Jako by nám došel benzín

12.08.2014 09:37 | Šachová olympiáda 2014

Čína po remíze s Ukrajinou i nadále uhájila neporazitelnost, avšak přišla o samostatné vedení. Na patnáct zápasových bodů vystoupali také Francouzi, kteří v včerejším 9. kole porazili českou mužskou reprezentaci těsně 2,5:1,5.

"Jako by nám došel benzin... Bylo to vidět na hře," referuje kapitán Vlastimil Jansa po zápase s Francií. "Samozřejmě Francouzi se třemi hráči nad 2700 jsou veletěžkým soupeřem, ale naše hra postrádala tentokráte tu správnou jiskru. Zbyněk se před partií cítil trošku unavený a s Fressinetem nechtěl riskovat složitější průběh. Ze zahájení získal jen miniaturní výhodu, a když ji nepřidržel po Sd7 pomocí b3, partie již neodvratně směřovala do remizového přístavu. Rovněž David dnes nebyl v ideální kondici, nicméně s Vachierem dosáhl bílými sympatickou pozici se silným centrem. Ráno si v pokoji sušil vyprané prádlo a říká mi: "Dnes mám v plánu dlouho "sušit" i pozici na šachovnici", jenže měl vše sušit  před f4-f5 ještě o chvilku déle. Soupeř pak přesnou obranou uhájil ohroženou situaci - přes veškeré Davidovy  bojovné pokusy o výhru."


"Na černých šachovnicích jsme v zahájení snad problémy zpočátku příliš neměli, Viktor s Bacrotem chtěl po nečekaném Je4 najít cestu k okamžité remíze...a to asi byla chyba. Spotřeboval na to neúměrně času a ten mu pak scházel jen v nepatrně horší pozici. Bacrot toho znamenitě využil a po převodu střelce na c3 získal již velkou výhodu a partii dovedl k výhře."

(Komentuje IM Pavel Šimáček)


-
. kolo -

"Přechod ze zahájení se nepovedl ani Martinovi a záhy se dostal do problémů. V této těžké situaci však zaslouží velké uznání: proti rozjetému Edouardovi se velice dobře bránil a podařilo se mu pozici zvládnout. Těsně před remízovým závěrem jsem dokonce na chvilku měl dojem, že se může pokusit o více než půlku, ale bohužel to nešlo..."

"Těsná prohra s Francií bolí, ale věřím, že zítra s Bělorusy si spravíme aktivní hrou chuť. Dnešní náznak poklesu je třeba nekompromisním způsobem přerušit a opět bodovat!"


-
. kolo -

Open - nasazení 10. kola

10. Kolo Datum kola 2014/08/12 Hodina 14:00
Čís.St.č. DružstvoBodyMP:MPBodyDružstvo St.č.
13
France25½15:1526China
7
22
Ukraine2514:1423½Azerbaijan
8
324
Croatia23½12:1221Norway
14
45
Hungary2414:1424½Romania
32
518
Bulgaria23½14:1325Poland
15
66
United States of America2413:1323½Argentina
35
729
Serbia22½13:1323½Russia
1
812
Germany2313:1324½India
19
911
Netherlands2413:1322½Uzbekistan
33
1016
Czech Republic2413:1322½Belarus
27


Děvčata si připsala třetí zápasovou výhru v řadě a patří jim průběžná šestnáctá příčka. V denšním předposledním kole se utkají s Uzbekistánem.




-
. kolo -

Ženy - nasazení 10. kolo

10. Kolo Datum kola 2014/08/12 Hodina 14:00
Čís.St.č. DružstvoBodyMP:MPBodyDružstvo St.č.
13
Ukraine2415:1828Russia
2
238
Norway22½12:1223Azerbaijan
22
31
China28½16:1424½Spain
11
412
Germany2414:1424Romania
6
54
Georgia2513:1422Poland
8
617
Kazakhstan2113:1323½France
9
718
Slovakia23½13:1326Bulgaria
14
835
Croatia23½13:1324Armenia
10
942
Switzerland2312:1225India
5
1027
Czech Republic2512:1223Uzbekistan
46
179x 17748x Petr Boleslav
Fotogalerie
Komentáře (179) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
Pavel Ch

Re Galectin: Má reakce byla jen na Vaší poslední větu, která mi nepřišla fér vůči kapitánovi.

Ga 9:41: ....Všiměte si, jak dlouho čekáme na nějaké vyjádření, ještě to asi nerozdýchal....

PCh odpověď 10:11: Galectin: Myslím, že patří obrovské dík od fanoušků kapitánovi, že v průběhu referuje i ze zákulisí. Asi vyjádření dávno napsal a čeká se na dokončení analýz a vydání článku.

+0 /-0 | 13.08.2014 13:57

JHK

Armenie je pro nás snad nejlepší možný soupeř v posledním kole. Za úspěch letošní olympiádu v žádným případě považovat nemůžeme, ani za propadák a aspoň si zahrajeme proti silnému soupeři a bude na co koukat :)

+0 /-0 | 13.08.2014 11:49

pawn

Galectin: Vyjádření už je tu a to i od Babuly. Od něho to lze považovat za přiznání viny.

+0 /-0 | 13.08.2014 10:52

Galectin
Pavel Chr: Já si vážím zpravodajské činnosti kapitána Jansy a jsem rád, že vede tým. Navíc je poměrně ambiciozní a o motivaci pro tým nemusíme mít obavy. Ale to neznamená, že se nedá prokoučovat důležitý zápas. Záleží, jak hráče připravil, jakou taktiku zvolil a jaké úkoly jim před zápasem zadal. Pořád nechápu ty dvě remízy vzadu, když od počátku Viktor tahal za kratší konec a remíza je maximálním úspěchem a David to ani s pikem víc nemusel vyhrát, a také nevyhrál, takže ty 2 remízy byly předčasné. Nevíme - a čekáme všichni na vyjádření z týmu - s jakou taktikou hráči do zápasu šli a zda byly v plánu ty 2 remízy vzadu... Nevěřím, že na olypiádě nemůže kapitán ovlivnit chování hráčů v průběhu zápasu podle vývoje na konkrétních stolech.....
+0 /-0 | 13.08.2014 10:50

kiklos

tipuji remízu na všech čtyřech šachovnicích

+0 /-0 | 13.08.2014 10:41

Carlos

Arménie bude oříšek, ale možná je to tak lepší mít elově silnějšího soupeře (po zkušenostech s Běloruskem, Srbskem a Rumunskem)....

Asi nejhorší formu má z nich Sergej, tak tam bychom snad mohli prorazit. Rizikem však bude naše 4. šachovnice, kde máme dlouhodobě podprůměrné výsledky sad.

Ale budu fandit, abychom alespoň potřebný bod (pokud chceme být do 16. místa) urvali!

 

+0 /-0 | 13.08.2014 10:29

giocozo
Prosím kiklose aby mě nenazýval hulvátem a já mu slíbím, že se příště budu dívat na jeho příspěvek, jako na svatý obrázek a nikdy, opravdu nikdy, ho nebudu komentovat.
+0 /-0 | 13.08.2014 10:19

kiklos

prosím hulváta s přezdívkou giocozo, aby se nevyjadřoval k mým příspěvkům

+0 /-0 | 13.08.2014 10:13

faust

Ptát se, jestli můžu 3x opakovat pozici nebo ne, jestli hrát na výhru nebo na remízu apod. na olympiádě nejde.

+0 /-0 | 13.08.2014 10:12

Pavel Ch

Galectin: Myslím, že patří obrovské dík od fanoušků kapitánovi, že v průběhu referuje i ze zákulisí. Asi vyjádření dávno napsal a čeká se na dokončení analýz a vydání článku.

--

Pavle Čapku 21:18 Souhlas. Jen bych si dovolil upřesnit. Pan Trenér Hora (jazykomilci v/m písmen tentokrát prominou) nevedl Zbyňka jen v začátcích, ale do pěkně vysoké pokročilé výkonnosti. Ano, na vrchol (rozumím ím - o titul mistra světa) to nedotáhl, ale dovolil bych si říci, že pro pouhé dva "vyvolené" v samostatné ČR - do první dvacítky světa - ano. 

