Tohle asi neznáte

31.05.2011 05:43 | ŠSČR

Ostatně asi i jen velmi málo funkcionářů si kdy skutečně všimlo dokumentu, který ovšem každoročně významně ovlivňuje veškeré dění v šachovém hnutí. Rozhoduje totiž o podstatné části rozpočtu šachového svazu a samozřejmě...

Ostatně asi i jen velmi málo funkcionářů si kdy skutečně všimlo dokumentu, který ovšem každoročně významně ovlivňuje veškeré dění v šachovém hnutí. Rozhoduje totiž o podstatné části rozpočtu šachového svazu a samozřejmě rovněž zásadně ovlivňuje výrazné oblasti jeho činnosti. Je to TOP pořadí sportů 2011, podle kterého Ministerstvo školství rozděluje Státní dotaci na reprezentaci a Státní dotaci na talentovanou mládež.
TOP TOP sportovní výsledky rok 2011 OH MSF T koefic. CELKEM
2011 2010 2009 2008 8-10 body 2011 počet body 2011 BODY
1 ČSTV 1 1 1 ATLETIKA 583,371 29,17 2 213 2,13 10,78 44,08
2 ČSTV 6 8 8 BASKETBAL 298,451 14,92 2 213 2,13 10,11 29,16
3 ČSTV 3 3 3 TENIS 293,103 14,66 2 205 2,05 10,1 28,81
4 ČSTV 2 2 2 LYŽOVÁNÍ 299,498 14,97 2 109 1,09 9,77 27,83
5 ČSTV 4 4 4 CYKLISTIKA 260,57 13,03 2 172 1,72 9,8 26,55
6 ČSTV 8 6 5 KANOISTIKA 336,355 16,82 2 156 1,56 4,52 24,9
7 ČSTV 11 11 12 VESLOVÁNÍ 297,371 14,87 2 130 1,3 4,39 22,56
8 ČSTV 9 7 7 LEDNÍ HOKEJ 207,744 10,39 2 68 0,68 8,6 21,67
9 ČSTV 10 12 11 VOLEJBAL 155,358 7,77 1 219 2,19 9,85 20,81
10 SAM. 12 10 10 STŘELECTVÍ 280,202 14,01 2 144 1,44 3,24 20,69
11 ČSTV 7 9 9 PLAVÁNÍ 168,745 8,44 2 202 2,02 7,86 20,32
12 ČSTV 5 5 6 FOTBAL 130,937 6,55 1 208 2,08 7,93 17,56
13 ČSTV 13 13 13 STOLNÍ TENIS 147,773 7,39 2 196 1,96 5,05 16,4
14 ČSTV 14 14 14 HÁZENÁ 112,735 5,64 1 167 1,67 7,41 15,72
15 ČSTV 15 23 32 ORIENTAČNÍ BĚH 168,235 8,41 0 70 0,7 5,15 14,26
16 ČSTV 17 16 17 MODERNÍ PĚTIBOJ 130,855 6,54 2 105 1,05 4,15 13,74
17 ČSTV 18 32 33 RYCHLOBRUSLENÍ 98,894 4,94 2 63 0,63 4,68 12,25
18 SSSČR 16 19 19 BIATLON 74,667 3,73 2 66 0,66 5,11 11,5
19 ČSTV 21 30 30 KRASOBRUSLENÍ 45,915 2,3 2 64 0,64 5,56 10,5
20 ČSTV 20 27 28 JACHTING 11,165 0,56 2 124 1,24 6,28 10,08
21 ČSTV 19 17 16 GYMNASTIKA 13,785 0,69 2 133 1,33 5,72 9,74
22 AČR 28 24 24 AUTOCROSS 135,852 6,79 0 126 1,26 1,44 9,49
23 ČSTV 27 26 29 BOX 48,709 2,44 1 195 1,95 3,85 9,24
24 AČR 23 42 45 MOTOKROS 36,365 1,82 0 101 1,01 5,96 8,79
25 ČSTV 22 21 21 TAEKWONDO ITF 128,714 6,44 0 123 1,23 1,11 8,78
26 ČSTV 26 48 48 CURLING 22,243 1,11 1 47 0,47 6,17 8,75
27 ČSTV 24 15 15 JUDO 46,022 2,3 2 198 1,98 2,44 8,72
28 ČSTV 29 28 35 BADMINTON 14,478 0,72 2 162 1,62 3,89 8,23
29 ČSTV 34 31 31 KARATE 72,244 3,61 0 178 1,78 2,81 8,2
30 ČSTV 25 35 25 BASEBALL 38,825 1,94 0 117 1,17 4,94 8,05
31 ČSTV 37 40 43 ŠERM 44,029 2,2 1 134 1,34 3,5 8,04
32 ČSTV 32 25 23 FULL CONTACT 104,189 5,21 0 143 1,43 1,25 7,89
33 ČSTV 30 29 27 JEZDECTVÍ 7,026 0,35 2 133 1,33 4,2 7,88
34 ČSTV 36 22 22 VZPÍRÁNÍ 44,634 2,23 2 187 1,87 1,73 7,83
35 ČSTV 31 18 18 TRIATLON 18,694 0,93 2 121 1,21 3,49 7,63
36 ČSTV 33 20 20 ZÁPAS 34,112 1,71 2 168 1,68 2,22 7,61
37 SSSČR 38 45 46 AEROKLUBY 71,334 3,57 0 93 0,93 3,09 7,59
38 ČSTV 39 33 36 POZEMNÍ HOKEJ 15,575 0,78 1 125 1,25 3,88 6,91
39 ČSTV 40 34 26 MODERNÍ GYMNASTIKA 1,857 0,09 1 129 1,29 4,49 6,87
40 LAA 35 54 52 LAA 69,895 3,49 0 93 0,93 2,36 6,78
41 AČR 41 51 51 PLOCHÁ DRÁHA 15,877 0,79 0 101 1,01 4,96 6,76
