Proti obhájcům titulu

08.10.2009 11:02 | Evropský klubový pohár

Na páté kolo novoborským přiřadil los obhájce loňského titulu Ural Svedrdlovskaya v čele s Alexanderem Griščukem, který vystřídal na tomto postu loni hrajícího Radjabova. Zápas můžete sledovat na on-line přenosu ze třetího stolu....

Na páté kolo novoborským přiřadil los obhájce loňského titulu Ural Svedrdlovskaya v čele s Alexanderem Griščukem, který vystřídal na tomto postu loni hrajícího Radjabova. Zápas můžete sledovat na on-line přenosu ze třetího stolu. Turnaj se přehoupl do své druhé poloviny a do konce zbývají tři kola. Na čele bez ztráty kytičky jsou první nasazený Economist Saratov, téměř domácí Alkaloid Skopje, který ve čtvrtém kole udolal mírného zápasového favorita Petrohrad a arménský Mika Jerevan, který si dokonce vyšlápl na čtvrtý nasazený OSG Baden-Baden. Můj odhad z předchozího článku staví Peter Svidler (viz.foto) zcela na hlavu. V dresu Petrohradu předvádí na první šachovnici perfektní výkon, když se o jeho štít rozbili postupně Hikaru Nakamura, Vasilij Ivančuk a Mamedyarov.

Československé šlépěje

Ve své oblíbené italské remizoval Sergej Movsesjan na první desce s Levonem Aronianem, avšak jeho OSG Baden-Baden utržil celkovou porážku a patří mu průběžná šestá příčka. Werder Brémy nastoupil proti favorizovanému Uralu a utržil na šachovnicích tři porážky při třech remízách. Prohru zaznamenal Vlastimil Babula s Rublevským, Zbyněk Hráček remizoval s Malakhovem. O stůl dále hrající Slovan Bratislava podlehl vysoko ukrajinskému A DAN DZO & PGMB, když jedinou remízu zaznamenal na čtvrté šachovnici Jan Báňas. Ve čtvrtém kole se nedařilo Jiřímu Jirkovi a jeho Porat Chess Club pouze remizoval s o deset míst níže nasazeným norským Oslo Schakselskap. Jeden bod za Ennis Chess Club uhrál ve čvrtém kole Petr Neuman, Jan Sodoma a jeho další čtyři kolegové podepisovali kapitulace belgickým soupeřům.

Pořadí po 4. kole

Pořadíst.č.FEDklubZVRPBodyTB2TB3
1414CZE1. Novoborsky SK4301619,048,5
2712GERWerder Bremen4202413,556,0
3233ISRPorat Chess Club4121411,552,0
3326SVKSK Slovan Bratislava4202411,062,0
3529AUTASVOe Pamhagen4112311,541,5
4750IRLEnnis Chess Club410328,047,0

GM Mamedyarov podepisuje Svidlerovi kapitulaci. (autor: Vladimír Jagr, zdroj: nss)

Ani při analýze nebyl Mamedyarov ze své pozice příliš nadšený. (autor: Vladimír Jagr, zdroj: nss)

Předzápasové plány 4. kola

Večerní, rychle utvořený plán, nastoupit na mistra Rakouska Husek Vídeň v základní šestce vzal za své již krátce po snídani. Pavel Šimáček nechtěl nastoupit proti Cibulkovi na poslední šachovnici. Vynechat někoho z první čtyřky by nebylo vzhledem k sestavě soupeře moc prozíravé. Robert Cvek po náročné partii s Číňanem Ni Hou odpočinek uvítal a tak změna dvou zadních šachovnic mohla alespoň trochu nabourat soupeřovy představy o našem nástupu. Dle dosavadních výsledků byla právě poslední šachovnice obsazovaná střídavě FM Vladimírem Cibulkou a Haasem Bernhardem Achillovou patou celého týmu. Ve třech kolech nevytěžili ani bod, což nám hrálo do karet. "Zadní" handicap naoplátku vyvažuje účast hráče klubu 2700 na první desce - Hikaru Nakamury. Jak se předpoklady naplnily, popisujeme v odstavci níže, psaném po zápase.

