Open Havířov začíná nedorozuměním

23.08.2008 08:00 | Havířov 2008

Velice překvapivě vypadalo startovní pole Openu Havířov, jehož 9. ročník začíná právě dnes. Na úvodních 4 místech startovní listiny se objevila jména hned 4 hráčů 1. Novoborského ŠK, aktuálního mistra ČR družstev. Konkrétn

Velice překvapivě vypadalo startovní pole Openu Havířov, jehož 9. ročník začíná právě dnes. Na úvodních 4 místech startovní listiny se objevila jména hned 4 hráčů 1. Novoborského ŠK, aktuálního mistra ČR družstev. Konkrétně jimi byli velmistři Petr Hába (2570), Ján Markoš (2568), Robert Cvek (2532) a Radek Kalod (2494). Na tom by ještě nebylo nic špatného, ovšem žádný z těchto hráčů nebyl od pořadatele kontaktován a ve skutečnosti doteď ani nevěděli, že se nějaký turnaj v Havířově koná.
Na názory členů našeho A-týmu jsme se samozřejmě nemohli nezeptat a zde jsou jejich reakce. Tak trochu pikantní situace je to jistě pro Petra Hábu, protože jeho bratr Zdeněk se turnaje hodlá zúčastnit. Sám Petr k tomu říká: „Dneska ráno mi volal brácha (který tam hraje), jaktože jsem mu prý nedal vědět, že hraju v Havířově. Jsem napsaný jako přihlášený na jejich stránkách. Pořadatelé mne samozřejmě vůbec nekontaktovali (ani hromadným elektronickým zasláním propozic), což se mi zdá ještě horší, než kdyby tak učinili a já odmítl.“ Už vzhledem k účasti Petrova bratra považuji uvedení právě jeho jména za skutečně velkou drzost. „Za zneužití svého jména to považuji, organizátor si tím dělá reklamu bez mého vědomí. Jeho jednání hodnotím jako neetické a v rozporu s dobrými mravy,“ uzavírá Petr Hába.

Klidnými to nenechalo ani ostatní. Radek Kalod, který v současnosti dlouhodobě pracuje ve Španělsku, ani při svých dlouholetých šachových zkušenostech podobný případ nezažil. „Pořadatelé mě ani nekontaktovali, popravdě řečeno ani nevím, že se takový turnaj koná. Vzhledem k tomu, že se turnaje nezúčastním, považuji své uvedení na předběžné startovní listině jako zneužití svého jména.“ O turnaji nevěděl ani Ján Markoš, toho navíc rozezlilo, že se zde jeho příjmení objevilo zkomolené. Robert Cvek má na celou věc podobný názor jako jeho oddíloví kolegové: „Mělo by se to nějak "důrazně" řešit, aby se to neopakovalo. Dělá to špatné jméno jak hráčům, tak i klubu.“

Vedení 1. Novoborského ŠK rozhořčení svých hráčů plně chápe a zvažuje další kroky. Tím prvním pochopitelně bylo kontaktování organizátorů s žádostí o vysvětlení. Viceprezident klubu Viktor Novotný k tomu dodává: „Takové jednání náš klub poškozuje. Poškozuje i dobrou pověst našich hráčů, protože snižuje jejich důvěryhodnost. Obrátil jsem se proto po zjištění těchto skutečností na pořadatele turnaje, Petra Bulavu, s žádostí o vysvětlení. Dr. Bulava byl zklamán, když jsem ho ujistil, že dotyční hráči rozhodně nepřijedou a že tedy další ubytování zajišťoval zcela zbytečně. Celou věc způsobil zřejmě jakýsi rádoby vtipálek, který zneužil webové přihlašování. Pochybnosti o pravosti přihlášek měl i sám organizátor, ale spoléhal na to, že přihlášky velmistrů jsou plodem práce jeho známého, kterého požádal, zda by neoslovil silné hráče, na které má jako zkušený organizátor kontakt a se kterými se zná.“

