Jak to dopadlo s Karlem Malinovským

27.09.2020 11:32 | Zprávy

Připomenu jen to, že Karel nenastoupil k poslední partii na MČR proti Davidu Navarovi a tím hrubě ovlivnil tento turnaj a boj o Mistra ČR. Já se ptám, jak to dopadlo? Protože se dočtete, že Karel byl prý napaden a pak se to má řešit a nebo čekám trest.

Zápis ze 146 schůze ŠSČR nám dává tyto informace: 

Kritizována byla též neomluvená absence Karla Malinovského v posledním kole plzeňského MČR, kterou hrubě narušil závěr turnaje. Vyžádané zdůvodnění jeho nenastoupení bylo bráno jako zcela nedostačující. Zahájení disciplinárního řízení s K. Malinovským a ustanovení Disciplinární komise nebylo hlasováním schváleno, nicméně byl schválen záměr o ustanovení nové Etické komise ŠSČR, která by mj. měla jasně popsat standardy chování, vytvořit funkční model osvěty a zároveň vytvořit pružnou strukturu zajišťující, aby tyto standardy byly dodržovány.


https://www.chess.cz/wp-content/uploads/2020/09/Zapis_VV146_overeny.pdf

Našel jsem i jinou verzi a to na stránkách domácího oddílu Karla Malinovského..

Karel z turnaje odstoupil kvůli zdravotním potížím způsobeným fyzickým útokem několika lidí. Následně věc vysvětlil předsedovi ŠSČR, který jeho omluvu přijal.

http://sachy.slavia-km.cz/2020/09/26/komentar-k-problemu-na-mcr-v-plzni/

Dočteme se, že K.Malinovský hrubě narušil závěr turnaje, ale že se komise neshodla ke svolání disciplinárního řízení. Na druhý stránkách se dočteme veřejného obvinění, že měl Karel Malinovský zdravotní problémy způsobené fyzickým útokem několika lidí.


Vzpomínám si jak Vojta Plát byl potrestán za zprávu, která byla soukromá. Která byla zveřejněná a která nikoho nepoškodila, protože se nic z toho, co se ve zprávě psalo nestalo. Dokonce se dá pochybovat, jestli co napsal Vojta, bylo myšleno vážně a nebo ne. Tady se sešla STK a vyměřila Vojtovi trest zákaz reprezentovat. 

Myslím si, že tady by se měla disciplinární komise sejít. Mateřský oddíl veřejně píše, že byl Karel napaden. Pak by mě zajímalo kým a jak se to bude řešit. Jestliže toto není pravda, zajímá mě proč se tento případ neřeší a jiné řeší. Komise se mohla sejít, mohla vyhodnotit co se stalo a říct veřejnosti jak to vidí. Neříkám kdo nese vinu, říkám že otázky bez odpovědí jsou špatným příkladem.

Čekal jsem jasnou odpověď a dostal jsem mlhu bez odpovědi. Nezlobte se na mne, ale to není fér.

Nechám na vás, jak vy to vidíte? Bylo správné jak se zachoval Karel? Bylo správné řešení, které udělal ŠSČR a co říkáte na to, co píše oddíl, kde hraje Karel Malinovský?

 Petr Koutný

fotky jsou použité ze stránek: skdruras a nss.cz

116x 9582x Petr Koutný
Fotogalerie
Komentáře (116) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
ciki333

N.Očník. "tak co, vraždil v Německu, dobrý je to, to se může, do toho nám nic"

 

Ohrazuji se proti Vámi vyfabulovanému výroku, zejména pasáži "dobrý je to, to se může."

Nemůže. Odsuzuji zločiny spáchané občany i v cizích zemích. Nepociťuji kupříkladu sebemenší lítost nad českými drogovými dealery, kteří hnijí za nelidských podmínek v thajských žalářích.

Zřejmě mě, pane Očníku, považujete za debila non plus ultra, ale zdání někdy klame. Pochopitelně Váš příměr s vyděděných synem je logicky správný, zde v žádném sporu nejsme. Nicméně na "kauzu Plát" moc nepasuje. Dle Vašeho uvažování by totiž po SŠZ měly i další Svazy, v jejichž zemích (Česko, Polsko, Německo, Island...) hraje ligové soutěže, odebrat Vojtovi licenci. Asi i Vy, tak nějak intuitivně cítíte, že toto by bylo hodně tvrdé. Připouštím, že některým lidem by se líbilo, kdyby si Vojta nemohl zahrát blicák ani v Pleteném Újezdu. Trest má být přiměřený, nikoliv likvidační.

+0 /-0 | 29.09.2020 21:02

N. Očník

Ciki: opravdu nechápete, že když například reprezentant ruska v biatlonu, někoho úmyslně přejede autem v Německu, že ruský biatlonový svaz může říc "hmm, tak svoje si v německu sice odsedí, ale takového borce v našem svazu nechceme, toho vyloučíme!" ...?

za vás je to "tak co, vraždil v německu, dobrý je to, to se může, do toho nám nic" :D

(a tím nesrovnávám případ Vojty Pláta, jen tu logiku použitou v tom výroku: GM Plát spáchal přestupek na Slovensku, SŠZ ho potrestal. Nevidím jediný rozumný důvod, proč by se aférou měl zabývat ŠSČR.  )

o tom, že jednu osobu nelze na jeden čin trestat 2x ... to přeci vůbec neplatí v zájmových organizacích, jakou je třeba šachový svaz. absurdně pletete dohromady trestně právní vztahy a zahrádkáře.

To by podle stejné logiky nešlo ani říc "synu, zabil jsi sice svou maminku, vraždu sis odseděl, a já tě teď nesmím vydětit, protože to by byl druhý trest za stejný čin" ...

z vašeho pohledu na svět a uvažování je celkem vidět proč ten příklon k rusku a číně :D

+0 /-0 | 29.09.2020 17:41

Agent Voňavka

Jinak Brazino...mne byl hotel a cely vedeni ukradeny, ale kdyz me zacli jebat za to, ze nemam rousku(jsem ji nekde ztratil a nahradni nemel), tak jsem jen reagoval, ze mam koronu i rousky v p***. Muzu za to, ze jsou lidi ovce a nechaj se ovlivnit? V unoru by to nikdo neresil. Sere me, ze se musim podridit srackam, ale taky doufam, ze to brzo odezni, protoze kdyz vidim, jak z toho harasi i mymu tatovi, tak prestavam mit iluze i o rannim chcani do misy, ze je mozna lepsi si k tomu hacnout jak nejakej buzerant.

+0 /-0 | 29.09.2020 00:50

Agent Voňavka

A pustte si Novu, je tam v necem trosku sracka film, ale jinak muj oblibenej. Je potreba vypnout po Pardubicich.

+0 /-0 | 28.09.2020 23:47

Agent Voňavka

Kavarniku, ty blbecku...psal jsi o bitce s nekym mimo sachy. A Druide...srovnavas jabka s hruskama a navic kdyby nebyly v rybnice ryby, tak si je rves do prdele. Takze asi tak.

+0 /-0 | 28.09.2020 23:44

Druid.Panoramix
ciki333 - takhle to asi nefunguje. Čistě hypoteticky bych na Slovensku ukradl milion euro, SŠZ by mě potrestal zákazem účasti na 3 roky, bych byl jednou potrestán a tím pádem by na mě už nemohly orgány činné v trestím řízení? :o) Jestli on to SŠZ nemyslí takto: za problémy při posledním kole byl GM Plát potrestán nemožností účasti v soutěžích družstev a preventivně byl dán na black list lidí, kterým se nedoporučuje účast v turnajích jednotlivců, takže pokud se přihlásí do turnaje jednotlivců tak pořadatelé ho v souladu s tímto doporučením SŠZ odmítnou - nepůjde o trest, ale jen oddíl bude respektovat preventivní opatření svazu, protože......
+0 /-0 | 28.09.2020 22:12

ciki333

28.09.2020 21:28 | david brazina

Tak stupidní to rozhodně bylo, o tom žádná...Ale chtěl jsem poukázat na jinou věc. Čistě hypoteticky...Kdyby podnapilý Vojta místo řádění v hotelu vykradl benzinovou pumpu, čekal by ho v případě dopadení a usvědčení soud a následný pobyt v nápravně výchovném zařízení Slovenské republiky. Tím, že by se dopustil zločinu na území cizího státu, by logicky spadal pod tamní jurisdikci. České úřady by se Plátem nezabývaly. S přečinem výtržnictví je to (nebo mělo by být) identické. GM Plát spáchal přestupek na Slovensku, SŠZ ho potrestal. Nevidím jediný rozumný důvod, proč by se aférou měl zabývat ŠSČR. Znovu opakuji, za jeden přečin (zločin) nelze osobu trestat 2x.

