Páté kolo - skvělý výkon. Důvody odjezdu Katky Němcové

03.06.2010 14:41 | Mitropa Cup 2010

V pátém kole česká družstva konečně v plné síle prokázala své kvality: oba týmy si připsaly dva body za vítězství v zápase, v celkovém součtu jsme Francii udolali 4,5:1,5, což vůbec není málo. Muži se díky tomu vytáhli na dě...

V pátém kole česká družstva konečně v plné síle prokázala své kvality: oba týmy si připsaly dva body za vítězství v zápase, v celkovém součtu jsme Francii udolali 4,5:1,5, což vůbec není málo. Muži se díky tomu vytáhli na dělené 3. místo spolu s Němci a Švýcary, ve vedení jsou Italové a bod za nimi Maďaři. Ženy se po pěti kolech nachází na 4.-7. příčce. Vedou Italky (Itálie tak směle kráčí za dvěma zlaty!) a k potěše našich východních sousedů velmi dobře hrají momentálně druhé Slovenky. Dnes v šestém kole nás čeká silné Maďarsko, online přenos sledujte zde (15:00).

V. kolo - muži

Šimáček neměl ve včerejší partii nad čím bádat: jako překvapení zvolil 3...f5 ve Španělské a poprvé se zamyslel ve 14. tahu, a to jestli přijmout nabízenou remízu. Stalo se. Poprvé ve Švýcarsku vyhrál Žilka, který bílými v Královské indické ukázkově přehrál Monroye. Stejně tak Talla bílými pěkně porazil Tripoteaua. Vítězství v zápase jsme tudíž měli v kapse, zbývalo odpovědět otázku, jestli Krejčí udrží koncovku s pěšcem méně. Naštěstí jeho francouzský soupeř zahrál neopatrné 52.Sb5?, čímž Honzovi umožnil remizovat pomocí věčného šachu.

V. kolo - ženy

Olšarová se naštěstí po špatném začáku turnaje velmi rychle oklepala, poněvadž včera sehrála bílými velmi dobrou partii, ve které nedala své francouzské soupeřce sebemenší šanci. A když Havlíková černými poměrně bez problémů udržela remízu, znamenalo to pro naše ženy první zápasové vítězství.

Odjezd Kateřiny Němcové

Kateřina Němcová

V pondělním článku jsme Vás poprvé infomovali krátkou větičkou o odjezdu Kateřiny Němcové z místa konání Mitropy a podrobnější informace jsme chtěli zjišťovat až po skončení soutěže. Na svazových stránkách se v úterý však objevila zprávička o třetím kole a také text: "...Kateřina Němcová, která z vlastního rozhodnutí opustila družstvo a z dějiště konání odcestovala.", který vyvolal v diskuzích řadu otázek šachové veřejnosti a především nutnost reakce manažera hráčky Aleše Hradečného, který nám včera zaslal stanovisko k celé situaci.

"Kateřina jela z Prahy na MITROPA Cup jako jednička za družstvo ČR žen. Odjela druhý den po maturitě. Až na místě v Churu jí bylo přede všemi navrženo, že by měla umožnit hráčkám Havlíkové a Olšarové uhrát normy. Tím bylo jasné, že osobní normy jsou důležitější než výsledek družstva. To také znamenalo, že by Kateřina minimálně 2 první kola nehrála. Rovněž bylo navrženo, že by Havlíková hrála na první šachovnici místo Kateřiny. Vzhledem k tomu, že se jí nikdo nezastal, tedy ani zástupce šachového svazu a vedoucí, cítila obrovský tlak proti své osobě."

"Tím se octla v neřešitelné situaci. Buď bude hrát tak, jak bylo domluveno z Prahy, a v tom případě bude brána jako nepřející vůči svým spoluhráčkám. Anebo nastoupí pouze až se případně zjistí, že se spoluhráčkám nedaří. Obě varianty jsou velmi, velmi špatně a pro Katku zcela neregulérní. Rovněž veřejné projednávání toho návrhu bylo velmi nevhodné. Katka neměla manévrovací prostor."

"Aby umožnila spoluhráčkám nerušeně dobývat normy za podpory všech zúčastněných, na doporučení realizačního týmu z Prahy na vlastní náklady z Churu odjela.
Myslím, že jako mistryně ČR v šachu žen si toto nezasloužila. (Mimo jiné oželela předání maturitního vysvědčení a maturitní večírek a jednoznačně upřednostnila reprezentační povinnosti.)

Kapitán výpravy Vlastimil Jansa

Reprezentační kapitán Michal Konopka, který vzniklou situaci řeší na dálku, považuje náhlý odjezd české reprezentantky za nešťastné řešení. Pro Šachový týdeník Konopka uvádí, že ze svazových míst se oficiálního stanoviska dočkáme až po příjezdu výpravy, kdy bude možno získat ucelenější informace a případně i pohled ostatních účastníků. Hlavním dokumentem by měla být zpráva kapitána a vedoucího výpravy Vlastimila Jansy. Jaký je jeho postoj je patrné z níže uvedeného mailu směrovaného na šachový svaz bezprostředně po sobotním odjezdu Katky Němcové, z něhož se svolením citujeme:

"Vážení,
oznamuji vám, že hned druhý den po příjezdu do Churu a ubytování se v Hotelu Chur, Kateřina Němcová opustila zdejší českou reprezentaci a odjela pryč. Něco takového jsem za dobu celé své kariéry nikdy nezažil a tímto bezprecedentním činem K. Němcové jsem spolu s ostatními členy české výpravy naprosto šokován. Došlo k tomu navíc ve velice příjemné a přátelské atmosféře, která bezprostředně po příjezdu i při cestě sem v družstvech panovala. Samozřejmě, že její odjezd poškodil náladu v obou družstvech, nehledě na sportovní oslabení. Na těchto závěrech se shodují absolutně a jednoznačně všichni účastníci našich družstev. Počinem K. Němcové jsem hluboce zklamán i já sám, ještě před krátkým časem jsem věřil v její systematický šachový růst - místo toho došlo k propadu ve výkonnosti a jak lze vidět, dochází i k takovýmto naprosto neomluvitelným a netolerantním výpadkům. Došlo k tomu bez porady se mnou nebo s M. Konopkou a ve formě neodvolatelné a již neovlivnitelné (údajně po tel. rozhovoru s manažerem). Takovéto manýry, myslím si společně s každým zde, nelze tolerovat, toť vše."

Výsledky - muži

Hráč SLO GER ITA SVK FRA HUN SWI AUT CRO Body
IM Pavel Šimáček 1 ½ 0 1 ½ 3
GM Vlastimil Jansa
IM Štěpán Žilka ½ 0 ½ ½ 1
IM Jan Krejčí 0 1 ½ 0 ½ 2
GM Vladimír Talla 1 ½ 0 ½ 1 3
CELKEM 2 1 2 3

Výsledky - ženy

Hráč SLO GER ITA SVK FRA HUN SWI AUT CRO Body
WIM Kristýna Havlíková 1 ½ ½ 1 ½
WFM Karolína Olšarová 0 ½ 0 0 1
CELKEM 1 1 ½ 1

Ukázky z partií

Žilka - Monroy, pozice po 36.Jhg8

Žilka,Štepán - Monroy,Charles
Francie - ČR, V. kolo
Stylový závěr měla partie Štěpána Žilky. O výhodě bílého v pozici na diagramu není pochyb, otázka zní: jak se ještě víc dostat do pozice černého? 37.Sc6! Přeci s pomocí b-pěšce! 37...a5 Po 37...bxc6 38.b7 Vxc7 39.b8D+- nemají černé figury proti bílé dámě žádnou šanci. 38.Sxb7 Jd7 39.Vxd7! A ještě jeden úder pro diváky...:) 39...Vxd7 40.Sc8 Za pěšce musí černý dát celou věž, pročež se vzdal.
1-0





Partie k přehrání

Odkazy

Oficiální stránky turnaje
Výsledky na chess-results - muži
Výsledky na chess-results - ženy
166x 2806x David Kaňovský
Fotogalerie
Komentáře (166) Aktualizovat
16.06.2010 17:38 | Autor neznámý

Tak prej soudruh plukovnik Jansa všechny přemlouvá, aby Kateřině dali domluvení hoši z VV či Disciplinárky zákaz staru a tím jí chce vyloučit z Olympiády. Zatím je ticho, ale je to asi dost hustý. Plukovník šílí. TMK už to řešila, ale Sejkora je asi umlčel. Protože "napomenutí" ja možná soudruhům málo. Kateřino nenech se otrávit a držíme všichni palce 

10.06.2010 16:42 | Autor neznámý

ad Lenka: jeden Váš argument je velmi pádný. V mé branži (muzika) nejsou oficiální žebříčky, opravdu se v ní uživí více profesionálů, ostatně kdyby ty žebříčky byly, nejsem si jist, jestli bych jako průměrný hráč v symfonickém orchestru na tom byl lépe než slečna Němcová (13 843. místo na světě) - pro jistotu upozorňuji, že ten jazyk ironicky vyplazuji na sebe, nikoli na K.N.

Jinak nesouhlasím, tady se přece diskutuje o špičkové úrovni. Existuje množství absolutně špičkových klavíristek, houslistek atd. (nemluvě o zpěvačkách, ale tam se srovnávat nedá, koloraturní sopranistku dnes, když se už nekastruje, chlapem nahradit nelze že). A mnohé z nich děti mají, cestují více než šachisté...  A kojencem u prsu se dají lépe hrát šachy než třeba violoncellové koncerty - to by chudáček kojenec udusil.

Ale přesto děkuji za milou polemiku.

10.06.2010 08:34 | Autor neznámý

re wenca

Když jsem četl to poprvé (vyjádření p. Jansy) byl jsem konsternován. Zavanul na mě duch minulého režinu, jako kdybych opět četl RUDÉ PRÁVO. Dokonalý totalitní slovník (holt co se v mládí naučíš ...). Jako kdyby jsme na listopad 1989 teprve čekali.

09.06.2010 22:35 | Autor neznámý

Jsem teda zvědavej kdy se p. Jansa vyjádří podruhé.¨Nicméně když jsem si to přečetl od Buldoga znovu, tak p. Jansa přes všechny své úspěchy, u mně hluboce klesnul...to je strašnej výlev co napsal.

07.06.2010 21:36 | Autor neznámý

Re Buldog

jj.

07.06.2010 21:08 | Autor neznámý

Vážení,
oznamuji vám, že hned druhý den po příjezdu do Churu a ubytování se v Hotelu Chur, Kateřina Němcová opustila zdejší českou reprezentaci a odjela pryč. Něco takového jsem za dobu celé své kariéry nikdy nezažil a tímto bezprecedentním činem K. Němcové jsem spolu s ostatními členy české výpravy naprosto šokován. Došlo k tomu navíc ve velice příjemné a přátelské atmosféře, která bezprostředně po příjezdu i při cestě sem v družstvech panovala. Samozřejmě, že její odjezd poškodil náladu v obou družstvech, nehledě na sportovní oslabení. Na těchto závěrech se shodují absolutně a jednoznačně všichni účastníci našich družstev. Počinem K. Němcové jsem hluboce zklamán i já sám, ještě před krátkým časem jsem věřil v její systematický šachový růst - místo toho došlo k propadu ve výkonnosti a jak lze vidět, dochází i k takovýmto naprosto neomluvitelným a netolerantním výpadkům. Došlo k tomu bez porady se mnou nebo s M. Konopkou a ve formě neodvolatelné a již neovlivnitelné (údajně po tel. rozhovoru s manažerem).
Takovéto manýry, myslím si společně s každým zde, nelze tolerovat, toť vše."

