Oťukávačka bez oťukávání

22.05.2013 10:08 | Mistrovství České republiky mužů 2013

Když v úvodním kole uzavřeného turnaje skončí z pěti partií pouze jedna z nich rezultativně, není to nic až tak netypického. Pokud však průměrný počet tahů čtyř nerozhodných výsledků není ani 20, je možná něco poněkud špatně...

Rozhodně bych nerad nějak ostře kritizoval účastníky letošního MČR mužů, sám moc dobře vím, že krátká remíza je občas nejen že vhodná, ale skoro i nutná. Málokdy to však bývá v prvním kole, spíše se takto taktizuje v druhé polovině turnaje. A v neposlední řadě bych samozřejmě rád analyzoval zajímavé partie...:)
První volný den si hned v úvodním kole střihli dlouholetí spoluhráči a velmi dobří kamarádi GM Jan Krejčí a IM Štěpán Žilka. K této partii mohu říci snad jen to, že skončila dřív, než vůbec začala. O čtyři tahy více bylo odehráno v duelu mezi IM Vojtěchem Plátem a GM Vlastimilem Babulou. Zde se však bojovalo a tvořilo o poznání více. Vojta Plát bílými nezískal ani náznak výhody, naopak černými hrající Babula mohl v konečné pozici usilovat o nějaké to symbolické plus. Nelíbily se mu však vznikající komplikace, proto se v prvním kole spokojil černými s remízou. K čemuž mohlo přispět také to, že Babula je jedním ze tří účastníků MČR, kteří mají za sebou náročné ME mužů.

-
. kolo -
IM Jan Bernášek překvapil  GM Tomáše Poláka výběrem varianty v Nimcovičově indické. Zároveň však dost možná překvapil i sám sebe, což vedlo ve 14. tahu k nepřesnému 14.Sd3?!, na což velmistr Polák reagoval pěknou malou kombinací 14...Jf4! a získal naprosto pohodlnou pozici, kterou mohl hrát téměř bez rizika dál. I zde se však vůdce černé armády spokojil s dělbou bodu. Objektivně je třeba říct, že Honza by musel udělat buď velkou chybu, nebo sérii nepřesností, aby černý mohl zvítězit. Nejdelší souboj s nerozhodným výsledkem tak byl k vidění v partii velmistrů Alexeje Kislinského a Roberta Cveka. Bílými hrající Kislinsky sice chvíli tlačil, ale Robert jakožto správný obranář jakékoliv pokusy o aktivitu bílého okamžitě neutralizoval, což vedlo do zcela rovné pozice a korektní remízy.

-
. kolo -
Jedinou výhru úvodního kola letošního šampionátu si tak do tabulky mohl zapsat největší favorit turnaje GM David Navara. V zajímavé partii proti GM Igoru Rausisovi prokázal své nesporné kvality a svého soupeře postupně velmi pěkně přehrál. Na druhou stranu je třeba zdůraznit, že ani velmistr Rausis nehrál vůbec špatně a byl Navarovi velmi důstojným soupeřem.

-
. kolo -

Pořadí po 1. kole

Jméno  RatingOddílBody
GMNavara David2697ŠK Mahrla Praha1.0
IMBernášek Jan2537ŠK Rapid Pardubice, o.s.0.5
IMPlát Vojtěch2455TŽ Třinec0.5
GMKrejčí Jan2505Tatran Litovel0.5
GMKislinsky Alexej2574SK Slavia Orlová0.5
GMCvek Robert25401. Novoborský ŠK0.5
IMŽilka Štěpán25251. Novoborský ŠK0.5
GMBabula Vlastimil2591Agentura 64 Grygov0.5
GMPolák Tomáš2502Šachový klub Zikuda Turnov - o.s.0.5
GMRausis Igors2518Beskydská šachová škola o.s.0.0

2. kolo (22. 5. 2013, 15:00)

