Deja-vu? Nikoliv, znovu 2:2 u obou našich týmů

27.10.2009 13:51 | XVII. Mistrovství Evropy družstev

Skoro jako přes kopírák dopadlo pro českou reprezentaci páté kolo: opět si obě naše družstva připsala bod za celkovou remízu. U žen včera nebyl zaznamenán jediný rezultativní výsledek, naopak u mužů musel po kapitulaci Zbyňka Hrá...

Skoro jako přes kopírák dopadlo pro českou reprezentaci páté kolo: opět si obě naše družstva připsala bod za celkovou remízu. U žen včera nebyl zaznamenán jediný rezultativní výsledek, naopak u mužů musel po kapitulaci Zbyňka Hráčka korigovat nepříznivý stav zápasu David Navara. Za odměnu si dnes zahraje s aktuální světovou jedničkou Veselinem Topalovem (viz foto), neboť se náš reprezentační výběr utká právě s Bulharskem, a to na šestém stole, který živě můžete sledovat zde. Naše ženy změří tentokrát síly se sedmými nasazenými Němkami.

V. kolo

Muži

Láznička rozehrál na dvojce bílými úplně stejnou variantu jako v předchozím kole, záhy však vznikla poněkud jiná pozice (černý tentokrát nebyl chamtivý a na pěšce d4 si nechal zajít chuť). Viktor spotřeboval v zahájení příliš mnoho času, a tak raději již ve 14. tahu nabídl remízu, kterou černý akceptoval. Babula vyšel na čtyřce bílými ze zahájení také dobře, pak ovšem ztratil nit a pozice se mu postupně začala zcela rozpadat. Naštěstí nehodil flintu do žita, kladl soupeři maximální odpor a ten nakonec chyboval, což umožnilo Vlastovi vynutit věčný šach. U Hráčka to po zahájení také vypadalo dobře, jenomže ke slovu se přihlásili bílí pěšci, kteří zcela zabrali královské křídlo. V těžké pozici a silné časové tísni Zbyněk neodolal jejich náporu a musel kapitulovat. Navara rozehrál černými tak trochu netradičně pircovu obranu (i když v poslední době ji úspěšně vyzkoušel již několikrát), v časové tísni se odvážně vydal svým králem dopředu, neboť už bylo jasné, že musí hrát na výhru. Hned po časové tísni i v této partii náš soupeř chyboval, načež David přesnými tahy vybojoval konečnou remízu 2:2.

Výsledky - 5. kolo

Muži

Holandsko 2-2 Česká republika
GM Jan Smeets (2642) 0-1 GM David Navara (2692)
GM Daniel Stellwagen (2630) 0,5-0,5 GM Viktor Láznička (2634)
GM Erwin lAmi (2606) 1-0 GM Zbyněk Hráček (2606)
GM Jan Werle (2563) 0,5-0,5 GM Vlastimil Babula (2569)

Ženy

Řecko 2-2 Česká republika
IM Yelena Dembo (2482) 0,5-0,5 IM Jana Jacková (2393)
WGM Anna-Maria Botsari (2286) 0,5-0,5 WGM Kateřina Němcová (2258)
WIM Ekaterini Fakhiridou (2253) 0,5-0,5 WGM Eva Kulovaná (2287)
WIM Alexandra Stiri (2198) 0,5-0,5 WIM Kateřina Čedíková (2214)

Komentované partie

Smeets,Jan (2642) - Navara,David (2692)
17th European Team Championship - Novi Sad/Serbia (5), 26.10.2009

41.Sf5? Je zajímavé, že hned v prvním tahu se bílý dopouští možná rozhodující chyby, nechat si dobrovolně svázat střelce je zvláštní rozhodnutí. Nicméně otázkou zůstává, co měl hrát jiného. Přechod do střelcovky 41.Vxf8 se jistě nabízí, avšak jaká je koncovka po 41...Sxf8 42.Sb7 Sh6+ 43.Ke2 Kxc3 44.Sxa6 Kb3 45.Kd1 Kxb4 opravdu netuším. Vsadil bych spíše na to, že ji bílý udrží, ale ruku do ohně za to nedám...:) Nicméně například po 41.Vb1+ Ka2 42.b5 axb5 43.Vxb5 Vf2+ 44.Ke3= se bílý asi nemá čeho obávat. Zaváhání bílého David využije skutečně učebnicově: 41...Se7 S jasnou hrozbou Sg5. 42.Vb1+ Ka2 43.Vf1

43...Vf6! Klíčový tah celé pozice! Okamžité 43...e4? totiž nešlo pro 44.Se6! Vxf1 45.Sxc4+ Kb2 46.Sxf1 Sg5+ 47.Kd1 Kxc3 48.Sxa6= 44.Kc2 e4! A opět jediný tah vedoucí k výhodě, jinak by bílý zahrál Vf3! Nyní je bílý ve své podstatě v nevýhodě tahu. 45.Kd2 Kb2 46.Ke3 Kxc3 47.Kxe4 Sxb4-+

I přes přítomnost různobarevných střelců stojí černý na výhru, černé pěšce nelze rozumně zastavit. 48.Ke5 Vc6 49.Se4 Vc5+ 50.Sd5 a5 51.Ke4 Kb2 52.Vf2+ Kb3 53.Vf3+ Sc3
0-1

Babula,Vlastimil (2569) - Werle,Jan (2563)
17th European Team Championship - Novi Sad/Serbia (5), 26.10.2009

Ze zahánení vyšel bílý s malou převahou, dvojice střelců by při otevření pozice měla hrát důležitou roli. 16.Jf1 Nicméně tento tah se Vlastovi asi úplně nepovedl, z pole f1 bílý jezdec nemá moc zajímavou perspektivu. 16.a4!?; 16.Jb3!? 16...Ja5 17.Jd2 Smutné přiznání chyby, okamžité 17.Sa2 se asi nelíbilo pro 17...c4~~ 17...Sh5 To je dobrý tah, oslabení král. křídla se bílému rozhodně nehodí. 18.g4 Sg6 19.Sa2 h5

Černý správně co nejrychleji využívá oslabení pěšcového krytu bílého krále. 20.Kh1!? Originální myšlenka, když už máme g4, proč nevyužít g-sloupec k aktivním operacím. 20.g5 Jd5~~ 20...Dc8 21.Vg1 hxg4 22.Vg3 Nevím, jestli do této pozice Vlasta směřoval, je možné, že chtěl hrát 22.hxg4, ale přehlédl 22...Sh5! a střelce nelze brát pro mat na h3. 22...cxd4 23.cxd4 Dc2 Velmi nepříjemný výpad černé dámy! 24.Vb1 Rybí 24.Sc1 je vyloženě ohavné. 24...Vd6! Šestá řada je pro černou věž jako stvořená, hrozbu Vb6 je navíc třeba respektovat. 25.Vgg1 Sh5

26.d5!? Vlasta si byl dobře vědom toho, že jeho pozice je špatná, proto se vrhá vstříc divokým zápletkám, ve kterých se při nedostatku času dají dělat chyby jako na bězícím pásu. 26...g3 27.De1 Sf3+ 28.Jxf3 gxf2-+

Černý získává materiál a objektivně stojí na výhru, ale hrajte si to s pár minutami (možná ani to ne) na hodinách! 29.Db4 fxg1D+ Ještě silnější bylo okamžité 29...exf3!-+, bílá věž de facto stejně nemá kam utéct. 30.Vxg1 exf3? A toto už je přímo chyba, která nám v tomto zápase přinesla veledůležitou remízu. Zorientovat se v takovéto nesmírně komplikované pozici je téměř nadlidský úkol, naštěstí pro nás ho nizozemský reprezentant nezvládl. Objektivně bylo asi nejlepší zjednodušit pozici po 30...Vb6! 31.Sxf6 (31.Dxb6 axb6 32.Sxf6 g6 bohužel nic není) 31...Vxf6-+ 31.Sb1!

