David Navara se prodírá kupředu!

10.03.2009 12:59 | 10. Mistrovství Evropy

Po nevydařeném druhém kole se pomalu ale jistě vrací do bojů o postup na Světový pohár naše jednička GM David Navara, který dokázal obě své následující partie vyhrát. Daří se však i ostatním česko-slovenským zástupcům, nikdo...

Po nevydařeném druhém kole se pomalu ale jistě vrací do bojů o postup na Světový pohár naše jednička GM David Navara, který dokázal obě své následující partie vyhrát. Daří se však i ostatním česko-slovenským zástupcům, nikdo z nich zatím nemůže být se svým výsledkem nespokojený a všichni čtyři (tedy včetně Davida) předvádějí v Černé Hoře velice obsažné a nápadité šachy! Navíc se David díky zisku 3/4 znovu posunul do první třicítky šachovnic a dnes jej tudíž budeme opět moci sledovat online!

Třetí kolo

Talla-Timman, pozice po 36.Dh3, ve které se černý vzdal. Přitom po 36...Kg7 ještě nebylo o osudu partie definitivně jasno.

Pesotsky-Vavrák, pozice po 17...d5. Za kvalitu má černý obrovskou kompenzaci v podobě pěšce, dvojice střelců a velmi silného pěšcového centra. Peter partii velmi záhy dovedl do vítězného konce.

David Navara bílými celkem bez problémů přehrál svého arménského soupeře IM Chibukhchiana. Cenný skalp si připsal Vláďa Talla, který se bílými nezalekl nizozemské legendy GM Timmana. Hned po zahájení zahájil tlak na královském křídle, díky kterému byl černý nucen po 36 tazích kapitulovat. Pravdou však je, že nespadl-li černý na čas, mohl v závěrečné pozici po 36...Kg7 ještě nějakou chvíli vzdorovat. Pavel "Šimi" Šimáček nestačil na GM Azarova (hájícího barvy extraligového Frýdku) a IM Peter Vavrák černými pěkně přehrál IM Pesotského, když v sicislké typickým způsobem pozičně obětoval kvalitu na c3 a svého soka doslova "smetl ze šachovnice"!...

Fotogalerie

GM David Navara (foto: Pavel Šimáček)

IM Vladimír Talla u partie s GM Janem Timmanem (foto: Pavel Šimáček)

IM Pavel Šimáček v duelu s GM Azarovem (foto: náhodný chodec)

Čtvrté kolo

Jovanič-Navara, pozice po 29.Jxc5. David zahrál nečekané 29...Jd4!, což vedlo k zisku dámy a posléze celé partie.

David Navara si opět celkem bez problémů poradil černými s GM Jovanicem, když partii rozhodl krásným skokem 29...Jd4! Pavel Šimáček se bílými v drakovi dostal s FM Tomicem do pozice různobarevných střelců, kterou rozhodl pěkným útokem na oslabeného černého krále. Vláďa Talla nestačil černými ve velmi zajímavé partii na GM Kotanjiana a Peter Vavrák si připsal na své konto cennou remízu proti GM Huzmanovi.

Harmonogram

Čt 5. 3. 20:00 Zahajovací ceremoniál
Pá 6. 3. 15:00 1. kolo
So 7. 3. 15:00 2. kolo
Ne 8. 3. 15:00 3. kolo
Po 9. 3. 15:00 4. kolo
Út 10. 3. 15:00 5. kolo
St 11. 3. 15:00 6. kolo
Čt 12. 3. 15:00 7. kolo
Pá 13. 3. Volno
So 14. 3. 15:00 8. kolo
Ne 15. 3. 15:00 9. kolo
Po 16. 3. 15:00 10. kolo
Út 17. 3. 15:00 11. kolo
St 18. 3. 10:00
20:00
tiebreaky
Slavnostní zakončení

Výsledky českých a slovenských reprezentantů

GM David Navara

Kolo Soupeř ELO Národnost Výsledek Počet bodů celkem
1 IM Vlado Jakovljevic 2420 BIH 1 1
2 GM Markus Ragger 2540 AUT 0 1
3 IM Artur Chibukhchian 2444 ARM 1 2
4 GM Ognjen Jovanic 2527 CRO 1 3
5 GM Sergey Grigoriants 2565 RUS

IM Pavel Šimáček

Kolo Soupeř ELO Národnost Výsledek Počet bodů celkem
1 Mitar Ljubisa 1976 MNE 1K 1
2 GM Nikola Sedlak 2592 SRB 0,5 1,5
3 GM Sergej Azarov 2599 BLR 0 1,5
4 FM Bosko Tomic 2384 BIH 1 2,5
5 GM Emanuel Berg 2606 SWE

