Vede Německo

28.11.2013 06:30 | Mistrovství světa týmů 2013

Po dvou kolech je ve vedení Německo, nejsilnější soupeři na něj ale teprve čekají. Z hlavních favoritů má plný počet bodů pouze Ukrajina. Bod za remízu s Ruskem ztratila Arménie.

Po dvou kolech je v čele Mistrovství světa týmů Německo, Ázerbájdžán a Ukrajina. Čtvrtá je s bodovou ztrátou Arménie. Dva body ztrácí Spojené státy a Čína. Především reprezentace Ázerbájdžánu může být se svými výkony více než spokojena. Přes absenci Mamedyarova i Radjabova si dokázala poradit s Tureckem a ve druhém kole porazila favorizované Nizozemsko 3:1.


Slavnostní zahájení (Zdroj: Oficiální stránky turnaje)

Na první vítězný zápas stále čeká Rusko. V prvním kole narazilo na silnou Arménii a po tvrdém boji dokázalo uhájit remízu 2:2, když všechny partie skončily smírem. Blíž výhře byla ovšem Arménie. Vítězný bod měl na dosah Sargissian, který získal vyhranou pozici proti Nepomniachtchimu. V časové tísni však nenašel nejlepší pokračování a spokojil se s opakováním tahů.

Druhé kolo přineslo Rusku souboj se Spojenými státy a senzační porážku 3:1. Na první šachovnici Nakamura porazil Kramnika, na čtvrté Vitiugov podlehl Robsonovi v pouhých 28 tazích. Stačilo však, aby Vitiugov pokračoval v 25. tahu přesněji a mohl být výsledek zcela opačný. Spojené státy si vítězstvím vynahradily porážku z prvního kola s Ukrajinou. Výhru ukrajinskému týmu zařídil Korobov, který přehrál v koncovce Kamského.


GM Anton Korobov je tahounem ukrajinského týmu. V prvním kole porazil GM Gatu Kamského, ve druhém GM Lirena Dinga. (Zdroj: Oficiální stránky turnaje)

Jednu porážku má na kontě také Čína, která ve druhém kole podlehla Ukrajině. Za stavu 1,5:1,5 vybojoval rozhodující bod Ivanchuk nad Li. V divoké partii nevyšel Ivanchuk ze zahájení vůbec dobře, Li hrál ale příliš optimisticky. Obětoval figuru, a přestože za ni nejspíš měl dostatečnou kompenzaci, rychle ztratil půdu pod nohama a prohrál.


GM Vladimir Kramnik prohrál s GM Hikaru Nakamurou a Rusko podlehlo Spojeným státům. Oba hráči se potkali také na loňské Olympiádě a výsledek byl stejný. (Zdroj: Oficiální stránky turnaje)

Dno tabulky patří dle předpokladů Turecku, Egyptu a překvapivě také Nizozemsku. Tam se nedaří především zkušeným hráčům. V prvním kole prohrál Sokolov a Van Wely, ve druhém Tiviakov.    

Pořadí po 2. kole

Poř.DružstvoZáp.+=-BodyPart.
1Německo220
04
 Ázerbájdžán22004
3Ukrajina220045
4Arménie211035
5Spojené státy americké      21012
6Čína210124
7Rusko201113
8Turecko20020
 Nizozemsko20020
 Egypt20020



-
. kolo -
61x 6865x Milan Boháček
Fotogalerie
Komentáře (61) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
Morphynista

Rozhovor s Anandem na  http://chess-news.ru/node/14070 nebo http://ibnlive.in.com/news/i-was-outplayed-by-carlsen-says-viswanathan-anand/436862-5-23.html . Samozřejmě padla i otázka, zda nehodlá ukončit svou kariéru. " Zatím ne. Ztráta titulu je určitým předělem v mé kariéře, byl to pro mě dost velký otřes, ale do důchodu ještě odcházet nehodlám. Myslím si, že mozek si musí občas odpočinout . Proto si nějakou dobu od šachu oddechnu. Za deset dní se zúčastním v Londýně turnaje v rapidu a pak si dám asi měsíc pauzu. No a potom snad budu moci přemýšlet o novém zápase "

+0 /-0 | 30.11.2013 05:49

noELO

ad Honza Hučín 17:08 yes

+0 /-0 | 29.11.2013 22:33

magnuscarlsen

zmestabileho jses machr tahle sem se u sachu uz dlouho nezasmal.aspon nekdo bere tuto hru s humorem supersmileysmileysmiley

