Koník 2019 skončil

09.05.2019 08:38 | Mistrovství České republiky mužů 2019

Letošní ostravský festival včetně MČR je u konce. Vůbec mi to tak nepřišlo, ale snad díky hladkému průběhu, turnaj uběhl jako voda.

Prakticky žádné spory, žádné problémy, jen krásné a bojovné šachy a najednou tu bylo vyhlášení výsledků, uklízení sálu a konec. Až mi to přišlo líto a snad jsem nebyl jediný.

Podívejme se trochu podrobněji na konečné výsledky. V MČR splnil beze zbytku roli megafavorita velmistr David Navara jeho výsledek 8/9 je prostě fenomenální. I přesto, že měl před druhým nasazeným cca 150 elo náskok, dokázal ještě ke svému ratingu připsat 6 elo bodů a podat výkon na úrovní 2813! Jediné dvě půlky mu dokázali sebrat velmistři Plát a Babula, nutno ovšem dodat, že se přitom notně zapotili. V turnaji nám ukázal jak ostré taktické partie, tak i precizně vedené koncovky a naprosto zaslouženě zvítězil.


Jak je tomu u nás již tradičně skončí na předních místech šachisté, které bychom před začátkem turnaje asi nečekali. Letošní rok nebyl výjimečný a na druhém místě se objevil mezinárodní mistr Lukáš Černoušek . Lukáš musel být po skončení posledního kola opravdu spokojený. Předvedl nekompromisní šachy v podobě sedmi výher a dvou proher. Odměnou mu bylo samostatné druhé místo, norma velmistra, 22 bodů elo a pěkná finanční výhra.

Třetí skončil velmistr Pavel Šimáček, který získal 6,5 bodu a jistě byl také velmi spokojen. Přes prohru uprostřed turnaje se přenesl, vyhrál poslední dvě kola a nakonec z toho byl bronz.

Trochu smutně turnaj skončil pro mezinárodního mistra Tomáše Krause. V posledním kole hrál na prvním stole s Davidem Navarou o vše. Při výhře mohl být dokonce zlatý, při remíze by to byla medaile a norma velmistra, nakonec to byla prohra bramborová medaile kvůli hrošímu pomocnému hodnocení a asi trochu smutek. Možná však po pár dnech zjistí, že výkon na úrovni 2593, zisk více než 16 elo bodů a čtvrté místo v republice není vůbec špatný počin.

Ostatním se chvilkově dařilo a zase nedařilo, takže mezi nimi budou hráči spokojení i nespokojení. Kdo však odjížděl zcela jistě velmi spokojený byl mezinárodní mistr Ivan Hausner. Hrál jako za mlada rychle a dobře. Získal 6 bodů 20 bodů ratingu 8. místo a hlavně vyhrál tři ceny – hlavní cenu, 1. místo do elo 2400 a 1.místo v kategorii seniorů.

Nakonec bych jen zmínil, že dle mého se zavedení sofijského pravidla jednoznačně osvědčilo. Hrály se nekompromisní šachy, bylo mnoho rezultátů a diváci se měli na co koukat.


-
. kolo -

-
. kolo -

-
. kolo -

-
. kolo -

V mezinárodním openu hrálo jednoznačný prim šachové mládí. Když se podíváte na konečnou tabulku, tak se mezi prvních šest vešel jenom ostravský (pořád mi to nejde z pusy, i když jsem s ním ty kulatiny slavil) senior Aleš Krajina. Jinak samé šachové ucho (samozřejmě jen věkem jinak znalostmi a hrou samotnou hotoví silní hráči). Koukněte se mnou 1.místo Marek Míča ročník 2004, 7 bodů z 9 zisk 75 elo. 2.místo Richard Stalmach ročník 2006 6,5/9 zisk zisk 156 elo. 3.místo Martin Nehyba ročník 2002 6,5/9 zisk 54 elo. Čtvrtý skončil taktéž se 6,5 body bez prohry již zmíněný Aleš Krajina. A jdeme znovu na to 5.místo Adam Frank ročník 2005 6,5/9 zisk 131 elo a nakonec 6.místo Petr Gnojek ročník 2005 6,5/9 zisk 108 elo bodů. Prostě masakr a řekl bych, že mnoho z vítězných mladíků by mohlo v samotném MČR dělat pěkný vítr. Nemohu ještě nezmínit kamaráda Marka Mrvu, který hrál velmi dobře a v posledním kole bojoval na prvním stole o první místo. Nakonec partii s vítězem turnaje neustál a jak už se mu to párkrát stalo, skončil první bez ceny…


V turnaji „B“ do 2000 elo skončil na prvním místě se ziskem 7,5/9 a výhrou 10000 Kč Zdeněk Šnyta. Druhý byl Bohumil Borovička a třetí Marek Štefanik oba 7 bodů z 9.

Turnaj „C“ do 1700 elo a také 10000 Kč se stal kořistí Jakuba Sputowského z Polska, mimochodem ročník 2006, na jeho 8 bodů nikdo nestačil. Druhý byl Jiří Macura a třetí Samuel Tomanec oba měli shodně 7/9.

