Magnus je zpět, Navara lehce za půlkou

10.04.2019 13:27 | Memoriál Vugara Gashimova 2019

Mistr světa Magnus Carlsen suverénním vítězem Shamkiru, s velkým odstupem v plusu ještě Ding a Karjakin. Davidu Navarovi chyběla jedna remíza na padesát procent.

Po dlouhém období sucha jsme se konečně dočkali výkonu mistra světa jako za starých časů. Svým soupeřům utekl o dvě koňské délky při pěti výhrách a čtyřech remízách, jednoduše fantastický výsledek. O vítězi turnaje bylo rozhodnuto dokonce již před posledním kolem, kdy Carlsen odpálkoval svého nejbližšího pronásledovatele Sergeje Karjakina. Rus bílými figurami projevil na čtrnáctém tahu přílišné ambice, když se vyhnul opakování tahů, a v náročné pozici ze Svěšnikova se záhy zřítil do propasti.

-
. kolo -
Do propasti se bohužel zřítilo i naše želízko v turnajovém ohni David Navara. Jeho jezdci uvízli v  bahně, které na ně nastražil jeho soupeř Alexander Griščuk a, co bylo nejdůležitější, taktické zápletky vycházely ve prospěch ruského soka.

-
. kolo -
Umaštěnou, upocenou výhru pak předvedl ještě Liren Ding, jenž v maratónské bitvě přemohl Veselina Topalova. V nastaveném čase (rozuměj po 90. tahu) se dokonce i v partiích takových es mohou dít divy a Bulhar Topalov nedokázal ubránit jednu z elementárních pevností, jezdce proti věži.

Aby toho nebylo málo, Carlsen zvítězil i v posledním kole a odstavil tím Griščuka od medailových pozic, kdy stříbro putuje s Dingem do Číny a bronz s Karjakinem do Ruska. David měl šanci se revanšovat a vrátit na padesátiprocentní bodový zisk s Radjabovem a jak hezká pozice ze zahájení, tak stav na hodinách slibovaly zajímavou podívanou.

Sedm bodů v turnaji, 16 bodů do ELA, Carlsen měl všechny důvody k radosti, Facebook ShamkirChess

-
. kolo -
Nepodařilo se však správně načasovat změnu v tempu hry a po brzkém průlomu se nakonec podařilo domácímu hráči ubránit (a převzít pochodeň remízového šachového krále od trápícího se Giriho, který skončil se třemi prohrami poslední). Celkový výsledek Davida Navary je určitě dobrý, ostatně ratingově je na svém a výhra Dingem se počítá, k úplné spokojenosti chyběl možná právě ještě jeden plus.
David Navara s Teimourem Radjabovem v tiskovém středisku, Facebook ShamkirChess
Vugar Gashimov Mem 2019 Shamkir AZE (AZE), 30 iii-10 iv 2019 cat. XXII (2778)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 BodyPerfo 
1. Carlsen, Magnus g NOR 2845 * ½ 1 ½ 1 1 ½ 1 ½ 1 7 2990
2. Ding, Liren g CHN 2812 ½ * ½ ½ 1 ½ 1 0 ½ ½ 5 2817
3. Karjakin, Sergey g RUS 2753 0 ½ * ½ ½ 1 ½ ½ ½ 1 5 2824
4. Radjabov, Teimour g AZE 2756 ½ ½ ½ * ½ ½ ½ ½ ½ ½ 2780
5. Grischuk, Alexander g RUS 2771 0 0 ½ ½ * ½ 1 1 ½ ½ 2779
6. Anand, Viswanathan g IND 2779 0 ½ 0 ½ ½ * ½ ½ 1 1 2778
7. Topalov, Veselin g BUL 2740 ½ 0 ½ ½ 0 ½ * ½ 1 ½ 4 2739
8. Navara, David g CZE 2739 0 1 ½ ½ 0 ½ ½ * ½ ½ 4 2739
9. Mamedyarov, Shakhriyar g AZE 2790 ½ ½ ½ ½ ½ 0 0 ½ * ½ 2696
10. Giri, Anish g NED 2797 0 ½ 0 ½ ½ 0 ½ ½ ½ * 3 2651
Konečné pořadí po 9. kole
39x 9673x Tadeáš Kriebel
Fotogalerie
Komentáře (39) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
Vojta Plát