--

Kiklos: Za pokles Pavla Blatného asi mohu já. Pořádal jsem v Ústí n.L. MČR 1994, první nasazený byl před kompletní naší špičkou a hrubě se mu u nás turnaj nevyvedl. Od té doby již nejlepší výsledky neměl.

(Zbyňka Hráčka i Pavla Blatného více jsem sledoval, měl jsem s nimi tu čest v žácích i dorostu prohrát).

+0 /-0 | 13.08.2014 10:11

giocozo
Kapitán Jansa byl při časovkách určitě přítomen. Podle mě stačilo vznést dotaz : ,, Stačí remiz ?,,. Možná byl i vyřčen a možná byl i schválen. Nemá cenu se dohadovat, dokud nebude zveřejněna oficiální zpráva s vyjádřením kapitána a hráčů.
+0 /-0 | 13.08.2014 10:07

Morphynista

Ona se právě na olympiádě komunikace hráčů s kapitánem dost hlídá, vše musí probíhat před rozhodčím, aby se zabránilo možným podvodům, a nejsem si jistý, zda je to v souladu s pravidly. Hráč se může zeptat -  " smím nabídnout - přijmout " remízu, ale s tím trojnásobným opakováním pozice nevím. Dokonce jsem četl, že za nějaký podobný dotaz dostal hráč na jedné z minulých olympiád napomenutí...

+0 /-0 | 13.08.2014 10:01

verbir

To faust - právě proto se na to ptám (viz příspěvek níže). Praktikuje se na olympiádě to, že se hráč před tím, než partii dovede do remízy, zeptá svého kapitána na to, zda je v zájmu týmu ji tam dovést? 

+0 /-0 | 13.08.2014 10:00

faust

verbir: Jenže vy jste hráli krajský přebor, na olympiádě to funguje jinak...

+0 /-0 | 13.08.2014 09:57

verbir

To Morphynista - za mých šachových dob jsme se kapitána ptali, zda můžeme třikrát opakovat pozici. Samozřejmě, že když to tam stojí potřetí, tak už s tím nic nenaděláš :-)

+0 /-0 | 13.08.2014 09:52

Marhula

Nejde ani tak o benzín - problém byl v tom,že po výhře s rusy přišlo uspokojení-jistě by se vyplatilo mít tam i sportovního psychologa-který by velmi pomohl-škoda šance byla velká být do 3. místa-mít tak 4.- NAVARY!-to by bylo něco.

+0 /-0 | 13.08.2014 09:51

giocozo
kiklos - Neplést si pojmy z dojmy. Všichni, co jsou a byli kdy na Olympiádě, tak si svou účast zasloužili. Nikdo nesnižuje ničí kvality, ale že nám chybělo trochu štěstí je s prominutím blábol. V čem to štěstí, jako mělo spočívat ? My jsme akorát nevyužili nabídnuté šance na 100 % a to si team, který chce v dnešní silné konkurenci uspět, nemůže dovolit.
+0 /-0 | 13.08.2014 09:49

Galectin
Asi opravdu došel týmu benzín, od osmého kola to je trápení a určitě se už projevuje únava - z 12 partií 11 remíz a jedna prohra. Je jasné, že první dva hráči to nemohou výsledkově táhnout pořád a zadní šachovnice pořád jen remizují. Chtělo by to dravce na čtvrtou desku, chtít po Vlastovi vyhrávat moc nejde, on je povahou obranář a to se projevilo i včera, raději to zazdil než by trochu zariskoval (i když to Ve2-Ve4 žádný risk ani nebyl). Kdyby měl ale od kapitána od počátku zakázáno remizovat a přikázáno hrát na výhru, tak by to nemohlo stát...Jestli on to neprokoučoval náš kapitán...Všiměte si, jak dlouho čekáme na nějaké vyjádření, ještě to asi nerozdýchal....
+0 /-0 | 13.08.2014 09:41

kiklos

Ještě přidám jeden pohled do úvah ad Pavel Ch a dříve jiní:

Ono to musí být na jednu stranu Zbyňkovi příjemné, ale na druhou docela frustrující, že je už 24 let nenahraditelným členem reprezentace. Klobouk dolů před tím, jak si stále drží svou výkonnost. Pro srovnání jeho přibližně stejně výkonný vrstevník a také velký bojovník Pavel Blatný to zkrátka v určitém věku zabalil a jeho výkonnost velmi rychle spadla o 200 elo bodů. Dobré šachy lze hrát i ve vysokém věku, ale je to každodenní dřina. A Zbyněk opravdu hraje dobře. Jestli je nyní již unavený, tak i tou remízou z pozice síly ve včerejším zápase pomohl.

Vlastovy partie je samozřejmě škoda, ale nevíme jak mu bylo, jestli ho třeba nebolela hlava, jaká proběhla mezi ním a kapitánem komunikace. I on je stále ještě nepostradatelným členem reprezentace. I on hraje dobře.

Je znát, že v posledních dvou kolech došel benzín zejména Viktorovi a to je velká škoda. U něj něco takového nepamatuji. Pokud je takto vyšťavený i David, tak to na něm není moc vidět. V posledních dvou partiích získal výhodu, kterou zkoušel velmi dlouho uplatnit. Moc nechybělo.

Letos nám opravdu chybí jen kousek štěstí. Zítra budu opět fandit.

+0 /-0 | 13.08.2014 09:39

Morphynista

Samozřejmě ¨, že by se hráč měl zeptat kapitána, ale v tomhle případě soupeř remízu nenabídl, ale reklamoval trojnásobné opakování pozice. Podle pravidel je reklamace remízy současně i její nabádkou, pokud soupeř s remízou souhlasí, partie ihned končí, pokud ne, dojde k rekonstrukci, aby se zjistilo, zda je reklamace oprávněná.

+0 /-0 | 13.08.2014 09:11

verbir

Nechápu jednu věc. Delší dobu jsem mimo přímé šachové dění. Praktikuje se stále to, že hráč v týmu před tím, než přijme remízu, se na to musí zeptat svého kapitána? Pokud ano, zeptal se Vlasta Babula pana Jansy? 

+0 /-0 | 13.08.2014 09:04

giocozo
morboj - Souhlas. Někdo by se tu musel smát, já se smát nebudu. Jsem nyní spíše na rozpacích z komentáře starého 3 dny, o zbavení medailových ambicí a hrdosti ruské sborné. Rusko hraje o medaile, my o ,, cenu útěchy,, .
+0 /-0 | 13.08.2014 08:45

Zdeněk Janda

Hlášky typu vyhazovu byly samozřejmě blbost. Zvláště když se ukázalo,jak mezi naší první dvojicí a zbytkem je velká propast ( ano , Zbyněk je stálice ,jeho +3 je velmi pěkné). Nemyslím si ,že by včera fanoušci zde "blbli"  A Pavel Chrz za příspěvek včera 20.04 hod yes. Vzpomínám si ,jak kdysi proběhla Mitropa bez zvláštní pozornosti , na což si zde stěžoval jeden náš nejmenovaný reprezentant. Hráč s tím (reakcí fanouška) musí počítat . Když např. ve fotbale útočník obejde brankáře, a sám před bránou z 1 m ji překopne , je samozřejmě vyhlášen jako "kopyto kola" a jeho minela oběhne TV celého světa. Jde mi o promarněnou příležitost , za kterou stálo trochu zariskovat. A Vlasta , to mi nikdo nevymluví , to mohl , a měl , zkusit. Bělorusové byli daleko hratelnější , jak Arméni .Je možné ve sportu vše ,ale moc šancí nevidím. Samozřejmě ale budeme fandit a přát úspěch czech flag .

+0 /-0 | 13.08.2014 06:55

sisoj

Trochu nechápu níže uvedené příspěvky typu vyhazov pro GM Babulu apod...

