Čeká nás už jen finiš

02.10.2018 21:30 | Šachová olympiáda 2018

Tři kola zbývají do konce šachové olympiády. Naši muži se po skvělém rozjezdu (5 výher) nyní po prohře, remíze a prohře poněkud propadli tabulkou průběžného pořadí na 22. příčku. Předvedou mocný finiš a vrátí se mezi TOP 10?

Stejný výkon předvedly v osmi kolech také české ženy. I ony prozatím zapsaly 5 výher, 2 prohry a 1 remízu. Jim to stačí na slušné 20. místo průběžného pořadí. 

8. KOLO

V zápase s favorizovanými Indy (pátí nasazení) jsme poměrně brzy dosáhli dvou remíz. Bohužel na obě remízy padly bílé figury. Na druhou stranu ve zbývajících dvou partiích nebylo zdaleka dobojováno. První remízu zařídil Zbyněk Hráček. B. Adhiban  zvolil Caro-Kann s 4…Jf6 a 5…exf6 čímž naznačil, že by mohl být spokojen i s remízou a brzy také došlo na opakování tahů. Vzápětí remízoval také David Navara proti exmistru světa V. Anandovi. Tato partie došla do koncovky nestejnobarevných střelců. Viktor Láznička v té době stál o něco pasivněji. Rozhodující se zdála partie Krishnan Sasikiran proti Jiřímu Štočkovi. Ve velmi složité partii indický hráč potvrdil papírové předpoklady. Pro záchranu zápasu tak bylo nutné, aby Viktor Láznička zvítězil. Pozici se mu sice podařilo oživit, nějakého ohrožení soupeře však nedosáhl. Celkově tedy Indie zvítězila těsně 2,5:1,5.

Šach. Tit.   Czech Republic (CZE) ELO - Tit.   India (IND) ELO 1½:2½
3.1 GM
Navara, David
2740 - GM
Anand, Viswanathan
2771 ½ - ½
3.2 GM
Laznicka, Viktor
2662 - GM
Vidit, Santosh Gujrathi
2711 ½ - ½
3.3 GM
Hracek, Zbynek
2557 - GM
Adhiban, B.
2668 ½ - ½
3.4 GM
Stocek, Jiri
2574 - GM
Sasikiran, Krishnan
2672 0 - 1
 

Po dvou porážkách se konečně bodů dočkali také slovenští muži. Na druhé šachovnici sice prohrál Tomáš Petrík, zbývající tři hráči ho ale zastoupili a všichni své partie vyhráli.

Šach. Tit.   Mexico (MEX) ELO - Tit.   Slovakia (SVK) ELO 1 : 3
33.1 FM
Cofre Archibold, Nestor
2346 - GM
Jurcik, Marian
2451 0 - 1
33.2 FM
Rojas Alarcon, Julian Antonio
2387 - GM
Petrik, Tomas
2481 1 - 0
33.3     
Tello Chavez, Isaac Valent
2319 - IM
Gazik, Viktor
2486 0 - 1
33.4     
Garcia Almaguer, Juan Manuel
2229 - IM
Nayhebaver, Martin
2466 0 - 1
 

Vyrovnaný zápas sehrály české dámy proti hráčkám z Uzbekistánu.  Brzy vypadaly nadějně partie Kristýny Petrové a Olgy Sikorové, obě hráčky dokázaly partie také dotáhnout do vítězného konce. Kristýna Petrová se však s kvalitou více proti pěšci ještě hodně nadřela. Když v průběhu zápasu vyřešila problémy po nepovedeném zahájení také Kristýna Novosadová, zdálo se, že by Češky mohly bodovat naplno. Karolína Olšarová stála většinu partie podezřele, až se problémy staly neřešitelné. Soupeřka partii zakončila navíc pěkným matovým útokem. Bohužel černým figurám nebylo přáno ani u Kristýny Novosadové, která po tom co se vymanila z problémů z pokaženého zahájení, opět chybovala. Mač tedy nakonec skončil remízou.