Pokud jste letos ostravského koníka hráli, nebo jste se v domě kultury objevili jako diváci, tak doufám že se vám turnaj, partie, prostředí a komentáře líbily. A pokud vám to letos nevyšlo, tak opět doufám, že se potkáme příští rok.


Odkazy



IM Lukáš Klíma  

76x 11746x Petr Boleslav
Fotogalerie
Komentáře (76) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
takychcineconapsat

Věřím tomu, že ZMB je falešný diskutér nastrčený Petrem Boleslavem ke zvýšení návštěvnosti nss.

+0 /-0 | 12.05.2019 14:25

morboj
Jen tak mimochodem, z naší TOP 10 hrálo na Mistrovství 8 hráčů, v Polsku je to jen 5 z 10, a to ještě chybí 2 nejlepší. To je další důkaz toho, že se náš šampionát povedl.
+1 /-0 | 12.05.2019 12:56

morboj
@HonzaH: Dle ohlasů v diskuzi soudím, že většině šachistů se Mistrovství líbilo. Úroveň byla vysoká, prosazovali se mladí, talentovaní hráči, doufám, že i v dalších letech se bude hrát stejným systémem. A nesnažte se o tom přesvědčovat ZMB. To je sysifoská (=marná) práce :-DD
+1 /-0 | 12.05.2019 12:44

HonzaH.
Minule to zapadlo, tak to zkusím znovu, třeba mi někdo z věčných kritiků odpoví... Vám by se opravdu líbilo uzavřené MČR (tedy dle polského vzoru) ve složení: Rausis, Hráček, Krejčí, Štoček, Nguyen, Polák, Cvek, Malinovský, Hollan, Roubalík? (nic proti výše uvedeným hráčům, pouze jsem použil stejně postavené hráče na národním žebříčku - 3.,4.,5.,7.,9.,11.,15.,20.,37.,41.) Za sebe raději lépe obsazený open, než uzavřený turnaj bez těch nejlepších.
+0 /-0 | 12.05.2019 11:15

Zmestabileho

V minulosti se ukázalo, že MČR nelze hrát jako uzavřený turnaj, protože to bude remízová bramboračka. Nikdo s tím nebyl schopen nic udělat - a tak se vymyslela z nouze ctnost - open.  Tím pádem máme přeborníka buď amatéra s titulem FM, nebo sledujeme jak zmatená lesní včela s ratingem 2740 kosí amatéry. Je to jedna absurdita za druhou - ale v pokřiveném prostředí našeho šachu to řadě lidí už připadá normální.

 

Poukázal jsem na Polsko jako na důkaz, že šachy nemusí být jen takovým absurdním divadlem jako u nás, že to lze dělat i jinak a s rozvojem top sportovní úrovně.

 

+0 /-0 | 12.05.2019 10:44

morboj
Pana Navaru bych chtěl velmi pochválit, nejlepší hráč země by měl hrát také její mistrovství. Je to vlastenecké a taky kolegiální, MČR jeho přítomnosti získala na lesku i prestiži. A obdivuji i jeho výkon, při tak vysokém Elu získat 6 bodů navíc, to chce dokonalé soustředění! Každý se chce vytáhnout na tak silného hráče. Jinak, trochu nechápu ty rozhořčené reakce na ZMB. Lidé s hloupými názory se přece najdou všude. Nebyl vulgární, takové příspěvky se dají přejít s úsměvem. Jsme v demokracii a lidé mají právo říkat hlouposti.
+1 /-0 | 12.05.2019 10:00

pushtaq
Davide, jasně se ukazuje, že stačí Tvůj jediný krok a notoričtí pisálci budou do jednoho uspokojeni: přestup do polské federace! Dál můžeš hrát národní mistrovství, navíc se srovnatelnými soupeři (pravda, pokud nastoupí) a o víc peněz. Naska bude souhlasit se Zombíkem na 100 procent a naše mistrovství se stane ohromně napínavým ;-)
+0 /-0 | 11.05.2019 22:10

ciki333

To Mr. SchwartzBlack jako malou omluvu...PS. Starého psa cikiho333, novým kouskům nenaučís...

https://www.youtube.com/watch?v=Oeue85yh1Gg&list=RDOeue85yh1Gg&index=1

+0 /-1 | 11.05.2019 21:49

SchwartzBlack

@ ciki333 - Bingo

+0 /-0 | 11.05.2019 21:28

ciki333

11.05.2019 19:25 | SchwartzBlack

" K Vám se tady, díky staré známosti odjinud, raději nevyjadřuji..."

Z "Blogy Acz?"