„Celý rozsah působení onoho internetového podvodníka se ukáže pravděpodobně až při samotné prezentaci do turnaje. Chtěl bych apelovat na všechny podobné "vtipálky", aby si uvědomili, kolik starostí a práce přidělali jak organizátorům, tak hráčům samým nebo třeba našemu klubu, který mi připadá jako jasný cíl tohoto útoku. Dále bych doporučil ověřování internetových přihlášek (např. alespoň zadáváním mailu či telefonu, na kterém lze přihlášku potvrdit) a v neposlední řadě je třeba si uvědomit, že velmistři jako profesionálové si drží svůj standard a hrají zásadně pouze za domluvených podmínek (ubytování, startovné v řádu tisíců Kč). Výjimkou snad mohou být pouze turnaje typu Náchodu, kde je první cena velmi vysoká.“

Toto vyjádření novoborské hráče pochopitelně uklidnilo a Robert Cvek k tomu za všechny dodává: „V každém případě jsem rád, že se nejednalo o úmysl organizátorů, ale "nešťastný vtip" nějakého pošuka. Zřejmě bude lepší přihlášky titulovaných hráčů ověřit, aby nedocházelo k podobným situacím. Doufám, že se turnaj v Havířově odehraje v plné spokojenosti jak organizátorů, tak i šachistů.“

Po všech těchto událostech zareagoval kontrolou přihlášených i organizátor havířovského turnaje a z předběžné startovní listiny vedle 4 novoborských hráčů zmizel i ruský velmistr Ramil Hasangatin (2485) a slovenský mezinárodní mistr Peter Vavrák (2474).

Stránky turnaje
55x 1603x Martin Vaculík
Fotogalerie
Komentáře (55) Aktualizovat
27.08.2008 21:06 | Autor neznámý

a rukám klid...

27.08.2008 20:16 | Autor neznámý

zdar lidi. den pred havirovem jsem volal petovi bulavovi ohledne toho jestli opravdu ti hraci nastoupi. odpoved byla briskni, ano nastoupi. takze pak jsem si rekl co bys tam shasho delal, penize nevyhrajes, k nim se nedostanes. tak se pujdu opit na stodolu a pak zkusim nejakej vikendak. ale vazne, jsem si jist ze uvedeni tech jmen ve ctvrtek na startovni listinu melo urcite za nasledek ze nekteri hraci se na to vysrali taky. otikovo linares se nekonalo :)) jinak co se tyce reakce tech hracu kteri to jako meli hrat. No a co?! vsak pokud by mi nekdo zavolal a rekl mi hele ty pry budes delat reklamu na vlozky, tak bych se taky asi pekne nasral vzhledem k tomu ze me prace v reklame castecne zivi a reklamy na tento druh zbozi povazuji za ABSOLUTNE za nevkusne. praci budiz cest...

27.08.2008 19:35 | Autor neznámý

Děti s nadprůměrným IQ toho moc nenaspí. A geniální děti spát nepotřebují.

27.08.2008 00:33 | Autor neznámý

Ano , máš skvělý hmat Vojto, protože ICQ... Každopádně by jsi měl již dávno spát...

26.08.2008 23:12 | Autor neznámý

a pak kdo tady nechápe... :)

26.08.2008 22:17 | Autor neznámý

dekuji honzovi markosovi za pekny komentar :-) jeste mam v zive pameti,jak jsem te porazil v behu na plazi :-D je pravda ze s mamedyarovem nebylo vse ok,ale myslim,ze jsem byl slusnej az az.kdybych mu nenabidl remis,minutu pred padem jeho praporku,prohral by na cas.ale upozornil jsem ho na to.par simultanek jsem sehral a verte mi,vubec by mi to nevadilo.pamatuju si,jak jsem hral ve frydku simultanku a hral tam i sergej berezjuk a hral s nejakyma mladyma belorusakama.meli sice o nejakou vez min,ale sergej nestihal a tak ho suse zhazovali na cas.a nikdo z toho aferu nedelal.to ze mamedyarov je hvezda,je asi neco jineho.jak mi rikal robert cvek-z te simultanky vznikla moc velka afera a clanek v infosachu,byl hodne podprumerny.pan modr to cele prekroutil,ale co uz.ja se k tomu nechci vracet a honzo verim v dobry vysledek v polanici!