Šach.Čís.ELO
JménoVýsledek
JménoELOČís.
1102502GMPolák Tomáš
GMRausis Igors25186
272540GMCvek Robert
GMNavara David26975
382525IMŽilka Štěpán
GMKislinsky Alexej25744
492591GMBabula Vlastimil
GMKrejčí Jan25053
512537IMBernášek Jan
IMPlát Vojtěch24552
60x 7499x David Kaňovský
Fotogalerie
Komentáře (60) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
strelec

re Šemík: myslím - dle psaní - že patříte alespoň ke střední generaci. Nebyla před 1989 jiná situace? Kolika openů, zahraničních lig, atp. naše tehdejší špička mohla hrát? Jak byly tyto soutěže tehdy honorované? Myslím, že se to nedá porovnávat, výchozí podmínky velmi odlišné (spíše úplně jiné). Možná by to složení MČR bylo obdobné letošnímu.......  

+0 /-0 | 23.05.2013 17:11

Šemík

K (ne)účasti našich nejlepších na MČR: Nevím, jak velkou podporu od svazu mají naši nejlepší hráči, ale pokud mají nějaké výhody (soustředění, trenéři, podpora při turnajích, finanční příspěvek na přípravu apod.), pak by neměl být problém sepsat s nimi takové smlouvy, aby byl jejich start na MČR povinností. Pokud takovou podporu (a z ní vyplývající výhody) od šachového svazu nemají, těžko je může někdo k účasti nutit a jakékoli návrhy na pokuty či jiné sankce postihující jejich neúčast jsou nesmyslné. Platí jen jedna z těchto dvou možností, není co řešit. Spíš by to šachisty samotné měla být účast na MČR otázkou prestiže. Kdysi bývalo běžné, že na MČR startovali všichni naši nejlepší - starší generace na čele s Pachmanem a Filipem spolu s mladými Hortem, Kaválkem, Smejkalem, Jansou a dalšími. O účast na MČR se tvrdě bojovalo na polofinálových turnajích a finále MČR bylo prestižním turnajem. Titul mistra republiky měl patřičnou váhu, stejně jako i další medailová umístění. Docela by nmě zajímalo, jestli si za dva roky bude někdo pamatovat, kdo v letošním MČR skončí na 2. či 3. místě.

+0 /-0 | 23.05.2013 16:57

ELOminator

No s dovolením představa, že úroven mistrovství zvýšíme tím, že tam naženeme papírově silné hráče kteří hrát stejně nechtějí a budou si jenom navzájem dávat rychlé remisky mi přijde zcela zcestná. To at tam tadši hrajou hráči papírově slabší, kteří mají chut se porvat o vítězství.

+0 /-0 | 23.05.2013 11:28

strelec

re Jirka Kadlec: chápu, jenže tam je ještě důležitý (možná ten nejdůležitější) faktor - odměny. Hráč z první desítky v tenise se musí zúčastnit TOP turnajů, ale taky za to má slušný honorář ( a nemusí se nutně dostat do posledních kol ). Takže to "podřizování" je dobře zaplaceno. To je myslím důvod, že v méně honorovaných rybníčkách (nejen v šachách) je toto téměř nemožné. 

ps: na Grand slam tuším hráči nemusí, nejsou součástí okruhu ATP/WTA

+0 /-0 | 23.05.2013 11:16

Jirka Kadlec

střelec: Přirovnání to není nejšťastnější, spíše mi však šlo o skutečnost, že i mnohem větší hvězdy světového sportu se bez mrknutí oka podřizují určitým požadavkům, proč by to tedy v našem rybníčku mělo být něco nemožného. Je ovšem třeba najít někoho schopného (ne schopného všeho), kdo lépe sladí termíny a hráčům vysvětlí nezbytnost účasti.

+0 /-0 | 23.05.2013 10:27

strelec

re Jirka Kadle: to ale srovnáváte "jablka a hrušky". Ad1) Mistrovství ČR a okruh ATP/WTA je přeci něco úplně jíného; Ad2) organizacně (turnaje) jsou šachy a tenis naprosto rozdílné.Tím Vám samozřejmě neberu váš názor - že by tato povinnost měla u šachů být - ale porovnání s tenisovým okruhem je úplně mimo.

