Navara poráží Kasparova, ve vedení Aronian

17.08.2017 11:09 | Saint Louis Rapid & Blitz 2017

Nejlepší český hráč David Navara vypekl legendárního Garriho Kasparova. Třetí hrací den nejvíce svědčil Levonu Aronianovi, Saint Louis vstupuje do superrychlého bleskového tempa. (foto: Lennart Ootes)

Naše šachová jednička včera potvrdila svůj rostoucí trend a opět zdvojnásobila bodový zisk z předchozího dne (ovšem jestliže ve třetím dni uhrála 2/3 možných bodů, dnes její zisk nutně přeteče přes 100%). Nelze nezačít jinak než úvodním soubojem s Garrim Kasparovem - patrně nejslavnější šachista naší doby a žijící legenda přitahuje nesmírnou pozornost. V poněkud riskantním zahájení ze strany bílými hrajícího Rusa (však posuďte sami) se David nezorientoval nejlépe a dostal se pod tlak v koncovce. Jenže jeho slavný soupeř nedokázal zasadit přesný rozhodující úder, dostal se do už typické časové tísně, postupně ztratil svou výhodu a nakonec po hlavě spadl do Navarovy léčky.

-
. kolo -
Jako na houpačce si pak David Navara, snad trochu i vinou rozjuchaných nervů po šťastném vítězství (ovšem v předešlých kolech spoustu dobrých pozic zahodil a štěstí je třeba chodit naproti!), nabil hlavu s Kubáncem Leinierem Dominguezem. Poslední zhoupnutí však bylo opět vítězné, když vietnamský velmistr Le přepísknul snahy o výhru ve věžové koncovce. Davidovo shrnutí nám pak opět zprostředkoval ŠSČR na facebooku (nezapomeňte si na videu vpravo dole pustit zvuk!).
Pro Kasparova třetí hrací den šťastný nebyl. Po prohře s českým borcem se sice záhy dočkal své první výhry v turnaji, ale z komického přehlédnutí, kdy mu Quang Liem Le ve vyrovnané pozici nastavil celou věž, se asi moc nepotěšil. Frustrující pocit ze mnoha nedotáhnutých šancí a zbytečných chyb pak umocnila partie s Caruanou, který jej umořil v koncovce. Svého velkého soupeře se ostatním hráčům nedařilo přehrávat, ale Garri Kasparov vyloženě doplácel na pomalou a ne vždy důraznou hru - přeci jen bylo poznat, že za šachovnicí exmistr světa již drahnou dobu neseděl.

-
. kolo -
Hrdinovi našeho předešlého článku, Ianu Nepomniachtchimu, v posledním trojkole došla šťáva a po dvou upachtěných remízách zazdil partii s Nakamurou, zbytečná prohra jej odsunula až na průběžné 4. místo. Zaválel však Levon Aronian, který si zdánlivě bezstarostně připsal dva skalpy a se šesti body i samostatné prvenství v rapidu.
Rapidem dvojboj nekončí - v následujících dvou dnech nás čekají ještě partie v bleskovém šachu, který může konečným pořadím ještě pořádně zamíchat. 18kolový kolotoč se dnes načne prvními devíti partiemi a teprve zítra se dozvíme jméno celkového vítěze. I zrychlené tempo se v obou dnech dočká řádné pozornosti komentátorů jak na oficiálních stránkách, tak i v českém jazyce na serveru sachy.cz v podání GM Štěpána Žilky.

