MITROPA: Nervy až do poslední minuty! Dnes on-line se Švýcary!

02.06.2008 08:00 | Turnaje

Neuvěřitelné se stalo skutkem, bombardující Viktorovy maily opět padly na úrodnou půdu (:-)) a my, fanoušci, jsme tak již potřetí v řadě mohli sledovat naše reprezentační družstvo online! A že bylo na co koukat!! O velkém zájm...

Neuvěřitelné se stalo skutkem, bombardující Viktorovy maily opět padly na úrodnou půdu (:-)) a my, fanoušci, jsme tak již potřetí v řadě mohli sledovat naše reprezentační družstvo online! A že bylo na co koukat!! O velkém zájmu zápasu s extrémně silným Slovinskem svědčí už jen více než 2200 přístupů a téměř 150 příspěvků v minulém článku!

Jako první dohrál Vojta, který opět použil svou vyčkávací remízovou strategii. Rozehrál klidnou variantu francouzské s 3.Jd2, soupeře v podstatě
k ničemu nepustil a celkem bez problémů připsal do tabulky další cenný půlbodík. O trochu více se s udržením nerozhodného výsledku nadřel Šimi. Rozehrál bílými Svěšnikovu variantu sicilské, ve které brzy došlo k výměně dam. Chvíli to vypadalo, že dokonce získá jakousi výhodu, ale GM Lenič velmi lstivě a podle obětoval jezdce za vytvoření krajně nepříjemné harmoniky (chápej zdvojení věží) na druhé řadě. Kvůli matovým hrozbám musel Šimi získanou figuru vrátit a přejít do věžovky s pěšcem méně, kterou však jakožto zdatný koncovkář dokázal udržet. Velmi zajímavou a napínavou partii sehrál kapitán reprezentačního výběru Lukáš Klíma, letos poprvé nastoupivší v dresu národního týmu. Hádám, že asi ještě dlouho bude litovat svého 28. tahu:

(1) Skoberne,J - Klima,L
Mitropa CUP 2008 Olbia - Italy, 2008

Bílý udělal v časové tísni během několika posledních tahů poměrně značné mnozství chyb, coz Lukáš nyní mohl tvrdě ztrestat: 28...Jc4+? Leč bohuzel se tak nestalo! Koníka je strašná škoda, bílý jej samozřejmě vymění a přejde do pozice nestejnopolných střelců. [Okamzitě vyhrávalo poměrně jednoduché 28...Sxg4!-+ (nechci Lukáše nějak zvlášť kritizovat, ale v tuto chvíli měl ještě dost času!) a před bílým jsou neřešitelné problémy, např.: 29.Sd4 (29.Sxg4 Dxf1 30.Se2 Jf3+ je také konečná) 29...Sxe2 30.Kxe2 Dd3+ 31.Ke1 Jf3+ 32.Vxf3 exf3-+ a bílého krále není dlouhodobě mozné ubránit.] 29.Sxc4 dxc4 30.Vf2= Tady se bílý jiz dostal z nejhoršího a partie nakonec skončila remízou. 1/2-1/2

No ale bezesporu nejdivočejší partii nám už poněkolikáté na Sardinii předvedl Štěpán. Zahájení asi nesehrál úplně nejlépe, soupeř si vytvořil krásné předsunuté koňské duo. Na druhou stranu měl černý dvojici střelců, jakýsi tlak na dámském křídle, prostě pozice, kde se svým způsobem může stát cokoliv. A takové, jak jsme se mohli již několikrát přesvědčit, Štěpánovi vyloženě sedí!

(2) Borisek,J - Zilka,S
Mitropa CUP 2008 Olbia - Italy, 2008

26.Jfe7+?! Bílý se vrhá do dosti problematických zápletek, správné bylo materialistické 26.b4! , avšak po 26...c3 musí bílý najít 27.Jxg7! (právě to možná bílý neviděl) 27...Vxg7 28.Vxg7+ Kxg7 29.Dxc3 Sxb4 30.Dxb4+/- a bílý má čistého pěšce víc a dobrou pozici. Ale samozřejmě se stále hraje, bílý král je přeci jen trochu zranitelný. 26...Vxe7 Rybka tvrdí, ze 26...Kh8!? je naprosto v pohodě a stojí lépe. Na druhou stranu Štěpánovo pokračování je principiální, zbavit se krásných dvou bílých jezdců rozhodně znamená úlevu! 27.Jxe7+ Dxe7 Průběh časové tísně nemá příliš cenu komentovat, proto se přesuneme až ke kritičtějším okamžikům. 28.b4 c3 29.Dxc3 exf4 30.Vgd3 d5 31.Dxa3 dxe4 32.Vd4 Sg4 33.Ve1 f5 34.Dxa4 Dxh4 35.Db3+ Kh8 36.Dc3 Df6 37.b5 h5 38.Dc5 f3 39.gxf3 Sxf3 40.b6 f4 41.b7 Vb8 42.Vb4 Kh7 43.Dc7 Df8 44.Vb5 e3 45.a4