Šach. Tit.   Uzbekistan (UZB) ELO - Tit.   Czech Republic (CZE) ELO 2 : 2
11.1 WGM
Tokhirjonova,Gulrukhbegi
2369 - WGM
Olsarova, Karolina
2303 1 - 0
11.2 WGM
Kurbonboeva, Sarvinoz
2202 - WIM
Petrova, Kristyna
2248 0 - 1
11.3 WIM
Gevorgyan, Irina
2265 - WIM
Novosadova, Kristyna
2231 1 - 0
11.4 WIM
Nadirjanova, Nodira
2167 - WGM
Sikorova, Olga
2276 0 - 1


Komentář: GM Štěpán Žilka


-
. kolo -


Zleva: Olga Sikorová, Kristýna Petrová, Martin Petr, Petr Hába, Karolína Olšarová, Joanna Worek

Porážku 1,5:2,5 si připsaly Slovenky proti Izraelkám. Obzvláště živá byla partie na 4. šachovnici, kde Olga Gutmakher v Evansově gambitu proti Monice Motyčákové obětovávala vše, co mohla a i když to bylo za hranicí korektnosti, risk se izraelské hráčce vyplatil v podobě celého bodu.

Šach. Tit.   Slovakia (SVK) ELO - Tit.   Israel (ISR) ELO 1½:2½
20.1 IM
Repkova, Eva
2288 - IM
Shvayger, Yuliya
2375 ½ - ½
20.2 IM
Stockova, Zuzana
2290 - WGM
Efroimski, Marsel
2313 0 - 1
20.3 WGM
Cibickova, Zuzana
2268 - IM
Klinova, Masha
2288 1 - 0
20.4 WFM
Motycakova, Monika
2198 - WIM
Gutmakher, Olga
2258 0 - 1
 

V devátém kole čeká naše ženy výběr Malajsie a muže Portugalsko. V obou případech budeme plnit roli papírových favoritů.

 

Odkazy

74x 10960x Tobi
Fotogalerie
Komentáře (74) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
MMM

chips: Ok, pokud mi to rodina odsouhlasí, stavíme se tam (vaří tam dobře?). Po losu posledního kola už nemáte šanci vyhrát ani teoreticky, ale já těch 5 piv stejně ani nejsem schopen vypít...

+0 /-0 | 04.10.2018 20:37

Pavel Ch

Sorry chips. bez ohledu na výsledky posledního kola, dokonce bez ohledu na los posledního kola (píši před losem), sděluji, že jsem sázku vyhrál.

+0 /-0 | 04.10.2018 19:30

strelec

ad chips: ale ten pocit z vítězství je k nezaplacenísmiley 

+0 /-0 | 04.10.2018 13:04

Pavel Ch

chips: Jistě, souhlas, tak s něčím spojit, blesk, open, lyže a nebo také ..... nesčetně námětů, ispirace k Vaší práci při večerním děníwink.

+0 /-0 | 04.10.2018 13:02

Pavel Ch

V Ústí stejná cena jak u vás, ale myslel jsem, že Vám jako jistému vítězi, jen jedno, jaká je cenawink

+0 /-0 | 04.10.2018 12:18

Pavel Ch

MMM Ok., ještě bych mohl navrhnout Kouty n.D. v březnu n apůl cesty nebo se během sezóny někde potkáme.

 

Druid.P: Není nic špatného, když fanoušci czech flag ženou tým na ty nejvyšší posty, když se po boji padne, padne se třeba na to 15. či bodované 16.místo. Že 15.-16. by bylo úspěch, slýcháme a i vímeenlightened pokaždé, jen se pak vždycky něco nepovede a padne se do třetí desítky či níže. 

--

Takže dnes ať se vyhraje a pak si to rozdat s Goliášem. Přát si páteční zápas ala náš s Čínou nebo ala náš s Ruskem 2014. A když se v pátek po boji padne s Goliášem i tak zážitek fanoušků ( a viz výše...).

