Zahajuje extraliga

05.11.2010 10:10 | Extraliga 2010/2011

Přichází první listopadový víkend a s tím i první dvoukolo nové extraligové sezony 2010/2011. 1. Novoborský šachový klub vstupuje do letošní soutěže jako obhájce loňského titulu a o víkendu na domácí palubovce přivítá A64 VAL...

Přichází první listopadový víkend a s tím i první dvoukolo nové extraligové sezony 2010/2011. 1. Novoborský šachový klub vstupuje do letošní soutěže jako obhájce loňského titulu a o víkendu na domácí palubovce přivítá A64 VALOZ Grygov a nováčka soutěže Tatran Litovel. Přestože dnes v Novém Boru slavnostně zahájí novoborskou sezonu velmistr Lubomír Kaválek přednáškou a simultánkou, kamery České televize se budou soustředit na šlágr kola ŠK Mahrla Praha - ŠK Rapid Pardubice.
1.kolo - 06.11.2010
Výstaviště Lysá nad Labem-2222 ŠK Polabiny
ŠK Mahrla Praha-ŠK Rapid Pardubice
ŠK Zlín-TŽ Třinec
ŠK Labortech Ostrava-BŠŠ Frýdek-Místek
ŠK Zikuda Turnov-Tatran Litovel
1. Novoborský ŠK-A64 VALOZ Grygov
2.kolo - 07.11.2010
ŠK Rapid Pardubice-Výstaviště Lysá nad Labem
2222 ŠK Polabiny-ŠK Mahrla Praha
BŠŠ Frýdek-Místek-ŠK Zlín
TŽ Třinec-ŠK Labortech Ostrava
A64 VALOZ Grygov-ŠK Zikuda Turnov
Tatran Litovel-1. Novoborský ŠK

Odkazy

Tabulka a výsledky

1. Novoborský ŠK - A64 VALOZ Grygov
ŠK Labortech Ostrava - BŠŠ Frýdek-Místek

Tatran Litovel - 1. Novoborský ŠK

BŠŠ Frýdek-Místek - ŠK Zlín
93x 1105x Petr Boleslav
Fotogalerie
Komentáře (93) Aktualizovat
10.11.2010 22:02 | Autor neznámý

Neví někdo co se stalo v zápase Grygov-Turnov, partie Biolek-Sergeev? Partie končí v 17. tahu kdy má bílý +2.30, výsledek 0-1. Zazvonil mobil?

10.11.2010 21:32 | Autor neznámý

No, šlo by jen o textové zpravodajství, to jsem zapomněl dodat. To lze dělat z každého zápasu, je-li po ruce internet, stačil by spolehlivý reportér. Problém je v tom "spolehlivý", tedy aby to bylo pokaždé, ne jednou ano a podruhé ne.

10.11.2010 21:19 | Autor neznámý

Však to by neměl pro NŠS být žádný problém :) a druhý onlajn by dělal F-M

10.11.2010 21:17 | Autor neznámý

Přátelé, nevím, jestli se sem ještě někdo vrátí, ale zkusil jsem napsat jednomu z manažerů serveru onlajny.cz a přeptat se ho na zařazení online přenosů šachové extraligy a 1. ligy. Zde je jeho odpověď:

"Já bych byl určitě pro, ale musel by to někdo od vás organizovat a
musel by zaručit, že to bude fungovat. Určitě bychom na to vytvořili
systém a implementovali ho do on-line přenosů, ale musela by se najít
nějaká dobrá duše ochotná to spravovat a zároveň by se museli najít
lidé na každém zápase ochotní ty informace posílat."

Tak kdo se hlásí?

09.11.2010 10:43 | Autor neznámý

noELO: Měli by do fóra místo smajlíků zavést kvantifikátory! Abychom si mohli každý názor za pomoci matematické logiky dokázat.

09.11.2010 08:28 | Autor neznámý

Což je i můj případ. Teď jsem přišel i z domácího zápasu domů cca v 16:30, natož když třeba v příštím kole jedeme do Třebíče (z Ústí nad Orlicí)... A i když třeba šachy nemám, tak mám rodinu a chodím s dětmi ven. Jak už napsal Vojta Plát, nemůžu sedět celý den u počítače. Na průběžné informování bych řekl, že je ideální tento web, kde může výsledky vkládat kdokoliv kdykoliv.

08.11.2010 23:37 | Autor neznámý

re wl: a co když osoba zodpovědná za zveřejnění taky hraje a dohraje v xx:yy (pozdě)

08.11.2010 23:12 | Autor neznámý

Fakt mi nedá a musím zareagovat na to, jak někteří, zde tvrdošíjně tvrdí, že je skoro nemožné mít výsledky dříve. Minimálně zde vidím dvě schůdné cesty.

1. Rozhodčím, kteří jsou placeni za rozhodování se přidá povinnost poslat po skončení zápasu výsledek smskou osobě zodpovědné za zveřejnění.

nebo

2. Slušně se požádají kapitáni všech družstev, aby vždy kapitán domácích informoval o výsledku zápasu smskou hned po skončení zápasu.

