Rozhodovat bude skóre

08.02.2012 06:43 | Druholigový souhrn – skupina B, C

Rozuzlení v otázce postupujícího do první ligy mělo přinést již 7. kolo druholigové skupiny C, protože se střetly dosud bezchybné týmy – pražské Kobylisy a Jičín “B“. Po remíze však zůstává tajenka nerozluštěna, a tak r

Rozuzlení v otázce postupujícího do první ligy mělo přinést již 7. kolo druholigové skupiny C, protože se střetly dosud bezchybné týmy – pražské Kobylisy a Jičín “B“. Po remíze však zůstává tajenka nerozluštěna, a tak rázem nabývá na důležitosti každá vyhraná partie, protože při pokračujícím scénáři může rozhodovat právě skóre. Smutnit by mělo především družstvo Kobylis, protože tomu se povedlo pro klíčový zápas dát dohromady nejsilnější možnou sestavu, naopak Jičínu termínová kolize s nižšími německými soutěžemi odvála hned dva titulované hráče – GM Lechtýnského a IM Juřka. Nezaujatého diváka však určitě potěší nutnost obou týmů momentálně hrát nejen na zápasovou výhru, ale i na nahánění pomocného hodnocení. Díky Pavlu Chrzovi přidáváme i 2.ČL „B“, ve které bude o co hrát až do konce. Nikdo nemá nic jisté, všechny týmy čekají přímé souboje o postup i záchranu. Na závěr i jedna kuriozitka.

Pořadí po 7. kole (upraveno z databáze ŠSČR)

Ze třetího místa byl sesazen Vyšehrad “B“, který si po dobrém startu připisuje druhou porážku z poslední tří zápasů. Nad jeho síly byl tentokrát Turnov “B“, který ani přes zjevně nepovedenou sezonu (útok na postup se ani s posílenou sestavou nekoná) neskládá zbraně a používá i nadále velmi silnou sestavu s mezinárodními mistry Neumanem a Možným v čele. Druhá výhra v řadě však na medailovou pozici ještě nestačí, protože ještě o zápas delší vítěznou sérii mají po výhře 4,5:3,5 s nebezpečně se potápějícím Kolínem na kontě Říčany, které tak postupně mohou přehodnocovat svůj záchranářský cíl v něco mnohem ambicióznějšího. Jestliže jsem v úvodu článku vychvaloval dramatickou situaci na čele, na opačném pólu tabulky je bohužel již takřka rozhodnuto. Již zmiňovaný Kolín se 4 body na kontě ztrácí po polovině soutěže na záchranu plných 5 bodů, za ním jsou již jen outsideři v podobě Turnova “C“ a Deska Liberec, kteří ani v 7. kole nevybočili ze zajetých kolejí – Turnov odešel s debaklem 1:7 od Vlašimi, Liberec sice s Kutnou Horou odehrál utkání o poznání vyrovnanější, nicméně na body porážka 3:5 taktéž nestačila. Obě vítězná družstva, stejně jako Pankrác “B“, která si 5,5:2,5 poradila s Hořicemi, tak získala v sezoně třetí výhru, čímž svým konkurentům v boji o záchranu výrazně odskočila.

Skupina B: Všechny týmy v akci (Pavel Chrz)

Pořadí po 7. kole (upraveno z databáze ŠSČR)

Jak již bylo naznačeno v úvodu, 2.ČL B je každým rokem velmi vyrovnaná, stačit k záchraně nebude asi ani 12 bodů. V 7. kole si udrželi první pozici Tepličtí, když ve velmi dramatickém zápase porazili Novoborský C, a to nakonec pro hosty až příliš vysoko 6:2. Jak prozradil domácí kapitán Vladimír Hadraba, rozhodly výhry na prvních třech deskách, kde se děly oboustranně adrenalinové věci.
„První nasazený“ Sokol Vršovice si poradil na půdě posledního Sokolova 5,5:2,5 a drží se „na dostřel“ o dva body vedoucího celku. SK Děčín slaví záchranu po výhře v Mostě s Marty 5:3, které na podzim i soutěž vedlo. Velmi si pomohl Chess Most až nečekaně vysokou výhrou v Karlových Varech 6:2 (Michal Horák porazil černými WGM Zuzanu Štočkovou). V novém roce zvednuvší se Neratovice tentokrát nestačily na Kladně (5,5:2:5), když je domácí deklasovali 4:0 na prvních čtyřech deskách. A Ústečtí jedouce bojovat o potřebné body vůbec nečekali, že budou mít Kralupy „svůj den“ a že jim povolí pouhé tři remízky; šance alespoň na čestnou výhru poslední partie skončila v koncovce matem na úkor hráče hostí a tím 6,5:1,5 pro domácí.

