David Navara šachovým mistrem republiky

06.05.2019 09:16 | Mistrovství České republiky mužů 2019

David Navara získal na otevřeném šachovém MČR v Ostravě svůj devátý titul mistra republiky. Roli hlavního favorita potvrdil suverénně, když svým soupeřům v devíti partiích povolil jen dvě remízy.

Stříbrnou medaili vybojoval překvapivě až 15. nasazený Lukáš Černoušek, který v posledním kole přehrál dlouholetého českého reprezentanta Zbyňka Hráčka a kromě medaile získal i normu mezinárodního velmistra. Bronzový skončil Pavel Šimáček.

„Hrálo se mi výborně, vycházelo mi tu úplně všechno, hlavně příprava, a měl jsem i štěstí na los. Byl to jeden z mých nejlepších turnajů vůbec. Největší radost mám asi z partie s Vojtou Zwardoněm, kde se mi povedl hezký taktický obrat,“ komentoval průběh turnaje jeho vítěz David Navara.



Otevřené mistrovství republiky se nevydařilo stabilním českým reprezentantům – Zbyněk Hráček, Jiří Štoček, Jan Krejčí ani Peter Michalík se nevešli do první pětky. Ve velmi bojovném turnaji kromě medailistů Černouška a Šimáčka zazářili mladí hráči, například třiadvacetiletý Tomáš Kraus. Ten hrál až do posledního kola o první místo, v závěrečné partii ovšem prohrál s Davidem Navarou, což znamenalo pád na celkové čtvrté místo. 

Sylva Sládečková (vedoucí odboru školství a sportu), Pavel Šimáček, David Navara, Lukáš Černoušek, Ladislav Záruba (sportovní sekretář ŠSČR)

MČR 2019 - konečné pořadí po 9 kolech

Poř.St.č.JménoFEDRtgKlub/MístoBody PH 2  PH 3 
11GMNavara DavidCZE27331. Novoborský ŠK8,046,551,0
215IMČernoušek LukášCZE2438Unichess7,043,547,0
311GMŠimáček PavelCZE2471ŠK ZIKUDA Turnov, z.s.6,543,547,0
413IMKraus TomášCZE2456ŠK ZIKUDA Turnov, z.s.6,542,546,0
58GMPlát VojtěchCZE2535ŠK JOLY Lysá nad Labem6,049,553,5
69IMKriebel TadeášCZE25141. Novoborský ŠK6,047,552,0
74GMMichalík PeterCZE2577Unichess6,046,049,0
822IMHausner IvanCZE2349ŠACHklub Písek6,044,048,0
92GMKrejčí JanCZE25881. Novoborský ŠK6,043,046,5
105GMŠtoček JiříCZE25632222 ŠK Polabiny, z.s.6,040,044,0


tisková zpráva ŠSČR  

106x 17445x Petr Boleslav
Fotogalerie
Komentáře (106) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
Rokoli
Mimochodem asi všichni rodiče, kteří posílají své děti od malička na turnaje po celé ČR nebo i do zahraničí věnují šachu i více jak 280tisic. Ale nevím jestli se to počítá
+0 /-0 | 09.05.2019 17:32

Rokoli
Vložte obsah
+0 /-0 | 09.05.2019 17:27

GM Mindrák

shaking hands

+0 /-0 | 08.05.2019 21:07

naska

GM Mindrák,

ano,dal jsem to ze svých peněz a dávám pro postižené děti stále. To,že přispíváte na potřebné,je chválíhodné.....klobouk dolů a máte moje sympatie.!!:-)

+0 /-0 | 08.05.2019 20:55

GM Mindrák

Naska: Pro šachy ne. A to je nějaký argument ? Má to váhu ? Já přispívám dle možností na potřebné a nikdy to nedávám na odiv. Vy tu neustále vykřikujete o té častce. Dotaz: dál jste to ze svých peněz jako já anebo to byl sponzoring, který jste si odečetl z daní?

+0 /-0 | 08.05.2019 20:51

naska

Vážený pane GM Mindrák,

známí říkají,že vyzařuji optimismus....-)A opět dotaz....udělal jste něco dobrého pro šach v ČR? Pochlubte se.-)

+0 /-0 | 08.05.2019 20:39

GM Mindrák

Pane Naska. Jsem cokoliv nejhoršího co Vás uspokoji. Mluví z Vás strašná Zloba , frustrace ...

+0 /-0 | 08.05.2019 20:35

ciki333

08.05.2019 19:36 | ...

Můžeme tedy komunikovat bez oboustranných negativních emocí? Dobrá...

Donedávna jsem hrával na Redkings (bez opruzů, jaké jsou u legálních heren Pokerstars a Partypoker, sere mě to ověřování totožnosti a dokumentů na checkpointu...). Bohužel skončili 28.4. a provozují nyní pouze sekci casino (to nechť si strčí do řitního otvoru...). Jsem teď ve fázi hledání vhodné herny (mimo zrak MF)...do dubna jsem pinkal pouze cash game Pot Limit Omahu se střídavými úspěch na limitech 10 a 20 €. (variance PLO je neuvěřitelná). Bez ironie, proti tobě jsem břídil. Líbí se mi ten grindhous v Thajsku, ale na podobné dobrodružství jsem již starý. A tobě držím palce...Ať ti chodí AA a pozdravuj alkáče (Horáka).

+0 /-1 | 08.05.2019 19:53

naska

Vážený pane GM Mindrák,

mám dotaz....do které skupiny patříte Vy? Troll,skřet,eminentní pumprdent?A nebo ještě více zajímavějšího?Dovedete si představit,že troll Naska věnoval šachistům,jen tak 280000kč? A co jste udělal pro šach v ČR Vy?Asi tolik,co pan pawel...nic!

+0 /-0 | 08.05.2019 19:43

...

ciki - mno pokerem se živím cca 12 let, ve studijní skupině jsem od založení a byl jsem i v advanced. Zároveň jsem byl v několika grindhouseh, třeba víc než rok v Thajsku a pak ve Vietnamu. Tolik o tom, jestli o pokeru něco vím. Teď ti odpovím na nesmysly, které jsi vypustil. Tisíce (statisíce, sám mám v milionech) hand odehraje každý, kdo se pokerem živí, nebo ho baví. HUD pochopitelně třeba stáry povolují, ale já jsem psal o dynamických statech, které nepovoluje nikdo. I Štěpána jsem sledoval na vedlejším monitoru, protože ho znám osobně leta. Vím, že začínal hrát v 16 hod a končil kolem 23. Jeho pracovitost byla vzorná. Jinak HM mám od jeho vzniku.

+0 /-0 | 08.05.2019 19:36

GM Mindrák

Pane Naska, právě jste vyjmenoval všechny místní trolly.

+0 /-0 | 08.05.2019 19:33

GM Mindrák

Pokud někdo , z mého příspěvku pochopil,že kdo kritizuje oblečení je automaticky troll ,tak to bylo myšleno jen na zhruba 4 nicky co kritizují vše. Já bych se oblékl jinak, ale nevzbuzuje to ve mě emoce. Je to irelevantní, protože to není módní přehlídka a každý člověk má jiné priority. Kdybych chtěl trollit, tak bych taky mohl napsat,že David má o číslo větší sako a o dvě kalhoty, ale to by mě nikdy nenapadlo.

