Navrch má trojka Krejčí, Plát a Kriebel

12.03.2012 14:17 | Mistrovství ČR juniorů a dorostenců

V Koutech nad Desnou probíhá od pátku v plných obrátkách Mistrovství ČR juniorů a dorostenců a Mistrovství ČR mládeže. Tři odpolední juniorská kola během víkendu vygenerovala do čela čtyřlístek GM Jan Krejčí, IM Vojtěch Plát...

V Koutech nad Desnou probíhá od pátku v plných obrátkách Mistrovství ČR juniorů a dorostenců a Mistrovství ČR mládeže. Tři odpolední juniorská kola během víkendu vygenerovala do čela čtyřlístek GM Jan Krejčí, IM Vojtěch Plát, Tomáš Kraus a FM Tadeáš Kriebel. Dneškem počínaje nastává v rozpisu menší obrat. Další kola budou zahajovat v 9.00 hodin dopoledne, dnes a ve čtvrtek si ještě přidá dvanáctka hráčů nášup v podobě odpolední partie.

V dnešním dopoledním kole se Tomáši Krausovi nepodařilo udržet krok a po remíze s Lukášem Vlasákem ztrácí půlbodík na vedoucí trojku. V té figuruje jednička startovního pole GM Jan Krejčí, který si bílými poradil Adamem Gabrielem. Celý bod zaknihoval i druhý nasazený IM Vojtěch Plát a únik nepřipustil ani FM Tadeáš Kriebel, který porazil Tomáše Pechu. Boje o další body do tabulky pokračují ještě dnes úderem 15.00 hodiny - on-line přenos.

Poř.JménoRtgFED123456789101112Body PH 1  PH 2 
1GMKrejčí Jan2486CZE*½1113.55.750.0
2FMKriebel Tadeáš2333CZE½*1113.54.250.0
3IMPlát Vojtěch2436CZE*½1113.53.750.0
4Kraus Tomáš2142CZE*½½113.03.500.0
5FMVlasák Lukáš2270CZE½½*½12.54.500.0
6Baláček Tadeáš2221CZE0*½112.52.250.0
7IMBureš Jaroslav2405CZE0½½*½1.53.000.0
8Pecha Tomáš2260CZE0½*½½1.51.750.0
9Gabriel Adam2106CZE000*11.00.500.0
10Seidl Štěpán2123CZE00½0*0.50.750.0
Rabatin Jakub2159CZE000½*0.50.750.0
FMKratochvíl Josef2236CZE000½*0.50.750.0

Fotografie:

IM Vojtěch Plát (foto: Petr Beran, zdroj: fotogalerie autora)

GM Jan Krejčí (foto: Petr Beran, zdroj: fotogalerie autora)

FM Lukáš Vlasák (foto: Petr Beran, zdroj: fotogalerie autora)

Tadeáš Baláček (foto: Petr Beran, zdroj: fotogalerie autora)

Odkazy:

Stránky mistrovství
Junioři a dorostenci - průběžné pořadí
Mládež - průběžné pořadí
Junioři a dorostenci - on-line přenos
Mládež - on-line přenos
77x 2289x Petr Boleslav
Fotogalerie
Komentáře (77) Aktualizovat
17.03.2012 13:05 | Autor neznámý

Tak jsem na to kouknul a jestli rozumím principu S-B, Kriebel už určitě vyhraje bez ohledu na výsledek poslední nedohrané partie. Hm.

16.03.2012 16:25 | Autor neznámý

Tak Blahynka by podle mě vyhrál i kategorii H 16 a naopak někteří hráči z H 16 by neuspěli ani v kategorii D 10.

16.03.2012 16:09 | Autor neznámý

Tak Nguyen se s tím dneska nepáral

16.03.2012 15:57 | Autor neznámý

Vlasák nemá zítra Krieblem co ztratit a když, tak prý bude dorovnán....

16.03.2012 14:41 | Autor neznámý

 A co teprve takový Lasker: ten prý stával na prohru i v polovině partií turnaje a drtivě vyhrával. Asi ty soupeře hypnotizoval. Další známý klikař je Carlsen . Jo,být velkým klikařem je umění.

16.03.2012 14:24 | Autor neznámý

giocozo mě vždy dokáže pobavit Ty ironické texty jsou super.

