Ve čtyřech by se to táhlo lépe

10.09.2012 05:40 | Olympiáda 2012

Na šachový olymp se vrací tým kapitána Arshaka Petrosiana. Až neskutečné, od roku 2006 putuje sada zlatých medailí již potřetí do Arménie. Druhá příčka připadla opět na Rusko, které vzhledem k vývoji turnaje a jasně deklarovaný...

Na šachový olymp se vrací tým kapitána Arshaka Petrosiana. Až neskutečné, od roku 2006 putuje sada zlatých medailí již potřetí do Arménie. Druhá příčka připadla opět na Rusko, které vzhledem k vývoji turnaje a jasně deklarovaným ambicím smutní. Ukrajině obhajoba prvenství z roku 2010 nevyšla, ale s Tureckem se neloučí bez medaile. Výhrou v posledním kole odsunula Ivančukova družina Čínu z medailových pozic a sama bere bronz.

Po šťastné výhře v 10. kole s USA držela Čína do posledního kola nejlepší výchozí pozici. Méně příjemnější už byl ale los, který zemi vycházejícího slunce přisoudil obhájce olympijského zlata z roku 2010. Ač měla Ukrajina jen minimální šance na zlato, Ivančuk "sestřelil" na první šachovnici GM Hao Wanga a dal jasně najevo, že každý olympijský kov se počítá. Odstavení Číny, které definitivně potvrdil GM Pavel Eljanov, hrálo do karet Rusku a Arménii.

Ivanchuk,Vassily (2769) - Wang,Hao (2726) [E52]
Olympiáda Istanbul (11), 09.09.2012
[komentuje GM Marek Vokáč]

1.d4 Jf6 2.c4 e6 3.Jc3 Sb4 4.e3 0-0 5.Sd3 d5 6.Jf3 b6 7.a3 Sxc3+ 8.bxc3 c6?! Nemohu si pomoci, taková hra se mi nelíbí. Černý má určitě aktivnější možnosti. 9.cxd5 cxd5 10.De2 Jc6 11.0-0 Ja5 12.a4 Ve8 13.Je5 Je4

14.f3 Jd6 Černý svou strategii založil na slabině c3, pevně ovládl bod c4 (14...Jxc3 15.Dc2+- hrát nelze). Bílý předvede pestřejší strategickou výbavu. 15.Sa3 Sb7 Vlastně poslední šance zahnat jezdce tahem 15...f6. A možná, že to ani neúčinkuje: 16.f4!? fxe5 17.Sxd6 Dxd6 18.Sxh7+ (18.Dh5!?; 18.fxe5!?) 18...Kxh7 19.Dh5+ Kg8 20.Dxe8+ Df8 21.Dxf8+ Kxf8 22.fxe5+= je asi jen vyrovnaná koncovka, ale bílý svůj útok může i různě modifikovat. 16.Sxd6 Dxd6 17.f4 g6 18.Dg4 Jc4 19.Dg3

19...Dc7? Černý chce jezdcem na d6, měl ale asi jít dámou přes e7 i za cenu toho, že bude bílý moci získat pěšce. 20.Sxc4! dxc4 21.f5 Útok bílého je velmi silný, po odpovědi černého drtivý. 21...f6? 21...exf5 22.Vxf5 Sd5 23.Vaf1 Ve7 24.e4+/- není hezké, ale přece jen bílý ještě mat nedal. 21...Vf8 22.f6 Vfd8 23.Dg5 Dd6 24.Jxf7!+- se mi obhajovat nechce. 22.fxg6! fxe5 23.Vf7 Dc6 Černý snad věřil, že přes g2 zažehná největší nebezpečí, ale bílý našel pěkný závěr:

24.gxh7+! Kxf7 25.Vf1+ Ke7 26.h8D! Vxh8 27.Dg7+ Kd6 [27...Kd8 28.Dxh8+ Kc7 29.Vf7+] 28.dxe5+ Kd5 [28...Kd5 29.Vd1+ Ke4 30.Dg5 s matem na d4 nebo f4.] 1-0

Rusko rychle vyblokovalo bílé figury Němců a Vladimír Kramnik se Sergejem Karjakinem pozvolna zařídili výhru 3:1 nad loňskými evropskými šampióny. Arménie hrála na druhém stole s Maďarskem, což byl papírově o poznání silnější soupeř. Potřebnou výhru zařídil tentokrát Sergej Movsesjan.

Movsesian,Sergei (2698) - Almasi,Zoltan (2713) [C77]
Olympiáda Istanbul (11), 09.09.2012
[komentuje GM Marek Vokáč]

1.e4 e5 2.Jf3 Jc6 3.Sb5 a6 4.Sa4 Jf6 5.0-0 Se7 6.d3 d6 7.c3 0-0 8.Jbd2 b5 9.Sc2 d5 10.Ve1 dxe4 11.dxe4 Se6 12.a4 b4 13.De2 Dc8 14.Jc4 Jd7 15.a5 f6 16.Je3 b3 17.Sb1 Sd6 18.Jd5

18...Sxd5 Tato výměna se mi pranic nelíbí. Bílý vymanévroval malinkou výhodu, otevření diagonály b1-h7 a hlavně odevzdání dvojice střelců ji rozhodně zvětší. 18...Je7 19.Dc4 Jc5 20.Se3 c6 21.Jxe7+ Sxe7 22.De2 nebo možná 18...Db7!? by mělo posloužit černému lépe. 19.exd5 Je7 20.Sd3 Db7 21.Sc4 Jxd5?! Černý je důsledný, ale uvolnění bílých diagonál využije bílý k účinnému otevření hry.

22.Jd4! Pěkný tah eliminuje krytí pěšcem z c6, černý musí otevřít centrum. 22...exd4 [22...Kh8 23.De4 c6 24.Jxc6! Jxc3 25.bxc3 Vac8 26.Sd5 b2 27.Vb1+/-] 23.De6+ Kh8 24.Sxd5 c6 25.Dxd6 Bílý nechce hrát na kompenzaci za pěšce po 25.Sf3!?+/- Dc7 26.cxd4 Sxh2+. 25...cxd5 26.cxd4+/- Černý jezdec se bude obtížně rozehrávat, bílý má aktivní dámu i jeden dobrý sloupec pro věž. 26...Vfe8 27.Sf4 Db5 28.h3

28...Vac8 [28...Vxe1+?! 29.Vxe1 Dxa5 30.Ve7 Jf8 31.Sh6!+-] 29.Vxe8+ Vxe8 30.Vc1 Jf8 31.Db6 Dd3 32.Dc6+/- De4 Také po 32...Vd8 33.Se3 mají bílé figury lepší souhru a postupná likvidace slabin b3, a6 i d5 je jen otázkou času.

