Nečekaný soupeř

06.09.2011 09:00 | Světový Pohár 2011

Největší senzací tie-breakového rozuzlení postupu ze třetího kola je vyřazení Mamedyarova. Hned v první rapid partii černými narazil a nepříjemné manko se mu nepodařilo srovnat. Potenciální a jistě předpokládaný soupeř Davida N...

Největší senzací tie-breakového rozuzlení postupu ze třetího kola je vyřazení Mamedyarova. Hned v první rapid partii černými narazil a nepříjemné manko se mu nepodařilo srovnat. Potenciální a jistě předpokládaný soupeř Davida Navary tak balí kufry a židličku proti našemu reprezentantovi, který Moiseenkovi jasně ukázal, kdo má právo postupu do 4. kola (první partie dnes od 11.00 hodin), obsadí osmnáctiletý Ukrajinec Jaroslav Zherebukh (viz foto).

Souboj Moiseenko - Navara

"Zherebukh je možná zatím největší překvapení celého turnaje. Tak daleko ho netipoval snad vůbec nikdo," předesílá reprezentační kapitán Michal Konopka. Podíváme-li se na jeho cestu do čtvrtého kola, musíme smeknout. Postup z 1. kola přes mnohem zkušenějšího krajana Pavla Ejlanova byl senzací. Ve 2. kole měl trochu kliku, narazil na Felgaera, který předtím podobně senzačně vyřadil horkého favorita Malachova. "Mysleli jsme si, že pokud David dojde do 4. kola, bude hrát s Mamedjarovem. Na soustředění ve Špindlerově Mlýně jsem říkal, že Mamedjarov nemá příliš dobrou formu, ale Viktor Láznička oponoval, že i přesto hraje skvěle, což jako jeho sparingpartner okusil na vlastní kůži." Zherebukh si však poradil i s hráčem světového žebříčku č.14. "O Zherebukhovi se říká, že to je v současnosti spolu s Iljou Nyžnikem největší ukrajinský talent. U těchto mladých hráčů je těžké odhadnout, jaký je jejich skutečný potencionál, i proto budu při tipování výsledku zápasu Navara - Zherebuch opatrný. Přesto věřím, že David nepropásne tuto historickou šanci, soupeře nepodcení, využije své zkušenosti a dokáže postoupit," uzavírá Michal Konopka.

Jaroslav Zherebukh

Ze všech zástupců Ukrajiny, kteří se účastní Světového poháru, je nejméně známý. Ani není divu, je mu 18 let a nad ním ční jména jako Ivančuk nebo Ponomarjov. "Titul mistra jsem uhrál, když mi bylo 15 a půl roku. Pak nastala dlouhá pauza. V roce 2009 jsem měl ELO 2558 a na začátku roku 2010 jsem dokonce spadl na 2527. Byl to jasný signál. Celý rok jsem nehrál na silných turnajích, neměl jsem ani trenéra. Tento rok vypadá slibněji. Začal jsem spolupracovat s trenéry a cítím určitý pokrok." Ukrajinský hráč bydlí ve Lvově a jeho trenérem je Vladimir Grabinsky, kterému prošlo rukama mnoho ukrajinských hráčů.

ELO profil - Jaroslav Zherebukh

Dvojice 4. kola

Jméno Jméno
Polgar, Judit Leinier Dominguez
Gata Kamsky Peter Svidler
Lazaro Bruzon Ruslan Ponomariov
Vugar Gašimov Hans Peter Nielsen
Jaroslav Zehrebukh David Navara
Alexander Griščuk Vladimír Potkin
Tejmour Radjabov Dmitry Jakovenko
Xiangzhi Bu Vasilij Ivančuk

Odkazy:

Stránky turnaje
On-line přenos (11.00 hodin)
Průběžné výsledky
Postupový pavouk
Program
Živé vysílání
Video archiv
284x 2174x Petr Boleslav
Fotogalerie
Komentáře (284) Aktualizovat
07.09.2011 09:37 | Autor neznámý

@ Plukovník: Ano, živí se naprosto poctivě, zrovna vylupoval kasu a měl po zapálení doutnáku dlouhou chvíli tak se na vteřinku kouknul na net .

07.09.2011 08:57 | Autor neznámý

Re: Plukovník, něco chybí? Asi raději....

Na blogu Hofírka, celkem bezkonfliktní další článek. Jen prý práce pro Viktora (až se probudí po jistě nočním VV), jako zastupitele obce.

07.09.2011 01:03 | Autor neznámý

Pane Jando, jak zde někdo může přispívat v jednu hodinu? Je to vůbec možné, co takový člověk má za lubem? Živí se vůbec poctivě? V jednu hodinu po poledni, dejme tomu, ale v noci? Davidovi gratulace.

06.09.2011 23:43 | Autor neznámý

to ddf: máte naprostou pravdu, už jsme to tady probírali, a odkaz na video už je tady taky, viz například první včerejší diskusní příspěvek. Pro tento typ provokace, tedy obvinění soupeře, že uchopil figuru, aniž by se jí vůbec dotkl, bylo na tomto foru v rámci této aférky zavedeno vhodné pojmenování "fairplay trick".

06.09.2011 23:34 | Autor neznámý

Obě tahle zmíněná videa už tu v příspěvcích kdesi byla (i s těmi časy) a už to tu tudíž bylo "odiskutováno" (tedy to, co se té včerejší reklamace týče)...

Já bych byl v soudění Moiseenka nepatrně mírnější, jednoduše v "zápalu boje" udělal impulsivní věc - houkl na Davida, že se dotkl krále - v zápětí si ale tuhle kravinu uvědomil, jenomže co už s tím... Pak už, aby nevypadal jako úplný idiot (tedy aspoň dle svého úsudku), se to alespoň snaží mlžit, ze všech sil, jak se dá (a jsem si jist, že vnitřně mu je trapně dost). Jsme jenom lidi, to se stává (i ušlechtilejším, než jemu). Těch faktorů na psychiku působí moc... Samozřejmě tu nabídku remízy neměl přijímat - ale nepochybně z ní šokovaný byl (v tom věřím, že nemlží), a - to už bych se opakoval - těch faktorů na psychiku působí moc, a evidentně takovej "Mirek Dušín" to zase není...

David tu nabídku neměl dávat (pravidlo u úmyslném dotyku je jasné a jednoznačné - i když David si jím zjevně nebyl jist) - ale těch faktorů..... A David by s tím měl prostě vnitřní problém - což by v důsledku pro něho bylo (zase alespoň dle jeho úsudku) horší.

Tolik moje drzá rádoby (psycho) analýza...

06.09.2011 23:02 | Autor neznámý

Pan Janda tu má, koukám, zase  řeči, a co dělá vážený, za tak důležitou profesi, že posuzujeme, ctěný pane, ostatní? Na úřadě nebo snad v drogérii?

06.09.2011 23:00 | Autor neznámý

chápe to někdo s tím videem? tah před matem? zarputilý výraz u davida, koukám na to,

no panečku...

06.09.2011 22:22 | Autor neznámý

 Nechapu je tam jasne videt, ze David bere do ruky strelce a pokud na tu dalu, tak maximalne strejchnul o krale.  Jeste doporucuji HD kvalitu a jeste tam stoji u toho rozhodci, ale ten si toho nevsimnul asi. Opravdu provokace od Mojsejenka .

06.09.2011 22:18 | Autor neznámý

 Tak pozor, cely incident Navary s Mojsejenkem je tady v case 16:02:05 http://video.ugrasport.com/view/698 . Takze David mel pravdu .

06.09.2011 21:53 | Autor neznámý

Já si matně pamatuji, že by se mělo hrát 8 hr. každý s každým 2kolově. Pokud se to 3x nezmění.

K dnešním partiím. Zajímal by měl rozbor Potkinovi partie. Řekl bych, že do toho šel s jasným cílem, žádně dvě remi a Gríšovi blicky. Když odrazil černý útok, tak moc dobře věděl, co má v koncovce hrát. Připravil se na to, že Gríša je přeci jen trošku na teorii bohém (myšleno v TOP-úrovni) a vychytal ho. To by na Davida musil s něčím jiným. Ale jak bylo citováno, není tam ani tam rozhodnuto.