+0 /-0 | 04.10.2018 12:01

Druid.Panoramix
MMM: Njn, máš pravdu ještě 2 kola do konce, jsem dnes po ránu nějaký zmatený. :o))..... a podle mého těch 17 bodů nebude stačit na těch TOP 5, s největší pravděpodobností na 7. - 8. místo už by mohlo.
+0 /-0 | 04.10.2018 11:30

MMM

chips: Ok, příští čtvrtek budu v Ostravě (Mariánské Hory/Moravská Ostrava). Pokud si můžu svoji výhru vybrat (nebo méně pravděpodobně zaplatit) tam, sázku přijímám.

+0 /-0 | 04.10.2018 11:14

MMM

Druid.Panoramix: Ale my neřešíme, kolikátí budeme (alespoň já ne, taky si nedělám přehnané iluze). Vedeme teoretický spor, na co bude stačit 17 bodů - ať už komukoliv.

A mimochodem, kola zbývají do konce už jen 2.

+0 /-0 | 04.10.2018 11:08

Druid.Panoramix

Stálé zdraví vespolek, tak "podivné" Španělsko ( rozumějte - družstvo, vyrovnané, bez slabin) před námi a už se tu řeší kolikátí budeme. Byli jsme nasazeni jako 15., takže když budeme patnáctí, budu spokojen, jakýkoliv lepší výsledek je těžký nadstandart a buďme za něj rádi. U děvčat je to trošku jinak ( byly nasazené jako 26.) a dnes Gruzii 1, což vůbec nebude slabý soupeř, spíše naopak. Co bude důležité, je odehrát 3 poslední kola co nejlépe, nemyslím hned na tři výhry 4:0, ale tři výhry by mohly být základ a jak se to popere kolem nás, to klidně nechme osudu. Budu zvědavý na závěrečnou zprávu kapitána a hodnocení zdejších "znalců", případně škarohlídů. Budu oběma týmům držet pěsti, aby to dopadlo co možná nejlépe.

Jen malá poznámka závěrem, srovnávat šachy a fotbal nejde, až na jedninou věc, jak kdysi dávno řekl legendární fotbalový trenér Tomáš Pospíchal:"Fotbal nemá logiku." A připadá mi, že u šachů je to někdy úplně stejné.

Tak ať se dnes dílo daří.

+0 /-0 | 04.10.2018 10:49

Pavel Ch

chips: Souhlasím, pokud mohu případnou výhru rozdělit i mezi přátele u stolu. Tento měsíc v Harrachově nebo v Ústí při festivalu v květnu?

+0 /-0 | 04.10.2018 10:29

MMM

chips: Tak to bych se s vámi rád vsadil - bohužel pokud si dobře pamatuji odkud jste, tak to tam mám dost daleko a sázku by bylo obtížné zrealizovat.

+0 /-0 | 04.10.2018 09:58

Lopezo

Chips:  Ano, teoreticky to mozne asi je, ale to by fakt vsechno muselo koncit remizami.

To jako vážně? Vždyť dělení 5. místa je možné už po 10 kolech s 15 body. Výhry Číny, USA a Ruska (všichni v zápase favorité) + remíza Francie s Chorvaty (méně pravděpodobné) a nevýhra Německa -> Pouze 4 týmy budou mít 16 bodů a více.

+0 /-0 | 04.10.2018 09:29

Pavel Ch

MMM

Jistě, než těch 12 účastníků navíc je důležitější bodové rozložení ve špičce. Když vítěz uteče, stačí méně bodů na TOP5 umístění. Fandíme jistě Polákům, ale prohra USA tomu pro nás nepomohla. Pomocné hodnocení je hodně nepřehledné. Před námi mají týmy lepší ph, ale matematicky je to cca tak, když 15 bodový oproti našim 13b  třeba i s jiným těsně prohraje a my těsně vyhrame, tak se rozdíl v náš prospěch změní o cca 15 bodů. Pokud vyšší prohra/výhra, tak o více 22, 30 za každý půlbod (např. 1:3, 2:5:1,5). Ale závisí dále jak hráli jejich/naši předchozí soupeři (dalších třeba +/-10 bodů). Takže jaké méme pom. hodnocení oproti bodovým skupinám před námi (v případě, že je doženeme) jde jen těžko né moc přesně uvažovat.