Při pohledu na tabulku je jasné, že nikdo nemá nic jasné. Snad jen Chess Most potřebuje remízku, dvě či jedinou výhru „dotlačit“ k absolutní jistotě, ostatní mají opravdu o co hrát. O první ligu se vzhlíží k závěrečnému vzájemnému boji v Teplicích s Vršovicemi, ale samozřejmě kdykoliv mohou oba týmy ztratit. „Třetí vzadu“ po oslavě záchrany nenápadně pošilhává na čelo tabulky tým Děčína, Vršovice ho ještě čekají.
Opačný „pól“ tabulky je tak velký, jako by jižní pól zasahoval až do Evropy („milé“ toť přirovnání těchto dní, že). Týmy se potkají vzájemně. A tak třeba nyní bude boj mezi Ústím a Marty Most, „hvězdami podzimu“, kdo spadne do pásma sestupu. Novoborský C má tradičně silný finiš, z desátého místa se chce dostat. Neratovičtí udělali 6 bodů z 3 letošních kol a mají zkušenosti s bojem o záchranu. Jen vždy zachraňující se Sokolov vypadá, že body sečteny, ale naděje umírá poslední.

A na závěr kuriozita: V 6. tahu se dá ztratit pěšec, kvalita, figura, možná více, pak se hraje dál dost špatně. Jednomu/é z ústeckých se ztratila peněženka, resp. dotyčný/á zjistil/a v 6. tahu, když si chtěl/a koupit kávu, že ji někde po cestě na sraz ztratil/a a to s nemalým právě vybraným obnosem a všemi doklady. To se pak hraje blbě i s rovným materiálem. Partie byla bez odporu prohrána, avšak historka má alespoň šťastnou dohru; Neznámá paní ji našla v Ústí n.L. na pultíku občerstvení, ozvala se na lístek s telefonem a s plným obsahem peněženku vrátila. Že by snad se našli neznámí poctiví lidé i v našich zeměpisných šířkách jako třeba v Batumi?! (viz historka v článku o foťáku).

Se souhrny z jiných skupin Vás odkážeme na stránky Jihomoravského šachového svazu, kde si David Ciprys dal tu práci a připravil pro čtenáři souhrn skupin D a E, nebo na stránky jednotlivých oddílů. Formou příspěvku je Vám samozřejmě k dispozici i diskuze k tomuto článku, kde uvádějte odkazy na vaše stránky či přímo reportáže ze zápasů.

Odkazy

databáze ŠSČR
52x 1470x
Fotogalerie
Komentáře (52) Aktualizovat
12.02.2012 23:27 | Autor neznámý

Ověřit se to dá jednoduše : udělejte nějakou soutěž jednotlivců každý druhý týden a přestaňte družstva hraná ve stejný týden posílat na elo a uvidíte co si šachisti vyberou ...

12.02.2012 23:25 | Autor neznámý

"Ale aby jednu neděli hráč hrál za domácí oddíl a druhou neděli za hostujíci oddíl a takhle dokola celou sezónu?"

Šachy jsou z principu soutěže jednotlivců a né kolektivní sport, ti lidé hrají každý druhý víkend, je jim podle mně jedno za koho, spíš si vyberou co je nejblíž tak maximálně :)

12.02.2012 18:07 | Autor neznámý

 Pavel Ch: „ jen sportovní efekt, nikoliv zelený stůl,. posune počet Moravských a Českých týmů na odpovídající úroveň jejich počtu.

 

Neposune, sice teoreticky může být počet týmů na Moravě redukován na 12 týmů skupiny E, ale to nemusí mít žádný zásadní vliv na úroveň této skupiny, protože skupiny D a F mohou poslat dolů pouze slabé moravské týmy, které jsou při hranicích skupin, týmy jihovýchodně od Brna budou vždycky hrát jedině skupinu E. Zvýšit úroveň skupiny E lze pouze růstem výkonnosti hráčů, nebo redukcí slabých týmů.

12.02.2012 09:32 | Autor neznámý

Jsem rád, že diskusí se dochází ke skutečnosti, mnoho pravdy je v příspěvcích.

