Zlatý a bronzový odpovídá

03.08.2015 12:00 | Czech Open 2015

Přinášíme rozhovory s vítězem Pardubice open 2015 Viktorem Lázničkou, bronzovým Robertem Cvekem a šestnáctiletou hráčkou pardubického klubu ŠK 2222 Polabiny Michaelou Novou, která obsadila třetí místo v ratingovém turnaji MOTORGAS Open.

Po celý turnaj potvrzoval roli nasazené jedničky a na jeho konci se radoval z prvního místa. Viktor Láznička vyhrál Czech Open poprvé v kariéře, ale jak sám říká, úspěch nijak nepřeceňuje.

  Celý turnaj jste odehrál na první šachovnici, což svědčí o vašem skvělém představení. Jak celý turnaj hodnotíte?

Začátek nebyl z mé strany úplně ideální, hlavně v prvním kole jsem měl veliké štěstí. Pak se to ovšem otočilo a své soupeře jsem dokázal přehrávat. Poslední tři kola už mi stačilo hrát na remízu, nemusel jsem hrát tak agresivně a pohlídal jsem si to.

V předposlední partii jste v očekáváné bitvě remizoval s nasazenou dvojkou Sergejem Movsesjanem a výrazně tak nakročil k triumfu. Byl to klíčový okamžik turnaje?
Je to možné. Škoda, že los dopadl zrovna takhle. Kdybychom měli obrácené barvy a Sergej hrál s bílými figurami, tak by měla partie daleko dramatičtější zápletku a on by po mně šel daleko víc. Takhle jsem hrál na jistotu a partie byla prakticky o ničem. V celkovém zúčtování jsem rád, že jsem před Sergejem, protože se podvědomě stále porovnáváme a vzájemně sledujeme, jak se druhému daří. (smích)  

Jedná se o váš první triumf na Czech Open. Jak vysoko ho řadíte?
Pár turnajů už jsem vyhrál, nejvíce si asi vážím vítězství na turnaji v Maďarsku nebo triumfu na World Openu v americké Philadelphii. Výhra na Czech Openu mě samozřejmě těší, ale úspěch nijak nepřeceňuji. 

V Pardubicích máte rodinu, vyrůstal jste tady. Jak probíhal váš typický den na Czech Openu?
Každý den to bylo podobné. Sestra například zařizuje byt, tak jsem ji ve volných chvílích jezdil pomáhat. Taky jsem si začal dělat řidičský průkaz, hodně jsem četl a občas jsem si zacvičil. Samotná příprava na partii mi zabrala asi hodinu a půl denně.

Jaký je váš další program?
Další turnaje mám až v září. Čeká mě Světový pohár a uzavřený superturnaj v Rusku. Dále pak v říjnu Evropský pohár družstev ve Skopje a listopadové ME družstev na Islandu. Bude to nabité, takže do té doby budu odpočívat a pomalu se připravovat.

Věnujete se šachům na plný úvazek?
Sám o sobě říkám, že jsem šachový poloprofesionál. Kromě šachů totiž stále studuji, což mi bere dost času.  

Před několika lety jste překročil magickou hranici 2700 ELO. Budete se v nejbližší době pokoušet dostat opět do této elitní společnosti?
Současná šachová špička je ještě dál, abych se jim přiblížil, musel bych mít minimálně 2750. To bych se musel šachům věnovat mnohem intenzivněji, což se školou momentálně nejde. Hranice 2700 mě ale samozřejmě láká a rád bych se přes ni opět dostal.

Během turnaje jste si však vylepšil ELO o 11 bodů, což je jistě příjemné.
Určitě, ale není to pravidlem. Člověk musí zahrát opravdu výborně, aby si ELO vylepšil. Před dvěma lety jsem tu třeba skončil ve druhé desítce a několik bodů poztrácel. Letos se však všechno sešlo a dopadlo to dobře.   

