Navara v první partii zasadil úder

28.11.2009 07:03 | Světový pohár 2009

Naši reprezentanti zahájili třetí kolo úspěšně. Viktor Láznička udržel na uzdě Bologanovu bílou armádu a v dnešní druhé partii vzájemného souboje bude mít výhodu podání. David Navara poprvé na Světovém poháru změřil síly ...

Naši reprezentanti zahájili třetí kolo úspěšně. Viktor Láznička udržel na uzdě Bologanovu bílou armádu a v dnešní druhé partii vzájemného souboje bude mít výhodu podání. David Navara poprvé na Světovém poháru změřil síly s hráčem z klubu 2700 a premiéra vyšla na jedničku, když Karjakina porazil bílými ve španělské hře. O překvapení kola se postaral opět Filipínec Wesley So, který si po vyřazení Ivančuka vyšlápl na dalšího hráče extratřídy Gatu Kamského.

Navara,David (2707) - Karjakin,Sergey (2723)
World Cup 2009 (3.1), 27.11.2009
[Vokac,Marek]

diagram po 28.Sg5

V této pozici se černý se rozhodl řešit ústupové problémy svého jezdce taktickou cestou a pokračoval. 28...Vae8!? [První z alternativ se nabízí se nabízí 28...Sxa3, ale černý si asi nebyl jist, zda po 29.b4 svého střelce neztratí. Zdá se, ze černý má skutečně jediný tah 29...Vfe8! 30.Vb1 Ve6 31.d5 Ve2 a podle Rybky figuru asi neztratí. Jedovaté to ovšem je.; Mohl by asi obstát relativně nehezký tah 28...Jg8 29.Sf4+/= ale to se asi černému zdálo moc pasivní.] 29.Je5! Nyní se ukazují potíze černého s polem f7. 29...Kg8 Dosti podivný tah. Nicméně černý to nemá lehké. [29...Sxa3 by mohlo narazit na přepad 30.Vxf6!? gxf6 31.Sxf6+ Kg8 32.Ve3 h5 33.Vg3+ Kh7 34.Vg7+ Kh6 35.g4+/= , to vypadá hodně protivně.; Principiální je nesporně zjednodušení 29...Sxe5 30.Vfxe5 Vxe5 31.Vxe5 Vd8 32.Ve7 Vxd4 33.Vxc7 Vd3+/= , pokud černý nechce hledat záhranu v takové koncovce, pak se mu radí dosti tězko.; Druhá verze koncovky po 29...Jg8 30.Vxf7 Vxe5 31.dxe5 Vxf7 32.exd6 cxd6 33.Ve6+/= je rčitě horší vydání. Takze vlastně zbývá jen ten divný tah králem, který kryje Pf7, ale odevzdává pěšce.] 30.Sxf6 gxf6 31.Vxf6 Kg7 32.Vf4 f5 Černý se mozná domníval, ze mu vychází [32...f6 ale 33.Vg4+ Kh6 34.Jf7+ Kh5 35.Vxe8 Vxe8 36.Jxd6 cxd6 37.Vg7+/- zvláštní zlepšení není.; 32...Sxa3? nefunguje pro 33.Vg4+! Kf6 (33...Kh6 34.Jxf7+) 34.Va1+- a černý zase něco ztratí.] 33.Ve3 c5!? Teď uz je [33...Sxa3 34.Vg3+ Kh8 35.Vgf3+/= mozná schůdnější, ale úder v centru nevypadá špatně.] 34.Vg3+ Kh8 35.Ve3 Kg7 36.Vh4 Lepší verzi bílý nemá, ale remíza je mu ještě málo, jen šetřil čas. 36...f4? Tězko srozumitelná chyba, která prohrává partii. Logiku má samozřejmě [36...cxd4! s víceméně vynuceným pokračováním 37.Vg3+ Kh8 (37...Kf6 38.Jd7++/=) 38.Jg6+ Kg8 39.Jxf8+ Sxg3 40.fxg3 Kxf8 41.Vxd4 Ve3= , to moc nevypadá jako koncovka, kterou by musel černý prohrát. ] 37.Vg4+!+- Je ovšem mozné, ze černý chtěl mít koncovku v ještě bezpečnější verzi bez šachu na g3, nebo ji snad ještě chtěl vyhrávát na ne ideálně stojící věz na h4, a při nedostatku času přehlédl sílu tohoto prostého šachu. 37...Kf6 Na sloupeh to nejde: [37...Kh6 38.Jf7+! Kh5 39.Vxe8 Vxe8 40.Jxd6+-] 38.Vxf4+ Kg5 39.Vg4+ Kf5 40.Jd7 A bílý má koncovku se dvěma pěšci více. Černý ještě zkoušel, jestli David umí vyhrát vězovku, ale v této disciplíně zatím Navara vzdy obstál skvěle. 1-0

Partie

Odkazy

Stránky turnaje
Online přenos (start 11:00)
284x 1121x Petr Boleslav
Fotogalerie
Komentáře (284) Aktualizovat
29.11.2009 20:02 | Autor neznámý

...doufejme, že mstivá lesní zvěř neodpustí nic ani Mameďarovi. Stačí jen ani jednou neprohrát...

29.11.2009 19:59 | Autor neznámý

20.a4 Белые слишком расхрабрились - раскрылись, ослабились. Мстительное лесное животное такого не прощает.

Sergej Šipov na crestbook.com po tahu Bologana ve druhém rapidu.

29.11.2009 18:57 | Autor neznámý

Viktor měl ten pověstný "kúsok športového šťastia". Na SP ještě ani jednou neprohrál! Celkově si to ale zasloužil, ve 2. partii i v prvním rapidu byl kousek od výhry. S Mameďarovem není co ztratit, sice podle mě vypadne, ale kdo by před turnajem řekl, že se dostane do osmifinále?

29.11.2009 16:50 | Autor neznámý

Já mám spíš obavu o šéfy Čínské výpravy. Tam je vše pod velením. Po partii jsou v péči trenérů, psychologů, možná i masérů. A někdo za ten čas nese zodpovědnost než je pošlou k partiím.  Hráči o tom nerozhodují.