45...Sd5? Objektivně správné bylo 45...e2! , ačkoliv toto je tak strašně složitá a nepřehledná pozice, ze zorientovat se v ní, natož nějak objektivně rozebrat, je téměř nemožné... Teď např.: 46.Dc4 Dd6! 47.Kb2 Vxb7 48.Vxb7 Sxb7 49.Vxe2 f3 50.Ve6 Dd7= s jakousi, dejme tomu, dynamickou rovnováhou. Ale hrát bych to asi nechtěl ani za jednu stranu!... Následující průběh bílý sehraje velice přesně a dobře: 46.Dd7!+- Sc4 47.Vxh5+ Kg8 48.c3! Brání samozřejmě hrozbě Db4. 48...Sa6 49.Kc2! Sxb7 50.De6+ Df7 51.Dxf7+ Po 51.Vh8+? Kxh8 52.Dxf7 by sice bílý získal dámu, avšak nezabránil by věčnému šachu: 52...Se4+ 53.Kd1 Vb1+ 54.Ke2 Vb2+ 55.Kf1 Vf2+ 56.Kg1 Vg2+= 51...Kxf7 52.Vf5+ Ke6 53.Vxf4 Ke5 54.Vb4! Se4+ 55.Kb3 Vxb4+ 56.cxb4 Bílý dosáhl zcela vyhrané koncovky, bílí pěšci jsou prostě rychlejší. Chce to ovšem trochu koncovkářského citu a zkušeností. A samozřejmě také pevné nervy!:-) 56...Kd4 57.b5 Kd3 58.Vd1+ nebo 58.a5 Kd2 59.Vg1 e2 60.a6+- 58...Ke2

59.Vd4?? To je ovšem zcela zbytečné napadení černého střelce a čistá ztráta tempa! „Věž patří za pěšce“ platí i zde, proto vyhrávalo 59.Vd7! Navíc teď ještě visí g-pěšec! 59...Kf2 60.Ve7! Sf3 61.a5 e2 62.a6+- a bílý obětuje věž za éčko a je dokonce o dvě tempa rychlejší! (Stačilo by i jedno, dámská koncovka proti jezdcovému pěšci na předposlední řadě je samozřejmě vyhraná.) 59...Sf3 60.a5?! Jakousi mizivou šancí na výhru stále ještě bylo 60.Vd7! , po 60...g5! 61.b6 Kf2 62.b7 e2 63.b8D e1D 64.Dh2+ Kf1 by se v podstatě začínalo odznova!:-) 60...Kf2= Teď už černý vše na tah stíhá! 61.b6 e2 62.Vd2 Sb7 63.Kc4 Sa6+ 64.Kc5 g5 65.Kc6 g4 66.b7 Sxb7+ 67.Kxb7 g3 68.a6 g2 69.Vxe2+ Kxe2 70.a7 g1D 71.a8D Dh1+ 72.Kb8 Dxa8+ 73.Kxa8 1/2-1/2

Zápas tak skončil řekl bych naprosto zaslouženou remízou 2:2 při čtyřech půlkách. Proti Slovinsku je to rozhodně třeba považovat za úspěch. Dnes naši nastoupí proti Švýcarsku ve stejné sestavě, neboť, jak napsal Šimi včera večer: „Skoro-vítězná sestava se nemění!“ Tak držme palce!

oficíální web On-line Chess-results Scacchierando.net
204x 1251x David Kaňovský
Fotogalerie
Komentáře (204) Aktualizovat
03.06.2008 13:51 | Autor neznámý

opravuji své předchozí hodnocení slabota na fantastický výkon proti skvělým švýcarům...

03.06.2008 08:00 | Autor neznámý

Ja by som to skusal 50 tahov. A aj viac ak by super neprotestoval. Remiza zdaleka nie je elementarna, pomylili sa uz ini (doporucujem prestudovat Dvoreckeho manual koncoviek). Ak sa niekto nudi, moze prehnat zaverecnu cast cez 5 kamenace a mozno bude prekvapeny...

03.06.2008 07:23 | Autor neznámý

škoda :( Věřil jsem, že po vedení 1:0 už vyhrajem. Pochvala Vojtovi, to se prostě zkusit MUSELO !!! Ať to vyjde aspoň na tu normu :)

03.06.2008 04:21 | Autor neznámý

To si zrovna slezl ze starý a komentuješ svůj výkon......najdi si jiný web..... :-)))))

03.06.2008 00:11 | Autor neznámý

slabota

02.06.2008 22:32 | Autor neznámý

Doči, i prohrané pozice se hrají na čas.Vojta nepotřeboval využívat svého lepšího času. To by tam možná seděl do teď. Zkoušel to a to je v naprostém pořádku. Výhodu měl tak se ji snažil využít. Soupeř to hrál dobře a tak je výsledek takový jaký je. Nic víc. Žádný další komentář netřeba.

02.06.2008 22:11 | Autor neznámý

Navíc, proč by nemohl využít v závěru lepšího času? Hodiny se nepoužívají pro srandu králíků. Ale co je horší, že někteří běžně tahají prohrané pozice a pokoušejí se je vyhrát na čas...

02.06.2008 22:11 | Autor neznámý

Aha asi si myslel perfo po poslednim kole, ze? :)

02.06.2008 22:06 | Autor neznámý

Viktore, proc to pocitas? :)To nevis ze se to da najit na Chess-results

02.06.2008 21:28 | Autor neznámý

Vojta to právě z úcty k soupeři ani nezkoušel celých 50 tahů - nic špatného neprovedl. Chtěl jsem zkusit spočítat perfo u Šimiho, ale kalkulátor FIDE je úplně vedle, musím mrknout do tabulek....

