Navíc jen po několika dnech poté. Situace ve finiši olympiády mi připomínala atmosféru ze „stříbrného“ Lucernu(1982), vše nasvědčovalo tomu, že reprezentace po mnoha letech prorazí až do nejvyšších příček olympijského pořadí. Ostatně stejné pocity měl i Honza Smejkal – jeden z klíčových aktérů tehdejšího grandiózního úspěchu, který naše zápolení v Baku pozorně sledoval. „Hráli jste výborně, vítězné zápasy s Polskem a Holandskem v 8. a 9.kole dávaly všechny předpoklady k podobně úspěšnému cíli jako tehdy v Lucernu.“ Ano, uplynulo od té doby více než 30 let, jenže podobnost není nikterak náhodná. Byl jsem si společně s hráči také moc dobře vědom „prokletí“ posledních kol na posledních olympiádách, všichni se chtěli vyhnout jakémukoliv zaváhání, jenže…
Hraje se předposlední kolo olympiády v Baku, krátce před uplynutím třetí hrací hodiny. Právě kulminuje boj s jedním z dalších favoritů, se silným mužstvem Ukrajiny. Jsme znovu na pódiu, tedy na místech, kde se hrají zápasy jen těch nejlepších. Zápas se pro nás vyvíjí opět velice nadějně: právě končí remízou utkání Ponomarjov – Láznička a Hráček – Kryvoručkov na 2. a 3. šachovnici. Na scéně jsou dvě zbývající partie na 1. a 4. šachovnici. David před zápasem predikuje: „S Eljanovem se budu snažit o mírnou iniciativu, nechci riskovat, nemám s tím u něj nejlepší zkušenosti… Na druhé straně nehraje zde v nejlepší formě, má zatím 3 ze 7 partií…“ Kolem 20.tahu David obětuje pěšce, nechtěl připustit černého jezdce na pole f4. Pozice vypadá zajímavě. Nelehký úkol čekal na Vlastu Babulu. Jeho soupeři Volokitinovi se v Baku (byť s velkým štěstím) zatím dařilo. V přípravě nastínil Vlasta možnost oběti pěšce černými v anglickém systému sicilské. A to se také stalo! Útočnému Volokitinovi pozice viditelně „nesedí“, ztrácí spoustu času – jak na hodinách, tak i na šachovnici návratem dámy do obranných pozic.
Postavení bílého se stává již kritickým po Vlastově 21…Da5!
Nejen objektivně vzhledem k samotnému postavení, ale především k obrovskému časovému deficitu. Volokitinovi zbývají na hodinách jenom vteřiny! První část obrany bílý ještě zvládá: 22.Vh3! (Vlasta Babula: „Tohle jsem neviděl, i tak jsem si byl vědom, že stojím skvěle.“) 22…Jg6! V této situaci , kdy smrtelně hrozí 23…e5, kolem šachovnice zoufale chodil kapitán Ukrajinců Sulypa i Ponomarjov, který právě skončil partii s Viktorem Lázničkou. Můj klubový kolega z Lysé Ponomarjov mi krátce poté říká:
„Volokitina jsme již v této situaci odepisovali, nejen vzhledem ke vzniklé pozici, ale také beznadějné časové tísni.“ Ano, zatímco Vlasta měl na hodinách ještě ke čtyřiceti minutám, bílý poslední tahy prováděl jen „na vteřinách“. Všichni viděli 23.Je2 Vxc2!, bílý se proto odhodlává k poslední naději: 23.h5 Jf4 24.Dd2
24…Jxh3??
Ouha! Po správném a logickém 24…Sxg5 25.Vg3 h6 by měl Vlasta již všechny předpoklady partii dovést do výhry. Nyní si Volokitin oddechne…
Po 25. Jd5 Dxd2 26.Jxe7+ Kf8 27.Vxd2 Kxe7 28.Sxh3 Vb5 29. Vg2 vznikla přibližně vyrovnaná koncovka, kterou bílý nakonec ještě vyhrál. Mezitím se Davidovi nepodařilo v partii s Eljanovem získat za pěšce dostatečnou kompenzaci a nadějně vyhlížející zápas předposledního kola tak prohráváme.
V partii Vlasty Babuly jsme stáli zcela jistě jen centimetry od velkého úspěchu, i v případě výsledku 2:2 jsme nejen měli o bod více, ale do posledního utkání bychom nastoupili do souboje o nejpřednější pozice s mnohem přijatelnějším soupeřem. Vysoké umístění (4.-6. místo) bylo pak velice pravděpodobné. Kdyby neplatí, to vím, ale v tomto případě šlo o zcela výjimečné individuální selhání, v dané chvíli vzhledem k pozičním a časovým aspektům téměř neuvěřitelné. Vlasta byl odpočatý (minulé utkání nehrál), koncentrovaný a do této chvíle hrál znamenitě. Soupeř byl naopak nervózní (pochopitelně), pozice a čas bídné – přesto došlo k tomuto obratu. A se zcela fatálními následky, ty byly pro naše mužstvo však až příliš kruté. Pokud někdo bude chtít hodnotit naše vystoupení jen strohým „jako vždycky“, což znamená selhání v závěrečných dvou utkáních, má na to právo. Jenže by měl dodat, že Češi tentokráte ukázali šachovému světu opravdu vynikající špičkovou úroveň, musel to vidět každý kvalifikovaný šachista. Nejlépe o tom svědčí v přiložené závěrečné tabulce hodnocení Ph 4, které máme společně se čtvrtou Indií nejvyšší v celé soutěži. Toto hodnocení znamená sílu soupeřů, vždyť jsme se utkali celkem ze šesti z jedenácti nejvýše nasazených mužstev! A kromě utkání v 1.kole jsme se vždy utkali s kvalitními soupeři. Los k nám rozhodně nebyl přívětivý. V příloze uvidíte i individuální výsledky našich reprezentantů, pokud se týká ELO hodnocení, celkově jsme přes kolaps v závěru skončili v jasném plusu.
Jsem rád, že se mi jako kapitánovi podařilo hráče motivovat k sebevědomým výkonům s nejlepšími týmy světa a sehrát s nimi většinou napínavá a vyrovnaná utkání, stejně tak jako všichni hráči cítím také hluboké zklamání ze závěrečného strmého propadu turnajovou tabulkou. Který pocit je silnější? Ještě nevím, dojmů je mnoho… Nikdy nezapomenu na bojovnou morálku všech při našich každodenních schůzkách , na rozbory jednotlivých zápasů a plány na další utkání. Všichni hráči plně respektovali má rozhodnutí o sestavě, nikdy nebylo pochyb o připravenosti kohokoliv na další utkání. Vyzvedl bych rád i skvělou spolupráci s Michalem Konopkou, který v Baku byl přítomen a aktivně velice pomáhal ve všem, co bylo zapotřebí – a bylo toho opravdu hodně. Jsem rád, že jednoznačně mi vyšel tah s Vojtou Plátem, ke kterému se mnozí u nás od začátku stavěli rezervovaně až negativně. Vojta potvrdil má očekávání, svůj potenciál a velký talent, do reprezentačního kolektivu zapadl naprosto a bez výhrad! Čili opět: tentokráte jsme byli úspěchu skutečně hodně blízko - v čem spočívají „ty centimetry“, které nám scházely? Zatím jen obdivuji ty, kterým je vše jasné…
A nyní k průběhu jednotlivých utkání a individuálnímu hodnocení, v přílohách naleznete vše podstatné.
Průběhy jednotlivých utkání
1.kolo:
Úvodní utkání bylo pochopitelně jen formalitou. Chtěl jsem dát volno Davidovi, ale on chtěl moc hrát, stejně jako Vlasta Babula. Mému přání tak vyhověl při pauze Viktor. Premiéra vyšla Vojtovi, první naše výhra na olympiádě! Davidův soupeř hrál překvapivě dlouho výborně, jeho odpor zlomila až časová tíseň a chytrý David.
2. kolo:
Island! Pro úvod rozhodně žádný snadný soupeř. Přesto slibný výkon našich! Skvělý a poučný závěr vidíme v partii Navara- Stefansson, dobrá společná příprava se osvědčila Vojtovi v Gruenfeldce a znamenitě hrál Vlasta Babula se slavným Hjartarsonem. Jen Viktor doplatil na přílišné ambice v zajímavé variantě přijatého dámského gambitu – přesto 3:1!
Z pozice na diagramu zahájil David závěrečný drtivý útok:
26.f5! exf5 27.Jxf5 Vcd8 28.Jd6 Ve6 29. Df3! Jxe5 30.Vxe5! Dxd6 31.Df7+ Kh8 32.Vxd5! a černý se vzdal. Učebnicový příklad na slabou 8.řadu.
3.
kolo:ČR – Uzbekistan 3:1
Silný
soupeř na čele s bývalým mistrem světa FIDE. Ale právě na
1.šachovnici David předvádí jeden ze svých nejlepších výkonů
na olympiádě! Velice důležitou partii vyhrává i Viktor, když
zamotává hlavu soupeři v těžké pozici a získává tak
apetit do dalších bojů na olympiádě.
4. utkání: USA – ČR 2:2
Tvrdý
souboj s favorizovanými Američany. Ti mají na na prvních
třech šachovnicích borce z první světové desítky! Nicméně
naši se jich vůbec nebojí a také na čtvrté desce nastupuje bez
bázně Vojta. Nakonec vše spravedlivě končí čtyřmi remízami
a naši tak jasně ukazují vysoké ambice.
5. utkání: Slovinsko – ČR 1:3
Další
skvělý zápas těsně před volným dnem. Výhrami rozhodují
Zbyněk a Vlasta na 3.a 4.šachovnici. Milovníci taktiky si
především vychutnali závěr Vlastovy partie:
Následovalo totiž 32.Se7! h5 33.Dd7 Db2 34.V4c2 a černý se vzdal
6. utkání:
S Gruzií „jen“ 2:2.
Jenomže,
šlo sice o méně známé, ale velice zdatné soupeře. Nicméně
svého zkušeného protivníka postupně černými přehrál Vojta
Plát, ale zakopl těsně před vítězným cílem. Remízou skončily
i ostatní duely, včetně partie s proměnlivými šancemi na
třetí šachovnici.
7. utkání: Rusko –ČR 3,5: 0,5
S Ruskem
hrajeme stejně jako před dvěma roky v sedmém kole a ve
stejné sestavě. U soupeřů hraje opět Griščuk, tentokráte však
až na 4.šachovnici. Rusům se daří odveta, ale rozhodně to
nemají tak jednoduché jak ukazuje výsledek. Na partii
s Nepomňachtčim se černými Zbyněk znamenitě připravil,
ale v postavení diagramu
propustil obrovskou šanci, která spočívala v postupu 17…a3! Stál by pak dokonce lépe! Ale i pak po 17…bxa2 18.Vxa2 Da5+ 19.Kf1 neměl rozhodně prohrát. Rovněž Viktor, který získal v centru iniciativu proti Tomaševskému, ve výhodné situaci bohužel chybuje…
8. utkání:
Dostáváme Poláky a porážíme je 2,5:1,5! Hrdinou je Viktor Láznička, který doslova smetl na druhé šachovnici dosud nejlepšího polského olympijského borce Dudu. A to černými figurami! I v druhé partii s černými Piorun – Plát to není náš hráč, kdo se v závěrečných zápletkách mohl cítit ohroženě: v pozici následujícího diagramu přišlo:
28…Sf5! 29.Jg6+! Dxg6! 30.Vxe4 Vxe4 31.Dxf5 Ve1+ 32.Kc2 Dxg2+33.Vf2 Ve2+ 34.Vxe2 Dxe2+ 35.Kc1 (Prohrávalo 35.Kb3?? pro 35…Dd1+ 36.Dc2 Dg4! 37.c4 Df3+) 35…De1+ 1/2__
9. utkání: Nizozemí – Česko 1,5 : 2,5!
Znovu
tradičně nepříjemný protivník, ale opět znamenitý výkon a
výhra! Před losováním jsem byl domluven s Davidem, že
dostane volno s každým soupeřem, jenom ne s Holandskem.
Důvodem byl Giri na 1.šachovnici. I v tomto případě nám
sestava vyšla, při čemž klíčové události se odehrály na
prvních dvou šachovnicích. V partii Giri – Navara bílý
právě zahrál vrcholně nebezpečné
27Dh4!?
A se sebevědomým úsměvem kroužíl kolem šachovnice. Viditelně však přehlédl jednak Davidovu obranu 27…exd5 28.De7+Kg8 29.Sh6 dxc4+ 30.Kh2 Jd7 31.Vf7 Dd5!, po čemž mu nezbývalo nic jiného než remizovat věčným šachováním věží na sedmé řadě, ale i geniální 27…Kg8! 28.De7 g5!! a je to bílý, kdo musí hledat cestu k záchraně! Tohle nepostřehl ani David a to už něco znamená…
„Vítězný gól“ vsítil podruhé za sebou Viktor, když svého soupeře a jeho pozici na diagramu zcela demoloval efektním 36.Sa6! a černý se vzdal.
10. utkání:
vrcholně nešťastný zápas s Ukrajinou jsem komentoval hned v úvodu hodnocení.