Konečné pořadí turnaje v rapid šachu

Poř. Jméno Rtg.12345678910Body 
1GM Aronian, Levon2799x1 ½ 0 1 1 0 ½ 1 1 6.0
2GM Caruana, Fabiano28070 x½ ½ 1 1 0 1 ½ 1 5.5
3GM Nakamura, Hikaru2792½ ½ x1 ½ ½ 0 ½ 1 1 5.5
4GM Nepomniachtchi, Ian27511 ½ 0 x½ ½ ½ 1 ½ ½ 5.0
5GM Dominguez Perez, Leinier27390 0 ½ ½ x½ 1 ½ ½ 1 4.5
6GM Karjakin, Sergey27730 0 ½ ½ ½ x1 ½ 1 0 4.0
7GM Le, Quang Liem27391 1 1 ½ 0 0 x0 ½ 0 4.0
8GM Kasparov, Garry2812½ 0 ½ 0 ½ ½ 1 x½ 0 3.5
9GM Anand, Viswanathan27830 ½ 0 ½ ½ 0 ½ ½ x1 3.5
10GM Navara, David27370 0 0 ½ 0 1 1 1 0 x3.5
75x 17572x Tadeáš Kriebel
Fotogalerie
Komentáře (75) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
Poutnik

Rekapitulační, závěrečný článek o turnaji se připravuje a můžeme se na něj těšit? Či snad poznámka "ke kávě" je tím posledním zpravodajstvím k turnaji?

+0 /-0 | 22.08.2017 11:12

N. Očník
ti co mají výhrady k Davidovi, že se moc nepředvedl a tak. na chess24 bylo dobře vidět, jak si ho tam všichni komentátoři váží a jak ho tam rádi vidí. David je svéráz a unikát, ale vždycky milý, vždycky s úsměvem, i když se výsledkově nedaří. Organizátor je za takového hráče rád a myslím, že ostudu neudělal, kupříkladu jak svěsil vedoucí dvojici Aronian, Karjakin ... to se druhým tak nepodařilo. Jeho výkon měl jasně stoupající tendenci a kdyby to podmínky dovolily a mohl tam být o týden dřív, aklimatizovat se a srovnat časový posun, tak by to taky bylo o něčem jiném. Navíc to byl pro něj super zážitek ... hrát společně partii, kibicovat a pak analyzovat s Kasparovem a Anandem ... o tom si většina profi šachistů může nechat jen zdát :) Proč chodil v zahájení do podezřelých struktur, často s obětí, to může říc jenom on. Nerozuměl jsem tomu. Jestli to byla zvolená strategie, nebo pokus v zájmu zatraktivnění turnaje hrát ostřejší pozice ...
+0 /-0 | 20.08.2017 19:56

ELOminator

A Randy vše završil nelegální proměnou pěšce ve vyhrané pozici v armageddonu Ultimate moves!surprise

Tak je to spravne, tak to ma byt! cool

+0 /-0 | 20.08.2017 01:09

alfa

Pro mě to bylo pouze o dvou lidech, Garri a David.

Garri vypadá, že si dá 20 kliků a 50 dřepů a bude hrát o mistra světa. Sice půlku bleskovek sehrál jako "přizdisráč", který chtěl udělat jen body, ale je to ikona, tahák pro lidi a sponzory. Po 20 letech vyleze z "jeskyně" a prohání světovou špičku. Přál bych si, aby chytil slinu a pustil se opět do boje.

David propásl šanci se prodat. Ale to je strašně těžké v takové konkurenci, to se vám musí sejít více věcí najednou, teď to bohužel nepřišlo. Možná se tipově do této nemilosrdné doby nehodí. Jako laik bych si nedovolil vůbec hodnotit jeho hru, ale měl jsem z toho pocit, že i na úkor výsledku šel klidně do pozic s materiální ztrátou ( věřím že plánovaně ), ale měl tam útok, kompenzaci. To byl diametrální rozdíl od "domečkářů". Sice to bohužel většinou body nepřineslo, ale pro mě to bylo zábavné a daleko zajímavější. Davide super, děkuji za zážitek. Aronjan i Karjakin si v druhé sadě bleskovek ani neškrtli. A Dxc6 s Kasparovem, to jsem si skoro cvrnkl do trenek.cheeky

A ještě bych rád poděkoval pořadatelům přenosu, snad se dočkáme pokračování, třeba snad na kvalifikaci o MS. Díky komentátorům, děkuji za 20 hodin lekcí zdarma.smiley, Štěpánovi zvlášť.

