Zapomeňte na dekolty, plážovou ležérnost a mašli s vysílačkou

19.03.2012 05:43 | ECU

Evropský ženský šampionát v Turecku byl prvním turnajem, kde zavládlo nové pravidlo oblékání, které do svého řádu zařadila Evropská šachová unie (ECU). Zcela konkrétně: Ženy s dekoltem mohou mít rozepnuty pouze dva knoflíčky s...

Vlny světové módy jsou čím dál tím menší a jak se rychle objeví, tak také rychle zmizí. Není tedy divu, že na turnajích, řekněme o stovkách účastnících, je k vidění opravdu rozmanitá škála módních prvků. Bohužel ale také často spatříme modely, které nemají se slušným oblékáním nic společného. V tomto případě bude změna jistě vítána. Ale že je nová norma míněna pouze jako prostředek k zlepšení očního vjemu, je omyl, jde nám také o bezpečnost. Podrobnosti svěřila novinářce Anastasiy Karlovich generální tajemnice ECU Sava Stoisavljevic.

Sava Stoisavljevic

Jak jste přišli s nápadem zformulovat pravidla oblékání a implementovat je do řádu ECU?
"Přišli jsme s touto myšlenkou, protože jsme si všimli, že v průběhu hry mnozí hráči nebyli pořádně oblečení. Pravidla oblékání fungují v mnoha různých sportech a tak jsme se rozhodli vytvořit je i pro hru v šach."

Myslíte, že je nepřijatelné nosit krátké sukně nebo otevřené dekolty do hracího sálu?
"Dekolty jsou částečně zahrnuty v našich předpisech, které uvádějí, že je povoleno rozepnout maximálně druhý knoflíček shora. Existuje několik zvláštních pravidel ve společnosti, které uvádějí omezení délky sukní a šatů - ne kratší než 5-10 cm nad kolena. Vidím, že je mnoho hráček, které tady nosí velmi krátké sukně. Je hezké vidět šachistky s krátkými sukněmi - jsou to velmi krásné dívky, jsem ale přesvědčena, že by měla být nějaká hranice."

A co tenis?
"Ano, musím přiznat, že při tenise se opravdu nosí krátké sukně. Chci jen říct, že jsem slyšela mnoho připomínek od diváků, trenérů ..."

Oni si stěžují?
"[Smích] Ne, nestěžovali si, ale jak jsem řekla, byla tu spousta komentářů."

Kombinace inteligence a krásy je velmi atraktivní reklama v šachu žen. Nemyslíte si, že pravidla, přijatá ECU, mohou snížit pozornost věnované ženskému šachu?
"Musím se přiznat, že hráčky, které jsem viděla s krátkými sukněmi, vypadaly velmi pěkně. Ano, dělají šachy atraktivnější pro diváky. Na druhé straně mnoho let jsem byla v šachovém světě jako hráč, rozhodčí atd. Jednou, když jsem pracovala jako rozhodčí, varovala jsem jednoho hráče, i když v té době tam nebyly žádné předpisy, že chodí do hracího sálu oblečený jako někdo, kdo jde na pláž. Myslím, že je dobře, že jsme začali dělat něco, co se oblékání týče. Je to velmi důležité pro image šachu. Ve skutečnosti budou tato pravidla více užitečná při mužských událostech. Obecně platí, že ženy se starají o vzhled a o to, co nosí, více. U žen není mnoho problémů. Ve skutečnosti jsem si jistá, že nebude žádný problém ani v budoucnosti. U mužů je situace trochu jiná. Každopádně mistrovství Evropy mužů začne za dvacet dní. Uvidíme, co se bude dít tam."

Pravidla říkají, že hráči nemohou nosit čepice nebo klobouky, s výjimkou náboženských důvodů. Proč?
"Shromáždění přijala pravidla, s kterými mají zkušenosti i jiné organizace. Je jasné, že výjimky musí být z náboženských důvodů. Na druhou stranu, jako rozhodčí jsem měla mnoho situací, kdy jsem musela zkontrolovat, zda hráči neměli něco pod klobouky. Mohu říci, že jedním z důvodů pro implementaci tohoto pravidla bylo, aby se zabránilo podvádění. Znám hráče, kteří rádi hrají s klobouky a během jednání se na mě dívali se zklamáním. Ale co mohu dělat?"

