Zápisky z Emirátů IX + X

28.12.2013 06:55 | Mistrovství světa mládeže 2013

Po netradičním Štědrém dnu a velmi zajímavém a pěkném Štědrém večeru následoval na MS mládeže volný den. Ten každý z výpravy absolvoval různě: někdo jel na výlet do Dubaje, někdo na jiný výlet (třeba i soukromě),...

...někteří prostě relaxovali a nabírali sílu do závěrečné fáze turnaje (to se týkalo i reprezentačního trenéra mládeže, který si dal jasný cíl: pořádně se vyspat; což jsem rozhodně splnil, protože když jsem se probudil a podíval jsem na mobil, chvíli jsem nemohl uvěřit, že vidím 14:35...:):):)).

Další den se však již turnajový scénář vrátil do zajetých kolejí a dopoledne, případně ještě krátce po poledni následovaly přípravy na deváté kolo šampionátu. Toho jsem se poprvé v roli diváka vůbec nezúčastnil, jelikož vedoucí všech delegací byli pozváni na „párty k šejkovi“J. Sraz byl ve tři hodiny, vyrazili jsme o půl čtvrté a před pátou (a to ještě náš autobus chvíli bloudil a nevěděl, kudy jet:)) jsme dorazili na rozlehlou (ale velmi pěknou) samotu, kterou jsme pracovně nazvali šejkovým letním sídlem. Bylo to tam opravdu moc pěkné: kolem poušť, překrásná zahrada s bazénem uprostřed a nachystanými stoly... Navíc jsme se mohli povozit na velbloudovi (to jsem nezkoušel) a také po dunách v terénní čtyřkolce, což jsme s Mirem (slovenským vedoucím delegace) vyzkoušeli (řídil ovšem ArabJ) a musím uznat, že to byl opravdu skvělý zážitek! No jo, to by bylo pěkné... jenomže pak se opět ukázala klasická arabská organizace. Další skoro hodinu a půl (!) se nedělo opravdu vůbec nic a jelikož už se setmělo a teplota výrazně poklesla, začala být venku lidově řečeno celkem férová kosa a čím dál víc vedoucích zalézalo dovnitř. Před sedmou se konečně ke slovu dostal šejk a odměnil všechny přítomné delegáty i sponzory krásnou skleněnou plaketou mistrovství (uznávám, to se pořadatelům opravdu povedlo a máme nádhernou památku!). Ovšem... pak se znovu nic nedělo! Tak jsme se po další půlhodině už trochu vzbouřili a šli se zeptat na autobus. Dojeli dva malé minibusky, ve kterých stihlo několik vedoucích odjet, nicméně zbytek vedoucích pořadatelé přemluvili, že do půl hodiny už opravdu bude večeře (prázdné mísy tam totiž stály už víc než tři hodiny!). Tak jsme si tedy počkali. Ano, jídla bylo hodně, a bylo rozmanitější, než v jídelně v univerzitním komplexu. Například veliký kulatý stůl s dezerty byl fantastický. Jídlo mělo pouze jedinou, zato podstatnou vadu: bylo vlažné... Takže jsme se sice slušně najedli, ale že by nás to alespoň vnitřně zahřálo, to se opravdu říct nedá. A tak jsme do sebe „nacpali“, co se dalo, a vzápětí přišlo hlášení, že autobusy jsou připraveny. Šejkovi tak minimálně polovina jídla zůstala (a to jsem zřejmě ještě dost ubral). Veliká škoda, kdyby to přinesli alespoň o hodinu dříve, určitě by toho zbylo mnohem méně...J Sečteno a podtrženo: nápad vynikající, ovšem provedení vzhledem k arabské neschopnosti cokoliv organizovat a připravit si předem dosti mizerné.

Každopádně mou náladu po návratu z místa činu výrazně zlepšil pohled na výsledky devátého kola. Byl jsem velmi mile překvapen, že i potřetí za sebou jsme dokázali být v plusu, a to dokonce ještě lépe, než v kole předchozím: ziskem 14 bodů (+5) jsme vyrovnali náš výsledek ze sedmého kola a celkově jsme dokonce předčili náš průběžný stav po dvou kolech: nyní už jsme na krásných +17! Skvělé je, že ve vítězné šňůře pokračuje Daniel Kožúšek (H14): svou sedmou výhru sice vybojoval za notného přispění šachové bohyně Caissy, na to se však historie neptá a dvě kola před koncem se nachází na krásném průběžném 4. místě!