 Judit prohrála na strategii. Beru-li na d5 pěšcem e, tak musím přehrát černého na dámském křídle. Tam to byla za bílou katastrofa, chromý pěšec b3 se konečně pohnul až před matem.

06.09.2011 21:51 | Autor neznámý

Rozebírá pěkně, jen pozor, že pouze v lang=en (já to původně poslouchal v ruštině a pořád jsem čekal, kde že to jako kdy je...)

06.09.2011 21:50 | Autor neznámý

@lzenak:

06.09.2011 21:47 | Autor neznámý

 Na videu na tehle adrese http://chess.ugrasport.com/?lang=en v case kolem 17.29:00 rozebira David svou partii.

06.09.2011 21:31 | Autor neznámý

Jen dodám, že ten letošní systém mi nepřišel zrovna ideální. Navrhoval bych při osmi hráčích KO jen pro první kolo (2 nebo 4 vážné partie a tie-break = s jedním volným dnem max 6 dní), postoupivší čtveřice pak miniturnaj 4x každý s každým (celkem 12 kol - tři volné dny, vždy po třech kolech, celkem 15 dní) a vítěz bere vše (i kdyby měla rozhodnout až pomocná kritéria). Vešlo by se to i s dostatkem volných dnů do rozumných tří týdnů (+víkend navíc). Ale to už patří spíše do jiné diskuse pod jiný článek

06.09.2011 21:29 | Autor neznámý

 plzenak: bude se hrát turnaj kandidátů..8 hráčů KO systém..

3 nejlepší ze Světový pohárů.

3 nejlepší na rating 

1 poražený zápasu Gelfand Anand

1 divoká karta..

06.09.2011 21:21 | Autor neznámý

Technický dotaz: První tři postupují do turnaje kandidátů, a ten bude organizován jak? Bude to něco podobného jako letos, tedy 8 hráčů a KO systém, nebo vymyslí něco jiného? V tuto chvíli mě zajímá hlavně ten počet hráčů - předpokládám, že třeba Carlsen by měl jistou účast přes ELO (pokud by ovšem zase neodmítl), stejně tak Kramnik nebo Aronjan 

06.09.2011 21:14 | Autor neznámý

Ještě, že jakožto sváteční potažmo kavárenský hráč své ELO netuším... Po pár týdnech, co jsem to tady začal číst, mne tahle výzva inspirovala poctít vás zde svým prvním prémiovým příspěvkem

Jinak na Davida jsem dneska zůstal vzhůru (jsem noční tvor...) a napjatě sledoval a fandil jak při hokeji (hokejista též)! Uff... A též mu věřím, že to zítra dá. Měl by mít lepší nervy, než ten přeci jen o pár let mladší (v tomhle věku hraje ještě každý rok roli) Zherebukh...

A k dnešní výhře samozřejmě GRATULUJU! Vydrž Davide!

06.09.2011 19:50 | Autor neznámý

 Bond: 

06.09.2011 19:35 | Autor neznámý

@MaX: No body za příspěvky už brzy předběhnu své ELO

Neznám tvé ELO, možná jsi na tom podobně

06.09.2011 19:32 | Autor neznámý

Já jsem neříkal, že David určitě SP vyhraje, ale že má stejné šance jako ostatní a poraženecké řeči nejsou na místě. A diskuze o tom, kdo by byl pro něho lepší soupeř jsou čistě akademické.

06.09.2011 19:22 | Autor neznámý

Myslím, že po vyřazení Zherebucha (věřím Davidovi, že si to zítra pohlídá...) už v turnaji nebude opravdu žádného "lehkého" soupeře. Na elo bych také moc nehleděl, osobně se domnívám, že zrovna Potkin může být černým koněm turnaje, jelikož styl jeho hry je pro vyřazovací boje docela optimální a může tak být nebezpečnějším soupeřem než Ivančuk. Každopádně Davidovi věřím a fandím , k vidění by bylo určitě pár zajímavých koncovek .

06.09.2011 19:13 | Autor neznámý

Jak tu říkají mnozí další, nejdřív je nutné zítra neprohrát bílými. David to jistě dobře ví.

06.09.2011 18:51 | Autor neznámý

Potkin  (jetli postoupí) určitě nebude špatný los. Jistě, je to super silný velmistr, ale los mohl být i krutější. Třeba Gashimov má skvělou formu, je to jeden z největších favoritů, nebo vítěz Svidler - Kamsky, Radjabov - Jakovenko, nebo Ivanchuk by byli těžší soupeři. Výhoda pro Davida může být i to, že postupjí 3 hráči, tedy, pokud porazí Potkina, bude mít na postup dvě šance. Buď v semi porazi Ivanchuka, nebo vyhrát souboj o 3. místo. Nejdřív je ale nutné zítra neprohrát, JEŠTĚ NENÍ KONEC

06.09.2011 18:37 | Autor neznámý

 Josef: Tak chybělo tam cca 20 špičkových evropských hráčů..(nepočítám Carslsena a hráče který nehrajou ani světový pohár..) Ale tady ještě musíš připočítat že je Světový pohár silnější ještě o Američany a Asiaty...takže bych ME nějak zvlášt nepřeceňoval..

Nechci snižovat Potkinovi kvality, ale David taky mohl mezi osmi narazit na Morozevich, Širova, Vitiugova, Wang yue a Grischuka(na kterýho snad nenarazí) všichni určitě o hodně nebezpečnější než Potkin..

Ale snad mám pravdu a David ho převálcuje

06.09.2011 18:31 | Autor neznámý

Bond: hele dědo :) , za chvilku mám 1000 nss bodů. Jak jsi na tom (baj oko) abych si to porovnal jak na tom jsem.

06.09.2011 18:21 | Autor neznámý

re JHK - jedno přísloví říká : " Kdyby nebyly ryby,nebylo by co jíst "..

re Bond - ty zápasy na 2 vážné partie jsou tak trochu i hrou na náhodu i štěstí ( vletím někomu do připravené varianty,soupeř se špatně vyspí, indispozice,únava atd,atd) . David může vyhrát SP,ale může ho potkat slabá chvilka,jako kteréhokoliv hráče. Přejme si , aby mu to vydrželo co nejdále.

(Jen tak mimochodem Bonde, první příspěvek v 10:31 pak pomalu každých 10 min,až do teď . Nejste invalidní důchodce,že máte tolik času sedět u monitoru?  (tím narážím na včerejší příspěvek Hanky Pikrlové))...

06.09.2011 18:16 | Autor neznámý

to JHK: Uváděl jsem 13 hráčů nad 2700, protože myslím, že 13 účastníků tohoto turnaje má momentálně nad 2700 (navíc např. Dreev, Viktor, apod) - to jen aby nám seděla čísla.

Dále - na FIDE listině je 40 evropských hráčů nad 2700, z nichž tuším 13 tam hrálo. Ze zbývajících pak můžeme odečíst další jako jsou Carlsen, Aronian, Kramnik, Topalov, Gelfand, ... Opravdu si nemyslím, že by na ME chyběly davy skvělých evropských hráčů....

A pokud jde o aktuální ELO Potkina: ELO na začátku turnaje měl 2682, v dosavadních 7 vážných partiích si připsal zatím 16 bodů (performance 2854), tzn. jsme na ELO 2698.

Máte ovšem pravdu v tom, že jsem si nezkontroloval jeho pokles na aktuální FIDE listině na 2671 - takže finálně teď bude opravdu jen na 2687...

Jen ještě malý dodatek - v jediné mnou registrované vážné partii Davida navíc porazil. To vše mě vede k tomu, že je vším, jen ne pouhým dárkem na cestě do dalšího kola.

V každém případě se velice rád zmýlím a budu nesmírně rád - pokud vůbec k tomuto zápasu dojde - když ho v něm David případně převálcuje...

Ještě bych Vás chtěl upozornit, že mě diskuze založená na faktech bere poměrně hodně času, takže v ní nebudu přes případné doplňující komentáře pokračovat (pokud tedy budu muset používat fakta).  Ale přeju Vám, aby se Vaše optimistická očekávání naplnila.

06.09.2011 18:15 | Autor neznámý

 martin: To je fakt...ale myslím že zítra David zavěsí podruhý...

06.09.2011 18:13 | Autor neznámý

 Hlavně zachovejme klid! David má šanci k postupu, ale ještě bude druhá partie. Ta se může vyvinout všelicjak. Tak nepředbíhejme, nezakřikněme.