+0 /-0 | 08.05.2019 19:29

naska

Vážený pane pawel,

nějak nechcete odpovědět na otázku,kolik finančních prostředků jste věnoval na šachové hnutí v ČR Vy?Asi nic....jste jenom tlachal,který se naváží do Zmestabílého, cikiho 333,ing. Bražiny PhD.Nasky a mnoho dalších šachistů, kteří mají jiný pohled na šachy.

+0 /-0 | 08.05.2019 19:25

lv
+0 /-0 | 08.05.2019 19:23

ciki333

"claymes - on jich Štěpán zase tolik nenatočil, ciki si hraje na Zemana. Moc neví o čem píše, ale dělá zasvěceného"

Rozumbrado...najdeš mne v diskuzních fórech té doby na https://www.pokerarena.cz

což ti koneckonců může potvrdit GM Žilka. Winrate Štepána za seance, čítájící tisíce her a trvající 8-10 hod v kuse, se pohybovala kolem stovek $. I v tom byl sakra dobrý. Jinak o pokeru víš hovno (já na rozdíl o tebe hraji na netu PLO), trackovací programy, HUDy jako HoldemManager...některé herny dosud povolují. Zkrátka meleš blbosti a tváříš se u toho, jako bys sežral Šalamounovo hovno. Pokud mne chceš napříště oslovit, vyjadřuj se k tématu o kterém alespoň něco víš.

+0 /-1 | 08.05.2019 19:19

...

claymes - on jich Štěpán zase tolik nenatočil, ciki si hraje na Zemana. Moc neví o čem píše, ale dělá zasvěceného ( https://www.youtube.com/watch?v=6RH8SrnYgXU - kdo to nezná, dokoukejte co zahrál). Co měl Štěpán vychytaný byl HUD, ještě v době, kdy byly povoleny tzv dynamické staty, ale tohle je téma je pro pokrové hráče.

+0 /-0 | 08.05.2019 18:57

ciki333

Štěpanovy živě komentované zápasy MČR v šachy (a nejen ty) mě nadchly. GM Žilka umí diváka vtahnout do děje, dále disponuje neuvěřitelným taktickým postřehem. Na stobodové škále hodnotím moderátorův výkon 99. 1 bod strhávám za kocoura, zasloužil si ve vysílání dostat větší prostor. Štěpán má (měl) široký záběr, svého času natáčel výuková pokerová videa- varianty Texas Holdem formát SnG-pro portál "Pokeraréna."  I na tomto poli (byť ne tak vzdáleném šachu, jak se nezasvědceným může zdát) patřil k nejlepším...Mladý velmistr imho patří k nejbystřejším mozkům české šachové scény.

+0 /-1 | 08.05.2019 18:37

...

claymes -tréninky jsou přímý přenos.

+0 /-0 | 08.05.2019 18:24

naska

Vážený pane pawel,

ano,lepší formulace by byla...i mou zásluhou byla Slávie 4. v extralize.V 90. létech jsem je sponzoroval ....v r. 1994 ji sponzoroval pan Csabi. To ,že nezaplatil 4 kola JUDr . I. Stohlovi GM je jen jeho věc. A já se ptám ,pane pawel,jakou částkou jste přispěl na šachové hnutí v ČR Vy?Asi žádnou...jen umíte napadat třeba Zmestabílého,cikiho 333,Nasku a mnohé další,tedy šachisty,kteří mají jiný názor na šachy než Vy.

+0 /-0 | 08.05.2019 18:05

...

claymes - není založená na vodě. Je založená na skutečnosti, že už léta dělají RaP šachy s obdivuhodnou frekvencí nových videí, že Robert má úžasné tréninky, DVD a podobně. Argument, že neudělali přenos od doby, kdy jste se rozešli myslím není korektní, protože je chtěli dělat - například Wijk, ale aby byly dva přenosy je hloupost.

+0 /-0 | 08.05.2019 17:37

pawel

Vážený pane Nasko, na jasně položenou otázku, po Vašem příspěvku, že jste dal tuto částku, když byla Slavia 4. v nejvyšší soutěži, jste velmistrovi neodpověděl.  Tak se omlouvám, že to vzbuzuje pochyby. 

+0 /-0 | 08.05.2019 17:01

petr koutny
Zdravím Vás, RP šachy bude dělat přímé přenosy, budou zadarmo a budou pro všechny. Budou komentovat špičkoví velmistři, pojedeme akci československy a těšìme se na to. Podle nás, není nutné na přenosy vybírat peníze, teda u nás to bude pro fanoušky zadarmo. Pěkný den Petr Koutný.
+0 /-0 | 08.05.2019 16:58

naska

Vážený pane pawel,

1994 sponzoroval Slávii pan Csabi,takže co se tam tehdy odehrálo,nevím. A Vás bych se chtěl zeptat,jakou částku jste věnoval na šachové dění v ČR Vy?

+0 /-0 | 08.05.2019 16:49

pawel

naska: V těch 90.letech byste částkou pokryl sezónu. Ještě dlužíte odpověď gm igorsovi jak mu mohla vzniknout pohledávka za oním klubem a dodnes peníze neviděl.

Já bych Vám s tím dal pokoj, ale když opakovaně (minimálně počtvrté) o tom tady píšete, jak jste byl štědrý. Tak v kontextu odpovědi velmistra čtenář má právo na pochyby.

+0 /-0 | 08.05.2019 16:41

Karel Havel

Zatím bez zájmu NŠS aktuálně probíhá týmové mistrovství Ruska. Dnes mě tam zaujalo, že do boje po čase vyrazil i zřejmě nestárnoucí Anatolij Karpov, aby ve svých 67 letech na první šachovnici týmu Sima-Land remízou s Maximem Matlakovem pčřispěl svému týmu k bodu s dosud vedoucím týmem Mednyj Vsadnik, za který hrají mj. i v ČR dobře známí  hráči Rodhstein a Najer. https://chess24.com/en/watch/live-tournaments/russian-team-championship-premier-2019/7/5/1

+0 /-0 | 08.05.2019 16:23

naska

Vážený pane Claymes....nedivím se,že situace v šachovém dění v ČR je taková,jaka je. Sám jsem vrazil do šachistů značnou sumu finančních prostředků...cca 280000Kč.Odměnou mi byly nadávky,zesměšnování ,vulgarity.....pošlu Vám konopný provaz GM Vokáč,chovanec z ústavu,psychopat ...atd. atp. Pokud by se čas vrátil,šachistům bych sice pomohl,ale ne v takové míře,jako doposud. Peníze bych dal raděj na postižené děti!!Chtěl bych se zeptat kolegu,jakou největší částkou přispěli na šachy oni?Pěkný den

+0 /-0 | 08.05.2019 14:09

paulz

To Claymes: neuvažoval jsi při online přenosech zveřejnit konto, kam by mohl člověk kterého by přenos bavil zaslat nějakou třeba i symbolickou částku? Každému rozumně uvažujícímu člověku je jasné, že takové přenosy těžko na sebe můžou vydělat. To by sledovatelnost musela být mnohonásobně vyšší. Jinak z mého pohledu byly přenosy výborné / i když třeba já preferuji Žilku/ a bylo by škoda aby nepokračovaly.