33.Se3 Na parádičku 33.Se5!? s ideou 33...Vd8 34.Sxf6 bude čas v méně důležité partii, ono totiž po 34...Je6! nejde 35.Sxd8?? Jf4 36.f3 De2-+ s matem. Na jezdce se musí dávat pozor vždy! 33...Jg6 [33...De6 34.Db7+-] 34.Dxa6 Jh4 35.Df1 h6 36.Vc3 Va8 37.f3 De6 38.Sf2 Bílý pečlivě vykryl černého jezdce a může pokračovat v odběru slabých pěšců. Černý ještě chvíli zkouší soupeřovu pozornost, více dělat nemůže. 38...Jg6 39.Db5 Jf4 40.Se3 Df5 41.Kh2 Jg6 42.Vxb3 Jh4 43.Sf2 Dg5 44.Sg3 Jf5 45.f4 Dg6 46.Dxd5 Ve8 47.a6 h5 48.a7 h4 49.Sf2 1-0 Musím Seržimu gratulovat, vydařená partie kořeněná olympijským zlatem, to hřeje a budí bledou závist.

Konečné pořadí - open sekce

Poř.St.č.DružstvoDružstvoPartie  +   =   -  PH 1  PH 2  PH 3  PH 4 
13ArmeniaARM1191119397.029.0155.00
21RussiaRUS1191119388.528.5157.00
32UkraineUKR1190218363.029.5147.00
46ChinaCHN1181217390.529.5157.00
55United States Of AmericaUSA1173117361.030.0142.00
69NetherlandsNED1180316329.029.0133.00
727VietnamVIE1164116313.529.0126.00
825RomaniaROU1180316310.029.0128.00
94HungaryHUN1171315368.028.0151.00
107AzerbaijanAZE1163215344.029.0144.00
------------
3042SlovakiaSVK1162314264.527.0122.00
3417Czech RepublicCZE1153313315.026.5139.00
34. Czech Republic (CZE / Rtg prům.:2647, Kapitán: Konopka, Michal / PH 1: 13 / PH 2: 315)
Šach.JménoRtgFED1234567891011BodyPar.Rprtg+/-
1GMLaznicka V2683CZE1½11½0½½10½6.51126963.0
2GMNavara D.2691CZE1½½1½1111119.511286922.2
3GMHracek Z.2619CZE½½1½½½104.582533-7.3
4GMBabula V.2595CZE½½½½½1003.582503-10.1
5GMStocek J.2569CZE1½10002.562395-13.3

Zlatá Arménie. Levon Aronian, Sergej Movsesjan... (zdroj: oficiální stránky)

Dámy

I v ženské sekci byla blízko zisku zlaté medaile Čína, avšak ani těsná výhra v posledním kole nad Bulharskem nestačila. Rusky se s příznivým losem popasovaly na jedničku. V nejsilnější sestavě smetly dvaadvacáté nasazené Kazachstánky 4:0 a na poslední chvíli splnily misi obhájkyň zlata z minulé olympiády.

Konečné pořadí - ženy

Poř.St.č.DružstvoDružstvoPartie  +   =   -  PH 1  PH 2  PH 3  PH 4 
12RussiaRUS1183019450.033.0155.00
21ChinaCHN1183019416.031.5154.00
34UkraineUKR1174018408.530.5154.00
46IndiaIND1181217336.028.0148.00
510RomaniaROU1180316313.528.5129.00
68ArmeniaARM1180316313.026.5140.00
714FranceFRA1171315347.529.0147.00
83GeorgiaGEO1163215344.028.5144.00
926IranIRI1171315339.031.0132.00
105United States of AmericaUSA1163215326.029.5133.00
------------
2220SlovakiaSVK1154214278.023.5133.00
2723Czech RepublicCZE1161413306.526.0139.00
27. Czech Republic (CZE / Rtg prům.:2275, Kapitán: Petr, Haba / PH 1: 13 / PH 2: 306.5)
Šach.JménoRtgFED1234567891011BodyPar.Rprtg+/-
1WGMKulovana2259CZE1½½½½00104.092213-8.4
2WGMNemcova K.2276CZE111½1½11½018.511244436.8
3WIMHavlikova2298CZE110101½1½17.010237917.0
4WIMOlsarova T.2241CZE10100½13.572161-9.8
5WIMOlsarova K.2267CZE11½0½003.071885-12.3

Koutek našich

Hodnocení výkonu našich družstev bych měl nechat kapitánům. Podstatné je zřetelné z výsledkových tabulek. Obě naše družstva měla své hvězdy. David Navara podal fantastický výkon, uhrál nejvíce bodů ze všech účastníků olympiády, nahrál druhé nejvyšší perfo soutěže a obsadil 1. místo na 2. šachovnici. Systém všechno na Navaru je naší oblíbenou taktikou už řadu let, družstvo tak bylo i postaveno, proto je nutno ocenit i Viktora Lázničku, který ustál 1. šachovnici se ctí a plusovým výsledkem. Nebudu se hrabat statistikami, ale mám pocit, že v této kombinaci šachovnic uhráli David s Viktorem dohromady zatím nejhodnotnější výsledek. Olympiáda se ovšem hraje na čtyřech šachovnicích, a bohužel zbývající trio našich reprezentantů zůstalo dosti za očekáváním.

Navara,David (2691) - Jones,Gawain (2653) [E90]
Olympiáda Istanbul (11), 09.09.2012
[komentuje GM Marek Vokáč]

1.d4 Jf6 2.c4 g6 3.Jc3 Sg7 4.e4 d6 5.Jf3 0-0 6.h3 e5 7.d5 Ja6 8.Sg5 De8 9.g4 Jd7 10.Vg1 Jb6!?N Toto se tváří jako novinka, jejíž smysl mi trochu uniká. I bílý se lehce zamyslel. 11.Se2 Sd7 12.h4

12...Ja4 To jde ovšem udělat i z pole c5. Čekal bych něco tajuplnějšího typu postupu c7-c6 s úmyslem prověřit, jak se bílému králi daří v centru. 13.Jb5!? Bílý nemá důvod měnit figury tak, jak se to líbí soupeři. Netuším, kde se v repertoáru našich olympioniků vzala bílými tato varianta, punc neobehranosti ale má svou hodnotu. 13...J4c5 14.Jd2 f6 15.Se3 c6 16.Jc3 Kh8 17.a3 Nakonec jsou figury na svých celkem obvyklých místech, a černý se musí začít starat o protihru. 17...f5 18.gxf5 gxf5