42 ČSTV 43 56 61 GOLF 4,861 0,24 1 115 1,15 3,9 6,29
43 ČSTV 42 36 37 TAEKWONDO WTF 8,537 0,43 1 190 1,9 2,96 6,29
44 ČSTV 51 59 68 RADIOVÝ ORIENT. BĚH 76,845 3,84 0 165 1,65 0,7 6,19
45 ČSTV 45 43 41 LUKOSTŘELBA 8,487 0,42 1 144 1,44 3,23 6,1
46 ČSTV 44 37 38 BOBY 6,111 0,31 2 60 0,6 3,09 6
47 ČSTV 46 46 34 SOFTBALL 26,111 1,31 0 131 1,31 2,96 5,58
48 ČSTV 54 65 70 FLORBAL 46,063 2,3 0 52 0,52 2,75 5,57
49 ČSTV 47 41 40 VODNÍ PÓLO 9,341 0,47 1 153 1,53 2,54 5,54
50 AČR 49 39 39 RALLYCROSS 58,824 2,94 0 126 1,26 1,27 5,47
51 ČSTV 48 44 42 SANĚ 3,313 0,17 2 53 0,53 2,65 5,35
52 ČSTV 52 38 44 GOJU-RYU 67,601 3,38 0 158 1,58 0,36 5,32
53 SSSČR 53 69 60 POTÁPĚČSTVÍ 45,882 2,29 0 74 0,74 2,11 5,14
54 AČR 55 52 50 AUTA DO VRCHU 47,862 2,39 0 126 1,26 1,41 5,06
55 AČR 57 49 49 RALLY 31,888 1,59 0 126 1,26 1,98 4,83
56 AČR 50 47 47 SILNIČNÍ MOTOCYKLY 13,298 0,66 0 101 1,01 3,15 4,82
57 ČSTV 59 58 57 RUGBY 9,857 0,49 1 98 0,98 2,3 4,77
58 AČR 56 53 53 AUTA OKRUHY 14,006 0,7 0 126 1,26 2,8 4,76
59 ČSTV 60 55 55 ŠACHY 10,413 0,52 0 170 1,7 2,37 4,59
60 ČSTV 58 57 63 VODNÍ LYŽOVÁNÍ 44,437 2,22 0 91 0,91 1,44 4,57
61 ČSTV 67 64 64 KOLEČKOVÉ BRUSLENÍ 41,678 2,08 0 110 1,1 1,35 4,54
62 ČSTV 62 50 54 SQUASH 7,264 0,36 0 138 1,38 2,77 4,51
63 ČASPV 66 62 59 AEROBIC 21,618 1,08 0 30 0,3 2,95 4,33
64 ČSTV 68 61 58 KARATE JKA 30,911 1,55 0 118 1,18 1,55 4,28
65 SSSČR 64 68 72 RAFTING 42,256 2,11 0 46 0,46 1,68 4,25
66 AČR 65 63 65 ENDURO 12,727 0,64 0 101 1,01 2,59 4,24
67 ČSTV 63 77 78 HOKEJBAL 20,392 1,02 0 31 0,31 2,82 4,15
68 ČSTV 61 60 56 KUŽELKY 45,096 2,25 0 71 0,71 1,14 4,1
69 ČSTV 69 67 67 HOROLEZECTVÍ 15,01 0,75 0 67 0,67 2,61 4,03
70 ČSTV 75 71 66 SKIBOBY 24,98 1,25 0 32 0,32 2,38 3,95
71 AČR 77 66 62 HISTORICKÉ RALLY 34,459 1,72 0 126 1,26 0,91 3,89
72 ČASPV 71 76 75 TANEČNÍ SPORT 4,526 0,23 0 91 0,91 2,74 3,88
73 ČSTV 73 78 79 TRADIČNÍ KARATE 1,277 0,06 0 62 0,62 3,11 3,79
74 SAM. 74 80 80 BIKETRIAL 8,988 0,45 0 34 0,34 2,97 3,76
75 AČR 76 70 69 TRIAL 12,459 0,62 0 101 1,01 2,12 3,75
76 ČSTV 72 75 76 NOHEJBAL 9,85 0,49 0 23 0,23 3 3,72
77 SSSČR 70 73 73 MODELÁŘSTVÍ 24,515 1,23 0 74 0,74 1,76 3,72
78 ČSTV 78 72 71 SILOVÝ TROJBOJ 13,458 0,67 0 115 1,15 1,57 3,39
79 ČSTV 80 79 81 SPORT. RYBAŘENÍ 36,348 1,82 0 40 0,4 1,1 3,32
80 AČR 79 74 74 KARTING 5,295 0,26 0 124 1,24 1,74 3,25
81 ČSTV 81 90 90 AKROBATICKÝ RaR 7,124 0,36 0 33 0,33 2,51 3,2
82 ČSTV 82 87 87 BUDOKAI 16,307 0,82 0 34 0,34 1,94 3,09
83 ČSTV 83 85 83 KORFBAL 11,278 0,56 0 56 0,56 1,79 2,91
84 SSSČR 86 83 85 PRAKTICKÁ STŘELBA 12,968 0,65 0 69 0,69 0,99 2,33
85 SSSČR 85 81 77 KYNOLOGICKÝ SPORT 5,794 0,29 0 29 0,29 1,31 1,89
86 ČSTV 87 91 91 METANÁ 1,482 0,07 0 33 0,33 1,29 1,69
87 ČASPV 88 89 89 ARMWRESTLING 4,214 0,21 0 77 0,77 0,56 1,54
88 ČSTV 90 92 92 GO 1,924 0,1 0 66 0,66 0,63 1,39
89 ČSTV 92 95 94 STOLNÍ HOKEJ 7,635 0,38 0 32 0,32 0,63 1,33
90 ČSTV 91 93 99 ŠIPKY - ČŠO 0,864 0,04 0 62 0,62 0,62 1,28
91 ČSTV 95 97 97 MUAY - THAI 0,701 0,04 0 77 0,77 0,36 1,17
92 ČSTV 94 96 95 BILLIARD 1,989 0,1 0 60 0,6 0,36 1,06

Rád bych to podal stručně, ale ono to asi nejde. Hloubavé zájemce proto odkáži na webové stránky Ministerstva školství (msmt.cz), kde se mohou začíst do několika základních textů opatřených vždy haldou příloh. Zde se omezím jen na velmi stručný výtah.

