Teoretická bomba v podání bulharského týmu

23.01.2008 08:00 | Turnaje

Hráčem včerejšího kola se stal nepochybně Veselin Topalov. Vyhnout se Kramnikově ruské hře je první, sice malý, krok k úspěchu. Novinka 12.Jxf7 v "moskevské varinatě" zvedla ze židlí přítomné diváky, i "sledovatele" on-l...

Hráčem včerejšího kola se stal nepochybně Veselin Topalov. Vyhnout se Kramnikově ruské hře je první, sice malý, krok k úspěchu. Novinka 12.Jxf7 v "moskevské varinatě" zvedla ze židlí přítomné diváky, i "sledovatele" on-line přenosu. Naopak Kramnika do židle zatlačila. Čas začal černému povážlivě utíkat, bílý Topalov hrál další tahy spíše v rapid tempu. Bulharský tým odvedl včera vynikající práci a teoretická nov
inka ze "šuplíku" slavila svůj první úspěch v praxi. Podrobnostmi průběhu partie se níže zabývá ve své analýze GM Radek Kalod.

Topalov,V (2780) - Kramnik,V (2799)
[D43]
Corus A Wijk aan Zee NED (9), 22.01.2008
[GM Kalod Radek]

přehrát komentovanou partii

Dneska mne zavolali z nss.cz, zrovna kdyz jsem byl na univerzite, ke konci partie Topalov-Kramnik a rekli mi "ze dnes je jasne, co budu komentovat". Tak jsem si v duchu rikal, ze to je PRUSVIH!!! Moskevska varianta neni zrovna ma oblibena varianta ale je ted v centru deni. Abych doplnil sve znalosti, tak jsem si alespon shlednul videokonferneci Topalova po partii s Kramnikem a budu se snazit vsem ctenarum tuto partii co nejlepe zanalyzovat. 1.d4 Zvlastnosti je, oba dva hraci se behem partie nepodivali souperi do oci, ani si nepodali ruce pred zahajenim partie, ci po skonceni!!! ...A to 2dny predtim chteli Cheparinova zkontumovat, ze nepodal ruku Shortovi. Inu, jeden turnaj, ale dva metry na hrace:-) 1...d5 2.c4 c6 3.Jf3 Jf6 4.Jc3 e6 5.Sg5 h6 6.Sh4 dxc4 Priznam se, ze tato variante je pro me prekvapeni. Kramnik se brani vetsinou 4...dc4 a dnes hraje ostrou Moskevskou variantu cernymi. Mozna si svou hlavni zbran nechava az na zapas s Anandem a zkousi modni varianty. 7.e4 g5 8.Sg3 b5 9.Se2 Sb7 10.0-0 Jbd7 11.Je5 Rika se, ze Kramnik ma nejlepsi teoretickou pripravu na svete, ale zda se, ze v teto partii narazila kosa na kamen! 11...Sg7 Diagram

Nasleduje TEORETICKA NOVINKA! Tato novinka pochazi od Cheparinova, je 3roky stara a je to doslova TEORETICKA BOMBA v tomto variante. Predtim tak nikdo nehral. 12.Jxf7!N [Zde se hraje 12. Jd7, jak se stalo v partii Kramnik-Anand, Mexiko 2007, ktera skoncila po napinavem prubehu pozdejsi remizou.Partii je ilustrativni a uvadi nektere plany obou stran. 12.Jxd7 Jxd7 13.Sd6 a6 14.Sh5 Sf8 15.Sxf8 Vxf8 16.e5 Db6 17.b3 0-0-0 18.bxc4 Jxe5 19.c5 Da5 20.Je4 Db4 21.Jd6+ Vxd6 22.cxd6 Jd7 23.a4 Dxd6 24.Sf3 Jb6 25.axb5 cxb5 26.Sxb7+ Kxb7 27.Dh5 Jd5 28.Dxh6 Jf4 29.Kh1 Dd5 30.f3 Vd8 31.Dg7 Vd7 32.Df8 Je2 33.Vfe1 Jxd4 34.Ved1 e5 35.Vac1 Dd6 36.Dg8 f6 37.Vc8 a5 38.h3 a4 39.De8 Kb6 40.Vb8+ Ka5 41.Va8+ 1/2-1/2 Kramnik,V (2769)-Anand,V (2792)/Mexico City MEX 2007] 12...Kxf7 13.e5 Bily obetoval figuru a ma kompenzaci v podobe spatneho postaveni cerneho krale, strelec na b7 je mimo hru a bily hrozi otevrenim hry, zejmena po f2-f4. . 13...Jd5 14.Je4 Ke7 Kramnik nechava krale na e7. Zajimavym napadem bylo i Kg8 [14...Kg8 15.Jd6 Dc7 16.Sh5 s iniciativou bileho. Tam, kde my vidime iniciativu, tak Cheparinov mel vse zanalyzovane. Dival jsem se na tiskovou konferenci TOPALOVA a velmi chvalil sveho sekundanta,ktery mu vse pripravil. Podle Topalova mel Cheparinov nektere varianty proanalyzovane az do 40tahu!!! Topalov si vse jen osvezil pred partii na radu sveho manazera Danajlova, ktery ma dobrou intuici.. .. Bulharsky tym dnes odvedl skvelou praci! 16...Vh7 17.Dg4|^] 15.Jd6 Db6 16.Sg4 Bily zacina napadat pescove slabiny kolem cerneho krale. Bily hrozi manevrem 17.Dc2 s myslenkou 18.Dg6 proniknout do cerneho tylu. 16...Vaf8 17.Dc2! Diagram