19.b4 Nechápal jsem, proč se počítači líbí další braní na f5, až jsem si nechal ukázat variantu 19.exf5!? e4!? (19...Sxf5 20.b4 cxd5 21.cxd5 Jd3+ 22.Sxd3 Sxd3 23.Jde4+/-) 20.Vxg7!! Kxg7 21.Sd4+ Kg8 22.Sh5+-. Jaké Elo asi má český kapr, candát, bělice? Třeba by to vyřešilo nominační problémy. 19...f4 20.Sxc5 dxc5 21.b5 cxb5 22.cxb5 Jc7 23.a4 Takto blokovaná pozice je bílému příznivá - volný pěšec d5, zacpaný sloupec c i černé diagonály pro soupeřova černopolného střelce, potenciál slabých bílých polí po budoucí výměně bělopolných střelců. Jsem v pokušení tvrdit, že bílý již stojí na výhru, ale proč spěchat s rozsudkem? 23...Sf6 24.Jc4 Vg8 25.Kd2 f3 Černý rozšiřuje bojový prostor na královském křídle, ale možná to prospívá více bílému. 25...Sxh4 26.Vxg8+ Dxg8 27.Jxe5 Se8!? se mi líbí trochu více. 26.Sxf3 Sxh4 27.Kc2 Sxf2 28.Vxg8+ Dxg8 29.Jxe5 Dg7 I zde se mi 29...Se8 30.Jc4 Sd4 31.Vc1 Dg7+/= líbí více, byť centrum bílého působí dominantně. Ale černý má alespoň pěknou diagonálu. 30.Jxd7 Dxd7 31.Sg4! Dd6 32.Sf5 Je8

33.Sxh7! Černý jezdec nestíhá, odhalení černého krále dává bílému rozhodující převahu. 33...Kxh7 34.Dh1+ Kg7 [34...Dh6 35.Dg2 Sh4 36.Vh1 Jd6 37.Dg4+-] 35.Dg2+ Dg3 36.Vg1 Půvab podobných tahů umí David vychutnat. 36...Kf7 37.Dxg3 Sxg3 38.Vxg3 Jd6 39.e5 Jc4 40.Vg5 Vh8 41.e6+ Ke7 42.Je4 Vh7 43.Jxc5 Jd6 To je samozřejmě vyhrané jakkoliv. Jenže když Kirsan I blahoslavený zaváděl půlminutový šach, přál si, aby se šachisté podobná hodnocení koncovek odnaučili. 44.Vg2 Jf5 45.Vd2 Jd6 46.Vf2 Vg7 47.Vf4 Vg2+ 48.Kc3 Vg3+ 49.Kd4 b6 50.Je4?! Snadnější je 50.Jd3!, ale David si ve věžovkách věří. 50...Va3 51.Jxd6 Kxd6 52.Vf8 52.Ve4 je čistá výhra. 52...Vxa4+ 53.Kd3 Va3+ 54.Ke2 Vb3

55.Vf7? Přenos několika dnešních závěrečných partií budí určité pochybnosti, ale pokud je zde zápis partie správný, utnul se i mistr tesař. 55.Vd8+ Ke7 56.Vd7+ Ke8 57.Vxa7 Vxb5 58.Vd7 by mělo vést k prosté výhře. 55...Vb4? Poučný obrázek vzniká po správném 55...Kxd5!! 56.e7 Vb2+! Pěkná studie, bílý král se nemůže dostat dál. Šachující věž nesmí pustit na sloupec e, sloupce c i g král použít nemůže. A 57.Kf3 Vb3+ 58.Kf4 Vb4+ 59.Kf5 Ve4!= k výhře nevede. Nečekanou záchranu však Angličan nestihl objevit. 56.Vd7++- Kc5 57.e7 Ve4+ 58.Kf3 1-0

O děvčatech je to jako přes kopírák. Již pár let se jim osvědčuje taktika co uhrajeme na dvojce a trojce, to máme, zbytek někde najdeme. 2. šachovnice opět zářila, Kateřina Němcová uhrála pravda "jen" šestý nejvyšší počet bodů ze všech účastnic olympiády, a uhranné perfo stačí "jen" na 31. příčku individuálních výsledků. Líbil se mi však její již vyzrálý herní projev a docela bych si vsadil na výrazný výkonnostní skok Kačenky v nejbližší době. Velmi dobře jí sekundovala Kristýna Havlíková, zato další body se tentokrát hledaly těžce. Přesto ale byla naše děvčata v soutěži dost dobře vidět, a mrzet nás mohou jen 2 zápasy - hodně nepovedené 6. kolo s Vietnamem a blázinec proti Rakousku z 9. kola, který nás připravil o šance na výraznější úspěch. (MV)

Terao,Juliana Sayumi (2187) - Němcová,Kateřina (2276) [B22]
Olympiáda Istanbul (11), 09.09.2012
[komentuje GM Marek Vokáč]

1.e4 c5 2.c3 Jf6 3.e5 Jd5 4.d4 cxd4 5.Jf3 Jc6 6.cxd4 d6 7.Sc4 dxe5 [7...Jb6] 8.dxe5 Jb6 9.Dxd8+ Jxd8 10.Sb5+ Možná má být bílý na cestě do koncovky opatrnější. Databázová statistika rozhodně černé figury hodně preferuje. 10...Sd7 11.Jc3 e6 12.0-0 a6 13.Se2 Pěšec e5 bude slabinou i po výměně střelců. 13...Sc6 14.a3 h6 15.Se3 Jd7 16.Sd4 g5 17.Vfe1 Sg7 18.h3 0-0 19.Vad1 Vc8 20.Ja2?! Sa4 21.Vd2 Jc6 22.Sd1? Sxd1 23.Vdxd1

Kateřina nyní pěkně obrala soupeřku o pěšce nenápadným tahem 23...Vcd8! Bílá může zkusit leccos, ale pěšce e5 zachránit nejde. Černá vkládá výměnu na d1 nebo mezišach na f3, na to není léku. 24.Sc3 Jdxe5 25.Jxe5 Vxd1 26.Vxd1 Jxe5 27.Jb4 Vc8 28.Kh2 a5 29.Jd3 Jxd3 30.Vxd3 Sxc3 31.bxc3 Vc4 Věžová koncovka je prakticky vyhraná. Až v samém závěru partie uvádí online přenos partie jakési nesmysly, které se určitě stát nemohly. Pravdu neznám, raději tedy dále pomlčím. 0-1 ve 47. tahu.

Partie

Odkazy

Olympiáda 2012 - oficiální stránky
Konečné výsledky
Výsledky - Česká republika

65x 1603x Petr Boleslav
Fotogalerie
Komentáře (65) Aktualizovat
10.09.2012 21:33 | Autor neznámý

ad přítomnost: Připojuji se k hlasům, které podporují nominaci tak, jak byla provedena. Jela ratingově nejsilnější pětice co do aktuálního ELO i co do nejlepšího ELO v kariéře (všichni již byli nad 2600, jiný český hráč nikdy takhle vysoko nevystoupal). Jela pětice, která je nejvíce ostřílená v mezinárodních bitvách a neroztřese se, když si na stoličku na protější straně šachovnice sedne hráč první světové stovky.

ad budoucnost: Nevidím to tak černě. Naše první dvě desky před sebou mohou mít 15 ideálních šachových let. Náhradu bude výhledově třeba hledat na nižších stolech. Ne že by to bylo nějak akutní, ale jednou to přijít musí. Když to vezmeme čistě podle kritéria věk/ELO, pak se nejlépe jeví Kriebel (95), Plát (94) a Krejčí (92), případně Petr (88), Žilka (88) a Kislinskij (84). Vemu-li to čistě statisticky, v silách těchto borců je vystoupat na 2600.

