IX. kolo muži: za odměnu dvojnásobné olympijské vítěze!

30.09.2010 19:43 | Šachová Olympiáda 2010

V devátém kole se česká reprezentace utkala s nenápadnou Kanadou. Zápas byl několik hodin poměrně vyrovnaný, pak se ovšem začala projevovat ELOvá převaha našich hráčů. Nicméně v časových tísních opět došlo ke zvratu, a to jak...

V devátém kole se česká reprezentace utkala s nenápadnou Kanadou. Zápas byl několik hodin poměrně vyrovnaný, pak se ovšem začala projevovat ELOvá převaha našich hráčů. Nicméně v časových tísních opět došlo ke zvratu, a to jak na první, tak především na druhé šachovnici. Bohyně Caissa však tentokrát stála při nás: kanadská jednička v nejasné pozici totálně nezvládla svůj kontrolní tah, protože bílý po něm napadl černou věž, která neměla kam ustoupit. Jelikož na čtvrté šachovnici jsme v tu chvíli měli minimálně remízu, bylo po starostech. Zápas jsme nakonec po další hrubé chybě soupeřů vyhráli 3:1, což nás v průběžném pořadí vyneslo již na 12. místo a v předposledním kole nás čeká prestižní souboj s šestou nasazenou Arménií, obhájcem olympijského zlata. Proto neváhejte a fanděte, online přenos sledujte zítra od 11:00 našeho času zde.

ČR - Kanada

Vlastimil Babula je zatím nejproduktivnějším hráčem našeho týmu, má na svém kontě již 6/7 s perfo 2712!

Jako první získal pro české družstvo cenné vítězství Hráček, který sehrál divokou sicilskou přestřelku, ve které získal rozhodující útok rychleji než černý, což již ve 32. tahu vyústilo v jeho kapitulaci. Navara sehrál zajímavou partii, která vyústila do střední hry, kde pozičně obětoval kvalitu. Čeŕný se relativně dobře bránil, avšak posledním tahem časovky se dopustil hrubé chyby, po které již nebylo cesty zpět. Babula získal černými již v zahájení výhodu, kterou pomocí malého taktického triku převedl do přivyhrané koncovky s čistým pěšcem navíc. Poté však bohužel nepokračoval úplně nejlépe a dostal se do remízové věžové koncovky. V té ovšem jeho soupeř prokázal neznalost elementárních pozic a po hrubé chybě musel kapitulovat. Láznička v časové tísni ztratil kvalitu a přestože i dál bojoval, nakonec partii nedokázal udržet. Konečně skóre 3:1 však bohatě stačí, slabší chvilku si Viktor vybral ve vhodný moment a 2 body jsou 2 body.

Sestava ČR - muži

Šachovnice Jméno a příjmení ELO 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 Počet b.
1. David Navara 2722 - 1 1 0,5 1 0,5 0 0,5 1 5,5/8
2. Viktor Láznička 2690 1 1 0 1 1 0,5 0,5 1 0 6/9
3. Zbyněk Hráček 2633 0,5 1 0,5 - 1 0 1 - 1 5/7
4. Jan Votava 2579 1 - 0 0,5 - 0,5 - 0 - 2/5
5. Vlastimil Babula 2515 1 0,5 - 1 1 - 0,5 1 1 6/7
CELKEM 3,5 3,5 1,5 3 4 1,5 2 2,5 3

Komentované partie

Navara, David (2722) - Bluvshtein,Mark (2583)
ČR - Kanada, 9. kolo
1.c4 e6 2.Jc3 c5 3.Jf3 Jf6 4.e4 Jc6 5.Se2 Dc7 6.0-0 a6 7.d4 cxd4 8.Jxd4 Sb4 9.Sg5 Jinou možností bylo například 9.Jxc6 9...Sxc3 10.Sxf6 gxf6 11.bxc3 d6 Vzniklá pěšcová struktura černého je známá spíše z variant Najdorfa nebo Scheveningena. Zde je ovšem originální v tom, že bílý má silně znehodnocenou pěšcovou strukturu a navíc černý nemá černopolného střelce, kterého obvykle v podobných pozicích mívá. 12.Dd2 Sd7 13.Dh6 Ke7 14.f4 Da5

15.Kh1 David dělá profylaktický tah, ale zajímavé bylo rovněž okamžité 15.f5 e5 (po 15...Dxc3 můze bílý dokonce 16.Jxe6! Jd4 (16...fxe6?? 17.Dg7++-) 17.Jxd4 Dxd4+ 18.Kh1 s jasnou výhodou) 16.Je6!? (dobré je i pozičnější 16.Jc2 Jb8 17.Je3 Sc6 18.Vad1+/=) 16...Dxc3 17.Jc7 Jb4 18.Jxa8 Vxa8 19.Vad1 s výhodou bílého. 15...Vag8 Předchozí tah bílého byl zároveň léčkou: nyní nešlo 15...Dxc3? pro nečekané 16.e5! a bílý by stál okamžitě na výhru! 16.f5 e5 V úvahu přicházelo také 16...De5, aby si černý zatím ponechal pole e5 pro figury a zároveň neoslaboval pole d5. 17.Jc2 Jb8 18.Jb4 Sc6 19.De3 Jd7 20.Vfd1 Jc5 Černý svou pozici maximálně zpevnil, bílý ji těžko může prorážet. Na druhou stranu černý nemá příliš aktivních plánů. 21.Sf3 h5 22.h4 Vg3 22...Vd8!? 23.Kh2 Vhg8

24.Vd5! Velice pěkný tah! Zdvojení věží na d-sloupci je samozřejmě logické, ale Vd2 by bylo příliš "skromné", na d5 vytváří věž černému více problémů. 24...Dd8! Nejlepší obranný tah. 25.Vad1 Sxd5 Teď už černý musel oběť přijmout. 26.Jxd5+ Kd7 27.Dh6 Kc8 28.Dxf6 V8g7 29.Vd2 Kd7 30.Vb2 Dxf6 31.Jxf6+ Ke7 32.Jxh5 32.Jd5+!? 32...Vxf3 33.gxf3 Vh7 34.Jg3 Vxh4+ 35.Kg1

Partie přešla do koncovky, ve které má bílý sice pěšce navíc, ale jeho výhodu silně neutralizují dva dvojpěšci, takže černý objektivně možná ani nestojí hůře. 35...Kd7 Jak uvidíme, převod krále na c6 není úplně nejlepší plán. 35...Vh3 36.Kg2 Vh8 36.Jf1 Kc6 37.Vg2 37.Je3!? 37...Vh7 38.Je3 Vh3 39.Vg7 Vxf3 40.Jd5

40...b5?? To je ovšem hrubice nejvyššího kalibru! Po správném 40...Kd7= by pozice stále byla přibližně v rovnováze. 41.Kg2+- Tento tah musel černý zcela přehlédnout při tahu b5. Černá věž nemá kam jít, pole d3 je tabu pro vidličky na b4. 41...Vf4 42.Vxf7 bxc4 43.Vc7+ Kb5 44.Jxf4 exf4 45.Vxc5+! Malá parádička pro diváky na závěr. 45...Kxc5 46.f6
1-0