Máte čas kromě šachů ještě na jiné sporty?
Rád jezdím na kole, běhám nebo plavu. Už to ale bohužel není, co to bývalo. (smích) 

Je o vás známo, že si turnaje vybíráte také podle jejich lokality. Stále tak holdujete cestování?
Cestování mě stále baví, rád objevuji něco nového, ale už jsem toho projezdil tolik, že už například nepojedu za každou cenu do Indie jen kvůli tomu, abych tam odehrál turnaj. Ovšem nikdy jsem nebyl právě na Islandu, takže jsem rád, že se tam na podzim vydám na ME. 

Která země vás uchvátila nejvíc?
Kvůli lidem a přírodě jsem si velmi oblíbil Nový Zéland, ale nedovedu si představit, že bych tam nějakou dobu žil. Zatím nevidím smysl v tom, abych žil jinde než v Česku. 

Můžou se na vás diváci v Pardubicích těšit i příští rok?
Pokud budu mít v tu dobu volno, tak mě tu opět uvidí. Pardubický turnaj připadá vždy v úvahu, mám tu dobré podmínky, hraji prakticky doma, takže se turnaje účastním rád.

Stupně vítězů Pardubice Open 2015


Robert Cvek se blýskl třetím místem v hlavním turnaji letošního Czech Openu. Jak sám říká, z velké části za to vděčí rodině.

Jak vysoko řadíte letošní třetí příčku?
Rozhodně to je můj největší úspěch na Czech Openu a zároveň letošní umístění považuji za nejlepší výsledek vůbec. 

Jaký byl z vašeho pohledu průběh turnaje? Pomohlo vám, že jste nenarazil na první dva nasazené hráče Lázničku a Movsesjana?
Myslím si, že to spíš pomohlo jim. (smích) Viktor se Sergejem jsou samozřejmě špičkoví hráči, ale já jsem měl letos chuť hrát s kýmkoliv. Každou partii jsem se snažil hrát na výhru, kromě té osmé, kde jsem trochu psychicky selhal. Důležité bylo, že jsem se během turnaje nepotkal s žádnou větší krizí. 

Nemrzí vás zpětně to, že jste se nekonfrontoval právě s dvěma nejvýše nasazenými?
Upřímně ani ne. S Viktorem jsem si zahrál hezkou partii v rapidu a los byl zkrátká takový a já to nemohl ovlivnit. I tak jsem hrál s velmi kvalitními soupeři a především partie s mladým Rumunem Deacem byla skvělá. Podle mě je to génius a budoucí šachová hvězda. 

Pomohla vám v hlavním turnaji zkušenost právě z turnaje v rapidu, který jste tady odehrál?
Určitě, zvykl jsem si na zdejší prostředí a kvalitně se rozehrál. Zjistil jsem, že hraji naprosto v klidu a nervy mi fungují, což bylo před hlavním turnajem důležité. 

V průběhu turnaje jste vypadal velmi uvolněně a vypadalo to, že si turnaj užíváte. Bylo to opravdu tak?
Jednoznačně. Psychicky jsem na tom byl výborně, což mi pomáhalo při každé partii. Dá se říci, že se tady projevila moje současná pohoda z osobního života. Bez dcery a přítelkyně bych podle mě takto dobře nezahrál. Šel jsem do turnaje zkrátka s čistou hlavou a nakonec se dostavil výsledek. 

Mohou se na vaše výkony těšit diváci i v příštím roce?
Jednoznačně, když se nestane nic neočekáváného, tak rozhodně přijedu. Už teď sem jezdím nějakých patnáct let v řadě, takže se to pokusím nepřerušit.


Třetí místo ratingového turnaje MOTORGAS Open mělo velmi překvapivé obsazení. Bronz v tomto šachovém klání totiž brala šestnáctiletá hráčka pardubického klubu ŠK 2222 Polabiny Michaela Nová. 