+0 /-0 | 28.09.2020 21:52

xdavx x
Ciki, a? Nejde o přístup svazu? Bych chtěl vidět místní hrdiny, kdyby proti nim někdo vyskakoval v hotelu. Tohle je pro mě vrchol ubohosti.
+0 /-0 | 28.09.2020 21:28

Pražský kavárník
Zajímavé. Pan Plát tvrdí, že se s nikým nepral, a po pár dalších příspěvcích tady čteme oběžník slovenského svazu, že se porval přinejmenším dvakrát. Nerozumím tomu. Stejně tak je zajímavé, proč se pod článkem o panu Malinovském najednou diskutuje o panu Plátovi.
+0 /-0 | 28.09.2020 21:16

ciki333

28.09.2020 20:44 | david brazina

Davide, inkriminovaní američtí plavci se dopustili "falešného nahlášení zločinu a ničení majetku," což je v Brazílii trestný čin. Vojta nebyl z ničeho slovenskou policií obviněn. Klasifikoval bych to tak, že se dopustil přečinu výtržnictví pod vlivem alkoholu. Imho nelze člověka trestat 2x za jeden prohřešek. SŠZ již svůj ortel na Vojtou vynesl. Martin Petr se v tomto případě rozhodl správně, když reagoval slovy: "Pokud jsi nebyl pozitivne testovanej na drogy, tak mě to nezajima."

PS. Dostal mě výrok šéfa USOC Scotta Blackmuna: "Chování těchto sportovců je nepřijatelné a nereprezentuje hodnoty týmu USA."

Co jsou ty hodnoty USA? Bombardování bezbranných civilistů v Bělehradu? Napadení suverénního státu Irák pod fiktivní záminkou vlastnění ZHN?

 

+0 /-0 | 28.09.2020 21:13

xdavx x
Ciki, no nevím. https://sport.aktualne.cz/olympijske-hry/americky-olympijsky-vybor-se-omluvil-brazilcum-za-chovani-pl/r~e84be00c65f511e6a77e002590604f2e/ tak si myslím, za reakce našeho svazu by měla být obdobná. Vůbec nachapu jak toto někdo může bagatelizivat. A
+0 /-0 | 28.09.2020 20:44

Petr Koutný

a gty jejich termíny  na výběrové řízení...které si pánové vyhrávají sami..:) 

Tak ako napríklad termín konkurzu na správcu Learning chess , ktorý vzhlásila TMK komisia, ktorá NEEXISTUJE. Táto zákazka s dobou výkonu min. 1 rok bola vyhlásená 30.8.2020 s dátumom uzávierky konkurzu 7.9.2020 !! A toto samozrejme schválil nikto iný , ako samotný VÝKONNÝ VÝBOR SLOVENSKÉHO ŠACHOVÉHO ZVAZU, ktorý už tretí rok vedie prezident Gregor . Uź tretí rok robia podvody, s Prípevkom uznanému športu ,s konkurzami , s výberovými konaniami a manipulujú kontrolnú činnosť.
+0 /-0 | 28.09.2020 20:44

Petr Koutný

Kdo chce číst o praktikách vedení slovenského šachového svazu....doporučuji https://www.facebook.com/%C4%8Co-je-nov%C3%A9-v-slovenskom-%C5%A1achu-111104147002547

Je to o stále divokých výběrových řízení, o tunelování rozpočtu, o přihrávání si zakázek a je toho mnohem víc....Pak ti stejní lidi moralizují..:) Je to celé k smíchu....Ještě že se blíží volby, pak snad bude líp:) Petr 

+0 /-0 | 28.09.2020 20:41

Agent Voňavka

HvW: v klidku, ja navrhoval dozivotni distanc a nechtej mi vyjit vstric...

+0 /-0 | 28.09.2020 20:41

Agent Voňavka

Ciki, ja na Slovensku hral vicemene zadarmo, jen kvuli parte a dobrymu piti. Normalni clovek by za ty drobny ani nevstaval. Vyhoda trojkola byla, ze se hralo hned po polske extralize a ze to z Krakowa nebylo daleko.

+0 /-0 | 28.09.2020 20:39

HumphreyvanWeiden

Tak to je pravá sicilská vendeta. Na Slovensku vládnou opravdu drsné poměry. Brrr...

+0 /-1 | 28.09.2020 20:37

ciki333

To, že ŠTK SŠZ požaduje zrušení licence, které by neumožnilo nominovat GM Pláta do družstev ve slovenských soutěžích, chápu. Vojta svým extempore poškodil "dobré jméno" tamní šachové extraligy. Délka trestu za tuto klukovinu - zastavení činnosti na tři roky - se mi ovšem jeví neadekvátní. Ke splnění výchovného efektu by postačilo, řekněme, 18 měsíců. Ztráta finančních prostředků bolí sama o sobě...Cílem trestu by ale neměla být existenční likvidace hříšníka, nýbrž jeho náprava.

Nerozumím dost dobře této pasáži:

"Športovo-technická komisia Slovenského šachového zväzu žiada usporiadateľov súťaží jednotlivcov, aby v zmysle článku 5.4 Súťažného poriadku jednotlivcov neumožnili p. Vojtěchovi Plátovi štart v týchto súťažiach."

Jak spolu souvisí soutěže družstev a jednotlivců? V open turnajích, i kdyby se konaly na Marsu, reprezentuji pouze sebe. V tomto případě SŠZ překročil své kompetence. Jakým právem přikazuje pořadatelům, komu umořnit, resp. neumožnit start? Tyto totalitní praktiky dobře ilustrují prohnilost činovníků SŠZ v čele s ruským mafiánem.

+0 /-0 | 28.09.2020 20:24

Agent Voňavka

Dnes byl v BBV záznam z Pardubic. Neviděl to někdo? Prý jsme tam byli s předsedou, tak kdyžtak v 1:15 opakovačka. Bohužel v 10 zavíraj v hospodě...

+0 /-0 | 28.09.2020 20:23

HonzaSvatoš

Ke kauze Vojty Pláta a závěru slovesnké extraligy tu je:

https://www.chess.sk/files/dokumenty/Extraliga2019-20,Spravodajca7-oprava+doplenie.pdf

odstavec na straně 6.

+0 /-0 | 28.09.2020 20:14

xdavx x
Wolf, morální kázání? Jako fakt? :D to se fakt nedá :D
+0 /-0 | 28.09.2020 20:11

Agent Voňavka

Jinak Rusky šachistky nejsou vůbec špatný, např. loni v Pardubicích byla jedna moc hezká :))))

+0 /-0 | 28.09.2020 20:08

Agent Voňavka

Pokud jsou ty hrby zepředu a nejsou úplně jako Mt.Everest a K2, tak je to v pořádku :-)

+0 /-0 | 28.09.2020 20:06

Petr Koutný
Re Krolop.... Nemažu komentáře, smazal jsem jen jeden a ten byl hodně vulgární. Jinak nemažu nic a když to půjde nebudu mazat nikoho. Nejsem soudcem, nejsem hlídač diskuze. A mimochodem mě ten komentář pobavil. Petr
+0 /-0 | 28.09.2020 19:42

Krolop

Já jsem za svůj, asi už nepříliš krátký život zažil mnoho různých svazů. Zajímavé je, že žádný nebyl bez chyby. I ten Sovětský svaz měl své chyby, ale byl alespoň veliký s obrovskou řadou skvělých šachistů. Já bych fakt nerad tento web bulvarizoval, ale s přihlédnutím k příspěvkům Vojty Pláta, musím uvést, že Rusky jako milenky nejsou vůbec špatné. Dokonce mám pocit, že lepší než Polky. Nevím, slepou a hluchou ženskou jsem nikdy neměl, ale už tenkrát na vsi se u nás říkalo, že nejlepší milenka je ta hrbatá. Ťukneš jí do čela a sama přiráží!

Omlouvám se za nevhodný příspěvek, který může být právem smazán.

+0 /-0 | 28.09.2020 19:39

dave

Ad: 28.09.2020 18:37 | Vojtěch Plat: "Závist není zlá, zlá je nepřejícnost" (Jan Werich)

+0 /-0 | 28.09.2020 19:30

Agent Voňavka

Petře, já slovenský svaz nekomentuju, netýká se mě to. A druhý Petře: ženský vždycky nějaký budou, víš jak.U mě je důležitý, jak moc slepá a hluchá je. Čím víc, tím líp. Pro ni samozřejmě :-)

+0 /-0 | 28.09.2020 19:23

Agent Voňavka

http://chess-results.com/PartieSuche.aspx?lan=5&id=50023&tnr=530507&art=3

Doporučuji k přehrání 4.kolo a partii Plát - Polák. Zahrál jsem to podle Štěpána Žilky a to by si zasloužilo od Štěpána širší rozbor. To, že jsem laxní v propočtu a zahraji Kc5 místo Ke5, to je na kulku mezi oči, ale nedá se svítit. Takto vyhodit pět bodů do ela zamrzí, ale zase třeba ve třetím kole týmů jsem měl kliku jak prase, takže v tomhle je rovnováha nějak zachována :-)

 

 

+0 /-0 | 28.09.2020 19:19

Krolop

Jo, GM Plát má nadání od samotného Pána Boha! S tím se rodí strašně málo lidí. Je jen otázkou, jestli své nadání rozpustí v alkoholu, který je stejně lákavý, opojný jako mladá pěkná děva. Jen je asi více opojný, falešný i zrádný a navíc lépe dostupný!