Nejdříve snad vysvětlivky k tabulce. Sloupec TOP 2011 je letošní pořadí, vytvořené na základně sportovních výsledků za poslední tři roky. Další sloupec uvádí zastřešující organizaci sportovního svazu. Další tři sloupce ukazují pořadí ve třech předcházejících letech. Sloupce sportovních výsledků 2011 uvádí součet bodovaných umístění za tři sledované roky a jejich přepočet na bodovou hodnotu pro finanční výpočet. 2 v dalším sloupci označuje sporty s účastí na posledních Olympijských hrách, 1 jsou olympijské sporty bez naší poslední účasti, a 0 sporty, které do olympiády zařazeny nejsou. MSF udává počet členů mezinárodní federace příslušného sportu a jeho přepočet na body pro finanční výpočet. Konečně T koeficient si zaslouží delší zmínku.

Technický koeficient TK je odrazem faktografických dat, tvoří ho osm parametrů, které mají mimo jiné vztah k materiální náročnosti sportu, jeho popularitě a členské základně, měl by se přehodnocovat každé čtyři roky, a přesnou metodiku jeho výpočtu jsem v žádném oficiálním materiálu nenašel. No a?

Tabulka TOP 2011 je zajímavá sama o sobě. Prvních dvanáct sportovních svazů je jakási sportovní šlechta, která se podělí o více než polovinu státního příspěvku (55,2 %). I díky tomu je víceméně nedobytná, to by mohlo traumatizovat stolní tenisty, nicméně i v této společnosti výrazný posun basketbalu ukazuje, jaký vliv na úspěšnost sportu má stříbrná medaile družstva na MS.

Dalších 48 sportovních svazů patří mezi "šťastnější sportovce", kteří kvalitu svých výsledků většinou dokáží obhájit a se státní dotací rozdělenou z téměř celé druhé poloviny státního příspěvku (42,8 %) mohou počítat. Jak ovšem pořadí na žebříčku klesá, tak nervozita sportovních svazů před každým výpočtem vzrůstá. Jen málo stačí k propadu za magickou hranici 60. místa (a to nesmí dojít k velkým škrtům ve státním rozpočtu, které si již jednou vynutily posun této hranice blíže k číslu 50). Dalších dvacet míst totiž patří sportovním svazům, které si mezi sebe rozdělí zbývající 2% státní podpory. To je průměrně tak čtvrt milionu, na tom žádný svaz rozpočet reprezentace nepostaví. A to nemluvím o tom, že tato skupina sportů je první na ráně v případě různých úsporných opatření. Stále jsou na tom ovšem lépe než sporty, které se nedostaly ani do TOP80. Ty se totiž musí obejít bez jakékoliv státní podpory.

Neolympijské sporty to zjevně nemají v této soutěži jednoduché, výkon orientačního běhu je jistě obdivuhodný. Sportovní výsledky šachu rozhodně nejsou v tomto měřítku slavné, ale do sedmdesátky bychom se v tomto sloupci dostali. Horší ovšem je, že v této oblasti výsledků je kolem nás hodně těsno! Naší hlavní zbraní v tomto výpočtu je počet členských federací FIDE, v tomto kritériu obsazujeme 14. místo! Toto kriterium se ovšem už moc zlepšovat nedá. Tajemný TK koeficient nás řadí zhruba tam, kde jsme, máme ovšem jen velmi mlhavou představu, jak bychom ho mohli vylepšit. Hlubší analýzu nechám našim milým diskutujícím, kteří leckdy prokazují pozoruhodné znalosti.

Státní podpora sportu má několik programů, pro šachy jsou zajímavé dva z nich:

Program I. - Sportovní reprezentace ČR

Program II. - Sportovně talentovaná mládež

O podporu z programu Sportovní reprezentace ČR se ucházelo 162 sportovních svazů a sportovních organizací. Porcování medvěda má několik složitých kroků, které raději přeskočím. Podle žebříčku úspěšnosti TOP 2011 bylo nakonec rozděleno 261 milionů Kč. Pro šachový svaz z toho připadlo 706 tisíc Kč. To je myslím nadprůměrný příjem, protože náš schválený rozpočet 2011 počítal s částkou 580 tisíc. Jenom zde připomenu, že pro výpočet na příští rok nám zmizí výsledky roku 2008, kde se sice družstva ničím chlubit nemohou, ale skvělý titul mistryně Evropy do 18 let Kateřiny Němcové by bylo letos záhodno něčím zastoupit.

Znám hodně lidí, kteří mají pro profesionály a reprezentanty jen slova pohrdání, mnozí se dožadují větší podpory pro mládež na úkor úspor v odměňování reprezentantů. Především jim zde znovu připomínám, že program Sportovně talentovaná mládež používá jako základ pro rozdělování státního příspěvku shodný výše uvedený žebříček TOP 2011. Mládež i reprezentace jsou na stejné lodi!

Letos poprvé program talentované mládeže pokrývá věkové kategorie 6 - 23 let. Tato závažná systémová změna nebyla při přípravě letošního rozpočtu ŠSČR známa a zohledněna, celý program má ještě řadu dalších novinek, které si zřejmě vynutí i v našem svazu nějaké koncepční změny, ale to je teprve před námi, projeví se to nejdříve v příštím roce.

Letos je podstatné, že program Sportovně talentovaná mládež vyčlenil na podporu sportovním svazům dle úspěšnosti TOP 2011 částku 293 363 tis. Kč, podpora se rovněž poskytuje jen svazům do 80. místa žebříčku. Na šachový svaz připadla celková částka 607,3 tis. Kč, což téměř odpovídá rozpočtové předpokládané částce 620 tis. Kč.

Ještě snad dodám, že pří rozdělování dotací je kladen důraz na dopingové případy, za které jsou dotace příslušnému sportovnímu svazu kráceny. Díky tomu například v seznamu zcela chybí Kulturistika, které byla kvůli opakovaným případům dopingu odebrána dotace v plné výši.