08.11.2010 21:20 | Autor neznámý

ad de Villante: (z hlediska matematické logiky) existuje "alespoň jeden" nešachista, který tím docela žije - míním sebe . Jinak - Vaše přezdívka je nádherná, máte fantazii.

ad JHK: no, já pana doktora Jandu taky osobně neznám, některé jeho příspěvky moc neberu, ale to neznamená, že je anonym, britskou královnu taky nemám čest osobně znát a proto ještě není (pro mne) anonymní osoba.

Děkuji za pochopení. Už jsem se tu několikrát podepsal, jako nešachista, kterého nikdo nemůže znát, to nebudu, pane Alfile, opakovat.

08.11.2010 17:40 | Autor neznámý

On je totiž problém, že pokud šachy nikde vidět nebude, tak o ně taky nikdo nebude mít zájem. Stejně tak o hokej nemá půlka lidí zájem.

ALe tohle nní o povinnosti, na netu holt jsou i výsledky krajského přeboru 2.třídy do 15minut po skončení. Taky o ně má zájem pouze 4 lidé. Právo na zadávání výsledků na web klidně může mít více lidí a postupně se tma můžou objevovat.

 

08.11.2010 16:48 | Autor neznámý

 Pavel Háse...Pavel CH

Souhlas...18 00 od svazu jako povinnost je rozumnej čas..

Chce to to nějaký ty členy týmu co ty výsledky pošlou fandům dřív...

Jinak s váma souhlas máte pravdu

a tím můžem debatu ukončit

08.11.2010 16:10 | Autor neznámý

  Skvělé JHK: Sám jste si v 21.století odpověděl. A svaz tak i učinil a pověřil, aby telefonem, notebookem či mobilem zástupci svazu p. Šmajrovi dávali zprávy, kdo - kapitáni. Aby se nezvyšovaly náklady na další lidi.
  Jediné co je otázkou do kolika hodin. Když končí zápasy max . 16.-16.30, ale ty co začínají v 11.h. (několik jich je, teď minim. jeden), tak končí 17.00-17.30. Předtím při hře se nesmí elektronicky (ani naznačovat). Tak alespoň mne připadá 18.hodina jako povinnost - rozumná.
  A tím bychom mohli tuto diskuzi ukončit. 

08.11.2010 14:31 | Autor neznámý

Re HJK: No ale vy stále nechápete, že za tohle mohou spíš kapitáni, či hráči domácích, pokud mezi sebou nenajdou jediného nadšence, který by byl schopen poslat zprávu (a případně i partie) prakticky po zápase. Extraligový hráč na tohle třeba nemá náladu, ale že by tam neměl nikdo z přihlížejících členů či příznvců domácího oddílu notebook s netem, to se mi v dnešní době věřit nechce. Naopak, pokud by svaz neurčil direktivně nejpozdější možný čas pro zaslání výsledků do 18:00, našli by se tací, kteří by je poslali tak někdy v úterý. A co se zápisů partií týká, to by bylo ještě horší. V tomto případě nelze kritizovat svaz, ale domácí týmy. Jediné, co by mohl svaz udělat jsou interaktivní stránky, kdy by byly výsledky vidět hned, jak je někdo pošle. Ale to by zase muselo mít předepsaný formát, určitě by se našel počítačový neumětel, který by s tím měl nepřekonatelné potíže.

Představuji si třeba internetový formulář s kompletními soupiskami, kde by někdo pak po nalogování zaškrtal sestavy obou týmů a výsledky šachovnic. To by možná šlo, s pomocí Excelu by se takový mohl generovat i skoro automaticky (asi bych něco takového dokázal stvořit během jedné noční), vedoucí skupiny by jen zkopíroval do htm a odeslal na web například den před zápasem - a potom hráči, snažte se.

08.11.2010 13:20 | Autor neznámý

 Nikdo nehaní svaz..ani samotnou extraligu...jediná připomínka je že výsledky by mohli být dřív..

Pavel Ch: v 21 století existujou nástroje jakou jsou mobil, notebook, internet...aby si zaplatili kolegy aby jezdil po utkání nikdo nechce..to ani nikoho nemůže napadnout..

PS:pokud si myslí že jediný řešení aby byly výsledky dřív je  zvýšit náklady o 200 000 a posílat tam nový lidi a dávat jim cesťák a ubytování, tak to ty lidi na svazu můžou rovnou vyházet, v tom případě jsou neschopný a nepraktický..

Tak pokud to znamená že je to kritika na pana Šmajzra, tak hold je...a snad do zlepší...

hodně štěští.

08.11.2010 13:03 | Autor neznámý

Výsledky fotbalu, hokeje, volejbalu apod. jsou dostupné online, protože je po nich dostatečná poptávka, aby to dobrovolným reportérům stálo za námahu. Je u šachu taky taková poptávka? Sám jsem dělal několik online zpravodajství z domácích zápasů 1. ligy západ a měl jsem vážné pochyby, zda to někdo vůbec sleduje.