10.09.2012 21:14 | Autor neznámý

Jestli počítám správně, při výhře 2,5:1,5 v posledním kole bychom byli 13., při remíze 22. Ale nevyhráli jsme a upřímně řečeno to na výhru nevypadalo ani na okamžik. To 22. místo by mi ovšem za celkový výsledek připadalo přiměřenější.

10.09.2012 21:10 | Autor neznámý

Hlavně si myslím, že čím starší hráč, tím je pravděpodobnější zdravotní indispozice, takže je vhodné mít jako náhradníka někoho mladého. Potom je větší šance, že když je někdo ze základu nemocen nebo hodně unaven, tak náhradník na to nebude ještě hůř... A hlavně nominovat jen toho, kdo evidentně hraje turnaje a ukáže, že na své ELO má také aktuální výkonnost. Je jasné, že Hráček je jasná třetí deska, i když je platný spíš na udržení silnějších soupeřů. Štoček a Babula jsou velmi silní šachisté, ale zřejmě aktuálně trochu z formy a ne příliš vyhrátí. Možná místo jednoho z nich by pasoval jako náhradník někdo mladý a agesivní, ale kdo přesně, to stejně nevím. Škoda, že třeba Žilka nebo Cvek tomu nedávají 100%. A Plát a Krejčí asi tak za 2-3 roky. Ale stejně bych tam jako náhradníka býval nejradši viděl někoho z nich čtyř...

10.09.2012 20:35 | Autor neznámý

Edberga nahradil Soderling. 2 roky v kuse do 6. místa na světě a pak zranění.

10.09.2012 20:34 | Autor neznámý

A ještě otázka pro odborníky tady Já tomu tolik nerozumím, ale nemůže hrát taky roli, že třeba Štočka, Hráčka a Babulu můžou mít soupeři mnohem lépe nastudované a líp se na ně připravit než třeba na takovýho Pláta či Křejčího...nemůže to hrát roli..?co myslíte..

10.09.2012 20:32 | Autor neznámý

Zdeněk Janda: Spíš čti obsah než kontrolovat každou chybku..(je to diskuze, nepíšu tady dopis prezidentovi, tak si to po sobě nikdy nečtu)

Max: Remíza v Dánsku je ale dobrej výsledek a co se týče naší repre ve Fotbale, tak postoupila se skupiny se Španělskem(jasnou jedničkou na světě) a na Euru vypadli až ve čtvrtinále, takže Bílek byl velmi úspěšný v tomhle 2 letým cyklu..Bohužel našim šachystům se dlouhodobě na velkých týmových akcí nedaří..Sestava je celkem ok, ale bohužel zadní desky hrajou většinou pod SVOJE možnosti..

10.09.2012 20:26 | Autor neznámý

To p. Janda: Ještě dodatek - pochopitelně, je třeba, aby se ta naše nadějná mládež otřískala na Mitropě apod. A kdyby ji vyhrála, bylo by jen dobře.  

10.09.2012 20:22 | Autor neznámý

Pane Jando, jistě, nepochybně má Pavel Chrz lepší přehled o současné generaci než já, jen jsem nechtěl být úplným pesimistou. Mě jen osobně zaujali ti dva jmenování hráči - Honza Krejčí ml. a Vojta Plát. Ale třeba se ještě někdo jiný vytáhne za nimi, co já vím. Hlavně jim dát šanci, tak jako ji kdysi dávno (v šedesátých letech) dostávala za legendárního trenéra Franty Pitharta mladá generace. Jejich jména Vám co vrstevníkovi a pamětníkovi jistě nemusím psát. Jinak souhlas s Vámi - letošní juniorské ME - bylo pro naše barvy v kategorii chlapců z hlediska umístění velmi mizivé, jenže Krejčí už tam nebyl (kvůli věku) a Plát (domnívám se) byl už možná trochu unaven z Pardubic anebo ten turnaj trochu podcenil.      

10.09.2012 20:21 | Autor neznámý

Rozhovor se Sergejem Movsesjanem : chess-news.ru/node/9298

10.09.2012 20:03 | Autor neznámý

re MaX a JHK - no, chlapci, zastoupím noELO  -  tolik pravopisných hrubek ( i / y)  jsem již dlouho nečetl

10.09.2012 20:02 | Autor neznámý

Tak určitě pokud bychom vyhráli předposlední kolo, tak bychom mluvili o jiném výsledku a soupeř do posledního kola by byl zhruba stejně silný. Ale nestalo se (z důvodu špatné formy zadních desek, nikoliv z důvodu špatného losu) a tak to doadlo špatně.

10.09.2012 19:56 | Autor neznámý

Pane Čápe - souhlasím s Pavlem Chrzem. Zde se nabízí jistá paralela s tenisem. Máme 2 výborné tenisty mezi muži  , ale za nimi nic extra (no máme štěstí,že např.Švédové nemají ani to , Edberga nikdo nenahradil) . Měli jsme výraznétenisové  talenty mezi mládežníky,ale přechodem mezi dospělé zhasli. Když naši mládežníci neuspěli na ME, kde je záruka,že by se jim dařilo na mužské Olympiádě? A nějaký Open , to je něco jiného,jak Olympiáda (co odpovědnost?) . Až naši mladíci vyhrají Mitropu či ME , tak budu věřit v pozitivní obrat.

10.09.2012 19:48 | Autor neznámý

Max: pracuje se na tom

10.09.2012 19:46 | Autor neznámý

kolikati bychom byli kdybychom vyhrali posledni zapas?

10.09.2012 19:43 | Autor neznámý

ps. ... au, Bolku hlasuji za editaci příspěvků :)

10.09.2012 19:42 | Autor neznámý

HoSt: ale to je právě trošku demagogie. Především, kde jinde než v diskusi můžeme zveřejnit svůj fandovský názor. A to vůbec nemluvím o tom, že je jen pár skalních tady svůj názor prezentuje dlouhodobě, ale teď tady vidím jmén jak né za celý měsíc. A i kdyby jsme vyhráli nad Pšonkama nebo nad Angličanama, tak by to vírazně statistiku nezměnilo. Finální místo ano, ale celkový dojem z hráčů vůbec. Osobně jsem zvědav na zhodnocní trenéra a doufám, že si nebere vzor fotbalovou reprezentaci, kde remiza s Dánskem je krásný výsledek, kde i Malta má svou sílu a hřiště v Chorvatsku bylo moc do kopce a proti slunci v obou poločasech...

10.09.2012 19:22 | Autor neznámý

Pardon, Vojtovi Plátovi vyšlo elo přes 2500 jenom v rapid šachu, to jsem v rychlosti přehlédl.

10.09.2012 19:19 | Autor neznámý

to Pavel Ch : Tak černě s tou mládeží bych to neviděl. Jak jsem letos měl trochu možnost osobně poznat na turnajích (Náchod a Pardubice), tak Honza Krejčí ml. a Vojta Plát, myslím, že jisté ambice mají a během dvou let můžou dorůst do A repre týmu. Právě jim vyšlo nové fide elo - oba přes 2500, což je slibné. Samozřejmě, záleží hlavně na nich, jak dalece chtějí v šachu něčeho dosáhnout, na druhou stranu by zase bylo vhodné, kdyby jim svaz mohl poskytnout i nějakou finanční podporu či jim zajistil účast na silných turnajích. Pokud se už tak děje, tak jen dobře!         