06.09.2011 18:10 | Autor neznámý

Bond: 1)všichni jsou silní....ale některý víc...já jsem si určitě neříkal..poraž ho Shaku..ať se David vyhne Zherebhukovi to samé u Grischuka...

2) Kdyby Soderling neporazil Nadal na French open, tak Federer tento turnaj nevyhrál nikdy...

06.09.2011 18:03 | Autor neznámý

1) Kdo postupil tak daleko v takovémhle turnaji, tak nemůže být žádné ořezávátko, všichni soupeři jsou silní.

2) David pokud chce SP vyhrát (a nevidím jediný důvod proč by to neměl být jeho cíl)   musí porazit všechny.

06.09.2011 17:55 | Autor neznámý

 já se k tomu přikláním taky, minimálně k první části určitě, ale jak píšu - objektivně to posoudit nelze...teda možná ano, ale ne jedním minizápasem na dvě partie

06.09.2011 17:38 | Autor neznámý

 HonzaH.: Můj názor je že Zherebhuk je přijatelnější soupeř než Mameydarov...a Potkin než Grischuk 

PS: Ale každý do vidí jinak..

06.09.2011 17:37 | Autor neznámý

 zajíci se sčítají po honu - ještě nepostoupil ani David, natož Potkin, který má zítra černé a "Gríša" mu asi nedá bílými rychlou remis...

otázka jestli je přijatelnější soupeř Zherebuch ve formě či Shak bez ní je zajímavá, ale odpovědět na ni nelze, takže ponechme si každý svůj názor a Davidovi přejme ať postoupí přes kohokoli!

06.09.2011 17:33 | Autor neznámý

 Josef: Sledoval jsem pečlivě....bylo jich tam 9 co měli 2700 a to ty horší co měli těsně nad 2700, takže tam chybělo cca 35 dobrých hráčů..který tady na světovým poháru jsou...(takže nemluvím o Carlsenovi, Topalova, Aronianovi)

Potkin je pro Davida v téhle fázi turnaje po Zherebhukovi další dárek...(i když věřím že David v téhle formě by porazil i Shaka) tak buďme rádi...

PS: přes 2700 ani náhodou...teď může být někde na 2685....a navíc to není žádný mladík..Velmi dobrý los..

06.09.2011 17:19 | Autor neznámý

to JHK: Vy jste letošní mistrovství Evropy dle Vašich srovnání asi zrovna moc nesledoval. Jinak byste věděl, že to byla i kvalifikace na Světový pohár, kde hrálo tuším 13 evropských hráčů, kteří mají 2700+. Takže tam hrála i valná většina evropských účastníků probíhajícího Světového poháru, pochopitelně mimo většiny automaticky postupujících z titulu vysokého ELA. A jestli myslíte nejlepšími Evropany hráče typu Carlsena, Kramnika, Topalova apod., tak ti nejsou ani tady.

Myslím, že i David (který skončil na 128.místě) nebo Viktor (89.) by zrovna o "pouťáku" taky nemluvili.

Nechci tím Potkina nějak dramaticky vyzdvihovat - v Davidových silách přes něho postoupit samozřejmě je - ale objektivně to ořezávátko ani zdaleka není. Ostatně i když nesleduju jeho ELO přírustky v tomto turnaji, tak podle mě už na aktuální ELO bude pravděpodobně přes 2700 taky. Takže si stojím za svým tvrzením, že by šlo o zcela vyrovnaný souboj.

06.09.2011 17:16 | Autor neznámý

Pavel Ch: Podle toho co jsem našel na Chessgames.com má David s oběma možnými soupeři 0.5/1.5 ... ale 2 partie je hrozně málo, třeba toho sehráli víc, nevím.

06.09.2011 16:39 | Autor neznámý

Gratulace Davidovi!

Vyhraná pozice černými  v 19.tahu v okamžiku, kdy má spotřebovanou "nulu", tedy do 30vt průměrně za tah se jentak nevidí.

 A přitom to moc teorie nebyla. To je vidět, jak svým tahů věří, i minulé kolo hrál vše rychle. Jak  sem již někdo napsal jako Ánand.

Pak se již jen zamyslel, aby s věží víc odvrátil hrozby.

Statistici: Jaký má skore s Gríšou a jaké s Potkinem ?

Díky.

06.09.2011 16:36 | Autor neznámý

David to má dobře rozjetý, ale Žerebuch ukáže ještě zuby. Jedna nepovedená partie  neukazuje jeho pravou sílu. Jinak by přece nebyl, tam kde je. A David to určitě dobře ví.

06.09.2011 16:28 | Autor neznámý

David Navara je už jednou nohou v dalším kole, takže samozřejmě gratulace. Soupeř partii, myslím, nezvládl z hlediska přípravy, přišlo mi, že opticky stál David již po 17. tahu dobře, a po výměně bělopolných střelců po 19...Sa6 už o něco lépe a soupeř se zhroutil.

Pěkný závěr partie Gašimov - Neilsen, od oka mi přišlo, že by to černý měl udržet, nakonec hezký zugzwang.

Pozice za bílé v partii Polgár - Dominguez byla, myslím, už tak od 30. tahu, ne-li dříve, méněcenná, černý má lepšího střelce a později získal i tlak na e-sloupci, to se brání velmi špatně.

Potkin zkušeně uplatnil převahu a závěrečný tah Vf2! byl velmi pěkný. pokud postoupí, bude to pro Davida Navaru sakra těžký oříšek.

06.09.2011 16:17 | Autor neznámý

Mě akorát nevyšel tip na Juditu. Ale třeba to ještě zítra dožene :-)

06.09.2011 16:16 | Autor neznámý

kurňa, zrovna dnes kdy jsem neměl přístup k netu se toho děje tolik! Přehrál jsem si už Davidovu partii, krása, gratulace atd... 

06.09.2011 16:10 | Autor neznámý

No tak moji černí koně nedoběhli do cílové rovinky, pozdychali cestou

06.09.2011 16:06 | Autor neznámý

A v dnešní poslední partii Gashimov nakonec svou kvalitu úspěšně uplatní k výhře. Takže šest rezultátů z osmi parti. Dneska jsme se rozhodně nenudili! 

06.09.2011 16:01 | Autor neznámý

Davidova analýza je v přenosu v čase 17:29:00.

06.09.2011 15:57 | Autor neznámý

 Josef: no myslím že na čtvrtfinále je to SUPER los...mistr evropy je Kozul, Tkachiev nebo Macija...Nejlepší evropští hráči to vůbec nehrajou...takže Potkin je stejně jako byl Zherebuk nejslabší možný soupeř...i když tady má výbornou formu....ale to měl i Zherebuk, který vyřadil Eljanova nebo Mameydarova...

06.09.2011 15:52 | Autor neznámý

Josef: Asi bych si dovolil polemizovat. Ve 4. partii zápasu Karpov-Kasparov byla na šachovnici stejná sestava materiálu a Karpov přesvědčivě vyhrál, i když to dlouho vypadalo, že to černý ustojí. V takových pozicích to bývá tak, že každý obranný tah vytváří nějakou novou slabinu nebo při pasivní obraně postupně vede do zugzwangu. Možná by se to teoreticky ubránit dalo, ale v praxi... skoro bych řekl, že si Judita jen zkrátila utrpení. Nevím, můžu se mýlit.

06.09.2011 15:52 | Autor neznámý

to JHK: Potkin jako velmi reálný postup pro Davida??? Potkin je mistr Evropy, který tady zatím vyřadil mj. Širova, Vitiugova a vede nad Griščukem - vše hráči nad 2700... Tak ten mi přijde jako všechno možné, jen ne jako soupeř, přes kterého se dá snadno postoupit... I když samozřejmě netvrdím, že je to něco nemožného. Nicméně v takovém souboji bych viděl šance naprosto vyrovnané.

06.09.2011 15:45 | Autor neznámý

 Vypadá to že by mohl mít Potkina, cože je velmi reálný na postup...pak Ivanchuka na kterýho David umíš...a hůrá do finále..

06.09.2011 15:41 | Autor neznámý

U Gašimova máte asi pravdu, bílý se nehne, protože ho černý drží za h2. Celkem tedy 5 rezultativních partií z 8, tie-breaků asi moc nebude.