Existuje server onlajny.cz, nabídněme mu rozšíření nabídky o zpravodajství ze zápasů šachové extraligy a vyražme do terénu dělat reportéry.

08.11.2010 13:00 | Autor neznámý

Zcela vyjímečně:  pro Pavla Chrze

08.11.2010 12:31 | Autor neznámý

  Řeknu vám přátelé, již jsem zde četl hodně hloupostí co by měl svaz dělá špatně, ale takovouto (viz některé příspěvky níže) jsem teda zatím nečetl.
  Jako že by se členové VV měli rozjet na zápasy extraligy a hned po skončení (či dokonce v průběhu) informovat. Nebo pověřit delegáty, kteří toto budou dělat.
  Opravdu 120 min od půl páté, kdy zápasy skončí je tak moc (Do 18.hod. kapitáni musí poslat a do půlhoďky, možná dříve  Šmajzr pošle).
   Šmajzr je za svaz, takže kritika svazu je kritika na něj. Proč nezajistí včasnější informovanost, proč neobjíždí, nenajme si kolegy.
 Jak říkám úkolovat kapitány, že pošlou do 17. hod, či dokonce do 16. (příspěvek byl o požadavku o několik hodin dříve), kdy se ještě hraje. No a pak pokutovat za nesplnění - to bychom se dočkali reakcí...
   Ale co není může být. Řekněte delegátům na konferenci krajské ať dají návrh na republikové o zvýšení nákladů rozpočtu svazu na cesťáky, stravné, ubytování pro delegáty každého zápasu extraligy, který bude třeba průběžně informovat. Jakým zvýšením  se těch 200 tisíc nákladů vyváží, nemusím již napovídat. Ať hlavně již v průběhu odpoledne se průběžně ví.

  No a v porovnání s jinými sporty. Tam kde nedělají novináři, za peníze svého chlebodárce, tak svaz určitě nemůže být rychlejší. A porovnání s hráči ? Co by za to dali jiné sporty (třeba fotbal), kdyby doma hrála ligu komplet domácí reprezentace a špičkoví hráči jiných zemí. Ale to díky klubům.  A menší sporty než TOP10 : Kdo má takové zpravodajství jako "V šachu" a to je vyjednávacími schopnostmi svazu. Takže kdo tady haní naši extraligu, ten opravdu ztrácí jakýkoliv rozhled. 

08.11.2010 12:08 | Autor neznámý

JHK: Tak, tak... Krom šachistů samotných (a to ještě drtivá většina sleduje pouze turnaj, který právě hraje) nikoho šachové dění nezajímá. Je to prostě tak. 

08.11.2010 11:43 | Autor neznámý

 Ač si to předčítám tak nikde nevidím, že by anonym ... měl nějaký agresivní přístup a napadal pana Šmajzra(který ho ani určitě nezná)..jenom měl  přípomínku, proč nejsou výsledky dřív a čeká se na ně dlouho,když to ve všech sportech funguje(a výsledky dodává naše jednička?!?!)...Pane Doktore Z. Jando(nevím kdo jste..taky jste pro mě anonym) nevidím důvod proč by se měl ... podepisovat, když se jedná o šachová fanouška a ne někoho koho by jste znal..

Vojto Pláte,Pavle Háse, nikdo tady nekritizuje pana Šmajzra..

pane Rute(anonym pro mě)opravdu bohužel nevíte o co jde...a plácáte kraviny.

deVillante: Bohužel si to úplně vystihl...šachová extraliga a s ním  i český šach se dostal u nás na sportovní dno i za florbal a jiný podobně netradiční sporty...důvody sice neznám..kromě jediného, který je samozřejmě zřejmý a to že nám bohužel momentálně chybí Top hráči na světové úrovni.

Petr Novák

08.11.2010 11:00 | Autor neznámý

Pane/madam/dítě "...", obvykle je mi zcela jedno, zda se dotyčný pod své příspěvky podepisuje či ne. Pokud však celé vaše sdělení je "melete nesmysly", tak je nutné a slušné se pod to podepsat. Pokud vím kdo si to o mě myslí, pak má toto sdělení jakousi (i když nepříliš bohatou) výpovědní hodnotu. Takto je to jen ubohý výstřik do smutných vod anonymních internetových nadávek.

08.11.2010 10:40 | Autor neznámý

...: Jde o to, že bezvýznamná soutěž, jakou oproti fotbalu, hokeji a dalších sportech se sledovaností větší než nula šachová extraliga je,  by měla donutit pro cca 4 diskutující z nss.cz týmy, aby měli nejlépe celé tiskové oddělení, které vám ještě přinese detailní report všech utkání. Hele, já mám takovej pocit, že vy nevíte, o co tady jde.