11. utkání: Francie – ČR 3:1
Poslední
utkání se hrálo na rozdíl od předcházejících již v 11
hod. dopoledne. Místo bodu navíc a s největší
pravděpodobností Turecko jako náš nejpravděpodobnější soupeř,
přichází osmá nasazená Francie, tedy další těžký soupeř do
posledního kola. Snažíme se konsolidovat všechny zbylé síly, je
jasné, že Vlasta Babula není schopen hrát, naše čtyřka je tedy
daná, soupeřova však nikoliv. Dovídáme se o ní až těsně po
půlnoci, hned brzy zrána připravujeme spolu s Vlastou Babulou
Vojtu na partii s Bauerem, Viktor si na Mazeho hodně věří,
nedávno s ním hrál na Korsice, David ví, že to bude mít se
světovou dvojkou černými těžké a Zbyněk nastupuje proti
klubovému kolegovi z Brém Fressinetovi – zná ho velice
dobře. Francii se na olympiádě v předcházejícím průběhu
až tolik nedařilo, ale mají stejný počet bodů jako my, byť se
slabšími soupeři. David rozehrává partii černými naprosto
spolehlivě a vyrovnává hry, Viktorovi se však v zahájení
tentokráte vůbec nedaří uhádnout soupeřovu reakci na
Trompovského 2.Sg5 a dostává se dokonce do vážných potíží.
Vojta ve francouzské pokračuje velice agresivně (g4 a pak c4),
v komplikované pozici však Bauer chybuje a bílý získává
dalším aktivním tahem (tentokráte b4!) silnou iniciativu. Bohužel
však chybuje i Zbyněk s Fressinetem a dostává se v solidní
pozici do zbytečných potíží. Ne, není to dobrý zápas,
ale prohrát vůbec nemusíme. Viktor bojuje a v postavení
diagramu by partie měla skončit nerozhodně, nejjednodušeji na
příklad po 26.a4 bxa4 27.Sxe6 Kxe6 28.c4 s jasnou remízou…
V této chvíli v postavení posledního diagramu stojí totiž Vojta již hladce na výhru: stačí jen vyměnit střelce po 36.Sd5 (dobré je i 36.Se4) Vd7 37.Sxg8 Vxg8 a přechodem druhé věže na šestou řadu po 38.Vc2. Nicméně ani on se v posledním kole netrefuje do černého, zápas tak ztrácíme a s ním mizí i poslední body ve skvěle rozjeté olympiádě.
Individuální hodnocení:
Jak je patrno ze statistiky a ELO hodnocení, nikdo z reprezentantů bodově nezklamal. David Navara odehrál nesmírně náročnou soutěž, ve které se utkával s nejlepšími světovými velmistry, s řadou z nich černými figurami. Jeho výkon dostatečně nad hranicí 2700 bodů budí úctu a velký respekt.
Rovněž Viktor Láznička odehrál své. Rozhodl v náš prospěch těžká utkání s Polskem a Holandskem, bohužel mu nevyšel závěr s Francií.
Zbyněk Hráček a Vlasta Babula odvedli lehce nadstandardní výkony, obrovská škoda neobyčejného výpadku Vlasty ve veledůležitém utkání s Ukrajinou.
Vojta Plát byl žádoucím oživením hry našeho mužstva, jako jediný neprohrál ani jedinou partii a ve své premiéře zanechal u všech silný dojem.
Organizační hodnocení:
V průběhu olympiády se ukázala jako velice cenná přítomnost Michala Konopky. Řešil hned celou řadu vyskytujících se problémů, spojených s pobytem, časovou organizací, cestovními obtížemi, zajistil i nutné ošetření na stomatologii, aktivně se podílel také na přípravě mužské a ženské reprezentace. Organizoval naší návštěvu na českém velvyslanectví v Baku a celý náš program o volném dni, kontaktoval vždy ta správná místa a správné osoby apod. Jeho pobyt byl hrazen pořadateli, myslím si, že by mu měla být uhrazena celá cena letenky jako uznání za jeho činnost v průběhu olympiády ve prospěch naší reprezentace. Touto cestou děkuji i panu Milanu Petrasovi za rychlý a nezbytný servis, který z Prahy poskytoval naší výpravě před a v průběhu olympiády.
Praha,
17.9. 2016
Vlastimil Jansa, kapitán mužské
reprezentace
A Marek dorazí též:-).
Hebounek - na zprávu jsem se ptal, už ji prý má šéf TMK a bude normálně předložena na příští VV. Nic bombastického v ní není, většině holek se prostě nedařilo - bez nějakých jednoznačných příčin hrály pod své možnosti. Pokud vím, žádná tím neviní kapitána, naopak byl chválen za přípravu. Dnes dorazí do Boru kapitán mužů V. Jansa a manažer reprezentace M. Konopka.
Zdravíčko. Zprávy obou kapitánů olympijských družstev jsou v této chvíli připomínkovány v rámci TMK a budou předloženy schůzi VV ŠSČR 18.10.2016. Budou zveřejněny jako součást materiálů této schůze na webu ŠSČR. Omlouvám se vám všem, ale sdílím názor kapitána družstva žen, že by další diskuse na tomto serveru vedená v obvyklém duchu těžko nějak pomohla vylepšit situaci na úseku žen. Pokud chcete na toto téma uvést něco nového a konstrukruktivního, rád si vaše příspěvky přečtu.
Vidím, že je panu kapitánu Hábovi do smíchu, i přes zpackanou olympiádu a žádné vyjádření k ní, a ostatním bafuňářům taky. Ani bych se nedivil, kdyby si na fotce pánové četli diskuzi na nss a smáli se nám, šachovým poplatníkům, jak nás mají na háku.
https://www.facebook.com/114238080254/photos/pcb.10154361402825255/10154361393000255/?type=3&theater
beginner: Já jsem nula, protože jsem ty šachy nestudoval, na rozdíl od koho? Od ostatních diskutérů, kteří nejsou nuly? . Faktem je, že jsem už v životě potkal pár hráčů, kteří mají pečlivě vybudovaný ego na tom, že mají o pár stovek větší elo, než já. Co na to říct, po světě snad nechodí větší mimoňové, než jsou oni. Většina klubových hráčů by nabrala stovky elobodů během krátké doby, kdyby ty šachy začali seriózně studovat, tak myslím, že nemá smysl na ně kvůli relativně nízké výkonnosti nějak machrovat. Někteří z nás mají důležitější věci na práci, než šoupat dřevěný panáky po stole.
Každopádně, já jsem nikdy nekritizoval velmistra, jak hraje, na rozdíl od spousty chytráků tady v diskuzi, co si zapnou motor a myslí si, že něco pochopili. Ve svojí kritice reprezentace jsem vždy vycházel pouze z výsledků a statistik. S tím moje šachová výkonnost nemá nic společného.
Už se zde opět kritickým fanouškům nadává do nul z kanálů a do zbabělých nounejmáků. Přitom jsou to právě přispěvovatelé Jiří Kadlec, Zdeněk Janda a beginner - kteří zde takto prezentují svou nesnášenlivost a primitivní názory. To tito pánové by se měli stydět!
Tady vidíte, jaký nuly se navážej do hráčů, na který se dívaj někde z kanálu. trolle, trolle, ty jsi tak mimo, až je to vtipný :-) napiš nám ještě něco
Zdeněk Janda: Tak ještě že tu mají takového citlivého odborníka na nounejmáckou psychiku, jako jste Vy. Se tu musí cítit jako v sanatoriu.
Mirek Dušín
lykan - ti , co sem lezou, aby si pod rouškou anonymity ukájeli své mindráky , to mají samozřejmě nepoměrně lehčí. K zbabělým nounejmákům mám hluboký despekt
Jiří Kadlec:
Tihleti zuřiví bojovníci proti anonymitě v diskuzích to musejí mít těžké. Všude samí nepřátelé . Při tomhle názoru na drtivou většinu diskutérů se divím, že do té diskuze vůbec lezou.
N. Očník: Přirovnání z principu nikdy nemá ambice být shodné ve všem, pouze poukazuje na jeden aspekt věci. Kdo chce, pochopí, kdo o tom nechce slyšet, může to ignorovat, nebo třeba filozofovat o tom, jak je to přirovnání blbé. Každého volba.
Veřejná sebevražda pana Pláta je dokonána. Bravo. Špinaví pokrytci a ostatní zdejší havěť Vám tleská za poutavé představení. Neděkujte, my děkujeme a budeme na Vás vzpomínat jen v tom nejlepším.
lykan:
Nejspíš si myslíš, že máš pravdu, a dokonce kdovíjak nejseš chytrej, ale celou věčnost jen meleš primitivní nesmysly, pořád dokola...
A vůbec, proč nepíšeš pod svým jménem, když pořád kritizuješ reprezentaci a jejího kapitána? Stydíš se za to, že jseš Pavel Steiner z Hradce?
Chtěl bych Zuzaně Červené poděkovat za reflexi Olympiády v Šachovém týdeníku a všem, kteří se nějak vyjádřili. Po této diskusi to vnímám jako mírně odvážné a dost zodpovědné. Musela se překonat asi docela velká nechuť. Vojtu naprosto chápu.
nvmea: Taky to lze přirovnat k šachové partii, kdy hráč stál celou dobu dobře, ale v koncovce to zvoral. Někteří tu stále odmítají pochopit, že se nehrálo na 9 kol, ale na 11. Hráč, který zkazí mnoho partií v koncovce, se těžko může vymlouvat na náhodu. A to je případ naší reprezentace.
Tato diskuze už asi vyšuměla, něco je ještě na stránkách GM Cveka, ale ten spíš bojuje za vlastní věci. Zaujal mě tam příspěvek Vojty Pláta, který se přidal ke kritice svazu, neboli těch lidí, kteří ho protlačili na olympiádu (velmi sporně už před turnajem v Olomouci), po které mu neúměrně narostlo sebevědomí.
Tak to je pěknej kec. Napsal jsem názor na soustředění loni ve Vráži, na tom jsme se shodli s více lidma, že to po šachové stránce bylo slabý. Na letošním soustředění jsem byl jen jednu noc, takže jsem ohodnotil jídlo(všude mouchy, jak ve školní jídelně). Zvracel jsem, protože jsem byl ve Finsku a něco mi tam nesedlo, jídlo v Nymburku tomu napomohlo. Po šachové stránce jsem napsal, že mi to pomohlo už například v Olomouci, i na Olympiádě, takže jsem kritiku na svaz nepsal, jen na podmínky v Nymburku, za který svaz nemohl...už si mě tady prosím vás neberte nikdo do huby, já se o vás taky neotírám a opravdu to není příjemný, odmítám cokoliv komentovat do týdeníku od Matochy, do televize a odmítám se zde už nadále k něčemu vyjadřovat, jen mi vadí, když si někdo vymýšlí. Proto se ozývám. Zapomeňte na mě a nevšímejte si mě, jinak budu muset poprosit Bolka o cenzuru. Protože když někdo napíše: TAK TO NEČTI, nepomůže to, protože pak vždycky někdo na turnaji přijde a oznamuje mi, co se kde zase píše apod.
Děkuji mnohokrát.
A co Petr Boleslav? S Novoborským má úspěchy i ve světě, většina hráčů z reprezentace tam hraje, možná by jeho aura zafungovala.
pawel:Jarda Jágr může prášit jak chce, z vlastního rozhodnutí nehraje. Když se vyjádří kapitán českého týmu Tomáš Plekanec o hře našich jako o zklamání, vím, jaká je nálada. Kapitán si posypal hlavu popelem, fanoušci to berou a pro nás jsou hráči zase borci. Doporučuji podobný postup i šachistům. Hledejme vhodného kapitána!
Čekání na hodnocení za tým žen je zbytečné. Olympiáda skončila, zapomeňte ! Ten kdo rád čeká, tak ať si raději počká na Godota. Doba kdy se naši soudruzi reprezentanti museli zpovídat a omlouvat za nevydařenou reprezentaci soudruhům z nějakého ústředního výboru a samozřejmě též soudruhům pracujícím, ta doba dávno skončila. Je demokracie a každý si může dělat téměř co chce a nemusí dělat vůbec nic. Plebejci ať si kritizují a nadávají, však je to taky to jediné co můžou a bohužel často i umí. Ostatně:,, Když nejde o život (můj), tak nejde o nic !" Dokáže si dnes a denně říci nejeden zaměstnanec ve zdravotnictví. Naučme se to taky tak.
Hebounku_, sázková mafie, to trošku něco jiného.
Když už jsme u těch reprezentací, vybavuji si, kterak byl, reprezentant Kolumbie, Andrés Escóbar zastřelen na ulici jak pes, když vycházel rozhýřený z baru, za vlastence na MS, takže to taky není taková sranda něco pokazit.
Jinak určitě nejsem sám, kdo je zvědavý na hodnocení olympiády za tým žen. Nevím, co je horší, jestli výkon reprezentace, anebo ono strašidelné ticho po pěšině od GM Háby, což jsem ještě nikdy v žádném sportu neviděl, aby kapitán nepodal nějaké prohlášení, i když zde nejspíše nebude příjemné a dokážu si představit, že předvedený výkon by šlo vyjádřit i pár slovy, nicméně se mi vítr po pěšině a taktika mrtvého brouka moc nelíbí.
Tak celý tým fyzicky zdatných libereckých fotbalistů se vrátil z Baku po jednom zápase naprosto zdevastovaný nějakou břišní kolikou a musí odložit ligový zápas na neurčito...
Já se velmi mnohokráte omlouvám, že zase někdo napíše, že z toho dělám hokej.