Díky tomuto tempu má bílý zničehonic velmi silný útok na černého krále, dva bílí střelci mají teď kolty proklatě nízko! 31...Df2 I po 31...Dc8 by vznikly naprosto nepřehledné pozice, např. 32.Sh7+! Kxh7 33.Dh4+ Kg8 34.Dh6 Dxh3+ (34...g6 35.Vxg6+ fxg6 36.Dxg6+=) 35.Dxh3 f2 36.Vxg7+! Kxg7 37.Dg4+ Kh6 38.Df4+ Kg6 39.Kg2 Je8 40.Se5~~ a čert aby se v tom vyznal! Možná nejsilnější bylo 31...Dg2+!? 32.Vxg2 fxg2+ 33.Kxg2 Vb6 34.Dd4 Jc4 35.Sc3~~ 32.Vxg7+! Nejjednodušší cesta k remíze. 32...Kxg7 33.Dg4+ Kh6 34.Df4+ Kh5 35.Df5+ Kh6 36.Df4+ Kh5 37.Df5+
1/2-1/2

Ženy

V soutěži žen bylo 5. kolo nezvykle střízlivé, řada družstev si lámání turnaje vybraja jako volný den. Mnoho se neudálo ani v našem zápase s Řeckem, Jana Jacková sice měla pěšce více, ale aktivita bílé to plně kompenzuje. Proto jsem své komentátorské zájmy obrátil na partii, která patřila v soutězi mužů k nejsledovanějším.

Bacrot,Etienne - Aronian,Levon
17.ETCC 2009 Novi Sad, Serbia (5.3), 26.10.2009
(Komentuje Marek Vokáč)

1.d4 d5 2.c4 c6 3.Jf3 Jf6 4.Jc3 e6 5.Sg5 h6 6.Sh4 dxc4 7.e4 g5 8.Sg3 b5 9.Se2 Sb7 10.0-0 Jbd7 11.Je5 Sg7 12.Jxd7 Jxd7 13.Sd6 a6 14.a4 e5 15.Sg4 [15.d5 c5 16.b4 je alternativní linie, ale bílý by asi měl mít zájem spíš na otevření centra.] 15...exd4 16.e5 c5

po 24...Df6

17.f4N Novinka ve dnes dosti popuární variantě. Aronian se jiz utkal s tahem 17.Ve1, dlouho kopíroval Anandovu rapid partii s Radjabovem: 17...Jxe5 18.Sxe5 0-0 19.Sxg7 Kxg7 20.Je2 f5 21.Sh5 f4 22.b4 cxb3 23.Dxb3 Dd5 24.Dh3 Sc8, pak však narazil na novinku 25.Jc3!? dxc3 26.Dxc3+ Dd4 27.Df3 Va7 28.axb5 Df6 29.Da3 a posléze prohrál dlouhou vězovku, Kramnik - Aronian, Corus Wijk aan Zee 2008. Docela nepříjemné zkušennosti zatím černí udělali s tahem 17.Sf3!?, počítače to ale zahrály 17...Jxe5 18.Sxb7 Dxd6 19.Sxa8 0-0 a černý má dost zajímavou kompenzaci za vězku, Deep Junior - Deep Fritz, Computer Challenge 2007. 17...dxc3 18.bxc3 Sf8 Az nad tímto tahem se černý řádně zamyslel. Lakotný počítačový tah 18...Jf8?! jistě bílý v přípravě pečlivě zkoumal (19.f5! s kompenzací). Aronian si vybral "lidský"tah, Sd6 je pochopitelně protivný. 19.De2 Do Bacrotovy přípravy nevidíme, tohle ale dlouho není favorit mé Rybky. Jenze počítačové nápady nejsou nijak valné: 19.e6 Jf6 20.Se5 Dxd1 21.Sxd1 sice černému sebere na f6 figuru, ale 21...Vg8! 22.Sxf6 gxf4 23.Sf3 Sxf3 24.Vxf3 b4=/+ rozhodně není hra bílými na výhru. 19.fxg5 Sxd6 20.exd6 0-0 21.gxh6 Je5=/+ také vypadá černými vcelku obranyschopně. Bílý volí metodu "já se budu vyvíjet, a ty se braň". 19...Sxd6?! Můzete si sami vyzkoušet, jak byste se bránili, metoda bílého je hodně nepříjemná. Mě se tedy tah černého moc nelíbí, potenciál otevření sloupce f nečiní z pole f8 místo pro klidný zivot. Počítač favorizuje 19...Jb6, to není zrovna moc lidský tah. Prověříme, jestli si černý skutečně můze dovolit akci bílého tak ignorovat. Ačkoliv svým hodnocením "téměř rovina" vlastně potvrzuje, ze kompenzace bílého je značná. 20.fxg5 (Po "lidsku" je nejvíce pokračování 20.Vad1 Se7!? 21.Sh5 0-0 22.fxg5 Kh8 23.Dg4=, to hodnotí jako zcela rovné. Já mu sice taková hodnocení podobných pozic zásadně nevěřím, ale není čas čekat, jestli třeba zítra na pozici názor nezmění. V kazdém případě jsem si vyzkoušel, ze dát mu v takových chvílích mat jako doklad lidské převahy se mi daří jen zřídka.) 20...Dxg5 21.Vf5 Dg7 22.Vaf1 Sd5! 23.Sf3 (23.Vxf7!? Sxf7 24.Vxf7 Dxf7 25.Sh5 Dxh5 26.Dxh5+ Kd8=) 23...0-0-0 24.Sxd5 Sxd6 25.Sb7+ Kb8=, tohle bych mu i docela věřil. 19...Se7 20.Vad1 Jb6 přejde do výše zkoumané varianty, další moznost černého 19...Sc6?! 20.fxg5 hxg5 21.Df2 f6 (21...Vh7 22.Df5 Vg7 23.Sh5!+-) 22.Df5!+/- si stroj záhy vyvrátí sám. 20.exd6+ Kf8 21.fxg5 hxg5 Mozná jde 21...Vh7, ale dost bych se divil, kdyby to byla lepší obrana. 22.Se6 Vh7 Moznost 22...Jf6 23.Vxf6! Dxf6 24.Vf1 Dg6 25.Vxf7+ Dxf7 26.Sxf7 Kxf7 27.De7++/- jsem zavrhl uz při onlinu, s takovým králem černý tezko koncovku ubrání. 23.Dc2! Otevřené dráhy na černého krále vypadají velmi nebezpečně.

po 22.Dc2!

23...Kg8? Černý zde myslím vyčerpal poslední zbytek času, rozhodl se ale chybně. Obranu by mělo drzet 23...Vg7! 24.Df5 (24.Sxf7!? Vxf7 25.Dh7 Vf4 26.h4! také není bez jedu.) 24...Jf6, černý vrátí materiál, ale dojde po 25.Dxf6 Dxf6 26.Vxf6 Vd8 27.Vaf1 Vxd6!= do remízové vězovky. 24.Vxf7 Vxf7 25.Vf1 Jf8 Záchrana uz není. Ani 25...Je5 nestačí pro 26.Vxf7! Jxf7 27.Dg6+ Kh8 a přesné 28.Dh5+! Kg7 29.Dxf7+ Kh8 (29...Kh6 30.Sf5 Dg8 31.Df6+ Kh5 32.g4+ Kh4 33.Dh6#) 30.Sf5! vede k matu, třeba 30...Dg8 31.Dh5+ Kg7 32.Dxg5+ Kh8 (32...Kf7 33.De7#) 33.Dh6+ Dh7 34.Dxh7#. 26.Df5+- Jxe6 27.Dxf7+ Kh8 28.Vf6 V tom je problém, černý musí mat bránit obětí dámy, jenze bílému zůstane ještě volný pěšec. 28...Dxf6 29.Dxf6+ Jg7 30.d7 b4 31.cxb4 cxb4 32.d8D+ Vxd8 33.Dxd8+ Kh7 34.Db6 Se4 35.Dxb4 Sd3 36.Da5
1-0

Partie k přehrání

Odkazy

XVII. Mistrovství Evropy družstev
Výsledky - MUŽI
Výsledky - ŽENY
275x 1149x David Kaňovský
Fotogalerie
Komentáře (275) Aktualizovat
29.10.2009 22:55 | Autor neznámý

Hezka Bacrotova partie. Jen co mel zalubem po 17..gf4? ATN! (Aliccina teoreticka novinka)  

-18.Sf3 Jxe5 19.Sb7 Dd6 20.Je4 Dc7

- 18.De2 a krome vseho ostatniho, jak je na tom 18..h5!? 

