UNIKÁTNY TURNAJ S GARANCIOU 4.000 EUR MIERI DO BRATISLAVY

25.08.2017 18:27 | turnaje v zahraničí

Na Slovensku sa dňa 17.septembra 2017 odohrá jednodňový turnaj so štruktúrou, ktorá sa v takejto podobe ešte v strednej Európe neuskutočnila.

Bude sa hrať s tzv. time-handicap systémom v rapid šachu, súhrnný čas na partiu 20 minút.

Organizátor pripravil garanciu prize-poolu (cenového fondu) 4.000 EUR1.000 EUR pre víťaza, platených je 18 miest, pričom štartovné je 35 EUR.

Prostredníctvom šachových portálov v okolitých krajinách ako aj priamym oslovovaním stoviek hráčov v týchto krajinách, Chess Center pozýva hráčov z krajín Slovensko, Česká republika, Poľsko, Maďarsko, Rakúsko, Ukrajina a Nemecko.


Systém hry s časovým handicapom umožňuje vyrovnať sily medzi hráčmi s akýmkoľvek rozdielom v  ELO ratingu.

Predpokladá sa účasť viacerých hráčov nad 2500 ELO ako aj hráčov s ratingom výrazne pod 2000 ELO, systém hry umožňuje atraktívne partie medzi všetkým úrovňami hráčov.

Počet hráčov je kapacitne obmedzený na 250, súčasťou je aj catering v priebehu turnaja zdarma a pomoc s organizovaním ubytovania.

Podrobnosti o turnaji

 

Prípadné otázky na organizátora turnaja:
Peter Červeň, cerven@chesscenter.sk
Štefn Blaho, blaho@chesscenter.sk

www.chesscenter.sk
40x 7157x
Fotogalerie
Komentáře (40) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
raflar
Prví traja zaregistrovaní: GM Viktor Láznička CZE 2654 GM Igor ŠTOHL SVK 2504 IM Albert BOKROS HUN2 485
+0 /-0 | 04.09.2017 10:55

Vojta Plát
Volal mi jeden slovenský velmistr, který se podílí na organizaci a říkal mi, že jde defacto o formát pokeru. Každý zaplatí buy-in, díky handicapu se to zagembli a ten šťastnější bere. Protože mít skoro v každý partii 2 minuty je fakt gambl. Tento první turnaj je zkouška, možná ani nebude výdělečná, nicméně další turnaje, kde bude vyšší vklad a první cena třeba 5000€, to už za ten gambl stojí...Takže ano, přirovnání k pokeru je zde zcela na místě. Toť vše.
+0 /-0 | 01.09.2017 08:02

edofon
by the way, na webovych strankach je mnoho tchto veci vysvetlenych
+0 /-0 | 31.08.2017 18:33

Pavel Ch

Nechme to již raději na pořadatelích (radit a udělat je jako dívat se na ligu mistrů a hrát ligu mistrů) a vraťme se k tomu po turnaji, juwink Když těžko budeme hledat rapid o vyšším počtu účastníků, tak tady někteří plácali slámu, když bude účast prachbídná, tak se někteří budou umívat, že dobře pořadatelům ták, že to říkali.  A srovnávat hráče, kteří jsou chytří šachisté a mají měsíc na rozmyšlenou, se situací důchodců na převáděčkách pod tlakem hned, to fakt může napsat jen ciki. 

--- 

S touto diskusí se rozloučím a píši pořadatelům turnaje pozdrav s přáním mnoha zdaru při přípravě i v průběhu ......a vypůjčím si závěrečnou publikovatelnou část zmíněné níže odpovědi na osočení od horolezce patřící všem: ''Hezké léto, dělejte co vám přináší radost, ikdyž to některé třeba štve''. 

+0 /-0 | 31.08.2017 14:11

JD

re:Pavel Chrz Zkopíruji co jsem psal dříve.Ať mi nevkládáte do úst slova co jsem neřekl."Role pořadatele je hodně nevděčná a u některých turnajů prodělečná, což by být nemělo.Určitě je v právu pořadatele se snažit nějak vydělat např. vyšší cenou ubytka nebo prodejem něčeho v hrací místnosti.Snažit se nabalit sponzory na turnaj atd."

re:... určitě jde přirovnat pokrový a šachový turnaj,proč by né? A ,že se poker hraje jen v casínu , za to můžeme poděkovat našim zákonodárcům. Pamatuji dobu ,kdy se pokrové turnaje dělaly v normálních hospodách. Ale to již není možné. Některé myšlenky z organizace turnaje jsou určitě použitelné , některé né.

