Marek se vrací s normou IM

06.11.2015 04:09 | Mistrovství světa mládeže do 18 let 2015

Na MS mládeže se z Čechů nejvíce dařilo FM Markovi. Největší česká želízka na medailové pozice zchladla především v posledních třech kolech.

Velmi pěkný a vyrovnaný výkon podával v průběhu celého turnaje FM Matyáš Marek. Svým soupeřům podlehl pouze jedinkrát a šest výher a čtyři remízy ho vynesly na konečné 6. místo v nejstarší chlapecké kategorii. Z Mistrovství světa mládeže do 18 let si přivezl druhou IM normu.  Za úspěch se dá považovat také umístění do dvacítky nejlepších. To se z Čechů podařilo Danielu Kožúškovi v kategorii H16 a WFM Nele Pýchové v kategoriích D16. S 16. místem může být spokojený především Daniel Kožúšek, kterému skvěle vyšla druhá půle turnaje, když z 6 partií uhrál 5,5 bodů a oproti nasazení si polepšil o 29 příček. Naopak trochu hořkou příchuť má 16. místo Nely Pýchové, která po skvělém startu 2x zaváhala a v závěrečných třech kolech udělala pouhý bod. Zklamání přineslo až 21. místo FM Nguyen Thai Dai Vana. Ten držel  až do devátého kola naděje na medaile. Poslední dvě kola, ve kterých se lámal chléb, ale nezvládl a nezískal v nich ani bod. Pěkně zabojoval v kategorii H12 Jakub Voříšek, který si oproti nasazení polepšil o 51 příček a na své konto přičítá 126 bodů Ela (bez záruky).

Umístění českých hráčů po 11 kolech

St.č. Tit. Jméno Elo Body Poř. Perfo Skupina
21 FM Marek Matyas 2398 8,0 6 2487 H18
42
Szotkowski Jakub 2328 6,0 43 2280 H18
45
Kozusek Daniel 2279 7,5 16 2305 H16
4 FM Nguyen Thai Dai Van 2409 7,0 21 2168 H14
80
Hurdzan Tomas 2019 6,0 59 2055 H14
120
Vorisek Jakub 1719 6,0 69 1948 H12
40
Gnojek Petr 1791 5,0 116 1495 H10
72
Stalmach Richard 1659 6,5 56 1453 H10
74
Nguyen Thai Dai Vinh 1650 5,5 95 1350 H10
120
Tajovsky Simon 0 4,5 105 970 H8
30
Fuskova Martina 2050 5,5 36 2110 D18
13 WFM Pychova Nela 2137 7,0 16 2176 D16
41
Gresova Zuzana 1857 6,0 43 1680 D14
22
Laurincova Kristyna 1717 5,5 57 1504 D12
44
Lhotska Anna 1390 5,5 59 1229 D10
49
Drastichova Eliska 0 5,0 58 1079 D8



Odkazy


38x 9234x Tobi
Fotogalerie
Komentáře (38) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
ELOminator

No to víš, tam asi nehrál za takové těžké love jako v extralize. To se hnedle projeví wink

+0 /-0 | 10.11.2015 14:00

kiklos

děkuji Vám, Pavle

Vanovi gratulace i ode mne, hezky se oklepal z nepovedeného závěru MS

+0 /-0 | 10.11.2015 12:33

Slušný anonym

Blahopřeju panu Nguyenovi k výbornému vstupu do Extraligy!

+0 /-0 | 10.11.2015 09:59

Pavel Ch

Pondělní předehrávka Lysá A - B

+0 /-0 | 10.11.2015 08:48

kiklos

Kde Pavle?

Vidím v sobotu krásnou 1-0 s Petrem Neumanem a v nedělí 1/2 s Křištofem Bulskim.