+0 /-0 | 29.11.2013 22:21

strelec
ZMTB: začínám mít o vás strach....
+0 /-0 | 29.11.2013 21:37

Zmestabileho

Novinář: "Vishy, máte pocit, že jste s Magnusem zvolil správnou zápasovou taktiku?" Anand: "Viděl jsem, že je o dvě třídy silnější, a tak jsem se ho pokusil odremizovat. Bylo to nejlepší řešení"... Novinář: " Ale zápas měl tzv. pravidlo 30. tahů, podle něhož nebylo možné do 30. tahu nabízet remízu. Tohle Vám zřejmě Vaši strategii ohrozilo?"...Anand: "Ano, tohle bylo nepříjemné. Osobně jsem se snažil toto pravidlo modifikovat - a sice změnit jej na pravidlo tzv. predikované remízy. Pokud by po 30. tahu nikdo ze soupeřů nemohl do tří tahů vynutit mat, mohla by být partie ihned prohlášena za remis." ...Novinář: "A proč se Vám tento návrh nepodařilo prosadit?"... Anand: "Sponzoři byli proti. Je to škoda, přitom jsem pro tento svůj návrh vnímal velkou podporu svých fanoušků doslova z celého světa. Namátkou bych zmínil třeba fandy z České republiky, diskutující na tamnějším netovém fóru. Ti mě v tomto podporovali velmi intenzivně."

+0 /-0 | 29.11.2013 20:31

rytir

Aronjan vyhrál, ale Arménie i tak překvapivě prohrála s Čínou 2½ - 1½.

Názory, že ela Číňanů jsou nadhodnoceně vyhnané na tamějších domácích turnajích neodpovídají skutečnosti, Čiňany se dnes v šachu už podceňovat nevyplatí a  derou se vpřed. Docela je zvláštní i jejich soupiska a jak ji obměňují.

Nakonec můžeme být překvapeni a Carlsena překoná nějaký Číňan. Zatím jsou takové úvahy ale ještě daleko

+0 /-0 | 29.11.2013 20:19

JanV

Jedna věc je říct, že Anandovi už to nejde (a to čistě hypoteticky, je přece, krucifix, v top 10), a jiná věc je kopat do někoho, koho složil nejlepší z nejlepších. Já bych taky umlátil Freemana potom, co ho poslal k zemi Muhammad Ali.

Říká se: neposmívej se těm, které potkáváš, když jdeš nahoru; ty samé lidi budeš potkávat, až půjdeš dolů. Ale mám takový pocit, že zmb jen postává pod schodama, a posmívá se jako ... no zmb.

+0 /-0 | 29.11.2013 19:15

HonzaR

re Zmestabileho: Ještě jeden dotaz. Když budu hrát s hráčem, který je třeba o třídu dvě silnější než já a budu se snažit v první řadě s ním neprohrát a udržet remízu, protože to pro mě bude větší úspěch než porážet sobě rovné hráče, to jako budu podle vás taky směšný, protože nebudu hrát na výhru?

+0 /-0 | 29.11.2013 18:56

HonzaR

re Zmestabileho: Jestli se Ánandovi chce hrát na remízy nebo ne, to je čistě jeho věc, jeho povinností není hrát na výhry, může se podobně jako Petrosjan soustředit v první řadě na to být neprůstřelný. To, že tohle nechápete a považujete to za směšné, vypovídá akorát o vaší vlastní ubohosti a šachové neschopnosti. Každý šachista má svůj styl, někdo hraje za každou cenu na výhru, jiný na opatrnost, někdo je turnajový hráč, jiný zápasový, každý si může najít své oblíbence, jejichž hra je mu sympatická. Pořád takto urážet a zesměšňovat někoho proto, že jeho styl se zrovna mi nelíbí, je vážně ubohé a trapné.

+0 /-0 | 29.11.2013 18:50

JanV

Hmm, tak už chápu, co máte proti zmb - tohle je opravdu trapný. Moje holčička, když jsem jí vodíval ze školky, mi říkala cestou domů spoustu lepších vtipů a to včetně šachových.

@zmb: MLUVÍTE O ANANDOVI! MISTRU SVĚTA! KDO JSTE VY? Dejte s Carlsenem před kamerami celého světa šest-sedm remíz z deseti partií a pak si můžete Vishyho tepat, co vám klávesnice stačí. Do té doby mám pro vás bezva tip - běžte se posmívat třeba dětem do nemocnic nebo k autonehodám, morálně to vyjde tak nastejno.

+0 /-0 | 29.11.2013 18:24

Zmestabileho

Přijde Anand domů, a říká: "Kritici v India Times a New Bor Times psali, že už mám skončit. Co myslíš, ženo?"... "Tím se nenech Vishy otrávit. Ty jsi přece na vrcholu sil! I když, všimla jsem si i dnes v noci, že máš trochu problémy s rozvíjením iniciativy na dámském křídle. Ale to bude jen přechodné." ... "Ano, uznávám, mám určité problémy s aktivitou. Ale je to skutečně jen přechodné. Trvá to zatím pouze asi tři roky. A jinak cítím, že jsem O.K., a když budu chtít, klidně ještě udělám řadu remíz!".

+0 /-0 | 29.11.2013 17:13

Honza Hučín

Nevím, zda vás neruším, ale pod článkem o MS družstev si dovolím upozornit, že Aroňan vyhrál i dnes, dokonce černými. To jen kdybyste nevěděli, koho si vzít do prádla, pokud máte hlavního aktéry vyprané.