+0 /-0 | 31.08.2017 12:54

paulz

Jinak je zajímavé, že ciki333 je registrovaný na pokerstar a vůbec mu nevadí, že tím podporuje největší byznys-hraní online o peníze. Proti čemu je zmiňovaný šachový turnaj i při ideálním počtu hráčů přímo akcí charity...

+0 /-0 | 31.08.2017 11:29

paulz

To JD: a co je špatně? Podmínky třeba u tohoto turnaje jsou jasně nastavené. Porovnávat s akcema tzv. šmejdů kteří vytáhnou pokud možno postarší lidi na akci a pak se jim propracovaným způsobem snaží vnutit extrémně předražené zboží...To může snad jen ciki 333 a to je velká otázka jestli jen neprovokuje. Provokaci by jsem možná jaksi chápal, pokud to myslí vážně tak můži jen litovat...Jinak to má ciki333 v životě těžké, nemůže koupit pečivo údajně skoro 50% zisk pro obchodníky a co internet na který je připojený taky určitě předražený, no mobilní telefon určitě také nemá páč operátoři jsou největší šmejdi...Jediný dokonalý vše kritizující je ciki333

+0 /-0 | 31.08.2017 10:44

Pavel Ch

re ciki: K těm šmejdům přirovnáváte pořadatele šachových turnajů? Asi si za ty prachy vopalujou šunky na Bahami, když předtím derou z kůže hráče, viďte. A chudáci málo inteligentní šachisté, kteří se účastní, nevědí na jakýto turnaj jedou. Blahopřeji Vám za procitnutí! Možná na nobelovku hoaxuwink.

Mně se strašně líbilo jak si borec ošlehaný mrazem, větrem, 14 osmitisícovkama, poradil s nedávným inetovým napadením, že šel prošlapanýma cestičkama. Možná taková metodická nápověda i pro jiné k odpovědím. Jeho odpověď tvrdého horolezce byla hodně rázná a poslední věta obzvlášť. Vygooglete si to. 

+0 /-0 | 31.08.2017 08:44

...

Přirovnávat šachový turnaj k pokrovému je úplně mimo mísu. Poker je součástí business plánu celého casina, tedy včetně ostatních her, automatů a podobně, ze kterých má casino daleko vyšší příjmy než  z pokerových turnajů. Casina pořádají desítky, nebo stovky pokerových turnajů (vč.cg) ročně, takže srovnání s jednou ročně konaným šachovým turnajem lidmi, kteří takovou akci dělají výjimečně je naprostá hloupost. Jen krátce. Stoly casina (v naprosté většině) vlastní, mají nesrovnatelně větší příjmy z alkoholických nápojů, jídel, automatů atd. 

 

+0 /-0 | 31.08.2017 02:03

ciki333

30.08.2017 22:06 | Pavel Ch

Pro méně chápavé jedince ještě jednou. Jako vzor pro rapid jsem uvedl pokerové turnaje, kde slušný pořadatel inkasuje cca 10% z celkového objemu vybraných peněžních prostředků. Zbylých 90% se dělí mezi výherce. Ohaníte se větou: "Hodiny příprav, realizace, nic nestojí, sál s občerstvením nic nestojí, dovoz materiálu nic nestojí, technika nic nestojí, propagace nic nestojí, riziko prodělku není vyváženo možným ziskem v případě supr početné akce, atd., atd." Myslíte si, že pronájem pokerových stolů, odměny dealerům, občerstvení....taky nic nestojí?  A pokud je garantován určitý prize pool, že při malém počtu účastníků, nehrozí finanční ztráta? Samozřejmě, že hrozí, ale to je hold riziko podnikání.

Pan paulz zde hovoří o nastavení určitých podmínek a jejich akceptováním, jiní o nabídce a poptávce. Vaše logika uvažování připomímá všechny ty šmejdy na předváděcích akcích, nebo lichvářské firmy, co půjčují peníze za nehorázný úrok. Za tím též stojí neviditelná ruka trhu, nebo banda hyen, co si říkají podnikatelé?