Ano, šachy jsou specifické v tom, že při hostování se zároveň nehraje za svůj klub v jiných sportech. Šachistům vyhovuje, že je nastaveno hrát ob víken (opravdu mnozí nechtějí hrát každý), ale kdo chce, může hostovat. Začalo to pro mládež, pak pro všechny a po článku Jiřího Bielavského "hostujme ve svém oddíle" došlo k pochopení nutnosti (při tomto způsobu hostování) systému volných hráčů. Aby hráč ligy mohl hrát za jakýkoliv tým kraje jen ne za svůj (kde by třeba měl mládež, kterou vede), byl v tomto pojetí hostování nesmysl, proto jsou volní hráči.

Jistě po sloučení svazů byly i jiné varianty, šachisté jsou velmi konzervativní, tak zda Morphynista cituje, že názor byl "rezervovaný", ano, ale i to je úspěch, pak se názor změnil v dost široký souhlas. Stejně by se nějaká nejvyšší soutěž v rámci kraje hrála, třeba na úrovni KPII. a nad ní by byl centralisticky řízený mezičlánek, třeba divize, které by odpovídaly velikosti krajů, ale nekopírovali by je. Tak by akorát tyto soutěže byly řízeny z centra a podle mne zbytečně. Kraje vzniky bez delší diskuse, jako potřeba ke státoprávnímu rozdělení, ať se nám území krajů líbí nebo ne. Trošku výhodu mají největší 4 kraje postupem dvou, o což se bije 6 krajů. Po sloučení svazů, ve snaze otupit případné spory, se řeklo 3 skupiny z Moravy a 3 z Čech (oproti variantě 7 s odůvodňováním, proč třeba Morava 3 a Čechy 4). A jen sportovní efekt, nikoliv zelený stůl,. posune počet Moravských a Českých týmů na odpovídající úroveň jejich počtu. Zákonitě musí dojít k "rovnovážnému stavu", který se dá říct, že je ustálen na cca 3,5:2,5. A zase jen sportovní výsledky na Moravě a v Čechách budou skupinu D posouvat na východ či západ. Jistě byly názory pro a proti, ale jak na Moravě, tak v Čechách, nakonec došlo k velké shodě všude k tomu rozdělení a struktuře.

11.02.2012 20:33 | Autor neznámý

 Toto mi připomíná způsoby argumentace lidí, kterým vadí, že velmistři objíždějí ligy po celé Evropě. Vysvětlení je jednoduché, šachové ligy jsou tak směšně krátké, že si vzájemně nepřekáží, tak není důvod, aby to velmistři nedělali. Šachová liga je prostě jenom turnaj o 11ti kolech, i amatéři stíhají dvě soutěže. Stejně tak můžete stíhat 3 práce, pokud vás každá zaměstná na 10 hodin. Není to divný, mít víc pracovních úvazků, když obvyklé je mít jeden? Zakažme to.

11.02.2012 20:15 | Autor neznámý

... "ovšem princip, že hráč hraje ve dvou různých týmech zůstává" ... Ten princip je ale přece jiný, v šachu hráč může hrát SOUČASNĚ za dva oddíly, to v jiných sportech nejde. To, o čem jste psal, že je v jiných sportech běžné, je přece něco úplně jiného. Vy to považujete za jinou formu hostování, danou specifikou různých sportů. Tak jo.

11.02.2012 19:50 | Autor neznámý

Samozřejmě že hostování v šachu je o něčem jiném než ve fotbale. Tam pouští tým hráče z lavičky do slabšího týmu, aby si tam zahrál a eventuálně nabral formu a tím zvýšil svou cenu. V šachu jdou hráči hostovat aby si zahráli 2x více zápasů a oddíly si takto navzájem pomáhají - my vám uvolníme 1 hráče do 2.ligy, vy nám na oplátku dáte hráče do KP (pokud oba týmy nehrají obě soutěže). 

11.02.2012 19:39 | Autor neznámý

Ve všech, kde se střídají kola ob 14 dní. Se stejnou logikou byste se mohl zeptat, ve kterých jiných sportech se táhne koněm. Každý sport má svá specifika a proto bude forma hostování jiná, ovšem princip, že hráč hraje ve dvou různých týmech zůstává.

11.02.2012 19:25 | Autor neznámý

... Popsal jste to přesně. V jiných sportech může dát oddíl hráče na hostování, může si ho i stáhnout zpět. Ale aby jednu neděli hráč hrál za domácí oddíl a druhou neděli za hostujíci oddíl a takhle dokola celou sezónu? Napovězte, kde jinde kromě šachu je tohle možné?