06.09.2011 15:40 | Autor neznámý

Tak to byla od Judit strašná hrubka. Zřejmě podlehla falešnému dojmu, že v pozici se jí už nic stát nemůže a 1tahově zahodila partii. Pozice byla smozřejmě trochu nepříjemná, ale po profylaktických tazích typu h4 (nebo asi i Sf1 apod.) není moc vidět, jak by mohl černý pozici zesilovat. Judit si sama nalezla do matu.

Vůbec vzaly partie po časovce rychlý spád. Po Judit, Griščukovi a Jakovenkovi brzo skončí nevalně i Gata.

06.09.2011 15:38 | Autor neznámý

A Kamsky to podle všeho také neustojí

06.09.2011 15:24 | Autor neznámý

No vždyť jsem to říkal. V takové pozici se chyba udělá moc snadno :(

06.09.2011 15:15 | Autor neznámý

Tak osmitip už mi asi nevyjde, ale uvidíme zítra. Stačí když mi vyjde jednotip na Davida

06.09.2011 15:15 | Autor neznámý

 Nielsen ma ale super strelce a aktivniho krale, to by prohrat nemel...

06.09.2011 15:14 | Autor neznámý

Potkin vyhrál a přibližuje se možný duel Navara-Potkin.

06.09.2011 15:13 | Autor neznámý

Jjudit to posr... 44. b4...

06.09.2011 15:13 | Autor neznámý

Tak Dominguez si první dámu světového šachu krutě vychutnal..

 

06.09.2011 15:13 | Autor neznámý

Tak Radja pěkně zavěsil. Judita se bohužel právě položila - 44.b4 byla velká hrubka

06.09.2011 15:08 | Autor neznámý

Griščuk zatáhl cosi podivného v zahájení a od té doby tahá za kratší konec, myslím, že ta koncovka byla vyhraná za bílé i před kontrolním tahem. Potkin jen využil nabízenou šanci, podle průběhu partie se mi zdá, že nemusel vymýšlet nic světoborného.

Nielsen už má čistou kvalitu méně, to musí jít za bílé nějak vyhrát... Naopak u Judity si nejsem výsledkem vůbec jistý, přes mírné počítačové hodnocení má podle mě černý hodně velké šance vyhrát.

06.09.2011 14:52 | Autor neznámý

Opravdu skvěle hraje na turnaji Potkin! Teď dostal do velkých problémů i Griščuka.

Judit je pod tlakem, který by ale měla v pohodě ustát. Hodně potit se asi budou v koncovkách Nielsen a Jakovenko (ten už se podle kamery dokonce i napůl svléknul).

06.09.2011 14:42 | Autor neznámý

David zatím jediný kdo vyhrál. Ostatní partie se již přehouply přes časovou kontrolu a většinou to vypadá ještě na tuhý boj, kde jedna strana zoufale bojuje o remízu

06.09.2011 14:41 | Autor neznámý

Tak Griščuk chyboval kontrolnim tahem.

06.09.2011 14:36 | Autor neznámý

Nielsen tam má ošemetnou pozici, ale snad remis

Gríša taky pod tlakem, ale furt remis

Radža stojí krásně

Hmm.. Kamský dostává zabrat od Švidlera

ale globálně, já myslím, že by to nemuselo dopadnout špatně, co, soudruzi ?!

06.09.2011 14:29 | Autor neznámý

Čuky, Pono za černé remis, to je OK a podle plánu.

06.09.2011 14:29 | Autor neznámý

Gratuluji Davide! Ještě fandím Juditě :-)

06.09.2011 14:28 | Autor neznámý

Bravo!

06.09.2011 14:27 | Autor neznámý

No Judita bude mít opravdu velkou práci, aby uhájila remis, skoro si myslím, že se jí to nepovede

06.09.2011 14:25 | Autor neznámý

 Krása a gratulace 

06.09.2011 14:20 | Autor neznámý

 moc hezká partie 

06.09.2011 14:20 | Autor neznámý

Davide, mám velkou radost! Děkuji a gratuluji!

06.09.2011 14:18 | Autor neznámý

Zítra s bílými stačí remi proti soupeři, který na SP ve vážné partii dosud nevyhrál. David je na prahu historického úspěchu.

06.09.2011 14:17 | Autor neznámý

Výborně hráno!

06.09.2011 14:17 | Autor neznámý

Krásná práce! Knihožrout - narozdíl od Davida - odfláknul domácí úkol. David se snad poprvé déle zamyslel, když bylo hodnocení nějakých - 2,5.

06.09.2011 14:15 | Autor neznámý

Gratulace Davidovi . Černými takhle celkem snadno vyhrát, to určitě potěší. Zítra Jaroslav  musí vyhrát - to by měla být Davidova výhoda ...

06.09.2011 14:14 | Autor neznámý

Blahopřeji panu Navarovi k důležitému vítězství. Po třech na psychiku mimořádně náročných dnech se dnes bohudík nekonalo žádné drama.

06.09.2011 14:13 | Autor neznámý

gratuluji,jen to dotáhnout...........

06.09.2011 14:13 | Autor neznámý

blahopřeji

06.09.2011 14:13 | Autor neznámý

to Vasek: v jedne variante dokonce dostaval mat a ztracel damu zaroven 

06.09.2011 14:12 | Autor neznámý

Skvělá forma GM Navary a 1-0 v suchu, doufám že zítra se mu podaří udržet plichtu a postoupí!

 

06.09.2011 14:12 | Autor neznámý

Bravo Davide! Velká gratulace! Zítra do věžovky a je to v kabeli!

06.09.2011 14:12 | Autor neznámý

Tak jednou nohou už máme nakročeno, teď ještě přisunout tu druhou a jsme (my všichni jak tu sedíme) v 5.kole!

06.09.2011 14:11 | Autor neznámý

Nááájs

06.09.2011 14:11 | Autor neznámý

gratulace

06.09.2011 14:11 | Autor neznámý

Ručník! Super!

06.09.2011 14:11 | Autor neznámý

Konečně se bílý vzdal! Vynikající práce!

06.09.2011 14:10 | Autor neznámý

Bravo!!

06.09.2011 14:10 | Autor neznámý

už je to tam 0:1 

06.09.2011 14:10 | Autor neznámý

Supér! Je to tam!

06.09.2011 14:10 | Autor neznámý

Jo!!!

06.09.2011 14:10 | Autor neznámý

Úplně stejnou variantu jsem hrál kdysi na ME 2005 v Černé Hoře a taky se Zherebukem, akorát černý měl on a za remízu byl rád(bál jsem se hrát s kvalitou víc)dnes je to velmistr, ale bez té věže se mi to nějak nezdá, David by to měl vyhrát!

06.09.2011 14:10 | Autor neznámý

davide gratuluje ti cele cesko zitra ho dozar a je tam 5 kolo....!!!!

06.09.2011 14:09 | Autor neznámý

@ Rodney: radši sleduj ofiko analýzu s Houdinim, Chesbomb je v tomhle případě na ho...

06.09.2011 14:09 | Autor neznámý

Teď už to dokážu dopočítat i já, že ve všech variantách je tam mat nebo ztráta dámy.

06.09.2011 14:09 | Autor neznámý

To bude teď sranda :-)

06.09.2011 14:09 | Autor neznámý

Zerebuch asi hraje az do matu

06.09.2011 14:08 | Autor neznámý

Tak po Jd2+ je hotovo!

06.09.2011 14:08 | Autor neznámý

tak Jd2+ a devátým tahem mat 

06.09.2011 14:08 | Autor neznámý

Teď už se Knihožrout opravdu ztrapňuje...

06.09.2011 14:07 | Autor neznámý

osmým tahem mat 

06.09.2011 14:07 | Autor neznámý

ted Dh1 a david ma 1000 cili mat

06.09.2011 14:07 | Autor neznámý

A máme tu rekord -22.96 a jde to nahoru!

06.09.2011 14:06 | Autor neznámý

vez vezme a david ma plus 20!!!

06.09.2011 14:06 | Autor neznámý

Po Jf6+ Vxf6 *xf6 Dh1+ jsou tam maty pro bílého?

06.09.2011 14:06 | Autor neznámý

No, teď Vxf6 a je konec!