Fakt super, díky. A jak tady padlo od MaXe, co takhle oboustranný kanál za peníze. ( Fuj, napsal jsem anál ). Takový tréning, najde se síla to uskutečnit ? Já jdu do toho.

+0 /-0 | 19.08.2017 23:58

Poutnik

Šemíku, s tím, že promarnil šanci bych ale souhlasil. Díky Kasparovovi byl turnaj nadmíru sledován a kdyby se Davidovi podařilo skončit někde na špici, tak by to jistě nezůstalo bez odezvy pořadatelů.

+0 /-0 | 19.08.2017 20:51

ELOminator

Ale tak já bych Davidův výkon ani nepodceňoval ani nepřeceňoval, určitě si to představoval lepší, ale konkurence byla těžká. Na druhou stranu, proazit hráče typu Aronjana se může v rapidu a blicce hráči 2700 podařit, nic nemožného to není, je to jenom statistika wink

+0 /-0 | 19.08.2017 18:10

MaX

tak já to vezmu spíše s pohledu fanouška než z obecných frází.

Kasparov dobré, nikde nestál špatně, zbytečně mu utíkal místy čas (natikával, pěkný termín :o) Když dá ještě pár turnajů, určitě se zlepší.   Navara, jak to říct aniž by se někdo ozval …. nepřekvapil. Asi mě nic jiného nenapadá. Zahrál to co dokáže, pěkné šachy, přímá hra, ale na špičku to nestačí. Vzhledem k tomu, že podobně hraje dalších 40 hráčů s pozvánkou na další rok to bude asi bohužel těžší. Online komentáře: výborný nápad, rozhodně by bylo fajn to tak 2-3x do roka uskutečnit. Robert měl dobré povídání a terorii,  Žilka měl krásný popis koncovek. Kdyby se mohli střídat tak do střední hry Robert, pak byt o mohl převzít Žílka. Přestože jsem to střídal s ENG  komentářem užil jsem si to. (dokonce bych to i podpořil příště dobrovolným vstupným)

+0 /-0 | 19.08.2017 18:07

Šemík

Nesouhlasím s příkrým hodnocením Davida Navary a vůbec už ne s tím, že by snad promarnil nějakou šanci (jak píše takychciněconapsat). Možná se mu nedařilo vždy podle jeho (a našich) představ, ale sehrál řadu pěkných a zajímavých partií, na jeho štítě zůstali Aronjan, Karjakin a Kasparov, spolu s ostatními se zasloužil o velmi atraktivní turnaj a ukázal, že do této vybrané společnosti patří. Někdo musí skončit poslední a podle papírových předpokladů k tomu měl David nejblíž (snad spolu s Le Quangem a Dominguezem). Neměli bychom se snížit na úroveň fotbalových fanoušků, kteří po vítězství vynášejí svůj tým do nebes a naopak při porážce ho zatracují. Já jako divák jsem si turnaj užil a díky vystoupení Davida Navary dvojnásob.

+0 /-0 | 19.08.2017 16:12

takychcineconapsat

Pro mě Garry předvedl pěkný, chvalitebný výsledek, žádná ostuda, určitě jsem nečekal, že by to dokázal hrát jako Aronian. Super akce, snad budou další takové. Ale asi bez Davida, ten bohužel promarnil šanci ukázat, že dokáže slušně zahrát na turnaji s elitou, a pochybuji, že bude na podobné akce zván.