Hráček, Zbyněk (2633) - Samsonkin, Artiom (2409)
ČR - Kanada, 9. kolo

Zbyňkova partie byla typickou sicilskou kovbojkou: kdo dřív přijde, ten dřív mele. 26...Se8? V takovýchto pozicích rozhoduje každé tempo, a černý právě jedno veledůležité ztratil. Se8 je příliš zbabělý tah, správné bylo 26...Db7! s oboustrannými šancemi, protoze teď už by bílý například nemohl stejně jako v partii 27.Vdg1 pro 27...bxa2+ 28.Kxa2 a3 29.Vb1 Db2+!! 30.Vxb2 axb2+ 31.Kxb2 Sa3+ 32.Ka2 Vgb8 a bílý nezabrání matu! 27.Vdg1 bxa2+ 28.Kxa2 Dc4+ I po 28...Kh8 29.fxe6 fxe6 30.Dg6 by bílý také rychle zvítězil. 29.Ka1 Sb4 30.Dd2! Nejjednodušší řešení, bílý kryje hrozbu a zároveň sám hrozí sebrat černého střelce. 30...Sa3 31.Sf1 Dc8 32.f6 Proti všem hrozbám bílého je černý bezbranný.
1-0

Noritsyn, Nikolay (2414) - Babula, Vlastimil (2515)
ČR - Kanada, 9. kolo
1.e4 c5 2.Jf3 d6 3.c3 Jf6 4.h3 g6 5.Sd3 Sg7 6.Sc2 e5 7.d4 exd4 8.cxd4 0-0 9.Jc3 cxd4 10.Jxd4

10...d5! Vlasta zcela správně reaguje na ne úplně vhodné rozestavení bílých figur a tímto tahem již v 10. tahu jako černý přebírá iniciativu. 11.e5 Také po 11.exd5 Jxd5 12.0-0 Jb4 už by stál černý lépe (minimálně by získal dvojici střelců). 11...Je4 12.Sxe4 Já bych asi dal přednost tahu 12.Sf4 12...dxe4 13.Sf4 Jd7 14.0-0 Jxe5 15.Jxe4

15...Dxd4! Jednoduchým trikem černý převádí partii do přivyhrané koncovky. 16.Dxd4 Jf3+ 17.gxf3 Sxd4 18.Sh6 Sxh3 18...Ve8!? 19.Vfd1 Sg7 20.Sxg7 Kxg7 S takovouto koncovkou by černý neměl mít problémy. Bohužel možná soupeřovu obranu trochu podcenil a bílému se podařilo získat remízovou koncovku. Vlasta ovšem dál bojoval, až vznikla následující elementární věžovka:

Po správném 59.Kg2 by bílý udržel remízu. V partii se však stalo 59.Ke2?? a2 60.Kd2 Vh1! a bílý se vzdal, protože přijde o věž. Právě na tento motiv bílý pravděpodobně při svém 59. tahu zapomněl.
0-1

Gerzhoy, Leonid (2485) - Láznička, Viktor (2690)
ČR - Kanada, 9. kolo

Také Viktor postupně svého kanadského soupeře přehrával, avšak v pozici na diagramu výše začal hrát ke svě škodě nepřesně. 29...Dh3 Mnohem logičtěji vypadá zapojit do hry zatím nečinného jezdce po 29...Jd5, bílý sice může získat pěšce zpět po 30.Sxd5 cxd5 31.Vxd5, ale například po 31...Vfg8 je černá pozice rozhodně perspektivnější. 30.Vg2 Vxg2 31.Dxg2 Dxg2+ 32.Kxg2 Se3 33.Vd6 Sd4 34.Jg5 I přes převahu pěšce má černý najednou docela problémy, bílé figury jsou totiž velmi aktivní. 34...Jd5 Krapet lepší asi bylo 34...Ve8 35.Vh6 Ve7 35.Vd7

35...Vf5? A to je rozhodující ztráta materiálu. Lepší bylo 35...h6 36.Jf7+ Kg7 37.Sxd5 cxd5 38.Jxe5+ Kf6 39.Jd3 Vc8 nebo 35...Kg8 36.Vxb7 Vf6, i když v obou případech už stojí bílý lépe. 36.Jf7+ Vxf7 Smutná nutnost. 36...Kg8 37.Jh6++-; 36...Kg7 37.Jd6++- 37.Vxf7 Jf4+ 38.Kg3+- Černý sice má za kvalitu pěšce, ale bílé figury jsou přespříliš aktivní. I přes aktivní odpor Viktor partii udržet nedokázal. 38...b5 39.Kg4 c5 40.Sc2 h5+ 41.Kf5 c4 42.Se4 h4 43.Vb7 Kg8 44.Vxb5 h3 45.Sd5+ Jxd5 46.Vxd5 Sxb2 47.Vd8+ Kf7 48.Vd7+ Ke8 49.Vxa7 Sd4 50.Vc7 c3 51.a4 Kd8 52.Vc4 Kd7 53.a5 Sg1 54.a6 Sd4 55.Vxc3
1-0

Partie k přehrání

Odkazy

Oficiální stránky
Výsledky - muži
Výsledky - ženy

Live na Chessbomb
Live na The Week in Chess
192x 4882x David Kaňovský
Fotogalerie
Komentáře (192) Aktualizovat
02.10.2010 08:39 | Autor neznámý

  Honza73 má naprostou pravdu. Naši neměli možnost dokázat, zda do první desítky patří. Mají jen 2 soupeře přibližně stejně silné ze zač. a konce druhé desítky. Jinak tři týmy extratřídy, které obsadí místa v první šestce , no a poté výhry (samozřejmě, každá výhra je úspěchem) s týmy od 36. nasazeného Mexika (průběžně 70.) níže.  
  Tak porazit Anglii, aby byla alespoň jedna výhra s lepším než 30.týmem.
 Myslím, že zrovna experiment (když již snížení počtu kol) se v Drážďanech povedl - rozdělení prvních dvou kol na dvě poloviny. Rychleji jdou na sebe ti silnější. Zde škoda, že se neopakovalo.
   Pozor na Israel (bacha si musí dát Ivančuci), v Drážďanech smetli z první příčky Arménce, Gelfand vyhrál, naštěstí pro Arménce to nebylo kolo poslední, teď by Ukrajina repete již neměla, no a domácí budou fandit, motivovat Israel.   

02.10.2010 08:29 | Autor neznámý

 Honza 73 ⇒: naprostý souhlas, viz dále třeba Estonsko, Kolumbie apod. Ale na druhou stranu dobře, že si naši s tím Maďarskem nebo Arménií zahráli.