+0 /-1 | 08.05.2019 13:19

ELOminator

No vypadá v těch gatích trochu jako komik. Ale šachy jsou někdy i komické, tak co wink

+0 /-0 | 08.05.2019 11:57

...

Claymes - Vaším rozkmotřením s RaP šachy jste na sebe vzal velkou odpovědnost. Pokud se teď na přenosy vykašlete, tak lidé, kteří je mají rádi o ně přijdou. Zbytečně. Nevím co se mezi Vámi a panem Koutným stalo, ale jsem přesvědčen, že oni by je dělali dlouhodobě. Sám jsem velký příznivec, pravidelně lajkuji, těším se na každý a byl bych ochoten Vám i finančně přispět.

+0 /-0 | 08.05.2019 11:56

mat-lal

Příjemné sváteční dopoledne všem příznivcům šachu:) Vážení kolegové, po vychladnutí prvotních emocí bych chtěl přijít s omluvou. Měl jsem hloupý (emocionální) názor, dostal jsem ťafku a uznávám, že jsem přestřelil. Beru to zpět, bylo neuvážené hodnotit hned pana Černouška pouze z jedné fotografie. Ve skutečnosti mu jeho veliký úspěch přeju, snad ho brzy přetaví i v titul GM. Sledoval jsem on-line celé mistrovství a dvakrát ho osobně navštívil. Zejména komentáře pana Žilky vždy vyhledávám, pro jeho taktický postřeh (mimochodem, pan Cvek je taky dobrý). Panu Navarovi blahopřeji k vítězství a panu Šimáčkovi k potvrzení hodnoty jeho nedávno získaného titulu.

+0 /-0 | 08.05.2019 10:20

Petan

Claymes: Mě se třeba komentáře Štěpána Žilky líbí. Nadšení z odpovědí na často nepříliš zajímavé dotazy z chatu ale také nesdílím. Na druhou stranu chápu, že když je ve studiu pouze 1 komentátor, dávají dotazy z chatu i jemu podněty, jak zaplnit hluchá místa. Na kritické názory reagujete zbytečně nervozně. To, že Žilka ostatní komentátory výrazně převyšuje je prostě fakt. O prospěšnosti odpovědí na chat by se dalo diskutovat, tak diskutujme, ale bez zbytečnách emocí.

+0 /-0 | 08.05.2019 10:03

Pavel Ch

Claymes:

Já neměl v tom čase čas sledovat, nicméně záslužná práce, jistěyes

Pokud něco dělám, z čeho nemám výdělek, naopak vkládám peníze své, jsem raději, když je pro více lidí. Názor, že klidně pro pět lidí,  tím ušetřím snížím náklady o 150 Kč, to by mne teda hodně domotivovalo. A Vy jste ten, kdo do toho vkládate čas, energii  a peníz. 

 Když více, třeba i nějaká reklama by mohla být. Chápu, že pro 200 sponzorsky nezajímavé, ale co třeba začít s prodejcemi/nakladateli knih? Uděláte někomu reklamu ve vysílání, oni třeba dají jen pár kusů knížek, o které bude soutěž či losování při vysílání? A i tím se zvýší počet diváků, něco se bude dít a třeba příště již dá někdo malý peníz za reklamu, který pokryje část nákladů.

Třeba tip: Já dělat turnaj a vy mi ho vysílat a dát tam reklamu na moje sponzory turnaje, určitě se, i finančně, dohodnemeenlightened  Samozřejmě hodně dopředu, aby to mělo význam při jednání se sponzory.

 To jen námět, Claymes. Přijmete, zamyslí te se nebo odmítnete jako blbost. 

+0 /-0 | 08.05.2019 10:02

Poutnik

Claymes: pobuřuje vás můj názor jen proto, že se neshoduje s vaším? Prostě se mi to nelíbilo a napsal jsem to. Já respektuji to, že jiní byli nadšeni, ale to je přeci naprosto normální. Když režisér natočí film, také se někomu bude líbit a druhému nikoli. Každý jsme jiný, mně třeba naopak pobavil dresscode Lukáše. Doslova mne rozesmál. Ale to neznamená, že ti, kteří jsou tím znechuceni jsou pro mne trollové, anonymní cosi... respekt k názoru druhých by měl být. 

+0 /-0 | 08.05.2019 09:03

hans
claymes: Jestli jste můj příspěvek pochopil jako negativní hodnocení, tak to nebylo tak myšleno. Spíš patřím k těm, kteří rádi něco menšího případně přispějí. Jen je prostě obrovský rozdíl mezi velmistrem Žilkou a těmi ostatními. A nejen po stránce šachové. Jinak můj příspěvek bylo prvotně myšlen jako upozornění pro pana Poutníka, že by neměl psát " komentáře mne znechutili".
+0 /-0 | 08.05.2019 00:29

N. Očník

claymes: které ještě další lepší hráče turnaj s vyšším cenovým fondem přiláká? nebo se současní hráči stanou díky vyššímu cenovému fondu lepšími?

dresscode ... no, já bych na vyhlášení šel v jiném oblečení než Lukáš Černoušek, ale jeho volba mě neuráží a ani mi nijak nevadí.

+0 /-0 | 08.05.2019 00:16

pawel

Milý Ciki,

zkusím Vaší ctěné žádosti, datované 21:14, t.d.,  vyhověti. Ale předem upozorňuji, že to je, jak odstraniti takzvanou "Kazašskou hymnu" z inetu.

Po ostudě ropných magnátů,  ve sportu šachu podobném, jmenovitě střeleckém, chtěl prezident KAZ, aby parodie hymny zmizela z internetu. No asi..sad

https://www.lidovky.cz/svet/kazachstan-zuri-sportovcum-zahrali-omylem-hymnu-z-borata.A120323_121731_ln_zahranici_jv

+0 /-0 | 07.05.2019 22:03

ciki333

Koukám Vojto, že jsi měl co dělat, abys pohár uzvedl (a nepustil). ;-) Přeji ti podobných trofejí metrické centy. Kráska po tvé levici je Joanna Worek?

+0 /-1 | 07.05.2019 21:31

Vojta Plát
ciki, tu fotku si vložil J.Kolašín na svůj fb, pawel ji nesmaže. Jinak teda má fotka z roku 2016 taky stojí za to - viz zde: https://ostravskykonik.rajce.idnes.cz/Ostravsky_konik_2016/#DSC_9613.jpg
+0 /-0 | 07.05.2019 21:20

ciki333

07.05.2019 20:17 | pawel

Takto nějak si představuji závěrečný ceremoniál mistrovství ČR v piškvorkách...Maník vlevo s (polo)rozepnutým příklopcem nemá chybu. Pán s teřichem, jenž mu vykukuje zpoza košile, evokuje krásu antických soch a oslavu lidských těl...

V zájmu zachování reputace šachových hráčů u širší veřejnosti Vás, pawle, žádám o odtranění inkriminované fotografie.