+0 /-0 | 10.11.2015 06:15

Pavel Ch

Van další extraligový skalp druhou miniaturkou (Rus 2500plus)yes

+0 /-0 | 09.11.2015 22:28

ELOminator

No problém je v tom, že internet je (virtuální) veřejný prostor ale každá jeho část je soukromým prostorem. Takže globálně vzato jsme všici v rici crying

+0 /-0 | 09.11.2015 15:35

N. Očník
Vidíte, na moje pole může přijít kdokoli, není oplocené ... přestává tak být soukromým majetkem? Můžete dle libosti čmárat na venkovní zeď mého domu, protože je z ulice přístupná komukoli? Ale nechme paralel a metafor, je pravda, že nikdy nebudou "přesně sedět" a dají se ohýbat tak i tak, jak se zrovna autorovi líbí. Řeknu to takto ... na vstup na web nss (nebo na můj, nebo na váš, nebo na kterýkoli, který patří soukromému subjektu) není žádný automatický nárok. Prostě nikde nemáte deklarováno, že máte nezadatelné právo přístupu na tento web. Takže stejně jako sem může přijít kdokoli, může odsud být kdokoli majitelem vyhnán a není to nic proti demokracii. Může to být třeba proti dobrým mravům ... to já soudit nebudu, když bude mít velké množství či většina lidí zde pocit, že se majitel chová nemravně, tak sem prostě chodit přestanou, založí si vlastní diskusní web a tady to umře. Tak to ve svobodném světě chodí. Omlouvám se, že tuto nastavovano kaši ještě míchám, budu se snažit mírnit.
+0 /-0 | 09.11.2015 10:21

hans
N.Očník 20:47: Myslím, že tento web není tak úplně soukromý statek. Internet je veřejný prostor, kam opravdu může přijít kdokoli. Tedy i ten, koho bych nikdy do svého soukromí nepozval. Předpokládám. že i k Vám domů nebo na zahrádku nemůže přijít každý, kdo jde zrovna kolem. Řekl bych, že jen ti, které si pozvete. Pokud chcete soukromý web stačí umožnit přístup jen na heslo, které získají pouze někteří. Například všichni aktivní registrovaní šachisté řádně platící příspěvky, nebo šachisté s Elem aspoň 2300 a nebo ti, kteří se majiteli líbí. Navrhoval bych jako podmínku ke vstupu - blonďák vysoký minimálně 190 cm.
+0 /-0 | 08.11.2015 21:29

Pavel Ch

Omlouvám se, moje chyba, nechal jsem se včera vyprovokovat. Napsal jsem svůj názor a pak jsem neměl reagovat. Příště již chybu neopakuji. I s tím, že čtenáři přeci zde nejsou hloupí, tak proč zbytečně vysvětlovat dalším příspěvkem, obrázek si umí udělat sami (někdo pro tu  a někdo pro tu stranu). Přesto, co přesáhne hranice, nechť Bolek smaže, to souhlas.

+0 /-0 | 07.11.2015 22:08

Petr Boleslav

Pěkně podáno N.Očník, souhlas a děkuji. Já už nemám sil, čas ani chuť to pořád dokola vysvětlovat, ale naštěstí jde jen o pár jedinců.

+0 /-0 | 07.11.2015 21:14

N. Očník
MM: proč se pořád zaklínají demokracií lidé, kteří se chtějí na soukromých statcích druhých lidí věnovat vlastním aktivitám? Když přijdu k vám domu, taky mě pozvete dál a necháte mě uráže vaši rodinu a sousedy? Pochopte, toto není "státní web". Je to soukromé médium. V demokracii mi přijde naprosto samozřejmé, respektovat soukromý majetek druhých. Když někdo nebude chtít, abych na jeho zahrádce plival na zem, tak buď nebudu plivat na zem, nebo se smířím s tím, že budu vyhozen. Vzpírat se a zaklínat se demokracií v tomto případě je jen důsledek hlubokých kořenů socialistického myšlení. Aneb "co je tvoje, to je moje". a že měl troll z vašeho pohledu v 80-90% případů pravdu? jiným (včetně mě) to tak nepřijde. ano, sem tam pravdu utrousil, tu mu ani nikdo nezazlíval. Většinu času ale jen plival kolem sebe a úmyslně provokoval ... protože to internet umožňuje. V hospodě by si to netroufl, tam mají jiná opatření na podobné chování. Hodnocení pana Vokáče za sebe tleskám
+0 /-0 | 07.11.2015 20:47