02.10.2010 04:17 | Autor neznámý

Myslím, že jedenáct kol na olympiádě je málo. Třeba v Luzernu v 82., kde jsme jako Československo brali stříbro, se hrálo čtrnáct kol, pokud se nepletu, a to tam přitom hrálo míň týmů (místo mraků postsovětskejch a postjugoslávskejch republik tam hrály jen dva mančafty, i když oba zatraceně silný). Jedenáct kol prostě při takovéhle vyrovnané konkurenci nestačí na oddělení, s odpuštěním, zrna od plev. Při čtrnácti kolech bylo prakticky nemožný, aby na sebe hlavní konkurenti v boji o medaile nenarazili, takže v tom Luzernu si naši samozřejmě zahráli se Sověty, s Jugoslávií, Maďarskem, Američany, Angličany, Holanďany nebo tehdy dost silnými Rumuny. Tady např. po předposledním kole průběžně třetí Izrael a čtvrté Polsko měly docela kliku na los, když oba se minuly s Ruskem 1 i Ruskem 2 (Izrael prohrál s Ruskem 3), nemusely (kromě zápasu Poláků s Arménií, kde Poláci prohráli) projít kavkazským mlýnkem na maso, vyhnuly se Číně, Poláci nemuseli hrát s všedrtící Ukrajinou a ani oba týmy nehrály spolu. Izrael, kterej měl po 5. kole už na kontě ty svoje dvě remízy s Indonésií(!) a s Francií a porážku od Ruska 3, přičemž byl průběžně 46., následně dostal Peru, Uzbekistán, ne moc dobře hrající Holandsko, Maďarsko, které se štěstím porazili díky slabší chvilce Judit Polgárové, a podle mě docela hratelné Američany, kterým v zápase navíc totálně vyhořel Kamský, který už v 9. tahu zjevnul pěšce s okamžitým rozpadem pozice. Poláci, na které teď čekají Maďaři, zase v předposledním kole dostali přihrávku na smeč v podobě Srbska, který už dlouho marně čeká na nástupce superstars jako byli Gligorič, Ivkov, Matulovič, Ljubojevič nebo Velimirovič. Naši s losem takový štígro neměli...

01.10.2010 23:14 | Autor neznámý

to OLD:

přesně tak jsem to myslel:) Karpov taky uměl (umí) hrát ostré pozice,ale třeba narozdíl od Kasparova se v tom tolik nevyžíval,ale jakmile se naskytla šance, tak se tomu nebránil. samozřejmě to platí i o GK

01.10.2010 22:24 | Autor neznámý

Letos je olympiáda pro české fanoušky príma podívaná. Vzláště Zbyněk a
Vlasta příjemně překvapili. David a Viktor předvedli svůj vysoký standart, který ale všichni očekávali. S chutí tedy na Anglii. Los byl v posledních dvou nejdůležitějších kolech nepříznivý, ale je zde pořád šance na výborný výsledek.

01.10.2010 22:10 | Autor neznámý

Předně děkuju našim hráčům za velmi zajímavé a napínavé zápasy. A držím palce i v utkání proti Anglii, která je při bojovnosti našeho družstva jedním z nejzajímavějších soupeřů do posledního kola. Zatímco v jejich týmu momentálně hraje na olympiádě 1 hráč nad svou aktuální výkonnost (ELO) a 4 pod, pak u našich hráčů má dosavadní performance přesně opačný trend - 4 v plusu a 1 v mínusu.

Ještě cítím potřebu se vyjádřit k termínu "chaotický šach", který padl v souvislosti s dnešní prohrou Davida s Levonem. Ve vztahu k hráči dlouhodobě patřícímu mezi 50 nejlepších šachistů na světě a člověku, který vystudoval logiku, je to termín k pobavení. David podle mě uplatňuje ve svých partiích více logiky, než drtivá většina "logicky" hrajících diskutujících. To, co se zdá většině v jeho partiích "nelogické" je naopak nesmírně konkrétní přístup k pozici tam, kde my ostatní si pomáháme šablonovitým myšlením.

Paradoxně jediné, co by se snad dalo Davidovi vyčíst - možná i v dnešní partii s Aronianem - je někdy přehnaná bojovnost (v dnešním zápase si navíc nejsem jistý, jestli se nejednalo o týmovou taktiku). Kdyby se občas přiklonil k čirému pragmatismu, mohl by mít možná i o pár ELO bodů více. Třeba jako takový Leko, na jehož šachy se ale dalo dívat asi jen 2 roky, když se snažil bojovat.

Já však Davidovu bojovnost velmi oceňuju, protože téměř ve všech jeho partiích je na co se dívat. Dokáže soupeře stavět před spoustu nestandardních problémů, které musí řešit ihned za šachovnicí, a ne doma u počítače. Narozdíl od spousty hráčů, kteří se vyhýbají "chaotickým šachům" a hrají "spořádaně"...

 

01.10.2010 22:00 | Autor neznámý

Samozřejmě tím pojmem chaotické nemyslím náhodné, má to všechno promyšlené. Ale je to hodně o intuici a ta je náchylná na formu - stačí minimální pokles formy a člověk začne hrát pochybné tahy. To se pozičnímu hráči stát nemůže, ten se drží svých zásad. Mimochodem mě docela udivuje, ža takový chaotický člověk jako David vystudoval logiku. Inu jsou věci mezi nebem a zemí...

01.10.2010 21:10 | Autor neznámý

Ošidné poslední kolo, výhra = cca 13. místo, remíza cca 20. a prohra pád ke 30. místu :(

Ale přiznejme si upřímně, že přes velkou bojovnost našich to prostě na první desítku nebylo. Tentokrát jsme s ELOvě silnějšími prohráli a s rovnocennou Indií remizovali. Přesto bez ohledu na to, jak nakonec skončíme, obdivuju celou pětici, fakt dobré představení.

01.10.2010 19:59 | Autor neznámý

Pavel Hase,

Samozřejmě, že Petrosjan uměl počítat. Rovněž Tal měl schopnost hrát pozičně..

Na takovéto vysoké úrovni je jasné, že hráči umí nadprůměrně všechno.

Ale každý z nich je lepší v něčem. Každý z nich je svým způsobem jedinečný, někdo radši útočí, druhý se brání, někdo hraje tzv. chatotické šachy, ale jsou skutečně chaotické?

Kdo to dokáže posoudit?

01.10.2010 19:56 | Autor neznámý

Pavel Háse:   Souhlas!!!!!!!!!

01.10.2010 19:52 | Autor neznámý

11kol, v neděli je poslední, zítra je volno. V neděli již od 7:00 hodin.  Tak to je skoro na budíka, ale co bychom neudělali pro šach..

01.10.2010 19:50 | Autor neznámý

Re OLD: Petrosjan počítat uměl. Ale Talův styl hry, to chce kromě schopnosti propočtu také značnou odvahu - jít vědomě do prohrané pozice. S propočtem by Petrosjan problém určitě neměl, ale zda by dokázal správně odhadnout přijatelnou míru rizika, to už se dnes můžeme jen dohadovat. Oba již nejsou bohužel mezi námi, nejstarším žijícím mistrem světa je nyní Spasskij a ten je vážně nemocen - celá ta generace 60. let hrála vynikající partie.

Jak se dnes zkracuje čas a nepřerušuje se, hrubých chyb přibývá, ale možná je to jen můj dojem - ony se dříve předváděly jen povedené partie, zatímco dnes si může každý stáhnout skoro všechny.

01.10.2010 19:43 | Autor neznámý

Re sisoj: Jednoduše. Vašík je sice (snad stále ještě) Američan, nicméně momentálně žije i s manželkou Iwetou (rovněž členka týmu Rybky) ve Varšavě - jak to mají nyní s občanstvím, to netuším, možná mají oba dvojí.

01.10.2010 19:38 | Autor neznámý

BloodyXmas

Člověk v běžném životě nebo i špičkový hráč může změnit styl  partie /života/ jen do jisté míry.

Nemůže se otočit o 180 stupňů, to už by byl zřejmě někdo jiný.

Tal nikdy nemohl hrát jako např. Petrosjan a pokud by to zkusil byl by poloviční.

Petrosjan, kdyby zkusil to co Tal, stal by se mistrem světa?