+0 /-0 | 29.11.2013 17:08

HonzaR

A jeje, zdá se, že Ánand podle názoru některých zdejších odborníků neutrpěl až takový debakl, jaký mu předpovídali, tak to se holt v jeho zesměšňování a urážení musí pokračovat. No jo, jaký by asi tak Ánand mohl mít důvod hrát turnaj kandidátů, je to tak naprosto bezvýznamný turnaj bez jakékoliv pocty, že kdo by v Ánandově věku o účast stál že? Samozřejmě že Ánand by měl skončit s šachem, vždyť to je úplně logické, v jeho věku a situaci přece úplně všichni velmistři tradičně rezignují že? Určitě je jich celá řada, hned teď mě napadají stovky jmen, tak třeba Kasparov, a po něm ... hm, zase Kasparov, a potom... Kasparov, a potom ... Fischer. No jo, je vidět že úplně každý šachista, který přestane být dobrý a vyhrávat turnaje, musí hned skončit se šachem, týká se to úplně všech, ne jen pár jednotlivců, já teď ve třiadvaceti taky začínám být nějak z formy, taky nevyhrávám turnaje, tak to bych asi taky měl s šachem rovnou seknout, když to dělají úplně všichni, ne?

 

Třeba Navara už má taky asi nejlepší roky za sebou, na turnajích absolutní špičky se taky ne a ne prosadit, tak to by měl asi taky skončit ne? Když už se to chce po Ánandovi, tak pro Navaru by to měl být přímo rozkaz ... ó pardon, já vlastně zapomněl, Navara je přece očividně o třídu lepší než Ánand, tak to by asi měl určitě hrát v turnaji kandidátů místo něho že? laugh Pardon, omlouvám se Davidovi, jestli to čte, nic proti němu nemám a fandím mu, to jen některé zdejší příspěvky mě zase tak pobavily, že jsem si při své zlomyslnosti nemohl nerýpnout a nevyhnout se podobnému srovnání.

+0 /-0 | 29.11.2013 15:11

strelec

re Zmtb: nevím zda je to vaše autorství, či je to něco přeloženého z nějakých jiných diskuzí. Ale sorry - je to dost slabé. 

+0 /-0 | 29.11.2013 13:39

Zdeněk Janda

re ZMB - proti pawelovi slabý odvárek wink

+0 /-0 | 29.11.2013 12:58

Zdeněk Janda

re JanV - body.. Sleva např. v jejich e-shopusmiley, ale s tímhle počtem ..cheeky.

+0 /-0 | 29.11.2013 12:56

Zmestabileho

Přijde Anand domů, a už v předsíni rozmrzele hlásí manželce, že ho Carlsen zase porazil. "Ale Vishy", chlácholí ho jeho žena, "dívala jsem se na internetu, a dnes jsi bojoval statečně. Na šachovnici byli už jen králové, pár pěšců, a dvě věže. Ostudu jsi určitě neudělal." Jenže Anand je stále otrávený, a po chvíli říká - "Víš, dnes mě to fakt naštvalo. Všiml jsem si, že kolem 40. tahu Magnus usnul přímo v židli za hracím stolkem. Bylo mi až trapně". Anandova žena se diví a ptá se - "No toto! A co jsi proti tomu dělal?"... "No co jsem mohl dělat? Kopl jsem ho lehce pod stolem do kotníku. Probudil se. Nejhorší ale bylo, že ihned potáhl věží, a já se musel vzdát."

+0 /-0 | 29.11.2013 12:50

JanV

A chtěl bych se zeptat - když se přihlásím, objeví se vedle mého nicku nějaké body: 52 b. / 57 b. a teď už jsem se dokonce "vyšplhal" na 86 b.

Nevíte někdo, co to znamená? Díky!

+0 /-0 | 29.11.2013 12:16

JanV

Nejsem v těchto diskuzích aktivní moc dlouho, ale řekl bych, že zmb je prostě jen extrémně kritický. Neřekl bych, že to myslí zle - někdo je moc hodnej, někdo zase rád na všem hledá ten "rub".

I takoví lidi jsou potřeba, protože když už mají pravdu (a to zdaleka nebývá vždycky), tak to stojí za to. Byla by to nuda, kdybychom si tu všichni notovali a plácali se po ramenou.

Myslím, že Anand je špička a byl MS zcela oprávněně, ale Carlsen, to je fenomén, jaký se rodí jednou za generaci (před ním Garry, před ním Fischer... na začátku Lasker)

Že zmb kreslí tlustýma pastelkama, je jeho problém. Když se chce dívat na svět prizmatem: vyhráváš, jsi dobrej. prohráváš, tak táhni do háje - tak ať se dívá. Já si jeho komentáře rád čtu, i když většinou nesouhlasím, ale baví mě.

Takže ZMB - nepřestávejte psát!