doktor

nechtěl jsem se včera nikoho dotknout ( viz .p. Janda).A zareagoval jsem asi více emotivně.Ale stále se domnívám, že bylo velmi nevhodné se opírat do Pavla Chrze. A prestože ho znám x let( at je jakej chce), tak bych si nedovolil na veřejnosti ho takto dehonestovat. Tímto se omlouvám p.Jandovi ( at je to kdo chce), dále p.Boleslavovi a všem kterým se nelíbili mé ostré ( emotivní ) výrazy. Ty opravdu sem nepatří.

+0 /-0 | 07.11.2015 19:16

Michal M.

Ale stejně si myslím, že když už máme čtvrtstoletí (české) demokracie (a já totalitu zažil na vlastní kůži a (šachovou) kariéru (?)), že by se nemělo cokoliv (re)filtrovat, mazat, omezovat...tenhle web ztratil štávu...Zmestabileho byl přispěvovatel, který z 80-90% měl pravdu, i když šachy (asi) moc neumí. Že bych vzal jeho vlajku na sebe, když jsem FM (tudíž šachu asi rozumím více než Zmestabileho)? Občas tady čtu šachové i sociální fantasmagorie.   

+0 /-0 | 07.11.2015 14:49

ELOminator

Ale tak bojovnost, bojovnost... tím slůvkem bych se moc nezaklínal, často se za tím skrývá pouhá neschopnost hrát solidní šachy cheeky

Ale to ať si zhodnotí trenéři.

+0 /-0 | 07.11.2015 14:43

Michal M.

ad Morphynista: jasně, cenzura...nevím, co mě to napadlo s recenzí.

+0 /-0 | 07.11.2015 14:40

Morphynista

@ Michal M. 13.30 : Myslím, že jste měl na mysli cenzuru , já jsem už dřív rovněž vyjádřil určitou nespokojenost s tím, že tu některé příspěvky zmizely, ale pokud jde o včerejší mazání trolla, skrývajícího se pod přezdívkou " doktor ", myslím, že to bylo v pořádku. Nevím, z čeho má doktorát, ale podle výrazů, které použil, bych řekl, že má zkušenosti jen z psychiatrií, a to ještě z té druhé strany...

+0 /-0 | 07.11.2015 14:16

Michal M.

Vážení,

závidím vám všem energii, s níž se pouštíte do boje s novoborskou hydrou. Já s ní skoncoval v okamžiku, kdy se totalitní novoborská demagogie dopustila absolutní recenze (viz Zmestabileho).

Toto je účelový a zmanipulovaný web.

 

+0 /-0 | 07.11.2015 13:30

kedvis7

Rudolf Kriebel: Ano všimli. Podle mě to nemělo moc vliv na jednotlivé výkony, ale naprosto to chápu a myslím, že se nic nestane, když se článek objeví až si všichni odpočinou. Co se týká hrubého hodnocení podle VOKI, tak je podle mě zbytečné, jelikož stejně hrubé hodnocení získáme z údajů na chess-results a bez počítání. Tady i souhlas s Pavlem Chrzem. Po celou dobu turnaje se špičkou hráli Marek, Van, a Nela. To je vidět. Nela, Van, Dan, Jakub a Martina (podle mě) považují turnaj za ne zrovna povedený (každý z různého důvodu). Bojovali však všichni a zdržel bych se porovnávání jednotlivých hráčů mezi sebou. Pochvala za bojovnost i za některé pěkné partie by byla jistě na místě. Každý z nich určitě ví kde chyboval a na čem by měl dál zapracovat. Co však nevíme jsou okolnosti, které partie doprovázely, které měly vliv na umístění našich hráčů. A to je to o čem asi bude psát i reprezentační trenér.