02.06.2008 21:27 | Autor neznámý

před chvílí jsem přišel ze zkoušky sboru... a koukám že jsme nakonec skutečně prohráli, tak to je škoda, štěstí se tentokrát od nás odvrátilo... hned se vrhnu na článek a analýzy, alespoň stručné...:-) jinak ty bláboly níže uvedené opravdu komentovat nebudu, to nemá cenu...

02.06.2008 21:14 | Autor neznámý

Je zajímavé, že se tu plive na Vojtu, který zápas neprohrál. Ba naopak je nutno vyzvednout jeho bojovnost, že se snažil zápas zachránit. Má právo tahat takovou koncovku. Jaký je v tom rozdíl, když se běžně tahá remízová koncovka D proti pevnosti V+P.

02.06.2008 21:14 | Autor neznámý

Aj-vaj, koukám studená sprcha pro všechny optimisty:-(. Maďaři dnes sekli bratry Slováky (chudák Jan Smoleň 6. nula v řadě a kapitán Plachetka ho ne a ne vystřídat...). Caruana 7/8 perfo 2885....u nás zbývá s normou už asi jen Vojta, kterému by měla remíza stačit.

02.06.2008 21:09 | Autor neznámý

Někteří mají dobrý pocit z toho, jak zkazí dobrou diskuzi. Škoda, že nezbyl Vojtovi střelec, to by bylo zajímavější.

02.06.2008 20:53 | Autor neznámý

tak třeba Karpov - Ftáčnik někde na Olympiádě V+J:V 1-0. Jdu si to najít.

02.06.2008 20:45 | Autor neznámý

Opravdu,vy , co si tu léčíte komplexy.Myslíte si , že je tu někdo na vaše provokace zvědavý? Nic hrozného se nestalo,99% z vás by jste to zkoušeli,jako Vojta, pokud to nepřiznáte,jste obyčejní pokrytci. A zbytečně narušujete zatím dobrou atmosféru v našem družstvu.Nebo je cílem u vás něco jiného? Čemu a komu by to sloužilo?

02.06.2008 20:26 | Autor neznámý

Jo jo, strasny ulicnictvi?!, panove vy ste neuveritelni kokoti..

02.06.2008 20:25 | Autor neznámý

A jéje. Provokatéři (jeden pod různými nicky) začínají blejt. :-/ Hezké žlučovité sny přeju.

02.06.2008 20:22 | Autor neznámý

A ten závěr, to je uličnictví, i když se někdyc dělá i v lepší společnosto. LUKÁŠI KLÍMO, VĚŠECHNO ZVAŽ. JSI KAPITÁNEM!!!!

02.06.2008 20:22 | Autor neznámý

Víte, že stejnou koncovku V+J: V hrál sám Garri proti Juditě Polgár? Maďarka si ale vlezla do matu...inu kdo umí, ten umí :-)

02.06.2008 20:20 | Autor neznámý

Prosím, prosím Lukáše Klímu - ať ČR zítra postaví ratingově nejsilnější sestavu - bez "Mladého" Pláta. Bylo by to na místě ze 2 důvodů: 1) Je to REPREZENTACE REPUBLIKY, 2) Kritériem není Plátí Norma IM. To je jeho věc, z tioho bude mít užitek on a zejména pan Otec. Bylo by to výchovné vzhledem k tomu, že tahá takovou věc. PROSÍM.

02.06.2008 20:19 | Autor neznámý

taktovidímjá: vždyť taky Rus a gentleman jsou naprosté protipóly. Za družstva samozřejmě takový konec mrzí mnohem víc, ale smířit se s tím člověk musí. Ano, vyzkoušet se to taky musí, ale pár tahů, jestli se soupeř náhodou nesplete, a ne to tahat na čas.

02.06.2008 20:18 | Autor neznámý

Preco by to s figurou viac nemohol skusit, hlavne ked ma super zly cas?

02.06.2008 20:16 | Autor neznámý

Odporucam vsetkym menejcennym anonymom, aby si svoje komplexy isli liecit inde.

02.06.2008 20:15 | Autor neznámý

Hugo-nemáš pravdu,družstva jsou něco jiného.A toto by ti žádný Rus za remis okamžitě nedal,také by to zkoušel.

02.06.2008 20:13 | Autor neznámý

Velkého šachistu dělá i úcta k soupeři, o čemž tahání remizové pozice rozhodně nesvědčí. Dle starého Pláta je Vojta dokonalý, ale toto mu ještě chybí.

02.06.2008 20:12 | Autor neznámý

No,chlapci,to nechápete,že je nakonec Vojtovou "povinností" to zkoušet ? Vojta ví,že to je teoretická remis,ale zkusit to MUSÍ - už kvůli družstvu. Velmi dobře ho chápu,v tomto jste vůči Vojtovi nespravedliví

02.06.2008 20:07 | Autor neznámý

Pánové, příště vás tam chci vidět! Rozhodující partie po x hodinách hry ve 14 letech ...

02.06.2008 20:06 | Autor neznámý

Tady se musím Vojty zastat - zdupali to jiní...

02.06.2008 20:03 | Autor neznámý

místo fandění bychom se spíš měli za Pláta stydět. Todle je ostuda akorát.