10.09.2012 18:45 | Autor neznámý

chess,JHK- Jen technická. Ten nejlepší hráč všech dob se jmenoval Robert James Fischer. Bobbyho Fishera či Fishe máte nejspíš doma v akvárku.

10.09.2012 18:36 | Autor neznámý

18:03:03 JHK Výborně jste to vystihl, ale myslím že i většina příspěvovatelů s prohozením 1. a 2. souhlasí.

---
 Když byla diskuse o sestavě a mladých, dát jim šanci, psal jsem, že bohužel nemají vůli chtít jít k 2600, alespoň u ročníku po Viktorovi 89-94 nikoho nevidím. Vzpomněl jsem, jak Zbyněk Hráček šel nahoru. Víte kde až byl? Dělil 15.místo  světového žebříčku. Do 20 let na velmistra, od 20 do 25 let  na TOP velmistra. A výkonnost 2600 +/- si udržuje dvě desetiletí. A Vlasta Babula, není to tak dlouho, co vyhrál Áčko Pardubic a psal jsem, že na minulé olympiádě měl 7 z 9.
 Konkurence v týmu by neškodila (nediskutujme o současných či možných budoucích náhodných cizincích), ale kdo z mladých půjde s tou nezměrnou vůlí a tréninkovou prací takto vysoko? Zatím prostě nemáme náhradu a mám obavu, že jentak nebudeme mít  (alespoń z ročníků 89-94, u mladších nemůže být zatím vidno).  A to víte všichni, jak mladým fandím, tak pokud je to vyprovokuje, že nemám pravdu, že tomu nerozumím a ukáží opak, tak to budu, nejen já, velmi nadšen.

10.09.2012 18:03 | Autor neznámý

 Jinak tah dát Davida na druhou desku vyšel perfektně..David je znám že hráče kolem 2600 dokáže pravidelně porážet  a na hráče 2700+ už jeho triky neplatí a má spíše zápornou bilanci..viz turnaj v Holandsku, jinak na poslední týmové akci(ME) hrál David první desku tehdy Elo 2724 a výkon 2614...tehdy hrál 3x s hráči 2700+ a udělal pouze půlku..

PS: Takže srovnání Davida s Bobbym Fisherem(Mistrem světa a možná nejlepším hráče všech dob je úsměvně)

10.09.2012 17:54 | Autor neznámý

Re  Host :Na kdyby se nehraje...Olympiáda bohužel skončila absolutním fiaskem, neporazily jsme jedinýho dobrýho soupeře..a se slabšíma ještě zrácely body..a říkat kdyby je k ničemu, ale pravda, že kdybysme porazily USA, pak třeba Rusko, pak Armenii tak jsme zlatí..ale bohužel jsme nedokázali ani přetlačit Bosnu a Turky..

10.09.2012 17:33 | Autor neznámý

Re Pavel Háse: Takhle přece otázka nestojí. Diskutující jsou fanoušci, kteří sledování věnují čas a hlavně z drtivé většiny platící členové svazu. Volí delegáty přes klub, kraj na svazovou konferenci, která volí svazové orgány, které jmenují kapitána. A dále nemít reprezentace tu masu členů včetně diskutujících na nss, tak by šachy jako svaz neexistovaly. Takže, aby nemohli projevit svůj názor ani v diskusi na nss a měli k tomu mít "průkaz" s 2600plus, je přece hloupost. Píšete zde chytré názory, tento se vám však moc nepovedl. A nebýt diskuse, neodpovídal by p.Navara-otec a doteď by se nevědělo, proč nehrál p. Hráček.

10.09.2012 17:10 | Autor neznámý

Diskuze se dá shrnout "mnoho povolaných, málo vyvolených". Kolik z Vás se cítí na to, že by udělalo víc bodů, než někdo z trojice za Lázničkou a Navarou?

10.09.2012 15:59 | Autor neznámý

Prostě typická diskuse...

10.09.2012 15:55 | Autor neznámý

lykan,HoSt- No a vy dva jste tomu nasadili korunu.

10.09.2012 15:39 | Autor neznámý

HoSt: Přesně tak. Tohle není diskuze o reprezentaci jako takové, ale o tom, že někteří spameři z nss nechápou, jak funguje švýcarský systém. Těch blábolů, co se tu v posledním týdnu zjevilo, to je neuvěřitelný.

10.09.2012 15:37 | Autor neznámý

Jamesi (Bonde), tentokrát se pleteš. Není důležité, jak partie začne, důležité je, jak skončí

10.09.2012 15:28 | Autor neznámý

 noELO: No on je Vasilij Michajlovič vůbec geńius, viď?! Jinak - ačkoliv dobře vím, že na "kdyby" se nehraje - moc by mě zajímalo, jak by vypadala ta diskuse k tomuhle a k tomu minulému (tj. vztahujícímu se k poslednímu kolu) článku, kdyby ta poslední partie  (např.) Štočkovi vyšla, Howella porazil a naši po výhře skončili kdesi okolo 10. místa - to by pak pravděpodobně kromě gratulací Davídkovi (omlouvám se za tu zdrobnělinu, ale znám ho z přeborů mládeže ještě jako malé, neposedné dítko, kdy byl pro všechny prostě Davídek:-)) všichni velebili nejen výkon našich celkově, nýbrž i kapitána za (podle mě opravdu dobrej) tah s prohozením Lázni a Davídka, volbu sestavy jako takovou, geniální nasazení Štočka na poslední kolo (to, proč nenastoupil Hráček, by pravděpodobně nikoho ani nezajímalo), nikdo by ani v nejmenším nenadhazoval téma jeho výměny (kapitána), atd., atd - zkrátka a dobře nepochybně by se to superlativy jen hemžilo...Zatímco takhle je (skoro) každej "chytrej" a většina komentářů je negativních...A to přitom oním pomyslným jazýčkem na vahách mezi úspěchem (alespoň z většiny úhlů pohledu - viz umístění do 16. místa, apod.) a neúspěchem (za který to stávající umístění většina diskutérů považuje) je jen jedna, jediná, blbá partie, kterou snadno mohl rozhodnout na jednu či druhou stranu jeden jedinej pitomej tah...

10.09.2012 15:09 | Autor neznámý

noELO: Jenomže ta mimořádná první deska rozhodla zápasy se Španělskem, Ukrajinou a Německem, přispěla k výhře nad Holandskem. Aroňan uhrál ještě něco nad svůj rating, a to je co říct. Pak stačí, když je ve formě jeden další spoluhráč (zde Akopjan, na minulých olympiádách zářil Sargisjan).

10.09.2012 14:33 | Autor neznámý

No mě by zajímalo, jaká byla příprava zahájení před olympiádou ve srovnání se špičkovými týmy, tam za světem podle mě nejvíce zaostáváme a to jsou ty detaily, které potom rozhodují celé zápasy. Či se pletu?