Hoši, anglická královna čte po ránu v novinách jen výsledky. To platí pro fotbal. Slavia prohrála a je mi jedno, po jakém průběhu. Kepa ukázal, proč je nejdražší gólman současnosti, resp.ukázal to, co na ubohou Slavii stačí. Píšu to jako fanoušek Sparty, co ale nemá problém s Baníkovcema. Ale hlavně jeb** Opavu! (Vzkaz pro ZMB).

+0 /-0 | 14.04.2019 01:32

xdavx x
Nočník, Na fotbal jsi nekoukal, ale máš na to názor. Gratuluji. Dostal ses do společnosti lidi, kteří se vyjadřují k něčemu o čem nic neví... Pushtaq, řekl jsem, že výkon Slavie, vzhledem k okolnostem, řadím výš, než výkon Navary. Už tomu rozumíš? Ty hruško s jablkem...
+0 /-0 | 13.04.2019 19:41

N. Očník

Na fotbal jsem nekoukal, ale viděl jsem výsledek - Slávie prohrála. Tak co chce kdo oslavovat?

Jestli někomu připadá prohra Slávie lepší než kterákoli partie Navary z Shamkiru, tak snad jedině proto, že šachům nerozumím, zatímco u fotbalu má pocit, že ano.

+0 /-0 | 13.04.2019 19:03

pushtaq
Bražina míchá jabka (dojem z průběhu zápasu) s hruškama (dlouhodobý přehled výsledků). Není divu, že pak prská. Na druhou stranu musíme uznat, že dlouhodobé fotbalové výsledky (=hrušky) jsou mizerné a ocenit Davidovy šachy (=jablka) prostě nedokáže, tak co mu vlastně zbývá?
+0 /-0 | 13.04.2019 16:59

xdavx x
Koukám, že pochopit psaný text dělá problemy I vedoucímu šachového kroužku. Nevím o tom, kde vidíš že něco kritizují. Tvrdím, že to co předvedla Slavie proti Chelsea je víc, než co se vší úctou Navara.
+0 /-0 | 13.04.2019 15:24

Petr Boleslav
Ach jo Bražina, už zase vedle, tentokrát se zázemím. A níže co jsem v rychlosti přečetl. Nás hráč za remíze s Top kritika, vedle Slavie bez gólu opěvována. Fakt úsměvné.
+0 /-0 | 13.04.2019 12:37

xdavx x
Český repre fotbal je v krizi. Klubový ale díky Slavii žije. Pro BM, proč děláš ze sebe blbce? Víš vůbec že brankář Chelsea stojí víc než celá Slavie včetně stadionu? (71mil liber). Nevšiml jsem si že by mezi navarou a zbytkem špičky l byl takový rozdíl v zázemí... A to se říká že sachisti logicky uvažuji....
+0 /-0 | 13.04.2019 11:57

naska

Pane Zmestabílého...je dobře,že se Vám fotbal líbil,i když Slávie prohrála....S Anglii jsme prohráli 0 k 5 s Brazilii 1 ke 3.....a tisk psal,že je dobře,že jsme dali Brazilcům gol!!Já si myslím,že Český fotbal je v krizi....

+0 /-0 | 13.04.2019 10:17

BM

Slávie velkej zážitek, to je jasný. Za 90 minut ani jeden gól, skoro dosáhla na remízu. Jestli je s tímhle český fanoušek spokojený, tak se nemůžeme divit, že český fotbal má problém vůbec se dostat na ME.

Naštěstí tu máme LM, kde jsou k vidění góly oplývající přestřelky jako Tottenham Hotspur - Manchester City (1-0), nebo Manchester United - Barcelona (0-1).

