Žádné medaile už nevezeme

17.12.2017 23:25 | Mistrovství Evropy v bleskovém a rapid šachu 2017

Maksim Vavulin. Že vám to jméno nic neříká? Zvykejme si na něj! Tento ruský mezinárodní mistr totiž vyhrál ME v rapid šachu. Dalším překvapivým výsledkem je 8. místo Slováka IM Viktora Gažíka, oproti nasazení poskočil o 172 míst. Zato čeští hráči nic moc.

Českým hráčům se mistrovství Evropy v rapid šachu příliš nevydařilo. Nejlepší z Čechů David Navara skončil sice na 22. místě, patřil však do nejužší skupiny favoritů. Následných akcí ve zrychlených tempech, totiž MS v Saudské Arábii ani MČR v blesku v Praze, se Navara účastnit nebude. Čeká ho totiž zápas s čínským velmistrem Wei Yi. Ale zpět k právě skončenému mistrovství Evropy. Do první třicítky se vešel už jen IM Vojtěch Zwardoň. V tabulce níže jsou uvedeny výsledky českých hráčů, kteří se umístili alespoň do 15o. místa. Celá sedmnáctka dalších Čechů pak skončila se sedmi a méně body až za 200. příčkou konečného pořadí.

Konečné pořadí českých hráčů, do 150. místa

Poř. St.č. Jméno Rtg Body
21 2 Navara David 2751 8,5
27 67 Zwardon Vojtech 2488 8,5
45 43 Hracek Zbynek 2550 8,0
48 28 Plat Vojtech 2606 8,0
53 92 Konopka Michal 2398 8,0
56 54 Stocek Jiri 2523 8,0
65 82 Kourousis Epaminondas 2424 8,0
69 56 Michalik Peter 2513 8,0
72 95 Pulpan Jakub 2383 8,0
73 51 Krejci Jan 2528 8,0
91 109 Vykouk Jan 2367 7,5
113 64 Rausis Igors 2492 7,5
141 132 Worek Joanna 2334 7,5


Šampionem Evropy pro rok 2017 se stal  teprve devatenáctiletý Rus IM Vavulin. V jedenácti kolech uhrál 10 bodů, přičemž co bod, to výhra. Slovo remis Rus zřejmě ani nezná. Porazit ho za celý turnaj dokázal pouze Sergej Žigalko v pátém kole. Z jeho šachové kuchyně ochutnali i dva čeští hráči, Martin Hošek a Kristýna Novosadová. O půlbod za ním skončila pětice hráčů, které muselo rozsoudit pomocné hodnocení. Na medailisty se podíváme obrazem, do českého tábora pak ještě nakratičko na šachovnice.

     

Mistrem Evropy v rapid šachu se stal Rus IM Maksim Vavulin.

Druhou příčku konečného pořadí si vysloužil mladý Polák GM Jan Krzysztof Duda.

Třetí skončil Rus GM Pavel Ponkratov.

Konečné pořadí po 11 kolech, prvních 10 hráčů

Poř. St.č. Jméno FED Rtg Body  PH 1   PH 2   PH 3  Rp
1 68 Vavulin Maksim RUS 2485 10,0 0,0 76,5 81,5 2692
2 10 Duda Jan-Krzysztof POL 2678 9,5 0,0 81,5 87,5 2721
3 11 Ponkratov Pavel RUS 2673 9,5 0,0 80,5 86,0 2663
4 5 Zhigalko Sergei BLR 2707 9,5 0,0 79,5 85,0 2717
5 32 Moranda Wojciech POL 2588 9,5 0,0 79,0 84,5 2744
6 7 Fedorchuk Sergey A UKR 2695 9,5 0,0 78,0 83,5 2703
7 8 Wojtaszek Radoslaw POL 2685 9,0 0,0 81,0 86,5 2685
8 180 Gazik Viktor SVK 2241 9,0 0,0 78,0 83,5 2618
9 25 Fressinet Laurent FRA 2612 9,0 0,0 77,0 82,0 2599
10 26 Demidov Mikhail RUS 2609 9,0 0,0 76,0 81,5 2533


Hrací prostory   


-
. kolo -

-
. kolo -
69x 11065x Tobi
Fotogalerie
Komentáře (69) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
ELOminator

No já znám 2 takto gentlemanské sporty - šachy a snooker. Tam prostě musí oba hráči spolupracovat a přiznávat své chyby, jinak se ta hra nedá hrát. Když třeba na turnaji přesunu figurku na jiné políčko nebo poruším pravidlo dotknuto-táhnuto, jak mi to soupeř dokáže, když nejsou svědci? Nijak, je to otázka fair-play. A je pravda, že někteří ambiciózní rodiče dávají svým dětem v tomto ohledu velmi špatný příklad no

+0 /-0 | 23.12.2017 10:58

N. Očník

Poutnik: to jste měl dost smůlu na spoluhráče a protihráče. U nás v klubu, a dále na turnajích, které jsem od roku 1986 absolvoval, je podobných incidentů poskrovnu.

Každopádně agresivity je v šachách, dle mojí zkušenosti, výrazně méně, než v kontaktních sportech, i výrazně méně otevřených emocí, než třeba při sportech jako tenis, které generují poměrně časté konflitní situace.

