Tentokrát se potí hodně favoritů

25.11.2009 07:58 | Světový pohár 2009

Jako kdyby Boris Gelfand věděl, co čeká favority v první partii druhého kola Světového poháru, po pár minutách přijal černými remízu a bavil se nad problémy konkurentů. A děly se věci. Hlavy nasazených začaly padat tak samozřejm

Jako kdyby Boris Gelfand věděl, co čeká favority v první partii druhého kola Světového poháru, po pár minutách přijal černými remízu a bavil se nad problémy konkurentů. A děly se věci. Hlavy nasazených začaly padat tak samozřejmě, jak listí v tomto ročním období. V tomto duchu nám příjemnou podívanou se skvělým koncem připravil i Viktor Láznička, který černými dokonale zaskočil Alexandra Morozeviče a dobře rozehranou partii dotáhl do vítězného konce. David Navara bez problémů remizoval černými ve španělce se Shabalovem. Movsesjanův přemožitel Yu Yangyi si připnul další cenný skalp, když v zápletkách přehrál bílými Mateusze Bartela. Šestnáctiletého Čínana si asi účastníci SP začnou vážně všímat.

Boj o tie-break

Těžké figury Tomiho Nybacka uhonily krále Petera Svidlera. Královská indická v podání Tejmura Radžabova tentokrát neplatila na Sakajeva. Vasilij Ivančuk si velkoryse zaexperimetnoval ve výměnné francouzské, pohrdání věčným šachem ale vyneslo jen krach a bod pro Wesleyho So. Tak by se daly stručně popsat nezdary jasných favoritů zmiňovaných dvojic. Všichni držitelé "tučných" jmen (plus Morozevič) budou muset v dnešní druhé partii řádně zatlačit na pilu a pouze výhra jim zajistí odložení možného vypadnutí a následný rozstřel v rapid partiích.

Morozevič,Alexander (2750) - Láznička,Viktor (2637)
World Cup Khanty-Mansiysk RUS (2.1)
komentuje GM Marek Vokáč

1.e4 e5 2.Jf3 Jc6 3.d4 exd4 4.Jxd4 Sc5 5.Jxc6 Df6 6.Df3 bxc6 Nedávno jsem viděl živě verzi 6...Dxf3 7.gxf3 bxc6 v partii Rublevsky - Šimaček, EuCC Ohrid 2009. Rublevsky hrává tuto variantu často, vznikající koncovky se mu bílými rozhodně líbí více nez mně. Viktor tolik do koncovky nespěchá, jako by soupeře provokoval k podnikavější hře. 7.Jc3 d6 8.Dg3 Dg6 9.Sd2!?N A je tu novinka. Dlouhá rocháda ale ještě není na řadě vzhledm k citlivosti pěšce f2. Obvyklé 9.Sd3 mi proto připadá přirozenější. 9...Vb8 10.Sd3!? Sd4 Bílý to myslel jako gambit, i kdyz 10...Vxb2?! 11.Ja4+/= samozřejmě černého nezajímá. Ale pěšce b2 z dohledu neztrácí.

11.Je2!? Bílý vymýšlí problémy, ale černý ukáze velkou koncepční odvahu. 11...Sxb2!? Sice by mne zajímalo, co bílý plánoval na zjevné 11...Sf6=, ale černý se rozhoduje jeho plány prověřit důrazněji. 12.Vb1 Vb6! Bílý vymyslel léčku, po 12...Se5? 13.Vxb8 Sxg3 14.Vxc8+ Kd7 15.Jxg3 Kxc8 by zasadil hák 16.e5!!+- a černá dáma nemá ústup kvůli šachu na f5. Černý řeší problém vazby na sloupci b jednoduchým, byť v důsledcích velkorysým způsobem. 13.0-0 Dxg3 14.hxg3 Je7!? I Morozeviče je mozno překvapit. Očekával zřejmě ústup střelce, např. 14...Sf6 15.Sa5 Vxb1 16.Vxb1 Kd7 17.Vb8 g6 18.Va8 s odběrem pěšce a7 a slibnou koncovkou. Černý se těmto plánům postavil nadějnou obětí kvality. 15.Sa5 Sa3

16.Jc3!? Bílému se nijak nelíbila pozice po 16.Sxb6 axb6!© Bez černopolného střelce má dost problémů nalézt nějakou aktivní hru, zato černý má k pěšci za kvalitu i jasnou hru proti zmrzačeným bílým pěšcům přes sloupec a. Morozevič pozici přečetl jako v lepším případě nevyhratelnou, a zkouší donutit černého vydat bílé vězi sloupec b. 16...Se6 17.Ja4 Kd7 Černý trvá na svém, ani mu nevadí, ze bílému můze zůstat černopolný střelec. Obsadil totiz diagonálu a2-g8 a protihra proti Pa2 je dostatečně silná. 18.f4 Bílý souhlasí s názorem černého a hledá další komplikace. 18.Jxb6+ axb6! 19.Sc3 f6 20.Va1 Va8 21.Vfd1 b5= mi připadá jako věrohodný argument. 18...f6 19.e5!? To uz je dosti značný risk. Ani Morozevič si zřejmě v přípravě dobře nerozvázil, co všechno si proti soupeři můze dovolit. Viktor má pevné nervy a jen tak se něčeho nelekne. 19...fxe5 20.fxe5 dxe5 Černý má za kvalitu jiz dva pěšce, a to ji bílý ještě stále nevzal. Kdyz si k tomu přičtete zbývající velmi znehodnocené bílé pěšce, tak o materiálu uz partie moc není, bílý se musí snazit o ohrození černého krále. 21.Vbd1!? Sd6 22.Se2

22...Sf5 Fantazii bílého není radno podceňovat. Po 22...Jd5 23.c4! Je3 24.c5 Jxf1 25.Kxf1 vznikají koncovky, které by bílý neměl prohrát: 25...Vbb8 (25...Vb5 26.Sxb5 cxb5 27.cxd6 Sc4+ 28.Kf2 cxd6 29.Jc5+=) 26.cxd6 cxd6 27.Jc5+ Ke7 28.Jxe6 Kxe6 29.Sc7 Vbf8+ 30.Ke1 d5 31.Vc1!= h5 32.Vxc6+ Kd7 33.Vc5 Vc8 34.Sb5+ Ke6 35.Sa6=. 23.Vd2? Přece jen se asi měl bílý pustit do 23.c4! Černý má dvě možné reakce: Komplikovanější 23...Sc2!? 24.Jxb6+ axb6 25.Sg4+ Ke8 26.Vd2~~ asi drzí rovnováhu, ale bílý sebere ještě na b6 a nebude mít také problémy. Jednoduchá reakce 23...c5= po správném 24.Jxc5+! Kc8 25.Jb3 Sa3! 26.Sxb6 axb6 27.c5!+/= zřejmě bílého zbaví obav o výsledek koncovek, spíše černý by se musel postarat o cestu do remízy. 23...Vb5! Tuhle kvalitu uz bílý sebrat musí, černý ale dostane jasně perspektivnější koncovku. 24.Sxb5 cxb5 25.Jc5+ Kc6 26.Jb3-/+ Proti dvojici střelců nemá bílý aktivní hru, zato jeho zranitelní pěšci se budou těšit pozornosti černého. 26...Sg6 27.Sc3 Jf5 28.Vb1 Bílý se stále snazí hrát proti králi, hra "na dřevo" není moc perspektivní, třeba 28.Vf3 Ve8-/+ sladí souhru černých figur a pěšci se začnou hýbat, jen nepřehlédnout vidličku na d4. 28...Je3! Kdepak pěšec, c4 je pole, které zajímá černého jezdce. 29.a4 a6 30.axb5+ axb5 31.Ve2