+0 /-0 | 13.04.2019 04:39

Zmestabileho

Slávie včera pro mě velký zážitek u televize... ještě že máme ten fotbal, protože psát o velkých zážitcích při sledování současného šachu, to fakt nejde - a i zde je to názorně vidět. 

 

"Na top šachovém turnaji zavlála opět naše vlaječka! Náš reprezentant málem dosáhl na metu 50% bodů! Zanechal rozhodně dobrý dojem, z devíti utkání jedno vyhrál!... a bude opět pozván do vybrané společnosti!..."....atd. atd.

 

Ještě že je tady ten fotbal. 

+0 /-0 | 12.04.2019 23:43

Pavel Capek

Podle tohoto článku :

https://www.idnes.cz/fotbal/pohary/chelsea-slavia-ohlasy-britska-media.A190412_102407_fot_pohary_jic

to spíš vypadá, že britská media chválila Slavii...

+0 /-0 | 12.04.2019 16:03

Druid.Panoramix

naska: S novináři to je těžké, protože za prvé - oni měli představu, že Chelsea vyhraje snadno, nejlépe 5:0 a když se to nepodařilo a Chelsea vyhrála jen 0:1, tak ji logicky ( pro ně logicky) začali kritizovat, ale podle mě vůbec nebylo za co.... faktem je, že trenér nechal šetřil nejsilnější hráče na zápas s Liverpoolem a mohlo to ovlivnit hru Chelsea směrem dopředu. A za druhé angličtí novináři podceňovali od začátku Slávii, nevěřili tomu, že by byla schopna podat takový výkon jako podala včera. Jinak Chelsea vystřelila na branku už v 1.poločase, když Willian trefil břevno. To psali angličtí novináři, možná flustrovaní z toho, jaký odpor kladla Slávia Praha hvězdné Chelsea. Já se nedivím, že souhlasíte se ZMB, i já s ním v některých věcech souhlasím, ale v některých zase ne... ale určitě to nebude 90%, tak 20% nejvíce v mém pojetí. Tady je vůbec zvykem nálepokovat lidi - nejste sluníčko, nevítáte imigranty či jste dokonce proti nim, už jste "xenofob" a "rasista" aniž by někdo chtěl znát důvody proč.. Skřet by v mém pojetí byl nějaký zlý, zkřivený mužíček s nedobrými úmysly, pro mě postavičky z Tolkiena. Ovšem troll - to je jiná liga, tady musíte rozlišovat mezi tím trollem ze severských ság,apriori se stavící proti bohům i lidem a trollem z internetových diskuzí - kterým je obvykle anonymní účastník online diskusních fór, chatů či blogů, který zasílá záměrně provokativní, urážlivé nebo irelevantní příspěvky k citlivým tématům, jejichž hlavním smyslem je vyprovokovat ostatní uživatele k emotivní odezvě nebo jinak narušit normální, věcnou diskusi. 

+0 /-0 | 12.04.2019 13:19

Pavel Capek

K tomu stanovení si životních cílů ( a jejich následnému plnění ) se mi líbil úryvek z jednoho blogu, ze kterého si dovolím citovat :

" Z mojí dosavadní kariéry lze odvodit, že asi nebudu prezidentem (plán v 1. třídě), ze Schengenské dohody, že asi nebudu pohraničníkem (plán ve 3. třídě) a ze skutečnosti, že ve 39ti hraju 5. hanspaulku, asi nedám ani tu fotbalovou repre (plán v 5. třídě), tak prostě ne každý má na to, aby splnil své cíle a sny."