26.08.2008 17:51 | Autor neznámý

Řeči o hvězdných manýrech jsou úplně mimo, kluci jsou v pohodě a je zcela pochopitelné, že se jim nelíbí, že se jejich jméno objeví tam, kde nemá - Vám by se to také nelíbilo. Však většina diskutujích zde evidentně nechce mít své jméno ani pod svým vlastním příspěvkem....nemluvě pak tedy pod cizím, což se více podobá této situaci. Někomu se také nelíbí "neadekvátnost" reakce - není to samozřejmě tak, že by nás naši hráči bombardovali maily s žádostmi o nápravu situace, o reakce je poprosil náš server a zajímalo by mě, co by v takové situaci odpověděl třeba "nechápu". A Pláty zde, prosím, neřešte, to sem nepatří.

26.08.2008 16:07 | Autor neznámý

Předpokládám, že teď spouštím hromobití zj. ze strany p. Pláta &. Ale poslední příspěvek - možná od p. Markoše mě prostě zvedl ze židle. Autor zmíněného příspěvku je, při vší úctě, totálně mimo a měl by si místo činek a běhání v lese taky občas přečíst, co píše (pokud je autorem předchozího příspěvku pochopitelně!) a taky si sehnat nějaké lízátko! Přehršel superlativů, které nelze bohužel přehlédnout nasvědčuje o neskutečné náklonnosti autora. Nechci se zmiňovat o p. Plátovi staršímu, za otce a jméno nikdo nemůže. Nechci hovořit o šachovém talentu mladého Vojty - nehodlám předstírat, že jsem k tomu kvalifikovaný. Ovšem autor takové ostudy jakou byla aféra při loňské simultánní produkci s GM Mamedyarovem by snad mohl mít přeci jen nějaký ten morální nedostateček, nemyslíte?

26.08.2008 10:12 | Autor neznámý

priatelia. vojta je jeden skvely chalan, zabavny a charakterny. nehovoriac o tom, ze je jednym z najvacsich sachovych talentov, akych mate. ak ma niekto nutkanie zvysovat si sebavedomie tym, ze ho a jeho rodinu bude anonymne urazat, mal by si ist radsej kupit cinky alebo zabehat do lesa. ...ukludni sa a urobi daco pre svoje zdravie... ..simek s grosmannom si mozu pri uskutocnovani idealu kalokagathie napriklad rozpravat vtipy...

26.08.2008 09:48 | Autor neznámý

tata sem nepise uz dlouho.a ja pisu takhle,protoze to mam z icq.tatka vzdy pise s hacky a carkami.jen jsem se vyjadril k tomu,co se stalo.to snad nemuzu?tak mi to nemusite vycitat.

25.08.2008 21:40 | Autor neznámý

To nebyl V. Plat, interpunkce opět zradila Mirka...

25.08.2008 21:31 | Autor neznámý

Opici už tam máme!

25.08.2008 21:28 | Autor neznámý

Opici na hrad!

25.08.2008 21:25 | Autor neznámý

Více takových opilců! Opilec neznamená vůl a blbec. Opilci na hrad!

25.08.2008 21:12 | Autor neznámý

Opilcův synek se umí podepsat. Možná, že ho ten opilec naučil slučným mravům. Nebýt opilcem, ale být hňupem není nic mimořádného.Nevím, zda by pan Šimek a pan Grosmann ocenili primitiva za ně se schovávajícího.

25.08.2008 21:03 | Autor neznámý

"Proč se hrabeš v čistém prádle, opilcův synku?"

25.08.2008 20:58 | Autor neznámý

souhlas se spanelem.ten,kdo tu pise za nechapu,je totalne mimo.clovek se to snazi vysvetlit,jak jen to jde a stejne "nechapu" nechape.to o necem svedci.k tomu fakt neni potreba komentar.davat si na startovku velmistry to je fakt divne.i organizatorum to muselo byt divne,ale neudelali nic.nic neoverili,proste jen zaridili ubytovani.nejaky divny ne?vzdyt pro takove hrace musi byt poradne startovne,ktere by bylo vetsi nez cely cenovy fond turnaje.nechapu,organizatori proto nic neudelali.