IM Vladimír Talla

Kolo Soupeř ELO Národnost Výsledek Počet bodů celkem
1 GM Loek Van Wely 2625 NED 0 0
2 Miroslav Filipovic 2121 CRO 1 1
3 GM Jan Timman 2582 NED 1 2
4 GM Tigran Kotanjian 2586 ARM 0 2
5 GM Ognjen Cvitan 2542 CRO

IM Peter Vavrák

Kolo Soupeř ELO Národnost Výsledek Počet bodů celkem
1 Milos Pecurica 1934 MNE 1 1
2 GM Tiger Hillarp Persson 2586 SWE 0 1
3 IM Vitaly Pesotsky 2342 UKR 1 2
4 GM Alexander Huzman 2602 ISR 0,5 2,5
5 GM Nikola Sedlak 2592 SRB

Partie českých a slovenských reprezentantů

Odkazy

Oficiální stránky turnaje
Výsledky z Chess-results
Místo konání
101x 2088x David Kaňovský
Fotogalerie
Komentáře (101) Aktualizovat
11.03.2009 11:55 | Autor neznámý

Myslel jsem samozřejmě 30...Sc6.

11.03.2009 11:30 | Autor neznámý

Davidovi gratuluju, bojoval jako lev! Trochu jsem měl obavy, zdálo se mi, že pokud by přišlo 28...Sc6 mohly nastat trochu komplikace, ale po patrně připraveném 12.h3 začal černý ztrácet dost času a i to byl zřejmě důležitý faktor v této pěkné partii. Tak ještě dnes a zítra a pak jediný volný den, asi se už hlásí únava, snad to David po tak dlouhé včerejší partii zvládne, nebyla by vyjimečně dobrá jedna rychlá plichta a relax?

11.03.2009 11:01 | Autor neznámý

A víte, on to nemá lehké. On to má velice těžké... :-)

11.03.2009 10:15 | Autor neznámý

Co zítra? Už dnes to bude mít těžké. Těžké je to vlastně každý den.

10.03.2009 23:25 | Autor neznámý

Zítra to bude mít David hodně těžké, jeho soupeř má vynikající výsledky a hodně mě udivuje, že nemá titul GM.

10.03.2009 22:31 | Autor neznámý

Partie mezi našim Navarou a jeho soupeřem to byla velmi bojovná a napínavá, což ně jako diváka na onlajnu nejvíce těší. A zároveň mě těší i její výsledek, takže p. Navarovi samozřejmě gratuluju!

10.03.2009 22:25 | Autor neznámý

kliid Alesku :) proste to je Davidek, je to zazity :)

10.03.2009 22:12 | Autor neznámý

Partie byla hodně zajímavá. Nakolik to jako laik mohu posoudit, David Navara prokázal hned několik sympatických šachových vlastností. Pokud některý z novoborských udělá analýzu, budu se těšit. Už delší dobu jsem měl ale na jazyku jinou věc: trochu mě zaráží to familiérní oslovení Navary "Davídek", kterou jsem tady na DF četl, např. níže "Davídek se snaží...". Chci věřit, že to pramení jen z přemíry sympatií, ale osobně můžu říct, že kdyby mě někdo cizí oslovil jako "Aleška", asi bych měl chuť dát mu obratem do zubů :-) (Pozn. Něco jiného je třeba "Šimi", "Dejf" a další, kteří sami pod těmito přezdívkami vystupují.) Zkrátka ten "Davídek" mi připadá trochu nepatřičný. Nechci z toho opravdu dělat téma diskuse, jen si myslím, že by více úcty někdy neuškodilo, zvlášť když by nás tenhle "Davídek" za šachovnicí roztrhal všechny.

10.03.2009 21:36 | Autor neznámý

Davidovi díky za info a postřehy. Od Tomáše to byl samozřejmě úlet označit soupeře 4.VT

10.03.2009 21:29 | Autor neznámý

Zítřejší Davidův soupeř nebude lehký ma skvělé výsledky asi dobrý oddíl.....

10.03.2009 21:24 | Autor neznámý

Pro : David jak jsem psal níže Grigoriants si zaslouží velkou pochvalu , myslím , že to hrál velmi vynalézavě a silně. Ještě jednou Ti gratuluji.

10.03.2009 21:21 | Autor neznámý

Ještě jsem zapomněl dopsat, že ten poslední tah 78...Kd5 se nestal, soupeř se vzdal.