Postřehy z průběhu - 1. Novoborský vs Husek Vídeň 4:2

Čtvrté kolo zahajuje téměř shodně s ostrým během Gaty Kamského. V kvádru jako ze žurnálu s lehce vyhrnutým rukávem lévé ruky sledujíc se strachem v očích svoje hodinky, pádil do sálu, než zazní nekompromisní gong. V klidu popíjím kafíčko v předsálí a co chvíli očekávám hlas hlavního rozdhodčího zahajujícího každé kolo s železnou pravidelností. Všudypřítomné ticho, že by bylo slyšet špendlík spadnout, přerušuje zvuk otvírajícího se výtahu. Vychází Vasilij Ivančuk a velmi klidnou a rozvážnou chůzí míří k hracímu sálu. Jeho výraz při pohledu na hodinky je zcela opačného rázu než u Gaty Kamského.

K zápasu bývá první připraven známý "pozděchod" Jirka Štoček (autor: Vladimír Jagr, zdroj: nss)

Poměrně záhy skončila remízou partie Petra Háby s Andrejem Kovalevem. Vzhledem k odblokování jedněch soupeřových bílých figur dobrý začátek. Na jedničce se rychlým tempem rozehrála královská indická, kterou Viktor Láznička v přípravě správně předpokládal. Vydatným pomocníkem mu byly poznámky Jána Markoše z knížky "Beat the KID". Nejpříjemnosti své černé pozice začal pociťovat Jirka Štoček a patrně jen volba "dětské" léčky v podání Kirila Georgieva nabídla našemu hráči možnost vplout do remízového přístavu. "I když jsem podobnou pozici hrál několikrát bílými, zahájení jsem nezvládl. V závěrečné pozici byla již remíza pro obě strany logická," popsal Jirka Štoček. Předpokládaný bod zavěsil na poslední šachovnici tentokrát hrající kapitán Marek Vokáč, když černými přehrál FM Cibulku. Třetí půlku přidal Ján Markoš a zápas se ubíral tou správnou cestou. Po časové kontrole získal Pavel Šimáček v koncovce vynuceně figuru a jal se svou výhodu uplatňovat. Viktor Láznička dokonale otrávil Nakamuru, kterého čekalo v zablokované pozici jen pouhé vyčkávání. "Zahájení jsem tipnul, ale zaskočil mě přadím tahů. Nevěděl jsem jak mám přesně reagovat, tak jsem zvolil cestu jistoty zblokováním dámského křídla," komentoval průběh Viktor Láznička. Čtvrtý bod na naše konto nakonec dotáhl Pavel Šimáček, který byl s průběhem spokojen: "Partie se mi povedla. Hrála se ruská hra. Přešel jsem do lepší koncovky, kterou jsem přes tuhý odpor soupeře vyhrál." Konečný stav 4:2 tak do puntíku vystihl stanovenou strategii.

Zápas s Husek Vídeň (autor: Vladimír Jagr, zdroj: nss)

Partie ze zápasu 3. kola se Saratovem

Hua,Ni (2697) - Cvek,Robert (2518) [C03]
ECC Ohrid 2009 (3), 06.10.2009
[komentuje GM Robert Cvek]

1.e4 e6 2.d4 d5 3.Jd2 Se7 4.Jgf3 Jf6 5.e5 Jfd7 6.Sd3 c5 7.c3 Jc6 8.0-0 a5 9.a4 cxd4 10.cxd4 Jb4 11.Sb5 b6 12.Jb1 Sa6 13.Jc3 0-0 14.De2 Sxb5 15.axb5 Vc8 16.Sd2 Dc7 17.b3! Db7 Diagram

18.Vac1 +/- Zahájení se mi vůbec nepodařilo. To je rozdíl mezi hráčem 2500 a 2700. Příprava na Číiňana byla tězká, hrál toho hodně, na francouzkou snad 5 systémů, neuhodl jsem přípravu... Nevím mozná je celá výstavba s a5 špatná, budu to muset prozkoumat az dodatečně doma. 18...Vfe8 19.h4! S plánem dát časem mat. Černému strašně překází jezdec na b4, střelce na e7, jezdec na d7, dáma na b7, nu v podstatě všechno. Na druhou stranu mě tato pozice motivovala k maximálnímu odporu. Nebyl jsem naladěn házet flintu do zita, naopak. 19...Sf8 20.h5 h6 [20...f6 21.exf6 gxf6 22.Jh4 se mi zdálo KO] 21.Jh2 f6 22.f4 Se7 23.Jg4 Kh7 Zatím se tak "divně" proplétám figurami. Čekám jenom na vhodný moment, kdy se pokusím o protihru, zatím je třeba být trpělivý... 24.Df3 f5 25.Je3 Jd3 [25...Kh8 26.g4 fxg4 27.Dxg4 Jf8 je poziční KO] 26.Vb1?! [26.Jexd5 Jxc1 27.Jf6+ Jxf6 28.Dxb7 Jxb3 29.exf6 Sxf6 30.Jb1! Sxd4+ 31.Kh1 1:0] 26...Sb4! 27.Jexd5 Diagram