11.02.2012 19:06 | Autor neznámý

Nejde o rozčilení, reaguju jen na evidentní nesmysly. Myšlenka převedení druhých lig do krajů bude fungovat jen v případě velkých oddílů, které mají obě soutěže. Ostatní kluby mají smůlu. Navíc,jakmile z jedné spadnou, nebo postoupí, tak to nefunguje. Stejný, slušně řečeno nesmysl, je slučování oddílů, tak, aby mohli hrát hráči, kteří mají zájem. Tedy, jeden rok se sloučíme s jedním oddílem, podle postoupivších/spadnuvších družstev se příští rok zase rozpojíme a spojíme se s někým jiným, případně uděláme trojklub atd. Co se týče hostování, tak opět nemáte pravdu, běžně se v jedné sezoně hraje za jeden klub, ten hráče pustí na hostování jinam, pak si ho může vzít zpět.

11.02.2012 18:29 | Autor neznámý

 Dvoukolově, dvojnásobný počet zápasů. Prostě místo 2 týmů hrát za jeden. Nastavení poplatků může být všelijaké, to je věc dohody.

 

Mnoho hráčů ale nechce hrát každý týden, v tom je stávající systém pružnější. Ale mnoho jich každý týden hrát chce a ti méně aktivní by to měli respektovat a ne jim házet klacky pod nohy.

 

 

11.02.2012 18:24 | Autor neznámý

capjar: Hostování samozřejmě existuje, ale podle mě není obvyklé, aby hráč hrál ve stejné sezoně za dva různé oddíly.

...: Vy se necháte tak snadno rozčílit Tak si zkuste třeba představit, že se zruší 2. ligy a týmy v nich půjdou do krajských přeborů, které se budou prokládat s 1. ligou a s krajskou 1. třídou. O hraní každou neděli přijít nemusíte. Jen ušetříte na cestování, např. Sokolov by nikdo nenutil hrát v Ústí a naopak. Pokud má klub jen áčko, může o volných nedělích hrát klubový přebor, trénovat, může se sloučit s jiným klubem. Ale to jsou jen nápady hozené do diskuse, propána, dyť je tadlencta demogracie, ne?

lykan: To je teoreticky dobrý příklad, ale řešitelný sloučením s jiným klubem, přičemž může být v původním místě plně zachován šachový život. Mladým hráčům takové sloučení pomůže, protože nebudou mít pocit, že svůj původní oddíl zradili, a ve větším oddíle se jim dostane lepší péče i větší konkurence. Jediný problém je potenciální neochota funkcionářů menšího oddílu ztratit funkce, na tom se zadrhlo už mnoho slučování politických pidistran.

Bond: Souhlas

11.02.2012 18:18 | Autor neznámý

A jak si to představuješ konkrétně? Hrálo by se 11 kol (tj polovinu doby co teď) nebo dvokolově? A startovní poplatky by byly dvojnásobné nebo by svaz posušil?

11.02.2012 18:03 | Autor neznámý

 IK: Volní hráči mi nevadí, letos jsem taky volný hráč . Tak jistě, velké oddíly jsou ve výhodě z mnoha důvodů. Návrh HH mi připadá jako vyloženě namířený proti malým oddílům. Volní hráči mi nevadí, naopak, nechápu, proč by nemohli být hráči bez omezení psáni do základní sestavy ve dvou mančaftech. Hrát zápasy každý týden je přirozené, hraje se tak běžně v soutěžích krajského formátu v populárních kolektivních sportech, jako je fotbal, basketbal a volejbal (nebo víkendová dvojkola jednou za 2 týdny), amatérští hokejisté dokonce 2x týdně. HH se zmínil o příliš vysokém počtu ligových soutěží. No není nic jednoduššího, než zavést soutěže, ve kterých se bude hrát každý týden. Pak by konečně mělo smysl to nazývat ligou. V šachu máme zavedený systém hry ve 2 týmech, což je ústupek těm, kteří chtějí hrát méně, aby si mohli pružněji zvolit počet sehraných utkání. Ale nelíbí se mi překroucená interpretace, která považuje hraní každý týden za něco negativního, proti čemu je třeba bojovat.

 

11.02.2012 16:25 | Autor neznámý

 Jinak s návrhem rušit hostování nesouhlasím, to je ve všech sportech.

11.02.2012 16:24 | Autor neznámý

 re Bond a spol:K vaší debatě: dříve (před cca 15 - 50 lety) to u nás (v Čechách, na Moravě i na Slovensku) bylo tak, že se hrálo na úrovni krajského přeboru a pak ti vítězové postupovali do celostátního finále, které se pak odehrálo soustředěnou formou za týden někde v hotelu na horách a všem to vyhovovalo - jak po sportovní, tak i po společenské stránce.  