+0 /-0 | 07.11.2015 09:46

Rudolf Kriebel

Všimli jste si jedné věci? Dejf přestal psát Zápisky a hned je šesté místo Matyáše! A jak tam dole Pavel Ch píše o Turíně a tleskání, nemohu v žádném případě tleskat za deseti tahovou remízu našeho nejúspěšnějšího v posledním kole crying. Za pokus to vždy stojí! Hrubé hodnocení dle systému VOKI se mi líbí a věřím, že se zde najde jedinec, který tomu obětuje čas, udělá součty a podíly a hodí to ven. Díky.

+0 /-0 | 07.11.2015 07:35

Petr Boleslav

doktor, Zdeněk Janda: pardon, vymazáno, zkuste to normálně.

+0 /-0 | 06.11.2015 23:08

ELOminator

Ajaj, tak se nám ta diskuze nějak dem(e)ntuje frown

+0 /-0 | 06.11.2015 21:51

Marek Vokáč

Zdravíčko. Elo je dneska pro hodnocení dosti nevyzpytatelný parametr, minimálně musíte rozsířit interval, do kterého zařadít "vyrovnané" hráče. Já jsem si před pár lety pro sebe vymyslel trochu jiné kritérium úspěšnosti vystoupení na soutěžích typu MS/ME mládeže - dívám se, na kterém stole v průměru naši reprezentanti tyto soutěže odehrají (letos jsem to ještě nepočítal, třeba se tu najde nějaký zanícený statistik a ušetří mi práci). Obecně vzato, když soutěž odehrajete průměrně na stole 10 a nižším, velmi pravděpodobně patříte ke špičce ve své kategorii. Když to dokážete stáhnout alespoň pod 20 (záleží samo na počtu účastníků), tak můžete tvrdit, že vám to možná zrovna moc nešlo, nebo že sbíráte zkušenosti. A když vám vychází více, pravděpodobně se asi není čím chlubit. Je to sice relativně hrubé hodnocení, ale nezní mi zcela nesmyslně.

Naši starší reprezentanti se myslím rvali dost udatně, některé bych sice rád viděl trochu výše, ale neměli to určitě jednoduché. Z mladších kategorií moc velkou radost nemám, ale oni také určitě dělali co mohli, a že to nestačilo na lepší výsledek nebude asi jen jejich vina (budu věřit, že i oni poctivě trénují). Nebudu se opakovat, v čem vidím příčiny jsem prezentoval už mnohokrát.

Někde tu padla zmínka o dotacích na trénink mládeže - dobrý systém tréninku a dobře vedený trénink obvykle přináší výsledky až po určité době, zázraky ihned tím nepořídíte. Trénink šachu je běh na dlouhou vzdálenost. Špatný systém a špatně vedený trénink se obvykle pozná dosti rychle. 

+0 /-0 | 06.11.2015 20:59

Pavel Ch

Zdeňku, já se sem nechodím hádat, toť Tvůj koníček.

Včera a dnes jsem popřál našim reprezentantům, upozornil, jak Nela hrála se špičkou a že její velmi pěkný výsledek. A Ty od včerejška jen plkáš "moudra". Ty píšeš, že mládeži nerozumíš, ale píšeš, že úspěchem je "bedna". Tvůj názor. Já na rozdíl od Tebe na těchto akcích byl a mám trošku trvalý přehled.

A pak typické pro Tebe když nevíš kudy kam, urážky "dysgrafik" (Tvá úroveň příspěvků, že by snad byla lepší, to přeci néblush nebo spíše tím, že to nedokážeš posoudit). Že nejsem trenér, v tom mne Ty nemůžeš urazit. A ve 23. hodin po Tvé návštěvě podniku se o sobě zde dozvím ještě více věcí.