+0 /-0 | 28.09.2020 19:16

Petr Koutný
Re Vojta- líbí se mi morální kázání Slovenského šachového svazu. To jsou ti stejní lidí co nemají ještě schválený rozpočet na tento rok? To jsou ti stejní lidí, kteří vyhlašují výzvy na pořádání akcí se štědrou dotaci svazu, jen zapomínají říct, že ten e-mail kam se výzvy posílají je jaksi veřejný pro celé vedení a když kdokoliv z vedení chce danou akci pořádat, pak si prvně přečte konkurenční nabídky a pak podá nejlepší nabídku? To jsou ti stejní lidí co prohrají příští volby? Nespokojenost na Slovensku je tak velká, že cokoliv dělají a říkají je k smíchu. To jsou ti praví co mluví o morálce.. Petr
+0 /-0 | 28.09.2020 19:11

Agent Voňavka

Jc6 hraju v blickách. Tématická oběť kvality na e3 byla dobrá, ale pak místo De7 mám jít Db7...Jáchym je velký talent a měl jsem k němu respekt. Doufám, že ta remíza ho nakopne k dalšímu tréninku. Dle stylu šachu v něm trochu vidím sebe za mlada, tak ho snad nezkazí děvky, gembl a chlast tak jako mě. Mimochodem díky tomu zákazu dostane Jáchym šanci v druhé slovenské lize místo mě.

+0 /-0 | 28.09.2020 19:11

ciki333

GM Plát je fajn kluk, který nenudí...Ale dokud se nenaučí pořádně teorii zahájení, nelze ho považovat za vynikajícího velmistra. Viz partie z Pardubického openu s prepubertálním J. Němcem (*2008)

https://chess24.com/en/watch/live-tournaments/czech-open-pardubice-2020/8/1/5

Takto zprasit KID už v 6. tahu (...Jc6?) se hned tak nevidí. Hůře by nehrál ani Semod...

Teď se obracím přímo na tebe, Vojto. Studej výuková videa Petra Koutného. Dále si nezapomeň koupit

Online zahájení (říjen/október): koupit můžete zde: 

Online zahájení - https://form.simpleshop.cz/gL99/

GM Cvek: "Začínáme s královskou indickou za černého. Zvu vás tímto na bájnou pouť královské indické. Chtěl bych vám kompletně ukázat toto skvělé zahájení a vlastně tak vyřešit "problém" tahu 1.d4."

Tohle, Vojto, nepropásni. Robert "KIDa" v podstatě točil kvůli tobě...

+0 /-0 | 28.09.2020 19:04

Agent Voňavka
Športovo-technická komisia Rozhodnutie o podnete riaditeľa extraligy, organizátorov záverečného trojkola extraligy a funkcionárov SŠZ ohľadom správania účastníka tohto trojkola p. Vojtěcha Pláta (CZE, FIDE ID 325740) Výrok: Športovo-technická komisia Slovenského šachového zväzu konštatuje, že v Spravodaji č.7. riaditeľa ECo-C extraligy je opísané aj správanie p. Vojtěcha Pláta, ktoré bolo nezlučiteľné s požiadavkami na účastníka športového podujatia stanoveného Pravidlami FIDE, Stanovami SŠZ, zásadami slušného správania a platným Opatrením Úradu verejného zdravotníctva Slovenskej republiky. Toto správanie bolo potvrdené organizátormi podujatia, prítomnými účastníkmi záverečného trojkola a zaregistrované aj personálom SOREA Hotela Hutník a ostatných hostí. Športovo-technická komisia Slovenského šachového zväzu v záujme, aby menovanému zabránilo v budúcnosti opakovať podobné nevhodné správanie, žiada Licenčnú komisiu SŠZ a Matriku SŠZ, aby zrušila resp. nevystavila žiadne licencie, ktoré by umožnili p. Vojtěcha Pláta uviesť do súpisiek družstiev v súťažiach na Slovensku (riadených SŠZ resp. KŠZ). Športovo-technická komisia Slovenského šachového zväzu žiada usporiadateľov súťaží jednotlivcov, aby v zmysle článku 5.4 Súťažného poriadku jednotlivcov neumožnili p. Vojtěchovi Plátovi štart v týchto súťažiach. Športovo-technická komisia Slovenského šachového zväzu navrhuje Výkonnému výboru Slovenského šachového zväzu, aby trvanie opatrení uvedených v bode 2 a 3 stanovil minimálne na 3 roky od nadobudnutia účinnosti. Športovo-technická komisia Slovenského šachového zväzu navrhuje Výkonnému výboru Slovenského šachového zväzu poslať Šachovému svazu České republiky informáciu o správaní pána Vojtěcha Pláta. Odôvodnenie: a) Riaditeľ súťaže, organizátori a priami účastníci trojkola extraligy vymenovali viaceré prejavy p. Vojtěcha Pláta, ktoré narušili priebeh súťaže zvlášť nežiaducim spôsobom - opakované vyrušovanie hlučným rozprávaním pred hracou miestnosťou počas kola pod vplyvom alkoholu - vulgárne vyjadrovanie, urážanie všetkých naokolo, obťažovanie iných hostí hotela (pravdepodobne aj nešachových) - odmietanie nosenia rúška, odmietanie rešpektovania prevádzkarky, pričom hrozilo, že zavolá políciu - fyzický incident minimálne s dvomi účastníkmi podujatia vyvolaný provokáciami p. Vojtěcha Pláta - rozbíjanie pohárov na terase Hotelového komplexu, kde prebiehalo podujatie ŠTK SŠZ konštatuje, že dokumenty SŠZ (SPD, Stanovy, Prestupový poriadok) nestanovujú postup voči zahraničným účastníkom súťaží riadených Slovenským šachovým zväzom. ŠTK SŠZ považuje konanie p. Vojtěcha Pláta za také hrubé porušenie akýchkoľvek aj nepísaných zásad slušnosti a morálky, že nehodlá umožniť p. Vojtěchovi Plátovi, aby mal možnosť podobné správanie opakovať na akejkoľvek inej akcii Slovenského šachového zväzu. K tomu existuje na základe aktuálnych dokumentov postup v zmysle Prestupového poriadku (nevydanie licencie zahraničného hráča) a Súťažného poriadku jednotlivcov (odmietnutie účasti hráča na podujatí). Proti tomuto rozhodnutiu ŠTK SŠZ je možné sa odvolať na Arbitrážnu komisiu do 14 dní od doručenia tohto rozhodnutia. V Liptovskom Hrádku 16.9.2020 Karol Pekár, predseda ŠTK SSZ
+0 /-0 | 28.09.2020 18:55

Agent Voňavka

A jeste bych dodal, ze Slovaci chteli poslat na svaz zpravu o tom, co jsem vyvadel. Martinu Petrovi jsem tuto informaci podal a dodal, ze to preci nema s ceskym svazem nic spolecneho. A Martinova odpoved? "Pokud jsi nebyl pozitivne testovanej na drogy, tak me to nezajima." Tak to muzou jeste zkusit poslat na Fide. :-)

+0 /-0 | 28.09.2020 18:41

Agent Voňavka

Ja klidne priznam, ze se chovam jak hovado a ze neni v poradku, kdyz se napiju. Vyvolavam konflikty a eticke chovani je mi cizi. Na slovenske extralize jsem se nezachoval nejlepe, ale narozdil od Malinovskeho se nemam duvod na neco vymlouvat. Trest na Slovensku beru s klidnym svedomim a ani neplanuji se vuci nemu odvolat. O to usiluje jen muj klub, za coz jsem jim vdecny a ukazuje to, ze o me stale nekdo stoji. Vytahovat na nekoho spinu z minulosti je domenou ceskych anonymu. Premysleli jste nad tim, co k tomu lidi vede? Zavist, skodolibost? Sam nevim. Jde jen o to, ze o nekom se to rozsiri verejne, o nekom se to vi jen v uzkem kruhu. Ale ze by tu byl nekdo naprosto neposkvrnen, o tom silne pochybuji. 