Turnaj se konal v Turecku, v zemi s vlastními tradicemi. Pokud by se tento turnaj stěhoval například na Mallorcu, mohli by hráči používat volnější oblečení?
"Samozřejmě bychom měli respektovat tradice, v závislosti na zemi ve které se turnaj koná. Například v některých zemích ženy musí mít zakryté vlasy. V Evropě obecně nemáme takové problémy."

Co důvod ochránit muže, kteří mohou být rušeni příliš odvážným oblečením některých hráček?
"Je to legrační otázka, já si nemyslím, že to může být bráno vážně. Na tohle jsme při vytváření normy nemysleli."

Muže čeká premiéra

Pánové, první kolo máte nulu!

"Hlasování bylo jednomyslné," informuje delegát za Českou republiku Petr Pisk. "Dle mého se jedná o dobrou věc, které pomůže ke zvýšení prestiže šachu mezi veřejností. Určitě je dobré se vyhnout tomu, aby po sále v létě chodili hráči bez trička. Myslím si, že toto pravidlo není ani tolik přísné, jako řada dalších novinek a tak i amatérské šachisty nijak zásadně neovlivní a bude ku prospěchu šachu."

Na muže čeká první "módní test" na ME jednotlivců, které začíná v úterý v bulharském Plovdivu. Dle předpovědí se mají teploty v oblasti pohybovat kole 22°C, což může některé muže vyprovokovat k nevhodnému oblečku (viz foto). Sankce jsou jasné: vykázání z hracího sálu. Raději netvořme černé scénáře, které by mohly nastat v kombinaci s nulovou tolerancí.

Anastasiya Karlovich požádala některé hráčky o názor...

Natalia Pogonina:
"Možná, že krátké sukně a otevřené dekolty jsou přijatelné při ženských událostech, ale zřejmě to není opravdu etické, pokud jsou ženy příliš odhalené při akcích mužů. Protože to může rušit ... (směje se). V každém případě jsem přesvědčena, že bychom měli respektovat tradice zemí, ve kterých hrajeme. Pokud se turnaj koná v muslimských zemích, musíme se řídit pravidly, i když to není nikde napsáno."

Natalia Pogonina

Sopico Guramishvili:
"Myslím, že některé předpisy jsou trochu přehnané, zvláště pravidla týkající se klobouků a knoflíků u košile. Jinak je to docela v pořádku. Nemyslím si, že příliš velká pozornost by měla být věnována ženám, které nosí klasické nebo více sportovní oblečení. Podívejte se na ženy zde. Nemají příliš odhalující dekolty ani příliš krátké sukně. Je to turnaj žen a nejsou tady žádní muži (směje se). Myslím, že tato pravidla oblékání jsou hlavně pro muže, protože musím přiznat, že se oblékají velmi podivně."

Sopico Guramishvili

Betul Yildiz:
"Při hraní šachů je pro mě důležité cítit se pohodlně, takže si myslím, že není nutné, aby byla přijata veškerá opatření. Věřím, že každý může nosit vše, a to zejména v průběhu jednotlivých šampionátů. Zároveň si myslím, že je normální, aby toto pravidlo platilo pro týmové soutěže, kde hráči mohou mít společnou uniformu."