25.08.2008 19:53 | Autor neznámý

Španěli už mlč a vzpamatuj se ať žije nechápu

25.08.2008 19:37 | Autor neznámý

Jsem rád, že je tu někdo kdo je mužem slova - a píše komentář, který si adresát ani nezaslouží! :-) Jak je to o té potrefené ....? Nic ve zlém, ale každý nemůže být chytrý! :-)

25.08.2008 12:11 | Autor neznámý

ten co tu píše pod nickem "nechápu" si podle mého názoru ani nezaslouží nějaké komentáře nebo další vysvětlování:) A když píše o nějakých "jednodušších kolezích", tak si fakt nedovedu představit, že by byl někdo ještě jednodušší, než je on sám:)

25.08.2008 07:43 | Autor neznámý

zdravim vsechny.sice to sem nepatri,ale v brne je v im turnajich veden aleksej kireev jak v im A tak v im B.a ma dva body tam i tam.ze by hral simultanku?

24.08.2008 22:02 | Autor neznámý

ach...skutocne nejde o to, ze by trpelo nase neumerne velke ego..toto je problem technickeho charakteru, a cely zmysel vyssieuvedeneho clanku je upozornit na fakt, ze nie je nasa chyba, ze sme neprisli do havirova; ale ze ide o chybu na strane usporiadatelov... nema zmysel diskutovat o tom, hviezda akej velkosti je peto haba alebo povedzme ja...vsetkym zucastnenym je jasne, ze nie su genialni sachisti svetoveho formatu.. ..ale, pravdu povediac, ani open Havirov nie je prave akcia svetoveho formatu... ...nechapem, ako moze niekto o niekom inom vyhlasovat cokolvek bez toho, aby ho osobne poznal...sanca ze sa bude mylit sa temer rovna istote...

24.08.2008 21:16 | Autor neznámý

to ab - Ty asi nebudeš z Boru, co, Drtivá Většino?

24.08.2008 21:01 | Autor neznámý

to nechapu- jednodussich kolegu?!Pokud vidis radu GM na startovce a potrebujes normu,tak jedes-jak muzes znat kontakty organizatoru s velmistry? Jinak Ti gratuluji k vysoce intelektualne vedene diskusi-radost pohledet. Chodi sem opravdu jen slusni kluci z Boru a pak z drtive vetsiny jen pitomci nebo se pletu?Diskuse jsou zde opravdu absolutne o nicem.

24.08.2008 16:18 | Autor neznámý

Děkuji Martinovi Vaculíkovi za první smysluplnou reakci. Ano, souhlasím, je řada hráčů - amatérů, které přilákají titulovaná jména! Přesto si nemyslím, že by někdo z takovýchto hráčů měl zazlou neúčast velmistrovi, který to nikde neavizoval. Je to vždy věcí pořadatele a kdyby ten osobně tvrdil, že velmistři měli přijet - až potom je to špinění jména - respektive adekvátní důvod na žalobu....Ale uznávám, že pár jednodušších kolegů by možná mohlo podlehnout dojmu, že se nejedná o technické pochybení pořadatelů, ale že jde o hvězdné manýry samotných hráčů...Proto dík za zmínku...:-)

24.08.2008 15:21 | Autor neznámý

... jen kvůli tomu nebo i jiné VLASTNÍ postřehy z místa dění ?

24.08.2008 14:07 | Autor neznámý

Přidávám Havířov do seznamu spolu s Mladou Boleslaví, kam v životě na turnaj nepojedu. Díky totální neprofesionalitě pořadatelů. Zpětná kontrola došlých přihlášek, neřkuli potvrzení o přijetí je snad naprostá samozřejmost... jak pro koho...

