Den volna na zotavenou

08.09.2012 06:43 | Olympiáda 2012

Poslední kolo letošní olympiády odstartuje v neděli v 10.00 hodin. Dnešní volný den poslouží nejen k vybavení nezbytných organizačních věcí nebo vyladění správné strategie pro poslední zápas olympijského turnaje, ale také k nal...

Poslední kolo letošní olympiády odstartuje v neděli v 10.00 hodin. Dnešní volný den poslouží nejen k vybavení nezbytných organizačních věcí nebo vyladění správné strategie pro poslední zápas olympijského turnaje, ale také k nalezení posledních zbytků fyzických a psychických sil. Na dno si sáhli Američané, kteří po velké senzaci s Ruskem museli podepsat kapitulaci s Čínou.

Ding,L (2695) - Onischuk,A (2666)

Favorité v předposledním desátém kole v konečném účtování nezaváhali, což ale neznamená, že pro ně soupeři nepřipravili několik horkých chvilek. Rusové se opatrně pustili do 29. nasazené Argentiny a bez Vladimíra Kramnika dosáhli hubeného vítězství 2,5:1,5. Stejným poměrem si poradila Ukrajina s Azerbajdžánem, ovšem to je úplně jiný level. Po nevalném začátku se do popředí dostalo Holandsko, ale potvrzení, že letos opravdu není rok tulipánů, jim vystavila Arménie. Do remízy směřoval souboj na prvním stole mezi USA a Čínou.

Ding,L (2695) - Onischuk,A (2666)
Olympiáda Istanbul (10), 07.09.2012
[komentuje GM Martin Petr]

Chyby se stávají i těm nejlepším - to ukazuje rozhodující koncovka ze zápasu na prvním stole mezi Čínou a Amerikou. Pozice (viz diagram) je samozřejmě remízová, a černými hrál zkušený velmistr Onischuk - znám ho ze svého jednoročního působení v bundeslize, je to výborný šachista - takže to vypadalo, že partie skončí bezproblémovou remízou. 54.g4 Mladý Číňan Ding to prostě ještě zkouší ... 54...Va1 A černý nic zlého netuše dělá vyčkávací tah. Nebylo samozřejmě námitek proti braní hxg4, po kterém je pozice remízová, i když černý se musí ještě dobře bránit. [54...hxg4!?+/=] 55.g5! A to je asi jediný možný pokus. Černý byl asi už unavený, a v takovém stavu se chyby stávají. 55...Vh1?

S největší pravděpodobností černý přehlédl 57. tah bílého, a to je náhle osudné. [55...fxg5 56.Vd6+ Kf5 57.Vd5+ Kg6 58.hxg5 h4! To je remíza, pro počítač jasná, ale já bych měl v časové tísni velké problémy to odhadnout, proto mi bezpečnější připadá 55...Va6. 59.f4 (59.Kf2 Va2+ 60.Kg1 Kh5=) 59...h3 60.Vd6+ Kf5 61.Vf6+ Kg4 62.g6 Va3+ 63.Kd2 Va2+ 64.Kc3 Va8 65.g7 Vg8=; 55...Va6!?= 56.f4 fxg5! 57.hxg5 Kf5 Černý se musí chovat aktivně.] 56.Vd6! Vxh4 57.f4! A pozice bílého už je (nejspíše) vyhraná ! Černý král zůstane odřezaný pod bílými spojenými pěšci a ti rozhodnou boj. 57...Vh1 [57...Vh3+ 58.Ke4 roztomilá je varianta po 58...h4: 58...h4 59.Vxf6+ Kh5 60.Kf5! A Vh6 mat !] 58.Vxf6+ Kg7 59.Vh6 Ve1+ 60.Kf2 Vh1 61.Kg2 Vh4 62.Kf3 Vh1 63.Ke4! A bílý král nastupuje správnou cestu. Nejprve vyláká černého pěšce na h3, aby ho pak společně s věží zlikvidovali. Působivé. 63...h4 64.Kf5 h3 65.Kg4! h2 66.Kg3 Se dvěma pěšci méně se to Onischuk už rozhodl nezkoušet, a vyjádřil tak úctu ke svému soupeři. 1-0

Na Poláky jsme nestačili

Prestižní duel proti Polsku naší reprezentaci nevyšel. Divácky atraktivní zápas proti našim severním soupeřům jsme prohráli 1:3. David Navara sice černými v miniaturce porazil Bartosze Socka, pak jsme ale mohli počítat jen ztráty. Viktor Láznička podlehl bílými Radoslawu Wojtaszkovi, a tak se duel rozhodoval na posledních dvou šachovnicích. Na obou však byli naši v defenzívě. Poté, co podlehl Vlastimil Babula Bartolomieji Maciejovi, dohrával Zbyněk Hráček. Jeho šance na výhru byly minimální, přesto nereklamoval remízu po 50 tazích a bojoval. V posledním kole čeká náš tým souboj se silným celkem Anglie. Také ženy absolvovaly sousedské derby: se Slovenskem remizovaly 2:2.

Socko,B (2635) - Navara,D (2691) [D10]
Olympiáda Istanbul (10), 07.09.2012
[komentuje GM Martin Petr]

Na 1-0 pro nás zahájil zápas David Navara, blesková výhra černými figurami se na takto vysoké úrovni skutečně moc často nevidí. Davidovo olympijské skóre 8,5 z 10 partií mluví samo za sebe. Bravo! 1.d4 d5 2.c4 c6 3.e3 Sf5 4.Jc3 e6 5.Db3 Db6 6.c5 Dc7 7.f4?!

Zahájení se bílému moc nepovedlo. Tah f4 je strategicky náročný - bílý chce černému sebrat protihru spojenou s e5 a získat prostorovou převahu v centru i na obou křídlech - ale to je plán z říše snů. Černý samozřejmě nelení, zahajuje aktivní protihru na dámském křídle spojenou s tahem b6!, a bílému bude chybět jak vývin figur (5.Jf3), tak ho bude mrzet oslabení pole e4 i druhé řady. 7...Jf6 8.Jf3 b6! 9.cxb6 axb6 10.Sd2 Je4 11.Vc1 Jxc3 12.Sxc3 Sd6 13.Sb4 0-0! A možná už někde tady David spatřil ďábelskou léčku, do které mu soupeř v partii k naší radosti spadnul. Tahy černého jsou velmi logické, vyvíjí všechny svoje síly. 14.Sxd6 Dxd6 15.Dxb6 Vxa2 16.Je5?!

Nechci být k polskému velmistrovi moc tvrdý, ale bylo docela překvapivé, že stále nevyvíjel svoje figury. Pro nás to bylo ovšem překvapení příjemné, navíc, když teď zaklapla Davidova past. [16.Db3 Po ústupu věže přijde Sd3! a černý stojí lépe (Ja6, slabina na b2), ale je to v mezích =/+ .] 16...f6! 17.Jxc6?! Jxc6 18.Vxc6 Db8!! A v tom je jádro pudla. Černý hrozí Vxb2 a mění nejlepší figuru bílého, dámu na b6. Troufám si tvrdit, že je pozice bílého už prohraná ! Neboť Vh1 se nedostane do hry. 19.Se2 Vxb2 20.Dxb8 Vfxb8 21.Sf3 [21.Kf2 Va8! 22.Ve1 Vaa2-+ a střelce na e2 vzhledem k hrozbám Sd3, Sg4 už nikdo nezachrání, na Kf3 by přišlo Se4+.; 21.Vc1! Byla asi nejlepší šance, ale nevěřím, že by se bílý mohl zachránit, například: 21...Va8 22.Sf3 Se4 23.0-0 Vaa2 24.Sxe4 dxe4 25.Kh1 Vxg2 26.Vc8+ Kf7 27.Vc7+ Kg6 28.Vg1 Vxg1+ 29.Kxg1 Ve2 A černý má vyhranou pozici.] 21...Sd3 22.f5 Va2 [22...Sc4!!-+ By bylo ještě přesnější a důstojné završení partie, bílý nemůže hrát Vc1.] 23.fxe6? Důkaz, že se bílý opravdu špatně vyspal, to se čas od času stane každému. [23.Vc1 Sc4 stejně by černý téměř jistě postupně zvítězil. 24.fxe6? Vb3!-+] 23...Vb1+ 24.Sd1

A nyní půvabný závěr: 24...Ve2+ Krásná Davidova partie! 0-1

Láznička,V (2683) - Wojtaszek,R (2717) [E34]
Olympiáda Istanbul (10), 11.08.2012
[komentuje GM Martin Petr]

1.d4 Jf6 2.c4 e6 3.Jc3 Sb4 4.Dc2 d5 5.cxd5 Dxd5!?

Jedna ze zajímavých variant Nimcovičovy indické. Předčasná aktivita dámy nebývá v zahájeních dobrý nápad, ale (nejen) velmistři mohou udělat výjimku :-)) Zde z konkrétních důvodů, černá dáma míří na f5 a podporuje oba centrální průlomy - c5 i e5. 6.Jf3 Df5 Koncovka po výměně dam je totiž považována za vyrovnanou. Černý má dobrou kontrolu bílých centrálních polí d5 a e4 a dvojpěšec mu příliš nevadí. 7.Db3 Jc6 [7...c5 je také hratelné.] 8.Sd2 0-0 9.h3!? Aktivně ! 9...a5 10.g4 Dg6 11.a3 Černý už s touto variantou měl zkušenosti z konce loňského roku, kdy ho v rapidu porazil V. Erdös po 11.Sg2. Viktorova příprava byla určitě pečlivá, a oba borci stále prováděli svoje tahy v bleskovém tempu. Wojtaszek je mimo jiné sekundantem současného mistra světa Ananda a svou znalostí teorie zahájení je dobře známý. [11.Sg2 Je4 12.e3 Jxd2 (12...f5!? podobně jako v partii, černý by měl být OK.) 13.Jxd2 Sd7 14.a3 a4 15.Dd1 Sd6 16.h4 e5 17.d5 Sxg4 18.h5 Df5 19.f3 Sxh5 20.dxc6 bxc6 21.Jde4 Sg6 22.Sh3 Dh5 23.Sg2 Df5 24.Jxa4 De6 25.Dc2 Se7 26.Jac5 Dc8 27.Jd3 Va5 28.Jc3 Sg5 29.De2 De6 30.Je4 Se7 31.Vc1 Vb8 32.f4 exf4 33.Jxf4 Db3 34.Jxg6 hxg6 35.Vc2 Ve5 36.0-0 f5 37.Jc3 Sg5 38.Jd1 Kh7 39.Vc3 Db6 40.Vxc6 Sxe3+ 41.Jxe3 Dxe3+ 42.Dxe3 Vxe3 43.Vf2 Veb3 44.Vcc2 V8b5 45.Sf1 Vg3+ 46.Kh2 Vbb3 47.Vxc7 Kh6 48.Vc4 Vge3 49.a4 Ve5 50.Vc6 Vb4 51.Vg2 Kh5 52.Vc4 Vxc4 53.Sxc4 g5 54.Vd2 f4 55.Ve2 Vc5 56.Ve4 Kg4 57.b4 Vc7 58.Se6+ Kf3 59.Vc4 Ve7 60.Sd5+ Kf2 61.Vc2+ Ke3 62.Kh3 Ve5 63.Sc4 f3 64.Kg3 Ve4 65.a5 Vf4 66.a6 f2 67.Ve2+ Kd4 68.Vxf2 1-0 Erdos,V (2593)-Wojtaszek,R (2705)/Warszawa POL 2011] 11...a4 12.Da2 Sxc3 13.bxc3 Je4 14.Sg2 f5! Černý se musí chovat aktivně, jinak by bílí pěšci v centru a silný střelec na g2 strategicky rozhodli boj. 15.Vb1! Pěšce na g4 bílý rád obětuje, kdyby černý přijal oběť nyní, zapojila by se věž na h1 ihned do hry. 15...Kh8! S ideou e6-e5. [15...fxg4 16.Jh4 Df6 17.Sxe4 Dxh4 18.hxg4 Dxf2+ 19.Kd1 a bílý má silný útok.] 16.Dc2

Svět šachové teorie je dnes opravdu velmi zvláštní. Tuto pozici (a možná i hlouběji) měli oba hráči ještě v předzápasové přípravě! Kolem tohoto momentu začal černý jako první přemýšlet. Příprava se tedy bílému vydařila, chvílemi měl i zhruba půlhodinový časový náskok. 16...Jxd2 17.Jxd2 e5 Černý musí útočit na bílé centrum, uvolňuje si také střelce na c8. 18.e3 Df6 19.0-0 Jd8 [19...fxg4 20.hxg4 Sxg4 21.Vxb7 Sf5 22.Dd1<=> s velmi složitou pozicí. Jedna z nejlepších možností černého je teď dokonce De7!? 22...De7 23.Sxc6 Dg5+ 24.Sg2] 20.f4!