Jak jste spokojená s celkovým třetím místem?
Samozřejmě moc. Ze začátku se mi moc nedařilo a vůbec to nevypadalo na dobrý výsledek. První kolo jsem prohrála, druhé remizovala, ale pak jsem se díkybohu rozehrála a vyhrála sedm partií v řadě, i když několik z nich bylo hodně vydřených. 

Většina tvých vrstevníků trávila poslední dva týdny u vody, ty jsi se potila v Tipsport areně. Jak bys celý turnaj zhodnotila? Zřejmě nelituješ toho, že jsi sem zavítala.
To určitě ne. Jsem tu potřetí a rozhodně se jedná o můj největší úspěch. Do toho jsem ještě hrála bleskový maratón a turnaj družstev, takže jsem si toho tady užila dost. Šachy jsou moji největší zálibou, takže mě to vůbec nemrzí a času, který věnuji právě šachům, nikdy nelituji. 

Jak tě berou protivníci z řad opačného pohlaví? Mají k tobě větší respekt?
Myslím si, že naopak. Holky jsou v šachách neoprávněně dost podceňované, o nějakém větším respektu se vůbec nedá mluvit. (smích) 

Jaké jsou tvé nejbližší šachové plány?
Chtěla bych svoje ELO dostat opět nad 2000 a uhrát WFM.

48x 8837x
Fotogalerie
Komentáře (48) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
Alfil

Naska: Já jen doufám, že jste už jen emeritní profesor a na akademické půdě se již dávno nepohybujete. I když ... v dnešní zemi je možné ledascos...

+0 /-0 | 08.08.2015 21:39

giocozo
Nedávno jsem viděl komedii Blbý a blbější . Doporučuji.
+0 /-0 | 07.08.2015 21:02

Zmestabileho

Obecně - nelíbí se mi přístup našich velmistrů ke hře, a tak to tady na nss opakovaně píšu.

Ještě jednou ad Láznička: Povinně vyhrál turnaj, navíc způsobem výhry proti slabým, plus remízy bez hry v posledních kolech. Takové vystoupení mi neimponuje, ona mi neimponuje už samotná jeho účast na takovém openu - nota bene provedená takovým "atraktivním" způsobem.  Ad Cvek - ten se už dlouhá léta "zpronevěřuje" velmistrovskému šachu, proti hráčům 2500 už vlastně roky raději nehraje vůbec. Pojďme si tuhle věc jasně připomenout, a přidat přání, aby to změnil třeba i pod vlivem výsledku v Pardubicích - namísto zdejších  případných tradičních pohádek o "soustředěném výkonu našeho hráče", apod. Ten přeslazený motiv, že byl v Pardubicích Cvek úspěšný i proti hráčům 2500, protože má milující přítelkyni a malou dceru - to už raději nechávám bez komentáře.

 

 

Psát o našich velmistrech včetně rozhovorů s nimi by se dalo mnohem zajímavěji -  nebát se jít do jejich hlubší charakteristiky - jak dlouhodobě jejich hra působí, styl hry, ambice, výsledky, očekávání do budoucna  - tak jako se píše o jiných sportovcích, včetně názorů na to, co dělají špatně. Vždyť i šachy nejsou jen o partiích, ale o lidech, kteří je hrají, a jak tím působí na ostatní. Na takové psaní to chce ale šachistu na slušné výkonnostní úrovni, a navíc "žurnalistu", který psát umí, baví ho to, a chce svým článkem zaujmout i víc, než jen jako referátem o nějaké události.