--- Neva, nechme žít czech flag sen o útoku na dostřel medailových pozic, ať naši dnes vyhrají a pak ať vidíme v pátek podobný zápas s Goliášem jak s Čínou nebo před 4 lety s Rusy. Bez ohledu na pořadí by byli naši při 2 výhrách za slavné hrdiny a kapitán by se skvěle rozloučil. 

+0 /-0 | 04.10.2018 09:04

Martin Petr
Bude to přesně tak, jak píše MMM :-) Takže škoda, vsadit se nemůžeme, jedině, že by se někdo vsadil s námi. Co z toho ale vyplývá - bude důležitý každý bod skóre.
+0 /-0 | 04.10.2018 08:54

MMM

Pavel Ch; chips: Ono těch 12 účastníků navíc (oproti předchozím 5 olympiádám, kde 17 bodů na top5 bohatě stačilo) nějakou roli hrát bude, ale ne zas takovou. Myslím, že pravda bude někde mezi vámi. Tiplnul bych, že první ze skupiny 17tibodových v top5 bude, ale poslední už ne. Kdo se vsadí?

+0 /-0 | 04.10.2018 08:40

Pavel Ch

Je to šance jak prase, poslední kolo si zahrát o medaile, a i kdyby tomu tak nebylo, tak o supr umístění, které ČR v samostatné nepamatuje. O čem snil loučící se kapitán, když repre přebíral, o čem snili hráči, kteří se téměř nezměnili, o čem snili fanoušci.

Chlapi, zítra to musíte dát, máte na towink, v posledním kole se může stát cokoliv.

Prostě, aby v pátečních šach. klubech bylo jediné nadšené téma.

Zítra to dáte, nic nepodceníte a ukážete, že na ně máte, že ve fotbale možná, ale šachy v těchto dvou zemích nejsou fotbal.

+0 /-0 | 03.10.2018 22:10

Pavel Ch

chips: 

Sen o pětku či medaili pokračuje, v překladu resp. v kurzu, pro chips(a) o max. 10.místo a to kdo ví prý jestli vůbec. Uvidíme po posledním kole, na co 17 bodů by stačilo. JJ prý "pravěk" léta páně 2016, 2014, kdy místo 185 bylo o "hodně" méně "jen" 171, 173. 

+0 /-0 | 03.10.2018 22:04

Matt
Ruy Lopez tam aspoň jeden určite bude :D
+0 /-0 | 03.10.2018 21:35

verbir

Španělé tu jsou týmem bez slabin. Posadí-li Lopeze, zbylí hráči prohráli dohromady jen 2 partie z 29. Bude to dost o trpělivosti a o prolomení jedné partie. 

+0 /-0 | 03.10.2018 21:30

Zelené jablko

Ani Ruy Lopez...

+0 /-0 | 03.10.2018 21:24

Matt
Aha Paco Vallejo a Salgado Lopez na olympiáde nehrajú, už chápem prečo je to dobrý los :)
+0 /-0 | 03.10.2018 20:35

Marek Vokáč

Ten losovací program musí být pěkný cynik. Našim mužům přisoudil pro předposlední kolo Španěly, hratelný a porazitelný tým, z možných soupeřů na trhu jistě přijatelná verze. Ale nejásejme předčasně, určitě to bude těžký zápas. Zato naše ženy dostaly první tým Gruzie, daleko nejhorší verzi z možných. Nejen že Gruzínky mají o zápasový bod více, ale je to hlavně tým ze zcela jiné kategorie, než naš dámy. Ale možná to zase tak špatné není - domácí budou na závěr honit body ve snaze ještě dosáhnout na nějakou medaili a mohly by se jim trochu klepat ruce. Naším úkolem bude udržet hratelné pozice do časových tísní - a pak se uvidí.