06.09.2011 14:05 | Autor neznámý

Zherebukh teďka vzdá 

06.09.2011 14:04 | Autor neznámý

otevrete sampano oslava se blizi!!!

06.09.2011 14:03 | Autor neznámý

oprava d8

06.09.2011 14:03 | Autor neznámý

není nic špatného na tom dávat si pozor. Zvlášť když má ještě dost času a do kontroly zbývá 8 tahů.

06.09.2011 14:02 | Autor neznámý

davide Vb8 a je konec

06.09.2011 14:01 | Autor neznámý

No úplně jednoduché to není, ale myslím, že i obyčejný KM by to měl zvládnout.

06.09.2011 14:00 | Autor neznámý

Judita bohužel zdá se dost tápe...

06.09.2011 14:00 | Autor neznámý

Hudební doprovod na oficiálních stránkách mě baví:) 

06.09.2011 13:58 | Autor neznámý

neda pro sach konem

06.09.2011 13:58 | Autor neznámý

No, kdyby to bylo tak snadné, jak říkáte, tak nechápu, proč David tak dlouho přemýšlí.

06.09.2011 13:57 | Autor neznámý

Dá se hrát Ve8?

06.09.2011 13:54 | Autor neznámý

Bond -může, třeba zapnutý mobil  . No,David má věž navíc, tak očekáváme rychlou závěrečnou exekuci,nic víc  . Já mám dojen,že bílý nechce zahrát Je7+ a David v tom drobátko tápe...

06.09.2011 13:50 | Autor neznámý

Ježiš vy se v tom nějak hrabete - prostě David je vyhraný a punkt! a ani boží ruka mu v tom nezabrání!

06.09.2011 13:42 | Autor neznámý

Tak teď už černý může klidně zahrát 30...Jc5, dobré je i 30...Db8, comp by zahrál zajímavé 30...h4 31.gxh4 Vg7

06.09.2011 13:41 | Autor neznámý

Tak nevím, jestli má Zherebukh zapotřebí tohle ještě tahat...

Jestli ovšem okolo nesbírá autogramy....

06.09.2011 13:41 | Autor neznámý

nejlepsi tah za davida je h4

06.09.2011 13:40 | Autor neznámý

jistě,i to je taktika.Ale po ...h4 či Jc5 doblicá

06.09.2011 13:40 | Autor neznámý

 Zerebuch uz deset tahu hrat nebude :)

06.09.2011 13:40 | Autor neznámý

Tak mi prijde, ze po g sloupci ted muze hrat uz i cerny

06.09.2011 13:38 | Autor neznámý

Zerebuch ted bude 10 tahu hrat blicku.

06.09.2011 13:37 | Autor neznámý

magnus -daj ti prý slevu v jejich shopu

06.09.2011 13:36 | Autor neznámý

diky a k cemu sou ty body?

06.09.2011 13:35 | Autor neznámý

Zdeněk Janda: Tak po Kg1 může přijít Db8 a stejně bílej musí něco zahrát

06.09.2011 13:35 | Autor neznámý

Vasek: no ještě může soupeř zkusit fintu "fair play" ze včerejšího dne 

06.09.2011 13:35 | Autor neznámý

Příspěvek v chatu na chessdom: "looks like all over for Yaroslav, unless David offer a draw ;)"

06.09.2011 13:34 | Autor neznámý

magnus - pokud jsem budeš často psát,tak to 1.číslo budeš mít brzy vyšší,jak tvoje ELO

06.09.2011 13:34 | Autor neznámý

Kg1 navzhuje pocitac jako nejmensi zlo

06.09.2011 13:32 | Autor neznámý

může Kg1

06.09.2011 13:31 | Autor neznámý

Nicméně David opět ukázal, kdy je správné se důkladně zamyslet (to claymes). A zjistil, že hrozba h5 opravdu není hrozba

06.09.2011 13:31 | Autor neznámý

trochu mimo tema na co jsou ty nss body ktere se zobrazuji u prihlaseni diky

06.09.2011 13:29 | Autor neznámý

To je snad na vzdání, ne?

06.09.2011 13:28 | Autor neznámý

Tak teď už to vypadá, že bílý se bude muset vyjádřit, už nemá jak vylepšovat / komplikovat pozici  

06.09.2011 13:23 | Autor neznámý

David vyhodnotil, že 29.h5 se není třeba obávat a rozhodl se opevnit jezdce

06.09.2011 13:23 | Autor neznámý

Přijde mi, že David má trochu problém přepnout se do úplně jiného způsobu myšlení. V zahájení soupeře tlačil, jednoznačně přehrál a získal minimálně kvalitu.

Soupeř, který pochopil, že je prohraný, vsadil vše na kavárenský útok a David teď musí v obraně počítat nejrůznější taktické šejdy. A to je trochu složité po naprosto bezproblémovém průběhu do poloviny partie....

06.09.2011 13:23 | Autor neznámý

a bily ma nejlepsi tah Kg1

06.09.2011 13:22 | Autor neznámý

a4 ukazoval komp jako 2 nejlepsi tah

06.09.2011 13:21 | Autor neznámý

Mně se líbí 28. ... Jc5.

06.09.2011 13:19 | Autor neznámý

plzenak - vg7 by mělo tu výhodu,že David má V navíc.I po h5 mi moc není jasné,co Davidovi po gxh5 hrozí

06.09.2011 13:15 | Autor neznámý

jj dík :-)

06.09.2011 13:15 | Autor neznámý

Možná, že nejlepší by bylo teď zahrát 28...Dxh4, pak je totiž 29.Je7+ již vynuceno, následovalo by 29...Vxe7 30.Vxe7 Df6 31.Dd5+ Kh8 32.Vb7 Dd4! 33.Dxd4 (nebo 33.De5+ Dxe5 34.fxe5 Jc5 s dalším Jxd3) Jxd4 a  uplatnit jezdce proti pěšci by už neměl být problém (i při věžích)

06.09.2011 13:14 | Autor neznámý

Šípek - je psychologie

06.09.2011 13:13 | Autor neznámý

Vg7 je po již zahraném Vf7 z psichologického hlediska velmi těžko zahrát

06.09.2011 13:12 | Autor neznámý

uz sem se zamyslel a vidim to .diky.ja sem jen slaboucka 1600 elo

06.09.2011 13:11 | Autor neznámý

lidsky a dobře (vynutí se výměna dam) vypadá Db8

06.09.2011 13:11 | Autor neznámý

tak by to bily dobral vezi...

06.09.2011 13:10 | Autor neznámý

Fakt je, že bílý teď nemá téměř co hrát. Na 28.Je7+ dá černý kvalitu 28...Vxe7 29.Vxe7, vezme na d3 29...Dxd3+ a má vystaráno. Mezitím Ukrajinec vypotil 28.h4, na to černému stačí vyčkávat např. tahem 28...a4, může i aktivně sebrat 28...Dxh4. Uvidíme

06.09.2011 13:10 | Autor neznámý

magnus: Vxe7, Vxe7-Dxd3 s další výměnou dam přes šach na d4

06.09.2011 13:09 | Autor neznámý

 sorry Je7 Vxe7

06.09.2011 13:09 | Autor neznámý

 magnus Jxe7 Vxe7 - jednoduchý..

 

06.09.2011 13:07 | Autor neznámý

tak na to Vg7 musí stejně dojít

06.09.2011 13:06 | Autor neznámý

co kdyz ted prijde Je7 sach????

06.09.2011 13:05 | Autor neznámý

Tak nakonec ještě něco jiného - 27...Vaf7. Taky dobrý

06.09.2011 13:04 | Autor neznámý

ted je pro bilyho nejlepsi tah Kb1 zajimavy...

06.09.2011 13:04 | Autor neznámý

Po Vd7 by se taky vyjádřil :-)

06.09.2011 13:04 | Autor neznámý

No jo ale ta koncovka dvou věží a koně proti dámě a 2 pěchům by byla ještě dost těžká kdežto po Vg7 je vyhraný

06.09.2011 13:03 | Autor neznámý

tahem Jc5 ztraci cerny veljkou vyhodu

06.09.2011 13:01 | Autor neznámý

plzeňák - já bych asi tahem Jc5 nechal knihomola se vyjádřit a šel do koncovky

06.09.2011 13:01 | Autor neznámý

Vb7 vyhoda cerneho 2.18 a Vg7 3.07

06.09.2011 12:59 | Autor neznámý

třaky si myslim,ale ten ukrajinec ve svy situaci myslim ze timto tahem ztratil dulezity tempo

06.09.2011 12:59 | Autor neznámý

Zdeněk Janda: Stačí i Vb7

06.09.2011 12:57 | Autor neznámý

Proc Kf1? Bal se sachu na d4?