Betul Yildiz


autor: Diana Konvičková

Evropský ženský šampionát v Turecku byl prvním turnajem, kde zavládlo nové pravidlo oblékání, které do svého řádu zařadila Evropská šachová unie (ECU). Zcela konkrétně: Ženy s dekoltem mohou mít rozepnuty pouze dva knoflíčky shora a sukně nesmí být kratší než 5 -10 cm nad kolena, muži budou muset ze svého šatníku vyhodit letní kraťásky, plážové botky nebo havajské košile. Pro všechny platí zákaz kloboučků a jiných pokrývek hlavy s výjimkou náboženských tradic.
37x 2317x
Fotogalerie
Komentáře (37) Aktualizovat
30.06.2012 10:01 | Autor neznámý

Začíná léto a máme tu tropické teploty. Jak to může za pár let vypadat i na našich turnajích, ukazuje příspěvek jednoho slovenského reprezentanta z ME v Plovdivu, který jsem si dovolil přeložit. " Chtěl bych se podělit o jeden ze svých zážitků z letošního ME jednotlivců v Plovdivu. Turnaj se hrál v březnu a v prvních dnech bylo pěkné, slunečné počasí, asi 30 stupňů, takže jsem logicky na jednu z partií přišel v kraťasech. Zrovna jsem vypisoval partiář, když za mnou přišel hlavní rozhodčí pan Ventzislav Inkiov (mimochodem také GM ) a doslova na mě vyletěl slovy : " Jestli ještě jednou přijdete k partii oblečený jako na pláž, nenechám Vás nastoupit ". Šlo o aplikaci tzv. dress code , o němž jsou vášnivé diskuse i na stránkách ChessBase, ve FIDE, atd. - v nich jsou pro muže předepsané "trousers " a já jsem se objevil v " shorts ", jak mi bylo řečeno... Pokládám sice toto pravidlo za přehnané (šaty jsem měl čisté, měl jsem dokonce i reprezentační tričko, dovolím si říct, že jsem byl lépe oblečený jako řada velmistrů na turnaji ), ale podřídil jsem se výhrůžkám rozhodčího a turnaj jsem dohrál v dlouhých džínsech. V podstatě bych chtěl říci ale to, že pravidla jsou pravidla a i když s nimi nesouhlasíme, měli bychom se jimi řídit, už jen proto, že jejich dodržování očekáváme i od soupeřů - když si začne každý dělat co chce, nastane chaos..."    Komentář : Šlo sice o akci ECU a FIDE zatím podobný zákaz nemá, ale pozor ! Blíží se kongres FIDE a tato věc se může klidně projednávat, když ne tento rok, tak možná příští. Proto na tomto místě vyzývám našeho delegáta Petra Piska, aby - v případě, že se nějaký podobný návrh objeví, hlasoval proti, poněvadž zákaz kraťasů v podobných vedrech je naprosté zvěrstvo a rozhodčí a pořadatelé, kteří to vynucují, si zaslouží   a  ...

26.03.2012 18:18 | Autor neznámý

Morphynista: No jak kde a jak komu. Než se třeba dívat na černochy hrající basketbal, to bych to asi řešil jako David Beckham ...

www.fotbalnaplno.cz/content/bez-koment%C3%A1%C5%99e-beckhamovi-na-basketu-david-musel-mali%C4%8Dko-lh%C3%A1t

26.03.2012 17:20 | Autor neznámý

Nadpis je samozřejmě typický bulvár. Když si článek přečtete pozorně, tak se dozvíte, že plážové volejbalistky mohou, ale nemusí, hrát místo povinných bikin v šortkách nad kolena. I zde jsou jako odůvodnění uvedeny náboženské důvody. A já myslím, že je to rozumné řešení. Ať si samy vyberou, v čem se jim hraje nejlépe, vždyť přece diváci sledují hlavně sport a o žádnou sexy podívanou určitě nejde...

21.03.2012 09:31 | Autor neznámý

To jeden známý IM z Prahy by mohl jít všem příkladem. Po pardubicku se povídala jedna historka a docela bych jí věřil.  Vždy dobře upravený v obleku, i 35 stupňové sobotě, vyjíždí na pozvání V.I.P blicáčku s oslavou výročí Ave-kontaktu do Pradubic. Obzvlášť se vyfikne, tmavý oblek, kravata. Teprve až  při příjezdu do Pardubic si otevře pozvánku, do jakého že nóbl klimatizovaného podniku ho zvou. A zoufale čte: U stánku na dobrá kuřata - koupaliště Cihelna; PS: Plavky s sebou. Prý to zvládl, ani sako si během turnaje neodložil, když již v něm přijel. Pan Špaček by ho jistě pochválil.  