+0 /-1 | 11.05.2019 19:50

SchwartzBlack

@ ciki333 - Inu, když se jeden jako naprostý vůl chová a sám na to není schopen přijít, tak je aktem milosrdenství mu to sdělit. K Vám se tady, díky staré známosti odjinud, raději nevyjadřuji, jenom si ty Vaše hrůzy skrývám. wink 

+0 /-0 | 11.05.2019 19:25

Krvlad
Logikou Zmestabileho by se Magnus Carlsen měl vzdát titulu mistra světa, protože nemá smysl s ním soupeřit, když ve formě je o třídu lepší než všichni ostatní konkurenti. A vůbec všichni nejlepší sportovci by měli být z daného sportu vyloučeni, protože jsou příliš dobří a je těžké s nimi soupeřit.
+0 /-0 | 11.05.2019 18:21

xdavx x
Davide, proc me tahas do teto diskuze? Ano myslim si, ze MCR by se meli zucastnit ti nejlepsi, stejne jako bolt startoval na M Jamajky ci Kasparov na preboru Ruska. A nic jsem ti nevnucival. Psal jsem svuj nazor. Jeste se to smi, nebo ne?
+0 /-1 | 11.05.2019 14:36

Pavel Ch

Davidovi yes. A přátelé, místo dohadů, přijeďte raději se pobavit a pobavitwink na Festival do Ústí n.L. i s večírkem k 95 letům klubu příští víkend (G-P, MČRsen a další turnaje).

Losujeme z přihlášených do včerejší půlnoci (z přesně 100) a z přihlášených od začátku do 12.hodiny neděle (zítřka) o věcné ceny. Losujeme zítra o svědky požádám 20 členů rozšířené STK.   Propozice, přihlášky www.festival.sachyusti.cz

+0 /-0 | 11.05.2019 10:51

Janik

No jedno se musí uznat, jak je ZMB alias Aichmaier od šachu až po pracovní kariéru průměrný až podprůměrný, tak tzv. trolení mu jde. Proto mu to prosím nikdo nemějte za zlé, něčím se každý musí realizovat. 

+0 /-0 | 11.05.2019 09:11

David Navara
Pane Aichmaiere, někdy před rokem nebo před dvěma mi pan Bražina na tomto serveru vysvětloval, že hrát přebor republiky je v podstatě povinnost. Já si o tom myslím své, ale možná byste si toto téma mohli probrat vy dva mezi sebou, ne? O své (ne)účasti na příštích přeborech se budu rozhodovat podle konkrétních okolností, mezi něž patří například podmínky mé reprezentační smlouvy, případné termínové kolize, formát soutěže a její předpokládané obsazení. Rozhodně ne podle toho, co kdo píše na internetu. Kdo chce kritizovat, vždy si najde nějaký důvod. (Vaše nedávné komentáře na toto téma jsem nečetl a ani se k tomu nechystám.)
+1 /-0 | 11.05.2019 05:59

HonzaH.

kdyby se u nás hrálo uzavřené mistrovství bez jedničky a dvojky, celkově s pěti hráči z TOP10, osmi z TOP20, to by se ZMB líbilo? počítám, že by tady bylo nablito a naska by zase řečnil o tom, jak jsou na svazu všichni neschopní (zejména GM Voko s konopným provazem a CM Chrz), že nedokáží přilákat naší špičku na vrcholnou akci a samozřejmě, že z 90% souhlasí :-D

+0 /-0 | 10.05.2019 22:50

Zdeněk Janda
Zombíku, od tebe to už bylo 100x. V Polsku je to o něčem jiném, hra Magnusena je o něčem jiném. Něco novátorského by od tebe by nebylo. Opravdu ti nevadí, že se tu mermomocí prezentuješ jako kašpar?
+0 /-0 | 10.05.2019 22:20

Janik

Co nám povíš, skutečně je tohle dílo tvoje? 

http://www.vecernikpv.cz/co-se-stalo/zpravodajstvi/4007-aktualizovano-za-manko-v-krasickem-marketu-mohou-jen-zamestnanci

+0 /-0 | 10.05.2019 22:18

Zmestabileho

Tak vidím, že si to místní diskutéři tady už včera večer a hlavně dnes užili laugh...

 

Stačí se podívat k našim sousedům do Polska, kde právě začíná národní mistrovství - takhle to má vypadat! Opačný obrázek je k vidění u nás. Už dlouhodobě, a není bohužel vidět žádná změna na obzoru.

+0 /-0 | 10.05.2019 22:08

Rigos
Skvělý článek. Existuje Ted talk na velmi podobné téma, taky doporučuju. https://www.ted.com/talks/tali_sharot_the_optimism_bias/up-next#t-217989
+0 /-0 | 10.05.2019 18:42

MilanN
@Pavel Capek: dekuji za odkaz na skvely clanek.
+0 /-0 | 10.05.2019 17:51

Pavel Capek

Když čtu internetové diskuze ( a zdaleka se to netýká jen nss ), možná bude jádro problému zde : https://www.svobodny-svet.cz/1186/dunning-krugeruv-efekt.html

+0 /-1 | 10.05.2019 17:40

N. Očník

ciki: tvoje poselství vypadá, jako když ses umění diskutovat učil na Novinky.cz :D

+0 /-0 | 10.05.2019 15:50

naska

GM Vojta Plát....v Ostravě jsme spolu nemluvili.Databázi nemám,tenkrát se hrálo bez programů,všechny partie jsem oglosoval,vyšlo v čas. Koršach.Celý měsíc jsem na tourné,po navrátu se ozvu.najdu všechny časopisy,pošlu a zašlu taky překvapení......děkuji za email.