+0 /-0 | 28.09.2020 18:37

Krolop

Semode, proč bychom měli litovat GM Cveka? Kritika je dobrá věc, pokud není jen ubohá!

+0 /-0 | 28.09.2020 18:36

Semod

Wolf sorry: GM Cveka politujme a IM Malinovského pranýřujme - tak je to OK ?

+1 /-0 | 28.09.2020 18:28

Krolop

Inu, nenajde se člověk ten, jenž by se zavděčil lidem všem. Domnívám se, že by tento web nikterak nezchudl, kdyby přišel o několik málo svých "hrdinných" kritiků! Z Vojty Pláta se často a zbytečně dělá něco, někdo, čím myslím ve skutečnosti není! Ano, je to náš šachový reprezentant, který se chová poněkud odlišně, nekonvenčně, třeba ve srovnáním s Davidem Navarou. Ale já, stejně tak, jako fandím slušnosti a umění Davida Navary, rovným dílem fandím, poněkud odlišnému typu, ale vynikajícímu šachistovi - Vojtovi Plátovi. Ano, Vojta je borec, který svojí nekonvenčností dokáže obohatit i zdejší diskuzi. Rozhodně není žádnou přísadou koření, jak  tu někdo tvrdí a moc si přeje, aby tomu tak bylo.

+0 /-0 | 28.09.2020 18:18

Semod

Wolf: děkuji za vyčerpávající odpověď a šetřete síly - nejhorší je vyhoření.

+1 /-0 | 28.09.2020 18:16

Petr Koutný
Re Druid- těší mě dnes úsměv mě dcery, teda užívám si den s rodinou a to o čem píšete je v dnešním dnů pro mě opravdu nepodstatné. Petr
+0 /-0 | 28.09.2020 18:13

Druid.Panoramix

2/ S kořením se musí opatrně, řekl bych jako s oním pověstným šafránem, dáte ho do jídla více a z lahodné krmě se stane nekonzumovatelný blivajs a to jistě nechcete. Některé věci je třeba nechat spát a doopravdy se v tom nehnípat, neudělal to VV ŠSČR a podle mě dobře věděl proč. Njn, on tu sledovanost přeci nepotřebuje.... já pořád nedoceňuji, že i negativní komenty a reklama jsou komenty a reklama a to se vyplatí, sklopit ušiska, přemoci se pomyslet si něco o místech, kde záda ztrácí své slušné jméno když přecházejí v nohy. :o))

Jen mi je v kontextu tohoto serveru líto GM Cveka, který se tady prezentuje tou poctivou šachovou prací - a naplno splňuje tu šachovost tohoto serveru. Snad jen trošku popracovat s tou češtinou a bude to ideální, i když tady chápu, že ne každý je profesorem češtiny. Děkuji GM Cvekovi, že ukazuje tu profesionálně šachovou stránku NŠS.

+0 /-0 | 28.09.2020 18:11

Petr Koutný
Re Semod - dnes dva články, včera, zítra zas. Jednou jsem se zajímal jak to dopadlo a díky tomu je vše špatně? Co mám k tomu říct.. Opravdu nevím, Petr
+0 /-0 | 28.09.2020 18:10

Semod

Pane Koutný, pochopil jsem správně, že Vaše zpětná vazba na příspěvky z 14:13 a 14:38 = 0 ?

+1 /-0 | 28.09.2020 18:01

Druid.Panoramix

Stálé zdraví vespolek, tedy povím Vám, že je to tady jako v těch pověstných "alejích" v Kersku. :o))

Vojta Plát - osobně nic proti Tobě, ale Ty jsi ještě nepochopil, že jsi se stal součástí koření? Tedy přísadou do Nového šachového serveru, podle mě spíše bulváru hrubého zrna, takže se nediv v jaké podobě se Tvoje záležitosti prezentují. A bude hůř..... :o))

Kamile Miháliku - važte slova, která vyřknete, já jsem se od rána v podstatě nezastavil, ale na druhou stranu mám mrazáky nabouchané zvěřinou a až dopíšu tento koment, tak se pustím do čištění hub a jejich krájení na sušení. Holt, někdo řeší šachový server, někdo zabezpečení vlastní rodiny. Pan Hynek to napsal svůj názor, jak se mu situace jeví, dotaz adresoval na pana Cveka, který mu odpověděl, takže Vaše vyskakování jako čertíka z krabičky nechápu. Anebo si myslíte, že se pan Cvek nedovede bránit sám a je třeba ho podpořit, nejlépe tím, že budete urážet další lidi? Víte, já se už nedivím, že na Vás někteří lidé reagují negativně až vulgárně, ale Vy si to evidentně chcete dělat ještě horší..... je to Vaše volba, ale takto serveru moc nepomáháte, i když Vy jste evidentně přesvědčen, že ano, viďte? :o))

Petře Koutný - už chápete, co jsem myslel slovem "bulvár"? Anom ty smyšlenky, spekulace, polopravdy.... jasně, vidím Vás, jak se tetelíte blahem, jak se to rozproudilo ... přes 4.000 kliknutí ( a další ještě přibydou,že) a 69 komentářů, to je radost. :o)) Já pořád žiji v to, že by to měl být především šachový server, plný informací o šachových turnajích, plný článků renomovaných šachových hráčů ( nejenom GM), se spoustou informací ze zákulisí turnajů o hráčích a zajímavých partií, novinek v zahájení a podobně. A tím pověstným kořením mohly být historky o těch vemistrech a mistrech světa, kteří už nejsou mezi námi, ale jejich odkaz je věčný ( mmch, ten Michail Tal se Vám povedl a komenty v diskuzi to pozvedly ještě o level výše - díky ciki333. :o))

+0 /-0 | 28.09.2020 17:58

Krolop

Já obecně nemám žádnou chválu rád.  Chvála jako taková, je většinou falešná (pokud se zrovna nejedná o samochválu), ale malokdy nezištná. Pan Koutný, jak vidno, má jisté kritiky, ale z mého pohledu dělá minimálně dobrou a hlavně prospěšnou práci, pro šach i pro šachisty! Pan Cvek je samozřejmě mistrem svého řemesla, toho netřeba chválit, ale ctít! Kritizovat a poučovat umí každý lempl. A to bohužel, především. Tato bohatá diskuze mě, ve své podstatě, velice příjemně pobavila! Zato, dík!

+0 /-0 | 28.09.2020 17:57

Petr Koutný
Re Hynek... Já utratil v životě spoustu peněz. Mnohem víc vydělal a zase utratil. Ale v životě pochopil, že jsou věci které si za peníze nekoupíš. Snad spokojený s odpovědi. Petr
+0 /-0 | 28.09.2020 17:57

hynek
Pane Cveku dekuji za odpoved,ale i tak jste nefer. Ještě dotaz na p.Koutneho. Proslycha se ze jste pred lety, zmizel do Anglie, protoze jste utratil penize zamestnavatele. Je to pravda? Bulvarni dotaz který sem ale zapadne. Predem dekuju za odpoved.
+0 /-0 | 28.09.2020 17:51

Petr Koutný
Vojta to teda vyzradil :) a je to venku.. :)
+0 /-0 | 28.09.2020 17:50

Agent Voňavka

A pribeh z polske extraligy je uz vseobecne znamy, ja ho mel jako prvni z druhe ruky a brecel jsem smichy. Nejsmutnejsi na tom vsem je, ze slecna si na Stepana hacla, rozvlnila boky, ale kocour v troube z toho nebyl...fakt draha navsteva vecerniho Krakowa...

+0 /-0 | 28.09.2020 17:31

Kamil Mihálik
Hynek Hynek každý tuna váľa gule :D Za R. Cvekom, či za P. Koutným je vidieť prácu. Či tie šachové akcie, čo robia nie sú žiadna aktivita?Neviem, odkiaľ berú títo ľudia toľkú energiu a čo za to majú? Skoro nič, nielenže všetko je skoro zadarmo, ale musia do toho vrážať vlastné peniaze. Nezáviďte im toľko peniažkov, to čo ziskajú z tých reklám tak vrazia do iných zaujímavých projektov.
+0 /-0 | 28.09.2020 17:25

Semod

Petan: absolutní souhlas s těma holkama - pravděpodobně rozpačitěji budou  talenti vstřebávat příspěvek Pražského kavárníka z 9:17 - který jde jak to vypadá wolfovi trochu proti srsti. A co na to talent ? - čas ukáže, ale někdy příklady  táhnou. Nicméně bez ironie - za příspěvek Pražskému kavárníkovi dik.