16.03.2012 13:55 | Autor neznámý

FM Kriebel zaslouženě vede a asi to i celé vyhraje. Jako jediný z čela tabulky dokázal totiž porazit dobře hrajícího Krause. A vo vo vo tom to je.

16.03.2012 13:41 | Autor neznámý

...našprtané zahájení a nehoráznou kliku. Z toho by jednou mohl vzniknout nějaký citát. Napadá mě třeba: štěstí přeje připraveným nebo něco takového.

16.03.2012 13:30 | Autor neznámý

Štěstí mívá každý vítěz. 

16.03.2012 12:51 | Autor neznámý

re lykan: přitom je to naopak, že

16.03.2012 12:30 | Autor neznámý

 Divad: V každé partii je mnoho chyb, takové jsou šachy. Toto mi připomíná občasné stručné shrnující komentáře k mým partiím v soutěžích družstev, které se lze na stránkách různých oddílů dočíst: když partii zkazím já, dočtu se, že soupeř zaslouženě vyhrál, když ji zkazí soupeř, dočtu se, že jsem měl kliku .

16.03.2012 11:36 | Autor neznámý

Divad: nechápu o co se snažíte... Tadek tam patří určitě mezi nejlepší a jak říká můj kamarád, štěstí přeje silnějšímu.

Kipko: Vždycky se mluví o těch co jsou nahoře a né dole. To jakou partii sehráli Gabriel s Vlasákem očividně nikoho nezajímá

16.03.2012 09:31 | Autor neznámý

Mám pocit, že ty poslední bláboly v této diskusi se dostaly do roviny "po šesti pivech v hospodě". Příště jednoznačně k věci a bez osobních invektiv! Je zajímavé, že se v této diskusi rýpá pouze do dvou z turnaje, asi fakt mají něco do sebe.

15.03.2012 23:18 | Autor neznámý

osobně to s Krieblem nechápu, ostatní nikterak nepřevyšuje....má našprtaný zahájení a nehoráznou kliku......když se hraje něco míň obehranýho tak ho většina přehraje a pak to nějak zaluckuje..

15.03.2012 16:41 | Autor neznámý

JHK: on se Vojta snažil naznačit, že štěstí patří k šachu a slepota soupeřů nevyjímaje

15.03.2012 16:32 | Autor neznámý

Kriebelovy partie jsou velmi zajímavé. Je vidět že je tam asi nejlepší a zaslouženě vede..Dokonce si dovolil dát Plátovi vánoční dárek(půlku) a stejně je první..

PS: Nechápu tu poznámku se strážnou mocí(tatínkem)

15.03.2012 14:58 | Autor neznámý

No to tě můžu uklidnit, dneska jsi to hrál o !00% líp než Kriebel, ten měl fakt haluz. A globálně to zas až tak nesleduju.

15.03.2012 14:01 | Autor neznámý

1.g4 byl večerní hec u partičky mariáše, hrál to také ve Fide openu Vojta Dobeš a Martin Sieber, všichni jsme měli nakonec koncovku, která se dala hrát jen na výhru, ale objektivně to byly 3 remízy. Spíš by mě zajímal Váš názor na Kriebelovy partie??? Se mnou byl třeba vyhraný, ale partie s Burešem, Gabrielem, kde Kriebel prosil o remízu a nakonec obě partie vyhrál??? A co partie s Pechou a dnes s Krausem??? Asi nad ním někdo drží strážnou moc(tatínek)....

15.03.2012 13:58 | Autor neznámý

Mimochodem, to zahájení, které hrál IM Plát dnes, se nějak jmenuje?

Toho (možného) půlbodu bude ale dotyčný možná litovat, má šestkrát černé, mj. i s oběma spolufavority. Taky mu fandím, ani nevím proč. Prostě ti nadaní často nebývají "hodní hoši".

15.03.2012 13:32 | Autor neznámý

lykan: To je Basmanova hra a ten anglický mistr, nebo dokonce velmistr to hrál docela dostkrát.

Jestli se chce Plát šachy bavit, je to nakonec jeho věc. 1.g4 je asi přeci jen trochu za hranicí toho, co se dá hrát na nejvyšší úrovni, no ale je naše mistrovství nejvyšší úroveň? Basman má/míval myslím ELO kolem 2400.