+0 /-0 | 10.05.2019 15:18

Vojta Plát

Nasko, díky za hezká slova. Bavili jsme se v Ostravě? Nevím přesně. Mate nějakou aktuální databázi korespondenčních partii? Kdyžtak mi napište email: vojta.plat@email.cz

+1 /-0 | 10.05.2019 14:55

naska

Vážený pane pawle....vždy v r. 91,92,93 jsem prostě jen tak pomáhal šachistům a nikdy mě nenapadlo,že obsadí 4 místo v extralize a taky ,že r. 94 sponzoruje pan Csabi,který nezaplatil 4 . kola JUDr. Igoru Stohlovi.Neměl jsem prostě na to čas,doposud jsem koncertoval v 27 zemích světa a tak není divu.Nějaký úspěch v šachu ve Slávii,to byla pro mě vedlejší kolej.Prostě berte to tak,že jsem ze svých peněz dával a přilepšoval šachistům a taky postižené mládeži.A to dělám dodnes.No a Vy jste vůbec na šachové dění v ČR nějak přispěl? Ptám se slušně...ale pravdu. Navyhýbejte se odpovědi.Na závěr...ústa jsem si nenabil,o nějakých nezaplacených 4 kolech od sponzora Csabiho mě informoval JUDr. Stohl.Asi vše.

+0 /-0 | 10.05.2019 14:12

ciki333

10.05.2019 13:20 | N. Očník

Irelevantní blábol, nikterak nesouvisející s "poselstvím" mých příspěvků. Doporučuji ti, pozorně si pročíst dvě, tři diskusní vlákna např. pod blogy Aktualne.cz. Jedině tak si utvoříš rámcovou představu, v čem spočívá "umění debatovat."

+0 /-1 | 10.05.2019 13:41

N. Očník

ciki: jo, takže by sis představoval diskusi ve smyslu "ciki je mentálně narušený jedinec, který do diskuse přispívá jen proto, že mu to našeptávají hlasy v jeho hlavě. a teď o tom slušně diskutujme."

tak to pak ano, to jistě rozvine tvé kritické uvažování.

+0 /-0 | 10.05.2019 13:20

pawel

naska: 

Tak přiznejte, že jste chtěl nepravdivě dát do souvislosti Vaše sponzorství s největším úspěchem Slávie, 4.místa v extralize.

Netušil jste, že zde diskutuje po 25 letech věřitel této sezóny a že si tak nabijete ústa. Za největším úspěchem zbyly dluhy.

Teď Vám jen zbývá: "To jsem si pěkně naběhl, sponozoroval jsme, ale ne v době největšího úspěchu, jak jsem z mužské ješitnosti chtěl zveličit svůj přínos".

Vaše ctěná slova, Nasko okopírováno: Věnoval desítky tisíc Kč pro šachový klub Slávia Havířov,kde jsme v extralize skončili na 4. místě 

  a pak:

Zopakuji ještě jednou a naposled. Sponzoroval jsem mnoho šachistů,včetně Slávie Havířov(Slávia získala 4 místo v extralize za vedení Bedry Machálka)....do toho sponzorství jsem dal 280000Kč.....

+0 /-0 | 10.05.2019 13:07

ciki333

10.05.2019 12:44 | N. Očník

"představa, že lidé budou povinně hrát podle tvých not, je legrační."

Nejedná se o "mé noty", nýbrž o všeobecně uznávaná pravidla jak vést dialog (debatu).

https://lidevpohybu.eu/metodika/program-jak-to-zvladnout/jak-vest-diskuse/

+0 /-1 | 10.05.2019 13:01

paulz

To ciki333: ZMB napadne bez příčíny Navaru, hrubě a blbě. A ostatní to budou ZMB vyvracet a ještě slušně? Jediná slušná reakce je, ať jde ZMB někam.....Nebudu psát kam, už by to nebyla slušná reakce...

+0 /-1 | 10.05.2019 12:47

MMM
ciki333 má pozoruhodný talent převracet fakta úplně naruby. Selektivně vybrat pár příspěvků a označit náš "výběr z hroznů" za slušné diskutéry a zbytek za "plivače jedu", to chce kumšt. Měl byste jít do politiky.
+0 /-0 | 10.05.2019 12:44

N. Očník

ciki: je vcelku legrační když záměrně vynecháváš nebo nekomentuješ všechny útoky, neslušnosti a záměrné lži tvých "slušných diskutérů", za to vidíš problémy u těch, kteří na ně reagují.

a ještě pod obvyklou záminkou "máme přeci demokracii, každý si může říkat co chce, jestli nesouhlasíte, vyvraťte mu to". Což ale platí v politice, ale ne v diskusních fórech. nikdo tu nemá povinnosti cokoli těm lidem vyvracet. a je naopak naprosto vpořádku je označit za zlé či pomatané a víc se tím nezaobírat. v běžné hospodě by dostali po právu přes hubu (i když tam by si to netroufli), v internetové diskusi s nimi holt je zacházeno adekvátně jejich projevu. nic jako "právo na to, aby mi byly vyvraceny moje argumenty" tu neexistuje. představa, že lidé budou povinně hrát podle tvých not, je legrační.

+0 /-0 | 10.05.2019 12:44

naska

No a pokračuji.....to,že mnohém souhlasím i s panem cikim333 a taky s několika věcma ohledně GM D, Navary a s několika třeba nesouhlasím,neznamena,že mu budu sprostě nadávat,ne?