A bílý už do toho prásknul, s konečnou platností obětuje pěšce na g4. Jeho kompenzace bude spočívat v lepším ovládání centra a aktivnějším postavení figur (Sg2, Jc4-Je5, Vb1). 20...exd4 21.cxd4 De7 22.Jc4 fxg4 23.hxg4 Sxg4 24.Je5 Sf5 A zde Viktor začal svého soupeře dohánět s časem, černému zbývalo do kontroly 24 minut a bílému po provedení jeho následujícího tahu 29 minut - pokud byly údaje z chessbomb správné. To je vzhledem na komplikovanost pozice slušný náběh na časovou tíseň, i když zatím nic hrozného. Šachy jsou prostě krásná a složitá hra a je o čem přemýšlet. 25.e4 Se6 26.d5 Sg8

Kompenzace bílého je jasná, ale všimněte si, že černá pozice nemá žádné výrazné slabiny. Další fáze se Viktorovi moc nepovedla, promyslel téměř všechen svůj zbývající čas a černý začal hrát rychle a dobře, bohužel pro nás. 27.Vf3?! Vlastně první chyba v partii. Zapojit věž z f1 do hry je logická snaha, ale nejspíše bylo lepší například zajímavé: [27.Dc3 c6 28.Db4!? Neboť dáma na e7 je vlastně nejlepší černou figurou a bílý král se po výměně bude cítit bezpečněji. Pozice by zůstala kolem rovnováhy.] 27...c6 28.Vh3 Vf6 29.Vd1 Jf7! 30.Jxf7+ Dxf7 31.f5 cxd5 32.Vxd5 Vc6 33.Vc3?! Viktor byl už na minutě, a to se podobná pozice hraje špatně. Právě nedostatek času spojený s nejistým postavením krále způsobil Viktorovu porážku. [33.Dd2 Vac8 34.Vd7=/+ Neboť najednou bílá Vh3 brání vlastního krále.] 33...De7 34.Vxc6 bxc6 35.Vd3 Vb8 36.Vc3 h6 37.Vc5 Dd6 38.e5?! Dd4+

Dáma se s rozhodujícím efektem zapojuje do útoku na bílého krále. 39.Df2 Vb1+ 40.Sf1 Dg4+ 41.Kh2 Sd5 42.Vc3 De4 A bohužel pro nás bylo srovnáno. 0-1

Macieja,B (2594) - Babula,V (2595)
Olympiáda Istanbul (10), 07.09.2012
[komentuje GM Martin Petr]

Zápasové vítězství pro naše soupeře zařídil B. Macieja výhrou nad naším Vlastou Babulou. Klíčové rozhodnutí partie přišlo nejspíše v tento moment. Bílý má po divoké přestřelce možnost opakovat tahy (Df6+, Dd8+) a vzhledem k postavení bílého krále by tak jistě řada hráčů učinila. Bohužel pro naše barvy je v pozici na diagramu 41. tah bílého, a ten měl tak celou přidanou půlhodinu na rozmyšlenou. Mohl si ověřit, že jeho králi nic nehrozí a zahrát: 41.Df6+ Kg8 42.Dc6! Čímž nutí černého k výměně dam, po které už bude bílý král v bezpečí - je naopak najednou aktivní silou - a rozhodující slovo bude mít volný pěšec d. 42...Db6 [42...Vb8 43.d6+/-] 43.Dxb6 Vxb6 44.Je4!

Možná, že se tato koncovka dá bránit, ale je to velmi složité a Vlastovi se to nepodařilo. V později dohrávané partii prohrál Zbyněk Hráček horší koncovku. Tam to bylo zajímavé, protože ani jeden z hráčů nereklamoval remízu 50ti tahů. Zbyněk možná hrál na výhru, to by byl ukázkový příklad týmového ducha! Ale v pozici žádné šance nebyly, jenom na prohru, a tak se nakonec bohužel i stalo. Celková porážka 1-3 je pro naše nepříjemná, ale podle mě nemusíme věšet hlavu. Případná výhra v posledním kole nám stále dává šance na krásné umístění ! 1-0

Kulovaná,E (2259) - Borošová,Z (2280)
Olympiáda Istanbul (10), 07.09.2012
[komentuje GM Martin Petr]

Holky dostala v derby se Slovenskem do vedení na první šachovnici Eva Kulovaná. Hrála se španělská, a boj probíhal poměrně vyrovnaně. V pozici na diagramu se ale černá dopustila vážné chyby: 24...Dg4?! Přechod do koncovky Eva určitě přivítala. I po 25.f3!? by ale černá udělala nejlépe, kdyby šla dámou zpátky na d7 :-)) [24...d5; 24...g6 Oba tahy, jak 24...d5, tak i 24...g6 by vedly k úplně normální, přibližně vyrovnané pozici.] 25.Jf5 Dxd1 26.Jxe7+ Kf8 27.Vxd1 Kxe7+/= A ve výsledku bílá díky výměnám získala výhodu dvojice střelců. 28.Sb4 [28.f3+/=] 28...Je8?!

A to je další chyba, tah Je8 je příliš pasívní. [28...Jxe4 29.Ve1 Vc4 30.Sc3 Kf8! 31.Sd3 Va4 32.b3 Jxc3 33.bxa4 Jxa4 34.Sc4 Jestli Eva viděla celou variantu až sem, tak je vážně dobrá :-)) To je věc názoru, jestli má bílá větší výhodu tady nebo kdyby místo Sb4 zahrála nějaký tah, který kryje pěšce e4. Spíš bych se přimlouval pro zachování té dvojice střelců.] 29.e5! Super! 29...Vd8 30.f4 g6 31.Sa2 f5 32.Se1! Kf8?! [32...Vc8 Ale už je to za černou stejně špatné.] 33.Sh4 Vd7 34.Se6! Ve7 35.exd6 A je konec. Dvojice střelců prokázala svoji sílu. 1-0

Pokorná,R (2353) - Němcová,K (2276)
Olympiáda Istanbul (10), 07.09.2012
[komentuje GM Martin Petr]

Bohužel v dlouhé partii prohrála (poprvé na olympiádě !) Kateřina Němcová, a protože zbylé dvě partie skončily remízami, skončilo poměrně zaslouženou remízou i celé československé derby. V pozici na diagramu by se zdálo, že se ještě nic hrozného neděje, černý volný pěšec postoupil dále než zatím bílý. Ale to je jenom zdání, bílé figury jsou aktivnější - hrozí potenciálně mat na g7!, a roli hraje i pěšec navíc. Pole b2 je dobře bráněno a nejde také Va1 kvůli výborné dámě na d4. A tak přišlo: 53.a5! A pozice černé je prohraná ! Konec partie byl rychlým úprkem volného bílého a-pěšce, který udělal velkou kariéru. 53...h5 54.a6 Vc1 55.a7 Vc8 56.Vb8 Dc2 57.Vxc8 Dxc8 58.De4+ 1-0

Česká republika - muži
Šach.JménoRtgFED1234567891011BodyPartieRp
1GMLaznicka Viktor2683CZE1½11½0½½106.0102694
2GMNavara David2691CZE1½½1½111118.5102847
3GMHracek Zbynek2619CZE½½1½½½104.582533
4GMBabula Vlastimil2595CZE½½½½½103.572525
5GMStocek Jiri2569CZE1½1002.552415
Česká republika - ženy
Šach.JménoRtgFED1234567891011BodyPartieRp
1WGMKulovana Eva2259CZE1½½½½0014.082260
2WGMNemcova Katerina2276CZE111½1½11½07.5102431
3WIMHavlikova Kristyna2298CZE110101½1½6.092381
4WIMOlsarova Tereza2241CZE10100½2.562130
5WIMOlsarova Karolina2267CZE11½0½003.071885

Partie

Odkazy

Olympiáda 2012 - oficiální stránky
Průběžné výsledky
Výsledky - Česká republika

On-line přenos
On-line přenos - chessdom.com

Živý přenos - ChessTV
212x 1753x Petr Boleslav
Fotogalerie
Komentáře (212) Aktualizovat
10.09.2012 10:09 | Autor neznámý

to cuhrma:

10.09.2012 08:49 | Autor neznámý

@ Pavel Háse (09.09.2012, 10:03:18 hod.): Každý máme "svoje patenty". Sice nejsem expert na programování a SW (což je asi Vaše doména), ale troufnu si říci, že "režim práce" mého motoru je OK. Jak jsem uvedl v předchozím příspěvku, počítačové analýzy jsou jen ilustrací bohatých možností praktického šachu, nemá smysl pitvat se v technických podrobnostech. Článek GM Martina Petra jsem chtěl trochu doplnit, on samozřejmě čas na nějaké hlubší rozbory neměl.

10.09.2012 06:31 | Autor neznámý

talent19 a další. Pokud se chcete něco dozvědět, čtěte diskusi na nss. Je tam možná spoustu hloupostí, ale mezi nimi novinky, které se jinde nedozvíte.

Když jsem včera četl článek na České pozici (doporučení níže od Oty Válka), připadlo mi, že snad ten novinář čerpal pouze z této diskuse. A pak se vrátím na úvod a on to psal sám Pavel Matocha. Avšak jedna myšlenka tam je, která tady nezazněla a kterou vymyslel sám: ".... Prohráli jsme poslední dvě kola s hratelnými stejně silnými soupeři  Polskem i Anglií..., kdybychom poslední dva zápasy vyhráli,  byli bychom, třetí". S takovou úvahou by asi tady žádný nick nevydržel.  Pavel Matocha laikům zamlčel, že vyhrát s Polskem, ten poslední zápas by nebyl s Anglií.  Ale čo, Pavel Matocha tak opět zpropagoval šachy a to je dobře "laik žasne, odborník se diví" a ty noviny jsou především pro laiky. Pro odborníky je diskuse na nss.

10.09.2012 05:52 | Autor neznámý

 Proboha snad někdo nevěříte na švýcarské sranda pořadí. Tým uhrál celkově z 44. partií téměř přesně tolik bodů, kolik podle ela měl (-0,55).