smiley

+0 /-0 | 12.04.2019 12:56

wonagameee
Jó, přestaňte na ně být eaný a nenadávejte jim do trollů, skřetů a pumprdentů. Jsou to jen spořádaní "objektivní fanoušci", nic víc. :-/
+0 /-0 | 12.04.2019 12:50

naska

...tak ,jak je to ? Pane Druid.Panoramix s tím fotbalem,na který jste se díval? Anglická média píši...že utrápená Chelsea a lajdácká od úvodního hvizdu,vystřelila na branku až v 59 min.No možná,že to píší sami trollove,či skřeti,nebo dokonce eminentní pumprdenti.....každý má na věc nějaký názor.....mnozí se diví,že můžu vubec souhlasit s panem Zmestabílého ohledně šachu. A proč bych nemohl...on má někdy 90% pravdu.Hodně nesouhlasím s kritikou GM D. Navary ,ale to neznamena,že bych Zmestabílého nazval trollem?Tady je zvykem,že když má někdo jiný názor,začnou vám nadávat do trollů .....

+0 /-0 | 12.04.2019 12:11

Druid.Panoramix

pawel: Koukal jsem včera na fotbal a líbil se mi - z obou stran. Moc hezký zápas, tak aktivně jsem moc českých družstev hrát neviděl, zvláště proti takovému favoritu jako je Chelsea a pokud Slávie vypadne, jako že asi vypadne, tak nikoliv se svěšenou hlavou, ale se ctí a pocitem, že hráli dobrý fotbal. Takže Slávie asi nevyhraje EL, ale zanechá dobrý dojem, na své cestě Evropou vydělala nějaké ty peníze a další ještě vydělá prodejem hráčů, kteří se předvedli a bude o ně zájem v jiných, lepších ligových soutěžích. Takže z pohledu Slávie jednoznačný úspěch.

Ale mě nevadí, že David Navara nebude mistrem světa, ani do 3.místa na světě, i když bych mu to z celého srdce přál a o to, že je už dlouho v té širší světové špičce mu přeji a ať  tam ještě dlouho vydrží a ať jezdí po významných turnajích - určitě ho tam nezvou pro jeho krásné oči.

A co to je vlastně úspěch? To se odvíjí od cílů, které si někdo ( anebo nějaké vedení či management klubu) stanovil - takže pokud někdo řekl, že cílem je postup ze skupiny LM, tak to je potom Slávie úspěšná, protože postoupila do EL ( jiným se to nepodařilo) a to ostatní je těžká nadstavba

+0 /-0 | 12.04.2019 09:16

pawel

Druid.Panoramix

Je hezké být do třetího místa na světě, ještě lepší mistrem světa, to máš pravdu. To se počítá.

Neschazuji úspěchy našich, ale jsou sporty (lokální malé šíření, přírodní podmínky, tradice), kde soutěží málo zemí: Rychlobruselní, kolová, florbal, a dálší.

Šachy je jeden z mála sportů, který se hraje všude a členskou základnu světa by nám mohl kdejakej jiný sport závidět.

Navara nebude asi už 3.na světě, ale jeho umístění ve světovém žebříčku můžeme tleskat.

Nekoukali jste včera na fotbal? Slávie asi zakončí úspěšné tažení ve čtvrtfinále. Bude 5.-8., dokonce v "béčku", nad ní liga mistrů a je to stále jen a pouze Evropa. Jasně, s účastí nejlepší hráčů z jiných kontinentů. 

 Je to neúspěch? Fotbal se hraje skoro, jen skoro, v tolika zemích jako šachy.