11.02.2012 16:23 | Autor neznámý

Reagoval jsem na HH, který by rušil hostování.

11.02.2012 16:15 | Autor neznámý

Ale kdo tady chce komu co zakazovat? Já jenom tvrdím, že je to přehuštěné soutěžemi na vyšších úrovních, takže lidi musí zbytečně cestovat do tramtárie místo toho aby si to rozdávali třeba v rámci okresu, kam výkonnostně tyhle zápasy patří. Zbytečně to vysává klubové pokladny (a samozřejmě se lidem nechce tak daleko jezdit, zabijou tím daleko více času).

11.02.2012 16:02 | Autor neznámý

Kolik lidí chce hrát u vás není argument. Naopak. Zakazovat někomu, aby hrál, když chce je hloupost.

11.02.2012 15:54 | Autor neznámý

Napřed si zjistěte kolik lidí chce opravdu hrát každou neděli (tedy nikoliv musí, ale chce) a potom to používejte jako argument. U nás máme skoro vždy problém sehnat 8 lidi na nedělní soupisku.

11.02.2012 15:51 | Autor neznámý

re lykan - ty výměny, že se posilují vztahy mezi oddíly- nemusí to platit vždy.Třeba slabší hráči se nemusí pak dostat do sestavy Ačka,a mohou to těžce nést. Příklady netřeba dlouho hledat - Imouse by mohl povídat  ...

11.02.2012 15:49 | Autor neznámý

Anebo si každou druhou neděli mají udělat "nějakou klubovou a spontánní aktivitu" . Jakože by každých 14 dní těch pět lidí, kteří nehrají dali blicák? Každý rok 2x tady tvrdíš, jak je nutný mít v Česku superturnaj ala Wijk a pak by si zejména mladým zakazoval jednu neděli ze dvou hrát. Super nápad

11.02.2012 15:43 | Autor neznámý

Jak obden? Hrací den je neděle, hrací termín jednou za čtrnáct dní. Když zakážeš hostování, tak budou hráči, hrající za kluby, které mají jen áčko, případně 5 lidí z 8 sedět doma?  

11.02.2012 15:38 | Autor neznámý

Lykan: A volní hráči, zvýhodňující velké oddíly, Vám nevadí?

11.02.2012 14:37 | Autor neznámý

 HH: Možnost hrát za 2 týmy jen ve vlastním oddíle by brutálně zvýhodnila velké oddíly. Představme si malý maloměstský oddíl, který stojí na dvou třech lidech, kteří se o všechno starají, trénují mládež a jsou zároveň hlavními oporami jejich áčka, hrajícího krajskou soutěž. Jenže jim samotným ta soutěž nestačí, chtěli by si zahrát i vyšší soutěž. Když jim zakážete hostovat, budou nuceni volit mezi vlastními šachovými cíly a oddílem, o který se starají. Odejdou do silnějšího oddílu a jejich původní oddíl půjde do kytek. Toto opatření by bylo nepříjemným omezením pro mladé talentované hráče, kteří jsou členy menšího oddílu. Dále existuje mnoho lidí, kteří žijí napůl ve dvou městech, ale hrát družstva by mohli jen v jednom z nich. V neposlední řadě nesmíme zapomínat na to, že výměny hráčů posilují vztahy mezi oddíly.

11.02.2012 14:04 | Autor neznámý

...: 1. Nemusí být vše centrálně organizováno, což nějaké klubové a spontánní aktivity? 2. Neexistuje jen liga, ale i nižší soutěže, KP se pokud vím nyní hraje souběžně s 1. ligou. 3. Když už, ligy se mohou hrát dvoukolově nebo s více účastníky. 4. A ten, kdo by chtěl hrát obden, by dělal co?

11.02.2012 13:46 | Autor neznámý

Může hrát za svůj oddíl v nižží soutěži.

11.02.2012 13:00 | Autor neznámý

HH - A ten, kdo by chtěl hrát každou neděli by dělal co?

11.02.2012 12:41 | Autor neznámý

Mám-li být upřímný, považuju tři ligové stupně za zbytečné. Vím, že se opakuju, ale zrušil bych hostování za cizí oddíl a cizince bych povolil jen ty, kteří ve své zemi ligu nehrají. Pak by stačila 1. a 2. liga, zahráli by si víc mladí a hlavně kmenoví kluboví hráči.