+0 /-0 | 07.08.2015 20:56

ofca
Prof. Mgr. NASKA IM; nejste ještě světovy zbožíznalec?
+0 /-0 | 07.08.2015 20:18

naska

Ano,souhlásím s Viktorem1111...Mgr.David Aichmaier alias ZMB je šachista z Opavy (ELO 2150)...dovede urážet všechny,včetně bývalého mistra světa Ananda...nazval ho sralgorou.Davida Navaru..autistou,Vojtu Pláta....nebudu opakovat,nyní se strefuje do Lázničky....Normální to opravdu není,co tento přihlouplý rádoby šachista vyvádí!!!Znám tohoto člověka osobně,provozuje TEMPO...pekářství...raděj by se měl starat,aby pekl dobré rohlíky:-)Člověk s úctou sleduje,jak naší GM poslední dobou dosahují vynikajících výsledku a hlavně fandí jím!!! Takže ještě jednou,souhlásím s názory a vyjadřením pana Viktora 1111 na adresu ZMB!!! ( Prof Mgr Naska IM ICCF)

+0 /-0 | 07.08.2015 19:38

ofca
Pokud je čist nechcete, totež o diskuzi, určitě vas nikdo neunti. Stejně nevim, zda by chtěl. Co se tyka pochval GMs Lazni a Cveka, tak zde neni skoro nic. Něco neni v pořadku, protože tohle ma byt fanweb, ale skoro nikdo tu nefandi, z čehož usuzuji, že lidi nemaj NB radi, načež Bolkovi poradim, co zlepšit, a on mě ignoruje.
+0 /-0 | 07.08.2015 19:30

BM

Bolku, prosím prosím, mohly by tu být roztomilé gify s koťátky? Klidně i na šachovnici, aby to nebylo úplně off topic

+0 /-0 | 07.08.2015 13:14

ofca
Pan ZMB se ochotně nabizel ke psani članku a je výraznou osobnosti zdejšiho webu, bez kgtere by počet čtenařu vyrazně kles, v mem odhadu tak o třetinu. Jenže na tema jeho zapojeni do redakce se Bolek vždy odmlči, pro koho zde teda děla članky, když ho přani čtenařu a čtenařek nezajimaji?
+0 /-0 | 07.08.2015 12:26

Poutnik

Jsou určité věci, na kterých by mohlo stavět. Např. poukazování na ELO. Když např. DN dosáhne svého maxima napře se na toto pozornost a píše se o tom ve smyslu, že mu to jde a má super formu. Naopak, když naši hráči propadnou a ELO ztrácí, poukazuje se na to, že nesmíme hledět na ELO, protože jsou to jen neobjektivní čísla. Tak třebas začít s tím, že si tedy stanovíme, jak se tedy na ELO budeme dívat, ale vždy stejně. Nikoli tak, že ho budeme využívat podle libosti. Buď jej v potaz budeme brát, ale vždy za všech okolností, anebo nebudeme ... Podobně je to s "nasezaní" versus "umístění"... s tím taky operujete podle potřeby.

+0 /-0 | 07.08.2015 06:59

ofca
PB; než kolik melcku ze sveho tučneho studentskeho platu vam mohu přispět, nejprv kdo by to moh byt. Myslim, že zajem je o objektivni hodnoceni a na to jinyho ochotneho, doufam, než pana ZMB neznam. I mě občas svrbi ruka, když se divam na vykony vašich oveček, ale objektivni nejsem, ani neumim dobře psat jak pan Zmb. Pišete, že velmi špatně, v tom se ale podle počtu shlednuti mylite, anebo to čtenařum stači, co takhle do nějakeho članku anketu, ktera o tom rozhodne?
+0 /-0 | 07.08.2015 05:33

raflar
Smrteľná partia s nesmrteľným potenciálom : A 6.31. FM Daniel ŠORM - GM Konstantin CHERNYSHOV 0 - 1
+0 /-0 | 07.08.2015 01:39

Petr Boleslav

Ofca: V případě ZMB to bohužel nepůjde, testovací článek (příležitost) dopadla velmi špatně. Můžeme samozřejmě dle vašeho přání rozšířit redakci v případě, že najmutí finančně zaštítíte.