+1 /-0 | 28.09.2020 17:24

Agent Voňavka
Libi se mi ty prekrouceny informace. Penize na cestu jsem si dal k V. Zwardonovi prave proto, abych je tam nepropil. Rval jsem v sale na Malinovskyho, ze je curak, coz je, akorat to nikdo neumi rict na plnou hubu. A z Tater me mel vezt Honza Krejci, ale byl jsem jak delo, tak se na me vykaslal. A s Jardou Buresem za 25€ do Brna, to muzu jet pendolinem a vyjde to na stejno, ale oproti autu Jardy je to all-inclusive. Po nikom jsem tam prachy neloudil, s hosty hotelu se nebil, zadna policie neprijela, jen nejaci dva Cesi volali hygienu na personal hotelu(kdopak asi?)Jo a doma jsem byl po desate vecer. Takze kdyz uz tu pisete "zaruceny" informace, tak aspon pravdive, dekuji.
+0 /-0 | 28.09.2020 17:20

Robert Cvek
hynek: Co jsme dělali celý rok? Určitě hodně. Myslím si, že té šachové práce je pěkné kvantum. Na zahradě venku je to horší, na baráku ještě větší tragédie. Nějak teď nevím pane Hynku jak na to reagovat, ale doufám, že to děláme pro lidi... .Nestydím se a přeji Vám hezký den.
+0 /-0 | 28.09.2020 17:07

Petr Koutný
Zdravím tě Hynku. Děkuji za motivaci. Budeme ještě lepší:) Petr
+0 /-0 | 28.09.2020 16:56

Petan

Semod: Mladí talenti, kteří se chtějí na internetu dozvědět něco o holkách, si již určitě našli dostatek obsahově bohatších zdrojů informací, než je NSS. Polské holky za 2 výplaty jejich duševní rozvoj těžko nějak negativně zasáhnou.

+0 /-0 | 28.09.2020 16:50

hynek
Dotaz na redakci a pana Cveka. Pred rokem tady p. Cvek psal, jak bude vsechno super, letos to pisete znovu. Co jste delali cely rok,ze to jeste neni super? Pane Cveku vazil jsem si vas, ale zklamal jste me. Jste stejny hochstapler jako p. Koutny. Pisete,ze to delate pro lidi. Opravdu pro lidi nebo pro zisk z reklam? Nestydite se ani malicko?
+0 /-0 | 28.09.2020 16:48

xdavx x
Semod: ty kašpárku :D
+0 /-0 | 28.09.2020 16:01

ciki333

28.09.2020 14:13 | Semod + wolf

"Desetiletý Vašek Finek určitě číst umí - a možná, že někteří o málo starší se už nemohou dočkat toho příběhu z Polske extraligy o těch holkách."

Desetiletý Vašík nechť si čte reporty na stránkách ŠSČR a neleze na weby určené dospělým. Nemíním se zde ve svých projevech jakkoliv omezovat kvůli dětičkám. Ty mimochodem tvoří stěží 1% zdejších čtenářů. Doporučuji Petru Koutnému zvážit, zda by nebylo vhodné omezit věkovou hranici umožňující přístup na "nový šachový server" od 15 let.

PS. Stručně, dětičky ať si trhnou nožičkou...Pohádky ovčí babičky naleznou na jiných platformách.

+0 /-0 | 28.09.2020 14:38

Semod

@wolf: dovolím si zaspekulovt - co když koření tohoto webu začne, nebo už zajímá mladé talenty, kteří se začínají pohybovat ve vyšší šachové společnosti - desetiletý Vašek Finek určitě číst umí - a možná, že někteří o málo starší se už nemohou dočkat toho příběhu z Polske extraligy o těch holkách. Ano pane Koutný s Vámi to tady opravdu žije. J.Domes

+1 /-0 | 28.09.2020 14:13

xdavx x
Krolop. To i svobodník Halík :)
+0 /-0 | 28.09.2020 13:30

Petr Koutný

Zaplji - odpovím na oba komentáře. Nastavování techniky pro simultánku s panem Jansou máme v plánu dnes večer. Ještě váhám jestli máme dát tu simultánku dle plánu zítra a nebo až za měsíc. K druhým ligám....nevím jestli mám dost sil vypsat tady všechny ldruhé ligy, všechny týmy....Ta první liga už byla mazec....Nevím jestli bych dal všechny druhé ligy..:) Petr 

+0 /-0 | 28.09.2020 10:24

Zaplji

Take se tesim, az Petr Koutny napise clanek Druhe ligy pred startem a zhodnoti sance druzstev v jednotlivych skupinach!

+0 /-0 | 28.09.2020 10:22

Zaplji
Vložte obsah
+0 /-0 | 28.09.2020 10:20

Zaplji

Kdy bude simultanka s gm Jansou?? Dekuji

+0 /-0 | 28.09.2020 10:19

Krolop

Život jako takový, opravdový i šachový, potřebuje veselé historky, veselé šachisty i veselé šachy. Chlap, který je mladý a zdravý, občas nejaký menší malér asi přitahuje a snad i potřebuje. Život a ani šachy naštěstí nejsou jenom o korektnosti a nevábné, falešné, zdvořilostní škrobenosti.

+0 /-0 | 28.09.2020 09:52

Petr Koutný
A jinak pár lidí mi vyčítá bulvár...Beru to jako koření tohoto webu, Dnes dva pěkné články, zítra další. A že si jednou jen tak pokecáme a probereme příhody ze života si myslím, že není na škodu. Neříkám denně, ale sem tam si tak popovídat a probrat zajímavosti ze zákulisí je sice trošku bulvár, ale v normální míře neuškodí. Kdybych se mohl podívat rok zpět a říct, kde jsem udělal největší chybu. Pak určitě se zakázáním diskuze! Musím souhlasit, že to posouvá tento web opravdu někam dál. A že se lidi občas trefují do mě? V pořádku....od toho to tady je. Takže díky každému, kdo píše komentáře...až s Vámi to tady opravdu žije..:) Petr
+0 /-0 | 28.09.2020 09:46

Petr Koutný

a o pokrevních bratřích, třeba těšch kteří hrají ve Vlčnově bych mohl povídat desítky veselých příběhů...:) Je to vždy velká jízda, jen člověk nikdy neví, kam dojede..:) Petr

+0 /-0 | 28.09.2020 09:40

xdavx x
No mě spíš tohle rozesmálo v souvislosti s tím, jak se tady ten pitomec srovnával s Talem. :)
+0 /-0 | 28.09.2020 09:40

Petr Koutný

Davide....Historek znám spoustu. Kupodivu díky mému FB ( 5000 přátel)  mi jich chodí opravdu ranec. Vojta co vím to opravdu přehnal. Řešil to Slovenský šachový svaz a ve vzduchu byl zákaz hraní na Slovensku extraligy a dokonce byl ve vzduchu zákaz hraní jakýchkoliv soutěží a turnajů na Slovensku. Takže tímto Davide jen potvrzuji, že to byl těžký průšvich. Jak to dopadlo už nevím, tipuji že to vyšumělo. Vesměs mě to nezajímalo. O Slovenském šachu toho vím docela hodně a někdy by se člověk nestačil divit jak to tam žije. Mám i příběh z Polské extraligy a holkách, které říkají že jsou zadarmo, nakonec stojí skoro dvě měsíční výplaty a mobil...ale o tom až někdy jindy..:) ( a toto není o Vojtovi..) Petr 

+0 /-0 | 28.09.2020 09:37

Krolop

Inu, na každém šprochu, prý pravdy trochu. Jinak bych to jako nějakou ostudu neviděl, spíše se jedná o veselé příběhy "z natáčení". Naši, mnohdy pokrevní bratři Slováci mají podobnou mentalitu a též vřelý vztah k dobrému pití.