11.02.2012 10:33 | Autor neznámý

Přesně tak, vznikly tam zbytečné mezičlánky, asi očekávali nárůst členské základny ale ta teď spíš klesá a soutěže nemá kdo hrát.

11.02.2012 10:28 | Autor neznámý

Všechny tyto problémy jsou důsledkem zbytečné reformy soutěží družstev, která proběhla po likvidaci MŠS. Především funkcionáři bývalého ČŠS prosadili, že se budou místo divizí a oblastí hrát krajské přebory, i přes námitky z Moravy - citát s ŠachInfa - " V bývalém MŠS jsou k těmto změnám názory většinou rezervovanější a vycházejí především z těchto argumentů : kraje mají řádově odlišný počet hráčů (od 204 do 1806), současná struktura funguje a vyhovuje, přednost by měly mít důvody věcné (nízké dopravní náklady, návaznost nižších soutěží) před formálními (hranice krajů). Mezi těmito názory je potřeba najít vhodný kompromis " - bylo nakonec zvoleno současné uspořádání, i když byla ve hře ještě druhá varianta, 3 první ligy, 7 druhých lig, 21 postupů z krajů. Zkrátka se zrušila zavedená struktura soutěží a nahradila jinou, která nemusí zrovna všem vyhovovat, jen aby se respektovaly hranice uměle vytvořených krajů...

11.02.2012 10:23 | Autor neznámý

Nikdy nedocílíte toho, aby skupiny byly výkonnostně i územně rovnoměrné. Prostě někde (KV kraj) mají slabší základnu, někde (Moravskoslazský kraj) ji mají širší.

11.02.2012 07:41 | Autor neznámý

 Honza Hučín: Možná jsem se nevyjádřil dostatečně jasně, já nezpochybňuji rozdělení týmů do skupin, z pohledu na mapu rozložení týmů je zřejmé, že na Moravě je těch týmů mnoho a část z nich se musí nacpat do jiných skupin, to žádné očividně lepší řešení nemá. Kdyby byl vyšší počet Moravských druholigových týmů odůvodněn výkonnostně, nebyl by důvod proti tomu něco namítat. Jenže na Moravě je prostě do druhé ligy přidáno několik slabých týmů, které shazují průměr skupiny E a svojí nadbytečností působí problémy při zařazování týmů do skupin. Zdravý selský rozum říká škrtnout je.

 

Je možno formulovat obecné pravidlo pro vyrovnávání výkonnostních rozdílů mezi skupinami: ve skupině s nejnižším průměrem nastoupených sestav sestupuje o jeden tým více, ve skupině s nejvyšším průměrem nastoupených sestav sestupuje o jeden tým méně.

11.02.2012 02:23 | Autor neznámý

 @Honza Hučín: slyšel jste správně, jest to jedno z "oblíbených" témat rozšířených schůzí STK (www.chess.cz/www/informace/komise/stk/zapisy/zapis-ze-schuze-rozsirene-stk-z-16-5-2010-v-pardubicich.html , www.chess.cz/www/assets/images/stk/Zapis_STK_2011.pdf)

11.02.2012 01:13 | Autor neznámý

 Zkusit by šel snad jen švýcar. 

10.02.2012 22:15 | Autor neznámý

Slyšel jsem, že si kdysi kdosi dal práci a spočítal, při jakém rozdělení týmů, resp. měst do skupin je součet ujetých vzdáleností nejmenší. Nevím, co je na tom pravdy. Je to vlastně úloha shlukové analýzy, akorát není jasné, zda součet vzdáleností přes všechny skupiny je nejlepší metrika.

10.02.2012 15:03 | Autor neznámý

 Pokud někdo chcete v druhé lize stejné podmínky pro všechny, doporučuju především věnovat pozornost nejslabší skupině E: Morava šachově nemá na to, aby měla tolik týmů v druhé lize. V současné době musejí dvě družstva z Brna nesmyslně jezdit hrát do skupiny D. Kdyby se na Moravě zrušila 2 družstva v druhé lize a místo toho se vzala 2 družstva v Čechách, narovnalo by to výkonnostní disproporce mezi skupinami a vyřešilo problémy se zařazováním mužstev do jednotlivých skupin na pomezí Čech a Moravy.

10.02.2012 13:25 | Autor neznámý

Pokud existuje kraj, který je výrazně slabší než ostatní, tak i ve stávajícím systému dokonverguje k jedinému zástupci v 2.lize. KV na tom tak ještě nejsou a nebudou, dokud tím věčně padajícím a vracejícím se oddílem nebude jejich nejsilnější zástupce, což je momentálně asi Tietz.