27...Sxc3! 28.Jxc3 Zde soupeř začal usilovně přemýšlet a kroutit hlavou... [28.Jf6+ Jxf6 29.Dxb7 Sxd4+ 30.Kh1 Je4 Jsem chtěl hrát, není divu, ze byl soupeř proti...] 28...Dxf3 29.Vxf3 Jb4 30.g4? Zahráno příliš zbrkle! [30.Vc1+/=] 30...fxg4 31.Vg3 Jc2! Zde opět začal soupeř usilovně přemýšlet a kroutit hlavou. Škoda ze mi na finální fázi zbylo docela málo času, navíc nejsem moc zvyklý hrát časové tísně. 32.d5 exd5 Co si vybrat exd5 nebo Jd4...musel jsem volit intuitivně - vzít Budlíka :) [32...Jd4!?] 33.Vxg4 [33.Jxd5 Jd4~~] 33...d4 34.Je4 Ja3 35.Ve1 Jxb5 Diagram

Nyní - s Budlíkem více - jsem byl velmi spokojený, jenom ten čas... 36.e6! Jc5 [36...Vxe6 37.Jg5+ hxg5 38.Vxe6] 37.f5 Jxe4 [37...Jxb3 38.f6 Vxe6 39.Vxg7+ Kh8 40.Sxh6 se mi nelíbilo] 38.Vexe4 Vc5 39.Vef4 Jd6 Zahráno příliš rychle, přehlédl jsem 42.e7 [39...Ve5! s dobrou pozicí] 40.f6 gxf6 41.Vxf6 Jf5 [41...Vxh5 42.e7 Vxe7 43.Vxd6 Vg7 44.Vxg7+ Kxg7 45.Vxb6] 42.Vf7+ Kh8 43.Vg6 Diagram

43...Ve5? Únava...něco jsem přehlédl, ze jsem nezahrál Vg8, ale co? Netuším :) [43...Vg8! 44.Kf2 (44.e7 Jxe7 45.Vxe7 Vxh5) 44...Vxg6 45.hxg6 Ve5 46.Sf4 Vxe6 47.Vxf5 Kg7 s nějakou šancí] 44.Sf4 Vd5 45.Vgf6 d3 46.Vxf5 Vxf5 47.Vxf5 Vxe6 48.Kf2 Ve4 49.Sxh6 Vb4 50.Sd2 Vxb3 51.h6 a4 52.Vf8+ Kh7 53.Vf7+ Kh8 54.Vc7 1-0

Fotografie

GM Vugar Gashimov (autor: Vladimír Jagr, zdroj: nss)

GM Laurent Fressinet (autor: Vladimír Jagr, zdroj: nss)

GM Andrei Kovalev (autor: Vladimír Jagr, zdroj: nss)

GM Alexander Chernin (autor: Vladimír Jagr, zdroj: nss)

GM Hikaru Nakamura (autor: Vladimír Jagr, zdroj: nss)

Partie

Odkazy

Oficiální stránky ECC 2009
on-line – stůl 1,2
on-line – stůl 3, 4
on-line – stůl 5, 6
Výsledky - muži
on-line - ženy
Výsledky - ženy
119x 1331x Petr Boleslav
Fotogalerie
Komentáře (119) Aktualizovat
08.10.2009 21:02 | Autor neznámý

Zítra čeká na naše hochy  Werder Brémy, na on-linu to nebude. Měl by to snad být vyrovnanější zápas než dnes.

08.10.2009 21:01 | Autor neznámý

Opět jako Slávie 1-5 Lille. Rozdílné ligy.

08.10.2009 20:45 | Autor neznámý

Co jsem říkal? Škoda, ale ono to bohužel opravdu odpovídá rozdílu soupeřů.

