyhrava kasino, a to bez ohledu na jakekoli nadprirozene ci jine schopnosti hrace. Tam je to lozene. K diskutovanemu tematu, zda je HN podvodnik nebo ne, je skutecne tezko rict. Statistika jakoby naznacovala ze asi ano, ale mame tady podivny vyber partii od Yoshi - nejsou to vsechny jeho partie z obddobi, pak jak bylo uz zmineno, 100% shoda dnes nemusi byt 100% shoda zitra... Komentare od H.Nakamury bych nebral uplne smerodatne, je to kamarad Carlsena. Jeho algoritmus na ziskani % shody se zcela evidentne lisi od toho Yoshina, i sam rika, ze to ma bude podobne. Pak tady nemame zadny zpusob, jak vlastne HN podvadi? Nepochybne zajkmave video (https://www.youtube.com/watch?v=-4rmIS3BjjI&t=2s) od nesachistu, ze ktereho ale opet nic nedovime - odboirnici na "rec tela" se shoduji jen v tom, ze nic nevi. Spis se priklanim k tomu, ze HN je skutecne jen mlady a proste se sachove zlepsuje. Dokud nekdo aspon nenastitni, jak to podvadeni vlastne dela? Aspon teoreticky?
+3 /-0 | 30.09.2022 22:13

Cnc-profi
Prišiel som s prečítať o podvodoch v šachu a zrazu zistím, že premýšľam nad tým, ako zarobiť na rulete a v pri blackjacku. Ďakujem chalani...
+0 /-0 | 30.09.2022 22:04

Wir
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+0 /-0 | 30.09.2022 21:55

ciki333

kraken8

Stu Unger začínal profesionální dráhu hazardního hráče na Black Jacku. Měl fenomenální paměť a vyjmenoval posloupnost karet v zamíchaném balíčku 52 listů. Bohužel touto dovedností se "pochlubil" krupiérovi a do 1 dne měl zákaz hraní BJ v celém Las Vegas. Z donucení přesedlal na poker a 2x vyhrál WSOP.

"Díky" Stu pak dealeři používali na BJ dva balíčky karet (104 listů). Dnes (whistové) karty v USA míchají stroje před hrou. Přikládám jedno video v češtině:

https://www.youtube.com/watch?v=cODEqFzeX88&ab_channel=PandoraTV

PS. Tento mladík, ač nevystudoval žádnou školu, pravděpodobnost doslova cítil. Jako nezletilý podával za fotra kurzové sázky a často sám úspěšně sázel na koně. Nicméně výhry z WSOP dokázal "rozpustit" právě v ruletě za jeden večer.

 

+1 /-1 | 30.09.2022 21:09

Pavel Ch

To si určitě pletulaugh

Hlavně hodně zdraví Vám přeji, to je nejdůležitější...

+2 /-1 | 30.09.2022 21:05

Semod
Veřejné prohlášení Magnuse, které jsem si přečetl zde na nss, není hodné prohlášení mistra světa ... a podle toho co jsem se dočetl dnes zase na nss, tak ten Hans magor pravděpodobně je ... nicméně, teď je pod takovým tlakem, který mu může pomoci ... jeho příští partie nám dají odpověď.
+2 /-2 | 30.09.2022 20:30

xdavx x
A teď si ještě uvědomme že na úrovni kvantové fyziky se statistikou řídí i například pohyb fotonů... Například jak je možné že když se večer postavíte k oknu vidíte zároveň ven a zároveň svůj obraz jako v částečném zrcadle? A dokonce se v tomto případě uplatňuje počítání s pravděpodobností vyšší než 100 procent :)
+0 /-0 | 30.09.2022 20:25

Pavel Ch

Omlouvám se, že jsem přišel s toliko složitým tématem.  

OK, nechám vás při tom, krupier neumí ovlivnit kuličku. A profi hráči, kterým pak některá Casina dávaj stopku na vstup, tak pak jedou Evropou, kde je ještě neznaj, vůbec neexistují.  (Možná si jen někdo plete notorické zkrachovalce od několika pár opravdových profi hráčů, co pravidelně hodně vyhrávaj). Ale jo, pro tuto diskuzi, neexistují, jen trvalá náhoda. Zákaz vstupu maj, že vylili nápoj na ubrus, to bude pro vás jednodušší vysvětlení.  

 Krásný večerhats off

+3 /-1 | 30.09.2022 20:21

Pavel Ch
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+2 /-0 | 30.09.2022 20:20

ciki333

Existují kvalitní filmy z prostředí casin:

https://www.csfd.cz/film/8242-casino/prehled/

O závislosti na gamblingu:

https://www.csfd.cz/film/365194-the-gambler/prehled/

Dále můj nejoblíbenější, jedinečná psychologická studie závislého hráče:

https://www.csfd.cz/film/13490-pripad-mahowny/prehled/

PS. Krystalicky čistý gambler netouží po výhře. Fascinující zážitky srovnatelné s drogovým opojením přinášejí prohry, čím vyšší, tím lepší trip. Proto je u stolů s Black Jackem, ruletou...narváno. Naleznete tam v hojném počtu znuděné paničky v nejlepších letech, včetně orgastických výkřiků radosti, když trefí numero, nebo jim dojde šťastná karta...

+0 /-1 | 30.09.2022 20:18

ciki333

Aby si analfabeti, co v životě nevkročili do casina, udělali alespoň rámcovou představu, jak to tam funguje, viz. film "Krupier."

https://www.csfd.cz/film/70459-krupier/prehled/

+1 /-1 | 30.09.2022 19:49

ciki333

https://cz.depositphotos.com/82687874/stock-photo-closeup-of-roulette-wheel.html

 Pro pana Chrze sólo...Krupiér (dealer) nejenže nemá sebemenší šanci ovlivnit sudá/lichá nebo červená/černá, ale ani výseč čísel (např. 0, 32, 26, 15, 3, 35, 19). Kuličku vysílá do "boje" proti směru otáčení hlavního disku a ta, když ztrácí kinetickou energii, naráží na řadu mechanických bariér, viz foto z linku.

Ani kouzelník Houdini by s tím nic nesvedl. Na rozdíl o Vás jsem v casinu cca před 10 lety hrával pokerové turnaje a v pauze krupiéry pozoroval. I kdyby, čistě hypoteticky, byli tak zruční a trefovali výseče, k čemu by jim to bylo dobré? Hry odsejpaj a krupiér až tak nesleduje plátno, neb je rád, že stíhá vyplácet výhry a propadlé žetony shrábnout hrabičkami. A v tom šrumci cvrká kuličku. Je to úmorné a po cca hodině se střídají. Zisk + 2,7% casinům na celém světe vyrábí "zero" (37 číslo).

Nemají sebemenší důvod "podvádět." Ztratili by movitou klientelu...

+2 /-1 | 30.09.2022 19:35

Pavel Ch

krakene8:

Nevíte nic, tak se uchylujete k nadávkám a násilí.

Vaši energii s tou vidličkou věnujte, že si něco o tom zjistíte.

Pak přijďte poděkovat, omluvit se.

Vyhráli, někteří maj i stopku do kasína, psal jsem níže, jsou i profíci mezi hráči, co ví kam kulička poletí.

 Jistě, běžte hrát o drobné, 8 lidí u stolu a krupier nebude házet zrovna proti vám, když dáte 1, 2 žetony na stůl. "Ušetří" Vás.  A třeba i vyhrajete pár drobných, příště prohrajete. To se nevylučuje s tím, že krupier "umí naházet".  

+3 /-1 | 30.09.2022 19:27

Pavel Ch

kraken8: To je vidět, že víte úplné nic. Si to představujete jak Hurvínek válku, že by krupier po domluvě s vámi obral casino.

Jsou tam 4 kolem stolu, točej se v činnostech po 20-30 min, pokud manager neotočí rychleji a ten manager dohlíží. Jinak viděj i ti tři.

Jeden malý podraz by udělal kupier a je všem přítomným "od fochu" jasné. Vám ne.

  Jinak ta krupierka dodělávala vejšku a měla jako brigádu. 

 Opravdu si někdo myslí, že tam lidi prohrávají "jen" s pravděpodobností 36/37 ? smiley

+3 /-1 | 30.09.2022 19:12

Pavel Ch

kraken8: Tak běžte na pivo s někým, kdo o Casinech ví trochu víc než Vy, třeba chodí na pivo tady majitel objektu, Casinu pronajímá, a ví vše, jak to chodí. Mluvil skoro stejně. Ale já fakt více nebudu Vám zdrama a svého času radit z Vaší nevědomosti.

+3 /-1 | 30.09.2022 19:11

Pavel Ch

Pánové když už mluvíte o krupierech, noblush

 

já to nechtěl rozvádět, psal jsem raději jako pravděpodobnost rulety fakt reguelní.