24.08.2008 12:22 | Autor neznámý

to nechapu: plně souhlasím s Vaším názorem na věc a pro sebe a ostatní vyvozuji ponaučení, že je třeba kontrolavat elektronické přihlašování (napadá mě Bulawa=bulatý). Pokud lezu "velmistrovi" do zadku (stratovné, ubytování atd.), tak i on se musí zodpovídat za své skutky=jasná smlouva mezi stranami včetně sankcí pro oba v případě porušení dohody. A napadá mě, že i pořadatel, který nedodrží presentované složení turnaje, tak nemůže mít tu drzost vybírat od šachové spodiny peníze dle propozic. Dále k samotnému turnaji: včera začínalo v Havířově 65 hráčů=že jeden stál v prvním kole a i když se jednalo jen o toho asi nejslabšího, není to férové vůči němu (zaplatil si devět odehraných partií!). Katastrofou v prvním kole bych nazval možnost analýz v hrací místnosti po dohrání partie a dokonce i hraní volných partií (chudáci hrající ti v okolí), co vy na to pane rozhodčí? K dispozici je místnost pro pokecy a pití piva, ale šachovnici tam nenajdete, za to kafe (půl lžičky nesca na hrnek spařeného třikrát ohřátou H2O) za 23,- s DPH, to jo. Skvělé Staré Město !

24.08.2008 11:00 | Autor neznámý

V podtextu tohoto případu jsou věci jako "slušnost" , "čest", "spolehlivost", "dodržení slova" a s tím spojené své jméno. A to jsou vlastnosti, při kterých se nerozlišuje výše ela či titulu. Chápu však, že tyto hodnoty bohužel v dnešní době někdo nechápe.

24.08.2008 10:37 | Autor neznámý

Opět dobře napsáno :nechápu. Lze jen souhlasit, samozřejmě pokud nejste novoborským velmistrem, mistrem ČR, a nehrajete ligové soutěže v dalších 5-7 zemích jako většina československých profišachistů, včetně Movsesjana.

24.08.2008 10:36 | Autor neznámý

nechapu: Existuje celá řada hráčů, která se takovýchto turnajů účastní právě kvůli kvalitní účasti titulovaných hráčů. Přihlásí se na turnaj proto, že zde mají možnost uhrát si normu IM. A jaké by asi bylo jejich překvapení, kdyby 6 z 10 nejvýše nasazených hráčů nepřijelo a možnost hrát o normu vzala hned na startu za své. V očích těchto hráčů by byli jasnými viníky právě nedorazivší velmistři, ačkoliv o tomto turnaji vůbec nevěděli. Toto se pak rozkřikne mezi další organizátory turnajů, kteří poté nebudou tak ochotně dávat ubytování + podmínky za start těchto hráčů v turnaji. Pořád Vám to nepřijde jako poškozování cizího jména?

24.08.2008 09:56 | Autor neznámý

Dobré ráno a díky všem za reakce. Mým úmyslem bylo naznačit, že validnost informací, které dnes kolují internetem je skutečně zoufalá a nikdo by se neměl moc podivovat, že tu a tam své jméno uvidí v nečekaných souvislostech. Proto mě mírně překvapila reakce některých hráčů - podle mne neadekvátní - na jejich uvedení v startovní listině. Samozřejmě, že chybku udělali pořadatelé, kteří to ale takto zkoušeli poprvé a myslím, že dostali cennou lekci. Prostě dneska nemůžete jen tak zveřejňovat neověřená data z bůhvíjakých zdrojů, pokud chtete být důvěryhodný! Ono si to samo o sobě říkalo o zneužití a divím se, že někdo nešáhl i do vyšších sfér :-) Na omluvu pořadatelů se dá uznat, že se pokouší turnaj po všech stránkách zlepšovat a občas tak něco unikne - to je normální a lidské! Já však nechápu ty prvotní reakce některých velmistrů. Opravdu věřili tomu, že by v našich podmínkách existoval pořadatel, který by mohl a chtěl profitovat z jejich jména? 1. nejsou zas takové hvězdy, 2. kdyby se na stránky z přihlášených opravdu podívali, muselo by jim být jasné, že šlo o omyl....-technickou díru. Potom mě zaujala tzv. "ztráta reputace"... Před kým? Před ostatními hráči v turnaji? Proč, copak jim se upisovali? Před pořadateli, jejichž to měl být výmysl? Před veřejností, která o ničem takovém nic neví? Navíc dneska je celkem standardní a rozhodně ne neetické, že se hráč přihlásí a na poslední chvíli to zruší nebo nepřijede - nikdo proto ještě reputaci neztratil. Spíš jsou velmistři, kteří hrají turnaj, ve kterém dostanou vysoké startovné, které uhradí obyčejní amatéři a potom se kvůli poklesu formy ze strachu před pádem ela nerozpakují turnaj po čtyřech kolech opustit. Rád si přečtu i Vaše názory na toto téma a rád pochopím, kde se pletu! Dík Nechápu