+0 /-0 | 29.11.2013 12:06

Zmestabileho
Novinář: Magnusi, byla zlomovým okamžikem zápasu pátá partie, ve které jste se ujal vedení? Odpověď: ano, snad, je to možné... ovšem, ta volná odpoledne a večery, a výlety k moři, to bylo nejhezčí v druhé pulce zápasu. Rybaření v indickém oceánu bylo pro mě skutečným zážitkem, a musím uznat, že naše slavné norské fjordy nejsou všechno - a navíc je tam na lodi pokaždé zima (smích)... Rád se do Indie znovu podivam, byly to příjemné tři týdny.
+0 /-0 | 28.11.2013 22:29

Zmestabileho
Novinář: magnusi, jak obtížné bylo porazit Ananda, navíc v jeho domácím prostředí?... Odpověď: Prostředí bylo vyhovujici. Měl jsem slušné zázemí, a na partie jsem ani nemusel dojíždět městskou hromadnou dopravou, která ma v Indii určitá specifika. A Vishy? Je to skutečný gentleman. Všichni mojí další soupeři by si z něho měli vzít příklad. Ať mé obhajoby titulu netrvaji dele než deset partií, a ať aspoň půlka z nich je vlastně volným dnem. Rád rybarim, a tohle zapasove tempo mi plně vyhovovalo - byla spousta času vyrazit i na ryby.
+0 /-0 | 28.11.2013 22:09

PalinoSE

Novinár: V čom spočívala najväčšia chyba Ananda v zápase s Carlsenom ?

Kasparov: Akú chybu urobil hrad z piesku, keď sa cez neho prehnala morská vlna ?    :-)

chess-news.ru

+0 /-0 | 28.11.2013 19:41

rytir

Nevím, spoustu partií prohrává dá se říci zbytečně nějakou hrubkou a to by mělo být možné odbourat, ale jinak nedávno porazil třeba Caruanu.

+0 /-0 | 28.11.2013 18:49

Kharty

@rytir: No jo "kdyby" - řekl bych, že tady musíme brát faktickou stránku věci (tj. hráč na to má i bez "kdyby"), nebo alespoň viditelný progress (tj. hráč se stále jen zlepšuje), protože tohle "kdyby" jde říct skoro o každém šachistovi 2600-2700

+0 /-0 | 28.11.2013 18:21

strelec

rytir 18:10:  je to téměř utopie, když sám D.N. nemá zájem. 

+0 /-0 | 28.11.2013 18:18

rytir

A co náš David Navara? Měl by naději stát se vyzyvatelem Carlsena? Nezdá se, že by až tolik herně za nejužší špičkou zaostával. Takže když by se ještě zlepšil a podával stabilnější výkony, mohl by toho dosáhnout. Nebo si myslíte, že je to utopie?

+0 /-0 | 28.11.2013 18:10

Honza Hučín

Zajímavé, že si v této diskusi, ač pod článkem k MS družstev, nikdo nevšiml, jak carlsenovsky dnes Aroňan porazil Nakamuru.

+0 /-0 | 28.11.2013 18:10

rytir

@Zmestabileho: Pěkné, málem jsem myslel, že jsem to napsal sám.

Ale to zase ne, určitě bych nezapomněl na francouzskou a neopomenout i méně častá zahájení jako Aljechinovu nebo Pircovu ad.

----

Ale nyní trochu vážně. V současnosti je skutečností, že Magnus Carlsen je zaslouženě nejlepší hráč a mistr světa.

Zdá se, že se zlepšil v poslední době Nakamura, ale ten nehraje v tunraji kandidátů. Z těch co tam hrají, jsem vyhodnotil jako toho, který by mohl teoreticky být pro Carlsena větší hrozbou Andrejkina, za předpokladu, že by Andrejkin učinil ještě pokroky, které se mi zdají jako monžnost u něj pravděpodobnější, než u jiných, co na turnaji kandidátů hrají.

+0 /-0 | 28.11.2013 18:03

noELO

ad ZMB: typizovaný příspěvek nenapíši, koukám na šachy a nejsem zase tak kreativní. Zdá se mi ale, že typické pro Vás jako účastníka polemiky je to, že jaksi nereagujete na konkrétní připomínky (viz 10:36, kde tvrdíte, že včerejší prohra Kramnika je důkazem toho, že už "na to nemá").

Připomíná mi to otřelý právnický vtip:

Přijímací pohovor čerstvého absolventa práv v prestižní advokátní kanceláři: „Co uděláte, když vám někdo položí otázku, na kterou nebudete umět odpovědět?” „Vezmu si dva tisíce zálohy a řeknu, ať mi zatelefonuje zítra.” „Výborně, jste přijat!”

Třeba dnes to s Kramnikem a Nakamurou vypadá právě naopak. Jste-li skutečně právník, pak se tomuto způsobu myšlení upřímně divím. 

+0 /-0 | 28.11.2013 18:02

strelec

re rytir 17:35: já se ničemu nedivím, já se zasmál nad tvým posledním odstavcem z 17:26. To s Anandem nemá nic společného.