17...Dxd4? Dle domacich analyz bulharskeho tymu rozhodujici chyba. Lepsi bylo 17...Vhg8. Zajimave je i 17...Jc7. Partie by mohla pokracovat nasledovne. [17...Jc7 18.Vad1 Vhg8 19.b3|^; 17...Vhg8 18.Vad1 a5 19.Dg6|^ Jc7 20.Vfe1] 18.Dg6 Dxg4 19.Dxg7+ Kd8 20.Jxb7+ Kc8 21.a4! Diagram

Bily otevira damske kridlo a snazi se prijit cernemu krali nakobylku. 21...b4 Po 21...Vfg8 by bily presel do vyhodnejsi koncovky. [21...Vfg8 22.Df7 Vf8 23.Jd6+ Kc7 24.h3 Vxf7 25.hxg4 Ve7 26.axb5 cxb5 27.Jxb5++/=] 22.Vac1 c3 Ctenar si muze polozit logickou otazku, co by se stalo, kdyby cerne veze zacaly pronasledovat bilou damu. Nasledujici varianta Vam vse nastini. [22...Vfg8 23.Df7 Vf8 24.Jd6+ Kc7 25.Dg6 c3 26.bxc3 Jxc3 27.Dd3 Je2+ 28.Kh1 Diagram # 28...Jxg3+ (28...Jxc1? 29.Vxc1+-) 29.hxg3 Jxe5 30.Jb5+ Kb7 31.Dd6 a cerny stoji pred silnym utokem.] 23.bxc3 Diagram

23...b3?! Nepresnost. Topalov na tiskovce uvadel, ze lepsi bylo 23... Jc3 ci 23..bc3. Ja osobne se priznam, ze pozice cerneho je velmi obtizna a nelze se Kramnikovi divit, ze nenachazi nejlepsi prakticke sance. [23...Jxc3 24.Vc2 Dd4 25.Jd6+ Kc7 26.Vfc1|^; 23...bxc3 24.Vb1 Vfg8 25.Jd6+ Kd8 26.Df7 Vf8 27.Dg6 Vfg8 28.Dc2|^] 24.c4 Vfg8 25.Jd6+ Kc7 26.Df7 Vf8 Diagram

Nyni nastava velmi zajimava situace. Byly zde 2pokracovani. Jedno efektni, obet damy a druhe klidne, prakticke, ktere dava bilemu rozhodujic prevahu, Bilymi hraje Topalov, tak je jasne, ktere pokracovani zvoli:-) 27.cxd5!? Toppy hraje pro divaky. [27.h3! Vxf7 28.hxg4 Jf4 29.Jxf7 Je2+ 30.Kh2 Jxc1 31.Vxc1 (31.Jxh8? b2!-+) 31...Vb8 32.Vb1 Jc5 33.f3 b2 34.Se1+/-] 27...Vxf7 28.Vxc6+ Nasleduje sekvence jedinych tahu z obou dvou stran. 28...Kb8 29.Jxf7 Ve8 30.Jd6 Vh8 31.Vc4 De2 32.dxe6 Jb6 33.Vb4 Ka8 Diagram

34.e7? Jedina chyba Topalova v teto partii. Lehce vyhravalo 34.Vb3, po ktere jsem se snazil pozici cerneho branit po 34..Dg4, coz uvadi i stroj jako nejlepsi obranu. Ale pozice bileho ve skvela, [>=34.Vxb3! Dg4 35.e7 De6 36.Vfb1 Dxe7 37.a5 Jd5 38.Vb7 De6 39.Jb5 Dg6 40.Vxa7+ Kb8 41.e6+ Jf4 42.Vd1 Dxe6 43.Sxf4+ gxf4 44.Va8+ Kxa8 45.Jc7+ Kb7 46.Jxe6+-] 34...Jd5 35.Vxb3 Jxe7 36.Vfb1 Jd5 Kramnik mel v teto fazi partie velkou casovku, zatimco Topolav mel casovou rezervu. 37 tah Topalova je nenapadny. Bily se dela "okno" pro sveho krale a cerny vzapeti chybuje. 37.h3 Diagram

37...h5? Kramnik chybuje. Po 37...Jf4 by mel bily jeste praci pred sebou. Bily by jeste musel na vyhre technicky pracovat. [37...Jf4[] 38.Sxf4 gxf4 39.V3b2 Dh5 40.e6 Dd5 41.Jb5 Dc6+/- Pozice bileho je jasne lepsi, ale na sachovnici je ohraniceny material a bily by jeste musel hrat presne. Po tahu v partii pada pesec g5 a pozice je vyhrana.] 38.Jf7 Vc8 39.e6! e-pesec rozhodne. Bily hrozi 40.Vb8mat, po obrane cerneho dobere bily pesce na g5. 39...a6 40.Jxg5+- h4 i po jinych tazich je pozice cerneho spatna. [40...Je7 41.Sd6 Jf5 42.Sf4 Je7 43.Vb6+-] 41.Sd6 Vg8 42.V3b2! nenapadny tah, ktery nuti vyjadrit cernou damu, kam ma namireno. 42...Dd3 43.e7 Jf6 44.Se5 Jd7 45.Je6 Diagram

[45.Je6 Po Je6 mohla nasledovat nasledujici varianta. 45...Vxg2+ 46.Kxg2 Dg6+ 47.Kf1 Dxe6 48.Vb8+ Jxb8 49.Vxb8+ Ka7 50.e8D+- Krasna partie, ktera nam ukazala nadhernou ideu 12. Jf7 v Moskevske variante. V dalsim prubehu hral Topalov skvele, az na 34.e7, po 34. Vb3 je pozice bileho vyhrana a partie by pusobila "cistym umeleckym dojmem". Kramnik udelal chyb vice, ale po takove teoreticke bombe se neni cemu divit.] 1-0