20.03.2012 10:25 | Autor neznámý

Když nic, alespoň se může diskutovat a "myslet si"...?!

20.03.2012 10:19 | Autor neznámý

Hábo, styď se, takový úbor můžeš použít leda v chessboxingu!

jmss.rajce.idnes.cz

20.03.2012 10:15 | Autor neznámý

Deník HROM!

Sava Stoisavljevic šokovala: Sukně 5 až 10 cm.

V zájmu atraktivity ženského šachu přišla  členka ECU Sava Stoisavljevic s odvážným pravidlem. Šachistky smí přijít do hracího sálu v sukni o délce 5-10cm.

Na dotaz, jak to splňuje společenské normy se odvolává na jakási "zvláštní" pravidla. Rázně řekla:

 "Existuje několik zvláštních pravidel ve společnosti, které uvádějí omezení délky sukní a šatů - ne kratší, ne delší, než 5-10 cm. Vidím, že je mnoho hráček, které tady nosí velmi krátké sukně. Je hezké vidět šachistky s krátkými sukněmi - jsou to velmi krásné dívky" uzavřela své zdůvodnění.

20.03.2012 09:29 | Autor neznámý

hmm Sopico je pekna a ma dobry jmeno :)

20.03.2012 06:30 | Autor neznámý

Ještě je nutné doplnit, že podle článku 13.6., kde se uvádí : " Spectators not properly attired will have to leave the playing area ", platí tato pravidla i pro diváky, takže vás neomlouvá ani skutečnost, že se jdete jen podívat. Pokud se rozhodčímu vaše oblečení nelíbí, tak vás může stejně z hracího prostoru vykázat. Pozor na to !

19.03.2012 23:09 | Autor neznámý

Prave sa balim na turnaj do Thajska a hrozne som si vydychol, ze tam ECU nema vplyv. Len aby ma nevylucila nejaka ich azijska federacia kvoli nejakemu pravidlo, co nepoznam... 

19.03.2012 18:57 | Autor neznámý

 No hlavně, že pánové a dámy v ECU se ukázali... Pěkné věci to umí vymyslet, jen co je pravda. Možná by jim někdo měl ukázat poslední obálku Čs. šachu, kde se trůní tričko s nápisem "Miluju každé počasí, co mě zažene do hospody" (nebo podobně - teď časopis nemám u sebe), ať vidí, co je zvykem v ČR :)

19.03.2012 15:22 | Autor neznámý

to SKA: nerada to přiznávám, ale upřímně mě Váš poslední příspěvek rozesmál

19.03.2012 14:17 | Autor neznámý

Re: Bond : no bacha aby ti pak nereklamovaly nevhodné kraťasy :)

19.03.2012 14:15 | Autor neznámý

Sankce jsou jasné - když má holka příliš krátkou sukni, musí si ji okamžitě svlíknout, aby s ní nepohoršovala (to samé platí pro halenky)

19.03.2012 14:06 | Autor neznámý

Jak je to přesně se sankcema :  rozhodčí vykazuje ze sálu, nebo může i kontumovat partii ? Platí takový dodatek i při hře na FIDE ELO ? Resp. když je turnaj na fide elo, může si tam přilepit někdo dodatek do propozic, že třeba kdo se rozhodčímu nelíbí, toho rozhodčí vynese v zubech ze sálu ? A dokud ho neodtáhne může hráč tahat ? :)