08.10.2009 20:43 | Autor neznámý

1:5 je nakonec poměrně krutý výsledek, ale kluci bojovali velmi statečně, za to si rozhodně zaslouží pochvalu! Bylo na co koukat...:)

08.10.2009 20:40 | Autor neznámý

Tak skutečně 1-5. Sledoval jsem koncovku Marka,je to nepříjemné se takhle dlouho bránit,a pak stejně zdechnout.Mnozi z nás by asi nabídli plichtu,Rusové to však zkoušejí až do konce a vychází jim to ...

08.10.2009 20:15 | Autor neznámý

Že Cvek prohraje jsem teda vážně nečekal ale stalo se :(

08.10.2009 19:32 | Autor neznámý

Na Cveka jsem teď zvědav. 53.b4 bylo vynuceno. Černý ale přebral iniciativu. Co oba hráči vymyslí?

08.10.2009 19:19 | Autor neznámý

Štoček se už vzdal? Mohl ještě chvíli Širova zkoušet ze znalosti koncovek.

08.10.2009 19:19 | Autor neznámý

šimi skvěle a vyhrál tip, že koněm od 20. tahu už hrát nebude.

08.10.2009 19:15 | Autor neznámý

To : ladik      myslim ze to neni slabina pesec a6

treba varianta Vd5 Vd5 Kd5 Sf5 h6 Se4 Kc5 Sb7 pokryju treba

08.10.2009 19:07 | Autor neznámý

Cvek zajímavě míchá pozicí. Černý má o čem přemýšlet.

08.10.2009 18:59 | Autor neznámý

stejně tak Šimáček

08.10.2009 18:59 | Autor neznámý

U Šimáčka nakonec remíza opakováním tahů.

08.10.2009 18:56 | Autor neznámý

nemohu se ubránit pocitu,že Klíma měl hrát dál,pik na a6 je slabina jak hrom

ale lehko se to řekne

08.10.2009 18:49 | Autor neznámý

Pravda za Shirova se to hraje samo... ale ten Cvek by vyhrát určitě měl :-) 

08.10.2009 18:47 | Autor neznámý

Tak máme po časovkách. Láznička se vzdal. Možná mohl ještě chvíli pokračovat, ale tak jako tak stojí na prohru. Štoček stojí také jasně na prohru, je to jen otázka techniky. Cvek vypadá na remízu. Slibnou pozici má Šimáček, stojí lépe, na výhru to zatím ale ještě není. Vokáč také zatím vypadá na remízu. Čili zatím to vypadá na 2.5-3.5 nebo 2-4, což by s tak silným týmem nebyl špatný výsledek.

08.10.2009 18:47 | Autor neznámý

V partii šimihi jsme mohli od 20, tahu vyhlásit tipovací soutěž : v kterém tahu opět šimi zahraje koněm ?

08.10.2009 18:42 | Autor neznámý

Na takovou vezovku uz neni treba byti Sirovem. Uvidime, co Cvek vycaruje :-)

08.10.2009 18:41 | Autor neznámý

Skončil 40. tah a je konec viz můj příspěvek k 24. tahu v 18:16:53  

08.10.2009 18:38 | Autor neznámý

Jak znám Širovovy věžovky tak to je opravdu vymalováno, zahrál tu partii moc hezky je třeba uznat.

08.10.2009 18:38 | Autor neznámý

Tak Viktor už také stojí na prohru, časovku výrazně líp zvládl Griščuk.

08.10.2009 18:38 | Autor neznámý

Nekdo je na krale, nekdo na Budliky...

08.10.2009 18:36 | Autor neznámý

mat jsem tam tedy nehledal.

08.10.2009 18:35 | Autor neznámý

To : plzenak   hezke

08.10.2009 18:34 | Autor neznámý

Co asi. 37.d4 mat.

08.10.2009 18:33 | Autor neznámý

Takže 1. a 2. deska jsou prohrané, začíná se bohužel naplňovat můj tip na 1:5.

08.10.2009 18:33 | Autor neznámý

chess: cxb4 d4 mat, ne?

08.10.2009 18:32 | Autor neznámý

To : plzenak   : co by se delo po cxb4 ?

08.10.2009 18:31 | Autor neznámý

Šimáček to dobře spočítal! Rublevskij má problémy.

08.10.2009 18:31 | Autor neznámý

to plzenak: to by myslím Šimi zvládl i o půlnoci...:)

08.10.2009 18:30 | Autor neznámý

Robert to opravdu někde začal kazit .

08.10.2009 18:29 | Autor neznámý

Doufám, že teď Šimáček sebere správné Vxb4 a ne cxb4.