Spíše vidím reálnou šanci zítra získat u obou repre umístění do 16. místa. Jen se připravit jak fyzicky, tak psychicky a jít do toho!!! Věřím , že je to reálné. Takže zítra fandit, a neblbnout.

+0 /-0 | 13.08.2014 06:35

Ofelia
To je velká škoda. Silná šachistka, která by porazila vítězný výběr ruských matrjošek klidně v simultánce. Snad se na to nevybodne taky Vlastik, až si přečte ty žblinty, co ste tu na něj nakydali.
+0 /-0 | 13.08.2014 04:18

bohouš z buše

Au, to bolí. Třeba je to kachna..

+0 /-0 | 13.08.2014 01:35

Morphynista

Jedna aktuální zpráva, která určitě nepotěší pana NoElo a další příznivce Judity Polgárové. Ta se rozhodla ve svých 38 letech ukončit hráčskou kariéru a odejít ze světa vrcholového šachu...sad http://www.thetimes.co.uk/tto/puzzles/chess/article4174361.ece

+0 /-0 | 13.08.2014 01:27

Josef
To millbo: Díky za zajímavou poznámku! Z toho usuzuji, že lepší možná bylo vyhrát než remizovat. :-) Mužům i ženám držím ve čtvrtek palce.
+0 /-0 | 13.08.2014 01:00

morboj

Jeden klad to páně Babulovo selhání má - zmizely už nabubřelé komentáře typu "ruská sborná zbavena bodů, medailových ambicí i hrdosti!". Zvlášť když Rusové dnes vyhráli a budou hrát o medaile ! Takže, zpátky na zem, soustředit se na Arménii, pořád ještě máme šanci na slušné umístění.

+0 /-0 | 12.08.2014 22:44

Millbo

Ja jen doplním, že v případě dnešní výhry 2,5:1,5 bychom do posledního kola dostali Indii a v případě výhry 3:1 Ázerbájdžán (aspoň mi to tvrdí Swiss-Manager :-D)...

+0 /-0 | 12.08.2014 21:28

Pavel Capek

Pokud si dobře pamatuji, tak Zbyňka i Vlastu trénoval v jejich začátcích pan Hora. Oni byli v dávných dobách supertalenti jihomoravského šachu. Dotáhli to daleko, ale až na vrchol to holt nebylo - to je jen pro několik málo vyvolených...

Jak už tady někdo psal - nikdo lepší se zatím nerýsuje ( když pan Štoček za repre hrát nechce - asi ví proč ), takže vlastně není o čem debatovat...

+0 /-0 | 12.08.2014 21:18

Morphynista

Hodně emocí vyvolal i dnešní hlavní zápas v soutěži žen, důvody jsou všem známé. Ukrajinky vyhrály 2,5 : 1,5 a zkomplikovaly tak Ruskám cestu za zlatem. Těm ale stačí výhra v posledním kole s Bulharskem, protože Čína dnes překvapivě remizovala se Španělskem.

+0 /-0 | 12.08.2014 21:09

Pavel Ch

Jasně pane Pavle Čapku, emoce vládnou fanoušky. Jen jsem napsal, že profíci to musejí brát tak, že někdo sleduje, nervuje se, prožívá to, snad jako oni, on-line třeba napíše i přísnější kritiku. A s compem  v ruce je to snad i pro fanouškovu psychiku nebezpečnější.

--

K Zbyňkovi Hráčkovi.

Souhlas s názorem Josefa na Zbyňka Hráčka. K hádance jsem asi zapomněl připojit cenu nebo byla tak lehká, že bylo znalcům hloupé odpovědět. Zbyněk Hráček již na olympiádě 1990 a 4.místo Československa.

Jinak poté hrál Zbyněk Hráček druhou, první, měl i plus4. Ve světě dělil i 17.místo (tehdy s Juditou). Hraje 24 let, opora, stálice. Vlasta Babula o něco méně, ale také dlouhodobá opora. Spíše než co je dělí od prvních dvou se ptejme co dělí mladou generaci od Zbyňka s Vlastou. Jediná věta, píle hlavně ve věku 16-25 let. Proto se nikdo na ně netlačí.

... Á kurňa, Arménie. To je výzva, jako Rusko, snad raději než někoho zase "o kousek" slabšího.

+0 /-0 | 12.08.2014 21:02

Morphynista

@Josef : Poslední kolo je až ve čtvrtek.

+0 /-0 | 12.08.2014 20:54

Morphynista

V posledním kole hrajeme s Arménií, velmi těžký soupeř, ženy hrají s Kazachstánem, v případě výhry tipuji 5.místo, i remíza by mohla stačit na první desítku.

+0 /-0 | 12.08.2014 20:53

Josef

Tak na dnešní remízu doplatili muži hned dvojnásobně - zítra supertěžká 4.nasazená Arménie!!! Zatím průběžné 16.místo bude fuška udržet.

Holky na skvělém průběžném 11.místě čeká také těžký 9.nasazený Kazachstán.

+0 /-0 | 12.08.2014 20:52

jan

Včera diskutující nechápali proč Láznička přes hodinu přemýšlel v 15. tahu , než zahrál 15....Jb6. Já sám dodávám, že dámský gambit (slovanská obrana ) hraje Láznička pořád dokola a pak nad zahájením v 15.tahu přes hodinu přemýšlí. To mi hlava nebere. Kaválek říká, že zahájní musí v dnešní době hráči umět nazpaměť a ne přes hodinu nad jedním tahem přemýšlet. Na to se ptám, pane Šimáčku.

+0 /-0 | 12.08.2014 20:48

faust

Ofelie má pravdu, na příští olympiádu pojede monster Hoacín, snad ho z pokru uvolněj... A nekritizujte Zbyňka a Vlastu, svoje nejlepší roky už maj dávno za sebou a nějak se živit musej...slabý porazit, se silnými co nejrychlejc remis...

+0 /-0 | 12.08.2014 20:39

Ofelia
Houby vyhazov z repre. Rok školení k našemu nejlepšímu juniorovi!
+0 /-0 | 12.08.2014 20:29

N. Očník

Komentare typu "vyhazov z reprezentace" jsou pro me skutecne na urovni nemocnych mozku surprise

To byste kazdeho fotbalistu, ktery neda penaltu hned vyhazovali z reprezenrace? Nebo brankare, ktery pusti laciny gol z nepozornosti?

Kdyz uz by se vyhazovalo, tak bych vyhodil takovehle fanousky ...

Predchozi vysledky byly skvele, tohle je mrzuta chyba, ale nic vic. Kdyz se zitra vyhraje, bude to skvele vystoupeni naseho tymu.

+0 /-0 | 12.08.2014 20:25

Josef

Jenom malá odbočka ke Zbyňkovi, kterému se dnes vyčítá remíza řekl bych v téměř rovné pozici (a to nevím, jaký byl kapitánský pokyn). Zbyněk je dlouhodobě neodmyslitelnou součástí týmů a výkonnostně za celá ta léta možná nejvyrovnanější hráč v reprezentaci. Ale jeho hlavní přínos není ve ždímání bodů z rovných pozic. On je neuvěřitelně silný v bránění, a to zejména silných hráčů a supervelmistrů (2700+). Dokáže zremizovat hráče typu Karjakina, Grišuka apod. Kdyby dokázal i podobně pravidelně porážet hráče na jemu blízké úrovni, pak bychom museli mít logicky dalšího hráče nad 2700.

Neříkám, že jsem byl s jeho dnešní remízou úplně spokojený. Ale dlouhodobě vnímám jeho obrovský přínos a nezatracuju ho kvůli 1 partii.

Vlastova remíza je prostě pech, který je obrovsky zviditelněný tím, že se jedná o předposlední kolo olympiády. Jsem zvědavý na důvod, tedy na vyjádření ze zákulisí týmu.