02.06.2008 20:00 | Autor neznámý

Pláte, Pláte, kdybys trénoval se zkušeným intermajstrem, všechno mohlo být jinak. Teď už je to remi, ale nebyla. Česko má dááálšííí ostudu...

02.06.2008 19:55 | Autor neznámý

beriem spat .. som si nejak zle pozrel kto je na tahu :-p

02.06.2008 19:54 | Autor neznámý

mylim sa alebo po 107.. Vg2 je par tahmi mat??

02.06.2008 19:53 | Autor neznámý

Kdo to je konkrétně TOP 6 ???

02.06.2008 19:53 | Autor neznámý

Vypisuji kurz 50%-50% na vítězství Vojty v této remízové pozici

02.06.2008 19:47 | Autor neznámý

Plátovská ubohost v celé své kráse...

02.06.2008 19:47 | Autor neznámý

Zdravíčko. Tak máme další tréninkovou pozici na camp TOP6 v Otradicích. Navrhuji všem účastníkům, aby si již doma vyzkoušeli, jestli jsou lepší technici než Vojta.

02.06.2008 19:46 | Autor neznámý

No uz si pomalu planuje mata :)

02.06.2008 19:41 | Autor neznámý

To se nebojí 92.Sxg4?

02.06.2008 19:39 | Autor neznámý

A teď že by Ke5 ?

02.06.2008 19:38 | Autor neznámý

Vojta vyhraje, na čas porazil i lepší soupeře, koncovka se dá vyhrát vždy nějak...

02.06.2008 19:35 | Autor neznámý

Íháka na e4 by to chtělo...

02.06.2008 19:34 | Autor neznámý

a štěpánek prohrál druhý set

02.06.2008 19:32 | Autor neznámý

Pochibuji že by Vojta chtel vyhrat na čas ......ale nejaka možnost tu je že to Vojta hraje na ČAS :-DDDDD

02.06.2008 19:30 | Autor neznámý

to bych taky rád věděl,tu partii už si nepamatuji

02.06.2008 19:29 | Autor neznámý

To Bond: no predsa zhodit na cas:-))

02.06.2008 19:27 | Autor neznámý

A další plán černého je jaký?

02.06.2008 19:26 | Autor neznámý

V resultech už je, že Štěpán prohrál :-(

02.06.2008 19:24 | Autor neznámý

Pepa:ted jsem chtelk napsat neco podopneho :-DDDD

02.06.2008 19:22 | Autor neznámý

vojta jde prosazovat g5-g4,a vznikne pozice Navara 0-1 Grischuk, Baku, letos

02.06.2008 19:19 | Autor neznámý

Po ke5 bych hral Vd5+ a kral se musi vracet ....a po ustupu kralem bych Se vratil Vd4

02.06.2008 19:17 | Autor neznámý

Teď bych převedl krále na e5 a začal hrát na výhru ;-)

02.06.2008 19:16 | Autor neznámý

Žilka přemyšlí ,ktery tah je "lepsi" jestli Vb7 nebo Va7.....:-D

02.06.2008 19:14 | Autor neznámý

Hindermann -by měl proti Vojtovi "udržet" remizu .......:-(((

02.06.2008 19:14 | Autor neznámý

Ten Žilka ještě hraje, nebo to zamrzlo?

02.06.2008 19:13 | Autor neznámý

no aspon stepanek je na tom dobre

02.06.2008 19:11 | Autor neznámý

Vojta - ze by koncovka lehkych figur?

02.06.2008 19:07 | Autor neznámý

Šimáček měl "šanci" na remiz......:-(((

02.06.2008 19:07 | Autor neznámý

..... a sakra,... mat byl rychlejší než aktualizace mého příspěvku.

02.06.2008 19:06 | Autor neznámý

No ale Vojtov super uz ma fakt hodne blby cas:-))

02.06.2008 19:05 | Autor neznámý

No tak spíš se hodí vlna REMIZUJEME:(

02.06.2008 19:05 | Autor neznámý

Dnes se již mějte, ráno zkouknu jak se naplnily moje prognózy (výhra Vojty a týmu). Ovšem u Šimiho hrozná prasárna, nevím, nerozumím, spíše doufám.... Tak zítra zde o medaile. Čau.

02.06.2008 19:04 | Autor neznámý

Ale tak 2:2 a jedna norma taky není špatný...

02.06.2008 19:04 | Autor neznámý

šimi dostal pěknej mat, ted už to všechno záleží na vojtovi, snad vyhraje :)

02.06.2008 19:04 | Autor neznámý

Tak simimu to nejak nesedlo.. uz je to 1:0

02.06.2008 19:03 | Autor neznámý

Uz vyhral

02.06.2008 19:03 | Autor neznámý

pěkný mat

02.06.2008 19:03 | Autor neznámý

3imi trjtažka 44. a7 + s dalším Ja6 Jc7 mat

02.06.2008 19:03 | Autor neznámý

Po a7 biely vyhra, nie?

02.06.2008 19:01 | Autor neznámý

no dokonce Sh3

02.06.2008 19:00 | Autor neznámý

tenis : www.rolandgarros.com/en_FR/scores/index.html

02.06.2008 19:00 | Autor neznámý

a jakou vlvnou jako že VYHRAJEME!