Předposlední kolo šampionátu opět přineslo českým barvám plusový výsledek. A to dokonce poměrně výrazný: 15 bodů znamenalo +7 a celkově již +24! Škoda je, že prohrál Dan Kožúšek (H14), i nadále má ovšem se sedmi body skvělou šanci na výborné umístění. Spolu s s ním se lídry české výpravy stala dvě děvčata: Natálie Kaňáková (D14), která stejně jako Daniel v turnaji nemá ani jednu remízu (!), a Kristýna Laurincová (D10), která se po startu 0,5/3 rozjela k fantastické stíhací jízdě a v dalších sedmi kolech získala 6,5 bodu (!!). Nicméně i několik dalších jedinců má šanci na vynikající umístění, čeká nás tudíž nesmírně napínavé poslední kolo. Držte nám palce, hraje se již od devíti hodin, takže svou roli bude hrát mimo jiné vydatný a dlouhý spánek!:)

Ještě před odchodem na partie jsme však splnili důležitý úkol každého mistrovství: udělat společné foto, které níže přikládám.

Průběžné pořadí české výpravy po 10. kole

 

 

Čeští reprezentanti a české reprezentantky na MS mládeže 2013.

 

Ani toto ještě není kompletní česká výprava na letošním MS mládeže!:)

 

Tři oficiální trenéři, zleva: GM Marek Vokáč, IM David Kaňovský a IM Pavel Šimáček

46x 10370x David Kaňovský
Fotogalerie
Komentáře (46) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
Morphynista

Souhlasím. Ono se stačí podívat k sousedům a nezbývá nic jiného než závidět. Na webu slovenského svazu psal prezident Martin Huba o tom, že maďarská vláda podpoří svůj šachový svaz mimořádnou dotací 300 000 000 forintů ( současný kurs je přibližně 100 HUF = 9,25 Kč ) . Šachy se totiž dostaly vedle dalších 15 sportů mezi vybraná olympijská odvětví, která dostanou mimořádnou podporu. Podle slov předsedy maďarského svazu tato zázračně vysoká částka odpovídá přibližně státní dotaci za 10 let. Peníze budou použity hlavně na lepší ocenění špičkových šachistů a rozšiřování výuky na školách. Od září 2013 jsou totiž šachy v učebních osnovách jako volitelný předmět. O situaci v Polsku se mnoho zajímavého dozvíme z rozhovoru s reprezentačním trenérem Krasenkovem http://www.chesspro.ru/interview/krasenkow_interview?PHPSESSID=r7cvgeulbjhsonb3sujph6t2c5 . Ten je k současnému stavu dost kritický - i přesto, že tu roste řada talentů. " Turnajů je málo a nadějní hráči nemají dost příležitostí k hraní se silnými velmistry. Pravda, někteří talenti ( Duda, K.Dragun ) jsou členy tzv. " Wojtaszek - Comarch " týmu. Comarch je firma z oboru výpočetní techniky a sponzoruje hráče, platí trenéry a dodává i počítače. Ale stát se šachovým profesionálem se rozhodne málokdo, za důležitější se považuje dokončit školu a získat vzdělání. Mít šachy jako povolání se netěší nějaké zvláštní úctě a navíc to ani z hlediska financí nemusí být výhodné. "  Je tedy vidět , že v Maďarsku a Polsku jsou daleko před námi, i přes zmiňované problémy. Těžko se pak můžeme srovnávat s Indií, Čínou nebo Ruskem, kde i podle M.Krasenkova se věnují mládeži ještě mnohem víc než v Polsku a talenty tam rostou jako houby po dešti. Z tohoto hlediska hodnotím vystoupení naší mládežnické reprezentace jako solidní výsledek, byť několika zklamáním jsme se nevyhnuli. Škoda posledního kola, zde je na trenérech, aby rozebrali příčiny slabšího výsledku , ale víme, že se snažili a odvedli dobrou práci, takže i jim patří poděkování a yes ...