+0 /-0 | 12.04.2019 08:51

Druid.Panoramix

Stálé zdraví vespolek, ono už to nějaké bývá, někoho výsledky GM Navary těší, jiný je jimi zklamán, ale tak už to v životě chodí. Dříve se počítaly pouze medaile a nic jiného se moc nebralo, pak se hodnocení úspěšnosti posunulo na olympijské bodování, tedy umístění do 6.místo a vše ostatní bylo neúspěch a dnes to může být ještě jinak, jak čteme z příspěvků. Je to kombinace očekávání výsledku, nárůst ELO, předvedená hra, případný finanční profit. Takže za mě, jsem rád, že GM Navaru máme a že se drží v té širší světové špičce, jsem rád, že ho zvou na kvalitní turnaje a akce, takže se o Davidu Navarovi ví a pořadatelé ví, proč ho zvou, to je důležité - není nudný, je vtipný, má přehled, rozhled i nadhled, nikoho v analýzách neuráží a je objektivní, ale musíme si uvědomit, že to je především šachový profesionál, takže ho šachy živí - takže startovné, ubytování, stravování a případně nějaká ta cenová odměna, když se zadaří. David Navara mě svými partiemi nenudí, je si vědom toho, že s tou světovou špičkou může vyhrát, ale nemůže s ní vyhrávat a při stylu, kterým hraje se snadno přetrhne struna a prohraje. Na Gašimově Memoriálu měl uhrát předpokládaný výsledek 4,5 bodu ( uhrál 4), získal 1+ELO bod ke svému koeficientu, takže na rozdíl od jiných neztratil, byl na 8.místě z 10, ač sám nasazen jako 10. Úspěch či neúspěch? To ať si každý přebere podle sebe. Mě by zajímal názor jeho samotného, protože především je to jeho hra, jeho výsledek.Takže závěrem buďme rádi, že ho máme, protože se může stát, že na dalšího Navaru budeme čekat dalších 20 - 50 let, i když jisté indicie, že by to s českým šachem nemuselo být tak zlé, tu jsou, máme mladé, nadějné hráče, jen to musí potvrdit dobrými výsledky na turnajích, dostat se tam, kde se David Navara drží už delší čas a v zápasech s tou nejužší světovou špičkou dokázat své kvality. A to se zatím neděje.

A pojďme se přesunout na ME žen, tam máme taky nějaká želízka v ohni.

A jinak. taky se Vám nelíbí jako mě titulek "Češi nejsou" u sloupku Ke kávě, kde je komentář k probíhajícímu ME seniorů? Ale přece Češi jsou, jen nejsou na tomto turnaji, takže trošku se zamyslet na tím titulkem a změnit. Děkuji.

+0 /-0 | 12.04.2019 08:26

Zmestabileho

I ten skončený Gashimov ukázal, jak nezáživné jsou už léta top šachy z pohledu jejich sledování, a že je tady akorát Carlsen, který to je schopen (snad ještě?) učinit zajímavým.

 

Články zde i diskuze zde tradičně omílají, jak někdo na top turnaji ušmudlil např. výsledek -1, čímž potvrdil své top kvality... To je bohužel nevábně vyhlížející obnošená vesta, kterou si tady stále spousta lidí opakovaně obléká. A třeba Navara si ji obléká pravidelně a snad už v ní i spí... a tváří se přitom spokojeně, když mu ještě někteří tleskají, jak mu to v ní sluší. 

+0 /-0 | 11.04.2019 23:59

MaX

Já si myslím, že nikdo nerozporuje, že Navara patří do širší světové špičky. Spíš jde o to, že ta světová špička poslední roky je dosti široká a pravidelně dostává naloženo od té opravdové světové špičky. Je dobré zůstat na zemi a občas si připustit, že mezi Navarou a dvacítkou ostatních není rozdíl. Každopádně je parádní, že zrovna dostal nabídku Navara a zahrál to na co ta širší světová špička má. Tedy dobře. Brzy jej snad uvidíme jinde.

+0 /-0 | 11.04.2019 22:33

Morphynista

Tak vidím, že je zase vše při starém. Carlsen drtí konkurenci, David Navara potvrzuje, že do širší světové špičky rozhodně patří a trollové trollují...

+0 /-0 | 11.04.2019 22:01

pawel

Re:  David Brazina: Stohl, u ktereho se ale tomu od doby, kdy vim, ze mu s cestinou musi pomahat madar...

Tato podivná ubohá narážka na slovenského velmistra je omluvitelná pouze alkoholem. Napiš nám něco slovensky, chytráku... Jsi při smyslech?