31...Jc4 Rybka by požrala dalšího pěšce 31...Sxc2!?, ale černý jiz před časovou kontrolou netouzí po dalších komplikacích. Bílý se sice zbavil jednoho slabého pěšce, ale černý hlavně potřebuje rozhýbat vlastní pěchotu. 32.Va1 Bílý totiz nesmí měnit 32.Ja5+? Jxa5 33.Sxa5 pro 33...b4! a bílý střelec bude chycen: 34.Vxb4 (34.Sxb4 Vb8-+) 34...Sc5+! 35.Kh2 Va8 36.Va4 Kb5-+. 32...Vb8 33.g4 Nechce být vyrušován tahem Sh5. Černému nevadí ani 33.Ja5+ Jxa5 34.Vxa5, začal by hrát králem 34...Kd5!-/+ a s jeho podporou jsou pěšci strašlivou silou. 33...b4 34.Se1 Vb5 35.Sg3 Blicnout sice můzete 35.Va8, jenze po 35...Ja3! musíte vzývat zázrak, 36.c3 Kb7 37.Va4 bxc3-+ 38.Ja5+ Vxa5 39.Vxa5 c2 40.Sd2 Jc4-+ k záchraně nestačí. 35...Vd5 Činnost černých figur má zjevný směr, bílé nic podobného nemohou. 36.Kh2 Ja3!-+ Útok na c2 zcela spoutá bílé figury. 37.Vc1 Kb5! 38.c3 Ka4 Ať zije král! 39.Vb2 [39.Ja1 Vc5-+; 39.Jd2 b3-+] 39...Jc4 40.Va1+ Kb5 41.Vba2 bxc3 A je to. Je libo ručník? 42.Va8 c2 43.Jc1 Vd1 Hrozí Sa3, ale černý ani nemusí spěchat. 44.Je2 Vxa1 45.Vxa1 Jd2 46.Ve1 Jb3 47.Jc3+ Kb4 Viktor podal velmi pěkný výkon, který by mohl výrazně pozvednout jeho sebevědomí v boji s absolutní světovou špičkou. Přehrál soupeře v dynamickém boji i v hloubce strategických záměrů. Věřím, ze nezpanikaří a zvládne i matchball. 0-1

Partie

Odkazy

Stránky turnaje
Online přenos (start 11:00)
292x 811x Petr Boleslav
Fotogalerie
Komentáře (292) Aktualizovat
25.11.2009 20:19 | Autor neznámý

Už ve čtvrtfinále? Doufal jsem, že se utkají až ve finále. Na druhou stranu to však není zas až tak podstatné, protože mistrem světa může být v tomto cyklu pouze jeden z nich.

25.11.2009 19:49 | Autor neznámý

ikdyz souboj nasich ve ctvrtfinale a tim padem jisty semifinalsta by byl jiste zajimavy bonbonek a asi taky prekonany rekord v navstevnosti techto stranek

25.11.2009 19:45 | Autor neznámý

Mohlo by to být horší - co takhle Gelfand, Griščuk, Gašimov nebo Jakovenko?

25.11.2009 19:19 | Autor neznámý

Mamedyarov a příznivý los do zápasu, zajímavá dedukce :-)

25.11.2009 19:18 | Autor neznámý

to plzenak- nesouhlasim, ze nasi maji priznivy los na ceste do ctvrtfinale.Wang hao  , Karjakin a stale se lepsici Mamedjarov jsou kalibri svetoveho formatu a obavam se, ze pro nase reprezentanty neprekonatelne prekazky. 

25.11.2009 18:49 | Autor neznámý

plzenak: vždyť ty tady všechno tak pěkně shrneš, že se všichni dočtou. asi ti dám přístup do adminu

25.11.2009 18:46 | Autor neznámý

plzenak: je potřeba prodat ročenku ;-)

25.11.2009 18:39 | Autor neznámý

To tu není nikdo z admistrátorů, že by vyhodil aspoň bleskovou zprávičku (o Davidovi a Viktorovi) do okénka nahoře?

25.11.2009 18:34 | Autor neznámý

Navara s Lázničkou se případně potkají ve čtvrtfinále (tj. mezi nejlepší osmičkou). Jinak do té doby mají relativně příznivý los - pro Navaru je nejtěžší protivník Karjakin (nasazený 12), pro Lázničku Mamedjarov (13) či Wang Hao (20) .

25.11.2009 18:26 | Autor neznámý

Pavouk se dá stahnout na adrese http://cup2009.fide.com/results.php - klikněte na Pairings Tree.

25.11.2009 18:22 | Autor neznámý

Svidler dnes pěkně zakombinoval.

25.11.2009 18:17 | Autor neznámý

Ahoj, mohl by sem prosím dát někdo link na turnajového pavouka ? Minule jsem ho někde objevil, ale už nevím kde...Snad na sebe v případě postupů nenarazí naši zástupci příliš brzy.

25.11.2009 17:50 | Autor neznámý

Jinak - přesně polovina duelů bude pokračovat dále rapidem  .

25.11.2009 17:22 | Autor neznámý

Jsem zvědav, zda mé analýzy budou odpovídat analýzám zdejších komentátorů - těším se na zítřejší článek, doufám, že Davidova partie (zvláště její závěr po 40.tahu) bude důkladně rozebrána a rád si porovnám analýzy.

25.11.2009 17:19 | Autor neznámý

Obě strany měly šance, které nevyužily : David minul 41.Vc6 a 45.Df4, Shabalov zase 45...Vf2 (42...Dg5 je poněkud sporné). Remíza je tedy nakonec asi spravedlivý výsledek, i když spokojenější je s ní asi David. 

25.11.2009 17:11 | Autor neznámý

Jinak po zmiňovaném 42...Dg5!? vzniká víceméně vynucená varianta 43.Dc3 Df4+ 44.Dg3 Dd4! 45.Sf3 Vb2+ 46.Sg2 Se4 47.e7 s velmi napjatou, ale řekl bych nejasnou pozicí.

