Berlínský útok

11.09.2016 09:45 | Šachová olympiáda 2016

Souboj s Poláky trochu vypadal jako přebor Nového Boru, když proti sobě nastoupilo hned pět hráčů tohoto klubu. Papírově jsme byli spíše lehcí outsideři, už po deseti minutách ale vedeme na střelce 2:1 a podle toho se vyvíjel i samotný zápas.

David Navara tentokrát vynechal pochod krále do opačného rohu šachovnice a volí opatrnou Prešovskou variantu Nimcovičovy indické. Na partii roku to tentokrát asi nebude, remízu ale nakonec uhrál, z mého pohledu za ni může být po průběhu spíše rád. Kdo by se byl ale taky dřel, když se na vedlejší šachovnici rýsuje miniaturka.

Viktor Láznička volí svou smrtící zbraň – Berlínský útok. Ještě nedávno jsme na toto téma blicali na soustředění a body jsem dělal v podstatě jen shazováním na čas. Polský mladíček s minimem zkušeností tak neměl prakticky žádnou šanci v partii vzdorovat a byl smeten ze šachovnice.



-
. kolo -


Vlasta Babula se v zahájení vyhnul dvojsečné výměně figury za tři pěšce v hlavní variantě slovanské obrany a zvolil radši klidnější plán s převodem krále na f2. Náš hráč postupně získává lepší pozici, horší čas ale vše kompenzuje a partie celkem spravedlivě končí remízou.

Na čtvrté šachovnici hrající Vojta plát má černé s velmi silným soupeřem, partii ale zvládá s přehledem, nejdříve staví pro něj typickou neatraktivní pozici plnou jedu a po ostré šarvátce na konci dává s přehledem věčný šach.


-
. kolo -

Nezapomeňte dnes už od jedné hodiny se opět můžeme těšit na další souboj, tentokrát s nebezpečným Nizozemskem. V jeho čele nastoupí excelentní hráč a můj šachový vzor – Anish Giri! Komu fandím si tentokrát radši nechám pro sebe a vy ostatní, vy určitě držte palce našim...


text a komentář: GM Štěpán Žilka


Odkazy

olympijský web
On-line přenos
Průběžné výsledky a pořadí

158x 17897x
Fotogalerie
Komentáře (158) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
giocozo
Zbývá hodina do zápasu a článek o včerejším vítězném zápase mužů nikde. Kde Budem jako fandit, pod článkem Když to nejde, tak to nejde ??
+0 /-0 | 12.09.2016 12:08

Pavel Ch

Tak už jsou sestavy, Vojta s Korobovem si prý jdou zablicatwink.

fru-fru: Počkal bych....

Mrkni na historii, co 4.místo kolem roku 90?

Co Turín 2006, kdy pobláznili celou republiku. Přivyhraná remíza s Ruskem, remis s USA, senza výhra 3:1 s 6.nasaz. Izraelí. Nakonec padli v předposledních 2 kolech s Armenií a Čínou.

Zde zatím podobné, aby nepadli dnes a zítra, musíme moc fandit, pak "Turín" překonají.

+0 /-0 | 12.09.2016 08:23

HonzaSvatoš

Teď už si nějakého slabšího soupeře vybírat nelze, a jsou to prostě poslední dvě kola ve švýcaru. Tipuji, že za Ukrajinu vynechá Eljanov (který nikoho ze silnějších zde neporazil), nebo Ponomarjov. Takže 2. deska dobře hrající Kryvoručko, a 3.+4. skvělí Korobov a zejména Volokitin. Bude to velmi těžké, ale nikoli bez šancí. Teď před zápasem tipuji výhru Ukrajiny 2,5-1,5, tak uvidíme. Remíza by byla dobrá, pak už tam do posledního kola nikdo tak silný není.

+0 /-0 | 11.09.2016 23:05

ELOminator

Tož tak za všechno výše přečtené musím dát Štěpánovi chca-nechca yesyesyes

+0 /-0 | 11.09.2016 22:58

morboj

No, nejlepší Olympiáda historie - zajíci se sčítají až po honu ! Stačí dvě prohry (nejlépe 3,5:0,5) a skončíme někde na ošklivém 25., 26. místě. Takže držme se při zemi a doufejme, že to BUDE naše nejlepší Olympiáda.

Jinak, pokud skončíme 4., 5., bude to LEPŠÍ výsledek než 2. místo v Luzernu. Pan Jansa se doufám neurazí.

+0 /-0 | 11.09.2016 22:39

verbir

Proti Ukrajině by to chtělo získat bod přes Eljanova. Na poslední šachovnici má Volokitin perfo 2974. Tam se dost obávám. Rozhodně to nebude lehký zápas, ale bez šance to taky není smiley

+0 /-0 | 11.09.2016 22:33

fru-fru

oprava: paradoxní ...