+0 /-0 | 11.04.2019 21:46

xdavx x
Tak zapas Carlsena s Caruanou byl skutecne nervydrasajici a hlavne plny taktickych obratu, ktere , zel bohu, probehly jen v hlavach a motorech komentatoru. Ten zapas stal skutecne za houby a co si pamatuju tak tu blahem skrehotal pouze Stohl, u ktereho se ale tomu od doby, kdy vim, ze mu s cestinou musi pomahat madar,, nedivim. Trocha objektivity by neskodilo, on ten ZMB ma obcas pravdu....
+0 /-0 | 11.04.2019 21:37

Zmestabileho

Tak pokud jde o výsledek Navary, tak ten je vlastně opravdu velmi dobrý - v tom jsem se zmýlil. Vždyť Navara uhrál +1, =6 se světovou špičkou. Dělil tak s výsledkem 4 ze 7 s Lirenem a Karjakinem první místo - možná dokonce na pomocné hodnocení turnaj i vyhrál!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ty prohrané partie s Magnusem a Griščukem se nepočítají, proto je takto jen uvádím pod čarou. Partii s norskou megahvězdou logicky počítat nelze, a prohra černými s Griščukem - to se může stát i těm nejlepším.

+0 /-0 | 11.04.2019 20:42

Pavel Ch

Moc dobře, že je zván David do opravdu TOP turnajů.

A další ho letos ve světové sérii čekají. Těšme se.

Jak už se zde psalo, se zajímavou, atraktivní, hrou dokázal s absolutní světovou špičkou: -1, +1, =6 a prohrál také ještě s magahvězdou, která porazila většinu soupeřů. 

+0 /-0 | 11.04.2019 18:35

N. Očník

naska: když musíš, tak musíš, není co řešit. 

Když někdo napíše pět vět, ve dvou má pravdu a ve třech plácá nesmysly, je určitě na tobě, že ho chválíš za ty dvě, zatímco já se mu směju za ty tři, to je osobní rozhodnutí každého.

v rozdělení lidí na trolly a jiné máš trochu hokej, ale to nevadí :)

Podle mě, když někdo (nebyl to ZMS, ale to nehraje roli) píše, že nevidí žádný úspěch DN - a zmíní 8 místo z 10, ale jaksi nechce vidět, že nasazený byl 10. z 10 a že uhrál 50% proti zbytku pole (kromě MC) ... tak je to proto, že žádný úspěch vidět nechce. Protože samo o sobě je to obrovský úspěch, že máme v ČR hráče, který k tomuto dávají pořadatelé rádi možnost, a který toto dokáže. 

+0 /-0 | 11.04.2019 14:31

naska

...a pane N.Očník a co jste Vy?Troll?...nebo jak psal pan Ota Válek dokonce skřet? Či dokonce eminentní pumprdent? Já taky se vším,co napíše pan Zmestabílého nesouhlasím,ale musím uznat,že v mnoha věcech má pravdu a hlavně na rozdíl od Vás píše vtipně!:-)

+0 /-0 | 11.04.2019 08:44

N. Očník

Ciki:

1)Champions showdown - Wesley So versus David Navara 28:20 ... co ti na tomto výsledku přijde jako neúspěch? Úspěch není vždy jen a pouze vítězství. To chápou v podstatě všichni ti, co šachy hrají. Proč ne ty?

druhého trolla nemá smysl krmit, ten ani nechápe, kolik šachistů rádo sledovalo zápas MC vs Caruana ... protože v nemálo partiích tam byla hra zajímavá. ale holt jen pro šachisty, ne pro ty, kteří šachy neznají a nechápou.

+0 /-0 | 10.04.2019 23:44

Zmestabileho

Otázka po tomto turnaji zní: Začalo to Magnuse zase bavit jako ve dvaceti, a bude teď teprve drtičem na vrcholu, a nebo těch 7 z 9 byla spíše (nebo také) jen shoda náhod?