Netvrdím, že jsou šachisté lepší lidé, jen že šachy nejsou TAK konfliktní zábava, jako některé jiné, takže to navenek může působit jako poklidná hra gentlemanů. Kupříkladu kulečník nebo bridge jsou ještě poklidnější :)

+0 /-0 | 23.12.2017 09:56

Poutnik

Hra gantelmanů: od nejnižší úrovně se hráči na turnajích hádají jestli se dotknul figury, od nejnižší úrovně se snaží získat nefér výhodu např. tím že mačkají hodiny jinou rukou, radí se s během partie s kamarády, domluvají dopředu remízy. A to jsou často blicáky " O vánočního kapra". Šachy nejsou horší, ale ani lepší než jiné sporty. Nevidím nic, co by dělalo hráče šachu lepšími a dávalo důvod říkat si gantelmani než v jiných sportech. A to nemluvím o napovídání rodičů svým dětem v turnajích dětí! Prostě povaha lidí je dána a šachy v tom nic nenadělají. 

 

+0 /-0 | 23.12.2017 08:58

Morphynista

Tak zpět k šachu . Už i mezi funkcionáři FIDE se začíná hovořit o tom, že MS v Saúdské Arábii může být prohlášeno za protiprávní či nelegální. Jednání pořadatelů je totiž v rozporu se základními principy FIDE , což povede ke zpochybnění kontraktu s pořádající zemí. Turnaj tak ztratí právo nazývat se mistrovstvím světa.

+0 /-0 | 23.12.2017 05:21

pawel

Každý k teorii jsme napsali svůj výklad, netřeba dále se přesvědčovat. Souhlasím, raději pojďme zpět k šachům a Vánocůmhats off

+0 /-0 | 22.12.2017 23:15

Homunkulus

pawel: To nebylo vyjasnění, ale zamlžení. Tohle asi není ideální místo na debatu o evoluční biologii - i když vlastně proč ne? - a když už teda, tak N.Očník má pravdu. V evoluci jde primárně o konkurenci vnitrodruhovou, ne mezidruhovou. (Jiná věc je, že nemusíme neodarwinistické teze přijímat, zvlášť ne takhle na Vánoce; ale nemůžeme se na ně odvolávat, když je přitom zkreslujeme.)

+0 /-0 | 22.12.2017 23:06

pawel

Uf, uf..N.Očník:

Psal jsem přec, že dnešní člověk v zemích vyspělejší civilizace se tomu vymyká. Ne, ten si opravdu přeje jiné věci, nadstandart...KFC, sledování NHL, diskusi na nss...wink.

Všem ostaním živým tvorům na Zeměkouli stačí jenom tohle: Najíst se, přežít, přežít zimu, vedro, rozmnožit se, uvést do tvrdého života mláďata. Člověku do určitého stupně vývoje to stačilo také, dnes v některých končinách ještě téže. 

Jsou všichni živí tvorové ''naprogramováni' přírodou (mají vrozeno), aby se množili, postarali se o mláďata, nejsou-li soběstačná a tím zachovali druh. Samozřejmě, dělají tak instinktivně, si neuvědomují samotný důvod, v Africe si opice samozřejmě nedělaj těžkou hlavu z osudu opic v Amazonii. Nebo jiný duh třeba i chybně sežere mláďata, ano, ale ne stále, byl by konec druhu. Ale nebýt tomu vrozernému k množení, tak přežijí 3 generace a konec druhu. Možná tady takovýhle byli, ale nestačili jsme je ani zmerčit.

Netvrdil jsem, že to dělají záměrně (zachování druhu), maj vzorené a někdy se holt nepovede, druh vymře nebo se změní. Moderní člověk chce od života více, historie ukáže, zda mu to bylo ku prospěchu nebo k sebezáhubě. Tak asi toliko na vyjasnění.

+0 /-0 | 22.12.2017 19:10

ELOminator

Jde akorát o to, že ty nejjednodušší principy, které definoval Darwin se na velkých číslech projevují poněkud jinak, než by člověk pouhým selským rozumem předpokládal. Takže princip "přežití nejsilnějšího" je silně zjednodušující a nebere v úvahu existující "slabší" mutace, které se v budoucnu mohou prosadit a tím zvyšují odolnost druhu. Ale dost plků, jdeme slavit Vánoce smiley

+0 /-0 | 22.12.2017 16:47

žaba

ELOminator - máte samozřejmě pravdu. Já jsem se špatně vyjádřil. Nemyslel jsem, že to není evoluce, ale že intrpretace toho, jak funguje, není tak přímočará, jak by se mohlo zdát. Ale já nejsem odborník. Asi před půl rokem jsem četl zajímavý článek, proč církevní hodnostáři drží celibát, přestože by měli "okamžitě vyhynout", ale už si z něj nic nepamatuji.

+0 /-0 | 22.12.2017 16:33

ELOminator

Tak samozřejmě, člověk nedominuje díky tomu, že je individuálně nepřizpůsobivější, ale že je kolektivně nejpřizpůsobivější (a že rozum nadřadil svým instinktům, což může vést paradoxně k záhubě jednotlivce, ale ku prospěchu druhu). No a všechno je to pochopitelně evoluce, není to v rozporu s ničím.

+0 /-0 | 22.12.2017 16:06

žaba

N.Očník - nebudu číst celou diskuzi, takže se omlovám, pokud můj příspěvek není k věci. Souhlasím s Vámi v tom, že pomocí evoluce lze dobře vysvětlit to, proč se člověk stará především o své přežití a o přežití svých blízkých. Problém je, že pokud evoluci, "boj o přežití", vysvětlíte tím nejsyrovějším a nejpřímějším způsobem, dostanete se do rozporu s realitou. Samozřejmě, velká většina populace zapadá do očekávaného rámce chování, ale nezanedbatelná část je velmi altruistická a je mnoho případů, kdy člověk vědomě obětoval život za úplně cizího člověka. Tedy dochází k jevům, které by evoluce za desítky tisíc let svého působení měla znemožnit. Hodně lidí taky nechce mít děti (a stále jich příbývá), což také nezapadá do standardní interpretace. A nakonec, v histori je mnoho lidí, kteří obětovali život pro neosobní cíl a z neosobních důvodů. Nechci říct, že nemáte pravdu, chci říct, že realita je komplikovanější a nejasnější, a to i pro odborníky.