23.08.2008 23:13 | Autor neznámý

Ale že si to pořadatelé neověřili je čistě jejich chyba, rozhodně taková hojná účast silných hráčů je vždy podezřelá ;-)

23.08.2008 23:12 | Autor neznámý

to bolek: není zač to nechapu: Když zadáš něco do googlu tak ti většinou(vždy) najde jenom události o kterých víš že jsi se jich účastnil. Jinak vše ostatní bylo popsáno a jestli stále nechápeš skus spánek a zítra ráno s úsměvem na tváři si přečti všechny příspěvky třeba pochopíš:)

23.08.2008 22:49 | Autor neznámý

Děkuji i bolkovi, taky zcela vyčerpávající a přesvědčivé vysvětlení... Zkuste si třeba někdy zadat Vaše jméno do Googlu a možná se Vás taky dotkne, kolikrát se najdete...

23.08.2008 22:39 | Autor neznámý

to nechapu: no tak už to asi s tebou nezměníme, prostě to nikdy nepochopíš.
Jvaleneik: diky za zpravu ze začátku turnaje

23.08.2008 22:21 | Autor neznámý

Děkuji Pawlovi, že mi to tak hezky vyslvětlil.... Najednou mám úplně jasno. Ale dost sarkasmu...stále Nechápu...

23.08.2008 22:18 | Autor neznámý

Pořadatel na začátku upozornil na chybu, která nastala a omluvil se všem přítomným za chybu která nastala za neúčast velmi kvalitních "přihlášených" hráčů. Holt vtipálství umí být kruté:)

23.08.2008 22:07 | Autor neznámý

Možná někteří "nechápou", to je možné. Nicméně není možné, aby bez vysvětlení veřejnosti byli uvedeni na startovce 4 lídři turnaje a prostě by se řeklo "oni nepřijeli". To se nemůže líbit hráčům 2700, to se nemůže líbit novoborským GM a IM a to by se nelíbilo ani 4 hráčům s elem 1900, kdyby byly uvedeni na startovce na prvních 4 místech blicáku sousedního klubu Zlámané Lhoty a přešlo se tím, oni se přihlásí a pak nepřijedou. I ti by se ozvali, kdyby se dozvěděli, a neříkejte že vy diskutující v jejich kůži byste tak neučinili.

23.08.2008 21:28 | Autor neznámý

Drazí přátelé, nechci přilívat olej do ohně, ale nemůžu si pomoci... Souhlasím s tím, že ke každému z nás patři vlastní jméno a nikdo normální si nepřeje, aby jeho jméno bylo nějak špiněno. Zajímalo by mne ale, nakolik je očerňující případná účast na nějakém turnaji pro šachistu - asi neúnosně... Zajímalo by mne jak může uvedení jména hráče na prezenční listině tohoto turnaje ubrat na reputaci - opravdu bych to rád slyšel - a rád si to i přečtu! Nabízí se tu totiž děsivá představa "Možná je to prostě pro šachisty jisté třídy ostuda, být uveden na startovní listině turnajů jisté třídy..."

23.08.2008 21:03 | Autor neznámý

pro zamysli se nad sebou:
Zamysli se nad sebou!

23.08.2008 20:40 | Autor neznámý

Novoborští se mají právo ozvat, to určitě ano. Ale psát vtipálkům, "to nedělejte, víte kolik tím způsobíte komplikací", to mi fakt připadá komické, to je vodou na jejich mlýn.

23.08.2008 20:36 | Autor neznámý

no myslím, že je trochu rozdíl mezi Lucií Bílou a nějakým Janem Markošem !!!