+0 /-0 | 10.05.2019 12:39

Morphynista

@ciki333 : Na otázku v posledním odstavci je jednoduchá odpověď : Na hrubý pytel hrubá záplata, případně - " Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá " .

+0 /-0 | 10.05.2019 12:37

Míla

Diskuse na NŠS sleduji, ale běžně se jich nezúčastňuji - teď ale cítím, že bych se ozvat měl. Davida Navaru znám asi dvacet let a panu Aichmaierovi alias ZMB bych rád sdělil, že jeho stručné zhodnocení  Davidovy povahy a motivace (cituji: "... sebestřednost, touha po uznání a hon za penězi ...") je tak neuvěřitelně "mimo mísu", že se hlava vzpírá uvěřit tomu, že ho napsal člověk, pokoušející se objektivně popsat realitu. Jediné, co mne bohužel napadá, je to, že dotyčný příspěvek napsal člověk zlý, se snahou ublížit. A to mi strašně vadí a překvapuje mne, že se citovaného příspěvku ZMB někteří další diskutéři dokáží zastávat. Upozorńuji, že věcná kritika kohokoli a čehokoli mi vůbec nevadí a jistě i David Navara si občas kritku zaslouží - ale za svou účast na tomto výborném a zajímavém turnaji a za předvedenou hru určitě ne. Na závěr bych chtěl pogratulovat nejen Davidovi, ale i ostatním účastníkům (a obzvlášť Lukáši Černouškovi!) za pěkný šachový zážitek. Míla Vanka

+0 /-0 | 10.05.2019 12:37

HonzaH.
ať si každý (každá strana) rozhodne na koho (pro koho) platí... Nikdy nediskutujte s blbcem. Stáhne vás na svoji úroveň a vyhraje zkušeností.
+0 /-0 | 10.05.2019 12:32

naska

Pane paulz....samozřejmě,že vadí. Dokonce jsem o tom napsal panu Zmestabílému a nazval ho nelichotivě. GM David Navara,je vůbec nejslušnější šachista, kterého znám a měli bychom všichni být rádi,že vůbec s náma diskutuje. Ovšem,taky fandím GM V. Plátovi,který pro ostré slovo nechodí daleko a víc se hodí,pro dnešní agresivní svět,ne?Dále bych ovšem dodal,že v mnohém ,co napíše pan Zmestabílého,souhlasím.

+0 /-0 | 10.05.2019 12:32

ciki333

10.05.2019 11:51 | Morphynista a 10.05.2019 11:45 | paulz

ZMB uvádí věcné argumenty (vyjma závěrečného souvětí, vyjadřující spíše jeho subjektivní pocity ohledně motivace D.N.). Osobně se nevyjádřím k tomu, zda s nimi souhlasím či nikoli. Není to podstatné...Za podstatný fakt, devalvující debatu, považuji skutečnost, že nikdo z vás nevyvrátil (ba ani se nepokusil) názory pana ZMB. Všimněte si, prosím, nenávistných reakcí:

1)Po desátém pivu už Zmestabileho stačil jen napsat: Chlast, slast!

2)Prostě jsou to zastydlí puberťáci, kteří nesnášejí úspěch jiného.

3) Ty a tví členové Bratrstva by napsali:

"Pro pár špinavejch zlaťáků se David vys... na české šachisty a fandy a místo, aby se předvedl na domácím mistrovství, jede si jinam, kde mu nasypou o trošku víc. Je to prachsprostej žoldák".

4)Mám zato, že Zombík z hlediska klasické psychoanalýzy má nesprávně, patologický vyřešeny oidipovský komplex z dětství. Jakého jsi měl otce zombíku?

5)Asi začnu používat příměr vůl jak lykan. 

6)patetické zvolání (Pozn. ciki333)Nenechte se prosím znechutit zakomplexovanými nulami, je to úděl každé velké osobnosti, že na ni hyeny a šakali vyjí a plivou jedovaté sliny. Přeji Vám hodně úspěchů

 

Připadají vám reakce 1 až 6 normální? Nejste náhodou členové náboženské sekty "uctívači kultu Davida Navary?"

Zřejmě jste ztratili poslední zbytky soudnosti...Zaťatost, s jakou obhahujete a chráníte mistra ČR, vzbuzuje úsměv spojený se strachem...kam až vede fanatismus a lidská zaslepenost.

+0 /-1 | 10.05.2019 12:28

paulz
To naska: a Vám teda napadání Navary kvůli účasti na přeboru vadí nebo nevadí?
+0 /-1 | 10.05.2019 12:21

naska

Vážený pane Morphynisto.....mě prosím vynechte. GM David Navara je můj oblíbenec....a taky fandím GM Vojtovi Plátovi.A mezi jaké diskutující patříte Vy? Jste troll,skřet,eminentní pumprdent anebo vůbec nový druh ,jak píšete,třeba zakomplexovaná nula? Co jste pro šachové dění udělal Vy? Kolik peněz,sponzorských darů jste věnoval?Ještě chybí,abychom všichni,co s Váma nesouhlasíme,byli pojmenování bolševiky.Pěkný den.-) P.S. Kdy zas napíšete nějaký vtipný článek o Rusku?