10.02.2012 12:43 | Autor neznámý

Re: Imouse: Nebo jen se skupinou B, že je nejblíže.

Kdepak, takto já nebudu rozhodovat. Co by tomu řekli ve skupinách D,E,F. A proč nejmenší ano a druhý nejmenší již ne.

Navíc v 90 letech jsme zrušili všechny dodatečné baráže a kvalifikace. Bojuješ celou sezónu, pak ti omarodí část týmu, v květnu se těžko hledají termíny, či jsou jiné turnaje, resp. další termíny navíc už tak narvaného kalendáře.

Ale nejdůležitější je to, že ročně 2-4 týmy odpadnou a stejně hledáme náhradníky, někdy i dost náročné, jak postupně odpadají, nemají až takový zájem. Takže po této navrhované ekonomicky a termínově náročné baráži, by se stejně nejspíš na neúspěšné dostalo.

Osobně si myslím, že nevýhody malého kraje převládají (nechtěl bych být v kraji dvou hrajících okresů se zdánlivou 1 výhodou a 99 nevýhody), tak proto jsem psal, že není co závidět.

10.02.2012 09:04 | Autor neznámý

ad Poutnik: naprostý souhlas!

ad Pavel Ch.: nejde o závist, prostě všechny části systému by měli mít v rámci možností přibližně stejné podmínky a to když si srovnáš KP Karlovarska s libovolnou jinou divizí evidentně není. A řešit jde vše (téměř) - když se chce : co takle například baráž s 10. místy lig A, B, C ?

10.02.2012 06:32 | Autor neznámý

Nastavení systému v II CNL je obecně forma "Ruské rulety". Z 12 sestupují 3 což je plná 1/4 týmů ! Při zavedení tříbodového systému a s tím, že většina zápasů končí nejtěsnějšími poměry (3,5-4,5  3-5) je konečné pořadí nakonec otázkou pár (ne)povedených partií.

Není to tak dlouho kdy jsme před posledním kole mohli sestoupit, anebo skončit na 3. místě.

10.02.2012 00:15 | Autor neznámý

Krátký článek se zajímavými momenty z utkání Turnov C - Vlašim na diagramech: www.sachyvlasim.cz/

09.02.2012 14:45 | Autor neznámý

Re JP. Díky, jestli mi vyzbyde čas, tak udělám i příště.
U zrodu divizí a regionů jsem byl ve VV. Vím, bylo to spravedlivější. Vím. Jen  nikomu nikdo nic nedal. Takto je jistá šance nějaký peníz získat, vím o kraji, kde je velká podpora. A přesahy územní bychom to nekomplikovali. Navíc to téměř všichni chtěli uzpůsobit. Tak to tomu Sokolovu nezáviďme. Tím, že je KV kraj nejmenší, je to pro ně určitě nevýhoda, raději, když hrajeme soutěže jedn., mládeže, družstev v konkurenceschopnějším ovzduší. Tak mají alespoń nějakou kompenzaci v podobě snažšího postupu.
 S tou Amerikou jsi to Jirko již tehdy nedobře pochopil, myslel jsi (nevím proč), že je to nějak namířeno proti Tobě. Byla to trefná parafráze k činosti jednotlivce vers. klub, kraj, ŠSČR. Přitom nic ve zlém, jen když si to více lidí parafrázuje k tomuto příkladu, jistě to pochopí, a když se tím i někdo další bude řídit, tím lépe, že!

09.02.2012 13:12 | Autor neznámý

Re Imouse: I my jsme jeli do Sokolova, je to 220 km a měl jsem tu čest být řidičem. Tvrdit, že se časné ranní vstávání a dlouhá jízda nepodepíše na kvalitě hry, by byl pěkný nesmysl. Taky je fakt, že Sokolov za to nemůže, měl by to daleko i ve skupině s Plzní. Na vině je (podle mně) nesmyslné kopírování státoprávního uspořádání. Hurá, někdo byl papežštější, než papež. Předchozí regiony a divize v tomto směru mnohem více vyhovovaly.

To Pavel Chrz: Dík za příspěvek k lize. Komentuj si jak chceš, hlavně že si tu práci se článkem dáš a liga má na webu nějaký fundovaný komentář. Nesrovnatelně lepší, než tvoje předchozí mentorování o Americe (neptej se, co Amerika může udělat pro tebe, ale ptej se, co ty můžeš udělat pro Ameriku). To byl úlet. Avšak tentokrát Pavle bez ironie pro tebe:    

09.02.2012 12:26 | Autor neznámý

Jasně, to samozřejmě vím, s Neratovicemi to však má také něco společného.