 

10.09.2012 03:38 | Autor neznámý

ladik- Že není zatím reprezentant naší země, jsi objevil Ameriku.

Bond- Kdy a kde řekl/ napsal, že by reprezentovat nechtěl ?

10.09.2012 00:20 | Autor neznámý

to talent19:
Zrovna takoví fanoušci jako jseš ty, Pepo, mě fakt dokážou vytočit. Elo s bídou 1900 a navážíš se tady do lidí, které neznáš, za jejich rozhodnutí o kterých nic nevíš. Kdyby sis radši příště první radši přečetl předcházející diskuzi, než začneš tak tvrdě kritizovat, nebylo by to určitě na škodu...

10.09.2012 00:00 | Autor neznámý

možná, že profesní problémy.. možná šachově-pracovní problémy...

Třeba cítí, že už na to nemá...

jenže koho místo něj? máte tip?

Vidíte někoho, kdo uhraje, co on?

já ...

09.09.2012 23:41 | Autor neznámý

 4 talent19

Hracek mel zdravotni problemy.

 

09.09.2012 23:06 | Autor neznámý

Po pohledu nad výsledkem s USA mě napadá otázka,zda by to nechtělo změnu trenéra v mužské části? Jelikož doopravdy nechápu krok a nasazení Jiřího Štočka do posledního kola, když je zcela jasně bez formy??? Pokud za tímto rozhodnutím nebyla nemoc nebo jiný problém GM Zbyňka Hráčka,tak mi nad tímto rozhodnutím zůstává rozum stát? 

09.09.2012 22:40 | Autor neznámý

Mě fascinuje, jak se pořád přiživuje virtuální realita kolem Kislinského. Kdy a kde řekl/napsal, že by nás chtěl reprezentovat?

09.09.2012 22:15 | Autor neznámý

Bolek: Chessteatre vůbec neznám. Já se držím Chessbase a skripty pak upravuji ručně (odstraněnění známých chyb-špatné relativní linky, změna barvy kursoru a počeštění figur i tlačítek). V tomto případě by mi připadalo nejjednodušší to celé zabalit ještě jednou, třeba v Total Commanderu  bez cesty a tímto souborem nahradit původní uploadovaný zip. Ten Chessteatre si zkusím zapamatovat, až se mi uvolní starý notebook, mohl bych se na to kouknout. Na nových počítačích pro šachy se držím zásady čím méně zbytečného softu, tím lépe, kvůli rychlosti.

09.09.2012 22:02 | Autor neznámý

V tzv. pohári Gaprindašviliovej spoločnom hodnotení národov mužov a zirn je poradie 1. Rusko, 2. Čína 3. Ukrajina. .. 25. SLovensko (30 + 22 muži/ženy) ... 30. Česká republika (34 + 27) zo 157 krajín

09.09.2012 22:00 | Autor neznámý

Zdeněk Janda: Bohužel  národ jsme zvláštní a nepřející..

Tady ale fandí každej našemu týmu, ale úspěch už roky  né a né přijít... 

09.09.2012 22:00 | Autor neznámý

Re: 09.09.2012 20:38:28 | Rambo

Tak to (i u našich opsali nasazení). I šachové zkušeného novináře jednou zmátl chess-results, že oslavoval první nasazené. 

---

Při takovém počtu je jisté, že od nějakého 8.místa do posledního není pořadí odpovídající výsledkům. Jak kdo pravdu hrál, kdo se chce podívat po odborné stránce, tak se mrkne na pomocné hodnocení. Ikdyž samozřejmě historie se bude ptát jen na pořadí. Tak nás předstihl Bangladéš, ok,, budiž mu přáno, jako v žebříčku FIFA vloni  fotbalisty ČR  snad také on či jemu podobný, z čehož měli "takyfanoušci" a senzachtiví novináři prču.

JHK to nemyslel vůči hendikepovaným jistě zle. Pak hrál ještě, krom Valenty Milan Orság.

giocozo, za překlepy se nesmějeme, co já jich udělám... Jezdec64 chtěl napsat mladší žáky a před slovem repre mu vypadlko slovo "klubové".

09.09.2012 21:58 | Autor neznámý

Stejně bodu a za námi Indie a Španělsko si aspoň zahráli s dobrými týmy..Indie s USA, Azerbadžan, Anglie, Izrael, Kuba.. Španělsko s Armenii a Ukrajinou...

PS: Pozitivní je že jsme nahráli o půl bodů víc než 12. Německo..akorát ty zas hráli s  Ruskem, Armenii, Maďarskem, USA a Azerbadzánem

09.09.2012 21:18 | Autor neznámý

velká gratulace patří p.Navarovi

 

09.09.2012 21:17 | Autor neznámý

Austrálie,Turkmenistán,Filipíny,pžed námi no nebudem si mazat medu,je to ostuda,ale máme jen dva hráče,to je málo-Kislinski není reperezentant naší země ,

 

 

09.09.2012 21:05 | Autor neznámý

Český tisk zaznamenal famózní výsledek pana Navary http://www.ceskapozice.cz/byznys/podnikani-trhy/cesky-velmistr-david-navara-triumfoval-na-sachove-olympiade-v-istanbulu

09.09.2012 20:43 | Autor neznámý

A kdo je na 17 místě?

09.09.2012 20:41 | Autor neznámý

1) Sluší se našim chlapcům poděkovat za snahu , že se někdy nedaří,to se holt ve vrcholovém sportu stává. I já si myslím , že hrálo to nejlepší,co jsme doma měli. To ostatní jsou jen  "kecy co by kdyby".

2) Jsme zvláštní (pro)národ - neumíme fandit či přát úspěch . Stačí si přečíst nenávistná fora u tenisu proti našim dvěma nejlepším hráčům, kdy porážky našich tenistů jsou našimi "fanoušky" málem oslavovány.

3) Ten Kislinský (nebo ev. jiný cizinec)  - lze se někde dozvědět v tisku či oficielním prohlášení, že má (nebo by měl) VUBEC zájem reprezentovat naši zem?

09.09.2012 20:38 | Autor neznámý

na teletextu čt psali ,že vyhráli Čínani.Jsem si říkal,kurna to je teda překvapení.Pak mrknu na net a dovím se,že to byli na konec Arméni:)  Jinak si myslím,že naše 17 místo není tak špatný.

 

 

09.09.2012 20:10 | Autor neznámý

1. Ani náhodou výběr mužů nebyl chybou. Není co vytknout.

2. Je ale naprosto přízemní argumentovat, že někdo, kdo neví, jestli zde zůstane, nemůže na olympiádu. Proboha -- jde o reprezentaci státu! Dívali jste se na olympiádu, kolik třeba Keňanů startovalo pod jinými vlajkami? A ty proslavili! Jde o to šířit dobré jméno naší vlajky, to, kdo zrovna hraje, je téměř jedno. Samozřejmě David je zcela mimo tyto úvahy, to je gigant.

09.09.2012 19:53 | Autor neznámý

Blahopřeji Víťovi Valentovi a jeho týmu, 4 z 9 je slušné. A celkové 93. místo, 60 týmů za Vámi. Bohužel na fóru nějak zapadlo, že tam máme o jednoho hráče víc. A poznámka JHK, že tým IPCA ( handicap ) nepředběhl výběr Česka, je trochu hnusná.

09.09.2012 19:38 | Autor neznámý

 Jen mimochodem, Katka má IM norem plno, schází jí jen rating.

09.09.2012 19:32 | Autor neznámý

no, podívejme se i pod nás. Příčiny krachu budou zřejmě hledat i v Indii (7 remíz!) a Španělsku (ani náš skalp jim nepomohl). Zajímavý je i propad Montenegra, které ještě v 5. kole remizovalo s Německem a v 6. hrálo s Ukrajinou. Nakonec 88. místo (z posledních 6 kol 2 body)

09.09.2012 19:00 | Autor neznámý

Zcela zaslouženě. Měli vyrovnanější team a jednotlivcům se podařilo nasbírat 22 výher oproti našim 17, kde plných 8 měl jeden člověk.

09.09.2012 18:56 | Autor neznámý

Zvláštní, měla za soupeřky jen 2 IM, mám za to, že musí mít min. 3

09.09.2012 18:51 | Autor neznámý

Teď  jsem přišel a s hrůzou jsem zjistil, že i Bangladeš  je před námi. No comment.

09.09.2012 18:35 | Autor neznámý

Splněná norma IM zatím neoficiálně.

09.09.2012 18:30 | Autor neznámý

@... - je to v oficiálních výsledcích

09.09.2012 18:16 | Autor neznámý

Nádhera: Sergej je opět zlatý a David se vrací do světové špičky!

09.09.2012 18:15 | Autor neznámý

Ještě že máme dobrý pomocný hodnocení a nepřeskočily nás IBCA(handicapovaný myslím)

09.09.2012 18:13 | Autor neznámý

Blahopřeji GM Davidovi Navarovi k zlaté medaili na 2. šachovnici. Umíííí!!!

09.09.2012 17:55 | Autor neznámý

Tak první tři místa vybojovala SSSR pak dlouho nic a pak ostatní :-)

09.09.2012 17:55 | Autor neznámý

Zdar. Pro nás bohužel smutné loučení, jistě se čekala nějaká ta příčka lepší.  Tak alespoň velká gratulace Sergejovi ke zlatu!     

09.09.2012 17:45 | Autor neznámý

Tak nakonec i Kristýna Havlíková si docela polepšila. Myslím, že holky nakonec dopadly dost dobře. Umístění sice nic moc, ale herně to bylo OK. A celkově družstvo kolem +25 ELO je možno hodnotit jen pozitivně.

09.09.2012 17:38 | Autor neznámý

blekota - jak si na to přišel?

09.09.2012 17:31 | Autor neznámý

CR muži 34 ženy 27, SR muži 30 a ženy 22 čo sa týka slovenskych tímov na to že hrali bez jednotky Janka Markosa nehovoriac o Sergejovi zlepšili sa o 12 priečok oproti nasadeniu. a veľa nechýbalo aby skončili 18-19. Ženy takisto na úrovni nasadenia (20) a to hrali bez dvoch IM WGM slovenskej jednotky Evy REpkovej a Zuzky Štočkovej takze potencial ženského slovenskeho šachu s 5 WGM môže byť okolo 15 priečky minimálne :-)

09.09.2012 17:28 | Autor neznámý

Tak muži nakonec 34., ženy  27. Muži propadák, ženy záhrály zhruba podle svého startovního nasazení. 

09.09.2012 17:19 | Autor neznámý

jezdec64- To bude dobré...stačí brát předepsané léky.

09.09.2012 17:10 | Autor neznámý

Kateřina Němcová splnila normu IM.

09.09.2012 17:06 | Autor neznámý

Výhra Arménie na šachové olympiádě v Turecku je hodně pikantní. Turecko a Arménie mají dlouholetý spor. Během tzv. arménské genocidy v první sv. válce Turci vyvraždily víc než milion Arménců, i když teď to jako genocidu odmítají uznat. Pro Arménce je to sladká intelektuální pomsta a pro Turky asi dost kyselé, sponzorování šachů si možná pro příště rozmyslí... 

09.09.2012 16:51 | Autor neznámý

Pavel Chrz - kapitánem mužské reprezentace! Kdo je PRO?! Hlasujme...., to není vtip, prosím!

09.09.2012 16:12 | Autor neznámý

2002 (ne 2006) bronz

09.09.2012 16:12 | Autor neznámý

Arménie vyhrála 2006, 2008, 2012. 2004 a 2006 bronz. Jen 2010 bez medaile.