Pan paulz dále píše:"podobné lidi jako ciki333 nějak nesnáším".

Já zas bytostně nesnáším všechny ty sráče, uvedené výše. Vy a "páni podnikatelé" s "ušlechtilým" záměrem uspořádat nevšední šachový turnaj, jste se mezi ně bezezbytku zařadili.

 

+0 /-0 | 30.08.2017 23:38

Pavel Ch

JD:

Především jste paulz(e) zařadil omylem do Vaší množiny s ciki(m).

Vícwink, ale i kdyby ne 2, ale 20. Tak holt nepřijedou (20), no. Po turnaji porovnejme účast oproti jiným rapidům. Vaše ''výpočty'' jsou postaveny na skutečnosti, že: Hodiny příprav, realizace, nic nestojí, sál s občerstvením nic nestojí, dovoz materiálu nic nestojí, technika nic nestojí, propagace nic nestojí, riziko prodělku není vyváženo možným ziskem v případě supr početné akce, atd., atd.

+0 /-0 | 30.08.2017 22:06

JD

re:Pavel Ch.  Jste mě vůbec nepochopil...

re:paulz a ostatní Ciki333 má pravdu,bohužel. Podle mě je v pořádku napsat , že je něco špatně , když je to špatně. Třeba ,když se ozve více lidí , tak se něco změní.

+0 /-0 | 30.08.2017 19:25

ELOminator

No prostě jsou turnaje financované sponzory a samofinancované turnaje. Tenhle je na rozhraní díky těm garantovaným cenám. Můžou skončit v plusu i v minusu.

+0 /-0 | 30.08.2017 10:07

paulz

To JD: na turnaj který se mě nelíbí a to i třeba podle rozdělení cen prostě nepřijedu. Ale nevidím žádný důvod proč by jsem měl pořadatele veřejně napadat jako třeba ciki333. Prostě nastavili určité podmínky které buď akceptuji nebo ne. 

+0 /-0 | 30.08.2017 09:26

Oma z DC

To JD 28.08. 20:06 laugh snad vážně nevěříte, že by s tím nikdo v naší milované zemi neměl problém. Ještě by se našli i tací, kteří by držkovali, na co platí 5€ na pořadatele.laugh Ten je tu přeci pro hráče, aby si hezky zahráli.

Samozřejmě trochu přeháním, ale je to bohužel realita. Handicap může být zajímavý, jsem zvědavý na účast. smiley 

+0 /-0 | 30.08.2017 02:35

Pavel Ch

Re: JD

To je ten vesmírně obrovský rozdíl. Jim přijede spousty hráčů a Vám ne. Proč? To se můžete jen divit. Resp. Vaše ''jsem schopen'' zůstane v imaginární rovině. Přes nepřekonatelný příkop se nikdy nepřetaví v slůvko ''udělám''.

+0 /-0 | 29.08.2017 22:21

JD

re:paulz Chápu , že někoho nezajímá jestli jde do cenového fondu 10% startovného nebo 90%. Mě to třeba zajímá. Role pořadatele je hodně nevděčná a u některých turnajů prodělečná, což by být nemělo.Určitě je v právu pořadatele se snažit nějak vydělat např. vyšší cenou ubytka nebo prodejem něčeho v hrací místnosti.Snažit se nabalit sponzory na turnaj atd. Zkuste přemýšlet o tom co se děje s vašími penězi.Pro ty co je to nezajímá , jsem schopen zorganizovat turnaj ,kde bude startovné 1000,- a nebudou žádné ceny ,stéjně nehrajete kvůli penězům. Rovnou se můžete v komentářích hlásit.smiley

+0 /-0 | 29.08.2017 19:34

paulz

Každý skutečný šachista by měl mít radost z toho, že se ještě najdou nějací nadšenci co někde chtějí uspořádat turnaj. Ono když si člověk spočítá strávené hodiny s uspořádáním tak většinou zjistí že největší sponzor je sám pořadatel. 