08.11.2010 08:48 | Autor neznámý

No, dle mého skromného názoru je Ve Vašem případě nepoužívání nicku a podepisování se in pleno titulo jenom pustý exhibicionismus.

07.11.2010 22:50 | Autor neznámý

re ... : Vy mě  napadáte z urážlivých příspěvků ? To si děláte legraci?  Jsem známý tím,že anonymy (jako třeba ... ) hluboce pohrdám. Pane ... ,dělá Vám problém se podepsat?  Proč se stydíte pod svými příspěvky se podepsat ?  Opravdu si myslíte,že takovými anonymy,jako Vy , se mám vážně zaobírat? Nepřipádáte si,jako ubohý zbabělet? Proč nenosíte "kůži na trh " jako já? .Pokud tohle nejste ochoten podstoupit,běžte se vycpat. Zdraví vás dr.Janda

07.11.2010 20:53 | Autor neznámý

Pane Rut, melete nesmyly, resp. jste nepochopil, o co jde.

07.11.2010 20:38 | Autor neznámý

Po přečtění diskuse mě napadá jen jedno: Do internetových diskusí lidé nepíšou, jelikož by chtěli něco vyřešit. Řešení problému "extrémní zpomalení informací (celé 2 hodiny!) díky extrémně líným kapitánům,vedoucím soutěžím,hráčům(jak si dovolují hrát tak dlouho, já chci znát výsledky!)" je přeci zcela prosté. Pokud to někomu vadí, může příští rok dělat kapitána svého týmu či rovnou vedoucího soutěže a předvést nám povalečům, jak se to má dělat!

07.11.2010 19:25 | Autor neznámý

Každý umí jenom kritizovat...pan Šmajzr nemůže celý den sedět u počítače a čekat na to, až mu někdo zavolá přesný výsledek. To, že se výsledky objeví na stránkách šach. svazu se zpožděním, není jeho chyba. Já neznám lepšího vedoucího soutěže, než je pan Šmajzr, měli by se od něj všichni moc a moc učit. Jinak grat. NB.

07.11.2010 16:58 | Autor neznámý

Pan Šmajzr je už asi tak 12 let bezkonkurenčně nejlepším vedoucím skupin. Když byl před časem "povýšen" do první ligy, úroveň správy "jeho" bývalé druholigové skupiny šla znatelně dolů (jmenovat nástupce nebudu ...).

Co se práce rozhodčích týká, ne každý má notebook. Pro mě osobně třeba není problém poslat prakticky hned po zápase výsledky i partie v pgn, nicméně vyžadovat to samé promptně po všech rozhodčích nemůžete. Spíš nechápu, proč se ani dnes v některých domácích týmech nenajde jeden počítačový maniak z osmi hráčů, který by tohle zařídil hned po zápase. Když jsem tohle dělával v Kralupech, u posledních partií už mi honili, že chtějí na pivo ... ale zvládl jsem to vždy.

07.11.2010 16:23 | Autor neznámý

a někdy jsou ve fotbale i v hokeji výsledky dokonce známy předem :)

07.11.2010 15:43 | Autor neznámý

Blahoželám Novému Boru k druhému víťazstvu!

07.11.2010 14:18 | Autor neznámý

Rozdíl šachů proti jiným sportům je v tom, že vedoucí soutěží jsou zároveň i hráči, takže těžko můžou vkládat výsledky na web hned po nahlášení výsledku, protože buď ještě hrajou a mají vypnutý mobil, nebo jsou na cestě domů. Ve fotbale nebo hokeji je to trochu jinak, tam má většina oddílů placené funkcionáře, kteří už (nebo nikdy) nehrají aktivně.

07.11.2010 12:08 | Autor neznámý

Souhlasím se sisojem i s "...".  U jiných sportů, to jde hlásit výsledky hned po útkání a opravdu i v nejnižších soutěží. Proto by si aspoň naše extraliga zasloužila trochu rychlejší zprávy. 

JHK: Souhlas, stejně tak je pro mě anonym někdo, koho potkám na ulici.  Jinak kritika je důležitá. Bez kritiky by lidstvo stálo na mrtvém bodě. 

07.11.2010 10:35 | Autor neznámý

 Alfil: souhlas...pro mě jediný kdo není anonym je David Navara a Vojta plát...(ty jediný znám)..tak je jedno jestli má nick tři tečky nebo Franta Novák.

07.11.2010 10:24 | Autor neznámý

Mm... "Pavel Ch" je pro méně zasvěcené anonym stejně jako "...", přestože byste asi byl snáze dohledatelný. Ale osobně nechápu, proč má někdo s nicky (anonymy) jakékoliv problémy; s diskusemi na  internetu je to spojeno od samého začátku. Ještě by někdo mohl chtít, abychom se na netu vyjadřovali pod svými rodnými čísly. To by byl přece zcela jednoznačný identifikátor!