+0 /-0 | 22.12.2017 15:32

lykan

N. Očník, Zdeněk Janda: To je všeobecně rozšířená pohádková představa o bezdomovcích. Většinu bezdomovců od ostatních nerozeznáte.  Ti ikoničtí bezdomovci s lahváčem před supermarketem takto žijí proto, že kvůli dlouhodobému nezájmu společnosti to už dávno vzdali. Pro ně je těžké se vrátit zpět už jenom kvůli zažitým návykům. Změnit výrazně způsob života ze dne na den je těžké pro každého.

+0 /-0 | 22.12.2017 15:04

N. Očník

pawel: to je zjevné nepochopení evoluční biologie. Situace je taková, že dnešní jedinci jsou potomci těch, kteří měli (kromě mnoha a mnoha dalších aspektů) i starší mutací vloženou potřebu starání se o vlastní (či příbuzné) potomstvo. O zachování druhu tam není zhola nic. Člověk k celému druhu nemá žádný vztah. Má ho ke svým nejbližším, tedy případně rodině, kmeni. Víc jeho "biologické předpoklady" nedohlédnou. A nedohlédnou ani u ostatních zvířat. Lev klidně sežere lvíčata, která pro něj mohou být konkurencí, každý pes se nepůjde automaticky starat o nemocné štěně z jiného chovu, atd atd. Tedy vaše teze je iluzí, jak by někteří lidé chtěli, aby svět fungoval.

Navíc - člověk je tvor nadaný vyšší inteligencí než jen primárními pudy. A dokáže se sám rozhodovat (třeba i tom, že zrovna teď nepůjde na toaletu, ale počká, i když je to nepříjemné; nebo o tom, že bude posílat měsíčně 250 Kč na hladové děti v africe ... ani to by pes nedělal). A stejně tak se jedinec lidského druhu přes vaši představu o vrozené touze zachovat svůj druh (kterou nemá), může rozhodnout, že svůj druh podporovat nebude, nebo mu bude vysloveně škodit.

A překvapivě ... dokud škodí jen svému okolí, většina lidské populace ve zbytku světa to bude bez problémů ignorovat, dokud se nebude jednat o jejich vlastní ohrožení.

 

Ad šachy: šachy jsou primárně zábava. Zaměstnání vlastního mozku, potlačení potřeby přemýšlet o jiných (často praktických i důležitějších věcech) + socializace v kolektivu. Víc bych za tím nehledal. Je to podobné, jako když zámečník bude tvrdit, že zámečnictví je vrcholem všech řemesel. Co z toho? Dává někomu lepší pocit, že se účastní aktivity, kterou mají jiní za "královskou hru"? Směšné ...

+0 /-0 | 22.12.2017 14:48

pawel

hans: Promiňte, nemám odpovídat, když nejsem tázan, správně!  Tak jsem pouze komentoval.

A pak promiňte podruhé, aby jste mohl nazvat můj komentář ''mým lepším vtipem'' (děkujihats off), je tedá logicky zapotřebí, abych napsal i horší vtipwink.

 

 

N.Očník: Každý druh žijící na Zemi má přirozenou, vrozenou, vlastnost zachovati svůj druh přes potomstvo do dalších generací, proto se množí, stará o mláďata, hledá pro sebe a malé potomstvo potravu, úkryt před mrazem, vedrem. Některému druhu se to zdaří déle, některému krátší dobu (protože příroda mu dala do vínku pro boj moc tvrdé podmínky nebo přišla vyšší moc nebo se postaral člověk).  Viz základy biologie.

+0 /-0 | 22.12.2017 14:16

ELOminator

No každopádně jsou šachy královská hra, kterou hraje člověk de facto sám proti sobě. Takže proč by sám sebe srážel tím, že sráží soupeře. enlightened

+0 /-0 | 22.12.2017 12:10

hans
Pawel(05:01) : Asi se jedná o nějaké nedorozumění. Já se Vás skutečně neptal, zda je filosofie důležitější než šachy. V tom mám poměrně jasno a kdybych měl nejasno, neptal bych se Vás a neptal bych se tady. Všimněte si, můj příspěvek je konstatování ne otázka. Případná otázka od místních filosofů (která ovšem nezazněla) by byla jak to vidíte Vy, co jste tou poznámkou myslel. Nemusel jste tedy odpovídat. Ale když už jste odpověděl, tedy díky. Chce se mi dodat, že už jste tady psal lepší vtipy, ale radši to nenapíši, aby to zase nevyvolalo nějakou Vaši odpověď.
+0 /-0 | 22.12.2017 11:42

deVillante
"Šach jako gentlemanský sport" bere za své při pročtení jediné diskuse na nss.cz. Jinak logo z Londýna je moc hezké! Sputnik bych nesdílel. Tam ho kritizují jen protože je západní.
+0 /-0 | 22.12.2017 11:38

Zdeněk Janda

také ad lykan - jejíži,to je plácání. Lykane , trochu reality by neškodilo. Když přijde ke mně na ošetření tzv. bezdomovec , tak smrdí na 10m. Posílám ho do azylového domu,kde se může zdarma najíst a osprchovat. Samozřejmě , už jsem je nikdy neviděl. Oni v azylových domech nebudou - přece nebudou dodržovat "nějaký" řád (hlavně nebýt opilí) .Souhlas s N.Očníkem.