25.11.2009 17:11 | Autor neznámý

Pozdrav  z  Polska  a gratulace  pro   Viktora   .  Jsem  smutny  protoze  Bartel   uz  ne  hra  dal . Od  zitra   fandim   ceskym  hracum  

25.11.2009 17:03 | Autor neznámý

Např. 45.Df4 Vf2 46.Dg5 Vf5 47.Dg3 Vxe5 48.Vc6 Dd4 49.Vc4! a bílý stojí o něco lépe, problémy musí řešit černý.

25.11.2009 16:59 | Autor neznámý

Naopak po 45.Df4 by problémy měl spíše černý.

25.11.2009 16:57 | Autor neznámý

Místo 45...Dxe5+ mohl černý zkusit 45...Vf2. Např. 46.Vc6 Dxe5+ 47.Dg3 Vxg2+ 48.Kxg2 Se4+ s dobráním na c6 a slušnou šancí na výhru nebo 46.Dd5 De3! a bílý odevzdá materiál.

25.11.2009 16:46 | Autor neznámý

Analýza ukazuje, že po výměně dam je Davidova partie s největší pravděpodobností remis. Obě strany hrály koncovku (po výměně dam) víceméně správně, bez větších chyb. 

25.11.2009 16:40 | Autor neznámý

Tomáš: Skoro jsi se trefil, až na to, že to byl MONGOL!

25.11.2009 16:28 | Autor neznámý

Byl Mjagmarsuren Mongolec?

25.11.2009 16:18 | Autor neznámý

Gratuluju Viktorovi k šokujícímu postupu, způsob jakým vyřadil Morozeviče byl doslova impozantní. A ovšem i Davidovi, k tomu, že je ještě ve hře, už to na tomhle turnaji měl párkrát docela nahnuté, snad to ustojí i zítra a třeba už to pak bude lepší!

25.11.2009 16:12 | Autor neznámý

Gratulace panu Navarovi : některé remízy mají chuť a cenu výhry

25.11.2009 16:07 | Autor neznámý

 Ludo Balazec: jo jasně hubička králů na rozloučenou a na kutě! Nechápu jak jsem se na to dnes celý den mohl dívat. Ještě že se na mně nedíval náš pan ředitel

25.11.2009 16:06 | Autor neznámý

voko ma svým způsobem pravdu, ted zrovna koukam na radju a půl vězovky nechapu..., proc ho neodřezal o 2 sloupce?

25.11.2009 16:01 | Autor neznámý

To pak Keres byl Eston?

a ne Estonec?

25.11.2009 16:01 | Autor neznámý

to voko: bych predpokladal, ze zrovna tobe se to bude libit:-)

25.11.2009 15:59 | Autor neznámý

Zdravíčko. Vůbec nechápu, jak se na ten online můžete dívat. Člověk by jim někdy ty ruce přerazil! Copak takhle mají vypadat partie nejlepších šachistů světa? Vždyť jde jen o to kdo dřív  a víc zešílí.

25.11.2009 15:58 | Autor neznámý

2 martin: to nie je omyl Ke4 Ke5

25.11.2009 15:58 | Autor neznámý

no tak remis dobrá ale to Ke4 je fakt prohrávající tah

25.11.2009 15:57 | Autor neznámý

zaplať bůh, to zase byla houpačka, drbat hlavu si budou oba, těším se na zítřek, Davide dík za napínavý zážitek!

25.11.2009 15:57 | Autor neznámý

david prezil klinickou smrt

25.11.2009 15:56 | Autor neznámý

Va3 bylo s nabidkou remis

25.11.2009 15:55 | Autor neznámý

1/2, na Davida si to v tomhůle turnaje pěkně sedlo. Ke4 se určitě nehrálo, když Kxg5 bylo hned jasné.

25.11.2009 15:55 | Autor neznámý

 Ke4 musel být omyl někde u sensoru

25.11.2009 15:55 | Autor neznámý

jo tak, oni nacpali krale doprosted...uz jsem se polekal.

25.11.2009 15:55 | Autor neznámý

Remizka dobrá, si ho david povodí v rapidu zejtra

25.11.2009 15:54 | Autor neznámý

REMIS!!!

25.11.2009 15:54 | Autor neznámý

jj, stavěli krále, jako že je remis... tak fajn... ale i Federer občas zkazí lehký volej, Shabalov nezvládl jednoduchou výhru s omezeným časem, teď se mu to bude honit hlavou celou noc...

25.11.2009 15:54 | Autor neznámý

David remis?!

25.11.2009 15:54 | Autor neznámý

co to je? Ke4? Kxg5 byla remiza, ne?

25.11.2009 15:54 | Autor neznámý

UF! Udržel. 

25.11.2009 15:54 | Autor neznámý

Remis se mi tam objevila! 

25.11.2009 15:54 | Autor neznámý

56. Ke4 --- to je na mne moc jemné... proč nešlo 56.Kf6 ?

25.11.2009 15:54 | Autor neznámý

Kua. David je lepší počteníčko než Stephen King!!!

25.11.2009 15:54 | Autor neznámý

Ke4 asi zahráno nebylo. Remiz

25.11.2009 15:53 | Autor neznámý

remis!!!!!

25.11.2009 15:53 | Autor neznámý

 David to prohraje....

25.11.2009 15:53 | Autor neznámý

tam musi byt chyba v prenosu Ke4 je nesmysl

25.11.2009 15:53 | Autor neznámý

Čuchám, čuchám, že by to mohl David zremizovat, nebo tam snad po Kg5 černý něco má???

25.11.2009 15:53 | Autor neznámý

Ke4 to přece David nemohl hrát, se jim určitě pokazil přenos...

25.11.2009 15:53 | Autor neznámý

Ke4 no nevím.. Ale David asi vyhraje na čas..

25.11.2009 15:52 | Autor neznámý

to už vypadá zase na sandnou remízu, wou

25.11.2009 15:52 | Autor neznámý

Tak ne, černý to chce bohužel vyhrát jinak, ale aby se nepřesčotoval :-)

 

25.11.2009 15:51 | Autor neznámý

Vg3 je volovina

25.11.2009 15:50 | Autor neznámý

ale teď se ten Lotyš utnul, nesebral si a pika! bože, to je zápas

25.11.2009 15:50 | Autor neznámý

Tohle nevypadá už zas tak bídně.. Ale za Davida se to bude vyhrávat těžko :-D

25.11.2009 15:49 | Autor neznámý

Shabalov je Lotyš stejně asi jako Širov, oba jsou ty samé případy, Rusové žijící v Rize.

25.11.2009 15:49 | Autor neznámý

Vypadá to na koncovklu V proti V+S, chudák David

25.11.2009 15:48 | Autor neznámý

Fritz -3.26 pro černého...