Ale nemůžu si pomoci, jak ve 4 ráno (dóle jsem zkopčil koment Jardy) zase když čtu o hokeji.... Jako bych četl komenty na novoborském o olympiádě. Řekněte sami: "Jágr má pravdu, Čechy (téměř) nejde kritizovat. Završení Debaklu na ledě ale nevyřeší hlubší potíže". Zdroj - sport aktuálně
Tato diskuze už asi vyšuměla, něco je ještě na stránkách GM Cveka, ale ten spíš bojuje za vlastní věci. Zaujal mě tam příspěvek Vojty Pláta, který se přidal ke kritice svazu, neboli těch lidí, kteří ho protlačili na olympiádu (velmi sporně už před turnajem v Olomouci), po které mu neúměrně narostlo sebevědomí .
Krolop: „Pravda je ale i taková, že mladý pes často nadělá více škody než užitku.“
Ale je taky lépe připraven se porvat s následky . Kdo nic nedělá, nic nezkazí, ale taky ničeho nedosáhne.
Jeden z našich šachových důchodců mi v nadsázce řekl, že existuje Murphyho zákon, že každá změna je k horšímu. Pro dříve narozené to někdy nemusí být úplně zřejmé, ale vývoj věcí musí jít pořád kupředu. V různých oborech lidské činnosti se stává, že nějaká organizace má ze setrvačnosti šéfa důchodového věku, který už onemocněl nemocí, která se nazývá spokojenost. Už nedokáže vnášet inovace do pracovního procesu dostatečným tempem. Nejde jen o tuto olympiádu se sporným vyzněním, Jansovo hodnocení přetékalo spokojeností se současným stavem už při minulé olympiádě. Pro mě jasný signál k tomu zvážit jeho výměnu. Tým potřebuje nový impulz. Zlepšit styl práce, na to se starý kapitán nehodí.
Lykan: ,, A bohužel platí české přísloví, že starého psa novým kouskům nenaučíš."
Ano, to je jistě pravda. Pravda je ale i taková, že mladý pes často nadělá více škody než užitku.
Nakonec proč ne. Pošleme pana Jansu za odměnu do důchodu a mužské reprezentaci dáme třeba mladšího velmistra (1962) pana Hábu. Ten má navíc zkušenosti s ženskou reprezentací, které by mohl nadále použít a využít u mužské repre.
Krolop: „Faktem je, že pan Vlastimil Jansa za svá dlouhá a dobrá léta, vykonal a učinil v šachu a pro šach hodně viditelné a dobré práce.“
No právě, velmi mnoho. Při vší úctě k panu Jansovi (1942), svaz musí hledět dopředu. Zatím je v kondici, otázka je, jak dlouho ještě bude. Do osmdesáti, kdy zároveň skončí v reprezentaci Hráček s Babulou? A bohužel platí české přísloví, že starého psa novým kouskům nenaučíš. Potřebujeme někoho, kdo některými věcmi pohne dopředu, viz diskuze kolem názorů Roberta Cveka.
Teď tuším, že nečiním dobře, ale stejně mně to nedá, abych cosi ještě nepodotkl k více, či méně oprávněné kritice. Na této diskuzi se též objevila kritika na pana Jansu a Vojtu Pláta.
Pana Jansu znám už léta, ale jenom z tisku. Někdy v 70-tých letech jsem se v časopise Sedmička pionýrů o Vlastimilovi Jansovi (coby už tehdejšímu šachovému oplympionikovi) dočetl, že se v 6 letech naučil šachy v nemocnici na Bulovce a to šachovými figurkami vyrobenými z chleba. Ale tato informace je jenom tak, mimochodem. Na pana Jansu jsem v posledních letech (možná kupodivu) četl poměrně dost kritiky. Ovšem, to ještě nic zásadního neznamená, alespoň pro mě. Faktem je, že pan Vlastimil Jansa za svá dlouhá a dobrá léta, vykonal a učinil v šachu a pro šach hodně viditelné a dobré práce. Kdo z nás a o kom z nás se to dá říci, či napsat ? Tedy z mého pohledu, ať si pan Jansa říká a píše co chce. Ano, není asi zrovna rozeným diplomatem, ale má na to léta i přirozený, morální nárok.
Vojtu Pláta jsem měl možnost na vlastní oči i uši sledovat, tuším ve třech, čtyřech turnajích. Vůbec se nechoval nějak namachrovaně, naopak přišel mně jako mladý, nadaný, sympatický kluk. Žádný silný, drsný řeči. Jeho některé příspěvky - projevy - výlevy se mně též nelíbí. Je to škoda, zbytečně si kazí image. Ale je to jeho věc, důležité je že dělá to co umí. Fischer si taky říkal a dělal co chtěl, často to byla hrůza, ale opěvován bude zřejmě až na ty věčné časy. Proč ? Protože šachy uměl.
Míro!
teď se musí Robert Cvek
Vaše věta:....škoda (čí?), že neuveřejnil jinde.
Pan mistr je natolik silná osobnost, že si postavil svůj web. Tam si ho nejde, kdo chce najít, kdo ho chce číst. Na jeho "privátě" máme zdrama. A komu se nelíbí (Vám), již tam nevkročí, nikomu nic nevnucuje.
Ále zdali někdo chce JINAM jeho moudra, nechť mu učiní nabídku. Nemá potřeb se podbízet zdarma a svazu či někomu něco psát a vnucovat. Za co ho ještě někdo zdrbe.
A jestli sem někdo tahá jeho názory a chce tu o nich diskutovat, tak on to není, někdo mu tu dělá jen reklamu.
Mira: Ano, články Roberta Cveka mohou nyní působit tak, jak píšete. Na druhou stranu, pokud byste byl čtenářem jeho článků už od založení webu (což já sem), širší souvislosti a to, co tím chce gm Cvek říci je pak jasnější. Chápu, že lidi, co to nečtou od začátku teď nemají celý den, aby projeli web o cca 30 článcích, ale opravdu původní myšlenka webu je někde jinde. Tohle celé kolem stavu repre vzniklo spíše "na poptávku", protože byl vidět hlad po zákulisních informací ze strany čtenařů. Ať už jsou dané informace jakoliv subjektivní, alespoň jsou nějaké.
Přečetl jsem si již zmiňované Cvekovy 2 články na jeho webu. Téměř ztráta času, články by zřejmě nevyšly, pokud by autor byl v reprezentaci; vypadá to na uraženou ješitnost autora. Ustavičné nakousávní věcí bez hlubšího rozvinutí myšlenek a vztahů působí dojmem, jak nalákat čtenáře na další články a zvýšit čtennost webu a tím i dosah svých knnstrukcí. Na druhou stranu tu máme konečně nějaké aspoň trochu smysluplné vyjádření bývalého reprezentanta k různým soustředěním reprezentací a k osobám trenérů a manažerů. Škoda jen, že Cvek nenapsal komletní článek, třeba formou otevřeného dopisu a neuveřejnil ho na nějakém lepším webu, třeba zde na nšs.
Co se týče kritizovaných pánů Jansy, Konopky a Háby (trenérů reprezentace a manažera reprezentace), také ja bych si dovedl představit osoby vhodnější na uvedené pozice. Představit si je dovedu, bohužl jenom představit, máme ale takové vhodnější osoby? Zkusme se poohlédnout za hranice a najít tam.
Jedna věc off topic: ŠSČR chce podpořit bývalé olympioniky uhrazením nákladů na letošní MS seniorů v Mariánských Lázních. Chvályhodný přístup svazu. Z podporovaných olympioniků bych vynechal p. Jansu proi jeho přístup na letošním MČR jednolivců (kde máme záruku, že neodstoupí, když se mu nebude dařit podle jeho představ?), pro napadání fanoušků v závěrečné zprávě z olympiády atd.
Krolop, Vojtěch.Mezlík
Souhlasím s Vašimi ctěnými názory
Ale uznejte sami, zrovna z této diskuse, není furt lepší dělat hokej než diskusi ala blesk
A propos Krolop: "Novinářský pisálek". Kdo nepřečetl z originálu na facebooku, tak novinářský pisálek otiskl přímo obrázek celého textu Jardy - PrtSc. Tu je uprostřed článku
(A za 5 hodin názoru Jardy Jágra 145 sdílení, 261 komentářů a 7,4 tisíce lajků ("se mi líbí") k těmto pár větám. To tady na nss přes všecu snahu povolaných i nepovolaných nedoženem)
Člověk nemusí být žádným velikým klasikem, aby na své cestě životem došel k poznání, že všechno co trvá příliš dlouho stojí za nic ! Týká se to samozřejmě i této už dost argumenty a postřehy vyčerpané, "utrápené" diskuze. Bavme se raději o populárním míchání jablek s hruškami, neboť míchání mistrů hokeje se šachovými mistry není nic jiného. Ještě mně tu chybí mistři naší politiky: Babiš - Kalousek - Sobotka.
Jágr je a především byl velikým hokejovým bohem, nikdy však nebyl žádným intelektuálním gigantem. Takže, jeho komentáře složené z frází (navíc jakýmsi novinářským pisálkem) asi málokoho zaujmou, či dokonce ohromí.
Nechápu proč by zde měla zaznívat, nebo převažovat kritika našich šachových olympioniků, když svým výkonem určitě více potěšili než zklamali. Nevím v jaké době a v jakém světě žijí ti nespokojení kritici našich šachistů, ale vím zcela jistě, že je žádoucí a nutné kritizovat věci a události které evidentně stojí za hovno, nikoliv kritizovat to co je objektivně zdravé a dobré.
Podle mne se tu míchají jabka s hruškami. Jedna věc je, jak dopadli naši na olympiádě. Pro někoho jsou důležitější výsledky v závěrečném pořadí, někomu více lahodí předvedený výkon a souboje. Za mě to bylo super, jsem radši, když je turnaj plný emocí, zajímavých momentů a to, že to na konci nevyšlo (i když opakovaně), to se stává. Reprezentantům není moc co vyčíst. Já bych je dokonce spíše pochválil a bral z tohohle pohledu olympiádu jako úspěch (z hlediska hry a zajímavých momentů a moožností). To, co ale teď kritici napadají, dle mě oprávněně, je ale (ne)profesionální přístup svazu. Přípravy, nastavování procesů, kontrola, zpětná vazba, organizace soustředění, neobjektivní zprávy. práce s repre atd. Začalo to prvně tím, že se mluvilo o opakovaném propadáku posledních kol a co je špatně, pak se přidal gm R. Cvek, který poodkryl zákulisí (dnes další článek na jeho webu) atd.. A tady je podle mě problém. Většina rozumných šachových fanoušků a nadšenců nebude nic moc vytýkat našim reprezentantům za olympiádu, ale začne si spíše všímat toho guláše v pozadí, který nyní všude možně leze na povrch. Samozřejmě nic není černobílé a je třeba si trochu držet odstup a klidnou hlavu. Na druhou stranu, když skoro každý z hráčů širší repre někde naznačí (podle své shovívavosti a povahy různě silně a aktivně), že něco někde nebylo úplně ono, tak na tom asi něco bude.
Netvrdil bych, že Lippan byl s tím svým přirovnáním zas tak daleko od pravdy. Jinak bych taky uvítal, kdyby tu lidé měli jména a nebo se byli schopní podepsat, když už se rádi vyjadřují k různým tématům a kritizují.
Budu dále se zájmem sledovat, jak se k tomu svaz postaví a jestli budou nějaké změny (procesní, personální). Samozřejmě ale asi vše nebude vidět veřejně zde na nss.cz i když by si to bulvár přál.
A určo bych sem netahal hokej, to je úplně jiná kapitola :)
Breughel(i), Tož když citace Jaromíra Jágra jsou úplně mimo, říkáš, těžké kritizovat výroky zdejších diskutujících, odborníků, hráčů. Těžko někdo v našich končinách rozumí šachu jako Jaromír hokeji
I mistr svého řemesla se někdy utne – v tomto případě je Jaromír Jágr mimo. Jinak paralela mezi českými hokejisty a šachisty tady snad opravdu je. Hokejisti zpackali světový pohár, šachisti zvrtali olympiádu. Zbývá ještě doplnit výkon našich fotbalistů na Euru, aby to bylo kompletní...:-(
Citace J.Jágra jsou silně mimo.
Kapitán Tomáš Plekanec byl naopak při hodnocení sledovaného turnaje upřímný. „Zklamali jsme. První dva zápasy se nám nepovedly vůbec. Je to škoda, měli jsme tady na víc.“Zdroj:http://hokej.idnes.cz/tomas-plekanec-cesko-usa-rozhovor-svetovy-pohar-f6n-/sp-2016.aspx?c=A160923_063918_sp-2016_ten
Ano, šesté místo, které obsadili čeští hokejisté, je pro naše šachisty nedostupné.
Co jsem přetiskl a hodil sem v noci z facebooku Jaromíra Jágra, tak už přitiskla i naše média.
Pro ty co nemaji facebook: https://www.sport.cz/hokej/sp-2016/clanek/813331-nechapu-kritiku-naseho-tymu-pise-jagr-spousta-hracu-ho-na-svetovem-poharu-prekvapila.html#hp-sez
Takový mistr svého řemesla, hokeje, píše stejná slova a fráze, které byly (o šachu a oly) některými zdrbány:
podívejte proti komu jsme hráli.....
nechápu kritiku....
kdybychom...
kdybychom měli štěstí...
super zápas vyřazených...
prohráli jsme, ale podívejte..
no nic, můj názor, co vy na to?