Naši, o kterých se mluvilo Vlasta a Jirka. 2008 +1 a +2. Před 2 lety Jirka nehrál, Vlasta 7 z 9. Přitom Honza Votava, který byl i zde sklońován,  2 z 5.

To není za zásluhy, ale za výsledky a za aktuální výkonnost. Ja jsem psal, ponechme již téma Kislinský, z našich bohužel stále nikdo, kdo by mohl v áčku hrát. V Turíně se velmi sympaticky projevil Robert Cvek, chtěl být profíkem se vším všudy, ohromný bojovník, měl by na to. Náhle pak zvolil  studia a sám řekl, že  nebude se šachu naplno věnovat, ajk by  se od reprezentanta očekávalo.

09.09.2012 16:01 | Autor neznámý

 Sledovať Chukyho je vážne zážitok- v každom zmysle slova

09.09.2012 16:00 | Autor neznámý

Arménie poslední roky všechny týmové akce odehrává teměř pravidelně ve 4 hráčích, Náhradník hraje tak první 2-3 kolo a pak už ho tam nikdy nepustí..a vynáší to výsledky..

Hodnocení  Repre : za 4 bez Davida by to bylo za 5 a fiasko...nejsmutnější na tom je, že to je první olympiada, co jsme na silné týmy ani nenarazily...

09.09.2012 15:56 | Autor neznámý

 plzenak - to si trafil 

Pavel Ch - díky za video !

09.09.2012 15:54 | Autor neznámý

Movsesjan má sice 50%, ale pomohl ve dvou nejdůležitějších zápasech. Zajistil celkovou remízu proti druhému Rusku a rozhodl poslední zápas a vo vo vo tom to je. Souhlasím s tím, že Arménii jako teamu to šlape dlouhodobě ze všech nejlépe.

09.09.2012 15:52 | Autor neznámý

Live-video 13:13. Při 24. tahu před gxh7 s obětí věže  komentátor v ruštině zkouší analýzy, ale vidí pouze do remízy. Čuky přemýšlí, také hledá myšlenky rukou ve svém nose a to opakovaně, "zajímavý" toť styl. A na rozdíl od komentátora na to přijde a šokuje mezitahem 26.h8D. live 13:13-13:21.

09.09.2012 15:47 | Autor neznámý

Třeba se šachový bůh už nemohl dívat na dění ve federaci a rozhodl: Pokaváď budět Kirsan Iljumžinov preziděntom šachovoj federácii, Rusko Olympiády něvygrajet!  

09.09.2012 15:45 | Autor neznámý

Gratulace Sergejovi a Arméncům. No Španěli, a Sergej je....  Sergej se dotáhl na 50%, mnoho zápasů rozhodli spoluhráči, při prohře právě zaváhal Sergej. Ale jsou tým a proto to tak klape.  prostě jednou vyhraje ten a jednou ten. A když jim jednou ulítne, jede se dál.

09.09.2012 15:43 | Autor neznámý

Tak tedy gratulace Arménům a Sergejovi!

Spočítal někdo také dámy?

09.09.2012 15:43 | Autor neznámý

to už je neuvěřitelné, to ruské prokletí. Stejně jako před 2 lety s Ukrajinou - i letos bych na ně vsadil před zápasem s Američany barák a zase jim to nevyšlo

09.09.2012 15:36 | Autor neznámý

 Ruské PM1 je 388.5 , gratulácia Arménom !

09.09.2012 15:32 | Autor neznámý

ano, teď už to vypadá pro Armény skoro jistě 

09.09.2012 15:32 | Autor neznámý

No jestli to Arménii vyjde, tak tam Segeje Movsesiana budou nosit na rukou!

09.09.2012 15:31 | Autor neznámý

Arménie - Maďarsko 2.5-1.5 - a opět, kdo je olympijským vítězem? Stačilo to Arménům, nebo se před ně dostanou Rusové?

09.09.2012 15:28 | Autor neznámý

 Sonneborn-Berger hodnotenie (Prvé pomocné hodnotenie) majú Arméni po 11. kolách 397.0  -všetci ich bývali súperi už dohrali. Arménom veľmi pomohlo, že Bangládeš ( s ktorým vyhrali 4:0) vyhral s Bosnou 2.5-1.5. Superi Ruska ešte nedohrali , ale zdá sa že Arméni budú mať dostatočný náskok. Takže 99% zlato.

09.09.2012 15:26 | Autor neznámý

dle propočtů ruských nadšenců jsou to právě Rusky

09.09.2012 15:22 | Autor neznámý

Tak Číňanky vyhrály 2.5-1.5, Rusky 4-0. A co na to pomocné hodnocení? Kdo je vítězem?

09.09.2012 15:22 | Autor neznámý

Judita zvolila výměnu věží, ale to už Akopjan uhraje - král na b3/d3 je napadení d4/b4 pěšce. Podle komentátora teď tam ani není nic při oběti střelce.

09.09.2012 15:20 | Autor neznámý

u Shaka nakonec hodně zajímavá koncovka - jde to vyhrát? Počítač tomu nerozumí a skáče od jednoho hodnocení k druhému...

Aha, tak teď protlačil pěšce až na a2 a asi získá f pěšce, to už tam něco bude :))

09.09.2012 15:13 | Autor neznámý

Re nvmea. Máte pravdu, to jsem si neuvědomil. Stáhli z 17 bodového náskoku 7,5 bodu. Ale poslední kolo mohlo body soupeřů zamíchat, že ani při výhře Arménci nemusí mít zlato jisté, ikdyž pravděpodobné.

09.09.2012 15:09 | Autor neznámý

@ giocozo: neurážet!  Já náhodou věřím, že se ještě o cca. 200 bodů zlepším A to je mi 41.

Mysllím, že i zkušený hráč klidně může podat mnohem lepší výkon, než má ELO, ale musí se sejít dost aspektů najednou a rozhoduje i momentální kondice, zdravotní stav apod...

Faktem je, že s tak náročným turnajem se vyrovnají lépe ti mladší...

09.09.2012 15:05 | Autor neznámý

Re plzenak: Jak jsem psal o Kislinském bylo hodně již napsáno, dokud neví, že opravdu neujede o dům dál, není dobré aby byl v repre. Ani sám se do ní prý necpal. Až tu nebude za 14 dní týden, ikdyž třeba nebude mít občanství, tak v roce 2014 může být něco jiného.

Nesrovnávat s fotbalovým Daridou. To je náš hráč. A bohužel takové mladé dravce v šachu nyní nemáme, viz můj přísúpěvek 14:35

09.09.2012 15:02 | Autor neznámý

David výborně! To bude zlatá.

Ale, že skončíme za Turkmenistánem a předskočí nás možná i Bangladéš - to jsem teda nečekal. 

A Radjabov má vždy přednostní právo na volno, spoluhráči to musí moc dobře vědět.

 

 

09.09.2012 15:01 | Autor neznámý

Číňanky nakonec přeci jen vyhrají? Ale Rusky jedou na 4-0, věřím ve výsledku spíše jim

09.09.2012 15:00 | Autor neznámý

na Karjakinovi záleželo, protože to rozhoduje o pomocném hodnocení, zda 2,5x nebo 3x

09.09.2012 14:59 | Autor neznámý

Davidových plus 8 je myslím naprostý český unikát. Gratulace !

spanel- Zaexcelovat ? Vrať se na zem. Šachisté kolem 40 let se už moc nezlepšují.

09.09.2012 14:56 | Autor neznámý

V jiných sportech sice hrají také cizinci, ale nemohou přelétávat jak se jim zachce. Podle mne je dobře, že to FIDE trošku přiškrtila. Ale  nechme již Kislinského, do dvou let bude vědět i sám, zda tu chce se usadit.

Radějise podívejme na Judit, která rozhoduje o zlatu. Pokrýt béčko a protáhnout céčko stihne do 50 tahů hravě a pak odpočítávání znovu.

Na Karjakinovi nezáleželo, zda vyhraje, potřeboval neprohrát a nakonec tedy vyhrál. 

09.09.2012 14:56 | Autor neznámý

@Pavel Ch

Ale repre nemá být o tom, že pojedou jen ti, kdo mají zasluhy. Na to dojela i fotbalová repre pod Brucknerem. Tohle tu situaci nápadně připomíná. Šanci by měli dostat nejlepší hráči, kteří tvoří osu týmu (ve fotbale Čech, Rosický - v šachách Navara, Láznička) + ti, kdo mají aktuální formu, i kdyby to byli draví mladíci (ve fotbale například Darida na letošním ME - v šachách Kislinsky). A ne "dinosauři" se zásluhama (Baroš - Štoček).

09.09.2012 14:53 | Autor neznámý

Jaké vůbec jsou ambice týmu na Olympiádu?
Ideální by bylo skončit v první desítce. Ale na Olympiádě je to vždycky velmi složité, je tam 30 až 40 perfektně připravených družstev nejen z Evropy. Předloni jsme byli někde kolem čtyřicátého místa a to jsme hráli tak nějak normálně. Desítka by byla úžasný úspěch. Ze svazového hlediska je primárním cílem umístění do 16 místa.

09.09.2012 14:53 | Autor neznámý

Řekl bych, že nominace je dost o štěstí. Štoček je skvělý šachista, ale poslední dobou je myslím trochu z formy. To neznamená, že na příští akci nemůže zaexcelovat...

09.09.2012 14:52 | Autor neznámý

Pavel Ch- Na mě je to příliš moc jestliže. Připomíná mně to naše úřady. Nakonec tam také vyřídíte všechno, chce to jen čas.

09.09.2012 14:49 | Autor neznámý

Kam se v případě vítězství posunou dámy? Někam na konec první dvacítky?

09.09.2012 14:48 | Autor neznámý

David mnohonásobně krát.

Již někdo zakončil olympiádu 6 výhrami? Asi ne. Vím že Viktor Korčnoj v 72 letech 3 výhrami (s hráči 2600+).  Bohužel Vlasta, Jirka a Zbyněk 5 prohrami (3+2+1), u Zbyňka možná již zdravotní ovliovnění s Polskem.

09.09.2012 14:46 | Autor neznámý

Judita už má 37 tahů, tam už se asi nic nevymyslí. Ale také docela záleží, zda dokáže vyhrát Karjakin

09.09.2012 14:43 | Autor neznámý

Já bych na další nominoval opět Lázničku, Navaru a Hráčka. Ti si svoje odvedou. Ale dozadu bych vzal někoho jiného - nabízí se především Kislinski, Cvek, Žilka, Polák.

09.09.2012 14:43 | Autor neznámý

u Číňanek už to vypadá na stříbro, ale osobně si myslím, že zlato nedají, ani když vyhrají

09.09.2012 14:43 | Autor neznámý

safra to Stocek prohrat nemusel, skoda

09.09.2012 14:39 | Autor neznámý

@ Bond (James): nějak jsem si nevšiml, že by Jirka Štoček před olympiádou předváděl nějaké extra šachy. Ale neseduju vše, takže si netroufám hodnotit... Šlo by připomenout nějaký jeho solidní výsledek před olympiádou?

09.09.2012 14:38 | Autor neznámý

 My sme na rozdiel od vás mali šťastie na žreb, ale ani tak neporazime Austráliu (je možné, že dokonca prehráme) lebo Michalík stojí na prehru, po dobrom začiatku olympiády  išiel výrazne dole. Ostatní z našich hrali približne na svoj rating, nenadchli, ale ani nesklamali. 