+0 /-0 | 31.12.2013 03:32

kedvis7

ad Marian64 a noELO: Děkuji za reakci. Přecházím z jedné diskuze pod článkem ke druhé diskuzi u jiného článku. Chápu váš pohled, ale sám se na celou věc snažím dívat (z mého pohledu) snad komplexně. To podstatné jsem už napsal v předchozím příspěvku, ale rád bych dodal, že šachy jsou u nás podporovány mnohem méně než jiné "vyvolené" sporty. Pokud chceme lepší výsledky, tak naši reprezentanti potřebují mít intenzivnější individuální tréninky s trenéry podle své výkonnosti. Předkládám, že zájem by byl (alespoň u několika z nich). I když se poslední dobou ŠSČR snaží, tak těch pár hodin za měsíc je opravdu málo. Navíc vím, že někteří hráči i tuto podporu odmítli. ŠSČR přispívá hodně na individuální tréninky, ale i tak prý rodiče musí přispět nemalou částkou. Při větším počtu hodin by to asi bylo ještě horší. Co s tím? Také by bylo vhodné jim umožnit hrát i uzavřené turnaje s mnohem silnějšími hráči. Omlouvám se pokud se pletu, ale někde jsem četl, že nějaká snaha byla, ale pak na to nebyli peníze. Co tedy vlastně můžeme chtít po našich reprezentantech, když jim neumíme vytvořit podmínky, které nutně potřebují k rozvíjení svých schopností? A možná by se našlo i více talentů, ale rodiče na to nemají peníze. Jen informativně dodávám, že jsem se díval na absolutní špičku v různých kategoriích a nechápu, jak tito hráči studují (hraji mnoho silných turnajů) a kde berou tolik peněz na tak kvalitní turnaje, kterých se účastní. Mám z toho pocit, jako bychom tu hodnotili „amatéry“ s profesionály. A navíc i naší reprezentační trenéři psali, že v podmínkách pro rozvoj šachu se nemůžeme srovnávat s absolutní světovou špičkou. A asi vědí proč. Vždyť i u nás jen jeden uzavřený turnaj přijde reprezentanty (mládež) na  startovném 6000,- Kč. Tedy beru jen to co jsem našel na internetu. A co ostatní výdaje, které tuto částku ještě o dost navýší (ubytování, strava atd.) ? S našimi podmínkami a navíc pro tak maličkou zemi jako je ČR (a její členská základna), je tento výsledek prostě dobrý a dovolím si říci, že i překvapivý. Proto má gratulace a navíc jsem i fanda, který doufá (možná tak jako pan Zmestabileho), že se podmínky zlepší. Talentované hráče máme, ale oni nemají zkušenosti, podmínky a možná ani motivaci. Když totiž uspějí na MČR, tak dostanou medaili, pohár a diplom. Rodiče pak obdrží nabídku (platbu) za účast na MS nebo ME. To je nějaká motivace? Možná nejsem naprosto objektivní, ale já už jsem takový, že méně kritizuji a více povzbuzuji.

+0 /-0 | 31.12.2013 00:48

kedvis7
Vložte obsah
+0 /-0 | 30.12.2013 21:40

Lubino

Suma sumárum, ať čtu jak čtu, vychází mi z toho jen, že šejkové měli na setkání s vedoucími výprav servírovat teplejší večeři o 120 minut dříve. 

+0 /-0 | 30.12.2013 19:56

kedvis7

Pěkný souhrn. To jenom potvrzuje, že ELO není v mládeži až tak vypovídající.

+0 /-0 | 30.12.2013 00:50

bohouš z buše

Děkuji všem účastníkům za zpestření vánoc, trenérům za zzpravodajství, organizátoři si za onliny pochvalu nezaslouží (u nás by to byl skandál).

Před začátkem (podle rozhovorů pro nss.cz)

Pan Šimáček: "Základem je 12 hráčů, většinou přeborníků a přebornic, kteří si svou účast na MS vybojovali... Pro mě osobně bude umístění kohokoliv z našich v první patnáctce příjemným překvapením, .."

Pan Kaňovský: "Pokud bychom získali alespoň jedno umístění v první desítce, budu určitě spokojen. Rovněž by bylo dobré, aby se naše dvě "osmnáctky" pokusili umístit do 16. místa, což znamená důležité body pro MŠMT"

Výsledky Přebornic a Přeborníků ČR (s jedinou výjimkou):

kat. jméno ELO st.č. body poř. Rp

U18 Marikova Jana 2062 30 6.5 20. 2123

U18 Kriebel Tadeas 2363 35 6.5 31. 2388

U16 Rojikova Lenka 1943 38 4.5 91. 1752

U16 Petr Jan (3.MČR) 2151 69 6.0 60. 2130

U14 Kanakova Natalie 1911 24 7.0 16. 1916

U14 Kozusek Daniel 2090 42 7.5 12. 2269

U12 Ambrozova Lucie 0 113 5.0 89. 1492

U12 Nguyen Thai Dai Van 2201 6 7.5 16. 1908

U10 Laurincova Kristyna 1568 33 7.0 25. 1251

U10 Vorisek Jakub 1614 62 5.5 100. 1059

U08 Lhotska Anna 1270 12 6.0 41. 1036

U08 Gnojek Petr 1652 8 5.5 93. 1000

Aktuální žebříčky FIDE - první 100 (pravda, neredukovaná):

ženy: nikdo

juniorky: Karolína Olšárová 30.

muži: David Navara 41. , Viktor Láznička 66.

junioři: Vojtěch Plát 77.