02.06.2008 18:59 | Autor neznámý

To je právě to, Viktore, o čem mluvím. Vojta může zkoušet zprava, zleva, králem dopředu, pak pěšcem. S hodinou na hodinách si prostě s chudákem soupeřem pohrát.

02.06.2008 18:59 | Autor neznámý

to :( je někde online?

02.06.2008 18:58 | Autor neznámý

Podpořte kluky mexickou vlnou, já jdu uspávat:-). Držím palce!

02.06.2008 18:57 | Autor neznámý

Bond - pokračuji Ka7 Kf2 Jd6 a jsem vklidu...

02.06.2008 18:57 | Autor neznámý

to Žilka tak dlouho přemýšlí nebo už se vzdal? :)

02.06.2008 18:56 | Autor neznámý

Vojta ale asi Griščukovu partii nepamatuje, stejně jako já se mu chtělo králem na g5. Přitom mít pika g4 vypadá mnohem lépe. Však třeba v další vlně na to přijde:-).

02.06.2008 18:55 | Autor neznámý

45.Jxc8 Jxc8 46.Ja4 1-0

02.06.2008 18:55 | Autor neznámý

a Štěpánek breaknul Ferrera!

02.06.2008 18:54 | Autor neznámý

MYslím, že sice dostane videl a přijde o g, ale za to slupne oba na dámským.

02.06.2008 18:53 | Autor neznámý

Chtělo by to vlnu.

02.06.2008 18:53 | Autor neznámý

Ale tak 2:2 a uhraná norma taky není špatný...

02.06.2008 18:53 | Autor neznámý

bond(007) na b5 Kc7 a wo co go? :)

02.06.2008 18:53 | Autor neznámý

Já bych řekl, že šimi tam tu půlku má.

02.06.2008 18:52 | Autor neznámý

b5 Kc7

02.06.2008 18:51 | Autor neznámý

Jestli on to ten pacholek Šimi nehraje na výhru - útočí tam, kde má převahu:-). Bílý král je opravdu trochu mimo....

02.06.2008 18:51 | Autor neznámý

Hoši tak kurna musíme věřit!!!

02.06.2008 18:50 | Autor neznámý

Vojta prostě vyhraje, na takovou ptahovačku si soupeř nemůže nechat 8 minut proti hodině, to nezvládne. Ovšem hrozí, že podobná "potahovačka" bude i za soupeře Šimiho. Tak je spousta plánů za obě strany. Ale je-li nějaká možná obrana bez figury, tak se prostě Šimi nesmí splést.

02.06.2008 18:50 | Autor neznámý

42.b5 a wo co go?

02.06.2008 18:49 | Autor neznámý

cha sem dobrej

02.06.2008 18:49 | Autor neznámý

Štěpán stojí furt stejně:-).

02.06.2008 18:48 | Autor neznámý

Co takhle za Šimáčka teď Ja7?

02.06.2008 18:48 | Autor neznámý

Tak a ted mi reknete, jestli Vojta stoji na remizu nebo na vyhru, ja to vidim tak na hrane

02.06.2008 18:47 | Autor neznámý

Já myslím, že po Jxb4 sou dobrý šance:)

02.06.2008 18:47 | Autor neznámý

Ale Vojta vyhraje takže to bude 2:2

02.06.2008 18:47 | Autor neznámý

Vojta to ale hraje skvěle! Hezky pomaloučku pozičně, rychle na hodinách (soupeř bude za chvíli v definitivní časovce), chtělo by to nějaké kouzlo!

02.06.2008 18:47 | Autor neznámý

Kdyby Vojta prosadil g5-g4, vznikla by Navara 0-1 Grischuk, Baku, letos.

02.06.2008 18:46 | Autor neznámý

Aj, a Zilka zda se uz taky dojel :-(

02.06.2008 18:45 | Autor neznámý

Tak čokoláda vyhraje 2,5 : 1,5 Simi už je taky chcíplej

02.06.2008 18:43 | Autor neznámý

Stejně teď asi musí Jxb4 a doufat:-).

02.06.2008 18:42 | Autor neznámý

A Simi se muze vzdat...

02.06.2008 18:40 | Autor neznámý

A co ještě motiv u Šimiho přejít do pozice 2J x samotný král ?

02.06.2008 18:39 | Autor neznámý

Šimi zobne a6 a má půl plánu, ne:-).

02.06.2008 18:39 | Autor neznámý

Zdar klobouku, principiální 29. Vd1 by bylo zcela jednoznačné, tipl bych to -+3 :-) Nepoužívej prosímtě Dejfův nick - skeptici tu ve vlně nadšeného fandění nepůsobí dobře !

02.06.2008 18:39 | Autor neznámý

Vojta se možná nadře, ale to je příjemná dřina. Spíše soupeř musí dřít každý tak, aby neudělal sebemenší chybu a stejně mu to nemusí být moc platný. Nechtěl bych to za Švýcara hrát. Jde o to, aby Š+Š vybojovali alespoň jednu půlku.

02.06.2008 18:38 | Autor neznámý

simi po Kb8 remi ne?