+0 /-0 | 22.12.2017 09:36

N. Očník
lykan: v praxi ovšem většina těch lidí bez domova si za to může sama, vzhledem ke stylu života. a představa společnosti, která zachraňuje všechny, bez ohledu na to, zda o to stojí, nebo zda si toho váží ... je hloupá. pawel: co je důležitého na tom, aby druh přežil? nic. takových druhů už nepřežilo, v současnosti tu máme méně než 0,001% druhů, které se kdy na Zemi vyskytly. A co? Jednotlivci do přežití celého druhu je velké kulové.
+0 /-0 | 22.12.2017 08:11

pawel

Hans: Já jen reagoval na narážku v diskusi z rozhovoru velmistra PŠ. Nicméně na Vaši otázku co je důležitější, jestli šachy nebo filosofie, je snadná odpověď.

Obdobně jako Explorer je dobrý k tomu, abychom stáhli Mozillu nebo Chrome, tak obdobně je filosofie dobrá k tomu, abychom měli jak vysvětlit, že šachy jsou důležitější než filosofieenlightened.

Musíme začít filosoficky Vaším slůvkem důležité. Důležité (filosoficky i pragmaticky) pro všechny druhy života na Zemi, lidstvo do určitého vývoje nevyjímaje, bylo jediné: Nejíst se k přežití, přečkat zimu nebo vedra k přežití, rozmnožit se k přežití svého druhu. Nic víc. Od toho: ''Když nejde o život, jde o .....''. Až lidstvo od určitého stupně začalo vymýšlet výdobytky jako např. slané brambůrky, vyhlídkové lety balonem, aqua parky, fotbalovou ligu mistrů, diskusi na novoborské, atd., atd.... No a dříve nebo později se lidstvo dostane do boje o přežití. Nemusí jít o vyhynutí celého druhu, jak ze scifi filmů, ale třeba o nemalou množinu. A kdo bude mít větší šanci? Filosof, který si psal různé myšlenky, které byly v jeho komunitě uznány jako zajímavé nebo lepší a skoro neměl co zkazit? Nebo šachista? Vždyť i vojevůdci se učili a nechali svá mužstva učit této hře, aby měli strategické myšlení v boji, šachy patřily mezi povinné rytířské cnosti. Šachista, který umí přemýšlet pár tahů dopředu, zhodnotit situaci a plánovat a je od raného dětství omlácen prohrami, obrečel šustrmaty, nevzdal se, až po desetiletí neúspěchů útoků na velmistra a také se nevzdal. Spíše vím, kdo bude mít větší šanci na přežití  filosof x šachista a s kým by se měl nefilozof a nešachista raději držet na jednom laně.  

+0 /-0 | 22.12.2017 05:01

lykan

Kdyby člověk nemohl hrát v zemích porušujících lidská práva, tak by nemohl hrát skoro nikde. Tady v ČR máme 70 tisíc bezdomovců, které společnost sprostě odkopla. To není žádná svoboda, když nemáte nic. O válečnících z USA se snad netřeba rozepisovat.

+0 /-0 | 22.12.2017 00:58

xdavx x

Honza Svatos: Co se tyce pomerovani pindiku, doporucuju zkusit porozumet psanemu textu, o to  preci vubec neslo... Co se tyka teplaka a jinych cestnych jedincu, jsou vsichni tito spravedlivy nekompromisni moralne silne osobnosti jen ve vztahu k rusku, kde je dnes v mode si do te zeme kopnout a byt za hrdinu v ocich hlupaku papouskujich ten jediny spravny nazor.

Morphynista je sasek jehoz prehled na vychode konci rudym rucnikem a na zapade zacina ritnim otvorem.

 

+0 /-0 | 22.12.2017 00:27

PrazskykavarnikalykanaZmestabilehojsouc****i
Pawel se snaží být vtipnej a chytrej, přitom je to úplnej trotl a vylízanec.
+0 /-0 | 21.12.2017 22:37

ELOminator

Tak otázka, jestli filozofie má smysl je čistě filozofická, takže na ni může odpovědět jen filozof, a ten jako osoba zainteresovaná do toho nemá co kecat sad

+0 /-0 | 21.12.2017 20:32

hans
Pane Pawle (Pawele), místní češtináři by Vás spíš upozornili, že ve slově filosofie ani filozofie se nepíše ypsilon. (Váš příspěvek 15:32). Místní filosofové by se Vás možná zeptali, zda jste svým příspěvkem myslel, že šachy jsou pro lidstvo stejně důležité jako filosofie anebo, že filosofie je pro lidi důležitá asi tak jako šachy.
+0 /-0 | 21.12.2017 20:12

pawel

ELOminator

Jako tady snad z některých příspěvků vyplývá, že David nehraje v S.A. z ideologických důvodů? To snad ne?!

Máš snad v mysli, že mají místní češtináři vybrat správnou větu?wink 

David nehraje z ideologických důvodů, zamíří do Číny.

David nehraje, z ideologických důvodů zamíří do Číny.  