Žebříček federací (podle průměru top10): ženy 24. muži 21.

+0 /-0 | 30.12.2013 00:36

kedvis7

Dobrý večer, lidé o mně říkají, že jsem zdatný ve statistice (trochu můj obor), ale nechci se zde ohánět čísly (natož se tímto chlubit). Tady vůbec nejde o nějaké plusy a nebo mínusy (průměr ani modus apod.), ale jde o to, že ty děti bojovaly ze všech sil se sobě rovnými i silnějšími. A několika z nich se podařilo uspět! Tak tomu je často v individálních sportech. Asi chápete, že je velmi nepravděpodobné, že by všichni naši reprezentanti uspěli tak, že bychom mohli říci, že celá naše výprava byla naprosto úspěšná. Stejně tak se ale nedá říci, že by byla neúspěšná. Podle statistik je to po delší době výraznější úspěch naší reprezentace a proto jsem všem blahopřál. Bez problému vám mohu říci, že ten či onen měl formu i štěstí, stejně jako to, že u jiných to bylo naopak. Při podmínkách, které mají naši reprezentanti i vzhledem k naší členské základně to prostě považuji za úspěch.

+0 /-0 | 29.12.2013 22:10

Ignor

Úspěch....tak pro max.....8 hráčú.....celkově spíš nic moc  vzhledem k počtu našich hráčú i trenérú, někteří hráli pod své možnosti..... snad příště....laugh..

+0 /-0 | 29.12.2013 21:33

ladik

Není komu blahopřát,úspěch vypadá jinak......................

 

+0 /-0 | 29.12.2013 20:58

noELO

ad ZMB: na závěrečné hodnocení jsem zvědav taky, budu se těšit na (nejen) Vaše příspěvky. J,Š.

+0 /-0 | 29.12.2013 20:55

capjar

Po desátém kole to vypadalo pro naše barvy poměrně nadějně, bohužel poslední kolo však přineslo docela propadák. sad

Přesto bych v celkovém hodnocení nesdílel názor Zmestabileho, že to byl celkový neúspěch, spíše jak tu psal elominator, ani úspěch, ale mírný příslib do budoucnosti. Stejně tak souhlasím s hodnocením a názorem Mariana64.   

+0 /-0 | 29.12.2013 18:18

Zmestabileho

Ad noELO: Nerozumím tomu, čím jsem vás zklamal, píšete o stručnosti mého příspěvku... Já ale nemám, co bych k tomu v této chvíli dodával. Co jsem chtěl sdělit, jsem už k danému tématu napsal. Myslím ale, že mě k další reakci k MS mládeže inspiruje až závěrečné hodnocení od hlavního trenéra Kaňovského. Zejména, pokud bude pokračovat jako dosud - a opět se při hodnocení nezmůže navíc, než že posčítá všechny plusy, a potom s jakýmsi číslem 18 bude psát o celkovém úspěchu.

+0 /-0 | 29.12.2013 18:01

noELO

ad ZMB: oslavné příspěvky také nesdílím, ale - vzhledem k tomu, že se Vám podařilo alespoň částečně vyvolat diskusi "ad rem", po které jste volal, je pro mne Váš stručný příspěvek zklamáním. Citát:

28.12.2013 22:18 | kedvis7 Málokdy se odhodlám k "tvrdé kritice", ale podle mě jste člověk, který nikomu nic dobrého nepřeje. Schováváte se za objektivitu, ale ve skutečnosti je to nepřejícnost. Vůbec nechápete, jak to u mládeže chodí a neumíte uznat vlastní omyl. Je mi vás líto, musíte být velmi nešťastný člověk. To jediné vás omlouvá. Přeji vám hodně pokoje,radosti a nový pohled na svět v roce 2014.

Bohužel, teď zase dávám za pravdu autoru citovaného příspěvku. Také přeji vše krásné v novém roce. Jiří Šťastný, Pardubice. 

P.S. Zkuste se také někdy podepsat - já občas píši, řečeno módním výrazem, "kontroverzní" příspěvky, ale celkem si za nimi stojím.