29.11.2009 16:44 | Autor neznámý

 

 

Не буду вдаваться в дебютные подробности. Но мне кажется, что идти на эту позицию черными - мазохизм. Сергей Шипов
Nebudem zabiehať do detailov zahájenia. Ale zdá sa mi, že hrať dobrovoľne túto pozíciu čiernymi je masochizmus. Sergei Šipov crestbook.com

 

29.11.2009 16:40 | Autor neznámý

Domnívám se, že k Davidovu vyřazení s Karjakinem podstatně přispěla nevhodná volba zahájení. Třeba ta francouzká v důležité druhé partii, ta varianta s 17. Da4+ Kf8, to se určitě s leckým dá hrát, ale ne s hráči světové špičky, pro Karjakina to byla chuťovka, ostatně o tom svědčí i jeho spotřeba času v té partii. Též Breyer se už na této úrovni téměř nehraje. Nechci to dál rozvádět, je to jen můj dojem.

29.11.2009 15:56 | Autor neznámý

Číňani prý byli kouřit s kvůli tomu přišli pozdě k partii...

29.11.2009 15:26 | Autor neznámý

Mám obavy o Číňany i Ćínskou výpravu. Sportovní tragédie (oba kontumace bílými). To nebude za 6666... Kč,-

29.11.2009 15:16 | Autor neznámý

mel ho pořádně nas..... a zahrát 64. f8 J a postavit si koně

29.11.2009 15:09 | Autor neznámý

Hlavně Bologan tam udělal chyby  třeba 50. Jf4 ! je vyhraný,  i dále je tam spousta remíz možná i výher, takže Lázňa měl štěstí, které si snad zasloužil.

29.11.2009 15:08 | Autor neznámý

Pokračují už jen 4 duely. Postupují Láznička, Gelfand, Gašimov, Bacrot, Malachov a Karjakin. Třesou se Svidler (prohrává s Naiditschem) a Alexejev (prohrává s Caruanou). Dneškem skončili všichni číňani - u tamní repre asi bude následovat pěkné vymývání hlav. Končí i poslední žena v soutěži - J.Polgar.

29.11.2009 15:05 | Autor neznámý

David je výborný hráč, ale k absolutní světové špičce mu chybí vyvarovat se občasných triviálních přehlédnutí a být v lepší psychické pohodě.

29.11.2009 15:04 | Autor neznámý

A v redakci z té koncovky také nemůžou, protože do aktualit k postupu dali přednadpis Sněženky a machři. Machři jsou což o to.....

29.11.2009 15:03 | Autor neznámý

David nevadi, vsetko dobre v roku 2010!

A Viktor Laznicka nasiel v blicke fantasticke tahy. Klobuk dolu, vela stastia s Mamedom!

29.11.2009 15:03 | Autor neznámý

Jinak tedy 52... Jc4 ?? 52... Kg5 a máme po studiích, je to prostě vyhrané černými. Když na ten tah zapomněl, to se pak člověk naštve a nechce remis

29.11.2009 14:58 | Autor neznámý

Co se týče Davida, myslím že předvedl velmi slušný výkon. Karjakin byl včera a dneska prostě lepší, to je třeba uznat. Davide, děkujeme a těšíme zase někdy příště.

29.11.2009 14:55 | Autor neznámý

Jo! Bologan to v časovce nezvládl a nechal si utéct pěšce, Viktor jde dál!

29.11.2009 14:55 | Autor neznámý

Teď čeká Mamedjarov. To bude řežba!

29.11.2009 14:54 | Autor neznámý

Můj tip skvěle i bohužel vyšel. David nemusí být zklamaný, předvedl se skvěle.

 

29.11.2009 14:53 | Autor neznámý

A je to doma! Viktor postupuje. V té koncovce pěkně kouzlil!

29.11.2009 14:53 | Autor neznámý

fantazie ...... h4 Ke2 !!! studiové tahy

29.11.2009 14:53 | Autor neznámý

Je to tady, Viktor jde dál !!! 

29.11.2009 14:53 | Autor neznámý

Tak viktor ho nakonec studiově udělal!!!

29.11.2009 14:52 | Autor neznámý

tak Viktor je nejvetší frajer:) 

29.11.2009 14:52 | Autor neznámý

Viktor to vyhraje, neuvěřitelný!

29.11.2009 14:51 | Autor neznámý

Paráda blíží se postup!

29.11.2009 14:51 | Autor neznámý

To jsou věci, Viktor nšel pěknou cestu k remíze, Bologan se chtěl vyhnout a stojí na prohru!

29.11.2009 14:50 | Autor neznámý

Nevím, nesmí brát na d2, vytempovat, koně na b7. Jinak hrozí, že v pravý čas půjde král na g4 a na maty, pár vteřin a řeš, to je běs.

29.11.2009 14:48 | Autor neznámý

studiové h4 se mi moc líbí

29.11.2009 14:48 | Autor neznámý

Tak to vypadá, že Viktor s 10 vteřinama zatím úspěšně řeší studie...

29.11.2009 14:47 | Autor neznámý

To je nějaká studie, princip h4, spočítej to ale v minutě

29.11.2009 14:45 | Autor neznámý

David potřetí potřetí prohrál a končí.

29.11.2009 14:45 | Autor neznámý

Nechtěl bych být členem Čínské výpravy , tam bude husto, oba po kontumacích venku...

29.11.2009 14:43 | Autor neznámý

David bohužel končí, ale i tak ostudu neudělal, i když ten konec je dost nepříjemný.

29.11.2009 14:43 | Autor neznámý

Tak kdo té oběti rozumí více, Lázňa nebo počítač -1,49, nebo někdo ze zde fandících ?

29.11.2009 14:43 | Autor neznámý

tak ani tu nedostal, Viktor ho pomstí:) 

29.11.2009 14:42 | Autor neznámý

Pavel Ch: je to tak

David by si zasloužil aspoň čestnou remis 

29.11.2009 14:39 | Autor neznámý

A ještě k tomu Bloody: Jak jsem již psal, "nikdo nemá šajnu jak tam nervy tečú"......

29.11.2009 14:38 | Autor neznámý

svidler na pokraji vyrazení

29.11.2009 14:36 | Autor neznámý

maj jen pár minut,může se stát cokoliv 

29.11.2009 14:36 | Autor neznámý

Sice má malinké plus, ale kůň je potvora. byl bych rád za remis a na poslední partii, kdy černými stačí remis (při prohře bleskový rozstřel), by se Viktor věřil.