Zajímavá paralea
Lippane, co to zase žvaníš za nesmysly? Tak ty máš pocit, jo? Tak si ho nech proboha pro sebe... Na ty tvý kydy tady určitě všichni čekali... Proč se aspoň nepředstavíš, když už píšeš takovýhle moudra? Na to nemáš koule, ty srabe, co?
"Moc nechápu kritiku našeho šachového týmu. Ok, prohráli jsme, ale také se podívejte, proti komu jsme hráli. A kdyby jsme měli trochu více štěstí, tak jsme dnes.... "
Opakovaný názor části fandů, o který se zde strhla mela.
Dnes píše opravdový mistr (o tom nikdo nepochybuje) svého řemesla, který chce vždy vyhrávat (po 0:6, prohry v prodloužení a dvou třetin zápasu vyřazených).
Zatím super zápas. Kdo si nešel lehnout, nemusí litovat. Jinak moc nechápu kritiku našeho týmu v předchozích zápasech. Ok, prohráli jsme, ale také se podívejte , proti komu jsme hráli. Kanada- v současnosti asi bezkonkurenční jako basketbalisté USA a výběr Evropy- výborní hráči , kdo sleduje NHL , musi souhlasit. A kdyby jsme měli trochu více štěstí v overtimu, tak jsme dnes hráli o semi.... No nic, jen můj názor. Mně se naše hra líbí a musim říci , že dost hráčů mi mile překvapilo. Co si myslíte vy?
Jaromír Jágr, facebook, Florida, po druhé třetině dnešního posledního zápasu
Mám takový pocit, že činnost našeho šachového svazu má velké rezervy, ale holá pravda o vedení, a to možná i dost amatérském, se odhalí až po nějakém velkém průšvihu. Přesně jako se to stalo na cyklistickém svazu v průšvihu se Sáblíkovou. Naprosto tristní vedení cyklistického svazu, nikdo nikoho nekontroluje, jeden "strejda" si špatně vyloží nominační kritéria a nikdo jiný na to nepřijde. Teď - pro průšvihu - začíná totální reorganizace cyklistického svazu, kde už si všichni uvědomili že takto to fungovat nemůže. Jestli by paradoxně českému šachu neprospěl taky takový velký průšvih, aby se začaly věci konat mnohem precizněji, s osobní odpovědností, reprezentační srazy nebyly vyhozeným časem pro hráče, aby se kritika neumlčovala ale vzala vážně do úvahy a kritikúm dala i šance něco konstruktivně předvést...Je potřeba udělat reprezentační kodex pro hráče a jasně nastavit kritéria, aby jezdili hrát jen ti co splní přísně nastavená kritéria a každý věděl jakých turnajů se musí zúčasnit aby mohl hrát za český tým a nejzdili hrát i ti co jsou úplně mimo formu...
Vojtech Mejzlik: ano, repre usek ŠSČR má komunikovat s širším spektrem hráčů. Už řešíme po mailech, že se tak prý děje - to si brzy vyjasníme, jak to je. I feedback ze soustředění bude, škoda, že až po kritice. Obdobné jsme nedávno řešili na VV u talentů, aby se potenciál nynější silné generace nevytratil, že se svaz musí zajímat a motivovat je k další dřině. Já měl na mysli od hráčů postup, že když to nejde s repre-úsekem, jdou za Markem Vokáčem jako nadřízeným, když ani na tam, ozvou se mně, aby se s tím něco dělalo.
Pilgrim
Byl takovej totalitní vtip: Proč eNDéRáci vyhráli na rozdíl od našich Závod míru? Protože měli s v sestavě ÚVé Amplera a ÚVé Raaba (psáno foneticky, jinak Uwe) a my tam nikoho z ÚV(é) neměli.
Proč USA vyhráli na rozdíl od našich šachovou olympiádu? Protože tolik neřešili sestavu kdo má a nemá hrát. Řekli "takže Shankland" a bylo. A my špekulovali, že David jo, ne, Plát jó ne a ani "takžeho" jsme neměli. Vtipy se nevysvětlujou, přesto zde asi potřeba: Holt včera vedlesedící v hospodě šachový amatér, nadšenec, fanda, si půjčil můj tablet a zajímal se o diskusi. Až došel k příspěvku Davida v AJ. A protože nevládne jazykem, hodil ho do překladače (včetně sestavy). A překladač napsal: ... Caruana Nakamura takže Shankland.
No, trošku slabší,..... přesto úsměvný den všem
Myslím si, že jakékoliv negativní projevy v souvislosti s mužským týmem a olympiádou v Baku jsou nelogické, scestné a neuctivé. Náš tým bojoval, hrál výborně a po 9. kole byl na nádherném 5. místě, to bylo prostě úžasné, geniální!
Pak jsme dostali Ukrajinu s průměrem 2697 (naši 2631), to byla šílenost, a aby toho nebylo málo, tak na závěr ještě Francii (průměrné ELO 2679, našich 2626), která za celou olympiádu nikoho z nejlepších týmů nedostala. To byl tragický los, který měl naprosto zásadní význam, na takhle silné týmy prostě zatím většinou nemáme.
Myslím si, že to byla jedna z našich nejlepších olympiád, a rád bych touto cestou velmistru Jansovi a všem našim hráčům poděkoval za fůru krásných partií a zážitků.
Ke změnám na svazu - odcházím po více než 2 letech. Za tu dobu je to (kromě brigádníka) jediný odchod. Řada změn proběhla leda v tom, že se najali dva zaměstnanci na nové pozice administrativní pracovnice a sportovního sekretáře. Nějakou dobu, výrazně delší než zmíněné 4 měsíce (oba přes rok, u Trang se to už také bude blížit dvěma rokům) tam již jsou a zatím pokud vím neodchází. No a generální sekretář František Štross je na své pozici také přes dva roky a předtím byl několik let na pozici sekretáře. To mi nepřijde tak zlé.
21.09.2016 21:43 | Viktor
K té vzájemné absenci komunikace svaz <-> hráči, to jde přeci jednoznačně za svazem, ne? Neznám přesné klima v tomhle prostředí, ale ať už jako hráč, který se zde pohybuje roky nebo jako nováček a adept do nejširšího repre kádru si nebudu prostě sám pouštět ústa na špacír. Spíše sleduji jak to kde chodí. Ono se z pozice člověka, co doufá, že se dostane do reprezentace, těžko začíná s konstruktivní kritikou. Obzvláště pokud na některých postech jsou trenéři če přednášející silní, těžko se kritizuje. Tyhle komunikační aktivity musí jednoznačně začít svaz a vedení ne čekat, jestli se neozvou hráči. Ti se ozvou, až když to bude opravdu špatné. A i tehdy je to spíše otázka.
Na druhou stranu v dnešní době snad už všude, kde se sledují trendy je úplně běžná zpětná vazba na soustředění, školení, semináře, materiály atd.. Zpětná vazba, jakákoliv reflexe atd. by přeci mělo být snad tím prvním, co se dělá, pokud je potřeba zlepšit procesy. Ať se hodnotí soustředění jako celek, ať se hodnotí jednotliví školitelé, ať se hodnotí jednotlivé bloky. Nebo sleduje vůbec svaz procesy? Vyhodnocuje nějak kvalitu soustředění, školitelů, trenérů, organizátorů, přístup hráčů, skladbu témat atd.? Přitom ten nejednoduší zpětnovazební dotazník není problém. Dá se volnou formou a k tomu pak číselně. Ohodnotit jednotlivé věci viz výše. I kdyby se hráči drželi zkrátka a hodnotili relativně přívětivě, i tak se dají najít lepší a horší školitelé, témata atd. Ideálně to nechávat anonymě, veřejně jen pokud bude někdo chtít.. To je to úplně nejzákladnější. A s tímhle pracovat.. Ale to co tu píši mi příjde, že by mělo být samozřejmostí a měli bychom se bavit spíše o tom, jak přesně tyhle věci optimalizovat a ne, že se musí zavést.
pawel: Spíše, že výkon našich repre na OŠ nemá přímou závislost na soustředění:)
Na(ne)štěstí?
Čili, sisoji, říkáte: "I přes neschopnost vedení, stále dobré reprezentanty máme". Dodám, "zatímco u citlivějších reprezentantek se zmíněná neprofesonalita projevila v plné nahotě".
i přes tragické soustředění v Nymburce repre odehrála dobrou olympiádu.
to Viktor: určitě máte pravdu, já jen reaguji na článek z ŠT1637 Změny na svazu, a pokud vím je to jen další z řady změn. Nevím zda některé vyjádření GM Cveka mají přičinnou souvislost se změnou dresu (článek Přestupy uzavřeny CVEK - Bor- Ostrava)...
Spíše mě zaráží počet anymozit v top šachu. Ale nemám informace, a tak lze jen dedukovat.
Ale některé postřehy GM Cveka ku tréninku nebo přístupu k partii jsou velmi dobře popsány. Díky za ně.
sisoj - s tím sekretariátem je to ale úplně jinak, než píšete. Jak se od mého nástupu zvýšila podpora reprezentace a talentů lze dohledat jednoduše ve svazových rozpočtech. Jenže peníze nejsou všechno, jak píše Robert. Záleží hodně i na tom, kdo co a jak s nimi dělá a o tom je potřeba se bavit.
A kde jinde? Ale věřím tomu, že svaz nějakou cestu najde, aby GM Roberta "Bobbyho" Cveka umlčel. Jen to nebude probíhat zde na diskuzním fóru.
Tohle je dost síla:
Nepíše ZMX, píše GM R.C. : Nynější soustředění v Nymburku (poz. dohledal jsem k olympiádě v srpnu) bylo ještě horší…naštěstí jsem tam nebyl, ale znám úplně všechny kluky z repre a mohu se s nimi o všem narovinu pobavit. Naprosté fiasko…raději se nebudu více rozepisovat… Všichni si sundejte růžové brýle… je to ještě horší než si myslíte (pozn. než se i tu píše?).
Zdeněk Janda - Jsem rád, že Robert napsal svůj pohled otevřeně, protože ačkoliv se znám se všemi reprezentanty, nikdo si u mě nikdy na tyto věci nestěžoval (v tom bude absence komunikace svaz - hráči bohužel vzájemná) a bez toho se těžko pohneme. Počkám si nejprve na reakci nejpovolanějších (čímž neslibuji, že to budeme probírat zde na diskuzním fóru).
Díky za odkaz na Cvekovy stránky, je to docela síla, vyjádření o neprofesionalitě svazových akcí atd..... Pokud i svazový sekretář se mění každé 4 měsíce (viz šachový týdeník) není se co divit, před nástupem V.Novotného se avizovalo něco jiného. Bohužel asi realita je výrazně jiná jak naznačuje GM Cvek. Kde je pak ten posun. Ok NOVÝ BOR má 7 titulů, ale co šachy v ČR?
Budu rád za další podobné informace. Jen bych uvítal pokud by byly konkrétnější nebo více politicky nekorektní, kdo? jak? co? kdy? Jinak to pouze vypadá na zhrzené ego. Dosud byly reprezentační akce popisovány jen jako čiré dobro.:)
Kapitán repre Babula nebo Hráček určitě dobrý směr. Otázka zda by to chtěli pánové dělat, dělat nyní nebo za pár let.
Robert je vážená a respektovaná osobnost. Se zájmem si přečetl jeho názory. Škoda, že u ostatních (kromě Vojty , jako by o fanoušky nestáli ) mi obdobné názory chybí. Možná by to chtělo , Viktore Novotný , jít s kůží na trh a reagovat , napsat názor (např. co s tím a jak dále) . Díky za něj..
Je to horší, než si dokážeme připustit
http://www.sachycvek.cz/2016/09/pohled-do-soucasneho-reprezentacniho-sachu/
K předchozí diskusi se raději nebudu vyjadřovat. Jen chci citovat Samuela Shanklanda, který pro worldchess.com napsal mimo jiné toto:
"Going into the final round, we would be facing Canada. Neither Hikaru nor Wesley were in the best health (it’s pretty normal for people to get sick in such a grueling event with so many germs from every country on earth floating around), but John decided to stick with our winning lineup of Caruana-Nakamura-So-Shankland, which we used in five of the final six matches."
Za "ztučnění textu" jsem odpovědný já. Nabízejí se dva závěry:
1. I nemocný šachista může hrát.
2. Pokud někdo na Olympiádě onemocní, nemusí to být způsobeno zdaleka jen špatnou kondicí.
Více se k tomu nebudu vyjadřovat, protože smysluplnou diskusi si představuji jinak.
Hoši, k čemu vůbec to hodnocení žen, vždyť vy stejně nechcete číst nic jiného než jenom nadávky na ně, které už se objevily ve zdejších diskuzích. Ale možná už se tady tím trapným plkáním nudíte a proto potřebujete Hábovo hodnocení, abyste pro změnu mohli nadávat na Hábu. Vždyť tady ty diskuze vlastně nejsou o ničem jiném než o nadávání, protože každý tady všemu rozumí líp než ti, na které se nadává.
Ti, kdož kritizují výkony našich žen, by se měli stydět, že kritizují jiné (zajisté z vlastních mindráků), ztrácí čas u počítače, sledují výsledky jiných, možná ani nehrají na takové úrovni, schovávají se za anonymní přezdívky... přátelé, klidně, ale ať to ten pan Hába, nebo kdo je k tomu pověřený, napíše. Já jsem nedostal zaplaceno, abych pátral, jak zlepšit výkony ženské reprezentace, ani někam jezdil a domáhal se rozhovoru. Dostal zaplaceno někdo jiný, aby to udělal.