+0 /-0 | 28.09.2020 09:36

xdavx x
vyjádříš se i k Plátovi Péťo? :D nebo raději dáš k dobru další nesmyslnou historku :D
+0 /-0 | 28.09.2020 09:33

Petr Koutný

No a k tomu si přidejte další ostudu. Dva čeští hráči, JB a KM spolu na pokoji a z jejich pokoje odejde anonymní dopis, že personál hotelu nenosí ( nebo jednou neměl) roušky. Jenže kluci podcenili anonymní udání z hotelového pokoje, že není až tak anonymní, protože podle IP adresy daného pokoje vedení hotelu zjistilo, ze kterého pokoje tento dopis šel. Bylo to v době, kdy se u nás roušky nosit nemuseli. Být jako host v jiné zemi, na finále extraligy a psát anonymní dopisy, které potom řeší nejenom hotel, vedení Slovenského šachového svazu, ale i funcionáři a hráči a přitom každý ví, kdo to psal. Jen to nikdo nechápal, proč se píší anonymní udání...takže sečteno, byl to povedený víkend na Slovensku a docela ostuda pro naše šachy....Petr 

+0 /-0 | 28.09.2020 09:24

Pražský kavárník
Tak to by nám měl objasnit pan Plát. Podle očitých svědků, se kterými jsem mluvil, se pan Plát po závěrečném kole slovenské extraligy neskutečným způsobem opil, posléze se porval s hotelovými hosty. Personál hotelu na něj zavolal policii. To prý pana Pláta vyprovokovalo k ještě větším výtržnostem, tak chodil po hracím sále a vyřvával sprostoty na adresu každého šachisty, kterého potkal. A poté prý začal plakat, že všechny peníze utratil za alkohol, že mu zbývá už jenom 10 eur, tak začal u každého loudit a žebrat, ať ho zadarmo odveze domů (500 km kdesi ze Slovenských Tater až do Prostějova). To mi nezávisle na sobě potvrdilo několik přímých svědků.
+0 /-0 | 28.09.2020 09:17

Krolop
Aha, tak tedˇuž o tom Malinovském víme více. Ale nevíme, co se stalo strašného, nebo skandálního v 11.kole slovenské extraligy?
+0 /-0 | 28.09.2020 08:06

Agent Voňavka
  Jen debil pod přezdívkou může říct, že srovnání se mnou není na místě. Bez ohledu na to, o koho se jedná, by se mělo všem měřit stejným metrem. A je jedno, jestli jsi žlutej, černej nebo Plát. Bohužel to tak dnes ve společnosti nefunguje. To vyjádření Karla Štencela mě zamrzelo. Malinovský je jen obyčejnej udavač a rozmazlenej fracek, kterej začne trucovat, když není po jeho. Na svazu už o něm taky vědí své...
+0 /-0 | 28.09.2020 07:49

Petan

Re David Brazina: To tam také spadá. O tom se tu v minulosti už debata vedla.

+0 /-0 | 28.09.2020 07:32

Morphynista

@ Krolop a další - pro ty , co píšete o vyvážené diskusi, pokud je to tedy reakce na můj příspěvek v 19 : 50, doporučuji pozorně přečíst ještě jednou a snad vám dojde, co jsem měl na mysli.

+0 /-0 | 28.09.2020 01:42

xdavx x
Petan, myslíš třeba nechodit k partií jako bezdomovec?
+0 /-0 | 28.09.2020 00:56

Krolop

Já si myslím, že úplně nejdůležitější je skutečnost, že pan Malinovský napadení přežil. Dokonce bez zjevné újmy. Fér, nefér, kdo se v tom má správně orientovat? Je to stejné jako s rouškama. Jsou férové, či neférové? Nenastoupit k zápasu, anebo nastoupit k zápasu s předem domluveným výsledkem. odehrát nějakých pět až osm tahů, dát remis. Nevím, co je více fér, či nefér. Všechno co dělají lidé je tak trošku "cinknuté!" Někdy více a někdy méně. To přece nemůže "normálního" součastníka nijak překvapit. Diskuze jsou takovým fajnovým pokecem, často kvalitnějším než je samotný článek. Diskuze bych pokud možno nevyvažoval, nevím kdo a nevím čím by se měly vyvažovat. Co se týče vymaštěné, zlé a negramotné  paní Blažkové, tak myslím postává na rohu vietnamské večerky a nechodí na šachové weby.

+0 /-0 | 27.09.2020 23:29

Petan

To že si hráč platí účast v turnaji za své neznamená, že se tím pádem  může chovat jako prase.

+0 /-0 | 27.09.2020 22:55

Morphynista

Když jsem psal v minulém příspěvku poslední větu, nevzpomněl jsem si na rčení : " Nechval dne před večerem " . Já zase nerozumím tomu, proč by měla skutečnost, že hráč si platí vše sám ( je to jeho svobodné rozhodnutí podmínky přijmout nebo se nezúčastnit ) bránit čtenářům v diskusi nebo svazu v případném disciplinárním řízení...

+0 /-0 | 27.09.2020 22:28

xdavx x

Moc nerozumim tomu, proc se resi rozhodnuti hrace, ktery prijel za sve, ubytoval se za sve, zivil se za sve, odjel za sve... Tedy krome toho, ze to tady resi hlavne moralne volny anonymni a vyvazeny blb.

+0 /-0 | 27.09.2020 22:19

Zmestabileho

Obecně platí, že jakýkoliv hráč může kdykoliv odstoupit z turnaje - a je v principu jedno, jestli tak učiní už po prvním kole nebo před posledním kolem, před losováním nebo po losování kola, a z jakého důvodu nebo bez uvedení důvodu. Toto jednání lze pouze částečně korigovat požadavky na etiku, na fair play apod. - ale to jsou v šachu (a zejména u nás) - jen prázdná slova, na která s prominutím sere pes.

V prostředí šachových soutěží, kde hráči běžně manipulují umístěním v turnaji (včetně získání cen) domlouváním výsledku partie, kde i reprezentanti za peníze šachového svazu hrají doma v obýváku tzv. tréningové zápasy, kde o výsledcích v týmových soutěžích a o postupu či sestupu v ligové soutěži rozhodují tzv. "domluvy kapitánů" činěné ještě dříve, než byl na šachovnicích zahrán první tah - tak v takovém prostředí nemá smysl vůbec řešit, že nějaký hráč odejel z rozehraného turnaje. Nevím, proč tady p. Koutný stále řeší pana Malinovského. 

 

 

+0 /-0 | 27.09.2020 22:11

MaX

Tak jestli si nemůžeme v diskuzi nejčtenějšího plátku pokecat o vrcholné šachové akci v ČR tak se opravdu běžte bodnout.  Však safra diskuze přeci není o tom, že má být vyvážená a objektivní. Já naopak za tuhle možnost děkuji a závěr si díky tomu mohu udělám sám.

+0 /-0 | 27.09.2020 21:04

Petr Koutný
Re Morphy- děkuji. Naprostý souhlas. Zítra krásný článek o nejlepších slovenských hráčích posledních let. Pak tréninkový článek, v úterý má článek Robert, o víkendu články o ligách, před tím Tal. A když to jednou malinko okořeníme něčím takovým, pak si nemyslím že to je na škodu. Je to lehčí článek, určený spíš k diskuzi. Diskuze je dost dobrá. Pak článek splnil svůj účel. Zítra zas o něčem jiném. Děkuji Morphy za komentář. Petr
+0 /-0 | 27.09.2020 19:56

Morphynista

@ chess : Pochopitelně nemáte pravdu. Kromě zpravodajství o aktuálních turnajích a soutěžích sem patří í články historické, tréninkové a řekněme, v tomto případě i " lehčí bulvár " . Ale samozřejmě je třeba , aby toto vše bylo vyvážené. Pokud jsou, dejme tomu, podobné články, kořením webu, je nutné dbát , stejně jako u jídla, aby jich nebylo moc. Což si myslím, že zde není. Pro mě zajímavý článek, zajímavé téma, věcná diskuse bez vulgarit, já jeho zveřejnění vítám...

+0 /-0 | 27.09.2020 19:50

Semod

Já bych pana Malinovského vůbec neřešil - on dnes už jistě ví, že se svým přístupem k partii s GM Navarou ocjechoval a potrestal sám.

+1 /-0 | 27.09.2020 18:36

Pražský kavárník
Tak na stránkách Kroměřížského klubu jsou kontakty na předsedu oddílu, jakýsi pan Ing. Karel Štencel (neznám). Možná, kdybychom ho kontaktovali, tak se dozvíme více.
+0 /-0 | 27.09.2020 16:37

Petr Koutný
Honzo souhlas - prostě VV nemohl měřit bez metrů. Ale mohl to vysvětlit lépe. Tak aby to vypadalo jinak, než jak to vypadá. Možná ta komunikace s veřejností je slabinou, která by chtěla zlepšit. Petr
+0 /-0 | 27.09.2020 16:17

HonzaSvatoš

@Petan: rozumím, a samozřejmě, že žádný řád nebo zákon nemůže být vyčerpávající. Osobně v tomto případě to vidím tak, že článek "hráči se chovají tak, aby nebylo poškozeno dobré jméno šachové hry" porušen nebyl. To by nastalo třeba v případě, kdyby hráč u partie začal hulákat, urážet soupeře, smrděl týden se rozkládající močí apod. Ale tady ne. Je to ovšem věc výkladu a názoru, to je mi jasné. Podobně tak porušení fair play: to beru tak, že hráč soupeře vysloveně obtěžuje, zneužívá nápovědu, účelově shazuje v časové tísni figurky atd. ale ne, že nenastoupí k partii

+0 /-0 | 27.09.2020 16:13

JD

Že v tomto případě náhodou nikoho odstoupení K.M.nepoškodilo nejde alibisticky zmiňovat. Kdyby to byl někdo jiný z prvních 4 šachovnic došlo by k zásadnímu ovlivnění pořadí v turnaji.