 

 

+0 /-0 | 29.12.2013 17:12

Zmestabileho

Takže suma sumárum: Nebyla to týmová soutěž, ale přesto je na místě hodnotit i výpravu jako celek. Nejobjektivnější kritérium je uhrané ELO, případně srovnání jaké měl hráč nasazení a jakého konečného umístění dosáhl. Toto i s plným vědomím toho, že u těch nejmenších to má své limity. Tohle je ale snad docela známá věc, a vyplynulo to i z naší diskuze níže. Potom není jiného závěru, než že naše účast ze sportovního hlediska skončila jednoznačně neúspěchem. O to více mě překvapili včerejší téměř oslavné příspěvky plné gratulací trenérům, od některých diskutérů.

+0 /-0 | 29.12.2013 16:53

HonzaR

Pokud vím, tohle nebyla týmová soutěž, tak bych taky naši výpravu nehodnotil jako tým. Někteří uspěli, jiní propadli, o týmový výsledek nešlo, pouze o individuální výsledky, tak celkově lze považovat za úspěch, pokud uspěli alespoň někteří. Že asi nemáme na to vyhrávat na světových šampionátech medaile je realita, v jiných zemích (hlavně v Rusku a Asii) jsou šachy mnohem víc podporovány než u nás a lidi se jim věnují mnohem víc a usilovněji, což se taky na výsledcích projevuje.

 

Počítání Ela nesnáším, Elo sice o něčem vypovídá, ale zdaleka to není všechno, zvlášť u mladých může na základě Ela často docházet k omylům. Měl jsem příležitost před časem vidět hrát pár mladých Rusů, a hráli rozhodně na víc, než na kolik by je šlo tipovat podle Ela. Já sám jsem zase loni připsal 45 bodů v městském přeboru za 6 mizerných partií, kde soupeři ve vyhraných pozicích udělali hrubky z únavy, tím pádem mi Elo vyskočilo nahoru, i když výkonnostně jsem šel dolů. Spíš než Elo bych možná víc sledoval partie a teprve potom vynášel soudy, naši mladí dost možná narazili na soupeře mnohem silnější než jejich nízké Elo vypovídalo.

+0 /-0 | 29.12.2013 16:22

noELO

marian 64: taky bych si ty výsledky představoval lepší, v podstatě také souhlasím spíše s názory pana ZMB než s názory sympatického diskutéra pana "kedvis7". Zejména počítání celkových výsledků výpravy plus nebo minus xy mi přijde dost mimo. Ale část účastníků tvořili "turisté", kteří si o svém umístění určitě nedělali iluze, prostě jim rodiče zaplatili hezký exotický rodinný zájezd, kde si mohli zahrát a případně překvapit. Kdyby některá z mých vnuček měla sklon hrát šachy, neváhal bych udělat totéž. 

K Vlašimi mám určité sympatie, tak jen poznamenám, že nejméně jedna "osoba" odtud by šanci měla, jen tenhle turnaj vynechala.

+0 /-0 | 29.12.2013 16:08

strelec

re obecně RATING: to lze u nižších věkových kategorií ( do 12, možná 14 let) brát pouze jako jeden z ukazatelů celkového hodnocení. Čím nižší věková kategorie, tím menší to má váhu. A tak je to i v ostatních sportech, byť šachy mají ten ratingový systém asi lepší než jinde.

+0 /-0 | 29.12.2013 15:51

marian64

no ELO: Máte pravdu. U hráčů bez ELO nebo u hráčů, kteří většinu partií odehráli s neelisty se to posuzuje hůře. Kristýnka Laurincová mě příjemně překvapila. Naopak u hráčů s ELO je zisk či ztráta ELO jedno z objektivnějších kritérií úspěchu či neúspěchu. Pokud někdo nastupuje do turnaje s nasazením např. 30, skončí 40. a ztratí cca 15-30 ELO bodů, tak to za úspěch na rozdíl od ... nepovažuji.

+0 /-0 | 29.12.2013 15:33

noELO

ad marian 64: ono někdy povrchní mechanické srovnávání může vést k nesprávným závěrům, zejména u nižších kategorií, kde hrají děti, které jsou stejně jako já sám "noELO". Tím se chci zastat např. slečny Kristýny Laurincové - vůbec tu dívenku neznám, aby bylo jasno - má rating 1568, dle tabulky Rp 1251, přitom uhrála 7/11, ELO 16. To není minus.