 

 

28.10.2009 13:24 | Autor neznámý

Mylslím že u žen se hraje ještě o nějaké ty IM normy.

28.10.2009 12:09 | Autor neznámý

Jinak dneska u žen od obou týmů zajímavá strategie. Jsem zvědav, komu vyjde lépe. Zdá se, že Francouzky nás poněkud podceňují, naše hráčky naopak ve světle jejich strategie vypadají tak trochu předem smířené s porážkou. Já bych na místě kapitána nechal odpočívat raději Soňu Pertlovou, z těch jejích výkonů bych byl zralý na infarkt. Je možné, že Jana si po několika náročných partiích vyžádala (rozhodně zasloužený) odpočinek a kapitán (po reálném zvážení vyhlídek) jí vyhověl - to možná ještě nevěděl, že i Francouzky nechají sedět Sebagovou a naše vyhlídky tím pádem stouply.  

28.10.2009 11:58 | Autor neznámý

U mužů bude záležet na drobnostech, jak se podaří příprava, kdy začnou časovky, možná i nějaké to přehlédnutí. Čtyři remízy si umím představit, ale u 2.-4. desky by to bylo jako záchrana z horších pozic. Kdyby to byla těsná prohra, taky bych nebyl zklamaný.

U žen asi kapitán počítal s prohrou, když nechá odpočívat první desku, nebo to je geniální tah? Uvidíme. Odpočinek pro Janu je jistě zasloužený, na druhou stranu třeba u Azerů hrají tři hráči už sedmý zápas v řadě a vydrží to.

28.10.2009 11:56 | Autor neznámý

Koukal jsem taky na Francouzky, záhadou je mí výsledek u Milliet. Závěrečná pozice je zcela vyrovnaná, není důvod, proč by černá měla prohrát. Že by překročení času? Nebo zazvonil mobil? Nebo chybí kus partie?

28.10.2009 11:39 | Autor neznámý

Koukal jsem na včerejší partie našich žen. Zatímco u Evy ´normální´ průběh, kdy po slabém 23.a 25.tahu bílé získala Eva zdravého pěšce, kterého bez větších komplikací uplatnila k výhře, tak u Soni opět ´komedie plná omylů´ . Že černá (zřejmě v časové tísni) nezahrála 39...Dd1+ nebo 39...h6 či o tah později 40...h5, lze pochopit, ale že už s dostatkem času nenašla záchranu po 41...h5 (místo 41...Dd2+), kdy bílá nemá po 42.Jxh5+ Vxh5 43.Df6+ Kh6 nic než věčný šach, nad tím lze jen nevěřícně kroutit hlavou.  No, Soňa si vynahradila hrubku ze 4.kola - jednou holt dole, podruhé nahoře. 

28.10.2009 11:14 | Autor neznámý

plzenak: jo

28.10.2009 11:03 | Autor neznámý

Navara a Hráček mají bílé?

28.10.2009 10:38 | Autor neznámý

 A u holek obě jedničky! 

28.10.2009 10:29 | Autor neznámý

To bylo myšleno na mužský zápas CZE - UKR.

28.10.2009 10:29 | Autor neznámý

Tak u obou týmů pauzíruje 4. deska. Vidím to na 4 remízy.

28.10.2009 09:56 | Autor neznámý

 gratulace, uvidíme co dál

28.10.2009 01:38 | Autor neznámý

Gratuluju Evě, Soně a Viktorovi ke skvělým výhrám a všem našim reprezentantům držím moc a moc palce v odpoledních bojích!  

27.10.2009 23:35 | Autor neznámý

  Tak si znovu,  pro velký úspěch, zatipuji. Muži: Oba v základu 1.-4. a byť Ukrajinci "remízy neznáju", tak zápas dopadne 4 remízami (nejsem takový optimista jako včera). Ale zápas bude bojovný, bude se na co dívat. Ženy nezmění sestavu 1.-4., Francouzky vynechají Collas. Šance bude, že Jana Jacková porazí další 2500+ a další naše hráčky urobí 2 až 3 remízy.  do toho ! Zdravím z Harrachova, kde zítra od 15.h. hrajeme blicák

27.10.2009 22:31 | Autor neznámý

 Tak zde bych si dovolil nesouhlasit - Francie u holek mi přijde naopak naprosto nehratelná. Sebag je sice z formy a Jane Jackie by ji mohla říznout, ale to je asi tak vše. Můj odhad výsledku 1-3. Ukrajina u kluků je zajímavější - bez Chuckyho je ten jejich tým takový nijaký a myslím, že by naši mohli na prvních dvou deskách překvapit...ale stejně to projedeme 1,5-2,5. Bohužel na posledních dvouch šachovnicích se s těmito týmy nemůžeme měřit.

27.10.2009 22:10 | Autor neznámý

Ukrajina i Francie jsou hratelné. Zbyněk Hráček má s Drozdovským nevyřízené účty z extraligy ;) Pak se uvidí, jak dopadne los posledních dvou kol. Možná chtěl pan Janda říct, že o zápase rozhodla hrubka Čeparinova. Myslím, že Robertovi se za stavu 2:1 hrálo líp než za vyrovnaného stavu, neřkuli kdybychom prohrávali. Dívky hrají výborně, všechny nad svůj rating!

27.10.2009 21:55 | Autor neznámý

Pane Janda, opet nemohu souhlasit. u Viktora nejde o stesti

27.10.2009 21:50 | Autor neznámý

Jak je ta štěstěna vrtkavá , Viktor , po 2.kole málem zatracovaný, je teď oslavovaný , jeho partie zcela otočila zápas, Viktorova serie po kontumaci je obdivuhodná,Jen tak dále...Zítra to David nebude mít na 1.šachovnici jednoduché , Eljanov má velmi slušné výsledky...Uvidíme,jak si naši borci povedou v "mlýnici" zemí bývalého Svazu.

27.10.2009 21:38 | Autor neznámý

GRATULACE nasim.chtel bych ocenit vykon nasich borcu, Davidova remiza se svetovou jednickou je skvela a rekl bych, ze nedocenena, at uz tady, nebo ve zpravach, kde byla o teto partii jen ctena zminka, protoze , mam pocit, ze zdejsi obecenstsvo spise doufalo bilymi ve vyhru, ale i remiza je bajecna.Viktorova vyhra stejne tak, 3ti vyhra nad 2600 z 5 partii je uzasna.(treba Topalov ma jen jednu!)Nejtezsi ukol , hlavne mentalni mel Robert, kdyz vedel, ze se mu moc neveri a pak jeste, ze nesmi za stavu 2-1 prohrat To, ze  celou situaci dokazal ustat zaslouzi mimoradny obdiv.

27.10.2009 21:28 | Autor neznámý

Hmm Tak Ukrajina a Francie no to bude sranda.

27.10.2009 21:20 | Autor neznámý

Muži jsou na 12.místě a hrají s Ukrajinou!

27.10.2009 21:08 | Autor neznámý

Tak ženy jsou po dnešku na 7.místě a čeká je Francie.

27.10.2009 20:29 | Autor neznámý

Pojedl jsem chutnou krmi a pílím shlédnouti událostí nejnovějších. A hle, důvod k oslavám bezuzdným stvořen byl. Spějte jen dále na vlně úspěchu skvělého, my s létem rozmarným večer tráviti budeme. Nashledanou zítra.

27.10.2009 20:19 | Autor neznámý

Ženy si polepšily na 6.místo (zatím provizorně), muži jsou na 11.místě (také provizorně)! Jo, kdyby to tak bylo i po 9.kole.

27.10.2009 20:18 | Autor neznámý

Tak tedy VŠEM našim posílám moc a moc gratulací. Zahráli to super.

27.10.2009 20:11 | Autor neznámý

Dneska prima den.  To se to bude komentátorovi zítra psát článek.

27.10.2009 20:08 | Autor neznámý

Ženy vítězí 3:1!

27.10.2009 20:08 | Autor neznámý

U partie Aronjan-Širov měl černý zajímavý a efektní tah 27. - De6. Nakonec ho nezahrál, myslím, že ho viděl, ale nebyl s to dopočítat následky.

27.10.2009 20:05 | Autor neznámý

U mužů na prvních dvou stolech samé remízy.