+0 /-1 | 07.05.2019 21:14

ELOminator

Jo, MČR bez chyby, ogranizátorsky i herně. Takže to berme demograticky - kdo souhlasí se stejným formátem pro příští rok a kdo je proti?

Já všemi dvaceti pro yesyesyes

+0 /-0 | 07.05.2019 21:10

pawel

Kdo nevlázne facebookem a nemá Koláča v přátelích.

Buchnul tam ted dresscode z roku 2011.

FOTO

+0 /-0 | 07.05.2019 20:17

hans
Poutník: Škoda, že Vás ty komentáře znechutily hned první den. On ale první den není moc zajímavý. Soupeři jsou příliš nevyrovnaní. Já první den neviděl, ale jinak byl pan Žilka skvělý. Když tam není on, tak je to spíš ztráta času. Dlouho se to poslouchat nedá.
+0 /-0 | 07.05.2019 18:44

Poutnik

Pro mne je důležité, že jsem se těšil vždy navečer na pěkné partie. A ty mi toto MČR naservírovalo požehnaně. Musím se přiznat, že partie DN jsem až tak moc nemusel. Na toho si počkám, až proti sobě bude mít sobě rovné. Nicméně ostatní často bojovali jako lvi a za to jim díky. Partie Lukáše Černouška často připomínaly jeho dress code, takže za mne stylový závěr v jeho podání. Partie jsem ovšem sledoval bez komentáře pana Žilky. Ty mne znechutili již v prvním kole. Chtěl jsem slyšet v první řadě komentáře partí a nikoli filosofické pojednání na téma "proč jsem se nezúčastnil MČR". 

+0 /-0 | 07.05.2019 18:22

IMEI

07.05.2019 16:28 | jarousek: Souhlas, lépe bych to nenapsal...

+0 /-0 | 07.05.2019 17:41

GM Mindrák

Téměř všichni zdejší znamí trollové zde přispěli. Ale chápejte je prosím. Celou dobu čekali, ze David udělá chybu. A nic!. Co teď?! Tak budeme kritizovat někoho jiného,kterému nesaháme ani po paty a tím potlačíme svou celoźivotní frustraci z vlastní zbytečnosti ... a odnesl to Černoušek 

+0 /-0 | 07.05.2019 17:37

jarousek

Tak se nám tady rozhořela disputace na téma, jak chodit oblečen na předávání cen, aby to neurazilo někoho z těch, kteří se sice nezúčastnili, leč bylo jim shlédnouti fotografii z ceremoniálu.

Řekl bych, že primární byla úroveň MČR, a ta byla abnormálně dobrá - ať již účastí české špičky, tak i napínavostí a hezkými partiemi. To, že David Navara je jiný level, všichni šachoví fanoušci vědí, ale opakovaně to dokazovat, není vůbec snadné. Gratulace všem medailistům a velké poděkování organizátorům.

Pokud jde o téma zavádění povinného dress codu, pak jsem proti. Proč?

1) Technická poznámka - brát si s sebou nějaké slušné oblečení, kdybych nedejbože uspěl a musel na pódium - není vůbec malicherná.

2) Má-li někdo nějaké oblečení za nevhodné, urážlivé či ostudné, pak vězte, že ostudu dělá dotyčný jen a pouze sobě, nikoliv šachům, organizátorům, sponzorům nebo někomu jinému. A ruku na srdce, pokud někdo uspěje, pak především proto, že byl fakt dobrej. Až budou kritici tak dobří, mohou si přijít pro cenu vyfiknutí jak ze žurnálu a dotyčnému to tak natřít.

3) A filosoficko-politicky vztato - je rozdíl mezi tím, něco povolit anebo něco zakázat. Sám patřím ke generaci, která zažila zákazy triček s potiskem a džín ve školách, stříhání nevhodně dlouhých vlasů a podobně, a proto jsem na podobné zákazy alergický. On totiž žádný dress code úroveň šachu nezvýší. A radši výborný šachista, byť má osobitý stal oblékání, než průměrný tesilový panák. A koneckonců podívejte se na šachové velmistry počátku 20. století - otázky pro puritány - takový styl oblékání byste vyžadovali? Asi ne. Ona se totiž móda a zvyky mění. A někdo holt vždy přijde v něčem na svou dobu "strašném a nemožném", abychom za pár let překvapivě řekli - normál...

Všem šachistům příjemné dny a úspěšné turnaje.

+0 /-0 | 07.05.2019 16:28

Chessplayer

Co se tyka obleceni, myslim si, ze Lukas je trendsetter. Jinak samozrejme gratulace Lukasovi.

+0 /-0 | 07.05.2019 14:44

Karel Havel

Pomatuji se na diskusi na NŠS po MČR v loňském roce. Tehdy to bylo hlavně o slabé úrovni mistrovství, na které česká špička vůbec nedorazila (kvůli pararelně probíhající německé lize) a navíc spousta partií končila rychlými remízami. Takže to, že letos se diskutuje hlavně o oblečení Lukáše Černouška při vyhlašování, osobně považuji za skvělý indikátor výrazně lepší úrovně mistrovství. Určitě k tomu přispělo i zavedení Sofijského pravidla. Možná i v důsledku diskuse na NSS. Otázkou nadále zůstává, zda turnaj pořádat jako uzavřené mistrovství nebo jako uzavřený turnaj jako v řadě šachově významných zemí, ale dobré argumenty se asi nadále najdou pro oba modely.

Co se týče oblečení L. Černouška, tak podle mě měl trochu smůlu, že jeho dva spolumedailisté si na vyhlašování vzali černé kvádro, takže vedle nich vypadal opravdu jako kašpar. Jinak se, jak ho znám,  jedná o normálního inteligentního člověka, který svým vzhledem obvykle z davu nijak nevyčnívá. Jeho úbor také určitě nijak zvlášť nevybočoval z toho, co je běžné na českých šachových kolbištích. To že nic lepšího asi ssebou neměl, velmi pravděpodobně bylo způsobeno tím, že před turnajem se mu o medaili v tak silné konkurenci ani nesnilo.  Příští rok se ale možná díky němu na MČR dočkáme dress codu. Takový je bohužel trend a sponzoři to fakt chtějí...   

 

+0 /-0 | 07.05.2019 13:53

Ota Válek

Jsem rád, že diskuse o oblečení šachistů proběhla; s potěšením kvituji, že byla kultivovaná, a věřím, že pro nejednoho z nás přínosná. Nechtěl bych, aby zaniklo, že to byl nádherný turnaj s množstvím krásných rezultativních partií a nevídaným počtem úspěšných matových útoků. Sláva vítězům, čest poraženým!

+0 /-0 | 07.05.2019 12:39

mircea

Bucefalos: Sponzorům vadí především to, že hrajeme šachy a ne něco na co se dá koukat :)

+0 /-0 | 07.05.2019 11:04

Mira

Také mně přijde zvláštní, že na MČR blicek musíte být dobře oblečen a na vyhlášení MČR ve vážných partiích nikoliv. Na fotce druhý zprava je Jožin z bažin?