+0 /-0 | 28.11.2013 17:41

Zmestabileho

Typizovaný příspěvek od rytíře:

"Po úvodním tahu 1.e4 vznikla na šachovnici bohatá pozice otevírající různé možnosti otevřených či polozavřených her. Postouplý bílý pěšec na e4 vytváří určitý tlak na černou pozici, zejména kontrola bílých polí na d5 a f5, a otevření bílých diagonál f1-a6 pro královského střelce a d1-h5 pro bílou dámu, jsou typickými charakteristikami vzniklého postavení. Je na černém, jak bude nyní reagovat. Osvědčilo se jak symetrické 1. - e5, tak i asymetrické 1. - c5, dále jako velmi solidní se též ukázala odpověď 1. - c6. S tím vším by měl už bílý při svém prvním tahu počítat - a i naše šachová mládež by měla být trénována v těchto variantách. K tomu ovšem potřebuje kvalitní software a alespoň příležitostné konzultace zkušeného trenéra, který bude odměňován motivačně - tedy podle výsledků svého svěřence. Jinak budeme brzy zaostávat za ostatními zeměmi - a to jak v otevřených hrách, tak i v těch polozavřených, o zavřených systémech ani nemluvě".

 

A naoplátku můžete napsat typický příspěvek od pana Změstabílého...:-)). No tak? Pánové! Prosím! :-).

 

+0 /-0 | 28.11.2013 17:40

rytir

strelec: Bylo by ti příjemné, když by ses  velmi snažil a ztratil titul mistra světa po boji, který nebyl vyrovnaný a posléze si četl, jak si někdo na tvůj účet dělá vtípky? Asi ne, tak čemu se divíš?

+0 /-0 | 28.11.2013 17:35

rytir

Tak Anand určitě chce hrát, ale chce se předtím vzpamatovat z otřesu, kterým pro něj byla ztráta titulu mistra světa. A to se mu podaří na turnajích, kde nějaké partie i vyhraje a může uhrát slušné umístění. Bylo by velmi překvapivé, když by z turnaje kandidátů odstoupil. Obecně bych ho ještě neodepisoval.

+0 /-0 | 28.11.2013 17:32

strelec

re rytir 17:26:  tak to je perlacheeky prosím diskutující - budou-li o někom vtipkovat, aby předložili notářsky ověřený souhlas dotyčného

+0 /-0 | 28.11.2013 17:28

Rdm

noELO: za málo. :)

 

Ještě můj poslední komentář na téma ZMB... Jeho příspěvek z 10:48 pro mě shrnuje jeho styl. Anand nikde neprohlásil, že bude v turnaji kandidátů hrát (jako poražený ze zápasu o MS má na účast právo), ale my se tady od ZMB dovíme, že nechápe proč se do turnaje cpe. Pro mě bulvár nejhrubšího zrna - nepravdivé tvrzení sloužící jen k tomu jak na někoho nakydat. Je to ale určitě lehčí než si zjistit fakta. Jo a než zase uslyším jak Anandovi fanoušci nezkousli jeho porážku, tak veřejně říkám, že jsem fanoušek Kramnika.

Taky mě překvapuje kolika lidem ZMB zadarmo bydlí v hlavě a stojí jim za to na ty jeho nesmysly reagovat. Ale je to samozřejmě každého věc. Přečíst, zasmát se a jít dál.

+0 /-0 | 28.11.2013 17:26

rytir

A pokud jde o prognózy, že Anand skončí po prohře s Carlsenem, měl jste ZMB poslouchat, co jsem uváděl, že u Ananda by bylo velice překvapivé, když by přestal hrát.

Humor je fajn, když není na něčí účet, a pokud je na něčí účet, tak by s tím ten, na jehož je účet, měl souhlasit. Jinak to totiž není inteligentní humor, ale posmívání se někomu.

+0 /-0 | 28.11.2013 17:26

Zmestabileho

 Ten rytíř asi nemá příliš vyvinutý smysl pro humor, že ano? :-)))).

+0 /-0 | 28.11.2013 17:23

rytir

Remízy by byly také, stačí se podívat na zápas Ponomarjov-Ivančuk, kde byla řada remíz. Ivančuk přistoupil k turnaji kandidátů velmi zvláštně, ale když by hrál o mistra světa, tak by již k tomu přistoupil seriózněji, to je zřejmé.

+0 /-0 | 28.11.2013 17:21

rytir

Zápas mezi Ivančukem a Carlsenem by byl s nejvyšší pravděpodobností hrou na jednu branku a měl by mít jednoznačnější průběh než ten s Anandem.

Lidé nejsou stroje a současný mistr světa M.Carlsen si tehdy při cestě k titulu vybral u něj málo vídanou slabou chvilku, když  byl pod velkým tlakem v závěru turnaje kandidátů, kde mu překvapivě začal Kramnik šlapat na paty.  Jinak má Magnus s Ivančukem z poslední doby statistiku jasně hovořící pro něj.