+0 /-0 | 12.08.2014 20:16

Pavel Capek

Pane Chrzi,

souhlasím, že máte asi pravdu. Já jen kritizuji to, že doma se zapnutým enginem to umí každý...

Někdo tady vzpomínal Horta - jak se zasnil, až mu v totálně vyhrané pozici spadnul prapor - my víme houby, co se hráčům odehrává v hlavě ( a musí to být nervy jako prase - já se nervuji i u té pralesní soutěži co hraji ). Necítím sebemenší morální právo komukoli cokoli vyčítat, ale možná to někdo cítí jinak...

+0 /-0 | 12.08.2014 20:13

Marhula

Co se týče GM Horta v sedmdesátých letech-v té době již exmistr světa Spasskij- nebyl co dříve-

nicméně Hort ustupoval Spasskému- když pro zdravotní indispozici vyčerpal- volné dny a-

hrozila mu kontumace-za dobrotu...... v té době tvrdě "kraloval" mistr světa Karpov-tak je otázkou-

kam až by se p. Hort po Spasským dostal?  Nicméně po prohře s Fischerem 1972.- sověti de fakto-

Borise odepsali+jeho výhody-mu vzali-on nakonec emigroval do Fancie.

+0 /-0 | 12.08.2014 20:11

giocozo
Slečno Ofelie, vy jste pila ? :)
+0 /-0 | 12.08.2014 20:09

Zdeněk Janda

i já ad Pavel Čapek - ano,každý jsme zkazili partii, přehlédli jsme mraky banálních obratů,  dal jsem v časovce partii ze strachu za remis ( a doma se mi engine vysmál ) ,ale to bylo v individuelní soutěže. Týmová soutěž je ale jiná káva (a jeden bojuje za všechny) . Ale Vlasta (a já KM mu samozřejmě nesahám po kotníky) přece mohl překonat 40.tah jinými prostředky. Pak se jít v klidu vydýchat , a zamyslet se nad dalším postupem. Tohle by pro Elo jeho kvalit a výšky neměl být problém.

David - fanouškové ho mají rádi pro jeho nekompromisní (někdy za hranou) styl. Pokud David dnes mohl vyhrát (jsme zvědav na komentář) - bylo to v 56.tahu po tahu pěšcem g6 (Jxf5 získávalo pěšce, ale k výhře to asi nestačilo). Na 56.g6 (spolu s Jc2 a šachem na d4)   by Bělorus asi zíral , hrozilo ...Kg5 i motivy vidlí na černou věž. Velká škoda...Měl jsem obavu o jeho fyzickou kondici , ale asi je vše OK , den volna nám prospěje..smiley

+0 /-0 | 12.08.2014 20:09

Ofelia
Nezbývá než povolat GrandMonstera Hoacína, ten ještě má nějaká esa v rukávu.
+0 /-0 | 12.08.2014 20:07

Pavel Ch

Pane Pavle Čapku, já nekritizoval (názor jsem si nechal pro sebe), proto bych si dovolil Vám ze svého pohledu objektivně odpovědět: To je snad dobře, že tu takováto diskuse je. A profesionální (teda opravdoví profíci) sportovci jsou rádi, za sledování fanoušky, včetně kritických ohlasů. To bychom ji mohli raději zrušit, nevyjadřovat se a reprezentatni by si mysleli, že jejich výkony jsou všem šuma-fuk. Přeci nechcete diskusi "to byl skvělý tah" nebo "o tomto tahu nemohu napsat, že se mistr mýlil, protože mu nešahám ani po kotníky a u šachovnice bych nevymyslel lepší". Myslíte, že fotbalistům vadí, když se fanoušci hněvaj po hrubce, myslíte, že chtěj, aby za ni tleskali nebo museli být ticho, protože by oni na hřišti udělali několikrát více hrubek? Nebo si snad přejí, aby je dokonce politovali?

Chyba se stala, fanoušci ji našli/pojmenovali, nejvíc smutný je určitě sám Vlastik. Na medaili to letos nebylo/nebude. Možná je někdo přejeden bojem o desítku, ale ona ještě bohužel ani jednou nepadla za dob ČR. Bral bych to jako velký úspěch, historický, jako výhra s Ruskem, tak v 11. kole za výhrou s kýmkoliv. Samozřejmě, že boj s gigantem o medaile by byl daleko lepší. To ano. Ale stalo se, je to sport.

+0 /-0 | 12.08.2014 20:04

Pokyn

Souhlas s pawnem, podle mého zjevně neopakoval omylem, ale naprosto vědomě, dyť  to bylo z onlajnu poznat ("tak mám ten šach na f2 dát, mám, nemám, mám, nemám... a tak radši jo, když tam tu výhru nevidim a mám černý). Pokud to zítra nazve omylem, beru to jen jako další projev slabosti. Možná že to Jansa vezme na sebe a řekne, že remízu schválil/nařídilsmiley

A též souhlas s tím, že rozdíl mezi šachovnicemi 1+2 a 3+4 dělá především v bojovnosti.

Ve chvílích, kdy jde do tuhého, bojuje Navara s Lázničkou (s Bělorusy i předtím s Francií). Že k tomu patří riziko i prohry, je pochopitelné. Je třeba si ovšem uvědomit, že remíza zápas nedělá, pouze zmenšuje počet šachovnic, na kterých se rozhoduje...

+0 /-0 | 12.08.2014 20:03

giocozo
Byl jsem také u toho, když na Ostravském koníkovy byl právě Vlasta jediným, který mohl porazit samotného Navaru. Nechtěl...
+0 /-0 | 12.08.2014 19:58

pawn

Já samozřejmě budu fandit pořád a doufám, že v posledním kole vyhrajeme, ale za dva roky taky doufám, že v základu bude Martin Petr nebo případně nějaká jiná mladá kometa.

+0 /-0 | 12.08.2014 19:57

giocozo
Trošku mně to připomělo Hortovu šachovou tragédii, kdy se tak dlouho mazlil s vyhranou pozicí, že úplně zapomněl na čas. Tady další velký Vlasta zapomněl potřetí uhnout z opakování.
+0 /-0 | 12.08.2014 19:56

pawn

Pavel Capek: To je trochu reakce, jako v případě Jágra po MS. S ohledem na ELO naší reprezentace by je vlastně nemohl kritizovat nikdo. Já myslím, že dnes byl jasně vidět rozdíl mezi 1. - 2. a 3. - 4. šachovnicí, pokud jde o bojovnost a snahu vyhrát. Nevím, jaké měl kdo taktické pokyny, takže nechci vůbec polemizovat, zda měl Hráček zahrát f4 nebo ne, zvlášť pokud se necítil. Babula se mně ale zkousává těžko. On už prorazil hradby. Sledoval jsem a fandil on-line a v rozhodujících chvílích měl mezi 3-4 minutami. S tím se mohl pokusit přelézt časovku. Možná, že opakoval tahy proti své vůli omylem, ale moc se mi tomu nechce věřit.  

+0 /-0 | 12.08.2014 19:56

Jablko-malum

Smutně stále tleskám.

+0 /-0 | 12.08.2014 19:53

Ofelia
Tak bambula prý nechtěl, abyste tu kritizovali jen Marťu, tak taky něco pokazil. Má složitějšího týmového ducha.
+0 /-0 | 12.08.2014 19:52

capjar

Naše ženyvyhrály 2,5, takže gratulace!

 

 

+0 /-0 | 12.08.2014 19:50

Pokyn

Magdalenka: Jenže pokud chcete hrát o dobré umístění (dejme tomu do desítky), tak právě to Bělorusko je slabší soupeř, kterého musíte sundat. Nemůžete čekat, že cesta nahoru vede přes Grónsko a Madagaskar sad - s trochou humoru.

A není povinost věrného fandy plácat své miláčky po zádecha říkat "jo vlastně docela hezkých 2:2." Přiznejme si, že to dneska byl propadák a že za to mohla z velké části 4. netýmově hrající šachovnice a trošičku i 3.