Deváté kolo bylo po volném dni opět našlapané energií a očividnou touhou vítězit. Závěrečné výsledky řádně zamotaly situaci v tabulce, takže ve zbývajících čtyřech kolech bude ještě "vedro".
Pohodovou pozici v turnaji si poněkud zkomplikoval Magnus Carlsen. Černými proti Lekovi ve španělce nešel po vlnách Marshalova útoku a zvolil, možná trochu moc ambiciózně, variantu s 8....d6. V časové i poziční tísni přišla nepřesná snaha o věčný šach a Carlsen byl nucen poprvné na turnaji kapitulovat.

Třetím, kdo si vyšlápl na svého soupeře, byl doposud stále remizující Michael Adams. Domácí hráč Van Wely, který ve čtvrtém kole porazil Topalova, v následujících pěti zaznamenává již druhou prohru.
Pakliže Topalov musí trochu chvátat, aby se dostal do kontaktu s vedoucí špičkou, Anand ztrácející půl bodu na první místo, oplývá turnajovou taktikou. Remíza s bez formy hrajícím Gelfandem nebyla nijak dlouhá a náročná. Avšak Karpova zaujala. (viz. obrázek) Díky zaváhání Carlsena se dotahuje Levon Aronian, který absolvoval dvacetitahovou remízu s Eljanovem.
Ke kompletnímu výčtu nám zbývá duel dámy Judit Polgárové s Radjabovem. Hodně ostrá varianta španělské předznamenala taktický boj, končící po mnoha zápletkách a výměnách věčným šachem.


Proč česká vlaječka? Příčinou je hlavní rozhodčí Jan Votruba

Šlágrem dnešního kola bude souboj rozjeté mašiny jménem Topalov, který bude mít tentokrát černé figury s Radjabovem. Nebude chybět ani "bílá masírka" Vladimíra Kramnika, které bude černými odolávat Boris Gelfand.

GM-A pořadí po 9.kole
1.-2. L. Aronian 5,5
1.-2. M. Carlsen 5,5
3.-6. V. Kramnik 5,0
3.-6. T. Radjabov 5,0
3.-6. M. Adams 5,0
3.-6. V. Anand 5,0
7.-10. S. Mamedyarov 4,5
7.-10. V. Ivanchuk 4,5
7.-10. V. Topalov 4,5
7.-10. P. Leko 4,5
11.-12. J. Polgar 4,0
11.-12. L. van Wely 4,0
13.-14. P. Eljanov 3,0
13.-14. B. Gelfand 3,0

GM-A 10.kolo
L. van Wely - M. Carlsen
V. Anand - P. Leko
V. Kramnik - B. Gelfand
T. Radjabov - V. Topalov
S. Mamedyarov - J. Polgar
P. Eljanov - V. Ivanchuk
M. Adams - L. Aronian

Ve skupině GM-B bylo v 9.kole ještě o jednu rezultativní partii více jak v "áčku", dopad na přední místo to však nemělo. Půlbodové vedení si svižnou remízou s hrdinnou pondělka Nigelem Shortem udržel Sergej Movsesjan. Ohrožení ze strany Bacrota nepřišlo. Ten soupeřil sice s trápícím se Sargisjanem, ale jeho bílé figury na remízu stačily.
Krajanský souboj Koneru s Harikrishnou nemohl pravděpodobně dopadnou jinak než remízou po velké čistce na šachovnici.
Zajímavé výsledky tedy zaznamenávali spíše hráči středních a nižších pater tabulky. Nepomniachtchi nekompromisně přeskočil Stellwagena v tabulce. Cheparinov si schladil žáhu na Krasenkowovi a dostal se zpět na 50%. L’Ami si poradil s mladičkou Hou.
První výhru v turnaji zaznamenal dosavadní "otloukánek" Spoelman a to dokonce černými s domácím Smeetsem. Ten po raketovém úvodu začíná poněkud ztrácet dech. Věřme, že ho nyní nenabere, v dnešním 10.kole se utká se Sergejem Movsesjanem. Pronásledovatele Bacrota čeká nevyzpytatelný Bulhar Cheparinov.

GM-A 10.kolo
N. Short - M. Krasenkow
E. Bacrot - I. Cheparinov
P. Harikrishna - G. Sargissian
Y. Hou - H. Koneru
D. Stellwagen - E. L’Ami
W. Spoelman - I. Nepomniachtchi
S. Movsesian - J. Smeets

120x 1181x Petr Boleslav
Fotogalerie
Komentáře (120) Aktualizovat
25.01.2008 01:58 | Autor neznámý

Ano, korespondencni sachiste uz tah 12.Jxf7 znaji 2 roky. Zatim se ale pokud vim vzdy hralo 13.f4, takze novinkou je asi az tah 13.e5. Brodda po zazitku s Rumunem sam vloni pouzil obet i bilymi s nasim reprezentantem, partie nakonec take skoncila remizou.