+0 /-0 | 28.11.2013 17:14

Zmestabileho

ad noELO: Taky myslím, že zápas Magnus - Čuky by nudný nebyl! V prvních pěti partiích by Čuky překročil čas, a v šesté by po brilantním výkonu Magnuse přehrál a snížil na 5:1. Potom by ovšem opět dvakrát prohrál, čímž by se skore uzavřelo na konečných 7:1. Připosražené remízy vyvolané strachem jednoho z hráčů by ovšem v tomto zápase nebyly... i proto bych se raději díval na ta Čukyho překračování času ve 25. tahu v komplikované pozici..:-).

+0 /-0 | 28.11.2013 17:10

strelec

re noELO: ... ta haluz od zmtb byla na Ananda ....

+0 /-0 | 28.11.2013 17:04

noELO

ad Šemík: yesyesyes

ad ZMB: nevím přesně, co je haluz, ale kandidáty MC vyhrál pomocným hodnocením "na víc proher", které se nemusí líbit každému. Má samozřejmě stabilní výkonnost, taky zase tak moc nehraje, třeba za družstva. Jeho graf ELO je obdivuhodně stabilní, ve srovnání třeba s Ivančukem (utopie, ale zápas mezi nimi, pokud by "Čuky" byl zrovna ve formě, by nudný nebyl).

+0 /-0 | 28.11.2013 17:00

noELO

ad Rdm: děkuji za odkaz, čerpám informace o budoucích turnajích ze stránky 2700.chess, tam je zatím jen Zürich, takže Londýn bude, to je prima.

+0 /-0 | 28.11.2013 16:59

BloodyXmas

to Šemík: naprosto souhlasím. Tady totiž není mistr světa nikomu dost dobrý. Když se jím stal Carlsen, kterého si přála většina lidí tady, tak najednou není způsob jakým vyhrál zápas v pořádku. Zpětně by asi neobstál ve zedejší diskuzi nikdo. Capablanka to měl moc jednoduché, protože Lasker nebyl v top formě, Alechin toho určitě taky moc nepředvedl. Euwe zas byl Aljechinem podceněný atd. atd. Jediný kdo je tu aasi všeobecně uznávaný je engine Houdini

+0 /-0 | 28.11.2013 16:58

strelec

re Šemík: předpokládám, že se Anand nebude kvůli zdejší diskuzi učit česky a tudíž to nezabalíwink

re Zmtb: ...evidentně neměl nikdo z účastníků o titul MS Ananda porazit.... to je jediné jasně dané výsledkem. 

+0 /-0 | 28.11.2013 16:54

Zmestabileho

Ad Šemík: Ale vždyť já Ananda nechávám, ať má radost ze života, a ať si hraje šachy. Když ho to baví :-)... Copak mu bráním? :-). Ale že se "bojí soupeře, je rád za každou remízu, a už x let nic nepředvedl"... no tak to je prostě fakt. Který bych neměl zapotřebí komentovat, kdyby to nebyl právě mistr světa - teď už tedy čerstvý exmistr světa.

+0 /-0 | 28.11.2013 16:53

rytir

Já si nemyslím, že by Anand nějak zvlášť hrál pod svou úroveň.

Když se  Anand stal mistrem světa, tak patřil mezi několik málo hráčů, o kterých se dalo říci, ten je nejlepší na světě. Kdyby dnes na scéně nebyl Magnus Carlsen, o Anandovi by se to dalo říci ještě stále.

M.Carlsen se zlepšil natolik, že mu V. Anand nedokázal být vyrovnaným soupeřem.

Něco podobného jsme zažili například už v zápase Spasskij-Fischer, kdy B. Fischer nakonec zaslouženě s přehledem zvítězil.

Po G.Kasparovovi nikdo šachu jednoznačně nedominoval, teprve v poslední době se tu objevil hráč, který začal šachu dominovat a je jím současný mistr světa v šachu Magnus Carlsen. Někteří tuto skutečnost ještě nedokázali vstřebat.

Sláva vítězům (Carlsenovi), čest poraženým (Anandovi).

+0 /-0 | 28.11.2013 16:53

Zmestabileho

Já nejsem fanatickým fanouškem Magnuse... Ale je pro mě daleko zajímavější, než celý zbytek světové špičky, o Vishym ani nemluvě. Nudným mistrem světa mi Magnus nepřipadá, a k zápasu s Anandem se nedostal haluzí...to by se dalo spíše s nadsázkou říci, že Anand se k tomu zápasu dostal po haluzi :-)))... když jej hrál v době, kdy už na to evidentně neměl.