27.10.2009 20:04 | Autor neznámý

Španělů škoda, Vallejo má stale šance na výhru - Illescas prohrál asi hlavně kvůli času, tu koncovku měl udržet.

27.10.2009 20:04 | Autor neznámý

U žen na 1.stole Gruzie-Ázerbajdžán 2:2.

27.10.2009 20:02 | Autor neznámý

Širov nakonec asi remízu ubrání, ale co je to platné, když Španělé už prohrávají 0.2

27.10.2009 19:51 | Autor neznámý

Vidím, že vedeme s Němkami 2:1, Evička vyhrála, Soňa ještě bojuje. Kdyby se povedl double, bylo by to velmi milé.

27.10.2009 19:47 | Autor neznámý

Nějak jsme zapomněli Koulovaná vyhrála a holky vedou ,co je s  naším Soníkem?

27.10.2009 19:30 | Autor neznámý

Děláte mi radost, chlapci (všichni 4)

27.10.2009 19:29 | Autor neznámý

 Tak kromě tipu na přesné sestavy mi vyšel i ten výsledek po deskách, tedy až na to, že David "jen" remizoval (viz příspěvek 22:02 ke včerejšímu článku). Blahopřeji však naší repre, že se jim to takto podařilo, obdobně do závěrečných kol !

27.10.2009 19:16 | Autor neznámý

to: skinca

Asi ano. Pak je tam ta oběť na f7 také, ale v lepší konstelaci.

27.10.2009 19:11 | Autor neznámý

Širov má stále naději, ale král musí na procházku - Ke8.

27.10.2009 19:10 | Autor neznámý

Tak partie Laznicka - Ceparinov se mi opravdu libila, s takovym casem najit tolik dobrych tahu a nakonec to jeste vyhrat :-) udelal mi radost :)

Jinak to plzenak po 18.Da5 by samozrejme neprislo tvoje vynucene Dxf7, ale e6 pocitace ten tah nevidi ale je vyhravajici, takze spravna volba Dc6 :-)

27.10.2009 19:07 | Autor neznámý

Dobrá práce. Nervy zapracovaly. Čepa je má horší než Robert, ale rozhodlo to, že Robert před časovkou hrál partii o dost lépe. Jak vidno, i zremizovat přivyhranou partii je s tímhle časem docela dřina. Ale škoda, Robymu by výhra hodně spravila sebevědomí.

27.10.2009 19:04 | Autor neznámý

Gruzínky mají hodně blízko k prohře s Azerbajdžánem, Rusky nejspíš zdolají Ukrajinu. Srbsko - Holandsko tipuji na 2:2, Maric vyhraje, zbytek remízy.

27.10.2009 19:01 | Autor neznámý

je to doma

27.10.2009 19:01 | Autor neznámý

Je to doma! U Roberta naskočila remis!

27.10.2009 19:00 | Autor neznámý

pulka

27.10.2009 18:55 | Autor neznámý

Širov bojuje jak lev, ale stejně mu ještě nevěřím, že to s Aronianem neprohraje. Ale i bez toho asi Arménie Španěly porazí. Francuzi mají s Holanďany slušnou šanci vyhrát, Srbsko hodně trápí Maďary, tam je to letmým pohledem ještě trojtip kolem 2:2. Poláci porazí Dány. Postny ještě nemíní propustit Němce s remízou, Gustafson to myslím nehraje už chvíli nejlépe, Israel ještě šanci má.

27.10.2009 18:55 | Autor neznámý

teď koukám, že rusko musí vyhrát, tak to bude ještě na dlouho

27.10.2009 18:51 | Autor neznámý

Zapíchne to Robert nebo půjdou do holých králů?

27.10.2009 18:51 | Autor neznámý

mamedjarov dc4/5 a je tam remis

27.10.2009 18:48 | Autor neznámý

Ta koncovka u Mamedjarova je dobrá.

27.10.2009 18:46 | Autor neznámý

Mamedyarov se na půlminutě vykroutil z hodně podezřelé pěšcovky, to bude Tomashevsky asi zase vzteklej. Rusko - Azerbajdžán bude 2:2.

27.10.2009 18:46 | Autor neznámý

Když vymění dámy na g5 (po dg8+) a dobere na c4, tak snad bude stát lépe, nebo ne?

27.10.2009 18:45 | Autor neznámý

to voko: to uz podepisou. neni jak bojovat: Df6-Df6, Vf6-Vc4, Vf4-c6, dc6-Vc6=

27.10.2009 18:43 | Autor neznámý

jj, věžovka je úplně na jistotu. To bych neprohrál už ani já:-)

27.10.2009 18:43 | Autor neznámý

Ještě holt budeme trpět ve věžovce. Snad se Robert zklidní a už nebude blbnout, remíza je to furt.

27.10.2009 18:43 | Autor neznámý

Mně se to jeví, že dá mat někde na g2.

27.10.2009 18:43 | Autor neznámý

Já myslím, že to měl spočítané, Sxe5 vede k výměně dam a koncovku snad nezkazí jako včera Smeets

27.10.2009 18:41 | Autor neznámý

Tak. Teď  výměna na f6 a věžovka už by neměla být problém.

27.10.2009 18:39 | Autor neznámý

Vypadá to na přechod do remizové věžovky.

27.10.2009 18:39 | Autor neznámý

Robert nás chce zničit. Nechal si vzít na e5. Sice by to furt měla být remíza, ale už se hraje.

27.10.2009 18:38 | Autor neznámý

hmm si robert nechal vzit na e5 to nevypada moc dobre

27.10.2009 18:38 | Autor neznámý

tak ne , ale je to na dobré cestě

27.10.2009 18:38 | Autor neznámý

Robert to nejak sere....

27.10.2009 18:37 | Autor neznámý

Nespadlo. Kolik to Robertovi dává?

27.10.2009 18:37 | Autor neznámý

už se to rozběhlo a Iotov má 36 sekund

27.10.2009 18:36 | Autor neznámý

No vypadá to, že nám to spadlo. Mívám taková černá tušení, a hle.

27.10.2009 18:36 | Autor neznámý

Ženy 1:1 na prvních dvou deskách.

27.10.2009 18:35 | Autor neznámý

nemam ted nic pustenyho, ale jak to vypada po: ..Je4, Dg4-Dh7, Dc8-Ke7, Dc7-Kf8, Dc8-Kg7, Dg4-Dg6 a stale pekna sance na vyhru...ale nemam tu ani sachovnici, takze mozna nevidim nejakej sejd....

27.10.2009 18:34 | Autor neznámý

Nesekl se přenos?

27.10.2009 18:30 | Autor neznámý

Sakra Jf6 není moc přesné tak musíme doufat.

27.10.2009 18:29 | Autor neznámý

blbnu ja, nebo Iotov? Ted uz je hotovo, ne?

27.10.2009 18:29 | Autor neznámý

Jxe4 Dg4! Ke7 Vxf7! je věčňák, nic lepšího tam bílý nemá.

27.10.2009 18:29 | Autor neznámý

Ne. Počítač to přelouskal a hlásí všude 0.00

27.10.2009 18:28 | Autor neznámý

Jen aby si to Robert hraním "jen" na remízu zbytečně nezkomplikoval. Dh7 bylo jistě lepčí než Jf6. Teď tam má sice různé remízy, ale taky by mohl sáhnout vedle.

27.10.2009 18:27 | Autor neznámý

Zbývá Vxd2 Dxd2 Dxh4 s určitou výhodou.

27.10.2009 18:27 | Autor neznámý

Ještě to budou nervy..

27.10.2009 18:27 | Autor neznámý

I když počítač tam někde vidí remízu, pravděpodobně věčňák.

27.10.2009 18:27 | Autor neznámý

že by 3-1 ?

27.10.2009 18:25 | Autor neznámý

Teď to chce nebát se Jxe4.

27.10.2009 18:24 | Autor neznámý

Skore u Roberta narůstá už+ 2,4 hurá.

27.10.2009 18:23 | Autor neznámý

Robert uz stoji taky lip...staci Jc5, Dh7 a ma vsechno kryty, krale jak v bavlnce...zatimco bila pozice je jedna velka dira...