45x 3750x Marek Vokáč
Fotogalerie
Komentáře (45) Aktualizovat
07.06.2011 18:33 | Autor neznámý

Zdravíčko. Obě státní dotace je nutno čerpat a vyúčtovat podle dosti komplikovaných zásad, jejichž rozepisování si odpustím. Jsou rovněž k nalezení na zmíněném webu. Mzdové prostředky, tj včetně odměn, jsou omezeny procenticky z celkové výše jednotlivých dotací. Některá použití jsou výslovně zakázána.

07.06.2011 17:18 | Autor neznámý

 Není to tak, že tyto finance jsou striktně vázány na náklady reprezentace (s vyloučením odměn) a jinak je nelze použít?

03.06.2011 17:15 | Autor neznámý

a nehráli... 

03.06.2011 15:23 | Autor neznámý

 Zdeněk Janda: „všude , kam přijdu , respektuji cenu ....

 

Jak to souvisí s tématem? Příležitostní hráči by v případě Vašeho návrhu taky respektovali cenu, zařídili by se podle ní.

03.06.2011 15:04 | Autor neznámý

Proč tu jeden diskutující může urážet ostatní? Pokud Kalousek řekne: ale boty taky máte, je to vrchol arogance, tak  přeci tisícikoruna na blombu podle něj nikoho nezatíží,  ne každý má ovšem peníze a sebevědomí.

03.06.2011 14:33 | Autor neznámý

Božíčku, já jsem nastínil nějaký problém? Běda, to nijak nebylo mým úmyslem. Dovolil jsem si, sám zpětně žasnu nad tou smělostí, informovat o faktech (promiňte mi neumnou snahu tak vždy činiti). Jsem si vědom, že pro některé všeznalé je to jako nositi zuby do křesla.

03.06.2011 13:31 | Autor neznámý

Jando....fíha, to byl ale výron.........k tomu se nedá nic říct.........to víš že to Bolek nesmaže a protože to nesmaže, dodávám já, že takového blbce, jako jsi ty a s takovými debilními názory, jaké máš ty,  je třeba potírat jako bolavou nohu.  To ti i do budoucna slibuji. 1000 korun není částka rovnající se 3 večeřím, kde máš příspěvky krajské a kde oddílové. To víš ty vole, že to s daným tématem souvisí, při tebou propagovaných příspěvcích si budeš hrát svazový čtyřturnaj leda tak s Koženým, Krejčířem a šéfem Čezu. Panebože, do kohos to duši dal......... 

03.06.2011 12:44 | Autor neznámý

@Zdeněk Janda: Vy ale myslíte večeři ve dvou, jinak by to byl pěkně předražený pajzl. A podle té logiky by takový Viktor Kožený klidně platil příspěvky ke dvou milionům - škoda, že není šachista.

Ohledně vaší vzájemné přitažlivosti s Jiřím Průdkem a těmi různými výrazy a diagnózami, jimiž se častujete, mi napadá, že heslo GENS UNA SUMUS sice v překladu znamená "Jsme jedna rodina", ale dalo by se vykládat i jako "Stejně jsme všichni ******".

03.06.2011 11:53 | Autor neznámý

Tak ještě jednou , a v rychlosti (teď dávám za pravdu noELO) ...

Bolku , když už tu není třeba Jansa (a Mitropa)  , tak ten Janda je taky dobrý  ...

re lykan - všude , kam přijdu , respektuji cenu ....

re Šimurdová - Zdenko, tak to musela být tragedie , když dění a příspěvky musí organizovat nešachista , to se vůbec nedivím, že se oddíl rozpadne, když do toho zásadním způsobem vstupuje nešachista. Zdenko , to jsem si myslel, že jsi chytřejší ( zde bez urážky). Větší nesmysl už jsem dlouho nečetl ..Divím se, že třeba Pavel Háse (nebo jiný)  ti tohle neřekl...

re JP - holt v životě se stává,že někdo má "svého" idiota" ( Bolku, nemazat tuto  výhradně medicínskou diagnozu) . Kalousek má dr. Rátha, já  psychicky zdevastovaného  JP . Jsem rád,že jsi potvrdil můj spodní příspěvek. Jen k tvému tvzení níže - já někdy popíral , že jsem řekl, že příspěvek na Svaz by měl odpovídat částce 1000 Kč ?  Tvrdím to stále.. Proč bych se hádal o částku rovnající se 3 večeřím?  Kolik myslíš,že ošetřím "magorů" (jinak se nazvat nedají )  , jako jsi ty, co nemají 1000 Kč na náhradu, ale prokouří 1500 Kč / měsíc ? je s nimi debata horší , jak s tebou.  Holt, jakou máme každý svou prioritu , to záleží pouze na nás. Psal jsem, to si vyhledej, že se nestydím za bohatý Svaz , a jsem ochoten k tomu přispět .Pokud máš potřebu si neustále na mě stěžovat, založ si nějaký web, a tam , třeba se Zdenkou, si vesele propírejte  moje jméno . Pokud nemáš něco konkrétního k tomuto Markově tématu, tak běž do pr ....(redakce promine).

konečně re Marek Vokáč (resp. Viktor) - dost mi uniká smysl toho článku ( je to možná moje chyba , teď opravdu , je hodně práce, nemám čas to hlouběji pročítat či studovat) . Marek sice NASTÍNIL problém (jak je jeho dobrým zvykem) , ale nenabídl jeho řešení (jak je též jeho dobrým zvykem) . Je to součet nepřesných a možná podvodných čísel. Viktore, moc mi to hlava nebere , proč se vykazují "neaktivní" hráči (jsou tam jména,co jsem za šachovnicí třeba 5 let neviděl) . Je to normální podvod vůči ČSTV. Nevím, jak by se vám líbilo,když byste zjistili,že váše zdravotnické zařízení si vykázalo vůči zdrav.pojišťovně výkony ,které vůbec nedělalo . Předpokládám, že by se vám to nelíbilo . Ale u počtu šachistů ( dnes tuším číslo 35 tis) vám tento podvod nevadí?