+0 /-0 | 23.05.2013 09:19

Jirka Kadlec

strelec:  V tenisu je povinností předních hráčů a hráček zúčastnit se všech významných turnajů ATP či WTA, tedy Grand Slamů, Masters turnajů atp. Samozřejmě v šachu je to trochu jiné, naši hráči nejsou na velmi kvalitní turnaje většinou vůbec zváni. I díky tomu, by alespoň jedenkrát za rok tuto povinnost - v případě Mistrovství ČR -  myslím mít měli.

+0 /-0 | 23.05.2013 09:07

strelec

re Jirka Kadlec: můžete mi napsat, které Mistrovství republiky ČR v tenise bylo - řekněme za posledních 10-15 let - povinné pro naše nejlepší hráče? 

+0 /-0 | 23.05.2013 08:06

Jirka Kadlec

Je prostě nezbytné zvýšit prestiž mistrovství republiky. Nechceš hrát přebor, zaplatíš pokutu. Nebudeš ho hrát ani příští rok? Zastavení závodní činnosti na 18 měsíců.kiss

+0 /-0 | 23.05.2013 00:47

Jirka Kadlec

Zmestabileho:

Souhlasím, Krejčí a Žilka byli za včerejší zoufalství dnes po zásluze odměněni. Touha po vítězství, po boji, po co nejlepším výkonu je přece přirozenou součástí každého sportu. Zřejmě jsou též od svazu špatně nastavená pravidla, ale není divu, když pan Vokáč celá léta mnohdy remizuje i mnohem dříve...

Též je velmi podivné, proč se hraje Mistrovství ČR takto bezprostředně po ME?

Svaz může celkem v klidu nařídit přebor republiky pro celou naší špičku jako povinný, proč ne, vždyť třeba v tenisu to na významných turnajích tak úplně běžně funguje.  

Dnes pěkné kolo, především díky Navarovi a Babulovi. yes

+0 /-0 | 22.05.2013 23:22

Zmestabileho

Dnes opravdu zajímavé a hezké partie...a co mě ještě potěšilo - bohyně caissa byla dnes obzvlášť spravedlivá, a odměnila všechny, kdo chtěli hrát aktivně na výhru. A naopak těm sušičům ukázala, že takto budou v tabulce s nulou. Žilka i Krejčí - no vida, další remízu si už domluvit nemohli, a pěkně dostali na budku od pěkně aktivně hrajících soupeřů - super přístup Babuly i Kislinského. A Cvek - ten to chtěl už od zahájení pěkně sušit bílými, jak je jeho již v posledních letech zavedeným zvykem - a přišel také zaloužený trest. Kéž by to takto pokračovalo...a Navarovi přeji, ať udělá aspoň 8 z 9, když už má zrovna zase kouzlící období...:-).

+0 /-0 | 22.05.2013 21:27

Josef

Dnes byl takový včerejšek v obráceném gardu - pro změnu jen 1 remíza. Ale překvapivě se urodilo i dost hrubých chyb.

+0 /-0 | 22.05.2013 19:20

ELOminator

Tak schválně, kdo urve Davidovi půlku?

+0 /-0 | 22.05.2013 19:10

Radek Bayer
Vložte obsah
+0 /-0 | 22.05.2013 19:09

Pepi

Hrubou chybu ve vyrovnané pozici udělal po časové kontrole Štěpán Žilka a  tak se nejspíše brzy dočkáme dalšího rezultativního výsledku. Pro dnešek se s Vámi rozloučím - věřím, že jste se dobře bavili a budu se těšit opět zítra od 15.00, kdy se k mužům přidají i ženy. Pěkný večer!

+0 /-0 | 22.05.2013 19:03

capjar

Dneska oproti včerejšku docela slušné pokoukání. Jen mě překvapila rychlá prohra (miniatura) Roberta Cveka, čekal jsem od něho tužší odpor. Ale stává se, no.