+0 /-0 | 19.08.2017 13:57

giocozo
Marhula - Turnaj byl sledován po celém světě právě proto, že se ho účastnil Garry Kasparov. Vy nejste rád, že jste ho mohl vidět v akci, možná naposled ? Byla to hlavně show a diváci si přišli na své. Vy si opravdu myslíte, že Vy by jste tu přípravu udělal lépe ? Přesně jak poznamenal N.Očník, praxe a věk se těžko dají něčím nahradit. Myslím, že Kasparov v rámci možností udělal maximum a já jsem si to užil.
+0 /-0 | 19.08.2017 13:05

N. Očník
claymes: na CZ přenos nekoukám, to se nedá s přenosem na chess24 srovnat. to je fajn pro lidi, kteří neumějí dobře anglicky a tam by nerozuměli
+0 /-0 | 19.08.2017 12:43

N. Očník
Marhula: "Exmistr světa gm garri kasparov měl na svoje elo udělat minimálně 16,5 bodů z 30 partii-jinak je to neúspěch." jakou vypovídací hodnotu má ELO u hráče, který nehrál 12 let? odpovím si sám, žádnou ... GK je starý, pomalý atd ... a přesto poslední den prohraje jen jednu partii s Karjakiken, kterou měl navíc v 31. tahu vyhranou. Na to, že hrál se šachovými profíky, kteří to hrají pro obživu a denně, o 25 let mladšími ... to je dost dobrej výsledek. GK sice skučí, ale to je věc povahy. Šachy mu stále jdou. Což je vidět i na srovnání s Anandem, i před ním klobouk dolů, který je v profi kolotoči stále přítomen a přitom dopadl hůř ...
+0 /-0 | 19.08.2017 12:41

Marhula

Exmistr světa gm garri kasparov - mi připomíná - další šahvou legendu-exmistra světa gm fischera který po 20 letech 1972-1992 hrál jeho odvetu o titul - který mu byl odebrán z fide v roce 1975-taky to byla podobná labutí písen-čo bolo to bolo-nevím zda gm kasparov kdy obsazoval skoro poslední místo-v celkem jednoduchých pozisících - zcela zbytečně přemýšlel - a pak mu ten čas scházel-kdyby pár měsíců trénoval se špičkovým počítačem - jistě by dopadl lépe ze 30 partií - měl udělat minimálně 16,5 a to bohužel neudělal.

+0 /-0 | 19.08.2017 11:46

exot

https://pbs.twimg.com/media/DHcuCTVVoAAGxNn.jpg:large

Prý se na Davidu Navarovi podepsal jet lag. Je to tak půl na půl.

+0 /-0 | 19.08.2017 10:17

Michal M.

JirkaH: Bavíme se, předpokládám, o vizuálních vjemech z přenosu kamerového, ne z přenosu digi šachovnice. 

+0 /-0 | 19.08.2017 07:32

Michal M.

Jirka H: No a co? Co to dokazuje? Když jsem oba dva dny sledoval online blesk, tak mi přišlo, že v té vrcholné blicce dávají tah za cca 3 sekundy, tudíž dle tvého dodatku se může zdát, že hodiny stojí, jak sám tvrdíš. (Snažíš se sám sebe vyvracet či o co se snažíš?)

+0 /-0 | 19.08.2017 07:28

Carlos

Celkově fajn turnaj a pro mne velké překvapení jsou poražení Caruana, Anand a David.

smiley Plusy:

1) Po dlouhé době zase turnaj, který sledovalo a komentovalo hodně lidí.

2) Davidova účast a sbírání zkušeností.

3) Garriho účast a jeho finiš v bleskovkách, kde jsme ho po rapidu většinou odepisovali.

4) Přenos s českým komentářem.

5) Díky Garrimu byli spoty v televizi a informace na hlavních stránkách serverů.

 

sad Mínusy:

1) V průběhu většiny partií tahal David od zahájení za kratší konec.

2) Garriho chování.

3) Chtělo by to vylepšit komentář (zejména u Štěpána).

 

+0 /-0 | 19.08.2017 07:18

istr

Důležité hodiny jsou na stole. Chess24 je moc neumí, klepat se, že někdo nepřekročil čas je celkem zbytečné, včetně třeba přechodů mezi periodami u praktického šachu.