1.g4 je takový mýtický tah a přes svou polokorektnost má spoustu fanoušků, viz. nestore.mysteria.cz/. Proti počítači je to samozřejmě bez nároku ... A také existuje edice UON, kde se dají najít i mnohem větší šílenosti www.asigc.it/teoria/uon/uon.htm

15.03.2012 12:40 | Autor neznámý

Myslím si, že dnešní partie od Kriebla a Pláta jasně dokazují, že zahájení není na MČR juniorů nijak důležité, hlavní je se nezbláznit a neudělat nějakou koninu ve vyhrané, resp. remizové pozici.

15.03.2012 12:18 | Autor neznámý

 Inconnu: Jeden můj oddílový kolega to dřív hrával dokonce za černé 1.d4 g5, ne občas, ale pořád. Není to tak blbý, jak to na první pohled vypadá. Pravda, má jen kolem 1700.

 

Ty zmíněné Čtyři dohody nikdo nečtěte, je to nebezpečná kniha! To by se pak čtenáři přestali v diskuzi nesmyslně napadat a bylo by po srandě .

15.03.2012 10:30 | Autor neznámý

Já se svým stylem (a "kvalitou") hry bych tah 1.g4 neudělal. Důvod je jednoduchý, nenapadlo by mě to. To ovšem neznamená, že tento tah je vyloženě špatný. Kromě psychologických důvodů by se třeba našly i důvody "herní", ale opravdu jsem to nikdy ani náznakem neanalyzoval. Každopádně bych to za černé asi projel (proti V. Plátovi, i kdyby hrál bez věže).

15.03.2012 09:57 | Autor neznámý

Je to prostě o tom, že Vojta Plát má ze všech co tma jsou nejvetší talent, ale prostě už je nad 3 roku na stejné výkonosti....vždyť tuhle soutež vyhrál ve dvanácti letech....jenže nemaká....ale ono taky proč? v rychlejším tempu v podstatě přestává mít konkurenci a vono se na těch šachovejch akcích dobře chlastá....

15.03.2012 09:49 | Autor neznámý

Rodney McKay : Jistě zajímavá kniha, kde se ale také píše, že máme vše dělat, jak nejlépe dovedeme, naleznout odvahu klást otázky, vyjádřit, co skutečně chceme a že většina z nás má strach být sami sebou. Z mých komentářů, i přes jejich kritičnost k Vojtovi, je patrné, že mu držím palce a přál bych mu, aby Mistrovství vyhrál a v co nejkratší době se stal GM.

Může mně ale někdo objasnit, co vlastně chce přispěvatel pod nickem "..." ?

15.03.2012 09:07 | Autor neznámý

... : 1-0 pro vás ! Chybovat je lidské a já se omluvil. Výrok matmana, že koncovka je hladce vyhraná asi také nebyl úplně na místě. Diskuze je přeci o názorech, třebas i špatných ne ? Takže vy si myslíte, že tah 1.g4 byl na místě a nebo to vůbec nehodláte hodnotit, protože je nám, jak podotkl Bond, houby do toho, co Vojta chce, či nechce ?

15.03.2012 09:04 | Autor neznámý

 ...: Přesně tak. Lidi normálně na základě svých domněnek ostatní odsuzují. Některým doporučuji přečíst knihu čtyři dohody a dodržovat je.  A teďka můj příspěvěk nedodržuje tyto dohody.
 

15.03.2012 08:51 | Autor neznámý

Tak jinak. Píšu to proto, že někomu přisuzujete něco jen na základě vašich doměněk, které můžou být stejně přesné, jako váš odhad koncovky D.Navary  v Reykjavíku. A to veřejně.

15.03.2012 08:47 | Autor neznámý

No, Vojta tu partii zvojtil, to je jasné (takže asi to hrál bez přípravy, nedovedu si představit, že by se hráč jeho kvalit tak mizerně připravil). Na druhou stranu stranu je nám houby do toho, co chce nebo nechce šachu obětovat, čeho chce dosáhnout. To je čistě na něm.

15.03.2012 08:43 | Autor neznámý

Inconnu : Souhlasím s vámi v tom, že když se něco dělá, mělo by se to dělat pořádně. Nevím proč by nemohl dorostence imponovat chlap, který zahraje na Mistrovství ČR v prvním tahu 1.g4 ? Znám kamaráda s kterým začla chodit spolužačka, když udělal před celou třídou a učitelem u tabule stojku na hlavě.