08.10.2009 18:26 | Autor neznámý

Ta pozice fakt vypadá hnusně na 1. desce.

08.10.2009 18:25 | Autor neznámý

To : Honza Hučín   : no uznej sám , že ta pozice nevypadá jako, že Viktor ví kam má směřovat !    :-)

08.10.2009 18:25 | Autor neznámý

Řekl bych, že závěrečná pozice u Lukeho je hodně blízko remízy, i když na výhru to samozřejmě může zkoušet pouze černý. Marek a Šimi zatím drží, i když jednoduché obranářské práce to rozhodně nebudou.  Viktor se sice dostal pod tlak, ale nic hrozného se zatím neděje, ani ten čas bych nebral tak tragicky (soupeř nemá o moc lepší). U Jirky už je asi vymalováno a Robert mám pocit to taky někde pokazil, bohužel...

08.10.2009 18:22 | Autor neznámý

chess: Je v časovce, ale má propočítanou spoustu variant. NAvíc se hraje s přídavkem, myslím, takže s tím se dá forzírovaná přestřelka utahat, když si je člověk jistý, kam směřuje.

Mám obavy o Roberta, hraje to strašně při zdi a černý začíná stát líp :(

08.10.2009 18:22 | Autor neznámý

Alespoň v tom smyslu, že nesouhlasí notace.

08.10.2009 18:22 | Autor neznámý

Už nejsem takovy optmista jak před hodinou a půl :(. Ale stejne to nebude imho nějak strašný výsledek, Štoček by mol překvapivě udržet Širova, Šimiho koncovka dle mně taky spěje pomalu ale jistě do remízy, Cvek to taky neprohraje i když ta dáma tam nehezky nalezla. Vokacovu pozici si neodvazuju hodnotit, jenom ten Laznicka se nejak zamotal v ty pozici a z casovy vyhody udelal kisnu, ten uz ani tu pulku neuhraje no...

08.10.2009 18:21 | Autor neznámý

U Lázničky blbne on-line.

08.10.2009 18:21 | Autor neznámý

Voko to už asi udrží ??!!

08.10.2009 18:16 | Autor neznámý

Nechápu v šachu jednu věc , Viktor je v těžké časovce a je skoro úplně jisté , že během těch 16 tahů co mu zbývá udělá prohrávající tah, proč to dělá ??

08.10.2009 18:15 | Autor neznámý

To :  Honza Hučín : Navíc Lukáš měl dost času na to aby viděl , že ta pozice vůbec není jasná.

08.10.2009 18:14 | Autor neznámý

To : Honza Hučín    : Souhlas

08.10.2009 18:13 | Autor neznámý

K Lukášově koncovce - podle mě to je právě pozice, kde nerozhoduje ani tak počet pěšců, jako to, kteří jsou volní a jak se dají zablokovat. Rozhodně to bylo lepší za černého, ale dá se to snadno zkazit. Počítač má tu smůlu, že po výměně věží je ochoten ukazovat výhodu jedné strany i v jasně remízové koncovce, takže na jeho propočet se nedá spoléhat.

08.10.2009 18:10 | Autor neznámý

Aroňan vyhrál, ale celkově asi Arménie pukne, ledaže by měla kliku jako včera.

08.10.2009 18:03 | Autor neznámý

Cvek asi taky remis

08.10.2009 18:01 | Autor neznámý

Jak znám partie Marka Vokáče, tak by to měl udržet. 

08.10.2009 18:01 | Autor neznámý

Teď se zdá, že po celkem logickém 24...Jc6 by byl i Štoček celkem OK.

08.10.2009 17:56 | Autor neznámý

 chess: To si teda nejsem jist, že by Fritz ukazoval  -1,0 kvůli nějakému bezvýznamnému pěšci. 

08.10.2009 17:53 | Autor neznámý

 To plzenak: to vím taky, že to člověk asi neoboduje jako počítač. Ale počítač "nepočítá s časem soupěřů. Takže z toho pohledu bych to tipnul víc do - než jen na -1 z pohledu bíleho.

08.10.2009 17:52 | Autor neznámý

To : Fredy  Já si myslím , že v pozici ta remíza objektivně je, že Fritz ukazuje cca -1 kvůli nějakému nevýznamnému pěšci ještě neznamená , že hráč jako Lukáš neví, že to je hodně blízko remíze.

08.10.2009 17:50 | Autor neznámý

To Fredy: Že černý stojí lépe, je jasné, ale o kolik lépe, to nejlépe zhodnotí počítač.