24.01.2008 22:54 | Autor neznámý

Jiz dalsi den se hralo: Timman,J (2561) - Ljubojevic,L (2543) [D43] Corus Honarory Wijk aan Zee NED (4), 23.01.2008 1.d4 d5 2.c4 c6 3.Nf3 Nf6 4.Nc3 e6 5.Bg5 h6 6.Bh4 dxc4 7.e4 g5 8.Bg3 b5 9.Be2 Bb7 10.0–0 Nbd7 11.Ne5 Bg7 12.Nxf7 Kxf7 13.e5 Nd5 14.Ne4 Ke7 15.Nd6 Qb6 16.Bg4 Raf8 17.Qc2 Rhg8 18.a4 Ba8 19.Rfe1 Nc7 20.d5 cxd5 21.axb5 a5 22.b3 cxb3 23.Qh7 d4 24.Bh5 Nxb5 25.Nf7 b2 26.Rab1 Nc3 27.Nxh6 Rh8 28.Qxg7+ Kd8 29.Nf7+ Kc7 30.Nxh8 Nxb1 31.Ng6 Rd8 32.h4 Nd2 33.hxg5 b1Q 34.Rxb1 Qxb1+ 35.Kh2 Nf1+ 36.Kh3 Ne3 37.fxe3 Qh1+ 38.Kg4 Qxg2 39.Qf7 dxe3 40.Nh4 Qe4+ 41.Qf4 a4 42.Bf7 Nc5 0-1.

24.01.2008 22:51 | Autor neznámý

Jak jiz bylo poznamenano na www.chessbase.com, nejedna se o teoretickou novinku. Sam mam jiz tento tah ve vlastni knihovne a hral se jiz take v koresp. partiich. Na chessbase cituji partie Mariuse Ceterase, ja nasel napr. tuto: [Event "ICCF XVII Olympiad Preliminaries - Sect"] [Site "ICCF"] [Date "2006.01.10"] [Round "?"] [White "Nacu, Miron"] [Black "Brodda, Wolfgang"] [Result "1/2-1/2"] [WhiteElo "2445"] [BlackElo "2481"] [PlyCount "99"] [EventDate "2006.??.??"] [WhiteTeam "Romania"] [BlackTeam "Germany"] [WhiteTeamCountry "NAU"] [BlackTeamCountry "KAZ"] 1. d4 d5 2. c4 c6 3. Nf3 Nf6 4. Nc3 e6 5. Bg5 h6 6. Bh4 dxc4 7. e4 g5 8. Bg3 b5 9. Be2 Bb7 10. O-O Nbd7 11. Ne5 Bg7 12. Nxf7 Kxf7 13. f4 b4 14. f5 exf5 15. Bxc4+ Ke7 16. Rxf5 bxc3 17. bxc3 Rf8 18. h4 c5 19. dxc5 Qc8 20. Bd6+ Kd8 21.Bb5 Bxe4 22. Bxd7 Qxd7 23. Bxf8 Bxf8 24. Rxf6 Bxc5+ 25. Kh2 Rb8 26. Qxd7+ Kxd7 27. Re1 Bc6 28. Rd1+ Kc7 29. Rf7+ Kc8 30. Rf6 Rb6 31. Rb1 Ra6 32. Rxh6 gxh4 33.Rb2 Be7 34. Rh8+ Bd8 35. Rb4 Kc7 36. Rh7+ Bd7 37. Rc4+ Rc6 38. Ra4 a6 39. Rd4 Rd6 40. g3 hxg3+ 41. Kxg3 Kc6 42. Rxd6+ Kxd6 43. Rh6+ Be6 44. c4 Bb6 45. Kf4 Bc5 46. Ke4 Kd7 47. Rh7+ Kd6 48. Rh6 Kd7 49. Rh7+ Kd6 50. Rh6 1/2-1/2 Idea s obeti jezdce na f7 neni zadnou "bombou", sam Kramnik jiz velmi podobne hral proti Anandovi po 1. d4 d5 2. c4 c6 3. Nf3 Nf6 4. Nc3 e6 5. Bg5 h6 6. Bh4 dxc4 7. e4 g5 8. Bg3 b5 9. Be2 Bb7 10. e5 Nh5 11. a4 a6 12. Nxg5 Nxg3 13. Nxf7, kde ma bily snad jeste "lepsi" kompenzaci nez v partii Topalova.

24.01.2008 10:59 | Autor neznámý

Přátelé, debata o podání či nepodání ruky apod. řešena z pohledu laiků je sice zajímavá, ale houby platná. Řeší to Etický kodex FIDE v čl 2.2.4 (nedostatky v chování) a čl.3.5 (dopady). Stačí si to přečíst a je jasno.Amen.

23.01.2008 21:56 | Autor neznámý

ja taky zrovna nefandim Carlsenovi...sice mu preju vic nez kramnikovi..ale to asi skoro kazdymu:D

23.01.2008 21:49 | Autor neznámý

ad Ota V-já teď neřeším kvalitu partie,to je vedlejší.Rozhodčí jsou tam od toho (a jsou za to placeni-neposoudím,zda-li dobře :-)),aby se dodržovaly pravidla FIDE !! Jinak jsou tam pro "okrasu".Otázka směřovala na mezinárodního rozhodčího Pavla Votrubu.Ad romison-já mám problémy (občas) se ženami :-)

23.01.2008 21:34 | Autor neznámý

btw. koukam, ze mlady italsky chlapec ma problemy se zenamy :)) uz s druhou prohral, hormony porazi mozek :))

23.01.2008 21:33 | Autor neznámý

Ja fandim carlsenovi a pak topalovovi, v becku samozrejme sergejovi a pak nepomniachcimu

23.01.2008 21:32 | Autor neznámý

Ja myslim, ze to musi jeden hrac reklamovat a jelikoz to nikdo neudelal, tak se nic nedeje, asi jako nemuze rozhodci sam od sebe dat partii za remizu, kdyz vidi trikrat opakovanou pozici, taky musis nejdriv reklamovat, takze zkontumovani obou je proste blbost, stejne jako ohaneni tou Rudolf, ta to taky nereklamovala.