25.11.2009 15:48 | Autor neznámý

Lotyš

25.11.2009 15:47 | Autor neznámý

chess - Shabalov je Rus narozený v Lotyšsku...

25.11.2009 15:46 | Autor neznámý

Shabalov ie Lotyšec

25.11.2009 15:46 | Autor neznámý

 

24.11.2009 12:20:25 | chess
:-)  Neznám američana , který by mohl Davidovi vzdorovat.
1) Morphy už umřel
2) Sami byl Polák
3) Fisher byl američan velmi vzdáleně, navíc se ho amerika zřekla.
 

25.11.2009 15:43 | Autor neznámý

David zas remizuje věžovku s 2 pěšci méně :-)

25.11.2009 15:43 | Autor neznámý

No nelibi se mi to uz taky moc.. ale věřím :-)

25.11.2009 15:42 | Autor neznámý

no ale pesce h3 to zlikvidovat chtelo uz neni asi moc kde se cerny splete uz jen zazrak

25.11.2009 15:42 | Autor neznámý

TO F - Kf3 Sh5+

25.11.2009 15:42 | Autor neznámý

Sakra, to se to u Davida zcela zkurvilo...

25.11.2009 15:42 | Autor neznámý

kams to vlez ... kams to vlez ... kams to vlez ... na e3

25.11.2009 15:41 | Autor neznámý

Ke3 dle ryby prohrava ale už to asi nelze brat jako bernou minci

25.11.2009 15:41 | Autor neznámý

už je asi konec, bohužel

25.11.2009 15:41 | Autor neznámý

Sh5 sach a je to

25.11.2009 15:39 | Autor neznámý

a vysvetli mi nekdo, proc nemuzu po h4 normalne Kf3?

25.11.2009 15:38 | Autor neznámý

to jsou nervy

25.11.2009 15:35 | Autor neznámý

snad to jeste vodpuli

25.11.2009 15:32 | Autor neznámý

no budeme asi moc radi kdyz to zremizuje ale saba nehraje nejlepsi tahy a cas leti tak doufejme

25.11.2009 15:32 | Autor neznámý

Z ruštiny:
Ano, zarmoutil nás Viktor Láznička,
takového jsme nečekali svátku (svátečka) - aby se to rýmovalo.

25.11.2009 15:32 | Autor neznámý

stojí blbě, možná při superpřesný hře může remizovat, ale s tímhle časem nevím, figura je figura

25.11.2009 15:31 | Autor neznámý

na prohru?

25.11.2009 15:30 | Autor neznámý

ježiš na prohru?! motory tomu nerozumí, vůbec nemůžete brát jejich hodnocení jako bernou minci.. Šance jsou na obou stranách, chytráci :-)

25.11.2009 15:28 | Autor neznámý

dzenkuji barczo

25.11.2009 15:28 | Autor neznámý

tak a stoji na prohru :-(

25.11.2009 15:28 | Autor neznámý

A David Df3.. to jsou mi věci. Psyologická válka, bude zaležet kdo udělá poslední chybku

25.11.2009 15:27 | Autor neznámý

Viktor Láznička nás zarmoutil,

svátek náš nám pokroutil..

25.11.2009 15:25 | Autor neznámý

Jo, zarmoutil nás Viktor Láznička, takový svátek jsme nečekali. Tak přibližně nepoeticky česky.

25.11.2009 15:25 | Autor neznámý

jeste prosím preklad do cestiny

25.11.2009 15:23 | Autor neznámý

a výhoda se opět přelívá.. po h5 má zas bílý na výhru šance..

25.11.2009 15:22 | Autor neznámý

Přišlo by Dxe5 a Vxg2 nee?

25.11.2009 15:21 | Autor neznámý

A už jsem si to našel. Černý by vyšachoval věž na a6

25.11.2009 15:20 | Autor neznámý

Da ogorčil nas Viktor Láznička

takogo my ne ždali prazdnička :-)

25.11.2009 15:20 | Autor neznámý

Proč nemohl David místo Vd6 zahrát e7?

25.11.2009 15:19 | Autor neznámý

prelozi nekdo tu azbuku ?

25.11.2009 15:17 | Autor neznámý

David to bezproblemovo nasiel :)

25.11.2009 15:16 | Autor neznámý

ted musí david presne Vd6 jinak je na prohru

25.11.2009 15:15 | Autor neznámý

David to má těžké, teď musí 44.Vd6, což vzhledem k 44...Dxe5+ není vůbec jednoduché najít. 

25.11.2009 15:14 | Autor neznámý

ryba to dg5 vubec  neuvadi tak tom asi nic nebylo

25.11.2009 15:14 | Autor neznámý

Jih: A co to znamená?

Jinak hoši do toho!!! 

25.11.2009 15:13 | Autor neznámý

Taky nechápu, proč Šabalov nešel 42... Dg5, to vypadalo dost jedovatě.

25.11.2009 15:10 | Autor neznámý

Na chatu Chesspro.ru se píše:

Да.огорчил нас Виктор Лазничкa-

Такого мы не ждали "праздничка"!

 

25.11.2009 15:07 | Autor neznámý

Viktor

David

25.11.2009 15:04 | Autor neznámý

David měl teď kliku, po 42...Dg5 by stál na prohru.

25.11.2009 15:03 | Autor neznámý

Uff, David po dlouhém přemýšlení zahrál zase špatné tahy, tak to dneska bude nakonec remíza.

25.11.2009 15:02 | Autor neznámý

Pokud Shabalov nevymění dámy, tak to David může těžko vyhrát. Jeho král je ve velkém průvanu, hlavně po černých polích (ale i 1. a 2.řadě).

25.11.2009 15:01 | Autor neznámý

Snad jen po 42.Dd4 má bílý malou výhodu.

25.11.2009 15:00 | Autor neznámý

Fritz to taky u Davida vidí vyrovnaně.

25.11.2009 14:58 | Autor neznámý

ryba davidově pozici neveri mel by to dát za půl a zitra ho prehrat ve 4 rapidech

25.11.2009 14:56 | Autor neznámý

Skvělá práce Viktora, David taky soupeře ozobává, mohl by vyhrát!

25.11.2009 14:54 | Autor neznámý

 Viktor dnes neudělal jedinej horší tah a to měl časově nahnuté!

25.11.2009 14:53 | Autor neznámý

Pokud bude David trpělivej, tak by to už měl vyhrát. Má lepší Dámu, pěšce i Krále..

 

25.11.2009 14:47 | Autor neznámý

Zatím 12 zápasů jde do prodloužení, a to ještě další přibydou. Davidův soupeř se zalekl, tak uvidíme, jestli se stihne zklidnit.

25.11.2009 14:47 | Autor neznámý

od priste uz se tech casovek nebudu bat obe hral strojove presne

25.11.2009 14:46 | Autor neznámý

Viktor - opět skvělá práce. S takovou formou může pomýšlet hodně vysoko!  