Ale, pracovala u nás ženská, co v kasinu jako mladá makala. Trénovali mimo provozní dobu, hoď třikrát kuličku, aby si naházela datum svého narození atp.

 

 Takže to ovlivnit uměj. Jenže musej tipnou, kam hráči daj žetony. Žetony se dávaj až po hodu kuličky. A profíci z řad hráčů zas viděj (všimněte si, že si sedaj vedle rukou krupiera), jak to hodil, cvrnk vpřed nebo vzad, kam mu to padá a kam asi ta kulička dopadne. Alespoň výseč.

 Proto jsou krupieři 4 a střídaj se na postech, když jednoho odhalí profi hráči, dá manager pokyn k rychlejšímu střídání (neměl by, někteří z hráčů pak protestují). Jinak se střídaj po 20-.30 minutách. 

 Pak se stane, že někteří pofi hráči maj do kasina zákaz vstupu, kasíno na to má právo a nemusí nic dokazovat.

 

   Ale to není k diskuzi o "reguelní" pravděpodobnosti, to jen, že třeba schválně hoděj samou červenou. Byť matematicky při mnoha milonech her denně na světě se klidně těch 20 po sobě může vícekrát na světě za den stát (i bez ovlivnění).  

+4 /-0 | 30.09.2022 19:05

ciki333

kraken8

https://www.youtube.com/watch?v=n7JK4Ht8k8M&ab_channel=SamMaksimovich

Toto je zajímavější než ruleta...

+2 /-0 | 30.09.2022 18:53

HonzaSvatoš

Případ uvažovaný JV a Cikim (právě 9 z 10 kuliček v ruletě sudá) řeší jednoduchý výpočet:

> dbinom(9,10,18/37)

což je 0.007837705.

 

O casinové latině zmiňované Vojtou, že mu Vlasta říkal, že padla 52 krát za sebou černá, nebo sudá, se nemusíme bavit, to je samozřejmě úplná blbost.

> (18/37)^52

5.341714e-17

 

+1 /-1 | 30.09.2022 18:44

Agent Voňavka

A teď vypočítejte pravděpodobnost těch Niemannových partií, kdy hrál na 100%...

+0 /-0 | 30.09.2022 18:41

ciki333

JV

Jedná se o binomické rozdělení pravděpodobnosti (Bernoulliho schema).

Jaká je pravděpodobnost, že při 10 hodech rulety padne POUZE A JEN 9x sudá?"

pak: n=10, k=9, p=18/37, q=19/37

P(A9)= (10 nad 9)*(18/37)exp(9)*(19/37)exp(1)=? mám rozbitou kalkulačku...

+0 /-0 | 30.09.2022 18:35

J V

Řekl bych to takto. Při každém hodu sudá/lichá platí samozřejmě daná pravděpodobnost 19/37, resp. 18/37. Dá se určit pravděpodobnost určitého pořadí spinů násobením jejich pravděpodobností, to bude ale VELMI zhruba stejné jak pro SSS, tak pro LLL, tak např. pro SLS.  Pokud budeme uvažovat, jaká je pravděpodobnost, že padne X sudých v Y spinech bez jejich pořadí, dá se užít binomický vzorec, tj. uvedených (Y!/X!(Y-X)!)*pravděpodobnost sudá na X*pravděpodobnost lichá na (Y-X).

+1 /-0 | 30.09.2022 18:28

J V

Otázkou je, co se počítá. Nedají se úlohy ve stylu "Jaká je pravděpodobnost, že při 10 hodech rulety padne 9x sudá?" počítat skrze binomický vzorec? Tj. (10!/9!1!)*pravděpodobnost sudá na 9*pravděpodobnost lichá na 1?

+2 /-0 | 30.09.2022 18:09

ciki333

jarousek

Nechci s kapacitami jako jste Vy a David B. polemizovat o matematice, neb jsem jí absolvoval pouhé čtyři semestry na ČVUT a nesahám absoventům MATFYZu ani po kolena, ale jednu poznámku si neodpustím.

David píše: 

"pokud bychom sli uplne az na fyzikalni podstatu roli by hrala entropie uzavreneho systemu, v tomto pripade by zakonite kazdy hod minci mel vyssi pravdepodobnost k naruseni usporadaneho systemu... 

mimochodem, staci se podivat na cerveneho trpaslika, kdyz Dave Lister vytahuje z balicku karet 4x eso atd."

Balíček karet o 52 listech tvoří vskutku uzavřený systém a tažení esa v 1.pokusu ovlivní pravděpodobnost tažení jiného esa v 2. pokusu, neb tažený list (v našem případě libovolné eso) se do balíčku nevrací. Listů zkrátka s každým pokusem ubývá (52-1 atd.). Diametrálně odlišná situace nastane ve hře "lichá" v evropské ruletě. Na čísla "0" až "36" lze pohlížet jako na nekonečnou řadu sudých a lichých s tím, že sudých čísel je 19 a lichých 18. Nejedná se tedy o uzavřený systém, ale nekonečný, protože na rozdíl od balíčku karet (kdy tažené eso se nevrací zpět) lichá čísla nemizí a sekvence je stále stejná: z 37 numer 18x lichá (kterou hraji) a 19x sudá (včetně zera)...

+1 /-0 | 30.09.2022 18:01

ciki333
+2 /-0 | 30.09.2022 16:54

ciki333

Vždy se zasměji, když někdo aplikuje v casinu systém martingale. Kulička NEMÁ VNITŘNÍ PAMĚŤ a "je jí jedno," že padla kupříkladu 10x za sebou sudá. Minulost neovlivní budoucnost, výsledek každého jednotlivého spinu je nezávislý na minulém, předminulém atd. Pravděpodobnost, že padne sudá (červená, lichá) je vždy 16/37. EV krupiéra ve hře "evropská ruleta" (=pouze jedno zero) je +2,7%. Kdyby tomu tak nebylo, casina by již před cca 300 lety zkrachovala a negenerovala do dnešních dnů zisk...

+3 /-0 | 30.09.2022 16:50

jarousek

Pane Chrzi, nemáte pravdu. Prof xd v příspěvku (30.09. 12:55) napsal nepravdu, a bohužel tomuto svému moudru věří. Čili ve výsledku lže. Tady nejde o žádné nepochopené zadání. A aby ukázal svou vlastní velikost, tak v dalším příspěvku se otřel dokonce o entropii. Uf! Kvalifikace na vrchního cenzora vskutku impozantní...

+1 /-0 | 30.09.2022 16:38

Pavel Ch

kraken8 Ach jo, toto vaše vygooglení rekordu nebo Vás jsem snad někde rozporoval??

Reagoval jsem na VP a prof. xd  a další,kteří se hádali o výsledek pravděpodobnosti a bylo mi jasné, že každý myslí jinak položené zadání.  

+3 /-0 | 30.09.2022 16:24

Pavel Ch

Jarousek: Ale vždyť o tom jsem psal také mnohé, že výpočty jen podpora pro "hloubkovou kontrolu" hráče příště v sále, na kterou by měla být legislativa, jako je legislativa u dopingu.

 

Když se začlo čistě o matematice, a hádali se tu o různé výsledky, tak jsem si dovolil podotknout, jestli řeší stejné zadání. Jestli se na znění zadání dohodli. 

 Vás jsem nijak nevyvracel, nezmiňoval.

+4 /-0 | 30.09.2022 16:15

Pavel Ch
+0 /-0 | 30.09.2022 16:14

Pavel Ch
+0 /-0 | 30.09.2022 16:13

jarousek

Pane Chrzi, já jsem nechtěl řešit příklad, ani jsem k tomu nevybízel. To, že se tady rozjela debata o ruletě a všemožném sázení (zhusta více než komická), za to já nemohu. A ani se nehodlám zapojovat.

Uvedel jsem příklad jako obdobu s podezřením na podvádění HN. Jsou lidé, kterým dosud předložené důkazy postačují. Jsou další, kteří čekají na další důkazy a indicie (a pak, možná, uvěří). A jsou i tací, kteří nikdy nepřipustí, že by Hans mohl podvádět, protože nemají žádný "nevývratný" důkaz a ani nikdy nic podobného zřejmě mít nebudou. Toť vše.

+1 /-0 | 30.09.2022 16:10

Agent Voňavka

https://www.tipsport.cz/tiket?idu=-78032153628&idb=-1&hash=a775e764&affid=FLNUrVxuzHAdosAGs-1YUQ

Třikrát vypsali 5,5+ framu, přitom vítěz musí uhrát 5 framů. Takže by to muselo být 5-0. Ve čtvrtfinále British championship. Naprosto nereálný. Taky to bylo hned 1-1. Zbývá poslední zápas. Ten čtvrtej zápas už měli správně, tam měli minimálku 7,5+. Na fortuně měli ve stejnou dobu na 6,5+ kurz cca 1,3. Párkrát se tohle osolilo a tipáč to stáhnul z nabídky. 