+0 /-0 | 03.10.2018 20:10

Oma z DC

Jojo, myslím si, že los byl k nám milostivý, teď ještě toho využít na šachovnici. czech flag

Ázerbajdžán - Ukrajina, to je naopak krutý a nemilosrdný los laugh podobně Nizozemsko - Indie

+0 /-0 | 03.10.2018 19:38

romison
tak mel jsi pravdu a je to Spanelsko :)
+0 /-0 | 03.10.2018 19:28

romison
spis Vietnam nebo Holandsko, az pak to Spanelsko
+0 /-0 | 03.10.2018 19:24

Oma z DC

Můj tip na zítra je Španělsko.

Zaslechl jsem názor, že to má Makrouš asi jistý, nicméně Dvorkovič jest prezident. laugh

+0 /-0 | 03.10.2018 19:19

Marek Vokáč

To Morphy.. - já tam nejsem, bohužel nemohu sloužit. Řekl bych, že to může být hotel od hotelu různé, také podle toho, co potřebujete řešit, jak naznačují pilné reportáže Lenky Ptáčníkové na Facebooku.

+0 /-0 | 03.10.2018 19:15

smallmouse

13 bodu maji krome nas: Indie, Azaerbajdzan, Izrael ( se vsemi jsme hrali), Holandsko, Spanelsko, Vietnam, Kazachstan, Srbsko a Ukrajina. 

+0 /-0 | 03.10.2018 18:54

HonzaSvatoš

Je to tam. Polsko vyhrálo!!

+0 /-0 | 03.10.2018 18:53

HonzaSvatoš

Jo, jo, nasranej frajírek Nakamura - k nezaplacení :-). Dudovi už zbývá jen pár tahů do pravidla 50. tahů a hotovo.

+0 /-0 | 03.10.2018 18:42

romison
Dobre Polaci, tem to preju :) pohled na ksichty Nakamury po porazce k nezaplaceni :) a myslel jsem, ze to jsou nejaci mladasove na tech zadnich sachovnicich a oni uz tak mlady taky nejsou :) Duda s prehledem nejmladsi :)
+0 /-0 | 03.10.2018 18:19

plzenak

Olga Sikorová nakonec vyhrála, takže dámy "položily čtyřku". Šílená divočina, rozhodující chybu ale nakonec udělala Malajka.

+0 /-0 | 03.10.2018 18:15

lmouse

Poláci povedou Olympiádu!! crazy!!! devil

+0 /-0 | 03.10.2018 18:13

plzenak

Caruana měl možnost vyhrát, ovšem v oboustranné časové tísni cestu k výhře nenašel, nyní je koncovka V+S versus V remis. Vyhrávalo 65...Se4!! Caruanův tah 65...Sg4? pouze remizuje. Ověřeno Nalimovem. 

+0 /-0 | 03.10.2018 18:11

HonzaSvatoš

Piorun - Nakamura už opravili, 1-0. Podle tablebase zahodil Fabi výhru svým 65. tahem Sg4! A to bych řekl, že tihle špičkoví hráči, když už mají vyhrano koncovku V+S proti V, že to nasází už bez chyby.

+0 /-0 | 03.10.2018 18:09

smallmouse

Piorun urcite vyhral. Na oficialnim prenosu byla u vzdani Nakamury kamera. Nakamura pak jeste par minut chodil kolem stolu a porad nevericne kroutil hlavou.

+0 /-0 | 03.10.2018 18:03

plzenak

Aha, už to opravili.

+0 /-0 | 03.10.2018 18:01

HonzaSvatoš

U Peruna nyní svítí remíza v elementárně vyhrané koncovce, to je snad nějaká blbost. Asi postavili špatně krále při konci partie, nebo je to nějaká Nakova kulišárna?