+0 /-0 | 11.09.2016 22:08

fru-fru

Pánové, ..je potřeba si fakt uvědomit, že se hraje švýcarem a ve finiši jsou ty nejlepší týmy světa. Jsem přesvědčen, že odremit je musíme, porazit můžem. Už jsem to tady psal, ...třetí a čtvrtá šachovnice jsou hrozby. Ale jinak, už teď je to asi po Luzernu (1982) nejlepší olympiáda ,,novodobé" historie ČR. Před hodinou jsem si pouštěl poslední díl ,,V šachu", kde náš mladík Tadeáš Kribel říká, že do desátého místa je to superúspěch. Myslím si to taky. JENŽE, když jsme dokázali porazit sedmé nasazené Polsko, dnes jedenácté nasazené Holandsko, ..a před pár dny odremit druhou nasazenou, nyní první Ameriku...TAK SE PROSTĚ NENÍ ČEHO BÁT !!!czech flag czech flag czech flag ...Posledních osm partií bude rozhodovat o tabulkovém úspěchu, či neúspěchu. Takže, DEJTE DO TOHO KLUCI VŠECHNO, ať něco cinkne. Uvědomme si také, že kdyby jste brali medaili, bylo by to paradochní, ale šachy by se staly v tomto olympijském roce nejlepší kolektivní discilpínou. Už jenom kvůli fotbalistům, házenkářům, basketbalistům, volejbalistům, kteří se na olympiádu vůbec nedostali by to v mých očích byla SENZACE ...czech flag czech flag czech flag...

+0 /-0 | 11.09.2016 22:04

Pavel Ch

Včera jsem říkal, že by měl hrát bílými Vlasta, pak jsem uznal námět zde kolegy, že za sebou počtvrté bílými a Vojta pak potřetí za sebou černými není košér.

Zítra bych s Korobovem černými více věřil Vojtovi právě když černé. V místě jsou však znalejší a k tomu v místě a vymyslí kapitán supr jako doteď.

Dnes velká gratulace ať se zdaří finišczech flag

 

+0 /-0 | 11.09.2016 22:00

Pavel Capek

11.09.2016 16:33 | dejf721

A L-Ami se po Sa6 raději rovnou vzdal, hehe :)

Tak pro mě to žádné hehe nebylo ! Právě naopak ! Kdysi se říkalo - včasné vzdání prozrazuje mistra. Jasně, já jako salát bych to tahal až do hořkého konce...

Kdy by to došlo mistru Kaňovskému, to nevím...

+0 /-0 | 11.09.2016 21:59

MartinH
Veľa šťastia do posledných dvoch kôl, medaila nie je ďaleko, stačia dve výhry :) Dnes sa opäť prejavili skúsenosti Zbyňka Hráčka a Viktor to začína zase čistiť. Teraz to už bude o pevných nervoch a vôli po úspechu. S Ukrajinou treba hrať na doraz, lebo oni bojujú veľmi urputne. Inak je zaujímavé, že v prvej dvadsiatke je zatiaľ až 10 tímov, ktoré tam "nepatria" (podľa nasadenia). Uvidíme ako to dopadne, môj tip je 1. USA 2. Rusko 3. Ukrajina, India alebo ČR :)
+0 /-0 | 11.09.2016 21:48

MaX

nooo, Navara asi bude muset vyhrát a pak se ještě uvidí. Už hold nejde vybírat.

+0 /-0 | 11.09.2016 21:39

morboj

Rusové a Američané v posledních kolech jedou jak draci - ti už ztrácet nebudou. Ale o třetí místo bude ještě boj. Tak pro bychom se nezapojili i my ? Pokud zařízneme i Ukrajinu, nic není nemožné ...  :-D

+0 /-0 | 11.09.2016 21:30

Carlos

Velká gratulace! A na Ukrajinu s chutí a ne obavami. wink

 

+0 /-0 | 11.09.2016 21:18

Homunkulus

http://sport.idnes.cz/sachy-baku-cs0-/sporty.aspx?c=A160911_204250_sporty_rou

+0 /-0 | 11.09.2016 21:03

naska

...naprostý souhlas s panem fru-fru.A opět držíme palce:-)

+0 /-0 | 11.09.2016 20:36

sisoj

Gratulce k dalšímu super výsledku! No snad už to vyjde na tu desítku.

+0 /-0 | 11.09.2016 20:27

fru-fru

Je to tak , ...máme Ukrajinu.

+0 /-0 | 11.09.2016 19:31

fru-fru

Největší bomba je na čtvrté ukrajinské šachovnici a jmenuje se Anton Korobov. První a druhá by měla být v pohodě, třetí a čtvrtá bude nesmírně těžký boj...Přeji kapitánovi české reprezentace panu Jansovi šťastnou ruku při výběru. Můj názor je, že  ,,mladého" Korobova dokáže zastavit snad jen Vojta. Vlastimilu Babulovi v této partii černýma věřím míň ..Přestože má Vlastimil při šesti odehraných partiích čtyři body, stejně jako Vojta. Třetí šachovnice bude hrát bílýma, což při jejich síle bude i tak problém, ale čtverka bude černá ...a na to má podle mne v současnosti jen Vojta ...

+0 /-0 | 11.09.2016 19:28

doktor

¨kdyz zitra vyhrajeme, bude ve vzduchu cítit placka

+0 /-0 | 11.09.2016 19:15

fru-fru

Ukrajina je pro naše kluky hratelná ..., remis, nebo těsná výhra.V úterý budeme bojovat s Indií o medaile. Zítra totiž Indie zle potrápí Rusko ...

+0 /-0 | 11.09.2016 19:10

Homunkulus

Když už se daří, ať si užijeme celej předek!