... : Teze i můj vykonstruovaný příběh můžou být klidně úplně mimo,ale vymyslel by jste lepší důvod k tahu 1.g4 ?  Opravdu mě zkuste překvapit a dejte k dobru alespoň  jeden rozumný důvod k zahrání tahu 1.g4. Berte přitom na vědomí, že Vojta Plát je jedním z favoritů Mistrovství a chce jistě turnaj vyhrát.

15.03.2012 08:13 | Autor neznámý

Dorostenka, která si jde chlapa prohlídnout kvůli 1.g4 asi nebude zcela při smyslech...

15.03.2012 08:11 | Autor neznámý

giocozo - Odsuzujete/hodnotíte/posuzujete někoho ná základě vaší doměnky bez znalosti věci (např. rozhovor s Vojtou, proč to zahrál), která může být zcela mylná. Důvodů, proč Vojta g4 zahrál (je to jen a pouze jeho věc) může být celá řada a zdaleka to nemusí být ty, které popisujete. Vy v podstatě vymyslíte tezi, která může být mylná a podle ní pak vykonstruujete příběh, který může být úplně mimo. Pochybuju, že jste byl u toho, když byl "poplácáván po zádech od kamarádů, když byl obdivně špikován pohledy dorostenek". Ostatně, zase takový zázrak zahrát 1.g4 není, aby si ho musely chodit prohlížet.

15.03.2012 08:07 | Autor neznámý

Co se mě týká, klidně bych za obdivný pohled nějaké té dorostenky pár partií obětoval... A co se týká přístupu mladých nadějí k šachu - je to primárně jejich život. Jistě mají kolem sebe dostatek zkušených, kteří jim radí, co všechno musí a co naopak nesmí. Mě se to v mládí zajídalo jako máloco, i když měli v podstatě pravdu...

Já mám pro kluky jen jednu radu - když už něco děláš, dělej to pořádně () .

15.03.2012 06:25 | Autor neznámý

Zdeněk Janda : Neodsoudil jsem tak úplně tah 1.g4,i když si přiznejme, že je to hovadina, ale přístup Vojty. Podle mě se na toto zahájení vůbec nepodíval, byl to jenom momentální nápad. A o tom to je ! Vojta sázel spíš na moment překvapení a na halo efekt, který takový tah jistě způsobí. Poplácání po zádech od kamarádů, či obdivné pohledy dorostenek jistě stály za to. S tahem 1.g4 mám samozřejmě také zkušenosti, ale jen z rapidu, či blicky. Když jsme u toho, tak základní idea tkví v 3.c4 Sg4 4.Db3 atd. A konečný efekt ? Vyhozené bílé figury, ztráta půl bodu s hráčem, kterého by jinak porazil a hlavně ztráta tří zbytečných hodin, strávených za šachovnicí. Jsem přísný ? Ne jen rozmrzelý.

14.03.2012 20:54 | Autor neznámý

Re  giocozo - to 1.g4 :určtě bych ten tah neodsuzoval,jen vědět o jeho možnostech. Vůbec bych si netroufal posuzovat Vojtův plán (Vojta je o 2 třídy výše jak já ) , ale pochybení bych viděl v tahu Vojty  6.e4 (mám s tím oddílové zkušenosti,samozřejmě ne s Elem 2400 ) a pak  ve výměně 8.exd5. To si myslím,že není v duchu tahu 1.g4. Pak dojde k zjednodušení,které se obtížně hraje na výhru za obě strany (nedělal jsem ale hloubkovou analýzu).

To pozvání na pivo - škoda,že musím odmítnout,byl jsem na hotelu v sobotu,poseděl jsem s přáteli z ústeckého Kraje do 01,30 hod. při malé sestavě kapely Slavoj, mohli jsme se setkat,mohli jsme se pobavit  .Kolem našeho stolu byla docela slušná zábava,rád na tuto akci budu vzpomínat. Škoda jen,že moje zaměstnání mi neumožní si užít týden bezstarostného života na podobné akci  . A Pavle (Chrz) ,skvělá akce na skvělém místě,jen škoda, že  tak vzdálená od naší destinace  ...

14.03.2012 15:54 | Autor neznámý

Re V.Z,: Jo, a je mi ho i líto a je mi i líto těch, kteří jej tak daleko přivedli.

14.03.2012 15:31 | Autor neznámý

... : On už mohl být GM dávno, kdyby pořádně trénoval, nechlastal apod...