27.10.2009 18:22 | Autor neznámý

Teď Dh7 vyhrává. Fritz +2.01

27.10.2009 18:21 | Autor neznámý

Iotovovi nezávidím, zkoušet něco dělat v horší pozici, když soupeř opakuje tahy, to je holt týmový osud.

27.10.2009 18:20 | Autor neznámý

Viktor skvělý ,Cheparinov shodil sám sebe a Robert stojí líp .

27.10.2009 18:19 | Autor neznámý

Čepa myslím přehlédl Sg2 a nedokázal to rozdýchat, ztratil soudnost. David ho na podobné věci ničí pořád.

27.10.2009 18:16 | Autor neznámý

A Robert to začal hrát safety. Bez dam se to dá těžko prohrát.

27.10.2009 18:16 | Autor neznámý

Jd7 je dobré. Po h5 výměna dam a f6.

27.10.2009 18:14 | Autor neznámý

Dámy zatím 1:1, remízy Jacková a Němcová, 3. a 4.šachovnice zatím žádné zprávy.

27.10.2009 18:13 | Autor neznámý

takovou hrubku si u hrace 2680 nedokazu vysvetlit, jeste jsem si tady rikal, ze Vxg2 nejde, ze musi brat na g7... chapu, ze ho chtel shodit, ale nechapu co prehledl...

27.10.2009 18:13 | Autor neznámý

Viktor!!

27.10.2009 18:12 | Autor neznámý

Neuvěřitelné,co dokáže velmistr s náskokem 20min "vymyslet" ,myslel jsem že se to stává jen nám . Ted Robert alespoň plichtu...

27.10.2009 18:12 | Autor neznámý

Léta strávená na playchessu za tým CskaMoskva přinesla své ovoce. ;-)

27.10.2009 18:12 | Autor neznámý

Tak, teď ještě Robert.

27.10.2009 18:12 | Autor neznámý

Láznička Goooooooooooooooooooool!

27.10.2009 18:11 | Autor neznámý

To se asi zbláznil Čepa. On k tomu občas bývá náchylný.

27.10.2009 18:10 | Autor neznámý

Wau! Viktor je king, tomu se říká blicař

27.10.2009 18:10 | Autor neznámý

Lázňova zprdeleklika nám snad vyhraje zápas!

27.10.2009 18:10 | Autor neznámý

dobře Cheparinov! vyřešil jsi nám dilema :-)

27.10.2009 18:09 | Autor neznámý

To jsou věci, Čeparinov se položil!

27.10.2009 18:09 | Autor neznámý

Jó! Lázňa dal Čepu!!!

27.10.2009 18:09 | Autor neznámý

už se čepa vzdal , super...

27.10.2009 18:09 | Autor neznámý

zblaznil se prenos, nebo Chepa?

27.10.2009 18:09 | Autor neznámý

Mamedyarov tam má nějakou docela podezřelou pěšcovku, to je pro Rusko šance.

27.10.2009 18:09 | Autor neznámý

Lázňa je vyhranej, získává dámu na h6, tuším...

27.10.2009 18:09 | Autor neznámý

Heparin se zbláznil

27.10.2009 18:07 | Autor neznámý

Dokonce by stál skoro na výhru.

27.10.2009 18:06 | Autor neznámý

U Roberta klid, např. po Dd7 získá více než dostatečnou protihru.

27.10.2009 18:06 | Autor neznámý

Co to je za poraženecké řeči? I kdyby měl Robert zahrát Dd7 - co je na tom prohrané?

27.10.2009 18:06 | Autor neznámý

to david brazina- to snad nemyslíš vážně.. za černé je to malinko lepší, nikoliv připrohrané

27.10.2009 18:05 | Autor neznámý

viktor je podle me ted v klidu. snad nejak nevidim jak toho strelce z g2 bezpecne odstranit

27.10.2009 18:05 | Autor neznámý

TAk jsem právě dohrál v Harrachově a jdu sledovat... Co ten Robert vyhraje to??

27.10.2009 18:04 | Autor neznámý

Pravda, 25.f3 byla zajímavá možnost.

27.10.2009 18:03 | Autor neznámý

Viktor je rozumný, tohle je remíza hned.

27.10.2009 18:03 | Autor neznámý

Naštěstí ano. Teď musí bílý měnit na g7 a pak to už černý bez problémů uremizuje.

27.10.2009 18:02 | Autor neznámý

robert je asi priprohrany, to hacko bude hodne rychle

27.10.2009 18:01 | Autor neznámý

Sxg7 je tam. Teď jen doufejme, že Viktor správně počítal.

27.10.2009 18:01 | Autor neznámý

Aha, ono je tam ještě 25.f3!?, to by mohlo být do blicky protivné, ale už sestalo Sg7

27.10.2009 18:00 | Autor neznámý

to david brazina Jak Sxg7? Tam furt vadí ten střelec na g2, g7 není dostatečně napadáno.

27.10.2009 18:00 | Autor neznámý

to plzenak: no, jeste to zadna remiza neni. Jedna musi videt Ve7 a hlavne ta vezovka bude vzhledem k lepsimu krali mirne lepsi pro cernyho...

27.10.2009 17:59 | Autor neznámý

Rybka hlásí Sxg7 Vxg7 Ve7 Dxc3 -0.01

27.10.2009 17:59 | Autor neznámý

svou variantu beru zpět, říkam, že nic nevidim ;-)

27.10.2009 17:58 | Autor neznámý

Doufejme, že Viktor si ty varianty teď na soupeřův čas propočítá.

27.10.2009 17:58 | Autor neznámý

kua lazna mi spadl. ostatni partie jeste nabehnou ale lazna zrovna ne a ne

 

27.10.2009 17:57 | Autor neznámý

Tak to taky jde. Jinak po Dxc3 musí bílý měnit na g7 a vzniká pohodově remizová věžovka.

27.10.2009 17:57 | Autor neznámý

to plzenak dxg6 a pak sxg7, ale ted tak na to koukam podle me ted je ok sg7 vxg7 ve7 za bileho.

27.10.2009 17:55 | Autor neznámý

to gmvoko: nemam zapnuty motor a nejsem si jisty, ze vidim spravne- mat nevidim, ale asi tam neco bude, kdyz vlozim pred branim strelce Df6..

27.10.2009 17:55 | Autor neznámý

Ne, jen remíza.

27.10.2009 17:53 | Autor neznámý

Ve7 jsem neviděl. Je to mat, když ji vemu a budu utíkat přes f7?

27.10.2009 17:53 | Autor neznámý

A co po hxg6?

27.10.2009 17:52 | Autor neznámý

to plzenak jasne hned jsem psal ze to by byla blbost, ale vg6 je mozna zajimave ale nevim, vidim uplne houby

27.10.2009 17:52 | Autor neznámý

já si myslim, že to těch 16 tahů do kontroly vydrží :-) ale taky doufam, že vzdá..

27.10.2009 17:52 | Autor neznámý

mozna vg6 je zajimave, misto sxg7

27.10.2009 17:51 | Autor neznámý

Jsem sice zaujatý, ale jak na to tak koukám, tak se mi zdá, že se teď Čeparinov vzdá.

27.10.2009 17:51 | Autor neznámý

Dg5?? Dxe6 a je po ptákách.

27.10.2009 17:50 | Autor neznámý

a kua to nejde pat self

27.10.2009 17:50 | Autor neznámý

Dobrý. Teď Sxg7 (vynuceno) Vxg7 Ve7 Dxc3 a je to OK!

27.10.2009 17:50 | Autor neznámý

otazka co je ted dg5

27.10.2009 17:49 | Autor neznámý

Tak Sg2 je pekny....to se musi nechat. Asi si pustim kaprika.

27.10.2009 17:49 | Autor neznámý

Sg2 je asi ještě lepší.

27.10.2009 17:49 | Autor neznámý

sg2 mnamka

27.10.2009 17:49 | Autor neznámý

Teď jedině Sg2.

27.10.2009 17:48 | Autor neznámý

Máte to na počítači, že tomu Viktorovi tak vyhrožujete? Já mám dojem, že šejd Df1+ by to mohl držet.

27.10.2009 17:48 | Autor neznámý

Teď dxe6 Vxe6 Dc4 a černý ještě žije.

27.10.2009 17:47 | Autor neznámý

Vida, e6, to je určitá šance. Vyhrávalo f3.