+0 /-0 | 03.10.2018 17:58

plzenak

Piorun - Nakamura remis??? Cože???

+0 /-0 | 03.10.2018 17:55

HonzaSvatoš

Kluci splnili povinnost, holky také, na 4. desce se ale dějí věci: tam měla Olga -17, teď už jen -3 a soupeřka má slušnou šanci zpanikařit.

Na prvním stole, třetí šachovnici, nejspíše uděří slovanský hromovládce Perun (Kacper Piorun), bohužel Duda to zmotal v časovce a bez figury proti Fabimu na nějakou pevnost nevěřím. Rozumí někdo té koncovce u Wojtaszka? Kdybych měl tipnout, tak remis, ale určitě nevidím všechny jemnosti. Snad to Poláci zvládnou.

+0 /-0 | 03.10.2018 17:31

plzenak

Přední stoly: Indové prohráli s Armény (padl na čtvrté desce Sasikiran - trochu překvapivě, jeho soupeř měl o 100 ELO méně); Čína - Ázerbájdžán zatím 1-1, na zadních deskách nejasné koncovky (bílí mají v obou případech určité plus); USA - Polsko zatím 0,5-0,5, So i Caruana mají výrazně lepší koncovky (ani v jednom případě si ovšem netroufnu s jistotou říct, že je to vyhrané), Nakamura ovšem musí bránit horší věžovku.

+0 /-0 | 03.10.2018 17:16

plzenak

U mužů konec, 3,5-0,5. Dobrá práce! shaking hands  Ženy také vyhrají - bod už zapsaly Joanna Woreková i Kristýna Novosadová, Olga Sikorová sice stojí velmi podezřele a zřejmě prohraje, ale Kristýna Havlíková má na desce (při)vyhranou  jezdcovou koncovku, tam nejméně ta potřebná půlka pro Česko určitě bude. yes

+0 /-0 | 03.10.2018 17:04

smallmouse

Jirka by mel remizovat. 3,5 je pekny vysledek, pomuze to pomocnemu hodnoceni. Co se stalo u Davida? Souper prohral na cas? Jsem cekal jeste dlouhy boj a najednou onec partie. Zeny by dnes mely take vyhrat.

+0 /-0 | 03.10.2018 16:50

lmouse

3,5-0,5!

 

+0 /-0 | 03.10.2018 16:37

Zdeněk Janda

Bílými to dneska jde , problém má jen Jirka .

+0 /-0 | 03.10.2018 16:18

romison
jo tak dneska to vypada dobre, nejak radi obetovavaj kluci opaleny
+0 /-0 | 03.10.2018 15:21

kiklos

nyní to již vypadá, že bychom se mohli těšit na ptačí písničku u mužů, u žen se rýsuje zatím bodík pro Kristýnu Novosadovou

+0 /-0 | 03.10.2018 14:41

Pavel Ch

Strelec:   Včera večer naznačil o střídání z místa Martin Petr i nešachový důvod následného (ne)střídání. Bylo mi jasné, že tedy bohužel ani David ani Viktor si neodpočinou, pro jistotu jsem v podobě povzdychu také jen naznačil, kdyby soupeři měli špehy. Přejme Zbyňkovi brzké uzdravení.

+0 /-0 | 03.10.2018 13:13

Tobi
Zdravím diskutery, komentář zpracoval GM Štěpán Žilka, jak je uvedeno. Na vámi vypsané faktické šachové chyby se večer podívám, případně zkonzultuji s autorem a opravím. Díky za opravy.
+0 /-0 | 03.10.2018 13:08

Galectin

Tak dneska 4x 1. d4 Jf6. To se asi domluvili se soupeřem.