14.03.2012 13:44 | Autor neznámý

Aha, už je to tam.Díky. Jinak Krejčí je ročník 92, Plát 94. Za dva roky může být Plát taky velmistr.

14.03.2012 13:39 | Autor neznámý

Zkus to ještě jednou. Na on-linu partie končí tahem 27.-Jf2 mat.

14.03.2012 13:34 | Autor neznámý

Mat? Na onlinu i playchess je pozice jen do 21. tahu.

14.03.2012 13:30 | Autor neznámý

Ano, zazvonil mu ve chvíli, kdy dostal mat.

14.03.2012 13:24 | Autor neznámý

Co se stalo u Bureše? Mobil?

14.03.2012 13:23 | Autor neznámý

Zdeněk Janda : Přísný snad né, jen rozmrzelý. 100 % Vojtovi fandím, ale sám by si měl rozmyslet, jestli ty šachy chce dělat profesionálně, či nikoliv. Samozřejmě v jeho věku jsme taky vyváděli různý blbosti, lítali za děvčaty, popíjeli lahodný mok apod.,ale nikdo z nás se šachama dnes neživí. Podívejme se na takovou Hou Yifan, jak válí a nemusíme pro příklad chodit daleko. Takový Jan Krejčí už má titul GM a nikdo z nás si jistě nemyslí, že by na něho Vojta neměl. Je to jen otázka přístupu. Pokud Vojta uspěje a bude se šachama v budoucnu živit, tak já budu dokonce jeho nejvěrnější fanoušek.

14.03.2012 13:11 | Autor neznámý

To neřešte. 1.g4 je běžné polokorektní zahájení, stejně jako třeba králův gambit. Akorát není tolik obehrané, takže se to černému hůř brání (proti připravenému bílému).

14.03.2012 12:45 | Autor neznámý

Přenos běží,jen počkat cca 1 min.Vojta nakonec remis.

14.03.2012 12:42 | Autor neznámý

Re giocozo - já bych nebyl tak přísný. Když si vzpomenu na své začátky ( většina z vás tady na diskuzi ještě nebyla na světě  ), tak si pamatuji, jaké kritiky se dostalo tahu 1.b4...

14.03.2012 12:39 | Autor neznámý

Vojtovo 1.g4 očividně shodilo online, nebo vám jede?

Jinak Vojta nemá problém hrát třeba na 1.f4 1.g5 a stejně vás porazí

14.03.2012 12:21 | Autor neznámý

lykan : To si děláš srandu, ne ? To by jako hráč 2400 s hráčem 2100 v jiném, solidním zahájení výhodu nezískal ? Nemám nic proti recesi, ale takováhle partie, i kdyby ji Vojta nakonec vyhrál, mu toho kromě bodu v tabulce mnoho nepřinese. Už si živě představuji, jak Vojta uvádí do tajů tohohle zahájení velmistra a trenéra Jansu a objasňuje mu strategické přednosti téhle bomby, kdy soupeř je nucen přemýšlet již od prvního tahu a jeho proanalyzované cestičky k remíze v jiných zahájeních berou za své.

14.03.2012 11:59 | Autor neznámý

 1. g4 je pro takticky založeného hráče určitě dobrá možnost, protože to není tak špatné vzhledem k tomu, jak je to neobehrané a soupeři na to nemají důkladně proanalyzované cestičky k remíze.

 

14.03.2012 11:51 | Autor neznámý

 Divad: „Snad ho Tomáš Kraus zařízne, aby si uvědomoval, že zas tak dobrej ještě není!!

 

Není dost dobrej, aby mohl u partie samostatně myslet?

 

kipko: „ I v Koutech se platí za tu prestiž tam být....

 

Hehe ty Kouty nad Desnou, kde to vůbec je? Turnajů srovnatelné nebo lepší úrovně se v ČR odehraje mnoho. Ale čirou náhodou se mi zrovna tahle díra v termínovém kalendáři hodila, takže díky.

14.03.2012 11:42 | Autor neznámý

No frajeřinka. Není sranda g4 vyvrátit a tipuji 1:0. 

14.03.2012 11:22 | Autor neznámý

Divad : On dobrej opravdu je, ale zatím nemá zažitý seriozní přístup. 1.g4 je zkrátka jen frajeřinka, dokonce si myslím, že se s někým vsadil. Je to škoda, protože hráče 2142 by měl přehrát a to se v dnešní partii zatím neděje. Srovnejme ho s takovým mladým Hofírkem, který partie zakládá velice solidně a tah 1.g4 by ho ani nenapadl. Možná je to jen věkem, možná bude Benedikt ve věku Vojty Pláta zkoušet podobné experimenty také.