Každý (zdůrazňuji každý) kdo napíše takováto svinstva musí jít okamžitě od válu-padni komu padni.A každý(zdůrazňuji každý)kdo je nehodlá okamžitě a radikálně řešit musí jít sním.

 

06.06.2010 10:28 | Autor neznámý

V detstvi jsem rozdeleni titulu ani soutezi na muzske a zenske nechapala, ted uz ano. Uznavam, ze v soucasnem stavu po dasazeni urcite urovne motivace k dalsimu zlepsovani zen chybi, problem bych videla v tom, ze bez rozdeleni titulu a soutezi na muzske a zenske by dnes v sachu nebylo ani to mizive procento divek a zen, kolik jich je tam k videni dnes.

Srovnavat s hudbou se da, urcite by zeny pry plnem nasazeni byly schopne proplout do svetove spicky, z tohoto pohledu souhlasim. Zadrhel bych videla ve faktu a skutecnosti, ze sach nabizi pouze mizive uplatneni po profesni strance. Sachista- profesional je nuceny konstantne cestovat do vsech moznych i nemoznych koutu sveta na svetove souteze a zahranicni ligy.

Hudebnik- profesional ma k dispozici relativne vyssi mnozstvi pracovniho uplatneni, pri ruznych orchestrech, hudebnich skolach, filmarskem prumyslu a mnohde jinde, se solidnim vydelkem (prinejmensim zajistujicim konstantni prijem a zakladni zivotni a socialni jistoty). To se bohuzel o sachu rici neda.

Neni nijak zvlaste prekvapive, ze s prichodem rodiny nastupuji pro zenu- profesionalku neradostna rozhodnuti, kuprikladu venovat se profesionalnimu sachu s mimcem u prsu je dosti problematicke. Kdyz clovek pomine skutecnost, ze se opravdu blbe hraje po noci, kdy se clovek budi kazdou druhou hodinu, uz naklady na takovy turnaj jsou vysoke, nebot si clovek musi pribalit potomka a osobu, ktera by se o nej starala. Ano, zena by teoreticky mohla nastoupit na materskou dovolenou: 2-4 roky doma (je-li potomku vice, mozna v brzke dobe dalsi 2-4 roky), toto kariera profesionala rozchodi dost tezko. A muzu na materske v CR zase tak moc nenajdeme...proc se tam tak nehrnou???

Dalsi otazkou je: jake moznosti ma sachova profesionalka, nechce-li soustavne cestovat? V soucasne situaci asi pouze zmenu profese, coz s hudebnim svetem opravdu srovnavat nelze...

Katerina je ve veku, kdy uz se brzy bude muset rozhodovat o sve budoucnosti. Rozhodne si zaslouzi obdiv, ze az doposud byla schopna skloubit skolu s turnaji. Svaz by si mohl uvedomit, ze uz takto je postavena pod mlynska kola a poslat ji na turnaj s poslanim cekat, ze si mozna nekdy zahraje je proste znacne nedomysleny krok a plytvani draheho casu mlade hracky.

Necht dostane co nejvice prilezitosti ke hre. Jako bonus pak vytvoreni pracovnich prilezitosti, kdy se muze clovek alespon par let venovat sachu i rodine soucasne. Takova Praha by si zaslouzila otevreni radne sachove skoly s trenery na plny uvazek.

Preji vsem prijemny den.

04.06.2010 17:27 | Autor neznámý

Já se k případu KN odmítám vyjádřit.

KN mohu jen doporučit ať se provdá do zahraničí a zbaví se tak těch pletichářů.

04.06.2010 17:21 | Autor neznámý

ad Imouse: ta interpretace se mi líbí moc, mám ženy moc rád (a ty chytré ještě raději) a snad z je mých příspěvků poznat, že nejsem sexistický idiot. Ale pozitivní diskriminace žen v šachu mi vadí a myslím si, že by měla vadit hlavně těm ženám. Navíc jsou přinejmenším některé z nich zvýhodněny, vzpomínám na fotku z Wijku, kde vítěz B turnaje Anish Giri utrpěl jedinou prohru se slečnou Annou Muzyčukovou - byla tak (ne)oblečená, že bych se na šachy nedokázal soustředit ani ve svém pokročilém věku, natož pak šestnáctiletý kluk. Tak tohle je diskriminace jako řemen

04.06.2010 17:15 | Autor neznámý

Bond: A jde zrovna o dýku?

04.06.2010 17:14 | Autor neznámý

Pozitivní diskriminace vadí vždy a všude. To bychom mohli pak mít zvlášť ceny a šachovnice také např. pro přistěhovalce (integrujte se do společnosti), léčené feťáky (prevence je více než represe) a polepšené trestance. Ti prostřední by si vlastně mohli na speciálních cenách jen pro ně vydělávat na dávky, aby v té kategorii léčených mohli zůstat co nejdéle.

04.06.2010 16:02 | Autor neznámý

to noELO: jj užší,.. ale taky po hříchu vyšší a posunutý vpravo, což znamená že průměrně inteligentní žena má výšší IQ než průměrně inteligentní muž,. nebo taky že většina žen je chytřejší než chlapi - jak se ti líbí tahle interpretace binomického rozdělení?

Mimochodem, odborníci se schodují že v šachu se uplatňuje organizační talent a skvělá pamět, IQ je parciální... Nakonec dodám, že pozitivní diskriminace žen v šachu mi rozhodně nevadí  

04.06.2010 15:57 | Autor neznámý

... abych jí mohl zasadit dýku do zad

04.06.2010 15:14 | Autor neznámý

 stojim za Katkou ;)

04.06.2010 14:12 | Autor neznámý

Ano, šachy jsou povýtce intelektuální činnost - byť i formálně sport. Za intelektuální výkony se udělují např. Nobelovy ceny a jejich laureáty jsou i ženy, i když je samozřejmě statisticky dokázáno, že ten Gaussův klobouk je u nich trochu užší. Judita P. mistrem světa - to je mé velké přání.

04.06.2010 13:36 | Autor neznámý

Rad bych timto podporil nazor NoEla (mozna i dalsich - nemam cas cist celou diskusi): nejde o to ze bych zenam jejich zvlastni kategorii a tituly nepral, ale o to ze kdybych hypoteticky sam byl zenou tak by mne jejich existance velmi urazela a povazuji za vyloucene ze bych se prislusnych soutezi ucastnil. Predstavim-li si opacnou situaci, tedy ze bych si napriklad sel pro nejakou cenu "jen pro muze" za kterou by zena ktera hrala v turnaji lepe nez ja nemela narok ... musel bych se propadnout hanbou.    

Je pravda ze pak by mela nejaky titul jen malo zen (hlavnim duvodem neni jiny zivotni styl ani pripadny rozdil v prumerne inteligenci, ale to ze mezi muzi [resp. obecne v prirode mezi samci] je jak znamo vice geniu i vice idiotu, zatimco zeny [samice] jsou vice nakupeny kolem prumeru). To ale neni argument proti - kazdy(a) nese zodpovednost jen za sve vlastni vykony, ne za prumerne vykony skupiny do ktere ho(ji) nekdo zaradi.    

Pokud jde o puvodni tema diskuse (pro jednoduchost: pokud by se totez stalo v muzske, resp. otevrene kategorii): KN je ve veci odjezdu samozrejme v pravu.

04.06.2010 13:25 | Autor neznámý

viz Belbo

a právě proto myslím, že se zachovala KN takto, protože ponaučit se evidentně svaz může jenom z "afery"...kdyby to řešila po Mitropě spadlo by to do těch klasických kolejí kdy svaz nic neřeší...jak píše její mažer (tým) - smlouvy, dohodnuté podmínky apod. Bylo tady již tolik problémovejch situací ale z žádné nic nevyplynulo..kdežto z této, díky (pro mě uváženému a inteligentnímu) rozhodnutí KN to vypadá, že by se i snad mohlo něco dít.

04.06.2010 13:25 | Autor neznámý

To chessfan: …. Možná se Káje nedaří kvůli té „příjemné atmosféře“. 

Katku chápu a asi bych se zachoval stejně. Do pana Jansy si už tady kopla spousta lidí, to nemám zapotřebí, nechci a nebudu klesat na jeho úroveň.  Sebesilnější velmistr, výborný trenér, autor několika dobrých knih to prostě nemusí být zrovna ten nejlepší kapitán. Bylo by škoda, kdyby se holky rozhádaly mezi sebou, protože tahle mladá generace, nám kromě své krásy může určitě přichystat spoustu hezkých šachových zážitků. Držme jim palce a doufejme, že je zase uvidíme všechny spolu na olympiádě.  

04.06.2010 13:12 | Autor neznámý

Neberte slovník p. Jansu až tak doslova, uňho treba čítať medzi riadkami. Bol som svedkom, ako sa raz po prehratej partii v rakúskej lige chytal za hlavu "Jak jsem moh prohrát s takovým cápkem, vždyť on šachu vubec nerozumí!" Preklad: skúsený GM Jansa asi naozaj vedel o šachu o niečo viac, ale oveľa mladší súper v dlhej, fyzicky náročnej partii viac vydržal a zrejme preto spravil povestnú predposlednú chybu.

 

04.06.2010 13:11 | Autor neznámý

Ještě k ženskému šachu - pokračování půlnočního příspěvku - oddělené kategorie přispívají k tomu, že ženy nejsou motivovány hrát lépe, protože s ratingem kolem 2250 (vím, slečna N. měla i 2372) být velmistryně a reprezentantka s realizačním týmem (což předpokládá, rozumím-li dobře, alespoň částečný profesionalismus) - tak proč se vlastně zlepšovat? Ta paralela s profesionálními hudebníky taky není od věci - mladí umělci mají interpretační soutěže, kde se na pohlaví nikdo neptá, takže ženy jsou jaksi samozřejmě zastoupeny mezi absolutní špičkou, stejně jako třeba ve vědě, literatuře apod. Prostě spolu s Juditou Polgárovou věřím, že nebýt ženských soutěží, bylo by žen ve světové špičce více než jedna.

04.06.2010 12:53 | Autor neznámý

A opět je za tím spěch, nedostatek financí a pravidel. Podobně jako u kauzy Bednář je akce spíchnutá na rychlo, původně se s ní nepočítá, odněkud se náhle seženou prachy, sestava se dohodne tak, že to v místě turnaje nebrání ničemu ji obrátit vzhůru nohama. Kdo se nepoučí z minulosti, je odsouzen k jejímu opakování :-)

04.06.2010 12:51 | Autor neznámý

No ještě, že nejsme o 30 let zpět. Po tom co pan Jansa oprášil tehdejší slovník by ji čekaly nejméně uranové doly. Zachovala se správně.

04.06.2010 12:50 | Autor neznámý

Pojďme si z toho vzít nějaké ponaučení: sestavy národních reprezentací se určí napevno doma (odmítám věřit tomu, že to je na Mitropě normální a že takhle žonglují s pořadím týmů všechny týmy).  A kapitán bude jen určovat, kdo si odpočine, když mu to nepůjde. Psychická realita mladé dívky ("obrovský nátlak") a veterána se sklonem k direktivě ("příjemná atmosféra") je samozřejmě úplně někde jinde, k této situacii, jež vytvořila nedorozumění, totiž vůbec nemělo dojít.