U vás škoda, že sa nedarilo Babulovi a Štočkovi,  k výkonu Navaru niet čo dodať,

len, snaď  je to začiatok dobrej série. Laznička približne na svoj rating a Hráček až na smolnu poslednú partiu vcelku tiež.

09.09.2012 14:35 | Autor neznámý

No tak David nakonec přes závěrečné klopýtnutí zavěsil, uděluji

09.09.2012 14:35 | Autor neznámý

Jestliže tu bude Kislinský další dva roky, jestliže bude mít v úmyslu získat i občanství (byť ho ještě nebude mít), prostě se v ČR usadit, bude to jiná situace. To i kapitán naznačil.

Bohužel naši mladí na to nemají, nemají na to vůli posunout se výše. Vůli jakou měli Zbyněk a Vlasta. Víte že Zbyněk od 20 do 25 let se z průměrného velmistra posunul na TOP velmistra? Víte kolikátý na světě byl? Poslední, kdo projevil obrovskou vůli byl Viktor. Bohužel nevidím nikoho po něm, ročníku 89-94, že by jej napodobil, příblížil se metě 2600+. Repre není o tom, dáme Ti šanci, aby jsi měl motivaci pak makat. repre je o tom makej a pak tam máš šanci být. U 1995 a mladších zatám není možno určit, je příliš brzy. Záleží na přístupu v dalších 2-4 letech ne na aktuálním elu.. 

09.09.2012 14:34 | Autor neznámý

Tak jsem se těšil, že se od Katky přiučím něco z věžovek a na on-line takové nesmyslné zakončení partie.

Naštěstí tam už by se asi ani nic moc učit nešlo

Každopádně Kateřina Němcová podala na olympiádě velmi solidní výkon.

Bohužel však podobně jako u mužů k Davidovi, tak i v ženách se ke Katce jaksi nikdo moc nepřidal. Chtělo to u obou mančaftů nadstandadní výkon alespoň dvou hráčů resp. hráček a dalo se pomýšlet na umístění alespoň kolem 15. místa. Škoda.

09.09.2012 14:33 | Autor neznámý

Pavel Ch- Šílená vyjímka ? Dlouholeté stálice...Dnes už je ale ve všech sportech zcela běžné, že za reprezentaci nastupují i cizinci. Rozhoduje výkonnost. Mladí by se nezlepšili ? Nominace na Olympiádu není  pro něčí zlepšení proboha, tam už musí být hotový hráč !

09.09.2012 14:33 | Autor neznámý

No, pokud je notace správně, David měl v propočtu pořádnou díru, podle compu je totiž pozice po 55.Vf7 remis. Soupeř se ovšem revanšoval, po 55...Vb4 to Davidovi vyšlo.

09.09.2012 14:32 | Autor neznámý

já bych byl s 99 % opatrný, pokud to pomocné hodnocení opravdu závisí i na výsledku ostatních týmů. I když samozřejmě nějaký náskok měli, ale už jejich samotná výhra by měla pomoci Rusům

09.09.2012 14:31 | Autor neznámý

 Tak David zavesil .

09.09.2012 14:27 | Autor neznámý

Kapitánovi se povedl tah s postavením Davida na 2.desku. To je nutno uznat. To byl výtečný nápad. Viktor náročnou roli na první desce zvládl dobře a David na druhé šachovnici získával body jak na běžícím páse.

Sestava Láznička, Navara, Hráček, Štoček, Babula se bohužel neosvědčila. A to opakovaně. Je čas na změnu a pokud to nemá být Kislinský, tak je třeba vyzkoušet někoho jiného. A pokud to kapitán nevidí, nebo nechce uznat, tak je potřeba vyměnit i kapitána.

09.09.2012 14:27 | Autor neznámý

Tak podle mě podle výkonů před olympiádou byla nominace u žen i u mužů naprosto OK. To jak to dopadlo na olympiádě, za to můžou jednotliví hráči, ne kapitán.

09.09.2012 14:21 | Autor neznámý

@ Pavel Ch: bohužel nezbývá, než souhlasit...

09.09.2012 14:21 | Autor neznámý

Sergej dnes velmi koncentrovaný výkon, oplatil Zoltánovi letnú prehru z B. Štiavnice. Arméni majú na 99% zlato !

09.09.2012 14:20 | Autor neznámý

Chápete někdo ten závěr partie u Katky Němcové (46...Ve1 47.Va3)?

09.09.2012 14:17 | Autor neznámý

giocozo: Já bych, jako dlouholetý fanoušek repre, také nechtěl někoho, kdo se zde zastavil na pár měsíců a možná poputuje dál na západ ani sám neví. Také mohl přivést sebou kamaráda, vyhodili bychom Vlastu a Jirku, třeba skončili dvacátí. A oni by po olympiádě šli třeba štaci dál do Holanska. Mladí by se nezlepšili a dlouholeté stálice by za dva roky akorát řekli, tak oni vám odtáhli, nebudete chtít znovu nás, že....
 Já se nedivím Michalovi Konopkovi. A ještě na hraně FIDE a nějaká šílená výjimka. Ani Nový Bor nezaplatil za výjimku poplatek na poháru a to se jednalo o našeho skvělého Davida.

09.09.2012 14:17 | Autor neznámý

Zadní desky - ještě jakžtakž Zbyněk Hráček, ten kromě Poláků tu svou třetí desku hájil vcelku spolehlivě. Ale Vlasta Babula a zvláště Jirka Štoček byli velkým zklamáním.

09.09.2012 14:15 | Autor neznámý

Myslím, že Štoček to pokazil ve 21. tahu. Jedovatost tahu Vf8 přece bila do očí. Já osobně bych si myslel, že stojím s kvalitou navíc lépe a hrál bych na výhru. Samozřejmě bych nevyhrál. Ale otráveného pěšce na e7 bych si nedovolil sebrat ani ve snu! To je fakt problém, že i silní hráči v časovkách hrají často slabé tahy. Ale jak se do časovek nedostávat, to je otázka...

09.09.2012 14:12 | Autor neznámý

holky vedou 2:0, Eva asi prohraje, ale Terka má pěšce navíc v koncovce

09.09.2012 14:10 | Autor neznámý

Čína již prohraje s Ukrajinou a je bez medaile. O zlatu mezi Ruskem (zvítězí) a Arménií. Horší než Sergej k zřetelné výhře to má Akopian, aby remízoval. Věže měnit nešly, a Judita nemá jak zkazit, jen zkoušet a možnosti tam jsou.

09.09.2012 14:10 | Autor neznámý

plzenak souhlas: zadni desky byly letos tragické.

09.09.2012 14:10 | Autor neznámý

Tak to vypadá, že Movsesjan vybojuje pro Arménii zlato !

Pavel Ch- To nebylo úplně jasné, byla to jen kapitánova oberlička. Je veřejným tajemstvím, že ho v teamu zkrátka nechtěl. Šlo zažádat o vyjímku, projevit nějakou snahu.

09.09.2012 14:08 | Autor neznámý

Ve velké euforii hraje také Radek Wojtaszek, drtí jednoho favorita za druhým..

09.09.2012 14:07 | Autor neznámý

Stojí za zvážení doplnit reprezentaci některým z hráčů Cvek, Žilka, Kislinsky nebo možná Krejčí. U žen by na 4. desce zahrála líp Sikorová nebo Folková...

09.09.2012 14:05 | Autor neznámý

Arménské zlato ohrožuje již jen Judita. Zkouší to zprava zvleva, teď nabízí přechod do zablokovaných nestejnopoláků. Nebude tam nějaký průlom, když by musel černý král držet stále pěšce h? Sergej snad v pohodě. Čína bez šance bojuje jen o bronz.

 

09.09.2012 14:03 | Autor neznámý

Mamedyarov je na desce třetí, ale já myslel absolutně nejlepší performance. Tedy jestli se to vůbec ještě vyhlašuje? :)) Každopádně bodů bude mít nejvíce ze všech určitě

09.09.2012 14:00 | Autor neznámý

giocozo: To již kapitán psal a všichni se divili, o pravdidlech FIDE, že jen tak nemůže hrát.

Jinak mám obavu, že to nepokazil Jirka v časovce, ale v zahájení. Poté se bránilo obtížně, možná ani nešlo.

Čína fakt asi přijde o zlato i v ženách a možná skončí jen s bronzem. Spíše než 2:2 bych favorizoval Bulharky.

09.09.2012 13:58 | Autor neznámý

Štoček prohrál. takže zápasová remíza to už nebude. Bohužel, zadní desky nás v druhé polovině turnaje vůbec nepodržely. Výsledkem tedy bude umístění někde v suterénu, cca kolem 40.místa. Je otázka, jestli by nebylo lepší prohrát hned ze začátku a pak "těžit z mrtvol" jako letos třeba Slováci, kteří díky takovému postupu turnajem končí podle všeho daleko před námi. No nic, každý svého štěstí strůjcem, a bez toho, aby jsme něco uhráli na zadních deskách se prostě hrát nedá.

Radost můžeme mít jen z Davida, který podle všeho vyhraje hodnocení na druhé desce (Mamedjarov je na chess-results vedený jako nejlepší hráč na desce třetí) a výrazně si vylepší rating, vrátí se zpět do elitního klubu hráčů 2700+

Jinak těžko říct, zda by pomohla nominace Kislinského, ale troufám si tvrdit, že horší než nešťastný Jirka Štoček by určitě nebyl.

09.09.2012 13:57 | Autor neznámý

ddf-Nemáš tak úplně pravdu. Pohnojil to totiž kapitán s jeho nominací. S Kislinskym by se bylo alespoň na co dívat.

09.09.2012 13:47 | Autor neznámý

 Tak Stocek to zase pohnojil .  Co se da delat .

09.09.2012 13:47 | Autor neznámý

Číňanka Ju si spletla políčka, že nestojí král na d2, ale na b2. Jinak by hezká léčka. Viška vyhraje a Bulharky s Čínou vedou. Teď musí Číňanky obě kvály za pěšce vyhrát, jednu redukovanou a jeden maglajz. To jsem na ně zvědav, zda to zlato udrží.

09.09.2012 13:46 | Autor neznámý

Tak Jirka bohužel nezvládl závěr časovky...:(

09.09.2012 13:41 | Autor neznámý

Juknul jsem na děvčata, o našich, jak se psalo.

Ale i zde zlato Číny otřásáno, vyhrát musí kválu za pěšce v reduk koncovce.

09.09.2012 13:39 | Autor neznámý

Re Ota Válek: Ano před uzávěrkou sestav, to jsem měl na mysli, v podvečer. Pak třebě rychle změny příprav, změna taktiky  a ráno se hraje. Mne by se moc nelíbilo, kdyby se místo toho starali i psaní na nss (to raději se dovtípím sám a pak nám zpětně potvrdí). k tomu by musel mít nároďák mluvčího, ale toť další peníze navíc. 

09.09.2012 13:37 | Autor neznámý

ale na nejlepšího hráče podle performance by asi předstihl Davida Mamedyarov, který stojí na výhru s Harikrishnou. Aronian remizoval a Naka stojí skoro na prohru

09.09.2012 13:34 | Autor neznámý

Pavle Ch.: Ze zprávy Michala vyplývá, že sestava byla určena už včera vpodvečer.