Viktore,abych to zakončil pozitivně, jsme odhodláni v našem oddíle v nové sezoně získat 15-20 nových mladých adeptů . Možná to není moc, ale snad nevadí, že neprší, hlavně když kape  . A budu si stále myslet, že byla chyba , že jste na letošní Konferenci neobhájil navyšování příspěvku po 50 Kč . Ale to je jen můj soukromý zázor,který nikomu nevnucuji 

02.06.2011 20:56 | Autor neznámý

 Zdeněk Janda: Co se týče těch příspěvků, Vy stále zatvrzele odmítáte vidět, že šachoví fanatici tvoří mezi šachisty jen menšinu, většina členů svazu jsou příležitostní hráči, kterým na šachu až tak nezáleží. Představte si, že si třeba oblíbíte nějaký zábavní podnik, do kterého zajdete párkrát ročně a nebo taky ne, pokud tak nějak nebude čas. Pak jistě budete taky přihlížet k ceně a pokud se Vám bude zdát vysoká, tak tam prostě nepůjdete. Já osobně moc nechápu lidi, kteří si při současných cenách platí členství jen pro pár partií za rok, já bych to na jejich místě neplatil. Už tak je to pro ně na hranici rozumné únosnosti. A Vy byste jim to chtěl ještě zvednout.

 

01.06.2011 23:42 | Autor neznámý

Dobrý den, @Pavel Háse, zcela správně jste to pochopil, bylo by to: i když "ho" mám ráda, ale je to: i když je mám ráda, ostatně jako např. jiný pan doktor, poznámka o sázcích a dostizích je legrační a vtipná :), díky za to :) dobrou noc, celá lámaná stylistika je opičení se po zdejším vyhlášeném přispivateli startujícím věty s já.

 

Pamatuji se, jak se náš klub rozpadl, dlouho fungoval, chodily děti, až přišel jeden nešachista, kterému tam začala chodit dcera, agilně  zorganizoval velké příspěvky, které byly povinné, ve výsledku děti přestaly chodit.

01.06.2011 22:32 | Autor neznámý

@Zdeňka Šimurdová: Stylisticky velmi zajímavý příspěvek, paní doktorko. Třeba ho trochu zlehčím:

a) Překládám si ho tak, že kromě 7700 Kčs, tedy neexistující měny, snad z nějaké starší hry, třeba Dostihů a sázek, chcete platit též jakési, blíže neurčené peníze, ale chybí informace jak o částce, tak o měně. Radost Viktora Novotného je možná předčasná.

b) Máte ráda peníze, protože pokud by se to týkalo koníčka, snad by mělo být mám ho ráda. No nevadí, peníze máme rádi asi (skoro) všichni. 

01.06.2011 20:26 | Autor neznámý

Chystame v SSCR program pro drobne darce, prostoru k utraceni bude dost:).

01.06.2011 20:14 | Autor neznámý

Pavle, Viktore, Bolku! Sama ráda bych chtěla platit i peníze i 7700 Kčs vrazit do svého koníčku, i když je mám ráda.

01.06.2011 17:08 | Autor neznámý

No Jando, ani nechtěj vědět, jako co zná široká šachová obec tebe :-(( A prosím nemykej si, tvoje paranoidní diagnozy jsou úplně mimo mísu. A propos, že bys snad popřel svoje loňské požadavky na 1000 korun členské příspěvky na Svaz? Jando Jando, lhaní je přece smrtelný hřích :-)  

Re p.Háse: Nebojte, toho smajlíka jsem pochopil

01.06.2011 15:27 | Autor neznámý

re Chrz- Pavle, já,než bych se tímto gulášem prokousával,to bych raději klidně poslal na Svaz o 100 Kč / rok  více. Obdivuji ty,co jsou ochotni tím ztrácet čas.

re Pavel Háse (mimo příspěvek MV)  :

a) myslím,že není nutné reagovat na JP - je to nešťastný člověk, dříve se žádný jeho příspěvek neobešel bez jména Vladyka, nyní bez jména Janda. My ho známe jako sebestředného člověka, který permanentně  válčí se svými smrtelnými nepřáteli, neustále na něj útočícího ze všech stran. A ten smajlík - též zbytečný, je to člověk, který absolutně nemá smysl pro humor.

b) co funguje,či nefunguje, se ukáže v budoucnosti . A že na to máme každý jiný názor , je též normální. Jsme na diskuzním fóru, ne? Obecně DOPORUČUJI nespoléhat na stát, nespoléhat na Kalouska a už vůbec ne na nějakého sponzora , jen na sebe . Pokud jde o všelijaké žebříčky,tak mi tu chybí jeden - ochota investovat prostředky do svého koníčka. A v tom jsou šachisté na úplně posledním místě. ˇUsměvné je, jak  jsou neustále tací,co mají pocit,že Svaz málo "šetří". I Marka pamatuji u nás na zámku,kde mi říkal,že Svaz má vysoké provozní náklady. Tak teď hošani vědí, jak na tom Svaz ve skutečnosti je. Nesouhlasím s tím,že mládež není kvůli vysokým příspěvkům - je to alibismus,lež. A vše  skončí  stejně , Viktore,  u příspěvků....

01.06.2011 12:40 | Autor neznámý

    A vše výše Markem Vokáčem uvedené, a co jsem níže popsal, může být za rok jinak, teď jen úředníci ministerstva zkopírovali kritéria (léta vylaďována radou sportovních svazů při ČSTV) a jen místo přes ČSTV, poslali svazům přímo. Nedej bůh, aby teď aktivní blbec na  ministerstvu začal přemýšlet a kritéria dle sebe měnit bez kontroly svazů.

  Bohužel mám obavu, že to nastane, přesto tam nějak snad čl. základna a úspěchy budou zastoupeny, tak víme na čem pracovat.  