07.11.2010 09:49 | Autor neznámý

ad "...": Víte vy, kdy vůbec končí zápas extraligy, jak dlouho trvá šachová partie, když píšete o několik hodin dříve (před 18.hod.). Tak se někdy běžte na šachové utkání podívat. Odpovídal jsem na připomínku skutečně ke svazu, si ještě jednou přečtěte.
  Na urážky rozhodně nebudu anonymovi stejnou měrou odpovídat.  

07.11.2010 09:46 | Autor neznámý

to jhk: aspoň v něčem se shodnem.dík

07.11.2010 09:37 | Autor neznámý

Jen taková vsuvka.:v cizině se dá na šachy asi i sázet nebo aspoň na bwinu byly vypsaný kurzy na olympiádů v šachách..

07.11.2010 09:34 | Autor neznámý

 Souhlas se Sisojem ve všech bodech..pod to bych se podepsal..

07.11.2010 09:25 | Autor neznámý

Zdravím,

chtěl bych se jen vyjádřit k níže uvedené diskuzi:

1. Velká gratulace p.GM Jansovi, výborný výsledek, nevím přesně ale snad nejlepší umístění našeho šachisty na podniku úrovně MS!!!

2. Chápu některé podrážděné reakce na GM Jansu pramenící z Mitropy....

3. Výsledky Extraligy: na jedné straně jsou rozhýčkáni diváci, na druhé straně unavení kapitáni.... No když to vemu, že z fotbalu, hokeje, baseballu, tenisu, a nevím ještě z čeho mám na teletextu už nějakých 15 let aktuální výsledky on-line, nechápu tyto vyjádření, ve smyslu mají jiné povinnosti. (výsledky amatérské hokejov ligy jsou známy 15 minut po ukončení posledního zápasu i s aktuální tabulkou na webu!) To samozejmě, ale musí to dělat nutně kapitáni nebo rozhodčí? I když si myslím, že rozhodčí by na to měl mít možnost, při použití nějaké technologie... web, mobil... Ale je to věc názoru, nastavení propozic apod. a určitě před začátkem sezóny mají kapitáni prostor k námětům a podnětům, a tento evidentně nebyl uveden. Takže spíše námět k popřemýšlení, tady mě napadá, že pokud může např. Tipsport nabízet sázky na dostihy, poker, výsledky voleb, na amer.fotbal, baseball, cricket a já nevím co ještě , proč bych si nemoh vsadit na šach.extraligu?

4. Je vynikající, že extraliga začala vyrovnaně, bylo hodně vyrovnaných partií, a vyrovnaných bojů. Je to jedině dobře. Kazí to jen 10tahová partie z Ostravy.

5. A tím chci navázat na krátké remízy: Šachy znají tzv. Sofijské pravidlo, nechápu pak vyjádření pana Petra o únavě hráčů. Pokud na turnaji má GM Hába 7.kolo 8tahovou remízu, v 8.kole 9tahovou remízu, v 9.kole 12 tahovou remízu, na hodinách mají po 70-80 minutách, pak nechápu o jaké únavě se tady hovoří. Také při první partii nového ročníku extraligy v Ostravě super rychlá 10tahová remíza??? Má vůbec cenu takovou partii začínat? Není lepší aby oba řekli , dáme to za remis, a jdem na pivo?

Samozřejmě jsou pozice, které jsou prostě zablokovány, ale podle toho např. partie Kalod-Wojtaszek ze včerejška měla skončit někdy kolem 23.tahu, al hrálo se dále.

Tedy můj názor je takový, není problém v remízách, je v rychlých remízách a pochybné jejich obhajobě, které devalvují pověst šachu (viz.80-90 léta), kdy tzv. vemistrovské remízy udělaly své.

Proto jsem rád, že pokud se podíváte na nejvyšší šachovou úroveň a poslední turnaje, např. Nanjing, Bilbao, Olympiádu, pak tyto remízové paskvily nevidíte , rezultativních výsledků je taky požehnaně a celkový dojem, že každý momentálně může porazit každého je rozhodně lepší.

Díky

07.11.2010 09:06 | Autor neznámý

 co se týče rychlostí výsledků, tak souhlasím s ... Výsledky by měli být hned(ne-li on line)...zvlášť když se jedná o extraligu naší nejvyšší soutěž...Stejně jako to je u všech sportech u nás(kde je většinou live každýho zápasu..)..k tomu aby informovali fanoušky nejdříve, žadný peníze přece nepotřebujou..

07.11.2010 09:04 | Autor neznámý

Moc nechápu, pánové, proč to vůbec řešíte. Vždyť pro včasné a okamžité výsledky je vždy tady na NŠS připraven článek, který přímo vybízí k jejich vložení. Není jedno, zda máme my diváci možnost si je přečíst tady na NŠS (který je stejně pro Čechy šachové "doma") nebo na stránkách svazu? Hlavně, že jsou ne? A to že je sem vloží (vždyť přeci nemusí!!) třeba naše jednička David Navara osobně je určitě spíš pro oko fandy jen lukrativnější.