Vůbec, pomocná hodnocení zejména ve švýcarech jsou někdy podivná. S překvapením jsem zjistil, že podle Results vyhrál ten A-turnaj v Al-Ainu Ind Gupta, protože hlavní pomocné hodnocení byl ten (dle mého názoru idiotský) větší počet proher, chceme-li, tedy výher. Jenže ta výhra navíc byla kontumační, měl hrát černými s favoritem Džobavou. To je trochu skandál, zejména, jde-li o peníze za první cenu.

Jinak se asi, přinejmenším u mládeže, "světový duch" přesunuje do Asie, jako ostatně možná ve všem. Ostatně tam ta hra původně vznikla, tak proč ne - jen snad, pokud se vítěz osmiletých pan Praggnanandhaa stane časem mistrem světa a dožiji se toho, asi si nebudu schopen zapamatovat jeho jméno.

 

+0 /-0 | 29.12.2013 15:24

marian64

Ani Kožúšek ani Maříková (dva naši nejúspěšnější) nemají nic společného ani s F-M ani s Vlašimí. Úspěch se nepoměřuje jen získanými medailemi nebo umístěním do X.místa. Ani nesouvisí s počtem zúčastněných států nebo hráčů. Podle mě je úspěšný ten, kdo má lepší výsledek než přepokládané umístění, případně získá nějaké ELO body. Nevím podle čeho posuzuje úspěch ....  A už vůbec nechápu zmínky o tradicích a o ochotě mladých pracovat. To by snad opravdu v diskuzi o MS nemělo co dělat. Pindat umí opravdu každý.

+0 /-0 | 29.12.2013 14:50

...

Zajímal by mě názor těch, kteří považují tento výsledek spíše za neúspěch. Co byste chtěli? Jaká umístění byste považovali za úspěch? 3 medaile? 5 lidí do 5. místa? Uvědomte si, že se účastnilo cca 120 států a kategorií bylo 12.V každé z nich 100- 200 hráčů.  Navíc jde o MS, kde hrají nejlepší hráči světa. Uvědomme si, že jsme malý stát kde šachy nemají takovou tradici jako třeba v zemích bývalé SSSR. Navíc stále klesá ochota mladých pracovat, konkurence ostatních sportů je obrovská.

Pindat umí každý, prospěšnější by bylo ocenit práci těch, kteří pro šachy něco dělají. Třeba ve Frýdku-Místku, Vlašimi a těch, kteří stojí za úspěchy z tohoto MS.

+0 /-0 | 29.12.2013 14:33

marian64

Málokdy souhlasím s názory ZMB, ale tentokrát je pravda spíše na jeho straně. Co je to úspěch a co neúspěch? Měřit se dá získanými medailemi, umístěními do 10. či 20.místa, ziskem ELO, vypočteným výkonem, atd. Když jsem se dnes podíval na vypočtené výkony našich hráčů a hráček, tak jen 6 z 23 má výkon vyšší než jejich dosavadní ELO. Lze to považovat za úspěch? Asi ne. To ale nijak nesnižuje výkony některých našich úspěšnějších reprezentantů - Kožúšek vynikající, Maříková a Marek výborní, Kriebel, Petr, Kopcová, Ambrožová, Kaňáková - jakž takž, ostatní bohužel mínus. Tolik řeč čísel. Nic to ale nevypovídá o jejich úsilí a snaze a o přípravě s trenéry. 

+0 /-0 | 29.12.2013 14:07

Morphynista

Jedno mistrovství skončilo, je čas se pomalu začít připravovat na další. FIDE opět potěšila milovníky exotiky a cest do vzdálených zemí a určila jako pořadatele Durban ( Jihoafrická republika) . http://www.afrikaweb.cz/jar-jihoafricka-republika/afrika_durban.htm . Hrát se bude v termínu 18. - 30. září 2014.

+0 /-0 | 29.12.2013 13:58

ELOminator

Ale pokud se máme bavit o meritu věci tak za pronikavý úspěch bych to neoznačil. Spíš za mírný příslib.

+0 /-0 | 29.12.2013 13:46

ELOminator

Jo, stejnou techniku používal náš češtinář. Nadhodil nějaké radikální stanovisko a diskuze mohla začít. Vždycky jsem si řílkal kam na ty názory chodí, než jsem ho prokouknul wink

+0 /-0 | 29.12.2013 13:26

...

Lubino. Z tebe by mohl být detektiv!

+0 /-0 | 29.12.2013 13:18

strelec

re PB a Lubino: škoda jen, že Lubinova poslední věta tady platí opačněcheeky

+0 /-0 | 29.12.2013 11:58

Petr Boleslav

Lubino: tak to je mazec! Nečekal jsem, že to někdo prokoukne.