01.06.2011 12:37 | Autor neznámý

   Pokud jsou mé letošní informace správné, tak v koef. "T" zůstala členská základna "váhou" jedné třetiny. Tedy máme za ni cca 0,76 bodu. tedy více než za reprezentaci (0,5). Jde nám o každou setinku, takže čl. základna je jistotou a zvyšovat potřebné.
  U repre však větší možnosti skoků. Šrtáme-li rok 2008 (více než 0,2) a byl-li by rok 2011 v intencích let 09-10 (méně než 0,15), klesáme o min 7 setinek a tak po 60.místo (nezměníme-li se jiným).
  Naopak úspěchem se můžeme s pásmu "zabydlet". VV by měl zjistit, co se dotho počítá jiným, připadají mi u některých za úspěšnost koef. velké, ačkoliv tolikrát větší než my nemají.
  Reprezentací se dá hodně nahnat, tak smlouvy, kde větší část budou tvořit bonusy, jsou potřebné a někteří členstva by to také nemuseli napadat.
  Ano, talentovaná mládež je spojitá nádoba, body pro blízkou budoucnost jsou též potřeba, počítali se (není-li změna), výsledky osmnáctek,  tak se ví, kde se má také pracovat.

  Hezký je u nás počet federací, takže nakonec Kirsanovi poděkovat za všechny ty "předvolební ostrovy". Ikdyž má prezident ještě rezervy (viz atletika), tak snad se lépe podívá na globus v dalších volbách. Jen aby nezaregistroval úplně všechny a kamarády marťany k tomu, pak by nás za x+1 diskvalifikovali .

01.06.2011 09:29 | Autor neznámý

Zdravíčko. Udivujete mě. Tak vzdělaní diskutéři že by si v článku nedovedli přečíst, co znamená 8-10? Jak jste proboha došli k názoru, že je to počet členů? Dám vám takový kvíz. Příští rok v tom sloupci bude 9-11, další rok 10-12, nu, co to je? Členská základna se ve výpočtu projevuje jen jako jeden z 8 parametrů T koeficientu, a nikdo vám nepoví, jakou v něm má váhu.

01.06.2011 00:21 | Autor neznámý

Pavel Háse: To je nějaký index výsledků. Počty členů jsem na stránkách ministerstva nenašel, nalezl jsem pouze toto s platností k 31.12.2010.

http://www.korfbal.cz/files/Statistika_svazy.pdf

 

31.05.2011 23:55 | Autor neznámý

Jinak si nejsem jistý, že v tom sloupci 8-10 je skutečně počet členů. Co je to číslo u Nohejbalu, 9,85? Buď jich je necelých 10k, potom by tam mělo být 9,850, nebo jich je jen 985 (...), pak by tam mělo být 0,985, podobně jako u thajského boxu, anebo to je možná chyba.

31.05.2011 23:51 | Autor neznámý

@JP: O nejmenovaném doktorovi samozřejmě vím

@Zdeněk Janda: Vy prostě nedokážete pochopit, že i v tomto případě se lidé chovají víceméně tržně. Představujete si to příliš direktivně, jak stavění kostek lega, ale zacházíte s živými lidmi. Nezávisle na tom, kolik svaz nařídí příspěvky, budou všichni hrát, jako by se nechumelilo, nábor nových hráčů bude pokračovat stále stejně a to vše jen proto, že jako golfisté (tenisté atd.) by zaplatili mnohem více. Tak to prostě nefunguje. Možná ne Vy, ale většina hráčů si asi pokládá otázku, zda to při daných cenách ještě stojí za to. Pokud by někdy skutečně stouply příspěvky někam k částce 1500 ročně (vše dohromady), pak věřte tomu, že pro spoustu členů už by začalo být zajímavé, proč platí dvojnásobek proti mládeži a důchodcům ... I v případě těch Vámi zmiňovaných rybářských lístků si většina jejich držitelů rozmyslí, jestli si ho bude platit, když skoro neloví, nebo ano. Abychom se vrátili k těm Zaječicím, proč asi myslíte, že spousta těch vedoucích družstev a dokonce i rozhodčích nemá registračku? Protože se jim to zřejmě nevyplatí ....

31.05.2011 21:10 | Autor neznámý

Odbočím:

... bych nepoznal chess-results, jiný styl - podklad horší, blikaj kolem reklamy (je to zdarma, autor se musí život, zadarmo nikdo nic nedělá, tak z hlediska byznysu v pořádku), více funkcí vyhledávání. Celkový "první dojem: hrozné. Ale asi půjde o zvyk a možná najdu postupně i výhody nových fcí .

31.05.2011 21:00 | Autor neznámý

 To jsem chtěl právě, jako perličku napsat, Jarda Hájek mne předběhl. Opravdu, pamatuji se, že bohužel již nebožtík Dr. Vladimír Doležal se podivoval, že kulturisti mají 29tisíc členů (možná se pak na 35 "polepšili"). To museli dát údaje každého, kdo si do fitka koupil legitku. By se šachisti divili, kolik jich bylo zároveň "kulturistmi" . Teď kvůli dopingu "mimo soutěž".

31.05.2011 18:13 | Autor neznámý

Ještě dodám, že když jsem byl na svazu, tak kulturisté vykazovali 35.000 členů - a já znám v Pardubickém kraji jen jeden oddíl. Na druhou stranu vím, že ing. Herejk chodil obhajovat naše vykázané počty na ČSTV a bylo nutné je dokládat tabulkami soutěží. Dodával jsem proto i výsledky přeborů škol.

31.05.2011 18:11 | Autor neznámý

Zdravíčko. Ani Bolkovi se nepovedlo tu tabulku přesunou ideálně. Ti zvědavější se opravdu musí podívat na stránky ministerstva. Zásady programu I vám odpoví na hodně otázek, když budete mít trpělivost se tím prokousat.

31.05.2011 18:09 | Autor neznámý

Debata se ubírá správným směrem, registroval bych všechny příznivce šachu, kteří hraí nejvýše přebor oddílu, nebo nehrají vůbec, jako neaktivní. Maximálně 1,-Kč na ŠSČR, 1,-Kč na kraj a oddíl ať si za zaslání registrace vybere kolik chce.