07.11.2010 07:01 | Autor neznámý

Jde přece o prezentaci šachu, jako takového.Extraliga je výkladní skříň našeho šachu.Extraligové tymy dávají do soutěže velké peníze, jistě mají zájem o co nejlepší prezentaci.Člověk, který má zájem , se však  dozví výsledky na naší dobu velmi pozdě.To je takový problém poslat 5 minut po skončení zápasu vedoucímu soutěže 1 SMS? Bavíme se o extralize, ne o okresním přeboru.

06.11.2010 22:47 | Autor neznámý

Ještě jsem chtěl doplnit - vidím vzdálenou příbuznost požadavků, aby byly výsledky dostupné nejlépe online, a aby GM Jansa hrál v 11. kole do holých králů. My jsme diváci (a platíme přece příspěvky svazu, že jo, za to cheme mít komfortní servis), chceme vidět boj a chceme všechno hned, vy ostatní na nás makejte. Ach, Bolku, jak jen jsi lid obecný těmi onlajny z NB rozmazlil :))

06.11.2010 22:43 | Autor neznámý

...: Dobře.

1. Vadí Vám, že se výsledek dozvíte řekněme v 19 hodin místo v 17? Jaký přínos pro Vás budou mít ty dvě hodiny dřív, kromě toho, že chcete ukojit svou zvědavost? Já nemám problém si počkat.

2. Dělal jste někdy rozhodčího, případně hrajícího kapitána? Víte, oni tihle dva mají po zápase taky trochu jiné starosti, než aby se svět bleskurychle dozvěděl výsledek zápasu. Například chtějí nejdřív dojet domů.

3. Jistě je možné zpřísnit požadavky na rozhodčího. Za náročnější práci by bylo fér dát i víc peněz. Nebylo by ovšem lepší peníze směrovat radši jinam?

06.11.2010 22:07 | Autor neznámý

Prosím redakci, aby korigovala urážlivé příspěvky, zejména těch, kteří nadávají opakovaně, jako pan Janda.Ani p.Chrz, ani on nepochopil, o čem jsem psal, tedy nikoli o tom, že p.Ing Šmajzr dělá svou práci špatně, nebo pomalu, ale že systém, (který nastavuje svaz) , který ani několik hodin po konci zápasu nejvyšší soutěže divák nemá šanci zjistit výsledek je špatný.Upozornil jsem na to, že není nutné uvádět všecky výsledky najednou.To, že někdo nemá dostatek slušného vychování a z každého jeho vyjádření číší jeho buranství by nemělo být omluvou pro urážky.Proto se zde zaváděle registrace.

06.11.2010 21:35 | Autor neznámý

je zajímavé sledovat jaká generace tady používá nejostřejší slovník. Zlatá mládež ;-| . 

06.11.2010 21:26 | Autor neznámý

Jo,Pavle , ten, co se podepisuje ... je opravdu vypatlanec. Každý vedoucí soutěže je závislý na rychlosti výsledků, které mu posílají kapitáni družstev ( co s tím má Svaz společného?) . A ing,Šmajzr  je dlouhodobě našim nejlepším vedoucím soutěže , má výsledky na webu včas , ne-li nejdříve...

Posílám i já blahopřání , p.Jansovi ke skvělému úspěchu , a novoborské "komandě" k úvodní výhře . Abych nezapomněl,  novoborským Bolkovi a Lolkovi , děkuji za příjemný páteční večer s p.Kaválkem  

06.11.2010 21:01 | Autor neznámý

Taky se připojuji ke gratulaci panu Jansovi, stříbrná medaile je super. 

06.11.2010 19:57 | Autor neznámý

Velká gratulace panu Jansovi za výborný výsledek a předvedený výkon na MS seniorů...
Umístnit se na prvních 3 místech je na jakémkoli turnaji nelehké, zvláště, když se to od vás více méně očekává, natož vynikající 2. místo na MS !!! Ještě jednou blahopřeji.

Dne se potvrdilo to, že pokud Mahrla Praha nenastoupí v nejsilnější možné sestavě, tak boje o medaile nebudou vůbec jednoduché...

06.11.2010 19:48 | Autor neznámý

 Ad anonym s "jménem"   "..." v 17:48.
Extraligové týmy mají povinnost hlásit výsledky do 18.hodin. A pak nechte p. Šmajrovi alespoň "pár vteřin" na zpracování.

Ale třeba by mohl svaz jim nakázat do 16:30 hod. Námět na článek "svaz chce výsledky dříve, než zápas skončí a ještě to pokutuje". To by se pak diskutovalo po článkem ...