02.06.2008 18:35 | Autor neznámý

No mi teda pripada prizdechlejsi ta pozice Simacka - 2 volni pici utikaji az do damy

02.06.2008 18:31 | Autor neznámý

Tak jsem zase rychle koukl na to (uz me to uceni s...). Vojta by mohl vyhrat (sice dle pozice remiza), ale Vojta je zabijak! Hraje vyborne. Simi snad remiza, ale Stepan KO. Lukas soupere rychle a krasne zabil, asi mu cepovali pivo :)))

02.06.2008 18:31 | Autor neznámý

Já se obávám téže

02.06.2008 18:30 | Autor neznámý

Obávám se, že bojujeme o udržení remízy 2:2

02.06.2008 18:26 | Autor neznámý

DEjfe, Dejfe - došlo na mý slova - Žilka a Šimi se topí. A Plát? Hindermann mohl pohodlně remízovat, kdyby dal m ísto 29. Sd1 principiální 29. Vd1. Ale Huindermann je slabý, málo hraje (je student).

02.06.2008 18:23 | Autor neznámý

to je úplně jedno, by pak přišel o géčko, ta věžovka je úplně prohraná, já jsem si obranu představoval bez Jf6, jezdce si nechat, i když i potom je samozřejmě ta pozice dost špatná

02.06.2008 18:20 | Autor neznámý

Štěpán měl brát na d3 místo Va6

02.06.2008 18:15 | Autor neznámý

tak 3:1 už opravdu ne:-) ale 2,5 můžeme doufat, si myslím:-)

02.06.2008 18:12 | Autor neznámý

Jo, stačí dát dvě figury za tři pěšce ... jen si nesmí sám žádnýho nechat :-)

02.06.2008 18:11 | Autor neznámý

aj, tak šimi přišel o áčko, to je nemilé... no ale pěšců už je dost málo, to by se mohlo dát nějak udržet...

02.06.2008 18:07 | Autor neznámý

Štěpy po .........e4 ručník

02.06.2008 18:02 | Autor neznámý

můj původní tip před zápasem byl 3:1, tomu stále koutkem duše věřím...:-) vojtův soupeř se eště hodně nadře, navíc s tím časem, vojta má dobré šance na výhru; u štěpána bych pořád ještě neházel flintu do žita a šimi asi remis, pokud nepřijde o déčko, má dobrýho střelce a pohoda:-)

02.06.2008 18:00 | Autor neznámý

Vojta je vyhraný, takovéto koncovky JxS na jednom křídle se vyhrávají. A Šimi remis. Již jsem to psal 17:31, že vyhrajeme.

02.06.2008 17:56 | Autor neznámý

Mě u šimiho motiv s d5 napadl, ale Jxb6 ne - dnes nějak nejsem ve formě:-). Jxd4 byla asi lepší...

02.06.2008 17:55 | Autor neznámý

Tak ji bych to tipl na remis, Šimi rovina, Štěpán je prohranej a žádná kouzla nevidím a Vojta je naše naděje, ale pozice je remis.

02.06.2008 17:50 | Autor neznámý

VN: Šimimu se bude střelec hodit.

02.06.2008 17:47 | Autor neznámý

Hindermann neposlouchá, škoda, to by bylo hezký:-).

02.06.2008 17:45 | Autor neznámý

Co u šimiho Sxg2?

02.06.2008 17:42 | Autor neznámý

dej Vd1, po VD8 obětuj laufra!!!

02.06.2008 17:41 | Autor neznámý

To VN ....není vázanej dáma je krytá koněm

02.06.2008 17:41 | Autor neznámý

Ale Caruana zase zataktizoval! Baramidze je ko.

02.06.2008 17:40 | Autor neznámý

Hindermann bohužel našel Sg4...Plát nevyhraje, naíc se může zaplést

02.06.2008 17:39 | Autor neznámý

Vojta ted 28....f5 a bude zkoušet uplatnit floka

02.06.2008 17:38 | Autor neznámý

1,5:2,5 pro hrdé potomky Viléma Tella, to je jasné

02.06.2008 17:38 | Autor neznámý

Jsem já to Vojta, oběť kvality napadla mě, ale bílý dobral na f3 věží, takže vklidu:-)

02.06.2008 17:37 | Autor neznámý

Lubino - po Va3 je tam ale Db6 a střelec c6 je svázán, ne?

02.06.2008 17:36 | Autor neznámý

Vojta vymyslel oběť kvality a počítá s výměnou na d4 a že koněm pak dobere b5 - tedy že bude mít pěšce navíc.

02.06.2008 17:34 | Autor neznámý

ted musí vojta reagovat přesně 24....axb5 s dalším Va3

02.06.2008 17:31 | Autor neznámý

Pardon - u Šimáčka vznikla ta prohraná pozice

02.06.2008 17:31 | Autor neznámý

Nebuďte tak skeptičtí, 2,5.1,5 vyhrajeme. Buď tři remisi nebo při jedné prohře vymyslí Vojta nějakou kulišárnu.

02.06.2008 17:28 | Autor neznámý

U Žilky vznikla pozice, jakou jsem prognózoval....Jenni to přitom hraje jako hodnky (švýcarský)

02.06.2008 17:26 | Autor neznámý

a štěpán samozřejmě stojí hůř, to jsem psal už před x tahy že se mi jeho pozice nelíbí (to ještě ani neměl slabinu na d3). Ale tak štěpán tu "udržel" mnohem prohranější pozice...:-)

02.06.2008 17:24 | Autor neznámý

kde má šimi slabého dvojpěšce?! resp. kde má šimi nějakého dvojpěšce?! já tedy žádného nevidím...:-)

02.06.2008 17:22 | Autor neznámý

Helvétský kříž si holt na Česku smlsne...