10.09.2012 14:24 | Autor neznámý

Tak se bavím čtením příspěvků o nespravedlnosti švýcarského systému - jak někdo správně podotkl, je spravedlivý od prvního po (možná) páté, šesté místo, tam to náhoda není. Srovnávání ratingu a performance je sice hezké, ale pokud se počítají zápasové body, asi nesmyslné. Hypoteticky: kdyby např. GM Navara "přejel" "Turka" Ipatova ve druhém kole (ačkoli následně vyhrál i černými nad silnějšími hráči), vypadalo by vše jinak - samozřejmě vzhledem k rozdílnému nasazení třeba ne lépe. Výsledky 4:0 s Norskem a Rakouskem jsou hezké, leč zbytečné, kdyby se nějaký ten půlbodík dal přesunout jinam, že... Takový Vasilij Michajlovič Ivančuk osvědčil svou příslovečnou genialitu tím, že (kromě prohry černými s Aronjanem, což se může stát každému) si svou tradiční slabou chvilku vybral proti GM Al-Modiakhimu z Kataru, čímž poskytl arabskému GM životní zážitek a přitom nic nepokazil, jen si snížil rating. 

Prostě "družstevní" švýcar je loterie, jinde jsou na tom hůř, třeba v Ázerbajdžánu (na posledních třech olympiádách šesté, dvanácté, desáté místo) vzhledem k rivalitě s Arménií taky už dlouho nejásají, taky by rádi pořádali oslavy na náměstí za účasti papalášů. No a naši jsou trošku o úroveň níž a neměli štěstí. Nemyslím, že by za to mohl kapitán, šach je hra čistě individuální a mne ta akce zajímala spíš jako soubor turnajů jednotlivců. Výjimka (Arménie) nějak záhadně potvrzuje pravidlo, asi není náhoda, že pod svůj rating hrající Movsesjan vyhrál ty nejdůležitější partie. Chtělo by to špióna, který by od pana Movsesjana zjistil, jak to dělají, že vyhrávají, ačkoli kromě mimořádné první desky nemají nikoho nad 2700.

 

10.09.2012 14:22 | Autor neznámý

 Obecně vzato mají opatrní poziční hráči ve srovnání s taktiky o něco menší úspěšnost při porážení slabších a o něco větší úspěšnost při hře proti silnějším, takže když se podle toho zařídíte při sestavování soupisky, můžete statistické šance svého týmu výrazně zvýšit. Nechci se o tom dlouze rozepisovat, ale když například v nevyrovnané pralesní lize umístíte útočného hráče výše, než je optimální, tak on tam sice bude bodovat, ale udělá to tak, že se slabšími týmy vyhraje a se silnějšími prohraje, což bude týmu víceméně na nic, protože bude jen zvyšovat rozdíl ve skóre těchto zápasů. Naopak pokud máte v týmu někoho, kdo hraje pořád na remízu a klidně ji dá i slabšímu, tak je vzadu nevyužitý.

 

Láznička na první by měla být výchozí základní varianta uspořádání týmu, i kdyby měl Navara výrazně vyšší elo.

10.09.2012 14:09 | Autor neznámý

deBilek neustále zkouší sestavu?  to bylo dobré.
Jinak k našim. Zadek trošku za očekáváním, přístě bych dal možnost určitě ostatním a nehrál bych si příliš na patriota. Láznička ukázal, že se na těch 2700 se ještě nadře. Navara výborný výsledek, udělat šňůru i na slabších soupeřích není jen tak. Chtělo by to pro Davida nějaký 2700+ turnaj. Sestava mě spíše příjde postavena na to ať si kluci pospravují ELO, než snaha zkusit překvapit a zabojovat. Každopádně propadák to nebyl, jen ty pšonky příště prosím porazit :)

 

 

10.09.2012 14:05 | Autor neznámý

H.Hucin: K umiestneniu: ak je cielom 16. miesto, ak je par priecok hore-dole je jedno. Naozaj pozorne som vcera sledoval posledne kolo s Anglicanmi, pricom ani v jeden moment to na vyhru (ktora by aspon k tomu umiestneniu priblizovala) nevyzeralo. Bohuzial - kedze som drzal palce. Holt, sport je sport a nie vzdy sa podari stanoveny ciel splnit.

10.09.2012 12:43 | Autor neznámý

Ad Fischer na první šachovnici: V zápase SSSR-svět 1970(?) souhlasil s tím, že bude hrát až na druhé za Larsenem a dal to Petrosjanovi 3:1.

Ad umístění našich: Je to opravdu trochu nespravedlivé. S týmy se stejně zápasovými body dvě výhry, remíza a prohra, s týmy o zápasový bod před námi dvě výhry. Stejně tak všichni se 16 body tam vypluli trochu nezaslouženě, Maďaři by před Vietnamem i Rumunskem být měli. 13 kol by jistě bylo objektivnějších, ale pomohlo by i sečtení zápasových bodů a zlomku pomocného hodnocení. To je ovšem běh na dlouhou trať.

Ad David: Impozantní výsledek. Ale nejvíc bodů (pro laiky "nejlepší střelec olympiády") je i prchavá šance na marketingové využití a propagace šachu, účast v nějaké talk show, tvář do reklamy, snad i pozvání na některý prestižní turnaj (čekal bych minimálně Wijk B).

Ad Viktor: Solidní černými, ale ty dvě zásadní prohry bílými byly zbytečné - mám pocit, že zejména proti Wojtaszekovi šel zbytečně do pozice, která není vlastní jeho stylu.

Ad jiní hráči: Ve fotbalu taky nemáme lepší hráče, vidíme, že Bílek neustále zkouší a zkouší a že by to někam spělo?

Otázky pro kapitána:
Jak byla stanovena zápasová taktika proti Španělsku, Polsku a Anglii?
Speciálně k zápasu s Polskem - partie mi připadaly hodně divoké, šli do komplikovaných pozic naši hráči na 1. a 4. úmyslně?

10.09.2012 12:26 | Autor neznámý

Jen mě trochu pobavila ta poznámka MV u Katky - že by si vsadil na její výkonnostní skok v nejbližší době . Ten skok přece už začal před pár turnaji, tak jaképak sázení, rating 2400 je na cestě

10.09.2012 12:19 | Autor neznámý

 Mohla by tu být možnost opravit své vlastní příspěvky - zrovna teď, když jsem z Davida udělal Davidova, bych to využil .

10.09.2012 12:16 | Autor neznámý

 To Chess: samozřejmě jsem neměl na mysli složení sestavy na příští reprezentační akce, ale aktuální složení. V poslední době se Davidovi s výjimkou řecké ligy moc nedařilo, takže z tohoto pohledu chápu, že zkusil kapitán prohodit první dvě desky, co to udělá...Jak se ale ukázalo, Davidov si jako správný sportovec si načasoval formu na akci nejdůležitější - na Olympiádu . Na jeho partie byla radost pohledět, např. jak vymazal černými hráče kolem 2650 (např. Sočka), až jsem si říkal, že takový kotel bych nedostal snad ani já .