Snad nikoho neurazí a vezme se s vtipem, když výkon našich šachistek stavíme na roveň výkonu slavných českých a amerických hokejistů, ale musím navázat:
„Sedím si večer doma se svým psem a mám pocit, že bych měla dělat něco důležitého, ale nemohu si vzpomenout co," řekla při olympiádě nejmenovaná nenominovaná dívčina.
Prozdradím zdroje, pronezasvěcené:
Níže (od ZMČ) - Ruský novinář o našich hokejistech a možném výběru ameriky nad 35 let
Tu: - Americký nenominovaný hokejista dnes.
kiklos
Já bych doporučil čekajícím diskutérům na článek o ženách a velmistru Petru Hábovi jít "na férovku".
Teď při M-ČR družstev rapidu a blesku, o přestávce, poví nadrženým posluchačům své hodnocení olympiády žen. A pak oni tváří v tvář (sami však s odhalenou tváří, ne jak tady) mu mohou říci co chtěj. Já bych se toho, ani na jeho místě, nebál.
Myslím, že z nejzvlčelejších zdejších diskutérů by se rázem stali beránci. A nejhorší nadávka by byla: "No to asi muselo být pro Vás zničující, kapitáne, mohu Vás pozvat na frťana"?
ani bych se nedivil, kdyby hodnocení Petra Háby zůstalo neveřejné
taková grilovačka snad nebyla zapotřebí, chtělo by to trochu soudnosti a sebereflexe
asi se všichni fandové shodneme, že se rádi díváme na to, jak se našim daří
další smutky a rady je třeba formulovat jemně, aby nikoho neurazily, páč jinak ztratí smysl - ten komu jsou určeny je přestane číst
Morphynista: jsem rád, že někdo pochopil vtípek :-D ale přivedla mě k němu příhoda, kterou vyprávěl tuším Jirka Gregor. Kdy na otázku :"kakoje vaše ELO?" ukázal rukama rozměr :-D
to Michal Vrba: Souhlas.
to Ota Válek: Souhlas, mám bohužel stejný pocit.
@ Poutník : Myslím, že jednou za čas takový menší flamewar nezaškodí. Pokud jde o tolik kritizovanou ženskou reprezentaci, zřejmě je čas ke generální obměně na zadních deskách. Aspoň částečnou útěchou nám budiž to, že na kongresu FIDE obdržely titul WIM Nataša Richterová a Magdalena Miturová, u mužů se stali novými nositeli titulu IM Martin Blahynka, Tomáš Kraus, Matyáš Marek a Nguyen Thai Dai Van, od sousedů pak Viktor Gažík.
Připojím i své hodnocení mužské reprezentace:
1) Celkový výsledek opravdu nelze považovat za úspěch, neboť tým skončil dosti daleko za svým nasazením
2) Individuální výkony mužů zasluhují , Vojta Plát hrál jako nováček výborně, celý turnaj hráli muži na špici a byla radost je sledovat, až ke konci jim pravděpodobně došly síly...
3) Hodnocení neúspěšného celkového výsledku ze strany kapitána Vlastimila Jansy bylo zajímavé čtení, nicméně si také myslím, že přetěžování lídrů týmu byla jeho chyba - vzhledem k faktu, že olympiáda není individuální soutěž, nýbrž se jedná o dlouhý týmový švýcar s náhradníky, kde pro celkový dobrý výsledek je velice důležité mít lídry čerstvé hlavně na poslední 3 kola, tak podle mne měli mít David Navara a Viktor Láznička logicky pauzu někdy mezi 6. a 8. kolem, pokud si pamatuji, tak tato chyba se zbytečným přetěžováním lídrů před finišem se opakuje několik posledních olympiád
4) Jsem opravdu zvědav na obdobné podrobné hodnocení ženského týmu ze strany Petra Háby
Chtěl jsem se zapojit do diskuse na seriózním šachovém serveru a místo toho jsem se dostal na stránky jakéhosi bulvárního plátku. Asi mi blbne počítač. Budu muset zavolat ajťáka:)
holky neměli čas na připravu, protože se místo toho zdržovaly na pokojích mužské reprezentace. Kluci mají totiž velký ELO :-)
tak ono to možná není zas až takový problém. Všichni kdo to sledovali dobře ví, že 3,4, a 5. desma hrála hodně pod své možnosti. Turnaj se jim prostě nepovedl a hráli zle. Já si myslím, že na kritice tohoto stylu není nic odvážného, protože všichni (samozřejmě i hráčky) moc dobře ví, že to tak bylo.
chci vidět toho sebevraha, co by našel odvahu a zhodnotil vystoupení našich dam ( vyjma 1 a 2 desky)
"O zemi kde zítra znamená již včera". Ale to byla přec jiná země.
Tu v diskusi bude k přečtení článek o ženské reprezentaci se všemi detaily dřív než vyjde.
To je výborná zpráva Vojto ! Takže Ti zakázali tvrdý alkohol a cigára! Zvu Tě na to pivo. Včera jsem zavřel nett, když tady bylo 62 příspěvků....Teď mám v práci pauzu a zděsilo mně, že je jich 128. Nicméně ..., jen malé množství má nějakou váhu. Buď je to zesmněšňování jeden druhého, nebo jen bohapusté tláskání o ničem ...
Morphynista: Ano, hubená remíza místo jasné výhry, takže místo jedničky nechám hrát náhradníka a připravím se tak o 130 ELO bodů, zřejmě vám to přijde v pořádku, zřejmě je pro vás výsledek druhořadý. Kdyby byl plk. Jansa zastáncem stejné filosofie jako kapitán Hába, mohl jsem hrát klidně i já místo Pláta. Můj názor je ten, že kapitán Hába selhal. Nicméně si nepamatuji, že by u žen byl někdy dobrý kapitán. Posledně sám Jansa svým přístupem vypudil K. Němcovou.
Ještě lépe kdyby ženská repre dělala masáž mužské, ať mají jejich výlety aspoň nějaký smysl.
64: mužské reprezentaci masérku, ne maséra. Ženám poskytneme masáž na těchto stránkách, zdarma.
No jo, hlavním smyslem internetové diskuze je, aby každý měl příležitost si uvědomit, s kým vším žije v jednom státě :). A je zajímavé, že vlastně znám jak pana Matouška, tak trochu znám již i pana Pláta. Navzdory tomu, co si tady píší, myslím, že by nakonec spolu vyšli docela dobře :).
64: přesně
20.09.2016 15:25 | Změstačerného ...protože na konečném výsledku samozřejmě záleží! (a nikoliv že nezáleží, jak tady někteří tvrdí)...
Z doby kdy jsem se šachem začínal mi utkvěl v paměti výrok Leonida Steina : Hráč je zodpovědný za svou hru, nikoli za výsledek.
Tedy pro doplnění : Šlo o zápas s 56.nasazeným Estonskem, kde měly ženy na 2 .- 4. desce v průměru o 230 bodů větší elo. V optimální formě by to byla i bez jedničky snadná výhra místo hubené remízy. Ale ten hraný údiv je asi jen trolling...
Jaký klíčový zápas , on nějaký byl ? A příčinou byla zřejmě únava...
A dočkáme se i hodnocení žen? Já osobně nepochopil odsun jedničky Joanny na lavičku v klíčovém zápase a od té doby jsem z údivu ještě nedokázal zavřít pusu.
Tým nepotřebuje psychology,psychiatry ani psychoanalytiky. To jsou většinou blázni, kteří by hráče ještě více rozložili. Na takhle náročné akce potřebuje tým maséra.
wlk, jó, psychologie, z jedné písně o souboji K vers. K:
..sedí v první řadě, sílu má jak buchar, Karpovův psycholog, profesor Zuchar
Ota Válek: Karpov měl takový tým snů, parapsycholog mohl za porážku Korčného (údajně)
Nemělo by se zapomínat ani na hostesky!
Volání po psychologovi ve mně podnítilo zvědavost, jak jsou na tom týmy s nejlepším finančním zázemím, konkrétně zda mají nejen zmíněného psychologa, ale i více sekundantů, případně též lékaře, kustoda, fyzioterapeuta, kondičního trenéra, maséra, tiskového mluvčího, tlumočníka, kaplana, kuchaře, astrologa, sommeliéra...Ví to někdo z ctěných diskutérů?
Rád bych se vrátil k tomu, co nejspíše způsobilo krach v posledních 2 kolech - tedy nedostatku fyzičky a s tím spojené únavě. Zajímalo by mě, jak často a jak dlouho hráči při turnaji odpočívali. Zda např. dávali přednost delší přípravě oproti delšímu odpočinku.
Lippan tomu dal korunu. Takové double. Už nepoučuje (někoho), ale poučuje se jiný, že ho má poučit
Včera v 19:38 už to vypadalo, že lykan odtemnil a že bude sluníčko (Tak to byla zábavná plátovská vložka, ale zpět k tématu)...... .
. Ovšem dnes bohužel další zaplátovaný den .
Sluníčko má vyjít v Plzni v 15. hodin v Ostravě vůbec, v Novém Boru prý již svítí teď a co na novoborském, co to už konečně odplátovat?
Sebeprezentace našeho jistého reprezentanta v této diskuzi je příkladem toho, že logická a sociální inteligence nemusí jít vždycky ruku v ruce.
Lippan: Mně to spíše příjde jako - kdo chce psa bíti, tak si hůl vždycky najde. Co někteří předvádí je šílené a teda řešením je neozvat se a nechat si vše líbít? no dobře...
lippan, matoušek přesná diagnoza
capjar: Díky. A ala "Postřižiny", vše se zkracuje, 14., 13., od 2008 11.kol, nyní ubrání volna (minule po 10. před posledním volno). Zde se termín ol. měnil/upravoval. V půlce září začíná škola, dopravní mumraj, potřebovali je rychle vyexpedovat.
Olympiádu jsem bohužel neměl moc času sledovat, pouze jeden den - v neděli, kdy v 9. kole hráli naši muži proti Holandsku, jsem si mohl u netu v klidu zafandit. Zbytek jsem sledoval jen letmo. Souhlasím s dnešním komentářem Pavla Chrze. Jediné co mě nemile překvapilo, že po tom devátém kole nebyl volný den, jako tomu bylo ještě na minulé olympiádě (alespoň si myslím, nechce se mi to hledat) . Může mi někdo zasvěcený vysvětlit, proč to pořadatelé resp. fide změnila? jaký to mělo smysl?
A ještě dodám k vzpomínce v článku Lucern 1982: Knížka "Šachové olympiády", kterou mnozí z mé generace maj přečtenou mnohokrát (inet nebyl a knižní výběr mikroskopický k dnešku): Nikolič, kapitán "bramborové" Jugoslávie, co řekl po olympiádě ke kritice nepřijetí nabídky 2:2 se SSSR po přerušení a tím možná ztrátě medaile. Prostě vše nadoraz na maximum, jak píši níže, že tentokrát kapitán s našimi. Hezké poučné počteníčko, najděte si, možná bych zpaměti odcitoval je to však delší.
Ještě jednou děkuji hráčům, kapitánu, realizačnímu týmu, za možnost sledování TOP-výkonů.
Názor, že historie se neptá na průběh, ale na výsledky: Ano a právě proto kapitán zkoušel nadoraz, na medaili, dokud to šlo. Což by byl nevídaný úspěch samostatné ČR. Ruku na srdce, kdo při sledování v telce letní či zimní olympiády bychom řekli, že náš závodník neměl tak moc jet/běžet/hrát na medaile, ale raději na první desítku (poté co v závěru odpadl).
Jen jako ukázka „milimetrů“ od fantastického úspěchu k propadu je partie Vlasty B. v pořádku. Jediné co se mi nelíbí, že z článku kapitána vyplývá, že veškerá a jediná chyba neúspěšného pořadí je hozená na Vlastu. Furt každé z 11 kol hrají 4 hráči, které kapitán vybere a v 11. jich bylo více. Ptám se, jak by se změnil pohled, pokud by byly výsledky úplně stejné, jen by byl Vlasta hráčem mající 7,5 z 8 (nakonec 9,5 z 10 s perfo téměř 3000) prostě v černých přetlačen do špatné koncovy po nějakém malém zaváhání? Vlasta hrál znamenitě celý turnaj a i tohoto TOP soupeře z Ukrajiny přehrál přípravou i v partii a zatlačil do časovky.
Jinak možné střídání Davida: V prvním kole by time-out únavu neovlivnil (to již nějak David psal) a ve druhé půlce... Dobrá, přijdeme o bod, dva a pak třeba se skutečně odpočatějším Davidem „docváláme“ do nádherného 7., 8. místa. Ovšem bez šance na medaile. Kapitán jel s týmem nadoraz, kam až to půjde, třeba k útoku na medaili. 1 bod ze 3 v závěru mohla ovlivnit i Davidova nemoc. Samozřejmě napsat (od kapitána či Davida), že za neúspěch může (také) klimatizace v autobuse, to nejde, to by mu zde mnozí dali „sežrat“, ale bohužel detaily rozhodují i na tom něco může být. Opravdu ve zdravém stavu to mohl David dotáhnout a tým, když už ne k medaili, tak třeba k 5. místu. Není až tak fyzicky slaboučký, jak se možná mnohým jeví, aby to nikdy nedal.