04.06.2010 12:40 | Autor neznámý

Tak já předpokládám, že jak pan Jansa, kterého se určitě dotklo, že mu někdo bez dovolení odjel, tak i Katka, měla své důvody k tomu být naštvaná, a proto ani jeden nevidí situaci objektivně... Proto chci počkat na názory ostatních a až pak si udělat celkový obrázek... Teď musím ale říct, že Katka by si mé sympatie získala mnohem víc, kdyby tohle řešila až po turnaji (tím myšleno, že by se jej zúčastnila) a ty názory, že se zachovala krásně vůči hokám, nečeřila vodu a odjela, jsou k smíchu. Sami vidíme, že Karolíně se nedaří a pauzu by asi přivítala. 

04.06.2010 12:36 | Autor neznámý

Nemcova ; Jansa .  Není co dodat.

 

04.06.2010 12:29 | Autor neznámý

To by mě zajímalo, co by k tomu asi tak měly říct, aby vina padla na Katku. žádný takový argument mě totiž nenapadá.

04.06.2010 12:20 | Autor neznámý

při čtení téhle diskuze je mi smutno. To, co se tam doopravdy stalo ví jen pan Jansa, Katka a ostatní hráči. Přesto tady polovina z vás napadá pana Jansu, stejně tak jako loni jste napadali Martina Petra, ačkoliv jediný, kdo si na něj stěžoval byl Marcel (čímpak to bude, že by proto, že oba jsou zástupci svazu??). Já vím, že teď už jste všichni rozhodnuti, na čí straně jste, ale co takhle počkat na vyjádření zbývajících hráčů, kteří by měli být mnohem objektivnější? Zejména pak mě zajímá, co k tomu řeknou Kristýna s Karolínou, které údajně měly chtít hrát o normu... 

04.06.2010 11:46 | Autor neznámý

Bože můj. Co mají dávné úspěchy pana Jansy společného s tím, jak se zachoval v tomto případě? Připadá mi, že někteří, snad k pocitu bezpečí, potřebují vždy jen nalézt nějakou prdel, do které by mohli lézt.

Největším úspěchem pana Jansy je mimochodem asi stříbrná olympiáda v Luzernu 1982, když už - ne nějaká remíza s kýmkoliv v jedné partii. A individuální snad nedávné umístění na MS seniorů. Trenérské schopnosti pana Jansy také uznávám, ať už se jedná o práci s některými hráči, nebo o knihu Dynamika strategie zahájení. Ale k vedení týmu je dobré být nikoliv dobrý trenér, ale kouč. A to očividně pan Jansa není. Mohl by například vést předturnajová soustředění, ale kapitána pro soutěž samotnou by to asi chtělo jiného.

04.06.2010 11:41 | Autor neznámý

Zdar všichni. Zkusím použít malé přirovnání - ve válce obvykle dělají všichni zůčastnění to samé - střílí po protivníkovi vším, co mají zrovna po ruce, a když nemůžou střílet, tak se snaží mu škodit nějak jinak. Kdo je tedy "dobrý" a kdo "špatný"? Můj selský rozum mi říká, že "špatný" je ten kdo začal. Takže za současného stavu informací je logicky agresorem ten, kdo jako první porušil dohodu. Kateřina možná mohla zareagovat jinak a ukázat že "není jako oni", ale to nic nemění, že jsem v tomto případě na její straně. 

04.06.2010 11:31 | Autor neznámý

Odjezd z repre akce není nic nad čím bychom mohli jásat, je to hodně smutný. Na druhou stranu při diletanství jaké předvedli svazoví funkcionáři TKM se soudnej člověk prostě nemůže divit! Pana Jansy si hodně vážím a hodně ho uznávám, ale ten mail napsal jako ješitnej ignorant. Doufám že to Katku neotráví, ale spíš nakopne, aby všem ukázala. Držím palce!

 

04.06.2010 10:51 | Autor neznámý

Re Chess: Ale ona jim přece ustoupila, proto jela domů, aby holky měly klid na hru. Kdyby jim ustoupit nechtěla, tak by zůstala, trvala by na 1.desce jak bylo domluveno a atmosféra v týmu by byla hustá a ničemu by to neprospělo.

Proto její rozhodnutí neberu jako ukvapené a zbabělé ale jako rozvážné a odvážné.

04.06.2010 10:48 | Autor neznámý

Kauza Němcová a kauza Bednář mají společné to, že šéfové mančaftů dostatečně nekomunikují s hráči a nečiní tak s předstihem. A jako že sem byl tenkrát spíše na straně Mr. Bednáře, zde jsem plně na straně Katce Němcové. Nechat odcestovat mistryni republiky do Churu, tam ji teprve postavit před hotovou věc je nestydatost a amaterismus nestydateho kalibru. Nejhorší je, že vinou tohoto "manažerského" rozhodnutí může vzniknout propast i mezi holkama, tj. škodí to i mezilidským vztahům. Jestli se tento styl řízení mančaftů a komunikace nezmění, očekávám co nevidět další podobné kauzy :-)

04.06.2010 10:36 | Autor neznámý

Stanovisko pana Jansy mě velmi zklamalo. Opravdu děkuji všem za podporu na webu i facebooku, v takové míře jsem to nečekala. Katka Němcová

04.06.2010 10:29 | Autor neznámý

Myslím, že trenér na takovýchto akcích by měl být především dobrý psycholog, měl by si uvědomit různost lidských povah, že to, co někomu připadá naprosto normální, pro někoho normální prostě není a nikdy nebude, a podle toho jednat.

K Němcová chtěla reprezentovat, chtěla hrát, těšila se na to - stejně tak jako ostatní. Když však zjistila (cítila to tak), že je tam jaksi "nadbytečná" a je s ní počítáno jako s náhradníkem, rozhodla se dál netrápit sama sebe i ostatní a odjela. Na tom nic ješitného ani trapného ani nedospělého (narozdíl od obsahu některých příspěvků) opravdu nevidím.

Smiřme se s tím, že lidé jsou různí a šedesátiletý muž se dívá na svět přece jen trochu jinak než osmnáctiletá dívka, kterou tohle čachrování se sestavou, honba za normami a porušování dohod může pěkně znechutit.

 

04.06.2010 10:16 | Autor neznámý

Tentokrát se zastanu pana Davida Bražiny , cca po 25 jeho příspěvcích se to povedlo a mám velmi podobný  : Mitropa již velmi dlouho funguje jako turnaj , kde méně titulovaný hráč hraje před více titulovaným hráčem velmi často, většinou jezdí na Mitropu talenti , příkladů velmi mnoho !!!!

Ptal bych se i jestli někdy Němcové nějaká hráčka třeba s vyšším elem neustoupila taky ????

 

 

04.06.2010 09:49 | Autor neznámý

Myslím, že z naprosto korektního a věcného vyjádření Michala Konopky na svazových stránkách je jasno, která bije. Předem jasná dohoda tedy byla a poznámky o "absolutně příjemné atmosféře" a "spontánním návrhu" jsou zcela irelevantní.

Pacta sunt servanda, reprezentace není cochcárna.

04.06.2010 09:48 | Autor neznámý

Prajem slečne Němcovej dve veci. Aby sa nevenovala šachovej politike, ale rozvoju svojho talentu - IMHO keby mala výkonnosť spred dvoch rokov, nikoho by ani nenapadlo pokúsiť sa ju "nahrádzať" inými hráčkami, tak ako nikto pri zdravom rozume nebude vynechávať Navaru alebo Movsesjana.

Po druhé, aby názor manažéra neabsolutizovala pokiaľ ide o reprezentáciu. Ten nech vybavuje sponzorov a účasť na turnajoch, nie repre. Niežeby mala dopadnúť až tak zle, ako istá slovenská reprezentantka po rozkmotrení sa s naším šachovým zväzom. Skôr aby nepochodila povedzme ako mladý Kamský, ktorého organizátori fakticky prestali pozývať na špičkové turnaje kvôli konfliktom s jeho otcom - manažérom. To môže za istých okolností nastať aj v reprezentácii, hoci len kvôli nálade v budúcom družstve ...

Čím neschvaľujem oboznamovanie hráča s jeho horším než očakávaným postom až na mieste, zvlášť ak je majstrom republiky.

 

04.06.2010 09:02 | Autor neznámý

 To Bond-hlavně se tyhle věci měli řešit před turnajem-nechat KN přijet a pak na ni přitlačit je trochu divné jednání.Pokud by KN tohle řekli předtím, tak v klidu mohla buď odmítnout nebo přijat s tím, že možná bude mít jen výlet bez hraní šachů, ale ono i pozápasové analýzy přinesou dost...

04.06.2010 08:50 | Autor neznámý

Celý problém je v tom, že zatímco v mužské části jsou 4 šachovnice tak v ženské pouze 2. čili pokud si tam chce někdo uhrát normu tak musí hrát od začátku do konce a v tom případě tam měli poslat puze Kristýnu a Karolínu. A pokud je chtěli točit, tak na férovku - každý zápas střídá jiná a normu by samozřejmě neuhrála žádná.

04.06.2010 08:47 | Autor neznámý

Ono je hlavně otázka proč se účastnit MITROPY-pokud hlavní důvod není reprezentace naší země, ale hlavně splnění norem tak je to prostě nesmysl.V dnešní ekonomické situaci je to pouze mrhání peněz.Každý má dnes možnost normy splnit na spoustě turnajů a pokud chce šachový svaz někomu pomoci není problém na základě nějakých pravidel přispět přímo a vyjde to podstatně levněji a je to účinnější.

Jinak pokud bylo KN řečeno, že v zájmu splnění norem bude dělat prakticky náhradnici a pokud se bude kolegyním dařit/na splnění norem-ne výsledek družstva!!/tak si vlastně nezahraje-nikdo se jí nemůže divit, že odjela.

 

 

04.06.2010 08:03 | Autor neznámý

  Vážení diskutující,

z uvedeného vyjádření předsedy TMK ŠSČR p. Michala Konopky na chess.cz  je jasné, že on sám nemá nyní všechny informace, aby zaujal stanovisko, ačkoliv s dotyčnými hovořil (na rozdíl od nás). Vyjádřil se tak brzy jen proto, že pronikla jiná vyjádření.

  Prosím, počkejme z úsudky až se po příjezdu vyjádří další a TMK či VV zveřejní závěr. Pak si každý může okomentovat sám, někdo bude mít touhu podělit se se svým názorem s veřejností zde, i to je lidské.

  Je to samozřejmě velmi citlivá záležitost, p.Vlastimil  Jansa udělal pro náš šach obrovské množství služeb, nyní nabídl další pomoc, a sl. Katka Němcová reprezentovala (a doufáme že dál bude), také abychom třeba dosáhli na nemalé prostředky z MŠMT z hlediska úspěšnosti, proto třeba po sobě jela na ME (1.místo), přes půl světa na MS (4.místo) a hned poté na olympiádu, kde jí tehdy síly dojít musely. Kdo ví, jak se počítá ta úspěšnost, tak ví kolik peněz MS,ME mohlo ovlivnit pro svaz. Jinak by raději třeba jednu soutěž vynechala.

 
   Tak nenaléhejme na TMK a VV, udělá závěr s rozmyslem a jistě bude zvěřejněn, do té doby vyčkejme.    