+0 /-0 | 19.08.2017 02:17

JirkaH
Ještě k hodinám - hrálo se s nastavením přidávání Bronstein, nikoliv Fischer. To znamená, že nejprve čerpám 3s na tah a potom až 5 min. Nemůžu si tedy nastřádat čas.
+0 /-0 | 19.08.2017 00:45

doktor

pro claymese. napad je to super, urcite jo. snad s více lidmi. ten jeden komentator je asi málo,a asi je to i namáhavé pro něj.a taky hodne zaleží , zda to bude komentovat čistokrevný hráč, nebo trener.

+0 /-0 | 18.08.2017 23:53

istr

Garry zapnul motor trošku pozdě :)

+0 /-0 | 18.08.2017 23:51

Michal M.

JirkoH, nepanikař, hrají 5 + 3 sec. za tah.

 

+0 /-0 | 18.08.2017 23:01

JirkaH

Pořád přemýšlíme nad nastavením hodin. Kasparov dohrával na 0:05, na rozdíl od soupeře Lea mu čas stál a ani nepřidaval. A podobné zajímavosti s hodinami vidíme už od rapidu.

+0 /-0 | 18.08.2017 22:24

Krtek

taky: Je pravda, že celkovým dojmem se to přenosu z SL nemůže rovnat, na druhou stranu dost lidem vadí někdy až "afektovaný" výstup Maurice, který často každou malou výhodu komentuje křikem "It's totally winning".

+0 /-0 | 18.08.2017 22:04

takychcineconapsat

claymes: sledoval jsem to asi pět minut, proti americkému kanálu je to zcela amatérské, možná na nějaké české scéně, v této konkurenci určitě ne

+0 /-0 | 18.08.2017 21:57

alfa

claymes: kolik lidí sleduje je vidět na oku vlevo nahoře a to si piš, že je to zajímavé a já jsem osobně rád, že takový přenos je a děkuji za to.yes

+0 /-0 | 18.08.2017 21:52

Krtek

claymes: Dost lidí vám to chválí. Já dávám spíše ze zvyku přednost americké verzi, která má například výhody jako rozhovory s hráči. Myslím ale, že mnohým jste tento přenos zpřístupnili ve "srozumitelné" verzi, což je jenom dobře.

+0 /-0 | 18.08.2017 21:51

Homunkulus

claymes: Sleduju, už jsem tu jednou chválil Roberta i Štěpána. yes

+0 /-0 | 18.08.2017 21:46

Marhula

Exmistr světa gm garri  kasparov měl na svoje elo udělat minimálně 16,5 bodů z 30 partii-jinak je to neúspěch.

+0 /-0 | 18.08.2017 21:38

Krtek

A Garry konečně pěkně vyhrál. Na pár sekundách přesvědčivě rozebral Caruanu. To ho povzbudí do dalších kol.

+0 /-0 | 18.08.2017 21:22

Homunkulus

A parádně s Karjakinem! I kvůli několika málo partiím stojí Davidova účast za to ...  a třeba jich bude ještě víc! czech flag

+0 /-0 | 18.08.2017 21:18

Pavel Ch

tak po prvním poráží i druhého v tabulce a pěkně spolehlivě černými!czech flag

+0 /-0 | 18.08.2017 21:17

Šemík
Úžasné, další zářez - mistr xsvěta v blickách Karjakin! David jede!
+0 /-0 | 18.08.2017 21:15

ELOminator

No to jsou mi věci, tak David hraje hovno, hovno a najednou porazí Aronjana! surprise

+0 /-0 | 18.08.2017 21:07

istr

Karjakin je ovšem blickovej ďábel :)

+0 /-0 | 18.08.2017 20:52

Šemík
Tak se to povedlo, lídr turnaje Aronjan na lopatkách, což se Davidovi, pokud se nemýlím, podařilo již podruhé. Velká gratulace, jen tak dál!
+0 /-0 | 18.08.2017 20:50

Pavel Ch

Šemík:

Zkoušet si to může Aronjan doma, ne věžovku proti Davidoviwink

Poslední poráží prvního czech flag a teď jde na druhého.