+0 /-0 | 11.09.2016 19:05

doktor

smrdi to ukrajinou

 

+0 /-0 | 11.09.2016 18:59

Rdm

Podle mého swisse vypadá nasazení na zítra následovně:

GEO - USA

CZE - UKR

IND - RUS

ENG - AZE

LAT - CAN

+0 /-0 | 11.09.2016 18:57

hajtralina

Ostatni vysledky dopadly tak, ze sice mame posun nejspise na pate misto, ale zaroven to vypada do pristiho kola na Ukrajinu ... Ta jiz s druzstvy pred nami hrala.

+0 /-0 | 11.09.2016 18:51

SchwartzBlack

Další skvělý výsledek, velká gratulace.

+0 /-0 | 11.09.2016 18:50

P.Braun

Sláva vítězům a čest poraženým! A ten nepochopitelný "Aprílový" žert v podobě 2:2 který na pár minut svítil ve výsledcích, považuji za velké uznání, respekt  a poklonu našim reprezentantům od organizátorů turnaje.

+0 /-0 | 11.09.2016 18:23

Energie na druhou

Chvilku mi srdce netlouklo, když se u pana Hráčka objevila "0", ale už je to v pořádku:-) Jako obvykle ve švýcaru, rozhodnou poslední kola, chtělo by to se vyhnout UK a CHN, ale máme i na ně!:-)

 

+0 /-0 | 11.09.2016 18:11

obycejnyuzivatel

superwink

+0 /-0 | 11.09.2016 18:10

capjar

na playchess.com už opraveno - půlka  wink

+0 /-0 | 11.09.2016 18:08

Homunkulus

Už je tam půl, můžeme slavit. czech flag

+0 /-0 | 11.09.2016 18:08

vic

Opraveno - 2,5:1,5

+0 /-0 | 11.09.2016 18:07

Lippan

Že by Zbyněk spadnul? Nechápu, čekal jsem remi - opakování tahů....

+0 /-0 | 11.09.2016 18:05

dejf721

Skoro jistě jen špatně postavili krále...

+0 /-0 | 11.09.2016 18:05

HonzaSvatoš

Sláva, Zbyněk udržel remízu, i když teď na přímém přenosu svítí nesmyslně 1-0. Musel si započítat, protože i zdánlivě becenný ph5 má svou roli - například po 59. tahu bílého by bez přítomnosti ph5 bílý vyhrál známým motivem s matem nebo výhrou proti koni na h1.

+0 /-0 | 11.09.2016 18:05

capjar

na turnajovém online též ... ????

+0 /-0 | 11.09.2016 18:04

Homunkulus

Tak se přiznejte - kdo mu telefonoval? smiley

+0 /-0 | 11.09.2016 18:04

vic

Už výsledky opravovali několikrát, tak doufám, že to je i tento případ.

+0 /-0 | 11.09.2016 18:04

fru-fru

Já taky ...,u Hráčkovy partie po opakování tahů naskočilo 1:0 ?????????

+0 /-0 | 11.09.2016 18:03

capjar

na playchess.com píšou 1:0 .... ???

+0 /-0 | 11.09.2016 18:03

Homunkulus

Jobavova partie - mládeži nepřístupno. Ukazovat až od tahu Jh8-f7.

+0 /-0 | 11.09.2016 17:58

obycejnyuzivatel

Hráček to je pan hráčwink 2,5sad

+0 /-0 | 11.09.2016 17:57

Homunkulus

Ten motor to teda prožívá! wink

+0 /-0 | 11.09.2016 17:57

giocozo
To je teoreticka remiz. Bravo chlapi ! Gratulace.
+0 /-0 | 11.09.2016 17:57

obycejnyuzivatel

vic: co by se dělo? normální půlka

+0 /-0 | 11.09.2016 17:56

obycejnyuzivatel

už to není věžovka, ale za chvilku by tam měla být půlka :)

+0 /-0 | 11.09.2016 17:55

giocozo
Jobava 7/8 performance 3013 ! Remízu s ním uhráli jen Navara s Ftáčnikem !
+0 /-0 | 11.09.2016 17:53

giocozo
Tak tu věžovku by měl také Hráček určitě udržet. Neuvěřitelné, co se stalo s kobylou v partii Rapport - Jobava. Ta si spokojeně hověla většinu partie na poli h8, aby nyní převzala úkoly nejdůležitější.
+0 /-0 | 11.09.2016 17:48

giocozo
Ani nepoužíváš. Už si psal. :-)
+0 /-0 | 11.09.2016 17:38

capjar

Motory nepožívám.

+0 /-0 | 11.09.2016 17:37

fru-fru

Ale už i motor hlásí 0,00 ..., musí to ale najít.

+0 /-0 | 11.09.2016 17:34

giocozo
Jak už zde psal capjar. Po výměně věží by to měla být remíza, díky pěšči a.
+0 /-0 | 11.09.2016 17:32

fru-fru

O Zbyňka začínám mít obavy ...