19.03.2012 13:55 | Autor neznámý

Pokud někdo doteď nedokázal v organizacích jako je FIDE nebo ECU zahlídnout stopy totalitarizmu, diktatury a nebojme se toho slova - fašizmu, tak je slepej jak patrona nebo má strach říct svůj skutečnej názor. Necháte ze sebe dělat tupý ovce? Vždyť to je jenom  hrstka psychopatů, kterou nikdo nemusí poslouchat. Všechno se to táhne od miliardáře Iljumžinova, kterej si kupuje volební hlasy, byl podezřelej ze zorganizování nájemný vraždy, blábolil takový pitomosti jako že na místě Ground Zero (viz 11. září 2001) postaví Šachovou akademii, kde se budou 24 hodin hrát šachy http://www.chessvibes.com/reports/ilyumzhinov-bids-for-ground-zero/ a především ho kdysi unesli mimozemšťani (hádejte jestli ti hodný nebo ne) http://www.youtube.com/watch?v=vis9kKeXOZ4 Takže být holkama, producíruju se schválně polonahej. :-) Proč ty magory poslouchat??? Jsou snad šachisti nějací bezmozci? Měli by jít ostatním příkladem, když už jsou braný za chytrý.

19.03.2012 13:52 | Autor neznámý

Jinak obecně je to velmi zajímavé téma. Zjednodušeně řečeno přece mohu jít na turnaj v tom v čem mohu mezi lidi jinam ne ? Obecně na veřejnosti kde se rozumí co je povoleno. Pokud někdo chce abych nosil třeba paruku či v létě kožich tak za to musí řádně mi zaplatit a je má svobodná vůle jít takovou činnost dělat či ne. Pokud ECU bude pořádat tak lukrativní akce jistě může vynutit si pravidla tam asi. To je stejné jako když v nějakém kostele či mešitě je zakázáno něco nosit či nesnosit že ? Ale ten kostel není veřejné místo ale vlastní ho církev. Venku na ulici už zase platí normální české zákony.

19.03.2012 13:51 | Autor neznámý

Myslím, že by se mělo rozlišovat. Těžko by např. ve finále turnaje kandidátů mohl hráč nastoupit v kraťasech, ať už je vedro jakékoliv. Určitě se to nehodí ani na jiných akcích při vyhlašování výsledků, ani např. na prvních stolech ve zmňovaných Pardubkách - v případě, že turnaj plánovaně hodlají navštívit sponzoři nebo jiné významné osobnosti. Jestliže ale hraji jako amatér uprostřed hracího sálu a přijdu k partii v kraťasech a košili s krátkým rukávem, případně ve slušném tričku - stejně jako chodím po městě, včetně restaurací, a nikoho to nepohoršuje - nevím, proč bych tak nemohl nastoupit k šachové partii v hokejové hale. A jestli je rozhodčí jen trochu rozumný (a věřím, že takových je většina - ačkoli příspěvky, které čteme na těchto diskusích, hovoří spíše o opaku), tak k tomu přistoupí stejně rozumně, bez ohledu na to, jaké kdo vymyslí předpisy.

A pokud jde o oblékání šachistek, délku jejich sukní, hloubku výstřihu a rozhodnutí o rozepnutých či nerozepnutých knoflíčcích - nechme to na nich samých. Chceme-li, aby byly šachové turnaje zajímavé pro sponzory a pro média, nikdo neprokáže šachu takovou službu, jako atraktivní a pohledné šachistky. A stěžují-li si někteří šachisté na to, že je pohled do výstřihu soupeřky rozptyluje a znervózňuje, ať si jdou raději hrát šachy s počítačem. Za sebe prohlašuji, že se rád nechám rozptylovat tímto způsobem.

Tobi: Využívám této diskuse a věřím, že na tento můj příspěvek narazíte. Mám pro Vás docela pěknou fotku ze simultánky s Davidem Navarou - jste na ní spolu s Tomášem Fráňou, jehož vítěznou partii jste tak pěkně okomentovala v Šachovém týdeníku - nevím však, kam ji mám poslat. Napíšete-li mi spojení na Vás (např. na luse@volny.cz), rád Vám fotografii zašlu. Zdravím srdečně, L.S.