10.03.2009 21:21 | Autor neznámý

Rád bych zareagoval na pár příspěvků. Po 21.d6 jsem šach na f2 viděl, jen jsem myslel, že bych tam v koncovce po vzetí na c6 mohl stát lépe, ale po šachu na e7 jsem měl pocit, že to tak není. Potom jsem to někde s hrou na výhru přehnal a přehlédl jsem dva matové obrazce - nejprve mat na d1 a poté ten s převodem věže na a7. Byl jsem si vědom, že má hra na výhru byla riskantní, ale nakonec to vyšlo. Nesouhlasím s tím, že by soupeř hrál jako čtvrtá výkonnostní třída. Zkuste si tahat takovou pozici nějakou dobu na půlminutě, je to velmi obtížné. Jsem přesvědčen, že mnozí další velmistři by na soupeřově místě S JEHO ČASEM také prohráli. Sám jsem "na půlminutě" v jiných partiích udělal už mnoho chyb a ještě jich nepochybně mnoho udělám.

10.03.2009 20:33 | Autor neznámý

Celá partie byla z Davidovy strany mimořádně dobře sehraná. Za vynalézavost a odvahu si bod zasloužil.

10.03.2009 20:29 | Autor neznámý

„Ještě nevím, zda se stanu profesionálním šachistou.“ David v Šachinfu 1/09.

10.03.2009 20:26 | Autor neznámý

Nesouhlasim s Tomasem.v zadnem pripade to neni stesti, ale umeni, bojovnost, taktika , houzevnatost, vytrvalost....atd.David kladl souperi prekazky a on je neumel zdolat.Gratuluju

10.03.2009 20:25 | Autor neznámý

gratulace gratulace gratulace , musím podotknout, že Grigoriants hrál velmi dobře a bojovně a pořád v časovce klobouk dolů před jeho hrou, ale David prostě má skvělou formu, navíc ty dámovky jsou jeho opravdu skvělá disciplína!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

10.03.2009 20:24 | Autor neznámý

Ano to je pravda.Taky mu to přeji.

10.03.2009 20:23 | Autor neznámý

Nádhera! Blahopřeji panu Navarovi a děkuji mu za hezký zážitek.

10.03.2009 20:22 | Autor neznámý

A David si to zasloužil za vynalézavost

10.03.2009 20:22 | Autor neznámý

Tak tomu se říká štěstí,pekně ho utahal.Při troše času to byla remiz.Soupeř šel Davídkovi na ruku jako 4. třída.

10.03.2009 20:21 | Autor neznámý

77. Kb6 kladl na černého největší nároky. Málo času a přitom vidí, že je kůň na braní a přitom to nejde, nemůže dát šach, Dxc7 vypadá hrozivě atd. Není divu, že to neustál.

10.03.2009 20:19 | Autor neznámý

Super! Utahal ho! Koukat na Davidovu hru je zážitek! Davide díky a blahopřání!

10.03.2009 20:19 | Autor neznámý

neskutečné :)

10.03.2009 20:18 | Autor neznámý

tak ho David prece jen osidil... obrovska gratulace

10.03.2009 20:18 | Autor neznámý

Po závěrečném Df6+ je to fakt pěkný obrazec!

10.03.2009 20:18 | Autor neznámý

David

10.03.2009 20:18 | Autor neznámý

Utahal ho, UTAHAL!

10.03.2009 20:18 | Autor neznámý

Davis prorazil! Ať žijí vidličky

10.03.2009 20:18 | Autor neznámý

hezky, je to tam 1-0

10.03.2009 20:17 | Autor neznámý

David to zkousi pekne, nechtel bych to na pulminute branit...

10.03.2009 20:14 | Autor neznámý

proc si nevzal toho strelce? tam byl vecnak nebo co?

10.03.2009 20:13 | Autor neznámý

Taky se mi to nezdá. Dh3+ a braní střelce nepřišlo? uf, to je zase drama

10.03.2009 20:12 | Autor neznámý

Nějak ty poslední tahy nechápu...

10.03.2009 20:09 | Autor neznámý

Už je to tam

10.03.2009 20:09 | Autor neznámý

Dh3+

10.03.2009 20:07 | Autor neznámý

Davídek se ho asi snaží nachytat na čas,protože to jinak bude remiz.

10.03.2009 20:06 | Autor neznámý

David prikladne bojuje, remizu ma jistou, vyhrat bude obtizne, ikdyz je souper na pulminute

10.03.2009 20:05 | Autor neznámý

soupeř má půlminutu - možná ho David zkusí utahat

10.03.2009 20:03 | Autor neznámý

Hezká velmi bojovná remíza

10.03.2009 19:55 | Autor neznámý

Možná i a4

10.03.2009 19:51 | Autor neznámý

U Davídka nutno asi Ka5

10.03.2009 19:29 | Autor neznámý

no nevím nějak se mi to přestává líbit.