+0 /-0 | 22.05.2013 18:50

Josef
Vložte obsah
+0 /-0 | 22.05.2013 18:47

reuben
Akurát som to pozeral, Krejčí najskôr odmietol opakovať ťahy a potom vliezol do hroziaceho matu.
+0 /-0 | 22.05.2013 18:45

Pepi

Vítězstvím Vlastimila Babuly skončila neskutečně zajímavá bitva s Honzou Krejčím. Vše se rozhodlo v oboustranné časovce, kde v 38.tahu udělal černý hrubou chybu a ve 40.tahu již v prohrané pozici překročil čas. Obrovská vůle GM Babuly slavila nakonec úspěch! Prozatím nejspíše stále vyrovnanou pozici nabízí poslední partie dnešního kola Žilka-Kislinsky.

+0 /-0 | 22.05.2013 18:45

Josef

Vlasta nakonec vyhrál po neuvěřitelném průběhu časovky na obou stranách!

+0 /-0 | 22.05.2013 18:43

Pepi

V partii Žilka-Kislinsky jsem očekával remízu opakováním tahů po 36...Vg7, ale černý se nejspíše snaží oplatit Štěpánovi porážku ze Starého Města a tak nás čeká ještě zajímavý boj. Extrémně zajímavou časovku můžeme sledovat v partii Babula-Krejčí!

+0 /-0 | 22.05.2013 18:25

Pepi

Igor Rausis si připsal první vítězství na turnaji - dle mého byl dnes lepším hráčem a zaslouženě zvítězil.

+0 /-0 | 22.05.2013 18:20

Pepi

Partie Babula-Krejčí je stále velice komplikovaná-imponuje mi,že i když má černý kvalitu a pěšce více, tak to nechává Vlastíka Babulu klidným a neustálým manévrováním, vylepšování figur si stále udržuje tlak.

+0 /-0 | 22.05.2013 18:14

Pepi

V partii Polák-Rausis získal černý dvě figury za věž a měl by partii pohodlně dovést do vítězného konce.

+0 /-0 | 22.05.2013 18:09

Pepi

Remízou skončila partie Bernášek-Plát, kde si celou partii bílý udržoval mírnou převahu, dokonce získal pěšce, ale díky aktivitě černého partie skončila nejspíše zaslouženou remízou.

+0 /-0 | 22.05.2013 18:08

Pepi

Hezká časová tíseň nás čeká v partii Babula-Krejčí, která se mi zdá stále velmi nejasná.

+0 /-0 | 22.05.2013 17:35

Pepi

Honza Bernášek si stále uchovává mírnou převahu,ale vzhledem k volným sloupcím a možné aktivitě figur černého se domnívám, že realizace bude nesnadná...

+0 /-0 | 22.05.2013 17:32

Pepi

Tomáš Polák vrhnul všechny síly do útoku a hraje vabank...Partie Žilka-Kislinsky vypadá v mezích rovnováhy.

+0 /-0 | 22.05.2013 17:29

giocozo

Gratulace Davidovi. Cvek prohrál s ,,kouzelníkem,,. Tak nazval sám Robert hráče kolem úrovně 2700. Babula - Krejčí na tři výsledky...

+0 /-0 | 22.05.2013 17:16

Pepi

A je to tam, teď už se bude muset Robert vzdát- nevidím, jak by mohl uchránit svého krále po Sf5. David sehrál opět krásnou partii - využil nepřesnosti soupeře v zahájení ke konkrétní akci a po skvělém výkonu získá zasloužený bod! Je opravdu velkou radostí sledovat partie Davida, když se mu daří-klobouk dolů!!

+0 /-0 | 22.05.2013 17:10

Pepi

David zahrál krásný tah 22...Vc4! Robert věž nevzal, i když to byla nejspíše jediná možnost obrany.Nyní po 23.Dxa7 má černý možnost 23...Df6, kde to dle mého vypadá na závěr partie...

+0 /-0 | 22.05.2013 17:04

Pepi

V partii Cvek-Navara se možná přiblížil rozhodující okamžik.Tah 21.g3 je nejspíše hrubkou, protože po tahu Sg4, který okamžitě následoval nemůže bílý 22.f3 pro 22...Sxf3 s myšlenkou Df5,Dc2...po ústupu krále budou bílé pole u krále neskutečně oslabeny. Černý měl taktéž velmi zajímavou možnost 21...Vxc3 s dalším d4 a útokem všema figurama na samotného krále v centru. 