19.03.2012 13:42 | Autor neznámý

No já myslím že ti rozumní pořadatelé pravidla o zákazu kraťasů nezavedou. Nedokážu si představit, že bych na Czech Openu v době největších veder pokud zrovna přijdou chodil pokud mi bude vedro v dlouhých kalhotech (ikdyž bývá nějaká klimatizace, bývá nastavena rozumně, zase je blbost aby vevnitř byla kosa a člověk se musel převlékat když de ven pro občerstvení, nemluvě že jde pak už o zdraví), to už bych se snad převlékl do ženské sukně raději ta může být ještě kratší jak kraťasy jak tu čtu :)

19.03.2012 12:56 | Autor neznámý

ad giocozo:

The trousers, the jeans as well as the shirts and polo’s worn should be crisp and show no excessive wear, no holes and shall be free of body odor

 

Tomu rozumím, jako že hráč nesmí smrdět - mám to v Pardubicích k zimáku  tři minuty pěšky a chodím se někdy podívat, takže tenhle turnaj by museli rovnou zakázat - zvlášť, když je venku často 35 ve stínu. Jinak ale nějaký "lex Griščuk" by neškodil.

19.03.2012 12:38 | Autor neznámý

Ono taky u nás soutěž pořádanou ECU jen tak neuvidíte. Horší jsou agilní ...., kteří budou takováto pravidla nadšeně implantovat do svých propozic.

19.03.2012 12:35 | Autor neznámý

No faktem je, že ve sportu je buď vymezený dres, nebo je to bez omezení (třeba takové šipky). Snooker spadá spíše do kategorie dresu, to bych s šachami nesrovnával.

19.03.2012 12:35 | Autor neznámý

Je potřeba si uvědomit, že se jedná "pouze" o akce ECU. Open(-y) v Pardubicích mezi ně nepatří.  Možná však mezi ofic.akce ECU patří ME mládeže........?

19.03.2012 12:25 | Autor neznámý

Já si myslím, že tohle nikdo na OPENech viz. Pardubice řešit nebude, doufám v to. Je to vždy o lidech a já myslím, že snad máme natolik normálně smýšlející rozhodčí, aby nikoho v kraťasech z OPENu nevykázali. Spíš si myslím, že se to bude týkat významných turnajů, s účastí předních světových šachistů, reprezentativních turnajů (a tam si zase, myslím, nikdo v kraťasech přijít nedovolí), nebo dejme tomu i ligových soutěžích. Problém vidím spíš v hráčích samotných. Dobře víme, že jsou mezi námi tací, který ostatním otravují život jak jen mohou a určitě i na Czech Openu v PC si nenechají ujít možnost "otravovat" rozhodčí, protože je pohoršuje soupeřův momentální oděv, který neodpovídá předpisům, viz. příliš krátká sukně. Tyto situace rozhodčím nezávidím, protože díky novým pravidlům jim asi nezbude nic jiného, než dotyčného upozornit (jak prostým řešením je si v těchto snad výjimečných případech z úcty k soupeři, pro tu jednu partii, třeba šátek z hlavy sundat, že). Myslím si, že tyto nové předpisy měly hlavně vymezit turnaje, kterých se to bude týkat. Takhle akorát dali možnost „otravům“ otravovat ještě víc. Příliš krátké sukně nebo trička s velkým výstřihem nejsou součástí mého šatníku (tedy myslím, nikdy mě nenapadlo zkoumat, jak daleko nad kolena má sukně sahá), ale kdyby byly, rozhodně bych si nenechala žádnými pravidly mluvit do toho, kdy je na sebe vezmu a kdy ne. Stejně tak s pokrývkami hlav. Mám delší vlasy a v létě běžně nosím šátky, protože neznám jiný způsob jak vlasy zkrotit, aby mi nelezly do tváře a přitom je nesvazovat sponami. Kdyby mě chtěl za můj šátek nějaký rozhodčí vykázat ze sálu třeba zrovna v PC, bez toho aniž by to přímo vadilo mému soupeři, asi bych měla potřebu si ztěžovat.