 

 

+0 /-0 | 29.08.2017 12:13

Poutnik

Šachový turnaj není charita. Platí nabídka - poptávka. Navíc pokud jsou organizátoři šikovní, ještě vytřískají prachy od místních hotelů, kterým po sezóně zajístí vítaný kšeft. A já jim to přeji, proč ne? Je to podnikání jako každé jiné.

+0 /-0 | 28.08.2017 22:30

Pavel Ch

Žasnu...., to jako počítáte takhle u všech turnajů, kolik může pořadatel vyzískat? Ze dvou údajů ceny a vklady? 

Přijde ciki333 do hospody a říká: ''Pane majiteli, zjistil jsem, že sud kupujete za 1200 Kč, to je 12 Kč za pivo. Ale točíte nám ho za 26 Kč. Myslím, že to není férové, férová by byla taková 20% marže, to je 14,50 Kč''.  Majitel se... blush a vynořila se mu v paměti velmi tvrdá věta horolezce Radka Jaroše, kterou použil na kritiku, že prý šel po prošlapaných cestách.

+0 /-0 | 28.08.2017 22:11

paulz

To JD: pořadatel turnaj pořádá na vlastní riziko a ve svém volném čase. Každý šachista má možnost dopředu se rozhodnout-turnaj vyhovuje nevyhovuje. Není to žádný postupový turnaj kde se dá mluvit o financích. Takže nechápu proč by někdo měl mít problém s tím jak turnaj finančně dopadne. Jinak můj osobní názor na tzv. handikované turnaje je mírně řečeno skeptický a nevidím důvod aby jsem nějaký hrál.

 

+0 /-0 | 28.08.2017 20:24

paulz

No na 4000€ cenového fondu při počtu vyšším než 101 musí být 114 hráčů. Tj. když bude například 110 účastníků což je tak reálné, bude turnaj notně v mínusu.

Jinak místo aspoň podle mne hloupého psaní kdyby ciki333 jednou zkusil sám uspořádat turnaj, možná by mluvil trochu jinak. Já několikrát vyzkoušel spolupořádat turnaj a podobné lidi jako ciki333 nějak nesnáším.

 

 

+0 /-0 | 28.08.2017 20:17

JD

Kdyby bylo předem rozdělené startovné na část ,která jde do cenového fondu a část ,která jde pořadatelům , tak by stím nikdo neměl problém. např. 30e+5e .Možná právě handikapované turnaje jsou cesta , jak znovu přilákat masy lidí k šachům.

+0 /-0 | 28.08.2017 20:06

ciki333

28.08.2017 07:32 | chips

Záměr pánů podnikatelů věrně kopíruje formáty pokerových turnajů. Kde buy-in (vklad)=suma, vložená do turnaje a ta je pro všechny hráče stejná, včetně 10% poplatku pro pořadatele (tzv. fee)

Prize pool (cenový fond), o který se pak hraje=počet účastníků x (buy-in - 10%). Férový zisk organizátorů pak činí : 0,1 x celkový objem utržených finančních prostředků.

Příklad pro daný rapid: počet účastníků-200 (např.),  buy-in (vklad)-35 EUR, férový zisk pořadatelů - 200x35x0,1=700 EUR  prize pool (cenový fond) - 200x31,5=6300 EUR

Toto jsou korektní podmínky pro všechny zainteresované strany (hráče i podnikatelé). Prize pool pak lze dělit mezi výherce dle různých klíčů, jak je uvedeno v tab1 a 2, to však již není tak podstatné.

Nehorázná drzost pánů podnikatelů spočívá v tom, že všechny utržené peníze od 101 až 250 hráče, jdou plně do jejich kapes a turnaj  přestává být lukrativní (klesají zákonitě výhry nebo počet hráčů " in the money"). I organizátoři pokerových klání platí za pronájem stolů, platy dealerů, refreshment.....Ale jak vidím, nenažranost slovenských šachových organizátorů, je bezbřehá.

 

 

+0 /-0 | 28.08.2017 19:46

lykan

Hmm, tak hráč, který odmítne prozradit svou výkonnost, dostane brutální výhodu 18 min proti dvěma proti téměř všem. Už vidím, jak si nějaký cizinec lepší začátečník vybere ke sbírání prvních zkušeností se soutěžním šachem zrovna tenhle rapid s vysokým startovným. smiley Ještě tu o Karkulce. Měli byste jim napsat elo alespoň 2000, a ne 1000.