+0 /-0 | 22.05.2013 16:56

giocozo

Polák se snaží o jakési ,,vyšší,, profesorské šachy. Párkrát jsem to na on-linu také zkusil, ale většinou jsem dostal do bůčku.laugh Narouboval na pozici nápad Polgárové z královské indické, kdy úspěšně použila Db8 s Fischerovskou bombou z Ježka Vg8, či Vg1 a dál se snaží hrát ve stylu Rossolimo.wink Jestli uspěje, tak to na tom on-linu ještě snad jednou zkusím.

+0 /-0 | 22.05.2013 16:52

Pepi

Kdyby měl Robert Cvek rošádu, tak by se jednalo skoro o ideální pozici v boji proti izolovanému pěšci...Ovšem s králem na f1, resp. posléze v centru, čekají bílého nejspíše krušné chvilky. Pozice se určitě hraje D.Navarovi pohodlně, dá se říci absolutně  bez rizika prohry.

+0 /-0 | 22.05.2013 16:38

Pepi

I partie Bernášek-Plát začíná pomaličku dostávat grády. Dle mého stojí bílý díky převaze v centru a oslabenému postavení černého krále trochu lépe. Teď se ovšem začnou věci určitě komplikovat a bude důležité, jaký plán obě strany zvolí.

+0 /-0 | 22.05.2013 16:33

giocozo

Jo, jo, dnes je to koukatelné. Skoro všichni jsou ve ,, svých,, pozicích. Využije Navara náskoku ve vývinu ? Babula, hodně praktická oběť. Uvidíme. Povede se Kyslinskému revanš za výprask ze Starého Města ?wink

+0 /-0 | 22.05.2013 16:30

Pepi

Zajímavý manévr provedl v partii Polák-Rausis bílý tahem 11.Db1 - jsem zvědavý, kde přesně je myšlenka. Tomáš je skvělý poziční hráč a tah 1.e4 měl určitě speciálně připravený na tuto partii, protože ve výměnné španělské již sehrál řadu skvělých partií. Partie ale díky tahu 5..Sg4 nepřešla do typizovaných koncovkových pozic převahy 4-3 na král.křídle a tak se těším, kam se partie vyvine.

+0 /-0 | 22.05.2013 16:25

Petr Boleslav

díky. Vypadá to pěkně, rozehraně. Musím na chvíli pryč, vydržte smiley

+0 /-0 | 22.05.2013 16:23

Paul

2 simiz: dnes to opravdu vypadá dobře, partie Babula - Krejčí bude asi taky zajímavá, černá dáma je poněkud mimo, David hraje se snahou o výhru, U Vojty Pláta se mi moc nezdál tah h6, připadá mi to moc oslabené. Uvidíme...

+0 /-0 | 22.05.2013 16:22

Pepi

To Paul : Já si myslím, že v partii Žilka-Kislinsky je stále vše v pořádku a pozice je vyrovnaná. Za pár tahů se vyjasní a ukáže, zda vznikne klidná pozice, což by určitě Štěpán bral či pozice nejasná, což by mohlo hrát do karet černému, který je výborně takticky vybaven a mohl by využít lepšího času.

+0 /-0 | 22.05.2013 16:16

simiz

No vida, zatím to vypadá, že včerejšek by mohl být odčiněn smiley.

+0 /-0 | 22.05.2013 16:13

Pepi

To Petr Boleslav : Tah 14. Je5, který nabízí figuru po f6 a který Vlastík velmi rychle zahrál svědčí o přípravě bílého...myslím, že nás čeká velmi poutavá partie!

+0 /-0 | 22.05.2013 16:11

Paul

Co říkáte partii Žilka - Kislinski ? Nespletl se tam Štepán trošku ? Nějak moc přemýšlí.