29.11.2009 14:35 | Autor neznámý

to: Pavel Ch

Pokud je opakování tahů (stačí jedno) některé počítače hlásí 0.00  bez ohledu na to, že se šachista může ´opravit´ a opakování se vyhnout. Až po této odbočce je hodnocení ´v normálu´. 

29.11.2009 14:34 | Autor neznámý

po 32....De7 jde david do kytek

29.11.2009 14:32 | Autor neznámý

Viky vzal v nejhorším okamžiku 31.Da4??. Úhyb věže, tři možnosti a jde za výhrou. Teď ještě 32. Db3, ale je to špatné, max. remíza

29.11.2009 14:32 | Autor neznámý

napodruhé vyuzil a je to rovná pozici viky si ted vybral slabší chvilku

29.11.2009 14:31 | Autor neznámý

Tak teď si Viktor svou žravostí poněkud zavařil.

29.11.2009 14:30 | Autor neznámý

bologan nevyuzil moznost Dxd4 Vxf5 !

29.11.2009 14:29 | Autor neznámý

Proč Viktor sakra nezatáhne f5?

29.11.2009 14:29 | Autor neznámý

Tak nevím Dd2 místo a je z hodnocení 0,79 nula. Jenže soupeř nehraje jf6, ale Dh4 a opět +0,55. Kdo tomu více rozumí velmistři či stroje ?

29.11.2009 14:28 | Autor neznámý

ted se viky zalekl f5 s dalším Dxa4

29.11.2009 14:26 | Autor neznámý

  Po Jd7 zahrát f5 s Dxa4 a mělo by to být podstatně lepší

29.11.2009 14:25 | Autor neznámý

Malá výhoda (malá naděje) u Davida samozřejmě je, ale na výhru to právě ¨stačit nebude. U Viktora strategicky komplikovaná pozice, má stále kolem plus 0,50, ale bude to ještě moc těžké.

29.11.2009 14:23 | Autor neznámý

Můj Fritz dává u Viktora kolem +1.4

29.11.2009 14:23 | Autor neznámý

uhyb dámou na Dd8 a dvě figuty za věž ... to plzenak

29.11.2009 14:21 | Autor neznámý

A po Jxc7 Sxd6 by přišlo co?

29.11.2009 14:20 | Autor neznámý

David má tentokrát přeci jen pohodlnější pozici. Na výhru to zatím ale nevypadá.

29.11.2009 14:19 | Autor neznámý

Jxc7 snad kryje konem ne ?

29.11.2009 14:17 | Autor neznámý

Bologan mne nejak nepresvedcuje ani v jedne partii neziskal nejakej naznak iniciativy

29.11.2009 14:17 | Autor neznámý

A teď má Bologana na lopatě. Nejlepší je 22.Jxc7, dobré je i 22.e4 nebo 22.Sxb7.

29.11.2009 14:16 | Autor neznámý

Tipuji, že 4. partie rapidu bude bez české účasti. Tedy super a bohužel....

29.11.2009 14:15 | Autor neznámý

Viktor se nebojí a hraje aktivně!

29.11.2009 14:09 | Autor neznámý

Raději klidné Dd2.

29.11.2009 14:04 | Autor neznámý

Teď může Viktor měnit J+S za V+2P, ne?

29.11.2009 13:57 | Autor neznámý

No, konečně tam naskočily správné časové údaje.

29.11.2009 13:54 | Autor neznámý

Zda se, ze levne cinske hodinky maji nejen Cinane.

29.11.2009 13:50 | Autor neznámý

Partie mi sice běží, ale v časech je bordel! 

29.11.2009 13:48 | Autor neznámý

David hraje anglickou. Postavil domečky.

29.11.2009 13:47 | Autor neznámý

Mao cetung nebude mít radost

29.11.2009 13:46 | Autor neznámý

U Viktora pro změnu Bogoljubovova indická.

29.11.2009 13:44 | Autor neznámý

Má poznámka byla směřována k MaXovi. Vypadalo to, jako by už chtěl slavit.

29.11.2009 13:39 | Autor neznámý

ad plzenak) To samozřejmě víme. Jinak ke kontumacím, psáno předtím z legrace, dějí se horší věci, ale toto je hrozná sportovní tragedie pro Číňany, jestli tak pojedou domů. Oba černými remízovali a nechat se bílými zkontumovat ..  No uvidíme, jak na to šachově zareagují, jestli jako Viktor poté na ME, tak to budou nakonec hrdinové. Jenže tady mají jen 90 minut na rozdýchání.

29.11.2009 13:34 | Autor neznámý

Pozor, ještě u každého dvě partie. Viktor postup ještě nemá jistý.

29.11.2009 13:33 | Autor neznámý

Ze zákulisí, předávání suvenýrů mezi hráči: Prý Viktor někomu věnoval hodinky, nenapadá vás komu a jaké ?.

29.11.2009 13:32 | Autor neznámý

tak jsem odhadl správně. David out, Lazna de dal. Kdyby me to tak vychazelo ve fobtale

29.11.2009 13:30 | Autor neznámý

U Davida by se asi musel stát zázrak,aby vyrovnal stav 0-2 

29.11.2009 13:30 | Autor neznámý

bohuzel si musime priznat ze karjakin je ve spanelce lepší

29.11.2009 13:30 | Autor neznámý

Obě partie dohrány.

29.11.2009 13:29 | Autor neznámý

Zato David bohužel druhá nula.

29.11.2009 13:28 | Autor neznámý

Ještě se u Viktorů hraje. David bohužel +1,8 pro bílého, ale ještě zajímavé, může čeřit vodu. 

29.11.2009 13:28 | Autor neznámý

Viktor boduje! Je to doma!

29.11.2009 13:24 | Autor neznámý

 Podle mně Karja prohrál na čas....

29.11.2009 13:16 | Autor neznámý

tahem 24 ...Jxe4 to chtělo docela dlouhý propočet bravo Viky ....

29.11.2009 13:15 | Autor neznámý

U Viktora je to skoro doma.

29.11.2009 13:12 | Autor neznámý

vyměnit a f5 notak Viky zahraj to !!!

29.11.2009 13:10 | Autor neznámý

Tak tohle Viktor snad už vyhraje.

29.11.2009 13:08 | Autor neznámý

Ad Luky: Ano, to by pak již tady nebyl nikdo.... Ale teď vážně, bylo odmítnuto, předcházela tomu loňská velká anketa, kde se také většina vyjádřila proti. To je však jiná kapitola, pojďme analyzovat co se děje v partiích. 