+0 /-0 | 18.08.2017 20:48

Krtek

Je sice pravda, že David v turnaji tahá spíše za kratší konec, ale tohle jsou momenty, které nám dělají radost smiley

+0 /-0 | 18.08.2017 20:46

Šemík

David má výhodnou věžovku s Aronjanem - má volného a-pěšce, na královském křídle 3:3, Je to asi remíza, ale v bleskovce se to dá ještě zkoušet.

+0 /-0 | 18.08.2017 20:45

exot
+0 /-0 | 18.08.2017 19:20

Pavel Ch

Pokud jste viděli TOP 12 směšných šachových momentůsmiley (spíše 12 témat, momentů je více)

Tak Garri není v sestřihu ''v dobrých pozicích''. Chce vyhrát vždy i až přes lajnu.

- Odhání rozhodčího, co si to dovoluje koukat na jeho problematickou pozici

- Vykulené nevěřící oči, dlaně v obličeji i nazlobený odchod po svých hrubkách.

- Vrátí tah, když už položil figuru s Nakamurou, Naka mu ponechá (kdysi to samé dokonce se slečnou Judit, když nebyla u partie, ale kamery ano)

- A když ve známé koncovce Aronjan to samé nedovolí chybujícímu Nakamurovi. Vtipný ruský kometátor vloží slova do úst Levonovi: ''Nemůžeš podvádět, Ty nejsi Kasparov, Ty jsi přeci japonský samuraj''. 

Zde (pro přihlášené na facebook), zručnější by možná mohli najít na yootube a hodit sem. https://www.facebook.com/RulesChessStrategies/videos/811893182305589/?hc_ref=ARSkv37oqhZRBk_HlOgrK9Zs2Wss27x8OwivODqeNvobZtQkKbRuFCpUOIux8Io73aY&pnref=story

+0 /-0 | 18.08.2017 16:43

N. Očník
Krtek: to byla takzvaná "ponižující výhra" :)
+0 /-0 | 18.08.2017 15:13

N. Očník
doktor: ne každému styl komentování Maurice Ashleyho vyhovuje. někdo má rád vzrušené a emoční projevy brazilských komentátorů fotbalu, někdo má raději Bosáka. Maurice u obrazovky někdy funguje jako entertainer a ukazovač počítačových variant. Nic proti.
+0 /-0 | 18.08.2017 15:12

alfa

Štěpán dvě podrthnuté jedničky, jak tam hodil správný odhad pozice Davida V proti S a pak následná ukázka jak to vyhrát.

+0 /-0 | 18.08.2017 15:06

doktor

jinak u pánů Lieho a Navary je znat možná až velký respekt z bestie z baku. což mohla být jedna z příčin Lieho prehlednutí věže.Garriho kisny jsou děsivé,  povšimněte si jeho způsobu tahání figurkama,toto dřív u něj neexistovalo.také je zajimavý způsob příhodu hráčů k partiím. ještě se nestalo aby pan Navara přišel jinak než první.

+0 /-0 | 18.08.2017 14:33

doktor

to bylo k partii anand -nakamura, kde si dali hned plichtu a zacli to tam rozebirat.a Jeho výsost to znervoznilo,v ten okamzik ztratil nit a projel to s fabim.jinak jeste komentar k nasim komentatorum.cvek 1*  žilka slabší 3. komentatoři by se měli učit u pana Ashleyho

+0 /-0 | 18.08.2017 14:12

exot

Garri proti něčemu protestoval. Zřejmě ho rušilo, jak si Naka o stolek dál mumlá ochranná zaklínadlla.

+0 /-0 | 18.08.2017 14:09

Krtek

breughel: tak nevím, jakými slovy jinak popsat výhru Garryho s Liem Le v rapidu

+0 /-0 | 18.08.2017 13:54

doktor

je s dovětkem, že kasparov není polobůh  ,ale bůh.polobohové jsou ostatní smrtelníci , nad kterými se on rozprostírá  jako titán .