+0 /-0 | 22.05.2013 16:09

Pepi

To Petr Boleslav : Ahoj Bolku. Já jsem si myslel, že myšlenka bílého je výměna dam a hra na špatného střelce černého,tj. 12.Dxb4 Dxb4 13.axb4 Jxg5 14.Jxg5 h6 15.Je4 - pozice je možná vyrovnaná, ale říkal jsem si, že tady by mohl Vlastík využít zkušeností, techniky...Oběť kvality mě překvapila, ale určitě má něco do sebe. Bílý má náskok ve vývinu, černý má ve hře pouze dámu, má krále v centru, chybí mu černopolný střelec a tak má slabé černé pole... Vlastík se rozhodl zariskovat, chce vyhrát a je otázkou,nakolik dovede iniciativu rozvinout. Honza může mít v dalším průběhu tu výhodu, že těch možností nebude mít tolik a bude muset hrát v principu jediné tahy. Uvidíme taktéž, zda se nejdná stále o domácí přípravu Vlastíka...

+0 /-0 | 22.05.2013 16:08

ELOminator

@ Bolek: Odpověď bych hledal v postavení černého krále, respektive kam ho uklidit a přitom nezmatit?

+0 /-0 | 22.05.2013 16:05

ELOminator

Problematiku nezáživných remíz lze vyřešit snadno - stačí přesunout veškerý cenový fond z chariatativní části (tedy startovné) do motivnační části (tedy cena za umístění). A že by se potom někteří favoriti nezůčastnili? A komu by tam vlastně chyběli?

+0 /-0 | 22.05.2013 16:03

Petr Boleslav

Partie Babula - Krejčí: v čem je "zakopaná kvalita" té obětované kvality? díky

+0 /-0 | 22.05.2013 15:57

Pepi

To ELOminator: Otázkou zůstává, zda se Robert k rošádě vůbec dostane-pokud ne,tak to bude mít s Davidem, který má skvělý taktický postřeh a navíc velký respekt soupeřů, velmi těžké. Mě osobně překvapil výběr zahájení bílého-očekával jsem anglickou s klidnou hrou, kde by měl černý omezen taktickou hru a bílý by měl šanci zúročit svůj velký strategický cit.Uvidíme, jak se bude partie vyvíjet ...:)

+0 /-0 | 22.05.2013 15:56

marek

Problematika nezáživných remíz se dle mého názoru musí řešit v pravidlech a propozicích, nějaké apelování na neúctu k fanouškům / pořadatelům / sponzorům evidentně nefunguje; Davidů je bohužel málo. Určitě by se to dalo nějak řešit, někdo tu zmiňoval systém 3b za výhru, 1 za remiz a o zbývající se hraje zrychleně s povinností bílého vyhrát. Nevím, jestli je tohle přesně ono, ale je to cesta. Nikoli apel na nějakou slušnost, ta je dnes v praktickém životě nevýhodou - stačí si pustit večer zprávy.

+0 /-0 | 22.05.2013 15:48

Pepi

To ELOminator : Dle mého tah 9.Je2 není úplně vydařeným, po přirozené rošádě by měl mít bílý normální pozici - ovšem teď mám pocit, že čeká bílého boj o vyrovnání.

+0 /-0 | 22.05.2013 15:45

Rumun
no já předpokládám, že tu "zdrcující" kritiku rychlých remíz, vracení startovného atd. diskutující nemysleli vážně, ale akorát chtěli říct, že MČR sledujeme :-)
+0 /-0 | 22.05.2013 15:26

ELOminator

Tak když jsme u toho, tím 9.Je2 se Cvek snaží o vyrovnání nebo o výhodu?

+0 /-0 | 22.05.2013 15:25

Pepi

Omlouvám se-zapomněl jsem přidat jméno...Petr Pisk,mezinárodní mistr, komentátor MČR

 

+0 /-0 | 22.05.2013 14:54

Pepi

Pěkné odpoledne, zdravím Vás z Koutů! Od 15 hodin začne druhé kolo, které věřím bude plné zajímavých partií- pokud budete mít chuť rozebrat některé pozice, pobavit se o šachách, tak se budu těšit!