  Ještě jednou raději blahopřeji úspěšným mladým reprezentantům, trenérům v místě, kteří tam dělají práci, kterou si neznalí nedokáží představit. A omlouvám se, že jsem se nechal vyprovokovat k této diskusi, holt i titulovaní lidé mají své mouchy, nikdo není dokonalý.

Na další zkvalitnění práce mládeže v celé ČR (samozřejmě potřeba je, rezervy jsou) si píši s trenéry (pod skutečnými jmény a skutečnými trenéry) nebo třeba na schůzkách KCM, kterou nyní svolává TMK ŠSČR. V kraji školení, semináře pro trenéry, kempy pro mládež.

+0 /-0 | 06.11.2015 18:44

Zdeněk Janda

Re Pavel – no dobrá,Pavle. Už tu dlouho nebylo veselo a sranda  ( možná k lítost Bolka wink)  tak se toho ujmu :

S nounejmáky tu neválčím ( mnohdy na ně nereaguji, když se neumí pod svůj názor podepsat) ale momentálně s Tebou. Vadí mi, jak si pochvaluješ umístění našich hráčů  - mládežníků kolem 20.místa surprise. Ty s tím nepřicházíš do styku , ale při setkání s jedním známým trenérem (jak jsem psal níže) , jsme se shodli , že se zde „výbuch“ v mládežnické soutěži  prezentuje jako dobrý výsledek wink. Také Ti připomínám, proč jsem (a ne jen já)  postavil proti nekontrolovatelné dotaci na krajskou mládež, když nevidím konkrétní (smysluplný)  výsledek. Tohle nechci dál rozvíjet, nechám si to na další krajskou konferenci. Že jsi dysgrafik , není nic diskvalifikujícího, je to vada,na kterou se neumírá cheeky(mnohdy by Tvoje texty chtělo přeložit ještě do češtiny , normální člověk se v Tvých textech,jak zde bylo několikrát prezentováno,těžko orientuje) . Má to jednu vadu. Když dysgrafikovi oponuji,tak to vychází v diskuzi  : „já o koze,ty o voze“. Což je Tvůj případ enlightened.
+0 /-0 | 06.11.2015 15:57

Pavel Ch

Petr Bolehlav: Přečtěte si prosím ještě jednou. Všude píši, jak je u světové mládeže elo irelevantní. Psal jsem, že Nela se dostala poslední tři kola na bronzovou (ne dle ELA třetí nasazenou), remízovala se 6. a 17. v pořadí (pořadí jsem pro jistotu napsal, aby nedošlo k mýlce), ne nasazenou, nic o ELU. Děkuji za znovu přečtení.

--

kedvis a Tobi: Zase, určitě nelze určit slabší dle ela (včera jsem psal o Číňanech bez ela a s 2100 jak poráží ČR/SR 2400). Psal jsem, že Nela hrála v popředí svého turnaje ve své kategorii, potkala světovou špičku, zatímco Dan se dostával zespoda a světovou svoji špičku nepotkal. Oběma jsem popřál, že do dvacítky naprosto skvělé. Nic víc, nic míň.

  --

Zdeňku, možná náš nejlepší hráč se nechá urazit slabšákama, ale my jsme se zasmáli, jak před vašima rodičema žáků v DC píšete, jak to děláte skvěle a jak Sp. Ústí špatněsmiley. A ten rozdíl jako mezi ním a běžnými ligovými hráči bude jako v mládeži v ÚL a v DC, spíše asi více, že? Viď. Tak i další coment o mne od Tebe pro zasmání. A co se týče vedoucích (těm neříkám trenéři), pokud by se zúčstnili školení, seminářů, tak je možné jejich zlepšení. Ano, takové případy se bohužel dějí.