29.11.2009 13:06 | Autor neznámý

Rybka na chessdomu doporučuje u Davida koncovku s plus +0,59, avšak nevyhratelnou.

29.11.2009 13:04 | Autor neznámý

Pavel Ch: Jde o pražský přebor, který se hraje od ledna ve všední dny..

29.11.2009 13:04 | Autor neznámý

David to vymyslel zajímavě. To by mohlo trochu otupit Karjakinův tlak.

29.11.2009 13:04 | Autor neznámý

Lubino: Tak jo, já hledal slovo "host" :-) Díky

29.11.2009 13:03 | Autor neznámý

ad Luky. To by tu pak nebyl v neděli nikdo, někdo přeci musí fandit.

29.11.2009 13:03 | Autor neznámý

Já tam našel v souteznim rádu ...pravidla pro tvorbu soupisek ... každý hrác muze byt maximalne na dvou soupiskach atd....

29.11.2009 13:01 | Autor neznámý

Lubino: Já si to taky myslím, ale nikde (ani v Soutěžním řádu) jsem žádné omezení nenalezl.

29.11.2009 13:01 | Autor neznámý

ted Viky 23....De5 a je konec .... to musí vyhrat má megadobrej čas

29.11.2009 12:59 | Autor neznámý

Viktor pak Davida pomstí kdyžtak:)hned co rozmázne Mamedyarova:) 

29.11.2009 12:59 | Autor neznámý

ne muzes hrat jen dve souteze ...mozne je tedy dvoji hostování

29.11.2009 12:58 | Autor neznámý

Nevíte někdo zda je možné trojí hostování (jedno v mateřském a dvě v cizím oddíle)? Hledám to a nemohu nelézt, vím, že se o tom jednalo. Díky

29.11.2009 12:55 | Autor neznámý

po 21....d5 stojí Viky uplně skvěle to by mohl vyhrát

29.11.2009 12:53 | Autor neznámý

 K průlomu a za výrazně lepšího času, teď začne Bologan kazit...

29.11.2009 12:51 | Autor neznámý

Viktor se dostal k průlomu!

29.11.2009 12:46 | Autor neznámý

 Karjakin - to je zatím strojová hra, hádám, že vyhraje turnaj

29.11.2009 12:44 | Autor neznámý

Viktor opět výrazně lepší čas.

29.11.2009 12:40 | Autor neznámý

Viktor raději odmítl.

29.11.2009 12:39 | Autor neznámý

Bologan nabízí pěšce e4 za pěšce g7?

29.11.2009 12:34 | Autor neznámý

David ve španělcoe sice moc nevyhrává, ale má ji dost namakanou a v rapidu je to vcelku spolehlivá zbraň, jak (minimálně) způlit. Pokusí se vyhrát asi pak bílýma.

29.11.2009 12:32 | Autor neznámý

ted už to preslo v anglii

29.11.2009 12:31 | Autor neznámý

Od číňanů komická vložka. Asi se zdrželi na poradě s politrukem.

29.11.2009 12:29 | Autor neznámý

David hraje svého oblíbeného Breyera ve španělské. Takhle hrál celkem úspěšně proti Shabalovovi. No uvidíme.

29.11.2009 12:28 | Autor neznámý

Číňani se zakecali :-)

29.11.2009 12:28 | Autor neznámý

 Oba čínani přišli pozdě!

29.11.2009 12:27 | Autor neznámý

činani asi jedli rýži tyčinkama a nestihali

29.11.2009 12:25 | Autor neznámý

U Viktora se začalo zajímavě, takhle sicilskou obvykle moc nevidíme (aspoň počítač tvrdí, že jde o sicilskou). 

29.11.2009 12:23 | Autor neznámý

 Ha! Číňan přišel pozdě k partii (asi) 0:1

29.11.2009 12:20 | Autor neznámý

 Podařilo se někomu z Vás stáhnout partie zde pod článkem? Prý objekt nenalezen? Informujte autora! Halóó!!!

29.11.2009 12:18 | Autor neznámý

.. tedy 12:30 (opr.)

29.11.2009 12:17 | Autor neznámý

Zatím tam není on-line dvojice, řekl bych, že 11:30. 4x 1,5 hodiny, pak ještě musí být čas na 10 blicek.

29.11.2009 12:15 | Autor neznámý

 v kolik začíná další partie?

 

29.11.2009 12:10 | Autor neznámý

 Jasně Luky a ostatní, nic se neděje, tam jde hlavně o něco jiného než o barvy. Jak zpívá Nohavica, "nikdo nemá šanjnu, jak tam nervy tečú".

29.11.2009 12:08 | Autor neznámý

Mě utěšuje, že David hraje černými lépe než bílými.

29.11.2009 12:07 | Autor neznámý

 To je ono (bohužel, jak jsem psal) dokud jsou dámy, tak se hraje, věčňák je jednou z obran.

29.11.2009 12:06 | Autor neznámý

to to vzalo rychlej spád, bohužel jiným směrem než jsme klukuk přáli, no jak říkám dětem - nová partie-nová naděje! :-)

29.11.2009 12:04 | Autor neznámý

David vzdal :-(

29.11.2009 12:04 | Autor neznámý

David už to vzdal.

29.11.2009 12:03 | Autor neznámý

no to dopadlo asi nejhůř jak mohlo...kdy se hraje další? 

29.11.2009 12:02 | Autor neznámý

To Jg6 byl za Davida nějakej nesmysl ne?

29.11.2009 12:01 | Autor neznámý

Viktor to nějak nezvládl, ne?

29.11.2009 12:01 | Autor neznámý

Už je to tam.

29.11.2009 12:00 | Autor neznámý

U Viktora to bude remis věčným šachem.

29.11.2009 11:59 | Autor neznámý

Bolgan chce asi obětovat Vxg3 s věčňákem.

29.11.2009 11:56 | Autor neznámý

David by to mohl ubránit, navíc má lepší čas.

29.11.2009 11:56 | Autor neznámý

Fritz to zatím u Davida nevidí až tak tragicky, černý to nemá úplně jednoduché. A čas se krátí.

29.11.2009 11:56 | Autor neznámý

  Tak u Viktorovi partie se spíše hráči drží rad motorů než rad od fandů. Lázňa nabídl výměnu dam a černý z ní ustoupil. Věří, že dokud jsou dámy, hraje se. 4věžovka s útokem na a5 pěšce by nějaké  šance výhry přinášela.