 

01.10.2010 19:35 | Autor neznámý

Movsy from SR has droven over Veselin  Topalov !!!

01.10.2010 19:35 | Autor neznámý

může mi někdo vysvětlit  proč Rybka vyhrála MS počítačů pod hlavičkou Polska, když ji vedl Vašík Rajlich, a autor dat.zahájení je Jiří ufek (ČR)?

Jinak k tématu, gratulace k dalšímu ze zajímavých výsledků našich. Bohužel k bodovému cíli jsme nedospěli ani s Rusy, ani s Maďary, ani s Armény. Ale myslím, že olympiáda ukázala, že naši jsou schopni hrát s těmito celky, bohužel něco ještě chybí....

V neděli se snad podaří porazit docela nevyzpytatelnou Anglii a naši budou olem 10-12.místa.

Skvěle zatím hrají Ukrajinci s fenomenálním Ivančukem, Rusko vede na začátku totálně malátný Griščuk a Karjakin.

Překvapením jsou Poláci, atakují bronz s Maďary. Uvidíme zda budou proti Arméni nebo Azerbájdžánci.

Do posledního kola letś go!!!

01.10.2010 19:27 | Autor neznámý

to OLD: nemá to smysl,každému vyhovuje něco jiného. viz Psychologický průvodce šachovou partií. Špičkový hráč by měl být ale dost univerzální,aby zvládnul měnit styl podle průběhu partie 

01.10.2010 19:12 | Autor neznámý

Četl jsem kdysi knížku o jednom z nejlepších českých fotbalových brankařů všech dob.

Jmenovala se tuším: "Když chytal Plánička"

Plánička v ní popisuje epizodu ze svého fotbalového života, kdy dostali ve Slávii nového trenéra, který ho nutil vyrážet vysoké a polovysoké centry. Plánička byl zvyklý je chytat.

Plánička trenéra v několika zápasech poslechl a dopadlo to špatně. Tak se vrátil ke svému stylu a trenér už mu v tomto neradil

Neplatí to rovněž v šachu. Lze špičkového šachistu nutit, aby změnil styl, který má patrně od Pánaboha a který mu vyhovuje?

 

01.10.2010 19:08 | Autor neznámý

Díky,tak to by chtělo pořádně zabrat!!!

01.10.2010 18:55 | Autor neznámý

tomáš: 11kol, v neděli je poslední, zítra je volno. V neděli již od 7:00 hodin

01.10.2010 18:33 | Autor neznámý

Davida ikdyž prohraje, vlastně ani není možné kritizovat, protože jeho hra je prostě vzrušující! Vždy něčím překvapí. A vvvotom to je! Jirka Majer

01.10.2010 18:19 | Autor neznámý

Anglie je hratelná,ne?:) to bude 4:0 pro nás:) 

01.10.2010 18:11 | Autor neznámý

Kolik se hraje vůbec kol?

01.10.2010 17:49 | Autor neznámý

 Tragicky dnes pohořel nejen Topa, nýbrž i Carlsen. Ten se buď hodně přepočítal, nebo slabšího soupeře děsně podcenil...

01.10.2010 17:34 | Autor neznámý

CZE - ENGLAND... 

01.10.2010 17:34 | Autor neznámý

tak Anglie... sice jsou nasazení výš, ale perfo máme lepší my...

01.10.2010 17:12 | Autor neznámý

Jó! Až teď jsem to zaregistroval a velká gratulace na Slovensko! Takhle s přehledem zapíchnout Bulhary a zvlášť Topalova, to snad zahřeje víc, než dobré konečné umístění. Zvlášť to 29.Jb7 bylo velmi šťavnaté...

01.10.2010 16:55 | Autor neznámý

Jak to zatím vypadá, na polsední kolo, těch 13 bodových tam bude strašně hodně. Možné je i derby Česko - Slovensko!

01.10.2010 16:52 | Autor neznámý

 Inac poucna partia je aj partia Grischuk Wang Hao, v ktorej Rus doslova utancoval cierneho a uchoval domacim nadej na zlato-to som teda zvedavy kde spravil Cinan chybu... 

01.10.2010 16:45 | Autor neznámý

 pocitac odporucil  19. Sg3, resp. 23.Dh5 ako zlepsenia oproti tahom ktore v partii zahral David. Aronian je ale supersilny hrac, ten vytresta sebamensiu nepresnost, mozno mal   David predsa  len zvolit nejaku " tupu" talianku (Giuco Piano napr.) podobne ako Jobava, ktory bielymi s Aronianom remizoval...

No nic, treba sa dobre vyspat  a vela sťastia v poslednom kole

01.10.2010 16:45 | Autor neznámý

No ten termín "chaotické šachy" je takový můj soukromý, a v podstatě tím říkám, že David rád na šachovnici vytváří "chaos", tj. nerovnováhu. V dnešní partii byl podle mě zlomovým tahem tah e5!?, kterým se vzdal pěšce a dvojice střelců za pofiderní útok na KK (ale možná tomu nerozumím a něco tam měl). Prostě David není ten typ, co soupeře vysuší, radši furt něco zkouší a někdy to přežene.

01.10.2010 16:44 | Autor neznámý

Nevím, co jste čekali. S výjimkou druhé desky jsme byli všude papírově o dost slabší, přičemž u Akopiana na fruhé to jeho aktuální elo podle mě moc neodpovídá jeho skutečné síle. Pro pamětníky, tehhle chlapík v 80. letech jako junior vyhrával, co se vyhrát dalo, už jako čtrnáctiletý vyhrál světový šampionát v kategorii do 16 let, v 89. vyhrál v kategorii do 18 let a v 91. se stal juniorským mistrem světa. Když se v roce 1999 hrál ten Kirsamův vyřazovací šampionát FIDE v Las Vegas, tak Akopian bez jediné porážky prošel až do finále, kde ho 3,5-2,5 porazil až Chalifman. Čili rozhodně to není žádný ořezávátko a že ho Lázňa černými odpůlil, lze brát jako úspěch. Co se týče Hráčka a Babuly s jejich krátkými remízami, to bylo docela rozumné. Zbyněk má na olympiádě dobré výsledky, ale nedá se říct, že by měl zrovna oslnivou formu. Kdyby ano, jeho partie s Karjakinem a s Polgárovou by určitě skončily jiným výsledkem. Za těchto okolností očekávání, že nějak brutálně nastoupí a smete ze šachovnice Gabriela Sargissjana, mimochodem dalšího mládežnickýho ex-šampiona, patřílo do kategorie velice zbožných přání. Vlasta Babula hraje tak dobře, jak už dlouho ne, ale černými s Pašikjanem se taky zázraky čekat nedaly. Z toho celkem logicky vyplynula ta sázka na jedinou kartu na první desce, protože když má Davídek svůj den a partie mu sedne, tak může porazit úplně kohokoli na světě. Pravda, Aronian je světová extratřída a navíc taková malá Davidova Nemesis, když v minulosti s ním David už čtyřikrát prohrál ze šesti partií, ale David si tentokrát bílými očividně věřil, zkoušel to, no a zkrátka se to nepovedlo. Ale porážka 2.5-1,5 s Arménií není zase taková tragédie, velký propad v pořadí se konat nebude a navíc máme slušnou šanci, že do posledního kola vyfasujeme někoho hratelnějšího.