+0 /-0 | 21.12.2017 19:44

Morphynista

@Honza Svatoš : Ono jde také o to, že FIDE porušuje své základní zásady a předpisy , totiž zajistit, aby se mohli zúčastnit hráči ze všech zemí. Jak psal před pár hodinami Emil Sutovsky, zatím nedostali víza hráči Izraele, Kataru a Íránu. Pravděpodobně je také nedostanou vůbec a FIDE k tomu bude mlčet nebo se spokojí nějakým formálním protestem. A to je pro mě další zklamání, očekával bych, že jak Carlsen, tak i Anand, Ivančuk a další, kteří by měli hrát ( i když zatím žádná oficiální listina účastníků neexistuje ) se k tomu aspoň nějak vyjádří a podpoří ty, kterým byla z politických důvodů znemožněna účast. Ale i tady jsem zatim hledal marně...

+0 /-0 | 21.12.2017 19:23

ELOminator

Jako tady snad z některých příspěvků vyplývá, že David nehraje v S.A. z ideologických důvodů? To snad ne?!

+0 /-0 | 21.12.2017 18:51

HonzaSvatoš

Rozhovor s Davidem Navarou mi přišel nějaký divný, jako by redaktor nebyl vůbec připraven, hlavně v té první části. Co se týče otázky gentlemanství, myslím, že má David Navara pravdu - v takovém fotbale se běžně simuluje, hráči se jakoby diví rozhodnutí rozhodčího, když hráč evidentně tečuje míč, který jde do autu, se hned po míči sápe, že bude vhazovat, atd. A je to skutečně víceméně stejné od 8. třídy v Hanspaulce až po Ligu mistrů. V hokeji zase stupidní rvačky, kdy ten, kdo se porve, je pro diváky větší king než te, kdo dá tři góly.

Morphynisto, KSA s jejich vývozem terorismu a wahhábismu (vnitřně ať si mají režim, jaký chtějí, to je jejich věc) není ani můj šálek kávy, ale jak psal pawel: Co FIDE rozhodla, to rozhodla, Carlsenův problém to není. Carlsen je profesionál, šachy ho živí, a rozhodl se hrát. Osobně jeho rozhodnutí respektuji a je mi milejší, než moralizování o tom, jak v té či oné zemi nebudu hrát nikdy, protože "nedodržuje lidská práva". Stejně tak respektuji, že někdo jiný tam z etických důvodů hrát nechce. Každého volba, sám nemám jasno, jak bych se k tomu postavil, být v jeho pozici, spíše bych hrál.  Ale že by se Carlsen "pokryl hanbou, které se do konce života nezbaví"? Fakt mi svými formulacemi připomínáš fanatiky z 50. let, kteří měli taky radikálně jasno, co je dobře, a co ne.

A debata o tom, jestli je víc GM, nebo Ph.D., mi připomíná hádání puberťáků o délku pindíka a má asi tak stejný význam. Howgh.

+0 /-0 | 21.12.2017 18:10

ELOminator

Ale jó, někdy jsou ty šachy pořádné porno laugh

+0 /-0 | 21.12.2017 17:04

pawel

.........a jsme zase v novinách pro nešachisty, chce to vždycky nějakou šílenost

https://cz.sputniknews.com/svet/201712206468214-sachiste-logo-mistrovstvi-svet-obrazek-kamasutra/

+0 /-0 | 21.12.2017 16:59

ELOminator

@ d.b:" V celku" se píše dohromady, jak už samotné slovo napovídá wink

+0 /-0 | 21.12.2017 16:42

Morphynista

@pawel : Kasparov a Short dokázali, že jde uspořádat zápas o titul mistra světa i bez FIDE. A pokud jde o současnost, řekl bych, že Carlsena ani další velmistry k účasti nikdo nenutí ( pokud by tedy neměli se svou domovskou federací nějakou smlouvu, která je k ní zavazuje ). Každý mohl odmítnout jako to udělal David Navara a jiní. Já bych práci v Saúdské Arábii odmítl, i kdyby mi nabízeli desetkrát vyšší plat, než mám tady, a to je rozdíl mezi mnou a Carlsenem, já jsem svou čest neztratil... 

+0 /-0 | 21.12.2017 16:03

pawel

Souhlasím Davide, že při cilizačním blackoutu znalost šachu nejspíše nepomůže.  Jako nepomůže, bude úplně jedno, jestli si přes den docent nebo tunelář, Herold svatý pravdy nebo jinej lhář. Asi všichni se mudou modlit tak maximálně k ajťákům, kteří ani tituly mít nemusejí a ruku v ruce k záchranářům všeho druhu, také bez titulů. A mezi šachisty je IT-borců zase dostenlightened

+0 /-0 | 21.12.2017 15:53

xdavx x

pawel, verte mi ze koupit si titul ph.d  neni uplne to same jako bc nebo judr nebo mba. minimalne vasi praci musi ocenit ti, kteri ji vyuziji tzn. ze se na vas ve sve praci odvolavaji. samozrejme nedelam si iluze, je phd a phd stejne jako gm a gm. o to ale zde preci neslo. presah sachove umeni je omezen prave jen na sachy a to bylo to co Poutnik v celku opravnene tvrdil. samozrejme ze za gmkem je spusta prace casu i financi, o tom zadna, ale myslet si, ze sachy maji jinou ulohu nez zabavit, je nesmysl. on by stacil civilizacni blackout a troufam si tvrdit, ze znalost sachu, by na obnovu civilizace mela nulovy dopad...

+0 /-0 | 21.12.2017 15:44

pawel

Morhynisto: Čleské země a delegáti, na ty tlačte. Profesionál se nemůže vykašlat na federaci, jako Vy na podnik, když Vás vedení už dost nase.. . Platit Vás budou jinde, Magnuse za šachy ve federaci kuželkářů asi těžko. Řeknete Garri, ....ale nic dobrého nepřineslo, nebyl mnogo let opravdový boj o  MS a Kirsam stejnak přežil.