29.11.2009 11:54 | Autor neznámý

 Dobře, že Chessbomb.com má konečně u hráčů i vteřiny 

29.11.2009 11:52 | Autor neznámý

To Vc5 jsem myslel o tah dřív, před dobráním na c6.

29.11.2009 11:50 | Autor neznámý

David vyměnil dámy a má pěšce za kvalitu, ovšem aktivita černých věží vypadá hrozivě.

29.11.2009 11:47 | Autor neznámý

Po Vc5 ale přijde Vd5, ne?

29.11.2009 11:46 | Autor neznámý

Teď by to chtělo něco jako 23.Vc5 - odehnat dámu a pak dobrat na c6 či a5.

29.11.2009 11:45 | Autor neznámý

Po ........Vd8 priprohrané

29.11.2009 11:45 | Autor neznámý

 Rybka po  26 -Vd8 -0.6, a Vik po 22. -g6 +0.8

29.11.2009 11:45 | Autor neznámý

Jistě, měnit dámy je hloupost, čtyřvěžovka nebo běžná věžovka výrazně zvyšují šance černého na remis.

29.11.2009 11:44 | Autor neznámý

Jakovenko pěkná výhra.

29.11.2009 11:43 | Autor neznámý

I když zatím je k tomu ještě daleko.

29.11.2009 11:42 | Autor neznámý

Jen chci předem upzornit fanoušky silikonové havěti, že u Viktora se tmu nedá moc věřit. Například na chessdom doporučuje rybí online analýza vyměnit dámy, což se mi zdá jako pitomost, čtyřvěžovka je jistě remis.

29.11.2009 11:42 | Autor neznámý

David stojí hůře, ale vypadá to, že partie se dostane do fáze bleskovky a tam se může stát cokoli.

29.11.2009 11:42 | Autor neznámý

Já bych u Davida neházel flintu do žita, motorem však nesleduji.

29.11.2009 11:41 | Autor neznámý

Rybka na chessok.com říká u Davida -0,8.

29.11.2009 11:41 | Autor neznámý

Viky exkluzivni pozice

29.11.2009 11:40 | Autor neznámý

Zdá se, že David trochu přepjal strunu. Kolik dává Fritzek nebo Ryba?

29.11.2009 11:39 | Autor neznámý

U Viktora se rýsuje koncovka s volným a-pěšcem a těžkými figurami, důležitá bude ale kromě času i velká aktitiva bílých figur.

29.11.2009 11:38 | Autor neznámý

Máte někdo Davidovu pozici přes motory? U Viktora spíše citem, zda by se dala koncovka vyhrát.  Má však daleko lepší čas a to se "počítá".

29.11.2009 11:38 | Autor neznámý

Bologan to bude za chvíli muset hrát jako permanentní bleskovku. 

29.11.2009 11:34 | Autor neznámý

Zato David má obtížnou pozici, ve které není snadné se orientovat.

29.11.2009 11:34 | Autor neznámý

Viktor tam má zase těžké figury, ale výrazně lepší čas. Myslím, že včera mu v kritickou chvíli čas chyběl, aby spočítal, která koncovka dává šanci na výhru. David dnes pravděpodobně vypadne.

29.11.2009 11:32 | Autor neznámý

David už je vyrazně horší .... Karjakin je jiný kafe než sabalov

29.11.2009 11:32 | Autor neznámý

Viktor se mi moc líbí.

29.11.2009 11:30 | Autor neznámý

Je otázka, jak mu ten pěšec pomůže, přece jen má problém na b2

29.11.2009 11:29 | Autor neznámý

Viktor zřejmě získá pěšce.

29.11.2009 11:29 | Autor neznámý

Viky je fakt pozicne lepsi nez bologan ale vcera mu pesec nestacil

29.11.2009 11:24 | Autor neznámý

Gelfand kvalitu raději rychle vrátil.

29.11.2009 11:20 | Autor neznámý

David hraje odvážně, zdá se, že Karjakin poněkud znejistěl.

29.11.2009 11:15 | Autor neznámý

 Lubino, jsou tu zde i třeba náhradníci z 1. ligy, kteří sledují a fandí.

29.11.2009 11:14 | Autor neznámý

Judit už vrazila do Gelfanda kvalitu.

29.11.2009 11:14 | Autor neznámý

Dobrý,už to nabíhá:) 

29.11.2009 11:14 | Autor neznámý

Máte to někdo natahaný, jak si naši stojí? Zatím se mi líbí pozice obou.

29.11.2009 11:10 | Autor neznámý

playchess tie break nepřenáší?

29.11.2009 11:08 | Autor neznámý

Už to jede, U Davida se hraje španělská, u Viktora katalánská.

29.11.2009 11:04 | Autor neznámý

nikdo nefandi vsichni hrajou prvni ligu nebo krajske prebory

29.11.2009 10:45 | Autor neznámý

Přehrál jsem si včerejší partii J. Polgar. Moc pěkně Gelfanda rozbila!  No jo, pustit jí k tak prudkému útoku je jako pustit si do akvária žraloka. Co chytí, to nepustí. Doufám, že jí vyjde tie-break.

29.11.2009 10:38 | Autor neznámý

Zatím nebyl čas na článek? Doufám, že se komentátor k analýze včerejší Davidovy partie ještě vratí.

28.11.2009 22:45 | Autor neznámý

V Chanty Mansijsku trochu povolily mrazy, zítra v poledne tam má být už jen  -14°C. Brrr, hrozná představa, jdu si dát něco pro zahřátí...

28.11.2009 16:02 | Autor neznámý

Nakamura - Carlsen bleskovky live:

bnbankblitz.exss.no/

 

28.11.2009 15:55 | Autor neznámý

Začátek Davidových problémů lze hledat u tahu 23...Sg5. Pokud skutečně po 27.Vc5! již neexistuje záchrana, je nutno již tento tah považovat za prohrávající chybu. Místo toho se nabízí např. 23...axb5 24.axb5 Jf6 s uvolněním drah pro černé věže.

28.11.2009 15:48 | Autor neznámý

No v každém případě jsem zvědav na analýzu Davidovy partie v zítřejším článku. Najde komentátor záchranu po 27.Vc5! nebo je po tomto tahu partie za černého již ztracena?