25.11.2009 14:45 | Autor neznámý

 Lázňa vyhraje celý světový pohár....:-)

25.11.2009 14:45 | Autor neznámý

Tak Svidler sehrál dobrou partii!

25.11.2009 14:45 | Autor neznámý

Bologan-Čeparinov jde k opakování tahů, aspoň bude mít Viktor unaveného soupeře.

25.11.2009 14:43 | Autor neznámý

Tak Moro ani nečekal na kontrolu a vzdal se!

25.11.2009 14:43 | Autor neznámý

A navíc kontrolní tah se Shabalovovi příliš nevyvedl, teď po 41.Vc6 padne pc4 a černý bude mít problémy!

25.11.2009 14:43 | Autor neznámý

Šimi: 8 sekund :D

25.11.2009 14:42 | Autor neznámý

Obrovská gratulace Viktorovi!!! Mora snad ani na 1 tah během 2 partií k ničemu nepustil...

25.11.2009 14:42 | Autor neznámý

Ivančuk vypadl, Radžabov to má taky nahnuté, Svidler si ale vynutil tiebreak.

25.11.2009 14:42 | Autor neznámý

Čuky je venku, Svidler vyrovnal, Radjabov vypadne. 

25.11.2009 14:41 | Autor neznámý

Navara začíná stát zase dobře, šabalov si podle mě nevybral nejlepší 40. tah :)

25.11.2009 14:41 | Autor neznámý

vypocitejte laznovi perfo ze 4 partii treba se dostanete na 3100 :-)

25.11.2009 14:41 | Autor neznámý

a David má velkou šanci na výhru, protože Šabalov dneska už potřetí chybuje !

25.11.2009 14:41 | Autor neznámý

A David taky po časovce přivyhranej. Bravó :-)

25.11.2009 14:41 | Autor neznámý

David po kontrole, vše OK!

25.11.2009 14:40 | Autor neznámý

ty casovky hraje bravurně

25.11.2009 14:40 | Autor neznámý

 Snad to bude večer i v Brankách Bodech!!!

25.11.2009 14:40 | Autor neznámý

David taky výborně, soupeř se asi zalekl a chtěl vyloženě remízu.

25.11.2009 14:40 | Autor neznámý

gratulace !!!!! 2-0 a nekdo psal tie break by byl uspech

25.11.2009 14:39 | Autor neznámý

 To byla špička! 1:0

 

25.11.2009 14:39 | Autor neznámý

tohle uz neprohraje maximalne ho zvecni :-)

25.11.2009 14:38 | Autor neznámý

Tak Viktor vyhrál ! Velká gratulace.

25.11.2009 14:37 | Autor neznámý

Dáma navíc, 2 tahy do kontroly...

25.11.2009 14:37 | Autor neznámý

viky odmitl vecnak po Kg3 :-) hraje na vyhru

25.11.2009 14:35 | Autor neznámý

Kdyby takto hrál časovku proti Polsku ...

25.11.2009 14:34 | Autor neznámý

kh1 +8,00

25.11.2009 14:33 | Autor neznámý

Hlavně nespadnout, Babula by mohl vyprávět...

25.11.2009 14:33 | Autor neznámý

lepsi ustup byl Kg7 ted c7

25.11.2009 14:32 | Autor neznámý

Bacrot sehrál pěknou partii...

25.11.2009 14:32 | Autor neznámý

Bacrot pěknej mat !

25.11.2009 14:32 | Autor neznámý

A pokud David dobere na a5, tak má remízu

25.11.2009 14:31 | Autor neznámý

jeste osm tahu ryba hlasi +3,00

25.11.2009 14:31 | Autor neznámý

 +3.47 je opatrnější ryba

25.11.2009 14:30 | Autor neznámý

Viktor to už má doma

25.11.2009 14:29 | Autor neznámý

David bude muset hodně bojovat o remízu :(

25.11.2009 14:27 | Autor neznámý

moro zkousi lacinej zvedák z okrasního preboru Sxb5 Dc5+ to je trapné

25.11.2009 14:26 | Autor neznámý

A Moro je loženej - Fritz dává +4.3 , co ryba?

25.11.2009 14:25 | Autor neznámý

2:0 bude pekny vysledok

25.11.2009 14:24 | Autor neznámý

moro už je zase na s.....y ted jeste vxd6

25.11.2009 14:24 | Autor neznámý

Teď to chce Vxd6 a není co řešit.

25.11.2009 14:22 | Autor neznámý

Pohodička.. To už Moro zahodí..

25.11.2009 14:22 | Autor neznámý

Sorry, smozřejmě u Viktora.

25.11.2009 14:22 | Autor neznámý

vložit Vb3 naprosto přesné .... ten kluk je dobrej

25.11.2009 14:22 | Autor neznámý

Tak u Davida Fritz hlásí už přes +2.5.

25.11.2009 14:20 | Autor neznámý

  Teď jsem měl 2 minuty kouknout. A nechápu moc velmistry. To musel se vrátit Šabalov na e7. Bleskově jsem propočítal bez mašiny zase nějakou podivnou věžovku pro Davida, teď již snad dobré +/=. či to někdo vidí lépe ? Zas až pozdě večer se podívám, tak a´t to dobře dopadne.  Samozřejmě i u Viktora, tam si netrofám v pozici nic tipnout.

25.11.2009 14:20 | Autor neznámý

tohle uz nepokazi 6 minut versus pridavek a privyhraná pozice

25.11.2009 14:18 | Autor neznámý

 Viktoř dobře i po 24. Vc6

25.11.2009 14:18 | Autor neznámý

Vc6 je tam viky je vyrazne lepsi opet hraje v blicce bravurně

25.11.2009 14:18 | Autor neznámý

Lázňa jak stroj... to bude 1-0 :-)

25.11.2009 14:18 | Autor neznámý

Viktor jede, už stojí skoro na výhru!

25.11.2009 14:16 | Autor neznámý

Da3 je ptakovina ....ted to chce Vc6

25.11.2009 14:15 | Autor neznámý

moro kalí vodu ale pořád není dostatečně kalná

25.11.2009 14:14 | Autor neznámý

Šabalov to naštěstí zvoral a David zase má remízu.

25.11.2009 14:13 | Autor neznámý

Shabalov opakuje tahy? To by David měl raději vzít!

25.11.2009 14:13 | Autor neznámý

šabalovi stačí opakování tahu ?

25.11.2009 14:13 | Autor neznámý

Ale Shabalov se zalekl.. Jen dobře. A Moro pojede za chvíli jen na přídavek :-)

25.11.2009 14:13 | Autor neznámý

Teď by měl Viktor měnit a měnit.

25.11.2009 14:11 | Autor neznámý

No, David už stojí hůře, bude muset zabojovat a něco vymyslet!