08.09.2012 19:52:03 | michal

 

Tak už je tam nasazení na zítra

Láznička - Adams

Navara - Jones

Babula - Short

Štoček - Howell

Stále si myslíte, že nebyl čas informovat fanoušky? Pro koho nároďák hraje, když ne pro ty, kteří mu fandí u on-line?

 

 

 

09.09.2012 13:34 | Autor neznámý

Ivančuk je borec.Kramnik zajistil Rusům minimálně stříbro a Olympiádu může rozhodnout Movsesjan !

09.09.2012 13:31 | Autor neznámý

Ivančuk fakt překrásně!

09.09.2012 13:31 | Autor neznámý

Číňanky vyhrají jen tak tak pokud vůbec, zatímco u Rusek to vypadá na větší výhru, tam to bude s pomocným hodnocením taky ještě zajímavé.

09.09.2012 13:30 | Autor neznámý

U Jirky Štočka to teď vidím poměrně nadějně, co se šancí na remízu týče. Pěšci jsou už jenom tři, dva proti jednomu na královském křídle a i černý si krále částečně odkryl.

09.09.2012 13:26 | Autor neznámý

Čaky si pěkně zakombinoval a vítězí, půvabná je zejména varianta, kdy po Dg7+, Kd6 vezme na e5 pěšcem.

09.09.2012 13:26 | Autor neznámý

 Kefalin -odkazy su na konci článku

09.09.2012 13:26 | Autor neznámý

U dam je na odpis Eva Kulována, i když ještě zkouší nějaké šejdy, vyrovnat by mohla Katka Němcová. Na zbylých dvou deskách zatím nejasno.

09.09.2012 13:26 | Autor neznámý

David dnes opět krásně, sledovat jeho letošní olympijské partie byl skvělý zážitek! Bohužel dnes opět boj o zápasovou remízu, Jirka to bude mít hodně těžké, dámy se jen tak nevymění a bílý král je o poznání slabší. Ale pěšců málo, pokud neudělá chybu, věřím, že udrží. U holek to vpředu vypadá na 1:1 a budou rozhodovat poslední dvě desky.

09.09.2012 13:24 | Autor neznámý

Re Max: To si nezpomínám, ale netvrdím, že tam nebylo. Přesto od koho a jak řečeno/zkresleno. Určitě kapitán nepřijel na soustředění a neřekl "dohodněte se". Ve hře byla i varianta s remízovým Zbyňkem na první. Ale ani fanoušci ani hráči nevěřili, že by tato varianta mohla nakonec spatřit světlo světa.

09.09.2012 13:24 | Autor neznámý

David má už soupeře loženýho. Teď se vymění dámy , David dobere figuru zpět a jeho spojení volňásci na déčku a éčku rychle rozhodnou.

09.09.2012 13:23 | Autor neznámý

Sisoj: O zlato těžko, protože Kramnikův soupeř těžko postaví nějakou pevnost a Rusové vyhrají. Volokitin to tedy domotal.

Short je jiná liga, nevím jestli by ho Zbyňa odremizoval...

09.09.2012 13:22 | Autor neznámý

 Chuky brilantne

09.09.2012 13:22 | Autor neznámý

Kde to sledujete?

09.09.2012 13:21 | Autor neznámý

Čuky drtí Haa, a Ukrajina je zpátky v boji o zlato...:)

09.09.2012 13:14 | Autor neznámý

tak Vlasta to má zasebou

09.09.2012 13:12 | Autor neznámý

Dramatizuje se nám to o zlatu. Sice dvě 0.00 věžovky, ale jedovaté a zde se nějak vyhrávají věžovky jindy nevyhratelné.

Tedy: Arménskou výhru ohrožuje věžovka Bekrese se Sargisjanem.

No a Čína na 4. šachovnici, nejen že Volokitin nevyužil všechny možnosti, ale aby to ještě neprohrál.  U Čukyho mám 21. tah a vidno, že by mohl Ivančuk vyhrát.

 

09.09.2012 13:12 | Autor neznámý

Pavel Ch: nemůžu to na nss, najít, ale bylo v článku o sestavě na MS napsáno, že předni desky se rozdělí na základě dohody Lázni a Davida. Já to snad najdu :) každopádně je to buřt, to je stejně kolektivní rozhodnutí.

09.09.2012 13:12 | Autor neznámý

Tak myslím, že Ukrajinci půjdou do medailí na úkor Číny. Volokitin má pika a Ivančuk začíná srocovat figury na královském křídle. Rusové to ponechali zcela na Kramnikovi, který asi rozhodne zápas a u Arménů by to mohl rozhodnout opět Movsesjan, ikdyž to bude hodně těžké.

09.09.2012 13:11 | Autor neznámý

 Ak Sergej vyhra (má slušné šance) a Čína neporazí Ukrajinu (čo je vcelku reálne), Arméni by boli do tretice zlatí... Ak nevyhraju olympiádu Rusi, (ktorým som fandil, keďže už dlho nevyhrali) , prajem to skôr Arménom (kvôli Sergejovi) ako Číňanom. 

09.09.2012 13:07 | Autor neznámý

Němcům se to sype, u Čukyho mi najednou naskočil 19. tah tak se bojím, že už to nenaskočí zpátky

09.09.2012 13:05 | Autor neznámý

 Pavel ch: Pravda

09.09.2012 13:04 | Autor neznámý

ponechá ne neponechá (překlep)

09.09.2012 13:03 | Autor neznámý

Re JHK: Prosím vás neberte, co tu píší nějací diskutující, zvlášť ten, co se údajně bavil s kapitánem. Michal Konopka jen veřejně řekl, že to neponechá na společné soustředění. Asi to tam kolektivně probrali, musí to jít s citem, poslední slovo a rozhodnutí jen stejně na kapitánovi. A hráči mají k němu důvěru. Ono to není sranda, kdo na to má výkonnost, tak tam hraje. Kdo nemá, musí mít u lepších autoritu. A tu Michal Konopka léta prostě má.

09.09.2012 12:58 | Autor neznámý

 Jak to, že si hráči rozhodovali na 1 a 2 desce kde kdo bude hrát...?? k čemu tam pak ten trenér je..ideální by bylo 1.Hráček, 2. Navara, 3 Laznička , 4 Štoček/Babule, ale klidně bych tam dal i někoho z mladých ,,nadějích,,

09.09.2012 12:58 | Autor neznámý

Oto Válku: Třeba to řešili těsně před uzávěrkou sestav. Pak měli starosti na změnu přípravy, prostě jiné myšlenky a neinformovat na nss, zvlášť když se hraje ráno, to by asi bylo to poslední co by nám mělo vadit.

Navíc jsme se mohli dovtípit, že se něco děje, viz ode mne 11:21:15.

09.09.2012 12:55 | Autor neznámý

 už maximálně 2:2...tak snad aspoň to..

09.09.2012 12:53 | Autor neznámý

Sergej to dokáže a Arménie bude mít zlato. Jen ještě musí Akopian ubránit Juditu. Číně stále více nevěřím, hraje již jen o udržení bronzu před Ukrajinou. Jenže Ivančuk a spol jsou proti.

09.09.2012 12:50 | Autor neznámý

Jestliže pan Hráček nemohl nastoupit kvůli zdravotním problémům, tak nebyla jiná volba. Mrzí mne, že jsme se to dozvěděli neoficiální cestou až od p. Navary sen.

09.09.2012 12:48 | Autor neznámý

Tak remíza u Lázni je fajn, tam se mi to opticky nezdálo, ale Vlasta shořel se Shortem naprosto jednoznačně. Pokud David vyhraje a Howell omilostní Jirku Štočka, tak to bude zlatých 2:2. Obávám se ale, že Howell to nepustí.

09.09.2012 12:44 | Autor neznámý

no u medailí to zatím vypadá tak, že by Bu musel předvést Fischerovský výkon, ale ty 2 dvojpěšci mu to asi nedovolí...

09.09.2012 12:44 | Autor neznámý

Je škoda, že Zbyňa nemohl nastoupit, to posunutí se projevilo:-( Vlastik má elo o více jak 100 bodů menší než Short a přeci jenom s černými nemá takové výsledky. Ale stále klukům držme pěsti!

09.09.2012 12:41 | Autor neznámý

Re Ota Válek: Viz níže Navara - otec.

Jinak o medailích nikoho průběh nezajímá? Já bych se s tipem opakoval (viz níže 12:25). K tomu dodám, že při nevýhře Číny nejen ztratí zlato, ale půjde o to, zda remisuje nebo prohraje a Ukrajina ji tak vyškubne i medaili.

 

09.09.2012 12:39 | Autor neznámý

Sven Olafson: rozhodnutí o první a druhé desce si rozhodli hrači mezi sebou (někde se to psalo)

09.09.2012 12:36 | Autor neznámý

Říká se, že po bitvě je každý generálem. V tomto případě to neplatí, protože komentátoři už před zápasem unisono upozorňovali na problematičnost nominace na 3. šachovnici. Dosavadní jednoznačný průběh partie jim, bohužel, dává za pravdu.

09.09.2012 12:36 | Autor neznámý

Jako plus olympiády bych hodnotil fantastickou formu Davida Navary, který se asi stane vůbec nejlépe bodujícím hráčem celé soutěže, klobouk dolů. Tah dát Davida Navaru na druhou desku byl od kapitána vynikající. Ze shodného důvodu hráli třetí desku také Short a Mameďarov. Především Viktor Láznička by se Shortem určitě udělal krátký proces, ale Babula pro něj bohužel soupeřem opravdu nebyl.

Stejně díky našim za pěkné zážitky na onlinu.. 

09.09.2012 12:36 | Autor neznámý

Kdyby mohl David ubránit pozice u všech svých spoluhráčů, jako Petr Čech ve fotbale, pak by (také) mohla býti remis.

re: giocozo. To jsem nevěděl, také Zbyňkovi vše nejlepší a brzké uzdravení. Bohužel na oslavu (nejen kvůli výsledku) nebude mít nejspíš moc pomyšlení.

09.09.2012 12:34 | Autor neznámý

No upřímně řečeno Štoček v zahájení taky žádnou velkou díru do světa neudělal

09.09.2012 12:33 | Autor neznámý

no snad aspoň David vyhraje a zajistí si tak pravděpodobně zlato

09.09.2012 12:32 | Autor neznámý

Kdo by si chtěl kazit svůj narozeninový den prohrou se Shortem ? Všechno nejlepší Zbyňku Hráčkovi k jeho dnešním narozeninám.

09.09.2012 12:32 | Autor neznámý

U Jirky mu soupeř bětl kválu, Jirka 9 minut. Šance na výhru není, možná skonči věčňákem, spíše soupeř ho ošidí. Bohužel....

09.09.2012 12:27 | Autor neznámý

 Tak Laznicka plichta. Nechapu Babulovo zahajeni, ten den volna byl asi k nicemu. Drzme palce Davidovi . Jirka Stocek tam je to 50 na 50.

09.09.2012 12:25 | Autor neznámý

Na prvních třech stolech  dostává můj tip zřetelné kontury.

Čína neporazí Ukrajinu, Rusko přes Karjakina porazí Němce.

A tak se o zlatu za stavu 1,5:1,5 rozhodne u Sergreje (který má zatím -1) bílými. Bude to mít velmi velmi těžké.

09.09.2012 12:22 | Autor neznámý

Tak Vlasta prohraje ,musíme doufat v Davida a 2:2 bude asi náš sen.....

09.09.2012 12:21 | Autor neznámý

Babula dostal bohužel brutálně nařezáno, zbytek partie bude křeč..