+1 /-0 | 30.09.2022 16:07

patmat
Pavel Ch: A ako by ste si to presné vyčíslenie pravdepodobnosti v prípade Niemanna predstavoval? Môžu sa použiť akurát tak nejaké štatistické metódy na jeho partie, presný výpočet pravdepodobnosti ako pri rulete možný nie je.
+1 /-0 | 30.09.2022 16:07

patmat
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+0 /-0 | 30.09.2022 16:06

Agent Voňavka

krakene, nešlo o chybu zjevnou a nevím, kdo to všechno dal. Poměrně rychle to pak zmizelo. Ale je pravda, že ode mě na to nějakých 10 tisíc šlo. Tohle byla ale kurevsky velká chyba, ta se musela potrestat. Na to bys ten svůj limit rád vsadil :-)

+1 /-0 | 30.09.2022 16:01

Rubinus

Kraken: No s tou výsečí nevím, nevím. Možná jak kde. V tom Ambassodoru tehdy, když viděli, že hrajeme barvičky - čekali jsme vždy, až padne nějaká třikrát za sebou, teprve tehdy jsme dávali proti, ne že by to z hlediska statistiky něco změnilo - tak když jsme byli v plusu tak 1500 oba, nastoupil jiný krupiér a z pěti dalších hodů měl tři 0. Pak jsme toho nechali, bylo nám jasné, že už by to dlouho nešlo.

+1 /-0 | 30.09.2022 15:59

Pavel Ch

Já jsem nikoho nepomlouval, možná se nějaká postřelená ovce zbytečně ozývá.

enlightenedJen jsem napsal, že když se mezi sebou hádáte o výsledky pravděpodobnosti, jestli jste si odsouhlasili přesné zadání úlohy. Zdá se mi, že ne. Nestavím se na žádnou stranu. Až to přesné zadání někdo napíše, pak mohu spočítat a říci, kdo má pravdu.    

 Pravděpodobnost je matematika. A jestli je to vhodné pro tu kterou situaci praktického života či právního výkladu, zas záleží, jak je postaveno to zadání.

  Když si matematické zadání úlohy neodsouhlasíte, tak se můžete dohadovat do Vánoc příštího roku a třeba každý budete mít svou pravdu. 

+3 /-0 | 30.09.2022 15:51

Agent Voňavka

patmat, to můžeš, ale je to hodně debilní. Tu barvu si hlídaj, protože tam je to pro casino nejméně výhodné. A pokud doublíš, tak je otázka času, kdy vyhraješ. To oni ví, takže proto se jim to nelíbí. Pro ně je nejlepší, když dáš 2x barvu a 2x vytečeš a ještě ti nedovolí dát na tu barvu znovu. Tak to mají nejradši :-)

+1 /-0 | 30.09.2022 15:42

patmat
Ne neviem, nebolo vyhodenie od stola z iných dôvodov ako kvôli spôsobu stávkovania?

Ak hráč explicitne trvá na tom, že musí vsádzať na polovicu čísel, môže vsadiť tri rovnaké žetóny na tri šestice čísel - dá mu to rovnakú teoretickú výhru ako pri vklade na farbu.

+0 /-0 | 30.09.2022 15:37

Teofil Horáček

Podle mě i jiných disktutérů působí video s "důkazy" nepřesvědčivým dojmem, mám pocit, že té paní jde hlavně o co největší počet shlédnutí. 

+0 /-0 | 30.09.2022 15:32

Agent Voňavka

Jj, určitě máš čas to házet číslo po číslu na živé ruletě. Já už v casinu nebyl sto let, ale byl jsem u toho, kdy tě nechali vsadit barvu 1-2x a pak už tě nenechali. 

+1 /-0 | 30.09.2022 15:23

patmat
To, že by kasíno vyhadzovalo hráčov, na ktorých zarába a ktorí vsádzajú len na farbu, je nezmysel,

Istý vzťah medzi pravdepodobnosťou, vkladom a výhrou je rovnaký, či sa vsádza na farbu alebo na konkrétne čísla.

Ak by sa namiesto vyššieho vkladu na farbu rozložil vklad na všetkých 18 čísel tej farby, tak bude výhra tá istá.

+0 /-0 | 30.09.2022 15:18

Agent Voňavka

Krupiér nedokáže hodit nulu, ale dokáže hodit výseč a hodně dobrej krupiér se trefí zhruba mezi tři čísla. Takže když to háže k nule, tak je dost velká šance, že to trefí. Na to jsou trénovaní a když vidí objem sázek, tak ví, jakou výseč hodit. Na barvu vás nechají vsadit párkrát, pak vás vyhodí. Protože furt tam máte největší šanci na výhru a krupiér to tak nedokáže ovlivnit jako v případě výseče.

+2 /-0 | 30.09.2022 15:08

patmat
Príbehy o tom, čo kamarát kamaráta vraj niekde počul, zvyknú byť veľmi pútavé.

Kasína sa proti "zdvojnásobovávaniu vkladov" nijak brániť nemusia.

Je to veľká pravdepodobnosť malej výhry skombinovaná s malou pravdepodobnosťou veľkej prehry a z dlhodobého hľadiska kasíno na takýchto hráčoch musí dobre zarábať.

Príbehy o tom ako šikovný krupiér vie hodiť 0, mi pripadajú ako rozprávky pre malé deti.

+1 /-0 | 30.09.2022 15:07

Agent Voňavka

krakene, dal jsi ten tiket, jak jsem dal do Diskuzního článku? Tipáč měl neskutečnou chybu a pár lidí ji využilo. Snad nevrátí vklady. Už jsou oba snookery 1-1 jen tak mimochodem :-)

+1 /-0 | 30.09.2022 15:04

koukam2

Zaujali mě tedy jeho bleskovky. Přišlo mi, že v "závěru nestíhá" , že by problem s předáním tahu na konci? i když ne všem vyhovuje tempo 3+2 s

+1 /-0 | 30.09.2022 15:04

koukam2

Shoda se stockfish je tedy zajímavá a divím se, že na to nikdo nepřišel dříve? Pak mě tedy překvapuje, že hraje celkem "okatě". Mohl by jistě podvádět , aby měl mnohem menší shodu...

+1 /-0 | 30.09.2022 15:02

Rubinus

Kraken: U té rulety se ta pravděpodobnost nedá tak brát. Tedy barvy ano, ale k tomu tam je 0, v americké ještě 00. V kombinaci s těmi 0 už nějaká dlouhá šňůra bez toho, že vyjde nějaká barva, je častá. V devadesátkách jsem znal skořápkáře, co jezdili vydělávat do Německa, někdy měli za den víc, jak já za dva měsíce, ale obvykle to prohráli v kasinu. Říkali něco o sérii 27x bez vsazené barvy, nebo tak nějak. Krupiéři jsou prý trénovaní na to, aby dokázali trefovat nějakou výseč, takže když vidí, že někdo hraje dvojnásobky na barvy, sudou/lichou či malá/velká, jak občas chodí do e-mailu ty pochybné návody, jaj snadno porazit kasino, pak nastoupí takový borec a 0 padá mnohem častěji, než by měla. Já si to odzkoušel na domácí dětské ruletě už někdy v 15, ale casina se tomu brání poměrně vysokou minimální a k tomu maximální částkou. Někdy v roce 91 jsme si to se známým zkusili v Ambassadoru, něco jsme i vyhráli, ale také poměrně brzy odešli. Tehdy tam byla minimální sázka na barvy za 250 a maximální za 10 000. Takže stačila krátká série sedmkrát bez a bylo to v háji. Zkoušel jsem to i v Tipáči, tak před 20 lety, vybírat zápasy s kursy přes 2,05 - kvůli tehdejšímu manipulačnímu poplatku  - a násobit sázky. Párkrát jsem vyhrál a pak jsem se vezl. Stála ta legrace tehdy kolem 30  000...

+1 /-0 | 30.09.2022 14:49

patmat
Pavel Ch: Keď už poučujete o tom, čo je komu jasné a nejasné, tak by možno bolo vhodné si lepšie prečítať príspevok Nemiroffa, na ktorý kraken8 reagoval a bude jeho príspevok menej nejasný. Okrem iného, pravdepodobnosť sa matematicky vyjadruje číslom medzi 0 a 1, no nechcel som byť taký hnidopich, aby som na to Krakena upozorňoval, keď to bolo "jasné", no keď je tu teraz toľko matematikov...
+1 /-0 | 30.09.2022 14:45

jarousek

A to právě ten rozdíl, pane Chrzi, mezi matematikou (statistikou) a životem (právem). Příklad jsem uvedl, protože jsem se domníval, že matematický přístup (skoro) každý zná. Bohužel jsem se mýlil. Evidentně se našli i tací, kteří jsou schopni odporovat (bohužel vážně, ne ze srandy) i základním principům statistiky.