+0 /-0 | 10.05.2019 12:19

ELOminator

Aha, takže výraz sebestřednost, touha po uznání a hon za penězi si mám vysvětlit jako snahu o zvýšení prestiže českého šachu i za cenu vynechání turnajů, kde by si zaručeně vydělal víc než při potenciálním vítězství na MČR?

Tak to jó, v tom případě se ZMB bezvýhradně souhlasím cool

+0 /-0 | 10.05.2019 12:04

Morphynista

Já myslím, že zuřivou nenávist zde produkují hlavně ti, které jste označil za " slušné diskutéry. Teď se k nim přidal ještě lykan. Tito trollové ( a možná, že jde o jedince mající nějaký psychický problém ) zde útočí na našeho nejlepšího hráče, který zásluhou svého šachového umění a smyslu pro fair-play dostává řadu pozvánek i do zahraničí. Že se při volbě rozhodne pro domácí přebor, 99,99 procent šachových fanoušků uvítá. Bohužel ta nepatrná skupinka trollů a psychopatů ( kteří jej zde urážejí, ale kdyby jel do Švédska, tak by zase měli plno řečí o "žoldácích" ) ví, že je v naprosté menšině, ale o to větší dělá rámus. Inu, prázdný sud nejvíce duní.  Já za všechny slušné šachisty Davidu Navarovi blahopřeji a doufám, že se bude přeborů účastnit i v budoucnu. Nenechte se prosím znechutit zakomplexovanými nulami, je to úděl každé velké osobnosti, že na ni hyeny a šakali vyjí a plivou jedovaté sliny. Přeji Vám hodně úspěchů !

+0 /-0 | 10.05.2019 11:51

paulz

To ciki333: slovně se bez důvodu otřít o Navaru je normální? Nebo snad za důvod považuješ, že český nejlepší hráč hrál přebor? Vyčítat nejlepšímu hráči, že hraje přebor vlastní země je ubohé od kohokoliv.

+0 /-1 | 10.05.2019 11:45

ciki333

Útoky ad hominem, jakými se na serveru nss prezentují pánové Bucefalos, paulz, ELOminator, pawel..., zobrazují dokonale stav rozdělené české společnosti. Nenávist, zuřivá dehonestace oponentů, zesměšňování...to jsou jejich " věcné argumenty." Skryti v šeru a anonymitě virtuálního světa internetu plivou s úskočností kobry jed na slušné diskutéry (=ZMB, naska, Bražina...). Kdo se jakkoliv slovně "otře" o Davida Navaru, nezaslouží slitování... Je tomu zhruba dva týdny, co jsem měl poměrně dlouhý telefonický hovor s panem Boleslavem...V jeho závěru jsme se shodli na tom, že by bylo víc než prospěšné publikovat zde pod skutečnými jmény, nikoliv pod ochranným deštníkem všemožných nicků. Toto opatření by výrazným způsobem zvýšilo úroveň příspěvků, kultivovalo debaty a přimělo k sebereflexi notorické hrubiány.

S podravem slušným debatám zdar-Zdeněk Čekal (ciki333)

+0 /-1 | 10.05.2019 11:19

SchwartzBlack

Asi začnu používat příměr vůl jak lykan. 

+0 /-0 | 10.05.2019 11:08

Bucefalos
Mám zato, že Zombík z hlediska klasické psychoanalýzy má nesprávně, patologický vyřešeny oidipovský komplex z dětství. Jakého jsi měl otce zombíku?
+0 /-0 | 10.05.2019 10:15

Janik

To MaX: pořádně si přečtěte co ZMB alias Aichmaier napsal v diskuzích na nss.

A pak tohle: http://www.vecernikpv.cz/co-se-stalo/zpravodajstvi/4007-aktualizovano-za-manko-v-krasickem-marketu-mohou-jen-zamestnanci

Zjistíte jedno, pokud to náhodou nejsou dva různí lidé, je jakákoliv diskuze s ZMB  naprosto zbytečná.

+0 /-0 | 10.05.2019 09:49

MaX

ZMB: tohle už je od vás zbytečná averze. Je dobře pro všechny (pořadatel, média, hráči, diváci), že Navara na MČR jel.

+0 /-0 | 10.05.2019 09:26

MaX

claymes: Tak snad nezůstane jen u slov, jako divák jsem se tešil na dva přenosy a místo toho mi přijde, že přenosů je naopak méně.

+0 /-0 | 10.05.2019 09:12

naska

Vážený pane pawel.....ještě jednou se vyjádřím krátce k mému věnování peněz šachistům a nejenom ve Slávii. Jak napsal JUDr. Igor Stohl nedostal ve Slávii v r. 1994 zaplaceno poslední 4 kola. V r. 1994 Slávii sponzoroval pan Csaba,ne já. Stačí Vám to už,nebo budete stále rýpat,že dlužím JUDr. I. Stohlovi ?Pane paulz.....určitě to myslíte dobře,ovšem po mých zkušenostech,kdy jsem přispěl mnoha šachistům 280000kč,a mnoho pro ČR šach udělal,nikomu nedoporučuji,aby pro šachy něco dělali. BUDOU MÍT JEN NEPŘÍJEMNOSTI!!!!Budou Vás napadat lidé typu pana pawla,známého to žvanila a tlachala,který neví,o čem píše.Pane claymes,máte 100% pravdu!!!Jinak fandím GM Navarovi a taky GM V. Plátovi,v tom se liším od Zmestabílého,ovšem z 90% má pan Aichmaier pravdu a hlavně vyjadřuje se pregnantně a ne tupě ,jako pan pawel.Pane pawel ,dlužíte mi odpovědˇ,kolik jste vy přispěl Kč na šachové dění v ČR??