Palec nahoru Davidovi a Viktorovi za bojovnost a hru pro mančaft až do vyčerpání veškerých možností!

+0 /-0 | 12.08.2014 19:48

Ofelia
Vložte obsah
+0 /-0 | 12.08.2014 19:46

nvmea
mně se právě líbilo, že bychom při výhře už velmi pravděpodobně splnili cíl (top 16) a mohli hrát relativně v pohodě a bez nervů proti nervóznějšímu favoritovi bojujícímu o medaile a stát by se mohlo cokoli... Remíza může být zlatá ale taky velký průšvih...
+0 /-0 | 12.08.2014 19:46

giocozo
Proboha, nevím, jak tady někdo přišel na to, že by jsme zrovna my hráli s Čínou. A kdyby, tak co ? Byli by jsme , jak se říká u toho ! Toho hraní o první dvacítky, či desítky už jsem přejedený.
+0 /-0 | 12.08.2014 19:44

Pavel Ch

Jasně, souhlas nvmea. A proto bylo lepší vyhrát a s Čínou se pokusit jako s Ruskem. Utéct těm nepříjemným mírně slabším nebo stejně silným. I tak, ať zkusej vyhrát s kýmkoliv, placka nepadne v historickou desítku věřme.

+0 /-0 | 12.08.2014 19:43

Pavel Capek

Nechtěl jsem reagovat, ale musím.

Jste normální ? Jakým právem kritizujete hráče, kterým nesaháte ani po kotníky ?

Nikdy jste nezkazili partii ? Nikdy jste nepřehlédli banální obrat ? Nikdy jste nedali v časovce partii ze strachu za remis ( a doma se vám engine vysmál ) ?

Trochu pokory a rozum do hrsti !

+0 /-0 | 12.08.2014 19:42

nvmea
no neporazili jsme už "slabší" Srbsko, Rumunsko a Bělorusko a zítra taky můžeme chytit Arménii nebo Bulharsko pokud dobře počítam...
+0 /-0 | 12.08.2014 19:39

Pavel Ch

Počkejme na pořadí a los, na medaili to sice nebude, ale do desítky šance je. To se nestalo ještě nikdy za dob samostatné ČR, aby ČR byla v desítce. Nejlepší Turín, 11., po super průběhu s nejlepšími týmy světa.

Ikdyž jeden hrající hráč nešního týmu pamatuje umístění v desítce a to velmi pěkné. Jak jsem dával pře pár dny hádanku.

PS: Magdalenko, ono by stačilo i těsně, rozhodují hlavně záp. body. Máte ale pravdu, že nakonec se může ukázat pro konečné účtování, že remíza nám pomohla k lepšímu pořadí přes hratelného soupeře. (Ale když fandové chtěli vidět řežbu s Čínou o medaile).

+0 /-0 | 12.08.2014 19:18

plzenak

to Imouse - vcelku souhlasím, Viktor se dneska úspěšně rehabilitoval za včerejšek.

+0 /-0 | 12.08.2014 19:16

magdalenka

Taky to berte tak, že při výhře by jsme dostali zřejmě Čínu které rozhodně nedáme 4/0 ale slabšího soupeře porazit vysoko můžeme. :-)

+0 /-0 | 12.08.2014 19:15

Pokyn

Já to nechci dramatizovat (nejde o život, jde o h...), jen na místě kluků na jedničce a dvojce bych byl naštvaný, jak mě "podporují" kolegové ze zadních šachovnic.

Hráček se v lepší pozici pravda taky dvakrát nepředřel, ale tam se ještě nelámal zápas. Ten se zjevně po... na čtyřce tím nesmyslným opakováním tahů. A jak už psali jiní, asi nikomu by nevadila remíza v jinak korektně vedené partii, jenže ve chvíli, kdy to bílý znásilnil, měl černý nějak prolézt časovkou a pak to po ní (v podstatě bez rizika) zkoušet vyhrát.

Možná by ubyly nervy i Davidovi a nějak by tu věžovku dotáhl (bylo to někde to g6?), i když to jsou jen spekulace...

Sečteno, podtrženo, nevadí mi, že to Babula nevyhrál, vadí mi, že to srabácky vyhrát nezkoušel. Že by si měl dát pauzu, se mi jeví jako naprosto logické řešení.

A že se po jeho zkratu šance na nějaké výborné umístění snížily, je jasné asi každému... tož aspoň budeme vzpomínat na chvíle slávy s Ruskemwink

+0 /-0 | 12.08.2014 19:13

plzenak

Na vyjádření p. Jansy jsem opravdu zvědav.

+0 /-0 | 12.08.2014 19:10

Pavel Ch

Zítra určitě vyhrajem Imouse, dají si totiž pro relax fotbáleklaugh. Nepsal jsi mi podobnou odpověď před dobou na mojí stejnou chybkuwink.

+0 /-0 | 12.08.2014 19:09

morboj

Tak takhle "zazdít" zápas, to se nevidí ani v pralesní lize. Myslím, že každý hráč, od ela 1700 až do 2800, by to hrál dál. Vždyť černému nic nehrozilo, maximálně remíza. Chudák trenér, musí být na infarkt. No ale život jde dál, jsou důležitější věci na světě než medaile na šachové Olympiádě. Aspoň se máme o čem bavit.

+0 /-0 | 12.08.2014 19:09

magdalenka

To se to kecá když tam nesedíte. Pan Jansa určitě zápas okomentuje, možná se vyjádří i Vlastik. Momentálně lepšího hráče na 4. desku nemáme. A podívejte se, jaké chyby dělají i hráči s 2700 a vyšší. 

+0 /-0 | 12.08.2014 19:07

plzenak

Já jsem netvrdil, že v případě Martina či Viktora že šlo o průšvih. Naopak, tvrdím, že jejich prohry lze pochopit a omluvit (zvláště v případě Martina - nenápadná chyba vedoucí ve svém důsledku k prohře, to se někdy stane každému). Jde sice dejme tomu o nepříjemné "boty", ale nálepku opravdového průšvihu si zaslouží až dnešní vystoupení Vlasty Babuly. Tady bohužel neexistuje žádná rozumná omluva, prostě (zřejmě) vědomě a (určitě) zcela zbytečně zahodil půlku budu a tím i zápasové vítězství pro Česko.

+0 /-0 | 12.08.2014 19:07

pawn

S Rumunskem se to nedá srovnat. Tam to v konečné pozici mohl za remízu klidně dát.

+0 /-0 | 12.08.2014 19:07

lmouse

hrdinou zápasu je pro mě Viktor hats off, ustal tezkou pozici, nekolikrat "musel" najit jedine pokracovani, a koncovku hral brilantne!

zítra vyhrajem!! czech flag

+0 /-0 | 12.08.2014 19:06

capjar

Tak bohužel "jen" remíza 2:2.

+0 /-0 | 12.08.2014 19:04

Pokyn

Viktor vydřel sympaticky remízu, David tam víc než půlku zjevně nemá (přehlédl nějakou studiovou výhru?).

Viník nevýhry je bohužel jasný, podobně jako s Rumunskem je to Babula (tam v lepší pozici nechtěl riskovat a tupě to způlil). Může to znít krutě, ale minimálně na jedno dvě kola patří takový hráč na lavičku (nikoliv z repre).

+0 /-0 | 12.08.2014 18:59

rytir

Remíza je velké pokušení, zvláště v časové tísni. Nedramatizoval bych to. V. Babula hrál výborně celou partii a ke konci udělal chybu. Staly se i větší chyby a i od top hráčů. Vy jste nikdy chybu v časové tísni neudělali?

+0 /-0 | 12.08.2014 18:53

Jablko-malum

Zítra určitě napíše kapitán Jansa, co se stalo... Tak ostře bych nekritizoval teď, byť mám rád Martina Petra, tak pan Babula je v současnu asi lepší hráč a asi bude hrát i ve čtvrtek. Tak ať si věří. A třeba to česká jednička vážně vyhraje a zasmějeme se tomu.