Připojuji se k názoru, že by měli úspěšní účastníci dostat příležitost v reprezentaci. A nepořádat voloviny typu nominačního turnaje.

+0 /-0 | 07.05.2019 09:15

Druid.Panoramix

Jo a k IM Ivanu Hausnerovi, jen tolik - klobouček a smekám. U něho je to nejenom o šachovém umění, které je nemalé, ale i o přístupu k životu,k lidem a šachům jako takovým. Tady vidím člověka mladého duchem a na té hře to je znát.

+0 /-0 | 07.05.2019 09:12

Druid.Panoramix

Stálé zdraví vespolek. To je zase diskuze - úplná všehochuť. :o)) Za mě hned v úvodu gratulace Davidu Navarovi k titulu, Lukáši Černouškovi k 2.místu a splněné třetí normě GM, teď ještě nasbírat to ELO FIDE přes 2500, aby titulu mohl být udělen a GM Pavlu Šimáčkovi k 3.místu. Těch spokojených je asi více a určitě mnozí budou i nespokojení, takže jak to zpívá Katapult? "Někdy příště..." Takže za rok na MČR se ukáže. :o))

K diskuzi ohledně vnějšího vzhledu a oblečení jen tolik. Ať si každý chodí v tom, v čem se cítí dobře, komfortně a pohodlně a pak je to na vkusu každého jednotlivce. Mě ke spokojenosti stačí tričko s límečkem a plátěné kalhoty ... zpravidla hraji openy v létě. :o) Oblečení čisté a nepotrhané bych viděl jako základ.

Rokoli - ano, účast nadějných mládežníků určitě ano, ale taky by měli mít určitou výkonnost, aby tam nebyli za fackovací panáky. Tento rok tedy rozhodně nebyli ( FM Miesbauer, Matyáš Zeman a další), zklamal mě Nguyen Thai Dai Van, čekal jsem ho výše, no, jeho čas ještě příjde, ne vždy se daří podle představ. No a Vojta Plát. Čekal jsem ho na bedně, ale když to nejde, tak to nejde a když to jde, tak někdo jde. Ještě bych chtěl dodat:"Zanech lihu, vezmi knihu", ale každý má takový život, jaký si zaslouží. :o)) Třeba mu to tak vyhovuje. Příště lépe.

ZMB - repre složená z Vámi jmenovaných hráčů? A proč ne? Však bude Mitropa či jiná soutěž družstev, zkusit se má všechno a sestava -  Černoušek, Šimáček, Kraus, Kriebel, Krejčí a loňský mistr Svoboda - by si to mohla zkusit

+0 /-0 | 07.05.2019 09:06

Rokoli
Je pozoruhodné kolik komentářů, často originálních a neotřelých, se vyrojilo k oblékání. Nedá se nic dělat. Věštit z fotografií je tak lákavé... Zajímavé ovšem jsou i jiné věci pro budoucnost našeho šachu. Čekal bych více mladých perspektivních šachistů, kteří přijedou sbírat zkušenosti. Možná tato čísla věští něco o budoucnosti našeho šachu. Bylo by fajn aby svaz podpořil v příštích letech účast nadějných mládežníků.
+0 /-0 | 07.05.2019 07:54

pawel

Vojto, Vás by lidi měli zvolit do politiky, Vy jste opravdu tak bezelstně upřímný... Takových tam není.

Co na Vás neřeknou jiní, Váš oponent Ruda Kriebel jen napsal jediné přídavné jméno, povyprávíte nám celou příhodu sámyes.  

+0 /-0 | 07.05.2019 07:41

Rokoli
Vložte obsah
+0 /-0 | 07.05.2019 07:34

Bucefalos
Máme to fakt těžký ty šachy. Pozor na remízy!! Otráví to sponzory, když budete remizovat.... Pozor na oblečení!!! Když budete nevkusně oblečení, tak je to otráví taky... Co ještě budeme muset dělat kuli sponzorum? Co třeba aby jsme všichni měli stejný účes a nebo střih vousů? Třeba by se to sponzorům líbilo... A co kdybychom se před každou partií třeba pomodlili, třeba by se jim to líbilo taky a dali by na šachy víc peněz... Jde přeci o prachy, že:))
+0 /-0 | 07.05.2019 06:40

Vojta Plát

Asi se myslelo, že jsem obtezoval Anetu(Miss 2009). Ale pěsti mi nikdo nedal, sama Aneta mi psala, ze to bylo v pořádku a nic se nestalo, takže jedeme dal. Titul je titul, v klubu jsem se omluvil, některým hráčům jsem se omluvil na MČR. Pan Kriebel dela akorát z komára veblouda a prudí, ale holt hrál synáček i cely klub p*** ( jak by se řeklo na Ostravsku), tak si hledá záminku jinde. Jo a byli jsme oblečení v klubových trickach, až na výjimky. Nemyslím si, že jen novoborsky byl dobre oblečen. 

+0 /-0 | 07.05.2019 02:32

bartosjan

Mám ještě chuť někomu vynadat a původní vlákno mě už nebaví. A tu přichází kultovní ZMB se svou úvahou :

06.05.2019 21:27 | Zmestabileho 

Víte, co já bych udělal? Když tedy máme tak "silně obsazený open", jako přebor republiky, nechť jsou jeho medailisté nominováni do repre na vrcholové akce. Ať "borci" Černoušek, Šimáček, Svoboda a další, co v životě nebudou mít ani 2500,  jedou reprezentovat ČR na olympiádu.

 Nevidím hlavu ani patu. Osm z horních deseti (bez Lázničky a Rausise) a dalších 6 do třicítky je jako málo silný turnaj? Černoušek už měl 2495 a  Šimáček 2532. O Lukášových 2500 se klidně vsadím!

+0 /-0 | 07.05.2019 02:24

Rigos
Tak popravdě oblíkání a móda je to poslední co šachistu během týdenního turnaje zajímá... Zavedení dresscodu by tento problém vyřešilo. (Stejně jako každodenní dilema, zda se triko ze včera dá použít i dnešní kolo.) Dobrým příkladem může být MČR v blitz šachu, kde je dresscode povinný. Rázem se z toho stává společenská událost, které například ČT věnuje mnohem více pozornosti než samotnému MČR ve vážných. Nutno dodat, že se obou akcí zúčastňují prakticky ti samí hráči.
+0 /-0 | 07.05.2019 00:41

Tadeáš Kriebel

Lukas mel na turnaji vic zajímavých kousku, mozna nekde bude cela fotogalerie :)) Vozit na turnaj oblek je pri otevrenem formatu moc, na druhou stranu minimalni dress code (typu kosile, kalhoty) by podle me nemusel byt na vrcholne republikove akci na skodu. Sachy si vzdycky budovaly trochu nablyskanou intelektualni image a argument, ze je vsechno jedno obstoji jen tezko.