+0 /-0 | 06.08.2015 22:53

ofca
Myslim, že je hloupost chtit po novoboracich objektivni hodnoceni vystoupeni jejich kolegu z klubu, či dobrych znamych. Každy by určitě uvital zavěrečny članek, jakesi ohlédnuti za akci od někoho objektivniho, od ktereho by se přijala chvala i kritika. Navrhuji pro tohleto najmout pana ZMB, ktery umi psat. Pan Boleslav dole piše, že uvita navrhy a rad na ně odpovi, tohle je slušny navrh, vim, že me přispěvky čtete, protože kontrolujete abych se slovem neotřela o vaše poupě, tajže od vas čekam odpov ěď.
+0 /-0 | 06.08.2015 20:50

raflar
A 9.3. GM Robert CVEK - GM Krzysztof JAKUBOWSKI 1 - 0 Na tomto videu je zaujímavé, že napriek veľkému hluku ( ktorý je odfiltrovaný ) v Party stane je zvuk komentára GM R. Cveka takmer dokonalý.
+0 /-0 | 05.08.2015 20:17

Zmestabileho

Samozřejmě, že pokud tady v diskuzi někdo půjde do konfrontačních témat, je riziko, že se diskuze zvrhne do osobního napadání  - a že si potom už nebudeme  psát o šachu a o šachistech, ale budeme si nadávat do "zakomplexovaných ubožáků", jako to níže předvedl viktor1111. Ale nemusí to tak být - to už záleží na nás samotných, na nás, kteří se zajímají o šachy, a kteří mají přístup zde na nss. Příležitost máme všichni stejnou, a já ji využívám.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

+0 /-0 | 05.08.2015 19:53

JiH

Škoda, že seriál pravidelných článků Měsíční přehled v červnu skončil.

+0 /-0 | 05.08.2015 15:33

Petr Boleslav

ZMB - ad sportovní fanoušek - s tím samozřejmě souhlasím, ostatně na plno reakcí, otázek a i kritických poznámek (maily) rád odpovídám. To k tomu patří a člověk je rád za jakoukoliv odezvu. Ovšem na zatvrzelé omílání něčeho, ještě k tomu nepravdivého, co předvádí například ofca, nemám opravdu zapotřebí reagovat (shodně vyjádřené Bob von Ostrauburg) a navazovat jakoukoliv komunikaci "fanoušek (divák, atd.) - klub".

+0 /-0 | 05.08.2015 14:10

Zmestabileho

Ad pawel: Vysvětlení pojmu "kritika" jste mi už tady před lety napsal - tuším zcela stejně, jako dnes smiley. Jak vidno, ani jeden z nás dvou se nepoučil...laugh.

Sportovní fanoušek nemusí být ve svém hodnocení jen nestranný a věcný hodnotitel! Naopak - on má vyjádřit své pocity, emoce, zaujetí... A i kvůli tomu - a možná právě kvůli tomu! - je sport tak dlouho přitažlivým fenoménem naší civilizace. Ostatně, vy pane pawele, jistě znáte onoho cimrmanovského fanouška, který sledoval sportovní hry pouze jako zanícený divák, neboť byl postižený zánětem téměř celého těla...smiley

 

Nemusíme být ani velmistry, ani přísně věcnými kritiky. To nám - fanouškům, ani nepřísluší. My se akorát musíme zajímat, a dávat náš zájem najevo. Takhle to opravdu může fungovat - pokud je zájem z obou stran. 

+0 /-0 | 05.08.2015 12:27

pawel

laughTo mne rozesmálo, ZMB, prý "kritici", rejpalové zajisté. Do kritiků má váš zdejší malý "kolektiv" tak daleko jako moje šachové výkonyblush do š.výkonů Davida Navary.

K přečtení, zvlášť to tučné:

"Účelem a smyslem kritiky je analyzovat, rozlišovat, hodnotit a výsledné posudky čili kritiky nebo recenze publikovat, nejčastěji v časopise. Ideálem je kritika nestranná, věcná, jak to klasicky vyjadřuje požadavek, aby kritik posuzoval vycházeje „z věci samé“ (kata to auto, Aristotelés). To vyžaduje, aby se kritik s kritizovanou věcí do hloubky seznámil, aby ji dokázal porovnat s jinými a dokázal přiměřeně rozlišit její dobré a špatné, slabé a silné stránky". (Zdroj: Wiki).