01.10.2010 16:26 | Autor neznámý

Když David Navara vyhraje, tak je to hráč s velkou fantazií, když prohraje, tak je to představitel chaot-šachu. V podstatě je to jedna strana jedné mince, protože se vždy na jeho partie hezky kouká. A výsledky? Asi jsou dobré, když 2700+

01.10.2010 16:21 | Autor neznámý

Na internetu se pracuje s pojmem "chaotické šachy". Protože jsem se s tímto pojmem v literatuře nesetkal, prosím, aby v závěru analýzy partie Navara-Aronian bylo jasně uvedeno: - kde byly zlomové body v partii? - jaký měla partie strategický obsah? Protože to sám posoudit neumím, prosím, aby tyto otázky byly kvalifikovaně posouzeny panem Kaňovským nebo panem Jansou (pokládám jej za významného šachového odborníka, zkušeného praktika, který  napsal srozumitelnou knihu Dynamika strategie zahájení. Děkuji!

01.10.2010 16:19 | Autor neznámý

Díky našim za pěkný zápas a předvedený výkon!

Soupeř je lepší, překvapení se nekonalo

Snad bude v posledním kole víc štěstí, než při všech těch těsných prohrách s favority..

 

01.10.2010 15:49 | Autor neznámý

re nvmea - samozřejmě,že na průběh zápasu můžeme mít rozdílný pohled , rovněž i na hodnocení pozice. Mně se např. pozice V.Babuly nezdála buhví jaká , spíše bych ji hrál za bílého (zde na hodnocení pozic jsou jistě povolanější - uvidíme,co řeknou dejf či VOKO) . A než Babula remizoval, jistě se zeptal kapitána  . Uvědomujeme si , že jsme hráli s dvojnásobnými olympijskými vítězi ? A že jsme hráli na 6. stole? To vše vypovídá o dobrém výkonu našich. Navrhoval bych s optimismem hledět na poslední zápas , kluky povzbudit,  a jít se večer pobavit  ..

01.10.2010 15:43 | Autor neznámý

Trochu divné : nechat vymáchat Navaru s Aronianem . Spíše mohl zabojovat někdo jiný s Arménem , třeba který má nejhorší formu, nevím Aronian to určitě není .

01.10.2010 15:32 | Autor neznámý

Česko velmi pravděpodobně skončí výše než bylo nasazeno a to znamená úspěch. Těším se na poslední kolo.

01.10.2010 15:30 | Autor neznámý

Škoda, že nemám na sledování olympiády víc času...ale myslím, že dnešní Aronianův výkon by snesl přísnější měřítka než to moje :D a - připusťme - Davidovo. Jestli bílému někde v partii ujel vlak zjistíme až později.

01.10.2010 15:18 | Autor neznámý

Rusko na 99,9 procent nebudou mistři...což se dalo čekat..

01.10.2010 15:14 | Autor neznámý

Mně to tedy jako dobrý zápas nepřišlo, 3. a 4. remizovaly velmi brzo, na 2. to byla po zajímavé novince jen cesta do remízy a pak už jsem jen čekal kdy to David prohraje... S Maďarskem, Ruskem a Indií to byly rozhodně zajímavější zápasy. 

01.10.2010 15:12 | Autor neznámý

David je hned "hráč s velkou fantazií", hned zase "chaotický šachista"...Sleduju všechno bez compu a když vidím něco jiného než on, takřka vždy je to horší :D Nebuďme jak fotbaloví fanoušci..

01.10.2010 15:10 | Autor neznámý

dneska zklámání

01.10.2010 15:10 | Autor neznámý

No a je vymalováno škoda!!   Děkuji všem za pěkný šach a držím palce do dalšího kola.

01.10.2010 15:09 | Autor neznámý

Pardon místo Zbyňka je správně Viktor (omluva Zbyňkovi).

01.10.2010 15:09 | Autor neznámý

Zazrak se nekonal,ale myslím,dobrý zápas . Vůbec ne špatný výsledek

01.10.2010 15:06 | Autor neznámý

to Bond: Nesouhlasím s tebou, protože si myslím, že David na olympiádě nehraje špatné chaotické šachy. Má svůj styl a bylo by škoda ho chtít změnit, protože se stále zlepšuje (vývoj jeho ELO). Dnes měl trochu smůlu, protože Levon je určitě silnější než Akopian a pak si myslím, že velká chyba byla, že Vlasta zbytečně moc brzo (lepší čas, jeho dobrá pozice, pozice Zbyňka a Davida) zremizoval a tím odpovědnost nechal na 1. a 2. šachovnici. David vzhledem k vývoji u Zbyňka zkusil hrát na vítězství a přepnul strunu, ale to se stává. Pokud by uspěl, byl by za hrdinu, ale teď mu budou někteří vyčítat, že nám prohrál zápas a to není pravda.

"Davide nedej si do toho kecat a zase bude líp!"

01.10.2010 15:06 | Autor neznámý

tak Vxd6 místo Vxd3 to je konec totální..............

01.10.2010 14:59 | Autor neznámý

Holky zdá se taky usilovně pracují na své zkáze, kurňa, to je zase den!

01.10.2010 14:58 | Autor neznámý

a pak že se nemůže spolehnout na 3 a 4 desku..

01.10.2010 14:56 | Autor neznámý

Bohužel musím konstatovat, že Viktor momentálně hraje o třídu líp než David, hlavně má lepší nadhled nad partií a nenechá se "vycukat". David se opět vrátil ke svým chaotickým šachům.

01.10.2010 14:52 | Autor neznámý

Hraje to přesně....

01.10.2010 14:47 | Autor neznámý

vypadá to zlee :(

01.10.2010 14:44 | Autor neznámý

A poslední šance - zkusit zavolat Levonovi na mobil   Kdo má číslo??

01.10.2010 14:42 | Autor neznámý

A poslední šance - zkusit zavolat Levonovi na mobil  ...

01.10.2010 14:41 | Autor neznámý

Tak bohužel nezkazil . Přesto poděkování hráčům za napínavé partie!

01.10.2010 14:41 | Autor neznámý

nezkazil

01.10.2010 14:40 | Autor neznámý

Zbývá maličká šance, že poslední tah časovky Levon zkazí.   Přesně na to myslím..

01.10.2010 14:38 | Autor neznámý

Zbývá maličká šance, že poslední tah časovky Levon zkazí.

01.10.2010 14:36 | Autor neznámý

Eva remis, hmm...

01.10.2010 14:33 | Autor neznámý

David tam nevyuzil nejake sance zda sa... 

01.10.2010 14:33 | Autor neznámý

Bužel David na je prohru.    Pokud to Levon nepos**

01.10.2010 14:31 | Autor neznámý

Člověk by to Davidovi hrozně přál, ale je to špatné,málo platné,černé figury dominují ..

01.10.2010 14:31 | Autor neznámý

To už Levon bohužel nepustí.

01.10.2010 14:30 | Autor neznámý

Gratulace slovensku

01.10.2010 14:30 | Autor neznámý

vypádá to zle

01.10.2010 14:29 | Autor neznámý

Uff David si to hrozně komplikuje a už to asi neudrží.....

01.10.2010 14:29 | Autor neznámý

takže teĎ záleží na tom jestli si david zachrání krk

01.10.2010 14:27 | Autor neznámý

Tak teď holt držet palce. Davide, do toho!!!