+0 /-0 | 10.05.2019 09:01

paulz

To lykan: ono velká část silných hráčů hrají přebory své země. Je to určitá slušnost ke svým domácím fanouškům. A taky to občas chtějí sponzoři. A skutečně není problém Davida, že je u nás s velkým náskokem nejlepší. Možná kdyby internetový žvanilové občas něco dělali pro šachy, třeba někde měli šachový kroužek pro mládež-vyrostla by Davidovi nějaká konkurence. Jinak kritizovat nejlepšího hráče, že se účastní domácího přeboru je prostě ubohé.

+0 /-1 | 10.05.2019 08:37

pawel

lykane, speciálně Ty a tví členové Bratrstva by napsali:

"Pro pár špinavejch zlaťáků se David vys... na české šachisty a fandy a místo, aby se předvedl na domácím mistrovství, jede si jinam, kde mu nasypou o trošku víc. Je to prachsprostej žoldák".

 

claymes Takhle spolu bojují firmy o právo těžit na zlaté žíle a vy bojujete o dobročinnou věc. Obdivuhodnéhats off

+0 /-0 | 10.05.2019 08:04

lykan

 Hmm, hezké. Tak tady se nejlepší český hráč chlubí, že ze dvou turnajů si pravidelně vybírá ten slabší, a jako správný profesionál, ten, za který dostane méně peněz. To má logiku. Jeho příznivci, kteří se považují za jeho jediné správné fanoušky, mu za to ještě tleskají, kdežto ten, kdo si dovolil kritickou poznámku, která by panu Navarovi mohla pomoct, je tu pranýřován. Možná, že by pan Navara měl používat mozek i na jiné věci, než je generování šachových tahů. Ale je to jeho volba.

 

Už vím, co si o víkendu pustím za film: Rainmena! smiley (Ten ovšem prosperoval, protože měl svého manažera.) Díky, blábolkové, že jste mi ho připomněli!

+0 /-0 | 10.05.2019 07:24

Vojta Plát

Janiku, díky za článek. Chodím do toho obchodu skoro denne, mám ho 50 metru od baraku. Majitelé se tam mění jak na běžícím páse.

+1 /-0 | 10.05.2019 06:57

ELOminator

Ne, to je výplod totálně vypatlaného mozku (ZMB) a nemá smysl to komentovat. A jesli ho tu někdo hájí, tak snad mu už konečně došlo, koho hájí. nonono

+0 /-0 | 09.05.2019 23:02

Janik

Důležité si povšimnout, za všechno můžou jen zaměstnanci....

To psal ZMB ještě někde jinde než na nss: http://www.vecernikpv.cz/co-se-stalo/zpravodajstvi/4007-aktualizovano-za-manko-v-krasickem-marketu-mohou-jen-zamestnanci

+0 /-0 | 09.05.2019 22:47

Homunkulus

David Navara: hats off- za partie, za dlouholetou účast na MČR, za příspěvky tady.

+0 /-0 | 09.05.2019 22:26

Zelené jablko

Pod článkem z 14. dubna vynalezl MilanN řešení... Funguje. 

+0 /-0 | 09.05.2019 22:18

Janik
Tak on Zmestabileho jak už není předseda představenstva TEMPO obchodní družstvo Opava, ale obyčejný právník na městském úřadě bývá nějaký rýpavý....Možná by mohl něco povyprávět o vlastní kariéře...
+0 /-0 | 09.05.2019 21:15

martinn
@David Navara 17:29: Děkuji za laskavé vysvětlení.
+0 /-0 | 09.05.2019 20:04

capjar

David Navara: yes

Zmestabileho: no

 

+0 /-0 | 09.05.2019 20:02

David Navara
Re ZMB: Nechci se s Vámi bavit, ale přeci jen dodám dvě poznámky. Zaprvé, přebor republiky letos byl zajímavější než jindy, tak jsem se rozhodl snahu pořadatelů a ŠSČR podpořit svou účastí. Téměř každý rok mi přebor koliduje s nějakou lukrativnější nabídkou. Letos bych ve Švédsku dostal startovné téměř ve výši ostravské první ceny a ještě bych si mohl za umístění vydělat něco navíc. S odhadem mé motivace jste se vůbec netrefil. Možná Vás to překvapí, ale moje práce mne baví, proto také hraji tolik. Zadruhé jsem nepsal o výsledku, ale o obsahu partií, pokud jste si nevšiml. Sehrál jsem šest jednoznačně vydařených partií a ani jednu nudnou. A taková bilance by potěšila i hráče ze světové špičky, kteří podobné turnaje nehrají.
+1 /-0 | 09.05.2019 19:58