25.11.2009 14:10 | Autor neznámý

Zato Viktor hraje rychle a dobře.

25.11.2009 14:10 | Autor neznámý

to sou nervy u vikyho

25.11.2009 14:08 | Autor neznámý

A ještě zahrál hodně zvláštní tah, to nevypadá dobře.

25.11.2009 14:08 | Autor neznámý

ryba uz hlasi davidovi horší pozici

25.11.2009 14:06 | Autor neznámý

David mná už jen 6 minut

25.11.2009 14:06 | Autor neznámý

Moro vidí že s pozicí celkem nehne , tak zkouší starý trik , oba časovka, blicka nikoliv rapid a ošidit.

25.11.2009 14:06 | Autor neznámý

moro navodil autočasovou tisen .... je to velkej psycholog :-)

25.11.2009 14:06 | Autor neznámý

Moro něco chystá

25.11.2009 14:05 | Autor neznámý

Viktor už +2 minuty!

25.11.2009 14:05 | Autor neznámý

obavam se že čaky už nevymyslí nic ... Pepek Kratochvíl bude zklamanej

25.11.2009 14:02 | Autor neznámý

Já teda nevim, školy nemám, ale po Se5 a Sf4 a výměně černopoláků jsou bílá pole kontrolována velmi spolehlivě ;-)

25.11.2009 14:02 | Autor neznámý

Morozevič je už s časem skoro na úrovni Lázničky!

25.11.2009 14:01 | Autor neznámý

moro srovnává čas ....

25.11.2009 14:00 | Autor neznámý

Mimochodem Moro už Viktora na čas skoro dotáhl.

25.11.2009 13:59 | Autor neznámý

Ivančuk - So je po kontrole. Dámská koncovka, uvidíme, zda Ivančuk něco vymyslí.

25.11.2009 13:59 | Autor neznámý

Hraje se naštěstí s přídavkem, takže na těch 20 tahů má Viktor ve skutečnosti 19 minut, to se dá. Důležité je, jak hluboko do pozice vidí.

25.11.2009 13:59 | Autor neznámý

U Davida bych to viděl na remízu, sice tlačí, ale s takto oslabeným králem asi nemůže pomýšlet na víc. Střelci jsou asi tak na stejno...:) Jinak u Vikiho plán s Jh2-g4 jsem přesně čekal že se stane, kontrola bílých polí se může hodit. I když pozice je samozřejmě i nadále velmi otevřená (z hlediska výsledku).

25.11.2009 13:58 | Autor neznámý

A u Davida se blíží remíza.

25.11.2009 13:56 | Autor neznámý

Viktor teď začal tahat rychle a podle mne dobře, kéž by mu to vydrželo!

25.11.2009 13:55 | Autor neznámý

Zdravíčko všem. No,že by Viktor za 9 min. udělal 20 kvalitních tahů - to jsem skeptický...Pozice Morovi určitě vyhovuje..

25.11.2009 13:54 | Autor neznámý

Prozradí mi tu někdo, kdo má lepšího střelce? Jestli Navara, nebo Šabalov? :)

25.11.2009 13:53 | Autor neznámý

Kromě toho Moro má na výběr dost nepříjemných plánů - třeba a5, bílý se nějak musí vyjádřit a věž na b8 spolu se střelcem na g7 budou otravovat.

25.11.2009 13:50 | Autor neznámý

Čas se mi nelíbí ve spojenení s pozicí ... Jh2 - g4 na mě velký dojem nedělá, přijde mi to jako tápání.

25.11.2009 13:48 | Autor neznámý

U Viktora bych to teda nikdy neprotahoval na d5 a nechal byl to v Maroczyho výstavbě, tam černý neprorazí. David - nevím, asi to půjde spíš do remízy, ale mohu se mýlit.

25.11.2009 13:48 | Autor neznámý

Nejde ani tak o čas, jako o to, že mohl zahrát Vb1 místo Jh2, pak vyměnit na c5 a udržel by si kontrolu nad pozicí. Takhle se to zbytečně komplikuje, soupeř rozehraje figury a pozice dostane nepříjemně konkrétní charakter.

25.11.2009 13:45 | Autor neznámý

hmmm, pomalu si začínám myslet, že nás u Lázničky čeká rapid...ten čas je příšerný...

25.11.2009 13:43 | Autor neznámý

Vikyho cas už je hrozivej začínám bejt skeptickej

25.11.2009 13:40 | Autor neznámý

No, můj Fritz teď stále dává nejměně +0.7 (po případném 25...b6) - myslím u Davida.

25.11.2009 13:40 | Autor neznámý

VIktor to vymyslel chytře, chce vyměnit na c5 a dát pak e5, tím se pomění pěšci v centru a remíza se přiblíží :)

25.11.2009 13:35 | Autor neznámý

David se rozhodl psychicky tlačit na soupeře a žene všechny pěchy dopředu.Ivančuk se již dostává z obrany postupně do tlaku + má výrazně lepší čas. 

25.11.2009 13:33 | Autor neznámý

Na chessdom to teď neběží, ale chessok.com je taky s rybí analýzou a ta říká po VIktorově b4 +0.30.

25.11.2009 13:27 | Autor neznámý

šak mamed zajimavě zakoncil druhou partii

25.11.2009 13:26 | Autor neznámý

 Rybka: 22.  ... dxc4 23. Qxc4 Bf7 24. Rf2 Rf8 25. Qc322. ... dxc4 23. Qxc4 Bf7 24. Rf2 Rf8 25. Qc3  jest -0.08

25.11.2009 13:23 | Autor neznámý

 22. -dxc4

25.11.2009 13:21 | Autor neznámý

Proč se Viktor znova zasnil? S f5 stejně nic nenadělá a zas taková hrozba to není.

25.11.2009 13:19 | Autor neznámý

První postupující - Mamedjarov a Jobava.

25.11.2009 13:18 | Autor neznámý

Co Rybka doporučuje teď (za Shabalova) ?

25.11.2009 13:16 | Autor neznámý

 Viktor    -16 minut 

25.11.2009 13:15 | Autor neznámý

zatim 6 skoncenych partii a 6 tajbrejků včetně Judity

25.11.2009 13:15 | Autor neznámý

Správně to asi bude, ale bez vložky cxd5 :-) 

25.11.2009 13:14 | Autor neznámý

 ...a Rybka to vidí jako -0.08

25.11.2009 13:08 | Autor neznámý

David to hraje pěkně. Můj Fritz dává výhodu už přes +1.0

25.11.2009 13:06 | Autor neznámý

U Viktora je rozdíl v časech už jen 7 minut. Tak zatím žádnou paniku!

25.11.2009 13:05 | Autor neznámý

Bacrot - Saskiran zatím partie dne.