Ve statistice je vše dáno dopředu. Předem si určíme tzv. hladinu testu, kdy ještě nejsme schopni rozhodnout, a kdy už naopak řekneme, že tak malá pravděpodobnost svědčí proti naší původní hypotéze (třeba že A = B). A taky vím (dopředu) jak velké chyby se dopustíme.

Zatímco v životě (právní přístup) nic takového NENÍ! Nic není na 100%. Vždy se mohu vymlouvat, že jde jen o hloupou náhodu (byť s mizivou pravděpodobností). Proto je stanoven arbitr (soud - nezávislý a nestranný), který shromážděná fakta prozkoumá a rozhodne, zda je přesvědčený o vině. POZOR - alternativou není nevina, ale odpověď "na základě předložených důkazů nejsme schopni rozhodnout"! A pak platí presumpce neviny.

A samozřejmě i nestranný nezávislý soud může rozhodnout chybně, protže neomylný je jen major Zeman smiley

+2 /-0 | 30.09.2022 14:32

Pavel Ch

Petře 13:04...  a co asi jsem psal poslední dny opakovaně. O 15, kdyžtak o 30min. Prevence je vždy lepší než represe. Ale i tak platí, že legislativy a kontroly musí holt chtě/nechtě být.

+4 /-0 | 30.09.2022 14:28

Pavel Ch

Přátelé, dostali jste se k matematice, fajn.

 

Pamatujte, a zvláště u pravděpodobnosti, že musí být jasně danné zadáníenlightened

Pokud si myslíte, že je jasné, jaká je otázka, a přitom nebude jasně napsaná, tak se budete hádat o 2 a více výsledcích a třeba všichni budete mít pravduenlightened

 

 kraken8: Co znamená, že 20x po sobě jsou serie "poměrně časté". Takový pojem matematika nezná. Mám si představit, že skoro každý den někde na světě padne? Fajn, kolik se denně průměrně odehraje her na ruletě? A pak slovo "poměrně časté" se posouvá k jinému významu. Ostatně jde to spočítat 1 ku x ... a to se jistě na světě děje, že tak po sobě 20 stejných barev padne.  

+4 /-0 | 30.09.2022 14:08

istr
V pohodě. Taky jsem absolvoval dva semestry pravděpodobnosti a statistiky na katedře matematiky a, což je ještě těžší, doučoval maturanty kombinatorik:)
+1 /-0 | 30.09.2022 14:06

jarousek

Nicméně i tak je PODSTATNÝ předpoklad, že je mince 100% homogenní. Pak teprve je to pade na pade...

+1 /-0 | 30.09.2022 14:03

jarousek

Istr - omlouvám se. Buď jsem Váš příspěvek přehlédl, anebo tam ještě nebyl, když jsem psal svůj příspěvek. Máte taky pravdu. smiley

+1 /-0 | 30.09.2022 14:02

jarousek

Ke studiu doporučuji zejména partie - nezávislé jevy, pravděpodobnost a podmíněná pravděpodobnost...

+1 /-0 | 30.09.2022 14:00

istr
Jsem lhal, Jaroušku? :)
+1 /-0 | 30.09.2022 14:00

jarousek

Pánové, pokud chcete diskutovat o pravděpodobnosti, budete ji muset nejprve pochopit, ne si o ní jenom někde něco přečíst. Jediný, kdo napsal pravdivé tvrzení je pawn. Zejména pan "polar" a největší génius vesmíru a přilehlého okolí "xdavx x" by si raději měli své příspěvky smazat, než se jim budou smát i průměrní maturanti...

+1 /-0 | 30.09.2022 13:53

Agent Voňavka

On to stejně ten krokot nepochopí :-)

+0 /-1 | 30.09.2022 13:48

Kluk Zmestacerneho

Je přeci jasné, že pravděpodobnost, že padne Panna / Orel v jednom hodu je jiná, než že se 10x zopakuje = 10x po sobě padne orel = velmi malá pravděpodobnost. Ale i to se stane. 

+2 /-1 | 30.09.2022 13:47

Agent Voňavka

Ze sebe ho děláš ty, když nejsi schopný pochopit, co se ti snažím říct. ŽE SE BAVÍM O KAŽDÉM HODU ZVLÁŠŤ. Ty tu dáváš statistiky rozvržené do vícero hodů, to už je něco jiného. Když jsi natvrdlej a nechápeš rozdíl, tak nic. Se jdu radši ožrat.

+1 /-0 | 30.09.2022 13:47

xdavx x

se hadej jak chces...mi je to uplne u prdele ze ze sebe delas hnupa...

+0 /-1 | 30.09.2022 13:45

Agent Voňavka

Bražiku, ale já beru každý hod individuálně. Ty to furt nechápeš. Statisticky několik hodů za sebou je něco jiného, tak to už pochop.

+0 /-0 | 30.09.2022 13:44

Kluk Zmestacerneho
Vložte obsah
+0 /-0 | 30.09.2022 13:44

Agent Voňavka

Ohledně té mince se s tebou hádat budu, protože tam je každý hod nový a nelze předešlé hody nijak brát. Vždy bude nový hod mincí pade na pade a za tím si stojím. Nepotřebuju se na ty tvoje neustálé odkazy dívat, protože jsou věci, kdy si vymýšlíš a snažíš se nám všem vnutit tvojí pravdu, která je ale tak trochu jinak. To je fuk. Já ti na to neskočím, ostatní snad taky ne. 

+1 /-0 | 30.09.2022 13:44

xdavx x
+2 /-0 | 30.09.2022 13:42

xdavx x

mimochodem, fakt byt vami tak se se mnou co se tyka matematiky nehadam... a pokud ani to nestaci, tady to mate popsane ... https://www.hazardni-hry.eu/ostatni/hazeni-minci.html a pro obzvlast hadave jedince jeste postnu primo tabulku pravdepodobnosti.... a tim muzeme pokec na toto tema ukonci ne? proste mel pawn pravdu... konec diskuze.

+2 /-0 | 30.09.2022 13:41

xdavx x

jo jasne, to rikali kdyz byli totalne pod parou ne? to uz je vetsi pravdepodobnost ze te vcucne meteorit... :D

+1 /-0 | 30.09.2022 13:38

Agent Voňavka

Já zase zažil nulu, nulu, nějaký číslo, nulu, nulu. 

+1 /-0 | 30.09.2022 13:38

Agent Voňavka

istr, je to prakticky nereálný, ale stát se to může. Mně říkal Jansa, že když byli ještě s Hortem kámoši a jezdívali po turnajích, tak taky hodně hrávali ruletu v casínech. Za svůj život mají rekord v Monte Carlu, kde padla 52x stejná barva :-)

+1 /-0 | 30.09.2022 13:37

istr
Každý hod je pade na pade, ale pokud stokrát za sebou padne panna, je něco špatně s mincí nebo hodem.
+1 /-0 | 30.09.2022 13:35

Agent Voňavka

Koutňas, však to jsem psal. Známý český velmistr, akorát už prakticky neaktivní.

+1 /-0 | 30.09.2022 13:32

Agent Voňavka

Je to jako bych ti měl dát pěstí mezi oči. Nikdy to nebude přesně mezi(u mince by to znamenalo, že se postaví na hranu) a já tě trefím buď pod levý oko nebo pod pravý. A když to náhodou bude přesně mezi, tak se to nepočítá a bombím znovu. Tak jako když se mince postaví na hranu. To se taky do statistik nezapočítá a háže se znovu. 

+2 /-0 | 30.09.2022 13:31

Petr Koutný

Jeden známý český velmistr hrál poker, měl špatné karty a vsadil " All Inn " když prohrál, říkali mu ostatní, že měl šanci dejme tomu 5% v tomto okamžiku. A on řekl, ne ne ne. Měl jsem šanci 50%...Protože buď to vyjde a nebo ne :) . Tak když jdu vsadit Sportku, doma vždy říkám, je to pade na pade, buď to vyjde,nebo ne...:) 

+2 /-0 | 30.09.2022 13:29

Agent Voňavka

U barvy v ruletě už to není pade na pade, protože tam je nula a díky ní to nikdy nemůže být fifty fifty. S jistotou tohle jde tvrdit pouze u věcí, co mají jenom dvě možnosti. Pamatuju, jak Lázňa říkal ze srandy, že v pokeru je to na riveru pade na pade. Buď to přijde nebo to nepřijde :-)))

+1 /-0 | 30.09.2022 13:28

Agent Voňavka

Davide, pleteš se. U té mince je to vždy před hodem pade na pade. Protože jsou možné jen dvě možnosti a ne tři a více a ještě z vícero možností. A je jedno, kolikrát před tím padne opačná strana mince. Každý nový hod je pade na pade. A jestli tomu nevěříš, tak nevěř, ale ohledně tohoto jsem si víc než na 100% jistý. 