Ota Válek

Partie GM Navary z 2.-9. kola, stejně jako výhry IM Černouška nad GM Plátem a GM Kyslinským, byly pro mne úžasným zážitkem. Tah z jiné galaxie Sxh3 byl vskutku epochálníyes

+0 /-0 | 09.05.2019 19:53

pawel

Pane Davide Navaro, nic si z toho nedělejte, krom jistého "Bratrstva", Vám tu ostatní fandíme a oceňujeme, že nám píšeteyes. Teď se přidá další, co stále nevysvětlil velmistrovi dluh ze sezóny, kterou údajně sponzoroval (4.místem v nejvyšší soutěži a v tu dobu svým sponzorigem klubu se chlubil). A bude psát, jak z 90% souhlasí se ZMB, pak ještě dva jejich podobní něco připíšou. 

 

Prostě jsou to zastydlí puberťáci, kteří nesnášejí úspěch jiného. To bývá ve věku 10-15 let, pak odezní, u někoho však ne, u někoho dlouho ne.  Třeba za to nemohoucrying.

+0 /-0 | 09.05.2019 19:32

Carlos

Po devíti mu to ještě pálí... Po desátém pivu už Zmestabileho stačil jen napsat: Chlast, slast!

 

+0 /-1 | 09.05.2019 19:22

Zmestabileho

Navara porazil sedm amatérů s ratingem v průměru o 300 nižším, a přidal dvě remízy proti průměrným velmistrům. A tohle má být podle něj nejpovedenější turnaj jeho kariéry! Jeho kolegové ze světové špičky by nikdy nic podobného ani nehráli, ale on se něčím takovým ještě chlubí a má to za svůj vrchol...no

 

I takto může vypadat sebestřednost, touha po uznání a hon za penězi, zvláště když okolí bohužel takové chování nekoriguje a ještě jej podporuje.

 

 

+0 /-0 | 09.05.2019 19:17

Carlos

Kam se hrabe Navara, to se nedá srovnat... wink

 

+0 /-1 | 09.05.2019 18:03

David Navara
Re martinn: Když jsem se z pódia díval dolů na partii Černoušek - Plát, pamatoval jsem si, že tato varianta není pro černého dobrá, ale při sledování dalšího dění jsem mezi čtrnáctým a šestnáctým tahem měl naprosto mylný pocit, že na výhru stojí černý. Moje formulace s divákem asi nebyla nejvhodnější, uznávám. Každé zbytečné slovo je zbytečné, jak by řekl Cimrman.
+0 /-0 | 09.05.2019 17:29

martinn
@David Navara: cituji: ... "Černoušek - Plát, jíž jsem jako divák nerozuměl." Přemýšlím, co tím vlastně David vyslal za zprávu?
+0 /-0 | 09.05.2019 16:33

Pavel Capek

Cituji : " bramborová medaile kvůli hrošímu pomocnému hodnocení " - roztomilý překlep ! smiley

Jinak jsem rád, že i Davidu Navarovi se líbila partie Černoušek - Plát. Těch pěkných a kvalitních partií bylo na letošním MČR hodně, ale tato se mi líbila nejvíc.

+0 /-1 | 09.05.2019 15:02

David Navara
Víceméně souhlasím s tím, co v článcích bylo napsáno, takže nevidím důvod přidávat další. Jednalo se o nejzajímavější přebor České republiky, který jsem kdy viděl. Organizace byla na úrovni, hrálo se mimořádně mnoho bojovných partií, ale zároveň turnaj proběhl v přátelské atmosféře. Dovolím si jen pár poznámek: Velmi mne zaujala partie Černoušek - Plát, jíž jsem jako divák nerozuměl. S výjimkou nepřesného závěru ji Lukáš vedl mimořádně silně. Pěkné partie ale hrálo mnohem více účastníků, určitě bych je nemohl všechny vyjmenovat. Zásluhu na obsažné hře měla sofijská pravidla i to, že je soutěžící nezkoušeli obcházet. Vyhrát otevřený turnaj není vůbec jednoduché, jeden chybný tah může mít dalekosáhlé následky. Já jsem tentokrát měl štěstí na formu, losování a zejména přípravu. Překvapivě jsem se vyhnul mimo jiné Zbyňku Hráčkovi, příprava mi vyšla v sedmi nebo osmi partiích z devíti a díky několika rychlým výhrám jsem i v závěru měl dostatek sil. Těžko se to hodnotí, ale mám pocit, že to po herní stránce byl můj nejpovedenější turnaj v celé kariéře. (Soupeři se sice nebránili jako Anish Giri ani nevytvářeli takový tlak jako Magnus Carlsen, ale přesto jsem s předvedenou hrou velmi spokojen.) Zajímavé je, že jsem zremizoval se stejnými soupeři jako v roce 2013, kdy se mi rovněž podařilo dosáhnout zisku 8/9. A letos jsem poprvé v životě v přeboru republiky porazil druhého v pořadí! (V minulosti jsem se s druhým v pořadí dvakrát dokonce minul, což jednou podstatně přispělo k mému prvenství.)
+0 /-0 | 09.05.2019 11:17