23.01.2008 21:27 | Autor neznámý

No aby to nevypadalo, že úplně všichni fandí Carlsenovi, tak se přiznám, že já ne ;)

23.01.2008 21:22 | Autor neznámý

Pane Jando, kdyby byli zkontumováni Topa s Kramnikem, přišli bychom o nejlepší partii turnaje, možná i roku. Nezapomínejme, že to jsou profíci, kteří hrají za peníze sponzorů. Sponzoři by kontumaci nesli s krajní nelibostí.

23.01.2008 20:48 | Autor neznámý

Chlapci,mám pocit,že mi po tom všem chybí zálkadní filosofická otázka :-).Otázka na Pavla Votrubu(který NŠS sleduje)-Pavle,v řádech FIDE je jasně zapsáno,že soupeři si musí podat před partií ruku (teď se v rychlosti nepitvám v doslovné citaci).Kausa Short jasná..Z videosekvence je jasně vidět,že si Topa s Kramnikem vůbec nepodali před zahájením hry ruce.Jako rozhodčí já bych s tím neměl žádný problém-okamžitě bych zkontumoval oba hráče.Byla by to bouře,s tím bych počítal.Pamatujeme na "kauzu mobil" v zápase Novoborský-Louny(bylo zde tuším 2500 příspěvků)-byl dán precedens-od té doby nebyla žádná "kausa mobil".Vůbec bych se nerozpakoval použít obdobný model.Pavle,proč nebyli zkontumováni Topa s Kramnikem ? Nebo srovnávám jablka s hruškami?

23.01.2008 19:45 | Autor neznámý

Je skvělé, že v obou turnajích jsou na čele miláčci respondentů tohoto webu. Budeme držet palce, aby zítra Sergi udržel na uzdě pana Nezapamovatelného.

23.01.2008 19:32 | Autor neznámý

Hezky prezdivky tady vymyslite :-) . Co treba zkusit prekrtit Cheparinova na Heparinova?

23.01.2008 19:06 | Autor neznámý

jo, partie z Nepomniatchi nebo jak se jmenuje, bude klíčová, ten je hodně hodně nebezpečný, zvlášť jestli bude sicilka... dobré je, že všichni tři, Short, Bacrot i Movsesjan budou mít 2x černé

23.01.2008 19:04 | Autor neznámý

ty to vždycky tak pěkně bodře česky uzavřeš, Romisone :) Ale taky v to doufám.

23.01.2008 18:54 | Autor neznámý

tak Bancrot uz plichta s chepou, takze sergej ma hodne slusne zadelano, snad se to neposere

23.01.2008 18:53 | Autor neznámý

No z tohodle turnaje zatim urcite tak +20 ma, takze k tem 2700 to bude sakra blizko..

23.01.2008 18:51 | Autor neznámý

hmm dat si zejtra bacha na rusaka mladyho, kterej se dotahuje na spici a bude to vcajku

23.01.2008 18:49 | Autor neznámý

Sergei hraje skvele, nespocital nekdo, kolik mu vyjde Elo?nebude mit pres 2700?(ze vsech odehranch turnaju za toto obdobi).Pristi rok v acku by tak nemusel byt nasazeny uplne vzadu

23.01.2008 18:48 | Autor neznámý

a koukam, ze short s bancrotem hrajou spolu jeste, Bacrot ma jeste Hariho a cernejma Krasenkova, tam vic jak 1.5 bodu neudela bych rekl, short ma cernejma smeetse a notomepochcia a bilejma bancrota, takze ja bych rekl, ze by to mohlo bejt uz skoro v kapse po dnesku, sergej ma cernejma Notomepochcia a Koneru a bilejma Lamiho

23.01.2008 18:44 | Autor neznámý

jop dobre Magnus, pekne si to vynahradil za vcerejsek a jeste k tomu pridal :) loek to prohrava jako ja ty vyhrany partie, to hle nasere. Sergej vyborne, jede presne podle mejch propoctu, po dnesku by mel mit bod naskok a prijatelny soupere, i sonneborn by mohl mit dobry oproti bacrotovi a shortovi mam pocit

23.01.2008 18:25 | Autor neznámý

No ja nevim Dd4 neni o nic horsi nez c2, mozna je to i lepsi.. Dalibor : V sachach neni zadna smula (ani stesti). V prekladu : There is no Loek in the chess :-D

23.01.2008 18:24 | Autor neznámý

Kramnik neprorazil, takže po očekávané výhře Ivančuka bude na +1 pět lidí, to bude ještě hustý závěr turnaje :O

23.01.2008 18:23 | Autor neznámý

lubino: c2+ byla asi jednodušší cesta k remíze, ale ono to teď stejně hrozí a o pg7 bílý přijde, takže se nic neděje.

23.01.2008 18:19 | Autor neznámý

magnus pekne vykompenzoval smulu ze vcerejska :))

23.01.2008 18:19 | Autor neznámý

chepa po dlouhém přemýšlení rozpačité 42....Dd4 takhle to prohraje měl hrát 42......c2+

23.01.2008 18:13 | Autor neznámý

psalj sem to po 40.t.,netuša kam se to zvrtne,ale zvrtlo se to v nádherný závěr,jen co je pravda

23.01.2008 17:59 | Autor neznámý

Van Wely je teda turnajový pouštěč, začal to už s Radžabovem, dneska tomu dal korunu. Ach ty časovky :(

23.01.2008 17:57 | Autor neznámý

tak to jsem si oddechl, Magnus vítězí. :)

23.01.2008 17:54 | Autor neznámý

Dokonce uz 0-1 Magnus zpet do cela..