Štve mne Aronian, ten chlap zase přenechal dvojku Caruanovi a já mu přitom fandím, to se dělá?

+0 /-0 | 12.08.2014 18:48

Pokyn

K Pepovi a používání počítačů - o tom přeci není řeč. Zapnutý engine jsem k Vlastově pozici neměl a Ve4 neviděl, ale už od pohledu bylo cítit, že černá pozice je jasně lepší (pozná to hráýč na úrovni 2.vt). Takže stačilo prolézt časovkou - prostě něco zahrát, vydejchat se... a s klidnou hlavou zkusit najít výhruyes

Místo toho ale v totálně nejasném zápase ze sebe Vlasta sejmul jakoukoliv odpovědnost, přihrál ji neférově na Viktora a Davida (první maximálně s remízou, druhý bohužel podle všeho jenom s ní) a zjevně VĚDOMĚ (a to slovo je důležité) opakoval tahy, přičemž potřetí ve 40. tahu - to je totálně nepochopitelné - když opakuju tahy v kisně v jasně lepší pozici, tak přeci proto, abych jí prolez a mohl hrát dál.

Takové jednání by bylo pochopitelné pouze při nařízení/souhlasu kapitána. Docela rád si počkám na Jansův komentář. Na místě kapitána bych až do konce olympiády stavěl na čtyřku Martina Petra, který určitě bude mít chuť bojovat.

A ještě k plzeňákovi a jeho hláškám - chápu rozhořčení, jen bych netvrdil, že prohra Viktora černými s hráčem +2700 a klopýtnutí Martina Petra při repre premiéře je průšvih. To se prostě v nadupaném turnaji stane.

PS: Člověk si tak říká, co vlastně dělá Davida a Viktora o panelák lepšími než zbytek mančaftu... jestli ona to nebude (kromě jiného) taky bojovnost a menší obava z proher...

+0 /-0 | 12.08.2014 18:45

plzenak

Máme tam dvakrát zajímavou věžovku.

+0 /-0 | 12.08.2014 18:42

Zdeněk Janda

Už jsem hodit flintu do žita,ale koukám,není nic ztraceno (škoda,že David neviděl lepší,počítačové, pokračování) . vyhazovat Vlastu z repre může jen ...(napadá mě nepublikovatelný zoologický výraz)

+0 /-0 | 12.08.2014 18:39

plzenak

Dámy výborně, porazily Uzbekistán 2.5-1.5. To už by jim snad mělo stačit na konečné umístění v první dvacítce celkového pořadí.

+0 /-0 | 12.08.2014 18:18

plzenak

Jestli David vyhraje, tak by mu měl Vlasta zlíbat nohy, jestli jen remizuje, tak by si měl sbalit saky paky a kanálama dolézt domů do Česka. Pohledem dozadu - jestli tohle utkání díky Vlastovi jen remizujeme, můžeme Vlastovo dnešní představení směle označit za největší český průšvih olympiády. Leccos lze pochopit a omluvit - Viktorův včerejší debakl, prohru Martina v utkání se Srby, Hráčkovu prohru ve stejném utkání ... Pro tohle ale omluva neexistuje.

+0 /-0 | 12.08.2014 18:17

plzenak

Jestli neviděl manévr Vf2-e2-e4, i tak se měl vyhnout opakování tahů, pořád šlo hrát např. 39...Vgf2+. Tohle je prostě tragédie, daleko horší než včerejší debakl Viktora. Žádná omluva mě nenapadá.

+0 /-0 | 12.08.2014 18:06

Pepa Kratochvíl
Zase jsou všichni chytří s počítačem jako každý den zde! Já bych vás tam nejradši všechny viděl jak s 1 minutou najdete tah Ve4...
+0 /-0 | 12.08.2014 18:06

Pavel Ch

V tom máš pravdu Honzo, plzeňák v euforii fanouška (co kolikrát říkaj ti na tribuně o nejlepších fotbalistech světa, když něco pokazej). Horší by bylo, kdyby žádní fanouškové v šachu nebyli. 

+0 /-0 | 12.08.2014 18:05

lmouse

David ma na desce remis, sice lepsi ale za to je porad pul bodu...

+0 /-0 | 12.08.2014 17:42

Pokyn

Mně to spíš přijde jako projev určité slabosti (vědomé opakování pozice) než prstová chyba (to by těch prstů bylo nějak hodně laugh).... na vyhazov to samozřejmě není,na druhou stranu je takový přístup hodně netýmový...

+0 /-0 | 12.08.2014 17:42

plzenak

HonzaSvatoš - Hrubá prstová chyba? To má takový okna, že si nepamatuje, že jde potřetí do stejný pozice? Hlavně že Vb2 hrál v obou případech bleskově, zato nad návratem na f2 ztrácel čas.

+0 /-0 | 12.08.2014 17:41

giocozo
Bohužel Vlasta Babula nezapůlil výrazně lepší pozici, ale pozici vyhranou. Co by dal dnes Magnus za Hračkovu koncovku. S ohledem na to, že David Navara nemusí vyhrát a Láznička bránil v časovce náročnou koncovku, byla povinnost obou zadních desek pokračovat v boji.
+0 /-0 | 12.08.2014 17:41

pawn

Nemyslím si, že šlo o prstovou chybu. Problém byl v tom, že Babula nenašel v časovce převod věže na e4. Na první pohled je to bez rizika, protože bílý král je pořád slabý a remíza vypadá vždy dobře vynutitelná. Já ale nejsem velmistr na olympiádě, takže se budu krotit. Každopádně mám stejné pocity jakoby v 90. minutě za nerozhodného stavu náš hráč zahodil penaltu. Jsem prostě zklamán.

+0 /-0 | 12.08.2014 17:41

Pavel Ch

To je snad u Vlasty dejavu, Zbyněk něco podobného s třikrát opakovanou na minulé olympiádě, také v klíčové chvíli. Tady u Vlasty tak jasné, i tahy se opakovaly (což podmínka není). Bílý ani nemusel, Honzo, reklamovat, že udělá 40. Ke3. Prost, že potřetí pozice stojí již teď.

+0 /-0 | 12.08.2014 17:38

plzenak

Viktor snad najde dočasnou oběť pěšce 42...h5 43.Vxa6 h4+! 44.Kxh4 Vxf4+ s remízou. Nemělo by to být tak těžké.

+0 /-0 | 12.08.2014 17:38

HonzaSvatoš

Hele, plzenaku, brzdi, tohle (39..Vbf2+??) je prostě něco jako hrubá prstová chyba, je škoda, že se stala zrovna nyní, ale tvrdit, že to je "na vyhazov z repre" je totální blábol.

+0 /-0 | 12.08.2014 17:35

Pokyn

A zápas se začíná převracet sad Hráček zapůlil výrazně lepší pozici, Babula taky, když pozici vůbec opakovat nemusel, k tomu posledním tahem v kisně, nechápu...

+0 /-0 | 12.08.2014 17:29

plzenak

Aspoň že Viktor ustál časovku a má tam zhruba rovnou pozici.

+0 /-0 | 12.08.2014 17:28

giocozo
Nechápu...
+0 /-0 | 12.08.2014 17:27

Zdeněk Janda

Hm,tak to zadní šachovnice dnes předním moc nepomohly...Jakou jinou pozici už Vlasta chtěl vyhrát?

+0 /-0 | 12.08.2014 17:27

plzenak

Teď bude chudák David muset hledat výhru, která tam možná ani není. A to ještě pořád není jasnej výsledek u Viktora. Babula to totálně zazdil, tohle je na vyhazov z repre. Dokážu pochopit leccos, ale tohle je fakt katastrofa.

+0 /-0 | 12.08.2014 17:26

rytir

Přitom stačilo zahrát 36...Ve2+ 37.Kd3 (37.Kf3? Vgf2 mat) 37...Ve4 s vyhranou pozicí.A totéž mohl zahrát ještě ve 38..Ve2+.