27.10.2009 17:46 | Autor neznámý

nod. kua tak to je asi zdechle :(

27.10.2009 17:45 | Autor neznámý

aha asi e6 co

27.10.2009 17:44 | Autor neznámý

Místo Dc6? Kvůli e6.

27.10.2009 17:44 | Autor neznámý

Dnes se leckde hrají zajímavé partie, škoda, to se nedá stíhat.  Čepa pěkně podle vymyslel Dh6 Se4 e6 dxe6 Se5 a matí první, Viktor bdí.

27.10.2009 17:44 | Autor neznámý

Viktor 20 tah a začíná blicat Robert stojí hodně dobře já jim věřím.

27.10.2009 17:44 | Autor neznámý

to david brazina: tusim, ze by tam mohlo byt e6 a po dxe6, Se5 a uz bych to nechtel kryt...

27.10.2009 17:43 | Autor neznámý

Koukám, že kromě Dh4 stačí i Vd6.

27.10.2009 17:43 | Autor neznámý

proc u vikiho neslo se4 ? nejak to nevidim

27.10.2009 17:42 | Autor neznámý

Robert má ovšem slušnou šanci na vyrovnání, pokud Viktor padne.

27.10.2009 17:40 | Autor neznámý

Viíktor teď musí zpátky Dc6 a doufat, že Čeparinov nenajde téměř vyhrávající Dh4.

27.10.2009 17:39 | Autor neznámý

No,myslím,že budeme rádi za 2-2. Viktor to časově nemůže zvládnout + ještě horší pozice

27.10.2009 17:38 | Autor neznámý

navara mi sviti remiz

27.10.2009 17:37 | Autor neznámý

Po výměně dam není o co hrát.

27.10.2009 17:37 | Autor neznámý

Topič upůlen.

27.10.2009 17:37 | Autor neznámý

Tak bílé figury jsme ubránili, to je důležité. A teď černými vyhrát, tak je to správné, tak to má být.

27.10.2009 17:36 | Autor neznámý

Druhá nabídka remízy světové jedničky se neodmítá v žádném případě. ;-)

27.10.2009 17:35 | Autor neznámý

David díkybohu remis.

27.10.2009 17:34 | Autor neznámý

...Ke5 Vd5+ Kf6 Dh4+ Vg5 (Sg5 Dd4mat) Dh6+ Vg6 Dxg6mat.  Po e6 Vd8+ je bílý prohraný, proto místo toho věčňák.

27.10.2009 17:33 | Autor neznámý

Tenhle Iotomotiv mě napadl už dávno, ef4 e5 možná něco je, ale černý si toho také nemusí  všímat, kůň může i uhnout. On si to Robert spočítá.

27.10.2009 17:30 | Autor neznámý

Jsem teď zvědav na Čeparinova. Má dva rozumné tahy, Sh6 a Dh6.

27.10.2009 17:29 | Autor neznámý

Jen jestli, Kd2 Sc6 Vdf7 Ke8 e6 Vd8 Ke2 Sb5 Kf3 Dc3 Se3 Sc6 Kf4 Dc4 Ke5 Dd5 Kf6 - no možná to takhle naslepo nevidím úplně přesně, stavět si to nebudu.

27.10.2009 17:28 | Autor neznámý

UUUFFFF to je parádní kolo!!!

27.10.2009 17:27 | Autor neznámý

U Davida jste podle mě přehnaně optimističtí. Podle mě se ještě hodně zapotí.

27.10.2009 17:25 | Autor neznámý

 mne sa zdá že viktor to chce hrať na výhru

27.10.2009 17:24 | Autor neznámý

Iotov do toho práskl, doufám,že to nejde :)

27.10.2009 17:24 | Autor neznámý

U Roberta je příznivé h3 i exf4.

27.10.2009 17:23 | Autor neznámý

Viki to myslím zahrál lépe. Chce se asi schovat za tah Se4, oběti na g7 se mi zdá nic neudělají. Jen toho času má hodně málo, on sice na půlminutě hrává docela ochotně, ale nikoliv bezchybně, to nikdo.

27.10.2009 17:22 | Autor neznámý

Iotov! f4

27.10.2009 17:22 | Autor neznámý

Kf8 Vgxg7 Da3+ a teď  Kb1 Sd5 a černý dokonce vyhraje nebo Kd2 Sc6 nebo Kd1 Sf3+ Kd2 Sc6 a bílý musí remizovat věčným šachem.

27.10.2009 17:18 | Autor neznámý

Nebyl bych si tak jistý s tím věčným šachem. Da5 Dxf7 Kxf7 Vxd7 Kkam? Vgxg7 - e6 a Sh6 jsou docela protivné hrozby. Kudy dá černý ten věčný šach?

27.10.2009 17:17 | Autor neznámý

Mimochodem, po Da5 je ta oběť na f7 vynucená.

27.10.2009 17:17 | Autor neznámý

Zbyněk tam více neměl Vd2 je opravdu protihra, David remis , Robert může hrát , Viktor absolutně nevím.

27.10.2009 17:16 | Autor neznámý

Robertův pěšec více mi připadá docela zdravý, i když nejdříve musí černý zkonsolidovat královské křídlo, takový teleport na Kg6 by se mi dost líbil.

27.10.2009 17:14 | Autor neznámý

U Viktora teď černý může Da5. Bílý pak může obětovat na f7, ale je tam jen věčný šach (buď za bílého nebo za černého).

27.10.2009 17:12 | Autor neznámý

e6 dxe6 u Viktora myslím nic není, trochu mi do budoucna vadí manévr Vd1-d6-někam6. Mohlo by být důležité, kam černý uhne dámou.

27.10.2009 17:11 | Autor neznámý

Zdravím zatím i přes Zbynkovu remis to vypadá dobřea Jana už také remis s Elisabeth.

27.10.2009 17:09 | Autor neznámý

to plzenak: co by se obracelo? po Sxh5 forsír plichta..

27.10.2009 17:09 | Autor neznámý

Brní na h5 je u Davida do remízÿ, ale mohlo by tam být něco lepšího, bílý asi nemusí spěchat. Zbyněk mě trochu sklamal, i když věž na d2 dáváasi dost protihry.

27.10.2009 17:07 | Autor neznámý

David nechal soupeři dvojici střelců a karta se začíná obracet.

27.10.2009 17:04 | Autor neznámý

Dopřál jsem si pauzu, od toho věčného sezení už mě nějak bolí nohy. Moc se toho nestalo, bohužel dost na úkor našich hodin, ale jinak to nevypadá špatně. Zbyněk má možná pozici, na kterou čeká, zkoušet to určitš bude, tam čas nehraje tak důležitou roli. David teď udělal zásadní rozhodnutí, uvidím, jak to Topa myslí, plus bychom mít měli. Robert myslím může g5 nechat stát, nemělo by se nic dít, možná je tam za černé i nějaká taktika. Viki mi také nepřipadá špatný, já tam moc matů nevidím, ale to nemusí nic znamenat.

27.10.2009 17:03 | Autor neznámý

Hráček remis, škoda, chvilku se to zkoušet dalo, prohrát to nešlo..

27.10.2009 17:01 | Autor neznámý

Přejme Viktorovi, ať to odblicá jako na playchessu a odpůlí toho vejtahu. Hlavně aby se mu tekonc nezachtělo na velkou:-)

27.10.2009 17:00 | Autor neznámý

Naši bojují jako lvi, o čemž svědčí spotřeba času. Škoda, že titulovaní komentátoři se odmlčeli.

27.10.2009 16:59 | Autor neznámý

To : Plat    po Dg7 tam máš Df6

27.10.2009 16:58 | Autor neznámý

po Dg7 tam máš Df6

27.10.2009 16:57 | Autor neznámý

David by měl asi vyměnit střelce.

27.10.2009 16:57 | Autor neznámý

Zbyněk hraje velmi dobrou partii , až bych řekl , že by si zasloužil vyhrát.

27.10.2009 16:56 | Autor neznámý

Tak bych to viděl na výhru u Zbyňka s Robertem:-), půl bodu David a Viktora asi položí pan Time

27.10.2009 16:55 | Autor neznámý

Davidova a Robertova pozice se mi moc zamlouvá. Zbyněk prohrát nemůže, tak doufám, že Lázňa něco nezkazí kvůli času a vyhrajem.