+0 /-0 | 03.10.2018 13:03

HonzaSvatoš

@smallmouse: Lepší je vyhrát 4-0 proti průměrnému, ne "někde vzadu". 2,5:1,5 se silným, který skončí na 16-17 bodech, dá do pomocného hodnocení 40 až 42,5, zato 4-0 s někým vzadu, tedy s někým, kdo nakonec neudělá ani průměrných 11 bodů, dá maximálně 40 (4x10). 4-0 proti průměrnému (11 bodů) už je ale o chlup lepší, dá 44 bodů. A zrovna ti Portugalci nikoho moc nekosili, 4-0 kontumačně proti Maledivům (aktuálně 7 bodů) a pak až 3,5-0,5 proti s Portugalci srovnatelnému Alžírsku teď (to má tedy 9 bodů). Kdybychom hypoteticky prohráli s Azery jen 1,5-2,5, tak máme do PH o 6,5 více a jsme před Portugalci. Ale to je jen taková drobnost.

+0 /-0 | 03.10.2018 12:16

Martin Petr
Naše výpravy mužů a žen si v hotelu Colosseum nemají na co stěžovat, žijeme si tu velmi dobře :-) Menší problémy jsou s jídlem, ale dá se to. Organizace dopravy je chaotická, to by bylo na delší vyprávění. Slováci bydlí jinde, taky jsem slyšel, že je to nic moc, ale přesnější info nemám.
+0 /-0 | 03.10.2018 11:40

smallmouse

Marek Vokac: pomocne hodnoceni mame prumerne. Pro pomocne hodnosceni je lepsi vyhravat 4:0 nekde vzadu nez 2,5:1,5 proti spickovym souperum. Treba nasi dnesni souperi Portugalci meli zatim nejsilnejsiho soupere Polsko a druheho nejsilnejsiho jenom Chile, presto maji lepsi pomocne hodnoceni nez nas tym. Dnes si muzeme pomocne hodnoceni vyrazne zlepsit pokud se nam povede vyhrat vysoko.  Zatim hrajeme velmi dobre, prvni desitka je porad realna, chce to pokracovat v dobrych vykonech a mit stesti na los. V 10. kole muzeme porad chytnout velmi prijatelneho soupere, na 13 bodech bude jeste hodne tymu proti kterym bychom byli favorite. Diky tomu vice mene nahodnemu losovani je olympisjky turnaj dost loterie, na stastnem losu zalezi hodne. 

 

+0 /-0 | 03.10.2018 11:34

Morphynista

Připomínám, že dnes probíhá volba nového prezidenta FIDE. Bohužel mi připadá, že výběr ze dvou hlavních kandidátů - Dvorkovič a Makropoulos ( Nigel Short je prakticky bez šance ) je podobný jako zvolit si mezi morem a cholerou. Ještě bych měl dotaz na pana Vokáče : " Jaká je kvalita ubytování, stravování, dopravy , organizace ? " Na jednom webu jsem o tom měl spor se slovenským diskutérem, který prý má informace, že je vše špatné, nic nefunguje a podobně. Proto bych rád měl hodnocení od někoho, komu můžu věřit víc než nějakému anonymnímu zdroji.  

+0 /-0 | 03.10.2018 11:00

mircea

Bral bych to kolo po kole. Takže teď hlavně porazit Portugalsko, které překvapivě vynechalo prvního hráče, ale Štoček to bude mít těžké černými. Tavares je bez prohry s perfo 2700. Zbývající tři naši doufám vyhrají.