14.03.2012 11:07 | Autor neznámý

Snad ho Tomáš Kraus zařízne, aby si uvědomoval, že zas tak dobrej ještě není!!

14.03.2012 11:06 | Autor neznámý

Pokud někdo sleduje online, tak bych rád upozornil na partii Vojta Plát - Tomáš Kraus, kde bílý zahájil netradičně 1.g4 a stojí nyní dost podezřele...

14.03.2012 10:37 | Autor neznámý

Bětka :

14.03.2012 09:18 | Autor neznámý

Soutěže H18 a H20 jsou z hlediska svazu považovány za soutěže dospělých, ne mládeže. Proto ten rozdíl v cenovém fondu, ale i systému soutěže (každý s každým, 6 oprávněných hráčů H18 oproti 24 v H16).

Přijde vám nemorální cenový fond na MČR mužů? Měli by si Navara s Lázničkou platit za tu prestiž, že ho můžou hrát?

13.03.2012 20:30 | Autor neznámý

Ach, pane Kryšpíne, vy jste fakt zcela mimo mísu a plete si jabka s hruškama a vnášíte zmatky mezi neznalé čtenáře svými dezinformacemi, které plynou z toho, že nejste ochoten si aspoň přečíst hrací řád MČR. Na závěr: Brazílie nebyla určena pro výrostky "20". I v Koutech se platí za tu prestiž tam být....

13.03.2012 16:51 | Autor neznámý

R...mi vypadlo :-)

13.03.2012 16:50 | Autor neznámý

to giocozo: problém je to můj, protože mi nic nedává právo nahlížet na kohokoliv bez úcty a pokud to - v určitých případech - nedokážu, je to moje slabost. Proto jsem psala bohužel. Postoj těch zmíněných vel- či mezinárodních mistrů (ve smyslu láska k penězům vs. láska k šachu) je každého věc, každý má právo si být podle svého přesvědčení a nést za to odpovědnost, ať už prakticky nebo před svou vírou. Nic nového pod sluncem…a omluva za OT, tady to patří dětem a MČ. 

 to Kryšpín: opravdu si nemyslím, že by se o odměnách, které tam děti dostávají, dalo mluvit jako o výdělku, nebo dokonce o lákadle. Zcela jistě je to především a v první řadě o tom, že tam chtějí uspět, vůbec o tom, že mají právo účasti. Já myslím, že kdybyste se zeptal dětí, 99 ze 100 by finančí výhru ani nezmínilo. 

13.03.2012 15:29 | Autor neznámý

re Kipko: neprudím, jen mám názor, že mistrovství republiky není o výdělku, ale o reprezentaci (např. hráčova oddílu). Dokážu si představit, že ty peníze se dají na ubytování a stravu účastníků. Např. na mistrovství světa v Brazílii hráči a jejich sponzoři jenom platili za tu prestiž tam být, cenový fond byl nulový (pohár, diplom, medaile, upomínkový předmět). Pokud si chce hráč vydělat tím, co umí, měl by si zahrát o ty peníze na "komerčním" turnaji, který má své sponzory. Mistrovství republiky je jenom jedno a lákání hráčů za peníze si myslím k tomu nepatří.

13.03.2012 14:44 | Autor neznámý

ˇKipko : Souhlas. I mizerný, jak ty říkáš, zárobok je zárobok a dotyčný ho může použít na svůj další rozvoj. Kopací míč, či ping-pongové pálky nikoho ještě velmistrem neudělaly.

Tobi : Není mně zcela jasné z Vašeho příspěvku, jestli máte problém Vy, nebo Ti jistí, jak  říkáte Vy, vel-či mezinárodní mistři.

13.03.2012 14:06 | Autor neznámý

Nedá mi to, i já musím na Kryšpínův dotaz reagovat a zvolím protiútok. Co teda Kryšpíne navrhuješ? Anebo jen prudíš? A giocozovi vzkazuji, že i ten diplom určitě patří k věci a ten mizerný zárobok stejně padne, jak píšou jiní, ve většině případů ne na chlast, ale další rozvoj dotyčného, protože v této chvíli nejde dotyčným z chvostu startovní listiny o peníze. Jinak by nedorazili.