+0 /-0 | 18.08.2017 13:43

ELOminator

No taky mi přijde, že se Kasparov chová jako polobůh křížený s kavárníkem, a ostatní ho v tom bohužel podporují.

+0 /-0 | 18.08.2017 13:19

matman

Ve 3. kole blitzu hrál Garri s Caruanou. Zahrál 23.Dxh5 a začal mávat rukama. Těsně před zahráním tahu 24.Jg5 to zopakoval. Bylo to jasné nesportovní chování, nevím, zda rozhodčí nějak reagoval, byl to neuvěřitelný "kavárenský výstup". Kromě toho je Kasparov extrémně nervózní, zátěž psychicky nezvládá a logicky je v tabulce mezi posledními. Někdo ho asi motivoval k účasti v turnaji z důvodu zvýšení "atraktivity" turnaje a tím větší sledovanosti. To se určitě povedlo, "návrat" legendy má ale poněkud trpkou příchuť.

+0 /-0 | 18.08.2017 12:37

breughel
Znamená to, že jste vyhráli šťastně? Šťastná výhra nikdy není, vždycky za ní musíte jít. Ano, měli jsme špatný vstup do utkání, našimi chybami jsme soupeři umožnili, aby se dostal do vedení a měl další dvě šance. Začátek nám vůbec nevyšel. Ale pak musím mužstvo pochválit, jak se zvedlo a dokázalo vyhrát.

Myslím, že je jasné, kdo je autorem. A minimálně první věta přesně popisuje Navarovu nyní  nejznámější partii.

+0 /-0 | 18.08.2017 11:49

Šemík

Souhlas s Pavlem Ch., rapid a blicky jsou jsou jiná disciplína než vážné partie, hodně záleží na pohodě, sebedůvěře a momentálním rozpoložení. To asi tentokrát není u Davida optimální, ale v několika patiích ukázal, že na špičku má - aspoň tak, že může každého z top špičky porazit (zatím asi ne trvale porážet). Pozitivní je, že se David z porážek psychicky nepoloží, jak v rapidu, tak včera měl dobrý závěr, snad to vyjde i dnes. Těším se na večer a dál držím palce.czech flag

+0 /-0 | 18.08.2017 10:34

Pavel Ch

Bylo to slabší od Davida, jak jsem psal, nedělal bych z rapidů/blicek, zda na špičku má. Přesto věřím, že se na jednoho nad ním dnes dotáhneczech flag

+0 /-0 | 18.08.2017 08:36

pushtaq
Ještě k rapidu Kasparov-Navara: Tadeášův komentář k 37.Ke3 dost kopíruje, co říkali Seirawan a spol., a ti zase opakovali, co říká počítač. "Nepochopitelný" blundr, jasné Kc3... To je snad blbý vtip! Ke3 je jasná první volba, přece si s volným c-pěšcem dobrovolně nestoupnu do šachu na c2?! První varianty, co Kasparov viděl, musely být typu 37...f4 38.Jxf4 Vc2=; 38.c7 Kd7 39.Jc5 Kc8 40.Ja6 Sf5 41.Va8 Kb7=; Takže ten "blundr" spočívá asi v tom, že neviděl e6 v pravou chvíli, a proto hrál "na jistotu": král do centra, blíž k h-pěšci, zkrátka vše pod kontrolou. Nebo že by ne? ;-)
+0 /-0 | 18.08.2017 08:28

ddf

4 Carlos

Caruana moc bleskovky nehraje, jen kdyz musi.

 

+0 /-0 | 18.08.2017 07:42

Marhula

Ano ano omlouvám se rapid exmistr světa gm kasparov -2 blesk zatím -2 stejně se domnívám že mistr všech mistrů gm kasparov hraje pod svoje možnosti-asi i věk - nedovedu si vysvětlit pokud má celkem jasné tahy - že přemýšlí a v podstatě skoro vždy se dostává se soupeři do horšího času-pokud řadu let nehrál - mohl trénovat se špičkovými počítači-je to s prominutím - jeho hraní už  "labutí písen" děkuji.