+0 /-0 | 12.08.2014 17:25

HonzaSvatoš

A kurva, teď u VB je dle onlinu třikrát opakovaná pozice, soupeř může reklamovat 40.Ke3.

+0 /-0 | 12.08.2014 17:24

plzenak

Půlbod vyhozenej z okna.

+0 /-0 | 12.08.2014 17:24

pawn

Tahle Babulova remíza je pro mě strašným zklamáním

+0 /-0 | 12.08.2014 17:23

plzenak

Ježíš, opakování tahů. Proč????

+0 /-0 | 12.08.2014 17:23

rytir

V.Babula je vyhraný a místo toho opakuje tahy, důsledek časovky.

+0 /-0 | 12.08.2014 17:23

plzenak

36...Vb2 taky jde, teď může zopakovat tahy a získat čas.

+0 /-0 | 12.08.2014 17:22

HonzaSvatoš

Velmi pěkně VB! To bude bod, u DN nevím, zdali je to tak vyhrané, jak hlásí počítač, pěšců je dost málo a na jednom křídle, ovšem u VL by měla klapnout remíza a výhra v zápase je na světě.

+0 /-0 | 12.08.2014 17:21

Voblouk

Nejbližším pronásledovatelem Číny budou po dnešku Maďaři, patrně jako jediní o bod zpět. V posledním kole si to ale nerozdají, protože spolu už hráli.

+0 /-0 | 12.08.2014 17:21

plzenak

Vlasta je vyhraný, jen musí najít 35...Vcf2+ 36.Ke2 Ve2+ 37.Kd3 Ve4 po čemž posbírá pěšce královského křídla.

+0 /-0 | 12.08.2014 17:20

Voblouk

Zbyněk čekal na 30. tah a půlí. David má pěšce víc, ale na desce už není moc s čím hrát. Viktor v časovce rovina. Vlasta vpadl do soupeřova tábora a může tam něco mít.

+0 /-0 | 12.08.2014 17:19

Zdeněk Janda

Tak Magnus to zabalil. Martin Petr měl kliku,teď by podpis (přes Láďu Palovského)  od mistra světa nezískal :-))

+0 /-0 | 12.08.2014 17:17

rytir

Nechápu, proč to Z.Hráček dal za remízu. Stál o chlup lépe a mohl to ještě zkoušet.

+0 /-0 | 12.08.2014 17:17

Jablko-malum

On se naštěstí zřejmě rozparádí pan Babula po Hráčkově remíze. To klapne.

+0 /-0 | 12.08.2014 17:16

pawn

Babula má po Ke3 velkou šanci. Musí zahrát Vg2

+0 /-0 | 12.08.2014 17:15

Josef

Teď mám tedy velikou obavu, aby Viktor našel 31.- gh5 s minutou a půl...

+0 /-0 | 12.08.2014 17:11

marian64
Ani Hráček ani Babula se neodhodlali k průlomům f4, resp e5 v časovkách. Asi spoléhají na Davida, že to to vyhraje. Snad to dopadne, ale pěšců je málo!
+0 /-0 | 12.08.2014 17:08

Zdeněk Janda

Magnus čekal ránu z milosti , a ona nepřicházela. Soupeř k oběti na f7 nenašel odvahu...

+0 /-0 | 12.08.2014 17:06

Jablko-malum

Tak Čínu jsem odepisoval, že jede na Olympiádu stejně jako Indie bez hlavních hvězd (Wang-Hao, Ding-Liren), ale jestli dneska porazí Francouze, tak bych si na ní vsadil, že tu Olympiádu už zvládne.

Naše je radost sledovat.

+0 /-0 | 12.08.2014 16:49

Lubino

Soudě dle pěšcové struktury bych řekl, že to u Davida stačit na výhru nebude. Tipuji 2-2

+0 /-0 | 12.08.2014 16:49

Tadeáš Kriebel

Ve studiu teď ukazují u Carlsena šílenou variantu po 21. ...Se7 22. d6! Dxd6 23. De5!! Vxe5 24. Sxf7+! a finito. Šarič asi vyhraje i jinak, ale jestli najde tohle, tak fakt smekám laugh

+0 /-0 | 12.08.2014 16:44

Jura

to Josef: Tarrasch dycky říkal, že jediný pěšec navíc je záruka vítězství ;-)

+0 /-0 | 12.08.2014 16:34

romison
Ten Ivanchuck je hodne spatnej tady, zase z niceho nic za 3-4 tahy prohraje, uz ponekolikaty
+0 /-0 | 12.08.2014 16:27

Josef

to Jura - No David ještě zdaleka vyhranej není, ale pěšec je pěšec.

+0 /-0 | 12.08.2014 16:27

Jura

David dneska opět fantasticky. Troufám si říct, že David je už vyhranej ;-)

+0 /-0 | 12.08.2014 16:25

Josef

David neúprostně zvyšuje převahu. Nikde zatím žádné větší ohrožení, spíše Zbyněk příjemné plus.

+0 /-0 | 12.08.2014 16:25

ddf

Tak Viktor rovna pozice. David stoji lepe snad to zvladne.

+0 /-0 | 12.08.2014 16:24

Zdeněk Janda

Když David zavěsí, bude to pro nás velká vzpruha. A tlak na Bělorusy. Jen Viktor,aby si zase nenechal čas utéci...

+0 /-0 | 12.08.2014 16:22

pawn

Tak musím s nadějí konstatovat, že Navara má výhodu, Láznička srovnal čas, hráček může bez rizika tlačit a babula nemá sebemenší problém v koncovce. 

+0 /-0 | 12.08.2014 16:12

lmouse

vypada to nadejně!! wink

+0 /-0 | 12.08.2014 16:11

Zdeněk Janda

U Lázni Sc6 také nestojí špatně. Ta diagonála se může v budoucnu hodit...

+0 /-0 | 12.08.2014 15:37

giocozo
Nesýčkuj.
+0 /-0 | 12.08.2014 15:36

verbir

Nechci sýčkovat, ale v tom případě je to technicky zdechlá pozice...

+0 /-0 | 12.08.2014 15:35

giocozo
Jednoduše ho tam nechá a bude dělat jakoby nic...
+0 /-0 | 12.08.2014 15:33

verbir

Co bude Lázňa dělat s koněm na d6? 

+0 /-0 | 12.08.2014 15:31

giocozo
Copak Voloďa, ale Carlsen už s černýma vrazil do soupeře dva floky !
+0 /-0 | 12.08.2014 15:30

Zdeněk Janda

A Voloďa to černými vzal pěkně od podlahy.Stojí pomalu na výhru...

+0 /-0 | 12.08.2014 15:27

rytir

S.Žigalko obětoval riskantně pěšce, je to docela nejasné. Jsem zvědavý, zda obětuje i druhého a udělá rošádu nebo zda zahraje Da7. Nějakou kompenzaci za to má.

+0 /-0 | 12.08.2014 15:26

Zdeněk Janda

ale -30 min , to může hrát roli...

+0 /-0 | 12.08.2014 15:24

Josef

Vlasta má po 15 tazích za černé nádhernou pozici.

+0 /-0 | 12.08.2014 15:21

Josef

Docela by mě zajímalo, co se Davidovi nelíbilo na 17.De2. Myšlenka útoku na c4 je stejná, jen dáma na e2 by stála lépe (mj. třeba kvůli rentgenu e sloupce.

+0 /-0 | 12.08.2014 15:18

rytir

Zatím je brzy dělat z partií závěry, všechny jsou zhruba v rovnováze.

+0 /-0 | 12.08.2014 15:11

giocozo
plzenak - Kým navrhované 19. - Kh8 ? Když by tam měl dvě rovnocené logické možnosti 19.- Ve8 a 19.-De5 po kterých by rozhodně nestál hůř.
+0 /-0 | 12.08.2014 15:10

lmouse

Magnus má zase zdechlou pozici, tak schválně vyčaruje to jako včera?