25.11.2009 13:04 | Autor neznámý

Ivančuk bojuje a míchá pozicí a soupeř už má jen 17 minut, tak to možná uhraje na čas.

25.11.2009 13:03 | Autor neznámý

U Davida to bude tak 25-75-0, u Viktora 50-20-30. Přecejen Moro má dosta slabin a je pozadu s vývinem. 

25.11.2009 13:02 | Autor neznámý

Davidově pozici nerozumím, předpokládám něco jako Vf1 De7, Db3 s ideou cd5 a e4, ale vůbec netuším, jestli je to tak správně. Dle všeobecných pouček by měl stát David líp...

25.11.2009 13:00 | Autor neznámý

Muj tip je Na Davida 65-35-0 na Lazničku 10-20-70 

25.11.2009 13:00 | Autor neznámý

Viktorův čas mi také dělá trochu starosti, ale snad má zatím vše pod kontrolou. Jinak v těchto pozicích bílý málokdy sám bere na e6, černý s tempem dobere střelcem, slabina na d6 není až tak citelná.

25.11.2009 12:59 | Autor neznámý

Zdarec, já Viktorovi věřím. Problém ale může být ten čas. Předpokládám, že na Sb2 jde Sh6, a pokud Moro vezme na d5, tak po dobrání e-pěšcem je na šachovnici o jednu figuru méně a černý má jediné rozumné pole pro bělopolného střelce, g4, no a po ústupu koně ho tahem h3 vyžene. Stojí dobře.

25.11.2009 12:59 | Autor neznámý

U Davida - bílý stojí o něco lépe, černé figury postrádají souhru. 

25.11.2009 12:57 | Autor neznámý

No, Moro má 47 minut, to je samozřejmě lepší, ale taky ne optimální.

25.11.2009 12:57 | Autor neznámý

Jestli ji nevykouzlí dnes, vykouzlí zítra - kvalita by se měla časem projevit. :-)

25.11.2009 12:56 | Autor neznámý

No Lázna stoji rovně, s časem je to ovšem horší.... a pozici Davida bych si určitě mnohem radši zahrál za bílý, vždyt v Stonewallu chce bílý vždy hrát koncovku s bělopolákama!  Muj tip Viktor remis a David to ukázkově vyhraje...

25.11.2009 12:56 | Autor neznámý

Viktor má již jen 29 minut po 10 tazích.

 

25.11.2009 12:52 | Autor neznámý

David už asi výhru nevykouzlí

25.11.2009 12:50 | Autor neznámý

Já to dnes za Lázničku moc optimisticky nevidím. Dle stavu času a situaci na desce soudím, že se dostal do pozice které nerozumí...:-( a než to vymyslí ztratí hodně času, který by mohl pozdeji chybet. Takže na uvodních 10tahu hodina + přídavek. na zbytek 30tahu má prumerne 1,5min/tah - což není mnoho.

25.11.2009 12:46 | Autor neznámý

koněm ..včera bral viky na b2 a dnes může na oplátku moro :-)

25.11.2009 12:44 | Autor neznámý

Zdá se, že Viktor opravdu usnul. To už zavání průšvihem.

25.11.2009 12:43 | Autor neznámý

Láznička s Morozevičem se rozhodli, že z toho udělají rapid už teď

25.11.2009 12:41 | Autor neznámý

Měl by se konečně rozhodnout, čím vezme na d5.

25.11.2009 12:40 | Autor neznámý

ale ted zbytecne na pul hodiny usnul

25.11.2009 12:37 | Autor neznámý

Fredy: Láznička sleduje jinou strategickou linii :)

25.11.2009 12:36 | Autor neznámý

Navara stojí po De3 lépe má prostorovou převahu, silného koně a lepšího bělopolného střelce. Jiná otázka je zda to bude na výhru stačit. Za to u Lázničky nechápu, proč po 0-0 černého nehral dxe6, s vytvořením slabin na d6 nebo g6. Může mi to prosím někdo srozumitelně vysvětlit ?

25.11.2009 12:32 | Autor neznámý

Bacrot se sice na soupeře vyřítil, jenže ten se dobře brání a hodlá přejít do protiútoku! Tam to bude hodně dramatické!

25.11.2009 12:27 | Autor neznámý

A zaseklé jsou ty přenosy (na chessbomb), kde je ve sloupci "result" hvězdička - mj. Bartel.

25.11.2009 12:26 | Autor neznámý

HH: Jj, Pozice Navara-Šabalov mi přijde jako typický příklad na: oba hráči stojí špatně...Nechtěl bych to hrát ani za jednu stranu...

25.11.2009 12:25 | Autor neznámý

Když se nenačítá Chessbomb, dá se zkusit opakovaně "exit" a "enter" - zatím se mi vždycky nakonec chytlo.

25.11.2009 12:19 | Autor neznámý

Nějaké problémy s přenosem, pozice Bartela se nemění od pátého tahu, Fedorčuk prý zahrál 15.Sxh6, pak to asi vrátil a změnil to na 15. Sc2...Teď nevím, čemu mám vlastně věřit:)

25.11.2009 12:16 | Autor neznámý

Viktor našel plán a Moro se ho teď snaží dešifrovat. U Davida nevím nevím, já tyhle výstavby nemám rád, takže budu mít určitě pocit, že stojí blbě, doufám, že neoprávněný.

25.11.2009 12:16 | Autor neznámý

Martin: jj, tady v Praze  taky svítí

25.11.2009 12:12 | Autor neznámý

Vidím správně, že Bartel má na 5 kulantně řečeno ne složitých tahů spotřebovanou hodinu?

25.11.2009 12:11 | Autor neznámý

 Přátelé, v Doksanech je už teď skoro 14°C. Celá republika pod Sluncem(?) De se ven!

25.11.2009 12:09 | Autor neznámý

David zariskoval a otevírá sloupec na krále ... to nebude klidná partie

 

25.11.2009 12:08 | Autor neznámý

Ivančuk bude mít velký problémy, protože za chvíli budou soupeři skoro bez figur.

25.11.2009 12:08 | Autor neznámý

(jo a ještě bych po prvním tahy pípnul:nabízím remízu:))

25.11.2009 12:08 | Autor neznámý

Mně příjdou obě naše pozice jako příjemné výhody pro bílé. I přes horší čas dnes Češi vyhrají 2:0 :-)

25.11.2009 12:06 | Autor neznámý

To teda nevím, jak tohle chce Ivančuk vyhrát.

25.11.2009 12:06 | Autor neznámý

Honza Hučín: To já se taky nedivím, já kdybych mohl postoupit přes Morozeviče, tak bych asi celou noc strávil na záchodě se střevními potížemi, k partii bych sotva dolezl, třásly by se mi ruce a nad každým tahem bych propřemýšlel 20 minut (včetně toho prvního)..Doufám, že Láznička má víc sebedůvěry než já, bez ní to nepůjde :)

25.11.2009 12:04 | Autor neznámý

S časy to zatím není až tak zlé. Oba naši hodně přemýšlí, ale jejich soupeři také, takže rozdíl není tak velký. Uvidíme dále.