01.10.2010 14:25 | Autor neznámý

Sergej 1:0 Topa!!

01.10.2010 14:25 | Autor neznámý

Mezitím Viktor remis, tak v nejhorším 1,5 taky dobrých...

01.10.2010 14:24 | Autor neznámý

No já nevím, jestli chtěl David dát Sc4, tak po těch všech výměnách tam zůstanou dva spojení volní černí pěšci, i když Rybka říká "jen" -0,5 :(

01.10.2010 14:23 | Autor neznámý

No tak nezahrál d3 to je dobře!!!!

01.10.2010 14:22 | Autor neznámý

David  a Viktor by to mali remizovat... 2:2 s Armenii bude fajn

01.10.2010 14:21 | Autor neznámý

PC hlásí   -+ pokud zahraje černý d3

01.10.2010 14:21 | Autor neznámý

No pokazil to už dříve, vůbec neměl kalit vodu. Měl počkat až jak se vyvrbí Lázňa.

01.10.2010 14:20 | Autor neznámý

Dacid se mi nelíbí :(

01.10.2010 14:18 | Autor neznámý

Nějak se mi ta Davidova pozice přestala líbit. Ti střelci jsou nějak moc silní..

01.10.2010 14:17 | Autor neznámý

Tak to vypadá,že to tahem Se2 Navara pokazil...

01.10.2010 14:15 | Autor neznámý

Magnus je nejaky zamilovany alebo co  

01.10.2010 14:15 | Autor neznámý

U Movsyho jsem vůbec nepochopil to Jb7, proč to nešlo vzít..?   Nekryté d6 a po Je8 zase Sxe4.....

01.10.2010 14:14 | Autor neznámý

po Dxb7 myslim varianta Dxd6 Ke8 Vb1 Jd7 h5 Vg8 Sh4 vyzera pre cierneho velmi zle

01.10.2010 14:10 | Autor neznámý

U Movsyho jsem vůbec nepochopil to Jb7, proč to nešlo vzít..? 

01.10.2010 14:06 | Autor neznámý

Pěkně hraje Movsik s Topinkou. 

01.10.2010 14:05 | Autor neznámý

Musí měnit dámy jinak je zle.

01.10.2010 14:05 | Autor neznámý

Jano Markos uz vyhral -klobuk dolu. A Sergei Movsesian stoji na vyhru s Topalovom! Vari pada bulharsky komplex ? 

01.10.2010 14:05 | Autor neznámý

Nevite nekdo jak hodnoti Davidovu pozici PC?   Hůře. remíza těžko při přesné hře.

01.10.2010 14:03 | Autor neznámý

Po 29. ... Jb7 -0.59 (18/34 - Fritz11)

01.10.2010 14:03 | Autor neznámý

Pokud David vymění dámy, tak věřím, že zremizuje.

01.10.2010 14:03 | Autor neznámý

Akorát se Levon odchylil hned v prvnim tahu, sakryš :-) ale hraje to dobře. David bude mít co dělat.. 

01.10.2010 14:00 | Autor neznámý

-0.97 depth 18/31 (Fritz11)

01.10.2010 13:59 | Autor neznámý

Davidova pozice je forzir remis

29...Qxh4 30.Nxh4 Rh5 31.f4 d5 32.Nf2 Nc4 33.Rc1 Rb6 34.f5 Bd7 35.b3 Ne5 36.Rc7 Nxd3 37.Nxd3 Bxf5 38.Nf4 Rg5 39.Nf3 Be4 40.a5 Rb5 41.Nxg5 hxg5 42.Nh3 f6 43.Ra1 d3 44.Kf1 g4 45.Nf4 d2 46.Ke2 f5 47.Rc8+ Kh7 48.Rc7 1/2

:-)



 

01.10.2010 13:58 | Autor neznámý

Nevite nekdo jak hodnoti Davidovu pozici PC? diky

01.10.2010 13:48 | Autor neznámý

No budou to nervy.. David bude rozhodovat...

01.10.2010 13:44 | Autor neznámý

David družstvo podrží, já mu věřím

01.10.2010 13:41 | Autor neznámý

Snad tu koncovku Viktor udrží, vypadá to na první pohled dost nepříjemně. U Davida bych dnes asi vsadil spíše na soupeře, uvidíme, jsetli David získá dostatečnou kompenzaci.

01.10.2010 13:40 | Autor neznámý

Hergot to budou nervy, dofám že tam David najde něco zázračného, za bílé bych tu pozici hrát nechtěl...

01.10.2010 13:38 | Autor neznámý

No za tu Babulovu remis jsem rád, po h5 to stálo nějak divně. Asi se fakt báli našich zadních desek

01.10.2010 13:37 | Autor neznámý

Je škoda, že Vlasta zbytečně zremizoval. Podle mne měl ještě vyčkávat (lepší čas a Davidova pozice).

01.10.2010 13:35 | Autor neznámý

David má i lepší čas a hlavně moc zajímavou pozici, kde by se jeho fantazie mohla uplatnit..

01.10.2010 13:35 | Autor neznámý

A Navara vylepšuje a já musím do práce ,možná by jsme mohli ještě vyhrát

01.10.2010 13:33 | Autor neznámý

tak tohle už snad Láznička neprohraje

01.10.2010 13:27 | Autor neznámý

Asi všichni spoléhají na 1.šachovnici.   Přesně tak Navara bude rozhodovat.   Podle mne Laznička bude taky brzy remis..

 

 

01.10.2010 13:22 | Autor neznámý

Tak už 2 remizy. Asi všichni spoléhají na 1.šachovnici

01.10.2010 13:18 | Autor neznámý

Belbo: Paní Topalovovou. (Ale nic moc designově, mezi náma). :-)

01.10.2010 13:18 | Autor neznámý

David určo prohranej neni. Tipuju 4 remízy.. 

01.10.2010 13:16 | Autor neznámý

Babula remis??? tak to je asi chyba

 

01.10.2010 13:15 | Autor neznámý

Arménie je trochu velké sousto , pokud by se chtělo vyhrát , tak musí někdo zabodovat bílýma, to je asi základ .

01.10.2010 13:15 | Autor neznámý

Zdravíčko. Já už se skoro bojím dívat. Davidova pozice se hraje příjemněji, ale je to o kompenzaci, to se může zvrtnout. Viki je myslím v pořádku, Sc8-e6 by mělo myslím tlak neutralizovat. Mikroplus v lepších pěšcích dk by snad bílému nemělo být k ničemu. Vlasta má zajímavou pozici, chtělo by se déle podívat, jak nebezpečné jsou plány bílého na kk. Děvčata zase nestojí špatně, Kačka právě remizovala, Evik a Kristie mají myslím drobná plus, čas dnestaké vypadá lépe než jindy. Olinka má složitou pozici, ve které se může stát leccos, ale má dokonce o chloupek lepší čas. Optiisticky budu hádat, že dneska nahrajeme 5 bodů z 8.

01.10.2010 13:14 | Autor neznámý

Navíc za Davida tam žádnou hru nevidím, kompenzace žádná.

01.10.2010 13:13 | Autor neznámý

David je asi prohraný , myslím, že Aronian je přesně typ hráče , který umí vyhrát jen když se někdo vyblázní, je to jeho styl, dokáže si počkat a technicky ustát obranu , pak začne ničit.