04.06.2010 06:19 | Autor neznámý

Jirka Kadlec  , Já se stále nedozvěděl,kdo je vlastně zde hojně citovaný "realizační tým". A p.Kristýna zde KN prokazuje  medvědí službu,nevím,proč napadá každého,kdo má k nedospělému kroku KN kritičtější názor. Kdybch já se považoval za dospělého,nepotřeboval bych se schovávat za nějakého "manažera" nebo tiskového mluvčího. Kdybych já měl ambice být stále lepší v šach.hře a měl touhu reprezentovat  naši zemičku na ME nebo Olympiádě,tak bych do svého realizačního týmu přibral p.Jansu (tolik urářek,zbytečných,co sneslo na jeho hlavu už jsem dlouho nečetl) , a propustil bych p.Kristýnu. Kristýna si vůbec neuvědomuje jednu věc - díky nedospělému kroku KN bude neochota členské základy se finančně podílet na repreakcích stále narůstat ,pamatujeme anketu na zdejších stránkách, byla zde otázka ,kde by se mělo šetřit ,aby se snížil schodek hospodaření Svazu- hodně názorů bylo,aby to bylo na reprezentaci. Chtěl bych tomuto počinu (útěk z Churu)  "realizačnímu týmu" slečny KN poblahopřát . myšleno ironicky,samozřejmě....

04.06.2010 06:04 | Autor neznámý

Ešte k "realizačnému týmu" a jeho úlohe. V tomto prípade a v týchto končinách to znie dosť smiešne, no ale keď si už človek dovolí ten luxus daný kúpou najnovšieho ferrari, tak hádam nebude potom cestovať so Studenagency, ale bude sa spoliehať na výkon jeho tátoša, či nie?

04.06.2010 05:25 | Autor neznámý

tomasvanek: ale já s Vámi přeci nemám žádný spor, jen jiný názor, slovník, či snad aktuální stav mysli. Možná záleží i na úhlu pohledu. Vezměte to třeba tak, že Vlastimil Jansa už v roce 1966 porazil v Sarajevu černými figurami Míšu Tala, že už v roce 1961 v Moskvě plichtil se Spasským, že na šachovnici bojoval se Smyslovem, Petrosjanem, Keresem, Gellerem, Korčným, Polugajevským, Portischem, s Karpovem, Anandem, Bronštejnem,Širovem, Najdorfem, s Gligoričem, Shortem atd., i kdyby Kateřina nehrála, mohla s Vlastou analyzovat, pokud má člověk rád šachy, tak je to pro něj přeci přínosem a svým spůsobem ctí, že se s Jansou může bavit, prostě v těchto souvislostech jsem přesvědčen, že její rozhodnutí bylo ješitné a bohužel i  trapné.

04.06.2010 03:34 | Autor neznámý

kadlec: souhlasím s vámi v tom, že mé metafory, takhle vytržené ze svých nejasných kontextů, vypadají jako slovník, který bych nerad považoval za svůj. možná jde o nesouměřitelnost introvertní a extrovertní řeči, což je možná i celé téma tohoto sporu. i z textu pana Konopky mám pocit, že Kateřina Němcová prostě chtěla reprezentovat a že se k ní vedení týmu zachovalo netaktně. nuance už se radši nebudu pokoušet vysvětlovat, jistě byste je napadl. možná je to doopravdy větší spor, třeba řekněme "introvertního" a "extrovertního", i když je možné najít i jiná slova. osobně si myslím, že rozhodnutí odjet bylo rozhodnutí Kateřiny a hledala pro ně pouze podporu. tuto podporu dle mého měla dostat a je dobře, že odcestovala. pro ní je to rozhodnutí osobní, oprávněné a dospělé. (dle mého názoru)

04.06.2010 02:35 | Autor neznámý

Verte či neverte, súboj komunizmu a prehnitého kapitalizmu pokračuje. Budete veriť svetlým socialistickým zajtrajškom kde všetci sú jedna myseľ a či radšej imperialistickej propagande jednej "čiernej ovce"? Fakt správny človek na správnom mieste. Ale to už preháňam...trošku.

Odporúčam si ešte raz prečítať oficiálne vyjadrenia zainteresovaných a k tomu si pustiť skladbu "Píšte všetci modrým perom"(Bez ladu a skladu)

04.06.2010 02:14 | Autor neznámý

tomasvaněk: nepodsouvejte mi prosím slova, která jsem nenapsal. Mluvíte o vulgárních podmínkách, o drzosti, o povahové nízkosti, o svazové mašinérii, tedy vy máte slovník... Vše nasvědčuje tomu, že odjezd sice bylo samostatné rozhodnutí, ale jejího manažera a realizačního týmu...Že telefonická reprodukce situace v Churu v hovoru Kateřiny s manažerem byla emotivní a příliš subjektivní. Ostatně nikdo jí k reprezentaci nenutí, to pojede domů předčasně i z Chanty-Mansijsku? Dospělé rozhodnutí to určitě nebylo. Ostatně kapitán týmu velmistr Jansa mohl určit sestavu a nebavit se o tom.

04.06.2010 01:09 | Autor neznámý

to Kadlec: Demagogický je váš příspěvek. Váš příspěvek také narozdíl od exotova používá formální postup dedukce. V případě exota šlo o popis situace. Měl snad v sobě jistou humornost nebo nadsázku, ale nikoliv nějak maskovanou nebo zákeřnou (alespoň pro běžně vzdělaného čtenáře). Exotův příspěvek nevytváří žádné konspirační teorie, pouze znázorňuje určitou obecně lidskou situaci, která je pravděpodobně velmi podobná tomu, co se ve Švýcarsku odehrálo. Přinejmenším je to jeho názor, který dává otevřeně najevo.

Naproti tomu váš příspěvek neustále počítá s formálními postupy dedukce. Každá věta něco vyvozuje z té předchozí (alespoň dle vašeho názoru). Posléze se tímto způsobem propracováváte k tvrzení, že je slečna Němcová dospělý člověk. A následuje opět v duchu logiky: "tak se podle toho má chovat" Tedy, váš samotný postoj k ní je urážlivě protektorský a upíráte jí právě právo na dospělost.

Konopkovo vyjádření: Jakkoliv se jí návrhy mohli zdát nevhodné, což se dá pochopit, měla zůstat. Připomínám proto, že jste ho v poněkud jiné podobě vyjádřil také. Podobný je i další text Jansy na chess.cz. Vytváří se dojem, že je nějakou zvláštní slabostí, když se člověk nepostaví k nevhodnému jednání čelem. Když na drzost nezareaguje jasnou promluvou: "To je drzost." Otrlí lidé jsou možná schopni se v takto vulgárních podmínkách o něčem dohadovat, není však na místě vyčítat naší reprezentatce nedostatečnou míru povahové nízkosti. Její odjezd byl dospělým a samostatným rozhodnutím, a nikomu nemůžete bránit, aby jí proti mašinérii "svazových zpráv" vyjadřoval podporu.    

 

04.06.2010 00:38 | Autor neznámý

noELO...kdybych byl v tak mladém věku 2. na světě, 1. v evropě a dlouhodobě 1. v ČR jak v juniorech tak v seniorech, tak bych své počínání asi taky řešil s "realizačním týmem" i kdybych měl elo 1650 a uměl hrát na housle a klavír najednou ;-)

04.06.2010 00:35 | Autor neznámý

noELO: Nikdo k tomu však žádnou ženu nenutí, každá si může zvolit co bude hrát... Jiné by to bylo, kdyby ženy mohly hrát pouze se ženami, ale tak to vůbec není, kterákoliv šachistka se může stát MISTREM SVĚTA!

04.06.2010 00:21 | Autor neznámý

Zatím tu nikdo nevznesl principiální námitku - ženský šach je ponižující anachronismus, jak říká Judita Polgár(ová). Jsem profesionální hudebník, tam fakt nerozhoduje pohlaví o možnosti uplatnění  (i když fyzické parametry hrají větší roli než v šachu) , navíc jsem zaměstnán v orchestru, kde možná 3-4 nejlepší hráč(k)y jsou dámy. Mám syna, průměrného klubového hráče, který má ELO jako slečna Němcová a občas nějakou mistryni republiky i porazil. A to se šachem zabývá dnes už jen okrajově. Takže slečna, která s ELO cca 2250 má "realizační tým", mi je k smíchu. Ale v tomhle případě jí dávám za pravdu.

04.06.2010 00:14 | Autor neznámý

exot: Docela dobrá demagogie, ten Váš příspěvek...Přesně takhle, jak jste dedukoval, se dá zdánlivě zdůvodnit prakticky cokoliv. A členka "realizačního týmu" bedlivě sleduje zdejší rozpravu a o půlnoci Vám tleská a volá bravo!... Děláte si legraci? Slečna Němcová je snad dospělý člověk, tak se podle toho má chovat. Jasně říci co se jí líbí a co ne. Sama je snad dost inteligentní, aby se o sebe postarala, není nezletilá, nepotřebuje snad na to realizační štáb našeptávačů, panem Hradečným počínaje, Kristýnou pokračujíc a kdo ví kým ještě dál a teď, zdá se i Vámi...

03.06.2010 23:57 | Autor neznámý

 to exot:

Bravo a díky! 

03.06.2010 23:54 | Autor neznámý

naprosto souhlasím s exotem, napsal si to přesně:)..jen mě mrzí, že jsem to takhle nenapsal já :)

03.06.2010 23:53 | Autor neznámý

čím víc vyjádření funkcionářů, tím víc rozumím Kateřině Němcové, že odjela...

03.06.2010 23:43 | Autor neznámý

Gambit: Díky za odkaz s dalšími informacemi. Pokud se tedy slečna Němcová vyjádřila, že jí to vůbec nevadí, tak se snad podle toho mohla i chovat.

03.06.2010 23:43 | Autor neznámý

Tak je mi to čím dál víc jasné. Úplně si dokážu představit, jak to asi probíhalo. V "absolutně příjemné a přátelské atmosféře" někdo vznesl "spontánní" návrh: "Ty hele, Katko, a co kdybyste se s Týnou na té první desce prohodily, vždyť tobě o nic nejde ne, no a taky bys třeba pár zápasů nemusela hrát, aby mohla hrát i ta Karolína, nevadilo by ti to, ne? Vždyť muži to taky tak udělali... Jestli jo, tak řekni, úplně klidně..."

Jenže jak tohle odmítnout, abyste se vůči ostatním necítili tak trochu trapně? Abyste v ostatních nevzbuzovala dojem, že jste nějaká primadona? Samozřejmě, že to JE nátlak, aspoň já to tak rozhodně cítím. Tento návrh byl absolutně NEVHODNÝ, a těm, kdo to nechápou a necítí, tak nezbývá než pogratulovat k pořádně hroší kůži.

Takže ne ona vám, ale vy jí jste zkazili náladu (vážení pánové a dámy, co jste u toho seděli a nechápali, jak jí asi je), a už zcela chápu její nechuť tam s vámi dále zůstávat a přetvařovat se, jako že je všechno v pořádku a že o nic nejde...

03.06.2010 23:38 | Autor neznámý

K reakci pana Konopky na chess.cz: 

Je potřeba zcela jasně upozornit na to, že dohoda o otevření kauzy až po Mitropě byla porušena ze strany ŠSČR a to příspěvkem pana Herejka: "Nepříjemnou zprávou pro naše družstvo žen je, že do soutěže se již nezapojí Kateřina Němcová, která z vlastního rozhodnutí opustila družstvo a z dějiště konání odcestovala." Toto rádoby věcné sdělení obsahuje ve skutečnosti hodnotící soud se značně negativní konotací, na které jsme museli reagovat.