08.10.2009 17:50 | Autor neznámý

Cvek našel Vg3 a teď se jen modleme, aby to nezkazil v časovce.

08.10.2009 17:48 | Autor neznámý

 Bolek : To bych tak nebral, že černými dobrá půlka. Dobrá půlka na začátku partie, ale ne v tedle pozici. V pozici jakou dokazál Lukáš černými dostat, tak se měl pokusit hrát na výhru. Kdy jindy s takovým hráčem, se mu to černými podaří, aby stál černými takhle dobře a o hodně lepším časem?

 

08.10.2009 17:48 | Autor neznámý

chess: Myslím, že Lukáš uhrál víc, než se čekalo. Nicméně vzpomínám si na partii Barejev-Láznička z Turína, kde Barejev zkazil vyhranou pozici a pak se klepal, aby Viktor neprosadil s jezdcem proti věži své pěšce. Myslím, že teď začíná kritická fáze zápasu, doufám, že to zkušenosti nerozhodnou pro Ural na všech deskách. Aktuálně tipuju 1,5:4,5.

08.10.2009 17:47 | Autor neznámý

Projel jsem to Fritzem a zatím to nevypadá až tak tragicky. Nejhůře stojí Štoček, ale přímo na prohru to ještě není. Těžkou pozici má i Láznička, ale zatím se také drží. Ostatní pozice jsou podle Fritze celkém v rovnováze, když žádná ze stran nemá výraznou (tak od 0.8 výše) výhodu. Relativně nejlépe z našich je na tom Cvek.

08.10.2009 17:46 | Autor neznámý

U šimihi trochu nechápu ty dobrovolné přechody do horších koncovek.

08.10.2009 17:43 | Autor neznámý

Lukáš dnes , výborná příprava, hra, skvělý čas  a když to zvážím tak i to že přijal remis bylo v pořádku . V pozici více asi nebylo a hrát to na čas s Barejevem je asi každý uzná nesmysl.

08.10.2009 17:42 | Autor neznámý

plzenak : Na to nemusíš mít Fritz, to vidíš, že černý stojí lépe. -:)

08.10.2009 17:40 | Autor neznámý

 Honza Hučín: taky si myslím, že to mohl ještě hrát. S lepším králem, snad i střelcem a pešci c4,b4. A konec konců i časem. No nevim.....

08.10.2009 17:39 | Autor neznámý

to chess: souhlas. Sedět u té šachovnice je úplně něco jiného. Dnes odvedl dobrou práci.

08.10.2009 17:38 | Autor neznámý

Souhlas s Bolkem, Lukáš to zkusit mohl. V závěrečné pozici motor není tak důležitý, spíš zkušenost na podobné pozice. Štoček podle předpokladu nevydržel, ztratil pěšce. Tak snad Robert s Viktorem vybojují dohromady bod.

08.10.2009 17:36 | Autor neznámý

To : Bolek    asi to měl s tím časem zkoušet, ale je to těžké když Bareev pípne ........ ale skvělé černýma !! Lukáš by měl hrát mnohem častěji !!

08.10.2009 17:35 | Autor neznámý

Můj Fritz říká u Klímy zhruba -1.00 (tedy výhoda černého).

08.10.2009 17:33 | Autor neznámý

Bareev už bude bojovat jen o remis ...překvapení nezvládl bravo klímovi, omlouvám se za komentář z 15:53:31

08.10.2009 17:33 | Autor neznámý

e5 asi Luke musel (Rybka). Bareev asi pípnul, Luke mohl ale ještě zkoušet. čas lepší, pozice taky. Ale černými dobrá půlka.

08.10.2009 17:32 | Autor neznámý

to : honza hučín a ted ?? v zaverecne pozici kdyz dali za remis ??? co rika ryba ???

08.10.2009 17:31 | Autor neznámý

chess: e5 měla Rybka jako první volbu.

08.10.2009 17:31 | Autor neznámý

Fredy: Bohužel nejvýš půl, Lukáš trochu brzo skočil po nabídce remízy :(

08.10.2009 17:30 | Autor neznámý

nevím jestli klíma musel e5 , co říká fritz ?

08.10.2009 17:30 | Autor neznámý

Barejev vrací figuru a bude hledat záchranu v nestejných střelcích.