25.11.2009 12:03 | Autor neznámý

taky mne prekvapuje že to bakro po včerejší výhře nesuší a hraje botvinnika

25.11.2009 12:02 | Autor neznámý

kksffn: Já se nedivím. a) Láznička vždycky spotřebuje hodně času, b) má neskutečnou šanci postoupit a všechno si radši promyslí dvojnásobně, c) zvažuje, jaká struktura by se mu nejlíp hrála.

Teď se ukáže, jak to Morozevič myslí. Může vzít na d5, přetáhnout e5, nechat to být a prásknout tam brzy rovnou f5... Viktore, neboj se ho!

25.11.2009 11:55 | Autor neznámý

 Láznička se šel asi podívat do knížky

25.11.2009 11:52 | Autor neznámý

Pozice u Bacrota mám pocit je snad i teoretická..

25.11.2009 11:50 | Autor neznámý

Proč Láznička tolik přemýšlí?

25.11.2009 11:50 | Autor neznámý

to paffko: hodně pěkný přirovnání!:)

25.11.2009 11:47 | Autor neznámý

Bacrot na soupere vlitnul jak na zenu pri opustaku...:-) 

25.11.2009 11:45 | Autor neznámý

Po 7...h6 jsem našel jednu blicku, kterou hráli Dorfman s Milovem. Čili bude to asi hlavně inprovizace. Každopádně Viki to dnes nebude mít lehké, struktury Ben-Oni (i když zatím mohou vzniknout i jiné) jsou nesmírně bohaté a oboustranně hratelné.

25.11.2009 11:45 | Autor neznámý

Docela by mě zajímalo, jak to myslí Fedorčuk se Širovem...

25.11.2009 11:43 | Autor neznámý

http://www.chess.co.uk/twic/live  docela v pohodě odkaz, stačí nainstalovat silverlight..

25.11.2009 11:33 | Autor neznámý

Ta Viktorova pozice, je to někde v databázích nebo je to čirá improvizace?

25.11.2009 11:31 | Autor neznámý

Chucky to bude mít velmi těžké vyhrát za černé výměnnou slovanskou

25.11.2009 11:29 | Autor neznámý

na chessbomb mi to taky nejede.myslim si ze to moro bude trhat ale ze to viktor udrzi ale pozor na ces.Davidova partie se mi libi ma vice prostoru i figury zacinaji zaujimat mista kde k necemu buduo... 

25.11.2009 11:28 | Autor neznámý

 Já si radši Live spouštím jakmile přijdu do práce abych pak neměl problém s přetížením

25.11.2009 11:28 | Autor neznámý

Ivančuk hraje na výhru černými výměnnou slovanskou...to mu nezávidím...

25.11.2009 11:27 | Autor neznámý

jinak ten odkaz odsud ani z konkurenčních stránek mi nejede, hází to vypršel chybu...no musím asi přestat chodit na p servry.)

25.11.2009 11:26 | Autor neznámý

 Proč se klání nezúčastnil Carlsen? A co dále má vzejít z tohoto Světového poháru, je to někde srozumitelně popsáno?

25.11.2009 11:25 | Autor neznámý

Jir - Mně to jede na ofic. stránkách, přímý link: cup2009.fide.com/java/pgn/mon.php.

25.11.2009 11:25 | Autor neznámý

Tak Láznička vymyslel klidnou remízovou variantu:) Aspoň se bude na co koukat.

25.11.2009 11:24 | Autor neznámý

Viktor už hodně přemýšlel a po prvních 5 tazích má už jen 1h:14m ! Tak aby si nezadělával na pořádnou časovku.

25.11.2009 11:24 | Autor neznámý

díky, je vidět, že se jejich servřík asi pěkně potí, nejspíš tam maj nějakej bazarák :)

25.11.2009 11:20 | Autor neznámý

Na oficiálních stránkách mi on-line jede bez problému. Zato se nemůžu dostat do Chessbomb arény (odkazy níže) - nějak se mi to nechce načíst.

25.11.2009 11:18 | Autor neznámý

jir: ve spodní části tohoto článku jsou odkazy. odkaz on-line směřuje na seznam duelů kde je vstup (pravý sloupec view) do on-line. nyní jsem tam bez problémů prošel.

25.11.2009 11:16 | Autor neznámý

jir: http://livechess.chessdom.com/site/

25.11.2009 11:16 | Autor neznámý

jir: http://livechess.chessdom.com/site/

25.11.2009 11:15 | Autor neznámý

Jj, taky bych na tom chtěl být tak, abych mohl vybírat z několika alternativ...Já vždycky jen přemýšlím, jak to dostanu do pozice, kterou znám:) Dopadá to tak, že čas je fuč a pozice taky:)

25.11.2009 11:13 | Autor neznámý

čau všichni, můžete sem někdo hodit funkční odkaz na online? I z oficiálních stránek se tam nejde prokousat.. Díky!

25.11.2009 11:12 | Autor neznámý

Spíš se hraje něco, s čím asi úplně nepočítali, a tak vybírají z několika alternativ, které znají...:)

25.11.2009 11:11 | Autor neznámý

Podle toho jak dlouho ti kluci přemýšlejí v zahájení, by člověk řekl, že to neznají

25.11.2009 11:05 | Autor neznámý

Tak na Holandskou se těším, to je neobehrané zahájení. U Lázničkovy partie budu asi nervózní...

25.11.2009 11:04 | Autor neznámý

HH, zase vedle, ani sicilka, ani c4 , ani e4

25.11.2009 11:04 | Autor neznámý

David d4 a je tam holandská, to bude legrace. Viktor hraje opatrně.

25.11.2009 11:03 | Autor neznámý

 Už to jede

 

25.11.2009 11:02 | Autor neznámý

Upřímně budu dnes spokojen i s dvěma remízami, Davidovi na případný tie-break věřím. Viktor včera hrál velmi sebevědomě, tak snad se dnes nepodělá, myslím, že začne aktivně.

25.11.2009 10:57 | Autor neznámý

Jsem zvědavý, jaké zahájení zvolí Láznička na remízu.  Nebo na výhru?:)

25.11.2009 10:51 | Autor neznámý

Tak jakoupak sicilku od Morozeviče uvidíme? A co David, dá c4 nebo e4?

25.11.2009 10:23 | Autor neznámý

 Doufám, že Viktor je už na cestě a že nezabloudí

25.11.2009 10:06 | Autor neznámý

Skvělá výhra a taky znovu velmi pěkný komentář..

25.11.2009 09:36 | Autor neznámý

 Autor analýzy má pravdu

25.11.2009 08:46 | Autor neznámý

Go go !!!