 A propos Zdeňku, mne hlava nebolí z diskuse s (jak rád říkáš) nounejmáky, odpovím jim, neurazím se. Ale když nevím, zda minutu někdy věnovali tréninku mládeže, tak neberu názory zas až tak vážně. Ty proti  nim trvale brojíš, teď najednou se Ti oni líbí, změna u Tebe?

+0 /-0 | 06.11.2015 14:14

N. Očník
faust: to právě perfo není ... protože na turnaj může přijet pár nabušenejch jedinců, kteří ještě žádné pořádné elo nemají a třeba si ho uhrají hdoně vysoké. Jakou vypovídací hodnotu má fakt, že v době partie měli ELO 1200, když reálně (už v tom turnaji) hráli na ELO 2100? Fakt z toho není "matematickýá cesta ven" ... ani když budete počítat perfo z uhraného perfa soupeřů, místo startovního ELO, jakkoli je to asi "trochu blíže pravdě". například GMovi s ELO 2500 se jeden turnaj hrubě nevyvede (měl problémy v práci a celý turnaj chlastal), zatímco nadějný chlapec s 2100 se pořádně připravil a rozehrál tak, že exceloval. Vy jste kupříkladu toho rozháranýho GMa porazil, zatímco váš kolega prohrál s tím mladíkem ... jak to chcete srovnávat? V openu ....
+0 /-0 | 06.11.2015 13:59

kedvis7

Pavel Chrz: Pavle, to vaše hodnocení hry našich hráčů je trochu nešťastné. Kdo jsou to slabší hráči na MS? Zeptejte se našich hráčů, kteří prohráli se „slabším“ soupeřem, zda ten hráč byl výrazně herně slabší než ostatní soupeři. A když se vám něco nepovede, ať už na začátku turnaje nebo v jeho polovině či na konci, tak to ještě nic neznamená. A srovnávat sílu soupeřů podle toho kdo s kým hrál asi taky nebude moc objektivní. Ti „slabší“ hráči tu remizovali a nebo poráželi o dost silnější hráče a o jejich umístění rozhodovalo jen to, zda jim tato forma a okolnosti vydrží až do konce. PERFO se všem měnilo po celou dobu turnaje a jejich současná herní síla byla mnohdy podhodnocena. O tom se přesvědčilo mnoho našich hráčů, kteří nakonec nedosáhli na medaile. Tohle není turnaj kandidátů na MS a větší anebo i menší počet partií by zcela určitě změnil současné pořadí ve všech kategoriích. Na MS není vysloveně slabých hráčů (obrazně) a o celkovém výsledku rozhoduje spousta faktorů. Posuzovat kvalitu odehraného turnaje jen na základě průběhu a bez znalostí všech okolností, je velmi ošemetné. Já jsem MS sledoval a byl jsem překvapen nad mnoha nečekanými výsledky ve všech kategoriích. No a kromě výsledků jsem i koukal na on-line partie a z těch jsem si udělal závěr (jsou i ke stažení). Viděl jste nějaké partie? Můj osobní názor má dvě roviny. Jedna je ta, že bez boje a touze po vítězství není dobrého umístění a druhá, že podle kvality hry poznám, jak dobře hraje ten či onen hráč. Podle mě všichni hráči, kteří zde byli zmiňováni, hráli poměrně dobře (startovní pole měla více než 100 hráčů), ale k tomu, aby získali medaili něco chybělo. Pokud už opravdu chcete hodnotit předvedenou hru, tak bych se zaměřil na kvalitu partií se silnými hráči a bojovnost. K dobrému výsledku je většinou potřeba vyhrávat se všemi soupeři. Naši reprezentanti nehrají MS poprvé a podobných umístění mají už několik. Osobně bych hodnotil současné MS jako dobré a myslím, že se dočkáme ještě lepších výsledků wink

+0 /-0 | 06.11.2015 13:26

Zdeněk Janda

No,Pavle. Když už jsi podráždil hada bosou nohou , tak se nenechám pobízet cheeky.