+0 /-0 | 12.08.2014 15:06

Zdeněk Janda

Ano.O co hůře stojí Viktor, o to lépe David. Bude to napínavé...

+0 /-0 | 12.08.2014 14:57

Josef

Dvid by možná mohl získat pěšce c4 kvůli motivům s Vb8.

+0 /-0 | 12.08.2014 14:56

plzenak

Viktor už zahrál 14...Sxe5. Zbývá mu 3/4 hodiny. Stojí hůře, tady asi budeme rádi za remízu.

+0 /-0 | 12.08.2014 14:55

Josef

Viktor to zahrál celkem rozumně "lidsky", s drobnou nevýhodou. Jinak jeho spotřeba času není o nic horší, než spotřeba soupeřova hráče na 1.desce. A myslím, že jeho starosti na 2.desce jsou o chluo menší než u Bělorusů na 1.prkně.

+0 /-0 | 12.08.2014 14:55

plzenak

giocozo - jenže bílý by do toho opakování nešel. Jak píšu, v té variantě by místo 21.Dg4+? hrál 21.Sc2! s okamžitou výhrou.

+0 /-0 | 12.08.2014 14:50

ddf

Viktor stejne jak vcera. Ach jo. Snad to dopadne lip.

+0 /-0 | 12.08.2014 14:50

rytir

@giocozo: To se mi jeví jako příliš riskantní, protože první dvě naše šachovnice jsou hráči, kteří mají elo kolem 2700, na třetí máme hráče který je kolem 2600, a pak máme odstup. Tudíž fakticky vzato je možné vystřídat hráče jen na 4. šachovnici nebo někoho, kdo by byl zcela z formy. A jedna prohra určitě nedokazuje, že by hráč byl mimo.

+0 /-0 | 12.08.2014 14:49

ddf

Tak Zhigalko na prvni sachovnici zachyboval, tah 13. - c4 je chyba. David zahral hned 14.Ja3 asi to zna. Do toho Davide czech flag.

+0 /-0 | 12.08.2014 14:47

giocozo
plzenak - možná tam dokonce vidí v jedné variantě opakování tahú za bílé a je mu to málo...
+0 /-0 | 12.08.2014 14:47

pawn

Mám nepříjemný pocit, že Viktor Jb5 přehlédl a jen si rychle spočítal, že po Df3 je OK. Jinak spotřeba času na c5 nedává smysl.

+0 /-0 | 12.08.2014 14:47

plzenak

U Davida to vypadá na zisk pěšce.

+0 /-0 | 12.08.2014 14:47

giocozo
Možná budu troufalý, ale po včerejším Viktorovo ,,uvaření,, stálo za to ho nechat odpočívat na poslední kolo, kde by měl s jistotou bílé. Odpočatý Babula by šel dnes také na bílé, pes obranář Hráček by měl černé a po včerejším výkonu by ostudu na poslední desce MP také asi neudělal.
+0 /-0 | 12.08.2014 14:45

plzenak

No, tentokrát Viktor přemýšlet může a musí. Po tom 14...Sb8 přijde 15.Df3 a pak co? Po 15...Sb7 (doporučení compu) hraje bílý jednoduše 16.Sxf6 gxf6 17.d5 s nepříjemným útokem, např. 17...exd5 18.Sd3 c4 19.Sf5 a nyní navrhované 19...Kh8 prohrává, jelikož bílý nejprve zapojí do útoku věž(e) např. 20.Vfe1 Db4? 21.Sc2! s okamžitou výhrou. Takže rozhodně je o čem přemýšlet.

+0 /-0 | 12.08.2014 14:44

Lubino

Psychologický průvodce od Veselého: " Když velmistr přemýšlí hodinu, tak věřtě, že má o čem přemýšlet."

+0 /-0 | 12.08.2014 14:44

verbir

Lázňa by se měl naučit lépe hospodařit s časem. Myslím, že podobné lekce před pár lety absolvoval David.

+0 /-0 | 12.08.2014 14:43

pawn

Jinak Hráček včera a dnes působí bílými strašně moc bez ambicí. Pro tým je to docela zátěž.

+0 /-0 | 12.08.2014 14:42

nvmea
už půlhodinka, to je řízek ten kluk :)))
+0 /-0 | 12.08.2014 14:41

lmouse

David vypadá dobře, bez ohledu na to jak to hodnotí comp, tohle je pro černého nepříjemná pozice

+0 /-0 | 12.08.2014 14:41

pawn

Když se to všechno snaží Viktor teď spočítat, proč strávil nad tahem c5, který stál na začátku, jen 3 min.? Ach jo, to zas budou pro nás nervy. Vyměnil bych to za "bordel na šachovnici" se spoustou času k dispozici. Takhle bude zase časovka a je jedno, že do ní půjde s rovnou pozicí.

+0 /-0 | 12.08.2014 14:40

giocozo
Imouse - Asi zas blicali s Jansou do rána. :)
+0 /-0 | 12.08.2014 14:38

Morphynista

Problém je asi v tom, že v Norsku žádná noc není...

+0 /-0 | 12.08.2014 14:38

pawn

Takže Viktor deja-vu?

+0 /-0 | 12.08.2014 14:36

lmouse

bože zas usnul - co dělá po nocích?

 

+0 /-0 | 12.08.2014 14:35

MaX
:)
+0 /-0 | 12.08.2014 14:31

giocozo
Představoval, nepředstavoval, hlavně musí zahrát jediné Sb8 a ne až za hodinu. :)
+0 /-0 | 12.08.2014 14:29

Zdeněk Janda

Nevím,zda-li si to tak Viktor představoval ...

+0 /-0 | 12.08.2014 14:16

dejf721

Tak dnes pro změnu 4x 1.e4!

+0 /-0 | 12.08.2014 14:11

magdalenka

Rozhodčí Láďa vstoupá vzhůru, kéž i naši kluci!

+0 /-0 | 12.08.2014 14:08

ddf

Lada Palovskej dneska dohlizi na zapas Francie - Cina.

+0 /-0 | 12.08.2014 14:07

Zdeněk Janda

Tak enginy připraveny, palce také, zápas roku začíná...

+0 /-0 | 12.08.2014 14:02

magdalenka

Tak jdem fandit! Věřím, že kluci benzín dotankovali yes

+0 /-0 | 12.08.2014 14:00

HonzaRusnak

A proč nám ten benzín došel? Že by špatně zvolená strategie střídání hráčů?

No nic...Poslední dvě kola rozhodují, takže Češi do toho!!!

+0 /-0 | 12.08.2014 11:40

pushtaq

Plukovníkův komentář je zajímavý, ale nutně subjektivní. S Rumuny jsme měli papírovou převahu a několik lepších, byť různobarevných střelců, s nabušenými Francouzi prd (ok, David měl centralizovaného koně proti černopolnému střelci, čímž Zbyňkovi určitě připomněl jejich slavnou partii... a zkazil náladu: http://ssok.chess.cz/dokumenty/knihy/ukazka6.pdf). Navíc nás Francouzi poslali na hratelné soupeře, takže jsme paradoxně víc ztratili remízou předevčírem.

Editorské okénko: opravte si "neměly". A gratuluji ke třem uvozovkám v sobě :-)

+0 /-0 | 12.08.2014 11:18

Ota Válek

Dnes to bude opět těžký boj. Nezanedbatelnou elovou převahu máme pouze na dvojce, kde však má Víktor černé. Bude třeba jít do rizika, neboť pouze vítězství v dnešním zápase nám může otevřít cestu k úspěšnému umístění. To ovšem hráči i kouč vědí lépe, než kibic s 1. VT:) Držím palce!

+0 /-0 | 12.08.2014 10:47

giocozo
Ano, máme hratelného soupeře, ale osud tomu chtěl, že máme opět bílé, tzn. že odpočatý Babula nejde na bílé, ale má černé se zkušeným Kovalevem. Radši bych viděl s černými Navaru a Hráčka. Chlapi do toho !
+0 /-0 | 12.08.2014 09:53