19.03.2012 11:01 | Autor neznámý

Vyjádření Sopico Guramishvili, že nová pravidla oblékání jsou hlavně pro muže, mě pobavilo. Podle slečny se totiž muži oblékají velmi podivně. Lodičky a sukni bych snad ještě zvládl, ale do silonek bych v životě nešel.

Nejde snad o to, co má člověk na sobě, ale v jakém stavu né ? Hrát s hráčem, který odehraje celý turnaj v jedné ,,šťastné,, košily, či triku opravdu není žádná slast.

 

19.03.2012 10:54 | Autor neznámý

 Takže cedník na hlavě se nosit smí .

 

Pro ty, co to neznají: 

http://www.novinky.cz/koktejl/239046-clen-cirkve-spagetove-prisery-si-prosadil-fotku-na-ridicaku-s-cednikem-na-hlave.html

http://www.venganza.org/

 

19.03.2012 10:43 | Autor neznámý

No to je dost hrozný. Je pravda, že v Pardubicích se občas najdou jeden dva chlápci chodící v podstatě v trenkách a nahoře-bez nebo s rozepnutou košili, vystrkující pupek. To se rozhodně za slušné oblečení považovat nedá a nejsem proti to omezit. Ale úplný zákaz kraťasů a sandálů?

19.03.2012 10:41 | Autor neznámý

Náš národní zvyk je,že jsme papežtější,jak sám papež. I my jsme si sami zavedli unijní pravidla,která po nás Brusel ani nechtěl,a nechce. Souhlasím s pawelem , nechme tomu čas.. Čemu rozumím - být slušně oblečený při vyhlašování  výsledků na závěr turnaje.Sponzoři chodí předávat ceny vždy v obleku, a předávají to hráčům v  odrbaným tričkách a rozpadlých sandálech....No,my starší,co jsme zažili na vojně měření délky vlasů, jistě k tomuto máme tolerantnější náhled, nevím,co by na tehdejší " vojně "  dělala dnešní mladá generace. Já jim říkám , že by nepřežili ani měsíc    ...

19.03.2012 10:22 | Autor neznámý

"Pane řediteli, hlásím se na váš turnaj jako pomocný rozhodčí. Za 15 dolarů na den budu přeměřovat děvčatům vzdálenost od kolen k sukni". 
"Výborně, tak jestli máte ty dolary sebou, tak můžete hned začít".

19.03.2012 10:06 | Autor neznámý

rozhodčímu :" pane rozhodčí, ten oblek musí být v nejlepším v pořádku, prodavač mi povídal - šuší pane, šuší"

19.03.2012 09:58 | Autor neznámý

Nechme tomu čas, vše není tak horké, jak to vypadá, tak přeci vypadala i první reference Petra Piska po kongresu.

Tak třeba i  Pardubicích si zdůvodní, že minisukně a pánské pantofle jsou národním zvykem jako fotbalisti si obhajují pívo v ochozech, zapovězené v EU.

Na straně druhé je hrozné, když třeba Griščuk hraje v nóbl hotelu za nóbl honorář v "nóbl" vytahaném ušmudlaném tričku nebo svetru a přijde si v něm  pak i pro cenu.

Jistě by se dalo i diferencovat, kdy hráči jsou zvaní za honorář a náklady nebo tehdy, když pořadatel zajišťuje v létě schopnou klimatizaci do určité teploty. Třeba se nějak vyvrbí. 

Ovšem v Pardubicích si poradili pravidla/nepravidla  s vítězem přijdoucím v pozvracené košili na stupně vítězů před sponzory a primátora, dostane "doživotí". Pravidla nepravidla, to je snad i výhoda, jak v dikatatuře,  bez možnosti odvolání.