28.11.2009 15:43 | Autor neznámý

Postup si zajistili případní další soupeři pro Viktora Lázničku - Mamedjarov i Davida Navaru - Vitjugov.

28.11.2009 15:35 | Autor neznámý

Rybka na chessOK radí po 27...e5 28.a5 Dd6 29.Vfc1 Je7 30.Je1 f6 31.Dc4 Dd7 32.Jf3 atd. ovšem můj Fritz hraje (místo 32.Jf3) 32.Dxa6 a dává +3.5 (d15). 

28.11.2009 15:27 | Autor neznámý

remis...

28.11.2009 15:27 | Autor neznámý

remis je tam

28.11.2009 15:26 | Autor neznámý

.. pokud ovšem nespadne na čas

28.11.2009 15:23 | Autor neznámý

Viktor nejspíš remis

28.11.2009 15:20 | Autor neznámý

U Davida jsem zatím vhodný obranný postup po 27.Vc5! nenašel. Fritz radí 27...e5 28.a5 e4 se snahou o protiútok , jenže po 29.Jb4 Dd6 30.Jxa6 Dg6 31.Kh1 Vxg2 32.Vxd5! cxd5 33.Jc5! e3 34.Dxe3 d4 35.De4 Dxe4 36.Jxe4 Vg6 37.Vb1 je s černým brzy konec.

28.11.2009 15:20 | Autor neznámý

remis? co myslíte? 

28.11.2009 15:15 | Autor neznámý

V těchhle koncovkách se motorům moc věřit nedá

28.11.2009 14:54 | Autor neznámý

braní g pikem je opravdu zajímavější

28.11.2009 14:51 | Autor neznámý

..tedy f6

28.11.2009 14:51 | Autor neznámý

 Va1 by bylo tragikomické Kh4?? Vh1 Kg5 f5mat, ale to náš Viktor vidí. 

28.11.2009 14:51 | Autor neznámý

taky to vidím na remízu... možná mohl brát na f4 géčkem, ale asi to nic extra na situaci neměnilo

28.11.2009 14:50 | Autor neznámý

Zkouším analyzovat Davidovu partii. V každám případě, obrana po 27.Vc5! je krajně obtížná.

28.11.2009 14:49 | Autor neznámý

  Bez motoru to bohužel vidím na 0,00. Král na a7 je risk, vybere pěšce bílého.  A přes h-sloupec bude černý bránit Va1. Možná vyměnit pěšce a 2 na 2, ale to má také k remíze blízko. Tipuji, že zítra uvidíme oba borce v akci.

28.11.2009 14:45 | Autor neznámý

IMHO to je tupá remíza

28.11.2009 14:39 | Autor neznámý

motorum uz bych moc neveril ted mi to chtělo spíš Dejfa25633 nebo Voka :-)

28.11.2009 14:38 | Autor neznámý

Tak to zvládl, už má nastavenou půlhodinu, podle Rybky hodnocení pozice +- 2.4, teď ho sejme..

28.11.2009 14:37 | Autor neznámý

Tak Viktor to zkouší hrát na výhru. Časovku už má za sebou, tak může v klidu přemýšlet. Uvidíme co vymyslí.

28.11.2009 14:37 | Autor neznámý

Je to vyhraný ? král by se mohl schovat na a7 ?

28.11.2009 14:35 | Autor neznámý

ještě dva tahy a je to doma :)

28.11.2009 14:32 | Autor neznámý

Jo, opakoval, vždyť už má horší čas on! :-)

28.11.2009 14:31 | Autor neznámý

Kdepak, Viktor hraje tvrdě na výhru, snad se mu to podaří...:-)

28.11.2009 14:30 | Autor neznámý

tak Viktor chtěl jen nasbírat nějaké ty vteřiny, teď zahrál správné Va7, hodnocení +- 1.8

28.11.2009 14:27 | Autor neznámý

Tak Viktor se rozhodl opakovat tahy..

28.11.2009 14:26 | Autor neznámý

Lázňa 1:55 proti 7 minutám (v jeho neprospěch) a 8 tahů do konce časovky

28.11.2009 14:26 | Autor neznámý

a Weslík už remízka

28.11.2009 14:24 | Autor neznámý

Nebolo nahodou opakovanie tahov u Viktora?

28.11.2009 14:24 | Autor neznámý

Judita vyhrála a půjde se na rapidy! V těch jí věřím víc než Gelfandovi, zrychlené tempo není jeho silná disciplína.

BTW: Zatím sedm ukončených partií a sedmkrát to je 1:1. Zítra bude rušno.

28.11.2009 14:23 | Autor neznámý

jj, 30. Da4 s Va7

28.11.2009 14:23 | Autor neznámý

judita nádhernej konec Vg6 !! tak dlouho zobal Gelfi pěšce až ho zařízla

28.11.2009 14:22 | Autor neznámý

Hurá Judita vyhrála.

28.11.2009 14:18 | Autor neznámý

30. Da4 vypadá hodně silně!

28.11.2009 14:14 | Autor neznámý

ted ještě 30. Da4 s dalším Vb6

28.11.2009 14:11 | Autor neznámý

Viktor investoval čas a na pohled stojí moc hezky (po 28. dxe5).

28.11.2009 14:11 | Autor neznámý

Viky stojí výborně to by mohl vyhrát

28.11.2009 14:10 | Autor neznámý

Tak Gelfand se nějak zamotává a Viki to stále vylepšuje.

28.11.2009 14:07 | Autor neznámý

Davidovi na rapid alebo blicky  verim- Karja je sice tvrdy oriesok, ale aj David  moze plne doverovat vo vlastne schopnosti. Ved vyhral predvlani Ordix open, pocíta skvele a skusenosti zo zapasov s Ivancukom a Kramnikom by sa mu mohli zist...

 

28.11.2009 13:59 | Autor neznámý

Au, jezdcovku ne! Věžovka, věžovka to měla být! :-)

28.11.2009 13:58 | Autor neznámý

hořkej konec tak uvidime co zitra rapid

28.11.2009 13:58 | Autor neznámý

A je konec. David bude este bojovat...