13.03.2012 13:07 | Autor neznámý

@Pawel: Asi takhle, můžeš mi nadávat do blbců, do šachových nedouků, ale nikdy, opakuji nikdy se neotírej o moje jazykové znalosti.

Automatický překladač, fuj, taková urážka!

13.03.2012 12:33 | Autor neznámý

Pokud se bavíme o dětech, tak u 5 nebo 8 letých hokejistech / tenistech, když si představují, jak budou hrát NHL / Wimbledon, tak je to neškodné. Asi jako "já budu kosmonautem", dnes tedy astronautem.
 Pokud však  rodiče říkají, "my vám tu tenisovou školu platit budeme, ale chceme vidět výsledky, počítáme s tím, že se nám to vše vrátí a že ten náš nám jednou splatí veškeré kreditky a kontokorenty a koupí nám dům," tak takoví rodiče se posílají z tréninkových centrer kamsi.

 To naštěstí u šachu (snad) nehrozí.

Ovšem cca 18 letý mladý člověk, který uvažuje do šachu věnovat obrovskou energii a čas za účelem být (polo)profesionálem (a má na to startovací pozici), ikdyž stále s nejistým výsledkem a zvažuje čemu dát přednost, musí mít ty peníze na paměti a musí vidět, že když maká, tak alespoň to kapesné nebo příspěvek na náklady mu to někdy přinese. Ne že taková je doba, ale je to ku prospěchu. Nyní se zavádí i do škol finanční gramotnost, aby si vše každý dobře spočítal. Opak, že chci být třeba velmistrem (u 18 letého) a rodiče plaťte (trenéra, letenky, pobyty), já z úspěchů nic nechci, uvidíme jak to dopadne, by bylo jaksi závadné myšlení.  

Bonde: Máš pravdu, "junior" je výraz třeba pro Jendu Nováka jun., školku navštěvujícího se stejným jménem otce. Ale má také různý smysl. U článku, kde jsou výrazy "mládež" a "junioři" (rozuměj18, 20), když  začneš větu .... "když již jsme u těch juniorů, tak viz článek na chessbase" a ten pojednává o škole obecné, tak to jaksi nesedí. Ale promiň, dal jsem jako příklad, který se mi hodil o záměnách do příspěvku, jinak bych to nepsal.  

13.03.2012 10:51 | Autor neznámý

Kryšpín nejenom, že zaspal dobu, ale on navíc spadl ještě k tomu z višně. Pokud má mladý člověk titul IM, nebo dokonce GM, tak tzn., že šachy hraje na poloprofesionální, či profesionální úrovni. A nemyslím si, že by zrovna diplom a radost z postupu splnily nějaké to výchovné hledisko. Je jen dobře, že je Mistrovství dotované a mladý člověk tak zjistil, že za dobrou práci dostane dobře zaplaceno.

 

13.03.2012 10:50 | Autor neznámý

@ Pawel: Tak si najdi pojem junior ve slovníku. Žádné věkové omezení zezdola tam není.

13.03.2012 10:40 | Autor neznámý

Příznivci trenéra Jana Hofírka určitě sledují s napětím kategorii H14, kde má Benedikt Hofírek 3,5/4 a právě bojuje s nejvýše nasazeným Martinem Blahynkou.

13.03.2012 09:47 | Autor neznámý

Finanční odměna je nejpraktičtější - lze za ni pořídit, co uznám za vhodné. Aby se mi doma pak nesešly patery stauntonky:-). A pokud  jsem ve věku "dorosteneckém" (15 až 18), už celkem dobře vím, jak s penězi naložím. I když to z hlediska někoho jiného nemusí být nejrozumnější využití peněz.

A pokud hraji výborné šachy a jezdím po turnajích, mistrovstvích aj. soutěžích, tak se ty peníze zatraceně hodí. Je to spíš jakési zúročení vložených prostředků - aspoň zlomek nákladů se vrátí. Jsou mezi námi i lidé, kteří mají problém jezdit na turnaje z nedostatku peněz.

13.03.2012 09:31 | Autor neznámý

Děti, děti...to jsou věci...,

Na fotce je to dvacetileté dítě s titulem IM, kterému nepatří vyhrané peníze do rukou. Ty musí chtít naopak po otci, aby mu platil trenéry, turnaje, pobyty, letenky, krom toho, aby ho samozřejmě živil.