+0 /-0 | 29.12.2013 11:39

Lubino

Všem, kdo kritizují Zmb. Zmb tak píše záměrně, jeho články jsou takové, provokativní a kontroverzní. Píše tak, aby probudil diskutovanost na serveru nss. Všimněte si kam napíše tam se diskutuje. Jedna konspirační teorie hovoří dokonce o tom že je placen redakcí nss.cz. Je jako falešný vrchní z filmu Vrchní prchni. Taky byli rádi, že ho maj, jelikož pozvedával uroveň pohostinství. 

+0 /-0 | 29.12.2013 10:56

Zmestabileho
Děkuji všem o váš zájem o mě, je to milé. Pokud byste se přesto aspoň někteří dokázali odpoutat od obdivu k mé osobě, mohli bychom se třeba ještě vrátit k původnímu tématu článku, a napsat si třeba ještě něco i o něm.
+0 /-0 | 29.12.2013 10:36

Zdeněk Janda

ad střelec - slovy klasika : je to marné,je to marné,je to.....marné. On se nějaký trouba vždycky chytne enlightened...

+0 /-0 | 29.12.2013 10:03

pawel

kedvis7: Zmestabílého chtěl tím jenom řící, že naši mladí reprezentanti jsou tak slabí jako Ánand.

+0 /-0 | 29.12.2013 10:02

strelec

re kedvis7: obávám se, že je vaše snaha úplně zbytečná. Nečíst, nereagovat=ušetřit si spoustu časusmiley 

+0 /-0 | 29.12.2013 09:32

Homunkulus

kedvis7: yes

Úspěšní reprezentanti: yes heart

+0 /-0 | 29.12.2013 02:08

kedvis7

Nechci vám ubližovat, ale prosím o zamyšlení. Pokud jste toho schopen. Nevolím pohodlnější cestu (primitivní dehonastace), ale pouze reaguji na váš způsob komunikace. Mohu s vámi soupeřit, ale proč bych to dělal? Až uvidím to, že uznáte chybu (stačí jen částečně - zvládnete to), tak náš rozhovor bude na úplně jiné úrovni. Já jsem ochoten uznat i i vaší pravdu (pokud ji obhájíte).

+0 /-0 | 29.12.2013 01:48

Ester

Ad Zmestabileho: Každý, kdo čte vaše řádky velmi dobře ví, kdo jste zač, rád útočíte na druhé a souhlasím s kedvisem7. Chtěla bych vás vidět hrát šachy, mám z vás pocit, že jste všechno viděl a všude byl dvakrát :) Realita však bude jinde, že?

+0 /-0 | 28.12.2013 23:24

kedvis7

Ani vy neznáte mě. Osobně proti Vám nic nemám, ale občas ulítnete...smiley Vzhledem k podmínkám našich reprezentantů hodnotím současné MS jako úspěch. Jen se na to pořádně podívejte a uvídíte, že je to velký úspěch.Naši reprezentanti chodí do školy a jejich trenéři jsou často jen nadšenci....rozumíte mi?

+0 /-0 | 28.12.2013 23:10

Zmestabileho
Ad kedvis7: To vy se nyní schováváte - za kritiku mojí osoby, i když o mě zde vůbec neběží, a navíc mě vůbec neznáte. Zvolil jste si jen pohodlnější cestu - na místo argumentace k tématu, označit kritika za nepřejícného člověka. Chybu byste měl uznat Vy - když posíláte gratulace trenérům ke sportovnímu neúspěchu.
+0 /-0 | 28.12.2013 22:56

kedvis7

Málokdy se odhodlám k "tvrdé kritice", ale podle mě jste člověk, který nikomu nic dobrého nepřeje. Schováváte se za objektivitu, ale ve skutečnosti je to nepřejícnost. Vůbec nechápete, jak to u mládeže chodí a neumíte uznat vlastní omyl. Je mi vás líto, musíte být velmi nešťastný člověk. To jediné vás omlouvá. Přeji vám hodně pokoje,radosti a nový pohled na svět v roce 2014

+0 /-0 | 28.12.2013 22:18

Zmestabileho
Ad kedvis7: Píšete, že řada hráčů zahrála velmi dobře, často nad svůj rating. Nevím, kde jste tohle vzal, ale nad svůj rating zahrálo tak 5 hráčů, takže asi tak pětina z celkového počtu našich reprezentantů. Určitě také většina našich dětí skončila na horším místě, než byly ve svých kategoriích nasazeni. Takže jednoznačně sportovní neúspěch - a nechápu, proč posíláte gratulace trenérům a všem zúčastněným. Gratulovat není opravdu k čemu.
+0 /-0 | 28.12.2013 21:56