28.11.2009 13:58 | Autor neznámý

háček je pěšec na c6 

28.11.2009 13:57 | Autor neznámý

Těmhle šachům moc nerozumím, ale Bologan to dnes hraje nějak podivně. Nemám motor k dispozici, ale zdá se mi, že bude pouze bojovat o plichtu po výměných na g6 a Vb1

28.11.2009 13:57 | Autor neznámý

David asi prohraje Lazna má nejaký plus a Kamsky a Judit jsou na pokraji vyřazení.

28.11.2009 13:57 | Autor neznámý

Au, tohle bolí. Ale věřím do tiebreaku

28.11.2009 13:55 | Autor neznámý

David teď obsadí 2. řadu věžkama a vynutí remízu, nebo je tam nějaký háček?

28.11.2009 13:34 | Autor neznámý

David teda nic moc,řekl bych,že zbytečně zvolil taktiku hraní na remízu...měl se pokusit hrát na výhru i v druhé partii jako Láznička ve 2. kole 

28.11.2009 13:33 | Autor neznámý

Pozoruhodne maju obaja "koncovku" tazkych figur +jazdca a bieli maju znacnu vyhodu ...

28.11.2009 13:27 | Autor neznámý

nic utikám do sauny. Moje rybka je s té pozice zmatená stejně jako já. Snad to David nějak udrží.

Viktor bude v pohodě. Sice to Bologanovi dojde až někde kolem 60tahů

Měj te se.

28.11.2009 13:27 | Autor neznámý

Viky asi nebude vědět na kterou slabinu hrát dřív esli b7 nebo h5

28.11.2009 13:25 | Autor neznámý

může David zahrát e4 ? (otáázka, ne otazník za tahem...)

28.11.2009 13:19 | Autor neznámý

29. Dc4, J*b6 by pak nešlo?

28.11.2009 13:18 | Autor neznámý

dobře,tak má minutu na jeden tah:) 

28.11.2009 13:17 | Autor neznámý

Až na to, že se hraje bonusovým tempem a Bologan má tudíž v součtu 25 min. souhlasím.

28.11.2009 13:16 | Autor neznámý

29 Dc4 a jde do bohuzel asi do kytek

28.11.2009 13:15 | Autor neznámý

právě, Rybka nedokáže ohodnotit to,že černý nemá ani minutu na jeden tah 

28.11.2009 13:13 | Autor neznámý

 njn ale ta Lázňova časová výhoda může být velké plus

28.11.2009 13:09 | Autor neznámý

Zahráno 27...e5. Teď musí přemýšlet Karjakin.

28.11.2009 13:07 | Autor neznámý

Sekl se Bologan, 20 tahů, 15 minut, ale podle mě tam Viktor nic konkrétního nemá, pouze klasické katalánské malé plus.

28.11.2009 13:05 | Autor neznámý

Pravdou je, že Karjakin je jeden z nejlepších blicařů na světě (viz. např. nedávné třetí místo na MS v blickách), ale David taky rapidy hraje zatraceně dobře. Rozhodně by to byl zajímavý mač. Ale raději se bez něho obejdu:)) 

28.11.2009 13:04 | Autor neznámý

 já doufám že se seknul bologan....

28.11.2009 13:03 | Autor neznámý

Kamsky sice vyrovnal, ale na výhru bude hrát těžko.

28.11.2009 13:01 | Autor neznámý

třetí možnost:(27... e5 28. a5 Qd6 29. Qc4 f6 Rybka Aquarium (0:07.46) +1.17|

28.11.2009 12:59 | Autor neznámý

Seknul se prenos nebo Bologan?:) 

28.11.2009 12:59 | Autor neznámý

snad David najde správný plán a Karjakin mu trošku pomůže. Protože v rapidu Davidovi vůbec nevěřím. Laznička má podle mě o dost hratelnějšího soupeře než David.

28.11.2009 12:58 | Autor neznámý

Kg8 28. a5 Rf5 29. Qc4 Nxb6 30. axb6 Rxc5 31. Nxc5 Qxb6 32. Nxa6 Rd4 33. Qc3 Rd5 34. Nb4 Rb5 35. Nd3 Rb1 36. Rxb1 Rybka Aquarium (0:03.51) +1.16|d14 White has the upper hand)

28.11.2009 12:57 | Autor neznámý

Bologan 17 minut na 21 tahů a trochu horší pozice.

28.11.2009 12:55 | Autor neznámý

Rybka  e5 28. a5 e4 29. Nb4 Qd6 30. Nxa6 Qg6 31. Kh1 +1,0

28.11.2009 12:54 | Autor neznámý

Co doporučuje za Davida ryba? Můj Fritz jako nejnadějnější vidí 27...e5. Bílý má výhodu.

28.11.2009 12:53 | Autor neznámý

Vc5 ,je dost nepříjemné, žádný věčnák tam není. A pesimisticky si dovolím říct, že partie mi příjde z vyššího hlediska skoro prohraná - a6 padne a spojení bílí pěšci a+b budou děsnou silou, kterou nevyváží ani aktivní černé figury.. Snad to Karlja nekde skazi a David prokáže vynalézavost

28.11.2009 12:50 | Autor neznámý

ted ma david opravdu velmi tezkou pozici .... ted to bude kritické a rozhodující

28.11.2009 12:50 | Autor neznámý

mě se to opticky moc nelíbí a jak koukám tak počítači také ne. David se ještě asi nadře.

 

28.11.2009 12:45 | Autor neznámý

Co teď? 27...Vg6 nejde? S obnovením hrozby Je3

28.11.2009 12:45 | Autor neznámý

už 4 tajbrejky nikdo nechce postoupit

28.11.2009 12:43 | Autor neznámý

Jestli to David vidí? :-) Takový obrat přece nevzniká náhodně, na ten jsou černé figury vědomě nachystané.

28.11.2009 12:43 | Autor neznámý

tak žádnej věčňák nebude...

28.11.2009 12:42 | Autor neznámý

Je to tam. Co ukazuje ryba po vc5?

28.11.2009 12:39 | Autor neznámý

jediná výmluva je Vc5

28.11.2009 12:39 | Autor neznámý

Teď jde o to, jestli to David vidí. Karjakin určiě jo, protože váhá s odpovědí. Má dost času, tak snad...

28.11.2009 12:38 | Autor neznámý

Vxc6 bych se bál kvůli Db7...

28.11.2009 12:38 | Autor neznámý

to si urcite david nenecha ujit .. a karjakin ted na to bude koukat jak do bolavé ..............