+0 /-0 | 11.09.2016 17:31

giocozo
Tak Eugenio Torre elo 2447 a ročník 1951 ! je největší oporou týmu a s 8 body z 9 partií a performance 2803 ! bude i jedním z nejlepších hráčů Olympiády. Klobouk dolů.
+0 /-0 | 11.09.2016 17:26

doktor

 dovetek k tomu Iranu, téměř poslední J.Sudan je o 80míst výš! take zajimave

+0 /-0 | 11.09.2016 17:20

obycejnyuzivatel

alfa: u mě 42. Vf1 Kg7 a Ve1 čas 10 a 19min

+0 /-0 | 11.09.2016 17:17

doktor

co ten zbynek?? udrzi to??

+0 /-0 | 11.09.2016 17:17

fru-fru

alfa. Už se to zase odseklo ...

+0 /-0 | 11.09.2016 17:17

alfa

U Zbyňka se to seklo nebo je poslední tah 41.-Kf8 s 6 minutami soupeře na hodinách ?

+0 /-0 | 11.09.2016 17:14

nvmea
taky mají Íránci od 2. desky dál věkový průměr asi 16 let :)))
+0 /-0 | 11.09.2016 17:09

fru-fru

giocozo:yes ...za Tvou poslední poznámku...Mám ale obavu, že by to mohlo pomoct jen Vojtovicheeky.

+0 /-0 | 11.09.2016 17:08

Josef

46.(!) nasazený Irán, který má jen 2 hráče nad 2500 (!), vede 2:1 nad Anglií. A poslední partii bude Jones vyhrávat ještě dost obtížně - jestli vůbec. Téměř neuvěřitelné...

+0 /-0 | 11.09.2016 17:03

giocozo
Olinka, Terka a Karolínka s Kristýnkou by měly dneska někde za chlastat s Plátem, aby si vyčistily hlavu do finiše.
+0 /-0 | 11.09.2016 16:59

HonzaSvatoš

Překvápko se veze v zápase Írán-Anglie, 2-1, a to byli Angličani všude o 100-200 bodů ELOvě lepší. Dotaz na znalce: Co je zač koncovka Jones - Firouzja, V+S+J proti 2V a zbývají pěšci 3 na 3 na jednom křídle? Je to pro bílého při přesné hře vyhrané? Připadá mi, že ano, když ten černý král je tak mimo, tak by asi nějak bílý ty pěšce zobat měl, ale nejsem si tím jistý.

+0 /-0 | 11.09.2016 16:56

Petr Harasimovic
Vic: s tím, co platí teď se to nedá srovnat. Peckou jsem to nazval proto, že teď bude pěknej masakr zjišťovat/ověřovat, jestli partie náhodou mezitím neskončila pětkrát opakovanou pozicí. Přesné znění na http://www.fide.com/images/stories/NEWS_2016/FIDE_News/Laws_of_Chess_2017_-_draft6.pdf (čl. 9.6.1)
+0 /-0 | 11.09.2016 16:54

dejf721

A Olga bohužel také ne, i když u ní to na výhru nikde nevypadalo, naopak s pěšcem navíc se pozice asi celou dobu musela hrát proti aktivném černým figurám dost nepříjemně...

+0 /-0 | 11.09.2016 16:52

dejf721

Jaj, jasně, moje chyba... :) Tak bohužel naopak Terka časovku nezvládla, nějak se mi pomíchaly barvy...

+0 /-0 | 11.09.2016 16:50

giocozo
U Dejf721 bylo bohužel přání otcem myšlenky. Ženy jsou prohrané a je vidět, že jedna Worek náš ženský šach nespasí.
+0 /-0 | 11.09.2016 16:47

capjar

Motory nepoužívám, odhaduji, že tu koncovku po a4 Zbyněk udrží.

+0 /-0 | 11.09.2016 16:46

vic

to Petr Harasimovic: ta zmiňovaná pravidlová pecka ad1) už platí od minulé změny pravidel. Tzn. 5x opakovaná pozice je remíza, stejně tak 75 tahů bez tahů pěšce (čl. 9.5).

+0 /-0 | 11.09.2016 16:44

HonzaSvatoš

@Dejf> U holek je to naopak, Tereza prohrála, když začala rozdávat figury. Zápas jasně pryč, 0-2, Kristýna vyhraná, Olga s kválou měně bojuje o remis, která ovšem soupeřkám stačí.

+0 /-0 | 11.09.2016 16:44

capjar

Ko, už to tam vidím. wink

+0 /-0 | 11.09.2016 16:42

obycejnyuzivatel

capjar: zaseklo jelikož se vzdal,  měl bys tam vidět 1:0wink

+0 /-0 | 11.09.2016 16:38

obycejnyuzivatel

dejf721: u Terezy vidím  1:0?

+0 /-0 | 11.09.2016 16:38

fru-fru

Polsko i Holandsko poznali Viktora ČISTIČE ...Bravo kluci czech flag czech flag czech flag hats offhats offhats offyesyesyes !!!

+0 /-0 | 11.09.2016 16:37

capjar

tak jak to je ?

na Playchess.com se mi to u Viktora zaseklo ... po 33.Sa6, a na druhým online rovněž ...  

+0 /-0 | 11.09.2016 16:36

dejf721

Van Wely tedy musí hrát, ale tohle by Zbyněk opravdu prohrát neměl.