10.09.2012 12:06 | Autor neznámý

Málem bych zapomněl. Tímto chci poděkovat Viktorovi za výkon na první šachovnici. Těžká premiéra mu určitě vyšla. Přece jenom je ,,jednička,, taková vlajková loď každého teamu a Viktor obstál se ctí.

10.09.2012 11:56 | Autor neznámý

Ještě jednou gratulace Davidovi a naprosto souhlasím s hodnocením GM Vokáče. Navara samozřejmě na první šachovnici patří, ale myslím si, že jeho povaze vyhovuje, že veškerý tlak není vyvíjen jen na jeho osobu. Proto ten skvělý a naprosto uvolněný výkon.

10.09.2012 11:55 | Autor neznámý

re Pawel: Omlouvám se, to je moje chybka (když se myslí na více věcí, telefonuje a píše příspěvek ....)   Norové však nakonec skončili za námi, tak jsem je vymazal (ale bez závorky) ...

10.09.2012 11:51 | Autor neznámý

re bolek: měl bych 2 otázky na kapitány:

1) Vaše doporučení, které/á by přispělo/a k lepšímu výsledku na dalších reprezentačních akcích

2) Co nám nejvíce chybělo oproti konkurenci (např. technické nebo personální zázemí)

 

10.09.2012 11:49 | Autor neznámý

Re: 10.09.2012 11:23:10 | Carlos :  "Dánsko bez MC"

magnuscarlsen(e) - Tak ty po dobytí  bitvy na Bílé hoře spěcháš na tu francouzskou revoluci a vzal jsi to přes Dánsko? Nebo měl autor na mysli autor jiného (e)migrujícího Magnuse?

10.09.2012 11:47 | Autor neznámý

Hodnocení by mělo být docela jasné, když cílem bylo umístění do 16. místa. 

10.09.2012 11:36 | Autor neznámý

PavelCh : Myslím,že Arméni nepřijedou. Aronjan už psal začátkem února - když se o Baku jednalo jako o možném pořadateli turnaje kandidátů - že je pro něj nepřijatelné hrát v Azerbájdžánu. Navíc se vztahy mezi oběma státy v současnosti ještě zhoršily. Jistě, olympiáda je ještě daleko, ale poněvadž spor mezi Arménií a Azerbájdžánem o Náhorní Karabach trvá už od vzniku SSSR a dodnes není vyřešen, tak si nemyslím, že by se za tak relativně krátké období něco změnilo...

10.09.2012 11:31 | Autor neznámý

TO Simiz: ještě k té první a druhé desce. Normálně ano, ale to co předvedl David spláchnout 6 velmistrů po sobě, průměr 2600, to již není k normální diskuzi, prostě David měl formu jako kráva a určitě by měl super výsledek i na té první desce. Taky by nikdo o Fisherovi neříkal, že je dobře, že hraje druhou a že na první by možná tak dobrý výsledek neměl.

10.09.2012 11:29 | Autor neznámý

Jinak tedy Dánsko je další zajímavý příklad, kdy prakticky celý tým rating odečítá, protože měl perfo na 2400, ale umístili se 18. (nasazení 39.)

10.09.2012 11:29 | Autor neznámý

Carlos díky. Hodnocení našich má na svědomí Marek Vokáč (uvádí to tam v závorce), moje hodnoty teprve přijdou .

Právě připravuji mail na kapitány, tak kdyby se chtěl po bitvě někdo z fanoušků přidat otázkou může, rád přetlumočím.

10.09.2012 11:27 | Autor neznámý

Dánsko bez MC? no na tom není nic zvláštního, že?

10.09.2012 11:23 | Autor neznámý

Hezký článek od Bolka. Jen u hodnocení výkonu našich družstev bych nebyl tak diplomatický...

Za sebe velká gratulace Davidovi, který podle mne předvedl životní výkon!

Slušný výkon Viktora (i když se silnějšími soupeři měl velké problémy).

Zbývající trio našich reprezentantů zůstalo dosti za očekáváním (silně chyběli body se silnějšími soupeři).  Hlavně Jirkovi to vůbec nevyšlo...

Snad příště uděláme lepší výsledek a nebudeme výsledkově za "šachovými velmocemi" typu Dánsko (bez MC),Turkmenistán, Austrálie, Balgladéš...

 

10.09.2012 11:22 | Autor neznámý

To : Simiz

Souhlasím, Zbyněk Hráček by měl být opět pilířem a hrát proti silnějším soupeřům vždy. Hráček jakoby po mnoha olympíjských letech, kdy český tým v podstatě vedl, využívá šanci se trochu za dvě první fošny schovávat a více střídat. To je škoda trojice Navara Hráček Láznička s někým komu se aktuálně daří (Babula, Štoček, Cvek, Oral ....) by asi neměla lehce prohrát s Polskem.

10.09.2012 11:16 | Autor neznámý

Celkově se to našim moc nepodařilo, ale když on byl systém nasazování takový podivný. Jak je možné, že Vietnam skončil sedmý? Za celou dobu nepotkali nikoho silného. Jejich nejsilnějším soupeřem byla jedenáctá nasazená Anglie, které se zrovna moc nedařilo (i když na nás to stačilo). Až na Le Quang Liema, který uhrál hezký výsledek hrál zbytek hráčů Vietnamu na úrovni 2500 a přesto všechno jim to stačilo na sedmé místo. Když se porovná perfo s našimi, tak naši jsou výrazně lepší, přestože se jim "nedařilo".

10.09.2012 11:15 | Autor neznámý

 Jen ať Arméni jedou v klidu do Baku, možná, že jim tam nikdo hlavu za Náhorní Karabach neuřízne!

10.09.2012 11:07 | Autor neznámý

@ Luděk Sedlák: 

10.09.2012 11:06 | Autor neznámý

Kapitánův tah dát Davida Navaru na 2. desku bych nekritizoval - z výsledků na 2. desce lze jen stěží usuzovat, že i na 1. by byl výsledek obdobný. Ve čtyřčlenných družstvech hrají rozdíly už celkem maličkosti a taková prohra bílými se dá pak už jen těžko zvrátit ve výhru. I z tohoto pohledu mi přijde, že neocenitelné jsou také "služby" Zbyňka Hráčka, třebaže i jeho výsledek mohl být lepší. Osobně bych ho stavěl proti kvalitním soupeřům vždy, nebránil - li by tomu nějaký vážný důvod. Sice je mezi ním a dalšími hráči už menší výkonostní rozdíl než na prvních dvou deskách, ale pořád platí, že se jedná o dlouhodobě stabilně hrajícího hráče. Posunutí sestavy má totiž dost často velký vliv (a tobtřeba i absence 1 hráče v 8 členném družstvu), ale samozřejmě se to někdy těžko odhaduje. 