Včera pro změnu dal postřeh do diskuze Bond  z chessbase, evidentně překladačem. Napsal, "když již jsme u těch juniorů....." a oni to "juniors" v článku prvňáčci obecné školy. Překladače přeloží a jeden se nestačí divit.

13.03.2012 09:11 | Autor neznámý

to Poutník: dnešní děti ty medaile a diplomy přeci mají k tomu taky a dokonce si myslím, možná naivně, že i dnešní děti hřejí na dušičkách víc, než ta "dvousetkoruna" (pro slovíčkaře uvozovky, nevím kolik dostávají), které se jim dostane. Neříkám, že hodnota diplomů a medailí je nižší než finanční odměna. To vůbec. Říkám jen, že na finanční odměně nevidím nic špatného a letní brigádu jsem uváděla pro srovnání, aby bylo jasné, že už dávno není doba, kdy by bylo dítě pod 18 let mající v ruce svou prací vydělanou "pětistovku" něčím, nad čím je třeba se zaobírat myšlenkou, zda ta dnešní mládež nemá pochroumané etické vnímání, či zda je to správné z výchovného hlediska. Je. V žádném případě nesmýšlím o šachách jako o brigádě. Naopak. Dokonce mám problém jisté vel- či mezinárodní mistry, u kterých láska k penězům evidentně přerůstá přes tu šachovou, problém vnímat s úctou. Bohužel.

13.03.2012 07:17 | Autor neznámý

U docílení hranice ela 22OO FIDE, je možno mít titul CM, u některých výsledcích,v minulosti  jsem viděl tento titul CM u baláčka tadeáše,nyní není uveden u jeho jména tento titul , tak nevím zda uvedený  hráč ten titul má nebo nemá? pro úplnost mohu uvést / CM=22OO elo fide /FM=23OO elo fide /IM-24OO elo fide +normy/ GM-25OO elo fide +normy/.

13.03.2012 07:12 | Autor neznámý

Kryšpín si spletl dobu, ale stejně mě zahřeje u srdce, když si prohlížím staré diplomy a odznáčky, které si člověk z přeborů dovezl. Nevím jak Tobi, ale mě třeba o šachu nikdy nenapadlo smýšlet jako o brigádě, potažmo tyto věci spojovat. Je to o synonymech, někomu jsou šachy sportem, jinému brigádou, deskovou hrou, uměním, zábavou, formou obživy. A podle toho k nim přistupuje.

13.03.2012 06:49 | Autor neznámý

kryšpín - nespletl sis dobu? Nyní žijeme v době,kdy peníze jsou až na 1.místě ...

13.03.2012 05:42 | Autor neznámý

to Tobi: na mistrovství Slovenské republiky dávají diplomy, medaile a věcné ceny a i tak je o to zájem. Beru, že se u nás jedná o odměny za vědomostní soutěž/sport a nejde o hazard. Chápu taky, že s tím mají junioři a jejich rodiče náklady na ubytování, cestování, trenéra. Ale když vezmu v potaz to, že MČR by mělo být hlavně prestižní záležitostí s možností postupu do Evropy nebo světa, tak se mi zdá to výchovné hledisko oproti prestiži MČR celkem slabé.

12.03.2012 22:59 | Autor neznámý

to Kryšpín: Proč? Na letní, placenou brigádu taky může dítě od 15ti let. A já myslím, že aby se umístili do 6.místa na MČR, že pro to musí už sakra něco přes rok dělat, aby na to měli. Proč je neodměnit "kapesným", na které stejně dohlédne rodič. Já myslím, že z etického i výchovného hlediska je to naprosto v pořádku.

12.03.2012 21:55 | Autor neznámý

Co se stalo, že na chess-results jsště nejsou výsledky? I když v případě uzavřeného turnaje je to z hlediska přípravy jedno.

12.03.2012 21:51 | Autor neznámý

Nevím, jestli je to otázka etiky nebo výchovy mládeže, ale zajímalo by mě, proč mají kluci do 18 let možnost získat v oficiálním mistorvství ČR finanční ceny. Na jednu stranu chápu, že pálky na stolní tenis nebo kopací míč jako cena nikoho nepřitáhnou, ale dávat finanční ceny za zisk 1.-6. místa byť na MČR mi taky nepřijde jako úplně nejlepší nápad.