06.11.2010 19:29 | Autor neznámý

Ahoj :-) Mám taky příspěvek do diskuze o krátkých remízách. Dřív - jako menší - jsem jim vůbec nerozuměl, nechápal jsem, proč se ti dva velmistři sejdou a odehrají 15 tahů. Pochopil jsem to až potom, co mě po delších partiích s hráči 2600 bolela hlava. Šachy na velmistrovské úrovni jsou daleko náročnější (a krásnější), než jsem si uměl představit. Takže prosím, buďte shovívavější :-) Odehrát 11 kol v plném zápřahu na podobné úrovni je téměř nemožné. Proto má světová špička na turnajích volné dny, proto na závěrečných tiskových konferencích vypadají s kruhy pod očima jako kdyby byli po flámu, a proto se panu Jansovi ani trochu nedivím :-)

06.11.2010 19:12 | Autor neznámý

Velká gratulace panu GM Jansovi  - ostatní dva medailisté jsou o sedm let mladší. Nejlepší odpověď na některé zdejší diskuse z nedávné minulosti.

06.11.2010 19:11 | Autor neznámý

Blahoželám hráčom Nového Boru k víťazstvu. Pána Jansu si vážim a na MS podal skutočne výborný výkon, druhé miesto získal zaslúžene!!! Zaslúži si obdiv a blahoželanie!

06.11.2010 18:46 | Autor neznámý

 to David Navara :  Souhlas !   

06.11.2010 18:44 | Autor neznámý

Jansa je stříbrný a extraliga na svazovém webu... první kole nadmíru vyrovnané 4x 4-4 a 2x 4,5-3,5

06.11.2010 18:43 | Autor neznámý

Omlouvam se, prehlidl jsem, ze u progresu se pak skrta prvni, druhe atd. kolo.

06.11.2010 18:40 | Autor neznámý

A je stříbrný :-)

06.11.2010 18:27 | Autor neznámý

Lysá n/L. - Polabiny 4:4

06.11.2010 18:11 | Autor neznámý

plzenak, Jansa v napr 8. kole vyhral a remiza v poslednom kole bola v pozicii, kde uz skor cierny stoji lepsie

06.11.2010 18:04 | Autor neznámý

Ad plzenak - nechtěl jsem se k tomu vyjadřovat (a už také nebudu), ale podle mě si GM Jansa medaili rozhodně zaslouží, sehrál řadu kvalitních partií. V závěrečné pozici posledního kola neměl reálné vyhlídky na výhru a souhlas s remízovou nabídkou mi připadá celkem normální. Hlavně mi připadá problematické tady od počítače diskutovat o tom, kdo si medaile zaslouží a kdo ne. Copak známe všechny okolnosti? Když někdo rychle zremizuje, třeba mohl zrovna špatně spát. Nebo nemusel, ale to nic nemění na tom, že je prakticky nemožné bez podrobnějších znalostí v podobné situaci rozhodnout, kdo si medaile zaslouží a kdo ne. Samozřejmě na tyto otázky mám svůj názor (který jsem vyjádřil v první větě), ale své názory nepovažuji za nezpochybnitelné pravdy - na rozdíl od některých jiných. Tím jsem nechtěl nikoho urazit, ale měl jsem pocit, že bych se měl svého trenéra zastat, což jsem doufám tímto příspěvkem udělal.

06.11.2010 17:54 | Autor neznámý

K těm remízam bych měl dodat - u prvních 15 mužských šachovnic.

06.11.2010 17:51 | Autor neznámý

Když chci medaili (které jsou jen tři), tak o ní musím bojovat! Tohle není dobře dotovanej turnaj, kde by šlo o finanční prémie (jako třeba Pardubice) - tam se to dá pochopit, když půlbod může znamenat výrazný rozdíl ve finančním ohodnocení. Když můžou bojovat ostatní (kteří taky nejsou žadní mladící), proč ne Jansa? Na on-linu byly třeba  v posledním kole pouze dvě takovéto ´hluché´ remízy. I to o něčem vypovídá. 

06.11.2010 17:48 | Autor neznámý

To jeste nejsou pred 18. hodinou dohrany zadne zapasy?Na svazovem webu pusto prazdno, zde musi davat vysledek nas nejlepsi hrac osobne, aby se ho fanousek dozvedel.Kdyz uz nejsou nikde vysledky on-line, tak by se svaz mohl postarat, at jsou na oficialnich strankach svazu co nejdrive.Zastupci svazu placou, jak nejsou penize, ze se sponzorum do sachu nechce investovat, ale takovou zakladni vec, jakou jsou vysledky nejvyssi souteze vcas zaridit neumi.

06.11.2010 17:41 | Autor neznámý

všivák  

06.11.2010 17:31 | Autor neznámý

Tak takovouhle všivárnu  může napsat opravdu jen anonym...

 

06.11.2010 16:23:22 | plzenak

 

Doufám, že Jansa zůstane bez medaile - za ty extra krátké ´velmistrovské´ remízy (např. 8. a 11.kolo) si nic jiného nezaslouží. 

06.11.2010 17:23 | Autor neznámý

Nový Bor vyhrál 4,5, když Štoček partii dotáhl do vítězného konce.