+0 /-0 | 27.09.2020 15:53

Petr Koutný
Ciki.... Jen rozdíl... Nechat se na losovat a nenechat se losovat, tak aby se o první místo doopravdy hrálo a ne aby první dostal bod úplně zadarmo... To je rozdíl... :) Petr
+0 /-0 | 27.09.2020 15:53

ciki333

To je zase moralistických keců jako u zpovědi...Tím, že K.M. odstoupil, přišel o jakoukoliv finanční cenu. Hráči "za ním" poskočili ve výplatní struktuře o jeden stupínek výše. Řečeno pokerovou terminologií se jednalo o klasický "pay jump." Z finančního hlediska Kódl nikoho nepoškodil. A se "standarty chování" běžte do řiti...Pokud si vstup do turnaje (netýká se týmových soutěžích) cáluji ze svého, mohu s prominutím odstoupit bez udání důvodu i po prvém kole a každému je do toho hovno...Stručně řečeno, hraji pouze za sebe a "bucholtz.,stř.bucholtz" ostatních je mi zcela ukradený, sorry jako...Mezi notorické "nedohrávače" openů patří GM Štoček, dále i autor článku - Petr Koutný - a i jiní renomovaní hráči. Jejich rozhodnutí plně respektuji (jsou to pouze a jen oni, kdo finančně tratí) a neshledávám na něm nic závadného...

+0 /-0 | 27.09.2020 15:42

Petr Koutný

Rozumím Honzovi a Cikimu. Souhlasím  s názorem Cikiho, že jako soukromá osoba, která si platí sama turnaj má právo se rozhodnout jak dlouho bude v turnaji pokračovat. To znám osobně moc dobře a když to nejde, pak to nejde. Ale...je tady ale...hráč by se měl nenechat losovat..Když už se nalosuje a nenastoupí, je to stále jeho právo...Kdyby to ale nebyl nejdůležitější turnaj roku, poslední kolo a první stůl...Pak je to trošičku na hraně. Ale jak to napsal Honza, pak to dává konečně smysl i mě. Bylo to ovlivnění turnaje, ale systém nezná tento pojem a nejde systémově soudit, když na to nejsou tabulky. Petan to vidí taky svým pohledem správně. Nebylo to úplně OK a tím, že se hráč nechal nalosovat, tím možná překročil hranici, která se dá považovat za porušení řádů.

Já chci poděkovat každému kdo napsal svůj názor. Minimálně i tol že jsme si řekli, jak to vidíme. Jaké máme názory mělo svůj smysl. Můžu polemizovat o vhodnosti tohoto článku, ale nezpochybňuji diskuzi, která ten článek poslala správným směrem. Když to napíši osobně, díky diskuzi tomtuo víc rozumím a sem za to rád. Proto si myslím, že stálo to za to sem napsat tento článek. Díky za komentáře, Petr 

+0 /-0 | 27.09.2020 15:24

Petan

RE honza Svatoš: A co třeba tahle část disciplinárního řádu: "Hra šachistů je založena na předpokladu, že každý koho se hra týká, sleduje platná pravidla a nařízení a přikládá nejvyšší důležitost fair play a dobrému sportovnímu chování. Není možné uvést zcela přesně a za všech okolností standart chování nebo uvést všechny případy, které vedou k disciplinárním sankcím, je tedy nunté se řídit vlastním zdravím rozumem" V pravidlech šachu FIDE je třeba: "Hráči budou jednat tak, aby nepoškozovali dobré jméno šachové hry." Nemůžete od šachových řádů očekávat, že budou vyjmenovávat všechny možné prasárny, kterými se dá poškodit dobré jméno. Mezi diskutujícími jsou ovšem i tací, kteří chování Karla Malinovského považují za normální a tam jsou pak argumenty zbytečné. Pokud se šachoví funkcionáři chtějí tvářit, jakože mčr je vrcholná šachová soutěž, tak by tomu měli odpovídat i standarty chování.

+0 /-0 | 27.09.2020 15:20

JD

Odstoupení na 1 desce ovlivní vždycky hráče hrající o ceny pokud je hodnocení bucholtz.,stř.bucholtz apod. To přece nejde ze sportovního hlediska omluvit.

+0 /-0 | 27.09.2020 15:19

ciki333

Dnes a denně hráči "zabalí" open...Nedaří se jim a ztrátí motivaci, večer před zápasem se ožerou jako dobytek a ráno nevstanou, nebaví je čichat smrad z motorového oleje v "hrací místnosti" (=podzemní garáž hotelu Don Giovani) atd. atd. Šach považuji za ryze individuální "sport." Pokud odstoupím, poškodím maximálně sebe. Nechápu dost dobře, proč se VV ŠSČR "aférou" K.M. vůbec zabýval. Kódl nebyl jediný, kdo MČR nedohrál. Peter Michalík odůvodnil matné výkony zdravotní indispozicí a turnaj rovněž předčasně ukončil. Zase jednou za pozornosti publika se dělá z prdu kulička...

+0 /-0 | 27.09.2020 15:12

JD

re:ciki Vždyť došlo k ovlivnění turnaje v bojích o ceny , stím přece nemůžete souhlasit?

+0 /-0 | 27.09.2020 15:00

HonzaSvatoš

Už jsem to komentoval u předchozího článku: Podal KM trestní oznámení, oznámil napadení na nějaké služebně PČR? Nevíme. Pokud ano, tak je to práce pro OČTŘ, pokud ne, tak je to podivný výmysl. Přikláním se na základě toho, že Kroměříž přišla s tím tvrzením až teď, k té druhé variantě.

A co se týče nepotrestání KM: Trestat lze pouze v souvislosti s řády, a nikdo nikde neuvedl, podle jakého článku jakého řádu by měl být KM potrestán. Turnaj hrál na svoje náklady jako soukromá osoba. Z tohoto pohledu chápu, že nebylo s KM zahájeno disciplinární řízení, ono by těžko mohlo vést k nějaké sankci.

Nakonec, případy, kdy hráč nenastoupí bez omluvy na poslední kolo, se stávají, a jediná reálně možná sankce je, že pořadatel takového turnaje už příště do turnaje nevezme, nebo po něm bude chtít zálohu. Tady bylo samozřejmě extrémně pitomé, že se jednalo o 1. stůl na posledník kole MČR a (teoretické) ovlivnění boje o titul.

+0 /-0 | 27.09.2020 14:57

Petr Koutný

Já si nemyslím, že je to tak jednoduché říct, že to sem nepatří.Myslím si, že to sem naopak patří. Tak třeba protože to bylo hrubé ovlivnění MČR před zraky televizních kamer. To stojí za zeptání na to jak to dopadlo. Když se podívám na stránky mateřského oddílu, dočtu se že tomu bylo jinak. Kdyby tomu bylo tak jak se tam píše, pak se stalo možná něco horšího, než jen odstoupení z posledního kola, z prvního stolu na nejvýznamnějším turanji tohoto roku u nás. VV rozhodl že není potřeba svolávat disciplinární komisi. Na to má právo, jako já mám právo říct, že si toto zasloužilo víc než jen jedna věta. Možná to chtělo vysvětlitl a říct jak to vidí. Určitě vím, že nemusí nic zveřejňovat. Zase mě to zajímalo vzhledem k jiným věcem, které řešil. Tož tak, Petr

+0 /-0 | 27.09.2020 14:27

Morphynista

No právě, kdyby mu rozhodčí povolili mít notebook u sebe, tak by nastoupil a předchozí napadení by mu v partii nebránilo ?

+0 /-0 | 27.09.2020 14:23

Petan

Vzhledem k tomu, že podle očitých svědků Malinovský odešel, jelikož nebyl rozhodčími do hracího sálu vpuštěn s jeho notebookem, je asi zbytečné spekulovat o jakémsi záhadném napadení.

+0 /-0 | 27.09.2020 14:20

Morphynista

@ N.Očník : V zásadě souhlasím, ale hlavní problém je, proč tohle nebylo oznámeno hned ( " K.Malinovský byl napaden neznámými pachateli a nemohl proto odehrát partii závěrečného kola. Policie usilovně pátrá ... ) a jako příčina nenastoupení k partii byl uváděn jiný důvod. Pak se nelze divit, že hodně lidí pochybuje... 

+0 /-0 | 27.09.2020 14:18

N. Očník

Pakliže ke zmiňovanému napadení nedošlo ve spojení s daným turnajem, a ani případní útočníci nebyli registrovaní šachisté, je skutečně komukoli, včetně svazu a místních čtenářů, prd do toho, o čem dané napadaní bylo. Ano, na místě je vysvětlení od KM pořadatelům, proč nenastoupil. Pakliže k vysvětlení došlo a bylo opravdu toho rázu, jak je uvedeno na stránkách jeho oddílu, tak tím to končí, do soukromých záležitostí účastníků ostatním nic není. Jakože opravdu nic.