+0 /-0 | 21.12.2017 15:42

pawel

davide brazino:

To bylo s nadsázkou? Tohle takéwink!? Nechci se dotknout lidí s titulem xxDr., stejně jako velmistr je hlavně pro vlastní síť šachistů, tak i třeba právě fylozofie mi připadá stejně důležitá také jen a pouze "pro vlastní síť".  Pokud něco dál posune, tak často sám sebe, nejlépe ve státní správě.  Dokonce jdou koupit tituly Dr. na intenetu za litr, takový měl ten vyhozený prorektor ze z Plzně (teda mezi dalšími tituly). Samozřejmě s titulem MUDr. třeba bude tomu jiná.  

Teda bych se nad titulem GM nepohoršoval, hlavně nikdo to neudělá jako rychlokvašku v Plzní,  co stojí více dřiny je či není na pováženou? Omlouvám se plzeňákovi a kolegům ze z Plzně, ale příměr titul a Plzeň je v naší republice profláklej, že jasnej každému.

+0 /-0 | 21.12.2017 15:32

Morphynista

Já bych asi rozlišoval mezi šachy na úrovni amatérské a profesionální. Zkrátka tam, kde nejde o prachy ( nebo jen o drobné ) stále vidím naši hru jako sport gentlemanů, byť se černé ovce občas vyskytnou i zde. Tam, kde jsou ve hře vysoké ceny, je to horší. Mnozí, a to i hráči světové špičky, ztrácejí jakékoliv morální zábrany . Výjimkou není ani Carlsen, do něhož byly kdysi vkládány naděje, že se aspoň pokusí změnit zkorumpovanou FIDE k lepšímu. Místo toho si ale zvolil cestu spolupráce s Iljumžinovem. Makropoulosem a podobnými lidmi. Svědčí o tom i jeho účast na MS v Saúdské Arábii. Bohužel není sám, také další vyměnili svou čest za peníze a pokryli se hanbou, jíž se do konce života nezbaví...

+0 /-0 | 21.12.2017 15:06

xdavx x

souhlas s Poutnikem. chapu, ze nekomu, kdo sachy zije to muze pripadat jako nejdulezitejsi vec na svete, ale mezinarodni jazyk? a proc ne rovnou cinnost, jejiz vyvoj ma alespon minimalni vliv na rozvoj lidstva? sachy jsou fajn zabava, fajn relax, prinos jako takovy ale žádný. Trochu soudnosti... To bylo jako tvrzeni Simiho, ze sachovy GM titul je roven Ph.D, tak by me zajimalo, jakou oblast sachovy GM titul sam o sobe posunul oproti Ph.D , ktery musi prokazatelne konkretni oblast posunout. . A to, ze Poutnik vyjadril slusne svuj nazor, a byl okamzite napadnut, vyvraci onen druhy mytus o sportu gentlemanů. Fakt mi obcas nektere vyjadreni pripadaji hodne mimo realitu...

 

+0 /-0 | 21.12.2017 14:53

Poutnik

Boleslav: je snazší napadnout autora než rozporovat názor.

+0 /-0 | 21.12.2017 14:24

ELOminator

No na můj vkus byl ten rozhovor příliš černoprdelnický, ale na závěr aspoň náznak Navarovin - jakože řidičák je hlavní podmínkou manželství cheeky

+0 /-0 | 21.12.2017 13:20

MMM

Všehovněda?

+0 /-0 | 21.12.2017 11:04

Petr Boleslav

Poutník se signoval do role všehověda.

+0 /-0 | 21.12.2017 09:21

N. Očník

Poutník: tak to jste tedy asi osobně naabsolvoval žádný zápas fotbalu, od hanspaulky po minstrovství světa. toik sporů a hádek rozhodně šachy nepřineseou za celý rok, co fotbal za jeden zápas :)

Taky chemické vzorce jsou signovány (sic!) jako mezinárodní jazyk?

+0 /-0 | 21.12.2017 08:03

Poutnik

Válek: inspirativní pro zájemce o hru možná. Nicméně je to jako pohádka, která má daleko k realitě. Gantelmanský sport? Ani omylem, je to navýsost konflitní sport, tolik sporů, hádek a rozbrojí jako u šachu jsem jinde nezažil. Stejně lze úspěšně rozporovat přirovnání šachu k mezinárdnímu jazyku. Tak to už je úplně mimo. Šachy jsou mezinárodním jazykem pouze sami sobě. Nic nad rámec hry se tím nic vyjádřit nedá. Srovnejte např. s hudbou, které je opravdu po právu signována jako mezinárodní jazyk... 

+0 /-0 | 21.12.2017 06:16

Ota Válek

Rozhovor s GM Navarou, o němž informuje pan Chrz (viz níže) je velmi zajímavý a inspirativní:)

+0 /-0 | 20.12.2017 14:38

Rudolf Kriebel

Tak teda něco z tří per přímých účastníků katovických klání http://www.slezanopava.cz/sachy.html  a  http://sachy-msa.dolnibenesov.net/detail.php?id=478

 

+0 /-0 | 20.12.2017 13:51

PrazskykavarnikalykanaZmestabilehojsouc****i
Bohužel se tento článek hodil tak maximálně ke kávě, jinak je nemastný, neslaný a obhajova Tobi je opravdu na hlavu.
+0 /-0 | 20.12.2017 12:02

Pavel Ch

Na titulce seznamu cz rozhovor s Davidem Navarou. jako hlavní zpráva (včera večer). Nebýt toho titulku, vymyslel redaktor, tak vysoko mediálne by se šachy nedostalywink

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/i-sachiste-se-obcas-poperou-rika-cech-ktery-porazil-velmistra-kasparova-40660

+0 /-0 | 20.12.2017 07:29

pawel

V.Z, : Že jsem tak smělý mladý pane, měl jste v mysli článek určitě od přímého účastníka?wink Prý šéfredaktor půjčí tužku zdarma.