06.11.2010 16:56 | Autor neznámý

Mahrla Praha - Pardubice 3,5:4,5, vyhráli GM Kempiński, GM Votava a za nás IM Orság. Partie na první šachovnici skončila po pěti a půl hodinách hry remízou. 

06.11.2010 16:44 | Autor neznámý

A taky někomu nedochází, že není sranda odehrát 11kol na plno na tak vysoké úrovni. Natožpak pro někoho, kdo má 68let.

06.11.2010 16:32 | Autor neznámý

plzenak, nvmea - a nedochází vám ten drobounký rozdíl mezi soutěží družstev a MS jednotlivců?

06.11.2010 16:31 | Autor neznámý

nebo Katky Němcové. 

06.11.2010 16:24 | Autor neznámý

Jaký to rozdíl třeba proti příkladné bojovnosti našich na olympiádě!

06.11.2010 16:23 | Autor neznámý

Doufám, že Jansa zůstane bez medaile - za ty extra krátké ´velmistrovské´ remízy (např. 8. a 11.kolo) si nic jiného nezaslouží. 

06.11.2010 16:13 | Autor neznámý

Podle online.nss.cz zápas dopadl 4:4. Je to tak opravdu?

06.11.2010 15:32 | Autor neznámý

Ale podle stranek organizatoru je prvnim (pouzitelnym) pomocnym kriteriem progres - tam mi to vychazi Vaisser 55, Dydysko a Jansa 54, Kaufman 49,5. (Prvni jsou vzajemne partie, ale nehrali spolu navzajem vsichni.)

Dalsi je pocet partii cernymi - Dydysko 6, Jansa 5.

06.11.2010 15:25 | Autor neznámý

jhajekcr: Jenže hrál v posledním kole se 7,5 bodovým a ostatní měli 8,5bodové hráče.  

06.11.2010 15:19 | Autor neznámý

Vaisser měl nejlepší pom. hodnocení po 10. kole

Nevíte stav v NB?

06.11.2010 15:08 | Autor neznámý

jasne , blbe jsem se podíval, timosčenko prohrál

06.11.2010 15:06 | Autor neznámý

sisoj: Oprava 8,5 bodů má Vaisser a ne Timoščenko. Pomocný hodnocení bude hodně vyrovnaný, tak se necháme překvapit.

06.11.2010 15:02 | Autor neznámý

Jansa, Dydyshko,Kaufmann a Timoscenko mají 8,5 bodu, ale jeste jsem nenasel kdo teda vyhrál.

06.11.2010 13:20 | Autor neznámý

a na nss se sekl, je vidět asi reálný stav tahů a čas, ale zápis ani šachovnice tomu neodpovídají

06.11.2010 13:19 | Autor neznámý

funguje správně online? 7čka  a 4ka

06.11.2010 13:13 | Autor neznámý

to sisoj: myslím není, musíš si počkat až bude hrát s Novým Borem (22.1.) nebo možná i s Frýdkem Místkem, což je někdy až 10.kolo myslím, neb ostatní kluby asi možnost online přenosů nemají.

06.11.2010 12:45 | Autor neznámý

není někde odkaz na Mahrlu?

06.11.2010 12:44 | Autor neznámý

tak první překvapení na 8. Malinovský-Klíma 1-0, na 7čce asi Stachowiak přecenil pozici a nemá co hrát... Odhad na dnešek 5-3 pro Nový Bor

06.11.2010 11:51 | Autor neznámý

Dobrý, už jsem našel :-) www.arcoworldchess.com/ 

06.11.2010 11:49 | Autor neznámý

 Pepa Kratochvíl: online prosím tě někde je? 

06.11.2010 11:43 | Autor neznámý

Upozornil bych na to, že pan Jansa teď bojuje na MS seniorů o zlato..

06.11.2010 11:24 | Autor neznámý

Neměl ještě nedávno Antoniewski ELO kolem 2450?  Kde nabral 2600? 

06.11.2010 11:16 | Autor neznámý

ve slezském derby první 10.tahová remíza (Rausis-Jakubiec)

06.11.2010 11:11 | Autor neznámý

Zatím se mi nejvíc líbí partie Kalod-Stachowiak, černý to zahrál zajímavě, a bílý si bude muset dát pozor na pár pastiček.

06.11.2010 08:13 | Autor neznámý

Škoda, že není online ze zápasu Mahrly

05.11.2010 21:49 | Autor neznámý

kuju

05.11.2010 21:47 | Autor neznámý

Začátky bývají vždy od 10:00 (pokud se nepletu, platí tento čas pro všechny soutěže od krajského přeboru nahoru). V extralize jsou tuším naplánovány tři výjimky, hned v úvodních dvou kolech začne vždy jeden zápas od 11 hodin.

05.11.2010 21:41 | Autor neznámý

Od kolika se hrají extraligové zápasy? Nějak mi tu ta informace chybí. Nejspíš se předpokládá, že jí všichni ví. Já nevím   , tak prosím nějakou dobrou duši o sdělení...