02.06.2008 17:21 | Autor neznámý

Za Daweho ještě jednou bez zakázaného ht*p: Mrkněte na www.skbosna.ba/online2008/10/index.htm, Moro tam hraje zajímavou koncovku ;)

02.06.2008 17:19 | Autor neznámý

Šim. těžko ubrání slabýho dvojpěšce, má pasivní lehké figury (S si dio konce neťukne) a hlavně nezabrání vpádu přinejmenším věže na 7. řadu. Žil. má slabinu na d3, prostorovou nevýhodu a nemáí aktivní plán...Tak to je.

02.06.2008 17:09 | Autor neznámý

U Vojty se schyluje k blicce - bílý bude muset, černý nedokáže neblicat :-)

02.06.2008 17:06 | Autor neznámý

pardon, chtěl sem říct šimi a štěpán

02.06.2008 17:06 | Autor neznámý

to klobouk: docela by mě zajímalo proč by měli šimi a vojta stát moc špatně...:-)

02.06.2008 17:02 | Autor neznámý

S váma optimistama bych si chtěl zahrát...Dobře, vedeme 1:0, ále...Šimáček a Žilka stojí moc šoatně, Plát taky nic moc, má aspoň lepší čas. I když našim fandím, vidím to bledě, Helvétský kříž ubije Českého lva!!!

02.06.2008 17:02 | Autor neznámý

Tak další nápad je Jh6 a De7...

02.06.2008 17:01 | Autor neznámý

Aha :D

02.06.2008 17:00 | Autor neznámý

Normálně De6?

02.06.2008 16:56 | Autor neznámý

Co chce Šimi dělat po Jg3? S dalším De7 (pokud Dh4 tak nejprve Vf4)...

02.06.2008 16:55 | Autor neznámý

tak samozřejmě, jednobrankovky často vznikají s přispěním soupeře, kdyby černý nesehrál zahájení tak jak zahrál tak by to určitě nebyla jednobrankovka:-) teda jako i tak by samozřejmě mohla být, to jo, ale ne tak jasná:-)

02.06.2008 16:54 | Autor neznámý

jinak to vypadá dobře, akorát teda Štěpánova pozice se mi moc nelíbí (na to že má bílý), šimi má pika víc, třeba ho udrží:-) no a vojta ho někde ošidí v časovce, to je úplně jasný!:-)

02.06.2008 16:54 | Autor neznámý

s výrazným přispěním soupeře

02.06.2008 16:52 | Autor neznámý

tak Lukáš dnes plně napravil své zaváhání ze včerejška, skvělý výkon, naprostá jednobrankovka!:-)

02.06.2008 16:52 | Autor neznámý

Hurá! Ještě něco přidat!

02.06.2008 16:51 | Autor neznámý

Ten svázanej kun je mrtvola vedeme 1-0

02.06.2008 16:51 | Autor neznámý

A je to tam 1-0 ! :-)

02.06.2008 16:50 | Autor neznámý

Na Klímu se kouká dobře ... to není thriller, ale slaďáček s happyendem (doufejme).

02.06.2008 16:32 | Autor neznámý

Opravdu jsem se díval dobře, soupeř Klímy měl dosud 2,5/3 , žasnu :)

02.06.2008 16:30 | Autor neznámý

Pozice Vojty se mi nelíbí

02.06.2008 16:29 | Autor neznámý

Lukáš Klíma má vyhrannou pozici... získává ted minimálně pika a to je jen začátek :)

02.06.2008 16:28 | Autor neznámý

Ten soupeř Klímy je docela borec, takhle zkopat zahájení... tomu nepomůže ani 10 temp navíc :)

02.06.2008 16:21 | Autor neznámý

bylo to specialni - byl to muj obed dneska :D

02.06.2008 16:20 | Autor neznámý

mně online jede...

02.06.2008 16:20 | Autor neznámý

to asscole: čoveče to bylo rychlý teda, sem si myslel že si to necháš na nějaký "speciálnější" příležitosti...:-)

02.06.2008 16:19 | Autor neznámý

jinak jenom pro zajímavost: před dvěma lety Šimi Jenniho na Mitropě porazil, tak by to dneska mohl třeba zopakovat...:-)

02.06.2008 16:18 | Autor neznámý

Přestalo mě jít on-line. Je to všude, nebo jenom u mě?

02.06.2008 16:17 | Autor neznámý

dejfe dik za tofifu uz je pryc dobry bylo :D:D

02.06.2008 16:16 | Autor neznámý

tak Lukáš to zahrál ještě jednodušeji a řekl bych, že stojí prakticky téměř na výhru

02.06.2008 16:09 | Autor neznámý

to ano, u Vojty to dnes bude na ostří nože!:-)

02.06.2008 16:08 | Autor neznámý

Vojto, tak tě máme rádi. Natvrdo!