Johny the Scar
+0 /-0 | 28.12.2013 19:48

kedvis7

Nejdříve gratuluji všem našim reprezentantům i jejich trenérům yes

Re: Technická poznámka. Např. V H14 dostat v předposledním kole hráče cca 2400 a pak v posledním kole 2300 (stříbrného medailistu ze současného ME), tak to nejsou moc ideální podmínky na útok na desítku. Po devíti kolech to bylo dokonce 4. místo. Vždycky je potřeba, aby se k vynikajícímu výsledku sešlo více věcí najednou (forma, zdraví, štěstí). Ta desítka nebo i dvacítka byla taková ruleta (záleželo dost na losu). Hlavním kritériem byl počet výher, ale určitě by bylo zajímavé se podívat i na buchholz.. Podle mě většina našich reprezentantů hrála velmi dobře (často nad svůj rating) a mají můj obdiv. Těžko říci co by bylo kdyby bylo... smiley Důležité bylo nasbírat cenné zkušenosti a pokusit se o dobrý výsledek. Myslím, že naši hráči to dokázali a získali mnoho cenných zkušeností (např. to, že můžou dobře hrát s kýmkoliv i z TOP špičky MS). Navíc spousta soupeřů (podle turnajů na FIDE) snad ani nechodí do školy laugh

+0 /-0 | 28.12.2013 19:07

Pavel Ch

Tak nakonec po remíze se Španělem 2300 náš nejlepší v H14 Kožúšek Dan 12.

Na medaili ani desítku to prostě v současné chvíli nejspíš není.

Od roku 2007 asi nejlepší výkon našich, 4 umístění do dvacítky není v této chvíli vůbec špatné. Plus osmnáct také více jak šest nebylo, to také slušné. Ikdyž tomuto hodnocení tolik nepřikládám na významu (s radikálním zvýšením počtu hráčů v MS roste počet i těch se kterými bodovat lze). Ale přesto plus18 vysoko nad průměrem loňských let.

Slušný turnaj odehrál Tadeáš v H18, ale, si myslím, jakmile se dostal výše, prostě ve světě jsou přes veškerou jeho snahu (zatím) v absolutní špičce lepší nebo zde dokázali úspěšněji zahrát.

Poděkování trenérům v místě a hráčům, podpoře rodičů mladých reprezentantů. V současných našich podmínkách odvedli maximum a předvedli velmi slušný výsledekyes .

---

Chceme-li být do budoucna konkurenceschopní světu (vyšší umístění a hlavně přechod do dorostu, juniorů - předpoklad základu repre dospělých), muselo by toho hodně změnit. Od TMK (TMK pro mládež - práce s talenty, trenéry), přes spolupráci trenérů (vzdělávání, semináře) až po pevnější vůli talentů k pravidelnému tréninku.

Ale to by bylo na jiný článek...

+0 /-0 | 28.12.2013 18:35

ibmcz
U12 Boys Aram Hakobyan is World champion http://www.youtube.com/watch?v=EhCA7boCN4w
+0 /-0 | 28.12.2013 13:37

Morphynista

O různých zábavných příhodách, které se staly na party u šejka, píše i vedoucí slovenské delegace M.Roháček http://chess.sk/index.php?str=spravodajstvo&od=0&detail=1397 Mimo jiné se dočteme, že při rozdávání dárků šejk správně označil naši delegaci jako " Czech republic ", ale místo Slovenska se ozvalo " Czechoslovakia surprise " . V tom případě by si vlastně David mohl jít pro plaketu podruhé, ale nakonec ji nechal panu Roháčkovi smiley. Na předávání dárku asi nebude dobře vzpomínat jeden z rusky mluvících vedoucích, který nedával pozor, uklouzl a spadl i s trofejí do bazénu...

.

+0 /-0 | 28.12.2013 09:57

Playboy

Největší zklamání s nadějí na slušné umístnění je bezesporu U12, naprostý propad! ...  Být rozhodčími,  tak nejspíše zkontroluji v kategorii U14 hráče Li Di, jelikož podle některých místních znalců není přeci možné porážet hráče výrazně silnější, natož o 300 a více elo!enlightened

+0 /-0 | 28.12.2013 09:17