19.03.2012 09:27 | Autor neznámý

Pokud jsem dobře pochopil článek tak pod pojmem letní kraťasy to jsou nad kolena a asi taky těch 5-10 cm, plážové boty jsou žabky a takové to děrované tvrdé a hawaiská košile tu jsem si raději vygooglil. To by nás až tak nemuselo ovlivnit. Vememe prostě kraťasy zimní, místo plážových botek cukle či sandále a tu košili snad nikdo nenosí

Ale pobavilo mě to s tím výstřihem. Hned mě jako první věc napadlo co když holka nemá žádne knoflíčky a nebo tam má třeba 1. Tzn děvčata, která chtějí útočit svými zbraněmi pouze vymění šatník za méně knoflíčkovaté blůzky...

Jinak samozřejmě atraktivitu šachu to nemůže nijak zvýšit, maximálně to může někoho z šachu vyhnat, protože se vy... víte co na turnaje, kde toto zavedou.

19.03.2012 09:17 | Autor neznámý

Šaty dělají člověka, bohužel.

19.03.2012 08:59 | Autor neznámý

Pan Matoušek má pravdu a názor Petra Piska, že tato pravidla pomohou ke zvýšení prestiže šachu mezi veřejností, považuji za - mírně řečeno - velmi optimistický. Je to pouze další výmysl, který není vůbec k ničemu a slouží jen k buzeraci hráčů. Chci vidět, jak se bude toto pravidlo používat například v Pardubicích, kde se má v červenci konat ME amatérů a klidně múže být i tropické vedro. To bude rozhodčí vyhazovat všechny hráče v kraťasech a pobíhat s krejčovským metrem a měřit délku sukní, zda náhodou nejsou příliš krátké ? Vždyť je to přece hloupost, stejně jako nově zavedený zákaz nabízet remízu před 40.tahem. Nulová tolerance pak jen dovršuje moje znechucení z těchto pravidel, takže jsem se rozhodl, že se žádných soutěží pořádaných ECU nebudu účastnit...

19.03.2012 08:40 | Autor neznámý

Docela by mě zajímalo, co bude dělat rozhodčí, když přijdu k partii v klobouku a řeknu, že ho mám z náboženských důvodů, protože mi to moje víra ukládá. Kdo to posoudí?

19.03.2012 07:42 | Autor neznámý

Já nevím. Z tohoto článku se mi udělalo zle. Ale ne proto, že by byl špatně napsaný nebo něco.

Moje poznámky budou spíš nesouvislé. - Na turnaje už nejezdím, přestože mne čas od času přemlouvají. Ale kdybych se nechal přemluvit a jel, dejme tomu v létě, určitě bych do turnajového sálu chodil v sandálech naboso. Havajskou košili bych si nebral, protože košile nenosím, ale určitě bych se s rozhodčím hádal, kdyby kvůli ní chtěl někoho vykazovat. Pochopte, těmito úvahami se znovu a hodně povyšuje role rozhodčího nebo pořadatele; oni mají být neviditelní a v pozadí, místo toho teď budou rozhodovat, kdo si zahraje a kdo ne? Jen kvůli tomu, že se bafuňářovi nelíbí jeho oblečení, nebo že prostě bafuňář rád buzeruje.

V plážovém volejbalu dam existuje předpis, podle kterého musí být sportovní úbor nějak malý. Plavky na bocích nesmí být širší než něco. Marketingové důvody. Tady se zas prosazují jiné blbé předpisy. Pokud má hráčka blůzu s dekoltem a první knoflíček odshora mezi ňadry, pak jsou povolené dva rozepnuté docela masakr. - Co je to za kravinu? Samozřejmě nenecháte chlapa běhat po turnajovém sále do půl těla, ale proč by nesměl hrát v kraťasech? Jen proto, že rozhodčí je třeba blbec?

Hodně jsme si o tomhle povídávali s dr. Veselým. Nebo s Edou Prandstetterem, třeba. V turnajovém sále je široko daleko nejdůležitější hráč, a bafuňář se má především starat o to, aby se hráč cítil dobře. Bafuňáři vypráskali z turnajového sálu kuřáky a nadále jim ztrpčují život, jak jen mohou. Tohle je další krok k tomu, aby snáz mohli sekýrovat.