01.10.2010 13:13 | Autor neznámý

Viktor ví co dělá, bílej bude muset taky udělat něco jako Kf1 a f3 a pak zas zlobit

01.10.2010 13:12 | Autor neznámý

Carlosi a jaký aktivnější tah měl Viktor po Dg4 zvolit? Je pravda, že g6 byl tah dopředu, zatímco Sf6 byl tah dozadu.

01.10.2010 13:08 | Autor neznámý

exot: a koho pojmul za manželku nevíš? 

01.10.2010 13:05 | Autor neznámý

Myslím, že Viktor hraje dost pasivně (Sf8) a brzo bude čelit silnému tlaku. David zkouší (asi i vzhledem k času) míchat s pozicí, aby Aronjan neměl jistotu dalších tahů. Je to ale i riziko postupného zhoršování pozice - uvidíme.

01.10.2010 13:04 | Autor neznámý

Belbo: Topa od té doby, co se oženil, tak už si musí vybíjet agresivitu jedině na šachovnici. :-)

01.10.2010 12:58 | Autor neznámý

Lazna Dc6.Ted Akopian Dg4 a Viktor bude mit problemy

01.10.2010 12:53 | Autor neznámý

nebo počítá matovou síťku

01.10.2010 12:51 | Autor neznámý

Když chcete vyhrát zápas, někdo vyhrát musí. Čekat že s Arménama sehrajeme čtyři remízy je sice možný plán, ale dle mého velmi riskantní. Musíme s nima prostě hrát co to dá.

01.10.2010 12:50 | Autor neznámý

Akopian asi chrápe

01.10.2010 12:48 | Autor neznámý

no snad David ví, co dělá. Takové pozice mu docela vyhovují, mám ale obavy, že jeho soupeři také..

01.10.2010 12:47 | Autor neznámý

ne, pude Vc4, ale líbí se mi, jak to hraje pěkně agresivně

01.10.2010 12:46 | Autor neznámý

Hele mrkejte, Topa obětuje kválu

01.10.2010 12:46 | Autor neznámý

Vlasta odvážně, ovšem je to vůbec korektní?

01.10.2010 12:43 | Autor neznámý

řekl bych,že to Navara začíná násilně lámat a to není dobré

 

01.10.2010 12:41 | Autor neznámý

Zbyněk Hráček - REMIS , rozumné v dané pozici.

01.10.2010 12:36 | Autor neznámý

ztráta bílých figur bude,když Babula vyhraje

01.10.2010 12:34 | Autor neznámý

Zbynek remiza.Cerny vyrovnal bily nic nemel, ovsem je to "ztrata" bílých figur.Nedovedu si predstavit, ze David vyhraje, navic Viktor za chvili bude mit velke problemy.Vidim to na 1,5-2,5

01.10.2010 12:33 | Autor neznámý

Hráček remi :-)

01.10.2010 12:33 | Autor neznámý

Zajímalo by mě, nad čím David přemýšlí. Sg3 je vynuceno, tak že by Aroňan nabídl remis?

01.10.2010 12:32 | Autor neznámý

Zbyněk remis, to je rozumné.

01.10.2010 12:31 | Autor neznámý

| MSipek

c5 vede do trochu horší pozice.   Přesně tak. Dc2 je lepší, ale jde o to jak už tu někdo psal vyhnout se přípravě. A jak je vidět, tak to asi funguje podle času na odpověď

01.10.2010 12:24 | Autor neznámý

U holek máme francouzskou na tři způsoby :D

01.10.2010 12:23 | Autor neznámý

21.Sc4 Dc6 22.f4 Ve8  a nevypadá to tak strašně.

01.10.2010 12:21 | Autor neznámý

Vypadá to, že Akopjan c5 neanalyzoval.

01.10.2010 12:21 | Autor neznámý

c5 je normální dobrý tah - člověk

01.10.2010 12:19 | Autor neznámý

možná se komplikací kopjan zalekne,ti střelci se netváří přívětivě a Láznička by mohl být v protiútoku rychlej

01.10.2010 12:17 | Autor neznámý

Viktor se asi pokouší vyhodit Akopjana z přípravy.

01.10.2010 12:16 | Autor neznámý

c5 vede do trochu horší pozice

01.10.2010 12:16 | Autor neznámý

c5 něco vyvrací nebo to jde hrát?

01.10.2010 12:15 | Autor neznámý

MSipek - zase takovej tvrdak Viktor neni!!!

01.10.2010 12:13 | Autor neznámý

zajímalo by mě co vymyslel za šejd Pravon e×d4 bych snad ani nepočítal...

01.10.2010 12:10 | Autor neznámý

Dc7.. ne?

01.10.2010 12:09 | Autor neznámý

Sxh2 a fxe6 ihed prohrává pro okamžité 22. De5...

01.10.2010 12:09 | Autor neznámý

Po Dc7 Vyktor dobere na h2 a bude stát trochu lépe :-)

01.10.2010 12:06 | Autor neznámý

Ja mam na mysli varinatu: 20...Dc7, 21.Sc4-Sh2. 22.Kh1-Sd6. 23. Vd1-Sf8. 24.De4-c5. 25.Df5-sc8. 26.Dd5-Va7. 27.Sg7-Sg7. 28.Dd8- Dd8. 29. Vd8-Sf8. 30. Vc8 +/-

01.10.2010 12:06 | Autor neznámý

Pokud chce černý různobarevné střelce, může Sxh2+ a pak fxe6. ze střelce na b2 jde však v každém případě strach.

01.10.2010 12:05 | Autor neznámý

To zase bude brutus v časovkách, už se těším

01.10.2010 12:04 | Autor neznámý

Vzhledem k času Akopiana v partii s Lázničkou se dá tušit, že tuto pozici zná dost dobře. Což se mi teda moc nelíbí.

01.10.2010 12:04 | Autor neznámý

Rybka 2.2 v hloubce 20 vidí malou výhodu bílého (+0.30). To je  nepříjemné, bílý to měl na desce a černý bude muset bránit přesně a s omezeným časem.

01.10.2010 12:02 | Autor neznámý

Zajímavé, že součty časů obou celků jsou téměř dokonale vyrovnané :-)

01.10.2010 12:00 | Autor neznámý

Tak už tam "naše" varianta 20.Sxe6 je.  

01.10.2010 12:00 | Autor neznámý

Spíš to vypadá, že na desce zůstanou všichni čtyři střelci a bílý bude mít útok za pěšce (po Dc7 černý vezme na h2).

01.10.2010 12:00 | Autor neznámý

Tak uvidime, lazna si zrejme mysli, ze ji udrzi, tak hodne stesti! :)

01.10.2010 12:00 | Autor neznámý

Nad čím to Eva bádala? Vždyť je to naprosto pohodová varianta. Zbytečná ztráta 1/2 hod času.

01.10.2010 11:54 | Autor neznámý

to: jhajekcr Tahle varianta by mela prechazet do ruznobarevnych strelcu+vez s horsi pescovou strukturou pro cerneho. Podle mne, tezko udrzitelna..Myslim, ze o tom ted Lazna premysli, zda-li tam tu pulku zachrani nebo ne..