+0 /-0 | 05.08.2015 12:01

Zmestabileho

Dizkuze jde mimo téma článku, a může působit jako kecy o ničem. Pro mě to kecy ale nejsou - a že to takto vnímá Bolek, a naši velmistři v čele s Navarou, tak to je chyba především na jejich straně. Šachy potřebují fanouškovskou základnu, a v době netu k ní patří tyto diskuze. A těmi fanoušky nejsou jen parta známých a kamarádů, od kterých se čeká poplácání po ramenou. Ti fanoušci jsou i rýpalové a nespokojení kritici - naprosto přirozeně. Nota bene v prostředí českého šachu je do čeho se trefovat - a není správné přitom fanouška za to peskovat, vždyť on se takto chová opravdu zcela přirozeně.

+0 /-0 | 05.08.2015 11:29

ofca
Poutnik; samozřejmě jde okolnosti, kdyby se hrači Sparty v lize mistru domluvili na remize a nehrali, těžko byste jim fandil. Přečtěte si komentaře k titulu NB, udrženi NBB, zde atd., tak nevypada fan web. Mužete jak Bolek ztotožňit se se sprostyma slovama a obvinit par diskuteru, ja myslim, že to neni náhoda, chyba je i na druhym břehu a nevidim nic špatneho když fandim zahraničnim šachistum, jejichž hra mě bavi. Co mam z toho, že za NB hraji i() češi?
+0 /-0 | 05.08.2015 09:18

Poutnik

otázka fandění je docela zajímavá. Dělí se na sklaní fanoušky, kteří fandí svému týmu vždy a situační, kteří fandí týmu za určitých okolností. Např. nesnáší někdo Spartu, ale v momentě, kdy tento tým hraje ligu mistrů tak ji fandí, protože v zastoupení reprezentuje celý náš fotbal. Podobně to může být v šachu, každý fandí týmu ve svém (blízkém) městě, ale pokud bude NB hrát např. Evropský pohár, tak mu nebude fandit jen týpek, pro kterého je životním krédem nenávidět/závidět.

+0 /-0 | 05.08.2015 08:48

Petr Boleslav

Bob von Ostrauburg yes, díky, už nemusím na "ofca 4.8. 19:07" reagovat

+0 /-0 | 05.08.2015 08:05

Bob von Ostrauburg

ofca: Bolkovi a Novému Boru může být úplně u prdele, jestli mu fandí magoři jako vy, a vůbec, klidně si tu anketu uspořádejte, alespoň sama zjistíte, jak jste padlá na hlavu a že nikdo trochu normální s výjimkou měst bílých s vámi nesouhlasí.

+0 /-0 | 05.08.2015 00:33

pawel

Ofca:  ...a sakra..., v tom byste se nejspíš realizovala.

...milá mladá dáma a průzkum (zdroj: Jistě, pane ministře)

+0 /-0 | 04.08.2015 19:24

Homunkulus

To jsem si myslel, že se mé zkratky kdekdo chytne. Myslel jsem to tak, že první tři místa obsadili nám známí hráči, kteří tu nejspíš mají víc fanoušků než jiní, které tolik nesledujeme nebo vůbec neznáme. Podstatné v mém příspěvku bylo to, jestli při příjemně vypadajícím pořadí 1. Láznička, 2. Movsesjan, 3. Cvek na výkonech za každou cenu hledat mouchy.

+0 /-0 | 04.08.2015 19:11

ofca
Pawne, jak znate napady druhych? Třeba muj napad, udělat anketu kolik lidi skutečně fandi NB by ve vysledku Bolka zabolel mnohem vic, než par sprostych nadavek :)).
+0 /-0 | 04.08.2015 19:07

pawel

Jaroslave, Jaroslave, to už není trollování, tlumočit sem nadávky z kotlů fotbalu, hokeje. To je úchylná snaha překonat ZMB s ofcou, které by tom při veškeré (ne)úctě k nim ani nenapadlo.