+1 /-2 | 30.09.2022 13:27

xdavx x

polar, ne to neni... pokud bychom sli uplne az na fyzikalni podstatu roli by hrala entropie uzavreneho systemu, v tomto pripade by zakonite kazdy hod minci mel vyssi pravdepodobnost k naruseni usporadaneho systemu... 

mimochodem, staci se podivat na cerveneho trpaslika, kdyz Dave Lister vytahuje z balicku karet 4x eso:

KRYTON: (Podává mu balíček karet) Vytáhněte z tohoto balíčku karet všechna esa.

LISTER: Mám je zamíchat ?

KRYTON: Hm..

LISTER zamíchá karty a pak postupně vytahuje všechna esa. KRYTON každý jeho úspěch komentuje poměrem pravděpodobností..

KRYTON: 13 ku 1. 221 ku 1. 5 525 ku 1. 270 725 ku 1!

Inspirovaný KRYTON se rozhodne udělat ještě jeden odvážnější pokus.

-----------

pritom ale pro kazdy tah je stejna pravdepodobnost ponizena o odebranou kartu.... 

+1 /-0 | 30.09.2022 13:09

pawn

Polar: Ano, pravděpodobnost, že padne podesáté orel, je 50%, přestože orel padl předtím 9x. Ale pravděpodobnost, že padne orel 10x za sebou před prvním hodem je 0,5x0,5x0,5x0,5x0,5x0,5x0,5x0,5x0,5x0,5 tedy minimální......

+2 /-0 | 30.09.2022 13:06

Petr Koutný

Co takhle zpozdit on-line přenosy o 30 minut  a když to nepomůže tak o 60minut. Ano, internetovému šachu to asi nepomůže, ale živému ano.

+1 /-0 | 30.09.2022 13:04

Paul

V té  partii Carlsena - Niemannem 0-1, po které Magnus odstoupil, tam měl taky podvádět ?

Viděl jsem analýzu asi na Levitov chess od nějakého ruského GM a Magnus to hrál na svoje poměry dost hrozně..

P.S. Niemann hrál v červnu CHALLENGERS v Praze, jeké tam s nim byly zkušenosti ohledně chování ? (reakce na ten turnaj  v Grappě)

 

+2 /-0 | 30.09.2022 13:03

Polar

Mince, ruleta atd.. nemá paměť takže ať tomu věříte nebo ne,pravděpodobnost , že po 11 padne orel je stále 1:2 tak jako poprvé

+1 /-0 | 30.09.2022 12:59

xdavx x

polar, myslim si ze mate pravdu ale ne uplne celou v tomto pripade... pravdepodobnost ze padne 100x za sebou orel je padesat procent jen z pozice ciste statistiky... v tomto pripade ale hraje roli usporadanost. a to tu pravdepodobnost dramaticky snizi...  ve sportce je pravdepodobnost ze padnou cisla 1 2 3 4 5 6 naprosto stejna pro vsechny kombinace... ale usporadanost to taky brutalne snizi. ale bez te usporadanosti mate samozrejme pravdu.

+1 /-0 | 30.09.2022 12:55

xdavx x

detektor kovu? nejsem si uplne jistej jestli treba polovodice na to vubec reaguji... dobry napad je to co popsal rubinus, implifikace amplitud vsech signalu v hracim sale. nekde v oddelene mistnosti, to je pomerne bezna vec... otazka zni, bude nekdo chtit investovat penize a cas do toho, aby se takhle snazil 6 hodin kazdy den?

+1 /-0 | 30.09.2022 12:53

Polar

@jarousek ....Vám mohu oponovat, že existuje pravděpodobnost (velmi mizivá, ale stále větší než 0!), že padne 10x za sebou orel. Anebo, že padne N-krát za sebou pro libovolné N.....  To jsou zase bláboly, pravděpodobnost , že padne 10x nebo třeba i 100 x  za sebou orel je pořád stejná - 50%.

+1 /-0 | 30.09.2022 12:51

Rio
V princípe je úplne jedno či podvádzal alebo nie. Možno existujú desiatky iných hráčov, ktorí podvádzajú tak, že si ich nikto nevšimne - jednoducho robia úmyslené chyby a chessbase analýza ich nemá šancu odhaliť. Každý rozhodca by mal mať detektor kovov, online streaming partií by mal byť oneskorený. A pri lepších turnajoch aj zákaz divákov v blízkosti partie.
+1 /-0 | 30.09.2022 12:44

Rubinus

Marin Šellong

 Ban mu nedám. Sleduju ho, maximálně zvýším kontroly na turnajích, ptám se TOP GM na jeho každou partii, analyzuji. Jestli by pokračoval ve 100% partiích, je podvodník. Pokud ratingově začne uvadat, máme také jasno, je to úplně jednoduché.   

A to myslíte vážně? Když bude mít dál 100%, je to podvodník (jen jsme ho dál nechytili) a pokud ne, potom vlastně také? To už můžeme použít třeba kladivo na čarodějnice rovnou. Natáhnout na skřipec a je-li kat mistrem oboru, tak se Hans jistě přizná?

Otázka zní, pokud ho chtějí chytit nejen blbou náhodou, jak. Jestliže by se jednalo o nápovědu formou nějakého vysílání, potom by se dala použít metoda náhlého zesílení signálu..Film se jmenoval tuším Odposlech, ale muselo by se to dobře naplánovat, protože hrozí trvalé poškození zdraví, to samozřejmě nikdo nechce.  Na případnou telepatii, je-li něco podobného možné, na to jsou všechny kontroly krátké a asi by to znamenalo postupný konec profesionálních šachů.

+1 /-0 | 30.09.2022 12:44

pawn

Přestože nemůžeme mít dosud 100% jistotu a můžeme mít různé výhrady vůči předkládané analýze se speciálním programem chessbase, ocenil bych, kdyby se ta naměřená shoda přestala vysvětlovat tím, že mladí používají v současné době k přípravě šachové programy a mohou tak hrát jako stroje. Jednak je ta naznačená spojitost naprostá blbost kromě fáze zahájení a jednak by pak těch hráčů se zcela výjimečnou shodou muselo být mnohem víc. 

+4 /-0 | 30.09.2022 12:24

jarousek

Pane Lubomíre, Vy jste jako kolovrátek či přeskakující deska. Jistě jste už slyšel o tom pánovi padajícím z mrakodrapu, který při průletu kolem 10. patra si říká, "pořád je to ještě dobrý".

Pokusím se Vám vysvětlit, o čem ta statistika a důkazy (NEmatematické!) vlastně jsou. Budu házet korunovou mincí. Pokud padne orel, zaplatíte mi korunu, padne-li panna, zaplatím korunu já Vám.

Hrajeme poprvé, padne orel - vyhrávám. Podruhé, zase. Potřetí, počtvrté, ..., po desáté zase orel. Existuje N-tá hra (u každého to bude jinde), kdy mě soupeř obviní z podvodu (je-li konfliktní, tak mě i napadne). Přesto Vám mohu oponovat, že existuje pravděpodobnost (velmi mizivá, ale stále větší než 0!), že padne 10x za sebou orel. Anebo, že padne N-krát za sebou pro libovolné N.

Dle Vašeho přístupu, budete dál a dál prohrávat a věřit, že se to jednou otočí. A to jenom proto, že nevidíte důvod, proč by tato mince měla být jiná než ostatní, když tak na první pohled vypadá. Ano, i takoví lidé jsou mezi námi. Mohou se pohybovat sami bez doprovodu, mají volební právo, mohou psát moudré příspěvky na internet...

A pokud mi budete tvrdit, že nevidíte "souvis", tak Vás mohu ujistit, že lze vyrobit i minci, kde orel nebude padat ve 100% případů, ale třeba jen kolem 80%.