 

03.06.2010 23:28 | Autor neznámý

Musim rict, ze  po precteni vyjadreni p.Konopky na odkazu gambita me MRAZI z vyjadreni pany Jansy.Dycha z nej duch minuleho rezimu.Vety jako Počinem K. Němcové jsem hluboce zklamán i já sám, ještě před krátkým časem jsem věřil v její systematický šachový růst  mi pripadaji 30 let zpatky.Tedy, kdyby zustala, tak by mela zajisten systematicky sachovy rust a takhle ne,pane Janso? Brr, takovy pristup a tuhle dobu uz snad nikdo z nas nechce .Je mi take smutno z postoje p.Konopky, ikdyz ho do jiste miry chapu - nechce se stavet proti p.Jansovi, ale tento pristup mi prijde hloupy a p.Konopkovi nedustojny

03.06.2010 23:14 | Autor neznámý

Nikdo z reprezentantů tedy nemá smlouvu?

03.06.2010 23:06 | Autor neznámý

... jsem věřil v její systematický šachový růst - místo toho došlo k propadu ve výkonnosti a jak lze vidět, dochází i k takovýmto naprosto neomluvitelným a netolerantním výpadkům. .. pěkně napsáno, velmi jsem se zasmál - stálo by za to mu to připomenout za pár let až bude mít Katka přes 2400 :) připadá jen mně že si pan velmistr plete slova netolerantní a netolerovatelný?

03.06.2010 22:54 | Autor neznámý

Podporuji Katčino rozhodnutí a zcela jí rozumím.  Krom toho co zde již bylo řečeno (Martin Vaculík 3.6. 15:50, Oldřich Vedral 3.6.20:16) by si všichni kritikové měli uvědomit že

1) Katka svým gentlemanským gestem odjet umožnila spoluhráčkám o ty normy hrát, aniž by si musely připadat hloupě a provinile za to, jakým hulvátským způsobem se ke Katce zachoval český svaz a kapitán reprezentace.

2) Katka odjela na vlastní náklady.

---> poškozená je Katka  a bylo by na místě aby se jí zástupci svazu omluvili.

03.06.2010 22:30 | Autor neznámý

 

To jarda
přibereme Tě do realizačního týmu, když dokážeš dostat ze ŠSČR smlouvu pro reprezentaci :-) Dnes už víme taky, že měla popíjet s maturanty.
Nevíme, co kolik stálo, bývá to ve smlouvě. Nikdo nás neinformoval.
Znovu opakuji, že Katka uražená není. Vyjadřovat se dále nebude. Stanovisko Katky je tedy jasné a pana Jansy (zástupce ŠSČR) také.
Celé její stanovisko je ve vyjádření PhDr. Hradečného.

03.06.2010 22:26 | Autor neznámý

smlouvu pro Kristynu , pochopitelně

03.06.2010 22:20 | Autor neznámý

na jardu bych se nezlobil, svým příspěvkem ukázal, že do situace nevidí ani jako laik natož inteligentně hodnotící člověk.

Kdyby znal alespon jednu z věcí jako je

1)slušné chování 2)jednání se svazem 3)osobu Kateřiny Němcové, nebo 4)sportovní morálku

nikdy by nenapsal takovejhle blábol...fakt smích :D

03.06.2010 22:14 | Autor neznámý

Koukám,že za naprostého nezájmu ,naši chlapci zdechli 1-3 s Maďary, na Maďarsko máme smůlu.

re jarda - já to také tak cítím,bohužel...Ale závěr si učiním,až budu ev. znát všechna fakta.Dost se divím těm,co zde vynášejí unáhlené soudy

03.06.2010 22:13 | Autor neznámý

Mily Jardo.taky to vidim jasne.Placate nesmysly.1.Neslo o slouvu pro Katku.2.Ta kokotina o tom, ze mela sedet doma, kdyz po ni vedeni reprezentace chtelo, aby jela....3. prave kvuli p.....m jako vy se neozyva

03.06.2010 21:58 | Autor neznámý

Milá Krystýno, to, že si Katka neumí zařídit podepsání smlouvy je faktická chyba na její straně, v tomto případě by měl fungovat manager a realizační tým (asi nějak zaspal, stejně tak si nemůže stěžovat, že nehraje prim, když to nemá černé na bílém), když neměla smlouvu, tak kam se hrnula, mohla sedět doma a popíjet s maturanty. Přitom měla určitě zaplacenou cestu a hotel, byly to za ní vyhozené peníze. Já to vidím jasně jako "uražené veličenstvo" a smutný je, že se sama ani neozve, asi ví proč...

 

03.06.2010 21:55 | Autor neznámý

Nemám sílu a čas číst všechny příspěvky, ale na to, co jsem zatím přečetl mám názor asi takový:

Katka na 2. desce - no problem, Kristýna má momentálně lepší fazónu, nebo je na minimálně stejné úrovni

Katka jako náhradník - to už mi přijde ujeté, hráčka jejích kalit by měla hrát pravidelně.

A jako skutečný problém vidím, že se o své skutečné pozici dozvěděla až na místě - tohle určitě měla vědět před odjezdem, takhle to byl na ni jasný podraz. A to, že okamžitě odjela a nevířila atmosféru v týmu, beru z její strany v takové sdituaci jako vstřícné gesto.

Jak už zaznělo, tahle akce se bere z naší strany hlavně jako individuální záležitost pro uhrání norem, takže jako neochotu reprezentovat bych to nebral.

A pokud by se ve stejné situaci ocitl David Navara - tj někam se trmácím s vidinou 1.desky a na místě se dozvím, že si nezahraju, tak by se jim na to vykašlal taky, o tom jsem přesvědčen.

BTW V tomto případě nemusíme dokazovat, jak to ve skutečnosti bylo, protože p.Jansa její verzi nijak nerozporuje, a také proč by odjížděla, když by o té situaci věděla předem?

03.06.2010 21:40 | Autor neznámý

Ještě poznámka ke stylu, jakým se pan Jansa vyjádřil, když už to tu několik lidí zmínilo:  asi nikomu se tón Jansova vyjádření nelíbí,  připomíná mi fráze o tom, jak "jednání proběhla v soudružské atmosféře" nebo jak "lid jednomyslně odsoudil" to či ono. Ale budiž, důležitá je podstata a obsah a nikoli (velmi nešťasná) forma: tedy co bylo či nebylo předem dohodnuto a bylo či nebylo splněno. A k tomu se Jansa vůbec nevyjádřil.

03.06.2010 21:38 | Autor neznámý

to sky :svatá prostoto

 

03.06.2010 21:09 | Autor neznámý

Také vyjadřuji podporu Kateřině Němcové.

Na základě předloženého textu by měl být "sám Jansa" vyloučen z reprezentace, především pro psychologickou nekompetentnost a "totalitární styl". To mi samozřejmě nikdo nemusí věřit. Proto bych v případě takto velké a reprezentační kauzy navrhoval, aby byl Jansův text předán znalci v oboru psychologie. Očekával bych, že se sami reprezentanti budou distancovat od jeho názorů a především od jeho nepřípustného a urážlivého tónu. Pokud se však na jeho závěrech "shodují absolutně a jednoznačně všichni účastníci našich družstev", pak je situace mnohem vážnější.

03.06.2010 21:07 | Autor neznámý

Chtěl bych se zeptat informovaných osob: Takže existovala dohoda, že Katka Němcová bude hrát první desku, nebo ne? Pokud taková dohoda existovala, pak by bylo nutno jednání pana Jansy označit za mimořádně neprofesionální a měl by z něj vyplynout jasný důsledek (velmistr - nevelmistr).

Očekávám tedy v tomto směru jednoznačné vyjádření obou stran.

PS. Pokud by repre akce měly sloužit pouze k uhrávání titulů a nikoli k co nejlepšímu sportovnímu výsledku družstev, pak by si je měli platit účastníci sami - nevidím jediný důvod, proč by za takového stavu věcí měla členská základna na něco takovéto přispívat.

03.06.2010 20:54 | Autor neznámý

svaz stoji za H..........!!!!! a manipuluje s hraci jak se mu zachce taky bych se jim na to vys......!!!

03.06.2010 20:46 | Autor neznámý

 co přesně si mám představit pod pojmem realizační tým??

03.06.2010 20:32 | Autor neznámý

Jako členka realizačního týmu Katky bych chtěla reagovat:

Opět nedošlo k podepsání smlouvy s reprezentantkou, což požadujeme pro Katku více než rok. Asi je v tom záměr, jinak si to nedovedu vysvětlit. Myslím, že je potřeba situaci řešit, protože trenérské lobby začíná přerůstat rozumné myšlení a slušné chování.
Katka se neurazila, ale pocit, že bude 9 kol pauzírovat pro ni nebyl moc povzbuzující. Z Churu odjela na základě doporučení jejího realizačního týmu.
 
Katka se k tomu vyjadřovat nebude, od toho má svého manažera PhDr. Hradečného, který byl jmenován právě z důvodu již letitých problémů s procedurálními postupy ŠSČR.
Vyjádření pana Jansy nás zklamalo, mě přímo šokovalo. Je vidět, že nejlepší obranou pana Jansy je útok.
Můžu všechny ujistit, že Katka přeje holkám ty nejlepší výsledky.

03.06.2010 20:26 | Autor neznámý

souhlas

03.06.2010 20:16 | Autor neznámý

Jako šachový fanoušek jsem zděšen a otráven. Místo abych mohl fandit českému týmu, tak mám sledovat, jak pár jednotlivců se snaží uhrát normy na úkor týmového výsledku? Tomu říkám týmový duch, který Katka Němcová rozhodně nemohla narušit protože neexistoval. Mimochodem toto je velké selhání kapitána týmu. Navíc místo, aby byl ochoten připustit chybu,  tak se k tomu vyjádří velmi arogatně a hrubě. Katku Němcovou jednoznačně podporuji a není na místě hodnotit, jestli odjezd byl přemrštěná reakce nebo ne, protože nato měla absolutní právo. Takto by se totiž s jákýmkoliv hráčem, natož  s mistryní ČR, rozhodně zacházet nemělo.

 

 

 

03.06.2010 19:49 | Autor neznámý

to Háse: jj...taky mě pobavilo,jak je v mailu 3x zdůrazněno,že všichni myslí jako jeden...

03.06.2010 19:41 | Autor neznámý

to wenca,Buldog: Proč hned obviňujete svaz a nějaké činovníky,když to může mít na svědomí jeden člověk?

03.06.2010 19:41 | Autor neznámý

Brezina: A na komunistickém shitu trvám. Už dlouho jsem nečetl něco takového, připomíná mi to zdůvodňování, proč se někdo nevrátil ze zájezdu z prohnilé kapitalistické ciziny ... celé družstvo nechápe a odsoudilo ... :) A pokud se svaz vydal cestou zvyšování příspvků za to xxxxx co pro nás dělá, radikalismus bude vzrůstat a při jakékoliv příležitosti.

 

03.06.2010 19:15 | Autor neznámý

KN udělala to jediné co mohla udělat ,aby si zachovala tvář.Lze před ní a jejím zásadním postojem jedině  smeknout.Ti ,kteří ji kritizují ,mají zřejmě máslo na hlavě a snaží se  různými způsoby přehrát své neomluvitelné jedníní a  shodit vinu  na ní.Sám jsem se ocitl v podobné situaci (i když na poněkud nižší úrovni-II.liga) a jednal jsem stejně.Bylo by třeba v reprezentaci (a nejen tam) konečně udělat s činovníky radikální řez.

03.06.2010 19:14 | Autor neznámý

Přesně SKY,

to že odjela dala podle mě svazu najevo, že něco není v pořádku. Zachovali se špatně a neprofesionálně. Kdyby tam Němcová zůstala vše by se ututlalo a vlastně by se nic neřešilo jako vždycky.

To, že se takhle zachovala jí vůbec nezazlívám, naopak díky tomuhle možná začne svaz vyvozovat důsledky, a proto bych se zachoval stejně!