Kapitán prostě vedl tým, nadoraz, proti TOP-týmům, třeba k vysněným medailovým břehům a nespokojil se s ukrytím v balíku k možnému možná získání první desítky. Vadí to fanouškům? Mně ne!
ppaavveell: na webu svazu určitě nějaký vhodný kontakt najdete.
K příspěvku V. Pláta z 12:19
Všiml jsem si poté jen jediné reakce, a to na způsob "Kašli na to, ale s dobrým právníkem by to byla jistota". (Snad jsem nic nepřehlédl) Přidám svůj názor -> uvažovat o podání trestního oznámení pro pomluvu kvůli článku, který někdo napsal před 9 lety je, právník neprávník, zbytečné.
Jestli reprezentace hledá psychologa s elem FIDE alespoň 2100, tak bych o jednom věděl. Mám někomu poslat kontaktní údaje?
@lykan: hm, tady se chyby neodpouští...
S panem Cvekem je to skvělý nápad a jako svou přijímací zkoušku by dostal výchovu pana Pláta v reprezentanta. Má na to 2 roky. Nespěchejme, dejme tomu čas a šanci.
Ať předejdu nějakému nedorozumění, nejde vůbec o šachovou stránku věci.
Lykan má pravdu, následky té nešťastné Mitropy náš ženský šach pociťuje dodnes. K vystoupení naší mužské reprezentace dodám, že jsem s předvedenou hrou spokojen, byť tentokrát nebyla korunována kýženým umístěním, snad nám medailové umístění ( nebo aspoň první desítka ) bude dopřáno na následujícím ME.
s respektem k Robertovi Cvekovi. Pokud hledáte psychologa, máte mít psychologa. To opravdu nejde načíst z knížek. Navíc jistý odstup je zrovna tady asi žádoucí. Pokud hledáte kolegu do party na nabuzení tak to zkuste. Za to se nic nedá. Případně to spojit rovnou s kapitánem?
Možná je přece jenom čas uvažovat o změně kapitána. Bohaté zkušenosti pana Jansy bychom mohli využít třeba na uvolněné židli po panu Hábovi, kde by mohl zúročit i přirozené diplomatické nadání a zkušenosti v jednání se ženami, jaké projevil například před pár lety v kauze Mitropa/Němcová.
spanel: Kriebel je podle mě nejlepší autor na nss. Jeho texty vždycky vidím rád.
Únava hráče se může projevit v drobnostech. Třeba tak, že v kritické chvíli něco nedotáhne. A na drobnosti se v šachu hraje. Hru velmistrů nekomentuji, já vidím výsledky a ty u Lázničky a Navary v posledních 2 kolech za mnoho nestály.
@V.Plát: Tím familiárním Cvekysem myslíte stejného Roberta Cveka, kterého jste tady nedávno přirovnával k "osmiletému cikánovi z Chánova"? :)
Jako to přirovnávání k přepálenému startu v nějakém běhu je prostě trapné! Ukrajina je sice trochu lepší, než naši, ale proč se zde píše, že to bylo jasné a že snad nemůžeme vyhrát ani na 20 pokusů? Vždyď jsem ten zápas viděl! Remíza byla skoro jasná. Chvíli to vypadalo i na 3:1 pro nás. To, že chtěl David vyhrát bylo celkem logické a proč to dopadlo tak zle, tu snad už bylo už vysvětleno dostatečně! Že to chtělo hrát trochu víc při zemi je jasné, ale úspěch byl fakt hodně blízko! To málo, co rozhoduje o dobrém, nebo špatném umístění, tam sice chybělo. Ale když se to nebude zkoušet třeba 10x, tak to nepřijde nikdy! Já našim tleskám a nevidím, co by se objektivně dalo zlepšit. Ani 10 psychologů rozhodující pasáže za naše neodehraje! To musí vládnout sami! Ohledně hodnocení písemných projevů Kriebla souhlasím s V. Plátem. Některé poznámky hlavně při analýzách partií mi připadaly trapné. A co se týká té slavné simultánky, V. Plát využil toho, co si na sebe Mamedjarov sám ušil. To je jako kdybych s někým hrál na minutu proti pěti, nestačil dát mat dámou holému králi a strašně se rozčiloval, že to soupeř nevzdal! Nevím, komu ze šachistů toto kazí dobrou pověst! A hlavně reakce slavného velmistra, který naštvaně rozháže figurky na šachovnici, protože prohraje na čas se 13-letým klukem, si nikdo nevšímá a to je naprosto v pořádku! Fakt nemá cenu s k tomu vracet, ani z toho dělat nějakou hroznou aféru. Ale když se chce psa bít, tak hůl se vždycky najde, že? :(
Tak to byla zábavná plátovská vložka, ale zpět k tématu.
Musím přiznat, že já jsem ten poslední, kdo může někomu vytýkat maximalistický přístup ke hře. Kdybych byl na Navarově místě, tak bych taky chtěl hrát stále, a pokud možno co nejvíc soupeřů rozdrtit. Jenže otázka je, zda je to reálně proveditelné. Já jsem na tom fyzicky lépe, než Navara, a taky nevím, co by se mnou udělala intenzivní příprava. Možná je hrát naplno celou dobu prostě pro něho neproveditelné. Pak ta opěvovaná šance na medaili existuje jen v představách fanoušků. Třeba unavená česká reprezentace neporazí Ukrajinu ani na dvacet pokusů. Chcete falešnou iluzi, že jsme měli šanci, nebo reálný výsledek? Já taky rád vidím reprezentaci vepředu, ale nesmí to být jako v té scéně z Rychle a zběsile 1, kde při automobilovém závodě závodník zapne předčasně forsáž, prošlápne plyn na podlahu, auto se mu rozpadá pod rukama, před cílem ho soupeř předjede a stejně prohraje. To je pak takového řidiče lepší vyměnit.
jenze ne vsichni pratele umi drzet pusu
souhlasim s p.Platem. R.Cvek by byl dobrej!!výborný nápad
ale rád bych se mylil, a rad bych aby to byli časem stupidni pripominky od cesty. kež by jste meli pravdu.
urcite ne. jediny duvod,proc se zpochybnovala jeho nominace byl lidsky. a jeho prispevky na fcb. behem olympiady na adresu žen, tomu stále nahravají.
doktore, doktore, ty budeš asi taky dobrý expert... až budeš takový hráč jako vojta, tak si můžeš myslet, že někam nedorost. na tvém místě bych si nechal stupidní připomínky od cesty!
doktor: všechny , o takových věcech pište raději za sebe
dorostl
Dejme p.Plátovi nějakou dobu hájení,at se ukáže zda do repre dosrostle nejen hráčsky,ale i lidsky. třeba nás všechny překvapí
Je zajímavé, že nikdo jiný z našich TOP hráčů, zde nevystupuje tak konfliktně jako Plát. Ať zde píše DN, Kriebel nebo další. Ale jinak ta kauza, kdy chování Pláta poškodilo dojem ze simultánky s Mamedjarem svým hnusným nesportovním chováním je obecně známá. A řekl bych, že bude lepší se k ní nevracet. Nedělá dobrou pověst šachistům.
@sicilian123: řekl bych, že Michal Matoušek těm šachům docela rozumí (kdysi hrál kolem 2300), ale nerozumí mnoha jiným věcem! :)
Olympiáda byla pro naše muže jednoznačně úspěšná. Je lepší mít 2 kola před koncem šanci na medaili a potom skončit v poli poražených, než se 2 kola před koncem pohybovat někde vzadu a úspěšným finišem se propracovat těsně do první desítky. My diváci jsme si to užili, partie byly většinou velmi zajímavé a dramatické. Chybělo skutečně velmi málo! Dvě nešťastné partie s Ukrajinou a velký úspěch je nenávratně pryč. Každý, kdo hraje šachy a sehrál pár turnajů švýcarským systémem to moc dobře zná!
Škoda, že se úspěšné vystoupení Vojty Pláta zvrhlo v nechutnou přestřelku s Michalem Matouškem. "Vojto, oslovuj ho prosím jménem, určitě většina Matoušků ti fandí :) " Vojta má pravdu v tom, že stačilo málo a někteří, kteří dnes kritizují, by pěli chvalozpěvy. To ale platí všude a je nutno se s tím smířit! Je dobře, že se Michal Matoušek v mnoha svých komentářích mýlil. Z Vojty Pláta nakonec vyrostl skvělý šachista, který věřím ještě v příštích letech pomůže pozvednout naši reprezentaci do těch vysněných medailových pozic...
Matoušku, vůbec nevím kdo jsi, ale podle toho co tady píšeš jde poznat, že jsi nějaký osel, který šachům vůbec nerozumí a stejně do toho blbě kecá. Takže radši běž trénovat a nehraj si tady na něco co nejsi.
Je mi vcelku jedno, co si kdo o Vojtěchovi myslí, mě osobně vadí tato slova (budu citovat Vojtu): "Ted jste tady vsichni chytri jak radio, pritom vite uplny kulovy. Vykaslete se na hloupe debatovani a radeji trenujte, at nam muzete ukazat vy, jak je to spravne." Tyto slova jsem jako amatérský šachista slýchával často, že s ELO lehce přes 1860 bych měl mlčet. Ale cožpak pan Plát není třeba fanoušek hojeke či fotbalu a nefandí a nemá svůj názor na toto téma? Každý správný fanoušek má nějaký názor na sport, který sleduje. Ale jako nejsem Jágr, Čech nebo Berdych a jejich kvalit nedosáhnu, at ksi jako fanoušek mohu říci svůj názor a kritizovat výkony a nomiace na MS v hojeji, světový pohár nebo ME ve fotbale. Věřím, že i pan Plát kritizuje naše výkony v těchto odvětvích a sleduje, jak se našim vede a pochybuji, že by se těmto zmíněmým Jágrům, Čechům a Berdychům vyrovná. A proto zakazovat tady říci svůj názor, případně i nám slabším šachistům doporučovat trénovat je trochu mimo místu a tady jste Vojtěchu opravdu přestřelil. Jednou jsem fanoušek a jako takový si mohu kritizovat výkony naší repre jak chci, stejně tak jako chválit stejně jako to dělám v hokeji nebo fotbale.
Samotná olmypiáda je pro mě úspěchem, já jsem s výkony spokojen, takže nemám probleém s hodnocením. U online jsem se vždy dobře bavil. Jedině snad problém bude u žen, tam jsem dosti znepokojen a rozhodně by stálo za úvahu co tam dále, protože výkony to byly někdy opravdu trapné (viz Karolina 2/7)
No výborně Vojto...Vidím, že to bereš za správné konec. Chtěl jsem Tě po Olympiádě vidět a taky trochu pokecat. Co si budem povídat, ne všechno novoborský šachový snese. Ale v každym připadě, kdybys byl OK a chtěl se potkat, tak moje číslo je 736225179.
Vojta Plát ani Michal Matoušek nejdou pro ostřejší slovo daleko, v tom jste si oba podobní. I ve své umanutosti. Opravdu si nemyslím, že by případná žaloba někomu či něčemu prospěla. Michal Matoušek už s tím má ostatně zkušenost:
http://online.zurnalistika.cz/soud-blogger-vs-ctenar-skoncil-podivnou-plichtou/
Autorem onoho blogu Michal Matoušek je, jak si lze z odkazu snadno odvodit.
Pane Matoušku klidně bych Vám to řekl, samozřejmě pouze v případě, že by Vojta s tímto souhlasil. Já se rozhodně nechlubím tím, že se s Vojtou, nějaký ten pátek znám. Znám se dokonce i s jeho otcem Miroslavem Plátem o nějž jste si v článku před devíti lety taky docela nepěkně otřel ústa ...Nicméně jste, novinář, promiňte vlastně bloger. Taky se Vás nevyptávám na kauzu Puncovaný génius, jež je možná dokladem Vašeho vulgárního chování. A zkusím to zopakovat, aby jste to pochopil i Vy. Myslím si , že Vojta jenom napsal, že víme kulový o tom, jestli měl střídat pan Jansa v průběhu olympiády, věděli by jsme kulový, kdyby tady David Navara superseriozně nepřiznal, žs měl poslední kola problé s rýmou atd..Prostě a jednoduěe tady pár ,,borců" kritizovalo ...podle mně, dost (!) úspěšnou olympiádu, byť tabulkově se ,,špatným" koncem. Jenom Vám doporučuju, nepoučujte a neraďte lidem jak se mají, či nemají chovat, když to u ostatních nesnášíte. Jednoduše jste se ,,trochu" před devíti lety spletl a dneska jako hlavní argument své síly uvádíte svou fyzickou hmotnost ...
Je to tady vždycky stejné. Plát vám všem vynadal, že jste natvrdlí nebo si děláte srandu. Jste, přesněji: jsme všichni chytří jak rádio, a přitom víme kulový. - V mém světě je dost normální, že když se někdo chová jako přezíravý hulvát, může dostat trochu na budku. A jak je to ve vašem světě, to je mi poměrně dost jedno.
Já už bych neodpovídal, taky tímhle skončím, ale na zmínku o Modrovi reagovat ještě chci. Břeťa mi tu situaci nepopisoval, mám ji od jiného očitého svědka. Jinak jsme se samozřejmě znali dlouho, dělali jsme spolu například první velmistrovký turnaj v Praze po čtyřiceti letech, po tom Kendeho protektorátním. Moc rádi jsme se neměli, ale když šlo o věc, dovedli jsme spolu vyjít. Břeťa Modr neměl problém osobně s Plátem, ale s určitým typem chování, jehož je Plát výrazným představitelem. A když už se tu lidé chlubí, jak na rozdíl ode mne Pláta znají, co kdyby mi řekli, jak to bylo s tím Plátovým soudem nebo basou? Já o tom fakt skoro nic nevím.