06.09.2011 12:56 | Autor neznámý

Vg7 samozřejmě

06.09.2011 12:55 | Autor neznámý

Uff! To 27.Vd6 by bylo ale nepříjemné! 26.-Va7? - dobrý záměr (7.řada), ale špatné provedení.

06.09.2011 12:55 | Autor neznámý

Re: Pes  - to bybyla věžovka nestejných věží, kdy černý ji má a bílý nemá :-)

06.09.2011 12:55 | Autor neznámý

27.. Vg3 by mělo stačit

06.09.2011 12:55 | Autor neznámý

Tak Zherebukh to teď pojímá opravdu kavárensky - 27.Kf1!?!?

06.09.2011 12:54 | Autor neznámý

Vg7 a david ma plus 3 au si snad v klidu dokraci pro vyhru

06.09.2011 12:53 | Autor neznámý

Po Dc4 má být dobré Vc8. Zřejmě tedy po Dxb3 černý zasadí úder Vc1 s dalším Dh4. Jinak by Vc8 nedávalo smysl.

06.09.2011 12:53 | Autor neznámý

PeS:  

06.09.2011 12:53 | Autor neznámý

David si asi nebyl úplně jistý, jestli by se po Vf7 dostal jeho jezdec bez újmy ven. Takže když tu cestu našel nyní, tak to zahrál rovnou. Byť počítačově je to komplikovanější cesta k výhře, lidsky je to pochopitelné.

06.09.2011 12:52 | Autor neznámý

Na 26.Dc4 by David asi reagoval 26...Vac8, druhá možnost je návrat jezdce 26...Jd2, to by asi David nyní jezdcem na b3 nešel

06.09.2011 12:52 | Autor neznámý

V pozici má David Navara jen jeden problém, jak ji převést do lepší, věžovky

06.09.2011 12:52 | Autor neznámý

Va7 je asi to proč hrál Jb3 a ne Vf7

06.09.2011 12:52 | Autor neznámý

To je takový farmářský tah: rychle dostat zatoulanou kobylu do stáje.

06.09.2011 12:52 | Autor neznámý

dama ...c4 vede k pozicni nevyhode

06.09.2011 12:50 | Autor neznámý

myslel jsem,že tam má bílý Dc4,asi to nic není..

06.09.2011 12:50 | Autor neznámý

Db5 nejde

 

06.09.2011 12:50 | Autor neznámý

Db6 je blbost tihle tahem by david mel plus 8

06.09.2011 12:49 | Autor neznámý

nechapu proc hral tim konem,ten tam je v bezpeci,ale veze davidovi nehrajou

06.09.2011 12:48 | Autor neznámý

Zdeněk Janda: Já říkal, že 25...Vf7 není tak evidentní! Ovšem teď po případném 26.Db5 už bude 26...Vf7 téměř vynuceno 

06.09.2011 12:48 | Autor neznámý

Jb3 je taky dobrý tah, Vf7 může zahrát v příštím tahu.

06.09.2011 12:47 | Autor neznámý

hm,tak to může být ještě živo

06.09.2011 12:45 | Autor neznámý

bohuzel zahral tim konem...

06.09.2011 12:44 | Autor neznámý

No tak dostal rychle všechny zbylé figury do útoku. No co měl taky jiného dělat? 

06.09.2011 12:44 | Autor neznámý

plzenak: Já myslím, že možností, jak zabránit nepříjemnému Je7+, mnoho není a Vf7 je z nich nejlogičtější.

06.09.2011 12:44 | Autor neznámý

Najde teď David 25...Vf7! a již rozhodne, nebo přijde např. 25...Jb3 a bude se muset ještě snažit?

06.09.2011 12:43 | Autor neznámý

plzeňák - Vf7 je evidentní,kvalitu mohu obětovat

06.09.2011 12:41 | Autor neznámý

Sakra, hned dva překlepy - propočítat, zrovna. Aspoň ta notace je snad OK.

06.09.2011 12:40 | Autor neznámý

David to teď musí propačítat: po 24...Jd2 25.Jxd5 je třeba vidět ne zrovan evidentní tah 25...Vf7! - nyní např. 26.Ve2 a4 27.Je7+ (27.Vxe2 Va5 a bílého hubí vazba Jd5) Vxe7 28.Dxd8+ Vxd8 29.Vxe7 Vxd3-+ 

06.09.2011 12:39 | Autor neznámý

po dobrém obědě pěkný pohled na partii, tak to má být

06.09.2011 12:36 | Autor neznámý

No, Zherebukh evidentně má se 4. kolem již vystaráno. sám to nečekal, že by mohl jít tak daleko a nastalo evidentní uspokojení, pričemž klesá soustředěnost. Teď to David musí v klidu spočítat a vysušit ho. A my jednou můžeme jít taky normálně na oběd

06.09.2011 12:35 | Autor neznámý

to Honza Hučín: souhlasím v tom, že bílý něměl pořádně co hrát. Na jeho pozici po necelých 20 tazích je dle mého docela smutný pohled. V podstatě nemá co hrát - napadla mě jen nějaká zoufalství typu h4-h5, protože na dámském křídle moc nevěřím (při černých a & d pěšcích s polootevřenými sloupci b a c) v reálnost účinné protihry.

06.09.2011 12:35 | Autor neznámý

David asi kontroluje,aby tam nebyla taktika přes 7 řadu či f6 po Jxd5

06.09.2011 12:35 | Autor neznámý

Bond: Podle té fotky, co má na stránce s počítačovou analýzou, mu je podobný

06.09.2011 12:33 | Autor neznámý

Myslim, že knihožrout z toho ještě úplně nevypadl. Naopak hledá taktické protišance...

06.09.2011 12:32 | Autor neznámý

Tak to jsem nějak nepochopil. Teď po 24...Jd2 bude mít bílý o věž míň a i když má za ní volnýho pěšce (Jxd5), adekvátní kompenzace to tedy opravdu není

06.09.2011 12:30 | Autor neznámý

Az je mi Zerebucha lito - asi se sesypal. Vxe6?

06.09.2011 12:30 | Autor neznámý

Zajímalo by mě, jestli byl David v propočtu jít s králem na h6, jak navrhoval počítač po De3 (s dalším Dxe6 a De5+). Ale myslím, že dlouhé zamyšlení soupeře ho ujistilo, že nic nepřehlédl

06.09.2011 12:29 | Autor neznámý

knihožrout už z toho nějak vypadl

pěcha na e6 si mohl vzít dámou, věží to nepůjde

06.09.2011 12:29 | Autor neznámý

Tak jsem to přelítnul, Davidovi už tam naskočila kvalita, zatím kvalitní výkon!

P.S. Takže je to opravdu medvídek Pú

06.09.2011 12:28 | Autor neznámý

Honza Hučín: Proto jsem taky poznamenal, že je to po Jd2+ jen připrohrané, ne že černý přímočaře vyhraje

06.09.2011 12:28 | Autor neznámý

tak plus 2.14 pro davida vyhra je blizoucko...ale i kdyz me se podarilo s hodkou a pul na hodinach prohrat plus 6.9 ale ja sem jina kapacita

06.09.2011 12:26 | Autor neznámý

tak uz se blizi zisk kvality...

06.09.2011 12:26 | Autor neznámý

Mně to spíš připomíná partii Láznička-Mameďarov z minulého SP. Viktor bílými rozestavěl figury a pak nevěděl, co hrát, něco potahoval a Šak ho přejel. Možná respekt, možná přece jen nervy a tíha osmifinále, je to ještě mladý kluk.

06.09.2011 12:25 | Autor neznámý

Honza Hučín: Jf2+ jde samozřejmě taky, počítač by ale dal přeci jen přednost Dxb2

06.09.2011 12:22 | Autor neznámý

Tak zatím to v Davidově partii vypadá jako souboj žiguli-superb...