03.06.2010 19:05 | Autor neznámý

to DB: To máte pravdu,že každý máme svůj názor - já si zase cením toho,že se K. Němcová nenechala vmanipulovat do situace obětního beránka rozhodnutí o ní bez ní.

03.06.2010 18:56 | Autor neznámý

 karca je asi v pohode ne?

03.06.2010 18:53 | Autor neznámý

 remiz

03.06.2010 18:50 | Autor neznámý

Jestli byl důvod odjezdu Katky Němcové opravdu takový jak je zde uvedeno, tak se jí vůbec nedivím, že odjela...Na jednu stranu je to dobrý nápad prostřídat o ozkoušet ostatní hráčky, ale z druhého pohledu se není čemu divit... Jde vždy o to jak  hráč danou situaci unese...
 

03.06.2010 18:49 | Autor neznámý

wenca jasne, nekdo to podelal a katka to nebyla, presto se vsak daji veci resit i jinak nez udelat dusno 

03.06.2010 18:48 | Autor neznámý

Kdy  to ta hvězda na 1. vzdá?

03.06.2010 18:44 | Autor neznámý

 scratchy007 jasne, mate pravdu, ale i ho prece muselo dost stvat ze nehraje a zkousl to. to je fuk, kazdy tu ma svuj nazor, me se proste nezda ze je nutne bouchnout dverma a urazene ujet. Podle me by se daleko vice cenilo kdyby to katka prekousla. chyba v komunikaci se muze stat vzdy. 

03.06.2010 18:40 | Autor neznámý

 Kateřina přece umí být i náhradnice...když se to řekne předem, tak je to v pohodě. Počítám, že by si Katka asi v tomto případě šla vyzvednout maturitní vysvědčení, absolvovala tři mejdany a všichni by byli určitě v klidu. Na rozdíl od Vana Nistelrooye Katka žádnou smlouvu neměla - tedy nic neporušila. Přece si nemusíme vysvětlovat, že reprezentanti musí dodržovat smlouvu. Když žádná není, není co řešit. Proto na rozdíl od Vana Nistelrooye může být Kateřina úplně v pohodě. Toť můj názor :-)

03.06.2010 18:40 | Autor neznámý

to ...

talla ziskal gm titul teprve minuly mesic, pres 2500 se prehoupl az tuto sezonu... to je fuk o tom se asi nema cenu hadat. dulezite je ze simi BYL mistr republiky tak tam mel byt, stejne jako KDYBY byl mistr republiky talla tak tam ma byt.

 

03.06.2010 18:32 | Autor neznámý

Jenže Van Nisterlooy řekl bych taky neodešel úplně s prázdnou ;) Myslíte si, že by se Jágrovi líbilo, pokud by ho někdo posadil na lavičku? Navíc Van Nisterlooy neměl sjednaný místo turnaje nějaký jiný program, kromě toho tady porovnáváme jablka a pomeranče, co je to fotbal a co jsou to šachy? ;) Btw nebylo zrovna hezké vydávat nějaká vyjádření před skončením turnaje.

03.06.2010 18:29 | Autor neznámý

 to sky: jasně, o to tu šlo...

 

 

03.06.2010 18:25 | Autor neznámý

to DB: po dvou hodinách nesmyslné argumentace jste nám dokázal,že K. Němcová není van Nistelrooy - ufff,to se nám všem ulevilo...

03.06.2010 18:21 | Autor neznámý

to Jirka Kadlec: díky... Každopádně muži dnes prohrají, to by se musel stát zázrak, aby to bylo jinak. A u žen se to taky malinko komplikuje, i když Týna i Kája stále na své soupeřky zle dotírají.

03.06.2010 18:19 | Autor neznámý

Kdo zna Katku, tak moc dobre vi, ze pokorna je a na zadnou kralovnu mezi rovnymi si nehraje. Kdyby tam zustala, tak by se take nemusela dockat zadneho utkani, nebo by vyloženě musela čekat na okamžik, kdy se jedné ze spoluhráček usilující o normu nebude dařit, což tedy z hlediska psychologického dobré pro celý tým není.

03.06.2010 18:17 | Autor neznámý

2 DB.Jenom lehka poznamka o argumentu, ze mel byt Simi jako mistr CR v sirsi nominaci.To mistrovstvi vyhral (spise delil 1.misto) se stejnym bodovym ziskem, jako R.Cvek o pul bodu napr.pred GM Tallou, ktereho jsem si nevsiml, ze byste nejak  do nominace protlacoval, byt je velmistr a ma stejne elo. Rozdil mezi 1 - 4 mistem byl pul bodu

03.06.2010 18:11 | Autor neznámý

 scratchy007: pamatujete jak hralo nizozemi ze spanely a Van Van Nistelrooy ), sedel na lavicce a zahrival? trener chtel zahrat dalsi hrace. VN se nezbalil a nejel domu. zustal az do konce a lidi stali za nim. Kdyby odjel pote co sedel jedno utkani, kazdy by to Bastenovi schvaloval protoze by se VN zachoval ukvapene. kdo je nemcova a kdo je Van Nistelrooy ?

O tom to podle me je. Markos Jan tu raz psal ze v sachu je dulezita obcas i pokora, tu KN zjevne nekde cestou ztratila.

03.06.2010 18:11 | Autor neznámý

dejf721: Omlouvám se Vám, bohužel jste měl pravdu.

03.06.2010 18:05 | Autor neznámý

 pavel hase : zbytecne radikalni postoj. co mi vime o tom co vedel nebo nevedel jansa? spis si myslim ze nekdo KN SLIBIL prvni desku (a jansa mozna o tom ani nevedel), a jansa to chtel postavit jinak (jako kapitan je to jeho pravo). Co se tyce toho komunistickeho shitu tady bych byl opatrnejsi...

03.06.2010 17:57 | Autor neznámý

 to falk novak. jeste k tomu ze hrali jiny turnaj. opakuju znovu. to ze nehrali mezi soubou je samozrejme pravda, ale na druhou stranu v pripade urciteho poctu bodu, hrali s elove velmi blizkymi protivniky.

 

03.06.2010 17:56 | Autor neznámý

Pan Jansa možná někdy něco dokázal, jak tu někdo psal - jeho vyjádření je však typický komunistický shit. Pokud bych měl domluvenou první desku a ještě kvůli ní vynechal cosi jiného, potom bych reagoval stejně (a v takovém družstvu by mi pak už nikdy neviděli). A jestli se zvyšování příspěvků odůvodňuje nějakou reprezentací, kde se pak místo snahy o co nejlepší výsledek mají plnit jakési normy, pak by to chtělo Defenestraci 2010 i v šachovém svazu.

03.06.2010 17:55 | Autor neznámý

to falk novak:   jasne prehlidl jsem to D ve slove nad. ale stejne to co pisete je scestne protoze 3 nad 2 stejne, jako 3 nad 1 se rovna 3 v (kombinaci bez opakovani). vzdy proste budete hrat s jinymi hracemi nez vasi souperi, pokud jejich pocet bude vyrazne vetsi nez pocet kol

03.06.2010 17:48 | Autor neznámý

Já se k případu KN nevyjadřuji, pouze nabourávám termín mystrně republiky. Srovnal jsem pouze soupeře Němcové, Sikorové a Havlíkové.

03.06.2010 17:41 | Autor neznámý

Ruku na srdce, jak by bylo vám samotným, kdybyste počítali s první deskou a co nejvíce odehranými partiemi, nešli kvůli tomu i na maturiťák a pak by vám někdo oznámil, že byste měli dát přednost ostatním, hrát na 2. desce a častěji střídat? Pokud to bylo opravdu tak, jak je to popsáno, tak reakce K. N. nebyla v žádném případě unáhlená, tohle se prostě nedělá. Ale řekl bych, že nemá cenu vyvozovat nějaké závěry, jestliže neznáme všechny podrobnosti.

03.06.2010 17:40 | Autor neznámý

Vraťte školné tři nad (ne na) druhou je pojem z kombinatoriky a ne mocninový počet !!!!

03.06.2010 17:37 | Autor neznámý

Podle chessbomb se černému tah Sg5 (červeně) nepovedl, Takže KR asi bude možná ještě ve hře.

Vysvětlivka: KR = kandidát reprezentace.

03.06.2010 17:37 | Autor neznámý

 Falk Novak, tri na druhou by melo byt devet..

tvemu nazoru oponovat asi nema smysl, bylo by to na dlouho. podivej se na ELO souperu se kterymi hrala (ta devcata), myslim ze tam to tak divoke nebylo, podle poctu bodu dostavali zhruba srovnatelne soupere (imo).

jinak je to argumentace podobna hraci ktery se v turnaji umisti desaty vs devaty vs jedenacty, pri poctu 150 lidi, vsichni tri tito hraci muzou klidne hrat jiny turnaj, protoze pocet shodnych hracu bude tak 2 maximalne 3... 

03.06.2010 17:36 | Autor neznámý

Přitom po 28...Vg4 by se Šimáček mohl pomalu vzdávat. Ale ani Maďar zjevně není neomylný.

03.06.2010 17:33 | Autor neznámý

U šimáčka pěkná divočina, teď ho zachrání jen 29.Dd4!

03.06.2010 17:32 | Autor neznámý

Z toho, co píše p.Jansa a manažer není situace zcela zřejmá. Myslím, že po návratu by se to mělo řešit zejména s Katkou a pak také s ostatními hráči, kteří snad objektivně řeknou, jak celá situace vypadala. Přesto dle mého názoru Katka jednala unáhleně, toto se mělo řešit po turnaji. A teď už se dívejme na partie...

03.06.2010 17:30 | Autor neznámý

Proč by měl člověk věřit více nějakému panu Hradečnému, než panu Jansovi??

03.06.2010 17:28 | Autor neznámý

Fakta z MČR Ž

Srovnám-li první tři ženy jejich soupeře dostanu kombinace 3 nad druhou = 3. Ve dvou případech měli jen dva shodné soupeře a v třetím žádného. Co je to za M ČR, když prakticky každá z nich hrála jiný turnaj

03.06.2010 17:26 | Autor neznámý

...: já píši, že Havlíková měla hrát 1.desku, jednak podle ELA, jednak protože má formu a šanci na normu. V závěru příspěvku píši, že problém je, že někdo něco domluvil jinak a pak se to snažil na poslední chvíli změnit. Nikde nepíši, že chování kapitána, svazu (nebo koho) schvaluji. Jen říkám, že objektivně měla hrát Kristýna 1.desku, ALE s Katkou to mělo být VČAS domluveno. Rozhodně ne až na místě.

jan: fakta, Kateřina Němcová 2247, to jen tak pro přesnost...

03.06.2010 17:24 | Autor neznámý

Němcová má ELO 2247.

03.06.2010 17:24 | Autor neznámý

Co jsem tu studoval diskuzi, tak se zápas mužů trochu pomachýlil.

Nesouhlas s tím, že všechny partie mužů jsou vyrovnané ta kondidátova je bílými pasivní a více než podezřelá, pravděpodobně neudržitelná.

Ženy mají obě pozice lepší.