31.05.2011 17:57 | Autor neznámý

a)       základní body za umístění
 
SOUTĚŽ U M Í S T Ě N Í
   1.      2.      3.      4.       5.     6.      7.      8.      9. - 16.

OH         40      32      28      24     20   16     12    8       4
MS       20     16    14     12      10      8        6    4          2
ME + MSJ    10        8      7      6      5   4        3     2       1
MEJ        7,5     6  5,3     4,5      3,8      3       2,3    1,5    0,8
 
No a pak následují úpravy, parametry, koeficienty, a složitá finální rovnice. Ale to už se fakt podívejte sami.

31.05.2011 16:49 | Autor neznámý

No na druhou stranu buďme vůbec rádi, že nás považujou za sportovce, taky nás mohli zařadit mezi hospodské povaleče

31.05.2011 16:32 | Autor neznámý

 Nebylo by možné napadnout tento podivný systém soudní cestou? Zvýhodňování olympijských sportů nás velmi požkozuje.

 

Ten index sportovních výsledků je na první pohled nesmyslný, přece nemůže být kanoistika hodnocena výše, než fotbal, kde je zcela nesrovnatelně vyšší konkurence. To bychom taky mohli založit federaci bughouse, třeba by se ve výsledcích objevila před šachem. Například čtenář SKA dociluje na mezinárodních turnajích rozhodně lepších výsledků, než v šachu David Navara, nebo česká reprezentace.

31.05.2011 16:15 | Autor neznámý

to faust: jak tak z rychlíku sleduji svazové financování, nemám pocit, že by se někde dalo radikálně šetřit. Osobně jsem spíše zastáncem toho upéci větší koláč než lépe rozkrájet stávající...

Kromě zmiňovaného růstu členské základny a podpory potenciálních sportovních úspěchů vidím jako možnou perspektivní cestu spíše sponzoring. Ostatně je to myslím zřejmý trend i na úrovni světového šachu v posledních desítkách let...

31.05.2011 16:10 | Autor neznámý

Takže najde se v republice nějaký člověk, který by těm numerům skutečně rozuměl a řekl např. když vyhrajeme mistrovství Evropy, vynese nám to tolik a tolik bodů, když zvýšíme členskou základnu o 10000, bude to tolik a tolik...?

31.05.2011 15:08 | Autor neznámý

Podle mě by příspěvky (stejně jako daně) měly být co nejnižšší a Svaz by měl dělat tři zásadní věci: šetřit, šetřit a zase šetřit... Určitě je kde. Na nárůst členské základny ani výsledků doporučuji nespoléhat.

31.05.2011 15:03 | Autor neznámý

Pár poznámek - Jelikož jsem se poznal v rámci volebního koše z kolegou z korfbalu (83. na žebříčku), opravil bych nulové dotace za dotace za medaile, i když vyskakovat si tedy nemohou.

Na repre výsledky máme nahlášené určité soutěže, které se pak sledují. Výsledné body se dělí počtem nahlášených soutěží, čili je třeba dobře vybírat.

Přesný klíč znají prý jen 2 lidé v zemi. Členská základna je zásadní, v Kalouskovném (letos pro nás cca 1,3 mil.) hraje ještě mnohem významnější roli, rozlišuje se i mládež. Právě systémem Kalouskovného chce stát v budoucnu podporovat sport. Počítají se i neaktivní hráči (bez zaplacení příspěvků), proto ta výzva, abyste registrovali např. všechny děti v kroužcích. Až budou podmínky jiné, tak se svazy tomu zase přizpůsobí jinak, toto ale není vůbec debata o výši člen. příspěvků. 

Takoví fotbalisté předkládají přihlášky hned i rodičům špuntů, jinak by jich jen stěží mohlo být přes půl milionu. Jak vidno, jejich tech. koeficient není závratný, počet členů, soutěží či popularita tedy nebudou v této tabulce až tak zásadní. Jenže u nás rozhoduje každá setinka, letos to bylo 5 setin nad propastí, proto bychom se měli hodně snažit.

31.05.2011 14:19 | Autor neznámý

No největší rezervy asi máme ve sloupci výsledky (i když tak tristně jako moderní gymnastika na tom nejsme ), tam se body nabírají jakým způsobem?

31.05.2011 14:14 | Autor neznámý

 Co se týče těch mrtvých duší, šachy se hrají až do smrti a to nás ve vykazování neaktivních pseudohráčů výrazně znevýhodňuje vůči fyzickým sportům, které mají celou armádu bývalých hráčů nehrajících z věkových důvodů, které tam potenciálně mohou napsat. Například atletika že má 35 000 členů? Tomu fakt nevěřím.

31.05.2011 14:07 | Autor neznámý

Re Pavel Háse: Když si představím, že minulé vedení si představovalo, že částka nakonec po 50 vyšplhá až někam na 500 jen pro svaz, nehledě k tomu, že oddíl obvykle potřebuje nejméně také tolik - klubovna, energie, poplatky v soutěžích ...

Pane Háse, jedna technická. Někteří extremisté šli ještě výše, kupříkladu jistý nejmenovaný doktor z Děčína zuřivě obhajoval 1000 korun příspěvky na Svaz a s odpůrci polemizoval tím stylem, že "mezi šachisty je největší koncentrace exotů (pod sluncem)" a že se máme podívat na golfisty, kolik platí příspěvky oni. Možná si vzpomínáte, bylo to právě na těchto stránkách a není to dlouho. Naštěstí vše dopadlo jinak (zatím). Souhlasím s tezí, že východiskem by byl zejména růst členské základny, ale v menších oddílech jsme spíše svědky odlivu šachistů. Marná sláva, lákadel všeho druhu je až přespříliš. V našem kraji jsme museli od příští sezóny zrušit 3 stupňový model soutěží družstev a znovu se vrátit ke dvoustupňovému - oddíly prostě nemají lidi. Pročež to vzhledem k výše uvedené tabulce nevidím se šachisty zrovna růžově. 