27.10.2009 16:55 | Autor neznámý

Viktor je zatím OK. Musí ale hrát přesně, což není jednoduché.

27.10.2009 16:54 | Autor neznámý

Ted Iotov zahraje asi Dc1 a pak zkusí dobrat na g5 a po Jxd5 nějak čarovat po Dg7..kdo ví...

27.10.2009 16:54 | Autor neznámý

Myslím, že Robert může směle sebrat. Jezdec bude mít dost dobrých polí, a-sloupec bílému nepustí, tak snad jedině slabiny na královském křídle, ale ty by se mělo taky podařit vykrýt. Zbyněk zkouší soupeře zmást, u Viktora jsem po Sxc3 čekal, že odblicá, co vymyslel, ale nic...

27.10.2009 16:53 | Autor neznámý

Počítač kupodivu dává největší šance Navarovi.

27.10.2009 16:53 | Autor neznámý

Robert by mohl znovu postavit koně na c5 , myslím, že to na výhru určitě jde hrát !!

27.10.2009 16:50 | Autor neznámý

Tak David určitě nevyhraje , vypadá to na jasnou remízu. Cvek by mohl vyhrát jako jediný, Zbyněk na výhru hraje ale otázka je jestli to soupeř nezvládne, a Lázničkovi moc nevěřím

27.10.2009 16:49 | Autor neznámý

Po Db1 sice černý může dobrat na a3, získá pěšce, ovšem jeho figury postrádají souhru.

27.10.2009 16:49 | Autor neznámý

Dnes je to tedy boj na krev. Bude to težké dneska, ale věřím ve 2,5 bodu. Jen ty časy nevypadají dobře...

27.10.2009 16:47 | Autor neznámý

Vzbudil se nám aspoň Zbyněk.

27.10.2009 16:46 | Autor neznámý

Ted uz to za nas bude muset resit IOTOV

27.10.2009 16:46 | Autor neznámý

Sa4 je tam!

27.10.2009 16:45 | Autor neznámý

To : Honza Hucin , samozrejme jsem to myslel jako obet damy , ale o cem tedy robert pramysli , jinak by Sa4 bylo velmi dobre.

27.10.2009 16:44 | Autor neznámý

Počítači se oběť dámy nepozdává, preferuje ústup na b1.

27.10.2009 16:43 | Autor neznámý

Vojta Plát: Já nevím, v téhle pozici se mi zdá, že dvojice střelců moc nepořídí.

27.10.2009 16:42 | Autor neznámý

chess: Sa4 je krytý věží z a8, ani jako oběť dámy za V+S to nevypadá rozumně. Viktora by měl někdo vzbudit

27.10.2009 16:41 | Autor neznámý

U Roberta přijde asi po Sa4 obět dámy...

27.10.2009 16:40 | Autor neznámý

Robert se musí rozhodnout na kterém křídle vyvinout aktivitu.

27.10.2009 16:39 | Autor neznámý

To : Honza Hucin      Dxa4 nejde ?? nevim co to je za pozice.

27.10.2009 16:38 | Autor neznámý

Teď to bude válka nervů, kdo to bude muset na 1. a 4. desce hrát na výhru...

27.10.2009 16:38 | Autor neznámý

eh, nez jsem to dopsal bylo to tam :)

27.10.2009 16:37 | Autor neznámý

za davida bych hral c4, otevrit tu diagonalu mozna.

27.10.2009 16:37 | Autor neznámý

a taky nechapu jak muze nad timto tahem ztracet cas

27.10.2009 16:36 | Autor neznámý

Iotov vnucuje Robertovi pěšce, to by se snad i dalo vzít - Sa4, vyměnit na d1 a Vxa3 (toho na e4 mi asi nedá).

27.10.2009 16:36 | Autor neznámý

Aby to nebyly tři nuly zásluhou časovek.

27.10.2009 16:36 | Autor neznámý

To : Plzenak , taky si myslim ze musi toho jezdce zpacifikovat.

27.10.2009 16:35 | Autor neznámý

Zbyněk ROzhodně neprohraje .

27.10.2009 16:35 | Autor neznámý

ja nevim ale h4 se mi u roberta moc nelibilo, aletezko rict

27.10.2009 16:34 | Autor neznámý

Mat nedostane, po čemkoliv jiném stojí zle.

27.10.2009 16:33 | Autor neznámý

S časem bude mít potíže i David

27.10.2009 16:31 | Autor neznámý

Viktor opatrně počítá, jestli nedostane mat, ale zatíhnout by už něco měl, nejlépe vyměnit na c3 a pak c5.

27.10.2009 16:30 | Autor neznámý

Láznička zbytečně ztrácí čas. Musí dobrat na c3.

27.10.2009 16:28 | Autor neznámý

diky za link

27.10.2009 16:27 | Autor neznámý

Ztím nad očekávání dobře, jen u Viktora jsem zvědavý jak to dopadne...

27.10.2009 16:27 | Autor neznámý

koukam ze uz v 9 tahu by topalov nic nenamital proti remize, se4 jd2 sg6 jc4 se4 jd2 sg6. navarka to dobre odkopl

27.10.2009 16:27 | Autor neznámý

http://www.eurons2009.com/www/live/06/03m/index.htm

27.10.2009 16:23 | Autor neznámý

kde je online ?

27.10.2009 16:22 | Autor neznámý

David by možná měl zkusit 18) Se4

27.10.2009 16:21 | Autor neznámý

Robert stojí dobře, ale musí najít dobrý plán. Doufám, že tentokrát nebude platit, že se každá partie aspoň jednou otočí, protože kromě Zbyňkovy ploché remis máme zatím tři nadějné pozice. Hergot, ale ten Viktor by měl přidat na tempu, tam se obávám, že začnou problémy...

27.10.2009 16:17 | Autor neznámý

Zbyněk má trochu lepší koncovku, uvidíme zda se spokojí s remízou nebo zkusí hrát dále.

27.10.2009 16:16 | Autor neznámý

Iotov nemá podle mne žádnou souhru figur a Robert to hraje odvážně a správně aktivně a věřím, že prorazí  

27.10.2009 16:15 | Autor neznámý

Největší legrace je ovšem Jakovenko..

27.10.2009 16:15 | Autor neznámý

Aroňan-Širov je pěkný chaos

27.10.2009 16:13 | Autor neznámý

Zbyněk mi připadá bezpečně remízový. U Viktora bílý pouští hrůzu, ale černý bude mít taky protihru, pokud vymění na c3 a bílý bude muset dobrat pěšcem. Ten bělopolný střelec ale může být problém. K Davidově pozici dodává chessok.com lakonicky +0,69

27.10.2009 15:59 | Autor neznámý

Topovi bych teď sebral toho střelce - Jh4 a Jxg6. Robert podle mne stojí už líp, Z. Hráček ošidně. Cheparinov hraje zajímavě - aby ho to začalo bavit, musí nejdřív patrně zmrvit zahájení..

27.10.2009 15:58 | Autor neznámý

Zbyněk už zase zbytečně rozjíždí časovku, měl by zrychlit ...

 

27.10.2009 15:58 | Autor neznámý

To : gmvoko   ano pochopil jsem , bílý moc jiného než f4 nemá, otázka je jestli to f4 je tak nebezpečné ? V každém případě g5 je možnost , nechápu ale proč nehrál Iotov 10. Sd3 a dopustil tak to pole  c5 pro jezdce .

27.10.2009 15:54 | Autor neznámý

1.e4 d6 2.Jf3 c5 je samozřejmě sicilka, bez ohledu na pořadí tahů, to bych pirckou už opravdu nenazval...:) To samé kdyby se v Davidově partii hrálo 4.Jf3 Jd7, to už je taky philidorka. Ale varianta s výměnou dam jako taková s philidorky vzniknout nemůže, o to mi tady šlo... Jinak dnes cítím, že bychom Bulhary mohli pěkně potrápit, a třeba i porazit!

27.10.2009 15:53 | Autor neznámý

b5 je docela divný tah, ono nemusí být od věci sebrat Topalovovi jeho domácí rozbory. Dnes uvidíme, jak umí hrát normální šachy.