10.09.2012 11:04 | Autor neznámý

re chess:
Minulá olympiáda: Vlasta Babula 7 z 9, Jirka Štoček nehrál, místo něj Honza Votava 2 z 5. Psal jsem již včera.

I přes výsledek mohla být volba Viktora na první správná. Davidovi se silnějšími hráči letos nedařilo, Viktor dokáže silnější porazit, občas i zbytečně prohraje se slabším. Naopak se slabšími David boduje. Klidně by mohl mít David na první jen +1 a Viktor na druhé +3. Ale to by byl od prvního kola úplně jiný turnaj. Takhle alespoń David získal ztracené sebevědomí a elobody. Na první by se mu to třeba nepovedlo. Navíc změna je život.

Včera jsem odpovídal Morphynistovi na to, že delegát Arménů říkal, že nepojedou do Baku.  Že si nejspíš chce vymoci podmínky, záruky. A dnes se to v "kávě" potvrdilo. Jistě jim to přislíbí a oni přijedou, Příznivci Sergeje a spol.nemusí mít strach.

10.09.2012 11:00 | Autor neznámý

@L.S.: Co se týče výkonů Davida a Viktora, naprostý souhlas (i když Viktor měl i na to, aby neprohrál žádnou partii, ale to už bychom chtěli moc). Co se týče ostatních hráčů, byli více či méně z formy. Určitě dokáží hrát všichni tři na perfo 2600+. Čili debata se vede o to, jestli to Konopka mohl před Olympiádou s pomocí nějaké křišťálové koule vyvěštit a místo nich tam dát nějaské jiné, kteří by momentálně tu formu 2600 měli - což je klidně možné, Plát, Cvek apod určitě jsou schopni to zahrát pokud tu formu mají

10.09.2012 10:44 | Autor neznámý

Bravo Armenia !!!

Rád bych, aby zlato  získali v Baku 2016 :)

10.09.2012 10:32 | Autor neznámý

Taky několik slov.

Taktéž nesouhlasím s kritikou hráčů, kterým se prostě nedařilo, což se samozřejmě může stát. Otázkou je jestli, některý z těch tří hráčů má stabilně průměrné až podprůměrné výsledky na repre akcích (nezjišťoval jsem).

Navara extraklasa a velká gratulace, potěšil šachová srdce.

Láznička perfo cca 2690 určitě není žádný špatný výkon.

Nesouhlasím s názorem, že na více nemáme, pokud se sejde lepší forma a lepší los může ten stejný tým být  třeba i v desítce, ale jen díky krátkému švýcaru. Podívejte se na 16. Švédsko , určitě to není lepší tým.

Konopka by měl dát šanci někomu dalšímu - názor.....a už bych nikdy nechtě vidět hráče s nejlepší formou hrát druhou desku, je to prostě nesmysl a žádná taktika. Třeba by Láznička na druhé uhrál +5 a David na první (s tou formou) taky +5 , je to stejných +10, ale rozhodně lépe rozdělených a více zápasů se tímto mohlo rozhodnout přijatelněji. Toť proti Konopkovi. Ale zase díky Konopkovi, že se David zdravě naštval a ukázal sci fi výkon!!

 

 

10.09.2012 10:27 | Autor neznámý

Re L.Sedlák: Dovolím si takto dlouhý příspěk nečíst !!!

10.09.2012 10:27 | Autor neznámý

 Re: Luděk Sedlák

ad 2) Nesouhlas. Arménie z posledních 4 olympiád 3 zlata. Rusové minule a letos stříbro, Ukrajina minule zlato, letos bronz. Kde je ta nezdravá náhoda???

10.09.2012 10:12 | Autor neznámý

Dovolím si napsat několik postřehů řadového fanouška:

1/ David Navara - supervýkon a zasloužená individuální medaile, obrovská gratulace!!! Viktor Láznička - výborný výkon, měl těžké soupeře a udržel první šachovnici. Nesouhlasím však s přehnanou kritikou ostatních členů týmu i trenéra (jak se objevilo v diskusi k minulému článku). Hráli to, na co  v současné době mají, a není jejich vina (ani trenéra Konopky), že momentálně nemáme nikoho lepšího a že za první dvojicí je výkonnostní propast. Něco jiného by bylo, kdyby se nesnažili, své partie odflákli, nebojovali. K něčemu takovému snad nedošlo, takže projevy kritiky bych velmi mírnil. K neúčasti Kislinského se nevyjadřuji, o tom už bylo napsáno dost, navíc po bitvě je každý generálem.

2/ 11 kol ve švýcaru při takovémto počtu týmů považuji za naprosto nedostatečný počet. Každý švýcar je trošku o náhodě, ale řekl bych, že tady to bylo o náhodě přece jen o něco víc, než je zdrávo. Pokud vím, hrávalo se na 14 kol, nechápu, co brání tomu vrátit se k tomuto počtu. Když ČR (tehdy vlastně ČSSR) získala v roce 1982 v Luzernu stříbro, utkala se se všemi nejbližšími konkurenty, což teď ani náhodou nehrozilo (ani u týmů, co skončily podstatně výš než naši).

3/ Neumím si představit, že v jakémkoli jiném sportu by se do poslední chvíle uvažovalo, co bude rozhodovat o pořadí. Nejde jen o pomocná kritéria, ale i to nejzákladnější - jestli se bude hrát na zápasové body, či na skóre (čemuž se, paradoxně, donedávna říkalo olympijské hodnocení). Pro zajímavost: Nejvíce partiových bodů nasbírala Kuba 30,5 (skončila 11.), na 2. místě podle tohoto kritéria by byly USA (30,  skončily 5.), dále Ukrajina, Čína a Moldávie získaly po 29,5 (3., 4. a 19. místo) a až po nich následují s 29 body vítězní Arméni (a spolu s nimi Nizozemí,  Vietnam, Rumunsko a Ázerbajdžán). Je sice jasné, že by to byl jiný turnaj, jinak by se nasazovaly dvojice, jinak by se taktizovalo, ale přece jen mně to přijde trochu divné, až nezdravé.

4/ Byla to divácky vděčná a vynikající akce, díky za skvělé komentáře zajímavých partií!

10.09.2012 09:14 | Autor neznámý

Vysledky slovenskych i ceskych druzstiev nie je mozne hodnotit inak ako priemerne. To co vsak ukazal David, to budi naozaj uzas! Obrovska gratulacia!! A samozrejme netreba zabudat na Cecho-slovaka (bydliskom a obcianstvom) v armenskych sluzbach Sergeja, je to aktualny majster sveta a zaroven olympijsky vitaz, co tak skoro asi nikto z nasich krajin nedosiahne!!

10.09.2012 07:12 | Autor neznámý

Právě to píši jinde před chvílí, co se vše na nss člověk nedozví.

Jak v tom totalitním vtipu o "dalších sporech na Čínsko-Finské hranici" jako kultivovaném oznámení zabrání Sovětského svazu.

 Tak se asi Japonsko potopilo do oceánu a tak se opatrně napíše, že Čína je zemí vycházejícího slunce. Na novinkách cz to ještě nevědí.