01.10.2010 11:53 | Autor neznámý

Rovnocenné je 18. ... Dc7

01.10.2010 11:46 | Autor neznámý

Fritz (hloubka 20) 18.   Vxd6 19.exd6 Sxd6 20.Sxe6 Dc7  +0,46 a - 30 minut

01.10.2010 11:45 | Autor neznámý

U Vlasty je teď zajímavá možnost přiostřit po 10) - c4.

01.10.2010 11:41 | Autor neznámý

neřekl bych ,že Navara vyčkává,vidím to tak,že soupeři vyčkávají,Láznička to udrží a my budeme na koni

01.10.2010 11:35 | Autor neznámý

může vzít Navara pěšce na e5?

01.10.2010 11:34 | Autor neznámý

Dc5 je taky moznost, ovsem cerny musi spocitat Dg4...

01.10.2010 11:34 | Autor neznámý

Nevěřim že po 20. Sxe6 může bílý získat výhodu. Černý zas dá Dc7 a může dobírat na h2. Asi je to rovina, ale ostrá :-)

01.10.2010 11:33 | Autor neznámý

Tak zatím to vypadá, že se bude rozhodovat u Viktora, na ostatních deskách se bude vyčkávat...

01.10.2010 11:29 | Autor neznámý

A co zahrát Dc5

01.10.2010 11:27 | Autor neznámý

Tak Viktor hral stejnou variantu s Akopianem ve Varech a prohral. Presto Akopian necekal, kde si Viktor nasel vylepseni a sam odbocil novinkou Vd6!- na prvni pohled to vypada jako velmi silne, navic je evidentni, ze to mel bily pripraveny . Cerny ted asi musi Vd6 a branit dost neprijemnou pozici...

01.10.2010 11:26 | Autor neznámý

Ono bílý může kalit vodu po Vxd6 19. exd6 Sxd6 ještě tahem Sxe6, ale je otázka, zda se toho musí černý bát. Hlavně je třeba zachovat chladnou hlavu. Může jít jen o strašení.

01.10.2010 11:26 | Autor neznámý

Viktor asi musí vzít věží ale po dobrání pěcha zřejmě soupeř obětuje zase střelce na e6 a minimálně pěcha dobere

01.10.2010 11:25 | Autor neznámý

Zdravím. Po čtvrthodince jsou už některé partie pěkně ostré (hlavně Viktor a David) tak taky fandím a držím palce!    

01.10.2010 11:23 | Autor neznámý

Já bych se u Viktora spokojil s pěscem sebral věží, pak stáhnout Sf8. Nějaký mat hned vidět není.. 

01.10.2010 11:22 | Autor neznámý

možná bude lepší vzít jen pěšce Vxd6

01.10.2010 11:19 | Autor neznámý

Kvalita asi nejde vzít ale jde o to, zda jde nevzít?

01.10.2010 11:18 | Autor neznámý

Myslím že bílý směřoval právě k 18. Vd6

01.10.2010 11:17 | Autor neznámý

 tak jdeme na to , tipuji 2:2

01.10.2010 11:17 | Autor neznámý

už oběť kvality???Tam asi bude matový útok

01.10.2010 11:17 | Autor neznámý

tak k remíze asi né !

01.10.2010 11:14 | Autor neznámý

nebo k remíze

 

01.10.2010 11:14 | Autor neznámý

nevím jestli partie Lázničky je ještě teorie,ale rychlost jakou hrají by značila,že oba spěchají k nějaké pozici

 

01.10.2010 11:11 | Autor neznámý

další zajímavá partie je Movsesian-Topalov 

01.10.2010 11:00 | Autor neznámý

Goooo

01.10.2010 11:00 | Autor neznámý

MSipek: líbí se mi tvoje předpověď:) 

01.10.2010 10:57 | Autor neznámý

také to vidím na 2,5:1,5 pro naše akorát myslím že vyhraje David a ostatní remi

01.10.2010 10:55 | Autor neznámý

Nehráli na 100% protože se šetřili na Arménii! Můj typ: p. Navara půl, p. Láznička bod, p. Hráček a Babula půl. Vyhrajeme 2,5:1,5 ...a hlavně to chce dobré fandy dneska

 FANDÍME!

 

01.10.2010 10:49 | Autor neznámý

01.10.2010 09:58 | Autor neznámý

Tak po přehrání partií musím konstatovat, že ani chlapi včera nehráli na 100% ale díky spolupráci soupeřů jim to vyšlo. Pozor, dneska už soupeři spolupracovat nebudou!

01.10.2010 09:55 | Autor neznámý

Hodil by se den volna,Láznička musí být hodně unavený a psychcky mu asi včerejší prohra taky moc nepomůže.Bojím se,že pokud Navara nevyhraje,tak zápas prohrajeme 1:3.

Ale moc rád se budu mýlit.

01.10.2010 09:39 | Autor neznámý

Arménie je jasný favorit, i když letos nezáří tolik co v Drážďanech a Turíně. Souhlas s Pavlem Ch, remíza či výš by byl obrovský úspěch. Těsnou porážku bych nepovažoval za průšvih.

Na druhou stranu - rozhodující je okamžitá forma a ne nasazení, co do perfo jsme s nimi naprosto vyrovnaní a myslím, že i oni mají respekt z našich zadních šachovnic. Mohlo by to být o něco vyrovnanější utkání než s Ruskem.

01.10.2010 08:41 | Autor neznámý

Pokud máme s Arménií uspět (výhra nebo remíza), bude podle mne klíčové, jak se bude dařit našim Viktorovi a Zbyňkovi proti zatím nejslaběji hrajícím Akopianovi a Sargissianovi. David bude muset hrát na remízu a Vlasta si podle rozehraného zahájení (a stavu ostatních šachovnic) určí, jak bude dál postupovat. Budu držet palce, aby nám to vyšlo !

01.10.2010 08:09 | Autor neznámý

  Arménie je stále strašně silná, tipoval jsem původně jejich hatrick (2x ol.vyhráli nečekaně, proč ne potřetí). Bod či oba by byl obrovský úspěch. Nevím, zda teď, když ví, že neobhájí, ani na 99% nedosáhnou medaile, trošku neztratili motivaci. Ale vyhrát budou potřebovat a Akopjan je odpočatý (ale možná nejen on přemýšlí, že kdyby hrál včera, tak byli ještě ve hře).
 
  PS: V diskuzním příspěvku  ME mládeže za 5 min o celnících na hranici Gruzie a Turecka.

30.09.2010 21:40 | Autor neznámý

Jen tak na okraj - výsledek našich chlapců se objevil ve sportovní části ČT24 . A kdyby se našim zitra povedl husarský kousek,a vyhráli,byli bychom v hlavním vysílacím čase . Ale o jednu senzaci se již postarali naši volejbalisté výhrou nad USA , tak proč nezaskočit olympijské vítěze v našem sportu?

30.09.2010 20:24 | Autor neznámý

Výborně, další atraktivní soupeř :) ! Na Arménii našim věřím, moc jim to letos nejde :) . 

30.09.2010 20:22 | Autor neznámý

Vynikající výkon i výsledek, nakonec se hrubé chyby na obou stranách vyrovnaly a prosadila se kvalita :)

Teď jen držet palce, aby zítra zahrál Viktor, protože má za sebou dvě velmi náročné partie a kdyby potřeboval volno, asi by nikdo nemohl nic říct. Tipuju, že David+Zbyněk+Vlasta 1,5 bodu získají.