+0 /-0 | 11.09.2016 16:34

dejf721

A L-Ami se po Sa6 raději rovnou vzdal, hehe :)

+0 /-0 | 11.09.2016 16:33

obycejnyuzivatel

Tak Erwin hned vzdal :)

+0 /-0 | 11.09.2016 16:32

dejf721

A u žen to také vypadá lépe, soupeřka Terky časovku hrubě nezvládla a vedeme 1:0!

+0 /-0 | 11.09.2016 16:32

Homunkulus

Sorry, giocozo, to bylo paralelně. Takže dvojhlasně.

+0 /-0 | 11.09.2016 16:24

Homunkulus

Z Viktora se zase stává čistič! yes

+0 /-0 | 11.09.2016 16:24

HonzaSvatoš

Lahůdka, to Sa6 u Viktora. Tím by měl být zápas vyhraný, u Zbyńka vypadá už pozice jato dost tupá remíza.

+0 /-0 | 11.09.2016 16:24

giocozo
Viktor čistič !!!
+0 /-0 | 11.09.2016 16:23

obycejnyuzivatel

a už se na ty slabý piky dostane. To je nádhera

+0 /-0 | 11.09.2016 16:23

obycejnyuzivatel

u Viktora  36.Sa6 !!

+0 /-0 | 11.09.2016 16:22

dejf721

L-Ami chybuje a dostává půvabné Sa6!!

+0 /-0 | 11.09.2016 16:22

capjar

Zbyněk asi remiza, Viktor to ještě zkouší.

+0 /-0 | 11.09.2016 16:21

giocozo
Van Wely by to mohl v časovce pokazit. :-) Mám v živé paměti, co dokázal udělat s vyhranou pozicí s Carlsenem ve Wijku.
+0 /-0 | 11.09.2016 16:16

dejf721

U žen stojí Joanna na prohru, naštěstí by měla kontrovat Kristýna. U Oliny má soupeřka dostatečnou kompenzaci za pěšce, takže rozhodovat zřejmě bude blicka u Terky...

+0 /-0 | 11.09.2016 16:12

obycejnyuzivatel

...: Třeba by ho pozvali s titulem GM na silnější turnaj ...

+0 /-0 | 11.09.2016 16:00

obycejnyuzivatel

giocozo to snad taky směřuje ro remízi? 24.Jxe4 Df5 25.Jd6 Vxe1+ 26.Vxe1 Vxc4 27.Jxf5 Sxg2 28.Kxg2 Vxa4 

+0 /-0 | 11.09.2016 15:57

giocozo
Tak Vojta půl. Tomu říkám náhradník !
+0 /-0 | 11.09.2016 15:56

giocozo
Samozřejmě by se mně líbil stejný výsledek , jako včera, ale v euforii zapomínáme na Hráčka, který braní horší pozici.
+0 /-0 | 11.09.2016 15:53

HonzaSvatoš

Tak u Davida a Vojty už partie směřují ke dvěma remízám, rozhodnou zbývající dvě partie. Ta Viktorova vypadá hezky, ale jak se na ty soupeřovy slabě vypadající pěšce dostat, mi není vůbec jasné.

+0 /-0 | 11.09.2016 15:50

giocozo
Při přesné obraně by to mělo skončit věčným šachem. Dejf721 ten tah g5 !! je neskutečný. Stejně tak prý je v pohodě Jobava s koněm na h8. :-) To jsou dneska šachy.
+0 /-0 | 11.09.2016 15:43

obycejnyuzivatel

to zapínám motor, je to složitý...a hlásí to 0,00 že tam je věčnák

+0 /-0 | 11.09.2016 15:41

fru-fru

Viktor + Vojta = Vítězství (Viktoria)

+0 /-0 | 11.09.2016 15:41

alfa

Možná to chtělo u Vojty přivázat věž k 8.řadě - Sd2, Sh6, po Va2 už nebude stát lépe

+0 /-0 | 11.09.2016 15:41

ddf

No u Davida se jeste budou dit veci.

+0 /-0 | 11.09.2016 15:36

dejf721

U Davida teď hlásí motor variantu Kg8-De7-g5!!!??? No tak jako g5 by mě snad ani ve snu nenapadlo v té pozici... :D

+0 /-0 | 11.09.2016 15:33

...

Není podstatné, jestli na této Olympiádě měl Vojta patřičný počet partií, či nikoliv. Slyšel jsem ho říkat, že chce ELO alespoň 2600. Aby si takové ELO uhrál/udržel bude stejně muset hrát na úrovni GM normy každý turnaj, takže  je jedno, že teď nebude mít dostatek partií. Prostě si třetí normu uhraje příště.

+0 /-0 | 11.09.2016 15:33

obycejnyuzivatel

Pavel Ch: f4  a pak e5, udělat si volného pěšce na déčku

+0 /-0 | 11.09.2016 15:31

giocozo
Petr Harasimovič - Díky za vysvětlení.
+0 /-0 | 11.09.2016 15:28

Josef

Zatím se jeví jako nejpravděpodobnější výsledek 4 remízy. Asi jedinou praktickou naději hrát na výhru má momentálně dle mého pouze Viktor.