+0 /-0 | 28.11.2013 16:22

Šemík

Nechtěl jsem se těchto diskusí účastnit, ale prostě mi to nedá. Fandím Carlsenovi, ale ty útoky na Ánanda jsou už trapné. Kdo o šachu nic neví a nějakým omylem zabrousí na tyto stránky, si musí myslet, že "tento salát" (považte, vždyť už nemá ELO ani 2800!) získal titul MS nějakým nedopatřením, teď konečně dostal za vyučenou a měl by už toho nechat, nejlépe zalézt někam do díry a už šachy nikdy nehrát - vždyť se soupeřů bojí, je rád za každou remízu a už x let nic nepředvedl. Jaká je skutečnost? Ánand se drží už 20 let mezi nejužší šachovou elitou, získal nezpochybnitelný titul MS, mnohokrát ho obhájil v zápasech s mladšími konkurenty. Teď prohrál, Carlsen byl jasně lepší. A co má být? V roce 1921 ztratil Lasker (prý už starý a za zenitem) titul s Capablancou (v té době prakticky neporazitelným), prohrál jednoznačně 0:4 při 10 remízách. Tenkrát naštěstí neexistoval žádný Novoborský server, takže Lasker to nezabalil a považte, v roce 1924 vyhrál superturnaj v New Yorku, kde předstihl Capablancu (o 1,5 bodu) i Aljechina (o celé 4 body), v Moskvě 1925 byl druhý (znovu před Capablancou) a dokonce ještě v Moskvě 1935 (ve svých 67 letech!) porazil a znovu předstihl Capablancu a skončil třetí, půl bodu za nastupující generací Botvinnikem a Flohrem. Asi ho šachy bavily, i když už nebyl mistrem světa. Nechte Ánanda žít, je to hráč, který se nesmazatelně zapsal do šachové historie, a proboha, dopřejte mu tu radost, aby si ještě někdy zahrál. No tak už nemá ELO 2800 a na žebříčku je na pomezí první desítky. Co když i Ánanda ty šachy docela obyčejně baví?

+0 /-0 | 28.11.2013 16:21

BloodyXmas

Mě by jen zajímalo s čím by jste tady v diskuzi byli spokojení. Nejdřív tu byla diskuze, že Gelfand není plnohodnotný vyzyvatel. Když se Carlsen probojoval k zápasu, tak se Vám nelíbí, že to byl haluz (Kramnik ovšem vyhrával až podezřele lehce). Teď je chudák Magnus nudný mistr světa, protože mu Anand nekladl odpor. Kdyby to bylo vyrovnané, tak zas Carlsen má nadhodnocené elo :) Z toho co jsem tu četl asi plyne, že Karpova by měli snad úplně vyškrtnout. Vždyť ani nehrál s Fischerem. Koho si teda představujete jako nenudného mistra světa? Nebo ještě líp jak by jste si představovali průběh skončeného zápasu?

+0 /-0 | 28.11.2013 16:10

N. Očník

JHK: zmestabileho je proste typ, ktery neustale vsem tvrdi, ze se jim zarucene narodi kluk, pak hlasite oslavuje, kdyz to vyjde a taktne mlci, kdyz ne ...

Clovek si musi porad opakovat, ze za to Carlsen nemuze, ze ma takove fanaticke fanousky, jinak by ho musel asi znenavidet :D Objektivita zmestabileho je na urovni prumernych internetovych fanousku slavie nebo sparty :/

Pravda o zapase A-C je takova, ze Vishi na ten zapas uz nemel, skoro vsichni ho odepisovali pred startem a on se asi rozhodl, ze tomu bude celit tuhou obranou, nikoli snahou o gejzir atraktivnich partii. Tato strategie ale vyzadovala, aby nedelal v partiich hrubky, coz se nepodarilo dosahnout. Vyrovnane partie vlastni vinou kazil.

Na tom neni smutne to, ze Anand prohral, nebo ze by Carlsen nebyl dobry mistr sveta. Smutne na tom je, aspon pro me, ze k tomu nemusel skoro nic predvest. Kandidatsky turnaj uhaluzil se stestim, vubec nedominoval a jeho priznivci meli stazeny zadek, ze skonci blamazi. A v zapase o MS mu Vishi v jedne partii trochu vic kladl odpor a mohl pomyslet na vitezstvi, ale v celem zapase holt ne. Takze Carlsen je, nikoli snad primo svou vinou, nudny mistr sveta. Byt to naopak, zmestabileho pise, ze si vlastne titul nezaslouzi, protoze titul, ziskany v takovem jednostrannem zapase, nema zadnou vahu.

+0 /-0 | 28.11.2013 15:15

Rdm

noELO: Anand bude hrát v Londýně, v únoru v Curychu, a potom uvidí jestli bude připravený na turnaj kandidátů.

http://www.indianexpress.com/news/defeated-drained-but-viswanathan-anand-plans-next-moves/1198890/0

+0 /-0 | 28.11.2013 14:51

Zmestabileho

ad JHK: Nejen výsledek, ale i průběch zápasu Carlsen - Anand, jsem tady přesně odhadl už několik měsíců před zápasem. Magnus vyhraje cca dvě partie, zbytek budou remízy, a Vishy jej ani v jedné partii neohrozí! To byl můj skromný názor zde prezentovaný před několika měsíci, a dostal jsem za něj tady pěknou čočku...:-)). Jestli jsem si vsadil nebo ne v sázkové kanceláři - tak to snad není tolik důležité :-).

ad noELO: Na Magnuse nikdo ze současné špičky nemá, a zápas s Anandem, toho byl navíc jen těžko překonatelným projevem. Magnus se v druhé polovině zápasu doslova nudil, na partie potřeboval i méně jak hodinu času (jednou myslím jen dvacet minut) - a to v situaci, kdy vedl 2:0 a měl odrážet nápor soupeře (soupeře, který si byl tak vědom své slabosti, že do toho ani nešel). Korunu tomu dala poslední partie - magnus může remízovat opakováním tahů, podepsat formulář a jít slavit zisk titulu... ale on pokračuje dál, ještě si chce zahrát, jako kočka s myší - s myší, která může maximálně utéct někam do díry, aniž by kočce jakkoliv ublížila. Tohle byla realita zápasu o titul MS - která tady nebyla v takovém zápase posledních nejmíň 20 let.   