+0 /-0 | 06.05.2019 23:41

MMM
Módní policie mezi šachisty, tak to je teda gól. Pochopil jsem správně, že představa matlala a spol. je "pokud s sebou na turnaje budeme vláčet obleky, okouzlí to sponzory a ti se do šachů jen pohrnou?". I kdyby nějací potenciální velcí sponzoři s těmito preferencemi existovali (neexistují), taková podmínka by většinu šachistů otrávila. Mezi nejlepšími zaměstnavateli v Praze (a tedy nejúspěšnějšími firmami = potenciálními sponzory čehokoliv) už povinný dress-code je už docela dlouho asi tak stejně populární jako oslovování vysokoškolským titulem. Běžte si tahat zpátky v čase nějaké jiné odvětví, než šachy.
+0 /-0 | 06.05.2019 22:32

pawel

Re: Vojta Plát - "enfant terrible"

---"více než 2 promile"---

Teď už to prostě Vojtěchu neokecáte, holt měl sportovní sekretář pravduenlightened

Jak zmínil Morphynista: --- se označení enfant terrible často chápe téměř jako lichotka, poklona něčí originalitě, odvaze a upřímnosti ---- 

Blahopřeji hats off

+0 /-0 | 06.05.2019 21:59

ciki333

To Rudolf Kriebel and Vojta Plát:

" Letos tomu všemu ve FM nasadil korunu dvoupromilový (můj subjektivní mírný odhad)  sexista Plát. Představte si ten poprask, kdyby se to jeho vystoupení ve FM objevilo v televizi."

Vojto, co jsi vyváděl ve FM? Proč tě nazývá R.K. "sexistou?" Obtěžoval jsi, nedej bože, nemístnými poznámkami (v éře genderové korektnosti) nějakou šachistku? Jsem nesmírně zvídavý člověk. Pokus se dotazy zodpovědět, ať se zbytečně kol tebe nešíří fámy.

 

+0 /-1 | 06.05.2019 21:59

Vojta Plát
Lukáš podle mě oblek neměl, já třeba taky ne, Šimáček si asi na medaili věřil. Ve F-M jsem měl víc, než 2 promile.
+0 /-0 | 06.05.2019 21:42

Carlos

Co si vzít na sebe při vyhlašování výsleddků na mistrovství ČR? Jiné oblečení zvolíme na setkání s přáteli, jiné na firemní akce a jiné na ples nebo společenskou událost. Myslím si, že i Lukáš Černoušek si to zpětně uvědomí, ale už to zpátky nevrátí... Příště (pokud ještě někdy bude mít příležitost) se snad obleče vhodněji, ale tuto zbytečnou kaňku (on to spíše bude mít za furianství) vůči pořadatelům a sponzorům již nenapraví. Škoda,že se před posledním kolem nad tím nezamyslel.

+0 /-1 | 06.05.2019 21:40

...

Nedělejte z komára velblouda - i Vy, pane Válku. Lukáš jistě nosí co ho baví, co mu nevadí. Netuším jestli přijel vlakem, či autem, ale asi ani ve snu ho nenapadlo, že bude druhý a že půjde na vyhlášení. To si měl koupit po skončení posledního kola oblek? Nebo  si ho měl vzít do vlaku? Nebo do auta a na otázku: proč si ho vezeš odpovědět - kdybych náááááhodou byl 2., abych šel v obleku? Dalších hromadu let se mu to nepovede a má tedy vozit každý rok oblek? 

+0 /-0 | 06.05.2019 21:32

Rudolf Kriebel

Sleduji o volných chvilkách zdejší diskusi, čekal jsem na reakci ZMB. Kdo mlčí, souhlasí .....jenom nevím, se kterou stranou. Plně za pravdu dávám Oto Válkovi, mám totiž obdobné zkušenosti. Dle mého názoru je nejvyšší čas nastavit pravidla hry. Ten tah je na Šachovém svazu. Tedy toho, kdo to financuje. Letos na extraligové vyhlášení výsledků družstev v plné síle a slušném ohozu dorazil jenom  1NB. Vloni jakbysmet. Cenu za druhé místo vloni přebírali, pokud si dobře vzpomínám jenom tři členové stříbrného družstva. Pokud vezmu na porovnání hokejisty, tak všichni na vyhlášení zůstavají, nezdrhají na vlaky a letadla. Letos tomu všemu ve FM nasadil korunu dvoupromilový (můj subjektivní mírný odhad)  sexista Plát. Představte si ten poprask, kdyby se to jeho vystoupení ve FM objevilo v televizi. Jsem přesvědčen o tom, že pokud příští rok IM Černouška uvidíme v Donu Giovannim, tak jej uvidíme v plné parádě! A pokud jste byli pozornými, tak GM Navara se ukázal v novém, velmi slušivém obleku. Všimla si toho manželka......

+0 /-0 | 06.05.2019 21:31

Zmestabileho

Víte, co já bych udělal? Když tedy máme tak "silně obsazený open", jako přebor republiky, nechť jsou jeho medailisté nominováni do repre na vrcholové akce. Ať "borci" Černoušek, Šimáček, Svoboda a další, co v životě nebudou mít ani 2500,  jedou reprezentovat ČR na olympiádu.

 

Možná by to kompetentní lidi donutilo se konečně zamyslet nad tím, jak uspořádat důstojný přebor a ne tuto taškařici ozdobenou Navarou. A možná by i šachoví fanoušci začali přemýšlet o podstatně problému a nikoliv o tom, jak se nějaký amatér neumí obléct na vyhlášení "těch vítězů".

+0 /-0 | 06.05.2019 21:27

bartosjan

ciki333: Aktéři se potí, protože venku je 35 a vevnitř ještě pálí osvětlení. Pijeme vodu a blábolíme jenom z horka. Tvrdej nepiju vůbec. Až nám v ČT poskytnou špičkové studio a bohatý plat, tak si umyju i uši.

Takže díky za postřehy, bystrý pozorovateli, zjevně vždycky víte víc, než přímí účastníci.

+0 /-0 | 06.05.2019 21:25

Petan

Přijít na vyhlášení mistra republiky oblečen jako vandrák určitě není v rozporu s žádným zákonem a pokud není výslovně stanoven dress-code, tak ani v rozporu s jiným předpisem. Nicméně slušně vychovaný člověk většinou chápe, že např v restauraci nemá smrkat do rukávu (i když tam nemají ceduli, že se to nesmí), a také, že na společenskou akci (což vyhlášení finále MČR je)  má přijít přiměřeně slušně oblečen. Jenom buranům je potřeba tohle psát do propozic.

+0 /-0 | 06.05.2019 20:53

Morphynista

Vojto, já myslím, že se pan Záruba tímto výrazem trefil. On totiž nemusí mít jen hanlivý význam, ale - jak stojí ve Wikipedii - to může být i lichotka, poklona něčí originalitě, odvaze a upřímnosti...