+2 /-1 | 30.09.2022 12:23

MP

Rád bych vaší pozornost obrátil i jiným směrem, než je statistická analýza perfektních tahů. Hlavní příčina, proč je Niemann v podezření je to, že za dva roky (v letech 2021 až 2022) udělal neuvěřitelný progres z hráče cca 2450 na hráče cca 2700. To je značně úctyhodný výkon, ještě úctyhodnější, je že na řadě turnajů připisoval 20 až 30 bodů do Ela, někdy jen 10, což je na koeficient 10 opravdu hodně. Pro srovnání hrajete-li s hráčem stejné výkonnosti dostanete za výhru cca 4 body do Ela. Což je mimochodem důvod, proč nevěřím, že Carlsen někdy dosáhne ratingu 2900 bodů.  Také se v diskuzi často zaměňuje příčina a následek. Carlsen nezačal podezírat Niemana až poté, co ho porazil, ale mnohem dříve, právě kvůli jeho neuvěřitelnému progresu. Samotná partie Carlsenův vztah k Niemanovi nezapříčinila, ale utvrdila. Kvůli neuvěřitelnému nárůstu výkonnosti byl Niemann v podezření už dávno, protože do roku 2020 Niemannův herní projev neobsahovala nic, co by naznačovalo, že během dvou let udělá takový šílený výkonnostní skok.  A co se týče Carlsenova „nesportovního“ chování. Když se Carslen dozvěděl, že Niemann má hrát na Sinqueld Cupu, tak chtěl zprvu odstoupit. A to, že vzdal partii s Niemannem ve 2. tahu? Nevím, jak kdo, ale já bych také nechtěl hrát s někým, o kom jsem pevně přesvědčen, že podvádí.Přinejlepším bych partii raději zahodil, než ji hrát.  Jest-li Nieman podvádí, nevím. Ale podezření tu je, protože jít výkonnostně na horu, když překročíte hranice 2400 je kvůli koef. 10 opravdu těžké. Navíc to vypadá, že úplně přeskočil hranici 2500 a 2600 hráčů. Ale toto všechno nejsou samozřejmě důkazy. Pro šachový svět nepříjemná událost, ale ne katastrofa, protože buď je Niemann opravdu opožděně se vyvíjející génius (třeba hrál do roku 2020 šachy jen tak levou zádní), nebo Niemann podvádí, což se ale nakonec stejně provalí.

 

+3 /-0 | 30.09.2022 12:13

Agent Voňavka
Tento komentář byl smazán pro porušení pravidel diskuze.
+0 /-1 | 30.09.2022 11:58

Agent Voňavka

Pane Řičico, vy byste s ním nespolupracoval, ale podvodník Niemann s ním spolupracuje. Proč asi? To jste tak naivně natvrdlý? Už to vážně přeháníte. Neměl jsem vás za blbce, ale pomalu vás za něho začínám mít, nezlobte se. Šachisté nikdy nebudou hrát jako stroje, to prostě nejde. To říkám ze své praxe velmistra. Poznáte, když daný hraje podezřele. Jsou to malé detaily, ale my o tom máme poměrně hned jasno. Ten turnaj špičkových hráčů se hrál na internetu. To jste si nevšiml? To je jako když se hraje turnaj ve FIFE. Když dotyčné neznáte, nikdy jste je neviděl, nikdy s nimi nemluvil, tak kde berete tu drzost se o Magnusovi vyjadřovat tak, jak se vyjadřujete? Úcta vám asi nic neříká, že? Kde jste byl, když mě svaz zcela nepochopitelně trestal za Slovinsko? KDE???

+3 /-4 | 30.09.2022 11:57

lubomir1959

Martin Šellong -

1. Neumí v analýzách vysvětlovat ani 1 tah dopředu - analyzovat partii po skončení je povinnost? Co když třeba nechce analyzovat a úmyslně navrhuje blbosti? 2. Spolupráce s Dlugym, mnohonásobným, usvědčeným podvodníkem - pokud tomu tak je, tak já bych s takovým člověkem nespolupracoval... 3. Nelidská přesnost hry - četl jsem názory, že mladí šachisté se dnes připravují se šachovými programy, tak nevidím nic divného, že mohou hrát jako stroje... 4. Crypto Cup Miami a 2 hry Carlsena s Niemannem na pláži. - Tak hrát na pláži je snad něco jiného než turnaj špičkových velmistrů nebo snad ne? 5. Jeho minulost dokazující jeho charakter a fanatickou touhu se dostat mezi top - mluvím tím o podvádění na chess.com. - Nemohu posoudit, neznám ho osobně, nikdy jsem ho neviděl 6. Jeho údajné přiznání k těmto dvěma případům, ve 12 a 16, byly opět lži. Případů podvádění bylo mnohem více. - To si myslíte nebo to lze dokázat?

+1 /-3 | 30.09.2022 11:46

Pavel Ch

Souhlasím s Davidem. Na základě chycení pouze, ne zpětné analýzy.

To může být jen signál na "hloubkovou" kontrolu. Jako když  si podnikatel koupí 2 Lombardini a přitom vykazuje obrat 1 milion/rok. Tak po něm z FÚ jdou, za samotnou koupi nemohou trestat, musej najít provinění.  

 

 Proběhlo, organizátoři možná podcenili, hlavně zopoždění přenosu.

Dívejme se do budoucna, jak tomu zamezit, kontroly nejen u vstupu, ale i no prostě jak furt píšu ala doping. Tam se najde i ta "pokročilá" technologie, Petře. Která se třeba u rámu vstupu nenejde.

 

Ale na to musí být legislativa, jak kontroly mohou a mají probíhat. A tam FIDE zaspává. 

+5 /-2 | 30.09.2022 11:38

xdavx x
Objevit způsob JAK by měl podvádět je daleko důležitější otázka než jestli podvádí nebo ne... Už minimálně pro vyloučení podobných podvodu... Pokud tvrdite že podvádí ale zároveň nikdo není schopen rict jak by to měl dělat, jsou to podle mě jen hloupe řeči. Pokud nebudeme tvrdit že je Hans telepat tak pak vlastně tvrdime, že má přístup k nejpokrocilejsi technologií o které se ani pořádně neví. A jaká je pravděpodobnost že takovou technologií disponuje řadový sachista? Podvádět muze Tvrdit s jistotou to nelze.
+3 /-1 | 30.09.2022 11:28

Pavel Ch

To jsi Vojto absolvoval, ale takovou "decentní" kontrolu. Komisaři věděli, že nemáš v kalhotech schovanou "čistou moč", jinak však kontrola probíhá u atletů, cyklistů a dalších. To by si se teprve zděsil. Ale holt je to tam nutné, de facto tě nejprve svlíknou do naha a pozorujou tě při tvorbě vzorku. Hnusné, odporné, neznalý by si něco špatného pomyslel o komisařích, ale tak je to v reglementu na průběh kontroly je. Jinak by se nemusely dělat, oklamat by závodníci uměli.  

+3 /-0 | 30.09.2022 11:27

xdavx x
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+0 /-0 | 30.09.2022 11:25

Pavel Ch

Petře, to vědí sázkovky, jestli byly sázky na něj třeba s Magnusem nebo na jiné partie hrané Hansem nečekaně vyskoké.

Ciki by možná vygooglil nenadálý prudký pokles kurzu.

+5 /-0 | 30.09.2022 11:20

Petr Koutný

A tady nejde ani o to, že Hans vyhraje turnaj, ale o sázky na to, že třeba porazí Carlsena....Tam se můžou točit úplně jiné peníze....Trošku bych měl strach, jestli v tom jede " mafie " tak Hans může vypadnout z okna, nebo mít nehodu...Teda nepřál bych mu to, ale toto je hrana. 

+1 /-2 | 30.09.2022 11:14

Petr Koutný

Není " SCIFI" mít opravdu nějaký mikro čip pod kůži nebo někde na těle,který se aktivuje až po anticheatingové kontrole a pak zase vypne ( na dálku)....jako lajk bych si toto uměl v dnešní době představit....

+2 /-0 | 30.09.2022 11:11

Agent Voňavka

Je dost možné, že ho mafie a Dlugy uvrtali do podvádění a není cesty ven. Dělá jim bílého koně, ale zašlo to moc daleko. Rausis aspoň podváděl na malých openech, ale Niemann šel do toho po hlavě i na silných turnajích. Je dost možné, že o něm brzy uslyšíme v jiné souvislosti :-(

+5 /-0 | 30.09.2022 10:58

Robert Cvek
Martin Šellong: jj díky za info.
+1 /-2 | 30.09.2022 10:56

sarmatam
.....je schizofrenik.....slyší hlasy ( tahy ) ......... :-) .....
+1 /-0 | 30.09.2022 10:49

Agent Voňavka
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+0 /-2 | 30.09.2022 10:37

xdavx x
Pořád chybí odpověď na základní otázku. JAK... To jako má Chip v mozku? Televizi v rohovce? Anální kuličky? Je telepat?
+0 /-2 | 30.09.2022 10:35

Agent Voňavka

Jj, loni měl Niemann neskutečnou sérii a vyhrál velice silné openy, které v minulosti vyhrál třeba Jirka Štoček nebo Pavel Blatný.