+0 /-0 | 04.08.2015 18:44

jaroslavsysel
Nechci rozhodne trolovat, ale nevite, proc se rika buzerant jako Pardubice? Jeste neco z plzenskeho hokejoveho kotle: Pardubice Pardubice, nejvetsi p....l v republice...:) Co se skanduje proti Plzni bohuzel nevim.
+0 /-0 | 04.08.2015 14:51

Zmestabileho

Ono je to docela zajímavé téma - jaké podmínky by u nás dostal silný GM, kdyby získal občanství. Bylo by to pro něj zajímavé? Netuším, jak je to v jiných zemích,ale v ČR tady řada "určitých" výhod rozhodně je: Hráč cca 2600 by u nás byl doživotní hvězda. Stačila by i úroveň 2550-2600. Žádná konkurence současná, ani budoucí. Automatická podpora ze svazu, automatická účast v repre. Pohodová každoroční MČR. Takto by bylo možné zahnívat v tom českém šachovém rybníčku třeba dvacet let - dle vzoru našich současných reprezentantů.

+0 /-0 | 04.08.2015 14:49

ofca
Zaleži na úhlu pohledu, podle mamonu je česky. Jako pardubičak Laznička novoborsky, jisty pražsky šachista taktež, jako češti teniste a tenistky monačti. Ve skutečnosti je každy sam za sebe a pujdou kde větši prachy budou mit. Pocit vlastenectvi ma jen z fanoušku vytáhnout prachy
+0 /-0 | 04.08.2015 13:29

jaroslavsysel
Nechtel bych se poustet do nejake zbytecne diskuse, ale ma SM vubec zajem ziskat ceske obcanstvi?Domnivam se, ze mu je v armenskem narodnim muzstvu velmi dobre...Vynahradi to z jeho pohledu urcite i nevyhody cestovani po EU...
+0 /-0 | 04.08.2015 13:27

HonzaH.

Poutníku máte pravdu i bez tučného písma. Sergej skutečně nikdy nebyl občanem ČR, ale svým dlouhodobým pobytem, jazykem a domovem se o něm dá říct že je náš... dokonce to platí i více než o některých "našich" na elo listině

+0 /-0 | 04.08.2015 13:24

Poutnik

Sergej nikdy nebyl a rozhodně není občan ČR. Tedy to co píšete, je lež. Český hráč neobsadil druhé místo. Můžete si myslet a psát co chcete, ale tím z toho pravdu neuděláte. Mnoho sportovců pobývá v zahraničí, kde hrají za tamní kluby, to ale nemá žádný vliv na jejich občanství. A mnoho sportovců žádalo v různých státech o občanství. Jenže žádost ani místo bydliště v tomto punktu nemá žádný význam. Můžete mu fandit, můžete s ním kamarádit, ale nemůžete překrucovat fakta.

+0 /-0 | 04.08.2015 12:56

giocozo
Ano, to že u nás přes 20 let Sergej žije a hraje, některým nestačí. Pořád ho budou mít za cicince. Jen liknavost našich úřadu zapříčinila, že do ted nemá česke občanství. Co chybělo a co by jsme s tímto hráčem mohli na Olympiádě dokázat ? Souhlasím s Homunkulusem. Tři první mista obsadili tři čeští hráči !
+0 /-0 | 04.08.2015 10:35

ofca
Tady je zas gratulaci! Jako když NB položil sedmičku a NBB se zachranl v 1lize. Lehce poznate, že jste na webu fanoušku Noveho Boru ;).
+0 /-0 | 04.08.2015 10:33

Playboy

Ono vyhrát a celkově se umístit na medailích v tak silně a kvantitativně obsazené  turnaji, jakým Czech Open je, rozhodně není žádná brnkačka ...wink Velká gratulace českým medailistům shaking handshats off

+0 /-0 | 04.08.2015 10:28

Poutnik

Homunkulus: jaká první tři místa? První a třetí místo, řekl bych.