+0 /-0 | 06.05.2019 20:33

ciki333

Kdo je vlastně ten chlápek ve srandovních gatích, tvrdící o sobě "I was an atheist, until I realized I was Go?" Jaké zastává názory? Čím se žíví, pokud zrovna nehraje "Ostravského koníka?" Částečné odpovědi poskytuje následující video:

https://www.youtube.com/watch?v=Xq-tisLE9ds

Jisté je jedno, hloupý není...Zabývá se též chválihodnou činností-tréninkem žáků. Nicméně pozornému divákovi neuniknou jisté drobné nuance. Především láhev se slivovicí a dvě objemné sklenice před oběma aktéry. O tom, že se hoši notně posilňovali vypovídá i to, že se potí jak vrata od chléva. Tento fakt výrazně snižuje estetický požitek z videa. Vždyť i veřejnoprávní televize vyžaduje od svých redaktorů jistou hygienickou úroveň. Neumím si představit moderátora pořadu-Otázky Václava Moravce-aby v takovémto stavu vstoupil na obrazovky diváků v čase nedělního oběda. Abych to celé uzavřel... IM Černouškovi doporučuji dodržovat dress code při vrcholových akcích typu "Mistrovství ČR", dále se alespoň v den slavnostního ukončení turnaje oholit a nezanedbávat osobní hygienu.

 

+0 /-1 | 06.05.2019 20:19

Vojta Plát
I kdyby tam Lukáš přišel v plavkách, co měl Borat, tak to může být každýmu jedno. Pane Válku, pokud by někdo chtěl darovat peníze na turnaj, kterého bych se zúčastnil já, tak by asi moc sponzorů nebylo. Na vyhlášení mě nějaký nový člen svazu ( příjmením Záruba, nebo tak nějak? ) nazval "enfant terrible" českého šachu? To je pro mě křupan a ne pan Černoušek, kterého si vážím a ti, co ho zde pomlouváte, jste zcela mimo mísu.
+0 /-0 | 06.05.2019 20:14

Ota Válek

Chess64geek, mat-lal a další s podobným názorem mají pravdu, což mohu doložit z vlastní praxe. Firma, v níž působím, sponzoruje mj. i šachové turnaje. Nejmenovaný pořadatel by potvrdil, že dříve, než podepíšu darovací smlouvu, zeptám se, kdo hraje. Pokud by se jednalo o hráče, který nemá slušné vystupování, nechodí přiměřeně oblečen (nemusí být v obleku, avšak jednobarevnou košili a dlouhé kalhoty - nikoliv rifle - by mohl mít každý), či je znám náklonnosti k alkoholu apod., dar neposkytneme. Na akci se přijdou podívat významní regionální představitelé i další osobnosti, které občas doprovázím. Každý vidí logo sponzorující firmy. Propadl bych se hanbou, kdyby za stolkem viděli člověka, který svým vystupováním či oblečením dělá ostudu, nebo se dozvěděli, že se v noci opil a ztropil výtržnost. Stále platí, že šaty dělaj člověka. I v tom je příčina toho, že sponzoři festivalů klasické hudby či opery nemají o sponzory nouži, byť širší veřejnost žánr neoslovuje. Tímto příspěvkem jsem se v žádném případě nehodlal nikoho dotknout, avšak považoval jsem za nutné se se ctěnými čtenáři podělit o svůj názor a zkušenost.

Slušnému anonymu děkuji za rozluštění nápisu na tričku pana Černouška.

+0 /-0 | 06.05.2019 20:02

diagramovnik
Vůbec nechápu pobouření zdejších přispěvatelů kvůli "nevhodnému" oděvu Lukáše Černouška. Jak už bylo zmíněno, nikde v propozicích není napsáno, že si hráči mají vzít oblek pro příklad, že skončí "na bedně". V šachovém prostředí se pohybuji řadu let a mám za to, že šachisté se oblékají víceméně skromně, prakticky a málokdy extravagantně. Na ulice v poslední době často potkávám potetované exoty s náušnicemi v nose atd. a všiml jsem si, že podobná móda je rozšířená i mezi celebritami z řad kultury či sportu, s tím se mezi šachisty setkávám málokdy.
+0 /-0 | 06.05.2019 19:39

...

coollaughcool bavím se. Bavím se, jak místní trollové křečovitě hledají téma a jak by chtěli uchvátit pozornost za každou cenu. A ono to nejde, nejde, nejde.

re pan Bartoš - souhlasím se vším. Jenom bych dodal, že je pro Lukáše škoda, pokud uhrál 3. normu, že neměl nikdy ELO nad 2500, ale max 2495 (ratingsfide.com). Mohl si ho ale nechat zapečetit někde v průběhu turnaje a to tam vidět není.

+0 /-0 | 06.05.2019 19:30

Morphynista

Souhlasím . Názor někoho, kdo Lukáše Černouška zná a v Ostravě byl, má daleko větší váhu než výlevy samozvaných mravokárců,..

+0 /-0 | 06.05.2019 19:12

bartosjan

Především gratuluji Lukášovi Černouškovi k dlouho odkládané 3. GM normě (dokonce perfo 2628). Vím jaká za tím byla neuvěřitelná práce v přípravě, o hře nemluvě.

A teď pár nevlídných slov k Salieriho společenství módních kritiků.

Vaše vzývání formy v protikladu k životnímu duševnímu výkonu je filozoficky tak ubohé, že v podstatě popisuje vaši diagnózu i bez nápisu na tričku.

Drahý matlale:  jak si vůbec dovolujete nazývat někoho, koho znáte z jedné fotky, křupanem? Já znám Lukáše řadu let, není to ani šílený génius, je to inteligentní pracovitý člověk, který dělá hodně pro šachy i jako trenér. Má svůj styl oblékání a to je jeho věc - naštěstí už a ještě žijeme v době, kdy si na to můžete stěžovat leda na poště. Prostě není vy. Ostatně už jste jistě poznal, že vaší úrovně, inteligence, vkusu a vědomí vlastní hodnoty dosahujeme málokdo. Hrát rád šachy je dobrá vlastnost a jistě to není ten důvod, proč si připadat jako pako.

No a teď čistě technicky.

1. Vyhlašování se koná " na ledě " - po skončení kola a asi 3 metry od místa, kde Lukáš hrál. Kdyby byl hokejista, byl by v plné polní.

2.Pominu-li ty, kteří v obleku i hráli ( a je to zase jejich styl ), kterých bylo asi tak 10, zbývá asi tak 60 hráčů z MČR a 250 z ostatních turnajů, kteří hráli free a byli by otrávení, kdyby to tak nebylo.

3. I kdyby byl oblek povinný jen na ceremoniál, kolik hráčů by ho muselo vláčet do Ostravy pro přiípad, že by byli na bedně? Patnáct, třicet, všech 60? A co potenciální vítězové kategorie seniorů?

Lukáš Černoušek uhrál třetí GM normu a stříbro v konkurenci mj. 8 hráčů z první české desítky. " A vaše saka posere pták ".

 

+0 /-0 | 06.05.2019 19:02

Slušný anonym
Ota Válek: Pan Černoušek měl na tričku nápis: "I was an atheist, until I realized I was God."
+0 /-0 | 06.05.2019 18:10

Kharty

Turnaj pěkný, gratulace bednařům. Herní projev Černouška byl mimořádně působivý, projev na pódiu už méně laugh Asi je to pořád lepší, než si přijít pro státní vyznamenání ve flísce, ale...

+0 /-0 | 06.05.2019 18:00

takychcineconapsat

IM Černouška taky nemuselo napadnout, že by nakonec mohl skončit na pódiu.