23.01.2008 17:53 | Autor neznámý

welly si to hodí

23.01.2008 17:53 | Autor neznámý

ladik : Si delas srandu ne? Ma damu navic a za chvilku dava mat. Myslim tedy ze remizu chtit nebude.. :-D

23.01.2008 17:53 | Autor neznámý

magnum je tedy fenomén

23.01.2008 17:50 | Autor neznámý

A Topy zpulil, bejt nim bych to jeste zkousel.. :)

23.01.2008 17:49 | Autor neznámý

bude Carlsen chtít remis nebo ne?toť otázka

23.01.2008 17:47 | Autor neznámý

A Carlsen to uz blica, zisk damy ted je hezky videt..

23.01.2008 17:42 | Autor neznámý

Ivančuk stojí v koncovce na výhru. Topalov kouzlí!

23.01.2008 17:39 | Autor neznámý

Jj, v časovce to van Wely zkazil, stál jasně na výhru.

23.01.2008 17:35 | Autor neznámý

No spis to Loek pekne sprasil, ale ted to vypada hezky..

23.01.2008 17:34 | Autor neznámý

Jak vyhranej? Vždyť je pořád ruplej...

23.01.2008 17:32 | Autor neznámý

carlsen čaruje co?

23.01.2008 17:31 | Autor neznámý

Carlsen uplne vyhranej!!! to snad neni mozny....

23.01.2008 17:30 | Autor neznámý

Gelfand by mohl udržet remis, pěšců je na desce hodně a jeho jezdec je hodně dobrý. ice bych ho asi postavil spíš na e4, ale to jen tak od oka.

23.01.2008 17:28 | Autor neznámý

A Ljubojevic taky bod, tak to je skvela priprava. Docela sranda..

23.01.2008 17:25 | Autor neznámý

chapu, ze na takovy urovni se to jf7 nehralo a samozrejme je to neco jineho, ale na internetu hraju tuhle variantu ze cerny a jf7 uz mi nekolik lidi zahralo...

23.01.2008 17:23 | Autor neznámý

co se všechno hraje na této úrovni!.partie 19.???????

23.01.2008 17:18 | Autor neznámý

Bakro ted nepresne 38.c4 lze Vxc4 vypadá že remi by mohla být

23.01.2008 17:14 | Autor neznámý

Zvlastni ze si Srgej privezl za bile jenom italskou a stejne vyhrava..

23.01.2008 17:14 | Autor neznámý

jj koukám na to. ten to nějak včera neunes. během dvou kol pohřbí svůj dosavadní skvělý výkon

23.01.2008 17:13 | Autor neznámý

Short ty koncovky asi opravdu umí

23.01.2008 17:12 | Autor neznámý

No zato Magnus je totalne ruplej, to jsou ale veci..

23.01.2008 16:52 | Autor neznámý

Po Sf8 Jf6! čeká Čepu asi jen nepříjemná koncovka (hrozí i Dxe5 a Jd7)..

23.01.2008 16:50 | Autor neznámý

Topa kvalitka méně, ale bude to za bílého asi dobývání

23.01.2008 16:48 | Autor neznámý

Tolik zajímavého se děje, škoda, že zaměstnaný člověk to nemůže podrobně sledovat, vychutnat. Sergejovi blahopřání, jen tak dál, dotáhnout to ! VÍTĚZ B-turnaje má jistou účast v dalším roce v ÁČKU, alespoň předchozí roky to platilo.

23.01.2008 16:42 | Autor neznámý

Čepa to nemá tak jednoduché v předchozí variantě po 31. c5 nemá jak kloudně pokračovat...

23.01.2008 16:41 | Autor neznámý

vypadá to že bulhar dostane po čuni,že?

23.01.2008 16:37 | Autor neznámý

Tak Čepa by měl nejspíš zkusit 28...Da3 29. Dd2 Jb4 30. c4 b5...po jiných tazích hlásí PC výhodu bílému

23.01.2008 16:36 | Autor neznámý

mistr sergej tedy jede

23.01.2008 16:34 | Autor neznámý

Teď ještě aby Čepa dal mat (a to by mohl:-), a bude to už hodně veselé!

23.01.2008 16:32 | Autor neznámý

Faktem je, že Sergej vybral jednodušší cestu - ve vyriantě cxd4 mu sice zbyde věž proti 3 pikům, ale jeho figury jsou svázané. Po De4 je to vcelku vynucené a zbyde figura a to vcelku v klidu.

23.01.2008 16:29 | Autor neznámý

už tam mám 1:0

23.01.2008 16:29 | Autor neznámý

A je tam - supr!!!!

23.01.2008 16:29 | Autor neznámý

Vypnu-li komp, figura víc, to by měl být bod!

23.01.2008 16:27 | Autor neznámý

Sxh3 nebylo právě moc dobré pro Vg1 a Sergi má výhodu

23.01.2008 16:25 | Autor neznámý

nebo tak, to je ještě lepší to De4

23.01.2008 16:24 | Autor neznámý

cxd4 exd4 Vh1 necelá +1 pro Sergeje. De4 0.4; Dd3 = Sxd4 -0,5

23.01.2008 16:23 | Autor neznámý

Jxd4 je pěkné, nicméně po cxd4 si myslím, že bílému by měl nějaký matroš navíc zbýt...