+0 /-0 | 22.05.2013 14:53

JHK

Ono je to těžký takhle je odsoudit, hraje se 9 kol, David to dělá dobře, možná není tak daleko jako by mohl být kdyby nehrál tolik turnajů, ale hraje pro fanoušky a proto jich má daleko nejvíc :-) což je možná pro něj víc, než pár Elo bodíku navíc.

+0 /-0 | 22.05.2013 14:52

Ján Markoš
Možno je jednoduchšie nastaviť vopred pravidlá tak, aby krátke remízy neboli možné, než spätne obviňovať hráčov zo zlyhania. Aspoň taký je trend vo svete, nie? Hráči síce nehrajú nejako atraktívne, ale veď nič neporušili, tak prečo by mali vracať štartovné? Aj v iných športoch sa o atraktívnosť podujatia stará organizátor (tj. ten, kto to platí), nie hráči, nie?
+0 /-0 | 22.05.2013 14:24

Playboy

Ohledně vrácení alespoň částečně startovného není špatná myšlenka... I ve fotbale a jiných sportech jsou za špatné výkony a Nesportovnímu chování pokuty a tresty!smiley Jenže takhle se nikomu nic nestane, tak proč si jen tak nezahrát MČR, když ještě za to dostanu zaplaceno a nějak to v případě GM a IM lze ušudlat téměř vždy..

Co toto mistrovství vlastně nabízí? To, že je David Navara minimálně o třídu lepší,než další 2 hráči za ním v českm žebříčku a minimálně o 2 třídy, než ostatní účastníci se ví dávno... Může vždy akorát jenom ztratit, kromě 1.ceny, samozřejmě... Pohledy se budou ubírat na Vojtu Pláta, který je celý říčný po tom, když může aspoň někoho elově silnějšího, než je on sám obrat o půlku...wink  

Velké zklamání z celkového pojetí takové události, jakou MČR rozhodně je, to samé platí i v ženách! indecisionTento pohled podněcuje i neúčast našich zbylých top 2 hráčů, kteří jsou UNAVENI z ME... To se pak nemusí hrát, když prázdná místa obsadí náhradníci...frown

+0 /-0 | 22.05.2013 13:05

Zmestabileho

Nemyslím si, že jsem jen škarohlíd a přísně soudím ostatní. Ale souhlasím - Kislinskému a Cvekovi remízu nevyčítám, i když --- sehráli jinak nepříliš zajímavou partii, a ke 30. tahu se rovněž nedobrali. No a další? Rausis to za remis dát nemohl - jistě pochopil, že s Navarou mu skutečně nezbude než bojovat, a ostatní do toho prostě nešli. Minimálně těch šest hráčů z desíti včera hrát nechtělo. A Krejčí se Žilkou by měli za včerejšek vrátit startovné.

+0 /-0 | 22.05.2013 12:40

Tobi

Trošku přísné tvrzení. Nejen David hraje v Česku pěkné a bojovné šachy. Třeba v tomto konkrétním případě, první kolo MČR křivdíš(te) min. partii Kislinsky - Cvek. Remíza je také výsledek! I když samozřejmě je remíza a remíza, jak nám pánové Žilka, Krejčí předvedli. Pozdrav do bílého města! 

+0 /-0 | 22.05.2013 12:16

Zmestabileho

Přeji všem příznivcům šachu, a nám fanouškům zejména, aby nám to probíhající MČR nezkazilo chuť šachy na on-linech sledovat. Za to první kolo si většiny účastníků turnaje nevážím, a kdyby takto hrál sportovec v jiném odvětví, tak by byl vypískán. Ona se nabízí hodně obecná a zásadní otázka - pro koho např. se hrála včera ta partie Krejčí - Žilka? Hrála se jenom pro ně dva. Takto se placený profesionální sport dělat prostě nesmí. Protože tohle zahubí ten sport samotný.

Kéž by si ostatní vzali příklad z Navary. Ten žádnou partii nevypustí - a vypadá to skutečně bohužel tak, že nebýt Davida Navary, byl by to turnaj o ničem a pro nikoho - kromě těch devíti hráčů. 

 

+0 /-0 | 22.05.2013 11:49