31.05.2011 13:59 | Autor neznámý

re Bond - např. Svaz golfu  dal pokyn , aby se vykazovali POUZE aktivní hráči. To by byl průvan v počtech u našich šachistů. Také jsem pro to, zbavit se mrtvých duší - to by muselo platit ale  v celém ČSTV.

re Pavel Háse - už jsem to kdysi psal. Pavle,když si koupíte rybářský lístek,tak jejich Svaz nezkoumá,zda-li vylovíte 2 mřenky, nebo metrák kaprů , zaplatíte stanovenou cenu , berte,neberte, nazdar. Tak už konečně přestaňte řešit (myslím i ostatní) , kolik ,  kdo sehraje partií , ať vážných nebo nevážných.

Byla chyba,že se přestaly navyšovat příspěvky (hlavně na popud jihomoraváků - viz zápis z Konference), v budoucnu to stejně zaplatíme, s větším, jak skokovým navýšením (zde se nabízí paralela s rozpočtovou odpovědností Státu a reformami )  

ad MV - to je úkol pro nové vedení,aby zpopularizovalo repre , aby řadoví členi  v první řadě nešetřili na ní (viz minulá anketa)   

31.05.2011 11:20 | Autor neznámý

Děkuji panu Vokáčovi za velice interesantní pohled do zákulisí sportovních dotací.

Samotná tabulka obsahuje řadu překvapivých zjištění. Třeba to, že existuje třeba sport goju-ryu, který je nota bene v tabulce s náskokem před šachisty.

Překvapily mě i 2 různé federace (?) taekwonda, které jsou také obě před šachisty. (Chvilku jsem dokonce uvažoval, jestli nezavést federace pro klasický šach, rapid a blesk - ty by se pak mohli o dotace šábnout ).

A nad rozdílem mezi federací curlingu a federací metané se budu muset ještě někde informovat - dodneška jsem měl zřejmě omylem tento sport za jeden (tedy pokud není curling pro muže a metaná pro ženy - snad se dámy neurazí).

Jinak systém je zjevně velmi komplikovaný, ale aspoň nějaký je. Na první letmý pohled se mi ale zdá, že výrazněji se dá postavení šachu v ČR ovlivnit jen růstem členské základny (přičemž díky tajemnému koeficientu jen neznámo jak dalece) a hlavně pak sportovními úspěchy. Nic jiného takto bleskově nenapadá. Třeba by mohla být výhodou šachu četnost kategorií v různých ME a MS...

A možná snad ještě naturalizace mezinárodně úspěšných hráčů...

31.05.2011 11:01 | Autor neznámý

Nevím jakým zázrakem je to možné, kritéria se trošku mění, výsledky se mění (dost), ale jsme stále v tomto století na 59.-60.místě. Více let se řešilo na VV, že jsme těsně nad hranicí a jaký by byl průšvih spadnout níže. Asi zásluha sekretariátu, že vždy nějak body obhájil.
  Matně vzpomínám, že i v 90.letech jsme byli také těsně nad nějakou (stejnou?) hranicí "existence".

To se v článku nepíše, že to není tak, že každý sport dá jen bumážku s přehledem s tím, že papír snese vše, ale každý sport byl zván před velkou komisi ČSTV, kde to musel obhajovat a nejasnosti byly škrtrnuty. Tak to bylo až do roku 2009, jak teď, když šlo mimo ČSTV přímo ze státu, mi známo není.

31.05.2011 10:26 | Autor neznámý

Dobrý den,

děkuji panu GM Vokáčovi za zajímavý příspěvek.

Pokud to chápu dobře, výpočet je postaven na součtu = body za sport.výsledky + OH + MSF+ T koef.

Protože šachy asi nebudou "olympijským" sportem,a počet federací se rapidně nezvýší, jsou pouze dvě možnosti: repre a Tkoeficient.

Repre patrně znamená zvýšit počet úspěchů započítaných do koeficientu, T koef je záhadou.

Na druhou stranu o zrůdnosti tohoto indexu např. Vodní pĺo, jen pouze díky tomu , že je OH sportem je před šachem. Apod.

31.05.2011 10:18 | Autor neznámý

A navíc, když se tak na tu tabulku dívám, tak ta optimismus nebudí. Vidím dle svého odhadu spíš více sportů níže, které by se mohly dostat před šachy, než naopak. Nehledě k tomu, že pokud má nějaký význam to barevné označení, pak šachy jsou hluboce "v pásmu sestupu".

31.05.2011 10:13 | Autor neznámý

To jsme tedy zase u výše příspěvků. Proč by se měl registrovat hráč, který se k nějakému turnaji dostane spíš náhodou - třeba doprovod dítěte, turnaj poblíž chaty apod. A dospělý si zase může říci, proč vlastně platím dvojnásobek, nevykašlu se na to a možná se vrátím jako důchodce? Nač by "solil" vedoucí družstva, když si zahraje třeba jen volné tréninkové partie se "svými" dětmi? Když si představím, že minulé vedení si představovalo, že částka nakonec po 50 vyšplhá až někam na 500 jen pro svaz, nehledě k tomu, že oddíl obvykle potřebuje nejméně také tolik - klubovna, energie, poplatky v soutěžích ...

31.05.2011 10:09 | Autor neznámý

No já nevím, kdyby to bylo tak snadné, tak už by si dávno všechny sporty zeregistrovaly celou republiku. To nemá nějakou kontrolu na mrtvé duše?

31.05.2011 09:51 | Autor neznámý

Marek Vokáč, zkušený to bafuňář, nám přehledně a stručně osvětli systém dotací. Vidím, že je v něm jakýsi řád a to je dobře. Postavení šachistů můžeme ovlivnit především nárůstem členské základny - a to je záležitost našich vnitřních pravidel. Je třeba registrovat i rekreační šachisty, děti z přeborů škol, rodiče, kteří s nimi jezdí na turnaje, .... Teď, ma M-ČR na Seči byla celá řada vedoucích družstev, kteří dokonce pracovali jako rozhodčí utkání - a přitom registrováni vůbec nejsou. To je škoda.