23.08.2008 19:38 | Autor neznámý

...samozrejme sa nic strasneho nestalo a mozem vas ubezpecit, ze vsetci spime dobre...ale trochu nastvani sme, to je predsa jasne. podobne nastvana by bola co ja viem lucie bila, keby ju niekto uvadzal na plagatoch na nejaky festival bez toho, aby o tom vedela...moje meno patri ku mne, a nie je na hranie...to povazujem za samozrejme; podobne ako povazujem za samozrejme podpisovat prispevky...

23.08.2008 18:03 | Autor neznámý

Myslím že situaci popsal nejlépe komentátor :nechapu:. Z mého pohledu si myslím, že novoborští hráči jsou trošičku citlivky, které na českém rybníce možná ještě něco znamenají, ale za hranicemi Krkonoš a Šumavy jsou outsideři. (Který z nich má alespoň ELO 2600, a je na TOP100 listině. Ani jeden z nich není Davidem Navarou!). Nabubřelé reakce těchto hráčů vůbec neberu jako sportovní, i když pořadatelé si usekli pořádanou nechtěnou botu hned na začátku openu a je úplně jedno kdo za tím stojí.

23.08.2008 17:29 | Autor neznámý

nechapu: Tady se musím hráčů zastat - nikomu z nich by určitě neprospělo, kdyby figurovali na předběžné startovní listině a poté nepřijeli. Takovýto luxus si mohou dovolit hráči nižší úrovně, kteří si za turnaj platí. Velmistři, kterým je za účast placeno, by nedoražením bez omluvy notně pošramotili svou reputaci...

23.08.2008 17:21 | Autor neznámý

dobrý den přátelé, myslím, že hlavní chyby byla způsobena bláhovostí - naivitou až laxností pořadatelů Havířovského openu. Jenom blázen zobrazuje v seznamu přihlášených jména hráčů, které může kdokoliv napsat. Navíc mě rozesmála informace o již zajištěném ubytování pro velmistry. Taková naivita, že by přijeli velmistři bez domluvených podmínek kvůli 15 papírům je prostě unikátní! Je to tak naivní, že je naprosto zřejmé, že rozhodně nešlo o úmysl pořadatelů. Na druhé straně jsou oslovení velmistři nepochopitelně přecitlivělí. Zajímalo by mě, co se jim tak strašného stalo. Můžou být vlastně rádi, že se o nic píše...

23.08.2008 16:52 | Autor neznámý

Na Koníku to mají vyřešeno - kdo zaplatí, je potvrzený (a v případě IM, GM se domlouvají dalším kontaktem, takže blamáž je minimalizována). Na menších turnajích se toto bohužel moc realizovat nedá a přihlásit může kdokoliv kohokoliv.

23.08.2008 16:44 | Autor neznámý

První kolo odehráno, na předních stolech žádné překvapení. První ztráta favoritů až na 10. stole...

23.08.2008 15:31 | Autor neznámý

Takoví idioti se prostě občas objeví, s tím se nedá nic dělat, je to úskalí internetových přihlášek. Taky jsem mohl na Koníka přihlásit světovou špičku :-)

23.08.2008 15:07 | Autor neznámý

Tak co, uz svazova komise rozhodla v pripadu Talla/Manik, nebo vsechno vysumi? S takovou to zachvili muzeme prohlasit za legalni. Taky moznost.

23.08.2008 14:47 | Autor neznámý

Kdybys byl tak dobrej jako voni, tak by ses na to koukal jinak, vsevede!

23.08.2008 12:40 | Autor neznámý

Aby se hvezdy nezblaznily.A s nima cely Novy Bor.No tak tam byli par dni napsani, to je toho

23.08.2008 11:47 | Autor neznámý

V Pardubicích byli napsání v áčku hráči, kteří sloužili jako návnada a nikomu to nevadilo. V Havířově to tak určitě nebylo. Víc než chvilkové zpestření na seznamu hráčů by měla vadit účast pana Tally. Tedy, jak komu.

23.08.2008 11:39 | Autor neznámý

To tam muselo být jen pár dní, jsem se na seznam přihlášených někdy tenhle týden koukal a tyhle hráče jsem tam neviděl.