10.03.2009 19:23 | Autor neznámý

David začne konzumovat nějaké pěšce.

10.03.2009 19:23 | Autor neznámý

jj dík už se stalo

10.03.2009 19:22 | Autor neznámý

aktualizuj si stránku, opraví se to

10.03.2009 19:21 | Autor neznámý

Java

10.03.2009 19:21 | Autor neznámý

2 chess: no vypadá to dobře - má aktivnější pozici, ten Sb7 jen zavazí a navíc čas - mohlo by to vyjít

10.03.2009 19:20 | Autor neznámý

V každém případě kladl na soupeře velké nároky a projevilo se to na časovce ve kterých soupeř několik nepřesností zákonitě udělal.

10.03.2009 19:19 | Autor neznámý

u Davida si po vtipných tazích 41. ... Vc6 a 42. Vc6 soupeři prohodili barvy figur (nebo mi jen blbne Java?)

10.03.2009 19:19 | Autor neznámý

Myslím si , že to David vyhraje !

10.03.2009 19:10 | Autor neznámý

Pavel Šimáček bohužel prohrál s Bergem

10.03.2009 19:09 | Autor neznámý

Valejo dostal hezký dvoutahový mat.

10.03.2009 18:47 | Autor neznámý

Ale po 42.tahu to vypadá rozhodně lépe. černé figury moc nespolupracují.

10.03.2009 18:46 | Autor neznámý

Sjugirov - Van Welly 1:0 krásná partie, vůbec Sjugirova neznám ale je to skvělý hráč.

10.03.2009 18:26 | Autor neznámý

tak jak hodnotit vzniklou koncovku. Stroze bez nějakých možných variant - pěšec "d" se mi zdá do budoucna slabý, střelec s věží bude lepší než věž. Suma sumárum mi to moc dobře nevychází.

10.03.2009 18:20 | Autor neznámý

Aha, tak už to zahrál...

10.03.2009 18:19 | Autor neznámý

teď možná Vxd5 a Vf1

10.03.2009 18:09 | Autor neznámý

ááá už to vidím - je tam pak harmonika a ztráta věže

10.03.2009 18:06 | Autor neznámý

nevím, teď na to koukám jen očima a moc se mi nelíbí Vxd6 Vxd6 Kxe7 a fxg6

10.03.2009 18:05 | Autor neznámý

Ale čím déle do toho čumím, tím více se mi to líbí, myslím, že Davidův soupeř bude trpět jako zvíře a zvlášť s tím časem, to asi nedá.

10.03.2009 18:01 | Autor neznámý

To nemuze normalni clovek v tom case spocitat, ja bych to nespocital ani kdybych mel na to 2 dny, no kecam s leklou rybou bych to asi spocital.

10.03.2009 18:00 | Autor neznámý

No vida, tak to je trošku překvápko, to jsem zrovna nečekal. David se zamyslel a kuk na strejdu, jsem zvědav, jak to všechno propočítal...

10.03.2009 17:58 | Autor neznámý

David jede dál! Těch matů tam asi bude více :)

10.03.2009 17:58 | Autor neznámý

To je fantazie co predvadi David a je jedno jak to dopadne - je to hrac !!

10.03.2009 17:56 | Autor neznámý

David remízy nezná !

10.03.2009 17:55 | Autor neznámý

nadherna partie Van welly

10.03.2009 17:53 | Autor neznámý

To určitě ani já, jde jen o pocit

10.03.2009 17:52 | Autor neznámý

ale jisty si samozrejme nejsem

10.03.2009 17:50 | Autor neznámý

Jasne ja jen rikam ze cerny se nemuze vynout opakovani, to neznamena ze bily musi opakovat

10.03.2009 17:50 | Autor neznámý

Já bych to asi ještě zkusil hrát po Jxc6

10.03.2009 17:49 | Autor neznámý

zvlaste kdyby sel cerny Kh8 aby se vyhnul opakovani

10.03.2009 17:49 | Autor neznámý

Že by dostal strach a dá to za remi opakováním tahů?

10.03.2009 17:49 | Autor neznámý

remizu tam ma vzdy Grigoriants bude opakovat ta koncovka je opravdu asi lepsi za Davida

10.03.2009 17:44 | Autor neznámý

Tipl bych si lepší koncovku pro Davida ale na výhru bych si nevsadil.

10.03.2009 17:42 | Autor neznámý

Co říkají chcíplé ryby ?