08.10.2009 17:29 | Autor neznámý

Bareev bez střelce, Šimaček bez koně. tady z těch dvou šachovnic budeme rádi za 1:1

08.10.2009 17:28 | Autor neznámý

Rybka u Klímy říká -0,7 za bílého.

08.10.2009 17:28 | Autor neznámý

Viktor je pod tlakem, ale Gršičuk má špatný čas, u Roberta je tomu přesně naopak. Šimáček a Vokáč se bohužel vezou, i když objektivně se ještě hraje. Lukáš má kompenzaci, uvidíme, jestli Barejev znervózní. U Jirky je na desce příliš mnoho figur, to Širov dá. Je to blbý, ale víc než 1,5 z tohohle chlapci podle mě nevykřešou.

08.10.2009 17:26 | Autor neznámý

Luk je snad přivyhraný, nemá někdo fritze ? pustte to do fritze , prosím.

 

08.10.2009 17:26 | Autor neznámý

Klímič přesně 26...Vb8 a už ho hrne. Bareev to přestává mít pod kontrolou.

08.10.2009 17:25 | Autor neznámý

prakticky hraje bez střelce

 

08.10.2009 17:23 | Autor neznámý

Už i vzhledem k času bude hodně obtížné pozici Bareeva bránit. 

08.10.2009 17:21 | Autor neznámý

to honza: Sargisjan ma hodne nevyrovnany vykony, vetsinou na turnajich shori a v tymovych hraje jak buh, asi mu svedci podpora cmoudu svojich :)

08.10.2009 17:21 | Autor neznámý

Lukáš stojí moc dobře ! 

08.10.2009 17:20 | Autor neznámý

Voky mi prijde prizdechloej uz, libi si mi Cvek a Klima

08.10.2009 17:19 | Autor neznámý

Snad toho Barejeva shodí do jezera.

08.10.2009 17:16 | Autor neznámý

Nějak mi připadne, že stojí slušně už jen Cvek a Klíma.

08.10.2009 17:16 | Autor neznámý

Ostatní stoly jsou teď asi stranou zájmu, mě zaujalo, jak Sargisjan pozičně přehrává Tomaševského. Fakt nechápu, proč tenhle člověk nehraje nějaké ty Wijky, Grand Prix a podobně.

08.10.2009 17:13 | Autor neznámý

Griščukovo Jb7 mi taky přijde jako zajímavá "Vokovina" :)

08.10.2009 17:11 | Autor neznámý

Je to opravdu příležitost si zahrát s velkými jmény. Hezký zápas. Doufám, že alespoň s jednou výsledkovou bombou.

08.10.2009 17:08 | Autor neznámý

Takovéhle zápasy jsou pro mou kuřáckou odvykací kůru jak stvořené.

08.10.2009 17:01 | Autor neznámý

Myslím, že Luky má rozhodně kompenzaci za figuru.

08.10.2009 16:58 | Autor neznámý

VR: souhlas :) a koukám že se nám Bareev trochu zadřel.

08.10.2009 16:57 | Autor neznámý

Hehe, u Marka teď přišlo 21.g4, to bych směle nazval jako typickou "Vokovinu"...:)

08.10.2009 16:56 | Autor neznámý

Můj odhad je tedy 2:4 jako naše maximum.  Docela solidně stojí Štoček, Cvek a Klíma.

08.10.2009 16:51 | Autor neznámý

To je sice pravda ale zase třeba ani Štoček nestojí tak špatně až na to že hraje se Širovem :). Navíc trocha optimismu ještě nikoho nezabila (s několika málo výjimkami) :).


08.10.2009 16:45 | Autor neznámý

Tak to jsem jediný, kdo Klímovi věří.

08.10.2009 16:45 | Autor neznámý

Je pravda, že jsme se na úvod dobře kousli, ale 3:3? Na možný bod bych hodnotil tak akorát Roberta (ještě dlouhá šichta), a u Voka se mi to moc nelíbí, černého dvojka střelců je dost dobrá.

08.10.2009 16:40 | Autor neznámý

Až se divím jak dobré šace v tom zápase máme. Kdybych si ted mohl někde vsadit tak vsadim na remizu 3:3 (Lazna 1,Cvek 1, Simi a Vokac 1/2). Jenom chudak Klima asi nedopadne dobre, pozice je kazdopadne zajimava ale nejspis opravdu objektivne horsi a Bareev neni zadne orezavatko aby toho nevyuil.