Kdyby jako vysvětlení KM uvedl například "vážné rodinné důvody", tak taky nikomu zde nepřísluší pátrat po tom, jaké důvody to byly, a zda z pohledu P.T. čtenářstva či p. Koutného, byly opravdu vážné.

Snaha místních autorů článků o bulvární senzacechtivost je někdy trapná. Ano, může to dočasně přinést hity na stránku, ale dlouhodobě kazíte pověst svou a hlavně tohoto serveru.

Blitzmaster +1

 

+0 /-0 | 27.09.2020 14:00

Petan

VV by měl být schopen a ochoten svá rozhodnutí (obzvláště takováto podivná) zdůvodnit či vysvětlit. Nesdílím absurdní názory typu, že nám do doho nic není, protože my, řadoví členové, jsme tu jen od toho abychom platili členské příspěvky a ne abychom bafuňářům kecali do jejich zasloužilé práce. Věřím, že normálním šachistům nepřipadá normální, když v posledním kole nejdůležitějšího tuzemského turnaje roku někdo nenastoupí na první šachovnici proti naší jedničce.

+0 /-0 | 27.09.2020 13:51

Blitzmaster
Zniňovat zde Pláta, jako ukřivděného už je vrchol všeho a vůbec se nejedná o stejnou věc. Když je zde již řeč o Plátovi, tak byste měli zmínit, co předvedl po skončení své partie v 11.kole slovenské extraligy...
+0 /-0 | 27.09.2020 13:49

ciki333

Ať se nám to líbí, nebo ne, mezinárodní mistr Malinovský měl svaté právo z MČR odstoupit. Uvědomme si, že i Karel patřil (patří) mezi "prašivé" IM a GM, kterým ŠSČR neuhradil ani korunu na nákladech za ubytování a stravu. Něco jiného by bylo, kdyby se podobného jednání dopustil kupříkladu Svazem protěžovaný GM Babula s plně hrazenou účastí na turnaji. V takovém případě by sankce za porušení smlouvy, včetně vrácení investovaných peněz, byly na místě. Mediální humbuk a nebojím se říci i lov na Karla se rozpoutal hlavně proto, že GM Navara za asistence kamer ČT vyhrál kontumačně. "Kódl" odstoupením znesvětil posvátný obřad korunovace nového mistra a v přímém přenosu se, obrazně řečeno, vykálel na luxusní produkt ŠSČR - MČR mužů. Pokud by Malinovský zaujímal 25. místo v průběžném pořadí a 9.kolo zabalil, pes by po něm (tom) neštěkl...Tím jsem si zcela jist. Celá "aféra" je jen bouří ve sklenici vody...Nefigurovat v roli oběti božský David, dávno by utichla.

PS. Vyšetřování fyzického ataku "několika lidí" na IM Malinovského nespadá do kompetence bafuňářů ŠSČR, tím se musí zabývat orgány činné v trestním řízení podle § 12 odst. 1 českého trestního řádu.

+0 /-0 | 27.09.2020 13:38

Blitzmaster
Bohužel na tomto serveru se dají číst jen články od pana Cveka, protože jediné jsou o šachu.Jestli si zde snažíte hrát na bulvár, tak aspoň dodržujte základy. Na mě tyto články působí jako výklad v hospodě po 5 pivech. Když kopírujete něco, co někdo napsal, tak to dejte do úvozovek a uveďte přesný zdroj z kterého jste čerpal. Citovat zdroj fotky použité pro článek a úvodní foto článku. Toto umí i dítě v 6.třídě, ale vy bohužel ne. To stejné by se dalo říci o pravopisu a stylistice. Když už si tu hrajete, že nejste Novoborský šachový server, tak si prosím smažte popisek dole na stránce, který zní: „novoborský šachový server copyright@2017” atd. Dále bych vám doporučil lépe číst a naučit se porozumět psanému textu. Klidně vám zařídím doučování a to zcela zdarma.
+0 /-0 | 27.09.2020 13:34

Druid.Panoramix

Petře Koutný - když jsem si tak přečetl Vaše příspěvky o problému posledního kola MČR a nenastoupení Karla Malinovského proti Davidu Navarovi v posledním kole MČR, tak musím dát za pravdu tomu, co napsal chess64geek o rozhodnutí VV ŠSČR. o nezveřejnění informací a následných spekulací, dohadů a polopravd a dalších různých srovnávání. Evidentně se tomu chtěli vyhnout, aby se v tom někdo hnípal, obzvláště takovým způsobem jako jste to udělal Vy. Nicméně každý máme své způsoby řešení. Pokud k napadení došlo, tak VV ŠSČR je malý pán, od toho  tady jsou kompetentní orgány činné v trestním řízení, tedy PČR a případně soudy a ty budou konat jen na oznámení Karla Malinovského o napadení jinými fyzickými osobami a případnou zprávou o lékařském vyšetření, že KM byla způsobena nějaká fyzická újma, která si vyžádala, třeba jeho následnou hospitalizaci či zda došlo k nějaké fyzické újmě.... atd..... atd. Mě by spíše zajímalo jaká budou přijata opatření, aby se podobná situace už nikdy nemohla opakovat. A k tomu srovnání této situace s kauzou Vojty Pláta a jejím řešením napíšu jen toto:" Kdo chce psa bít, vždycky najde si hůl." A už dost bylo bulváru.... :o)))

+0 /-0 | 27.09.2020 13:30

Petr Koutný

re Chessgreek - taky souhlasím. Nemusí říkat nic. Já jsem napsal článek, kde si myslím, že je dobrý něco říct. Oddíl píše o napadení.Píše to veřejně a slovy předsedy oddílu. Takže předseda extraligového oddílu píše o napadení. Jako hlavním důvodu odstoupení z turnaje. To si myslím stojí za zmínku. Dal sem si práci a našel vyjádření, kde VV rozhodl jak rozhodl. Je to jeho právo. Vzhledem ale jak rozhodoval o jiných případech si myslím, že si tato věc zasloužila vysvětlení. Opravte mne, ale mohlo se říct veřejnosti lépe. Nemuselo, ale mohlo. A jestli chcete znát jen můj názor, pak to není spravedlivé vůči třeba Vojtovi. Petr 

+0 /-0 | 27.09.2020 13:21

chess64geek

Tak dle mého je VV ŠSČR celá situace známa a proto také rozhodl tak, jak rozhodl. Tím celá kauza končí. Nejsou povinni podrobnosti zveřejňovat nám běžným šachistům (tak jak například policisté nikdy nezveřejňují trestní spisy) a myslím, že je to tak dobře. Není důvod, abychom to věděli, leda tak pro drby.

+0 /-0 | 27.09.2020 13:11

Petr Koutný

re Morphynista - naprostý souhlas. Napsat A a nenapsat B je divné. Když k napadení došlo, mělo by se řešit. Pokud nedošlo, mělo by se řešit odstoupení KM z turnaje a třeba i tento výrok o napadení. Napsat A a neříct už B je takové poloviční. Je to lež? Ani omluva a ani výmluva. Petr

+0 /-0 | 27.09.2020 13:00

Petr Koutný

re Chess64greek  -samozřejmě máte pravdu a opravuji STK za Disciplinární komisi. Děkuji za upozornění. Petr 

+0 /-0 | 27.09.2020 12:55

chess64geek

Mě by spíš zajímalo, co do toho pletete STK, která nemá ani s jedním případem nic společeného a část věty, že „...tady se sešla STK a vyměřila Vojtovi trest...“ je totální nesmysl. Když chcete o něčem psát, tak si zjistěte, co to znamená. STK řídí ligové a mistrovské soutěže.

+0 /-0 | 27.09.2020 12:46

Morphynista

Jak to vidím ? Těžko se vyslovuje nějaký názor, když chybí odpovědi na základní otázky. To fyzické napadení - kdo byl útočníkem , šlo o šachisty ? Kde k útoku došlo ? Proč se tato informace neobjevila hned poté, co pan Malinovský k partii nenastoupil ? Přece jen by pak mohli ti, kteří jej odsuzovali, být o něco shovívavější, Je zde souvislost s určítými záležitostmi, týkajícími se jeho působení v Porubě ? Nebo je tohle vše jen snaha o dodatečné ospravedlnění a k žádnému napadení nedošlo ? Já osobně K.Malinovského neznám, snad se zde ozvou i ti , kteří snad budou moci vnést více světla do této záhady...  

+0 /-0 | 27.09.2020 12:44