 

Pokud zvete lidi s tím pojďte si zahrát neobvyklý turnaj, tak to beru. Pokud ale chcete lákat lidi na šanci vyhrát peníze, tak mi startovné přijde absurdně vysoké v poměru k cenám. Na turnaji, kde se to bude hemžit podhodnocenými hráči, tak vysokou šanci vyhrát mít nebudete, i když budete jedním z nich. Navíc pro cizince, například pro průměrně vzdáleného Čecha, se náklady na startovné, dopravu a ubytování  vyšplhají dost vysoko. Jsou snad primárním cílem lidé s gamblerským způsobem uvažování? V dálce se mihne vidina zisku a už rozhazují.

+0 /-0 | 28.08.2017 11:56

Pavel Ch

Souhlas pauz. Hlavně mne děsí, že někteří koukaj, zda pořadatel vydělá. Snad porovnám, jak zajímavý pro mne turnaj je a to po všech stránkách. A přeci nepojedu raději na turnaj pro mre nezajímavý, špatně organizovaným, kde vím, že ''chudák'' pořadatel prodělá. Raději jedu na zajímavý, kde ať si pořadatel klidně vydělá, hlavně že a) Se mi tam bude líbit v parádní atmosféře s bezva lidmi nebo za b) Zahraju si se silnými soupeři za rozumný/odpovídající vklad bez šance na výhru nebo za c) si budu myslet, že poměr vklad / šance na cenu je příznivý.  Či kombinace variant a, b, c. Prostě zvážím poměr cena / výkon (do složky výkon zahrnu vše nabízené). To je snad probůh rozhodující o účasti. Ne koukání do účetních knih, počkej zajíci, to ti nepřeju, tumáš, nejedu.

--

Představte si, že za totality koncem 80. let (připomenu, že byla už výjimka, že soukromý prodej zeleniny byl povolen) byl tehdá souzen člověk, který zeleninu kupoval v místě, kde byla levná /dostatek, v JM kraji a převážel ji na sever Čech, kde ji byl nedostatek a byla dražší a tam ji prodával. Souzen s odůvodněním, že si tak BEZPRACNĚ na rozdílu ceny vydělával

+0 /-0 | 28.08.2017 01:05

paulz

To ciki333:Všechny ceny nad 350€ jsou zdaněné na všech turnajích nejen na Slovensku ale  i u nás/10 000kč/.

Jinak sichrování sníženým cenovým fondem je naprosto běžné na turnajích. Pokud člověk věnuje spoustu času organizování turnaje, tak prostě nechce aspoň prodělat.

Jinak to o tom kecání platí, nejvíc kritizují ti co nikdy žádný turnaj neorganizovali...

Osobně v zisku pořadatele žádný problém nevidím, pokud se mě turnaj nelíbí tak tam prostě nejedu.

Přesvědčení některých lidí o tom, že pořádání turnajů musí být charita je v dnešní době slušně řečeno na hlavu postavené...

+0 /-0 | 27.08.2017 23:16

ciki333

27.08.2017 19:20 | paulz:"Jinak je tam zaručený fond, který se pokryje až při účasti více než 100 hráčů což není úplně málo."

To není tak úplně pravda, neboť: Pri účasti pod 100 hráčov sa 70% vyzbieraného štartovného rozdelí na 12 cien podla tab. č.2 a dále Presná výška cien pri účasti pod 100 hráčov bude vyhlásená najneskôr po 1. kole.

Další "lahůdky" pro naivní šachisty z tvůrčí dílny panů podnikatelů: Všetky ceny nad 350 € podliehajú 19 % dani z príjmu a dále single room - 52 EUR (vrátane miestnej dane z ubytovania). Vzhledem k výše uvedenému je zřejmé, že se pořadatelé obávají, zda vůbec počet účastníků přesáhne stovku. Proto se sichrují a zbaběle snížili (pro tento případ) cenový fond. Naopak při hromadném šílenství a počtu účastníků 250, cenový fond je neměnný dle tab. 1 a 11. místo nabízí "lukrativní" odměna 100 EUR, kde nula od nuly pojde. Drzost některých "pořadetelů a rádoby podnikatelů" nezná mezí. Zřejmě si myslí, že šachisté jsou tvorové s IQ na pomezí debility a imbecility. Můžete 3x hádat, kam si ten váš rapid turnaj můžete strčit.