Upřimně řečeno, napadlo mě to taky ...Pokud by jsi měl dobryho právníka, tak metrákový pan Matoušek by neměl šanci ...Nicméně Vojto, ten člověk za to nestojí. Ztrapnil se sám už tím článkem před devíti lety. Čti dobře jeho příspěvek... Ty tuhle výbavu máš; jsem moc zvědav, co s ní dokážeš. ...Je to jen další důkaz vlastní prohry ...Jinak jsem ti volal. Zašel bych někdy na pivo ...
Samozřejmě nelze řešit právní cestou 9let starý článek, i kdyby byl lživý, pohybuje se na hraně. Úsměvné je, že je na blogu s názvem Respekt.
Vojto, já bych to hodil za hlavu. Ničemu a nikomu by to nepomohlo. Jen můj názor , dobře myšlený.
Ad Michal Matoušek: Pane Matoušku, jste skutečně autorem níže uvedného odkazu článku od takychciněconapsat ? Tento článek jste napsal 27.8.2007. Ten malý chlapeček to dotáhl asi podstatně výš, než jste čekal....A proto ta vaše nesnášenlivá agrese. Nevím jaký stupeň vdělání máte, ...ale věřte mi..., mezi sebestředností a zdravou drzostí máte myslím poněkud nejasno. Pokud se šachem a šachovou historií trochu zabýváte, pak Vám jistě nebude neznámé jméno Samuel Reshewski ...
http://matousek.blog.respekt.cz/dalsi-maly-chlapecek-ktery-se-prosazuje/
Opakované apely na zvyšování fyzické kondice našich hráčů jsou vlamováním do otevřených dveří. Nejen každý šachista, ale i každý duševně pracující člověk dobře ví, že dobrá fyzická kondice je důležitým předpokladem kvalitního výkonu. Ostatně již naši předkové věděli, že "v zdravém těle zdravý duch". Každý zodpovědný člověk, který chce něčeho dosáhnout, se podle svých možností snaží pracovat i na fyzické kondici. Avšak každý jsme jiný, naše nervové soustavy jsou různě odolné. Máme své limity, které nepřekonáme, i kdybychom se na hlavu postavili.
Tak diskuze je právě proto. Ono to zase přejde. Děkuji za zhodnocení, toho „kdyby“ je tam na mě taky trochu víc, ale hodnotit čerstvě po skončení z pohledu kapitána je těžké. Hodnocení ženské repre, není snad potřeba. Možná rozebrat podobně hezky jak tady západ od zápasu. NSS čtu opravdu pozorně přesto jsem si nevšiml, žádného výrazného odporu k daní prostoru k reprezentaci Plátovi. To se tady zbytečně démonizuje. Dále pak podle mě se na reprezentaci dívá dost optimisticky. Naši uhráli prostě, na co mají v součtu výkonnost. To, že se rupne s Ukrajinou snad muselo být jasné. Nejde dlouhodobě hrát nad své možnosti. Hoši hráli pěkné šachy, to je hlavní. (jaký to rozdíl třeba proti uzavřeným turnajům v ČR). Na ty nejvyšší příčky podle mě nepomůže kdyby, ale někdo třetí do party 2660. (Případně Navara 2750 a Láznička 2700+). A to prostě nemáme. Uhráli to na co mají (v dobrém) a předvedli krásné partie. Díky hoši.
Poslední kola znamenají nepochybně rostoucí únavu a alespoň jisté psychické vyčerpání. Zdravotní stav tomu jistě nepřidá. Možná by neškodilo více zapracovat na fyzické kondici a relaxu. Neboť vše se vším souvisí.
Hony na čarodějnice prosím přenechme diskusím na jiných serverech. Každý jsme nějaký, ale to by nám nemělo bránit chovat se slušně.
ad Krolop:Promiň, tvuj včerejěí příspěvek jsem nějak zasklil ...
Ota Válek:
Re Ota Válek:
Moje šachové znalosti sice nejsou valné, ale stejně jsem si nevšiml, že by některý z mistrů světa byl prototypem Mirka Dušína.
Musím se zásadně ohradit proti tvrzení M.M. (8:58), že "hráč, kterej myslí hodně nahrou, musí být poměrně dost hajzl". Zcela zcestné mínění, že se prosadí jenom ten, kdo lže, krade či podvádí, jež, bohužel, sdílí nezanedbatelná část spoluobčanů, těžce poškozuje klima v české společnosti. Opak je pravou. Šachista gentleman je mezi sponzory, pořadateli turnajů a vedoucími týmů nepochybně nesrovnatelně oblíbenější než "hajzl".
Re: fru-fru.
Chce to pouze nejen číst, ale i vnímat. Stačí nejen mluvit, ale i poslouchat.
18.09.2016 14:17 | Krolop
Dobrý článek, dobré hodnocení. Pan Jansa se na nic nevymlouvá a ani nemusí. Tým odehrál (na malé výjimky) kvalitní zápasy a jednotliví hráči odehráli kvalitní partie. Za sebe a coby pozorovatele dávám palec nahoru s vysokou spokojeností. Nezáleží přece na nějaké té přiblblé, náhodné příčce, ale na skutečnosti, že jsme něco a o něco hráli s viditelnou kvalitou hry. Vo tom to je. Já bych třeba jen těžko dokázal hodnotit ženskou reprezentaci. Vojta Plát je stále lepší a lepší, talentu má na rozdávání a zkušeností už poměrně dost. Doufejme jen, že tento vklad dokáže v blízké budoucnosti náležitě zúročit.
ad Krolop: A jaký máš na olympiádu názor ty ?
Matoušku, ty jsi vlastně ten, co slyšel o mé simultánce s Mamedyarovem(normálně bych napsal křestní jméno, ale měl bych tam skoro jistě chybu a to by byl vrchol tvé extáze). Asi jsi byl kamarád s Modrem, který už od mého útlého věku psal skoro až nenávistné články vůči mé osobě a který ti asi "nakukal", jak to tehdy v Pardubicích bylo. Jestli si myslíš, že není slušnost nabídnout remis ve věžové koncovce, která je možná i rovná, ale je velmi těžká, (mám dva pěšce míň)když má soupeř minutu a než by obešel celé kolečko, tak by spadnul na čas, tak pak opravdu něco fetuješ. Situace byla takto: nabízím remis, Mamedyarov se usměje a zavrtí hlavou, že ne. V ten moment ukážu na hodiny, on zaostří a vidí, že má minutu. Jelikož jsme den předtím hráli na Cihelně 1,5-1,5(pravda, on měl 30 sekund, já 3 minuty), tak si mě dobře pamatoval, velmistr Kalod dostal při stejném tempu 5-0. Chtěl mě vervomoci porazit. Tím, jak se od partie se mnou skoro nehnul a vedle prohrával partii za partií, to mu bylo jedno, mě chtěl porazit. Já si samozřejmě nadával za to, že jsem ukázal na hodiny, měl jsem počkat až spadne a pak říci: to si nezasloužím, navrhuji remis. A byl bych za hrdinu. Takto jsem byl pod nátlakem a koncovku zkazil až do prohrané pozice. Jinak jsem už pár simultánek na čas hrál a když jsem měl málo času, například jednu minutu, hráli to soupeři až do matu. Od toho tam ten čas je. Byli to jak děti, tak dospělí. Taky nemají základy slušného chování? Já měl tehdy 13 let, přišlo mi to jako normální, ty jsi akorát teď strašně chytrej, přitom by jsi jako dítě v této situaci pokračoval stejně. Takže jestli si děláš úsudek na člověka v jeho 13-ti letech, tak pak asi trpíš nějakou nemocí.
Co se týká Tykání a chování, tak duel Vojta Plát vers. Michal Matoušek (100:0) ...prostě Ippon. Pokud někdo někomu něco zazlívá, či vyčítá a píše tady o tom, a pak se ohrazuje sto kilama, ...a že kdyby se náhodou potkali, tak, že to neustojí...???.Jinak pane Matoušku, Vojtu Pláta znám , na rozdíl od Vás, nějaký ten rok osobně a myslím, že vím, kde je zdravá hranice drzosti. U Vás již přešla v cosi jiného. Ale pokud je váš IQ nižšší jak Vaše váha, pak rozumím Vašim argumentům ...
Často si kladu otázku pro co, pro koho a k čemu vlastně jsou dobré diskuze ? Každá diskuze by asi měla být pomyslnou třešničkou na dortu, tedy vylepšením, či přímo ozdobou výše uvedeného článku. Jenže, diskuze evidentně není totéž co tetování, které zřejmě bezpečně vylepší a ozdobí každého jeho majitele. Soudím tak, dle počtu různě počmáraných lidí, občanů, se kterými se dnes a denně setkávám, potkávám. Škoda, že pouhé přání není alespoň z daleka tím otcem dobré myšlenky. Co s tím ? Necháme zakázat diskuze jen proto, že zjevně většina diskutérů neumí diskutovat ? Anebo nemají tu (pro někoho) správnou kvalifikaci, prachy, anebo přijatelné (podlézavé) názory. Nejraději mám ty znalce všech znalců, kteří přijdou a se zjevným zklamáním komentují ubohost té, či oné, ale vlastně jakékoli diskuze. Vojta Plát nám poradil, ať nediskutujeme (když to neumíme) a raději trenujme, abychom jim (reprezentantům) mohli ukázat, jak se správně hrají šachy ! Fakt, hodně moudrá rada. Též bych mohl V. Plátovi podobně poradit, ať jde trochu natrénovat např. běh a pak ať to "natře" takovému Boltovi na stovce, či dvoustovce. Tím chci jenom říci, že každý z nás samozřejmě nemůže být šachovým Plátem, anebo běžeckým Boltem. Kurňa, jenom kvůli tomu, si člověk nemůže ani zafandit, či vyslovit nějaký svůj pocit, názor ?
@ lykan: Já jsem názoru, v současné konstelaci jaká je mezi hráči v ČR, je David Navara pro družstvo nepostradatelný a že pokud máme mít šance na úspěch, je třeba riskovat aby odehrál všechno. Jak sám vysvětluje, rád nastoupí i proti slabšímu hráci, aby se rozehrál. To je pochopitelné. Pokud by odpočíval proti silným týmům, tak by se sestava příliš šoupla a myslím si, že by s ratingy zhruha 2650, 2590, 2550 a 2520 stejně neměla šanci proti týmům jako Ukrajina či Francie.
Problém naší reprezentace vidím někde jinde, a to v síle hráčů za Davidem Navarou. Při konkurenci jaká nyní ve světě je, bychom za DN potřebovali druhého hráče okolo 2700 (dejme tomu jako když byl ve vrcholné formě Láznička. A třetího kolem 2650. A na 4.-5. hráče okolo 2600. S takovouto úrovní bychom mohli pravidelně nahlížet do první desítky. Ale nemáme ji. Třeba se v budoucnu k 2600 přiblíží Plát, třeba Nguyen, třeba někdo jiný. Třeba zase Láznička půjde trochu nahoru a Hráček si bude držet výkonnost okolo 2600.
Ale: Nedávno se hrálo MS juniorů. Vyhrál ho pouze šestnáctiletý Američan čínského původu GM Jeffrey Xiand, Rating 2647. Porovnejme ho s našimi šestnáctiletými (nebo i dvacetiletými). Je tam propast.
Mistrem světa asi nikdy nebudu, jinak je snad taky legitimní ti tykat, nezlob se papoušku Matoušku. A pokud řešíš problémy(ačkoliv nevím jaký) zastrašováním a pěstmi, tak to teda zlatý tykání.
Já Ti, Pláte, nebudu psát. Aspoň do tý doby ne, než si osvojíš základní pravidla slušnýho chování. Zeptej se třeba Marka Vokáče, jestli je vhodný mi tykat.
Neznáme se, a buď tomu rád. Pokud bychom se potkali, mohl bys mít za svoje chování problémy, protože vážím přes sto kilo a Ty bys to neustál. Mít svůj názor a ventilovat ho tady je legitimní, tak nikoho neokřikuj.
Je pravda, že hráč, kterej myslí hodně nahoru, musí být poměrně dost hajzl. Proto se Navara, a já jsem mu to už psal, nemůže stát mistrem světa. Ty tuhle výbavu máš; jsem moc zvědav, co s ní dokážeš.
Partie byly pěkné a bylo se na co dívat. Jen mě baví ten dvojí pohled na stejnou věc. Když se mluví o chybách našich svěřenců vede se řeč ve smyslu :"škoda stačilo najít tento tah, byla to smůla, ...." .... ale když je pozice opačná volí se popis :" Láznička zamotal soupeři hlavu"....
Přitom také.... smůla soupeře... stačilo najít vyhrávající tah a bylo po parti... tedy pro rovnováhu věcí bych řekl, že přibližně stejný počet okamžiků, které jsme nevyužili vyvažuje obdobný počet, kdy jsme mohli prohrát.
„64: Českým olympionikům čest a sláva!“
Jo, přesně tak, sláva, sláva, sláva . Na výsledek nehleďte, to je jen náhoda .