 

Magnus je totiž spásou světového šachu, bez něj jsou ty top turnaje nuda a šeď. Jelikož nemá konkurenci, tak poslední roky polevil, začal tvořit také nezáživné remízy, a vrcholem byly ty remízové bramboračky o titul MS s Karjakinem a Caruanou (to byla opravdu nesledovatelná nuda). 

+0 /-0 | 10.04.2019 23:08

Vojta.T

ciki333 ...tak ty jsi jasnej chlape :-D . Ale jo jen pište dál...alespon se mám nad čím usmát, dík za prodlužování života :) . Panu Davidu Navarovi moc gratuluji za velký úspěch už jen to že se do takovýchto turnajů dostane česká vlaječka :-)

P.S. Pane Navaro, nic si ze zdejších lidí nedělejte, chtěl bych vidět je na Vašem místě... by se psychicky složily při první fotce :-D natož první tah proti Lirenovi

-Víc k tomu nenapíšu nic a klidně se tu zblázněte :-) Přeju fajn šachy :)

+0 /-0 | 10.04.2019 21:57

Morphynista

Výsledek Davida Navary je v takovéto konkurenci velmi dobrý a snad přispěje k tomu, že ho pořadatelé pozvou i v roce příštím.

+0 /-0 | 10.04.2019 21:48

ciki333

"L’important dans la vie ce n’est point le triomphe, mais le combat, l’essentiel ce n’est pas d’avoir vaincu mais de s’être bien battu."

Je to tak...doporučuji tedy pořadatelům "příště" pozvat do prestižních turnajů i V. Pláta a M. Vokáče. Z důvodů obveselení zdejšího publika, když tedy na výsledku nezáleží.

+0 /-0 | 10.04.2019 21:18

wonagameee

úspěchy: 

1) Champions showdown

2) Prague international chess festival - masters

3) Memoriál V. Gashimova

...a tohle všechno za účasti českého hráče. No a není to snad boží? Já si užívám každou takovou událost. Jsou fanoušci a "fanoušci". 

+0 /-0 | 10.04.2019 20:59

ciki333

"Úspěchy" Davida Navary, aneb teorie relativity.

1)Champions showdown - Wesley So versus David Navara 28:20

2)Prague international chess festival (masters) -  poř. 8-9 z 10 David Navara

3)Memoriál Vugera Gashimova - poř. 8 z 10 David Navara

PS. Ať se dívám jak se dívám...žádný úspěch nevidím.

+0 /-0 | 10.04.2019 20:45

wonagameee

...a vůbec je strašně trapný, že organizátoři nedokázali pozvat na turnaj deset Carlsenů, aby měl zmb na co koukat.

+0 /-0 | 10.04.2019 20:14

Zmestabileho

Za bojovnost můžeme Karjakina pochválit :-), já mám ale pocit, že pan velmistr Šmudlařjakin musel mít nějaké zatmění mozku, neboť mu jinak muselo být jasné, že nemá šanci Magnuse vůbec nějak ohrozit (natož ho porazit!).

 

Magnus vyučoval zbytek světa, jak se mají šachy i na této úrovni hrát. V tomto směru tam byli všichni ostatní za statisty - a třeba Navaru může alespoň utěšit při jeho nevalné hře a dalším mínusovém výsledku, že rozhodně nebyl jediný kdo tam vedle mistra světa cosi jen šmudlil aby nebyl poslední.

+0 /-0 | 10.04.2019 19:54

giocozo
N.Očník - Chlape, mysli trochu. Karjakina nemusíme mít rádi a nemusí se nám líbit jeho styl hry, ale za tu bojovnost si zaslouží palec nahoru.
+0 /-0 | 10.04.2019 16:40

N. Očník

To má Karjakin za to, že nechtěl půlku a hrál to dál. MC by se s remízou spokojil.

+0 /-0 | 10.04.2019 15:46

Ota Válek

Díky za kvalitní komentáře. Carlsenova geniální oběť pěšce h5 tahem 20. ... 0-0 připomíná nejhezčí momenty v tvorbě legendárního R. Fischera.

+0 /-0 | 10.04.2019 14:52