Přimyslet si vomáčku z dálky k výsledkům, se autor může sakra seknout. To se už stalo, hned v diskusi dementováno. A pokud jste chtěl rozbory, to by mělo být od silného hráče, ale ti přec hráli také tam. A Vy jím jste snad, nepletu-li se?wink

+0 /-0 | 19.12.2017 21:44

V.Z,
Já teda očekávám, že ještě dorazí opravdový článek o ME, nejen tento z rychlíku nad výsledky chess-results :-). A jen taková technická. Viktor Gažík ma normální ELO 2479.
+0 /-0 | 19.12.2017 19:31

Tobi

Na a to se nabízí otázka, jsou tam od kdy? 17.12. , kdy článek vznikal, jsem je nenašla ;-) A hlavně - opravdu si myslím, že umístění v kategoriích - ano, píšeme o nich, když se hraje třeba mládežnický turnaj. Ale tady šlo především o to, informovat, jak dopadlo ME v rapidu a jak v něm skončili naši přední hráči... Ne jak na něm skončilo našich cca všech 40 hráčů. Určitě je prima, že někteří z nich jsou se svým výkonem spokojeni. Ostatně když to vezmeme řečí čísel, ani Navara nemusí být tak úplně nespokojen že. Na bleskovém elu tuším připisuje a na rapid elu nepoztrácel mnoho.

+0 /-0 | 19.12.2017 16:41

HonzaSvatoš

Co se výsledků turnaje v jednotlivých kategoriích týče, jsou sice trošku schované, ale jsou.

Na stránkách výsledků http://www.katowice2017.eu/en/results/results-rapid (kompletní výsledky pro všechny hráče) je vpravo nahoře, na stejné úrovni s výčtem kol Round 1-11, i odkaz "General Classification" s malou ikonkou poháru, a po klepnutí na něj se rozbalí bohatá nabídka dle věkových kategorií, pohlaví, úrovně ELO, nebo pořadí jen pro polské hráče. Reakce serveru je ale dost zdlouhavá, trvá snad deset vteřin, než se výsledky pro vybranou kategorii načtou.

+0 /-0 | 19.12.2017 00:07

Tobi

Je prima, že se povedly alespoň dílčí úspěchy. Článek je psán především z hlediska předních umístění. Kor, když z blesku přivezl GM Michalík bronz.No a tam Češi chybí. Mimochodem, viděli jste pořadatelský web? Či údaje na ChessResults? Nejsou tam označená ani ženská jména, natož pak kategorie  H18 ap. Dokonce se tentokrát neobtěžovali ani s uvedením titulů. A reporty? Ani náhodou... Česká výprava čítala něco hodně málo pod 40 šachistů a šachistek. Nedá se psát o každé/m z nich.

Kvituji ale s povděkem, že článek doplní těmito informacemi sami účastníci. To je vždycky nejlepší.

+0 /-0 | 18.12.2017 18:02

PetKa

Že nevezeme medaili? Naty dovezla medaili za druhé místo v kategorii G18. Škoda, že zde nejde vložit foto, je moc hezká a také těžká. I s umístěním našeho mladšího desetiletého jsme spokojeni. 16. místo (s 5ti body) na ME v jeho kategorii je také moc fajn. smiley 

Přejeme pohodový předvánoční čas Všem... Kaňákovi

+0 /-0 | 18.12.2017 17:38

pawel

Rudolf Kriebel

Nooo ... v českých zemích (musíme Rudolfe doplnit i v moravských a slezských, než nás někdo sprdnewink) už dávno než vyleze bumážka z tisku, všichni na mobilech čučí na chess-ressults a nepotřebují nějaké sms. Naopak dávno jsem říkal, že výsledky přehlednější na ch-ress, nechcou na něj přejítsad

+0 /-0 | 18.12.2017 16:41

Rudolf Kriebel

Nemohu s autorkou článku souhlasit hned v její úvodní větě. Skupina z okresu Opava odjížděla se svým umístěním spokojená...wink. Organizace turnaje klapala téměř na 100%. Horší už to bylo s občerstvovacími službami v místě konání. Sice tři budky, kde jste si mohli koupit drobné občerstvení, ale v každé po jednom obsluhujícím člověku, takže když jste rychle vyhráli (já spíše prohrál), byla i šance vyhnout se nekonečným frontám. Na oběd jsme v pátek čekali  poslušně poprvé a naposledy téměř 40 minut ...  Co nám však z okresu Opava vyrazilo dech, byly sms zprávy do mobilu o losování a soupeři a šachovnici pro dané kolo. Tím se zlikvidovaly návaly před vytištěným losováním a samozřejmě i urychlilo sedání hráčů za šachovnice. Telefony musely být na potichu a schované. Nešlo by to zavézt i v českých zemích? Večerní minicentrum  Katovic, rynek, bylo hezky vánočně vyzdobeno, ale toť vše.  Na prodej samé cetky, jeden stánek s občerstvením a jeden s téměř bezalkoholovým gřaňcem. Vánoční Wroclaví to nesahalo ani po kotníky. Na pumpě jsme chtěli vypít při večeři lahváče, ale to se v Polsku na veřejnosti nesmí a je za to pokuta, říkala paní u pokladny. Při zpáteční nedělní cestě na Ostravu jsem si připadal jako ve své rodné obci - plno smradu z páleného polského sirnatého uhlí, u nás podporovaného dotacemi...... 