+0 /-0 | 11.09.2016 15:27

Petr Harasimovic
Aktuálně platí, že Vojta potřebuje 9 partií, ale nepotřebuje mix titulů a národností. Norma se mu bude počítat jako by odehrál 13 partií. Kdyby mix titulů a národností měl, tak by se mu norma počítala jako 20 partií a vtom případě by mu na GM stačily dohromady normy dvě. On už ale dvě má, takže je to jedno.
+0 /-0 | 11.09.2016 15:24

Petr Harasimovic
Giocozo: Titul lze získat buď na základě norem (teoreticky stačí dvě, ale Vojta už dvě malé má, takže potřebuje ještě jednu) nebo na základě výsledku na vybraných mistrovstvích - to jsou takzvané přímé tituly. Kdyby Vojta například vyhrál ME jednotlivců, tak by dostal titul GM. Za soutěže družstev takový titul získat nelze. Lze získat normu a pro tu existuje výjimka, jak říkáte. Pro MS družstev stačí 7 partíí, ale pouze, pokud se tento turnaj hraje na 7-9 kol, Olympiáda se hraje na 11 kol, takže zde ta výjimka neplatí. I tak je otázka, zda se Olympiáda dá považovat za MS družstev, v předpisech jsou uvedeny odděleně, ale kdyby se hrálo na 9 kol, tak si tipnu, že by to uznali a 7 partií by na normu stačilo.
+0 /-0 | 11.09.2016 15:23

Pavel Ch

To hodnocení je k ničemu a navíc +0,45 nesouhlasí, by řekl fotbalovej klasiksmiley.

Zkoušet se dá cokoliv, toto byl úplně jiný typ pozice jak včera Griščuk, mně se tu líbí černý kůň, ale mohu se mýlit.

Za to pozice Viktora tím lavírováním spěje k velké naději a Zbyněk s Davidem nestojí hůře.

+0 /-0 | 11.09.2016 15:23

giocozo
Láznička začíná také sbírat plusové body...Zápas se zatím vyvíjí dobře.
+0 /-0 | 11.09.2016 15:22

fru-fru

Tak myslím, že po všech těch transakcích to Vojta bude zkoušet. Teda doufám. Dvojce střelců mu podle motoru zajišťuje +0,45 !!!

+0 /-0 | 11.09.2016 15:17

giocozo
Pavel Ch, obycejnyuzivatel - No, zkoušet to může. Viděli jste, co včera vyhrál Griščuk. ;-)
+0 /-0 | 11.09.2016 15:17

Pavel Ch

Nevidím (u Vojty), že by dvojka střelců měla mít nějakou výhodu, opěrné body pro černé jezdc tam jsou a pěšci na jednom křídle. Po výměně dam hrát jak na výhru? Ale jsou zde silnější diskutující

+0 /-0 | 11.09.2016 15:12

obycejnyuzivatel

Myslíte, že do remísových vod? mi se to teda dost líbí tedka po Dxb4

+0 /-0 | 11.09.2016 15:09

obycejnyuzivatel

giocozo: čtu v těch pravidlech, když jsou ty soutěže na 9kol? a pak tam něco píší o tom, že počet partii se dá snižít o to, dkyž někdo uhraje body navíc ?

+0 /-0 | 11.09.2016 15:07

fru-fru

Pavel Ch: souhlas

+0 /-0 | 11.09.2016 15:03

dejf721

Abychom nezapomněli na něžné pohlaví: Týna stojí opět výborně, naopak Joanna rozehrála dnešní partii dost podezřele. Olina má pěšce a Terka zatím vyrovnané, zápas by holky snad mohly vyhrát.

+0 /-0 | 11.09.2016 15:03

Pavel Ch

Já si spíše (fru-fru) dovolím tvrdit, že zbavením se slabiny zapluje Vojta po výměnách do remízového přístavu.

Což při sympatickém pohledu na ostatní desky, je ok

+0 /-0 | 11.09.2016 15:01

giocozo
A, tak už napsal.:-) Petře, jak je to s těmi výjimkami ?
+0 /-0 | 11.09.2016 14:57

giocozo
No chlapi, někde jsem četl, že kontinentální a světová mistrovství družstev mají výjimky a mohlo by 8 možná i 7 partií stačit. Ale norma je zase snad nějak zpřísněná, nebo co. Možná by nám k tomu mohl napsat něco rozhodčí Petr Harasimovič, který dnes už jeden příspěvek zde psal.
+0 /-0 | 11.09.2016 14:56

fru-fru

V Davidově partii to začne určitě jiskřit. Už teď je to cítit ...

+0 /-0 | 11.09.2016 14:56

Pavel Ch

Z kompenzace, o které jsem psal, vyšel soupeři Vojty pěšec zpět s pohodlnou pozicí.

Naopak Viktor se snaží soupeřovou aktivitu neutralizovat a lavíruje figurami do pozice, ze které by mohla vzniknout lepší koncovka.

Oba naši na černých se mi však stále líbí. Možná získávají i malé plus. Zbyněk v rovné a David v ďábelké pozici

+0 /-0 | 11.09.2016 14:52

Petr Harasimovic
Na normu potřebuje alespoň 9 partií.
+0 /-0 | 11.09.2016 14:51

fru-fru

obycejnyuzivatel: Na otázku, zda Vojta může na olympiádě uhrát třetí bal mi do dnešních dnů tady nebyl nikdo schopen odpovědět ...Jinak souhlas s příspěvkem Honzy Svatoše ...u Vojty to vyšumělo po dvou hodinách hry to zatím vypadá hodně vyrovnaně ...