09.02.2012 11:29 | Autor neznámý

Ale Pavle,není potřeba pátrat. To Tě má ihned napadnout (jako třeba naskytnuvší se dvoutažka v partii) , zvláště , když je to odvozené od věci,kterou používáš pomalu 24 hod denně  ...Alice - když myslíš ..

09.02.2012 10:02 | Autor neznámý

To se ještě uvidí, jestli Sokolov B letos postoupí do ligy :)

09.02.2012 09:54 | Autor neznámý

Já tu Zdeňku přeci nepátrám kdo je kdo. Kdo chce být pod nickem ať je. Imouse napsal o sobě něco o stř. Čechách, pokud je odtud, jak píšeš, tak je to sice jasné, ale je mi to jedno.
 U Alice to bylo jiné, pátrali tady téměř všichni, i Ty. Vyřešil jsem správně, sdělovat nebudu neb si to Alice evidentně nepřeje.

08.02.2012 21:03 | Autor neznámý

Pavle,Pavle, chtělo by se říci : těsně vedle. Ale to nelze říci ,je to velký kus vedle. Omyl Tvůj, jako u Alice. Nějak ty hádanky a záhady ,které máš rád, jdou kolem Tebe . Ten Imouse přijede  hned příští kolo k nám do Děčína (v rapidech jsme se několikrát střetli)   ...Fakt je ten,že když sestoupí sokolovské Ačko,aby ho hned nahradilo z KP postoupivší jejich Bčko,přece jen to něco ukazuje. Není to nic osobního, i my jsme o tom v Sokolově krátce hovořili, jim to bylo jasné  . Co s tím, nechci rozebírat , Sokolov asi moc jiných možností nemá. Nechám to povolanějším

08.02.2012 19:44 | Autor neznámý

Máš jistě pravdu Imouse (Neratovice, vím, ale teď fakt nevím přesněji, abychTě lépe oslovil).

Raději ale budu psát takto, než bych někoho "setřel", to není můj styl. KV mají kraj, s tím nic neuděláme a asi dělat ani nechceme.

Když již jsi použil to cizí slovo, kterému snad všichni rozumí, a zde často dost "čestinářů" vystupuje. Použil jsem ho také před nedávnem jinde, někdo se ptal co to je, chtěl jsem dát odkaz na wiki, ale neudělal jsem to. Je to již po několikáté, co s wiki nemohu souhlasit, i po celkem slušném vysvětlení tam následují příklady chybné (autor se snaží být vtipný, ale trefuje kozla) . Nevím, tolikrát do wiki nekoukám, ale dost často se mi to vysvětlení či příklady nelíbí. Zářný příklad třeba slůvka "kyberšikana", zde nedávno zmíněné. Ten příklad z wiki popsaný z ústeckých škol by se měl na semináři o kyberšikaně, kde se chce vysvětlit co jí je a co jí není, ukázat, jako vhodná ukázka právě toho, co kyberšikanou není. ....Ale to jsem někam odbočil.

08.02.2012 18:20 | Autor neznámý

Pavle tvoje "vždy zachraňující se Sokolov" je eufemismus pro každoroční "prznění" záchranářských bojů ve skupině B /2006/7-4. místo, 2007/8-12. místo, 2008/9-12. místo, 2009/10-nebyli to místo nich padali Vary B (12. místo), 2010/11-10.(sestupové) místo.../ i letos se 1-2krát sejdou v té jejich superdivizi a budou vysmátý...

To jen na okraj - jinak já proti sokolovským /i varákům/ nic nemám považuji je za sympatické soubory, oni za to nemůžou - za vše může lokalizace soutěží dle nesmyslného správního uspořádání... a to tedy občas k vzteku je!

 

 

 

08.02.2012 16:36 | Autor neznámý

...no, dovolím si tvrdit, že ta situace v céčku ohledně sestupu není ještě zdaleka tak jasná, jak by se při letmém pohledu na tabulku mohlo zdát...Kolín má sice na první nesestupovou příčku ztrátu 5 bodů, ale jednak ještě právě se všemi 9-bodovými týmy, tj. přímými konkurenty, hraje a navíc má celkem slušný los, oproti např. Vlašimi, kterou čeká ještě Jičín i Kobylisy...Pochopitelně pokud právě s ní v následujícím kole nevyhraje, bude to s ním už opravdu nahnuté...