+0 /-0 | 04.08.2015 09:39

BloodyXmas
Haters gonna hate :)
+0 /-0 | 04.08.2015 08:56

Homunkulus

Kecy, kecy, kydy. Letošní ročník byl pro české hráče výjimečně úspěšný, tři první místa se jen tak nezopakují - a nebyla to náhoda, herně tam patřili. A některým našim fouňům to zase nestačí a budou si mlít svoje.

+0 /-0 | 04.08.2015 06:29

MaX

no tak zase pokud to byl komentář k běhu krále. Tak to opravdu byla remizová domácí příprava a takový soupeř by to odremizovat měl a mohl několikrát během partie. Nestalo se a DN je poprávu v učebnicích. A V. Láznička dává nějakou dobu přednost škole a ještě něčemu jinému tak momentálně nemá asi opravdu touhu dřít na 2700. To zase ne všechno co ZMB napíše má budit senzaci.

+0 /-0 | 04.08.2015 03:55

pushtaq

MaX už minule přišel s úchvatným sylogismem, že Davidův soupeř mohl přesnou hrou udržet rovinu, tudíž David doufal v remízu. Nyní laťku opět posunul, když za Viktorovou touhou dostat se nad 2700 vidí absenci ambicí. Řekl bych, že překonal i ZMB a už je Ofče na dohled!

+0 /-0 | 04.08.2015 00:51

MaX

No tak taky to Láznička férově přiznal. Nemá zatím ambice hrát „lépe“ a to  co umí mu na živobytí stačí dobře. Ještě procestuje svět. To, že hraje jak drban je třeba jeho módní projev. Ve finále to oblečení může stát více než moje výplata. Matocha? (ředitel) nosil naprosto šílené číro, vyrostl z toho. Dnes je možné všechno. No a Robert tak hraje pořád, když mu vyjde turnaj, pohoda a štěstí tak je k nezastavení. Když ne, tak je natolik silný hráč, že si tu remiz pohlídá. On si na živobytí musí vydělat daleko těžím způsobem. Moc to tentokrát hrotíte. Za rozhovor a informace o turnaji moc děkuji, není to zvykem.

+0 /-0 | 03.08.2015 22:46

faust

Movsesjan dosahuje Cvekovi sotva po ramena a vypadá jako nějaký skřítek v zástěře. Láznička je dítě v kraťasech a sandálích, jak už tady zaznělo, pouze kulturista Cvek důstojně hledí do dálky, kam vidí pouze on :-)...  Zarazila mě stupidita položených otázek.

+0 /-0 | 03.08.2015 22:41

Zmestabileho

Láznička - v komických kraťasech a sandálech mu to na stupních vítězů opravdu sekne - důstojná jednička turnaje, co zmastila v prvních kolech slabčáky, a pak se bez hry doremizovala k prvnímu místu. Kdo chce - nechť gratuluje a tleská. Že je tady na nss ticho až mrtvolné, tomu se nedivím, gratulovat není k čemu (a že by jinak bylo k čemu - kdyby Viktor zase začal hrát šachy, když už ukázal, že na to má).

 

Cvek - kdysi nadějný talent českého šachu, který to v posledních letech "dotáhl" jen do smutného stavu velmistrovského šmudlaře, který už pouze suší hráče 2200-2300. V Pardubicích, věrný svému stylu, také poctivě sušil už od prvních kol - až narazil na plejery 2500, což už byla pro něj hodně výjimečná situace. I s nimi pokračoval v sušení, a udržel se s trochou toho sportovního štěstíčka v čele turnaje. Pak ovšem přišlo deváté kolo - kdy silného velmistra přejel v miniaturce parádním stylem! Tak to klobouk dolů! Kéž by takto vypadaly velmistrovské partie v posledních kolech openů.

+0 /-0 | 03.08.2015 22:12