06.09.2011 12:22 | Autor neznámý

To neni hloupost. To je taky dobrý a tipnul bych si, že David by Jf2+ zahrál. Uvidíme, jestli na to dojde.

06.09.2011 12:22 | Autor neznámý

                                                Pro pamětníky

Tak i Ukrajinci jsou "džentelmani", pamatujete v 1981 roce jak odmítli (tedy SSSR) vyhrát s námi, jak Blochin se chytal za hlavu (musel dělat, že jásá, ale bylo to komické), když kopl nazdařbůh a on to byl gól v naší bráně. A pak nás nechali vyrovnat, aby ruku v ruce jako bratři jsme společně postoupili na úrok ošklivého, imperialistického, kapitalistického Walesu na MS do Španěl (a tam po zásluze vypadli s ostudou).

Tak dnes to i na sport.cz v roli trenéra přiznává ().

06.09.2011 12:21 | Autor neznámý

David se zřejmě rozhodl, že si po extrémně náročném zápase s Moiseenkem udělá zase jeden "lehčí mač"...:):):) Každopádně dnes se Žerebukovi partie hodně nepovedla, pokud David velkou výhodu dotáhne do výhry (což by měl), bude mít zítra černými přetěžkou úlohu.

06.09.2011 12:21 | Autor neznámý

Bacha, ta kvalita bude za pěšce e6 a na d5 to pak taky pevně nevypadá, bílý ještě může opruzovat

06.09.2011 12:20 | Autor neznámý

plzenak: A já hlupák myslel, že po Dxd3 Db6+ dá černý Jf2+ ;)

06.09.2011 12:18 | Autor neznámý

Ještě bude mít David na konci lepší čas než na začátku

06.09.2011 12:17 | Autor neznámý

martin: Jsem tady. Ukrajinec si teď naběhl - nelze 22.Dxd3 Db6+ s dalším Dxb2 a bílý stojí na prohru. Po vynuceném 22.cxd3 přijde Jd2 a bílý musí odevzdat kvalitu, takže bude stát rovněž připrohraně

06.09.2011 12:16 | Autor neznámý

kdyby to dobral damou tak ma david plus pres 3 a dobranim pika uz zminovanych 1.81

06.09.2011 12:16 | Autor neznámý

Celý ten manévr bělopoláka byl pitomost. Jako by bílý nevěděl, co dál.

06.09.2011 12:16 | Autor neznámý

ad Bond(James) - čte se to přibližně Pu Siang-č´ - český přepis je čínštině nejpodobnější (mám ověřeno z pobytu v Číně), na té jejich oficiální transkripci je nejhorší, že si skoro každý myslí, že to je anglicky, takže ta jména strašně komolí.

http://www.lib.cas.cz/space.40/PCHINJIN/CINAP.HTM

 

06.09.2011 12:16 | Autor neznámý

A David to tak i bleskurychle zahrál!!!

06.09.2011 12:15 | Autor neznámý

 David získává kvalitu, tak mladíkovi se převod Se2, Sd3 opravdu nevydařil

06.09.2011 12:15 | Autor neznámý

Jd2-b3 0-1

06.09.2011 12:15 | Autor neznámý

tak ted ma david plus 1.81

06.09.2011 12:15 | Autor neznámý

Tak počítač už tam vidí vynuceně kvalitu za Davida!!! A oprávněně, po výměně obou střelců s Jd2 nebo Db6+ tomu bílý nezabrání.

06.09.2011 12:14 | Autor neznámý

 Sb4 a david ma vyhodu 1.25.

06.09.2011 12:12 | Autor neznámý

Hehe, já myslím, že tah Sa6 jasně definuje dnešní Davidovu strategii: vyměnit všechny lehké figury, pak případně i dámy a hurá do věžovky...:):):)

06.09.2011 12:12 | Autor neznámý

Se2 se mi ale zdá divné. Kam s ním míří?

06.09.2011 12:10 | Autor neznámý

opravdu david to zahral behem 3 minut,vyborne

06.09.2011 12:09 | Autor neznámý

pawlw ja nejsem tak pitomej jak vypadam...ted by byl nejlepsi tah strelec a6 pro davida s vyhodou 0.68 pro cerneho

06.09.2011 12:06 | Autor neznámý

Počkejme, až dorazí Plzeňák...asi někde skejsnul na dálnici

06.09.2011 12:03 | Autor neznámý

Počítač to hodnotí vyrovnaně. Ale přece jenom..mírný vrch černému neupírá:)

06.09.2011 12:01 | Autor neznámý

re: magnuscarlsen

Pro matematiky, kteří tolik šachu nerozumí a nemají Rybky, Fritze, atp.:

Je-li čas hráče větší než na začátku a soupeřův kratší a to o časový úsek větší než malý, je pravděpodobné, že hráč nestojí hůře;  Nevypadá-li to jako varianta, je i pravděpodobné, že stojí lépe.

 Toto platí v intervalu ela hráčů 2400-2850 z 99,9%. S poklesem eločísel se pravděpodobnost pravdivosti tohoto výroku snižuje.

06.09.2011 12:01 | Autor neznámý

Imho musí bílý hrát na dámském křídle a pokusit se vytvořit volného pěšce. Předtím vyměnit černopoláky, postavit jezdce na d4 s hrozbou převodu na e5, případně vyměnit na e4. Na královském křídle může hrát černý nějakým g5. Ale uvidíme.

06.09.2011 11:57 | Autor neznámý

Mám zato, že David teprve zraje. Svým rychlým tempem mi nápadně připomíná Ananda za mlada.

06.09.2011 11:55 | Autor neznámý

Opravdu myslíte, že David stojí dobře? Sleduji to bez počítačové nápovědy a zdá se mi, že případná koncovka s jezdcem proti Sb7 by nemusela dobře dopadnout.

06.09.2011 11:52 | Autor neznámý

Dle mého skromného názoru stojí David už mírně lépe: má převahu v centru a myslím, že bílý bude mít problémy s pěšci dámského křídla na polootevřených sloupcích pro černé věže.

Oslabení černých polí po případné výměně černopolných střelců už bude bílý obtížně využívat. Kromě možných násilných akcí na královském křídle se mi nezdá protihra bílého moc reálná.

06.09.2011 11:49 | Autor neznámý

Nevím nakolik dobře si stojí, ale myslím, že stojí tak jak chtěl :-)

06.09.2011 11:48 | Autor neznámý

to magnuscarlsen: konečně jsem pochopil, proč Magnus vystoupil z tohoto cyklu boje o mistra světa...

06.09.2011 11:48 | Autor neznámý

vypadá to, že kdo vypadl v 1. kole, zaplatil si za to náklady

kdo v 2. kole, zaplatil si je i s časem tam ztráveným

kdo v 3. kole, zaplatil si i čas ztrávený přípravou

a David teď už vlastně hraje o něco příjemného do kapsy

 

Moc mu to přeji, myslím, že Šak by byl nepříjemnější.

06.09.2011 11:46 | Autor neznámý

velmi dobře...

06.09.2011 11:44 | Autor neznámý

ahoj jak myslite ze si stoji david?ja moc pozicim nerozumim

06.09.2011 11:44 | Autor neznámý

to martin & Honza H.: nejdražší komerční soupravy se prodávají tak okolo 10.000 euro. Za 400.000 to bude muset být už asi něco na zakázku...

06.09.2011 11:42 | Autor neznámý

Bonde, k vašemu dotazu zápisů máte moji odpověď na webu Prague blog Hofírek.

06.09.2011 11:41 | Autor neznámý

ceny zde: http://www.fide.com/FIDE/handbook/WorldCup2011Regulations.pdf

06.09.2011 11:39 | Autor neznámý

Zdar, nevíte někdo, jaké jsou ceny pro vypadnuté v jednolivých kolech? Občas něco řeknou komentátoři, ale na ofic stránkách jsem nic nenašla.

06.09.2011 11:38 | Autor neznámý

Bond (10:57:24): Správný přepis je "Pooh" Krále uklidil do domečku a dámu vyslal na med.

06.09.2011 11:38 | Autor neznámý

když vidím zahájení

1: Juditka, Vugar, David

1/2: Gata, Ruslan, Tejmur a Čuky

a Saša to je loterie

06.09.2011 11:38 | Autor neznámý

Honza H. Tak takovou soupravu nemá ani mecenáš z Wijku, ale možná že dvě či tři tyto soupravy má Aleš Řebíček či někdo od Berousků.)))