+0 /-0 | 18.08.2017 07:27

Carlos

Bohužel tenhle turnaj Davidovi (a Garrimu, Višimu a Fabimu) vůbec nesedl surprise ale aspoň získá motivaci do další práce.

 

+0 /-0 | 18.08.2017 07:08

sisoj

Karjakin super výkon 8/9, potvrdil titul MS v blitzkách. David opět trápení, ale ještě dnes a bude to mít za sebou. Překvapivě Caruana jako Kasparov a Anánd jen 3,5/9.

+0 /-0 | 18.08.2017 06:32

ddf

No konecne prvni vyhra Le :). 

Pavel Ch

David je za otloukanka. Proste na spicku nestaci.

+0 /-0 | 17.08.2017 23:17

Pavel Ch

ddf

 špatná a dobrá zpráva. šp - Ručník během tohoto turnaje nejde hodit. Dobrá - jako v boxu, tolik prohry nebolíwink

 

Nyní na čt 4 ukázka závěru rapidu Davida s Garrim. A výraz Garriho při oběti dámy. S tím, že v blesku má David zatím jen půlbod, ani Garri že také ještě nevyhrál.

+0 /-0 | 17.08.2017 22:47

ddf

David je na rucnik. Po sesti partich bleskovech 1 remiza a pet porazek. Dneska je vrazdeni nevinatek :(.

+0 /-0 | 17.08.2017 22:42

ddf

Dalsi knedla s Fabiem :(.

+0 /-0 | 17.08.2017 22:11

Pavel Ch

před partií s Fabiem říkám, že poprve David vyhraje, pak porazí  Garriho, fanoušci zde zamlklí, vykon Davida nebo snad nečučí jen na fotbal, já na tedy obojísmiley

+0 /-0 | 17.08.2017 21:56

ddf

Dneska David dostava na frak :(. S Nepomniachtchim dalsi bludr Vc5. Ach jo :(.

+0 /-0 | 17.08.2017 21:48

HonzaSvatoš

K přehrání doporučuji kubánský masakr motorovou pilou, partie Caruana - Dominguez, černý regulérně vyhrál ve 22 tazích (blitz 4. kolo).

+0 /-0 | 17.08.2017 21:41

ddf

S Karjakinem dalsi bludr. Nechapu, proc David lozi s kralem v bleskovce do prostred sachovnice, kdyby zustal nekde Kg1, g2, h2. Tak nemuze prohrat.

+0 /-0 | 17.08.2017 21:24

ddf

S takovou kavarnou toho moc David nevyhraje. Co to melo znamenat 10. - Da5+? Takova kravina.

+0 /-0 | 17.08.2017 20:18

giocozo
Marhula Marhula ! 3 prohry a 1 výhra jsou -2 a ne -3 ! Děkuji.
+0 /-0 | 17.08.2017 18:30

Marhula

Trochu jsem se díval - exmistr světa kasparov -3 a dělení posledního místa-tak špatně ještě nikdy z dob kdy je gm snad nehrál-s gm navarou má super koně na Jf4 který vše drží - minimálně remi a on hraje Jd3 přemýšlel nad jednoduchými tahy - čas mu pak scházel-co chce hrát v bleskovce zase -3?-děkuji

+0 /-0 | 17.08.2017 18:13

N. Očník
Sympatické je, že David má jen jednu remízu :)
+0 /-0 | 17.08.2017 15:04

ELOminator

No, zajíci se budou počítat až po blicu cool

+0 /-0 | 17.08.2017 14:58

Pavel Vohnout
Kdo by před patnácti lety řekl, že jednou skončí David Navara v nějakém turnaji se stejně body jako Kasparov a Anand :-) (byť to byl rapid a vzhledem k tomu, že dělí poslední místo, to už tak lichotivé není....)
+0 /-0 | 17.08.2017 14:08

Bossik
Ahoj. Měl by někdo zájem si zahrát korespondenční partii?
+0 /-0 | 17.08.2017 12:34