Svaté elo jste vyzdvihli vy, trenéři. Tedy, Tebe . Pavle,  jsem nikdy nevnímal jako trenéra, "jen" jako organizátora . Vzpomínám na jedno naše krajské  GP mládeže v jednom městě,když jsem si odskočil na WC , a našel jsem tam na zemi usedavě plačícího klučinu ,držícího se za břicho. Vyděsil jsem se. Už jsem viděl v představách náhlou příhodu břišní , s možností volat 155. Tak jsem se klučiny zeptal :“Hochu, co se děje?“ A klučina –„ Pan trenér mi vynadal,že jsem prohrál s nějakým elen 1200“ angry. Mít toho "trenéra"  v tu chvíli vedle sebe , asi by hrozila inzultace. Pavle,když napíšeš blbost , přestaň to obracet proti těm , co s Tebou nesouhlasí. To je Tvoje zakořeněná reakce, a úplně hloupá enlightened. Nastavme konečně laťku úplně jinde. Proč ne : skončil jsi na „bedně“ ? Ne? Co uděláš pro to,aby to bylo příště lepší? A přestaňme se plácat po zádech za umístění za 20 – 30 místa. Tudy cesta opravdu nevede enlightened.
+0 /-0 | 06.11.2015 12:31

faust

Já myslím, že bychom se v první řadě měli podívat na perfo, to je nejobjektivnější kritérium pro posouzení výkonu na turnaji.

+0 /-0 | 06.11.2015 11:03

Tobi

to Pavel Ch: nenapsala jsem, že je to špatné, o Nelině výkonu. Naopak - v článku přeci je, že umístění do 20 se považuje za dobrý výkon. Jen že 16. místo Nely má trochu hořkou příchuť vzhledem k tomu, jak měla našlápnuto a nepovedl se závěr. Určitě i Nela sama si ze závěrečných třech kol přála víc a věřila si na víc než na bod. Protože je to bojovnice.

+0 /-0 | 06.11.2015 10:21

Pavel Ch

Elo-M, N.Očník:

Jistě, pak bychom museli vzít perfo soupeřů ne z ela jejich soupeřů, ale z perfa jejich soupeřůsmiley.

Ale tím to jen o další řád odsuneme a i to perfo perfa soupeřů může být pokřivené.

Tak proč, jak píši, se na elo nevykvajsnout. Přehrát si partie, podívat se na body a na BH soupeřů, kolik prostě soupeři udělali bodů. A z toho obrázekenlightened.

  K dokonalosti pohled na svaté Elo dotáhl kolega zdejší diskutující ze sousedství. A jeho výrok nejspíše zlidoví neb jsem ho slyšel již i připomenout od Moravákůsurprise. Nevím díky komu tak rychle proletěl republikou, ale pobavilo mne to.

Veřejně mi před plénem loňskou zimu řekl: "No, když jsme vyslali našeho Ómu z DC na ty tvoje 3 krajské kempy, kde učej ti Navarové, Berezjukové, Jansové, tak se pak hned zhoršil o 3 x 50 elobodů. enlightened

+0 /-0 | 06.11.2015 09:55

N. Očník
ELOminator: takhle jsem to take pro zabavu zkousel navrhovat a pocitat v nasem tymu ... ale ma to tu nevyhodu, ze do perfa vasich souperu pocitate jiz nadhodnocena/podhodnocena ELO hodnoceni souperu vasich souperu. moc jednoducha cesta z toho neni :)
+0 /-0 | 06.11.2015 09:31

ELOminator

No já bych to ve švýcarech počítal asi tak, že bych napřed spočítal perfo mých soupeřů a až tohle elo bych použil pro výpočet mého pefra. Tím by se měl víceméně eliminovat vliv nadhodnoceného/podhodnoceného ela a zároveň zohlednit aktuální forma soupeřů enlightened

+0 /-0 | 06.11.2015 09:10

kiklos

Pavle, dovolím si Vám malinko oponovat.