03.06.2010 17:20 | Autor neznámý

Fakta:

Kateřina Němcová :mistryně ČR ELO 2271, 19 let, Kristýna Havlíková ELO 2251, 18 let, Karolina Olšarová ELO 2172, 17 let

 

03.06.2010 17:16 | Autor neznámý

Nechapu argumentaci H.H. , Jardy atd.Sakra, kdyz se na necem domluvim, tak to snad plati,ne?K.Nemcova tam jela na zaklade nejake dohody , s necim pocitala a najednou ji nekdo rekne, ze si to rozmyslel, ze to bude jinak?At se ji to libi, nebo ne?P.Jansa tady napsal sebestredny dopis, dovedu si predstavit, jak ji to bylo oznameno.Nezijeme v 70. letech.To kapitan nevedel, jake budou sestavy?Proc ji to nerekl predem?Pred turnajem nevedel,ze ostatni hracky budou chtit uhrat normy?To ho napadlo az na miste?Zachoval bych se stejne, jako K.Nemcova

03.06.2010 17:16 | Autor neznámý

 to dejf, k te nominaci. v puvodni nominaci je robert. jako mistr republiky mel byt simi urcite pred nim v nominaci puvodni a ne na zaklade toho jak dopadl v ostrave, to je ten rozdil... vykonostni rozdil tam podle me nebyl, akorat ze bob je gm. nevim no

03.06.2010 17:15 | Autor neznámý

Výborně, Šimáček zareagoval správně, teď jsem zvědav na Maďara. Počítač doporučuje 25...Vbg8 s menší výhodou černého.

03.06.2010 17:13 | Autor neznámý

Šimáček se teď dostal do složité situace. Musí 24.exd5 (vše ostatní prohrává!) Sxd5 a smířit se s tím, že bude stát hůře - ještě nejlepší je asi 25.Vff1 a 25...e4 se míjí účinkem pro 26.Vfe1 exd3 27.Dxd3 s dostatečnou protihrou - např. 27...Sc6 28.Jf4+ Kf8 29.Dd8+ Vxd8 30.Vxd8+ Kg7 31.Jxh5+ Kh7 32.Jxf6+ Kg7 33.Jh5+ remíza věčným šachem.  

03.06.2010 17:12 | Autor neznámý

 to honza h. asi tak nejak bych to videl taky

03.06.2010 17:12 | Autor neznámý

Tak mě jen napadlo, že kdyby se KO i KH dařilo, tzn. měly by šanci na normu (případně je i uhrály), tak si KN nemusela zahrát ani jednu partii (což určitě nebylo při odjedu jejím cílem)... 

03.06.2010 17:09 | Autor neznámý

Nějak se mi přestává líbit Šimiho pozice, navíc má i výrazně horší čas. Zato holky dnes vypadají velmi dobře, tam tipuju výhru!

03.06.2010 17:03 | Autor neznámý

to Falk: Ano, nominace na Mitropu proběhla před MČR. To Jirka Kadlec: netvrdím, že některé postřehy nejsou zajímavé, ale mnohé z nich jsou pro mě jenom "bláboly"...

03.06.2010 16:59 | Autor neznámý

Těžko dělat nějaké závěry, když nevíme jak to bylo, ale pouze k otázce první šachovnice - ano, Katka měla 2372, ale MĚLA, během dvou let se dostala na 2247! Havlíková má 2251! Navíc má skvělou formu, což potvrdila i v Crailsheimu - odtud a z Ostravy si připisuje dalších 44 bodů! Navíc je mladší a bez norem, takže proč by měla být za Katkou?? Protože to někdo někde slíbil a pak nenašel odvahu k tomu, aby VČAS a jasně řekl, jak to tedy bude...

03.06.2010 16:59 | Autor neznámý

jarda:

03.06.2010 16:57 | Autor neznámý

dejf721: Pan Moudrý promluvil, tahle diskuze je mnohdy zcela nesmyslná a on se k ní opravdu nebude vyjadřovat...

03.06.2010 16:48 | Autor neznámý

Já si myslím, a nevím to jistě, že nominace na Mitropu byla před M ČR. Předpokládám, že po M ČR by byla možná jiná.

03.06.2010 16:47 | Autor neznámý

S tou Katkou je to trapné, doufám, že se k tomu postaví čelem a zase neuteče od odpovědnosti, přeci když jela reprezentovat, tak mohla i na druhé šachovnici, ale ona se nejspíš urazila ( snad poví sama, protože tam byla ona a ne nějaký manager) a nebo se bojí, že už by nebyla nejlepší, prostě to vzdala bez boje a to neměla, utekla, jak malá holka. Zná někdo toho jejího managera??? Myslím, že kdyby Jansovi, řekla že nechce pauzírovat a chce hrát jedničku, tak by ji nechal. Všichni přece víme, že je dobrá hráčka,ale fandíme a přejeme všem, pro družstvo  to byl asi šok a v nedobré naládě museli pokračovat,já fandím dál všem a Katka by se měla zamyslet a všechno si s Jansou a se svazem vyřešit!

03.06.2010 16:46 | Autor neznámý

Po cca hodině a půl hry všude přiblizně vyrovnané pozice, dnes to bude opravdu tězké. Jinak k (mnohdy zcela nesmyslné) diskuzi níze se opravdu nebudu vyjadřovat, pouze jednu věc doplním: širší nominace na Olympiádu vypadá takto: "Za muže jsou v nominaci David Navara, Viktor Láznička, Zbyněk Hráček, Jiří Štoček, Jan Votava, Vlastimil Babula, Robert Cvek + případně jeden další hráč úspěšně startující na MČR v Ostravě." Právě z poslední části vyplývá, že po MČR jsou do nominace prakticky přibráni Tomáš Polák a Pavel Šimáček, případně ještě Honza Bernášek.

03.06.2010 16:43 | Autor neznámý

Na českým ELO žebříčku je 14. na FIDE je u nás 10. Když tu čtu výčet jeho úspěchů tak se divím, že není do 5. místa. Patrně jsou tam i neúspěchy.

03.06.2010 16:41 | Autor neznámý

Odpovědní funkcionáři a trenéř by se měli zamyslet nad tím než se dopustí takovéto blamáže! Mitropa je soutěž družstev, družstva reprezentují naši republiku, trenér bez ohledu na osobní zájmy má postavit to nejlepší co má! Vyjadřovat se o špatné výkonosti mistryně republiky je naprosto nemístné! Odstavit Katku kvůli normám je sobecké a nepřijatelné a je to fraška, tolik dobrých šchistek zas nemáme. Plně souhlasím s Katkou, mohli jí rovnou říct, že jede jako náhradník!

03.06.2010 16:35 | Autor neznámý

Re David : s Tou závistí jsem to možná přehnal ale má se hrát o výsledek ne o normy a Kar. Olšar. byla na Mčr mezi ženami skoro na chvostu takže její nominaci nechápu a Šimi se už blíží k Babulovi tak snad šanci dostane.

03.06.2010 16:29 | Autor neznámý

Údajný manažer hráčky ( nebo jeden z manažerů??) pan Hradečný ve Švýcarsku nebyl, velmistr Jansa je tam přítomen a je kapitánem obou týmů. Tím je řečeno mnohé. Manažer tvrdí, že Němcová odjela na doporučení realizačního týmu. Svaz píše, že z vlastního rozhodnutí opustila družstvo. Kdo to je ten REALIZAČNÍ TÝM?? Mnohým se tu nelíbí Jansova poznámka o výkonosti Němcové, ale má bohužel pravdu, v červenci 2008 měla Kateřina ELO 2372, nyní 2242. To je trochu rozdíl. V tu dobu měla Havlíková 2135, dnes 2251 a jde stále nahoru.

03.06.2010 16:27 | Autor neznámý

 to marin vaculik, jsem trosku cinklej tak ti reknu primo co me opravdu se.e, konopka dlouhodobe ma s reprezentaci tezke neuspechy ac ma k dispozici hrace, kteri opravdu hrajou dobre, me stve ze se tam ten pan porad drzi. kdyby byl trenerem repre jansa, tak se rozhodne nestane ze lazna dojede na partii pozde, protoze by si to proste nedovolil. pak se vyhodi kapitan druzstva kterej ma ok vysledky (ne jeden), a neco se tu keca o nejakych problemech. vsude jsou problemy, klima svym postojem by nedopustil aby se stalo to co se ted stalo katerine, a o tom to je. mozna se pletu, ale cim jsem starsi tim me takove veci vice stvou.

03.06.2010 16:23 | Autor neznámý

Zatím tu máme jen dvě vyjádření zjevně znesvářených stran, tedy tvrzení proti tvrzení.

Jestli opravdu byla předběžná jasná dohoda, že Katka Němcová bude hrát 1. desku a teprve na místě byla postavena před hotovou věc, tak to vidím v podstatě jako podraz a nejspíš bych reagoval stejně. Pokud byl příslib 1. desky jen vágní a nejednoznačný, tak bych to  překousl, zůstal, ale oznámil bych, ať se mnou už příště nepočítají.

Pokud je pravda, že jí bylo až na místě a zejména přede všemi navrženo, aby hrála níže, tak je to manipulace jako prase. Buď bude trvat na tom, co se dohodlo dříve (právem), a pak je "ta špatná", nebo se podvolí. Hnus.

Vyjádření pana Jansy mi přijde jako takové, s prominutím, bafuňářské ptydepe. Zejména se nijak nevyjádřil k důvodu odjezdu.

03.06.2010 16:21 | Autor neznámý

 martin vaculik: vis me nejvic prekvapilo, ze simi neni v sirsi nominaci na olympiadu. tam mel bezesporu byt. vzdyt kazdy vi ze v te sirsi nominaci jsou hraci co urcite nic hrat nebudou.

03.06.2010 16:17 | Autor neznámý

David Bražina: Nemyslím si, že by byl Šimi nějak přehlížen. Šanci reprezentovat (byť třeba ne na úplně vrcholných akcích, ale třeba právě na MITROPĚ) dostává, což mu určitě významně pomůže, protože má šanci zadarmo zaútočit na normu. Pokud dokáže uhrát dobrý výsledek, tak bezpochyby má cestu i na vrcholné podniky otevřenou. Momentálně je ale nutno objektivně přiznat, že hráči jako Navara, Láznička, Hráček, Štoček nebo Babula jsou stále silnější.

I nominaci Tally chápu - nemůžeme jen chtít, aby naši měli možnost uhrát normu. Občas musíme i "dávat" - tudíž dát šanci uhrát normu i jiným, vzpomeňme, že loni uhrál GM normu na Mitropě Honza Krejčí právě díky tomu, že jiné státy také neměly jen hráče, co chtějí normu, ale také dozadu posadili velmistry.

K Lukáši Klímovi nevím přesně, co máš na mysli, ale určitě i Lukáš ví, že během svého kapitánování některé problémy byly, za úspěch, kterým své kapitánování zakončil, mu však určitě náleží poděkování.

03.06.2010 16:16 | Autor neznámý

 to mujnick:

bud se jede na repre akci vyhrat, a pak se postavi silny tym, nebo se tam jede nabrat zkusenost, a neco uhrat. nevidim v tom problem. ale mozna se na to divam spatne.

03.06.2010 16:13 | Autor neznámý

 to hanka, myslim si ze rozdil mezi platem nebo bernaskem a tallou rozhodne neni takovy aby se ti hraci nedostali nahoru. a mitropa je hlavne o ziskavani  zkusenosti (aspon si to myslim).

03.06.2010 16:12 | Autor neznámý

Vždy když se tady řeší problémy rozpočtu ŠSČR, tak se debata stočí směrem k reprezentaci. Někdo se začne ptát, proč se dává tolik peněz do reprezentace, když se má šetřit. A pak mu je odpovídáno, že se něco z té  částky  vrací zpátky do pokladny při úspěchu - ze sponzorství apod. 