+0 /-0 | 18.12.2017 16:20

Tobi

Tak jsem zmínku v článku o účasti Davida Navary na MS v rapidu a blesku opravila. Sice články po zveřejnění obvykle nepřepisujeme, ale vzhledem k tomu, že mnoho čtenářů nečte příspěvky pod články, nerada bych někoho uvedla v těšení a omyl, že Davida na MS uvidí.

+0 /-0 | 18.12.2017 13:03

Ota Válek

Určitou kuriozitou je, že se první tři nasazení v rapidu ve výsledkové listině seřadili v obráceném pořadí na 20.-22. místě.

+0 /-0 | 18.12.2017 13:00

Zdeněk Janda

Nezapomínejte , že tyto ev. expres služby máte zcela gratis. Tak bych redakci každou chvilku za ptákoviny nepeskoval  hats off.

+0 /-0 | 18.12.2017 12:48

Karel Havel

Petr Boleslav: Chtěl jsem pochválil hezký článek a místo toho jsem se asi trochu dotkl šéfredaktora. Tak to se mi úplně nepovedlo... sad A navíc jsem se s tím Mitropa Cupem asi opravdu trochu "sekl".  takže se musím omluvit. Máte pravdu, že pěkný článek od Tadeáše Kriebela, který na něm úspěšně reprezentoval ČR,  o něm na NŠŠ vyšel hned po jeho skončení.  Nicméně před časem mi u vás zprávy z nějaké důležité šachové akce docela chyběly a musel jsem je hledat u cizojazycčné konkurence. Možná to byl Světový pohár? Už si ale přesně nepamatuji...  Má poznámka byla spíše obecného charakteru a jsem přesvědčen, že i Vy si dovedete představit, že zpravodajství zejména z významných světových akcí by mohlo být na NŠŠ častější. Co se mého tušení týče, tak předpokládám že limitem ještě lepšího zpravodajství z významných šachových akcí může být limit prostředků které máte k dispozici a to, že autorů, kteří takový článek umí dobře a navíc rychle napsat, zas tak moc není.   

+0 /-0 | 18.12.2017 12:18

PrazskykavarnikalykanaZmestabilehojsouc****i
Novosadová byla s Vavulinem jen plus 10 no...trošku lucky byl ten klučina. Zwardoń hrál krásné šachy, škoda, že neměl o půlku více. MČR nebudou hrát první tři v ČR dle bleskového ratingu, celkem o ničem tedy.
+0 /-0 | 18.12.2017 10:47

Tobi

Píší si tam, co chtějí, organizátoři. Do předběžných startovních listin. Nejspíš marketingový tah. Kdo ví, jestli tam uvidíme Magnuska :-D

Domluvím se s šéfredaktorem, jestli to nějak mazat (opravovat). Ne každý čte příspěvky, tak aby se někdo zbytečně pak netěšil na českou účast.

+0 /-0 | 18.12.2017 09:46

Viktor

David bude hrát zápas v Číně, Viktor Láznička MS, ostatní snad uvidíme na MČR 30. 12. v Praze, nezapomeňte se přihlásithats off.

+0 /-0 | 18.12.2017 09:27

Petr Boleslav

Karel Havel: článek o Mitropa Cup 2017 zveřejněn hned následující den po skončení. Asi jste měl na mysli jiný turnaj.

Jestli tušíte proč se někdy opozdíme, dejte mi prosím vědět, abychom mohli případné chyby odstranit. Děkuji

+0 /-0 | 18.12.2017 09:02

Carlos

Slušné umístění předvedli a pochvalu zaslouží V. Zwardon a M.Konopka smiley.

Ostatní zahráli standard (Z.Hráček; J.Štoček; J.Vykouk) nebo zahráli pod své možnosti. sad

 

+0 /-0 | 18.12.2017 06:07

Morphynista

Tak to jsem rád, informace v článku mě překvapila ( udivila, zaskočila ) nevím, jak nejlíp svůj pocit popsat, o mnoho raději Davida Navaru uvidím na mistrovství ČR, kterého se, doufám, zúčastní. Doplním ještě, že podle některých zpráv by se mělo toto mistrovství konat v Saúdské Arábii i následující dva roky a předseda ACP Emil Sutovsky se chystá uspořádat - pravděpodobně v únoru - konkurenční turnaj, nevím, jestli to bude nějaké alternativní mistrovství světa, kde mohou hrát ti, co nesouhlasí s rozhodnutím FIDE přidělit tuto akci právě Saúdské Arábii.

+0 /-0 | 18.12.2017 05:53

David Navara
V Saúdské Arábii letos hrát nebudu a dokonce jsem na pozvání z FIDE odpověděl, že se nezúčastním. Listinu jsem dosud neviděl, ale pokud na ní jsem, někdo někde udělal chybu. A nebyl jsem to já, i když včera jsem udělal chyb více než dost.
+0 /-0 | 18.12.2017 05:26

Karel Havel

Velké díky za okamžitě po ukončení turnaje zveřejněný hezký článek. A zaregistroval jsem, že obdobně rychle byl předevčírem zveřejněn článek i o průběhu ME v blesku. Bylo by skvělé, kdyby NŠŚ mohl obdobným způsobem pokrývat i ostatní významné šachové akce, což se, i když asi tuším proč,  bohužel zatím vždy neděje (viz např. poslední Mitropa Cup). 

+0 /-0 | 18.12.2017 01:01