09.09.2012 12:19 | Autor neznámý

Děkuji pane Navaro za objasnění, opravdu by to bylo jinak nepochopitelné. Tak snad není nic vážného a Zbyněk bude brzy fit.

Morphynista: jasně, máte pravdu. Nešlo mi tak o výsledek, ale o poslední kola, když již jim o nic nejde, zklamání, atd.  že pak i hádky, kdo "musí" hrát. O to se již zde opakovaně psalo.

Věřím, že Arméni přijedou, že musí jen něco navíc vydobýt od pořadatelů. Osobní zvaní, nadstandartní zajištění bezpečnosti, atd.

09.09.2012 12:10 | Autor neznámý

Mně se zdá, že na předolympijském soustředění Drejev družstvu prozradil nějakou důležitou zápasovou strategii, kterou dlouho dodržovali - s úspěchem. Ale v závěru (s Polskem a Anglií) zpychli a rozhodli se použít vlastní hlavu.

 

09.09.2012 11:57 | Autor neznámý

PavelCh : U Azerbájdžánu těsně před olympiádou onemocněl Gašimov, místo něj hraje Gusejnov, možná i to oslabení je příčina problému. Ale pokud jde o šachovou diplomacii, zaznamenali Azeři velký úspěch. Světový pohár 2015 a olympiáda v roce 2016 se budou konat v Baku. To však přináší i určité problémy, Arméni byli samozřejmě proti a hned po oznámení o dějišti olympiády dali najevo, že asi nepřijedou...

09.09.2012 11:51 | Autor neznámý

to MaX: protože podle mě je lepší vyčerpat čas ve složité pozici, než dostat napráskáno v miniatuře..

09.09.2012 11:47 | Autor neznámý

 Hráček nenastoupil kvůli zdravotním problémům.

09.09.2012 11:45 | Autor neznámý

U Azerů není dobrá pohoda v týmu, když se nedaří, pak již poslední kola nikdo nechce  hrát. Zde se to i rozebíralo po MS, ME,  olymp. Něco je duchu týmu prostě nedobře.  A přitom Shak je takový pohodář co se baví, hrává, každým, jak vědí účastníci Pardubic.

Griščuk remizoval rychle, evidentně se hraje na bíle Kra+Kar.

Čína padne s Ukrajinou a u Arménců bude záviset, zda Sergej zvládne bílími Španělku. Rozhodne tím o zlatu/stříbru.

 

 

 

 

 

 

 

09.09.2012 11:43 | Autor neznámý

vlastně jedna věc dlouhodobě vrtá hlavou, třeba k tomu máte někdo nějaký svůj postřeh. Když třeba já zahraji nějaký závazný tah, třeba teď 0-0 u Babuli tak počítám s tím, že mě soupeř zahraje 18. g6 a hold s tím jsem do toho šel a mám nachystanou předem odpověď. Všeobecně pak tedy nechápu proč hráči po nějakém "zavaznějším" tahu pak ještě dále přemýšli nad odpovědi třeba 10minut, když s tím do toho šli... ?? díky

09.09.2012 11:42 | Autor neznámý

Musíme si přiznat, že v zahájení nás Angličané přehráli. Short útočí jako za mlada, Howell má i přes nevzhledně vyhlížející pěšce výhodu a i na prvních dvou deskách to zatím na naši převahu nevypadá. Navíc se zdá - pokud tedy údaje na onlinu souhlasí - že na 3. a 4. desce budou mít naši velké problémy s časem...

09.09.2012 11:42 | Autor neznámý

Dnes myslím dostaneme nejhorší klepec z celé olympiády, nechtěl bych hrát pozici za žádného z našich..

09.09.2012 11:38 | Autor neznámý

Koukám na tu Babulovu partii a kroutím hlavou, co si to Short dovolil a hlavně jak mu to do toho pěkně leze a ten čas ... Lázňá to určitě udrží, ale peška s angličanama budeme mít i tak my.

09.09.2012 11:37 | Autor neznámý

 Budu optimistický....zatím to vypadá jen špatně..

09.09.2012 11:21 | Autor neznámý

Tak jsem včera kouknul, kdo hraje na 4. a nekontroloval třetí desku. To mne nenapadlo vynechání Zbyňka Hráčka, zvláśť černými k udržení remízy. Musí to mít nějaký důvod. Třeba mu nesedí Short, zahájení, atp. Snad ne zdravotní. Černými to má Vlasta velmi těžké.

09.09.2012 11:15 | Autor neznámý

Ten čas na ofiko přenosech běží nějak divně, před chvílí měl Vlasta asi 46 minut, udělal dva tahy, a má přes 50? Co to je za bordel?

09.09.2012 11:09 | Autor neznámý

Nazdar, ne že bych byl malověrný, nebo že bych našim borcům nepřál úspěch, ale tipuju 2,5 pro Anglii, možná, když se zadaří, tak 2:2. Obě naše partie černými se mi nyní vůbec nelíbí, hlavně ta Vlastova, kde má Short už skoro 40 minut na hodinách navíc, tady asi příprava nevyšla.

09.09.2012 11:00 | Autor neznámý

No tak Lázňův Carokann vůbec není neprůstřelný, zvláště proti hráčům 2700+. Ti mu tam vždycky vychytají nějakou tu slabinku, Lázňa to do další partie opraví ale oni mu zase vychytají něco jiného. A až to bude mít vychytané, tak mu začnou hrát jiné varianty.

09.09.2012 10:55 | Autor neznámý

Hmm. tak dneska na to jdeme zostra, u Lázni moc nechápu to h6, to nemohlo počkat?

U Babuly moc nechápu výběr sicilky proti Shortovi, snad aspoň David vyhraje

09.09.2012 10:47 | Autor neznámý

Viktor bude nejspíš remis, jeho Caro-Kann je neprůstřelný, o tom se přesvědčil i Nakamura. Na Davida vytáhl soupeř králku, to bude hodně zajímavé. Doufám, že Vlastovi ta sicilka nerupne pod rukama, proti Shortovi je to dost odvážné řešení.

09.09.2012 10:40 | Autor neznámý

 A Griščuk už má také klid . 

09.09.2012 10:38 | Autor neznámý

koukám, že Azeři už úplně rezignovali, nechali sedět Radjabova a dokonce tak nechali hrát Shaka černými

09.09.2012 10:31 | Autor neznámý

Pavel Háse: již jsem to psal dříve, bohužel v chesstheatre (program kterým soubor uploaduji) jsem nanašel, jak toto přenastavit). jestli to objevíte, dejte mi vědět.

09.09.2012 10:19 | Autor neznámý

Bolek: Proč vlastně ty přílohy ukládáte stále i s cestou? Nestačilo by zabalit jen samotný pgn? Mě se to vždy rozbalí s podadresáři UsersBolekDesktop11 ..., takže nám pak přiděláváte práci s vyhledáním samotného pgn - na druhé straně tak vidím přihlašovací jméno "Bolek" (kdyby se k tomu počítači dostal někdo jiný, tak už zná login a musí uhádnout "jen" heslo ...) a že ukládáte přímo na plochu do složky 11 ...

09.09.2012 10:09 | Autor neznámý

Vy malověrní ... Láznička sejme Adamse, Navara Jonese. Zbytek remízy, ledaže by ti zbylí Angličané přepískli hru na výhru. Vyhrajeme nejméně 3:1, Adams i Short už dávno nejsou, co bývali, naštěstí tam nemají McShanea.

09.09.2012 10:03 | Autor neznámý

Věřím, že naši atraktivního soupeře hodně potrápí a v konečném součtu nejméně remizují. Panu Navarovi držím palce, ať udrží nejlepší výsledek na druhé šachovnici.

09.09.2012 10:03 | Autor neznámý

matman: Pokud počítač, vašimi slovy stará šunka, pracuje v režimu více variant, platí se za to podstatným zpomalením propočtu. Detaily vás unavovat moc nechci, jedná se o to, že v režimu více variant motor zpracovává podstatně více variant, které by jinak vůbec nepočítal. Výsledkem je citelně nižší hloubka propočtu => riziko taktického přehlédnutí. Lhostejno, jaký motor používáte. Režim 2 variant zpomalí propočet více jak dvakrát (měřeno dosažením určité hloubky) - v závislosti na pozici, existuje-li jasně nejlepší tah, motor postupuje rychle do hloubky, pokud má porovnávat dvě srovnatelné varianty, zdržuje se. A  když navolíte hned šest variant najednou, zdržuje se hodně, zkuste si to někdy změřit, za jak dlouho by se dostal váš Houdini do uváděné hloubky 25 s pouze jedinou běžící variantou. Daleko přesnější hodnocení získáte korespondenční analýzou (deep position analyze), není ani tak podstatná hodnota, jakou stroj ukazuje momentálně, ale ta, jakou ukazuje po pár zahraných nejlepších tazích později. V nastavení na šest tahů i při omezení dalších větví ovšem taková analýza zabere dost času. Houdini 2 mi v hloubce 25 uvádí 1,08, rozdílná hodnota patrně souvisí s tablebázemi, které já mám a vy asi ne. Tuto hodnotu uvádí hned u prvních čtyřech tahů, protože se jedná jen o rozdílné pořadí varianty. Tah 30.f4 podle Houdinho sice není nejlepší, ale není zase o tolik horší, aby stálo za to se s ním zabývat, i když se tam samozřejmě dalo napsat do poznámky "dle počítače může bílý dokonce brát na h7". Po zahrání 30.f4 mi Houdini ukazuje v hloubce 25 1,03 (po 30.Sxh7 1,15) , tedy rozdíl je naprosto minimální. Když už nějakou partii s počítačem prohlížím já, obvykle se zabývám jen možnostmi měnícími hodnocení pozice tak o 0,3 - to už může být z +/- jen +/=. Pokud někdo používá ještě třeba Fritz, tak tam se mění hodnocení po každém půltahu ještě daleko výrazněji.

09.09.2012 09:45 | Autor neznámý

no mám strach, aby to nedopadlo jako s Polákama, 1,3,4 bude úspěch remis, především GM Štoček to bude mít s GM Howellem težké, to je trochu jiný level. (viz London Classic). GM Navara snad přidá ještě poslední korálek do výborného vystoupení na olympiádě.

09.09.2012 09:03 | Autor neznámý

Držíme dnes palce....! Šanci máme, alespoň remiza, bojovat!

09.09.2012 07:26 | Autor neznámý

Ustát Adamse a Shorta nebude lehké. I já vidím plichtu jako maximum možného. Reálně mám obavu z porážky. V každém pžípadě ale budeme držet palce a fandit  .

09.09.2012 01:05 | Autor neznámý

Překvapuje mě nasazení Vlasty po porážce podruhé černými, čekal jsem stoprocentně Zbyňka. A také, podobně jako Michal, mám obavy, abychom ustáli první desku. Viktor proti hráčům s vyšším ratingem má na olympiádě 1 bod ze 4 - pravda, obě prohry byly bílými. Z nasazení Jirky cítím, že jdeme trochu do rizika, abychom zvýšili šance na výhru, ale to je jen kibicování zdálky. Upřímně řečeno z 2:2 bych zklamán nebyl, skončili bychom asi do 20. místa, to není ostuda.

08.09.2012 23:18 | Autor neznámý

To Giocozo:

no, z pohledu Angličanů to vypadá trochu jinak. Adams a Short jdou pro celý bod a Jones má zremizovat Davida, už se najedl dost... mohl by to vzít...

a na čtvrté desce se uvidí...