28.11.2009 12:38 | Autor neznámý

Ten vecnak vyzera neodvratitelny :)

28.11.2009 12:37 | Autor neznámý

Tak nějak tuším, že David koně na c6 nedá:). Jen doufám, že oba naši borci nepůjdou do prodloužení, když většina z fanoušků zítra hraje.

28.11.2009 12:37 | Autor neznámý

c6 nesedí kvuli tomu vecnaku

28.11.2009 12:36 | Autor neznámý

moje ryba říka že 26.c6 není přesné až bych řekl chybné

28.11.2009 12:36 | Autor neznámý

Teď se objevila zajímavá možnost věčnit po Je3 fxe3 Vxg2! a Dg3.

28.11.2009 12:35 | Autor neznámý

Jazdec na c6 asi nepojde, dufam, ze to udrzi, aj ked jeho pozicia nie je moc dobra.

28.11.2009 12:32 | Autor neznámý

Lubino: Já bych to tak černě neviděl. Vymění se černopoláci, jezdec se postaví na c6 a s dámským křídlem bílý nehne. Jen nevím, co se slabinou na h4.

28.11.2009 12:27 | Autor neznámý

po 24. b6 už se pozice začíná zhoršovat

28.11.2009 12:24 | Autor neznámý

A David zajímavě 23...Sg5. Ale pořád se mi jeho pozice moc nelíbí.

28.11.2009 12:22 | Autor neznámý

David chce kapku vysušit pozici, teď je otázka, jestli to není moc pomalé.

28.11.2009 12:19 | Autor neznámý

ad Laznicka: vraj sa to hralo v partii Gleizerov - Willemze 1:0 Stockholm 2009

28.11.2009 12:19 | Autor neznámý

Bologan má po 14-ti tazích na hodinách 35 min. + bonusy, to je nadějné...David sice prokázal, že plán s Vh5 zná, ale zahrál to po delším přemýšlením. A teď dumá znova.

28.11.2009 12:16 | Autor neznámý

Kamsky zase po zahájení stojí mizerně. Vypadá to na neslavný konec. So si zřejmě po Ivančukovi připíše další cenný skalp.

28.11.2009 12:13 | Autor neznámý

Tak to by mě zajímalo, nad čím Bologan tak dlouho přemýšlí?! Rozdíl v časech je už skoro hodina!

28.11.2009 11:54 | Autor neznámý

Podle chesspro.ru v Davidově variantě nemají černí problémy. 18. Jd3 je novinka, ale první volba počítače, postup h7-h5 je prý typický. David je zjevně ještě v přípravě :-)

28.11.2009 11:53 | Autor neznámý

V Davidově partii černý údajně nemá mít problémy, převede věž přes h5 na d5. Jelikož to David hraje dost rychle (už mají 21 tahů), předpokládám, že si věří. Viktor bude určitě v přípravě, Bologan se dost zamyslel.

28.11.2009 11:51 | Autor neznámý

Ale matně si vzpomínám, že to na Davida černými zkusil Meyer (podobnou výstavbu s otevřeným centrem a králem na f8; asi to nebyla tatáž pozice) a bílý byl nakonec rád za remízu.

28.11.2009 11:49 | Autor neznámý

Viktor je podle mě pořád ještě v teorii (nemám u sebe programy ani databáze), minimálně hodně podobné pozice často blicám na kurniku:)). Davidově zahájení nerozumím, francii sice hraju velice často, ale na takovou výstavbu bych neměl odvahu. 

28.11.2009 11:40 | Autor neznámý

VIktor zkusil na Bologana katalán, teď asi už hrozí Je5. Doufám, že tentokrát se toho pěšce na c4 podaří dobrat :-) Téhle variantě francouzské nerozumím, připadá mi podezřelá, ale David to odtahal bleskově, tak snad ví, do čeho jde.

28.11.2009 11:37 | Autor neznámý

JJ, Wesley to celé vyhraje :))

28.11.2009 11:37 | Autor neznámý

Kf8 se, dle mých znalostí, hraje v McCutcheonovi.

28.11.2009 11:33 | Autor neznámý

 

 

kamsky riskuje a už stojí hůř.

28.11.2009 11:32 | Autor neznámý

Francouzská s Kf8?

28.11.2009 11:25 | Autor neznámý

  Viktore, hrají se dnes ligy mládeže (extraliga + 1.ČL), nechcete dát rubriku národ sobě již ode dneška dnes? Zdravím z Teplic, sleduji jak žáky tak světová esa. Jinak si myslím, že včera David Jf7 viděl, ale v omezeném čase si byl jist přechodem do vyhrané věžovky, zatímco tady se obával, že by mohl přehlédnout skrytou variantu. Pro možná (!) je i na místě. Bez protišancí soupeře do vyhrané pozice.

28.11.2009 11:13 | Autor neznámý

Zdravím všechny fandy! Francouzská není zas až takové překvapení, Navara ji někdy hraje.

28.11.2009 11:07 | Autor neznámý

francie?! To jsem vůbec nečekal :)

28.11.2009 11:04 | Autor neznámý

Na chesspro.ru si opět vybrali Davidovu partii ke komentování.

28.11.2009 10:59 | Autor neznámý

Tak už se to blíží...

28.11.2009 09:09 | Autor neznámý

Je vidiet, ze pan velmajster Vokac pri analyzach ignoruje stroje, inak by urcite poznamenal, ze pan Navara mohol vyhrat aj bez tej krasnej koncovky. Skoda, ze to nevychadzalo o 2 tahy neskorsie, po casovej kontrole by to David urcite nasiel. Je to pekne forsirovane, takze aj tie najhlupejsie masiny ( napr. Fritz2 ) namiesto 39.Vg4+(?) okamzite ukazuju bestialne Jf7+!! 

s tym, ze cierny musi odovzdat kvalitu Vxf7. Aj ked sa to nam amaterom na prvy pohlad nezda, je to tak, pretoze 39.Jf7+ Kxf4? 40.g3+ Kf5 41.Jxd6+ a Vxe8. Vobec nejde 39...Kg6?? 40.Vg3+ Kh5 41.Vg5 mat a velky prusvih je aj posledna moznost 39...Kh5 40.Vxe8!

28.11.2009 08:06 | Autor neznámý

ahojte,

ak niekto nevie, kto je Wesley So, nech si meno zapamata: tento mladik ma totiz len 16, a mozno to v turnaji dotiahne dalej ako Yu.