27.10.2009 15:53 | Autor neznámý

Žádná obrana, jedná se čistě o útok - g5, h5 !

27.10.2009 15:52 | Autor neznámý

Cvek se odvážně brání! :-)

27.10.2009 15:48 | Autor neznámý

Abychom si to ujasnili, g5 není útok, ale především obrana pole f4. Pěšcový beton po černých polích do výstavby černého zapadá, kde vlastně bude hrát záleží na tom, jak a kde se bude o aktivitu pokoušet bílý. A on kromě f4 moc jiných plánů asi nemá.

27.10.2009 15:46 | Autor neznámý

BTW Když zahraju 1.e4 d6, tak je to z filosofického hlediska Pircka, i kdyby to po 2.Jf3 c5 přešlo do sicilky

27.10.2009 15:45 | Autor neznámý

Dneska by mohl být opravdu Robertův den. Iotov má nejen hodně bodů, ale také nehezkou díru na b3, a o postup f2-4 se bude bojovat do morku kostí.

27.10.2009 15:44 | Autor neznámý

Normální ale je kdyby černý (Rob) hrál v této variantě na dámském a bílý na královském křídle, no jo no proč to nezměnit ??

27.10.2009 15:44 | Autor neznámý

Topalov zahrál psychologický tah 13...b5 (To byla poslední šance na remízu!) :-)

27.10.2009 15:44 | Autor neznámý

David dal Topovi čuchnout k remíze a cuknul

Robert odvážně g5!

27.10.2009 15:42 | Autor neznámý

Robert pálí mosty a útočí, tak mu držím palce

27.10.2009 15:42 | Autor neznámý

Pozor 13.....g5 jsem nikdy neviděl......nejsem však velmistr.

27.10.2009 15:41 | Autor neznámý

Odvážný David neopakuje tahy , beru si z něj příklad , co Vy ?

27.10.2009 15:40 | Autor neznámý

Dneska asi moc příprava nevyšla. Ale na Čepovo pojetí sicilky bych se nepřipravoval. To nemůže být dobrý postup, další z typických blufů současnosti. Zato se mi moc nezdá, jak rychle Zbyněk sebral na b5, ten bývá často plný jedu. Ale do databáze tentokrát nepolezu, lenost vítězí.

27.10.2009 15:38 | Autor neznámý

U Roberta asi vše OK, místo 10.d5  je mnohem nepříjemnější pro černého Sd3, takže teď vše  pro Roberta v jeho stylu, myslím, že takovou pozici neprohraje.

27.10.2009 15:32 | Autor neznámý

Zdravíčko. Chlapci, Vasja Pirc se asi v hrobě obrací. Když je 3...c6 Czech varianta, tak 3...e5 by mohl být Czech Phillidor, ať je v tom ještě větší bordel.

27.10.2009 15:31 | Autor neznámý

Topa se Davida bojí a nabízí mu opakování tahů. Já myslím, že by měl hrát dál. :-)

27.10.2009 15:31 | Autor neznámý

Malá exkurze o tom jak se ta která varianta nazývá je zde: ( některé jsou zajímavé, něco si zde najde každý ) http://www.geocities.com/siliconvalley/lab/7378/eco.htm

27.10.2009 15:30 | Autor neznámý

Viktor to rozehrál divně, ale pořád může hrát rovinu po 11) - Vb8 s dalším 12) - Db6 tak to snad zahraje

27.10.2009 15:26 | Autor neznámý

Zrovna se připravuji na dětský kroužek. Myslel jsem, že si to dnes zpestříme pohledem na partii DN se světovou jedničkou, ale nevím, zda bych měl dětem ukazovat manévr jezdcem z b1 na d2, který v zahájení zabere 5 z 10 tahů. A další tah - 11. Jc4!

27.10.2009 15:22 | Autor neznámý

David v poho, Viktor už zase neví co hrát, Zbyněk do remízy a Robert ve svém živlu

27.10.2009 15:17 | Autor neznámý

Pokud se pamatuji,tak se Davidovi proti absolutní špičce moc nedařilo, snad se mu dnes zadaří, u Viktora to bude živá partie..A doufejme,že přenos vydrží...

27.10.2009 15:13 | Autor neznámý

Jestli hrál David opravdu Philidorovu obranu, o níž nás v kroužku učili, že je méněcenná, tak je jeho vítězství o to senzačnější!

27.10.2009 15:12 | Autor neznámý

 Jc5 je starý tah, možný. David se chtěl vyhnout promyšleným variantám Topy. Nedávno v této obraně Topa porazil Svidlera.

27.10.2009 15:11 | Autor neznámý

nouma: Ale no tak, v každém Philidorovi se hraje Jf3 před dxe5. Klasicky 1.e4 e5 2.Jf3 d6 a nebo i s různým přehozením tahů, třeba jako v partii Jacková - Borsuk z 3. kola, kde se hrálo 1.e4 d6 2. d4 Jf6 3. Jc3 e5 4. Jf3 Jbd7 5.Sc4 Se7 atd., neboli Pircovka s přechodem do Philidora,  ale hraje-li bílý 4.dxe5 s výměnou dam bez předchozího Jf3, nemůže být o Philidorovi řeči. Přirozeně, klasický Pirc vzniká po tazích 1.e4 d6 2. d4 Jf6 3.Jc3 g6, ale lze i jinak, např. tedy e5, nebo třeba 3...c6.

27.10.2009 15:10 | Autor neznámý

to nouma: jasně, to chápu...:) pro mě je 1.e4 d6 prostě Pircova obrana, a podle Klíče v CB taky...:) Nicméně je tam pak také napsáno (u téhle varianty) Phillidor link, čili asi úplně nejpřesnější by bylo označení Phillidorova varianta Pircovy obrany...:)

27.10.2009 15:10 | Autor neznámý

To Jc5 na Caro-Kanna, to je co????

27.10.2009 15:03 | Autor neznámý

A vůbec. Těžko mě můžeš přesvědčit. Představa, že 15 let hraju Philidorku, abych se najednou dozvěděl, že jsem celou dobu hrál Pircku, by byla tragikomická.:-)))

27.10.2009 14:59 | Autor neznámý

Většina tipů byla, že naším nejslabším článkem ja Robert, tak já pro změnu sázím na něho (dnes výhra)

27.10.2009 14:59 | Autor neznámý

to dejf: přesně jako v partii :-) Obecně vzato Pircka je vždy (teď to nechci zkoumat zda ve 100% případů) s g6. To co hrál Dadid je jeden ze 2 způsobů jak hrát Philidorku (další je e4-e5, Jf3-d6, d4 a teď něco...Jf6, Jd7, snad i Jc6 je Philorka). Když se koukněš na index zahájení, tak se to řadí taky do Philidorky....proč to cpeš do Pircky? Jen kvůli 1..d6?

27.10.2009 14:56 | Autor neznámý

dejf721: Do Philidorky by to přešlo po 4.Jf3. Mimochodem v té samé variantě porazil David černými v chorvatské lize Naiditsche.

27.10.2009 14:53 | Autor neznámý

Češi do toho (ať jsme i zítra na on-line)!

27.10.2009 14:52 | Autor neznámý

to nouma: podle mě hrál Pircovu, jak bys chtěl z Philidorky přejít do pozice bez dam, to mě moc nenapadá; samozřejmě, tahle dvě zahájení mohou splývat do sebe, ale zrovna tuhle variantu co hrál David bych označil jako Pircku

27.10.2009 14:51 | Autor neznámý

nouma - Zajímavé, přestože vím, která je která, taky jsem to už taky jednou v článku prohodil, že by další déja vu?

27.10.2009 14:37 | Autor neznámý

Jen poznámka. David nehrál Pircovu obranu, ale Philidorovu.

27.10.2009 14:29 | Autor neznámý

Včera (příspěvek 22:02) jsem tipnul správně obě sestavy, tak ještě snad vyjde i ten tip výsledku. Bohužel zrovna musím po zahájení kola v Harrachově pracovně odjet na otočku do Ústí, tak nesleduji on-line.

27.10.2009 14:25 | Autor neznámý

Hrál někdo z našinců vůbec kdy proti borci s aktuálním ratingem > 2800? Samozřejmě mimo Bivoje von Mähren, o němž víme, že se utkal úplně se všemi.