02.06.2008 16:05 | Autor neznámý

Vojta ostře velká bedna tomu říkám odvaha

02.06.2008 16:01 | Autor neznámý

u Lukáše to není tak jasné jak to možná vypadá, musí to zahrát energicky, jinak se černý dovyvine a bude stát v pohodě, chtělo by to rychle nějaké "hurááá" g4 a f5...ve stylu Širova:-)

02.06.2008 15:52 | Autor neznámý

Ten Klímův soupeř nemůže dobře dopadnout rošáda nic, vývic nic a to má dosud perfo 2727

02.06.2008 15:43 | Autor neznámý

Štěpán přepustil centrum, pan Tarrasch by neměl radost :-)

02.06.2008 15:43 | Autor neznámý

Krododýl pokud to nevíš tak štěpán že má tři GM :) nejdřív mysli než něco řekneš :)

02.06.2008 15:42 | Autor neznámý

to krokodýl: to je příspěvek trochu mimo mísu řekl bych...:-)

02.06.2008 15:38 | Autor neznámý

Nejsilnější sestava je jasná...Ale proč by Štěpán nemohl dostat 3 GM? Zatím přece měl dva velmistry. A pokud Šimáček dnes prohraje (nikdo mu to jistě nepřeje), ať zítra HRAJEME V TŘECH A PRVNÍHO AŤ HRAJE ŽILKA!!! Maďaři přece na 1. desce GM mají (Erdese)!!!! Ať se družstvo obětujje, Žilka je taky obětavý...!

02.06.2008 15:37 | Autor neznámý

no minimální počet na jednu normu je 9, jsou tam sice určité výjimky, ale obecně 9

02.06.2008 15:35 | Autor neznámý

Štěpán potřebuje 2 výhry, Šimi 1,5 ze 2, takže držím palce, do nich

02.06.2008 15:33 | Autor neznámý

a minimální počet partiíí ?

02.06.2008 15:33 | Autor neznámý

ano, skutečně pokud by dneska Štěpán dnes vyhrál, stačí mu zítra vyhrát s kýmkoli z Maďarů!

02.06.2008 15:30 | Autor neznámý

To je rychlost diskuze :)

02.06.2008 15:29 | Autor neznámý

Dejf: co to rikas? :) GM Naumann (GER), GM Garcia(ITA), GM Gallagier(SUI). To podle me jsou tri..

02.06.2008 15:29 | Autor neznámý

OPRAVA: Správně, Štěpán má dneska třetí GM, jsem si to včera špatně vypsal:-)

02.06.2008 15:27 | Autor neznámý

štěpán má 3 gm garciu galaghera a naumanna

02.06.2008 15:27 | Autor neznámý

Pokud jsem se dobře díval,tak Štěpán i Šimi s dnešním kolem mají oba 3. velmistra,tkaže ještě nějaké body...

02.06.2008 15:27 | Autor neznámý

Stepan ma perfo 2548. Tak nevim...nechce se mi pocitat :) ale sance urcite je. Staci 2x vyhrat!

02.06.2008 15:26 | Autor neznámý

a kolik je minimální počet partií na normu ? dohromady jich má být nějak 29 nebo co ? vysvětlí to někdo ? (asi dejf256)

02.06.2008 15:25 | Autor neznámý

Šimi potřebuje 6/9, čili 1,5/2, Vojta 5/9, 1/2. Vojta pauzírovat nemůže, protože potřebuje 9 partií...:-) Štěpán bohužel nebude mít 3 GM, takže normu plnit určitě nemůže. Což je škoda, protože kdyby dvakrát vyhrál tak by ji při třech GM skutečně plnil...

02.06.2008 15:23 | Autor neznámý

Jo Stepan ma tretiho GM, Stejne jako Simi. Samce je, ale body nevim podle me oba musej udelat jeste + 1, ale nevim jestli to pak u Stepana vyjde. U Simiho urco..

02.06.2008 15:20 | Autor neznámý

Tak vojta by si mohl normu uhrat uz dnes, pak by klido pauzirovat mohl.. :)

02.06.2008 15:19 | Autor neznámý

A ma sanci na normu i Stepan? Hraje s GM, ma je tri? To by byla spica, kdyby si vice nez pul matchaftu uhral normy :)

02.06.2008 15:17 | Autor neznámý

samozřejmě, Vojta i Šimi hrajou na normy, ti pauzírovat rozhodně nebudou!:-)

02.06.2008 15:16 | Autor neznámý

Jak je to s normami ? Vojta potřebuje na IM údajně 5z9, jak je to s Šimim a Štěpánem ?

02.06.2008 15:11 | Autor neznámý

To Pavel- ano přesně tak ;)

02.06.2008 15:10 | Autor neznámý

Asi se staví sestava i dle možností na normy ?! A Hába má být odpočatý na poslední , rozhodující kolo ?!

02.06.2008 15:06 | Autor neznámý

Tak to tu máme- dvě sicilky, anglická a pirkcovka ;)

02.06.2008 14:54 | Autor neznámý

to krokodýl: co je podle tebe nejsilnější sestava?:-) jinak dneska nastupujem stejně jako včera

02.06.2008 14:53 | Autor neznámý

Dnes je dáme v šachách a v sobotu ve fotbale! :)))

02.06.2008 14:52 | Autor neznámý

to jsem zvědav, v jaké sestavě náš tým nastoupí. Už jde do tuhého, nebylo by nejlepší hrát v nejsilnější sestavě (poprvé!!!)?

02.06.2008 14:35 | Autor neznámý

Už jsem taky u toho. Hoši dotoho.

02.06.2008 14:33 | Autor neznámý

Tak a jdeme na švýcary, opět jsme online! :)