06.09.2011 11:35 | Autor neznámý

David jde výborně ve stopách svého trenéra, pana Jansy. Ten je velkým specialistou na systémy se Se2 a pozici po 16.-f5 už dokonce také hrál černými!

06.09.2011 11:32 | Autor neznámý

to claymes: myslím, že moc nemá. David neměl nikdy zásadní problém v této oblasti. Jen občas se mu stane, že některý tah naopak spíše blicne ve chvíli, kdy by si měl možná trochu sedět na rukou.

Ale obecně je radost sledovat jeho práci s časem. Hlavně se mi líbí, že dokáže téměř vždy přesně vystihnout kritický moment partie a tehdy se na delší dobu zamyslí. Ukázkové...

06.09.2011 11:32 | Autor neznámý

Po včerejším rozhovoru s Moiseeenkem mám dojem, že si ho David získal na svoji stranu a možná pár potřebných slov o Žerebuchovi prohodili. Vsadím se, že jsem se trefil.

06.09.2011 11:31 | Autor neznámý

Pokud je ve variantě tam kde to zná, tak je škoda umožnit soupeři přemýšlet na svůj čas.

Myslím že to spojitost se zmíněným tréningem určitě může mít.

06.09.2011 11:31 | Autor neznámý

 http://www.sachy.biz/picture.php?ID=14948

http://www.sachy.biz/view.php?Page=Prehled&VMenu=23&Menu=88&pgN=3 (zcela dole)

snad bolek promine, že uvádím odkaz na konkurenci

06.09.2011 11:29 | Autor neznámý

Viz zahájení u Davida: nepíše o tom pan Jansa ve své knize o zahájení ? To by vysvětlovalo, že David hraje tak rychle.

06.09.2011 11:28 | Autor neznámý

Honza H.: Chtěl jsem se na tu soupravu á 400.000 podívat, neb neviděl už dlouho něco, co nemá chybu. Ale asi vyprodáno neb nenašel.

06.09.2011 11:26 | Autor neznámý

Zajímalo by mě, jestli s lepšími časy Davida má co dělat trénink s M. Dvoretským, který absolvoval na toto téma. Co myslíte?

06.09.2011 11:26 | Autor neznámý

Tah g6 není v dnešní době - kdy mám pocit se hrálo vlastně už skoro všechno - žádnou zásadní novinkou, jen v databázích lze najít okolo stovky kvalitních partií.

Nicméně zdá se mi, že Zherebukh se tak trochu vyhnul nejostřejším pokračováním v systémech se Se2 a David tudíž momentálně nemá žádné zásadní problémy.

06.09.2011 11:26 | Autor neznámý

Myslím, že David Navara zvolil skvěle variantu, která bude mladého hráče svádět k nějakému jančení, přičemž techniku bude mít zjevně lepší náš hráč.. Psychologicky dobrá volba..

06.09.2011 11:22 | Autor neznámý

Tah typu g6 je v takové pozici "extremely normal", jak by řekl komentátor

06.09.2011 11:22 | Autor neznámý

Jo tak s Ukrajinou na dvou frontách pane Válku?

No tak to teď fandím ČR.

A večer ...... no večer to nevím kolik % fanoušků ČR bude fandit - když nejde o body - potom všem Bílkovi a kolik proti němu.......

06.09.2011 11:21 | Autor neznámý

Mimochodem teď jsem viděl Griščuka jak šteluje soupeřovy figurky když je na tahu - to je trochu problém, pokud není soupeř přítomen, tak nemůžu říct jadoube a jak potom dokázat, že jsem chtěl figurky pouze upravit a netáhnout s nimi?

06.09.2011 11:20 | Autor neznámý

Tahem g6, jenž je pro mne překvapivým, což však u šachisty mé úrovně nepřekvapuje, donutil David svého mladého soupeře k přemýšlení.

06.09.2011 11:18 | Autor neznámý

David má po 13.tahu o 5 minut lepší čas než na začátku, tudíž - dobré znamení - je stále v přípravě...

06.09.2011 11:12 | Autor neznámý

Radža tam staví domečky, to mu schvaluju

06.09.2011 11:04 | Autor neznámý

 no hlavne v klidu a nelamat to pres koleno silou, tahy jako h5 a kf7 hrane proti Moisenkovi nechat az do blicky. 

06.09.2011 11:02 | Autor neznámý

A je to tady! David principielně sicilku, taky bych se toho nebál (jeho trumf pircku zřejmě vytasí až ve finále)

06.09.2011 11:00 | Autor neznámý

Lady and gentlemen - start your engines again!

 may the best Navara win!

06.09.2011 10:57 | Autor neznámý

No čte se to "bu" nebo "pu"? Protože anglický přepis by byl "Bhu" nebo "Boo"

06.09.2011 10:54 | Autor neznámý

S Ukrajinou dnes na dvou frontách. Večer čeká fotbalisty přátelák.

06.09.2011 10:46 | Autor neznámý

Honza Hučín: díky.  S tou transkripcí se spíš kloním k Pu než Bu. Když už jméno přepisovat, tak proč anglicky, že?

Já tipovat nebudu, ale tolik optimismu jako mají někteří lidé tady bohužel nemám :(

06.09.2011 10:44 | Autor neznámý

 claymes: pokud ti nestačí eshop tady a sháníš kupříkladu šachové soupravy, tak doporučuji www.sachy.biz - zejména ta souprava za 400 000 Kč nemá chybu

06.09.2011 10:42 | Autor neznámý

tak můj tip - Polgárová, Kamsky, Ponomarjov, Gašimov, Navara, Griščuk, Radjabov, Ivančuk

06.09.2011 10:38 | Autor neznámý

claymes: To bylo pokračování diskuse k předchozímu článku.

06.09.2011 10:36 | Autor neznámý

Honza Hučín: jaká konkurence? :) Malá odbočka, zajímalo by mě, co se stalo s chesslady.com nevíte? Jinak který šachový eshop byste doporučili? Díky.

Davidovi držím palce, včera jsem to vážně prožíval víc než nějakej fotbal

06.09.2011 10:31 | Autor neznámý

Polgárová, Kamský, Ponomarjov, Nielsen, Navara, Griščuk,Radžabov, Ivančuk (tam to není jisté ale přeju mu to )

06.09.2011 10:31 | Autor neznámý

Zajímavé je, že konkurence píše "Pu" místo "Bu", asi to tam vede nějaký sinolog Nebo je souboj na 2. stole zároveň mistrovství Stokorcového lesa, jen nevím, jestli je Ivančuk Sova, Králíček nebo Ijáček.

06.09.2011 10:03 | Autor neznámý

Judy, Gata, Pono, Vugar, David, Potkin, Jakovenko a klikař Bu! (u Judity a Davida je přání otcem tipu)

06.09.2011 10:00 | Autor neznámý

Dominguez , Kamsky , Ponomariov , Gashimov , Navara , Potkin , Radjabov , Ivanchuk

06.09.2011 09:58 | Autor neznámý

Polgárová, Svidler, Ponomariov, Gashimov, Ivanchuk, Radjabov, Navara, Potkin.

06.09.2011 09:46 | Autor neznámý

 Tipuju: Polgar, Kamský, Ponomarjov, Gašimov, Bu, Jakovenko, Navara a Griščuk. Těším se na další tipy. 

06.09.2011 09:42 | Autor neznámý

 No jo, ty máš rozhled...nevěděl jsem, že zůstává prostor i pro konkurenci. Jsem překvapen.))) 

06.09.2011 09:39 | Autor neznámý

Nemýlím-li se, Žerebuch postoupil ve všech případech až v tie-breaku, v klasice má šest remíz. Je docela možné, že to je i jeho připravená taktika. Na každém SP jsou v prvních kolech překvapivé výsledky, Viktor posledně vyřadil Morozeviče, ale v osmifinále narazil. Tak snad mladík ztroskotá na Davidovi.

Myslím, že historickou šanci má zejména Judita Polgárová, Domingueze by překonat mohla. Nic proti Sergejovi, ale škoda, že proti ní do 2. kola neprošla Hou, utkaly by se ženy z různých planet :)