 

 

 

+0 /-0 | 27.08.2017 22:20

paulz

Nechci se nikoho dotknout, ale každý může místo s odpuštěním hloupého kecání uspořádat něco lepšího sám. Jinak je tam zaručený fond, který se pokryje až při účasti více než 100 hráčů což není úplně málo. 

+0 /-0 | 27.08.2017 19:20

JD

Souhlas Davide  a když je někdo dojná kráva , tak jeho třeba podojit.Když jsou šachisti spokojení ,že co se vybere nad garanci , jde pořadatelům a né do cenového fondu, tak nic nenaděláš.Nicméně ten systém handicapů se mi líbí, je to trochu jinak nastavené než v Karviné. Třeba do toho šlápne i nějaký pořadatel v Česku.

+0 /-0 | 27.08.2017 16:37

xdavx x
@LZ, asi tak nějak.
+0 /-0 | 26.08.2017 13:33

xdavx x
To .... Přímo jsi mě oslnil svou pronikavou inteligencí.
+0 /-0 | 26.08.2017 13:29

...

RE david brazina 21:18  - skutečně sofistikovaný propočet. Gratulujiyes​ Pejsek s kočičkou hadr. 

Mám pro Vás geniální podnikatelský záměr. S dovolením použiji Vaši logiku. Koupíte autobus MAN LIONS rv.2011, najeto pouhých 97tkm za cca 5 000 000 Kč, 57 míst a budete jezdit trasu Praha - Liberec. Jízdenka za stovku, tedy jedna jízda 5 700, zpátky taky. Tedy 11 400Kč. Tam a zpět 3 hoďky, takže 8x za den máte 91 200Kč. Za necelých 55 dní je investice zpět yes a pak už budete jen rýžovat. A to nepočítám sponzory na zadním okně. No když jsou cestující ochotni ze sebe dělat dojné krávy tak hodně štěstí.

 

+0 /-0 | 26.08.2017 00:57

raflar
+0 /-0 | 25.08.2017 23:26

xdavx x
Asi tak nějak. Navíc tady je jednotné startovné. Neměl jsi tu psát nic o tom Caps-Locku Pavle. Prozradil jsi jim, že nemusí pořád držet Shift
+0 /-0 | 25.08.2017 21:39

Pavel Ch

1. Zajímavé k přilákání těch co by cítili šanci, na kvanitu hráčů určitě má vliv.

2. Mistři vám moc nepoděkují, ale to předem čekátewink Sakra, ještě mi elo tolik nekleslo wink

3. Nenašel jsem klíč k velikosti hedikepů.

4. Obával bych se, aby to nevyhrál nějaký 1000 z ciziny (vydádajíc se za jiného či že ten s tím elem je jmenovec). Asi to máte ošetřené. To na slavných dostizích v Anglii, kdo nemá vyběhlý hendikep, tak jede s nejtěžší zátěží. Vrátíme-li se k šachu, tak v US opnech A - X, kdo nemá průkazné elo nebo je sporná edentita dle pasu a elolistiny, tak do A-turnaje za nejvyšší vklad, žádné braní cen v nižších turnajích (tam v B až X turnajích jsou ceny za první místa jen o málo nižší než v A-turnaji a účast omezená ne spodním, ale horním elem).

5. A ještě promiňte za technickou, přestože, je to unikátní turnaj, vypnul bych v titulku Caps Lock, i tak si toho všimneme a styl nadpisů nezapadá do titulků na nss s Kasparovem atp.

+0 /-0 | 25.08.2017 21:30

xdavx x
ocekavana ucast 200 lidi - vybrano 175.000 na startovnem, cenovy fond 100.000, startovne 875 za rapid. pri 18ti cenach se prii takovem mnozstvi vyplati :)75000 zisk za jeden den plus neco od sponzoru... no kdyz jsou milovnici sachu ochotni delat ze sebe dojne kravy tak hodne stesti.
+0 /-0 | 25.08.2017 21:18