+4 /-0 | 30.09.2022 10:33

Agent Voňavka

Pavlíku, ty oslíku, já byl na dopingové kontrole 2x za půl roku. Jednou, když nebožtík Vokáč společně s Viktorem Novotným bonzovali, jak držím v ruce jointa na Vánoce v coffeeshopu v Holandsku(mě vyfotil Kislinsky a dal to na facebook). Pak jel Konopka do Mariánek a musel jsem se mu vychcat na test. Bohužel pro ně, negativní. Pak byla dopingovka 2018 při Nominačním turnajem. Pár z nás mělo tehdy bobky, ale i tak všichni negativní. Tak mě tady nepoučuj, já si o tom přečetl a nastudoval rozhodně víc než ty. 

+3 /-0 | 30.09.2022 10:28

Karel Havel
Ať už je Niemann geniální šachista nebo geniální podvodník (což se na základě analýzy, na niž odkazuje článek, teď jeví jako pravděpodobnější), myslím, že je to super námět na zajímavý film. Věřím, že teď bude pod takovým drobnohledem, že buď se na jeho podvádění přijde nebo jeho výkonnost bez podvádění klesne. To 11tinásobné stěhování by určitě byla hezká filmová scéna. Takže filmařům doporučuji, aby si rychle zajistili autorská práva na natáčení... :-)
+1 /-1 | 30.09.2022 10:22

sarmatam
.......mám takové tušení , že Hans vyhraje všechny partie jak bílýma tak i černýma na tom přeboru USA , teď za pár dní .......aby Vás všechny nasral a sebe uklidnil :-) .......
+0 /-0 | 30.09.2022 10:11

Petr Koutný

Pavle - nemusíš si mazat komentář, je tam symbol tužky a do 15 minut si jej můžeš sám opravit...

+1 /-0 | 30.09.2022 10:05

Playboy

Nevýhoda šachů je to, že se zde jedná až moc v rukavičkách a podvodníci si mnou ruce. Nečekejme, že budou všichni odhaleni jako Rausis, od kterého to byl čistý amaterismus!

Od toho jsou partie analyzovány, ukládány, aby se podvádění odhalilo.

Jak bylo v minulém článku uvedeno. Není normální, aby MC měl jen 2 partie 100% a Niemann 10, tedy 5x více. Při 90% přesnosti hry je rozdíl ještě brutálnější a to 2 hry pro MC a 23 pro Niemanna!!!

Viz příspěvek od Martin Šellong: I analyzed every classical game of Magnus Carlsen since January 2020 with the famous chessbase tool. Two 100 % games, two other games above 90 %. It is an immense difference between Niemann and MC. Niemann has ten games with 100 % and another 23 games above 90 % in the same time. Yosha Iglesias, Twitter.  

Jinak prohry Niemanna na Sinquefield Cupu od odstoupení MC beru pouze jako divadlo, aby se ukázalo, že nepodvádí se strojem, normálně prohrává a dělá chyby.

Co více chce FIDE za důkazy???

+1 /-2 | 30.09.2022 10:05

Pavel Ch

jaroušku, Vojto,

nejprv si něco o tom prostudujte a pak třeba budete chápatenlightened 

 

  Medailisté a další vylosovaní jdou na dopingovou kontrolu v místě závodu. Dokonce (a to je už na pováženou, ale je to tak), brali více krve běžkařům těsně před závodem. Ano, plus navíc jsou kontroly v mezidobí v místě jejich bydliště. 

   

     Měl jsem na mysli kontroly v místě partie, nikoliv v mezidobí. Omlouvám se, že jsem toto nedostatečně vysvětlil. To mě fakt nenapadlo, že nekdo nevílaugh Při srovnání dopingových kontrol klasických a našich na "elektonických" doping.  Myslel jsem, že jsou šachisté lépe študovaní. Nebo si jen na méně študované hrajete, žewink?

+2 /-2 | 30.09.2022 09:55

Pavel Ch
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+0 /-0 | 30.09.2022 09:51

istr
Jinak ta analýza mi přijde divná. Motory se mezi sebou liší a s novou verzí motoru, nebo jiným motorem, vzniknou odchylky.Takže stopro partie je dneska a zítra nebude. Přitom motory jsou silnější než velmistři léta. Tím nepopírám, že je to silná indicie v tomto případě. Zase mlaďoši teď odehrajou tisíce bleskových partií v přípravě proti motorům, tak se snáz shodnou. Sbohem romantiko.
+3 /-0 | 30.09.2022 09:38

Agent Voňavka

On se Chrz jen neumí klasicky vyjadřovat. Mu dělá čeština problém jak v psané, tak i mluvené formě. Kdo ho zná, tak ví.laugh

+3 /-0 | 30.09.2022 09:28

jarousek

Pane Chrzi - nečinnost FIDE (a dlouhodobá) - stoprocentní souhlas.

Ale srovnávat podvádění v šachu s klasickým dopingem, to je opravdu silná káva. Vždyť to je jako noc a den. Klasický doping zlepšuje výkonnost před výkonem. "Ideální" situace je, kdy vliv látek přetrvává (či dokonce kulminuje) v období akce, zatímco dopingová látka je obtížně (pokud vůbec) detekovatelná. Proto se sportovci testují v mezidobí (době příprav) a náhodně!

U šachu je podvádění on-line (v přítomném okamžiku) a nikdy jindy!!! Velmi mě rozesmála představa, kdy jakási certifikovaná komise FIDE vtrhne na chatu velmistra připravujícího se na významný šachový turnaj a najde ho nejen s mobilem, ale dokonce i zapnutým šachovým analyzátorem. smiley

+1 /-0 | 30.09.2022 09:17

Agent Voňavka
+3 /-0 | 30.09.2022 09:03

pse
Statistická analýza je silný argument. Paní bloggerka sice používá nepěkný argumentační faul, kdy srovnává Niemannovu úspěšnost (korelaci s enginem) z cíleně vybraných (!) partií s průměrnou (!) úspěšností silných hráčů za určité období - nicméně i opakovaně vysoká korelace (>90%) v jednotlivých partiích je extrémně nepravděpodobná. Takže to opravdu zavání, a měl by to být podnět k nezávislé analýze od FIDE.
+2 /-0 | 30.09.2022 08:58

Pavel Ch

Můj názor je mnoho let stále stejný a bohužel FIDE nečiná.

Z ostatních sportů,kde zkoumají zakrývané látky rozpouštěné v krvy a nebo dokonce vlastní krev v množství větším než běžném se musej smát, jak jsou šachisté neschopní.

Přijde na to FIDE, třeba za rok, třeba za 10 let, do té doby budou jen a jen dohady a zlá krev, zbytečně!

 

Už se nebudu opakovat, zjednoduším, kontroly jak v klasickém dopingu.

A k tomu legislativa, že odmítnutí, znamená zákaz.

 Nesmysl je nechytit podvodníka při takové kontrole, která by se odehrávala podobně jako u dopingu. 

 

Jen na základě toho je možné hráče dištancovat. Ne, že uběhl 100 m pod 9,5s. Ne, že hrál jako počítač.

 

 To jsou jen podpůrné věci, "jdem spolu do místnosti k certifikovanému kontrolorovi". V atletice a mělo by to být i v šachu na "elektronický doping".

+5 /-0 | 30.09.2022 08:51

Pavel Ch
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+1 /-2 | 30.09.2022 08:50

Rubinus

Krvácení z nosu může být zajímavé, ony ty součástky mohou být dnes již hodně miniaturní, zvlášť pokud by to měl být jen nějaký pasivní přijímač a skutečný motor by byl jinde. 

Já myslím, že po nějakých tučnějších letech přijdou na profesionální šachy léta hubenější. Jednak krize a jednak vzrůstající počet takových podezření. Ona se ta reklama dá nabízet i jinde...

+1 /-1 | 30.09.2022 08:35

Robert Cvek

Jinak pokud se potrvdí ta analýza co dělala ta youtuberka, pak myslím, není co řešit. Pokud někdo rozumí šachu, tak moc dobře ví, že taková přesnost je zcela mimo náhodu. Jsem zvědav, zda se do toho někdo "oficiální" pustí a zda se to potvrdí nebo vyvrátí.