Láznička dostal volno jen v 1. kole, Navara vůbec. Střídání hráčů na předních šachovnicích, aby si odpočinuli, je přece základní věc. Proto je tam 5 hráčů, aby se prostřídali. Ostatní týmy to dělají, naše reprezentace ne a tím na ně v prvních dvou třetinách soutěže získá dočasnou výhodu. Pak přijde závěr, o kterém každý žáček ví, jak je ve švýcaru důležitý, a hráčům dojde dech. Jednoznačně chyba kapitána.
Díky, pánové, za mně moc dobrá olympiáda, i když to nakonec výsledkově moc nedopadlo. Bojovali jste, kvalitní soupeři, hodně kvalitních partií a sem tam nějaká ta horší. Holt šachy, no. :-)
@ David Navara: Caro Kanu se nebojte. Myslím, že už ho hrajete na mistrovské úrovni Karpova a udržíte v něm koholi, ať se třeba upřipavuje k smrti i s celým týmem. Dokazuje to partie s Caruanou. Pokud potřebujete minimální riziko, je to správná cesta. Ta italská se Karjakinovi hrála moc dobře.
Českým olympionikům čast a sláva!
Přidám jen svůj názor. Repre hrála skvěle, chybělo jen trochu štěstí.Co se týká sestavení týmu - jak už někdo psal, po bitvě je každý generál.Kritizovat kohokoliv z hráčů, nebo pana Jansu je úplně mimo.Bylo vidět, jak bojovali o co nejlepší výsledek.
Jinak s Pavlem Eljanovem jsem kvůli jeho dobré hře a svým přílišným ambicím prohrál bílými již na Neckar Openu 2005 a na ME družstev 2009, zatímco na chorvatské lize 2009 a na letošní Bundeslize jsem nakonec s velkými obtížemi udržel remízu. Při všech těchto soutěžích jsem byl zdravý a ve všech čtyřech jsem získal rating.
Chtěl bych se jen vyjádřit k pár bodům.
V prvním kole jsem o své účasti nikoho nepřemlouval. Pan Jansa možná měl původně jiné plány, ale já jsem to vnímal jako normální dohodu mezi ním, mnou a Viktorem, kde nikdo neprotestoval.
Re Smallmouse: Kdybych střídal na začátku, měl bych stejně problémy se svou první partii a proti GM Stefánssonovi by to mohlo dopadnout hůře. Kdybych vynechal dvě z prvních tří kol, místo tří výher bych nejspíše neměl ani jednu. Loni jsem na ME družstev prohrál v prvním kole bílými a mohu zodpovědně říci, že slabý start u mne není správným krokem k dobrému výsledku.
Re Honza Hučín: Hrát černými se Sergejem Karjakinem není jednoduché. Na Caro-Kann se nejspíše připravila ruská trenérská brigáda a já jsem dobře věděl, že tam je mnoho úskalí. Kdyby MVL v posledním kole zahrál 23.Vc4!, čekala by mne neradostná koncovka. To se zahájením sice moc nesouvisí, ale debakl ze zápasu s Ruskem také ne. Sergej mne překvapil italskou obranou, ale nemyslím si, že by byl můj výběr prvního tahu nesprávný. Jinak se ale stydím za to, jak mizerně jsem tuhle partii sehrál. (Sergej hrál velmi dobře, ale já jsem mu jeho úlohu zbytečně usnadnil.)
Re chess: Já vím, že není pěkné se vymlouvat, ale to, že nejsem ke konci turnaje v nejlepší formě, se dalo poznat nejen podle mých předchozích partií, ale i podle pohledu na můj nos nebo na hromadu posmrkaných kapesníčků v odpadkovém koši. Na to člověk nemusí být jasnovidec. Otázkou je, zda je lepší nasadit nemocného hráče s ratingem 2740, nebo zdravého s ratingem podstatně nižším. (Odpověď neznám, ale soudit dodatečně podle výsledku je příliš snadné.) Tupě zremizovat bych bílými snad dokázal, berlínská s 4.0-0 Jxe4 5.Ve1 se k tomu velmi hodí. Ale když váš soupeř má 3 body ze 7 partií a černé kameny, obvykle si kladete jiné cíle. Zopakuji, že Pavel sehrál partii výborně a vyhrál zaslouženě. Já jsem ji nehrál dobře a tomu odpovídá i výsledek.
Pro diváky to byla kvalitní podívaná A Láznička super. Myslím, že v týmových soutěží se dočkáme brzy velkýho úspěchu.
Už jsem v nějakém mém příspěvku dříve napsal, že jsem s výjonem našich hráčů spokojen a že se mi olympiáda v mužském podání líbila. Od kapitána reprezentace bych ovšem (k jinak celkem solidnímu zhodnocení olympiády) nečekal vyjádření: "Zatím jen obdivuji ty, kterým je vše jasné..." To je tedy hodně ubohé a nedůstojné kapitána reprezentace. Ve svých vyjádřeních by se měl mírnit. Taktéž apel na proplacení letenky sem nepatří.
Kritika p.Jansy je zcela nemístná . Však si vzpomeňte,jak byl veleben , když se z počátku dařilo a dával šanci Vojtovi , to bylo palců nahoře. A dovoluji si znova ocitovat Davida v jednom dřívějším komentáři : Samozřejmě netvrdím, že jsme udělali všechno správně, zjevně se staly chyby a ke spokojenosti s vlastním výsledkem mi chybí přinejmenším půl bodu. (Partie se Sergejem Karjakinem a Pavlem Eljanovem jsem sehrál špatně, čehož soupeři dobrou hrou využili.) Jen chci naznačit, že není vůbec jasné, co přesně se mělo zlepšit, aby se dosáhlo lepšího výsledku. A ještě podstatně obtížnější je určit to předem .
Soudný fanoušek si letošní Olympiádu užil. A díky za to,chlapci.
Výkony ženského družstva byly pro mě zklamáním :-(
Jsem na výkony českého šachového mužského týmu pyšný - držel se celý turnaj na špici. Do poslední chvíle hráli naši výborně. To, že to v závěru nevyšlo se ve sportu zkráta stává. O medaili či úspěchu a neúspěchu rozhoduje zkrátka i troška toho sportovního štěstí - zejména na vrcholných akcích.Letos palec nahoru :-D A myslím, že oživit tým "čerstvou krví" byl dobrý tah, který se vyplatil a jistě potenciál mladých hráčů v ČR je a ne že ne - jen musí nabrat zkušenosti z velkých akcí :-)
Nominace se kapitanovi povedla. Vsech pet nasich muzu hralo ve velmi dobre forme a byla radost nase zapasy sledovat. A prave proto je obrovska skoda, ze se nepovedl zaver.
Vadi mi jen to, ze jsme se nepoucili z predchozich olympiad a nedali Davidovi volno. Je to mozna jedina chyba pana Jansy, ale mozna mohla mit na nas vysledek velky vliv.. Urrcite mel David vynechat jedno z prvnich tri kol, mozna mel vynechat dokonce dve kola.
Vlasta hral na sve moznosti vyborne. Prislo mi, ze je v clanku zbytecne kritizovan jako by za to, ze nejsme v prvni desitce mohl on.
Mně se článek líbí. S odstupem uznávám, že proti Ukrajině mělo smysl hrát otevřeně na vítězství. Chlapci hráli celkově opravdu dobře.
Článek se vyhnul dvěma špatným volbám zahájení, které ale podle mě měly velký vliv na vývoje zápasu i na celkový výsledek. Mám na mysli partie Karjakin-Navara (prohrát s Ruskem menším rozdílem by znamenalo jiné nasazení do dalších kol) a Láznička-Maze. Reakci soupeře na Trompovského je možné neuhodnout, ale pak je potřeba se nedostat hned ze zahájení do nevýhody.
A ještě bych připomněl, že Zbyněk Hráček odehrál mnoho těžkých a hlavně dlouhých partií. V týmu je to dlouholetý dříč na černou práci a zaslouží velkou pochvalu.
Článek reprezentačního trenéra Vlastimila Jansy hodnotím . Tláskalové Karja a smallmouse. Co se týká samotné partie Vlastimimila Babuly proti Ukrajině ...samozřejmě, jediný černý okamžik, jeden jediný tah ...a jak říká pan Jansa ...,fatální následky. Přesto si myslím, že do tohoto okamžiku zahrál Vlastimil Babula skvěle. Pokud pan Jansa použil slovo kdyby, hned vysvětli jak moc to kdyby v onom okamžiku bylo na místě. Jinak si myslím, že i GM Vlastimil Babula tento kritický moment chápe podobně jako pan Jaqnsa. Jsou to profesionálové. Poměrně dobře chápu pana Jansu, když říká (píše):,,tentokráte jsme byli úspěchu skutečně hodně blízko v čem spočívají „ty centimetry“, které nám scházely? Zatím jen obdivuji ty, kterým je vše jasné…"
Já nechci být kritcký k našim šachistům. Celý turnaj se pohybovali v popředí. Leč celkový výsledek je prostě neuspokojivý. Řekl bych, že všichni hráli výborně, ale každý (možná kromě Vojty) si vybral slabší moment a i kvůli tomu jsme skončili tam kde jsme skončili.
Dále si myslím že pan Jansa prostě měl alespoň jednou vystřídat Davida, ale po bitvě je každý generál...
Nebuďme pořád k našim šachistkám tak přehnaně nepříjemní, pořád udělaly méně ostudy než zatím naši hokejisti na poslední akci. I když samozřejmě hrát hokej s Kanadou je jako hrát šachy s Kasparovem.
Dobrý článek, dobré hodnocení. Pan Jansa se na nic nevymlouvá a ani nemusí. Tým odehrál (na malé výjimky) kvalitní zápasy a jednotliví hráči odehráli kvalitní partie. Za sebe a coby pozorovatele dávám palec nahoru s vysokou spokojeností. Nezáleží přece na nějaké té přiblblé, náhodné příčce, ale na skutečnosti, že jsme něco a o něco hráli s viditelnou kvalitou hry. Vo tom to je. Já bych třeba jen těžko dokázal hodnotit ženskou reprezentaci. Vojta Plát je stále lepší a lepší, talentu má na rozdávání a zkušeností už poměrně dost. Doufejme jen, že tento vklad dokáže v blízké budoucnosti náležitě zúročit.
Tohle hodnocení je OK, výmluvy nevidím. Pan Jansa (pokud to psal) přiznává zklamání z posledních kol, zatím nevymyslel co s tím, u reprezentace asi zůstane a má čas něco vymyslet. Jeho odvolání by po takové olympiádě, kde tým předvedl vcelku kvalitní výkon, bylo velice sporné. Zajímavější bude zhodnocení žen, pokud vyjde, očekávám velmi arogantní článek, kde jako hlavní zlo autor vylíčí zdejší kritiku a pochválí si svoji práci.
Ať si kdo chce co chce říká, konečné umístění je neúspěch a pan Jansa se jen vymlouvá, než aby to na rovinu přiznal.
Já nevím. Olympiádu jsme si užili, článek považuju za účelový - jak se asi čte Babulovi? Poděkování reprezentaci určitě, mezi šestým a devětadvacátým pořadím nevidím až tak rozdíl, protože každý přeci myslíme hlavně na tu placku. Máme myslím tři, je to pravda? Nic menšího už nemůžeme chtít.
Vždycky jsem obdivoval Martinu Navrátilovou; ne proto, jak hrála, přestože byla dlouhý roky nejlepší. Ale že v ní velikost sportovního úkolu probouzela síly, které se zdálo, že už nemá, zabijácké instinkty. Tohle naši šachisté nemají. Možná v budoucnu Plát, přestože toho z jiných důvodů nemám rád fakt hodně. Jak říkám: poděkování reprezentaci, ovšem tahle generace si placku nikdy neodveze.
Předně velká gratulace a to myslím upřímně. Nadávat na systém nemá cenu. Všichni jsme si to zažili. Prohra v posledních dvou nebo jednom kole znamená pád do pekel. Družstvo bylo podle me poskládáno dobře. Tak hlavu vzhůru a příště to bude lepší
alespon vysvetlení. jsem zvedav na kapitána děvčátek.
Odpověď máš od komentáře samotného Davida v dřívějším článku, tak si ho laskavě vyhledej , než tu začneš plkat..
Typicky pan Jansa.Kdyby kdyby kdyby. Ja pan dokonaly, zadna sebereflexe. A vsechno shodit na Vlastu.
Chtel jsem dat Davidovi volno, ale on moc chtel hrat.... Vy jste kapitan a mel jste mu dat nekdy vlno. Ano i tak David predvedl vyborny vykon pres 2700. Jeho prinos pro tym mohl byt jeste vetsi. Davidova serie vyher v prvnich kolech moc neresi. Dulezita jsou posledni dve kola. Rozhodujici partii s Eljanovem prohral bilymi hlavne kvuli unave. Kdo asi muze za to, ze Davidovi nedal ani jednou volno?
Dobrý to bylo limit 5/7-6/9-7/11 skoro byl měl se nechat hrát nejodolnější hráč mistr plát všech 11. partií mohl mít poslední bal a GM dlaší hráče bylo potřeba dle jejich vyjádření sem tam nechat odpočinout-má se hrát na 13. kol s 2 náhradníky ideální. Zda vyhrála "cizinecká legie" zaslouženě nemohu hodnotit-možná že by nebylo špatné hrát nějaký základ třeba na 9 kol a potom k.o.-kdo vyhraje postupuje.