23.01.2008 16:21 | Autor neznámý

Jxd4 je ale pěkný úder. Radši to asi nechám spočítat komp, v tom už aby se prase vyzn alo:-).

23.01.2008 16:19 | Autor neznámý

Sergi má věž víc, to je dobrý. Nejde Dxh3 pro Vh1. Při braní na d4 se dá zase využít nekrytá černá dáma (Dc4 či e4) - snad to dopadne dobře!

23.01.2008 16:15 | Autor neznámý

Smeets se zbláznil???

23.01.2008 16:08 | Autor neznámý

no prosím,nebude to mít Movsesjan nudný

23.01.2008 15:49 | Autor neznámý

stejně je to tady dneska nějaký mrtvý...:-)

23.01.2008 15:49 | Autor neznámý

zatím se loučím, skutečně musím pryč... celkem se mi líbí pozice Topy a Voloďi, jinak všude zhruba rovina. V B: daniel obětoval kvalitu, ale moc se mi to nezdá, hodně zajímavé budou dnes hlavně partie seržiho a etiena, tam si to zatim netroufám hodnotit...

23.01.2008 15:44 | Autor neznámý

timman d5!?, no podívejme se na něj!!...:-)

23.01.2008 15:21 | Autor neznámý

hm, tak ani dneska Viši bílýma moc nebojoval, to mě celkem překvapuje...

23.01.2008 15:20 | Autor neznámý

Po Vhf8 se mi Sergejova pozice moc nelíbí, snad neprohraje. Jinak nemá zkoumat, jak stojí Bacrot a pod. Do konce je ještě dost kol, vyskočit může někdo jiný (např. Short, dneska stojí pěkně s Krasenkowem).

23.01.2008 15:18 | Autor neznámý

Hm, Aronian zacina hrat jak Petrosian v 70. letech. Dvacet tahu a dost.

23.01.2008 15:17 | Autor neznámý

sergej dneska bude na ostří nože, řekl bych, že v jeho pozici mají oba určité problémy a otázka bude, kdo se s nimi lépe vypořádá...:-)

23.01.2008 15:17 | Autor neznámý

U Sergeje se řádně přiostřilo...

23.01.2008 15:12 | Autor neznámý

Bacrot - Čepa 0:36 - 1:42 - by dnes mohl Bacrot zaváhat....Sergejova pozice mi je zatím nejasná, řekl bych, že černý problémy nemá.

23.01.2008 15:00 | Autor neznámý

Tak 18. a4 za Timmana se mi už nelíbí...

23.01.2008 14:54 | Autor neznámý

Dneska hodně zajímavé kolo, škoda, že musím za chvilku pryč. Myslím, že díky partie Timman - Ljubolevič se zviditelní i seniorských turnaj, který jinak většina lidí opomíjí...

23.01.2008 14:46 | Autor neznámý

že by stál černý lépe to určitě ne, ale s vyrovnáním by skutečně neměl mít žádné problémy. jinak ljubo skutečně dal na topovo doporučení a zahrál Vhg8, tak to jsem na timanna hoodně zvědavý!!:-)

23.01.2008 14:46 | Autor neznámý

Ljuba odbočil dle doporučení R. Kaloda. Asi se díval na NŠS.

23.01.2008 14:31 | Autor neznámý

Docela by mě zajímaly názory na to zahájení Mamed-Polgár, já to hraju za bílé a mám zkušenost, že když to černý postaví tak jak Polgár, tak už černý stojí o něco lépe. Nechám se překvapit, jaký plán tam Mamed vymyslí.

23.01.2008 14:30 | Autor neznámý

K příspěvku pawna z 13:19 - Je to imho škoda, protože si to člověk ani nestihne za deskou vyzkoušet a už na to existuje osvědčený postup. Abych pořád sledoval překotný vývoj teorie, na který má počítačový a informační věk obrovský vliv, na to teda čas bohužel nemám.

23.01.2008 14:30 | Autor neznámý

Timman s Ljubou to asi dali za remis :)

23.01.2008 14:29 | Autor neznámý

to Martin Vaculík: jestli se nepletu, tak tuhle varinatu jsme nedávno probírali na extralize s Radkem Kalodem.

23.01.2008 14:17 | Autor neznámý

Tak to jsem nečekal - Eljanov uhnul z remízy a chce hrát dál

23.01.2008 14:10 | Autor neznámý

Stejne ti Bulhari hrajou pekny sachy. Z Rusu hraje stejne nekompromisne jenom Morozevich a obcas Grischuk. Svidler i Kramnik jsou na mile citit remizou a nudou.

23.01.2008 14:08 | Autor neznámý

Já myslím, že to Timman ani Ljubolevič moc neanalizovali, oni takové věci už moc neřeší:)) Teda, zrovna ti dva konkrétně věci jako příprava moc neřešili i když byli na vrcholu.

23.01.2008 14:07 | Autor neznámý

Jenže teď se on-line nehýbá. Nepředpokládám, že by všichni stáli u partie Timman -Ljubojevič a kibicovali.

23.01.2008 14:07 | Autor neznámý

Bulhaři přijeli výborně připraveni...

23.01.2008 14:06 | Autor neznámý

Chepa se s tím opět nemazlí a hraje drsně a rychle...