Tak se tedy ptám: Jak nám pomůže, že si budou jezdit hráči/ky na Mitropu jenom tak uhrát normy? Na to mají přece jiné turnaje! Na reprezentačních akcích, které se dotují svazem, ať se reprezentuje pro výsledek! Podívejme se třeba na Italy, jaké týmy postavili a taky si podle toho průběžně stojí. Ten dotyčný, který jako první navrhl, že se bude hrát o normy, by měl zpytovat svědomí.

Pana Jansu neznám, ale ten mail je hnus, velebnosti. Minimálně měl pan Jansa počkat, až z něj vyšumí emoce. Protože ta zmínka o souvislosti Katky výkonnosti a toho, co se stalo by slušnému člověku z klávesnice vypadnout neměla!

03.06.2010 16:12 | Autor neznámý

Nuz, Bobby by to urcite riesil tak isto

Ale naco je  hracke s 13843. miestom vo svetovom rebricku manazer??

 

03.06.2010 16:08 | Autor neznámý

to david brazina

A myslíte, že by šlo uhrát normy, kdyby každý tým uvažoval takhle? Proto asi ve všech družstvech je nějaký GM,a u nás třeba Talla...

03.06.2010 16:07 | Autor neznámý

 to ales jedlicka, kua kamo, fakt si myslis ze to byl promysleny a cileny utok na ni, ze ji nekdo zavidi? ja nevim, myslim si ze kdyby to tak bylo tak by ani neodjela. jasne asi nebylo vse ok, ale stejne si myslim ze by bylo z jeji strany lepsi se k tomu vyjadrit po turnaji. pak bych byl jednoznacne na jeji strane...

03.06.2010 16:03 | Autor neznámý

 to martin vaculik.

Nesouhlasim s tebou martine. To me pripada spise daleko sprostejsi chovani m. konopky vuvi pavlu simackovi. lonsky mistr republiky, ted tusim byl taky hodne vysoko, a je ignorovan. vykonost nehodnotim, na to nemam uroven, rozhodne ale je v nasem svazu celkove neco spatne, pokud nehrajici hraci dostavaji prednost pred klukem, ktery jde nahoru a hraje co muze. stejne tak odvolani a nasledna masaz od modra lukase klimy, nebo postaveni tally na mitropu misto kluku co si potrebujou uhrat normy.

vratim se jeste raz ke katce, hrat urazenou ji rozhodne neprospiva, sachy urcite hrat umi, ale at se zamysli nad tim, kdo vlastne je. kralovnou mezi sobe rovnyma.

03.06.2010 15:59 | Autor neznámý

Hm pěkně ji vyšachovali asi ze závisti že je tak dobrá Ovšem plnou pravdu se nikdy nedovíme Ta idylka asi nebude taková jak píše p. Jansa.

03.06.2010 15:59 | Autor neznámý

to exot: Laskavě nehodnoťte kauzu "Bednář" když o ní vůbec níc nevíte a ani vůbec nevíte jak to bylo s tím blicákem. Jste krapec mimo! A že byl flustrovanej?.. vůbec ho neznáte. Hlavně že jste teď chytrej...

03.06.2010 15:57 | Autor neznámý

 mozna ze me za to vypeskujete, ale muj nazor je, ze se KN zachovala jako rozmazleny maly fracek. ctu si nektere komentare, ktere se ji zastavaji, ale podle me neni zadna sportovni tragedie kdyz mi nekdo navrhne rekne ze nekdo  z meho  tymu zkusi uhrat normy, tak se to snazim pochopit a nic mi neudela kdyz vyjdu nekomu vstric. na nasem sachovem nebi zari takove hvezda ze ma problem se chovat jako normalni clovek? jasne beru ze mohla byt nastvana, ale je asi povahovou vlastnosti kazdeho cloveka jak se zachova. podle me normalni clovek to zkousne, ten kdo ma pocit ze vse se musi tocit kolem nej to samozrejme nezkousne.

samozrejme je jina situace to, ze se ji to dopredu rict melo to je bez debaty. ale i tak je jeji reakce podle neprimerena.

Nekteri jste nalozili jansovi. Jansa je clovek, ktery v sachu neco dokazal, a porad u nas je pan nekdo. s jeho nazorem naprosto souhlasim.

 

03.06.2010 15:57 | Autor neznámý

Souhlas s MV...

03.06.2010 15:56 | Autor neznámý

No, popravdě řečeno, když bylo v minulém článku zmíněno, že se k situaci vyjádří manažer K. Němcové, začal jsem tušit, že to bude něco podobného, zvláště když v prvních dvou zápasech Kateřina nenastoupila. Případ je opravdu aspoň v jedné věci obdobný s tím Bednářovým. V obou byli hráči frustrování tím, že nehrají, nebo nehrají na pozicích, které by si zasloužili, a ocitli se v situaci, která nebyla podle jejich představ. M. Bednář to sice neřešil opuštěním místa konání, ale výpravu formálně opustil, když sehrál blicák a nebyl k dispozici, když ostatní hráči chtěli vystřídat. Následně sepsal útočný pamflet proti kapitánovi, to už známe. Jenom doufám, že něčeho podobně nešťastného se od K. Němcové nedočkáme.

Sestava týmu musela být ujednána a odsouhlasena už před Mitropou. Pokud k její úpravě ( a následným "pozměňujícím návrhům") došlo až na místě a Kateřina byla postavena tzv. "před hotovou věc", považuju to za selhání a chybu realizačního týmu, v tomto případě kapitána. Zřejmě si nějak popletl, že to, k čemu je ochotný přistoupit on (tj. nehrát ani jeden zápas, aby si ostatní mohli uhrát normy) v případě mladé a ambiciózní hráčky ( a stávající mistryně ČR) nepřichází v úvahu.

Neuposlechnutí kapitánova rozhodnutí (nařízení) je samozřejmě špatně.

Ale měnit předem dohodnuté podmínky (za kterých se hráči rozhodnou reprezentovat) samozřejmě taky.

03.06.2010 15:55 | Autor neznámý

Jansův slovník se mi jeví jako hněvivý, zaplaven emocemi. Manager jeho role, by měl jednat a psát a cítit asi jinak.

03.06.2010 15:55 | Autor neznámý

Tak Já vás opravdu některý nechápu a  zůstává mi rozum stát...Jaký manýry proboha??? A to přirovnáni s MS v Hokeji..tak jenom podotýkám že Katka asi zájem měla, když nešla ani na maturitní večírek a ihned po maturitě se vydala na Mitropu. A jestli je to tak říká jeji agent (nevidim důvod proč by lhal) tak já osobně bych udělal totéž. Vůbec se ji nedivím. A jinak taky souhlasím ty kecy o výkonnosti si mohl nechat pro někoho jiného. Tuma Jakub

03.06.2010 15:50 | Autor neznámý

Dopředu jenom upozorním, že píšu osobní názor, ne stanovisko nss.cz Rozhodnutí Katky Němcové plně chápu a v případě, že bych byl postaven do stejné situace, tak bych určitě zvažoval podobný postup. Vůči aktuální mistryni republiky, které navíc byla před odjezdem přislíbena první šachovnice, je to hodně nezdvořilé chování. Proč ji tyto skutečnosti nesdělili už před odjezdem? Možná se báli, že by potom nechtěla jet a tajně doufali, že když jí vše sdělí až na místě jako hotovou věc, tak už ve Švýcarsku byť třeba se skřípěním zubů zůstane.

Zdeněk Janda: Přirovnání k hokeji mi přijde totálně mimo, ale když jste s tím začal, tak to přirovnám adekvátně tomuto případu. Růžička by tak strašně stál o Vokouna, nasliboval by hory doly, ale po jeho příjezdu by mu řek, že blufoval a počítá s ním na místo trojky, že už není nejmladší a že zkušenosti bude sbírat Štěpánek. Myslím, že Vokoun by si v tomto případě ani nevybalil...

03.06.2010 15:44 | Autor neznámý

Věřím tomu, že kdyby byl o něco podobného požádán David Navara, že by  s pochopením vyhověl. Neumím si představit, že by odjel, navíc bez porady s velmistrem Jansou. Kateřina Němcová je zřejmě něco víc. Ale domnívám se, že po nečekaném ukončení kariéry Jany Jackové je  bohužel Němcová dalším velkým zklamáním.

03.06.2010 15:42 | Autor neznámý

Z  emailu pana Jansy se mi udělalo lehce nevolno. Vůbec se Katce nedivím, že z dějiště odjela, jestli se k ní vedoucí výpravy takto zachovali. Z jejich počínání je cítit neupřímnost a podrazáctví. Navíc mi přijde smutné, že nenašla zastání v žádném z přihlížejících kolegů. Velice by mě zajímal Katčin názor, bez kterého si myslím, je dost brzy dělat nějaké unáhlené závěry.

03.06.2010 15:40 | Autor neznámý

Nevím, co je horší. Jestli manýry Jansy nebo manýry Němcové...

03.06.2010 15:35 | Autor neznámý

re Janda: se mi zdá, že vám unikl poslední odstavec managera Katky Němcové.

03.06.2010 15:32 | Autor neznámý

Zdeněk Janda: Případné uhrání norem bez ohledu na výsledek týmu, je také vlasteneckou věcí? Mitropa navíc není Olympiáda a preferování zájmu jednotlivce se na ní obvykle toleruje. Na Olympiádě nikdy. 

03.06.2010 15:21 | Autor neznámý

No,chlapci,možná někdo oprávněně namítne , že teď budu srovnávat jablka s hruškami,ale pamatujete,jak jsme se my (chlapi) rozčilovali nad množstvím omluvenek Růžičkovi před hokejovým MS? Hlavně jim bylo vytýkáno malé vlastenectví, mít touhu reprezentovat naši republiku  atd,atd. To mi zde,u Katky, trochu chybí . A počkal bych si ještě na reakci Svazu...

03.06.2010 15:21 | Autor neznámý

Jansův mail neobsahuje vůbec žádný důvod odcestování Němcové (nad kterým by bylo možné se zamyslet a rozhodnout se, jestli je akceptovatelný či nikoli) Prostě popisuje ideální společnost a hrůzný čin Němcové, který však do popisu té růžové idylky vůbec nezapadá. To je poněkud zarážející. Opakuji, že nehodnotím chování Němcové, ale její odcestování muselo mít nějaký důvod a o takovém důvodu Jansa byť ze svého pohledu nepíše. Ty kecy o výkonnosti si mohl odpustit.

03.06.2010 15:09 | Autor neznámý

Z toho co jsem se zde docetl , urcite jsem Katku schopen pochopit. A drzim palce.

03.06.2010 15:01 | Autor neznámý

No nemůžu si pomoct, ale v tomhle případě je vina jednoznačně na odpovědných funkcionářích, kteří Katce dopředu neřekli, jakou úlohu má v družstvu hrát. Pokud by to věděla předem a rozhodla by se přesto hrát, pak by samozřejmě byla vina na její straně.

Pokud by se něco takového stalo mně, tak bych taky silně zvažoval, jestli pokračovat nebo se na to vykašlat (samozřejmě jinou otázkou je, jestli má ohledně účasti se svazem nějakou smlouvu, ale ze sportovního hlediska ji plně respektuji).

03.06.2010 15:00 | Autor neznámý

Nějak nám ty kauzy rostou, vloni např. "kauza Bednář" , teď "kauza Němcová" . Na této čerstvé kauze,pokud bych se ji odvážil hodnotit,či komentovat (jako že vůbec ne) , tak čtu komentář p.Jansy,dále manažera Hradečného, ale ten nejdůležitější , komentář K.Němcové , nikde . Dočkáme se ho? Snad to nezanechá trvalou stopu na výkonu našich děvčat