:(

schválně, kdo bude blíž cíli... m.

08.09.2012 23:05 | Autor neznámý

Speciálně pro Bonda:   http://sport.idnes.cz/foto.aspx?c=A120908_223727_tenis_elv  

08.09.2012 22:50 | Autor neznámý

Na stránke ŠŠZ www.chess.sk po viderozhovore s Garri Kasparovom a Ali Nihat Yazici nájdete i rozhovor s prezidentom FIDE Kirsanom Iljumzinovom

08.09.2012 21:48 | Autor neznámý

Sestavu našich jsem včera uhodl, jak píše giocozo, to jsem také včera psal s tím, že to jednoduhé nebude ani pro Davida opět  "z povinnosti" vyhrát. Stejně tak černými uhrát obě půlky. Proto je tam Jirka Štoček, aby kdyžtak bílými hrál navíc, bude-li v průběhu zápasu potřeba. Kdyby byla potřeba určitě remi na poslední, postavil by tam kapitán spíše Vlastu Babulu.

 Jinak je v jíného pohledu také zajímavé, že máme Anglii. Krom nádherné remi s USA naši nebodovali s nikým nasazeným před sebou.  Tak teď se mohou vytáhnout. Ikdyž samozřejmě do 16. místa úspěch, při slabém soupeři posledního kola, by se historie (ani bodování pro dotaci) neptala  na průběh.

 Zajímavé to bude jistě na prvních třech stolech. Soupeři průběžných medailistů zamíchají pořadím. Tip: Průběžní medailisté "získají" výhru, remi, prohru. Jen nevím kdo.

08.09.2012 20:37 | Autor neznámý

Tak podle mých výpočtů naší vyhrají 2,5-1,5. A kdo vyhraje ? No tak to je snad jasné.

08.09.2012 19:52 | Autor neznámý

Tak už je tam nasazení na zítra

Láznička - Adams

Navara - Jones

Babula - Short

Štoček - Howell

08.09.2012 19:03 | Autor neznámý

No já teda neznám jediného čaského hráče, který by hrál dlouhodobě na úrovni 2600 a přitom to ELO neměl. Ono je to totiž statisticky vyloučeno. A jestli si myslíte, že nás na Olympiádě vytrhnou hráči 2500, tak si to klidně myslete

08.09.2012 18:54 | Autor neznámý

to matman: Já jsem jedině rád, když se tomu rozboru někdo takhle věnuje  a k ostatním a těm šancím pro mladé - k tomu slouží Mitropa, která má podle mě díky tomu určitě smysl, přestože se na ni poslední roky docela nadávalo. A když se bude někdo chtít dostat přímo na olympiádu, musí na to mít výkonnost (a nejenom výkonnost, ale taky musí zapadnout do týmu). A to už je na posouzení kapitána, kdo tam má jet

08.09.2012 18:36 | Autor neznámý

Jo a zajímalo by mě, zda Angličani dají na druhou zkušeného Shorta, anebo risknou Jonese.

08.09.2012 18:35 | Autor neznámý

Taky si myslím, že mladým se šance dává, možná s výjimkou zde tolik propíraného Alexeje Kislinského (mnimálně Mitropu by si IMHO zahrál měl), ale to je jiná kapitola. Podstatné je, že přes veškeré zkoušení jsou našimi špičkovými hráči stále čtyřicátníci Hráček a Babula, a buďme rádi, že si stále obdivuhodně drží výkonnost.

Možná by pravidelnou hrou s hráči 2600+ Carlosem jmenovaní vyrostli, jenže jak takové pravidelné hraní sehnat? Na openech je to málo pravděpodobné, na uzavřený turnaj se superGM je nikdo nepozve, v reprezentaci či na ECC není asi úplně záhodno riskovat špatný výsledek. Jedině sehnat sponzora, který by pomohl uspořádat dvoukolový turnaj dvou mladých a dvou špičkových hráčů. Námět pro corridu?

Ale možná na úroveň přes 2600 ani nikdo z mladých prostě nemá.

08.09.2012 18:08 | Autor neznámý

Nemyslím,že by se mladým mistrům nedávala šance. Hrají např. Mitropu. Pravda, v minulosti jsme měli více špičkových šachistů - Hort,Smejkal.a a mnoho dalších  Na špičku se dostali vlastní píli. Mladí musí na sobě více pracovat - pohled na uplynulé pražské mládežnické ME byl docela tristní.

08.09.2012 15:09 | Autor neznámý

to Carlos, mám stejný názor, klepnul jste věci - situaci v našem šachu v této oblasti na hlavičku....., není to lehké se prosazovat, opravdu konkurence je ve světě obrovská, jako málo v kterém sportu, to možná nešachisté těžko pochopí, co všechno, jaká je to "dřina", prosadit se do světové špičky.

08.09.2012 14:08 | Autor neznámý

Včerejší prohry s Poláky bylo škoda... Ale je pravda, že hrajeme podle svých možností. Pokud chceme v horizontu 5-7 let výrazněji uspět, myslím, že je třeba za Viktorem a Davidem dát na významných šachových akcích šanci mladším, kteří mohou šachově růst. Určitě by si to měli zkusit např. J.Krejčí, A.Kislinský, S.Žilka nebo M.Petr. Byl by to pro ně i dobrý impuls do jejich dalšího šachového růstu.

 

08.09.2012 13:28 | Autor neznámý

@ GM Martin Petr: Omluvte prosím mé "vědecké geny", nemohu za ně. Kdysi jsem hrával korespondenčně (v dobách, kdy programy a počítače byly v embryonálním stadiu) a "odnaučil" jsem se povrchnosti. Můj stroj je naprostá šunka [ale "pracovitá" :-)], o CPU bych raději ani nemluvil :-) Motor je samosebou Houdini. Chtěl bych zdůraznit, že počítačové analýzy uvádím jen pro ilustraci možností v dané pozici, nejde o kritiku Vašeho článku. Zpřesňující a doplňující poznámka k pozici z partie Kulovaná-Borošová (po 28...Je8 29.e5! Vd8): tato pozice je mimořádně bohatá na možnosti, jak by bílá mohla dále pokračovat - v hloubce 25 uvádí motor ČTYŘI (!) silné možnosti: "fischerovské" 30.Sxh7!! (+1.24), 30.Ve1 (+1.21), 30.exd6+ (+1.16), 30.Sa5 (´+1.13). Na páté pozici se umístil tážek 30.Sa2 (+0.94) a na 6.postu úřaduje postup 30.f3 (+0.89). Tah velmistryně Evy K. 30.f4 tedy není mezi šesti nejsilnějšími (!) Možná by se mezi elitu ve větší hloubce prokousal, kdoví? Šachy jsou asi vážně dost povedený vynález :-)

08.09.2012 12:20 | Autor neznámý

 Já se do hloubky 27 nedostanu asi ani kdybych čekal do zejtra :-D Což samozřejmě hodně ovlivňuje sílu hry počítače. Po cca minutě a půl mám hloubku 23. I tak je ale program o tolik silnější než moje hra, že další srovnání trochu ztrácí smysl. Velký význam hrají tyhle rychlostní závody podle mě jen pro přípravu zahájení profíků od cca 2650. 

08.09.2012 12:14 | Autor neznámý

 to matman: Hloubka 27 je vážně hodně slušná :-D Aspoň pro mě amatéra. Co to je za stroj / motor, Houdini na 4 procesorech? S rozborem samozřejmě souhlasím. Pro mě je důležitější upozornit na lidské momenty, třeba 28...Je8, což je už od pohledu špatně (to určitě černá nechtěla hrát, jen nejspíš nespočítala, že 28...Jxe4 jde). 29...Sd5 je sice fajn, ale to bychom opravdu chtěli moc :-))

08.09.2012 11:58 | Autor neznámý

K partii Kulovaná-Borošová: O dost silnější než 29...Vd8 (+1.05) je 29...Sd5! (+0.75, hloubka 27). Oboustranně nejlepší postup po 29...Sd5 je 30.exd6+ Kd7 31.Sc3 Sb3 32.Sf5+ Se6 33.Sc2 Sc4 34.Vd4 g6 (cca +0.75). Místo 30.f4 (po 29...Vd8) bylo silnější 30.Ve1 (i 30.Sa2) atd. Ale to bych toho chtěl až příliš.

08.09.2012 11:17 | Autor neznámý

náložka od pšonků, tak to je škoda

08.09.2012 10:18 | Autor neznámý

skinca : Možná, že máte pravdu. O tom, co se vlastně stalo, se můžeme dovědět v článku " FIDE přijala nové - profesionálně vypracované - stanovy " na whychess.com/ru/node/3082 .  " Celý minulý týden pracovali představitelé FIDE a Kasparovovi právníci 12 -13 hodin denně na nových stanovách FIDE ", říká Iljumžinovův zástupce Berik Balabajev, který se sám na tvorbě dokumentu podílel. Celý dokument byl kompletně přepracován a uveden do souladu se všemi mezinárodními právními normami tak, aby nepřipouštěl volnost výkladu. A včera 7.září v Istanbulu byly stanovy přijaty. Řada odpůrců chtěla nejdřív hlasovat proti, ale poté, co Kasparovův právník stručně a jasně vysvětlil podstatu a účel nových stanov, svůj názor změnili. Nakonec naprostá většina delegátů kongresu FIDE hlasovala pro přijetí, šest bylo proti, jeden se zdržel. Nadšený tímto vývojem událostí, Kasparov vystoupil před delegáty s vášnivým projevem. Mluvil hlavně o tom, že " když existují nějaké spory, je třeba je řešit uvnitř rodiny a všichni společně musí pracovat pro dobro šachu, je nutné poučit se z minulých chyb a nepřipomínat si vzájemné urážky a napadání " .

08.09.2012 09:23 | Autor neznámý

Když jsem na Fejfarově memoriálu v novém boru, mluvil s IM Konopkou,říkal jsem pokud bude david na nižší než 1.  šachovnici+dá se šance GM Oralovi+pomůže GM Jansa je šance být do 10!  místa!, mistr mi řekl šance,že bude hrát navara nižší šachovici je po dohodě hráčů/ GM Jansa trénuje lucembursko, tak není šance pomoci na  olympiádě/ GM Oral mimo extraligu skoro nehraje, tak není možnost mu dát šanci.

08.09.2012 09:04 | Autor neznámý

Morphynista:

to je soucast planu

08.09.2012 08:43 | Autor neznámý

Další zajímavá zpráva, týkající se Kasparova, přišla z kongresu FIDE. Podle ní se Kasparov a FIDE smířili a rozhodli se v budoucnu spolupracovat. Na stránkách FIDE je vidět i společná fotografie Kasparova, Iljumžinova a Makropulose - což je funkcionář stejného typu jako Yazici. Kasparov se samozřejmě může smiřovat s kým chce, ale udivilo mě, že ještě v červnu psal, že udělá vše pro to, aby Iljumžinova dostal z čela FIDE, dokonce chtěl sám kandidovat a najednou tak rychle změnil názor ? Mě osobně tímto svým nepovedeným tahem hodně zklamal...

08.09.2012 07:53 | Autor neznámý

Na www.chess.sk vyšla i 2. časť videorozhovoru s Garri Kasparovom

08.09.2012 07:37 | Autor neznámý

Už  jsem o to prosil jednou,žádná Argentýna ale Argentina.Jinak děkuji reprezentantům za pěkné výkony a snad tu 4.ženskou desku zvládneme příště lépe.