+0 /-0 | 03.10.2018 10:53

Marek Vokáč

Dovolím si zase pár spekulací bývalého kapitány:Pokud dnes USA porazí Poláky, už jim asi nikdo zlato nevezme. Pokud ne, bude se hrát o zlato až do konce. Na 15 bodů se po dnešku dostanou tak 3-4 týmy (tip ENG, FRA, POL a někdo ze 2 či 3 stolu). 14 bodů bude mít Rusko a další 3-4 týmy (spíše z horních stolů. Na 13 bodech bude od cca 10. místa velké dělení tak 12 týmů (pokud naši splní dnešní očekávaní, nebudou v této skupině ve většině zápasů favority). Pokud chceme proniknout do první desítky,znaméná to ustát v 10. kole těžký zápas a věřit, že los pro poslední kolo na nás nebude moc krutý - pak bychom tam mohli proskočit, ale budeme procházet asi velkou skupinu týmů (doufám, že vedlejší hodnocení máme po dosavadních výsledcích docela slušné. Abychom v posledních kolech udělali celých 6 bodů, to bychom nejméně dvakrát museli zopakovat Čínu.

+0 /-0 | 03.10.2018 10:38

wp2t

2 chips: v praxi by musela vždy polovina týmů před námi tratit body 

Ale to je přece zajištěné švýcarským systémem turnaje, že polovina soupeřů před námi ztratí body bo se budou střetávat navzájem.

 

+0 /-0 | 03.10.2018 10:26

strelec

Dnes volno ZH, čekal jsem spíše DN. A reálně si myslím, že hrajeme o 10.-16. místo. 

+0 /-0 | 03.10.2018 10:24

pushtaq
Někde jsem četl, že v Batumi je rekordní počet družstev. To by znamenalo, že usuzovat na umístění podle výsledků z minulé olympiády nelze. Tobi, díky za komentář k partii, ale působí dojmem, žes ho odněkud poněkud nepozorně opsala :-) Nejen ten koník na c6 a e7 (má být d7), i Jf3 oproti Jf3, nebo "pevnost po V(a)b1", která nebude.
+0 /-0 | 03.10.2018 10:19

kiklos

dnešní výhra by znamenala asi 13. místo a soupeře podobné síly, následná zítřejší výhra by znamenala posun na konec první desítky (8. -10.) a Pavel Chrz má pravdu, že případná výhra i v posledním kole by nás dostala +/- na 4. místo

 

takže teoretická šance na medili tu stále ještě je

+0 /-0 | 03.10.2018 08:37

Pavel Ch

chips:

Neuč(te) mne matematiku, prosím (možná češtinu wink).

a) Píši jasně při 2 výhrách, v posledním: o první pětku (možná o medaili)

b) První pětka při 17 bodech 99%.

Na medaili (viz minulé dvě olympiády) 17 b. dle pomocného hodnocení 2.-5. resp. 4. u mužů, ženy obdobně.

Bude i zde podobné.

--

Těžší samo, takto dofinišovat, ale zkusme zápas po zápase, dnes je ten první. 

+0 /-0 | 03.10.2018 08:23

Pavel Ch

Zuzanosadhezké:  A k té "desítce". Po dnešních "povinných" výhrách bude klíčové předposlední kolo. Když ho daj, tak to bude v posledním o první pětku (možná o medaili), nespadneme však pod šestnácté. Ta cca desítka by byla 2 výhry a remis.

  --

Že je to bude těžké, víme, ale věřme, že to našiczech flag daj. Finiš (plus v posledních 2 kolech) se naposledy povedl mužům na Bledu (18.), léta páně 2002.  Ženám finiš v Turíně 2006 (10.). Jinak většinou velké mínus a zklamání posledních dvou kol (vyjma žen Istanbulu 2012, = a + ze zadu jen ke konečnému 27.místu).

--

 Samozřejmě nejzdařilejší byl u mužů Turín 2006, kde prohra/výhra v posledních dvou kolech nás sesadila  z bojů o medaile či o "pětku" na 11.  Zbyněk pamatuje 4. a 14. místo při svých prvních dvou olympiádách na Československo.

+0 /-0 | 03.10.2018 07:12

Poutnik

...."V této variantě může jezdec na c6 i na e7. "   Tak na e7 jezdec opravdu nemůže, předně tam stojí střelec, ale hlavně jezdec o jehož vývinu mluvíme (Jb8) tam opravdu nemá co dělat. 

+0 /-0 | 03.10.2018 06:43