10.03.2009 17:41 | Autor neznámý

skoda ze uz nema Sh7 pak Jg6 mat

10.03.2009 17:39 | Autor neznámý

Asi tak, ale zajímalo by mě jestli David viděl Sxf2 + Teď se mi zdá že bude rád za remízu. Ikdyž po Vf1 by se to mohlo možná přiostřit... Ale nemám puštěný Fritz tak si netroufám analyzovat

10.03.2009 17:38 | Autor neznámý

tak jak stoji david ???

10.03.2009 17:37 | Autor neznámý

Myslíš hrozba ve stylu šach dal-dobře hrál?

10.03.2009 17:32 | Autor neznámý

Nejsem si jistý, ale hrozí Je7+ ?

10.03.2009 17:30 | Autor neznámý

Tak u Davida už to začína jiskřit.

10.03.2009 17:30 | Autor neznámý

Tak Davídek už začal kuchat :-)

10.03.2009 17:24 | Autor neznámý

No, je fakt že to není úplně jasný, ale asi bych do toho jako bílý nešel...:)

10.03.2009 17:13 | Autor neznámý

Talla remíza

10.03.2009 16:59 | Autor neznámý

tak to mám připraveno Kh1 Sxa7

10.03.2009 16:59 | Autor neznámý

To bych dal mezišach na h2 a pak Db8 a jsem v pohodě...:)

10.03.2009 16:53 | Autor neznámý

Tak David zahrál 17.Vac1, mě napadalo zřejmě špatné 17.Sxb5 cxb5 18.Jdxb5 - co s tím bude černý dělat? Nějak jsme to neuměli vyvrátit

10.03.2009 16:36 | Autor neznámý

A hodně se mi líbí partie S.Sjugirov-L.Van Wely, kde je to jak za starých časů bez teorie do 20 tahů...

10.03.2009 16:32 | Autor neznámý

David má docela štěstí, že S.Grigoriants nehraje aktivněji a nepřiostří (např. již mohl zahrát b4). Pak by to bylo oboustranně otevřené.

10.03.2009 16:30 | Autor neznámý

Tentokrát ale p. Šimáček není elegán...škoda, myslel jsem, že to myslím upřímně :-)

10.03.2009 16:03 | Autor neznámý

Bond-tak to ještě budou asi prozkoumané vody.

10.03.2009 16:02 | Autor neznámý

to je ještě brzy na jedničku, ne? Anderson se asi nedostavil.

10.03.2009 15:45 | Autor neznámý

David stojí solidně, tipuju jedničku ;-)

10.03.2009 15:11 | Autor neznámý

Takže konečně on-line s naším zástupcem. Davidův soupeř zvoli Slovanskou, to se od Sergeje dalo čekat. Držím palce p. Navarovi i ostatním, kteří se na on-line, doufejme, též probojují.

10.03.2009 15:06 | Autor neznámý

už to vypuklo. Anderson-Volokitin už svítí 0-1.

10.03.2009 15:04 | Autor neznámý

Dneska držte všichni moc a moc palce, soupeři jsou nepříjemní: Navara - Grigoriants (RUS 2565 - dosud dvě výhry a dvě plichty, z toho jedna v zajímavé Grünfeldce černými s Dreevem), Berg (SWE 2606) - Šimáček, Talla - Cvitan (CRO 2542), Manakova (SRB 2299) - Čedíková a Stjazhkina (RUS 2280) - Jínová.

10.03.2009 14:56 | Autor neznámý

jj, ja píše HH, nejhorší je, když si v partii něco člově zafixuje a pak to řeší automaticky.

10.03.2009 13:56 | Autor neznámý

Však já jsem nenapsal, že černý vynuceně získává dámu, pouze že to vedlo (tedy v partii) k zisku dámy...:)

10.03.2009 13:29 | Autor neznámý

V pozici na diagramu se dá Jd4 najít docela snadno, ale v partii se to dá přehlédnout, protože po Jxc5 člověk automaticky uvažuje o dobrání a předtím tam ten obrat nebyl (jezdec kryl střelce na f2). Možná se mýlím, ale po 29.-Jd4 30.De1 bílý o dámu nepřijde, nicméně po Vxf2+ 31.Kb1 (na Ka1 asi Jc2+) dxc5 32.exd4 cxd4 se to moc dlouho bránit nedá.

10.03.2009 13:10 | Autor neznámý

Koukám na Timanna: Košile ze sekáče pomačkaná, vlasy léta nestříhané, kdysi měl jistě peníze i na zastřižení vousu...jestli to s ním neveze jako kdysi s Borgem...