 

 

 

+0 /-0 | 28.11.2013 14:05

noELO

Bylo někde oficiálně oznámeno, že Ánand bude hrát? Prolistoval jsem zběžně nějaké cizí stránky a žádné palcové titulky jsem nenašel.

 ad Zmestabileho: často s Vámi v lecčems souhlasím, ale styl, jakým píšete o Carlsenovi a údajných (ne)schopnostech jeho potenciálních konkurentů, je (psychologicky vzato) až kontraproduktivní. Já jsem nikdy nebyl příznivec Carlsena, ale kdybych jím byl, po takovéhle "masáži" bych na něm začal hledat chyby, jako Vy na Kramnikovi a spol. 

Námatkou bych uvedl třeba partii z 12. kola kandidátů, kde ho utahal Ivančuk ve věžovce - těžko se dá usuzovat, že MC neumí koncovky (stejně dopadl nejméně jednou s GM Wang Chao). Čímž nezpochybňuji, že je proti každému favoritem, zatím.

 

+0 /-0 | 28.11.2013 13:40

Morphynista

Když už jsme znovu dostali ke Carlsenovi, musím sem dát odkaz na článek o " sexy Norovi, který vidí na 40 tahů dopředu " . Co k tomu dodat ? Laik žasne, odborník se diví...http://sport.idnes.cz/sachy-maji-noveho-krale-nora-carlsena-dwg-/sporty.aspx?c=A131128_131829_sporty_par

+0 /-0 | 28.11.2013 13:39

JHK

Zmestabileho jen tak žvástá...Kdyby Carlsenovi tak věřil, tak přece na něj vsadí, a vyhraje(ve fortuně)..Pořád o tom mluvil..Ale zas tak moc Carlsenovi nevěřil. Takže to jsou pouze kecy.Nic víc. Navíc se často Zmestabileho plete..občas výsledek trefí, viz Carlsen, ale často ne.

+0 /-0 | 28.11.2013 13:06

exot

Ta Vitiugovova partie s Robsonem je docela wtf. :-)

+0 /-0 | 28.11.2013 11:55

verbir

Éra nekončícího podceňování Ananda na těchto stránkách, jak se zdá, nekončí. Aby Vishi ještě nepřekvapil... Každý zápas je jiný a MC to příště třeba nemusí vůbec sednout. Ačkoli jsem realista a domnívám se, že si MC titul pár zápasů podrží. A propo - docela by mě zajímal zápas MC x Komodo. 

+0 /-0 | 28.11.2013 11:40

strelec

Pokud nechce ukončit profišachovou karieru (asi tedy ne) - pak naopak nevidím žádný důvod nehrát.

+0 /-0 | 28.11.2013 11:14

Zmestabileho

...a ještě ke kandidátům boje o MS, - že je mezi nimi Vishy, mě pravdu hodně překvapuje. Hodně jsem očekával, že to po zápase s Magnusem už položí - nechat sebou takto vláčet mladým hráčem, který znuděně a bez velkého úsilí v pohodě zvítězí, a já nemám a nebudu mít proti němu nic jinéhio, než jen pokus uhrát co nejvíce remíz - jaký má potom smysl se ucházet o odvetný zápas? Proč? A také i v tom samotném turnaji kandidátů - i tam už může Vishy jen doufat, že udělá řadu remíz, a jeho výsledek bude maximálně -1 nebo -2. To mě Anand překvapil, že tam chce ještě dělat dalším hráčům křoví. 

+0 /-0 | 28.11.2013 10:48

Zmestabileho

Nakamura vyhrál partii s Kramnikem stylem, který je hodně podobný hře Magnuse. Nenáročné zahájení, drobná výhoda, stupňování té výhody ve velmi zjednodušené pozici... a najednou je to 1:0! :-). Zrovna Nakamura je vedle Magnuse druhým hráčem z TOP 10, který nezapadá stylem hry do hlavního proudu (a proto Nakamurovi vždy držím palce!).

 

A Magnus může být v klidu - ze současných kandidátů na boj o titul MS jej opravdu nemá kdo ohrozit - jako nejnebezpečnější se jevil právě Kramnik, ale stačí si jen přehrát tu jeho včerejší prohru s Nakamurou, aby bylo opět zřejmější, že Vladimír má s Magnusem stejné šance jako Vishej Ánand...

+0 /-0 | 28.11.2013 10:34