Celkově se přikláním spíše k Vašemu hodnocení, ale není tak jednoduché rozhodnout, jestli je víc 5 bodů v Pardubickém B-turnaji nebo 3,5 v A-turnaji. Dan měl jednoznačně slabší turnaj, ale o kolik byli ti hráči slabší? Nevím. Někdy ty body padají do košíku snadno a někdy se hrozně nadřete. Opravdu jediným objektivním hodnocením je to, které si udělá sám hráč ve spolupráci s dobrým trenérem.

Dan se potřeboval po špatném úvodu chytit, třikrát vyhrál s relativně slabšími hráči a pak už hrál i se silnými na výši. Takový turnaj mu pomůže psychicky.

I Jakub hrál dost nevyrovnaně, ale nehodnotil bych to vyloženě jako propadák.

Van hrál celý turnaj dobře. Proč prohrál v posledních dvou kolech je důležitá otázka, která se nesmí odbýt jednoduchou odpovědí.

Matyáš podával celý turnaj vyrovnaný, vyspělý výkon, na tom se asi všichni shodneme.

Zasloužili by si tu zmínku všichni, ale na takový rozbor nemám tolik času.

Nelinka hrála velmi dobře. Myslím, že v její hře je vidět hodně věcí, na kterých by měla s trenérem zapracovat. Má velký potenciál a při troše píle v ní vidím reprezentantku, ale je před ní hodně práce.

A třeba Martina byla také jen kousíček od úspěchu. Také nehrála špatně.

+0 /-0 | 06.11.2015 08:12

Pavel Ch

Samozřejmě velké blahopřání Matyášoviyes.

Zuzano, dobré, snad se na mne nebudete zlobit, ale dovolím si míti přesně opačné názory na výkony.

Samozřejmě, pro mladého/mladou šachist(k)u je pocitově povedený / nepovedený závěr v tu chvíli smiley nebo frown.

Ovšem pro trenéry, a s odstupem krátkého času i pro hráče, je to jinak.

Nela díky rychlému rozjezdu hrála TOP turnaj své kategorie (tzn. se špičkou). Že prohrála 10.kolo, ano s bronzovou Američankou, remízy s 6. a 17. hráčkou pořadí v 9. a 11.kole (jak jsem psal včera na ela nekoukejte, Indka neměla tolik možností, zato má krev Anandasmiley, obě soupeřky v první desítce resp. dvacítce a dvě remízy - špatné?). Na pořadí příp. na výkon soupeřek se dívejte, ne na eloenlightened. Na B-H Nely je vidět, že má srovnatelné se špičkou, tedy podařilo se jí zahrát si v kategorii velmi silný turnaj.

 Naopak Dan Kožúšek (nic proti němu, 16.místo krásné). Z finiše určitě nadšen. Ale proti Nele hrál (samozřejmě ve své kategorii mladíků) slabší turnaj, i deset míst pod ním měli hráči silnějnější soupeře než Dan. Pochvalme za finiš, ale s nejlepšími se (oproti Nele) neutkal.

 No a Van, medaile pro naše visí strašně vysoko, zkusil to, do 9.kola o medaili hrál (to je úspěch) a pak to buď vyjde nebo nevyjde. Zahrál si s absolutní špičkou, pak buď anebo. Nezdá se vám, že (bez ohledu na 21. místo) je to mnohonásobně lepší než když někdo zezadu je třeba 20. nebo i 10. ?

 Vzpomeňme na naší repre v Turíně, celé šachové Česko v euforii, remízy s Ruskem, USA, poražen Izrael a další silné celky. Boj o medaile, pak 11.místo, výkonu však bez ohledu na pořadí všichni ve stoje tleskali.

 Ne nadarmo se trvale dívám při pohledu na tabulky na pom. hodnocení B-H, jaký že turnaj hráč ve švýcaru hrál.

+0 /-0 | 06.11.2015 07:21