+0 /-0 | 06.05.2019 17:49

HonzaSvatoš
Tady se zase sešlo mravokárců ohledně oblečení na vyhlášení . Byl v propozicích určen hadrcode nebo ne? Pokud ne, tak je věcí každého, jak si na vyhlášení přijde. Pánové Navara a Šimáček zvolili konzervativní oblečení, pan Černoušek lehce výstřední. Za trapné by se dalo považovat, kdyby někdo přišel ve špinavých hadrech, případně smrděl jak měsíc nemytý bezdomovec. Což se nestalo, tak o co jde?
+0 /-0 | 06.05.2019 17:36

chess64geek

to giocozo: není to pravda. Jen např. u sponzorů: sponzoři často nejsou šachisti a často neví, kdo je to Carlsen, či jakou prestiž má ta a ta soutěž, ale když mají dát peníze, tak si vybírají lidi, co jsou na úrovni a pak když přijdou na návštěvu do hrací místnosti a vidí hráče v oblecích, řeknou si, že podpořili kulturní akci na úrovni, udělali si reklamu v „lepší společnosti“ a nepodporovali sraz buranů. To je také důvodem, proč už je dress-code částečně zaveden v soutěžních pravidlech fide a v některých soutěžích (např. MS v rapid a blesku, většina soutěží ECU) schvaluje dress-code každého hráče hlavní rozhodčí. K tomu bych dále připomněl aféru Kovalyov, kde stačily kraťasy.

+0 /-0 | 06.05.2019 17:12

mat-lal

Giocozo: Prosím, mluvte za sebe a neříkejte, co nám má být všem ukradené!!! Pro mě je prestiž šachu důležitá, nechci si připadat jako pako jenom proto, že rád hraju šachy. Před pár lety jsem si zajel na turnaj v rapidu do jedné vesnice a chvíli se mi zdálo, že jsem na srazu bezdomovců. Myslím si, že mít určitou úroveň je mírou nejen inteligence, ale i vkusu a vědomí vlastní hodnoty. 

+0 /-0 | 06.05.2019 16:18

giocozo
Šachová prestiž je všem ukradená. Pozornost právě přitáhne něco výstředního, či nestandardního. Pokud nebyl oblek na vyhlášení předepsán , pak je to jen vizitkou samotných hráčů, v čem se dostaví. Pro všechny ostatní je možná povzbudivé, že na titul velmistra může dosáhnout i takový mimoň, jakým Černoušek bezesporu je.:-)
+0 /-0 | 06.05.2019 16:05

mat-lal

Tohle je samozřejmě ohromná hanba organizátorů. Z pouhé fotografie je těžké rozpoznat, jestli je stříbrný medailista výstřední génius (málo pravděpodobné), nebo jen křupan (téměř jisté), ale na vyhlášení výsledků mistrovství ČR v jakémkoli sportu by mělo být zachováno patřičné dekorum. Prostě měli dát do podmínek ceremoniálu vhodný oděv. I hokejisté a boxeři chodí na pódium pro ceny v obleku, to by pana šachistu ubylo? Takhle si tento sport prestiž nikdy nevybojuje!!!

+0 /-0 | 06.05.2019 15:20

Ota Válek

Může mi, prosím, někdo z ctěných diskutujících prozradit, co má stříbrný medailista napsáno na tričku? Nelze vyloučit, že by to pomohlo k úspěšnému stanovení diagnózy.

+0 /-0 | 06.05.2019 14:40

Pilgrim

Pan Černoušek vypadá opravdu jako maskot turnaje.. :-D. Bože, jak může někomu chybět elementární soudnost či vkus a takto se oblékat..

+0 /-0 | 06.05.2019 14:17

David Navara
Re MaX 12.18: Do novin dali mou fotografii z turnaje v Mohuči (Mainzu) z roku 2007.
+0 /-0 | 06.05.2019 13:56

kuřimák

Před panem Černouškem smekámhats offJeho partie s GM Plátem a GM Kislinskym byly nádherné.yesyes

+0 /-0 | 06.05.2019 13:54

ciki333

Pane Černoušku, uděluji Vám tímto veřejnou pochvalu za to, že vidle a holínky s trčící slámou jste odložil v šatně a nezneuctil tak závěrečný ceremoniál...

+0 /-0 | 06.05.2019 13:23

David Navara
Děkuji, toto byl po herní stránce možná můj úplně nejpovedenější turnaj. Re martinn: Omlouvám se, tréninkové hodiny až na naprosté výjimky neposkytuji, už to hraní a publikování mi zabírá více času, než by bylo zdrávo. Pravděpodobně něco okomentuji pro Šachový občasník a možná tady v nejbližších dnes zveřejním i nějaký subjektivně laděný článek. Účast v následné diskusi ale neslibuji, rozhodnu se podle okolností.
+0 /-0 | 06.05.2019 13:15

ciki333

off topic.

Pane Černoušku, gatě s různobarevnými nohavicemi jste zakoupil u vietnamských hokynářů (od Gucci 100% nepocházejí), či je spíchla máma z původních černých a červených kalhot? Imho stylovější by bylo zvolit černobílou kombinaci, jakožto barvy symbolizující královskou hru. Zejména červená působí při závěrečném ceremoniálu jako pěst na oko. Méně je někdy více...Za vzor nechť Vám poslouží elegantně oblečený David Navara. Vedle něho vzbuzujete dojem, že jste dvorní šašek a nikoliv šachista...

+0 /-1 | 06.05.2019 13:05

alfa

Foto z vyhlašování vítězů ? Každý pozná, že jde o šachový turnaj, k dokonalosti chybí panu Černouškovi nějaká igelitka s reklamním nápisem. Sponzoři při shlédnutí této fotografie budou stát fronty v šestistupech.

+0 /-0 | 06.05.2019 13:00

MaX

haha, to ne. MČR a "tohle" laugh To je krásná propagace šachu. Do novin raději dali jen jednu fotku.

+0 /-0 | 06.05.2019 12:18

martinn
Blahopřání Davidu Navarovi! U něj bych si s chutí zaplatil tréninkové hodiny.
+0 /-0 | 06.05.2019 11:53

mircea
Loni Unichess první, letos druhý, ale jelikož loni nebyl DN, tak je to srovnatelné. Gratuluji Lukášovi k druhému místu navíc devět kol bez remízy mluví za vše. A při vyhlášení se tváří jako by vyhrál a že nemá oblek je jenom dobře. Každý si má takovou chvíli užít v tom, v čem se cítí dobře.
+0 /-0 | 06.05.2019 10:37

Josef

Musím říci, že i mně se mistrovství líbilo. Řada partií byla bojovná a myslím - ač na drtivé většině turnajů rozhodně nejsem jejich příznivcem - že tomu možná pomohla i Sofijská pravidla.

Snad jen při pohledu na fotodokumentaci z vyhlašování bych s úsměvem doporučil nějaký standardní dress code (a nemusí to být nutně oblek). winkyes

+0 /-0 | 06.05.2019 10:23

omve

David Navara hrál opravdu skvěle, ale i další partie byly zajímavé, bojovné, celkově pro mne velmi povedené mistrovství yes

+0 /-0 | 06.05.2019 09:48