+0 /-0 | 11.09.2016 14:46

giocozo
HonzaSvatoš - Motor to vidí vyrovnaně, protože Vojtovi stále vychází uvolnění b4. Proč to nedal okamžite, místo b3 je mně záhadou.
+0 /-0 | 11.09.2016 14:41

obycejnyuzivatel

A může Vojta P. tedy uhrát normu GM, když odehraje třeba 7 partií?

+0 /-0 | 11.09.2016 14:36

obycejnyuzivatel

Zatím pozice dobrý, to tipiji dneska na 2:2 smiley

+0 /-0 | 11.09.2016 14:36

capjar

na b3

+0 /-0 | 11.09.2016 14:33

HonzaSvatoš

Podle motoru se zdá, že v partii Gira-Navara je teď (19.tah) za Davida nejlepší jít do ostrých komplikací. To by mohlo být dobré, taková hra by snad nemusela Girimu sednout. U Vojty Pláta (18.tah) se mi opticky více líbí pozice černého, hrát to nějak jako Volhu, narvat na b-sloupec všechno a hurá tlačit na pb3. Ale motor to vidí vyrovnaně.

+0 /-0 | 11.09.2016 14:32

fru-fru

cepjar. Kterého vojtova pěšce máš na mysli ? giocozo: Souhlasím, mysleljsem taky tak , ...prostě b4 .

+0 /-0 | 11.09.2016 14:26

giocozo
Bohužel se podařilo Van Kampenovi dosáhnout příjemné pozice a la Volha, akorát bez oběti pěšče.
+0 /-0 | 11.09.2016 14:24

giocozo
Tak jsem myslel, že Vojta hrál Vb1 s myšlenkou bodáku b4 a jemu pěšec upadl na pole b3. :-)
+0 /-0 | 11.09.2016 14:19

capjar

Já nevím, neztrácí Vojta po Je5 pěšce?

+0 /-0 | 11.09.2016 14:17

fru-fru

oprava z našich ...

+0 /-0 | 11.09.2016 14:16

giocozo
A Rapportovi se zdála pozice moc poklidná a raději obětoval pěšče. :-) Může mně někdo vysvětlit, jak někdo místo přirozeného braní 9.J×f4 může zahrát 9.De1 !? :-)
+0 /-0 | 11.09.2016 14:15

fru-fru

Po hodině hry stojí Vojta Plát na 4 šachovnici nejaktivněji s našich a podtvzuje to i motor ...czech flag czech flag  czech flag.Fandím pochopitelně všem našim, ale speciálně Vojtovi nejvíc ...

+0 /-0 | 11.09.2016 14:15

Pavel Ch

naska: aktivitu za..    (jsem psal) a to maj.

Tím není myšleno, že stojí lépe. Pozorně čtěte, děkuji.

+0 /-0 | 11.09.2016 14:14

naska

Pane Chrz...na našich bílých nemají soupeří černými aktivitu:-)A hlavně IM Vojta Plát hraje výtečně!!Raději to pozorně sledujte a hlavně ...Držíme palce:-) Ne??

+0 /-0 | 11.09.2016 14:07

fru-fru

doktor. Ano ta srbka je richardovou ženou , ...cca rok...

+0 /-0 | 11.09.2016 14:04

doktor

sorry Maďary

+0 /-0 | 11.09.2016 14:01

Pavel Ch

Oba naši černí (1. a 3.š.), tipuji, že remis.

Na našich bílých mají soupeři černými aktivitu za pěšce či špatné postavení pěšců. Zde hodně ostré. Na 2. a 4. se rozhodne.

+0 /-0 | 11.09.2016 14:01

doktor

mám otázku, má Rapport hrající za Maďari něco společného s Rapport hrajíci na 1š, za Srbky?

+0 /-0 | 11.09.2016 14:01

fru-fru
giocozo. Nejsem si jist jestli mám pravdu ...Jediné co teď vidím, že se holanďan zasekl a přemýšlí ji 13 minut. To e4-e5 určitě špatny není, ale do té doby hrál holanďan a tempo. Takže řečí juda, získal možná Vojta první juko ...
+0 /-0 | 11.09.2016 13:51

giocozo
fru-fru - Máš pravdu. Já mám radši přímočařejší plány s postupem e4-e5 i když s nejasnými důsledky. :-)
+0 /-0 | 11.09.2016 13:44

fru-fru

ad giocozo ) Zřejmě se Ti to nezdá kvůli diagonále b1-f5, kde by se mohl časem rozehrát bělopolný střelec, ale snad právě proto zahrál Vojta 12.Jd2 ...Tedy snad (???)

+0 /-0 | 11.09.2016 13:40

Pavel Ch

Holanďanům, dle času v zahájení, vyšla příprava a oba černí po našich odvážně jdou. Tak snad si naběhnou.

+0 /-0 | 11.09.2016 13:34

giocozo
No nevím, ale Vojtovo 10. Vb1 se mně moc nezdá. Dnes ale lahůdka Rapport- Jobava !
+0 /-0 | 11.09.2016 13:30

fru-fru

Vlastimil Jansa yes yes yes, za Vojtu czech flag hats off !!!