08.10.2009 16:34 | Autor neznámý

myslím, že u Lukehe zatím žádný problém není, bílý to sice trochu bloknul ale co dál. Robert dal asi správné 20.Dc4 a myslím, že se mu pozice hraje dobře.

08.10.2009 16:33 | Autor neznámý

krom Viktora vsichni bili horsi cas...

08.10.2009 16:32 | Autor neznámý

V Bilbau toho dost Grščuk zkazil v časovkách, proti Viktorovi si taky na jednu zakládá.

08.10.2009 16:32 | Autor neznámý

Pěkné odpoledne všem! Konečně mám také jednou odpoledne čas, tak se trochu připojim do diskuze...:) Viktor má klidnou technickou pozici přesně podle svého gusta, Jirka, Robert i Šimi zatím stojí dobře (Bob snad i lépe. ale to se ještě uvidí), u Marka je to taky kolem rovnováhy no a Luke sice má lepší čas, ale jeho pozici teda moc nevěřím (i když Budlici sou Budlici, jak by řekl Robert...:)).

08.10.2009 16:30 | Autor neznámý

A Klíma to podle mne hraje taky dobře.

08.10.2009 16:19 | Autor neznámý

Robert to opravdu hraje odvážně. Tak ať mu to vyjde !

 

08.10.2009 16:14 | Autor neznámý

Robert může stát podle Rybky po Da6 lépe.

08.10.2009 16:10 | Autor neznámý

Viktor zatím dobrý, i když moc aktivně nestojí, spíš se bude bránit černé iniciativě.

08.10.2009 15:53 | Autor neznámý

Klíma může po 14. Sd4 asi hodit ručník

08.10.2009 15:47 | Autor neznámý

No Šimi by to mohl znát za obě barvy a určitě si to i připravoval

08.10.2009 15:45 | Autor neznámý

Tu variantu co hraje Klíma hrál třeba Ríša Biolek junior s Gasanovem v Pardubicíh a bylo to zajímavá partie stejně jako snad bude teď :). Jinak celý zápas vypadá tak nějak zajímavě :).


08.10.2009 15:35 | Autor neznámý

Myslím že je to normální, už jsem to viděl

08.10.2009 15:29 | Autor neznámý

Pan Vokáč hraje zajímavou variantu

08.10.2009 15:25 | Autor neznámý

Tak Lukáš do to jde velmi odvážně...

08.10.2009 15:24 | Autor neznámý

Zatímco vepředu to vypadá na normální šachy, Malachov naznačil, že by mu mohla stačit s Robertem remíza, Rublevsky šel skutečně svou oblíbenou skotskou a hned vyměnil dámy, obě zadní partie jsou od prvních tahů poměrně divoké. To bylo i záměrem, klidnou hrou bychom patrně nic nezískali a nemáme co ztratit. Lukáš Klíma zvažoval místo Čigorina dokonce i Albínův protigambit.

08.10.2009 15:24 | Autor neznámý

Voko zvolilo variantu, kterou bych nikdy nehral. Znate to nekdo , je to korektni?

08.10.2009 15:11 | Autor neznámý

Alespoň podle spotřebovaného času to vypadá, že příprava se většinou povedla. V partiích se silnějšími soupeři takřka nutná podmínka úspěchu.

08.10.2009 15:09 | Autor neznámý

Lukáš hraje čigorinovu obranu. Jsem zvědav.

08.10.2009 14:47 | Autor neznámý

díky :) tak jsme vstali z lůžek od přípravy a jdeme na to!

08.10.2009 14:47 | Autor neznámý

Já tipuji šest remíz, tedy 3 : 3.

08.10.2009 14:28 | Autor neznámý

Mám takové tušení, že to bude napínavější, tipuju 4:2 ... ideálně pro Novoboráky, ale pravděpodobně po Rusy.

08.10.2009 13:55 | Autor neznámý

...: Odvážné to ani tak není, spíš realistické zhodnocení vlastních šancí. Pokud tím dostanou oba dva borci novou sílu v příštím kole rozhodnout o vítězství, proč ne. Dnes tipuju 1:5.

08.10.2009 11:50 | Autor neznámý

Přirozeně že i dnes držím palce, ale domnívám se, že zázrak se nestane a že podstatná budou dvě závěrečná kola.

08.10.2009 11:37 | Autor neznámý

Dnes Novoboraci nastupuji bez Markose a Haby.Proti Uralu se ctyrmi hraci nad 2700 odvazny krok!