23.01.2008 14:04 | Autor neznámý

Ljubo uhne hned, nechá stát koně na f6 a dá třeba c5

23.01.2008 14:03 | Autor neznámý

Harikrishna hraje jako Sergej, akorát místo Ve1 má h3

23.01.2008 14:00 | Autor neznámý

To pawn: na zachod doufam ne.. Dalsi zachodovou aferu uz by sach yneprezily:)

23.01.2008 14:00 | Autor neznámý

na partii tima-ljubo jsem velmi zvědavý, kdo první a kde uhne...:-)

23.01.2008 13:59 | Autor neznámý

A´t je to s Ljubojevičem jakkoli, nyní jako by nevěděl, kam s koněm v pozici, kdy to ještě musí odsýpat. (nebo ten, kdo ovládá počítač, odešel na záchod)

23.01.2008 13:57 | Autor neznámý

Bush: A nebo šel Ljuba spát až moc brzo a neví, co se včera dělo:-)

23.01.2008 13:56 | Autor neznámý

to Kičma: ano, Sxf7 je určitě varianta, svého času jsem o ní věděl že je dobrá, ale už jsem se na ni pár let nedíval, takže se její hodnocení určitě mohlo změnit.

23.01.2008 13:55 | Autor neznámý

Polgárová mě zklamala - těšil jsem se na francii a ona zahraje takovou suchou variantu:-(

23.01.2008 13:55 | Autor neznámý

24 hodin po senzační novince má Topalov nástupce!! Timan má opravdu smysl pro humor:)) Kičma: Už se to tu řešilo mnohokrát... S*f7+ má velkou úspěšnost (asi 70%), ale nezahrál tak skoro žádný špičkový velmistr. J*d4 zahrál Švidler, Leko...asi ví, co dělají. pawn: Sergej hraje italku poslední dobou skoro pořád a vyhrál v ní už dost partií...

23.01.2008 13:54 | Autor neznámý

Kičma: samozřejmě Sxf7 šlo, hráči užší světové špičky (Svidler, Short) ale hrají raději Jxd4

23.01.2008 13:52 | Autor neznámý

Zdravím! mé dnešní tipy: viši a voloďa 1, zbytek remis! v béčku: nepo a daniel 1, zbytek remis! jinak se předem omlouvám, že dnešní "online" asi nebude tak častý jako minule, nejspíš budu muset odpoledne na pár hodin pryč...

23.01.2008 13:52 | Autor neznámý

Bush: To je ovšem mazec. Ljubojevič asi dnes nespal.

23.01.2008 13:51 | Autor neznámý

Mrknete na Timmana s Ljubou! Hrajou presne to, co vcera Topa s Kramnikem:)

23.01.2008 13:42 | Autor neznámý

Sergej zřejmě dnes chce jen remizovat (usuzuji ze Sc4) a počkat si, jak si Bacrot poradí s Cheparinovem.

23.01.2008 13:41 | Autor neznámý

Vojín Kotas hlásí dotaz: Adams - Aronian, nešlo v 9. tahu místo Jxd4 lépe Sxf7+?

23.01.2008 13:30 | Autor neznámý

Jsem slepý, zřejmě Jc5! Takže nic.

23.01.2008 13:29 | Autor neznámý

Mohl by mně tu, prosím, někdo napsat, proč bylo 20...Kc8 lepší než Kc7 (na první pohled se mi líbí, že není šach jezdcem na d6, ale samozřejmě nějaký důvod pro Kc8 musí existovat. Díky.

23.01.2008 13:19 | Autor neznámý

Honza Hučín: proč by to měla být škoda? Kdyby šlo o zvířecí druh, toho by byla škoda, ale variant už vymřelo spousta i před počítači.

23.01.2008 12:47 | Autor neznámý

Tonda: Akorát je škoda, že se na ten tah teď vrhnou tisíce počítačů a kdoví, jak dlouhý bude mít život. Nebo naopak jak dlouhý život bude mít celá tahle varianta, pokukd by ji tahle oběť nahlodala ;)

23.01.2008 12:44 | Autor neznámý

takze dneska tipuju vyhru van Welyho (bohuzel :( ), Mameda, vic nic, mozna topalove, ale to je jen zbozny prani, a v becku vyhraje Short, Chepa, Sergej, Notomepochci

23.01.2008 12:26 | Autor neznámý

Gambit : Dival jsem se na to a neni to pravda.l Friz11 ma v knihovne jen Jxd7, Dc1, f4. Bylo by dost divny, kdyby to v te knihovne bylo. Jinak Fritz primo po tahu Jxf7 ukazuje -1,80 po minute uz jen -1,35. Kazdopoadne krasny tah a skvela partie..

23.01.2008 12:15 | Autor neznámý

Vsechny pozdravuji z Wijku, drzte nam palce (hlavne Sergejovi), fakt to tu potrebujeme! zdravi Pavel Votruba ...

23.01.2008 11:25 | Autor neznámý

Včera někdo v komentářích na playchess uváděl, že to 12.Jxf7 má v knihovně Fritz 11, ještě jsem to ale neprověřoval.

23.01.2008 10:49 | Autor neznámý

Asociuje mi to Pilsburyho a jeho čekání 9 let s novinkou na Laskera!

23.01.2008 10:41 | Autor neznámý

Tři roky čekání s novinkou se vyplatily, i kdyby to mělo být jen kvůli jedné partii. A to tak není, Jxf7 je silné. Obdivuju sebekázeň bulharského týmu, že s tím nevylezl někdo dřív. A asi jim muselo zatrnout pokaždé, aby jim na to někdo nepřišel dřív - vždyť Kramnik hrál v Mexiku s Anandem stejnou variantu, ale dal obvyklé Jxd7. Teď možná topalov lituje jediné věci - že mu do toho nevlezl Kramnik v zápasu v Elistě.