+1 /-2 | 30.09.2022 08:34

Robert Cvek
Z překladače google, alespoň ať je základní obraz, který ale i tak bude mimo chápání: V Bassano del Grappa 2020 musel Niemann změnit místnost 11krát! Když přijel večer před turnajem ze Sitges, přestěhoval se do bytu s několika dalšími kluky. Během noci měl Hans problém s krvácením z nosu, a proto potřísnil všechny stěny krví. Protože odmítl uklízet, ostatní ho už nechtěli. Poté jsem ho přemístil na hrací plochu, kde po první noci s Danielem Dardhou musel znovu změnit spolubydlícího. Mezitím se Vitaliy Bernadski, kterého tento chlapec zaujal, nabídl, že bude sdílet pokoj s Niemannem. A na 3 dny byl problém vyřešen. Večer 30. prosince se chtěl Hans Niemann přestěhovat do jiného bytu, aby to zkusil s dívkou, ale již 31. prosince večer se rozhodl vrátit do hotelu. sdílet pokoj s přítelem, kterého našel, jehož jméno si nepamatuji. 1. ledna za mnou přijde a říká mi "Pier, rozhodl jsem se, chci hrát druhý turnaj v klidu a za to si vezmu jednolůžkový pokoj". Tato pozitivita úmyslů netrvala dlouho, protože druhý den se pohádal s dívkou a našel jsem ho u večeře, jak mi říká: "Pier, musím od ní pryč, Vracím se do New Yorku." Vzal kufr, přešel ulici a rozmyslel si to. Místo toho, aby se vrátil do New Yorku, by prostě šel do hotelu na protější ulici. Po několika dnech se s dívkou smířil a vrátil se do hotelu, kde se hrálo, kde malými a vedlejšími zvraty turnaj uzavřel.
+1 /-2 | 30.09.2022 08:31

Petr Koutný

Věřím tomu, že pokušení je silnější než rozum. Jestli podvádí, určitě ho někdo nachytá, protože neví kdo a kde a jak ho dnes sleduje. Jestli je čistý, pak ho nikdy nechytí, to dává logiku :) . Jestli podvádí, bude to rána pro šachy, i když možná stále menší, než mít nefuknční šachový svaz. Jak říkám, jsou i horší věci. 

+1 /-0 | 30.09.2022 08:31

Robert Cvek
Nemiroff tak to je cool, GM Basso na FB píše: In Bassano del Grappa 2020, Niemann had to change room 11 times! Arriving the night before the tournament from Sitges, he moved into an apartment with some other guys. During the night Hans had a nosebleed problem and therefore he had stained all the walls with blood. Because he refused to clean the other guys didn't want him anymore. I then transferred him to the playing venue, where after the first night with Daniel Dardha he had to change room mate again. Meanwhile, Vitaliy Bernadski, intrigued by this boy, volunteered to share a room with Niemann. And for 3 days the problem was solved. On the evening of December 30th Hans Niemann wanted to move to another apartment to try with a girl, but already on the evening of December 31st he decided to return to the hotel sharing the room with a friend he had found whose name I don't remember. On January 1st he comes to me and tells me "Pier I have made a decision, I want to play the second tournament peacefully and for this I am going to take a single room". This positivity of intentions did not last long, because the next day he had a fight with a girl and I find him at dinner telling me "Pier I have to go away from her, I'm going back to New York ". He took the suitcase, crossed the street, and changed his mind. Rather than returning to New York, he would have simply gone to the hotel on the opposite street. After a few days he made peace with the girl and returned to the playing venue hotel, where with small and secondary twists he concluded the tournament
+1 /-2 | 30.09.2022 08:30

Agent Voňavka

Tak ono stačí, když ho nebude nikdo zvát na turnaje. Když se ostatní domluví, že s Niemannem nebudou chtít hrát, tak si neškrtne. Kdo máte facebook, tak doporučuji toto:

https://www.facebook.com/photo/?fbid=5690527494301317&set=a.559879964032788

Kdo tomu nerozumí, tak mu to může facebook nějak základně přeložit. Já u toho v tom roce 2020 byl. laughlaughlaugh

+3 /-0 | 30.09.2022 08:24

Rubinus

Studie jsou jedna věc, druhá je, že ho stejně musí nějak chytit. A na to potřebují odhadnout, jak to tedy dělá, pokud skutečně podvádí.

+3 /-0 | 30.09.2022 08:20

Agent Voňavka

Dlugy ale není jeho trenér omg...To jsou zase kecy tady v té diskuzi. 90% z vás nemá ani tucha, ale jede si neustále to svoje. Fakt, raději mlčte, když nic nevíte. Jste jak Jirikovka, který jenom sleduje televizi a novinky.cz

+0 /-4 | 30.09.2022 08:18

Petan

Ono těch střípků do mozaiky je více. Asi není náhoda, že trenérem Niemana je Max Dlugy, jehož pověst je také poněkud pochybná https://www.youtube.com/watch?v=8Lba8_wknSY&t=2775s

+2 /-0 | 30.09.2022 08:09

Petan

Re lubomír 1959: V minulé diskuzi jste psal, že neumíte anglicky a matematické a statistické analýzi jsou pro vás španělská vesnice. A když tady jsou exatně doložené rozbory tak tvrdíte, že to jsou pochybné analýzi jakési youtuberky. Mohu se zeptat, jakým způsobem jste kvalitu analýzi zhodnotil?

+1 /-2 | 30.09.2022 08:04

Petr Koutný

Původně jsem nevěřil MAGNUSOVI a spíš se zastával presunkce neviny, ale když už má Hnas míru úspěšnosti jako já!! :) pak měním názor a začínám věřit, že opravdu je možné, že podvádí...

+2 /-0 | 30.09.2022 07:53

HumphreyvanWeiden
Ta Iglesias taky může lhát. Lepší by bylo, kdyby nějaká autorita, nejlépe FIDE, provedla rozsáhlou srovnávací studii, kde by porovnala hru desítek srovnatelných hráčů. Dnes se mladí, talentovaní velmistři připravují jenom podle šachových motorů a tak ta " počítačová" hra může být přirozenější než u staříků jako je Nakamura nebo u nepočítačové legendy Fischera. Porovnání Niemanna pouze s jedním hráčem, to stojí hodně na vodě.
+5 /-1 | 30.09.2022 07:47

sarmatam
.......čas ukáže jak to vlastně všechno bylo , je a bude........
+0 /-0 | 30.09.2022 07:42

PanPohoda

Původní video o partiích Hanse Niemanna od Yosha Iglesia vidělo k dnešnímu ránu cca 370 000 lidí. Tato hobby analýza mě otevřela oči. Také už Hansi Niemannovi nevěřím. Výsledky by teď měl ověřit nějaký profík na větším souboru partií s mnoha hráči. Odkaz na původní video od Yosha Iglesia v angličtině: https://www.youtube.com/watch?v=jfPzUgzrOcQ

+2 /-1 | 30.09.2022 07:41

istr

Statistika nuda je, má však cenné údaje.

+1 /-0 | 30.09.2022 07:40

lubomir1959

Aby bylo jasno: Jsem proti jakémukoliv druhu a způsobu podvádění. Jsem pro, aby podvodník, kterému byl podvod dokázán, byť třeba i nelegálně získaným důkazem, byl doživotně zbaven možnosti hrát jakékoliv soutěže. Ale klidně ať se na mě někdo zlobí, je mi to jedno, těmto pochybným analýzám jakési youtuberky, prostě nevěřím, nevěřím podobným statistikám, protože ze své někdejší práce vím, že výsledek studie je často poplatný tomu, kdo studii zadával nebo komu by se dotyčný výsledek mohl z nějakého důvodu hodit. Nejsem fanda MC ani jeho antifanda, MC je mi vcelku ukradený, pravděpodobně je v této chvíli nejlepším šachistou planety, ale každý objektivní posuzovatel by měl uznat, že bez jednoznačného prokázání viny nemohu soupeře obvinit. Nepochybně jsou i jiné možnosti, které lze použít jako  upozornění na možné podvádění. Ale pokud sabotuje partii s "viníkem" a tím dojde k narušení regulérnosti turnaje, pak jde o hrubé nesportovní chování, na které řády pamatují příslušným trestem. Ano, vezměmě v potaz indicie, vezměme v potaz, že i MC je jen člověk a může se mýlit a dopustit se zkratového jednání, ale je třeba mít také na paměti, že tím by se mohla spustit lavina podobných jednání u jiných hráčů, třeba i výrazně nižší výkonnosti, s odkazem: "Však i mistr světa..."! Měřme všem stejným metrem, bez ohledu na to, kdo je bohatý, kdo chudý, kdo má jaké kontakty, atd. Nemluvě o tom, že pokud by se do podobných případů začaly míchat civilní soudy, zřejmě by to vedlo k mnohaletým soudním sporům, bitvám právníků a šachům by to rozhodně uškodilo.

+2 /-1 | 30.09.2022 07:34