+0 /-0 | 11.09.2016 13:20

Pavel Ch

Ovšem co předvedla Katka Němcová, ta hodila 11. h4 (novinka, pokud nemáte lepší databassi) při své 0-0 a černé věži na h8 a rozdrtila Giriu miniaturkou, ve 22.tahu hotovo.

+0 /-0 | 11.09.2016 12:51

Pavel Ch

Štěpán: Díky, ponechám větším odborníkům, jak se Ti daří napodobit Tadeášův styl. Svůj názor si nechám pro sebe.

Ovšem k partiii V.Lázničky. Sxc6 běžný tah i v této pozici, nedávno třeba vyhrál Anand s Kramnikem či Morozevič s Caruanou.  Opravdu však podivné h4, 0-0-0, Kb1 a černý mohl během těchto 3 tahů bezstrestně zaútočit. Nevím, zda krále na f1. Ale na útok po h-sloupci má černý moc pružnou obranu, skvělé postavení figur. Takže to h4 bych dal spíše s otazníkem.

+0 /-0 | 11.09.2016 12:51

giocozo
Ještě větší průšvih by byl, kdyby prohrál na nemožný tah vedle sedící hráč, který si nevšiml, že jste mu omylem zmáčknuli hodiny a byl by vereklamován soupeřem, který si toho nevšiml též, za bezdůvodné přemáčknutí hodin. ;-)
+0 /-0 | 11.09.2016 12:50

Pavel Ch

motory on-line: Někdo počítačově chytřejší než já mi řekl, že to hodí ve zlomcích vteřin, "obsluhuje" mnoho partií současně a ještě má vliv pomalost na vašem příjmu.

Takže asi jako by hrál mistr světa na stovkách šachovnic simultánku, na tah do vteřiny a ještě by nehrál rukou, ale říkal tahy a ty by prováděl pikolík s 4.VT a špatnou znalostí notace a jazyka smiley 

Když si stáhnete teď pgn, pustíte na to svůj starší motor, tak máte mnohokrát přesnější hodnocení.

Kongres a pravidlo: Pořádný průšvih by teprve  byl, kdyby nemožným tahem bylo bezdůvodné přemáčknutí hodin vedlesedícímu hráči blush.

+0 /-0 | 11.09.2016 12:17

Morphynista

Jistě, já jsem vybral to, co bude v praxi asi nejčastější problém. To, že ve vážné partii hráč udělá nemožný tah a ani on a ani soupeř si toho nevšimnou, se sice stává, ale velice zřídka. Dodám ještě, že podle návrhu by se soupeři mohli dohodnout na remíze teprve poté, co každý z nich provede aspoň jeden tah - tedy 1.e4 remis už nepůjde, ale 1.e4 e5 remis ano. Je tam i nová formulace čekací doby, změny se týkají i toho, jak se má postupovat, zahájí - li se partie s nesprávně postavenými kameny nebo na špatně postavené šachovnici, V článku 11.3.3., týkajícího se možných prohlídek hráčů by mělo přibýt jen jedno slovo, ale je dost důležité a šachistům se asi líbit nebude...

+0 /-0 | 11.09.2016 12:04

Petr Harasimovic
Morphynista: Těch změn je tam nemálo, vidím tam takových sedm, které pocítíme. Mezi největší pecky patří 1) pětkrát opakovaná pozice znamená automaticky remízu; 2) nesprávnosti (např. nemožný tah) lze vracet pouze deset tahů zpět. Změna, kterou jste vypíchl Vy, není až tak nová, tuhle interpretaci u nás používáme už delší dobu. Na druhou stranu revoluční bude používat to i na přemačkávání hodin, což jsme dosud nedělali. Na tom se asi pár hráčů spálí.
+0 /-0 | 11.09.2016 11:40

Homunkulus

Štěpán Žilka dnes skvělé komentáře, ostré, ironické ... to se čte jedním dechem! smiley

+0 /-0 | 11.09.2016 10:52

giocozo
Naši zatím hrají skvěle a dnes jde do boje Vojta Plát s bílými ! S autorem bych souhlasil jen v tom, že Duda je mladík, ale o nezkušenosti nemůže být ani řeč ! Ten hráje všechno možné, ale je pravda, že ho Štěpán těžko uvidí na Losinském kaprovi, Olomouckém létě, či ve Staráku. ;-)
+0 /-0 | 11.09.2016 10:28

Bob von Ostrauburg

Jen ať ta pravidla změní, třeba se pak konečně dostane k zápasu věčný smolař Aronjan.

+0 /-0 | 11.09.2016 10:24

Morphynista

Dnes ráno začal i kongres FIDE. Co se dá od něj čekat, napsal v předešlém článku Tadeáš Kriebel. Doplním, že na pořadu by měly být i změny pravidel ( ale není jich moc, snad jediná významnější spočívá v tom, že bezdůvodné přemáčknutí hodin, když jste na tahu, se má považovat za nemožný tah ). Na úvod promluvil Kirsan Iljumžinov, který mimo jiné sdělil, že napsal Baracku Obamovi dopis, v němž ho žádá o udělení amerického občanství, aby se mohl na území USA bránit proti sankcím, uvaleným na něj tamním ministerstvem financí...

+0 /-0 | 11.09.2016 10:14